Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fotoo. Maar wat is het?

trommelsengitaren.jpg Beetje hoekig modern, iets te felle kleuren. Maar het ziet er wel servicegericht danwel sociaal geëngageerd uit. Maar wat is het? A. Een klinisch nieuw buurthuis in een vers opgeleverde vinexwijk B. De wachtkamer van een huisartsenpraktijk C. De kantine van een ROC Muziekopleiding D. Een echt heel erg ongezellig café E. De bibliotheek waar je voor 10.000 euro aan inburgerboeken kunt lenen F. Anders, namelijk... boekenhoek.jpg phonehomehoekje.jpg deureneneengrotehal.jpg slaapvertrekken.jpg muurtjedromheen.jpg En dan nog het antwoord + de factsheet.

Reaguursels

Inloggen

Die gitaren zijn voor de zangers lichte muziek? Die schijnen met bosjes hierheen te komen.

Smarties | 03-01-13 | 19:35

Mooie gevangenis, ziet er goed uit! Kan je beter hier zitten dan in een of ander krot kot waar je je blauw aan betaalt. En wie zegt dat misdaad niet loont? ;)

SicSeb | 03-01-13 | 16:28

En betalen voor de plee he

PiGGY | 03-01-13 | 15:53

Vrouwengevangenis...

da wizard | 03-01-13 | 13:58

Dit is het nieuwe cellencomplex op Schiphol. Ultra modern en vreselijk om er te moeten werken.

Oud brood | 03-01-13 | 13:42

@Zuitschuip die hele wand vol boeken is natuurlijk om alle talen van de wereld te kunnen bedienen he? Denk toch na man, sukkel.

dutchbasterd | 03-01-13 | 11:21

vreemdelingen.... dat zijn dus je gasten van je land.
ik weet niet hoe jullie met je gasten omgaan?
daar is de meterkast, ga daar maar effe instaan, hier een ouwe boteterham,nee je krijgt geen drinken... veel te gevaarlijk.
als je je gasten toch gaat opsluiten,(tijdelijk) wat nou ook al niet al te fijn is, dan mag je dat best netjes doen.
het gaat meestal om gezinnen die een uitweg zoeken, dus met kinderen. die gooi je toch niet in één of andere aftandse gevangenis die ieder moment kan affikken zodat de helft van je gasten levend verbrand?
we zijn toch zeker geen bananendictatuur?

Zuitschuip | 03-01-13 | 09:20

Ach, die gitaren zijn daar achtergelaten door andere asielzoekers, net als de djembe's. Verder vind ik het niet zo raar, dat je iemand die asiel aanvraagd niet opsluit in een cel/kippenhok maar een beetje normaal rond laat lopen. Het zijn tenslotte geen criminelen. Dus, Geenstijl, lopen jullie weer eens te zeiken over niks, jammer hoor.

Amstel | 03-01-13 | 08:34

Ik hoop dat nu iedereen snapt waarom er driftig bezuinigd moet worden in 2013. Weet je wel wat een nieuwe gitaar + djembe voor deze Pius-Bakito-instelling kost?

milky bar | 03-01-13 | 08:22

Mijn vader is net overleden, ik kan mijn erfdeel niet op eisen omdat de staat mij dan nog meer plukt en ook dan nog even bij mijn moeder langs gaat om ook nog geld uit haar zakken te kloppen ....... Eigen volk word kapot bezuinigt , hardwerkende mensen worden keihard bestraft.
is het raar dat ik een bloedhekel krijg aan alles wat maar naar Den Haag ruikt en elke gelukszoeker die hier binnen komt........... Alles word kapot gemaakt in Nederland. Zolang die Klootzakken in Den Haag maar sinterklaas kunnen spelen en hun eigen maar een goed loon kunnen geven.

DeepDownUnderGrunn | 03-01-13 | 07:13

Stapelbedden, hoe durven ze? Dat is alleen weggelegd voor weeskinderen en militairen, niet voor asielzoekers die thuis gewoon tussen de vieze insecten en uitwerpselen slapen. Gvd Ascher, dit kan je niet maken.

Barbatruuk! | 03-01-13 | 05:45

Jullie geloven ook gewoon alles wat je maar worst voorgeschoteld....... het IS namelijk de research afdeling van het nieuwe STEDELIJK MUSEUM in Amsterdam.

chique ouwe nicht | 03-01-13 | 05:40

@Robertski | 03-01-13 | 03:22

Die bongo's zijn bespannen met mensenleer en die gitaren zijn uitgesneden uit het beste inlandse eikenhout, uit de middeleeuwen.

Onbetaalbare shit allemaal.

Boris Poepnagel | 03-01-13 | 05:34

Ya, iesj erst kienderen maken ien maajn laand, daan naar Nedderlaand vloechten en daan iesj die koersoesj hellemaal niet merr noedig.
Dan heb iek hotel, maak iek roezie met maajn vrouw, sjlaa ik maajn vrouw en sjgaajd ik vaan maajn vrouw met omgaangsreggeling voor maajn kiend. Sjgaajden hoef jeh daan niet te betaalen, dat betaalt dea mieniester.

Daan blaajf iek graaties in hotel-achtig hous dankzaaj maajn vrauw en kiend, mar zonder alle gezoer vaan die lillike biggenvrauw en dat koetkiend.

Maar ya, iek wiel merr geldje voor aajn ouwto. Iek ga kaajke hoe iek dat geldje moet kraajge. Ouwto ies aajn grondrecht hiero.

Boris Poepnagel | 03-01-13 | 05:30

Godverdegodverdegodver

Hiermee is bewezen, laat ik het netjes houden, dat onze hulpverleners achterlijke gladiolen zijn.

Laat ik ermee beginnen dat ik vóór politiek asiel ben.

Als er een land is, waar een held woont, en alle andere mensen worden vermoord, verkracht, of gewoon geestelijk mishandeld (dit laatste klinkt aanstellerig, maar dat is het niet). ... En één held/heldin durft daar écht tegenin te gaan, maar ondanks verwoede pogingen om buiten de klauwen van het regime / de dictator te blijven, lukt het dus (bijna) net niet om daar werkelijk buiten te blijven,... dan ben ik graag bereid om een stukje van mijn welvaart in te leveren om deze persoon even een adempauze te geven om op te laden voor een nieuwe strijd.

Maar...

ALS JE ECHT EEN KLEIN BEETJE IETS BEGRIJPT. En ik herhaal het woord IETS. ...

Dan BEGRIJP je. Ik herhaal het woord begrijp... Ja, dan begrijp je, dat iemand die ECHT verschrikkelijke dingen heeft meegemaakt.

... geen behoefte heeft aan een Jan des Bouvrie ontwerp.

denk daar nog maar eens over na.

G. Ladiool | 03-01-13 | 03:25

En die bongo's zijn kinder bongo's van 20 euro. Beetje jammer dat ze juist daar niet even een paar tientjes meer voor hebben uitgegeven. Maar 't zal wel om 't idee gaan..

Robertski | 03-01-13 | 03:22

Grappig, heb ook zo'm Djembe uit Senegal. Zie dat ze al wat extra mali diamantjes hebben toegevoegd om hem te stemmen..

Robertski | 03-01-13 | 02:55

Aah faal @ mezelf! Rotterdam... beter lezen, t zal vast aan de tijd liggen!

henkiehenkie | 03-01-13 | 02:24

Er zijn genoeg studenten die nog een kamer in Amsterdam...

henkiehenkie | 03-01-13 | 02:22

Mijn land terug!

azoturie | 03-01-13 | 01:39

Illegalen moeten gewoon weggaan.

Shareholder II | 03-01-13 | 00:54

Onmenselijke toestanden.

de honden blaffen... | 03-01-13 | 00:49

Nieuwe woonstek van Hans Spektrui.

Suske doet Wiske | 03-01-13 | 00:11

AEX unhoog x
kids ok x
drank drugs wijven. kudt
yolo #

newray | 03-01-13 | 00:10

De persoon die de 'factsheet' geschreven heeft mag ook wel eens een cursus Nederlands volgen....

Rei de la Colina | 03-01-13 | 00:10

heel lelijk speelzaaltje

newray | 02-01-13 | 23:51

Een kamer van een woonruimte voor mensen in de geestelijke gezondheidszorg?

Hyper.nl | 02-01-13 | 23:46

En ondertussen wel de belastingen weer de lucht in. Dit kan toch godverdomme niet?! Dit lijkt me plek #1 om met bezuinigen te beginnen. Maar nee, we kiezen voor lastenverzwaring van de burger zodat er met evenveel geld kan worden blijven gesmeten Vervolgens gaan we nog even een (sch)faalvergroting op de provincies toepassen wat uiteraard net alsin het onderwijs onherroepelijk op een fiasco gaat uitlopen.

Fiasco | 02-01-13 | 23:39

Sweet Jesus wat een LUXE! Vindt iemand het nog gek dat ze niet meer terug willen naar Ontwikkeliestan?

KoninginWildemina | 02-01-13 | 23:35

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 22:43
Dat klinkt al heel anders dan wat je eerst zei. Of wat ik erin las, misschien. Ik ben het helemaal met je eens dat immigratie in principe alleen maar goed is, een land dat zich afsluit is zeer te beklagen. Alleen, alles met mate, enige selectie aan de poort is wel wenselijk. Uitsluiting van sociale voorzieningen voor de eerste 10 jaar of zo lijkt me vanzelfsprekend. En wat die culturele invloeden betreft, die hebben we volgens mij meer dan genoeg, alleen het lijkt allemaal een beetje als los zand langs elkaar heen te glijden. Een hechte veelkleurige samenleving zie ik in elk geval nog niet verschijnen, integendeel, dat heeft volgens mij niet zoveel met kleinburgerlijkheid te maken (dat is trouwens echt een jaren '70 woord, maar dat terzijde). Je kunt je afvragen of het wel zo verstandig is om in een periode van 40 jaar zo'n 10% nieuwkomers te introduceren. Dat is wel erg veel, zeker als daar nogal wat mensen tussen zitten die zo uit de middeleeuwen komen gewandeld.

canardo | 02-01-13 | 23:30

DenkZelfstandig | 02-01-13 | 22:31 |
Uitzondering in de tabakswet voor justitiële inrichtingen. Alleen op cel mag gerookt worden, en tja de gezondheid van het personeel is in deze minder belangrijk dan het peukie van de justitiabel.

Grote Joop | 02-01-13 | 23:03

F; een moderne moskee met als doel het integreren in de moderne westerse wereld mogelijk maken.

bolkebeer | 02-01-13 | 23:03

F. Sterfhuis, Oost-Groningen

dagutnie | 02-01-13 | 22:55

En een bejaarde die 45 jaar om 6:00 uit zijn nest ging om zich hier de pleurig te werken mag de hele dag in zijn strontluier blijven zitten. Eigen volk laatst. Bedankt PVDAers in de politiek, in ontwikkelingshulprollen, als burgemeesters, als raadsleden en stemmers. Een schrale troost: vroeg of laat zit de linksstemmer straks zelf ook eenzaam in een volgescheten luier in een donker hoekje van een kamer....... omdat het geld op is. Andermans geld wegsmijten om even ongepast en onterecht het feel good momentje te hebben.

Rest In Privacy | 02-01-13 | 22:53

Parsons | 02-01-13 | 22:33 |

Hoe zie je dat voor je dan?
De overgrote meerderheid van de illegalen en gelukszoekers komt klandestien het land binnen buiten welk asiel of ander migratie process dan ook. Die laat je niet binnen, die komen binnen en verdwijnen.
Asielzoekers/aanvragers zijn maar een klein deel van de bekende migratie stromen (ongeveer 12.000 asielaanvragen per jaar)
Wil je Schiphol en Rotterdam op slot gooien en een Arizona achtige muur om NL heen zetten?

CumGranoSalis | 02-01-13 | 22:44

@kutspam | 02-01-13 | 22:34

Ik zit niet te klagen over hoeveel belasting ik betaal, ik klaag over de achteloze wijze waarop mijn belastingcenten weg worden gesmeten.

Ik betaal met liefde belasting voor goede (ouderen)zorg zonder tig managementlagen, voor scholing, wegen etc. etc.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:44

@canardo | 02-01-13 | 22:18
Nieuwkomers zouden de eerste jaren uitgesloten kunnen worden van sociale voorzieningen.
Meer ondernemende figuren uit de hele wereld zijn goed voor concurrentie, innovatie en ontwikkeling. Zie mijn eerdere comment waarin uitleg dat immigratiebeperkingen niets meer dan een monopolie zijn. Het is geen zero-sum game. Meer welvaart voor nieuwkomers hoeft niet ten koste te gaan van de welvaart van de Europeanen, integendeel.

Wat culturele en religieuze problemen betreft, iedereen moet zich aan de wet houden. Wat mensen geloven, wat ze eten en naar welke muziek ze luisteren moeten ze zelf weten. Zolang ze de wet niet overtreden is het prima. Frisse culturele invloeden kan Nederland goed gebruiken om wie weet ooit eens verlost te worden uit zijn eeuwige kleinburgerlijke provincialisme.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 22:43

@Parsons | 02-01-13 | 22:34
Wellicht omdat 'het rijke westen' te beroerd is om een eerlijke prijs te betalen voor die grondstoffen én omdat er daar corrupte regimes zitten die nóg meer van de burgers afpakken dan onze overheid.

kutspam | 02-01-13 | 22:40

@Parsons | 02-01-13 | 22:34
Dat schets u wel heel zwart wit hé
http://en.wikipedia.org/wiki/Peace_in_Africa_(ship)
Kijkt u ook even naar de eigenaren van deze boot.

toetanchamon | 02-01-13 | 22:39

Op Discovery hebben ze een mooi programma, Arrested Abroad, dat ziet er daar Arbotechnisch gezien een stukkie anders uit.

Uw Verzekeringsadvis | 02-01-13 | 22:37

@kutspam | 02-01-13 | 22:27
Nee, stel jezelf de vraag waarom wij rijk zijn en zij arm, terwijl zij letterlijk op goudmijnen aan grondstoffen zitten terwijl wij het hier moeten rooien met een heel klein beetje gas en wat uitgedroogde turf.

Parsons | 02-01-13 | 22:34

Het visitekaartje is werkelijk onomstotelijk duidelijk: zie hier! als u procedure doorstaat dan staat er nog veel meer rijkdom op u te wachten! ZEG HET VOORT!

vrijheid-van-spreken | 02-01-13 | 22:34

@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:09
In de tijd dat je hier zit te klagen over hoeveel belasting je betaalt en hoeveel uren je werkt, had je het eerste muurtje al wit kunnen hebben. Kwestie van time-management.

kutspam | 02-01-13 | 22:34

@tada | 02-01-13 | 22:23
De enige manier om die industrie op te doen is door rücksichtslos te stoppen met het binnenlaten van gelukszoekers op kosten van de maatschappij - lees belastingbetalers (exclusief (semi)ambtenaren, die betalen geen belasting).

There is no other way.

Maar goed, we zijn inmiddels verkocht aan Europa, dus dat kan zogenaamd niet meer. Bon, laat het maar ploffen. Zin an.

Parsons | 02-01-13 | 22:33

Deze plaatjes zijn iets om trots op te zijn.. zo gaat een beschaafd land met mensen om die er niet mogen blijven. Maar regels zijn wel regels, we hoeven hiet zomaar iedereen toe te laten.

De Treinende Rechter | 02-01-13 | 22:32

Oh kijk, daar mag je wel ROKEN. Dat mag in een hotel niet. Daar komt toch ook personeel? Hoe zit dat?

DenkZelfstandig | 02-01-13 | 22:31

Allejezus... je moet er toch niet aan denken dat zo'n economische vluchteling een paar fotootjes naar het thuisfront stuurt... gaat een wervende werking vanuit. toch?

Liefdebaard | 02-01-13 | 22:31

-weggejorist-

Elq10000 | 02-01-13 | 22:29

@tada | 02-01-13 | 22:23

#Zucht Het is een gevangenis en die mensen zitten daar niet voor niets.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:28

En dan gek vinden dat het import met de hand omhoog niet meer weg te knuppelen valt en deze ook nog eens heel graag "zoals het handeltje dat zelf zeggen" in detentie zitten om de lange weg de procedures af te wandelen naast de Gutmensch advocaat.

vrijheid-van-spreken | 02-01-13 | 22:27

@Parsons | 02-01-13 | 21:55
Lees je eigen reactie nog eens; is de kern van het probleem nou dat een asielzoeker geen boek of teveetje koopt voor zijn oma, of is de kern van het probleem dat ik ze niet vraag waarom ze dat niet doen?
Wel: menig asielszoeker met verblijfsvergunning doet hier de godganse dag werk waar wij met z'n allen te beroerd voor zijn, voor een bedrag wat wij al voor de eerste koffiepauze bij elkaar verdiend hebben. En ja, een groot deel van dat verdiende geld sturen ze naar hun familie in het thuisland.
.
Overigens heb ik het bewust over asielzoekers en niet over gelukszoekers. Ik ben het met je eens dat we hier niet jan en alleman zomaar binnen moeten laten en een uitkering moeten geven, maar dat los je op door mensen snel uitsluitsel te geven en eventueel terug te sturen; niet door ze maanden/jaren in een kippenhok op te sluiten samen met mensen die wel terecht hun land zijn uitgevlucht.

kutspam | 02-01-13 | 22:27

Ik geloof echter niet dat mensen die niks gedaan hebben
@tada | 02-01-13 | 22:23
Dat is al een totaal verkeerde aanname.

La Bailaora | 02-01-13 | 22:26

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 22:00
Natuurlijk. Als zo'n koekenbakker zichzelf kan bedruipen dan is het geen probleem om die koekenbakker een verblijfsvergunning te geven. Maar dat gebeurt nu al gewoon. Daar staat dan tegenover dat ie een cursusje Nederlands moet doen maar dat stelt weinig voor. Maar de mensen die hun eigen paspoort opvreten, dat zijn niet uw koekenbakkers dus om te zeggen laat iedereen maar binnen gaat me veel te ver. Mensen moeten hier op eigen benen kunnen staan, zonder staatshulp, zonder crimineel gedrag en zonder als slaaf opgesloten te worden in een keuken oid. Een beetje zoals bijvoorbeeld australie dat doet.

aardappelninja | 02-01-13 | 22:26


Parsons | 02-01-13 | 22:17 | + 0 -
Ik was niet degene die het een spelletje noemde slimpie. Ik zou niks liever willen doen dan de hele zieligheidsindustrie opdoeken. Ik geloof echter niet dat mensen die niks gedaan hebben opsluiten in een instelling die slechter is dan een gevangenis (daar kom je op uit als dit al te luxe is) dat voor elkaar krijgt.

tada | 02-01-13 | 22:23

@Terpen-tijn | 02-01-13 | 22:17

Opscheppen wat ik verdien? Wtf heb jij het over, ik beantwoord een vraag over een rechtsvorm.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:20

Laat iedereen die dat wil toch Europa in.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:31
Dat is waanzin. Waarom? Omdat we een verzorgingsstaat hebben, die moet je wel beschermen. Anders staat binnen de kortste keren elke armoedzaaier uit de hele wereld op de stoep. Het is gewoon niet realistisch, of denk jij dat NL/EU in staat is een miljard of meer mensen op te nemen? Om nog maar even te zwijgen van de cultureel/religieuze problemen.

canardo | 02-01-13 | 22:18

neemjemoederindemali 22:15
Blij dat jij mijn baas niet bent.
Jak, opscheppen wat je allemaal verdient..
So what, intresseert me geen reet, hier ben je de domme reageerder.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 22:17

@tada | 02-01-13 | 22:08

Ja, natuurlijk weet ik op wie ik boos moet zijn: op hele ladingen mannen van strijdbare leeftijd (de vrouwen halen ze pas binnen als ze gesetteld zijn), die huis en haard verlaten met als enige doel hier een gratis goed leven te komen leiden (wat in mijn ogen gelijk staat aan plundering) in plaats van zich hard te maken voor rijkdom en welvaart in eigen land, en een overheid die zich daar, wegens uitermate toevoeging aan de baantjescarroussels van corruptici, met alle liefde van mijn geld voor laat misbruiken.

Of nog leuker: er wordt op de emoties gewerkt, door ontaarde ouders, die hun kind op een enkel ritje naar een wildvreemd land sturen, in de hoop er op die manier wel in te komen (waarmee ze al te kennen geven, dat ze WETEN, dat ze er anders niet in komen, en daarmee dus schuld bekennen). EN HET WERKT BIJ MENSEN ALS JIJ!?!?!!

ZKH EénOog | 02-01-13 | 22:17

@tada | 02-01-13 | 22:08
Op een school waar is geleerd om begrijpend te leren lezen. Zoals jij daar probeert te drogredeneren door een agitprop mening als feit te brengen; zoals jij opeens stelt dat er spelletjes gespeeld worden waar iemand bij gebaat is; te weten de enge rechtsmensen die niets anders doen dan haat zaaien en racistisch zijn, terwijl het juist jouw clubje is dat er als geen ander bij gebaat is dat dit spelletje gespeeld wordt.

Zonder asielzoekertjes kun je de zieligheidsindustrie opdoeken zijn zij hun baantjes kwijt.

Parsons | 02-01-13 | 22:17

Studenten worden aan alle kanten gekort op hun beurs of moeten een dure lening nemen en wat schets mijn verbazing, we geven gewoon ff 10 roodjes per per persoon aan een of andere flut inburgerings-curcus. Waar zijn we hier godverdomme mee bezig!

fritsspits | 02-01-13 | 22:17

@mijntweecent | 02-01-13 | 22:05

Klopt ook, een eenmanszaak is een rechtsvorm, ik heb dus geen BV oid. Maar ik heb wel personeel.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:15

Congoleze koekenbakkers bestaan wel.
Tenminste>> als er wat te bakken valt.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 22:14

@blinde kip | 02-01-13 | 20:41
Vicky Peterson van the Bangles mag ook altijd op mijn gitaar komen spelen.

Cuyahoga | 02-01-13 | 22:14

@Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 22:05

Kapot van verdriet-> niet meer werken-> bijstand ->huis verkopen->restschuld->voedselbank-> 3 jaar schuldsanering.

Dat gebeurt dus vaak met de ouders van vermoorde en verkracht kinderen.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:13

Ik zie ook wel dat het geen snackbar is.Maar schoon is het er nu nog wel.

L.M. | 02-01-13 | 22:13

Bijbehorend onderschrift:
Recreatieruimte in een detentiecentrum

Muziekinstrumenten in de recreatieve ruimte van het detentiecentrum in Rotterdam.
In detentiecentra verblijven aan de grens geweigerde vreemdelingen, illegale vreemdelingen en drugskoeriers. De meeste vreemdelingen verblijven hier op grond van een bestuursrechtelijke maatregel: zij zijn aan de grens geweigerd of verblijven illegaal in Nederland. Een aantal vreemdelingen heeft ook een strafbaar feit gepleegd. Vreemdelingen hebben ruime bewegingsvrijheid binnen de voorzieningen.
Meer informatie over detentiecentra is te vinden op de website van de Dienst Justitiële Inrichtingen.

Ouslender | 02-01-13 | 22:12

@Merkava | 02-01-13 | 22:03
Of een Malinese schaatsenslijper, een wijnboer uit Lesotho... een hypothetisch voorbeeld, jeweettog.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 22:10

@kutspam | 02-01-13 | 21:44

Die laatste vraag van je is wel mooi en kan ik wel beantwoorden.

Ik werk ongeveer 11 maanden per jaar voor de overheid, 1 maand voor mezelf. Als ik in die maand het muurtje bij mijn schoonouders moet gaan witten heb ik zelf niks te vreten.

Btw, waarom doen die gelukszoekerts zelluf niks aan hun kutbestaan en komen ze hier hun hand ophouden bij mij?

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:09

Linkse hobbies.

Boerenvlapropaganda | 02-01-13 | 22:09

@tada | 02-01-13 | 21:59

Bullshit. Dit is voor uitgeprocedeerden. Gelukszoekers, illegalen en uitgezetten naar oorden waar het weer veilig is.

Niet voor mensen waarvan het asiel wel wordt toegekend, omdat zij het wel nodig hebben.

Jouw verwarring tussen die twee en kennelijke vatbaarheid voor emo-terreur verstoren je gedachtenstroom.

Wij zijn al het dichtsbevolkte land van Europa (muv de ministaatjes). Dus dan is er plek voor die paar die het nodig hebben en/of mee willen draaien, en de rest (zo'n 80%) kan gewoon weer opbokken. Doei!!

ZKH EénOog | 02-01-13 | 22:09

ZKH EénOog | 02-01-13 | 22:01 | + 0 -
Die mensen zijn wel onschuldig. Wie was precies het slachtoffer van hun vliegreis? Dat je door de overheid gedwongen wordt om voor hun onderdak te betalen hebben hun moreel gezien niks mee te maken.

Gek genoeg weet je na je eerste tirade wel op wie je boos moet zijn. Een overheid die geld over de balk gooit met infantiele regeltjes en hypocriet geneuzel.

Parsons | 02-01-13 | 22:02 | + 0 -
Op welke school heb je geleerd wat te roepen zonder onderbouwing?

tada | 02-01-13 | 22:08

neemjemoederindemaling (2X)

Terpen-tijn | 02-01-13 | 22:08

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:04 |
Pfff... Zullen we samen een ezel van een berg gaan duwen?

Grote Joop | 02-01-13 | 22:05

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:04 | + 0
Huh, op msn zei je eens dat je een eenmanszaak had? Vaag..

mijntweecent | 02-01-13 | 22:05

@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:58
Het is verschrikkelijk om een dierbare te verliezen en helemaal als die dierbare vermoord wordt, maar het is mij even niet duidelijk hoe dat tot financiële problemen leidt. Neemt niet weg dat al het geld dat aan een TBS'er besteed wordt beter naar slachtoffers zou kunnen gaan. Het is ook raar dat een misdadiger zijn schuld aan de samenleving moet betalen. Niet alleen gevangenisstraf, maar ook eventuele boetes. Een schadevergoeding aan het slachtoffer zou moeten kunnen volstaan.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 22:05

Er staat hier bij de AH ook zo'n zielig vrouwtje die altijd haar handje op weet te houden terwijl ze in haar andere hand een GSM vast heeft. Ras hondje erbij en pas was ze een keer vergeten haar ringen en ketting af te doen. Ik kijk haar normaal niet eens aan maar toen ik dat zag heb ik haar toch even aangesproken. Die zigeuner kop werd snel rood en ik heb haar een paar weken niet gezien.
Later zag ik haar bij de C1000 waar ze werd opgehaald door een familie in jawel een mercedes.

Veel Vaak | 02-01-13 | 22:04

@tada | 02-01-13 | 21:53

Als je vandaag de dag nog ondernemer wilt zijn in dit kutland moet je inderdaad behoorlijk gestoord zijn, daar heb je gelijk in.

Weet je wat, ik stop er morgen ook mee, trap mijn mensen de bijstand in en ga er zelf ook lekker inzitten.

Ik betaal godverdomme bijna 3 ton belasting en mag zelf netto bijna 2.500,- per maand overhouden. Wat denk je dat ik denk als ik hoor dat er 10k wordt weggeven aan dit volk voor een mislukte taalcursus?

Ow ja, ik werk ongeveer 70/80 uur per week.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 22:04

@Dmitri Dmitrievitsj
Ik denk dat die Congoleese koekenbakkers wel op één vinger te tellen zijn...

Merkava | 02-01-13 | 22:03

@tada | 02-01-13 | 21:59
Op welke vrije school heb jij zo prachtig leren drogredeneren?

Parsons | 02-01-13 | 22:02

Griekenland was niet al te streng voor illegalen.
Het zijn er nu twee miljoen, die krijg je nooit meer weg. Dat gebeurt er nou door met wanbeleid en corruptie.
Het is goed dat Nederland streng is voor asielzoekers.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 22:01

@tada | 02-01-13 | 21:53

Die mensen zijn niet onschuldig. Ze hebben ZELF (niet ik dus, maar zijzelf) het vliegtuig gepakt naar een land waarvan ze wisten dat ze er niet ingelaten zouden worden.

Pleur op, met je 'onschuldig'. Zot!

En nee: ondernemend Nederland gaat failliet door de gore overheid, die dit soort mensen in weelde en luxe opvangen, valse hoop geven, het verblijf blijven rekken, er een bureaucratische tyfuszooi van maakt, en er dus uiteindelijk de schuld van is, dat deze mensen langer in onzekerheid zitten dan nodig.

Want wat nodig is, is ze hetzelfde vliegtuig weer inschoppen voor een retourrit.

Als je wil klagen over onmenselijk, doe dat dan bij de overheid, die met ons allemaal speelt, niet bij de betalers, die het volste recht hebben om te klagen over hoe hun geld over de balk wordt gesmeten, zonder er ook maar een enkele zekerheid voor terug te krijgen.

ZKH EénOog | 02-01-13 | 22:01

Godverdomme ,,,, Ik heb een jaar moeten revalideren in o.a. een reevalidatiehuis vier ambachten in spijkenisse ,en moet zeggen dat het er daar heel anders uit zag..... conclusie? je bent beter af in detentie... wat een lnd leven we toch. en geloof mij nou.... met deze regering gaat dit soort shit gewoon door...

arunt_bass_abuser | 02-01-13 | 22:00

@aardappelninja | 02-01-13 | 21:54
Die Kongolees moet gewoon leven van wat hij met koeken bakken verdient. Er is niets mee om op kamers te gaan en boodschappen van de markt of spullen van een C-merk te eten. Aan het geld voor zijn zaak moet hij komen zoals iedereen die een onderneming begint. Wie heeft het nu over een uitkering, hij werkt toch.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 22:00

tada | 02-01-13 | 21:53 |
Toch wel spijker, kop en raak. +1 van mij!

Grote Joop | 02-01-13 | 21:59

ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:51 | + 1 -
Weg willen uit Irak of Afghanistan is voor die mensen geen spelletje maar dat is lastig te begrijpen als de grootste angst in dit land het niet meer kunnen betalen van een nieuwe tv is. Bij het volgende topic wel weer gaan zeiken op de moslims als ze weer eens een vrouw stenigen maar als die vrouw uit een ''veilig'' gebied hier naar toe was gekomen was ze door jullie in een concentratiekamp gedouwd om een ''spelletje'' te spelen.

tada | 02-01-13 | 21:59

@Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:52

Ik doelde eigenlijk meer op de ouders van een door een TBS'ert vermoord kind. Mensen waar alle levensmoed uitgeslagen is en die vervolgens ook nog eens in een financiële hel terecht komen en eindigen in een oude stacaravan oid.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:58

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:53 |
Uiteindelijk gaan ze wel praten of komen ze er door onderzoek achter waar hij vandaan komt. Maar als hij echt z'n mond houd... Een ding weet ik zeker, een verblijfsvergunning gaat hij dat niet krijgen.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:58

@tada | 02-01-13 | 21:36
Het zijn nooit de armste die hier naar toe komen. Al zouden allen die nog armer waren dan de gene die hier binnensluipen ook komen heeft nederland 100 miljoen inwoners.

Veel Vaak | 02-01-13 | 21:56

@toetanchamon | 02-01-13 | 21:51

Ik heb het papier net aan mijn boekhouder gegeven maar ik meen dat ik van de 8k aan stroomkosten iets van 3,5k energiebelasting moest betalen waar vervolgens nog 21% BTW overheem kwam.

Ik wil die ongein niet eens meer lezen.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:56

@kutspam | 02-01-13 | 21:44
Waarom stel je die laatste vraag niet aan de gelukszoekers?

*Dat* is de kern van het probleem.

Dat malloten als jij *die* vraag nooit stellen aan de ruifvreters, maar aan de oma's die 24 uur in hun eigen stront liggen te rotten.

Parsons | 02-01-13 | 21:55

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:46
En hoe komt die koekenbakker van u aan een huis? En centjes om te eten? En centjes om te investeren in een opleiding en bakkerij? Subsidie? Extra riante uitkering? Is dat geen concurrentievervalsing dan? En zeg niet een lening bij de bank, die zien 'm aankomen zeg. Of neemt die koekenbakker z'n eigen geld mee? In dat geval geen probleem. Die koekenbakkers van u die moeten natuurlijk wel een menswaardig bestaan kunnen leiden hier. Van die zwervers op straat is geen gezicht.

aardappelninja | 02-01-13 | 21:54

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:51 |
*proest* Dat viel mij ook al op ja! Tja het blijft een WC Eend onderzoekje. Maar komt er op neer dat Nederland een zeer streng regime heeft voor deze gelukszoekers. Zo streng dat de VN Nederland er voor op de vingers tikt.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:54

Grote Joop 21:51
Ja ok en dan?
Of is dat bij jou dan levenslang?

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:53

Als we tijd nodig hebben aanvragen te beoordelen moeten mensen in de tussentijd wel fatsoenlijk worden behandeld. Afwijzen = wegwezen, maar toekennen = blijven. Voor beide situaties moet 't allemaal wel een beetje passend blijven. We zijn geen bananenrepubliek. En een paar bongo's + gitaartjes kost niemand de kop.

Jerry Nick | 02-01-13 | 21:53

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:46 | + 0 -
En de oplossing daarvoor is onschuldige mensen opsluiten in een concentratiekamp met barakken voor 40 man tegelijk op water en brood? Dit is gewoon een betonnen kutgebouw van dezelfde materialen als mijn oude middelbare school. Stevig en onderhoudsvrij maar met een kleurtje.

Ow noes ondernemend Nederland gaat failliet door die gore honden die graag hier willen komen wonen! En jullie hebben zelf al niet meer door hoe gestoord jullie zijn.

tada | 02-01-13 | 21:53

@miko | 02-01-13 | 21:30 |

Nee, de mentaliteit van die Afrikanen en Aziaten staat ze niet aan. Elkaar de klauwen afhakken of hondenvreten.

Blijven liever in het westen.

Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:52

@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:39
Het is verschrikkelijk. Niet dat ik moordenaars hun verwarmde therapeutische zwembad misgun, alleen het contrast met psychiatrische patiënten op een gesloten afdeling die geen moord hebben gepleegd is zo groot. In het nadeel van de gewone schizophreen, wel te verstaan. Echt, als ik onverhoopt psychotisch zou worden en ik zou voor lange tijd op een gesloten afdeling opgenomen moeten worden, dan hoop ik dat iemand wil verzinnen dat ik een moord heb gepleegd en dat mijn advocaat aanstuurt op TBS. Dan zou ik veel beter af zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:52

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:49 |
Die sluiten ze op.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:51

@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:34
Ik betaal op dit moment belasting over geld dat al belast is geweest.

toetanchamon | 02-01-13 | 21:51

@Grote Joop | 02-01-13 | 21:47

Na te hebben gelezen dat het onderzoeksteam uit 4 vrouwen bestond ben ik gestopt met lezen.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:51

@tada | 02-01-13 | 21:36

Nee, de vraag is: wat heb ik met die mensen te maken. Als ze de rijkdom willen die wij hebben, gaan ze die maar opbouwen in hun eigen land. Niet hier opvreten.

Het spelletje is simpel: zij willen weg uit hun 'tyfusland' (jouw woorden), wij willen ze daar terug hebben. Maar dat mag best wat minder luxe, om een beter signaal te geven, dat wij dat spelletje toch wel winnen.

Wat ik daarnaast wil van de overheid, weet ik allang. Er staat alleen een kudde dom slachtvee, dat alles maar gedwee pikt, in de weg tussen elke regeerperiode in...

En als laatste: wat de overheid ondeugend vindt, hoef ik nog niet ondeugend te vinden.

Dat zal ik even onderstrepen met een discussiekillertje:
Er was een tijd, dat de overheid mensen met een bepaalde neusmaat ondeugend vond...

Goede avond verder.

ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:51

@rechtvaardigerechter | 02-01-13 | 21:28 |

Als je de moeite neemt de pdfjes te lezen zie je dat ze daar een asielaanvraag kunnen doen en er een mogelijkheid is dat ze alsnog asiel krijgen. Er zitten dus ook mensen die hier volgens de nederlandse regels alsnog mogen blijven.

Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:49

Wat doen ze nou met diegenen waarvan herkomst land onbekend is? (om wat voor reden dan ook)

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:49

@miko | 02-01-13 | 21:32
*koffie van het scherm haalt*
Kom ik dat maar en had ik dat maar.
De laatste jaren wordt ik getild door verpleegkundige en dit jaar probeert de belasting mee te tillen om mij een netto maand inkomen af te troggelen voor 13 feb 2013.(kreeg oudejaarsdag hier een schrijven over)
Ik heb nog 1 optie, mocht ik dit jaar weer in het ziekenhuis komen (hoop het) dan wil ik een kamer voor mezelf zodat ik me kan prostitueren om mij eigen risico terug te verdienen.

toetanchamon | 02-01-13 | 21:49

Een week na opening is het totaal uitgewoond.

Nilfisk | 02-01-13 | 21:47

miko | 02-01-13 | 21:36 |
Nee, dit is geen vrije uitloop dat zou een zooitje worden. Bovendien is er internationaal behoorlijk veel kritiek op de manier waarop NL met deze mensen omgaat.

www.nationaleombudsman.nl/sites/defaul... (PFD alert)

Grote Joop | 02-01-13 | 21:47

@Merkava | 02-01-13 | 20:37
Tegen de tijd dat ze mogen stemmen worden ze in ieder geval met de PvdA taxi opgehaald.

Cuyahoga | 02-01-13 | 21:46

Kan niet zeggen dat ik dit zo luxe of absurd comfortabel vind aandoen. Kan soberder, maar vind dit nu niet schokkend als belastingbetaler zijnde.

Russ Meyer | 02-01-13 | 21:46

@Gmt Master | 02-01-13 | 21:33


@aardappelninja | 02-01-13 | 21:37

Ik meen het. Immigratiebeperkingen zijn een soort monopolie. Monopolies belemmeren concurrentie, innovatie en ontwikkeling. Altijd en overal. Als ik de enige banketbakker in de stad zou zijn, tompoezen van matige kwaliteit voor een tientje per stuk zou verkopen en het iedereen zou beletten om tompoezen in Den Haag te verkopen zou ik de Nederlandse en Europese mededingingsautoriteiten achter me aan krijgen. Klanten zouden gebaat zijn bij concurrerende banketbakkers die lekkerdere en goedkopere tompoezen zouden verkopen. Maar een koekebakker uit de Kongo houden we buiten de deur en dat mag gewoon. Als een Kongolese bakker lekkere en goedkope tompoezen kan bakken dan moeten klanten die kunnen kopen. Worden de klanten beter van, wordt die Kongolees beter van. Alleen de voormalige monopolist wordt gedwongen tot innovatie en creativiteit bij het bedenken van nieuwe taartjes.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:46

@tada | 02-01-13 | 21:36

Flikker toch op totaalmalloot, 80/90% vd ondernemers in dit land zitten elke maand/3maand in de rats of ze hun btw wel kunnen betalen, de lonen en de afdrachten sociale premie's en loonbelasting.

Heb ik het nog maar even niet over het feit dat ze kunnen doodvallen van de overheid indien ze failliet gaan.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:46

Wat voor pr0n zoude ze daar eigenlijk hebben?

Humpf | 02-01-13 | 21:46

@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:29

Ja, ik weet dat die tehuizen schandalig zijn. Denk alleen dat dat ding hierboven daar niet zoveel aan verandert. Als je goed kijkt is het allemaal minimale kwaliteit, het is nu nieuw over 20 jaar staat het er waarschijnlijk nog zo bij, die tuin, ja... een strook gras naar de muur.

Bejaarden verdienen beter, dat klopt... maar dit is niet bijzonder luxe hoor.

Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:45

Sorry hoor, maar ik begrijp alle ophef hierboven niet helemaal. Het ziet er misschien hip uit, maar wat zien we hier nou helemaal??
-
Is iedereen nou echt zo jaloers op het feit dat de muren zijn gladgestukt of dat er een stukje fotobehang tegenaan zit? Of gaat het toch om het carpetland zeilvloertje of de bank die er hip uitziet maar geen drol zou hoeven kosten en totaal niet lekker zit?
.
Of gaat het wellicht om de superdeluxe slaapkamer met een stapelbed wat je zelfs nog niet in een jeugdherberg tegenkomt, sfeervolle TL verlichting en een ikeaplankje met waterkoker en TV die je tegenwoordig al bijna niet meer met goed fatsoen op de kinderkamer kunt zetten?
.
.
Ik zeg niet dat iedereen zomaar een verblijfsvergunning moet krijgen in Nederland, maar zolang je als land mensen opsluit dan heb je wel voor ze te zorgen. Luxe is niet nodig, maar een boekje van de slegte, een chinees gitaartje of een computer die je met 20 man moet delen noem Ik zeker geen luxe.
Overigens zou een kippenhok met onze overheid net zo veel hebben gekost daar het geld vooral naar alle projectmanagers gaat. Dat geldt echter voor nagenoeg alle projecten van de Nederlandse overheid.
.
PS. Als u allen vindt dat uw oma het zo slecht heeft omdat haar muren niet zo mooi wit zijn of omdat ze geen boek, computer of 19" TVtje heeft, waarom doet u daar dan zelf niets aan?

kutspam | 02-01-13 | 21:44

Geldverspilling,
Dat is het.

Fred van Ria | 02-01-13 | 21:44

*asielzoeken gaat*
Laters.

miko | 02-01-13 | 21:42

Osdorpertje | 02-01-13 | 21:35 |
Dat is nu precies wat we doen in NL. Met als enige verschil dat we hem niet buiten in de kou laten slapen (veiligheid op straat) maar oppakken en in dit staatshotel stoppen. Er is voor deze mensen niets meer te halen in NL.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:40

@Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:31

Fijn om te weten dat criminelen het ook fijn hebben van mijn geld, wel een beetje jammer dat hun slachtoffers deaud kunnen vallen.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:39

Er is kennelijk te weinig subsidie binnen gekomen aangezien een fatsoenlijke bank ontbreekt (pica 1).

Lummel | 02-01-13 | 21:38

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:31
Met een mooie uitkering en een ruime doorzonwoning? Anders nog iets?

aardappelninja | 02-01-13 | 21:37

@miko | 02-01-13 | 21:29

Ruimte zat hier, ben alleen niet ingesteld op demente en gehandicapte mensen. Iets te veel af-en opstapjes zeg maar.

Bovendien zou ik dan dag en nacht een verpleegster in dienst moeten nemen.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:37

ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:15 | + 1 -
En wat hebben de mensen die ze daar opsluiten mee te maken? Als je die 9 maanden teveel vindt moet je misschien eens na gaan denken wat je wil van de overheid.

benelux01 | 02-01-13 | 21:11 | + 0 -
Zure idioot. Waarschijnlijk ook een wannabe klikspaan op de groenlinks verklik lijn.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:12 | + 2 -
Dus jij neemt het mensen kwalijk dat ze liegen om uit een tyfus land te kunnen komen? 100% van de mensen die hier reageert heeft tegen een ambtenaar gelogen om minder belangrijke zaken en eigen gewin. Of op zijn minst zijn best gedaan om niet gepakt te worden voor iets ondeugends.

tada | 02-01-13 | 21:36

Mensen staan dagen in de rij bij alle ambassades, velen voor niets, want een visa krijgt bijna niemand.
Zo gaat het dus in Afrika.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:36

@Grote Joop | 02-01-13 | 21:20
Mijn beide oma's zijn al een tijdje heel krap gehuisvest maar ik hoor ze niet klagen.Verder zal dit wel vrije uitloop zijn.Als we de vergelijking met een kippenhok maken. Dat wil zeggen dat ze ten alle tijden in de ruimtes mogen. Zeg maar een soort Zuid-Amerikaanse gevangenis.

miko | 02-01-13 | 21:36

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:33 |
Jawel :) Moest crimineel zijn ipv gedetineerden dan klopt de zin weer wel dus.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:35

@Grote Joop | 02-01-13 | 21:16 | + -1 -
Ik denk dat als je zo'n afgewezen gelukszoeker buiten in de kou laat slapen en verder niet financieel ondersteunt dat ie dan vroeger of later vanzelf weer teruggaat. Maar dat gaat niet gebeuren wat er zijn te veel mensen in de zieligheidsindustrie wiens baan afhangt van deze gelukszoekers. Net als de zwervers en zigeunermuziekanten bij het station. Als niemand ze nog wat zou geven dan waren ze binnen de kortste tijd verdwenen.

Osdorpertje | 02-01-13 | 21:35

@toetanchamon | 02-01-13 | 21:29

Ah, u bent ook al zo'n criminele belastingbetalert?

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:34

aardappelninja | 02-01-13 | 21:30 |
Yep, vooral de Chinezen, die berijden ze als ware het loopse teven.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:34

@ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:27
Touche, inderdaad dan had je het wel over twaalf maanden vakantie gehad.

miko | 02-01-13 | 21:34

Jezus, er liggen gewoon kussens op die bedden. Vet pvda dit.

mijntweecent | 02-01-13 | 21:33

Nou, luxe herken ik zeker niet. Waar zijn de pooltafels en en de game consoles dan?!

Het is gewoon functioneel; niets meer.

Shit dip | 02-01-13 | 21:33

miko | 02-01-13 | 21:28 | + 0 -
Dat vind ik fijn om te horen voor je vader.
Echter kijk eens een keer verder als je neus lang is en bezoek de nodige bejaardentehuizen eens.

snakeplisskin | 02-01-13 | 21:33

gebed zonder einde

NEOS | 02-01-13 | 21:33

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:31
.
Ben jij niet goed bij je plaat of zo!!!!!!!

Gmt Master | 02-01-13 | 21:33

@Grote Joop | 02-01-13 | 21:28

Euh, enig idee wat "gedetineerd" betekend?

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:33

@Links om | 02-01-13 | 21:30
Wat dacht u ervan om uw grootmoeder in huis te nemen?

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:33

@toetanchamon | 02-01-13 | 21:29
Moet je ze maar niet de hele tijd proberen te tillen. ;)

miko | 02-01-13 | 21:32

Funda afgestruind, kon niks vinden.

roze_bril | 02-01-13 | 21:31

Bij de eerste foto dacht ik aan een therapeutische muziekruimte in een TBS-inrichting. Ik had kunnen weten dat het fout was, want TBS'ers hebben meer luxe. Dit is geen Telegraafmening c.q. onderbuikgevoel: ik heb met eigen ogen een TBS-inrichting van binnen gezien (niet als gevangene / patiënt). Allemaal zogenaamd therapeutisch, waarbij de werkzaamheid uiteraard niet deugdelijk is aangetoond.

Verder: verschrikkelijk hoe vreemdelingen in nood in dit land gevangen worden gezet. Ik wil niet eens weten hoe lang ze daar moeten zitten. Laat iedereen die dat wil toch Europa in.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-01-13 | 21:31

@wazakzegguh | 02-01-13 | 21:25

Het is dus wel een gevangenis, maar je hebt gelijk, humaner zou zijn om ze gelijk het land uit te flikkeren.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:31

@Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:23
Ze wilden zelfs de betaalde vliegreis naar Afrika of Azië niet hebben? Vreemd.

miko | 02-01-13 | 21:30

Die rubberen kussens intrigeren mij. Kwijlen die gasten zo veel?

aardappelninja | 02-01-13 | 21:30

Maar wat is dat rode ding op de muur boven de meest rechtse gitaar? 380v stekker?

Eshek | 02-01-13 | 21:30

Toen ik het mijn oma liet zien in verzorgingshuis poepte zein de broek van nijd.Had je niet moeten doen oma,over 24 uur ben je pas aan beurt.

Links om | 02-01-13 | 21:30

10 mille kunnen lenen voor een inburgeringscursus?
Dat kan alleen maar een PvdA idee zijn, zoiets komt niet voort uit de hersenen van een normaal mens.
En jawel hoor Asscher, je kunt er op wachten dat de volgende PvdA geldverslindende mispeer dan wel wangedrocht wordt geboren. Twee dubbeltjes en een stuiver van Kok, Vogelaar wijk, Melkert baan en nu de Asscher lening.
Tien mille voor iemand die wellicht voor dit land nog niks heeft gepresteerd en mogelijk niks gaat betekenen en de kans op fraude is m.i. enorm.
Eenmaal de 10 mille in de knip, op naar de volgende
sociale uitkering. Knettergek!!

Koningsluis | 02-01-13 | 21:30

@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:17
Heb jij geen ruimte voor ze?

miko | 02-01-13 | 21:29

Een vreemdeling die ons land binnen komt en hier mag verblijven die wordt gek van de pracht en praal en luxe. Als ik bij de belastingdienst kom. Is er een nare wachtruimte en kan ik in een CEL met veiligheidsglas een ambtenaar van dienst te spreken krijgen.

toetanchamon | 02-01-13 | 21:29

Ik heb dit artikel net even doorgestuurd naar ome Geert.
Kamervragen!

Gmt Master | 02-01-13 | 21:29

Maar die nota voor een design interieur met onderhoudscontract, naar welk vriendje van Teeven gaat dat.

Watapatja | 02-01-13 | 21:29

@Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:23

Mijn schoonvader is zo dement als een deur en mijn schoonmoeder schuifelt een beetje achter de rollator. Ze kijken nu van 6 hoog op een snelweg.

Even naar buiten lopen gaat dus niet, bovendien heeft hun bejaardenhok helemaal geen tuin. Nou ja, ze hebben een soort binnentuin waar 2 plastic palmpjes staan.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:29

@snakeplisskin | 02-01-13 | 21:24
Ach mijn vader heeft anders een mooi huis en een prima pensioen (3800,- euro schoon) ik zou niet zeggen dat alle bejaarden er zo slecht bijzitten. Maar degene die in al die tijd geen fatsoenlijk pensioen op hebben gebouwd en verlaten zijn door hun kinderen moeten zich misschien eens achter de oren krabben?

miko | 02-01-13 | 21:28

Ik vind dat Nederland het asielzoekersprobleem anders de laatste jaren aardig onder controle heeft. Ik maak me veel meer zorgen over de echte gedetineerden die achter de tralies zouden moeten zitten. Die lopen in Nederland namelijk vrij rond omdat het OM weigert ze te vervolgen.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:28

Bruno Alaska .......21.23
Door wie worden ze verplicht hier te blijven?

rechtvaardigerechter | 02-01-13 | 21:28

Het jaar is 2045...
De Minister President Achmed Falie heeft dit luxe complex laten bouwen voor de resterende groep van 387 oorspronkelijke Nederlanders die nog in Nederland wonen.

duitse herder | 02-01-13 | 21:27

Dat is het probleem juist . Het eerste woordje wat er geleerd word is uitkering . Gewoon werken met die luie donder ! Beetje de taal bijschaven . Dan zijn de mensen die wel werken niet altijd de duppe van de handophoudendecommentaarlevendekwallen . En by the way als ze dat ook met onze Nederlandse tokkies doen ipv al die bijstands shit betalen de hard werkende mensen geen torenhoge belastingen .

benelux01 | 02-01-13 | 21:27

@miko | 02-01-13 | 21:25

LOL!!

Maar je begreep me verkeerd: ik had het over werk. Hoe jij daar in godsnaam uit opmaak dat ik ambtenaar zou zijn...

ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:27

@Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:23

We doen er wel wat aan hoor, we sturen elk jaar 5000 miljoen Euro die kant op. Dit jaar krijgen ze zelfs nog ietsjes meer zodat er meer babies blijven leven.

Dit jaar kunnen ze dus rekenen op 5012 miljoen, 100 miljoen per week zeg maar.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:26

@Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:23

Juist. Ik zeg: muur bouwen in de middellandse zee. Eentje waar de Chinezen nog wat van kunnen leren.

ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:25

Wat is hier nu mis mee? Het is geen gevangenis! Die mensen staan niet voor hun lol bij ons aan de poort. Deze mensen krijgen 'nee' te horen en mogen van de reaguurders hier vervolgens op een stretchertje in een betonnen cel hun uitzetting afwachten? Goh, wat een menselijke gedachte... Ik ben voor strenge selectie aan de grens, maar mogen de geweigerden a.u.b. wel rekenen op een beetje normale behandeling?

wazakzegguh | 02-01-13 | 21:25

@ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:15
Heb je als ambtenaar 3 maanden vakantie? Goh,das mooi!
;)

miko | 02-01-13 | 21:25

stayawhileandlisten | 02-01-13 | 21:15 | + 1 -
Wij als Nederland kunnen onze bejaarden niet eens fatsoenlijk en niet mens onteerend huisvesten. Maar ohwee naar de buitenlandse gelukzoeker houden we de schijn hoog en kunnen we het wel.

snakeplisskin | 02-01-13 | 21:24

@stayawhileandlisten | 02-01-13 | 21:15

Bullshit. De enige verantwoordelijk voor de asielzoeker is de asielzoeker zelf.

Die eeuwige betutteldrang en zieke gedachte dat een individu niet voor zichzelf verantwoordelijk gehouden kan worden daar moet eens mee opgehouden worden.

Ze komen hier, onterecht, ze gaan weer terug. En daar hoef je niet mee beloond te worden met een luxe hotel, gewoon met vier man op een cel, en de volgende dag in het laadruim van een C130 terug. En de rekening indienen bij het land van herkomst. Doei!!

ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:23

@neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:17

Ja, gezellig slapen in een stapelbed in een hok van 1,5 x 2 en de rest van de tijd doorbrengen in een gemeenschappelijke ruimte met een tuin voor iedereen en een heel groot hek erom.

Die van mij zeiden dat ik dood kon vallen.

Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:23

Miljoenen mensen staan in Afrika te popelen om naar Europa te vertrekken.
Als je er niks aan doet, komen er ook miljoenen.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:23

Nou het lijkt mij juist slim om als we mensen toelaten ook een opleiding te verplichten die we nog financieren ook, als ze maar hun best doen. Als je een uitkering kan voorkomen is die 10k snel verdient, want dan betalen ze zelfs.

Tinus Trekveer | 02-01-13 | 21:22

Bij de eerste foto dacht ik bij het zien van de gitaartjes en het lage bankje, dat het de huiskamer van Roel van Velzen was.

Pastor Sippenhaft | 02-01-13 | 21:22

neenjemoederindemali ..... 21.15
Lijkt een goed plan, maar komt u met zo'n pias achter het stuur nog wel op tijd op uw afspraken? U weet wat dat weer kan kosten.

rechtvaardigerechter | 02-01-13 | 21:20

miko | 02-01-13 | 21:17 |
Ach internet en computers. Staan waarschijnlijk zes computers in de bieb daar. Ze krijgen één uurtje bieb recreatie per week. Waar heb je het dan over?
Deze gevangenis is echt minimaal ingericht, met aleen het hoogst nodige. Ja het is nieuwbouw, maar ik zou er mijn oma niet in willen huisvesten.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:20

Telefoon van mijn bejaarde schoonouders, of zij ook zo'n kamertje kunnen krijgen op de begane grond met zo'n mooie tuin ipv een hok op de 6e verdieping met een balkon van 3x1m

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:17

@Grote Joop | 02-01-13 | 21:11
Prima maar open internet en communicatie hoef je niet te voorzien. Zouden ze ook niet hebben als ze hier op een minimum moeten leven.
Verder vind ik het er persoonlijk niet overdreven luxe uitzien,wel netjes en dat zijn blijkbaar de meeste mensen hier niet gewend thuis.Maar het is natuurlijk wel veel luxer dan de meeste asiel/gelukszoekers thuis gewend zijn.

miko | 02-01-13 | 21:17

Wat is humaan?
2 Miljoen illegalen hebben is ook niet humaan.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:17

Osdorpertje | 02-01-13 | 21:14 |
Wat zou je dan willen, dat deze mensen op het beton gaan liggen slapen? Of dat we ze terug de illegaliteit in sturen?

Grote Joop | 02-01-13 | 21:16

Vreemdelingen detentie.. juist ja.
Kijk eens hoe welvarend,intellectueel,rijk en gastvrij ons land is,vreemdelingen.En nou oprotten naar je eigen land~!

de grote Anti | 02-01-13 | 21:16

opvangcentrum asielzoekers. geen gevangenis, maar een opvangcentrum waar met leuke kleurtjes aan de muren het idee van een gevangenis moet worden opgeleukt. voor getraumatiseerde asielzoekers mag je als land je verantwoordelijkheid nemen en mensen niet straffen aan de poort. voor de rest is het aan de bureaucratie om een oordeel te vellen en tot die tijd heb je maar je best te doen die mensen een aangenaam verblijf te geven. doe je dat niet, dan faal je als -welvaart-staat en maak je jezelf belachelijk.

stayawhileandlisten | 02-01-13 | 21:15

@tada | 02-01-13 | 21:08

Die zure mongolen vinden 9 van de 12 maanden voor de staat werken waarschijnlijk genoeg. Vreemd, he?

ZKH EénOog | 02-01-13 | 21:15

Detentie blijft detentie in wat voor vorm en met wat voor tapijt dan ook.
En zoveel luxe zie ik nu echt ook weer niet op de foto's.
Een bieb, wat puters en een speeltafel voor de jonge kinderen. Ook de cellen baden nu niet echt in luxe en ruimte of zwaar onnodige of dure dingen.
En dat er 10.000 euro uitgegeven moet worden door de overheid voor een door diezelfde overheid opgedrongen cursus is belachelijk ja, maar dat kun je die mensen moeilijk kwalijk nemen lijkt mij.

CumGranoSalis | 02-01-13 | 21:15

@rechtvaardigerechter | 02-01-13 | 21:11

Goed dat je het zegt, naast die 43,5K belasting die ik zojuist heb gegireerd heb ik ook nog 226,- overgeboekt richting Leeuwarden, boete wegens bellen/werken achter het stuur.

Als ik nou eens fijn een asielzoeker kan krijgen die me gaat chauffeuren, dan heb ik iig die boetes niet meer.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:15

Je kunt zeggen wat je wil, maar den arme menschen worden wel weer voorbereid op hun terugkeer naar hun negerhutjes. Ik zie op de foto's: Gitaren, tam-tam, foto's van tropische vogels en zebra, decoratie van een oerwoud nabij de cel/huiskamer deuren enz...

C.Litoris | 02-01-13 | 21:14

De poorten naar de teloorgang van onze maatschappij.

Parsons | 02-01-13 | 21:14

Ik hoor de Asschers, Samsonnetjes en Ruttes al roepen .... het wordt een moeilijk en pittig jaar...
Ik snap goedverdoeme nu wel waarom !!!!

snakeplisskin | 02-01-13 | 21:14

De eerste foto deed me denken aan "vrienden" van 20 jaar geleden die een school hadden gekraakt. Die hadden allemaal een klaslokaal per persoon om in te wonen en ik had een kamertje van een kwart van hun oppervlakte.
Ik denk dat menig student die in een zeecontainer naast de Bijlmer bajes woont jaloers is op dit soort campus achtige woongelegenheid.

Osdorpertje | 02-01-13 | 21:14

Ziet eruit als een bajes. Een verrekt luxe bajes mag ik wel zeggen.

canardo | 02-01-13 | 21:13

@tada | 02-01-13 | 21:08

Het is een gevangenis voor uitgeprocedeerde mensen die op valse gronden asiel hebben aangevraagd. Wat. Begrijp. Je. Daaraan. Niet?

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:12

Met zulke faciliteiten is het niet gek dat ze allemaal denken dat het geld hier niet op kan. Wat de overheid schijnbaar ook denkt.

die ene van daarzo | 02-01-13 | 21:12

neemjemoederindemali ...... 21.04
U moet ook niet zo hard rijden, of fout parkeren. Tsja.

rechtvaardigerechter | 02-01-13 | 21:11

Dubbele belastingen voor tada misschien ?

benelux01 | 02-01-13 | 21:11

tada | 02-01-13 | 21:08 |
Yup, klopt, het zijn geen criminelen die hier opgesloten zitten. Gewoon mensen die uitgezet gaan worden. Wij zijn een beschaaft land, en deze mensen dien je gewoon op een menswaardige manier terug te sturen naar hun land van herkomst.

Grote Joop | 02-01-13 | 21:11

Nog even over die cursus:
"Alleen als een asielgerechtigde niet slaagt of onvoldoende inspanning heeft verricht, moet hij of zij de lening terugbetalen."
Het is dus eigenlijk gewoon een kadootje, iemand kan bijvoorbeeld ook 10k opstrijken en hem naar een ander land smeren. Of gewoon een jaar lang lekker niks doen en weer terug naar huis!

mennie | 02-01-13 | 21:11

@Robbie van Zon | 02-01-13 | 21:08 |

Ze storten het geld direct aan het opleidingsinstituut... dat is dus onzin.

Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:10

LaaaLaaaaLinooooleum! Niet E: in ieder geval, die 10k lening is voor asielgerechtigden met verblijfsvergunning. Die gaan echt niet opgesloten zitten als ze zonder te wachtlijsten een sociale huurwoning + geld voor inrichting kunnen krijgen.

dugo | 02-01-13 | 21:09

Iek prate bietje moeiluk die Nederlans altijd maar friend zegge mai hier ies vele die geld voor leren die Nederlansch taal.
Weet zekur kan niet betale die koersus misjsgien kan sture die geld naar mij rekning.
U schnell sture ik ga ook schnel lere die taal.
Weet zekur want Achmed altaid is eerlik.
Die geld mag ook geve zo aan mai.
(haha stomme kut Hollanders)

Robbie van Zon | 02-01-13 | 21:08

Wouw wat een luxe ze hebben een computer en een ruimte waar ze met zijn allen heen kunnen gaan als ze niet in hun kleine kamertje zijn opgesloten! Wat hadden deze criminelen gedaan? Ze willen graag Nederland binnen komen! WTF is er mis met jullie zure mongolen hier?

tada | 02-01-13 | 21:08

Het is een soort jail voor uitgeprocedeerde / afgewezen asielzoekers?
Linkjes kijken terpie, te laat, te voorbarig geweest.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 21:07

Laten we Malou van Hintum eens vragen wat ze hier van vindt

Bij de Pinken | 02-01-13 | 21:07

@HJDB | 02-01-13 | 21:04
Dan moet je je oma in huis nemen. Nimby.

miko | 02-01-13 | 21:07

Een paar tegen elkaar geschoven matten om op te zitten en wat felle kleuren en je hebt design en duur blijkbaar. Wil er nog iemand zijn huis ruilen voor wat kraaltjes?

Bruno Alaska | 02-01-13 | 21:06

@tipo | 02-01-13 | 20:57
Nee dan JK de Jager, die zou dat nooooooit doen, ow wacht!

miko | 02-01-13 | 21:06

@tipo | 02-01-13 | 20:57

Onze vorige MinFin kon anders ook heel goed geld uitlenen dat niet terugbetaald wordt. #Griekenland

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:05

.. een asielzoekerscentrum, nog vóór de eerste bewoners de kans kregen de boel af te branden uit protest om het een of ander.

Jan Passant mk2 | 02-01-13 | 21:05

Dit.Kan.Niet.Waar.Zijn.

Het verzorgingshuis van mijn oma is hierbij vergeleken oude rotzooi.

En bedankt overheid, dat je zo goed zorgt voor asielzoekers, maar niet voor de ouden van dagen.

HJDB | 02-01-13 | 21:04

Ik heb net precies 43,5k overgeboekt naar Apeldoorn, gelukkig wordt mijn geld goed besteed zie ik.

neemjemoederindemali | 02-01-13 | 21:04

@Chiant | 02-01-13 | 20:44
Die kippen heb je nog wat aan kan je van de gemiddelde gelukzoeker niet zeggen. Ik zeg woning ruil met kippen die kunnen leuk tokkelen op die gitaren ook.

Veel Vaak | 02-01-13 | 21:03

Als ik naar de instrumenten kijk is het geen wonder dat allemaal de muziek in gaan of gaan ze met de muziek mee.
ik mis de ballenbak om te ontspannen.

Therapietje | 02-01-13 | 21:02

De kinderkamer van Malou van Hintum.

Stamhoofd | 02-01-13 | 21:02

Als " illegaal ' heb je het in Nederland nog heel goed. Van onze belastingcenten

benelux01 | 02-01-13 | 21:02

Dus een toegangskaartje voor subsidie Nederland kost slechts €10,000,-. Je krijgt hiervoor een huis,uitkering,toegang tot gratis school, vakantiegeld en kwijtschelding van alle gemeentelijke belastingen. Voor de gene die besluit iets te willen bijdragen aan dit land staan er tassen met subsidie klaar .

toetanchamon | 02-01-13 | 21:01

@SharpEye | 02-01-13 | 20:36
Ja alleen slachtoffer spelen gaat vervelen he

Veel Vaak | 02-01-13 | 21:01

BeunDeHaas | 02-01-13 | 20:54 |
Om te kotsen ja, dat is niet uit te leggen.
Wat ik erger vind is dat Nederland momenteel het laagste aantal gedetineerden per 100.000 inwoners heeft van Europa. Omdat de criminaliteit zo laag is, zegt Teeven en hup hij gooit een paar prima bajessen dicht. Ondertussen lopen er nog duizenden mensen rond die hun straf nog moeten uitzitten...

Grote Joop | 02-01-13 | 21:00

Joran weet niet wat die mist.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 20:59

@eye | 02-01-13 | 20:48

De vreemdelingenbewaring van Schiphol ligt in Rotterdam. En dan waarschijnlijk, omdat Rotterdam 25% aandeelhouder in Schiphol is, en daar blijkbaar wat voor terug mag doen.

En onze ouderen ondertussen laten wegkwijnen in gebouwen die nog triester zijn (ingericht) dan de ruïnes van Tsjernobyl...

ZKH EénOog | 02-01-13 | 20:59

Kunnen ze niet beter die asiel zoekers in rusland laten afwachten of ze in nederland mogen blijven. Tegen een flinke vergoeding natuurlijk. Raken ze niet gewend aan onhaalbare luxe zodra ze uitgeprocedeerd zijn hollen ze snel weer richting zuiden.

Veel Vaak | 02-01-13 | 20:58

@ miko . Dan wel afhankelijk van wát ze gedaan hebben hé .

benelux01 | 02-01-13 | 20:58

Met zo'n interieur stappen ze zo het vliegtuig weer in, burgeroorlog of niet.

Ik was in Haren | 02-01-13 | 20:57

Een lening die je niet hoeft terug te betalen? Ja, dat is een lening.
.
Gelukkig is Ascher geen MinFin geworden...

tipo | 02-01-13 | 20:57

10k euro lenen bij duo, hoe idioot kun je het maken. mag de deurwaarder straks op vakantie naar somalie of afghanistan?

cumshaft | 02-01-13 | 20:57

Beun de Haas ..... 20.43
En u bent niet eens lid van de BOVAG, kunt u nagaan. Tsja.

rechtvaardigerechter | 02-01-13 | 20:57

Als ik, om wat voor reden dan ook, daar terecht zou komen dan zou ik slechts twee mogelijke doelen hebben met die gitaar:
1. Erop spelen
2. In de reedt duwen van de idioot die denkt met een gitaar als instrument mij psychisch dan wel psychologisch te helpen.

Chiant | 02-01-13 | 20:56

Het wordt met de dag gekker, wij maar betalen

heme | 02-01-13 | 20:56

Foto 3 middelste computer is van Bakito lijkt me, je kunt zien dat GS nog open staat.

Humpf | 02-01-13 | 20:56

Overgangsgebouw voor villazigeuners?

selxi | 02-01-13 | 20:56

@Grote Joop | 02-01-13 | 20:53
Daar zou ik persoonlijk geen moeite me hebben als we de ergste psychopaten niet meer los zouden laten. Gewoon gezellig voor de rest van hun leven in een fijn hotelletje. Wat de neuk als ze mogen kiezen uit ham,kipfilet of salami.

miko | 02-01-13 | 20:55

Ik dacht dat alleen ali b als enige fin een beetje muzikaal is.

reageerbuis | 02-01-13 | 20:55

Clubhuis van Geenstijl ?

yayajippiehippie! | 02-01-13 | 20:54

@ Grote Joop | 02-01-13 | 20:53 | + 1 -
Gelukkig moeten de ouderen in dit land het doen met gewoon brood, en 's avonds warm eten. Als ze pech hebben en niet meer snappen hoe dat lepel naar de mond brengen werkt, krijgen ze koud eten, want de verzorging heeft meer mondjes te voeden.

Zum. Kotzen.

BeunDeHaas | 02-01-13 | 20:54

PARDON
Een lening die je niet terug hoeft te betalen heet bij mij thuis een kado.
Dankuwelalstublieft, vandiedingenja!

Roofje | 02-01-13 | 20:54

Ik mocht willen dat ik vroeger (1978) als dienstplichtig militair in zo'n luxe omgeving mijn 16 maanden (gedwongen,geheel onvrijwillige!)dienstplicht mocht vervullen.

Dunnepoep | 02-01-13 | 20:54

@Menno Edens | 02-01-13 | 20:51
uiteindelijk worden het allemaal beoefenaars van lichte muziek.

miko | 02-01-13 | 20:54

Zoals NL die gasten onthaald, kan ik me nu voorstellen dat die gasten denken dat het niet opkan in NL en wij echt heeeeel blij zijn dat ze ons land de afgrond in willen verrijken.

Veel Vaak | 02-01-13 | 20:53

Reaguurders die roepen dat dit een luxe hotel is zou ik willen vragen eens een TBS instelling te bezoeken. De (ahum) patienten daar kunnen dagelijks kiezen uit 15 soorten broodjes bij de lunch, om zomaar eens iets te op te noemen...

Grote Joop | 02-01-13 | 20:53

Het is diefstal. Geldverspilling van mijn belastingcenten. Mede mogelijk gemaakt door de PvdA.

Constant Lam | 02-01-13 | 20:53

opleidings instituut voor de voice of holland

larie koek98765 | 02-01-13 | 20:52

@Meeroever | 02-01-13 | 20:47
*meeroever op de bakito bokaal nominatie lijst zet*

miko | 02-01-13 | 20:51

Dus die vreemdelingen komen daar, en die hebben heel veel zorgen aan hun kop, zouden die echt naar de muziek kamer gaan denk je ? Op de trommeltjes spelen dan, want een gitaar hebben ze nooit gezien... Ja, meneer, u bent in afwachting van... maar gaat u even naar de muziek kamer, daar kunt u zich ontspannen... volgende week komt Kim Holland met een workshop... wie ? Kim oewat ?

Menno Edens | 02-01-13 | 20:51

Dit lijkt op een vermaak ruimte van een of andere psychiatriesche kliniek in Amsterdam. Ik kom daar voor mijn werk regelmatig en het verbaasd mij elke keer weer wat ze daar hebben....

Glas Koning | 02-01-13 | 20:51

Naast het champignon keurmerk is ook dit één van de paradepaardjes van Asscher. Want geld van het volk opmaken kan hij als geen ander. Dat heet 'sociaal'.

Pastor Sippenhaft | 02-01-13 | 20:50

Ik werk tegenover dat staatshotel, onze kantine zit hoger als de gevangenis muren waardoor je zo naar binnen kijkt. Sinds de opening zie je ze alleen maar de heledag basketballen tafeltennis spelen beetje door de gangen wandelen beetje socialisen met elkaar. En nu ik de foto's zie ben ik overtuigd dat dit meer naar een hotel met niet vrijwillge gasten neigt..

delta12H21 | 02-01-13 | 20:50

Het valt me op dat er géén zandbak bij zit.
Zou dit expres zijn om ze te laten afkicken?

Botte Hork | 02-01-13 | 20:50

@deuZigeZelluf | 02-01-13 | 20:41
Detentie betekent niet hetzelfde als straf.Mensen die een gevaar voor zichzelf zijn kunnen ook in detentie worden gezet, ook getuigen bijvoorbeeld.
DETENTIE
1) Celstraf 2) Deel van militaire straf 3) Gevangenhouding 4) Gevangenschap 5) Gevangenisstraf 6) Gevangenneming 7) Hechtenis 8) Inbezithouding 9) Inbewaringstelling 10) In bezitneming 11) Opsluiting 12) Ontspanning 13) Rechtsterm 14) Verzekerde bewaring 15) Vrijheidsstraf

miko | 02-01-13 | 20:48

En dan zie je dit. Voor vreemdelingen. Die nog niks hebben gedaan in dit land. Die hier komen om hun geluk te zoeken...
BeunDeHaas | 02-01-13 | 20:43 | + 0

Ja, en het leuke is dat die vreemdelingen denken het gevonden te hebben, en denken dat ze daar mogen blijven ! Dus de verwachtingen worden nog hoger, van wat Nederland hen zal bieden, helaas... ze eindigen in een tent in een woonwijk in Amsterdam, met geen wc, geen douche...

Menno Edens | 02-01-13 | 20:48

Sinds wanneer ligt Schiphol in Rotterdam?

eye | 02-01-13 | 20:48

Laatste halte van vreemdelingen die geen verblijfsvergunning hebben gekregen alvorens op het vliegtuig gezet te worden.

Beetje een lange neus maken naar vreemdelingen dus, kunnen ze voor de laatste keer de plee doorspoelen met brandschoon drinkwater en andere luxe zien en voelen voordat ze terug de armoede in gaan.

Meeroever | 02-01-13 | 20:47

Het is een gratis vakantiehuis voor gelukzoekers die op onze kosten de komende tig jaar een vette PvdA-worst wordt voorgehouden.

Pastor Sippenhaft | 02-01-13 | 20:47

Nederland wordt vol in de bek gescheten. Ik lees ook dat als de gelukszoeker die slaagt de 'lening' niet hoeft terug te betalen, godverdomme.

smdyasc | 02-01-13 | 20:47

Het ziet er in ieder geval beter uit dan die afgeleefde hut waar ze 300 bejaarden instoppen...

alpha centauri | 02-01-13 | 20:46

Persoonlijk vind ik niks illegaals aan geluk zoeken en hoeven mensen als deze niet in een strafgevangenis.Aan de andere kant zullen de bezoekers wel niet denken als ze zien hoe we overtreders behandelen? Over een aanzuigende werking gesproken.

miko | 02-01-13 | 20:45

Belachelijk dat ze Jan des Bouvries niet hebben ingeschakeld.
Dit ziet er toch niet uit?!

Botte Hork | 02-01-13 | 20:45

Laatste redmiddel van graaipartijen om van uitgeprocedeerde asielkoters hoogbegaafde flamenço's te maken.

fleischer | 02-01-13 | 20:45

Ze hebben ook pc,s met internet,kunnen ze gelijk een Yahoo mail aanmaken en gelijk starten met internet oplichting!

Gmt Master | 02-01-13 | 20:45

@De Onbaatzuchtige | 02-01-13 | 20:38
Je kunt mensen zeer wel in een kippenruif proppen hoor! Dat vinden mensen niet leuk. En als mensen dat niet leuk vinden, dan gaan mensen ook geen dingen doen waardoor ze in een kippenruif komen. Toch?

Chiant | 02-01-13 | 20:44

De meeste vluchtelingen kennen de magnetron niet, zeker iets om mee af te drogen, dus ze stoppen daar hun babies in...

Menno Edens | 02-01-13 | 20:44

Ik werk in de ouderenzorg, en ik kan stellen dat de instelling waar ik werk meer lijkt op een gevangenis dan dit gebouw hier.
Als ik een kamer binnenkom zie je een wat treurige kast, een treurig ziekenhuisbed (en de TD mag vaak komen), een wasbak en kraan, en... dat is het. Daar moeten ze het mee doen. Weinig ruimte voor persoonlijke spullen. De gang is donker, grauw, de wc's, douche en spoelkeuken... allemaal oude meuk. De woonkamers zijn iets beter met meer lichte elementen, maar het geeft met dikke donkerbruine kozijnen en zware donkere tafels echt geen sfeer voor mensen die helemaal de weg kwijt zijn.
En dan zie je dit. Voor vreemdelingen. Die nog niks hebben gedaan in dit land. Die hier komen om hun geluk te zoeken...

Ga ik even kotsen.

BeunDeHaas | 02-01-13 | 20:43

@De Onbaatzuchtige | 02-01-13 | 20:38

Zo moeilijk is dat niet. En het geeft nog een prachtsignaal af ook.

ZKH EénOog | 02-01-13 | 20:43

Ik had het gelijk goed,zulk moois word alleen gebouwd nog voor buitenlanders en/of gedetineerden!

Gmt Master | 02-01-13 | 20:43

@yamahaha | 02-01-13 | 20:41
Kunstgebit wegdoen. Dan brabbelt ze wat onverstaanbaars. Dat zal ook helpen. Een vakantie vooraf kan ze ook wel gebruiken.

blinde kip | 02-01-13 | 20:43

Ziet er uit als 1 van de luxere Van der Valk-motels. Not bad.

brutus68 | 02-01-13 | 20:42

O wacht, die gaan ermee meppen, hun werk afmaken...

Menno Edens | 02-01-13 | 20:42

Bajes. Luxer dan mijn huis. Met GRATIS alles er op en er aan.

Om er uit te komen, mogen ze 10 ruggen lenen, die ze later van hun bijstand mogen terugbetalen, omdat ze eigenlijk al zwak ziek en misselijk binnenkwamen en vanaf dag één arbeidsongeschikt bleken.

En jij je maar de bloedpokke en de touwtyfus betalen om dat gajes, dat de AOW opvreet die het had moeten opbrengen, te bekostigen.

Nederland luilekkerland...

ZKH EénOog | 02-01-13 | 20:41

@Cuyahoga | 02-01-13 | 20:38
Die zou ik zelfs in mijn huis laten verblijven. Zo goed ben ik nou. De gitaren staan klaar.

blinde kip | 02-01-13 | 20:41

Het is toch echt niet te geloven! Ten eerste moet je die illegale vreemdelingen al helemaal niet in detentie zetten/houden maar gewoon UITZETTEN. Ten tweede is het de bedoeling dat detentie een STRAF is. Dus dan moet je het ook een onaangename ervaring voor de gedetineerden laten zijn. Kom op, alleen al die 2 punten zou genoeg moeten zijn....
Ik word er boos van, ik stop er over te denken. Dit is te belachelijk!

deuZigeZelluf | 02-01-13 | 20:41

@blinde kip | 02-01-13 | 20:38
Retourtje Ankara boeken, instructies geven om haar paspoort in de plee te versnipperen op de weg terug en asiel laten aanvragen. Het is zo simpel. En natuurlijk de basiswoorden leren, je kent ze wel.

yamahaha | 02-01-13 | 20:41

Het is een staatshotel met all-inclusive arrangement.

Chiant | 02-01-13 | 20:41

Nooit geweten dat kinderen ook welkom zijn in de jail.

Terpen-tijn | 02-01-13 | 20:41

Ha ha ! Die muziek kamer, je ziet ze binnen komen, die kindsoldaten, wat moeten ze ermee ? Allemaal doorelkaar lawaai maken zeker ?

Menno Edens | 02-01-13 | 20:41

ja hoor, het D666 orkest!

dekogelkwamvanlinks | 02-01-13 | 20:40

@Merkava | 02-01-13 | 20:37
die 10 ruggen mogen ze met 5 euro per maand terug betalen. Mits ze dat kunnen missen want zielug...

Veel Vaak | 02-01-13 | 20:40

Zo zien de bejaardentehuizen in Nederland er niet uit. Oude mensjes laten rond dwarrelen in vieze luiers de gehele week.

KollenbergSittard | 02-01-13 | 20:39

Ziet eruit dat het veeel goedkoper kan. Zeker als je naar het soort bewoners kijkt.

basweetutwel | 02-01-13 | 20:39

F. Muziekinstrumenten van het orkest dat Rutte dirigeert (Ofwel: vals laat spelen).

The_Black_Knight | 02-01-13 | 20:39

Waar kan ik mijn oma inschrijven? Die krijgt het dan eindelijk beter.

blinde kip | 02-01-13 | 20:38

Zoo... die hebben het luuks...

Menno Edens | 02-01-13 | 20:38

Djembé's, kill it with fire!

ZDEV | 02-01-13 | 20:38

".. Het bedrag voor de verplichte cursus kan alleen geleend worden door personen die het cursusgeld niet zelf kunnen betalen..."

Vertaling:
".. Het bedrag voor de verplichte cursus kan alleen geleend worden door personen die het cursusgeld nooit zullen terugbetalen..."

Godsammekraken | 02-01-13 | 20:38

Die gitaren zijn voor het geval dat Lenny Kravitz of Johnny Marr asiel komen vragen?

Cuyahoga | 02-01-13 | 20:38

Biblecamp in de Bijlmer

carramba | 02-01-13 | 20:38

E. Redactie van Geenstijl.

geomario | 02-01-13 | 20:38

Mooie versierde WC potten op de eerste foto. Alleen niet zo praktisch om ze op de vensterbank te zetten.

ongelovigehond | 02-01-13 | 20:38

Nou, verschrikkelijk zeg. Wat gitaartjes, wat trommeltjes, wat boekjes en een "leuk" verfje. Zeiken om te zeiken wordt ik moei van. Je kan die mensen moeilijk in een kippenruif proppen.
-EDIT: Nou. Zeik dan ook niet. En 'ik word' is zonder -t. Als we dan toch aan het zeiken zijn. Zeikerd.-

De Onbaatzuchtige | 02-01-13 | 20:38

Fijn voor al die muzikanten lichte muziek in spé.

Petrus de Rewa | 02-01-13 | 20:37

Een ontspanningskamer van een gevangenis

Menno Edens | 02-01-13 | 20:37

Ik ben benieuwd in welke taal die boeken zijn geschreven. Of zijn het wetboeken?

Petrus de Rewa | 02-01-13 | 20:37

10.000 euro lenen aan iemand die amper de taal spreekt om een flut cursusje te leren. Nee, dat geld komt zeker terug. Ondertussen heb ik kapitalen moeten lenen om een universitaire studie te bekostigen. Dit land is knetter gek. Ik durf te wedden dat die lui nog met de taxi opgehaald worden ook.

Merkava | 02-01-13 | 20:37

Band zonder muzikanten?

rechtvaardigerechter | 02-01-13 | 20:36

Vreemdelingen detentie.
Holy shit dat is fancy.
Mijn eerste paar woningen waren nog niet een beetje zo luxe.
What dah fuck zieken die illegalen over?
De tiefus!
Uitzetten die meuk!

Nafta78 | 02-01-13 | 20:36

Manmanman...

yamahaha | 02-01-13 | 20:36

Lekker bevooroordeeld: vreemdelingen spelen allemaal bongo en gitaar.

SharpEye | 02-01-13 | 20:36

Aha. Ik dacht het oude stulpje van Rafael.

Petrus de Rewa | 02-01-13 | 20:36

Je leest het. En je denkt; dit is een slechte grap.

ChillBill | 02-01-13 | 20:35

Ziet er gesubsidieerd uit.

Crisis hat Crisis ? | 02-01-13 | 20:35

Zonder te klikken op het antwoord: ziet eruit als een penitiaire inrichting of moderne gevangenis.

BeunDeHaas | 02-01-13 | 20:35

Centrum voor doof-blinden. Niet dat ze die moeten opsluiten maar dat hebben ze toch niet door.

Veel Vaak | 02-01-13 | 20:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken