Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Majesteit

bassiehofpica100.jpegLieve mevrouw, ik weet niet of u Geenstijl leest, toch hoop ik dat mijn boodschap Uw burelen zal bereiken. Ik maak mij namelijk ernstig zorgen over het voortbestaan van de monarchie. Het trotse Huis van Oranje ligt onder vuur. Ditmaal niet vanwege een burgermeisje met een foute vader, de Prins der Nederlanden die het Oranje-zaad verspreidde verder dan het huwelijkse verbond toestond en ook niet uw zwager professor Van Vollenhoven die zich in polonaise voortbewoog door de voormalig Nationale Vergaderzaal. Neen, lieve mevrouw, de ware bedreiging van uw instituut is de Praetoriaanse Garde door wie U zich weet omringd: de Rijksvoorlichtingsdienst. Want het is knudde, ‘een toneelstukje’ zoals U zo trefzeker wist te formuleren. Ik boog mijn hoofd diep toen U een camera toestond bij de beëdiging van uw ministers. Van mij had het niet gehoeven, U heeft toch ook een beetje moeten lachen om de kwezelachtige Timmermans? Niet alles hoeft te worden uitgezonden, nietwaar? Toch gebeurde het en het resultaat was vernietigend. Onduidelijke afspraken met de koninklijke NOS en RTL Nieuws liepen uit op een drama. De hele ellende is echter begonnen met Thom de Graaf van D66. Weet U het nog? In 2000 stelde hij als D66-leider voor dat U de regering moest verlaten en alle andere politieke functies neerleggen. In 2005 maakte u hem Officier in de Orde van Oranje-Nassau, majesteit. Natuurlijk, scheidend ministers krijgen automatisch een lintje maar als iemand niet thuishoort in de Orde dan is het De Graaf wel! Uw Huis, dat ons volk al eeuwen lang door woelige baren leidt, ligt sindsdien onder vuur. En nu is er is een nieuwe tijd aangetreden en ik ben bang dat U daar niet meer voor geoccupeerd bent. Wellicht dat 2013 het juiste moment is voor abdicatie. Want, lieve vorstin, U verdient deze vernederingen niet. Prutsende ambtenaren die hun wachtwoorden vrijgeven aan het wereldwijde web, de kerstrede die uitlekt. Een parlement dat Uw kundig advies niet meer waardeert. Een minister-president die zich weinig gelegen laat aan Uw gedachten. En binnenkort, want dat gaat op zeker in 2013 gebeuren, zal Uw Troonrede voor het eerst voortijdig uitlekken. Ondanks de brievenbus-BV van Uw zuster prinses Christina aan paleis Noordeinde, ondanks de in Uw naam ondernomen buitenrechterlijke acties in de richting van Edwin De Roy van Zuydewijn én ondanks Uw recentelijke loonsverhoging terwijl het volk in crisis achterblijft, zal ik U blijven steunen. Maar: lieve mevrouw, laat Alexander het stokje overnemen. Want dit is te pijnlijk. Naarmate Uw regeringsperiode voortduurt slaat de wijzer van Uw resultatenmeter steeds meer negatief uit. De monarchie verkeert in ongekend zwaar weer en ik weet niet of uw Huis deze storm zal overleven. Het rapaille, de De Graaf’s met hun ongure tronie, ruikt bloed. Ondertussen mis ik de franje van Oranje, het vertoon van de kroon en de eis van het paleis. Het wordt tijd dat een nieuwe generatie van Oranjes aantreedt en grote schoonmaak gaat houden bij de prutsers op Binnenhof 1A. Eén natie onder Oranje! Warme groet van Uw toegewijde onderdaan, Bassiehof

Reaguursels

Inloggen

@Charles de Batz | 30-12-12 | 14:50
Zie de aanfluiting van de beëdiging (los van de ook al vrij schare vorming) van het zittend kabinet.

hfakker | 02-01-13 | 11:42

@miko | 30-12-12 | 14:47
Ik zie inderdaad nog steeds niet in waarom iemand zonder Nederlandse nationaliteit, wel stemgerechtigd is (gemeenteraadsverkiezingen).

hfakker | 02-01-13 | 11:40

Als er nou iets zou gebeuren met prins pils, wordt dan friso onze koning?

giulioo | 31-12-12 | 13:59

HOEZEE! Oranje boven.

Laat het pleps maar lullen, wij weten beter.
Uw afstand van het adelijke, de streken van uw geliefde opa, de saamhorigheid die uw familie al eeuwen weet te brengen. Men zou wat dankbaarder kunnen zijn.
Afgelopen jaren heeft u veel voor uw kiezen gehad. Laat zijne koninklijke hoogheid PWA het stokje overnemen en geniet van de welverdiende rust.

Democratuur | 31-12-12 | 11:59

Inderdaad opdoeken ......

DeepDownUnderGrunn | 31-12-12 | 09:44

Hier spreekt iemand die zich geen trouwe onderdaan voelt. Die het verraad van de fam. von Amsberg aan de Nederlandse samenleving stuitend vindt.
S.v.p. zo snel mogelijk een republiek en dan bijltjesdag!

pijproker | 31-12-12 | 08:14

Als we geen koningin zouden hebben zou alle handel met het buitenland stilvallen.
Zonder de euro zouden we helemaal Griekenland achterna gaan.
Prins pils is echt de beste watermanager van de hele planeet.
Daarom verdient ie ook vele villa's en een hoer van de staat.
Hij is de beste watermanager van de wereld.
Daar kunnen jullie echt niet tegenop!!!

giulioo | 31-12-12 | 03:28

De essentie van de hun toebedachte taak bestaat ook voornamelijk uit het vertonen van zielloze maniertjes, die er zo'n dertig jaar lang ingestampt worden.
Voor zo'n taak moet je beter ook maar niet slim zijn. De eerste competente menselijke robots zullen dan ook op dit soort taken gericht zijn.

WirMachenMusik | 31-12-12 | 01:58

Fierljepping on ice | 30-12-12 | 20:35 |
"Wel moet ik toegeven dat de prins onhandig kan zijn."
Onhandig? Máxima fakkelde 'm 'en plein publique' af door van 'm te zeggen dat-ie "een beetje dom" had gedaan, bang als ze was dat die stomme lul alles wat zij samen met Bea -en Andre van Es- had opgebouwd in één haal zou kapotmaken.
De RvD krijgt de handen vol aan die jongen.
Natuurlijk staat dit geen troonopvolging in de weg. Dat is eigen aan koningshuizen, ze volgen mekaar op, geschikt of niet. We moeten een eind maken aan die vanzelfsprekende opvolging.
Heb ik het nog niet eens over Mozambique gehad. Ook in deze kwestie heeft ma in moeten grijpen omdat zoonlief met buitensporig dédain omging met de gevoelens van het volk. Hij snapt het gewoon niet.

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 22:15

Deze wereld heeft een harde reboot nodig, zodat religies - het vuil van het denken - nu eens eeuwig het zwijgen wordt opgelegd, en men eens beseft dat we een niks zijn in een heel groot niks en we maken ons druk om niks. Dat is zielig

sTiRf | 30-12-12 | 21:52

Dolphi | 30-12-12 | 17:50 |
Er is blijkbaar iets dat boven de ongekozen West-Europese staatshoofden staat. Want zowel dat van Nederland als dat van België en Duitsland lazen kersttoespraken van gelijke strekking voor. En alle drie riepen ze grote verontwaarding op bij grote delen van hun werkslaven. In Nederland dit jaar iets minder dan anders omdat Beetje Beisterfeld zich wat mocht inhouden omdat ze de afgelopen twee jaar al haar 'Sold' had vervuld.

WirMachenMusik | 30-12-12 | 21:15

Mikey70 | 30-12-12 | 11:39 |
Toch heb ik liever een muts als Bea aan het roer dan die gevaarlijke staatsmongolen uit de EU
--------------------
Da's een hoogvals dilemma, man. De beste keuze sluit je uit: geen van beiden dus!
Alhoewel je reaguursel wel uitstekend zou passen in het repeterende, obligate vlees-noch-vis verhaal van Paternotte.

WirMachenMusik | 30-12-12 | 21:05

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 15:18 |
Dat hij niet dom is(dat denk ik echt), betekent idd niet dat hij automatisch een goede koning wordt. Daarin heeft u volgens mij helemaal gelijk. Omdat wij bovennatuurlijke, voorspellende gave's ontberen, lijkt mij het bij voorbaat als ongeschikt bestempelen van de prins eerder een gevolg van een gekantheid tegen de prins, dan wel de monarchie, die wij ook al niet delen. Daar is niets mis mee, dunkt mij. Wat men buiten de invloed van de Prins in Argentinië doet of deed, lijkt mij niet van invloed te kunnen zijn op een gegrond oordeel over een eventuele geschiktheid. Wel moet ik toegeven dat de prins onhandig kan zijn. Dat dit scepsis oproept, valt te begrijpen. Dat het een troonopvolging in de weg moet staan, vind ik te ver gaan. Het zal dan wel op vertrouwen aankomen, dat u duidelijk niet deelt. Ik ben mij er terdege van bewust dat u daarin niet alleen staat.

Fierljepping on ice | 30-12-12 | 20:35

de koningin levert het old boys netwerk veel geld op,maar stagneert verder iedere innovatie in ons land.. het oldboys netwerk bestaat uit bijna uitgestorven dinosaurussen,met heel veel geld,dat dan weer wel... vroeg of laat zijn koningshuizen volledig overbodig.. verandering komt tegenwoordig van onderen,en niet meer van boven.. iedereen met veel geld,houd zich angstvallig vast aan het verouderde systeem.bang om alles te verliezen zullen ze juist alles kwijt raken,ipv handig meegaan in de niieuwe ontwikkelingen.. internet,zonnepanelen enz zullen de machtverhoudingen in de wereld gaan updaten,of de oldboys het willen of niet...

gimme a beat,rix | 30-12-12 | 19:29

OF Bassiehof is een perfecte sarcast
OF het is tijd om GS te verlaten.

In ieder geval moet het koningshuis ONS verlaten.

Wg
Een republikein.

Byter | 30-12-12 | 19:22

Ik denk dat menig 'dwaze moeder' kermt van woede wanneer ze verneemt dat junta-kopstuk Jorge Zorreguieta gastvrij wordt ontvangen op Huis ten Bosch. Eigenlijk is dat ver over het randje, al mag dat niet hardop gezegd worden.

colonnecinco | 30-12-12 | 18:22

Zoals de paus voor katholiek staat moet Beatrix voor Hollands staan.Haar kerst-toespraak had zich dus verre moeten houden van de EU. Want dat is politiek bedrijven, net als wat koning Albert over "populisme" roep-toetert.Het zal immers opportunistisch zijn als het om sympathie voor kosmopolitisme gaat.Het is absoluut niet zeker dat grote collectieven de individu ALTIJD zullen domineren.De geschiedenis leert dat onverteerbaar-heden op losse schroeven komen oftewel de vrijheid van individuen nijgt tenslotte altijd naar : "Niets boven mij" (Max Stirner). Noem het egoïsme,maar bedenk dat DE wereld immer met MIJN wereld begint en ten onder gaat.Elke idee is te herleiden tot de individu.Het overige is slechts abstractie , nevelbeeld.

Dolphi | 30-12-12 | 17:50

Welke rechtsbasis heeft het koninklijkhuis eigenlijk nadat ze vertrokken zijn in 1940? Volgens mij hebben ze toen hun rechten verloren.

De koning van België is tenslotte ook gewoon in België gebleven!

Slappehap | 30-12-12 | 17:01

Alles wat er nu zit, is niet eens een echte afstammeling van Oranje, allemaal zijdelings en inteelt.
Koningshuizen zijn zo 1765.

captainobvious | 30-12-12 | 15:56

De laatste goede Oranje was Willem de Zwijger (en zelfs diens motieven zijn discutabel). De rest van de familie is één grote criminele bende. Met de moord op Van Oldebarnevelt door Maurits is het een maffiaclan geworden, niet te beroerd om politieke tegenstand uit de weg te ruimen en met dictators aan te pappen voor persoonlijk gewin. Tot op de dag van vandaag.

En het klootjesvolk die daar het minst van profiteert en in naam der koningin wordt uitgezogen, staat het hardst te juichen en zwaaien langs de kant van de weg als dat gajes in koetsjes hun macht paradeert. Maar diep van binnen zijn ze doodsbenauwd, en altijd paraat meteen te vluchten (zoals de damschreeuwer destijds zo mooi bewees) en elke kleine geste van tegenstand te smoren in niet mis te verstane justitiële machtsmisbruik. De waxinelichtjeshouderwerper weet er alles van. Meer dan een half jaar voorarrest voor een slachtofferloos misdrijf, terwijl dieven en mensen doodrijdende alcomobilisten na 2 dagen alweer op straat staan.

Het is abject en infaam tuig, meneer. Affreus en misdadig. Zet dat maar in de krant.

Stormageddon | 30-12-12 | 15:41

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 15:18 | + 0
Ross heeft er nog een mooi boek over geschreven

joyriders | 30-12-12 | 15:28

@depruus | 30-12-12 | 14:59
Als ik eens wist wat palijzen zijn.

miko | 30-12-12 | 15:25

Fierljepping on ice | 30-12-12 | 13:59 |
Afgestudeerd geschiedkundige, laat me niet lachen. Is-ie daarom geschikt voor koning? In de eerste plaats, er lopen heel wat afgestudeerd geschiedkundigen rond die volstrekt ongeschikt zijn voor welke publieke functie dan ook, of zelfs voor welke verantwoordelijke functie dan ook, Vaten vol feitjes en weetjes, huiskamergeleerden, die vanuit hun studeerkamertjes de hele wereldgeschiedenis in ingeblikte vorm kunnen overzien en menen dat ze daarom inzicht hebben.
Voorts is die domoor met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid met kunst en vliegwerk door die opleiding getrokken en geduwd, niet gehinderd door enig gebrek aan natuurlijke aanleg.
En of het kunnen besturen van een vliegtuig je tot geschikte koning maakt weet ik ook niet. Geschikt genoeg ja om in opdracht van een verderfelijk regime politieke tegenstanders uit een vliegtuig te gooien, dat wel, en ook geschikt genoeg, zo is gebleken, om de dochter van een moordenaar te huwen en samen met je moeder te vinden dat daarom voor die moordenaar in Nederland de rode loper uitgerold moet worden.
Onze prins heeft er destijds overigens blijk van gegeven geen enkel inzicht te hebben in de geschiedenis van Argentinië en op zeer willekeurige en oliedomme wijze citaten uit een krant als valide historische bron aan te voeren om de positie van zijn lieve schoonpapa, nee het hele regime van Videla te verdedigen.
Afgestudeerd geschiedkundige...

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 15:18

Valt mij nog mee dat , naar de mening van velen hier boven mij, de koninklijke palijzen niet elke dag belegert worden !
Waarschijnlijk blijven het gewoon dromen en hersenspinsels van velen hier en hebben ze de ballen gewoon niet .

depruus | 30-12-12 | 14:59

@hfakker | 30-12-12 | 14:30
Inderdaad die konden er niks aan doen de familie van de vermoorde, tja laat maar gaan, niet belangrijk. Het was juist een enorme domme zet die tot een volkswoede had kunnen leiden. Dat het niet gebeurt komt nog door de aard van de Nederlander. Iets zegt me als het andersom was geweest de Marokkaanse jeugd niet zo rustig was gebleven.En inderdaad doorgaan na de aanslag in Apeldoorn, ik had niet anders verwacht. Er was immers geen een Koninklijk lid omgekomen. Voor de koningin normale gang van zaken.

miko | 30-12-12 | 14:53

Toch heb ik liever een muts als Bea aan het roer dan die gevaarlijke staatsmongolen uit de EU
Mikey70 | 30-12-12 | 11:39
Dat is mooi, maar je krijgt ze beiden.

Fryske Pugilist | 30-12-12 | 14:51

hfakker | 30-12-12 | 14:16 | + 0 -
Welke verschraling, vervlakking en armoede doelt u dan op? Anders dan het verdwijnen van kwaliteitsmedia zoals de Story, Weekend en Blauw Bloed. Iets anders kan ik mij niet voorstellen. Mar dat zal wel aan mijn perspectief liggen.

Charles de Batz | 30-12-12 | 14:50

@hfakker | 30-12-12 | 14:23
Monarchisten hebben al wat langer problemen met stemrecht voor iedereen.

miko | 30-12-12 | 14:47

@nestorix:hakbarzandbakkoning woord van het jaar!
Verder: Kiezen voor Europa (en dat is allang voor ons gedaan) wil zeggen de oogkleppen af en samen zorgen voor elkaar, niet gehinderd door landsgrensjes en koninkrijkjes. Kom op mensen, wakker worden! Sinds 21 december begint de lucht op te klaren en kunnen de hekjes weggehaald worden. Het koningshuis is een uithangbord voor bekrompenheid, en al een tijdje niet van deze tijd. Het is OF Europa OF een koninkrijkje en de keuze is al gemaakt. Denk Groter!

de spiegeloog | 30-12-12 | 14:40

@Ratzinger | 30-12-12 | 12:40

Die kunnen we dan weer afzetten, of wegstemmen.
Erfopvolging is zoveel malen erger.
Dat ieder individu tot grote hoogte kan stijgen spreekt mij toch meer aan...

Desmoulins | 30-12-12 | 14:37

Dan maar rapaille.

Leve De Republiek!

Willem VanDer Decken | 30-12-12 | 14:31

@miko | 30-12-12 | 14:18
Misschien heb je een wat kort lontje en niet zo veel verstand van diplomatie.
Het is niet aan een staatshoofd, dus ook niet de koningin, om op korte termijn en emotie te gaan duiden nav zo'n moord.
Dat geldt ook bij een aanslag in Apeldoorn. Ze gaan door.
Dat ze Marokkanen die niets met die aanslag te maken hadden bezoekt was gewoon de normale gang van zaken, wijs ook.

hfakker | 30-12-12 | 14:30

@Wees_eens_creatief | 30-12-12 | 12:45
Dat kan positief of negatief zijn.Ik denk het laatste. Victor Baarn bracht de corruptie terug in Nederland.

miko | 30-12-12 | 14:27

@Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 12:42
Een idioot als president typht naar 4/6 jaar op.Prins bier blijft met een beetje pech dertig jaar.

miko | 30-12-12 | 14:25

@miko | 30-12-12 | 13:58
Wat een klinkklare onzin.
Waar haal je zulke nonsens vandaan?
Je trekt jezelf nogal omlaag door zulke belachelijke onzin, ver bezijden de waarheid, op te schrijven.
Is dit tekenend voor alles dat je hier deelt?
Overigens zijn alle rechten en plichten die de Majesteit aangaan nogal helder in de wet vastgelegd, die zij vrij goed begrijpt met haar studie recht, ik meen ook geschiedenis en inmiddels heel wat jaren ervaring.
Los van wat je van een monarchie vindt, zijn vijand & vriend het eens over haar hoge intelligentie, ontwikkeling en kennis en vaardigheid.
*serieus twijfelt over sommigen hun stemrecht*

hfakker | 30-12-12 | 14:23

Bas... Geoccupeerd(bezig zijn)? "Geëquipeerd" was denk ik de bedoeling? Tja, al die moeilijke woorden op de vroege morgen...

Mousehunter | 30-12-12 | 14:23

@fweddy | 30-12-12 | 12:39
Een oer-hollands instituut? Het zijn Duitsers! Hier neergezet door pruisen en het toen door een Hannover telg geregeerd Engeland.
En wat deed de koningin toen een van haar onderdanen vermoord werd door een persoon die geen fluit om Nederland bekommerde maar het liefst een zandbak god wilde laten regeren? Juist!!! www.youtube.com/watch?v=t9UC5XN6kQQ
Nee geweldig zo een keut die zich voor haar 'volk' inzet. kun je me ook even zeggen wie dat zijn?

miko | 30-12-12 | 14:18

@hfakker | 30-12-12 | 14:16
Vind+T

hfakker | 30-12-12 | 14:17

@Charles de Batz | 30-12-12 | 14:04
Nou nee, ik houd het functioneel, praktisch.
Maar het zicht veel over je eigen perspectief; inhoudelijke zaken dwangmatig koppelen aan TV entertainment.
Als je muziek nuttig of goed vind, moet je naar een Voice of Holland kijken?

hfakker | 30-12-12 | 14:16

@Ikbeneenzelfbouwer | 30-12-12 | 12:41
Noem het gewoon zoals het was: Een staatsgreep. Dat is de enige machtsbasis van de Oranje-tuig.

Stormageddon | 30-12-12 | 14:07

hfakker | 30-12-12 | 13:57 | + 0 -
Ik vroeg me altijd af wie in hemelsnaam die mensen zijn die naar Blauw Bloed van de EO kijken. Ik zoek niet verder.

Charles de Batz | 30-12-12 | 14:04

@rara | 30-12-12 | 11:46
Dat is de enige reden dat ze er nog zit. Ze hoopt dat maxima alles een beetje in de hand kan hoden want prins pils is 24 uur dronken als hij koning word. Ik denk dat bea liever had gezien dat hij onder de sneeuw was gegaan.

miko | 30-12-12 | 14:01

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:36 |
Nee, dat vind ik niet; hij is dan ook nog geen koning geweest. De man is afgestudeerd geschiedkundige en kan een vliegtuig besturen. Of dat samengaat met dom zijn, durf ik in twijfel te trekken. De opmerking over incestueus verkeer in het moderne koningshuis geeft aan dat u over een levendige fantasie beschikt, die ik u van harte gun.

Fierljepping on ice | 30-12-12 | 13:59

@Mikey70 | 30-12-12 | 11:39
Bea is zelf een gevaarlijke staatmongool die het land verkwanseld, ze denkt immers dat het haar recht is en dat Nederland van haar is.

miko | 30-12-12 | 13:58

Republikein staat voor verschraling, vervlakking en armoede.
Het is een illusie dat een 'gekozen' staatshoofd, behalve theoretisch, een verbetering in geeft, zelfs en vooral in kosten.
Los van dit gewroet in de marge van het gepeupel;
Als 70-80% van de bevolking tevreden is... Welke president haalt dat?
*hoofd schudt en Majesteit nog eens recht hangt*

hfakker | 30-12-12 | 13:57

@Fapdrab | 30-12-12 | 11:24
Ja want juliana was zo capabel en prins pils heeft de afgelopen jaren zijn visite kaartjes al afgegeven. verder zijn de oranjes niet corrupt,Victor Baarn was een verzinsel. Verder heeft eeuwen inteelt geen luxe bontkraagjes opgeleverd.
Nee praten met bomen en dolfijnen is heeel normaal.

miko | 30-12-12 | 13:56

@Desmoulins | 30-12-12 | 13:46

Tsja, mooi stukje historie waar ik niet zo trots op zou zijn: "... de Franse Republiek, waarvan de Bataafse Republiek een bondgenoot en de facto een vazalstaat was..." stukje EU avant la lettre?

M'enfin, zoals ik zeg... hangt er vanaf hoe ver je teruggaat in de tijd.

fweddy | 30-12-12 | 13:56

@Charles de Batz | 30-12-12 | 13:40 |
Ja, dat heb ik gedaan. Sorry. Als je nou Sjeng de Batz had geheten, was het anders gelopen.

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 13:53

Principieel is een ons koningshuis niet te verdedigen zolang ik, of de rest van NL niet het recht heeft om koning te worden.

Een republiek is daarom gewenst. Het liefst één zoals die van de Gouden Eeuw, waarin alleen de mensen die wat in het leven bereikt hadden kunnen stemmen.

En nog mooier zal zijn, is dat we alleen op mensen konden stemmen die ook aantoonbaar blijk hebben gegeven aan betrouwbaarheid, moed, leiderschap etc. etc.

Om dat aan te kunnen tonen en te beoordelen wordt er een superspeciale democratisch onafhankelijke onderzoeksinstituut ingesteld met één lid namelijk ik.

De-P(s)aus | 30-12-12 | 13:53

@Desmoulins | 30-12-12 | 13:43

Ik zag hem een beetje in deze richting: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/...

Ongeveer, dus. Hier meer: search-geenstijl.thruhere.net/#%22zkh%...

Niet dat ik het ooit zie gebeuren, dat is een heel ander verhaal. Maar het zou in mijn ogen een flink deel van de oplossing kunnen zijn, als we toch met de Unie door zouden willen.

Het zou alleen naïef zijn te verwachten, dat Rompi en de zijnen ons meer inspraak zouden willen schenken.

ZKH EénOog | 30-12-12 | 13:50

Ooit, eeuwen geleden stonden er Germanen op die zichzelf beter waanden als andere Germanen. Het waren leidersfiguren, waarschijnlijk goed voor hun volk. Beter als Rutte in ieder geval, maar daar hoef je niet veel voor te doen. Om één of andere reden, noem het maar macht en bezit, besloten sommige van die leiders, dat het toch zonde zou zijn van al die macht en dat bezit als dat na zijn dood over zou gaan op een ander. Dus werd besloten dat de oudste zoon of neef dezelfde capaciteiten had als zijn vader of oom, zelfs als hij debiel, krankzinnig of decadent was.

De Romeinen hebben ons het voorbeeld gegeven, waar goede leiders als Ceasar en Augustus opgevolgd werden door zo illustere figuren als Caligula en Nero.

Af en toe kwam er wat fris bloed bij dankzij een ritmeester of een tuinman, maar het resultaat bleef uiteindelijk bedroevend, want talent is nu eenmaal niet aangeboren.

De tijden zijn veranderd. Koningen komen voor in sprookjes en zijn meestal domme figuren. Natuurlijk zijn er genoeg mensen met een IQ gelijk aan het EQ van Beatrix die idolaat zijn van deze sprookjesfiguren. Hete enige waar Beatrix naar mijn gevoel emotioneel van wordt is van het stijgen van de aandelen Shell, met "haar" volk heeft ze tenmindte niets op. Hoe eerder deze groep "roofridders" verdwenen is uit ons leven, hoe beter.

nu even niet | 30-12-12 | 13:49

@fweddy | 30-12-12 | 12:39

De Bataafse Republiek.
Dit zijn niet eens de echte Oranjes.

Desmoulins | 30-12-12 | 13:46

zeg maar jansen | 30-12-12 | 13:39 |
Nou, veel heeft die strategie dan niet opgeleverd, moet ik zeggen. Het wordt hoog tijd dat ze een ptente jongen naar binnen trekken om Máxima te bevruchten. Nu kan het nog net. Hebben we meteen een nieuwe bloedlijn gecreëerd. Een Scandinaviër lijkt me wel wat. Scandinavisch bloed kruisen met Argentijns bloed, daar komen mooie, sterke kindertjes van volgens mij.

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:45

@Bakito | 30-12-12 | 11:45

Hahaha, grapjas.
Het is geen verandering van koers.
Regio's kunnen prima opereren binnen een natiestaat.
Ik ben geen voorstander van de EU, maar van Europa.

Desmoulins | 30-12-12 | 13:45

Is een inzamelingsactie voor een gratis rondreis boven de Argentijnse oceaan geen idee?

Andersom dag | 30-12-12 | 13:45

@ZKH EénOog | 30-12-12 | 11:48

Tot op een zekere hoogte wel, maar binnen de grenzen van de natiestaat. Meer autonomiteit en schaalverkleining.

Desmoulins | 30-12-12 | 13:43

ZKH EénOog | 30-12-12 | 13:36
Klopt. En ja, de vergelijking is nog best vreemd, maar ik denk dat hij de toespraak van Queen B. goed in zijn oren heeft geknopen: Europa dat zijn we zelf. Ach ja.

AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 13:41

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 13:28 | + 0 -
Ouw kut! Ik reageerde op iemand die beweerde dat de monarchie een 'Hollandse' traditie is. Ik antwoordde dat de republiek een nog Hollandser traditie is. Ga jij vallen over het woordje Hollands. En ga je MIJ als geboren en getogen Limburger een filmpje sturen waar even haarfijn wordt uitgelegd wat het verschil is tussen Holland een Nederland? Kom op, man.

Charles de Batz | 30-12-12 | 13:40

duitse herder | 30-12-12 | 12:58
Man zanik toch niet zo! Je woont hier niet eens.

*gniffel*
AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 12:59 | + 0 -
.
Nee... maar ik leef hier wel

duitse herder | 30-12-12 | 13:40

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:39 Stadhoudersbrief 2.0.

zeg maar jansen | 30-12-12 | 13:40

Gootbalkoning | 30-12-12 | 13:37 |
Heb je goed gezien. Toespraak was een signaal richting Brussel, een open sollicitatie bijna.

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:39

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:36 Voor de voortplanting zonder risico op mongoloïde nakomelingen trekken ze af en toe een tuinman, chauffeur, huisbewaarder of marechaussee naar binnen.

zeg maar jansen | 30-12-12 | 13:39

@janneman1977 | 30-12-12 | 11:37

Dat zie je verkeerd.
Brussel beseft heel goed dat het Nederlandse koningshuis onverminderd populair is bij de het merendeel van de bevolking. Afschaffen en alle ceremonie bij Rompy-Pompy en z'n opvolgers neerleggen is dus geen optie.

Maar de monarchie staat ook symbool voor de Nederlandse soevereiniteit. En daar maakt Brussel handig gebruik van. Je kunt een land bijna volledig inlijven in de EUSSR, de democratie traditie afbreken en de regering tot marionetten van de Europese Commissie reduceren - maar als je het koningshuis handhaaft, heeft een groot deel van het volk nog altijd het gevoel, in een zelfstandig land te wonen. Handhaaf de symbolen en de illusie van een eigen landsaard, maar vernietig de werkelijke macht; zo deden de Romeinen dat ook met elk volk en elke streek die zij in hun rijk inlijfden.

In dit kader moet je de kersttoespraak van Hare Majesteit zien. Haar pleidooi voor verdere Europese integratie is in het geheel niet strijdig met haar eigen positie. Die is niet in gevaar en zal ook niet in gevaar komen.

Gootbalkoning | 30-12-12 | 13:37

Fierljepping on ice | 30-12-12 | 13:29 |
Vind je dat datgene wat je van toepassing acht op Beatrix ook van toepassing is op die domme zoon van haar? Leve de vorstin is volgens mij wat anders dan leve de monarchie. Met een monarchie krijg je die hele incestueuze bloedlijn, dus niet enkel de adelaars of de leeuwen maar ook de varkentjes en de aapjes.

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:36

@AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 13:28

Oh. Nog niet, nee.

Maar als dat werkelijk zijn punt is, kunnen we het WEL weer terugdraaien naar Nederlands niveau (wel raar om een enkele natie met een opgelegde unie te willen vergelijken dan, maar goed), en dan vragen we gewoon aan Erwin Lensink hoe repressief hij het systeem ervaart...

ZKH EénOog | 30-12-12 | 13:36

@Supermatthijs | 30-12-12 | 12:08
Wat een president kost maken we zelf uit. verder is die gekozen, Bea niet. Ik wil ook hoofd van Nederland kunnen worden.

miko | 30-12-12 | 13:35

Koning Willem Bier gaat het ook niet worden want die zit volledig onder de plak bij zijn argentijnse furie
die al van te voren aan gaf de nederlander bestaat (niet meer) triest maar waar het nederlandse volk heeft zijn eigen identiteit verraden en dan gaat helaas het licht uit
weg met ons

Freek6720 | 30-12-12 | 13:34

@Supermatthijs | 30-12-12 | 11:22
Er mag best wat geld besteed worden aan de ww uitkering van bea en de rest van de uitvreters.

miko | 30-12-12 | 13:33

@Fierljepping on ice | 30-12-12 | 13:29
Die 'onvoorwaardelijke verbondenheid met een roerig volk' bestaat er alleen maar uit dat wij haar betalen. Wij zijn de kip met de gouden eieren

dj tonedeaf | 30-12-12 | 13:31

@deraderendraaien | 30-12-12 | 13:16
Ik dacht niet dat IK aan het argumenteren was... ik stelde alleen de vraag om een ARGUMENT te horen (ik wacht nog steeds... toe dan, ééntje maar)
.
@neemjemoederindemali | 30-12-12 | 13:18
a) is mijn werk toevallig
b) wat heeft dat met Beatrix te maken?
.
@Charles de Batz | 30-12-12 | 13:20
Punt gemaakt. Mijn referentiekader gaat echter niet zo lang terug. Dus ik praat liever over het Koninkrijk der Nederlanden.

fweddy | 30-12-12 | 13:31

Leve de vorstin. Ik heb nooit de indruk gehad dat het kiezen uit potentiële leiders dit land ooit iets aanmerkelijk beters heeft opgeleverd dan wat Hare Majesteit ons niet aflatend biedt: stijl, aanzien, bewonderenswaardige veerkracht en onvoorwaardelijke verbondenheid met een roerig volk. Aftreden doet ze maar wanneer zij dit nodig acht. Een adelaar luistert niet naar het gekras der kraaien, een leeuwin al helemaal niet.

Fierljepping on ice | 30-12-12 | 13:29

ZKH EénOog | 30-12-12 | 13:25
Toch hanteren deze lieden (nog) niet de sterk repressieve taktieken bij kritische tegengeluiden als eerstgenoemde. Denk dat dat zijn punt is. Ofzo.

AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 13:28

Vroeger hadden we slechts de feodale anomalie van een ongekozen vorstin van een twijfelachtige afkomst die zich al graaiend tegoed deed aan de opbrengsten van het goed gelovig volkje, en die haar en haar mede parasieten daar nog voor feteerden ook.
Nu hebben we daar ook nog een ongekozen EU president bijgekregen met een schare volgelingen die op Europees niveau het graaien hebben ingezet.
Dus we zitten in de bijzondere situatie dat we als volk nu 2 ongekozen leiders hebben.
Neem daarbij het feit dat we mogen kiezen op een klasse van visieloze slippendragers die zo verschrikkelijk liegen dat het pathetisch wordt, en die de visie van een boekhouder hebben, en zie daar hoe het gesteld is met onze democratie.

bakoenin | 30-12-12 | 13:27

vroeger las ik assepoepster,sneeuwitje,doornroosje.
het was de adel die de mensen uitbuitte onderdrukte
horigen,slaven.
sinds napoleon met zijn vrijheid gelijkheid en broederschap,zijn er nog enkelen overgebleven.
zo heurt het,maar daar kun je anders over denken.
het geld verslindende europa heeft geen boodschap aan de monarchie die euro,s kunnen ze zelf beter gebruiken
het koningshuis heeft voor de eu geen toegevoegde waarde

soledad | 30-12-12 | 13:27

@lidlbier | 30-12-12 | 12:32

"... ff kijken of de republiekaanhangers ook zo'n muil tegen een hollandsche poetin op zouden zetten..."

Om dat vergelijk te kunnen maken, moet je niet op Nederlands niveau maar op Europees niveau denken, en volgens mioj kom jij hier vaak genoeg om te weten hoe de republikeinen alhier over dhimmi's Rompi en Schulz denken.

Dus eigenlijk zet je vooral je eigen intelligentie te kakken met die comment van je.

ZKH EénOog | 30-12-12 | 13:25

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 13:21 | + 0 -
Hoezo?

Charles de Batz | 30-12-12 | 13:24

@Jopie2009 | 30-12-12 | 13:21 |
Precies. Voor onderzoekscommissies weten we bijvoorbeeld ook altijd zeer snel de juiste persoon te vinden. Of om een bank te redden, of zo.

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 13:23

Waarom zou een nieuwe president per se uit de politieke 'elite' gerecutreerd moeten worden? Zijn voldoende wijze mannen in NL die dat voor hun rekening zouden kunnen nemen. Maar dan moet het natuurlijk geen incestueuze politieke bedoeling worden.

Jopie2009 | 30-12-12 | 13:21

@Charles de Batz | 30-12-12 | 13:20 |
Dat moet je eens op de markt in Leeuwarden luidkeels gaan staan verkondigen. Kan je lachen.

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 13:21

fweddy | 30-12-12 | 12:39 | + 0 -
Volgens mij is er niets 'Hollandser" dan een republiek.

Charles de Batz | 30-12-12 | 13:20

@kamerkut | 30-12-12 | 13:14
Allerlei rare hotemetoten en elitaire misdadigers hebben enorme landgoederen gekocht in patagonie. Dat is de aangewezen uitwijkplek voor als de poep de ventilator raakt.

dj tonedeaf | 30-12-12 | 13:18

Het koningshuis is het beste marketinginstrument dat Nederland heeft. De huidige politici zouden uitsluitend worden uitgelachen als ze de werkzaamheden van Bea zouden moeten overnemen. Ik beweer dat de investeringen in het koningshuis het geld dubbel en dwars waard zijn.

Plakkband | 30-12-12 | 13:18

@fweddy | 30-12-12 | 13:07

Je zou je toch eens wat meer moeten verdiepen in het monetaire geldstelsel en zijn geschiedenis. Misschien kom je dan tot wat betere inzichten.

neemjemoederindemali | 30-12-12 | 13:18

@Wees_eens_creatief | 30-12-12 | 12:45
Als het gaat zelfverrijking, ja inderdaad.
Uw koningin behoort tot 1 van de rijkste der aarden.

toetanchamon | 30-12-12 | 13:16

@fweddy | 30-12-12 | 13:07
" hahahahahaaaahahahahahahaha broehaahahahah proeoeoeoest
ALUHOEDJE!!!!"

Geweldige tegen argumentatie hoor!

deraderendraaien | 30-12-12 | 13:16

feodale uitzuigers. Alles afpakken en een woninkje in een prachtwijk toewijzen.

kees1960 | 30-12-12 | 13:16

Het wordt tijd dat Bea Constrictor opzout met dr hele familie.... Onderdak zat bij een van de vele foute vriendjes...... LEVE DE REPUBLIEK!!!

kinderhoofdje | 30-12-12 | 13:15

@Wees_eens_creatief | 30-12-12 | 12:45

Je bedoeld dat ze meer hebben gejat dan wie ook in de geschiedenis?

neemjemoederindemali | 30-12-12 | 13:14

Ik denk dat zij ook beseffen dat het een aflopende zaak is.waarom anders dat landgoed in Argentinie kopen?
Koningshuizen zijn buiten de tijd.Achterhaalde ouwerwetse instituten.

kamerkut | 30-12-12 | 13:14

@Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:10,
Chapeau ende hulde voor je tegel.

AntiSoof | 30-12-12 | 13:13

@Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 13:03
Ik ben niet uit op gelijk.. ik geef slechts een vergelijk, om te benadrukken dat een koninklijk leiderschap niet een door een god gegeven talent is, maar dat elke simpele ziel, mits daar toe toegerust met inzicht en communicatieve vaardigheden.. kennis en charisma deze Job ook aan kan.

deraderendraaien | 30-12-12 | 13:13

AntiSoof | 30-12-12 | 12:49 |
Of lees een goed boek van de broertjes Meester, een soort kookboek vol met leuke denkreceptjes. En vind je het één niet lekker, dan pak je het ander, is het één te slecht verteerbaar, dan maak je iets wat minder zwaar op de maag ligt.
Beetje Aristoteles, vleugje Nietzsche, klodder Sartre, de broertjes Meester wijzen je de weg, leren je om afstand te nemen van het vulgaire dagelijkse leven met die vermaledijde televisie en al die andere vervlakkers en verleiders die je jezelf laten verraden, die je verhinderen om een goed en vrij mens te zijn, die je corrumperen, de broertjes Meester maaien voor jou het gras, banen het pad en brengen je naar jezelf, leiden je naar de bevrijding!
Leve de meesters.

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:10

@deraderendraaien | 30-12-12 | 13:04
hahahahahaaaahahahahahahaha broehaahahahah proeoeoeoest
ALUHOEDJE!!!!

fweddy | 30-12-12 | 13:07

Ik wil graag de republiek terug die de Oranjes van ons afgepakt hebben. Weg met het koningshuis.

Uriël Fack | 30-12-12 | 13:05

AntiSoof | 30-12-12 | 13:00
Gelijk heb je. En ja, je bijdrages vinden hier bijna altijd waardering en een herhaaldelijk eens gevoel.
So U know.

AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 13:04

@fweddy | 30-12-12 | 12:57
Het mag toch ondertussen wel duidelijk zijn dat de Goldman-Sachs bankiers de touwtjes in handen hebben in Brussel? Ergo Bea steunt Brussel, dus ook de bankenvrienden.

deraderendraaien | 30-12-12 | 13:04

@deraderendraaien | 30-12-12 | 13:00 |
Dat u na vele teleurstellingen en jaren van frustratie eindelijk iemand treft die uw pogingen tot communiceren begrijpt (proficiat!), geeft u niet ook meteen gelijk. Dunkt me.

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 13:03

'Hij ies un beetje dom', aldus de pampa-prinses

dj tonedeaf | 30-12-12 | 13:03

-weggejorist-

Kudt_Janus | 30-12-12 | 13:02

De monarchie is een anomalie.
Meer zeg ik nie.

Koos Knak | 30-12-12 | 13:02

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:01 Een gekostumeerd rollenspel.

Zoals elk jaar ook op Prinsjesdag.

zeg maar jansen | 30-12-12 | 13:02

@zeg maar jansen | 30-12-12 | 12:55
Jij zegt het!

deraderendraaien | 30-12-12 | 13:01

"Want het is knudde, ‘een toneelstukje’ zoals U zo trefzeker wist te formuleren."
Precies, Bassie, een toneelstukje, die monarchie. Afschaffen dus, weg ermee. Nu kan het nog op een eervolle wijze. Als die domoor het de rol van staatshoofd overneemt wordt dat toneelstukje een komedie, een slechte komedie, een ergerlijk slechte komedie.

Schoorsteenveger | 30-12-12 | 13:01

@Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 12:55
Jou post bewijst dat zijn kwaliteit zelf herkent wordt zonder z'n naam te noemen.
Dat is een kenmerk van een groot leider, dus in jouw vraag geef je zelf het antwoord.
Denk daar maar even over na. ;)

deraderendraaien | 30-12-12 | 13:00

@AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 12:54,
Ik heb ondertussen wel geleerd dat ik beter mijn mond kan houden en maak op feestjes het liefste muziek. Dan kan ik tenminste ook geen ruzie maken.

Maar hier wil ik nog wel eens een poging wagen iets zinnigs te formuleren.
Hoewel typen zilver is, en het toetsenbord onaangeroerd laten natuurlijk goud.

AntiSoof | 30-12-12 | 13:00

duitse herder | 30-12-12 | 12:58
Man zanik toch niet zo! Je woont hier niet eens.

*gniffel*

AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 12:59

Heel Staphorst, Spakenburg, Urk, Kampen, Barneveld is er op tegen, want Koninginnedag hè...
Oohhh... geen Koninginne daaag.

duitse herder | 30-12-12 | 12:58

AntiSoof | 30-12-12 | 12:49
Om mezelf te bevrijden, lees ik zo bewust mogelijk uw tegels met overmatige aandacht en buitengewone interesse.

Strohond | 30-12-12 | 12:57

@deraderendraaien | 30-12-12 | 12:52
Hoe denk je "... Der Bea, die ook haar Brusselse bankenvrienden wil (be)dienen..." te willen beargumenteren? Ben ik wel benieuwd naar dus...

fweddy | 30-12-12 | 12:57

Wat heeft Bas gedronken? Hoe kan een verstandig weldenkend mens nu voor het koningshuis zijn? De duurste uitkeringstrekkers van het land die zo ver buiten de maatschappij en realiteit staan dat ze beter naar een tropisch eiland kunnen gaan verhuizen.

salonsocialist | 30-12-12 | 12:57

deraderendraaien | 30-12-12 | 12:52 Mevrouw Bea is geen Oranje.

In die kringen hebben huisbewaarders en tuinmannen ook wat zaad in de familiestamboom zitten.

zeg maar jansen | 30-12-12 | 12:55

@deraderendraaien | 30-12-12 | 12:52 |
Geert for president? Dat kan je niet menen. In de Tweede kamer kan hij wel grappig zijn, maar Staatshoofd?

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 12:55

AntiSoof | 30-12-12 | 12:49
Jij bent zeker steevast het stralende middelpunt op een knus huis, tuin en keukenfeestje? :)

Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt natuurlijk. Mooi man.

AshleyJ"Ash"Williams | 30-12-12 | 12:54

@Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 12:42
"Géén burger zal zich zo toegewijd en jarenlang voorbereid kunnen, noch willen inzetten voor het land als een Vorst afkomstig uit ons eigen koningshuis."

Waar haal je die onzin vandaan?
Volgens mij is er al iemand die in een gelijkwaardige kooi van bescherming leeft, en ook tot het uiterste wil en zal gaan voor het belang van het Nederlandse volk. Dit in tegenstelling tot Der Bea, die ook haar Brusselse bankenvrienden wil (be)dienen.

deraderendraaien | 30-12-12 | 12:52

Toen het staatshoofd nog met tronie op de postzegel stond was er een nodige functie, die is met de afschaffing van het postwezen komen te vervallen.

van_de_pot_gerukt | 30-12-12 | 12:51

@Einde van de Domheid | 30-12-12 | 12:47 |
Ja dat gebeurt. Macht erotiseert. Daar hoef je geen vorst voor te zijn. Dat is nou net mijn punt. Leg mij maar eens uit, wat die schuinsmarcherende geylvorst te maken heeft met het huidige functioneren van de koningin. Of bent u ook al van de Sippenhaftung?

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 12:51

Ze eindigt kaal op de kar.

Afgeschminkte Bassie | 30-12-12 | 12:49

Ze eindigt kaal op de kar.

Afgeschminkte Bassie | 30-12-12 | 12:49

@Nafta78 | 30-12-12 | 12:45
Ik dacht meer aan een kale rots ergens, maar elba bracht me iderdaad op het idee.

dj tonedeaf | 30-12-12 | 12:49

Wil je 'het land' kunnen bevrijden, leer jezelf dan eerst eens zelfstandig te denken. Dus bevrijd eerst jezelf van al de troep in je hoofd. Wedden dat 95 % van de mensen dat niet willen/kunnen/durven? Want eerlijk. Wie niet eerst zijn eigen vrijheid terug gewonnen heeft zal nooit de vrijheid van iets anders kunnen bewerkstelligen.
Doe om te beginnen de tv weg. En lees eens een goed boek over dualisme of lees wat van Jiddu Krishnamurti.
En als je dat niet wilt hou je dan maar enkel bezig met zuiver eten en drinken. Dat is al moeilijk genoeg.

AntiSoof | 30-12-12 | 12:49

Het begint hier naar Orangisten te stinken.

BigusDickus | 30-12-12 | 12:49

Dit stukje geeft goed de huidige stand van zaken weer inzake het huidige gilde van journalisten: het tegen de zittende machthebbers aanschurken en als over hebben om zelf een plekje op het pluche te bemachtigen. Echt ziek.

Jopie2009 | 30-12-12 | 12:49

De stiekeme seksfeestjes in zijn buitenverblijven te Bunschoten en Beuningen weten we ook al niet zo te waarderen.
#Bezorgdenverjaagster
Er is een oranjekoning die dood is gevonden in een bordeel in de Warmoesstraat, de verhalen die verder de ronde doen maken bunga bunga feestjes nette vertoningen.

Einde van de Domheid | 30-12-12 | 12:47

Ja hee laten we Bea omruilen voor die Prins Prednison, geniaal idee Bassie. Gewoon de poppenkast voortzetten maar met een ander poppetje. Briljant!

mijntweecent | 30-12-12 | 12:46

dj tonedeaf | 30-12-12 | 11:18

Het eiland Elba lijkt mee HEEL toepasselijk!

Nafta78 | 30-12-12 | 12:45

De koninklijke familie heeft meer voor dit land gedaan dan alle kabinetten bij elkaar #feit

Wees_eens_creatief | 30-12-12 | 12:45

Ik weet wat abdicatie betekent dus gebruik ik dat, dat komt zo lekker intelligent en geëngageerd over.

Ralle Babbel | 30-12-12 | 12:44

Lang leve de soevereine Republiek Der Nederlanden!
Geen monarchie!
Geen suprematistische Europa (EUSSR) fascisten!
Nederland zoals het hoort!

Nafta78 | 30-12-12 | 12:42

Lang leve de Koningin!

Mijn hele onderbuik schiet altijd meteen in de conservatieve uiterst rechtse hoek van dit onderwerp.

De hebberige afgunst ("Ik werk ook hard, maar voor mij doen ze niet zo lievv als voor haar.") die door de wol geverfde reaguurders hier tonen is voor mij verrassend. Vraagt niemand zich dan af wat wij de laatste dertig of - voor de realisten - de komende dertig jaar aan potentiële presidenten zouden kunnen hebben (gehad)? Hans Wiegel, iemand?

En het gelazer iedere 4 tot 6 jaar om zo'n vogel - met alle obligate verkiezingsretoriek - verkozen te krijgen. De steeds weer terugkerende kosten van een presidentiële verkiezing. De ophef om de kosten van het nieuwe behang dat de juistverkozen president in zijn ambtswoning heeft laten aanbrengen.

De stiekeme seksfeestjes in zijn buitenverblijven te Bunschoten en Beuningen weten we ook al niet zo te waarderen. En uiteraard zal de korte termijnspolitiek van zo'n staatshoofd (die niet gehinderd wordt door een eeuwenoude adellijke verplichting zoals ons huidige staatshoofd) aanleiding zijn de panelen alhier woest en schuimbekkend van verontwaardiging te vullen met blijken van afkeur.

Géén burger zal zich zo toegewijd en jarenlang voorbereid kunnen, noch willen inzetten voor het land als een Vorst afkomstig uit ons eigen koningshuis. Dat subtiele hints, zoals die van Paternotte, vanuit de publieke opinie hierbij van groot belang zijn, staat m.i. buiten de discussie.

Zo. Ik ga maar eens koud douchen, onze nationale driekleur over de satellietschotel op het balkon draperen en de hond uitlaten.

Je maintiendrai...

Bezorgdenverjaagster | 30-12-12 | 12:42

Heer Bas Bernadotte, ik zou graag aan uw wijsheden willen toevoegen dat in 2013 en 2015 grote zaken aan de orde zijn die uw betoog beslissend een andere wending zullen geven. Namelijk op 1 december 1813 zette Prins Willem VI (let wel, dat is de zoon van Willem V die in 1792 de benen nam naar Engeland uit vrees voor Napoleon) voet op het strand van Scheveningen. Daarna in 1815 is die Prins Willem VI geinstitutionaliseerd tot de tweede koning van Nederland sinds de Tachtigjarige Oorlog, dus niet gekroond! (De eerste was Lodewijk Napoleon, de broer van Napoleon). Uw wensen met betrekking tot de abdicatie van onze koningin gaan derhalve pas plaatsvinden tegelijk met deze belangrijke data. Niets is minder mooi dan Willem Alex op die 200e verjaardag in 2015 (effe opzoeken op Wikipedia toch) het heft over te laten nemen. Dus nog effe inhouden ok! En niet verklappen hoor, zoals je schrijft, Bea houdt niet van uitlekken van haar plannen!

Ikbeneenzelfbouwer | 30-12-12 | 12:41

Alexander moet het overnemen?

Bassie, je moet de garnaal niet storen als die aan het neuken is.

Laat ie eerst z'n Spaans nog maar wat oefenen. Hè?

zeg maar jansen | 30-12-12 | 12:40

Het 'huis van oranje' is in den Lage Landen de grootste volksverlakkerij evâh. Wie het nog steeds van die foute, parasitaire boevenbende verwacht is één van hen, heult, of spoort simpelweg niet, getuige de vlaggetjes, de hoedjes en dat zwakzinnige 'oranje boven' wanneer dat nep adellijke rapaille weer eens aan het 'plebs' voorbij paradeert.
.
Weg met die boevenbende,
Leve de Republiek!

Bertus Betonsloper | 30-12-12 | 12:40

Ergens heb ik wel bewondering voor ons vorstenhuis, dat zij zich al eeuwen weten te handhaven. Survivors!

Ik moet er trouwens niet aan denken dat zo'n BCC-verkoper als Mark Rutte president zou zijn, mijn hemel!

Ratzinger | 30-12-12 | 12:40

Pfff...@alle zogenaamde republikeinen hierboven:
.
Stel, een Republiek... en dan? Weer een oer-hollands instituut afgebroken en stuk-kapot-gemaakt (mooi) ... maar daarvoor in ruil een president Samsom (ja, je krijgt wat je verdient!!!)
.
What's next... president Von Rompuy?!?!
.
Mogelijk zul je het dan met me eens zijn: "Leve de koningin!" ook in het nieuwe jaar!

fweddy | 30-12-12 | 12:39

@Nestorix | 30-12-12 | 12:27

.."al is het maar door demagogische veranderingen in de bevolking..."

Ik neem aan dat je demografische veranderingen bedoelt, al moet ik zeggen dat het in de gegeven situatie niet ééns zo veel uitmaakt. LOL, derhalve.

Reinaert | 30-12-12 | 12:39

Goed punt Bas. Fuck de republiek, leve de Oranjes!

Wees_eens_creatief | 30-12-12 | 12:34

@ Supermatthijs | 30-12-12 | 12:08 |
De gemiddelde president houd het hier in NL al geen 2 jaar vol dus wat dat betreft heb je gelijk.
Maar ik zie geen reden waarom een president of minister van buitenlandse zaken dit niet zou kunnen doen.
.
Overigens kun je de kosten voor Bea's handelsmissies moeilijk vergelijken met die van een president aangezien het om ten doel gestelde budgetten gaat. Kortom er is 110mio voor handelsmissies. Of die nu door Bea uitgegeven worden of door een president maakt dus niet uit.
.
Dat hier in NL een grote scheepsbouw en bagger sector bestaat is absoluut waar. Qua baggeren sturen we projectteams naar het buitenland om de binnengesleurde opdrachten te managen. Het feitelijke werk wordt uitgevoerd door lokaal ingehuurd (goedkoop) volk.
.
Qua scheepsbouw zal Nederland ongetwijfeld nog wel her en der een boorplatform afleveren, of luxe jacht optuigen voor sjeik el whatever. Maar of dit niet zou gebeuren als niet Bea maar een minister van buitenlandse zaken de handelsmissies zou doen betwijfel ik.
.
De enige reden waarom wij Bea op handelsmissie sturen is om haar functie als staatshoofd op basis van reeds wankele argumenten te kunnen blijven rechtvaardigen.
.
De monarchie opdoeken is derhalve economisch gezien rendabeler dan haar te blijven handhaven.

normanius | 30-12-12 | 12:33

Als WA het roer overneemt zal het koningshuis sneller gaan verdwijnen, dat is de reden dat Bea nog steeds zit.

van_de_pot_gerukt | 30-12-12 | 12:32

ff kijken of de republiekaanhangers ook zo'n muil tegen een hollandsche poetin op zouden zetten.......

lidlbier | 30-12-12 | 12:32

Zonder het zich te beseffen sprak zij één keer de waarheid toen ze zei: " De leugen regeert."

deraderendraaien | 30-12-12 | 12:28

De Praetoriaanse Garde schermt het koninklijk schorriemorrie tot het uiterste af terwijl het bovengestelde gepeupel zelf zich indringend met ieders privéleven bemoeit door te weten dat het gemene volk drie minuten korter kan douchen.

De opvolging door Alexander gaat evenmin iets goeds brengen, hij gaat nog dieper bukken voor de mohammedaanse tirannie dan moeders zelf. Die gaat de geschiedenisboeken in als Willem de Besnijder.

Jonkheer Wttewaall | 30-12-12 | 12:28

De majesteit is zeker niet dom en als Bilderbergparticipante een strategisch denkster. Ze weet zelf ook dat het koningshuis als zodanig over enkele tientallen jaren niet meer bestaat, al is het maar door demagogische veranderingen in de bevolking waardoor de grote meerderheid eerder trouw zweert aan een of andere hakbar-zandbakkoning dan aan de bij de gratie God's gestichte monarchie van de dan inmiddels leeggezogen gastheer.
Dat lijkt mij dan ook een reden om haar bezit en zakelijke belangen voor de lange termijn tijdig elders in de wereld veilig te stellen. Dat verklaart ook de liefde voor de ondemocratische EUSSR en het spelen van gutmensch hetgeen internationaal sympathie wekt en deuren opent voor financiële investeringen. Wellicht hopen ze stiekem dat de EUSSR de institutionele koningshuizen uiteindelijk volledig opheft zodat men zorgeloos kan gaan rentenieren, ver weg van de rokende puinhopen in NL.

Nestorix | 30-12-12 | 12:27

Bea alleen ff doodstraf op gemeenschapsgeldfraude invoeren bitte.

lidlbier | 30-12-12 | 12:27

Doe es gauw politiek staatsbestel van Zwitserland kopiëren!

De-P(s)aus | 30-12-12 | 12:24

1 januari.. Mooi dag om eens op teh houden met die schijnvertoning daar. Alles inleveren en op transport zetten.

The_Challenger | 30-12-12 | 12:24

Volledig eensch!!
Go bassie!

lidlbier | 30-12-12 | 12:22

lion@night | 30-12-12 | 11:22 |
Wat heden ten dage ver van de realiteit af staat?
Volgens mij staan koningshuizen altijd ver van de realiteit af. En dit kan overigens ook gezegd worden over alle politici. Tenzij ze het over hun eigen realiteit hebben natuurlijk.

VriesKaas | 30-12-12 | 12:21

Maak je niet druk over het koningshuis ,over 10 jaar dragen alle vrouwen in Europa een hoofddoek/burka !! De overname is in volle gang ,ik ga vast boeken bij Ryanair.....

maflodder020 | 30-12-12 | 12:21

Charles de Batz | 30-12-12 | 12:15

Klopt, maar het blijven nederlandse bedrijven met oa. hun eigen toeleveranciers. Daar gaat heel veel geld in om en werkgelegenheid.

Supermatthijs | 30-12-12 | 12:20

@vetkleppert 12:13
You're welcome.

Een stuk dichter bij huis zou jij je ook al een stuk prettiger voelen. Nogmaals, you're welcome.

Bakito | 30-12-12 | 12:18

Dus eigenlijk komt Alex niet meer aan de bak. Bea blijft zitten tot de EU verklaart dat koningshuizen niet meer nodig zijn.

doskabouter | 30-12-12 | 12:17

Het beste lijkt me gewoon het Scandinavische model: puur een ceremoniële monarchie met lintjes knippen en staatsbezoeken. + een lager salaris uiteraard. Dan vermijdt je ook een poppenkast met presidentsverkiezingen.

arie181818 | 30-12-12 | 12:15

koningshuis VS Brusselgraaiers

moeilijk kiezen want het kost beide miljoenen

snakeplisskin | 30-12-12 | 12:15

Supermatthijs | 30-12-12 | 12:08 | + -1 -
Volgens mij loop je een paar jaar achter. Scheepsbouw stelt geen reedt meer voor wereldwijd. Lekker verplaatst naar lagelonenlanden.

Charles de Batz | 30-12-12 | 12:15

@Bakito | 30-12-12 | 12:12
Dank voor de tip.

vetkleppert | 30-12-12 | 12:13

@Vetkleppert 12:06
Het aantal moslims dat op Park Avenue NY woont valt reuzemee, toch?

Bakito | 30-12-12 | 12:12

@Supermatthijs
Al kostte een president 10x zoveel, dan zou ik nog dankbaar voor zijn. Een president is gekozen en verrijkt zich maar een paar jaar. De Oranjes verrijken zich al eeuwen op kosten van de Nederlanders.

Merkava | 30-12-12 | 12:10

normanius | 30-12-12 | 12:02

In de bagger en scheepsbouw sector zijn hier in nederland heel veel mensen werkzaam. Beatrix brengt meer binnen dan ze kost en los van de vraag of een koningshuis iets van deze tijd is zeg ik zeker niet nu in een crisis opdoeken. Bovendien heb ik weleens begrepen dat een president zeker zoveel kost. En die kan niet 40 jaar lang bij sjeiks over de vloer om handel te drijven.

Supermatthijs | 30-12-12 | 12:08

@Bakito | 30-12-12 | 12:04
Hoorde ik u jodelen over mensen die dagelijks de zegeningen van de islam van zeer nabij moeten meemaken?

vetkleppert | 30-12-12 | 12:06

Het trotse huis? Wat is er om trots op te zijn? Decadentie? Overspel? Verraad? De vele reizen? De bevoorrechte positie? Het "blauwe" bloed? De hebzucht?
-
Zeg mij waarom wij deze middeleeuwse poppenkast in leven houden? En kom niet aan met de onzin van de handelsmissies van Beatrix, want dat is een broodje aap. Onze producten worden niet verkocht, omdat een oude vrouw handje gaat lopen schudden met een of andere despoot en al zou dat al zo zijn, dan kan hetzelfde truukje ook door een minister uitgevoerd worden. Lang leve de ONAFHANKELIJKE republiek!

Merkava | 30-12-12 | 12:06

rechtsdwalendeautist | 30-12-12 | 11:59
Dat kun je Bassiehof niet verwijten. Hij moet nog langer mee in het columnistencircuit en dan kun je maar beter likken tot je erbij neervalt.

Strohond | 30-12-12 | 12:05

@eerstneukendanpraten 11:59
Bestaat die partij nog of hebben de Joodse syndicaten de geldkraan inmiddels dichtgedraaid, na al de schandalen en blunders?

Bakito | 30-12-12 | 12:04

@ Supermatthijs | 30-12-12 | 11:44 |
Ik zeg ook niet dat het geen grote orders oplevert.
Ik stel alleen maar dat we erop gebied van werkgelegenheid en economisch gezien niet zoveel aan hebben.
.
Leuk dat shell een putje mag slaan in zandbakistan, levert de top en aandeelhouders van shell gegarandeerd een hoger dividend op. Misschien dat er wat omzetbelasting naar de staatskas gaat, maar dat zal vanwege de fiscale afspraken en dubble dutch constructie waar shell handig gebruik van maakt uiterst marginaal zijn op de miljardenwinsten welke ze maakt.
.
Doet het wat voor onze werkgelegenheid? Welnee Shell haalt op wat projectmanagers na goedkoop werkvolk uit zandbakistan zelf.
.
Het zelfde geld voor de baggeraars. De sporadische Hollander op zo'n baggerschuit wordt voornamelijk omringd door goedkope Aziatische krachten.

normanius | 30-12-12 | 12:02

Maxima het land uit, die bolle terug naar kostschool en Bea op 50% van haar toelage EN belasting gaan betalen.
*nuffsaid*

Suske doet Wiske | 30-12-12 | 12:01

@janneman1977 | 30-12-12 | 11:37
En zij weet het al!
En het kan haar niet snel genoeg gaan lijkt het.
Elke keer dat ze haar mond open doet, komt er EU promotie uit.
En het zal haar worst wezen hoe haar volk zal lijden onder een EU dictatuur, zolang zij en haar familie er maar geen last van hebben.
En geloof me.. met haar kinderen die reeds rijk genoeg zijn om zich elders te vestigen, hoeft ze zich daar ook helemaal niet druk om te maken.

deraderendraaien | 30-12-12 | 12:01

En we hebben een nieuwe kruiper voor die foute Oranjes.

rechtsdwalendeautist | 30-12-12 | 11:59

@ Bakito 11:53

Laat me eens volledig verrassen, je wordt fractiemedewerker van de partij van 'walkaway' Geert...

eerstneukendanpraten | 30-12-12 | 11:59

Een koningshuis zou het volk moeten verbinden. Zou zich niet met politiek moeten bemoeien, maar vooral klaar moeten staan om:
- er te zijn als het moeilijk is. Bijv bij rampen, politieke moorden en oorlog. (tja: bij politieke moord kijken ze een andere kant op en bij oorlog vluchten ze naar 3 dagen weg)
- mensen positief te belonen en stimuleren voor werkzaamheden voor de maatschappij (deze taak voeren ze goed uit)
- nationale bewustzijn te stimuleren (dus niet europa gaan prijzen in een kerstgroet...) en een gevoel van saamhorigheid te geven. Bijvoorbeeld met koninginnedag, geboortes, huwelijk en overlijden van leden van het koningshuis.

Te vaak faalt Beatrix. Ze is de meest slechte koning(in) die wij ooit hebben gehad, op de punten die ik hierboven heb genoemd. Tegelijk is ze waarschijnlijk ook een van de intelligenste leden van het huis ooit, maar dat zegt me niets. Dat is net zoiets als een voetballer die benoemd wordt tot meest intelligente voetballer ooit.
Het is leuk voor haar dat ze zo goed is in het bespelen van politici, maar dat zou een president ook kunnen. Wij zitten niet te wachten op een despoot die aan de macht is gekomen, omdat het toevallig een kind van de vorige koningin is.
Ik ben fel tegen een politiek koningshuis, dat is hopelijk wel duidelijk. Als we een politiek staatshoofd willen, dan wil ik zelf kunnen kiezen wie dit moet worden.

Quacka | 30-12-12 | 11:58

Het maakt niet uit wat er in Nederland gedacht of gedaan wordt. Wat er instort, wegspoelt of afbrandt. Zelfs als het hele land in beslag genomen wordt door Brussel en de bevolking gevankelijk afgevoerd, er blijft altijd een stuk van de koek over. Groot genoeg om een Koninklijk Huis te financieren, met alle toeters en bellen.
En dat is waar mevrouw voor staat.

Jan Passant mk2 | 30-12-12 | 11:58

Zolang de rest van de wereld eerder middeleeuws denkt dan verlicht heeft deze relikwie nog een rol.

dubbert | 30-12-12 | 11:57

Bas zou moeten weten dat een koninklijke onderscheiding automatisch wordt toegekend na een aantal jaren als vertegenwoordiger. Dit klinkt stom. Maar het alternatief is dat er gedebatteerd zou moeten worden of een vertegenwoordiger dat verdiend heeft. En dat is veel te lastig want dan wordt het politeike keuze. Minister van staat daarentegen is wel een erebaan waar blijkbaar de konigin veel invloed op heeft. Balkenende werd dat niet omdat hij niet in staat was om Balkenende 1 op de dag van prins Claus een dag langer bij elkaar te houden.

wiza | 30-12-12 | 11:57

Eén burgermeisje met een foute vader?
Als ik Trixie en haar Vater en Willempie en zijn Vater meereken, dan kom ik al snel tot drie burgermeisjes met foute vaders.

Strohond | 30-12-12 | 11:56

'Want, lieve vorstin...'
Als ze één ding niet is, is het 'lief', het serpent.
Daarnaast is het woord 'kwezelachtig', voorwaar zeer toepasbaar op dit kontkruiperige stukje.
Ik verwijs vol gaarne naar onze voorvaderen die wel wisten wat zijn met edelen, adellijken, koningen en andere bovenonsgestelden aan moesten:
Plakkaat van Verlatinghe 26 juli 1581: www.let.rug.nl/usa/documents/before-16...
Grondwet van de Bataafse Republiek 1 mei 1798: www.republikanisme.nl/nederland/staats...
Kielhalen!

Niemands Knegt | 30-12-12 | 11:56

@Standard | 30-12-12 | 11:54
Welke monarchie? kunt u dat uitleggen?

toetanchamon | 30-12-12 | 11:55

De fans van het koningshuis zijn doorgaans types als Bassie en Frans Bauer-fans. Opmerkelijk niet?
Ergens wel een prettige gedachte ook.

Pastor Sippenhaft | 30-12-12 | 11:55

@Bakito | 30-12-12 | 11:53
Je troll-o-matic hapert, goed dat je nog maar één dag hebt. Ben benieuwd naar je nieuwe project. Succes alvast!

dj tonedeaf | 30-12-12 | 11:55

De Vrije Nederlanden vochten ooit onder de Oranje-banier tegen de onderdrukker uit het Zuiden. Iemand die een vrij en soeverein Nederland op de kaart zette. Iemand die de massa in beweging kreeg. Iemand die in weerwil van de Europese machten durfde te kiezen voor een eigen koers.
.
Zo'n Oranje zouden we best weer kunnen gebruiken. Of er nog een Oranje van die kwaliteit bestaat is natuurlijk weer een andere vraag....

Parel van het Zuiden | 30-12-12 | 11:54

Ophoeren met je republiek. Leve de monarchie.

Standard | 30-12-12 | 11:54

@Van Dikhout | 30-12-12 | 11:50 |
Wees toch maar blij met NL. Zou ik zulks over Ertdoğan schrijven waren mijn vrouw en ik subiet personae non gratae.

Van Dikhout | 30-12-12 | 11:53

Aan het hoofd van een groep moet gewoon een sterk en behaard alfamannetje staan, die de confrontatie met het voetvolk niet schuwt. Punt.

Jullie gaan nog veel van mij horen beste medereaguurdertjes. Hou de grapevine in de gaten in 2013!

Bakito | 30-12-12 | 11:53

Parsons | 30-12-12 | 11:44 | + -1
Ik heb nog nooit een enquete of onderzoek gezien waaruit je kunt opmaken dat niet zo ongeveer 80% van de Nederlanders dol is op het koningshuis.

Onder hoogopgeleiden zal dit percentage lager zijn, maar die doen er in feite niet toe.

Ratzinger | 30-12-12 | 11:52

Charles de Batz | 30-12-12 | 11:49

Dat beweer ik ook nergens.

Supermatthijs | 30-12-12 | 11:52

@Mikey70 | 30-12-12 | 11:39

Aangezien Bea, als grootaandeelhouder SHell, een van de poppenspelers is achter die staatsmongolen in de EU, is zij een levensgevaarlijke überstaatsmongool.

Waarmee je dus impliceert, dat die staatsmongolen in de EU jou nog niet gevaarlijk genoeg zijn...

ZKH EénOog | 30-12-12 | 11:51

Supermatthijs | 30-12-12 | 11:22 | + -15 -
Trouwens het ging met Nederland economisch het beste toen het een republiek was, dus lul niet!

Charles de Batz | 30-12-12 | 11:51

Het is maar de vraag of Prins Pils ooit nog een en ander mag overnemen. Douchekoppen worden eerdaags toch verboden?

Van Dikhout | 30-12-12 | 11:50

Stukje snijdt zeker hout, maar waarom die kruiperige toon? Spreek Beatrix gewoon aan in haar hoedanigheid van professional.

De Geus | 30-12-12 | 11:50

Supermatthijs | 30-12-12 | 11:22 | + -15 -
Duitsland heeft geen koning en staat niet aan de rand van de afgrond.

Charles de Batz | 30-12-12 | 11:49

Je kunt lullen wat je wilt, ze past zich goed aan in een Islam paradijs.

neemjemoederindemali | 30-12-12 | 11:49

Oke Bas, laten we dan maar even de link leggen tussen het koningshuis en watermanagement in context met de nieuwe EU plan voor waterlevering-privatisering.
Waar zit dan het voordeel van datzelfde koningshuis voor het volk? Uitverkoop van onze eerste en belangrijkste levensbehoefte, gestimuleerd door datzelfde koningshuis om invulling te geven aan een opgetuigde baan voor een aanstaand koning met te weinig staatkundige en bestuurlijke kennis. Niet meer en niet minder.. dus opdoeken met lui die niet voor eigen volk gaan ,maar voor eigenbelang.

deraderendraaien | 30-12-12 | 11:49

Bukt u even, majesteit.

bolkebeer | 30-12-12 | 11:49

@Desmoulins | 30-12-12 | 11:34

En dan het liefst culturele regio's, waarin het baskenland, bretagne, schotland en friesland, om wat voorbeeldjes te noemen, eigen lokale zeggenschap krijgen...

Toch?

ZKH EénOog | 30-12-12 | 11:48

Nederland is begonnen als republiek! Het koningshuis bestaat nog geeneens 200 jaar dus welke traditie? Terug naar de Republiek!

Charles de Batz | 30-12-12 | 11:48

@normanius | 30-12-12 | 11:40
Dat zijn vaak dezelfde bedrijven waarvan bea bakken vol aandelen heeft, shell bv en waarschijnlijk ook wapenbedrijven als Thales group [voormalig hollandse signaal].

dj tonedeaf | 30-12-12 | 11:48

@paternotte,
de volgende regel tekst : Natuurlijk, scheidend ministers krijgen automatisch een lintje , had nog achter moeten staan : In bruikleen, want gaan ze pijp uit moet Bea dat lintje terug hebben.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 30-12-12 | 11:46

Opbokken met ALLE ongekozen leidinggevenden. Het wordt tijd om het (Neo-)Feodale tijdperk eens achter ons te laten. En als we dan toch bezig zijn, kunnen we de rest van de parasieten er ook wel ff uit trappen.

ZKH EénOog | 30-12-12 | 11:46

Het is hoog tijd voor Koning Willem Bier. Het volk komt eerder in opstand tegen een koning dan tegen een koningin...

rara | 30-12-12 | 11:46

@Desmoulins 11:34
Ah, je bent dus uiteindelijk toch voorstander van de EU. Verandering van koers, puur als middel in een discussie met mij. Hahaha.

* zich gevleid voelt *

Bakito | 30-12-12 | 11:45

Bassiehof heeft al een oliebol teveel op gezien dit tamelijk slaapverwekkend episteltje. Het enige voordeel van troonopvolging in 2013 is dat Wim-Lex niet het mislukte visstick imago van Prins Charles krijgt. Lekker tot je 84e moeten wachten tot je aan de beurt bent. Maar dat is ook het enige want aangezien Maxima dubbele uren moet draaien om naast het huishouden ook het koningsschap in goede banen te leiden. Wordt tijd dat de toelage voor Wimpie, zijn moeder, zijn broertjes en al hun neefjes voor de komende 100 jaar wordt bevroren. Zou een mooie geste zijn om zijn koningsschap mee te beginnen. Verder de ICT gewoon zelf vanuit zolder doen met wat virusscanners en een handboek ICT testomgevingen en dan komen we misschien ergens.

de Voorzittert | 30-12-12 | 11:45

normanius | 30-12-12 | 11:40

Dat ben ik niet met je eens. Dat van steeds dezelfde bedrijven kan kloppen, weet ik niet, maar er is wel degelijk sprake van hele grote orders dankzij Beatrix. En dat is gewoon goed voor onze economie en werkgelegenheid.

Supermatthijs | 30-12-12 | 11:44

@Ratzinger | 30-12-12 | 11:42
Over agitprop gesproken.

Parsons | 30-12-12 | 11:44

Voor mij is het heel simpel, Bea wil dat we de EU omarmen, Rutte wil dat ook net als de rest van het circus. Maar denken zij nu echt dat 1 land, 1 volk zich dubbel laat besturen.
Wij hebben al jaren ons eigen politiek corrupt systeem met bijpassend koningshuis, Denken jullie nou echt dat wij daaroverheen nog een zoiets willen en dan op Europees niveau?

Majesteit, wat was u denkende?
Er kan maar 1 kapitein zijn op ieder schip. Als u wil dat wij Europa kiezen, lever de sleutel van onze monarchie in. Neem dan ook afscheid en ga, ga ver weg en meen al uw ambtenaren met u mee. Zie het als een laatste gift van het volk.

toetanchamon | 30-12-12 | 11:44

Eén natie uitverkocht onder Oranje, lijkt er meer op. Met bakken geld toe.

Zoetwaterpanharing | 30-12-12 | 11:44

Botte Hork | 30-12-12 | 11:35 | + 2 -
ik denk dat hij op Op vrije voeten is maar de zaak met in Januari voorkomen zal wel levenlang worden als het aan bea ligt janhttp://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/11/belager_gouden_koets_is_weer_v.html

janneman1977 | 30-12-12 | 11:43

"De populariteit van koningin Beatrix is het afgelopen jaar verder gestegen. Van de ondervraagden is 81 procent "tevreden" tot "zeer tevreden" over de koningin. In 2010 was dat 76 procent en in 2011 77 procent."

nos.nl/koningshuis/artikel/367998-popu...

Kansloos pleidooi in dit topic. Ook politiek is er geen 'draagvlak'.

Ratzinger | 30-12-12 | 11:42

Wanneer je als koningin niet verbindt, maar verdeelt, is het tijd om terug te treden.

smdyasc | 30-12-12 | 11:41

@ Supermatthijs | 30-12-12 | 11:22 |
Dat binnen harken van geld voor het bedrijfsleven klopt niet helemaal.
.
In de eerste plaats zijn het altijd dezelfde bedrijven welke mogen profiteren van Bea's handelsgeest.
.
In de 2e plaats gaan de verworven opdrachten naar multinationals welke al lang en breed vergeten zijn dat ze ooit hun roots in Nederland hadden.
.

normanius | 30-12-12 | 11:40

Je zou toch verwachten dat onze koningin zich in zou moeten zetten voor de soevereiniteit van Nederland, eigenlijk zou daar al uit kunnen concluderen dat de syfilis toch zijn werk heeft gedaan en de Oranjes helemaal niet meer bestaan.

Fons vervoort3719 | 30-12-12 | 11:40

Toch heb ik liever een muts als Bea aan het roer dan die gevaarlijke staatsmongolen uit de EU

Mikey70 | 30-12-12 | 11:39

Dat wat lion@night | 30-12-12 | 11:22 zegt...
 
Laat die oranjes eerst zelf maar eens wat inleveren en NL niet te grabbel gooien in EU.
 
Dus voor mij: Leve de Republiek!

saintinel | 30-12-12 | 11:38

deraderendraaien | 30-12-12 | 11:27 |
mensen als van rompuy en kameraad barroso willen een echte politieke unie
Het lijkt mij dat in zo een situatie er iemand komt die staatshoofd is van de verenigde staten van Europa dan hebben we geen staatshoofd van Nederland meer nodig
Dan kan Beatrix achter de geraniums en Willem kan dan toch naar die villa in Tanzania

janneman1977 | 30-12-12 | 11:37

Je kan er lang of kort over ouwehoeren; haar bezigheden met de bilderberg groep, de elite think tank, is niets minder dan landverraad.

dj tonedeaf | 30-12-12 | 11:35

Hoe is het trouwens met ons waxinelichtje gooier?
Heeft hij inmiddels al een eerlijk proces? Of zijn ze die nog aan steeds aan het waterboarden in een tochtige paleis kelder?

Botte Hork | 30-12-12 | 11:35

@Bakito | 30-12-12 | 11:24

Lul toch niet zo slap.
Een Europa van regio's zou deze notie van onpersoonlijkheid overigens teniet doen.

Desmoulins | 30-12-12 | 11:34

Het koningshuis zorgen voor een hoop vermaak. En ergernis, maar dat is tegenwoordig ook een vorm van vermaak.

De vele prinsen en aangetrouwden dragen ook hard hun steentje bij, neem nou "korter douchen" Laurentien als voorbeeld.

benerzoeentje | 30-12-12 | 11:33

@FrankieHapsberger | 30-12-12 | 11:27
Dat zelfde huis van Oranje is wel voorstander van de uitverkoop van onze soevereiniteit aan Brussel hoor!
Meerdere malen heeft de kwien al aangegeven dat er meer geïntegreerd moeten worden in Europa.

deraderendraaien | 30-12-12 | 11:32

Weg met de monarchie, weg met Boerkatrix, weg met de moraalpreken over Tolerantie en Verdraagzaamheid, klaar met de likbezoekjes aan islamitische beerputten waar je niks mee te maken moet willen hebben.
En al helemaal voordat Prins Pils aan de beurt is.

vetkleppert | 30-12-12 | 11:32

''Uw Huis, dat ons volk al eeuwen lang door woelige baren leidt, ligt sindsdien onder vuur...''

Sinds 2005?
Heeft u ook nog kritiek op de wijze waarop ze haar functie iedere keer net weer anders interpreteert? Zich continu schuldig maakt aan politieke uitspraken, en iedere vorm van compassie met het volk mist door vooral niet de broekriem aan te halen...
Monarchisten, die wekelijks niet verder komen dan een samenvatting of slap betoog over uitsluitend zeer irrelevante zaken, lopen achter de realiteit aan.

Desmoulins | 30-12-12 | 11:30

-weggejorist-

kurketrekker | 30-12-12 | 11:29

@BedrijfsTijgerT | 30-12-12 | 11:23
Hoedzee!

deraderendraaien | 30-12-12 | 11:29

*het zoveelste dwangbevel in naam der koningin in de open haard flikkert*

Botte Hork | 30-12-12 | 11:28

Bassie wil ook een lintje.

Red mij niet | 30-12-12 | 11:27

Hollandser dan het Huis van Oranje krijg je het niet, en juist in deze tijd waar onze zuiderburen onze soevereiniteit dreigen af te pakken en van ons slaven driegt te maken van een écht ondemocratisch en geldverslindend systeem hebben we dat hard nodig. Voor Oranje!

FrankieHapsberger | 30-12-12 | 11:27

@janneman1977 | 30-12-12 | 11:23
Het wachten is op het dictaat uit Brussel om de Europese koningshuizen op te doeken, wegens geen rendement voor de EU.

deraderendraaien | 30-12-12 | 11:27
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 30-12-12 | 11:24

Zolang de monarchie capabeler staatshoofden levert dan het volk kan kiezen ben ik voor de monarchie. M.n de ambassadeursfunctie voert trix beter uit dan ik zou verwachten van baantjesjagers zoals Rutte Samsom en de hele meute

Fapdrab | 30-12-12 | 11:24

@Desmoulins 11:21
Whatever. EU, Beatrix, Rutte of Berlusconi. Ik vind het allemaal niks, leiding geven over mensen die ze persoonlijk niet kennen. Hoe durven ze, arrogant tuig.

Bakito | 30-12-12 | 11:24

We moeten op prinsjesdag gewoon al die hoedjes van zee af pakken.
Want daar spelen ze onder.

BedrijfsTijgerT | 30-12-12 | 11:23

Prins Pils heeft m.i. niet veel meer capaciteiten dan een zeeslak. (Iets weeks en vaags met water). Afgezien van het gegeven dat tenenkrommend is dat een van de oudste republieken ter wereld die nota bene als voorbeeld heeft gediend voor grote democratieën gedegenereerd is tot een bananenmonarchie, zie ik die bolle ons land niet redden. Misschien dat het foute Argentijnse feestnummer naast hem nog wat vliegtips kan influisteren... maar ik zie het niet goed komen.

Rommelende Onderbuik | 30-12-12 | 11:23

ach Bas als Van rompuy zijn zins krijgt, neemt hij gewoon het stokje over van Beatrix

janneman1977 | 30-12-12 | 11:23

Domme borrelpraat, een staatshoofd dat zo enorm veel geld voor het bedrijfsleven binnen sleept moet je nu juist niet afzetten. Het is crisis, we hebben haar harder nodig dan ooit. Met haar staat van dienst gaan nog steeds deuren open die voor domme Willem gesloten blijven. Leve de koningin !

Supermatthijs | 30-12-12 | 11:22

was die dronken toen hij deze waanzin schreef? Leve de republiek!

jan-lul-de-behanger | 30-12-12 | 11:22

"Uw Huis, dat ons volk al eeuwen lang door woelige baren leidt, ligt sindsdien onder vuur. "

Ja, daarom zaten ze ook in Canada toen het volk hier leed.

Het Koningshuis is allesbehalve iets van het volk, maar een hopeloos achterhaald miljoenen verslindend instituut wat heden ten dage ver van de realiteit afstaat, wat functioneert - letterlijk - over de ruggen van het volk.
Totaal niet transparant, maar dictatoriaal en elitair.

Des te eerder het Koningshuis van het toneel is verdwenen, des te beter.

Rest In Privacy | 30-12-12 | 11:22

Zou het in 2013 tevens mogelijk zijn om af en toe een stukkie te tikken waar de naam Edwin De Roy van Zuydewijn niet in voorkomt?

Vote/View | 30-12-12 | 11:22

@Bakito | 30-12-12 | 11:16

Want de leiderschap vanuit Brussel is ook ceremonieel, toch?

Desmoulins | 30-12-12 | 11:21

Tuuk, alles is waar. Maar heeft Emile Ratelband al een Koninklijk lintje ontvangen voor zijn rol in Sterren springen?

ojédiaré | 30-12-12 | 11:21

Wat is je punt?

Dat het tijd wordt dat die ongekozen kopvoddenlikster met pek en veren uit d'r paleizen zou moeten worden getrapt?

Eens.

Parsons | 30-12-12 | 11:19

Leve de Republiek!

Desmoulins | 30-12-12 | 11:19

Een stukje over het koningshuis, dat is precies waarvan je hoopt dat je favoriete blog erover schrijft!

Einde van de Domheid | 30-12-12 | 11:18

Ik stel eerder voor alle tegoeden van de koninklijke familie te bevriezen en confisceren en ze dan te verbannen naar één of ander raar eiland.

dj tonedeaf | 30-12-12 | 11:18

Als ze gaat krijgt ze ook mijn groet Bassie!

deraderendraaien | 30-12-12 | 11:17

De monarchie moet weg. Kennelijk prefereren sommigen leiderschap vanuit Brussel. #fail

Bakito | 30-12-12 | 11:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl