Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mars der Beschaving. Sta op tegen GRAAIERS

marsderbeschaving534.jpgGoedemorgen Nederland. Over 24 uur is het zover mensen. Actie. Keiharde actie. Dan lopen wij 7 rondjes over het MediaPark om te protesteren tegen de exorbitante ontslagvergoeding van 800.000 euro voor Jan Hoek van de Wereldomroep, en al die andere idiote oprotpremies en gouden handdrukken voor graaiers in de (semi)publieke sector. Want dit moet STOPPEN. Er zijn toespraken van: Jan Bennink (Volkskrant), Bas Paternotte (GeenStijl, Straatnieuws, Tabaktueel), Bas Heijne (Twitter) en Bert Brussen (Avro). Er is muziek van Dries Roelvink & The Nanninga's. Showballet van Marianne Zwagerman en gratis versnaperingen bij de stands van Sylvia Witteman (koek) en Zimra Geurts (zopie). De manifestatie zal worden afgesloten met een bijzonder concert van Einsteinbarbie en het Metropole Orkest op het middenterrein. Komt allen. En neemt pannen & deksels mee voor de moeder aller lawaaidemonstraties. Oant Moarn! Stijlloze Disclaimer: Ja, oké. Wij weten ook wel dat er helegaar niemand komt. Demonstreren is een linkse hobby. Bovendien is het maandag, en moeten de meeste hardwerkende Nederlanders gewoon werken cq boodschappen doen. Maar GVD & WTF mensen. Die graaiers met hun tv-schermen in hun dienstauto's krijgen tonnen mee. Terwijl in hartje Amsterdam (!) geestelijk gehandicapte kindertjes op een emmer moeten schijten omdat er geen geld voor personeel is. Er gaat iets gigantisch mis. In Dit is Nederland...

Reaguursels

Inloggen

De beste manier is gewoon NIET meer naar de betreffende kudt programma's kijken. Storten de kijkcijfertjes in en zijn we van die kwallen af.
Klaar.

Suske doet Wiske | 24-12-12 | 11:44

ecologiste | 23-12-12 | 15:54 |
Nederland wordt inderdaad verkwanselt, de meesten hebben geen besef wat er gaande is, ze geloven nog steeds de politici met hun achterbakse leugens en onwetendheid van wat er allemaal leeft bij de burger.
Slomo | 23-12-12 | 18:16 |
Ja, het is om de haren uit je kop te trekken, zo frustrerend.

lanexxx | 23-12-12 | 20:30

Graaiers en potentiële graaiers in de publieke sector zien ook wel dat het zo niet langer kan. We stevenen af op ellende, armoede en uiteindelijk oorlog op deze manier. Maar je zou toch gek zijn als niet nog even snel zou profiteren nu het nog wel kan? Die sukkels in het kabinet hebben werkelijk geen idee waar het geld allemaal blijft. Want diezelfde graaiers rapporteren successen terwijl oma uren in de stront ligt. Het is werkelijk om je haren uit je kop te trekken. Het ergste is nog de graaicultuur en het nepotisme en het 'management' op scholen. Daar sloopt men op dit moment de fundamenten waar Nederland op is gebouwd.

Slomo | 23-12-12 | 18:16

mars der beschaving dat was toch iets van die jongen van mag ik ff in je bek schijten.

websenior | 23-12-12 | 18:13

Ik vind het kwalijker dat mijn belasting wordt gebruikt om Fred Teeven te belonen.

rickuhmja | 23-12-12 | 17:18

ik lees wat comment sover sr 2012. En dat er mensen klagen dat de overheid niet bijdraagt.

3fm is een door de overheid betaalde zender, de kosten die worden gemaakt om dit feestje uit te zenden en te maken zijn voor kosten van de overheid. De gemeente enschede heeft wsl geld betaald om dit feestje naar enschede te krijgen. Geld van de overheid.

Dus de overheid heeft al meer dan genoeg bijgedragen aan dit feestje.

Graag zou ik willen weten dat dj en andere mensen die bezig zijn met een stukje zelfverheerlijking er ook financieel aan bijdragen. De mensen doen het niet vrijwillig, laten wij wel wezen het is een vara feestje.

dolffie | 23-12-12 | 17:00

Ook degene, die hier z'n poot onder heeft gezet en akkoord gaat met deze uitdelerij aan de schandpaal.

Zimrazend | 23-12-12 | 16:44

Dit heeft natuurlijk niets met afgunst te maken. Die mannetjes van de radio horen gewoon niet exorbitant beloond te worden na werk waarvoor ze reeds beloond zijn. Dat is achterlijk maar helaas typerend voor dit soort instellingen. Wie weet zitten ze allen in het cachot binnenkort. Maar ik ben bang dat ze elkaar en de samenleving in de voor hen gouden greep houden.

Reaaalist | 23-12-12 | 16:40

" Terwijl in hartje Amsterdam (!) geestelijk gehandicapte kindertjes op een emmer moeten schijten omdat er geen geld voor personeel is. "

Al was er wel geld voor, je gaat toch niet op personeel schijten?

artijn | 23-12-12 | 16:02

lanexxx | 23-12-12 | 15:00

Toch wel. Ik denk aan de Oude Drees en zijn zoon. Daarna is het een grote roversbenden geworden die de sociale idealen heeft verkocht in ruil voor privileges. Het gewone volk ook nu weer helemaal om de tuin geleid zie de peilingen vandaag van Maurice. We zullen steeds verder beraf gaan met de verkwanselaars die de PvdA volledig in hun greep hebben. Gewetenloze schurken met valse beloften. Ze zijn nog veel erger dan het CDA. En ze drijven op 'goedgelovigen', daar hebben ze hun specialiteit van gemaakt.

ecologiste | 23-12-12 | 15:54

wie is patrick lodiers?

Crak-ho | 23-12-12 | 15:22

ecologiste | 23-12-12 | 11:32 |
Ik kan je wel vertellen wat Dijsselbloem gaat doen. Dijsselbloem gaat mooi voor zichzelf zorgen, Dijsselbloem gaat naar Brussel en zal meelopen en buigen om zoveel mogelijk binnen te harken, hij neemt natuurlijk het voorbeeld van zijn "illustere" linkse voorgangers.
Heb je wel eens iemand van de PvdA meegemaakt die niet uit was op zelf verrijking?

lanexxx | 23-12-12 | 15:00

De kleine Johannes krijgt minder aandacht dan een grote aangespoelde Johannes.

zeg maar jansen | 23-12-12 | 14:53

Wie is Jan Hoek en waarom krijgt hij een half miljoen van mijn geld?

Dr. Uiloor | 23-12-12 | 14:49

Nou, ik zou er de straat voor op gaan. Zit zelf in die branche. Om daarbij een mooi voorbeeld te geven: Collega's van me. HBO-afgestudeerden, 30+, werken 40-60u in de week. Loon? 1.600. De teammanager.. We weten zijn naam, gezicht komt ons vaag bekend voor aangezien hij regelmatig niet aanwezig is/was door ehh.. Naja, het zal vast een drukke 'agenda' zijn. Moet weg door bezuinigingen net als enkele collega's van ons. Collega's krijgen mooie handdruk met een 'veel succes papiertje'. Manager krijgt mooie handdruk met 3 ton in het zijden zakje. Hoe dit rationeel gezien mogelijk is geworden? Ik heb werkelijk geen flauw idee. Geef dat spandoek maar aan mij

MaryJuanna | 23-12-12 | 14:26

zeauzitdat | 23-12-12 | 13:05

Ik begrijp wat u bedoelt.
De overheid is een veelkoppig monster. Het geeft en het neemt naar believen. Veel te veel regels die ook nog eens te pas en te onpas worden uitgevoerd. De rechters zijn niet consequent als het een hoogeplaatste betreft, wel wanneer het een laaggeplaatste betreft. het is net als onze taal. Tijdens het Nationale Dictee werd ons verteld dat kalligraferen met een k geschreven dient te worden omdat het uit het Grieks komt. maar Casuaris dat uit het latijn stamt moet met een K worden geschreven en dan zeggen ze er niets bij. De taal geldt voor iedereen en in zover kun je zeggen zijn we allemaal gelijk, maar het is erg vreemd dat men niet consequent is. Altijd weer iets achter de hand hebben om het groene boekje, gelijk het rode boekje van Mao, als imperatief te maken, regelmatig de spelling te veranderen via het politbureau zodat zij de macht houden en wij er ondergeschikt aan zijn. Logika ver te zoeken. Zo gaat het ook met ons bestuur en de netwerken die zij bedient. Het is deze samenwerking tussen bestuur en de graainetwerken dat wij worden leeggegeten. Het is een hele slechte gewoonte geworden en de macht kan niet meer terug want eraan gewend geraakt dat ze het zo makkelijk kunnen krijgen. bequem faul noemt men dat in Duitsland. We gaan deaud aan hun kanker.

ecologiste | 23-12-12 | 14:25

@La Vie En Rose | 23-12-12 | 14:00:

Dat deel van de bevolking zou je uitgebreid moeten kunnen bereiken via diverse media om vervolgens in normale, heldere bewoordingen de standpunten aan duidelijk te kunnen maken. Ik weet dat dit ijdele hoop is en zeker de 'publieke' omroepen daar geen werk van zullen maken. Maar áls die gelegenheid er zou zijn, dan denk ik dat zelfs dat deel van de bevolking er wel oren naar zou hebben. Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk uit te leggen. Ieder weldenkend mens kan het alleen maar eens zijn met standpunten waaronder slechts uitbuiters, graaiers en profiteurs te lijden hebben. In vier jaar compleet uit de sores, terug in de welvaart en dat ook nog eens gecombineerd met vooruitgang! Iedereen houdt genoeg over om de persoonlijk belangrijke doelen die in dit beleid wegbezuinigd (dus niet dmv lastenverzwaring in stand gehouden!) zijn weer te steunen wanneer hem/haar dit goeddunkt.

zeauzitdat | 23-12-12 | 14:08

Holland. Das war einmal.

Afgeschminkte Bassie | 23-12-12 | 14:00

@zeauzitdat | 23-12-12 | 12:56
Hulde ende Applaus.
Zeau zit dat ja.
Dat zou er moeten gaan gebeuren.

Maar het gebeurt niet.
Er staan teveel belangen op het spel.
Het volk is te verdeeld.
Én een groot deel van de bevolking van dit land is te dom
om te kakken en blijft maar op dezelfde partijen stemmen.

La Vie En Rose | 23-12-12 | 14:00

zeauzitdat | 23-12-12 | 12:56 | + 5 -

+100

swassannuf | 23-12-12 | 13:42

@irma zonderboezem | 23-12-12 | 12:34
Volgens mij maakte ZKH EénOog een verschil tussen het private bedrijfsleven (dus niet van overheidsubsidie afhankelijk bedrijven) en de publieke en semi-publieke sector, die of totaal dan wel grotendeels door de overheid wordt gesubsidieerd.

Simpel gezegd: Private ondernemers moeten zorgen voor een goed product, én gekwalificeerd personeel, zodat zij kunnen concurreren met andere bedrijven. Als zij dat niet doen, gaat hun bedrijf naar de knoppen. Als zij hun bedrijf wel goed leiden, dan mogen zij van mij verdienen wat ze willen.

Directies en leidinggevenden in de publieke en semi publieke sector worden daarentegen door ons betaald en die leveren ook nog eens een slecht product. (Zie onderwijs, zorg, sommige woningcorporaties en ook bij de NPO) en worden daar door de overheid niet op afgerekend. Niet op hun 'product' en al helemaal niet op die exorbitante salarissen die zij zichzelf hebben toebedeeld. Integendeel. Faalhazen en grootgraaiers krijgen nog een exorbitant bedrag mee als ze vertrekken, en binnen no-time weer elders een goedbetaalde functie aangeboden. En wie zijn de dupe? Juist ja. Want er moet wel bezuinigd worden.

En volgens mij had je ook kritiek op ouders, die hun geestelijk gehandicapte kinderen naar een instelling brengen. Daar ageerde ik ook tegen. Dat doe je niet zomaar, op een enkeling daargelaten. Dan mag je als ouders goede zorg verwachten.

La Vie En Rose | 23-12-12 | 13:41

Ploumen,de vrouw die van uw euro een daalder maakt.
Daar is ze al mee bezig,daarom reageerde ze zo op "onze Patrick".
Oh,wacht.

(Na de decimalisatie van de Nederlandse munten aan het begin van de 19e eeuw was de daalder één gulden vijftig waard. De daalder was van af dat moment in Nederland geen munt meer, maar nog wel een rekeneenheid.)

swassannuf | 23-12-12 | 13:37

moetsen = moeten

Zbignew_the_Great | 23-12-12 | 13:15

We (?) moetsen deze figuren zo veel uirooz betalen, omdat ze anders naar het buitenland vetrekken.... ehh

Zbignew_the_Great | 23-12-12 | 13:14

Tiepich socialisties gegraai ikuh ikuh en de rest val dood

wocky | 23-12-12 | 13:09

@ecologiste:

Ik heb nog veel meer ideeën om ons geld binnen de grenzen te houden en zowel onderwijs naar een hoger niveau te tillen, als de zorg weer betaalbaar, toegankelijk en kwalitatief hoogwaardig te maken.
Ook op andere gebieden barst ik van de plannen die ik in mijn eigen omgeving ook regelmatig ventileer. Veel mensen zijn het met mij eens en adviseren me de politiek in te gaan, maar iedere keer wanneer ik met ambtenaren te maken krijg, blijkt mijn zenuwstelsel niet bestand tegen zoveel tegenwerking en idioterie. De gehele denk- en werkwijze van de Nederlandse overheid is ziek en verrot.
Met een schone lei en frisse start mijn eigen plannen kunnen uitvoeren zou wel een ideaal zijn waar ik voor zou willen strijden.
Dank voor het vertrouwen! ;)

zeauzitdat | 23-12-12 | 13:05

zeauzitdat | 23-12-12 | 12:56

Zeauzitdat for president!

ecologiste | 23-12-12 | 12:58

Wees blij met de terminale Nederlandse Mij. Anders zou GS geeneens een bestaansmogelijkheid hebben.
Denk eens in dat er niets meer te mopperen valt. Dan wordt het saai op het net!

Van Dikhout | 23-12-12 | 12:58

Het moet voor een groepje bevlogen mensen in het huidige verziekte klimaat toch helemaal niet zo moeilijk zijn om een 'politieke beweging' op te richten die bij de volgende verkiezingen een absolute meerderheid haalt zodat de leider ervan vier jaar als een soort van 'dictator' orde op zaken kan stellen in dit afgegleden land?
Wég met al het gegraai en harde lijnen trekken.

-Uit de EU. Wel de handelsbetrekkingen handhaven of zelfs uitbouwen, maar geen cent meer naar Brussel voordat we hier zelf volledig orde op zaken hebben gesteld. Vóór de EU wilden landen ook graag gebruik maken van onze diensten en goederen, dus nu ook nog. Of is bv. China ook onbereikbaar nu?

-Voorzieningen als de zorg, onderwijs, nutsvoorzieningen terug in overheidshanden met een salarisplafond voor de bestuurders. (PTT, PNEM, ziekenhuizen en scholen functioneerden 'vroeger' prima!). Jazeker: gewoon onteigenen en de huidige (graai-)bestuurders met naam en toenaam aan de kant schuiven en bij gebleken wanbeleid alle bezittingen in beslag nemen.

-Een totale stop op immigratie voor degenen die niet kunnen aantonen een aanwinst te zijn voor het heropbouwen van onze verzorgingsstaat.

-Aktief uitzetten van criminelen met dubbel paspoort

-Minimaal 10 jaar geen recht op enige uitkering voor immigranten

-Heel stevig het mes in subsidies. Als het geen voordeel geeft voor de gehele bevolking heeft het geen prioriteit.

-Ontwikkelingssamenwerking schrappen uit de rijksbegroting

-Koningshuis afschaffen en zichzelf laten bedruipen. Wel even kijken wat we als staat terug kunnen vorderen.

-Totale stop op bouw van megalomane overheidsgebouwen om enkele ambtenaren als zonnekoningen te laten resideren. (Gemeenten met 10.000 inwoners met gemeentehuizen van € 20.000.000)

-Afgelopen met de zgn. Europese aanbestedingen. Als er een weg aangelegd moet worden, gewoon het benodigde geld in regionale bedrijven laten terugvloeien. Uiteraard aanbesteed door iemand met verstand op dat gebied zodat de kosten transparant en eerlijk blijven.

-Afschaffing van talloze zinloze regeltjes voor met name ondernemers.

-Uitkeringen actief controleren. Wie er een nodig heeft moet ervan kunnen leven, misbruik streng bestraffen.

En zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.
Het hoeft volgens mij helemaal niet zo moeilijk te zijn om van Nederland weer het welvarende land van weleer te maken. Er moet alleen eens rigoreus ingegrepen te worden.
Resultaat zal zijn dat alle belastingen omlaag kunnen, we weer aanzien binnen de wereld verwerven en de Nederlander er netto per persoon ENORM op vooruit zal gaan.
Ik doe mee wanneer er zo'n beweging op gang komt!

zeauzitdat | 23-12-12 | 12:56

@azoturie | 23-12-12 | 11:36

Ik ben het met u eens dat er nogal wat problemen spelen en dat de motivatie (of beter gezegd het gebrek daaraan) van het personeel op de werkvloer inderdaad vaak niet optimaal is. Heeft alles te maken met de vaak karige beloning, de gebrekkige opleiding en last but not least de direct leidinggevenden die het ook allemaal wel best vinden.

Wil je die vicieuze cirkel doorbreken moet je echter wel dáár beginnen waar je de meeste impact genereert en dat is bij het management en bestuur. Van daar uit is die vastgelopen machine echt wel weer op gang te brengen, is het niet goedschiks dan wel kwaadschiks.

Het economisch tij leent zich er bij uitstek voor, zeker wanneer de WW-plannen van het kabinet doorgang vinden. Geluk bij een ongeluk in dit geval.

Reinaert | 23-12-12 | 12:52

Je zal je kind in deze "zorg"-instelling hebben, en zo'n D66-manager staat je dit recht in je bek te verkondigen. Ik denk dat er dan weinig van die bril overblijft.

rien6139 | 23-12-12 | 12:41

La Vie En Rose | 23-12-12 | 12:23 | .
Wat zou ik niet snappen? Ik ben het helemaal eens met je verhaal.
Ik kots op die glazen huis acties, babies redden waar geen toekomst voor is. subsidie voor naar een pindakaasvloer enz.
terwijl ik zie hoe ze bij de hospice bij mij in de buurt steeds minder geld krijgen vd overheid om mensen waardig hun laatste fase te laten hebben.
Tuurlijk is dit land ziek, niet alleen de overheid, ook het bedrijfsleven. Maar die mochten van zkheenoog graaien wat ze wilden. En daar was ik het niet mee eens.

irma zonderboezem | 23-12-12 | 12:34

Van Zimra wil ik uitsluitend borstvoeding.

dutchbasterd | 23-12-12 | 12:23

@irma zonderboezem | 23-12-12 | 10:59
Wat jij kennelijk niet begrijpt, is dat er in veel zorginstellingen directeuren, hoofden van raden van bestuur en managers met een exorbitant salaris rondlopen, die steeds meer ongekwalificeerd personeel aannemen, want dat is goedkoper. Personeel dat helemaal niet is toegerust op het werk wat ze moeten doen, geen danwel nauwelijks kennis hebben van de patiënten/bewoners die ze moeten verzorgen, maar vooral dat ze hun werk in steeds minder tijd moeten doen.

Dat bij elke bezuiniging *niet* de directeur of manager inlevert, maar zij die met de handen aan het bed staan.
En daar zijn de mensen, die aan de zorg van zo'n instelling zijn toevertrouwd, zoals in dit geval geestelijk gehandicapte kinderen, de dupe van.

Datzelfde patroon zie je ook in heel veel verpleeghuizen waar ouderen 24 dag in hun eigen uitwerpselen moeten liggen. And nobody gives a fuck.

Zeker al die verschillige grootverdieners van de NPO en die gasten van SR niet. Die maken zich druk over bezuinigingen op kunst en cultuur, uitgeprocedeerde asielzoekers, Mauro's, bezuinigingen op OH, bezuinigingen op de NPO, (dus over hun eigen baan en salaris) en over baby's in Afrika. Daar gaan ze massaal de straat voor op, of komen met hun zielige kop op de treurbuis om het volk geld uit de zak te kloppen voor allerlei 'goede doelen'.

En nog wat: Niemand stopt zijn geestelijk gehandicapte kind zomaar in een instelling. Sommige kinderen kun je nou eenmaal niet meer zelf verzorgen. Dat geldt ook voor demente ouderen. Dan mag je in een beschaafd land, waar we ons scheel betalen aan belasting en aan zorgpremies, verwachten dat kwetsbare kinderen en ouderen menswaardig worden verzorgd.

Afijn, Nederland is ziek. Ook een groot deel van het volk.
Een fraai staaltje daarvan zag je met die gestrande bultrug.

La Vie En Rose | 23-12-12 | 12:23

Het grote graaien is ontstaan door de verweving van de politiek en de (semi)publieke sector.
Het is een vriendjesnetwerk geworden waar niet gesolliciteerd hoeft te worden en waar vervolgens ongegeneerd de zakken kunnen worden gevuld zonder je maar iets aan te trekken van het bedrijfsresultaat of je medewerkers. Daarnaast zitten de grote multinationals er ook nog eens tussen, in ruil voor contacten in het politieke netwerk worden mensen zoals Wouter Bos uiterst lucratieve banen aangeboden.
Dit is de betonrot aan de fundamenten van onze samenleving en in de EU zie je exact hetzelfde gebeuren.

stormtijd | 23-12-12 | 12:22

Ik wordt moe van die afgunst. Als we gewoon flink korten op de publieke omroep, dan zijn deze absurde bedragen ook afgelopen. Als jij een miljoen kunt regelen bij je baas, doe je dat ook. Als hij dat miljoen niet heeft, krijg je het ook niet.
mok | 23-12-12 | 10:00 | + 1

Dus voor een miljoen aan salaris zou jij gehandicapte kinderen ook op een emmer laten schijten of een wooncorporatie om zeep helpen etc, etc.

stormtijd | 23-12-12 | 12:16

@irma zonderboezem | 23-12-12 | 11:46

Inderdaad, dat zijn alle tekenende eigenschappen van bedrijven met een bestuurderstop.

Maar er zijn heus nog bedrijven met een ondernemerstop. Het zijn veelal wel familiebedrijven, dat dan weer wel, maar de passie en de lange termijnvisie is er, want van groot belang. Je hoort daar zelden geklaag over het gegraai. Terwijl het net zo goed plaats vindt. Alleen hebben ze zichzelf ermee, als dat de pan uitrijst, en dus blijft het over het algemeen binnen de perken.

ZKH EénOog | 23-12-12 | 11:59

normanius | 23-12-12 | 11:27 |
Zou het? Als een bedrijf tegen de uitzend organisatie zegt:'die hoeven we niet meer '
Heeft de uitzendkracht helemaal geen werk meer op de duur.
Maar goed, vaste werknemers hebben over het algemeen meer binding met het bedrijf, dat ben ik met je eens.
ZKH EénOog | 23-12-12 | 11:31 |
Ik denk dat er weinig mensen ( overheid/ bedrijsleven) zitten die het boeit hoe het met het bedrijf gaar over 10 jaar. Dan zijn de zakken gevuld en de gouden handdruk is binnen.
Kijk naar ale mensen in de politiek, ze slijmen zich een weg naar binnen bij een bedrijf( bank, wouter bos, camiel bij de KLM) en dan kan het grote graaien beginnen, ze zijn allemaal hetzelfde. Iedereen zit op een plek te ' wergen' puur en alleen voor zichzelf!

irma zonderboezem | 23-12-12 | 11:46

Nivelleren is een feest zei hij terwijl hij zijn zakken volpropte.

Elessir | 23-12-12 | 11:41

ecologiste | 23-12-12 | 11:32
Bos krijgt ook nog een bonus, pardon winstdeling voor geleverde diensten. Die miljarden belastinggeld die aan de banken geleend zijn, zonder dat er ook maar één verantwoordelijke bankdirecteur af hoefde te treden, heeft Bos in ieder geval een zorgeloze oudedag opgeleverd.

spanarchist | 23-12-12 | 11:41

@Reinaert | 23-12-12 | 10:45
-
U mag het leed qua zorg (en het onderwijs, nu wij het er tóch over hebben) gerúst ook in de lagere echelons zoeken, heur...
-
Het laatste grote taboe in dit land - en iets waar geen politicus zijn of haar vingertjes aan dúrft te branden - is de gegevenheid van de 'verpleegsters', (én 'onderwijzers',én 'politieagenten',en,en,en...) die te beroerd zijn om hun werk te doen -en heus niet alleen omdat ze zo slecht aangestuurd worden...
-
Zorg, met name,is de instelling op de WERKVLOER.
-
In onderwijs en zorg gaapt de werkelijke fatsoenskloof - bedekt door vakbonden.

azoturie | 23-12-12 | 11:36

Omroepen: links lullen en rechts vullen Paul de Leeuw cs. (directeuren en managers en de hele PvdA politieke kliek).
Zorgindustrie: rechts lullen en links vullen Hoogervorst & cs. (directeuren, managers van zorginstellingen)
En dit zijn dan nog maar de 2 sectoren die genoemd worden door Pritt Stift.

2 voorbeelden:
Vera Keur ex-directrice VARA
www.astroh.nl/2011/01/optrekje-vara-vo...

Hans Hoogervorst IMHO hét icoon van de graaier in de politiek. Switcht makkelijk tussen VVD en PvdA
Van 1978 tot 1982 PvdA na 1986 VVD. Invoerder marktwerking waardoor nu gehandicapte kindertjes in emmers moeten schijten. ja hoor en van 2007 tot 2011 voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM)met salaris van 420.000 euro per jaar. Wat doet-ie nu? voorzitter van de IASB (International Accounting Standards Board) te Londen.
Wat doen zijn maatjes Wouter Bos en JP Bakellende? Juist ook in de accountacy.
Per 1 oktober 2010 is Wouter Bos partner geworden van KPMG. Hij is verantwoordelijk voor de adviespraktijk voor de publieke sector en de gezondheidszorg....
voor 4 dagen in de week pakt hij meer dan 400.000 per jaar, neven functies niet meegerekend.
Bakellende zit bij Ernst & Young.
De 4 grootste geldrekenaars ter wereld zijn:
Ernst & Young (Bakellende)Deloitte, KPMG (Wouter Bos) en PricewaterhouseCoopers.

Deze heren zijn goed in rekenen, vooral naar zichzelf toe. Ben benieuwd hoe Dijsselbloem zich gaat ontpoppen.

ecologiste | 23-12-12 | 11:32

@irma zonderboezem | 23-12-12 | 11:23

Wat @normanius | 23-12-12 | 11:27 zegt.

En die slimme bedrijven hebben doorgaans een ondernemerstop. Die hebben wat te verliezen als het misgaat. Die hebben er het volste profijt bij, als het op de lange termijn goed gaat.

De bedrijven met een bestuurderstop hebben veelal een korte termijn politiek: na een paar ingrepen en handelingen moeten die bestuurders weer plaats maken voor de volgende club bonustrekkers, dus het zal ze aan hun reet roesten, hoe het bedrijf er over 10 jaar uit ziet.

ZKH EénOog | 23-12-12 | 11:31

- laten

normanius | 23-12-12 | 11:28

@ irma zonderboezem | 23-12-12 | 11:23 |
Dat uitzendbureau doet misschien haar best ja, zij vangen immers een gage voor elke uitgezette uitzendkracht. De uitzendkrachten daar in tegen laten nemen het doorgaans niet zo serieus omdat de job toch slechts tijdelijk is.

normanius | 23-12-12 | 11:27

Echt allerlaatste ... mensen van stichtingen voor hulp aan weet ik welke ziekte/continent/ramp ... En dan vooral de Postcode lottery die allemaal zelf eerst miljoenen naar binnen harken en dan als er nog wat over is naar die mensen misschien toegaat. Oja en die directrice van de staatslottery die ook een tonnetjes of 6 binnenharkt... zo ik ben het ff kwijt .. tot maandag !

prof Nice | 23-12-12 | 11:26

Als het een echte demonstratie was tegen die graaiers zou ik meelopen. Maar inderdaad alleen linkse mensen demonstreren en graaien is een linkse hobby geworden.

Hanz Ziezo | 23-12-12 | 11:25


ZKH EénOog | 23-12-12 | 11:11 |
Ja mooi hè! En nog waar ook.

Maar als je als bedrijf een buitenfirma/ uitzendbureau voor je laat werken. Dan denk ik juist ( misschien naief) dat die erg hun best doen om het goed te doen, anders worden ze de volgende keer niet meer ingehuurd.
Bovendien zijn slimme bedrijven zo dat ze eerst een bureau inhuren ( bv voor cursussen agressie training, ik noem maar wat) en het daarna zelf gaan doen.

irma zonderboezem | 23-12-12 | 11:23

En, zijn er nu nog steeds mensen die durven te beweren dat we NIET in een
Bananen-Monarchie wonen? Wat een schande..

Botte Hork | 23-12-12 | 11:19

Als die kinderen een WC-pot op hun kamertje krijgen, waar moet de bovenonsgeplaatste watermanager dan mee gooien?

Jonkheer Wttewaall | 23-12-12 | 11:18

Laatste toevoegingen aan ad : Islam Finnen probleem .. te hoge belastingen .. slurptax ... geen geld naar heel fucking Zuid Europa/Tjechie en die nog gaan volgen ... Brussel niet meer macht .. banken/verzekeraars financieel uitkleden net als ze bij ons al die tijd hebben gedaan ... woekerpolissen 100% vergoeden en dus niet die 55,00 euri die me is aangeboden ! .... de boetes die aan kartelvormingen zijn binnen gehaald teruggeven aan het volk ... overal 130 rijden en niet opeens 100 ... politie die crime bestrijd en de mensen veilig laten voelen ipv laseren ... de grote multinationals niet matsen met 0-10% belasting ... speculeren op voedsel/olie verbieden ... stoppen met moskeen bouwen ... ons beschermen tegen voedsel wat ons van binnenuit kapot maakt ... enz enz

prof Nice | 23-12-12 | 11:18

Persoonijk zou ik liever een demonstratie tegen de leeghoofdigheid van Volendamse artiesten, Chantal Jansen, Johannes, Zoey, Nieuwkerk, de Leeuw, Lodiers en de gemiddelde musicalartiest doen, maar beginnen bij grootgraaiers is helemaal ok met mij!

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 11:15

@irma zonderboezem | 23-12-12 | 10:59

Mooi hoor. Je noemt nu exact alle bedrijven, met een bestuurderstop.

Daarnaast de mentaliteit op de werkvloer. Ook daar zie ik verschillen:
-De geboren slaven, die zich personeel noemen en een baas hebben.
-De werknemers, die hun tijd verhuren aan een werkgever.

En volgens mij hadden we in dit land officieel alleen nog de laatste categorie. En inderdaad, dan heb je gewoon, zonder te versloffen, te doen waar je contractueel je tijd voor verhuurt. Helemaal mee eens.

Overigens weet ik, dat degenen die hun werk laten versloffen in de zorg over het algemeen de huurlingen van uitzendbureaus zijn, en niet de vaste werknemers. En daar komen er steeds meer van, omdat er dankzij het gegraai geen vaste werknemers meer worden aangenomen en alles het liefst wordt uitbesteed aan de goedkoopst mogelijke huurlingen. Dat goedkoop duurkoop is, zal de directie worst zijn.

ZKH EénOog | 23-12-12 | 11:11

Alsof ze in de bunkers van TCN iets gaan horen van die pannen en deksels?
.
Beter zou zijn dat het technische volk welk het voor tarieven van soms een schamele 15,- per uur mogelijk maakt dat die kutkop van Mathijs van Nieuwkerk überhaupt zichtbaar is op beeld, voor zijn/haar inkomen op gaat komen.
.
Wat nou TV gezicht zonder het leger aan technisch volk was die kutkop helegaar niet op TV en dat geldt net zo hard voor al die andere NPO grootgraaiers.

normanius | 23-12-12 | 11:10

@Ing. eslapen | 23-12-12 | 11:05
Hiero: www.volkershout.nl/

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 11:08

Er zijn betere doelen, tijdstippen, plaatsen en dagen om op te demonstreren. Ik schat 32 deelnemers, waarvan 2 zwervers en drie psychiatrische klanten. Succes

Donkersloot | 23-12-12 | 11:06

Mars de beschaving ?
Sinds wanneer is er iets beschaafd in Hilliwood te vinden ?

Ing. eslapen | 23-12-12 | 11:05

@Bezorgdenverjaagster: Helemaal mee eens. Ik kijk zelf echt niet...

SoundE | 23-12-12 | 11:04

Er komt me weer een beeld boven van een paar jaar geleden. zaterdag 10 uur. op het plein staat een oplegger met geluidsinstallatie. op het plein mijn vrouw en ik op weg naar de winkels, verder nog een handvol winkelende mensen zonder aandacht voor de oplegger.

De wethouder staat op de oplegger met een microfoon in de hand en zegt " Welkom allemaal, wat fijn dat u in zo groten getale bent gekomen voor de start van ons stadsfeest"

veel succes Pritt, zorg dat de koffie niet koud wordt.

nu even niet | 23-12-12 | 11:04

@irma zonderboezem | 23-12-12 | 10:44
Ben je al zo geïndoctrineerd dat je het verschil tussen een bedrijf en de roverheid niet meer ziet?

Parsons | 23-12-12 | 11:03

@Parsons | 23-12-12 | 10:59

Maar nu nog even iemand vinden die dat ook daadwerkelijk gaat doen en niet wéér verzandt in eindeloos reorganiseren en 'professionaliseren' (bestuurlijk eufemisme voor het nóg logger maken van een organisatie).

Ik wil wel, maar mij wordt niks gevraagd (verkeerde partij).

Reinaert | 23-12-12 | 11:02

De grootste graaiers zitten helemaal bovenaan.
Ze zijn Oranje van kleur,
Graag daar eerst gaan vegen.
De trap vegen van bovenaf , niet van benedenaf.

rechtsdwalendeautist | 23-12-12 | 11:02

Dominique Weesie mocht willen dat ie 20 miljoen verdient. Dan had ie maar bij de VARA moeten gaan werken.

Osdorpertje | 23-12-12 | 11:01

@SoundE | 23-12-12 | 10:58 |
Ter info:
TV = passé

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 11:01

Zouden dezelfde mensen die in de vorige Mars der Beschaving meeliepen, toen het ging over minder subisidie voor "kunstenaars", er nu ook weer bij zijn?

spanarchist | 23-12-12 | 10:59


ZKH EénOog | 23-12-12 | 10:52 |
Het volste recht te graaien wat ze willen!...????
Sorry hoor, maar welke bestuurders van een Nederlands bedrijf( shell, KLM, Uniliever) die aan het roer staan hebben het bedrijf zelf uit de grond gestampt? Zeer zeker niet Camiel Eurlings die nu president directeur gaat worden bij KLM ( voor een schijntje verkocht aan air france maar een gouden handdruk voor van Wijk)
Nergens zou onbeschoft gegraaid moeten worden. Maar nog steeds vind ik dat je als werknemer niet je taak moet versloffen op de werkvloer. Blijkbaar maakt een lakse houding van personeel je niet uit.

irma zonderboezem | 23-12-12 | 10:59

@Einde van de Domheid | 23-12-12 |
Alsnog bedankt dat je er om die reden stond.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 10:59

@Reinaert | 23-12-12 | 10:45
Klopt. Beginnen met het eruit flikkeren van alles wat los en vast zit dat niet aan een bed staat, dan wel dat rechtstreeks faciliteert.

Parsons | 23-12-12 | 10:59

Ik zal er zijn. Alleen niet om 9 uur, rond 14 uur wel. Waarom? Omdat ze me daar sowieso schaamteloos teveel voor betalen... Waarom doen ze dat dan? Omdat jullie moord en brand janken als het scherm zwart blijft op kerstavond... daarom.

SoundE | 23-12-12 | 10:58

Ons moeder wil langs deze weg even kwijt dat ze niet kan begrijpen dat men die arme kinderen òp een emmer laat poepen. Er in is hygiënischer, en gezien de blijkbaar beperkte budgetten, tevens efficiënter.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 10:58

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 10:50 | + 0
In die tijd was bijvoorbeeld Hedy D'ancona op TV met de historische quote over 'tijdgeest' en dat Brongersma een belangrijke, erudiete en deftige denker was. Het was mij op dat moment niet duidelijk (daarom stond ik er) dat de PvdA wist dat wat Domheid was. Ik heb niets met de PvdA maar wel heel erg veel tegen Brongersma (wiens collectie na 2 jaar politieonderzoek door Politie Kennemerland is verbrand (...))

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 10:57

@ einde vd domheid

Brongersma is toch een achterneef van Demmink?

eerstneukendanpraten | 23-12-12 | 10:54

@mijntweecent | 23-12-12 | 10:20

Het was hemeltergend, die Ploumen en Lodiers.
Als het aan mensen als Ploumen (pvda) ligt gaan alle witte babies in NL later verplicht naar een lagere kansenschool vol riftuig. Behalve haar kinderen, natuurlijk. Totale quatsch !

Mammeloe | 23-12-12 | 10:52

Wellicht kunnen we emmers meenemen, waar we de graaiers even in laten graaien.

Kaas de Vies | 23-12-12 | 10:52

@irma zonderboezem | 23-12-12 | 10:44

Er is verder wel een groot verschil tussen een bedrijfstop van ondernemers en een bedrijfstop van bestuurders.

De eerste heeft in mijn ogen het volste recht te graaien wat ze willen, in het bedrijf dat ze zelf van de grond af aan hebben opgebouwd, de tweede zijn enkel parasieten die een reeds bestaand (niet zelden (semi-)publiek) bedrijf als een teek uitzuigen.

ZKH EénOog | 23-12-12 | 10:52

@Einde van de Domheid | 23-12-12 | 10:45
Ik neem aan dat je een spandoek met daarop je nick bij je had?

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 10:50

[email protected] | 23-12-12 | 10:24 |
Niet waar, de overheid staat je wel degelijk bij als je een gehandicapt kind krijgt. Laten we niet doen alsof we hier leven in Bulgarije leven zeg. Zorgtoeslag, aanpassingen in je woning die vergoed worden of waar je subsidie voor krijgt. Tuurlijk zijn er wantoestanden,maar ouders kunnen ook zelf voor hun kind zorgen als het niet bevalt in een instelling. Daar krijg je dan een soort van ' salaris' voor vd overheid.

irma zonderboezem | 23-12-12 | 10:50

Putin hier zou wel raad mee weten, in moedertje Rusland zitten nu een hoop oligarchen in de bak die ten tijde van de alcoholistische vetklep Jeltsin de bevolking compleet leegplunderden.

scootah rijdert | 23-12-12 | 10:50

Welkom in de wondere wereld van Diederik Samson omdat het gewoon eerlijker kan zoals hij zelf zegt en die plastic emmer kunnen ze best nog zelf schoon maken zolang dietje maar geen vuile handen krijgt

Freek6720 | 23-12-12 | 10:47

massaal je tv abonnement opzeggen is ook een statement.... kan telefonisch of per mail.

kungvoest | 23-12-12 | 10:47

@Parsons | 23-12-12 | 10:37

We geven een Godsvermogen uit aan zorg, de efficiency is echter dermate laag dat we alsnog geen fatsoenlijke zorg blijken te kunnen leveren. En *iedereen* weet waar het probleem zit maar *niemand* doet er iets aan.

Nepotisme, cliëntelisme en corruptie verzieken dit gansche land.

Reinaert | 23-12-12 | 10:45

Ik overigens een keer een eenmansdemonstratie gehouden tegen het gedachtegoed van Brongersma bnnen de PvdA. Dat was tijdens de verkiezingen van de nieuwe baas. Klaas de Vries lieg hooghartig langs, Jeltje met een blik van 'wat is dit nu weer', Bos lachtte en keek 'als een jonge vader'. Ik bedoel maar, i'ts not in the number.

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 10:45

"dictaturen in Afrika in stand houden van ons geld" Dat is in het belang van BV Nederland, hiermee worden post koloniale handelsbelangen veilig gesteld.

Bertus Brulbroek | 23-12-12 | 10:45

Het klopt natuurlijk dat de top in de zorg graait. Ma ar dat doet elke top in elk bedrijf. Ook dat waar ik werk. Dat betekent niet dat ik mijn werk dan maar moet versloffen zoals deze ' zorgverleners' op de werlvloer.
Grote schande!

irma zonderboezem | 23-12-12 | 10:44

Ow het gaat weer over een Johannes. Zal dan wel helemaal goedkomen. Net als laatst.

Bezorgdenverjaagster | 23-12-12 | 10:44

prima onderbouwde kritiek, kwaliteitsjournalistiek.

zullen we dan gaan kijken naar rtl 4 of sbs 6? daar is de kwaliteit absoluut nul, en de medewerkers verdienen er meer.

maar het is niet van uw belastingcenten.

dus kiest u maar, een paar belastingcenten uitgeven en dan nog relatief goede tv kunnen kijken, of geen belastingcenten uitgeven, maar langzaam veranderen in een hersenloze zombie omdat er geen enkele zinvolle prikkel meer binnenkomt.

zeeman73 | 23-12-12 | 10:43

Ik heb net beschaafd een mars opgegeten, volg mijn voorbeeld en de wereld zal ontwaken in stijl.

irriducibili79 | 23-12-12 | 10:43

Een modern beschaafd land, met uit de voegen groeiende voedselbanken, omdat corruptici gewoon met wachtgeld naar huis mogen blijven gaan, in plaats fatsoenlijk onder de piek te bungelen.

ZKH EénOog | 23-12-12 | 10:43

let them eat cake.

Bertus Brulbroek | 23-12-12 | 10:41

En tenslotte: Hulde...
Een omroep als Powned zou kunnen weten dat het in de mediacratie niet gaat om een aantal demonstranten. Het gaat om het aantal mediajournalisten. Die maken toch wel een item als staan er maar 3 mensen. Dik kans dat er op mediapark lig wat teams op komen duiken.

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 10:41

"Bezuinigen begint met korten en onteigenen van graaiers" - Nieuwe Spreekwoorden en Gezegden

ZKH EénOog | 23-12-12 | 10:38

Onze gehandicapte kinderen schijten op emmers terwijl we dictaturen in Afrika in stand houden van ons geld.

Spijkergestoord.

Parsons | 23-12-12 | 10:37

Ja, goed plan.
Maar kan dan meteen het glas-plas-was effect even afgeschaft worden,
zodat we niet op 24-12-2013 weer tegen hetzelfde topic aan zitten te koekeloeren.

vliegende knorrepot | 23-12-12 | 10:36

Twitter bijvoorbeeld 24/12 Mediapark: Mars tegen graaiers bij de omroepen. Organisatie: Geenstijl. 9.00 uur.

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 10:36

@Kaas de Vies | 23-12-12 | 10:30
geen idee, zou hij dat niet durven dan? En houd er wel rekening mee dat als je gaat er p GS een lelijk gat in de comments van het maandagochtend topic gaat vallen. Tenzij je natuurlijk met 3G actief blijft.

Jopie2009 | 23-12-12 | 10:33

Pritt, twitter het ook even, dan laten we iedereen weten.
Goede en to the point, seculiere kerstgedachte!
Kudo's!

Einde van de Domheid | 23-12-12 | 10:32

En Tuurlijk zullen wij ook onze prijs hebben om ook te graaien. Dus er moet vooral geprotesteerd worden tegen degene die het mogelijk maakt om te graaien.
Dus de overheid en de ratten die zichzelf een salaris toekennen of het bestuur wat dat mogelijk maakt en zelf lekker meegraait.

prof Nice | 23-12-12 | 10:32

@jopie2009
Denk je dat rutger mij durft te interviewen?

Kaas de Vies | 23-12-12 | 10:30

When the devil found the first half of his pentagram, he wasn't pleased yet.

kon-tanus | 23-12-12 | 10:28

De grote geenstijl graai-flashmob

Denk dat geenstijl onderschat hoeveel mensen er zullen komen. Zoals hierboven is gesuggereerd maak een poll

Kaas de Vies | 23-12-12 | 10:27

50 man max. En een itemplje op PowNews door Rutger, die de paar opgekomen demonstranten vanzelfsprekend als totaal malloten weet weg te zetten. Allemaal zo voorspelbaar dit. Iets met kikkers, een pan, en langzaam opgewarmd.

Jopie2009 | 23-12-12 | 10:27

NPO als aftrekpost bij de inkomstenbelasting.
Vink je aftrekpost NPO aan dan automatisch geen signaal van net123 naar jou. Per gezinslid 145 terug. Wordt over gesproken in 2e kamer.

Hoeveel mensen nemen deze aftrekpost,

plus dit bericht als je dat zou doen.

kungvoest | 23-12-12 | 10:26

@ mijntweecent | 23-12-12 | 10:20
Ik heb het gehoord (radio 1 na 0:00 uur). Die Lodiers bleef maar zeiken om verdubbeling van het Serious Request-bedrag. Of dat er dan niet gewoon een miljoentje van het Ministerie bij kon. Dat het om gemeenschapsgeld gaat, en dat veel mensen niet gedwongen willen meebetalen, ontgaat dit soort ethische mirakels. Hij heeft ook geen idee van een betere mening denk ik:
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

Fijnstoffer | 23-12-12 | 10:25

@[email protected] | 23-12-12 | 10:24
"En gezien die belastingdruk word je als ouder van een geestelijk gehandicapt wel gedwongen om te werken. "

Ook dat is dus GEEN vrije keus. (dat had er moeten staan)

Ik wilde komen,uit maatschappelijk zicht,maar nu ik gelezen heb dat dries roelvink komt blerruh,ga ik lekker een dagje naar de efteling...

The Black Sint | 23-12-12 | 10:24

@Flinders | 23-12-12 | 10:10
Niemand kiest voor een geestelijk gehandicapt kind, er zullen ook ouders zijn die er wel gelukkig mee zijn.
Dat is een vrije keuze.

Echter, dat onze bankrekeningen worden leeg geplunderd en ons allerlei belastingen worden opgelegd om een massale bevolkingsgroei in Afrika te stimuleren is geen vrije keuze maar een voldongen feit. Als je daar niet aan mee betaalt ben je strafbaar.

En gezien die belastingdruk word je als ouder van een geestelijk gehandicapt wel gedwongen om te werken.
Ook dat is een vrije keus.

Maar daar bovenop weigert de overheid om vervolgens jou als ouder van een geestelijk gehandicapt bij te staan, ondanks alle belastingen die je betaalt.

Zie daar het verschil.

@roze_bril | 23-12-12 | 10:08

"Ze" laten zich niet wegsturen want "ze" hebben de touwtjes nog steeds stevig in handen, en da's nou precies de kern van het probleem. Wie jaagt de zakkenvullende bestuurder weg, wie gaat organisaties eens écht besturen en snijden in volstrekt overbodige managementlagen? Niemand, want iedereen is wel onderdeel van 'het netwerk'.

Dit land kan zó veel beter zonder graaiende beroepsbestuurders.

Reinaert | 23-12-12 | 10:23

Ik vind het een goed idee. Regel dit, met aansluitend een kroegentocht.

Kaas de Vies | 23-12-12 | 10:23

Ook mooi: Floortje Dessing die bij serious request zit te klagen dat ze een paar maanden niet op staatskosten de wereld rond kon reizen wegens ziekte. Enorm balen! En oh ja, geef geld voor zielige kinderen of zo.

John Muts | 23-12-12 | 10:22

Protest bijeenkomst van 25 decemeber 2012 tot en met 24 december 2013:
.
--Tegen 1.000.000 and counting ambtenaren--
.
Plaats: de dagelijkse files in Nederland. Sluit u aan... sluit u aan.

duitse herder | 23-12-12 | 10:22

Ik zou in de ad nog ff wat meer (echte) graaiers toevoegen : Stapel .. Zalm .. Wouter Bos .. Rijkman Groenink .. meneer van Vestia .. de hele NS .. Amarantis.. Co Verdaas .. en alle andere bestuurders uit de publieke sector/overheid die ik nog vergeten ben of uit mijn geheugen heb gewist ..

prof Nice | 23-12-12 | 10:22

De mensen zouden uit protest allemaal moeten stoppen met belasting betalen,wat de Roverheid er mee doet,is het bij het plebs tegen de pinten aan laten klotsen,en de werkende mensen rigoreus de nek omdraaien,Linkse mediafiguren volproppen omdat zij zich zo lekker tegen Geert afzetten,de VVD is nog de engste van het hele zooitje schuim waar we mee te maken hebben.

fleurtje | 23-12-12 | 10:21

Fijnstoffer | 23-12-12 | 10:16
Ahh u heeft het ook gezien. En maar blijven doorjanken, 'ja maar waarom dan ' ..'ja maar mevrouw'. We snappen je punt Lodiers, niet iedereen is zo vrijgevig als jij.

mijntweecent | 23-12-12 | 10:20

Dit bewijst nog eens dat de VARA de grootste graaiers
zijn. leve de brood socialisten de PVDA graaiers zijn het beste vertegenwoordigd

gerrit5042 | 23-12-12 | 10:18

@mijntweecent | 23-12-12 | 10:13
Dat was inderdaad vreselijk om aan te horen. Man-man-man, wat een gezeik, en wat lijken ze super-ethisch en sociaal.

Fijnstoffer | 23-12-12 | 10:16

De zorgbaasjes lachen zich weer rot nu dit in het nieuws komt: mission accomplished. Wantoestanden zorg in media = kamervragen = meer geld van de Minister = meer graaien voor de bestuurders. Volgend jaar nóg viezer en gevaarlijker, dan komt die tweede zeilboot er ook!

John Muts | 23-12-12 | 10:16

Laat ze op dat mediapark lekker een loopje starten. Duurzaam, groen, opwarming van de aarde, crisis, duurzaam, Mauro, foeiWilders, duurzaam, groen, de treinen rijden weer, kinderpardon, het moet eerlijker, het gaat fantastisch in arabieristan, milieu, windmolen, duurzaam.
Heb je in een uurtje gemaakt, hop op alle zenders en ad nauseam herhalen. Heb je precies hetzelfde als nu zonder al die dure meningmaffia. En wel zo duurzaam ook.

vetkleppert | 23-12-12 | 10:16

Ik kom niet want ik moet werken maar ik ben het wel met deze oproep eens. De linkse graaiers moeten eens gestopt worden.

jodidor | 23-12-12 | 10:15

Als we de kans krijgen zijn we allemaal graaiers. De misgraaiers protesteren en de graaiers lachen zich de kolere.

Ieder heeft zijn prijs... Ieder!

Satertje | 23-12-12 | 10:13

Heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ome Paul zijn salaris iedere maand rectaal met twee armen rectaal wordt ingebracht. Want dat staat nu eenmaal in zijn kont-tract...

eerstneukendanpraten | 23-12-12 | 10:13

Ik heb gisteren met plaatsvervangende schaamte een interview tussen Lilliane Ploumen en een gespeeld verbolgen Patrick Lodiers zitten aanhoren. Want o o o wat vond Patrick Lodiers het belachelijk dat de overheid geen steentje bijdraagt aan de serious request-actie. En dat zegt de man die al een decennium of langer schaamteloos het meest bizarre graaisalaris van Nederland binnenharkt. Met z'n volgevreten plofkop.

mijntweecent | 23-12-12 | 10:13

Opkomst: 2. Inclusief organisatie.

uberdude | 23-12-12 | 10:11

Ben ik de enige die zich afvraagt wat die directeur van "De Kleine Johannes" jaarlijks binnenharkt?

McPhart | 23-12-12 | 10:11

Dat is natuurlijk verschrikkelijk van die gehandicapte kids en hun levensomstandigheden in zo'n instelling.. Maar dan heb ik toch altijd zoiets van dat als je als ouder van zo'n kind het zo erg vindt en geen gehoor van de verzorgers etc. krijgt als je erover klaagt, neem dan je kind zelf in huis en zorg ervoor. De afweging die je had moeten maken toen je een echo liet maken en de dokter zei dat er van alles mis is met de foetus was kiezen voor abortus. Een kind opvoeden is al moeilijk genoeg, laat staan als het allerlei lichamelijke en verstandelijke beperkingen heeft. Moet je niet mauwen als je de zorg voor zo'n kind niet op je kan/wil nemen en het afschuift op anderen maar ze geen afdoende product leveren. Dat recht heb je verspeeld.

Flinders | 23-12-12 | 10:10

9:00 ?? Are you guys serious ??

prof Nice | 23-12-12 | 10:09

@Reinaert | 23-12-12 | 09:38 |

Je kunt ze gewoon weg doen hoor. Verandert er helemaal niks. Behalve dat het personeel dan bevrijdt is van de regeldruk opgelegd door dat management. Dus hebben nog meer tijd over om echt werk te doen.

roze_bril | 23-12-12 | 10:08

Typisch Nederland, linkschmenschen die weigeren in eigen boezem te kijken.
Wel geld met bakken bij elkaar graaien en pleitbezorgers van ongelimiteerde geldstromen naar duistere Afrikaanse landen zonder daar zelf een cent uit eigen vermogen aan willen bij te dragen.

Maar dat geestelijk gehandicapten inmiddels in eigen land op Afrikaanse wijze hun behoeften moeten doen interesseert hen geen flikker.

Zie hier de hypocrisie ten top en hoe verdomd egoïstisch dat gajes is.

@From here Till Burg | 23-12-12 |

Mmmh, mijn telefoon stond ook ineens een uur later.

roze_bril | 23-12-12 | 10:05

Ik zeg: Nivelleren! PvdA kom er maar in. Kamervragen.

doenormaal! | 23-12-12 | 10:04

Ik zeg doen !
Nog nooit ben ik met een spandoek de straat opgegaan, maar ik krijg er zo langzamerhand wel zin aan.

Neuriet; het houd niet op, niet vanzelf.....

modderator | 23-12-12 | 10:01

Ik wordt moe van die afgunst. Als we gewoon flink korten op de publieke omroep, dan zijn deze absurde bedragen ook afgelopen. Als jij een miljoen kunt regelen bij je baas, doe je dat ook. Als hij dat miljoen niet heeft, krijg je het ook niet.

mok | 23-12-12 | 10:00

De standjes van Sylvia Witteman hoef ik niet te zien. Moet ook werken, ik wel.

roze_bril | 23-12-12 | 10:00

In Nederland, mensen. In NE-DER-LAND. U weet wel, dat superrijke land waar een directeur miljonair wordt, als de kinderen waarvoor hij de zorgt heeft moeten kakken als derdewereldkindjes. Als er werkelijk zo'n tocht zou zijn, dan deed ik mee. Godverdomme! Een Marokkaan in je tuin is al geen feestje, maar dat soort vette directeuren zou ik ook wel op hun muil willen timmeren.

Boer in 020 | 23-12-12 | 09:59

De niet graaiers werken gewoon de 24e hoor.

WieIsDeChef | 23-12-12 | 09:57

Van alle redenen om te protesteren lijkt het inkomen van een paar semi ambtenaren me nou niet de beste.
Wat dacht je van:
Protest tegen de ov-nazikaart door studenten
Protest tegen diefstal door banken door iedereen
Protest tegen de islamesering
Protest tegen de bemoeizucht van de EU
Als afgunst over de centjes van een ander je om 9 uur de straat op krijgt ben je gewoon een trieste rukker

das_Freudenmädchen | 23-12-12 | 09:57

Nog steeds meer dan een miljoen mongolen die naar Paul de Leeuw kijken.

Hans Otjens | 23-12-12 | 09:56

Zou ik mijn fiets moeten sluiten? Of is er een fietsenstalling? Ik kom dan maar te voet, denk ik.

jasser | 23-12-12 | 09:55

Ja, en dat noemen we beschaving.

Parsons | 23-12-12 | 09:55

Ik vind dat hier te snel conclusies worden getrokken.

de Bree | 23-12-12 | 09:50

Hilverdorp projext XYZ!
Sumatralaan 45 mensen!

ZDEV | 23-12-12 | 09:47

@Vip3r | 23-12-12 | 09:39

Je zou voor de lol even het linkje in het artikel kunnen volgen. Dáár gaat dit topic dus over. Graag gedaan.

Reinaert | 23-12-12 | 09:45

Als Zimra komt ben ik er ook...

eerstneukendanpraten | 23-12-12 | 09:44

Het moet verdomme eens afgelopen zijn met dat graaien .
Ik kijk bewust niet naar die goedkope PULP die de heren Maken.
Dus ...........................

NEOS | 23-12-12 | 09:44

Is het al 31 maart vandaag?

From here Till Burg | 23-12-12 | 09:40

Waar gaat dit artikel nou eigenlijk over?

Vip3r | 23-12-12 | 09:39

Niet duur voor zoveel cultuur! *kuch*

Ghehehe | 23-12-12 | 09:39

Natuurlijk is er geen geld bij zorginstellingen. Als de bestuurders en het management eenmaal uitbetaald zijn blijft er domweg niks meer over voor werkvolk-op-de-vloer.

En die anderhalve paardenkop die er dan toevallig nog is staat dus inderdaad tot aan z'n enkels in de strondt. Letterlijk. En dat stinkt. Letterlijk en figuurlijk.

Reinaert | 23-12-12 | 09:38

Zet ook ff pol weg, wie eigenlijk 'bereid toe' zou zijn, zelfs GS zou van de bereidwilligheid schrikken.

Meri59 | 23-12-12 | 09:37

Ik moet morgen toch in hillywood wezen, ik ga ff kijken.

Willem VanDer Decken | 23-12-12 | 09:37

Flikker op, het is vandaag koopzondag!

Bakito | 23-12-12 | 09:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken