Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bam. Al 238 gun-doden sinds Newtown

pief-paf-poef-newtown.jpgPica. Dit is de interactieve map van Slate en @gundeaths die genadeloos en sec opnoteert hoeveel mannen vrouwen en kinderen omkomen door guns in de United States of Arms, sinds Newtown, sinds 14 december. (Poppetjes op Slate zijn opklikbaar = naam gepopte.) Dat zijn dus 238 in 13 dagen. Op kerstavond kwamen daar 2 brandweermannen bij. Afgeknald door een ziekneuq met een gun, die zijn huis in de fik stak en in de bosjes ging zitten wachten, om firefighters om te leggen, gewoon omdat het kon. Bij de Pistolen Paultjes aan de overkant van de plas is meer guns steevast het antwoord op guns. Het is ook weinig verbazingwekkend dat 's lands grootste PiPa-HEMA in drie dagen tijd evenveel magazijnen als in drie jaar verkoopt. Ook geestig als het niet zo weird was; een gun als kerstcadeau krijgen, en dat vervolgens nog gaan twitteren en/of instagrammen (meer fotos) ook. Hell yeah. Aanrader om eens rond te neuzen op deze gezellige derde kerstdag is deze Amerikaanse Schietgeweren Marktplaats, waar de christmas gifts uiteindelijk belanden. Yanks & guns; het is gewoon cooltour. Check dit filmpje over een bijna uitverkochte gunstore met de titel FIREARMAGEDDON. Maar zijn er nou echt geen Amerikanen die iets aan dat geknal willen doen? Een meldpunt voor overlast, of desnoods een verbod op die semi-automatics? Jawel, er zijn heus wel ouders die voor Toy Gun Control zijn. Want het is allemaal de schuld van de nerf gun. Hoe dom ben je dan? Ach laat ook maar... Fotoo. Zucht.

Reaguursels

Inloggen

Wat een vreselijk vrijheid hatend artikeltje weer. "en dat vervolgens nog gaan twitteren en/of instagrammen (meer fotos) ook" Ja waarom niet. In dit vrijheid-hatende landje doet men dan wel alsof het legaliseren van vuurwapens zo slecht is. Daar word die vrijheid tenminste wel erkent. En dat gezeur over hoe gevaarlijk het is. Bah bah bah. Vrijheid gaat voor veiligheid. Mooi plaatje hoor maar vertel eens, hoeveel doden zijn er in die tijd gevallen door auto-ongelukken? Auto's ook maar verbieden dan? En hoeveel mensen zijn er door messen om het leven gekomen? Die ook maar verbieden.. En als we toch bezig zijn dan ook maar bij de geboorde direct handen amputeren want ook die kunnen als wapen worden gebruikt. Tja we moeten tenslotte wel veilig willen doen, anders ben je een 'domme amerikaan' toch? Nee gelukkig word het menselijk recht op het hebben van vuurwapens in Nederland onderdrukt en van alle kanten aangevallen. Daardoor hebben we hier nooit zulke incidenten.. toch.. Oow wacht.. 4 uurtjes na dit vrijheid hatende artikel: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/12/...

DerUnterMensch | 30-12-12 | 02:07

@VriesKaas | 28-12-12 | 14:09

Je naïviteit is grenzeloos. In de 22ste eeuw lachen mensen om ons. Om de mensen die oorlog en onrecht hadden uitgebannen.

decadent degeneraat | 29-12-12 | 12:41

Ik hoop, dat ze dit stukje vrijheid kunnen behouden. Een bevolking moet zich kunnen wapenen als tegengewicht van de regering. Dat mag best een paar doden kosten.

decadent degeneraat | 29-12-12 | 12:37

Ach ja, laat ze dan ook maar omkomen in hun eigen wapens en kogels.

hotmint | 28-12-12 | 21:20

@N=1 | 27-12-12 | 19:39
Ik ga altijd hier shoppen.
www.hesvanzweeden.nl/

lilluke halve hoan | 28-12-12 | 15:53

Geenstijl DOE eens wat aan die app van jullie. Zelfs de app van nu.nl is beter. En dat geeft te denken...

VriesKaas | 28-12-12 | 14:11

-weggejorist-

VriesKaas | 28-12-12 | 14:09

Desmoulins | 27-12-12 | 19:41
Ratzinger | 27-12-12 | 20:25
Bij voorstanders gaat het altijd over autonomie tov de overheid. Zonder dat mensen weten wat autonomie inhoudt roepen ze maar wat. Een doorsnee Amerikaan komt echter helemaal niet meer autonoom over. En daar is geen overheid voor nodig met hun dubbele platinum creditcards, tv programma's met elke 5 min reclame en Mc donalds op elke hoek van de straat. Een natie verslaafd tot op het bod aan geld, tv en fastfood. Lekker autonoom. Dát maakt Amerika meer uniek dan guns. En dan dat gelul om jezelf tegen de overheid te verdedigen. Hallo, het is de 21e eeuw, vraag de nabestaanden van de überhaatbaard maar hoe de Amerikaanse overheid hem vond. Als je jezelf wil verdedigen tegen inbrekers is een S&W .22 meer dan genoeg. Semi-automatische wapens zijn nergens voor nodig en gemaakt om te massa moorden.
Maar begin daar maar over in Amerika. Het is alsof je een zionist vraagt wat land aan de Palastijnen te geven.

VriesKaas | 28-12-12 | 14:09

Typisch policor NL. Wapens zijn slecht en onnodig, dus verbieden.
Maar waar hoop je op als er bij je wordt ingebroken of je overvallen wordt? Een agent met een pistool.
Van de 238 doden zijn dit er overigens drie:
thisainthell.us/blog/?p=33357

ZegMaar | 28-12-12 | 11:17

Ratzinger | 27-12-12 | 19:49

Mwah. Rusland komt natuurlijk door een veel gespeelde variant van roulette daar. En het aantal doden in Mexico is ook vooral te danken aan de VS.

Pindakees | 28-12-12 | 01:50

Ik denk dat ze zijn het wilde westen nooit ontgroeid zijn. Militaire wapens, machinegeweren en whatnot horen gewoon niet in handen van burgers. Op z'n minst een pistool (het blijft immers Amerika) maar meer ook niet.

Irritant dat die hamburgervretende yanks ondanks al die doden er nog op tegen zijn ook als iemand er wat aan wil doen.

Het is moeilijk te geloven dat oa die baas van de NRA droog zegt dat je bewakers e.d. (en zelfs leraren?) "gewoon" wapens moet geven, dan was het niet gebeurd...

Nee idd, dan heb je een vuurgevecht waarbij misschien wel meer doden vallen.

owikzegmaarwat | 28-12-12 | 01:15

Quid........... hoeveel doden sinds 14 december in Nederland door alcohol........

wel/niet | 28-12-12 | 00:15

"Daarbij, zelfs in NL met haar strikte wapenwetten kunnen Tristan vd Vlisjes wapens kopen. Een gek stop je niet met papier.
seven | 27-12-12 | 23:04 | + 0 -"

Dat kwam omdat de politie er een zootje van maakte, normaal kan zoiemand niet aan een wapen komen in NL

watson357 | 28-12-12 | 00:01

Goh, zowel als hier als in de USA lijken de elkaar naschreeuwende hysterische, nergens van af wetende anti's zo langzamerhand in de minderheid te raken.
Dat doet me goed...

Overigens is de situatie vrij simpel, het hebben en dragen van wapens door de burgerbevolking is geregeld in de 2nd amm. van de grondwet. Al meer dan 200 jaar, einde discussie. Dat sommigen het daar niet mee eens zijn is pech, anderen zullen het wel niet eens zijn met andere delen van die grondwet...

watson357 | 27-12-12 | 23:16

pius | 27-12-12 | 20:05
Doe mij dan een ranglijstje met gemak om een wapen te kopen. Maar ergens denk ik dat het aantal wapens per x inwoners daar al iets over zegt. Daarbij, zelfs in NL met haar strikte wapenwetten kunnen Tristan vd Vlisjes wapens kopen. Een gek stop je niet met papier.

seven | 27-12-12 | 23:04

Red Foreman | 27-12-12 | 22:40 | + 0
Helemaal goed. Nu maar naar bed hè! Als je niet eens meer weet waar de spatiebalk zit, ben je naar mijn idee vrij ver heen.

CU later.

Ratzinger | 27-12-12 | 22:52

Ratzinger | 27-12-12 | 22:34 |
Zeg,dat op de man spelen kan ik ook hoor,meneer de Zwitsal.

Bij de volgende grote schietpartij zal een iets nuchterder commentaar volgen. Ik zal vast beginnen te schrijven,en dan gewoon de locatie van de schietpartij achteraf invullen.

Red Foreman | 27-12-12 | 22:40

Nu wil het toeval dat er een land is waar ze niet zo moeilijk deden en doen over particulier wapen bezit;dit heeft er in geresulteerd dat het er een grote bende is maar zelfs de russen kregen het niet onderworpen en hetzelfde geld voor de westerse troepen,die nu met de swans tussen de benen af beginnen te druipen.
Vraag me echt af hoe een land als Afghanistan er met een geregeld wapenbezit zoals wij dat kennen er uit had gezien;zou het er beter of slechter aan toe zijn geweest als het nu is of niet?

K.Zwellever | 27-12-12 | 22:37

Red Foreman | 27-12-12 | 22:30 | + 0
Geeft niks hoor, dat uitgelopen diner. Volgende keer eens proberen in het Nederlands en net doen of je kunt nadenken?
Zou al een hoop schelen.

't Is nogal duidelijk dat je er te veel op hebt.

Volgende keer beter man.

Ratzinger | 27-12-12 | 22:34

Een beetje laat voor dit feestje ivm een uitgelopen diner,maar toch.
Vergeet niet dat dit iesch koeltoer. Zo rollen ze faar in de USA. Vreemd genoeg zijn niet al deze wapens de schuld te geven,landen met meer/evenveel wapens per capita maar een hoher opleidingsniveau hebben dit probleem met schietpartijen niet. Daarnaast fokt de media alles en iedereen op in de VS. Iesch blijkbaar ook koeltoer. Hierdoor krijgen mensen met zelfmoordideeën mijns inziens eerder het idee een school oid overhoop te schieten,want ja,dan kom je op het zesuurjournaal. Een wapenbeperking gaat er niks aan doen,de mediahype inperken veel meer. Het zou spijtig zijn als de Democraten hun positie in het Witte Huis zouden verliezen omdat ze een AWB erdoorheen proberen te krijgen.
In ieder geval,dat de verkoop van wapens omhoog schiet is logisch. Mensen willen zichzelf beschermen. In de VS gebeurt dat met je eigen geweer,klaar. Logisch dat zoiets dan op Twitter terecht komt(PS Johan Boonstra-Smile,you're on Geenstijl had ook voldaan).
Trouwens,armslist,een online marktplaats voor wapens,is helemaal niet zo speciaal. Hebben we in Nederland ook: www.wapenadvertenties.nl
Alhoewel,die laatste foto toont wel aan wat er fout is aan het wapenbezit in de VS: veel inwoners zijn gewoon idioten. Was het maar geen derdewereldland,dan hadden we deze problemen niet,en kon de media zich richten.op belangrijker dingen.

Red Foreman | 27-12-12 | 22:30

Dit soort berichtgeving is onzinnige emo-porno van feminine democraten. Het is onzin, want het is absoluut onmogelijk om heel de USA binnen een jaar volledig te ontwapenen en dit soort zaken te voorkomen. Er zijn veel wapens in omloop en een 'nieuwe drooglegging' gaat niet werken. Er zijn VEEL meer goedwillende dan kwaadwillende mensen. Geef ze allen een wapen en de goede winnen. Zo simpel is het.
Shootings eindigen pas wanneer er gewapende derden op het toneel verschijnen. Waarom men er op staat dat dit overheidsdienaren moeten zijn die er minuten over doen om op de plaats delict te komen, is mij een raadsel. Wanneer er goedwillende burgers met een handwapen zijn, kunnen ze een shooting VEEL eerder beindigen.

Allemaal | 27-12-12 | 22:21

Precies, altijd dat gezeik op de US of A in dit politiek correcte kutlandje.
carramba | 27-12-12 | 20:09
Een land wat we gemeenschappelijk kunnen haten leidt mooi af van interne problemen. Dat begreep onze politiek ook en de PO en kranten zijn de schoothondjes die dat bericht graag laten horen.

Moonwarrior | 27-12-12 | 22:20

recht op wapen bezit grondwet verenigde staten.
moet door de president gesteund worden
hoesein barak obama is met andere plannen bezig.
voor een verandering van de grondwet moet 2/3 meestemmen.
verbod vuurwapens in n.l
vuurwapenwet 1919 bedoeld om de positie van de overheid veilig te stellen.
nu in 2012 stropen criminele bendes het land af
en die zijn gewapend,en schieten regelmatig.
maar een burger mag zijn huis en haard niet verdedigen.
dat doet de politie
en die komen nooit op tijd

soledad | 27-12-12 | 22:09

Palestijnen hebben al vanaf hun 4e een AK-47 of een M-16. En die lui vieren we de hemel in. Veel van die wapens worden gebruikt voor terrorisme op Israelische burgers of Palestijnen onderling knallen zich ermee af. En toch willen we meer geld sturen, ze een staat geven, ze elke dag knuffelen etc etc.

Moonwarrior | 27-12-12 | 22:06

miko | 27-12-12 | 21:32 | + 0
Zou dan nog eens wat verder lezen. Had niet alleen maar met stammenoorlogen te maken. Tosti's en Hoetsoes roeiden elkaar ook uit.

Vreten, toekomst. Allebei afwezig. Grootste deel land onbewoonbaar of niet te cultiveren, plus wat aangeboren luiheid en een kutklimaat.

Ben je lekker mee.

Jaren geleden schreef ik al op dit blog stukjes over 'economische tegenwind' en dat het Marokkanenprobleem dat serieus op de agenda zou komen. Dat laatste is nog niet zover, maar niet meer dan een kwestie van tijd . NL lost alles op (lol) door er meer geld in te pompen, thee te gaan drinken en een ander de rekening te laten betalen.

Dat gaat hem niet meer worden de komende jaren. Wie weet vind je over 10 jaar de oplossing in Rwanda nog vrij humaan, vergeleken met wat er in Europa is gebeurd.

Klopt ja, ik ben een ZienerT.

Ratzinger | 27-12-12 | 21:53

Goed voor de omzet, BNP stijgt, aantal inwoners daalt, dus bnp/capita stijgt als een dolle. Een win-win voor de wereldeconomie.

Andersom dag | 27-12-12 | 21:50

Voor u allemaal voor zelfverdediging naar de gundealer rijdt, de kans om te sterven door een wapen is juist groter bij wapenbezitters.

seven | 27-12-12 | 21:40

@Stormageddon | 27-12-12 | 21:05
De Russen hebben de atoombom ook niet zelf bedacht maar hadden hem uiteindelijk wel en deden toen een redelijke tijd goed mee met de wapenwedloop.

miko | 27-12-12 | 21:33

@dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:54
OOOOwwww dat mag toch niet!! Ach het gaat over negers, maar geen gevat grapje maken over een grens of zo. Dan krijg je tegenwoordig een vracht minkudo's

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:54
Daar heb je wel gelijk in dat veel van de strijd OM grond ging, grond is immers macht en die heeft lang in de handen van de Tutsi minderheid gelegen. Maar een voedsel probleem in Rwanda door over bevolking? Nee en die Jared zat er met zijn andere boekje ook nogal eens naast.

@Stormageddon | 27-12-12 | 20:55
Ik was NIET degene die zei dat de oorlog kwam door overbevolking en voedsel te kort. Rwanda was een stammenoorlog in optima forma en ging enkel en alleen over macht. Echter wel op een juiste manier uitgespeeld.Dat het overgrote deel keuterboertjes zijn wil niet zeggen dat er grond te kort was.

miko | 27-12-12 | 21:32

Als je je afvraagt waar al die Duitse geile geweren zijn gebleven, die hebben ze verkocht aan de familie van Ayaan. Recycling noemen ze dat.

claus.espeholt.dk/billeder/mp44/negerm...

Armin Langbaard | 27-12-12 | 21:18

miko | 27-12-12 | 21:05 | + 0
Wij hebben het nergens meer over...
ACR® Enhanced, stuur maar op.

Shit, heb ik al...

Ratzinger | 27-12-12 | 21:16

pius | 27-12-12 | 21:10 | + 0
Dank. En wel een beetje binnen de lijntjes blijven hè! Zoals je weet zijn convertieten vaak het ergst - dat zie je wel aan autochtone Nederlanders (vaak vrouwen met een wat masochistische inslag) die zich bekeerd hebben tot de ueberpedo, en die doorgaans roomser dan de paus zijn.

Mensen die roomser zijn dan de paus, daar hebben wij niets aan.

Ratzinger | 27-12-12 | 21:13

Stormageddon | 27-12-12 | 21:05 | + 0
Van die kennis van de Arabieren is dan wel verdomde weinig overgebleven, tenzij je het richten van je reedt naar alle windhoeken behalve dan daar waar Mekker ligt een voorbeeld van kennis zou vinden.

Denk eerlijk gezegd dat ze gewoon het Noorden kwijt zijn en uit arremoe maar alle kanten uitbidden, want het maakt natuurlijk niet zoveel uit hoe je je reedt richt, gegeven dat de aarde rond is. Op z'n best duurt het wat langer voordat de reetmeel in Mekker aankomt.

Iemand moet die lui eens gaan vertellen dat de aarde rond is. In de koran vind je er niks over.

Ratzinger | 27-12-12 | 21:10

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:57

Amen.

pius | 27-12-12 | 21:10

Het kan me ook niets schelen als er weer zo'n nieuwsbericht komt dat er daar weer een school, fabriek, mall of weet ik veel overhoop geschoten is. Ze doen en willen het zelf.

deoudererijperevrouw | 27-12-12 | 21:06

@miko | 27-12-12 | 20:59
Ook niet zelf bedacht, overigens. Ideetje gejat van de Scyten en de Hunnen. Zoals de Arabieren niets zelf hebben bedacht maar alles bij elkaar hebben geroofd, inclusief kennis.

Stormageddon | 27-12-12 | 21:05

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:36
Tuurlijk!!
*bushmaster aan zijn bloedbroeder kado doet*

miko | 27-12-12 | 21:05

Had mohammed niet een vliegend paard? Daar had ik dan toch meer voordeel uit zien te halen. Lutser

dj tonedeaf | 27-12-12 | 21:05

opklikken = naam gepopte???. Je bent toch geen rappert?

aardt | 27-12-12 | 21:04

@Parsons | 27-12-12 | 20:32
Als we net zoveel bunkers aan onze oostgrens hadden staan als Frankrijk en België misschien. Want dat was de enige reden dat we aangevallen werden om de Maginot linie te omzeilen. Duitsland had liever een neutraal Nederland in verband met aanvoer.

miko | 27-12-12 | 21:00

@ stormageddon .
Ikrookal ;-)

benelux01 | 27-12-12 | 20:59

@Stormageddon | 27-12-12 | 20:49
Sterker nog, Mohamed omarmde de wapenwedloop!
De recurveboog was erg populair in zijn tijd en makkelijker te hanteren op een paard dan de longbow. Een van de redenen van het succes van de moren.

miko | 27-12-12 | 20:59

@Stormageddon 20:49
Sorry.

Bakito | 27-12-12 | 20:58

@benelux01 | 27-12-12 | 20:57
http://www.beginnenmetroken.nl/

Stormageddon | 27-12-12 | 20:58

pius | 27-12-12 | 20:53 | + 0
Je weet natuurlijk wel in je hertje dat ik eigenlijk Jezus ben, net teruggekomen en zo, toestanden man.

Wie niet voor mij is, is tegen mij. Zijn Woorden.

Wij hebben er kijk op, zo zit dat.

Weg met de homo's! Sorry, dat heb ik Ratzinger maar laten blaten, blijven we een beetje in het nieuws.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:57

Rokenkanechtnietmeer <---- zo iritantte reclame

benelux01 | 27-12-12 | 20:57

@miko | 27-12-12 | 20:52

Ja. Logisch is het als je het vanuit het beter hun dan wij principe bekijkt, can't blame them. Elk vaststaand oordeel is te makkelijk iig waar het dat soort conflicten betreft. Ben nu trouwens een boek aan het lezen over kindsoldaten in Sierra Leone. Pfff.

pius | 27-12-12 | 20:56

@miko | 27-12-12 | 20:49
Ethiopië exporteert ook voedsel. Dat zegt niks over de relatieve bevolkingsdichtheid, binnenlandse armoede, honger en verscherpte etnische verhoudingen die daar het gevolg van zijn. Niet in het geval van Ethopië, Nederland, en ook niet in het geval Rwanda. Apples and oranges.

Stormageddon | 27-12-12 | 20:55

miko | 27-12-12 | 20:49 | + 0
Lees Ondergang van Jared Diamond maar eens, among other books.

Te veel boeren (wat al armoe is) en dan ook nog niet meer dan 100m2 per boer, als het niet de helft was. Kan nu even niet bij die literatuur (zit het weekend op de gesloten afdeling), maar wat je zegt is gelul. Overbevolking is relatief.
Een land als Japan, veel inwoners, heeft relatief veel oppervlakte, maar een zeer groot deel is onbewoonbaar, heb je dus niks aan. Zelfde voor Rusland, Canada e.d.

NL lijkt dichtbevolkt als je kijkt naar het aantal inwoners per km2. Toch valt dat heel erg mee. Dat lag en ligt in Rwanda wel anders. Check het even.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:54

@miko | 27-12-12 | 20:49

Vooral gehakt zeker?

dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:54

@Parsons | 27-12-12 | 20:28
Nou de gemiddelde rifaap maakt mij NOG niet bang. Maar als een land vol zou zitten met wapens zou ik zelfs niet meer op zondag willen gaan voetballen.

of zo.

miko | 27-12-12 | 20:54

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:48

Op de verabsoluteerde derde alinea na een prima comment R.

So no gunfire from me.

pius | 27-12-12 | 20:53

@pius | 27-12-12 | 20:46
En gelijk hadden ze.Hun moordenaars mochten lekker in de buurlanden op krachten komen gefaciliteerd door de VN die de Tutsi's eerst liet creperen.
Kagame had groot gelijk1

miko | 27-12-12 | 20:52

@Piet van het Padje | 27-12-12 | 20:44

Waarom zou iets absoluut moeten zijn.

pius | 27-12-12 | 20:52

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:43
Onzin, Rwanda was dichtbevolkt maar verre van overbevolkt. Het exporteerde zelfs eten.Wij zijn nog dichter bevolkt!

miko | 27-12-12 | 20:49

@Bakito | 27-12-12 | 20:33
Je had het over "bewapening", niet specifiek over vuurwapens.

Stormageddon | 27-12-12 | 20:49

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:43

Machete's zijn vaak bot in die streken maar dat doet niets af aan de effectiviteit ervan. Eerder het tegendeel. En je laatste zin is een ultieme waarheid.

Voor zover ik daarin geloof.

pius | 27-12-12 | 20:48

haha, laat die dumbass gasten elkaar toch lekker afmaken, aan een te laag iq valt toch niets meer te doen...
hee, dus als het goed is gaat dus het gemiddelde iq omhoog in de states...

respect | 27-12-12 | 20:48

pius | 27-12-12 | 20:40 | + 0
Zwitserland was de moeite niet waard (zou inderdaad veel moeite zijn geweest). Zou gefinlandiseerd worden, klaar.

Ik geloof ook niet zo in dat wapenbezit tegen een roversbende die buitengewoon goed bewapend is, zoals het Dld. leger in WO_II.

't Kan je er natuurlijk wel even van afhouden. Beter eerst de makkelijke prooien. Hij was eigenlijk een mohammedaan, die Adolf. Oudjes pakken, invaliden, vrouwen etc.

Een Groot Roerganger, maar dan anders.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:48

miko | 27-12-12 | 20:42
Het is filosofisch, de US burgerij willen opties onder hun bed om weerstand te bieden mocht hun staat verkeerd afslaan. (aka een dictatuur worden oid). En dat is niet puur filosofisch als je de geschiedenis kent.

seven | 27-12-12 | 20:47

@miko | 27-12-12 | 20:44

Rwanda heeft sinds de genocide trouwens een rol gehad in alle opeen volgende oorlogen in die regio. For the record.

pius | 27-12-12 | 20:46

Haha, ze roepen om vrijheidsbeperking na er in het vorige bericht over gezeurd te hebben. Wat een mop!

Piet van het Padje | 27-12-12 | 20:44

@Bakito | 27-12-12 | 20:30
Meestal niet, ze gebruiken ze immers vaak om onkruid te wieden dat is ook de enige reden dat er nog zoveel tutsi's in leven zijn. (echt zo!) :(

miko | 27-12-12 | 20:44

Ratzinger | 27-12-12 | 20:39 | + 0 -
Omdat jij het bent. Als je wilt, ik kan ook aan andere dingen komen.

Ik stuur wel wat mee met het maandelijkse pakketje oxazepam/anafranil...

Bakito | 27-12-12 | 20:43

Bakito | 27-12-12 | 20:30 | + -1
Dat van die machete is helemaal niet scherp. Nou ja, machetes zijn wel scherp, dat wel ja.

Een demografisch probleem meneer, watertekort e.d.

Men nam gewoon de kortste weg door iets aan een Malthusiaans probleem te doen. Meer was er niet bij. 't Was zelfs een KLASSIEK Malthusiaans probleem.

Dat zal t.z.t. in Europa niet anders gaan. Wij zijn geen haar beter dan Hutsi's, Tosti's of hoe die lui allemaal ook maar mogen heten.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:43

@seven | 27-12-12 | 20:33
Daar is dan Mexico en Venezuela weer een goed voorbeeld van. Veel minder wapens dan de VS maar zeker grotere sterfte cijfers door vuurwapens.Ik heb zeker mijn twijfels over het vrijgeven van wapens maar zie het niet als zaligmakend evenzo met complete controle.

miko | 27-12-12 | 20:42

@Parsons | 27-12-12 | 20:32

Echt niet. Zwitserland had vooral een hele berg natuurlijke barrières die het laastig te bezetten maakte en het kwam de Duitsers prima uit een neutrale staat op die ligging. Nederland had geen schijn van kans gehad bij een Duitse aanval net zoals alle andere landen die ten prooi vielen aan de Duitse oorlogsmachine tussen 39 en 41.

De Duitsers waren onoverwinnelijk tot ze met operatie Barbarossa de ultieme daad van zelfoverschatting begingen. Al gingen ook de Russen er in beginsel met boter en suiker in.

Maar dat had naast de militaire macht en efficiëntie van de Duitsers ook met de zuivering van het eigen officierskorps door Stalin te maken en zijn onwil/onvermogen de op handen zijnde Duitse aanval op waarde te schatten.

Dat heeft de Russen enorm veel ellende opgeleverd.

pius | 27-12-12 | 20:40

@das_Freudenmädchen | 27-12-12 | 20:35

Ik vind het juist nu wel lekker duidelijk, 9 van de 10 keer kan je je schouders ophalen en denken; opgeruimd staat netjes aangezien het 'boefjes' onder elkaar zijn.

dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:40

Parsons | 27-12-12 | 20:32 | + 0 -
Oh was dat daarom.

En ik maar denken dat de Duitsers bang waren voor koekoeksklokken.

Bakito | 27-12-12 | 20:39

Ergens is het wel gewoon heel 'groovy' om een wapen in huis te hebben waarmee je een ander naar Allah of wat voor sprookjesfiguur dan ook kunt schieten.

Wat kan iemand er in 's hemelsnaam tegen hebben als ik in mijn 'castle' vuurwapens heb? Moet er dan zoveel wantrouwen zijn? We zeiken toch ook niet over kroonluchters?

Ratzinger | 27-12-12 | 20:39

miko | 27-12-12 | 20:32 | + 0
Vrienden voor het leven, ik zeg het je.

Niet als dreigement hoor. Belofte.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:36

Hier is het andersom, en kan men overtrokken staan juichen als eindelijk zo'n criminele klerelijer een loodvergiftiging krijgt.
Ik vind het zo'n gek idee niet, een wapenvergunning.

das_Freudenmädchen | 27-12-12 | 20:35

Bakito | 27-12-12 | 20:33 | + 0
Alsof dat relevant is. Doe toch eens, al was het maar om mij een plezier te doen, niet zo godvergeten onnozel.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:35

Parsons | 27-12-12 | 20:18 | + 3
't Is dat ze al duidelijk herkenbaar zijn aan bontkraagjes, kopvodden en soepjurken, maar anders zou je gaan denken aan een florerende brei-industrie van halve maantjes.

Gelukkig leven we in een beschaafd land en hoeft het niet zover te komen. Al helemaal niet als toch al duidelijk is dat etc.

Ben het met je eens dat we 'dan' geen Marokkanenprobleem zouden hebben gehad. Ooit, lang geleden, stond er in Engeland een straf van 50 penny op het omleggen van een priester.

Dat zijn ook benaderingen waar je het nodige denkwerk aan kunt wijden...

Ratzinger | 27-12-12 | 20:34

Ratzinger | 27-12-12 | 20:30 |
Je hebt duidelijk het buskruit niet uitgevonden. Ten tijde van good ol' Mo bestonden vuurwapens nog niet.

Bakito | 27-12-12 | 20:33

@seven | 27-12-12 | 20:27
ook als je de cijfers over de laatste, pak m' beet 70 jaar neemt? ;)

miko | 27-12-12 | 20:33

miko | 27-12-12 | 20:22
Was ook de conclusie van Moore, die vergeleek in Bowling for Columbine oa Canada met de US. De US scoort mss vw de 'Wild West' loving filmmedia, maar ik denk dat de georganiseerde misdaadgangs (die in harddrugs zitten) een groter aandeel hebben en die hebben evengoed wapens, legaal of niet.

seven | 27-12-12 | 20:33

Bakito | 27-12-12 | 20:29

Geen idee over wie je het hebt. Ik weet wel dat een van de eerste dingen die Hitler deed toen hij aan de macht kwam, het inperken van particulier wapenbezit was. Dat patroon herhaalde zich in bezette landen.

Notarislamp | 27-12-12 | 20:32

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:18
Uiteraard, stik maar in je comment, Bij wijze van spreken he, bij wijze van spreken.

miko | 27-12-12 | 20:32

@Bakito | 27-12-12 | 20:29
Als Nederland in de jaren 30-40 net zo bewapend was geweest als Zwitserland was die oorlog aan ons voorbij gegaan.

Parsons | 27-12-12 | 20:32

De hele discussie gaat over mensen die wel een vuurwapen in huis hebben. Aardappelmesjes, scharen, breinaalden of ander artikel waarmee je een mogelijk aanrander kunt verwonden staan uiteraard buiten dit geheel want dat past niet in de sociale gedachte van 40% pvda stemgecloonde medelanders. Net zoals ´eerst neuken en dan` ben ik het er mee eens dat ik vanaf mijn 18e via militaire dienst en later pliezie mij heel goed heb ingekocht in het dodelijke arsenaal.

Het gevaar zit helaas niet bij mij maar bij de criminelen.
Maar laat die crimineel niet bij mij binnen komen want dan ga ik wel 200 uur schoffelen.

reageerbuis | 27-12-12 | 20:32

@ Bakito 20:19

Maar eerst moeten er nieuwe snelwegen worden gebouwd, ook allemaal de schuld van Wilders toch?

eerstneukendanpraten | 27-12-12 | 20:32

@Jaap de Paap | 27-12-12 | 20:17
Ja, wij hebben champignongate. Nu op #ned3.

Parsons | 27-12-12 | 20:31

Ik zou best wel eens met een geweer willen schieten, alleen heb ik geen tijd want ik moet 50 jaar werken voor mijn Zuid-Europese vrienden.

Armin Langbaard | 27-12-12 | 20:31

miko | 27-12-12 | 20:25 | + 1 -
Scherp!

Bakito | 27-12-12 | 20:30

Bakito | 27-12-12 | 20:29 | + 0
Mohammed?

Ratzinger | 27-12-12 | 20:30

@dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:24
Ja, mensen in achterbuurten zijn ook vaker slachtoffer van een misdrijf dan mensen in goede buurten. Vraag dat maar aan een gemiddelde grachtengordeldier.

miko | 27-12-12 | 20:30

Parsons | 27-12-12 | 20:18 | + 3 -
Weet je wie grootschalige bewapening ook zag als ultieme oplossing voor een bepaald etnisch probleem?

Bakito | 27-12-12 | 20:29

@miko | 27-12-12 | 20:26
Dat is precies de maatschappij waar wij nu in leven.

Of kom jij nooit buiten?

Parsons | 27-12-12 | 20:28

Omkomen door guns? Mij lijkt het toch dat het meer te maken heeft met mensen die de trekker overhalen...

Met dit soort achterlijke berichtgeving haal je de verantwoordelijkheid weg bij de moordenaars. Of je nou vermoord wordt met een mes, pistool of Suzuki Swift, je bent nog steeds vermoord.

Notarislamp | 27-12-12 | 20:28

@seven | 27-12-12 | 20:27

In die landen is geen sprake van vrij wapenbezit.

pius | 27-12-12 | 20:28

Jaap de Paap | 27-12-12 | 20:17 | + 0
We krijgen misschien nog een binnenbrandje in een café of wat vuurwerkontploffingen.

Ik ga morgen vast in m'n eentje een stille mars houden.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:28

@Dmitri Dmitrievitsj | 27-12-12 | 20:24

Agreed Sir.

pius | 27-12-12 | 20:27

pius | 27-12-12 | 20:18
NL 3,9 wapens & Duitsland 30,3 wapers per honderd inwoners. Scandinavië & Frankrijk zitten daar nog boven, toch heeft DLD minder moorden per x inwoners.

seven | 27-12-12 | 20:27

Tegen die tool kan stratego niet op.

niksdoenerT | 27-12-12 | 20:27

In 2007 vielen er gemiddeld 83 doden PER DAG door middel van een vuurwapen.
Dus dit bericht verbaast mij absoluut niets.

Ultrafox69 | 27-12-12 | 20:26

@Parsons | 27-12-12 | 20:18
Nee maar een maatschappij waar iedereen moet vrezen voor zijn leven bij een opmerking,ik weet niet of dat zo leuk is.

miko | 27-12-12 | 20:26

Een land, of de inwoners van zo'n land, dat z'n soevereiniteit overdraagt, vrijwillig ook nog, aan een stel Brusselse gangsters heeft al helemaal geen recht van spreken. Nergens over.

In de VS zou men over dat inleveren van autonomie, zeer terecht, hartelijk om lachen.

Europa kan domweg van de VS meer leren dan omgekeerd. Dat wordt hier geloof ik wel eens vergeten. Soevereiniteit overdragen aan Al Capone - zover is het in de VS nooit gekomen.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:25

@pius | 27-12-12 | 20:18
De VS en Zwitserland zijn inderdaad niet te vergelijken. De meest geschikte manier om iets te zeggen over het verband tussen regels mbt vuurwapens en vuurwapengeweld is verschillende staten in Amerika te vergelijken. Ook staten onderling kunnen maatschappelijke verschillen hebben die van invloed zijn op de incidentie van vuurwapengeweld, maar dat hou je toch en daar valt voor te corrigeren.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-12-12 | 20:24

@miko | 27-12-12 | 20:18

Dus meer wapens in 'jouw' groep en de kans dat je vermoord wordt gaat omhoog.

dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:24

@ caramba .
Zonder strafblad een wapenvergunning ?
De doorgewinterde crimineel weet ook wel uit handen van justitie te blijven .
En dan toch een wapenvergunning ? Nee dank je

benelux01 | 27-12-12 | 20:23

@seven | 27-12-12 | 20:15
Daarom is het roepen om meer wapens net zo nutteloos als een verbod.
Maar kijk eens naar Amerikaanse films. Ik zeg niet dat ze de oorzaak zijn maar geven wel de psyche van de maatschappij weer in Amerikaanse films word vaak en makkelijk geschoten,ook door de idioten.Ze weten niet beter.

miko | 27-12-12 | 20:22

Er is al een aangepast reisadvies.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/verenigde-staten-van-amerika
Amerika begint oud te worden, heeft zijn piek gehad.
Preppers zijn de signalen, de bevolking is bang en paranoïde geworden. By the way die gasten worden nu toch wel ff dubbel gescreend als ze aankomen op Schiphol.

toetanchamon | 27-12-12 | 20:21

Zow te lezen lijkt me bejaarden c.q. gehandicapten overvallen plus inbraak in the U.S. of A een tog iets hachelijker onderneming dan in NL.

william7055 | 27-12-12 | 20:20

Grote delen van de USA bestaan nog uit oerwoud met grote katachtigen en beren. Dan ben je reuze blij als je een geweer bij je hebt als je daar doorheen moet; want soms moet je dat.

Kapitein-Ter-Zee | 27-12-12 | 20:19

@dj tonedeaf | 27-12-12 | 19:59
Ook daar heeft de gemiddelde Nederlander weinig last van net zoals van de meeste andere criminaliteit. Bij Antillianen is het wapenbezit het hoogst. En bij welke groep is de kans het grootst door een wapen om te komen?
www.digibron.nl/search/detail/012dd0a1...
yup.

miko | 27-12-12 | 20:18

@Dmitri Dmitrievitsj | 27-12-12 | 20:13

lang niet alle types. En qua vergunningen ligt het heel anders- veel en veel sterker gereguleerd. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere verschillen. Qua bevolkingssamenstelling, sociaal-economisch, geografie, cultuur etc etc. Simpelweg de vergelijking trekken tussen Zwitserland en de VS is als de vergelijking trekken tussen een tijger en een huiskat.

Het zijn allebei katten maar daar houd het dan ook mee op.

pius | 27-12-12 | 20:18

miko | 27-12-12 | 20:14 | + 0
Schrijf gewoon op wat je denkt of vindt. Klaar.

Geloof dat ironie iets subtieler is, mocht je op die tour zitten. In dat geval kun je dit verder laten rusten en anders moet je gewoon doodt.

Bij wijze van spreken hè, bij wijze van spreken.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:18

Als Nederlanders (let op, ik heb het niet over staatsburgers) zouden worden verplicht om zichtbaar een vuurwapen te dragen hadden we geen marokkanenprobleem gehad.

Food for thought.

Parsons | 27-12-12 | 20:18

Gouden Kalashnikovs, de enige investering waar je nooit spijt van krijgt.

Armin Langbaard | 27-12-12 | 20:17

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:15

Zonder strafblad zou wel een goed plan zijn, scheelt alvast 65% van de finnen.

dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:17

En was er ook nog iets in Nederland gebeurd; iets van belang of zo?

Jaap de Paap | 27-12-12 | 20:17

@Jan Passant mk2 | 27-12-12 | 20:03
Och och ook de populaire uitspraak ergens gelezen :je hebt leugens, grote leugens en statistiek?
Dan begrijp je niks van statistiek.

miko | 27-12-12 | 20:15

carramba | 27-12-12 | 20:09 | + 0
Meer dan policorgelul kan ik er dan ook niet inzien. De USA haten is typisch links. Vandaar ook de massale bijval voor een Obama (die rechtser is dan Rutte, maar dit terzijde) - zolang het maar geen Republikeinen zijn. Dat schorem hecht nog aan individuele vrijheid, vind belastingheffing crimineel en stelt het individu voorop.

Kortom, allemaal dingen waar ik voor ben. Nee, de USA is geen verzorgingsstaat, ook dat lijkt me een zeer groot voordeel, want het kweekt alleen maar jankende slachtoffers.

Ik zou het een grote stap voorwaarts vinden als het wapenbezit in NL ook zou worden vrijgegeven aan mensen zonder strafblad.

Eens kijken wat er dan gebeurt. Zou NL het tot 4.2 per 100.000 beperken?
Denk het niet.
So much voor het gratuite gelul over die verderfelijke VS.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:15

carramba | 27-12-12 | 20:09 | + 0 -

Al komen er steeds meer preppers bij , mensen die zich voorbereiden als het slecht gaat in Amerika.
Trouwens was die gast in Newtown ook een prepper.

Eurotokkie | 27-12-12 | 20:14

@Ratzinger | 27-12-12 | 20:08
Je weet wat ik bedoel blijkbaar!

miko | 27-12-12 | 20:14

@Jackanders | 27-12-12 | 20:12

Of doelde je op de taalbarriere? ;)

dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:14

@Jackanders | 27-12-12 | 20:12

Haha oefenen hoef ik dan weer niet

dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:13

@pius | 27-12-12 | 20:09
Volautomatisch mag in de VS ook niet. Semi-automatisch mag in Zwitserland wel, net als in de VS.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-12-12 | 20:13

@dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:08
Begin maar vast met oefenen dan, vandaag nog.

Jackanders | 27-12-12 | 20:12

Maar goed dat de VS nog een redelijk welvaartsniveau heeft, nog wel, anders was het land al lang een groot Ruanda geweest.

Hetgeen allemaal de schuld zou zijn van de islam, uiteraard.

Bakito | 27-12-12 | 20:11

@seven | 27-12-12 | 19:56
Waar kun je makkelijk wapens kopen in Zwitserland? Bijna al die wapens zijn uit het leger. Tot op de persoon geregistreerd en een groot deel daarvan zit nog een koperen plaat op de kolf en een vuursteen.

miko | 27-12-12 | 20:11

Ratzinger | 27-12-12 | 20:05 | + 0 -
Precies, altijd dat gezeik op de US of A in dit politiek correcte kutlandje.

carramba | 27-12-12 | 20:09

@Godsammekraken | 27-12-12 | 20:00
Kijk maar eens hoe makkelijk ze zich laten bruuskeren door de douane en nationale veiligheid op vliegvelden

miko | 27-12-12 | 20:09

Lachwekkende vergelijking Zwitserland-Amerika. Er zijn zoveel variabelen die het verschil uitmaken maar nooit genoemd worden.

Ik noem maar 1 voorbeeldje..

'In Switzerland, civilians are not allowed to possess automatic firearms, some automatic firearms converted into semi-automatic firearms,44 incendiary or armour-piercing ammunition, and 'expansive projectiles for handguns'45

pius | 27-12-12 | 20:09

@Jackanders | 27-12-12 | 20:04

Ja vast wel een paar top[b]-boys maar dan gaat iedere wannabee, john wayne spelen.

Ik weet het niet hoor. Bij dit soort dingen moet je niet kijken naar hoeveel vertrouwen je hebt in jezelf maar meer hoeveel vertrouwen je hebt in de rest.

Als er een europese politiemacht op de straten verschijnt en ik de agenten niet meer kan verstaan dan wil ik ook een pipa, ja dan wel.

dj tonedeaf | 27-12-12 | 20:08

En hoe zit dat dan wettelijk in Nederland, met dat wapenbezit?
Toch maar eens advies aan een heuse advocaat gevraagd, en niet de eerste de beste.
Wat zijn antwoord was? Zie hier:
www.telegraaf.nl/binnenland/20119719/_...

Kapitein Sjaak Mus | 27-12-12 | 20:08

@Godsammekraken | 27-12-12 | 20:00
De meeste Amerikanen zijn zeer gehoorzame burgers en hebben niet meer wantrouwen in hun regering dan wij. Sterker, een oorlog of een suffe aanslag en men accepteert alles als zoete koek.Maar jij haalt je kennis waarschijnlijk uit Hollywoodfilms waar de dwarsliggers het altijd goed doen? *proest*

miko | 27-12-12 | 20:08

miko | 27-12-12 | 20:00 | + 1
Wat een onbedaarlijke lulkoek. Een Mexicaan die een andere Mexicaan afknalt is degene die afknalt. Ook als die Mexicaan een buitenlander afknalt.

Dat zij, uit luiheid (lijken wel Grieken), liever geld verdienen met te exporteren drugs naar de USA verandert daar niks aan.

Laat je nakijken man.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:08

Waarom is er geen verontwaardiging over de meesten van deze doden? Ik vermoed dat het te maken heeft met de kleur van de slachtoffers.

Merkava | 27-12-12 | 20:07

Kijk en dit neemt nederland weer niet over van Amerika. .....

Flexxxlexxx | 27-12-12 | 20:06

seven | 27-12-12 | 19:56 | + 0
Lijkt me dan ook meer een culturele kwestie. Hier lossen we problemen niet op met thee, daarginds niet met wapens.

Aan 't einde van de rit is het dodental evenhoog, al denk ik dat hier hier hoger zal zijn.

't Wordt wel eens vergeten, maar de meeste doden zijn door Europese denkwijzen om het leven gekomen. Daarbij kun je denken aan Adolf, Jozef en Mao, de grootste masskillers allertijden.

Snap de gemiddelde grote bek over de USA niet zo goed. Daar gaan dingen fout, sure. De schaal waarop is onvergelijkbaar. Bovendien, ik heb toch de indruk dat Amerika vol zit/zat met Europese nazaten.

Ik denk dat veel Europeanen het de Amerikanen nog steeds kwalijk nemen dat zij hebben moeten ingrijpen in WO-I en WO-II.

Dat soort dingen steekt, dat je je eigen problemen niet kunt oplossen. Dankhaat, maar niet.

We mogen blij zijn met de USA. Zou geen enkele staat kunnen bedenken waar wij het meer oneens zijn over de dingen waarover we het eens zijn dan de USA.
Roept u maar: Rusland, China, India, Brazilië - allemaal derde wereld.

Waarmee ik bloedbaden in de USA niet goedpraat, maar juist dat het zoveel te weeg brengt zegt al genoeg over de andere genoemde staten. In Brazilië bijvoorbeeld is een leven minder dan een dollar waard. Wel lekkerder wijven daar, maar dit terzijde.

Ratzinger | 27-12-12 | 20:05

@seven | 27-12-12 | 19:56

Sterk gereguleerd aldaar en een tiener kan geen semi-automatisch wapen kopen bij een happymealmenu bij wijze van spreken.

Wel het hele verhaal vertellen.

pius | 27-12-12 | 20:05

@dj tonedeaf | 27-12-12 | 19:59
Die lopen er al mee, dus ja, ik ben voor.

Jackanders | 27-12-12 | 20:04

@miko | 27-12-12 | 20:02
Nee. Vertel eens iets dat niet op leugenachtige statistieken lijkt?

Jan Passant mk2 | 27-12-12 | 20:03

@deministerpresident | 27-12-12 | 19:55
Jacht, sport, plezier. Allemaal andere dingen die met een geweer kunnen.

Dmitri Dmitrievitsj | 27-12-12 | 20:02

@Jan Passant mk2 | 27-12-12 | 19:54
De cijfers relatief en absoluut zeggen jou absoluut niets zeker?

miko | 27-12-12 | 20:02

.. de regenten kunnen tevreden zijn met zoveel geweerloze burgers hier die liever vertrouwen op 112.

Jan Passant mk2 | 27-12-12 | 20:00

@miko | 27-12-12 | 19:55
Dat heet beschaving. Misschien dat je het niet meer herkent.

Godsammekraken | 27-12-12 | 20:00

@Ratzinger | 27-12-12 | 19:49
de helft van die Mexicanen zijn ook de states hun schuld dus zouden er bij hun bij moeten worden geschreven.

miko | 27-12-12 | 20:00

Dat nieuwe geweer moet je toch een keer uitproberen .

Eurotokkie | 27-12-12 | 19:59

Ok, wie is er voor wapenbezit legalizeren en lijkt het een goed idee dat de boys in de bijlmer, kanaleneiland, gouda, kruiskade etc etc met wapens gaan lopen.

Klikt u maar...

dj tonedeaf | 27-12-12 | 19:59

Zijn die er ook dan ? * de bomen door het bod niet meer ziet *

benelux01 | 27-12-12 | 19:58

deministerpresident | 27-12-12 | 19:55
Met een geweer knal je anders zo een kerstdiner bij elkaar.

seven | 27-12-12 | 19:57

Ratzinger | 27-12-12 | 19:49
Het zwaarbeapende Zwitserland 0,7 en dat is dus lager dan de US & NL. Kortom wapenbezit zegt net veel over de kans op moord.

seven | 27-12-12 | 19:56

benelux01 | 27-12-12 | 19:53 | + 0 -
Over een paar jaar mogen we hier lastige finnen volblaffen met lood.

carramba | 27-12-12 | 19:55

seven | 27-12-12 | 19:51 | + 0 -
Met een auto kun je jezelf van à naar b verplaatsen. Met een geweer niet, een geweer heeft maar 1 doel. Een doodlopend einde

deministerpresident | 27-12-12 | 19:55

@Godsammekraken | 27-12-12 | 19:40
Wat een gelul, Amerikanen zijn helemaal niet overdreven wantrouwend. moet je ze maar eens braaf van een cruise schip af zien komen met hun stickers en precies volgens de regels levend in hun fenced inn communities

miko | 27-12-12 | 19:55

Het IQ-gemiddelde proberen op te schroeven zal waarschijnlijk een veel effectiever effect op de hoeveelheid doden hebben dan een verbod...

Aan de andere kant: als die gozer op de laatste pica ff de trekker overhaalt, gaat het IQ-gemiddelde automatisch omhoog...

#WinWin

ZKH EénOog | 27-12-12 | 19:54

de shotgun, het meest afgezaagde kerstcadeau in Amerika

apenootje | 27-12-12 | 19:54

Nederland zou nauwelijks zichtbaar zijn op de kaart van de U.S.A. Als je die schaal meepakt zouden wij hier waarschijnlijk ook wel aan zoveel doden komen, ook hier gaat geen dag voorbij zonder schietpartij terwijl geen enkele burger die wapens mag hamsteren.
Laat staan van die kwaadwillende "Newtown-wapens", die al beginnen te schieten zodra ze een kindje ruiken.

Jan Passant mk2 | 27-12-12 | 19:54

USA is waarschijnlijk zó vol dat ze een oplossing moesten zoeken . Over een paar jaar mag dat hier ook . ;-)

benelux01 | 27-12-12 | 19:53

Dat zijn er nog ruim 300000000 te weinig. Vooral doorgaan.

Gash | 27-12-12 | 19:52

Een vuurwapenverbod is een goed idee om schietpartijen te voorkomen want criminelen houden zich altijd aan de wet.

Boyo | 27-12-12 | 19:52

Ik denk toch dat de meeste mensen er te makkelijk en vanuit een te selfcentered manier naar kijken.

Ik wil ook wel een blaffer om mezelf te kunnen verdedigen eventueel maar als ik dan denk aan alle idioten die ik overal om me heen zie en weet dat zij ook over schietgeweren kunnen beschikken dan denk ik; toch maar niet.

dj tonedeaf | 27-12-12 | 19:51

wat mij dat wel opvalt is dat de meesten dode in het noorden zijn gevallen
volgens mij zijn dat de staten waar vuurwapens veelal zijn verboden

janneman1977 | 27-12-12 | 19:51

@ Jackanders 19:48

Misschien heb ik die al wel...

eerstneukendanpraten | 27-12-12 | 19:51

Aantal verkeersdoden door auto's/vrachtwagens etc in de US ruim 32000 per jaar. Is dat een allesbepalend argument om dan maar auto's te verbieden?

seven | 27-12-12 | 19:51

Erg simpel om wapens te verbieden. Maar waarom geen alcohol? Want daardoor vallen elk jaar veel meer doden.

de euro middenweg | 27-12-12 | 19:49

So what? Hoeveel van die doden waren criminelen? Hoeveel doden zijn er in Europa gevallen in die tijd? Een los getal zegt niks.

sitzkrieg | 27-12-12 | 19:49

Nu maar hopen dat die gast op de laatste foto het goede knopje gebruikt..

Lelijk kind | 27-12-12 | 19:49

@eerstneukendanpraten | 27-12-12 | 19:41
Dan doe je toch gewoon de wettelijk verplichte rondjes op de schietbaan?
Mag je de hele bubs thuis hebben.

Jackanders | 27-12-12 | 19:48

Tsja, de waarheid ligt in het midden. Ik woon niet voor niets op het platteland: geen Randstedelijke idioten, maar gewoon degelijk volk. Het ergste wat hier doorgaans gebeurt is een verloren sleutelbos.

Aan de andere kant, van de politie in Nederland hoef je niets te verwachten, en wie beschermt je dan wel als er een stel agressieve criminelen denkt dat ze je huis kunnen binnenvallen en je gezin bedreigen?

*Buks oppoetsen doet op schommelstoel op veranda*

ZDEV | 27-12-12 | 19:46

Zou hier ook gewoon moeten mogen.
Ten eerste heb je van de overheid niets te verwachten qua bescherming behalve het aan de dader doorgeven van je NAW.
En ten tweede hoort de overheid zich zorgen te maken over de burgers ipv andersom.
Het is helaas niet meer zo gezellig hier als twintig jaar geleden.

vetkleppert | 27-12-12 | 19:46

Geef die gozer in die laatste pica een stuk gereedschap, en kijk of ie ineens een stuk slimmer is.

Ik denk het niet...

ZKH EénOog | 27-12-12 | 19:45

@Desmoulins | 27-12-12 | 19:41
Juist! Dat bedoelde ik. Had alleen even geen zin om het allemaal op te schrijven.

Godsammekraken | 27-12-12 | 19:45

Anyways. Als je met droge ogen durft te beweren dat je hier niet een keer bij wil zijn dan ben je je pik niet waard.

www.youtube.com/watch?v=txVez6mATCc

Godsammekraken | 27-12-12 | 19:44

Ze lopen daar al jaren tegen dezelfde problemen aan, als iedere imbiciel een wapen kan krijgen dan krijg je dit soort fratsen.

Swemmei | 27-12-12 | 19:43

Als na 1 januari de criminelen uit Bulgarije en Roemenië ons land overspoelen om u en uw naasten te beroven dan is zo'n wapen misschien nog niet zo'n gek idee...

eerstneukendanpraten | 27-12-12 | 19:41

Tuurlijk, meer wapens op de markt. Het loopt allemaal op rolletjes in de USA, de kans dat iemand doordraait en gaat moorden als final statement is nagenoeg nihil &lt;/sarcasm&gt;

dj tonedeaf | 27-12-12 | 19:41

God bless America.... With what they deserve .

irma zonderboezem | 27-12-12 | 19:41

http://www.youtube.com/watch?v=w1yytHt_b0I&

endtotrolling | 27-12-12 | 19:41

"Guns don't kill people. People kill people."
Met *guns*, dat dan weer wel...

Lijkt me logisch... | 27-12-12 | 19:41

Iesch inderdaad koeltoerrr. Maar wel een waar ik jaloers op ben. Heeft iets te maken met wantrouwen ten opzichte van het overheidsmonopolie op geweld. Als we straks allemaal onder de knoet der EUSSR leven begrijp je wel waarom.

Godsammekraken | 27-12-12 | 19:40

Ik kan niet wachten op de drie dwaze dagen van de PiPa-HEMA.

N=1 | 27-12-12 | 19:39

Toch maar uitbreiden naar de Us of A (Arms/guns)

Crematorium-de-Asbak | 27-12-12 | 19:39

Gun Control: Na God bestaat wel/niet #2 der oeverloze discussies.

Godsammekraken | 27-12-12 | 19:38

De reden is dat in de VS de burger zich mag en moet beschermen, kunnen we vreemd vinden, maar is hun land, hun keuze.

smdyasc | 27-12-12 | 19:38

Who gives a fuck

carramba | 27-12-12 | 19:38

70 jaar geleden vielen er ook al veel gun-doden.

gnapgnap | 27-12-12 | 19:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken