Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondertussen op de Nederlandse scholen

Bijna vakantie. Kerstvakantie nog wel. Dat betekent dat docenten er massaal de brui aangeven. DVD'tje er in en lekker op de gang koffiekeuvelen met collega's. Zo gaat deze twittersearch al sinds vorige week. De meeste middelbare scholen zijn de afgelopen dagen veranderd in bioscopen en intussen klagen wij maar dat we onze kinderen niet op hoger kennisniveau kunnen krijgen. Positieve kant: De 1040-urennorm gaat gehaald worden. En we hebben er over een paar jaar wel een paar steengoede filmrecensenten bij. Dat zal Jan Smit fijn vinden.

Reaguursels

Inloggen

Wat een mongol, die @coenrice

Ted is een bazenfilm

R0BB3RT | 20-12-12 | 12:46

-weggejorist-

Sodeju¡ | 20-12-12 | 01:13

@OpgestroopteMouwen | 19-12-12 | 18:09
@piet keizer | 19-12-12 | 21:44 |
Natuurlijk is het Nederlands onderwijs slecht. Dat is al heel lang het geval, gezien taalfouten in de reactie van eerstgenoemde.
.
'Keizer' spreekt over 'mijn leerlingen', zichzelf hiermede kwalificerend als docent. Geweldig man! Succes met je werk op de Titanic. IJsschots al in zicht?

Van Dikhout | 19-12-12 | 23:00

Het onderwijs is niet meer wat het vroeger was.

websenior | 19-12-12 | 21:45

Hallo meneer "opgestropte mouwen " die zo goed kan spellen. Vakantie met een "k". En " in" de zesde klas. Twee foutjes die bij mijn leerlingen in havo 4 zelden gemaakt worden. Leerlingen maken lange dagen op school hoor, een filmpje (kan zeker educatief zijn) kan best hoor zo vlak voor de kerst. Niet te snel klagen, het onderwijs in Nederland is zo slecht nog niet.

piet keizer | 19-12-12 | 21:44

Dat is ook het enige wat ze kunnen met het digiboard, een youtube opstarten. Vraag die docenten maar eens of ze ook les kunnen geven op het digiboard.

Slomo | 19-12-12 | 19:53

Zal morgen mijn lesvoorbereidingen voor vrijdag hier plempen. Staat geen film op.
Rotte appelen heb je overal.

Robert John | 19-12-12 | 19:04

Liesjuh | 19-12-12 | 15:14 |
Significant groter? Groter dan wat? En hoe is dat 'significant' verschil vastgesteld?

OpgestroopteMouwen | 19-12-12 | 18:16

Tot de laatste dag vóór de vacantie hoofdrekenen, aardrijkskunde en opstellen schrijven, dat is wat ik me herinner. En ook nog eens gewoon straf voor niet opletten en kletsen, zoals op gewone schooldagen.
Vervelend, maar ik kon dan wel weer op de zesde klas beter rekenen en spellen dan mijn Havo-achterneefjes en -achternichtjes nú.

OpgestroopteMouwen | 19-12-12 | 18:09

De VVD is ook niet gebaat bij een hoger kennisniveau voor hun toekomstige lijfeigenen.
De zelfverlichte iluminati heeft zo zijn eigen instituten.
Waar wel iets geleerd wordt.

oplichter | 19-12-12 | 17:10

Vraag aan mijn 14-jarige zoon: "heb jij1 deze week al film gekeken op school?
Hij:"nee, hoezo?"
Ik:"nou, het schijnt dat er nogal wat films worden gekeken in deze periode voor de kerstvakantie".
Hij:"oh, maar wij doen dat het hele jaar, hoor".
Ik:"en wat voor films zijn dat".
Hij:"gewoon, wat ze daar hebben".

*zucht*

vwo is ook niet meer wat het geweest is.

Blowfish | 19-12-12 | 15:52

@Zeg maarKaas_cuevara
Zeer pover, dat mag u vinden, vooralsnog heb ik u niet kunnen betrappen op repliek van hoger niveau...

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:47

komt net voorbij:

@DionR10 - 15:31:38 morgen school tot 12 film kijken en vrijdag alleen maar kerst ontbijd !

volgens mij moet dit persoon nog wel even naar school..

timmer1 | 19-12-12 | 15:45

@eerstneukendanpraten
Vind 't wel vermakelijk. In mijn eerste post spreek ik alleen mijn verbazing uit over het feit dat de school er mee akkoord gaat dat ik 'r thuis houd.... DAT geeft aan dat de school dus ook niet weet hoe ze die uren moeten vullen. Vervolgens wordt ik afgefikt omdat mijn dochter om extra werk vraagt en ik als vader zijnde daar trots op ben. Daarna ben ik 'blijkbaar belezen' en 'arrogant'. Soit!

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:44

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:18
Zeer pover, net als de rest van je replieken. Gelukkig kun je de overduidelijk aanwezige capaciteiten van je dochter projecteren op jezelf.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 15:36

@ sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:18
Daar ik zelf redelijk zelfverzekerd ben, word ik niet snel onzeker van zelfverzekerde mensen in mijn nabijheid.

Arrogantie kan nauwelijks losstaan van de directe omgeving. Ergo, een bijzonder onhebbelijke aandoening waar derden last van hebben.

Pa Cartwright | 19-12-12 | 15:26

-weggejorist-

Babymuis | 19-12-12 | 15:19

@sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:15

Dus hou je die liever thuis.

Bruno Alaska | 19-12-12 | 15:19

@Pa Cartwright
U wordt onzeker nabij zelfverzekerde personen? Enige vorm van arrogantie kan u ook niet ontzegd worden...

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:18

@ Liesjuh | 19-12-12 | 15:14
Uitstekende uiteenzetting. Kus.

Pa Cartwright | 19-12-12 | 15:16

@bruno Alaske
In groep 8 zit alles qua niveau nog bij elkaar natuurlijk, pas als alle leerlingen naar het voortgezet onderwijs gaan gaat iedereen naar een opleiding naar niveau/ keuze. Helaas loopt mijn dochter voor qua interesses en verveeld ze zich dus stierlijk, gelukkig krijgt ze dus extra werk om zich verder te ontwikkelen. Vandaar het Latijn en extra wiskunde...

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:15

Ik ben docente engels op een middelbare school. En ik kan je vertellen dat de lesuren vlak voor de kerstvakantie zowieso verloren zijn, of er nou film gekeken wordt of iets 'serieuzers' op het programma staat. De kinderen zijn totaal niet geconcentreerd en eigenlijk niet in staat tot het oppikken van lesstof. Daarom kijken wij morgen en overmorgen de 'Christmas Carol': we hebben dit blok gewerkt aan kennis over de victoriaanse periode en Dickens en zijn radicaal nieuwe manier van literatuur schrijven (het gaat over normale mensen!! het is sociaal kritisch!! GASP!!), en ik hoop dat de kids bij het kijken iets van die kant van de Victoriaanse cultuur terugzijn. We hebben het ook gehad over Tennyson en de Prerafaelitische kunst, daarbij hebben we poezie gelezen en 19e eeuwse schilderijen gekeken. Een film is evengoed een cultuuruiting als deze meer 'intellectuele' benaderingen, en is misschien wel effectiever om op pubers los te laten omdat de kans dat ze er daadwerkelijk naar kijken en mee bezig zijn significant groter is....

Liesjuh | 19-12-12 | 15:14

Dus kinderen mogen geen film kijken, maar wij mogen wel met zijn alleen GeenStijl refreshen?

Afvalzak | 19-12-12 | 15:12

@ sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:07
Nonsens.
Van arrogantie hebben derden steevast last, van zelfverzekerdheid vrijwel nimmer.

Pa Cartwright | 19-12-12 | 15:11

En uiteraard allemaal legaal gedownloade DVDeetjes :-)

LostSandWich | 19-12-12 | 15:10

HoerenSloep | 19-12-12 | 14:03 | + 9

Je dacht toch niet dat de Timmehs dit niet voorzien hebben. Scholen krijgen netjes een rekening voor een standaard gebruik van dit soort films. Niets ontgaat ze.

nu even niet | 19-12-12 | 15:08

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:07 | + 0 -

Laat. Je. Niet. Opnaaien.

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 15:08

@Babymuis
*olie op 't vuur gooit*
arrogantie is de overtreffende trap van zelfverzekerdheid, niets mis mee dus.

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:07

@sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:58

Dat klinkt dan ook niet als een basisschool waar in de laatste week nog even teksten Latijn worden uitgedeeld.

Bruno Alaska | 19-12-12 | 15:05

@Doc Damage
Zeker niet, verre van dat zelfs... In mijn eerste tegeltje spreek ik nl mijn verwondering uit over het feit dat de school er geen probleem mee heeft als ik mijn dochter thuishoud, vandaar ook die 'WTF'... vervolgens vliegen de minkuddo's om m'n oren...

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 15:05

Aan al die posts te zien kan een lesje Nederlands geen kwaad op die scholen.

looprekje | 19-12-12 | 15:03

Wat een zure reacties!Laat kinderen toch lekker kind zijn, het leven is al zo kort.

Temazepam60milligram | 19-12-12 | 15:00

-weggejorist-

Babymuis | 19-12-12 | 14:59

@Bruno Alaska
Ik lul uit mijn nek?
De enige intentie die ik had is aangeven dat ik mijn kind liever thuishoud als ze geen les krijgt. Op iedere lagere school is het rond de vakanties altijd hetzelfde liedje, laatje opruimen, speelgoed mag mee naar school, koffie rondbrengen en, idd, film kijken... en, zoals een reaguurder voor mij al opmerkte, The neverending story dus. Zonde van de tijd....

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:58

Aha openbare scholen worden publike omroepen, beide betaald met belasting geld waarmee zij voor een habbekrats een film kopen en draaaien en achterover leunen. Is bijna nog beter dan huisjesmelken zoals andere roverheid en banken doen. Wie heeft het monopolie, daar gaat het steeds meer naartoe. Wie behoort tot de bevoorrechten en wie niet. Wat een "open democratie".

ecologiste | 19-12-12 | 14:54

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:44 |
U waant uzelf nogal belezen geloof ik...

Doc Damage | 19-12-12 | 14:49

@ Biff Eagleburger | 19-12-12 | 14:41
In mijn tijd bestond dat hele schoolgedoe nog helemaal niet.

Pa Cartwright | 19-12-12 | 14:48

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:20 | + 0 -

Je hebt er volgens mij een vriend en een vijand bij...

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 14:47

Is dit nieuws? Was bij mij op sgool ook al. En da's toch een jaartje of 25 geleden.

postmodernismisdead | 19-12-12 | 14:46

Als ik leraar was had ik een gsm jammer in mijn tas, zeker weten...

j0shua | 19-12-12 | 14:45

@Zeg maarKaas_cuevara
Geeft niks, openbare plantsoenen en parken moeten immers ook bijgehouden worden.

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:44

"@SENSICANE - 14:27:50 film op school kijken, nee hoor gewoon de #geenstijl Frontpage halen... triest ben ik!"
OMG!

WaitingLine | 19-12-12 | 14:42

BP Richfield | 19-12-12 | 14:41 |
Volgens mij liggen uw verwachtingen iets te hoog. Het zijn immers maar kinderen.

Doc Damage | 19-12-12 | 14:42

Toen ik nog op school zat hadden we niet eens TV. Als vermaak sloten we het minst mondige meisje uit de klas in de bezemkast op en met opgestroopte jandoedel ging je tekeer als een Russische matroos na 8 maanden onderzeeër. Euh, oh wacht.

Biff Eagleburger | 19-12-12 | 14:41

maar wel staken tegen een 1040 uren norm . . . .?

rooiebosduivel | 19-12-12 | 14:41

Wat lees ik nou?
@xvenividivici_ - 14:37:16
Joehoe nu op school een film kijken over Che Guevara beter als les !

ALS les? Nou leraren, pik dit meisje maar uit de film voor een extra lesje Nederlands.

BP Richfield | 19-12-12 | 14:41

@sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:30

Lul dan ook niet zo uit je nek.

Bruno Alaska | 19-12-12 | 14:39

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:30
Waarschijnlijk omdat ik in groep 8 aan het voetballen, hutten bouwen en belletje trekken was in plaats van Latijnse teksten te vertalen. Ook mocht ik toen graag een filmpje kijken, vooral op school. Sorry.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:38

We wachten op het vervangen van begrijpend lezen in de internationale vergelijkende onderzoeken van scholieren door 'geduldig filmpie aanschouwen'. Dan zullen we die uitsloverige Oost-Aziaten eens een poepie laten ruiken.

OpgestroopteMouwen | 19-12-12 | 14:35

Slimme marketeers gaan deze twitterfeed ontzettend misbruiken :)

Dannydekr 2.0 | 19-12-12 | 14:33

Ik ben niet elke dag vrij hoor, op maandag solliciteer ik altijd een paar uurtjes anders krijg ik geen uitkering meer. En dinsdag tot zaterdag beun ik zwart bij om mijn blow verslaving te onderhouden. Maar ook maar 4 uurtjes per dag hoor want voor 12 uur kom ik mijn bed niet uit natuurlijk.

daniel_1208 | 19-12-12 | 14:31

@Zeg maarKaas_cuevara
Ja... bij jou kom je niet echt verder, de diepgang van een roeiboot...

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:30

Er zijn genoeg (educatieve) films die onmisbaar zijn voor elk kind. daar kan je meer uit halen dan het zòòòveelste prietpraatje van je debiele Aardrijkskunde docent voor de kerst.

leeell | 19-12-12 | 14:29

Niets mis met een leerzame natuurfilm op z'n tijd.

Eric Blair | 19-12-12 | 14:29

-weggejorist-

Trots op de Rots | 19-12-12 | 14:28

t lup uit dn heand | 19-12-12 | 14:22 |
En je weet niet wat je mist, met name prikkels in hersengedeeltes die nu ongebruikt blijven. Een boek lezen vraagt meer dan afgestompt schermpje staren.

Watapatja | 19-12-12 | 14:27

In België nemen ze het onderwijs nog wel serieus en worden er voor de kerstvakantie examens afgenomen.... de kids daar blokken tot aan vrijdag gewoon door en zo hoort het ook!

Fatwabuster | 19-12-12 | 14:27

Wat heeft hardwerkend Nederland hier aan?

LikkePot | 19-12-12 | 14:25

Misschien als je C&M als profiel hebt (als dat nog bestaat tegenwoordig). Ik had het zwaarste bèta profiel en heb in de bovenbouw nooit meer een film gezien tijdens de lessen. Dat was alleen maar bij van die non vakken als CKV en tekenen.

Pantheist | 19-12-12 | 14:25

Trots op de Rots | 19-12-12 | 14:23
Klopt, maar ik heb zo het idee dat hij wel weet wat ik bedoel.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:24

-weggejorist-

Trots op de Rots | 19-12-12 | 14:23

Watapatja | 19-12-12 | 14:21 | + 0

een boek lezen is dan ook verschrikkelijk achterhaald.

t lup uit dn heand | 19-12-12 | 14:22

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:19
Voor inhoud moet je bij je wonderkind zijn, zo te lezen.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:22

Vergeet niet dat de huidige jeugd ingesteld is op visuele prikkels, maw achter een pc of voor de tv. Een boek lezen kunnen ze niet meer.

Watapatja | 19-12-12 | 14:21

@eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 14:14
volgens mij is trots zijn grapjes aan het uitproberen voor komend jaar als hij gaat doorbreken hier.

irriducibili79 | 19-12-12 | 14:21

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 14:14
Nee, dat is @TOTAAL ANAAL..
Ik heb zo het idee dat Trots op de Rots al iets langer meeloopt.

@Trots op de Rots | 19-12-12 | 14:11
Eens.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:20

Wat is er mis met film kijken?
ja.. nee. geen turks fruit of andere shit, maar 1 leerzaam filmpje zegt soms meer als een hele dag ouwehoeren van de leraar.

Terpen-tijn | 19-12-12 | 14:19

@Zeg maarKaas_Cuevara
Goede inhoudelijke opmerking man. ZwitsallutserT....

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:19

Leerlingen moeten gedrild worden voor het beste resultaat. Leraren van nu zijn slapjanussen. Een Mavo leerling uit de jaren '70 had meer discipline en parate kennis en was beter onderlegd dan een gymnasiast van nu. Om te janken.

Conan de Rabarber | 19-12-12 | 14:16

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:12
Ja, leuk man.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:15

Wat is "twitter"? Ik vergiste me laatst ook tijdens een feestje toen ik verstond "gangbang style" in plaats van gangnam..

funkyd | 19-12-12 | 14:15

Gebeurde bij ons ook als we vlak voor de vakantie door de lesstof heen waren. Soort van VrijMiBo maar dan van een week. Waren niet de meest spannende films trouwens, ik kan me 'die Blechtrommel' nog herinneren.

rickuhmja | 19-12-12 | 14:14

Trots op de Rots | 19-12-12 | 14:11 | + 0 -

Zeg Zwitsal, ben jij soms een nieuw Tros-programma?

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 14:14

Ach ja, The Never Ending Story, vaste prik. Met die grote vliegende hond. Gezellig man.

John McClane | 19-12-12 | 14:14

@Robbie Rotten | 19-12-12 | 14:11
N.S.B ???

miko | 19-12-12 | 14:13

Mijn eigen ervaring is dat bij bepaalde vakken (Aardrijkskunde, Geschiedenis, Economie) het veel leerzamer is om een interessante documentaire te kijken dan het monotone verhaaltje van de leraar.

Hiibb | 19-12-12 | 14:13

Dat herinner ik me ook nog wel. Als ook de docenten er genoeg van hadden, kwam er een televisie naar binnen gerold en mochten we gezellig met z'n allen naar een videoband kijken.

Eén keer keken we naar een videoband die van televisie opgenomen was door de docent. Hij verliet het lokaal om te praten met een andere docent. Toen de film voorbij was, bleek dat hij op die videoband ook twintig minuten aan porno had staan. Toen hij onze reactie hoorde, kwam hij het lokaal binnen stormen om ons uit te leggen dat hij niet wist dat er porno op die videoband stond.

Maar goed, nu zullen het wel gedownloade films in HD zijn die op 'n smartboard worden afgespeeld, dus ik kan begrijpen waarom de kinders van nu niet begrijpen wat ze nog op school doen.

Nequebard | 19-12-12 | 14:13

@daniel_1208 | 19-12-12 | 14:05
Elke week toch? En op Zaterdag en Zondag ook?
Bofferd!

miko | 19-12-12 | 14:12

@Jupiter3 | 19-12-12 | 14:07

Twitter, eikel.

Desmoulins | 19-12-12 | 14:12

@Zeg maarKaas_Cuevara
Ach, ze heeft maar zelf om wat extra werk gevraagd, 2 teksten vertalen, Latijn-NLs en vv en wat wiskunde... Als achtstegroeper zoek je toch wat om te doen. Ben er trots op dat ze meer uitdaging zoekt dan doelloos tv gaat kijken.

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:12

Ik maak het dagelijks aan den lijve mee.
Uitvaluren, tussenuren, studieuren, omdat de leraar naar vergadering, cursus, kamp of mindfullnesstraining is.

Toen ik op het VWO zat was je blij als er eens in de twee weken een uurtje uitviel. Tegenwoordig zijn ze teleurgesteld als het maar één uur op een dag is.
En dan ook nog proberen om zoveel mogelijk mensen die eigenlijk niet bekwaam zijn door te laten stromen omdat er bepaalde quota's gehaald moeten worden.
Nederland kennisland, my ass, Nederland zesjesland daar gaan we naar toe.

Cuyahoga | 19-12-12 | 14:11

En waar is Buma Stemra dan? DVD's mogen alleen in huiselijke kring vertoond worden en niet zo in een openbare vertoning.

Robbie Rotten | 19-12-12 | 14:11

Ja vaste prik. En met de zomer vakantie word het nog erger, twee weken nietsnutten die kinderen.

miko | 19-12-12 | 14:11

-weggejorist-

Trots op de Rots | 19-12-12 | 14:11

-weggejorist-

Trots op de Rots | 19-12-12 | 14:09

@ daniel_1208 | 19-12-12 | 14:05
Ja. Maar op de middelbare school is woensdagmiddag nu eenmaal niet meer de vaste, vrije middag.

Pa Cartwright | 19-12-12 | 14:07

Oh, jullie zijn allemaal leraren en leraressen? En die johnny quid ook? Knap hoor. Wat een rare meneer dat hij dit zomaar kan concluderen. Is hij op alle scholen geweest? In elke les?

Jupiter3 | 19-12-12 | 14:07

Valt me nog alles mee dat ze niet massaal Sgool schrijven.
yespur | 19-12-12 | 14:00

Komt omdat er op de woorden 'film', 'kijken' en 'school' wordt gezocht

Idontgiveafunk | 19-12-12 | 14:07

Toen ik op de (Pas op: Oud-alert!!) zesde klas van de lagere school zat hebben wij van januari tot en met juni alleen aan de afscheidsmusical gewerkt. Ach ja....

Ales | 19-12-12 | 14:07

Haha losers ik ben gewoon vrij.

daniel_1208 | 19-12-12 | 14:05

Zou er ook geweld te zien zijn in de vertoonde films? Het zou me niet verbazen. Zoals weinig meer tegenwoordig.

Normpje | 19-12-12 | 14:05

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:03
En terecht. Als je voor een school de invulling van de schooldagen wilt bepalen, moet je er gewoon zelf één beginnen. Kwezel.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:04

Het zou wel handig zijn als we wisten welke films er zoal voorbij komen.

irriducibili79 | 19-12-12 | 14:03

En wat vinden Fred Kuik en Tim Teeven hiervan? Volgens de vervelende schermpjes bij de start van de film MAG dit helemaal niet. En ik schat in dat de docent een zelfgebrand DVD-tje van een torrent of nzb heeft geknutseld...

HoerenSloep | 19-12-12 | 14:03

Eén ding scheelt, "domme films" en "kutfilms", in de ogen van de leerlingen, bevatten meestal een educatieve boodschap. als nou per klas één leerling die boodschap eruit haalt heeft het al nut gehad.

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 14:03

Dit dreigde dus ook bij mijn kind op school te gebeuren. Even medegedeeld dat dochterlief dan gewoon thuisblijft, was geen probleem..... WTF??

sir Its-a-shame | 19-12-12 | 14:03

Ze hoeven niets te doen en dan klagen ze dat het saai is. Betekent dat dat ze liever wat extra huiswerk krijgen?

Requiescat in pace | 19-12-12 | 14:02

Moet kunnen, doe ik ook regelmatig met mijn kinderen op een zondag middag.

Idontgiveafunk | 19-12-12 | 14:01

Revolutionaire gedachte: misschien is het detineren van pubers en lesstof mondeling oplepelen wel hopeloos achterhaald!

Godsammekraken | 19-12-12 | 14:01

Valt me nog alles mee dat ze niet massaal Sgool schrijven.

yespur | 19-12-12 | 14:00

Joh, houdt ze binnen hè.

Buffell | 19-12-12 | 14:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken