Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KPN dwingt leveranciers tot prijsverlaging

kpnmaffia534.jpg Telecomreus KPN is de Albert Heijn onder de belboeren: als hun eigen positie verzwakt door marktomstandigheden, draaien ze de duimschroeven aan bij de toeleveranciers door ze tot prijsverlaging te dwingen. Want KPN (dat zelf een betalingstermijn van 90 dagen hanteert voor haar leveranciers - moet je als afnemer van hun diensten eens proberen) ziet liever kleine bedrijfjes lijden onder de crisis dan zichzelf. Dus of u even de tarieven met TWINTIG PROCENT wil verlagen, meneer de toeleverancier. Oh niet mee eens? Nou dan annuleren we toch gewoon het hele contract. Wat nou oneerlijk? Dat is gewoon hoe je 'too big to fail' wordt, moehaha. Leuk voor de consumenten van KPN ook, want dit is hoe hoogwaardige toeleveranciers allemaal afhaken en de eindgebruiker uiteindelijk rotzooi van de goedkoopste aanbieder geleverd krijgt. Zó ontstaan debacles zoals UPC Horizon. Pica opklikken voor hele wurgdreigement op KPN briefpapier. De toch al knarsende koers van de Koninklijke KPN volgen doet u hier.

Reaguursels

Inloggen

De KPN is "zum kotzen" in de strontplee van meest arrogante Nederlandse bedrijven. Shell is er ook zo een die de wurgcontractnektouwtjes steevast in te grote aantallen uitdeelt.
Ik wens alle vuile uitzuigers een spoedig en vooral pijnlijk faillisement. Dat die club aan de onderkant en bovenkant maar gewoon helemaal mag openscheuren en alle oplichters en zakkenvullers ineens afvloeien naar de verdiende bijstand met voedselbankdieet. Ram die managers zo'n vierkant toestel uit de jaren 70 in de strot en ze lopen gierend van de bakkelietdamp de UWV's binnen.
Het moet gdvr eens afgelopen zijn met die arrogante plasticface managers. Die gore grijpgraaiers. En dat geld ook voor advocaten, tandartsen, specialisten, notarissen en niet te vergeten de dikvreetbanken en broekzak op teelbalvullers. En dan nog de "Lying Dutchmen". De liegende politicus met de vies lachende Rutte voorop. Kunnen we de hele handel niet eens gewoon in de maatschappelijke kliko flikkeren? Dit land is het zat!

slakkenzout | 19-12-12 | 23:14

Over schaamte-cultuur gesproken.
Naast de 'enerverende' beroepen zoals verkeersflitser, politicus, bestuurder of bankier zou ik me goed kunnen voorstellen dat je op een feestje niet meer durft te vertellen dat je bij KPN werkt; nou wellicht 'dat' je er ooit eens hebt gewerkt..

afdankert | 19-12-12 | 22:20

Niets nieuws onder de zon. Dit soort kortingen hanteren de door VVD en PVDA geprezen (zorg)verzekeraars al drie jaar. Ziekenhuizen dienen meer te leveren voor 18,3% minder. En dan nog verbaasd zijn dat er dingen spaak lopen.

DrBowned | 19-12-12 | 21:54

Jezus, ben ik blij dat ik niet voor KPN CORPORATE MARKET werk. Zou me kapot schamen (het is alsof je bij de verkeersdienst werkt en auto's flitst, daar schaam je je voor en vertel je ook aan niemend).

Dikke Worst | 19-12-12 | 20:07

@Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 13:13

Ja, dat geldt voor veel KPN-ers: even bij PZ langskomen ... "je moet weg". KPN ontslaat per jaar 1500 medewerkers. Dus dat is dus voor die medewerkers niet -20%, maar veel nog meer -%

appelboor | 19-12-12 | 20:00

@normanius | 19-12-12 | 13:05

Doen. Laat even het resultaat weten.

Voor de duidelijkheid: jij hebt die mogelijkheid al; volop keuze en concurrentie op het vlak van mobiel en internet. Jij bent vast al eens overgestapt omdat een andere provider meer dan 20% goedkoper aanbood?

appelboor | 19-12-12 | 19:55

Zouden we dat ook bij de hoeren kunnen doen?

"Ja, de Breezah sletjes zijn stukken goedkoper, omlaag met die prijs dus!" ??

Geyle turk | 19-12-12 | 19:31

KPN Corporate market, de grootste en meest onmogelijke ballentent die ik ooit heb mogen aanschouwen. Vragen de hoofdprijs, laten het werk vervolgens slecht en traag uitvoeren in een ver land in een andere tijdzone. Raar he, dat het zo slecht gaat met die toko? Blij dat ik er niets meer mee van doen heb.

Zware Majesteit | 19-12-12 | 19:02

oud verhaal
kpn doet dit al jaren. zzp die het werk niet mee rin veertig doen maa rin 36 uur omdat zij commerciele tijd voor zichzelf moeten hebben aldus de kpn.

kregen al jaren geleden toen nog per brief de mededeling dat de prijzen met 5 procent naar beneden moesten.

De vraag was telkens van ons aan de klant whats is in for me. en dan denken ze na en komen met leuke voorstellen zoals gratis parkeren voor onze medewerkers.

bijde grote bedrijven die volliepen met consultants was het ook wel de gewoonte om iedereen begin december naar huis te sturen. Er waren bedrijven die de consultants verplichten om tussen kerst en oud en nieuw bij de klant te zitten terwijl de medewerkers er zelf niet waren.

20% is wel veel doet mij eerder denken wat volvo vraagt van zijn toeleveranciers.

dolffie | 19-12-12 | 18:28

GeenStijl, maak van die brief eens een versie vanuit de consument richting KPN?
-
Voorbeeldje:
-
Ook deze consument staat net als andere consumenten onder druk door stijgende uitgaven en stagnerende inkomsten. De oplopende levenskosten en
overheidsbezuinigingen zorgen voor meer druk op de portomonee.

Als gevolg hiervan is deze consument genoodzaakt aanvullende maatregelen te nemen om het hoofd te kunnen bieden aan deze moeizame marktomstandigheden.
Eén van die acties heeft betrekking op de dienstverlening die ik bij u afneem. De huidige tarieven zijn door mij als niet meer marktconform beoordeeld,
en ik wil u daarom met klem verzoeken uw tarieven met 20% te verlagen.
-
Alle KPN klanten die brief opsturen en kijken wat ze te melden hebben!

davimore | 19-12-12 | 18:17

Beste werkgever, door sterk stijgende lasten is uw salaris niet meer marktconform. Ik wil u met klem verzoeken mijn salaris met 20% te verhogen met terugwerkende kracht tot 1-1-2012.

met vriendelijke groet,

Dikkie_Dik | 19-12-12 | 17:56

@Osdorpertje | 19-12-12 | 16:50
XS4ALL is al sinds 1998 van KPN. Al hebben ze nog redelijk veel vrijheid, vandaar dat ze Fritzboxen mogen leveren ipv die verschrikkelijke Experiaboxen van de andere KPN-labels. Heb zelf XMS wat ook overgenomen is door KPN en naar verluidt Telfort gaat worden. Heb gewoon mijn eigen router en encryptievrije DVB-C. Maar zodra KPN dat de nek gaat omdraaien ben ik er weg.

John Toroflex | 19-12-12 | 17:21

@Watapatja | 19-12-12 | 13:23
Dat komt omdat een klein bedrijf afspraken moet maken met collega's om dit te voorkomen (mag niet van de NMA), en een groot bedrijf maakt afspraken met zichzelf (dat mag dan weer wel).
Einde van het verhaal: dankzij het kartelverbod zitten we steeds vaker opgescheept met monpolisten.

frank87 | 19-12-12 | 16:57

Ik ben al jaren weg bij KPN omdat ze veel te duur zijn.
Mijn internetprovider (XS4All) bood de mogelijkheid om mijn abonnement om te zetten in een ADSL only abonnement. Dezelfde internet provider gaf mij tevens een van de beste VoIP modems in bruikleen (FritzBox).
Ik heb een nummer van budgetphone waar ik op gebeld kan worden. Kost me €10,00 per jaar. Al mijn uitgaande gesprekken voer ik via voipcheap. Als ik daar €10,00 beltegoed koop mag ik eerst 3 maanden lang gratis bellen met heel Europa voordat mijn beltegoed wordt aangesproken. Ik betaal nu nog maar €30,00 per jaar om via een vaste lijn te kunnen telefoneren. Dat betaalde ik vroeger bij KPN per maand.

Ik was laatst aan het kijken voor een iPhone (aaifoon) want een mens moet toch met z'n tijd meegaan en die zou mij €78,00 per maand kosten (na de kortingsperiode). Van alle providers waren zij de duurste.

Aan hun tarieven kan het niet liggen dat ze hun leveranciers niet meer kunnen betalen. Waarschijnlijk zijn hun marges gewoon te groot.

Osdorpertje | 19-12-12 | 16:50

@ZKH EénOog | 19-12-12 | 13:01
Neelie Kroes (vroeger PTT-vrouw toch), roept ook heel hard, hoeveel ze de consument bespaard heeft als eurocommisaris van mededinging. Nooit hoeveel het de producent (de hardwerkende Nederlander in VVD-termen) gekost heeft.

frank87 | 19-12-12 | 16:36

Wat grappig,naiëf en zelfs een beetje lief dat mensen hier van schrikken.
Werken jullie in de zachte sector of zo, veel geitenwollensokken,samen de veganistische broodmaaltijd tussen de middag, enzovoort?
Dit heet zaken doen, en geld verdienen, niks raars aan, je knijpt je leveranciers en afnemers zo hard mogelijk uit.

captainobvious | 19-12-12 | 16:33

@Miss Diction | 19-12-12 | 12:58
Ik vrees van niet. De Nederlandse overheid moedigt dit aan, als "goed voor de consument". Vanwege de algehele producentenhaat (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/...). Producenten werken namelijk, en daar zou je wel eens vies van kunnen worden, die moeten dus snel naar China verbannen worden.

frank87 | 19-12-12 | 16:29

Gelukkig verlaagd de regering, dat wil zeggen de vastgoed maffiosi onder leiding van trekpop Rutte en zijn helper 'ze Mask' ook zijn afpersings tarieven.
Dat strategisch stemmen gaat zijn zoutzure vruchten reeds afwerpen.

oplichter | 19-12-12 | 16:24

KPN is ook al aangespoeld op de Razende Bol.

insensitive clod | 19-12-12 | 16:00

beste commenters,
Jammer genoeg weer schokkende zaken gelezen en het pas jammer genoeg in hoe ik over grote bedrijven, bestuurders en managers denk.
Ik denk dat we het er allemaal wel over kunnen zijn dat geprivatiseerde ondernemingen zoals KPN, PTT etc allemaal volledig leeggezogen zijn geworden door bestuurders en managers. Het voelt voor mij alsof ik zit te denken aan een grootouders die maar niet dood willen gaan maar ondertussen 50 rijden op een snelweg. Het systeem werkt niet meer. Kapotgemaakt door een groep onaanraakbare graaiers die simpelweg bevelen naar beneden geven en zelf geen gevolgen zullen ondervinden van hun acties. Ik heb veel goede (drastische) oplossingen gelezen en achtergrond info over het ontstaan van de problemen. En beiden hebben te maken met het laten ophouden van bestuurswantoestanden zoals die nu heersen. Het dode hout moet weggesnoeid worden opdat nieuw vers hout kan groeien. Maar wie gaat de bestuurder (400 miljoen aan kosten??) vertellen dat zij dood hout zijn en vernieuwing in de weg staan? Alsof ze iets van je zouden aantrekken. En daarom is dit systeem gedoemd te sterven en kunnen we niets doen dan kijken. Maar dat laatste is niet geheel waar. bewustwording en boos zijn is een absoluut begin van omwentelingen. Regenten en bestuurders houden niet van bewustwording en boze mensen, dus laat het daar mee beginnen. En als je papa of mama manager of bestuurder is: altijd -1

appeltjesgroeneweide | 19-12-12 | 15:58

Ik heb net 20% loonsverhoging gevraagd anders zou ik het contract opzeggen. Geen probleem. Gewoon gekregen. Kan iedereen proberen. Of het iederéén lukt is een tweede.

Koonkluk Huis | 19-12-12 | 15:57

moehahaha, tarieven gaan juist omhoog!! KPN wil geen contract afsluiten! Jammer dan. Had vorige week nog zo'n huilebalk aan de lijn dat een serverpandje dreigde plat te gaan. Die denken echt dat je zit te wachten tot hun bellen. En zelfs als je alles verzet om morgen langs te komen gaan ze dreigen met van alles en nog wat.
Sink in the shit!

zegmaarF | 19-12-12 | 15:32

Steven van Schilfgaarde is een über-financiëlerik, een Register Controller. Geen enkel inzicht hoe onderhandelingen werken en geen idee wat er gebeurt als de helft van de leveranciers afhaakt. Dat gaat de afdeling procurement op geen enkele manier bijbenen. Grappige is dat veel bedrijven in Nederland, van ZZP tot multinational, al niet meer willen leveren aan KPN. Vanwege de betalingstermijn (in sommige gevallen zelfs 120 dagen), de manier waarop je behandeld wordt, en het feit dat KPN voor jou bepaalt wat je marge mag zijn. De Chinese leverancier van VDSL modems vraagt al betaling vóór levering, omdat ze het niet vertrouwen. Too big to fail? KPN? Echt niet. KPN gaat binnenkort failliet en gaat met een skeleton-crew verder in het zakelijke segment. De rest wordt opgehakt en door de curatoren verkocht aan de hoogste bieder.

Mr Dixit | 19-12-12 | 15:19

Beetje lopen huilie doen op Geenstijl. Wees dan een vent en geef de vinger aan KPN. Heb je niks.

NerdAlert | 19-12-12 | 15:07

Beetje goedkoop dit. Heb allang -20% om de oren gekregen van nog zo'n reus. Ze doen het allemaal.

NerdAlert | 19-12-12 | 15:05

@Saaihead | 19-12-12 | 13:32
Probleem is alleen dat veel te veel mensen niet de ballen, zin of motivatie hebben om ook naar hun provider toe te stappen.

Buffell | 19-12-12 | 15:04

Dit gebeurd zovaak.
Bedrijven met macht positie sturen naar al hun leverancies een bericht van: "wij hebben zojuist gehoord dat u XX% goedkoper ben geworden."
En als je dit "vergeet" door te berekend in je vacturen doen hun het wel voor je.Als extra "service".
Of het geintje van de AH dan.
We betalen onze facturen pas na 9 weken.
Zodat wij alles al kunnen verkopen en geen eigen vermogen hoeven te gebruiken.

FlaaMindO | 19-12-12 | 14:53

Beste KPN/HI,

Als trouwe klant heb ik het door de crisis een beetje zwaarder dan verwacht. Hierdoor houdt ik niet genoeg geld over aan het eind van de maand.
Ik neem Internet via de telefoon af. Ik betaal 30 euro voor 1 Gb data verkeer. Dit is niet bepaald MARKTconform

Ik wil u daarom ook verzoeken om mijn abbo met 20% te verlagen.

alvast bedankt

en de hatelijke groeten,

Kees net als me Broer

Kees netals me Broer | 19-12-12 | 14:50

Elmauro | 19-12-12 | 14:30 | + 0
Laat de Belastingdienst dat maar niet horen.

Mahatma | 19-12-12 | 14:43

Niet alleen KPN. Hun zus ook, TM. Moest ik 180 euro terug krijgen van een bestelling waar de kleur niet gewijzigd kon worden, maar de bestelling moest annuleren en opnieuw bestellen en OOK opnieuw betalen, maar 4 weken later pas mij geld terugkreeg van de eerst bestelling, maar eerst nadat je 3 keer de klantenservice moest bellen en 5 euro belkosten kwijt bent aan hun. Anderen dwingen te betalen, maar zelf eerst de klant zijn geld te lang vasthouden.

Pechvogel | 19-12-12 | 14:38

Dit heeft niets met privatisering te maken maar met (incompetent)mismanagement en een visie-loze strategie.

1. KPN is shrink yourself to greatness: van de 40.000 medewerkers in jaar 2000 zitten er nu nog ca 18.000 en alle omzet vliegt net zo hard achteruit.
2. De salarissen en bonussen van het management zijn exponentieel gestegen en alleen de grootste ellebogenwerkers zijn overgebleven. De managementboard bestaat uit een man of 8 terwijl 4 gebruikelijk is bij een bedrijf van deze omvang. Het aantal EVP's, VP's, Directors etc. is ontelbaar. !000 van dit soort jongens kosten bij elkaar zo Euro 400.000.000 per jaar aan salarissen + bonussen + auto's etc. Even kijken waar we kunnen besparen.
3. Volsterkt visie-loze en niet innovatieve cultuur waarin directie publiekelijk gaat staan huilen als Whatsapp en Skype de omzet wegkapen terwij ze lekker 15 jaar een sms-dienst tegen een marge van 999% hebben verkocht zonder ook maar 1 cent te besteden aan innovatie en verniewing. Triest.

Conclusie: Heel de Management Board onstlaan op paar gedreven operationele managers na die het netwerk aan de gang kunnen houden. Private Equity bedrijf erin met goede mensen uit silicon valley of China met kennis van echte innovatie. Nieuwe diensten lanceren in zelfde tempo als Google of Apple doen en daarmee voortdurend waarde toevoegen voor klanten en leveranciers. Dat is de realiteit van de dag en dat zou de Raad van Commissarissen van KPN ook eens moeten inzien.

bovenwater | 19-12-12 | 14:36

Dit is niet zo raar hoor... iedere zichzelf respecterende multinational stuurt in slechte tijden regelmatig zo'n dreigbrief.

DeSteef | 19-12-12 | 14:33

Albert Heijn verlaagde op deze manier eens mijn freelance tarief met 10%. Ik kon ze geen ongelijk geven, heb nooit begrepen waren ze bereid waren 110 euro per uur voor mijn werkzaamheden (32 uur per week, jaren achtereen) te betalen.

Elmauro | 19-12-12 | 14:30

Mijn gepensioneerde buurman was getrouwd met de dochter van een tuincentrum. Hij was van de oude stempel, de man is de baas, de vrouw moet haar bek houden. Rond 1990 zette hij al het spaargeld (zeg maar een miljoentje of zo) van zijn vrouw in aandelen KPN tegen de koers van 192 gulden. Daarna keldert de koers van aandelen KPN naar 6 gulden rond 2000. Hij heeft de rest van zijn leven die koers bijgehouden in een boekje maar nooit meer substantieel zien stijgen. Bij zijn begrafenis in 2006 ging het boekje mee in de kist. Ik had in dezelfde tijd een garagebox gekocht voor de verhuur. Hij vond dat niet wijs. Zo gaat dat met de KPN, mensen draaien zich nog om in hun graf vanwege dat bedrijf.

Ikbeneenzelfbouwer | 19-12-12 | 14:29

@netniet | 19-12-12 | 13:51
Weet je hoe je je betalingsproblemen in Mexico oplost?
Tip: in Nederland mag dat niet!
necrosis | 19-12-12 | 13:55

Ik heb zomaar een vermoeden. Ze lossen wel meer probleempjes zo op daar. Deze bewuste snuiter heeft zeker nog 50 mld over dus zo'n vaart zal het niet lopen.

netniet | 19-12-12 | 14:18

"Concurrentie en marktwerking zijn essentieel voor de werking van het kapitalisme." Een illusie dus. Zoals de financiële crisis ons iets leert is het kapitalisme voor de armen en socialisme voor de rijken.

Bertus Brulbroek | 19-12-12 | 14:16

Een hoop geblaat door de doorsnee reaguurder van GS (kom maar op met de minnetjes).

99,89% van de GS reaguurders zijn loonslaven of puistige scholieren. Dus hebben die helemaal niets te zeggen als KPN een wurgcontract opzet. Sterker nog - als hun bedrijf een keer de loonsverhoging niet door zet dan gaan ze nog steeds naar huis om naast moeder de vrouw in hun gebreid broekje op de bank te zitten en naar SBS6 te kijken.

En als gewone consument heb je aan KPN een betrouwbare partner.
Ik heb ook een keer overwogen om mijn KPN aansluitingen (heb er twee) en mijn mobiele abonnement over te zetten naar een andere provider.

Probleem is dat ik zowel KPN als ook UPC, Ziggo en Vodafoon van binnen ken. Het is overal gewoon zwaar kudt. En dan moet ik een jaar lang een drama doorstaan dat zelf Youp van 't Hek niet eens kan oplossen.

Voor een leverancier is dit iets anders. Maar om 20% van je omzet prijs te geven is iets wat ook alleen maar de kleine bedrijven (schoonmakers, enz.) treft. De grote IT boeren die hun externen bij KPN dumpen gaan misschien 2% terug. Geen 20%.

Ikzelf heb net mijn eigen prijzen 5% verhoogd en mijn klanten zijn blij dat ze mij mogen betalen.

hangtiet met knoop | 19-12-12 | 14:13

Zaken zijn zaken en leverancier worden niet gedwongen mee te doen. Wil je niet? Dan haak je af.
Megalomaantje | 19-12-12 | 13:11

---------------------

Maar zeg, zo ga je toch niet met elkaar om. Zo maak je hele bedrijven kapot en wordt de sfeer op menig werkvloer nog zuurder en vervelender dan 'ie al is. En, los van de morele vraag, bestaat er ook nog zoiets als image loss. KPN is op deze manier heel hard bezig zich te ontwikkelen tot company non grada en hoeft op geen greintje goodwill meer te rekenen vanuit de maatschappij. Geen goede positie voor de lange termijn.

Dus jouw harde, Anglosaksische lijn is misschien leuk voor een jaartje snelle grijpstuivers binnenharken over de ruggen van hardwerkende mensen, maar zal zich daarna keihard tegen je keren. Tel daarbij op de verdere verhuftering en verharding van het zakendoen en ik betitel jouw instelling als onwenselijk, onwaardig en ongezond. Kortetermijnbeleid van het ergste soort, waar complete samenlevingen van naar de kloten gaan.

KlunsJohannus | 19-12-12 | 14:11

Als je de tarieven van je toeleverancier niet meer markt conform vind dan ga je dat PERSOONLIJK met je toeleverancier bespreken lijkt mij.
Er zijn volgens KPN dus blijkbaar andere bedrijven die wel markt conforme tarieven rekenen, als dat zo is zijn ze dus zelf akkoord gegaan met een te duur contract.
-
Als je als toeleverancier je prijzen op verzoek 20% naar beneden doet dan kom je volgens mij ook niet echt geloofwaardig over.
Als het de leveranciers inderdaad gelukt is om de laatste jaren de KPN voor 20% te naaien dan vind ik dat wel een pluim waard !!

bob de boarder | 19-12-12 | 14:05

Concurrentie en marktwerking zijn essentieel voor de werking van het kapitalisme. En het kapitalisme is fundamenteel voor onze huidige welvaart. Als je dat niet begrijpt, Van Rossem, en liever nepotisme of desnoods graag domme zakelijke afwegingen ziet, dan hoepel je maar op naar die wietkikkers van Retecool.

Taggart | 19-12-12 | 14:03

Ik zou graag zien dat GS een aktie aanzwengelt om op deze manier onze leveranciers te dwingen tot een tariefsverlaging. Het aanbod van internetdiensten stijgt, maar de concurrerende werking hier van belandt niet in mijn portemonnee.
Men gaat in onze gemeente glasvezel leggen en alle tarieven liggen akelig dicht bij die van de huidige kabelaanbieder.
Dus, GS, een gecoördineerde aktie richting kabelaars (UPC en Ziggo bijv.) zou de macht van de consument (en jullie) pas echt laten zien.

BekiekUtMoar | 19-12-12 | 13:59

@ miko | 19-12-12 | 13:32
Eens, ik heb nog steeds een vast telefoonaansluiting van de KPN, maar ga die binnenkort de deur uit doen. De huidige tarieven van KPN worden door mij niet als marktconform beoordeeld en hun uitgaande correspondentie niet als ethisch aanvaardbaar. Go FUCK yourself Steven van Schilfgaarde !!
www.kpn.com/v2/upload/3a8469ef-792b-4d...

Marcus Porcius Cato | 19-12-12 | 13:55

@netniet | 19-12-12 | 13:51
Weet je hoe je je betalingsproblemen in Mexico oplost?
Tip: in Nederland mag dat niet!

necrosis | 19-12-12 | 13:55

Hannah | 19-12-12 | 13:47

Die Mexicaan heeft 28% en is inmiddels al een miljard kwijt met zijn Europese avontuur.

netniet | 19-12-12 | 13:51

@Ing. eslapen | 19-12-12 | 13:43
Overigens verstuur ik geen 30 comments per keer, die duif zal dus 30 keer op- en neer moeten vliegen.
En dat gaat hem/ haar niet lukken.
*ook kucht*

necrosis | 19-12-12 | 13:50

Typisch weer... Heeft ING paar jaar geleden ook eens gedaan. Grappig, gebeurt altijd in december als opeens de budgetten ruimschoots overschreden blijken te zijn. Ligt dan vast aan die dure competente externen en vooral niet aan de eigen ingedutte incompetente medewerkers. Maar ja het is nog duurder om die laatste groep naar huis te sturen. No worries; net als ING toen zal KPN door de interimmers en freelancers gemeden gaan worden tot ze hogere tarieven gaan betalen dan ooit tevoren.

watissur | 19-12-12 | 13:50

Tja, begint de "ict" bubbel eindelijk te barsten? Was te voorzien. Beter opgeleid, minder zeurende (ik wil winterbandjes), meer uren werkende ICT'ers te vinden in het buitenland.

raoul_203 | 19-12-12 | 13:50

@necrosis | 19-12-12 | 13:47
ADSL, maar misschien VoIP en daar een modem overheen....

Ing. eslapen | 19-12-12 | 13:49

is kpn al in handen van die Mexicaan? laat maar in de stront zakken die reus, kopen we m daarna voor een appel en een ei terug

Hannah | 19-12-12 | 13:47

@Ing. eslapen | 19-12-12 | 13:43
Gebruiken ze daar misschien een 386 met 56K modem?

necrosis | 19-12-12 | 13:47

Vind het op zich wel goed gevonden. Als je je kosten op bepaalde plekken met 20% kunt snijden, door simpelweg wat briefjes rond te sturen, dan ben je lekker bezig.

netniet | 19-12-12 | 13:47

@Ing. eslapen | 19-12-12 | 13:43. Geweldige link! +++

Mgr. Denwop | 19-12-12 | 13:46

Irriteer me ook mateloos aan het feit dat ik bij de AH niet een grotere korting krijg dan mijn buurvrouw die nog geen kwart van mijn budget bij de AH besteedt. Waarom geven bedrijven als T-mobile, Vodafone, UPC, NUON etc etc niet eerst eens korting aan hun vaste (trouwe) klanten i.p.v.
Kortom, grote bedrijven zijn veelal log, lui en dom en niet in staat een relatie op waarde te schatten.
KPN verhoogde vroeger normaal gewoon de tarieven met 20% als ze niet meer concurrerend genoeg waren, vind het dus eigenlijk heel mooi te zien dat ze nu eindelijk lijken te beseffen dat goed inkopen je een grotere winst geeft.

crk | 19-12-12 | 13:45

@Mahatma | 19-12-12 | 13:05
'If you pay peanuts, you get monkeys'
Hey, die gebruik ik ook altijd!!
Maar het is inderdaad zo. Een bedrijf als KPN weet ook wel dat ze nog steeds een grote vis zijn voor veel bedrijven.En dan krijg je mannetjes die reken van 1,2,3, veel en onderschatten wat het leveren ze kost.Uiteindelijk krijgt KPN een kudtservice en moeten ze alsnog bij betalen of de slechte kwaliteit voor lief nemen. en de leverancier houd er ook geen dubbeltje aan over. verlies verlies situatie is het dan. Om eens in mngr jargie te blijven hangen.

miko | 19-12-12 | 13:39

@Seeker020 | 19-12-12 | 13:34
Gelukkig maar, want met Vodafone wil ik helemaal niets te maken hebben....
Ik zou liever alle telecomboeren negeren en mijn reaguursels per postduif sturen, maar dan duurt het zo lang.....

necrosis | 19-12-12 | 13:39

Kapitalisme in optima forma. Voelt heel amerikaans ook, dat gewetenloze 'leverage' spelletje. Bespugelijk.

tisseenschande | 19-12-12 | 13:38

wat een bullshit Geenstijl, zo werkt marktwerking nu eenmaal......... prijzen staan onder druk, marges staan onder druk. dankzij onze roverheid, die zo achter de privatisering van dit soort bedrijven stond zijn het grote logge conglomeraten geworden die doen waar ze zin in hebben zonder bang te hoeven zijn van hun concurrentie. aan de voorkant lijkt het alsof er heel veel concurrentie is op het gebied van telecommunicatie, maar als je goed gaat kijken zie je dat al die aanbieders hun "lijntjes" afnemen bij KPN

ITEACHYOU | 19-12-12 | 13:37

Koers KPN was ooit eens rond de Euro 24,- Ze gaan Worldonline aardig achterna zo...

eerstneukendanpraten | 19-12-12 | 13:35

@ZKH EénOog | 19-12-12 | 13:17
;)
Procenten, het blijft voor veel mensen moeilijk!

miko | 19-12-12 | 13:34

@necrosis | 19-12-12 | 13:31

Ik zei ook niet dat Vodafone KPN is, ze doen de helpdesk voor hun glasvezel en DSL verbindingen. Wanneer je XMS belt bv en daarna Vodafone, is er de kans dat je dezelfde agent aan de lijn krijgt. KPN zit overal vuistdiep in.

Seeker020 | 19-12-12 | 13:34

@Wilhem van Nathouwe | 19-12-12 | 13:30
Gezellige dikkert?
Heeft Dijksma alweer een bijbaantje?

necrosis | 19-12-12 | 13:33

Maar zijn er überhaupt nog mensen die diensten of producten afnemen van KPN? In mijn directe omgeving ken ik niemand. Of het nu gaat om tv, internet, vast of mobiel bellen. Er zijn veel goedkopere of betere producten en diensten. Wellicht dus als KPN eerst terug naar de core business.

FrankVeer | 19-12-12 | 13:33

@Buffell | 19-12-12 | 13:23 | + 0
Niet mee eens. Als elke grote ondernemer zo zou denken dat zijn ze zo over de kop. Ik ben het namelijk niet alleen, wij consumenten verzorgen met z'n alleen een groot stuk van de inkomsten voor KPN, als hele volksstammen je product links laten liggen dan piep je wel anders. Die actie met Buckler bier destijds is daar een mooi voorbeeld van.

Saaihead | 19-12-12 | 13:32

@Marcus Porcius Cato | 19-12-12 | 13:03
Nog veel beter is dat iedereen al zijn diensten opzegt! Dat zal ze leren.......

miko | 19-12-12 | 13:32

Van de week hier in mijn woonplaats was de KPN bezig met onderhoud aan de telefooncentrale. Staan er 5 (vijf) KPN auto's bij die centrale. Hoezo efficiënt werken bij KPN als 1 monteur het ook kan doen.

Eshek | 19-12-12 | 13:32

@Freedom4 Ever | 19-12-12 | 13:09

De overheid moet zich er dan ook niet mee bemoeien.

De overheid moet alleen het netwerk, dat gebruik maakt van publieke middelen, beheren, onderhouden en up to date houden. De kosten hiervoor worden naar gebruik doorberekend aan de commerciële dienstverlener, die dat dan maar verder met zijn klanten uitzoekt. En iedereen moet providertje kunnen spelen, zelfs de slager op de hoek, niet alleen de vier grote boys.

Dán heb je een vrije markt.

ZKH EénOog | 19-12-12 | 13:31

@Seeker020 | 19-12-12 | 13:14
Vodafone zelf is absoluut geen KPN!
Ik heb zelf (zijdelings) voor Vodafone gewerkt en dat bedrijf is zo mogelijk nog slechter/ erger dan KPN.
Maar het verschil tussen 'zwaar klote' en 'heel zwaar klote' is klein.
Ik durf het nauwelijks toe te geven maar ik ben klant bij KPN......
*in hoekje wegkruipen doet*

necrosis | 19-12-12 | 13:31

Oh en ik weet uit betrouwbare bron dat er bij KPN managers zijn die rustig drie iPhones per jaar verslijten. Valt ook nog best wat te winnen...

Doc Damage | 19-12-12 | 13:31

@Cuyahoga | 19-12-12 | 12:59
Maar als er bij Albert heijn vis ligt te rotten moet daar toch de keuringsdienst van waarden bij komen?

miko | 19-12-12 | 13:31

Ik ben benieuwd hoe Nuon reageert met die gezellige dikkert.

Wilhem van Nathouwe | 19-12-12 | 13:30

De staat gaat dus 20% minder ontvangen voor die frequenties die KPN net van ze heeft gekocht?

Mic Mokum | 19-12-12 | 13:28

Squeeze but don't strangle heet dat geloof ik.

Blauwe reiger | 19-12-12 | 13:27

@ paost712 | 19-12-12 | 13:20 |
Emailen?? Das veuls te innovatief joh.

normanius | 19-12-12 | 13:27

Dus 2-5% omzetdaling en 20% lagere tarieven gaan eisen lekkere reclame.

crisdegek | 19-12-12 | 13:26

Bedrijf maakt gebruik van sterke onderhandelingspositie om kosten te drukken in economisch barre tijden. Wereldnieuws.

rechtsliberaal | 19-12-12 | 13:26

Van de site van KPN:

Een belangrijk deel van onze duurzaamheidsimpact bevindt zich in de toeleveranciersketen. Hierin spelen milieuaspecten zoals energieverbruik, materiaalgebruik en recycling een rol. Maar ook sociaal-ethische zaken zoals arbeidsomstandigheden, mensenrechten en eerlijk zakendoen. KPN voert daarom een beleid om zijn leveranciers te stimuleren maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Wij noemen dat ons beleid voor duurzaam inkopen.

Eerlijk zakendoen? Ik denk dat we daar niet echt meer over twijfelen. Overigens past deze strategie wel onder het kopje 'duurzaam inkopen'.

Oceaanbodem | 19-12-12 | 13:24

@Conan de Rabarber | 19-12-12 | 13:03
Hehehe idd, als je daar intrapt wil je gewoon genaaid worden.

ShameLess | 19-12-12 | 13:23

de Bree | 19-12-12 | 13:07 |
Dit geldt ook voor bestaande contracten, gek genoeg in het verleden goedgekeurd door de rechter. Overigens hebben wij inmiddels een contract met betaaltermijn 120 dagen, het betreft hier inleen personeel welke wij dus 5 maanden voorfinancieren (verplicht factureren per maand ipv week). Dit in een periode dat banken financieringsruimte afknijpen en factoring steeds duurder maken.
Hetzelfde gebeurt bij o.a. AH, Ziggo, Neferlandse overheden, Essent, UPC, etc.

Watapatja | 19-12-12 | 13:23

@Saaihead | 19-12-12 | 13:17
Idem dito voor jou, staat hierboven beschreven.
KPN zal dat niet deren, voor jou 10 anderen.

Buffell | 19-12-12 | 13:23

Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 13:09
Oh jij belhamel! Je bent mij er ééntje.

Latrinalia | 19-12-12 | 13:22

Doet me denken aan 'The Godfather'
It's either your brains or your signature on the contract.......

necrosis | 19-12-12 | 13:22

@Megalomaantje | 19-12-12 | 13:11

KPN is door handig schuiven van aandelenpakketjes grootgrutter op de networkz. M.a.w. hun penis is net eventjes wat groter (lees: de grootste) dan die van de kleinere telecomgruttertjes.
En nu gaat de vette KPN-larf lekker languit op zijn stoel hangen en dreigbrieven naar haar leveranciers sturen, terwijl ze het hele jaar al bezig is geweest met het uitkiezen van goedkopere (veelal buiten Europa gelegen) leveranciers.
Dat is neofeodalisme pur sang!

Boris Poepnagel | 19-12-12 | 13:22

Ik heb een brief geschreven aan KPN, dit is een fragment: "Zoals u uw toeleveranciers reeds te kennen heeft gegeven, zo beoordeel ik, als klant zijnde, ook uw prijs/kwaliteitverhouding tot niet marktconform. Wanneer u uw tarieven niet met 20% wil of kan verlagen zullen wij ons contract met u in 2013 ook heroverwegen.".
.
Zorg a.u.b. dat de KPN zo'n brief 20.000x op de mat heeft liggen. Morgen. Net voor kerst.

Mgr. Denwop | 19-12-12 | 13:22

Qua inhoud en vorm lijkt deze brief op een door het hele bedrijf getekende kerstkaart.
Als je echt een lager tarief bij je leveranciers wilt lospeuteren zul je iets meer moeten doen dan zo'n standaardbrief rondsturen.
En dan nog, een brief sturen om kosten te verlagen...
Nog nooit van email gehoord?

paost712 | 19-12-12 | 13:20

Tja, dat heet zaken doen.

Met het mes op de keel weliswaar maar toch.

Treurig varken | 19-12-12 | 13:18

@blinde kip | 19-12-12 | 12:59
Doe maar eens zaken met Amerikaanse ketens,die doen niet anders.

miko | 19-12-12 | 13:17

Ah, wat een goed idee! Ik zal KPN zelf ook een brief sturen waarbij ik verzoek dat ze mijn mobiele abo met 20% verlagen. Anders ben ik genoodzaakt mijn mobiele diensten volgend jaar elders af te nemen...

Saaihead | 19-12-12 | 13:17

@Mahatma | 19-12-12 | 13:16 |
We wachten af.

Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 13:17

@John Doorzon | 19-12-12 | 13:05

100 + 20% = 120

120 - 15% = 102

Het eindresultaat is dus 2 procentpunt hoger dan de initiële 100 punten waar je mee begon. Dus houd je 2% meer over, geen 5%.

Als je een ander voor dom uitmaakt en beweert dat ie niet kan rekenen, moet je zelf wel het goede voorbeeld geven.

En hier ga ik er gewoon vanuit, dat je de BTW verhoging al doorberekende, en er niet mee gewacht hebt tot januari, wat een hoop bedrijven wel doen.
Anders zou je er maar ca. 0,3% op vooruit gaan (100 / 1,19 = 84,03 || 102 / 1,21 = 84,30).

ZKH EénOog | 19-12-12 | 13:17

Ik vraag me trouwens af hoeveel boter je als Sr EVP op je hoofd moet hebben om dit soort brieven de deur uit te sturen.

Gewoon een e-Auction doen, en zien wie overblijft. Geheel legaal, en werkt beter. Wat een prutsers bij KPN.....

Snorry! | 19-12-12 | 13:16

@NonaSuomy | 19-12-12 | 13:13
Behalve dat er een grote fout in je plan zit; zíj kunnen u wel missen. Dat ene klantje op de honderddduizenden. Maar de debetreffende toeleveranciers in dit topic hebben aan KPN waarschijnlijk een heel grote klant, en worden dus zo voor 't blok gezet. Maar laat vooral even weten hoe ze bij u reageerden!

Buffell | 19-12-12 | 13:16

Gisteren alles zakelijk opgezegd. Voelt best wel goed moet ik zeggen

wijnvlek | 19-12-12 | 13:16

Het is dat ik mijn abo al opgezegd heb toen ik ziggo internet kreeg, anders had ik het nu gedaan...

Flipus | 19-12-12 | 13:16

Wanneer je akkoord gaat ligt er volgend jaar weer zoiets in de bus. Fuck 'em!

misti | 19-12-12 | 13:16

Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 13:13 | + 0
Mag hij zijn kerstpakket al komen ophalen?

Mahatma | 19-12-12 | 13:16

Die komen nog goed weg. Mijn leveranciers geven 100% korting.

Wonderlijk! | 19-12-12 | 13:15

Een bedrijf dat zich "Koninklijke" mag noemen lomt met dit soort streken komt. Beatrix u zou zich moeten schamen!
Je leveranciers de belasting laten betalen, ronduit onbeschoft.

toetanchamon | 19-12-12 | 13:15

KPN heeft gewoon nog niet door dat het afhankelijk is van de consument. U en ik dus. Was toch wel van plan om mijn aflopende gsm-contract bij de KPN niet te verlengen. Als de rest van Nederland dat ook gaat doen.....

reageerbuis | 19-12-12 | 13:15

Die aandelen zullen dus ook wel instorten......

Snorry! | 19-12-12 | 13:15

@Freedom4 Ever | 19-12-12 | 13:09
Niet mee eens, de private sector kan er ook een puinhoop van maken vooral als men een monopolie heeft.Kijk anders maar eens naar wat de grote energie jongens wereldwijd uithalen of....... telecom bedrijven

miko | 19-12-12 | 13:14

@joemiejas | 19-12-12 | 13:10 | Vraag me eigenlijk af wie er nog bij KPN zit.

Meer mensen dan ze zelf denken. XS4ALL, Telfort, Simpel, Lijbrandt Glasvezel, XMS Glasvezel, ze doen de helpdesk voor Vodafone internet en zo zijn er nog veel meer bedrijven die gewoon KPN zijn maar met een ander naampje.

Seeker020 | 19-12-12 | 13:14

dit heet marktwerking. Onderhandelen over prijzen is absoluut niet ongebruikelijk, dit heet vrijemarkteconomie. Toeleveranciers hoeven die korting niet te geven, en als ze niet willen doen ze gewoon niet mee. Als KPN geen alternatief kan vinden zullen ze gerust toch met die 'dure' leverancier werken als een ander hetzelfde niet voor een betere prijs kan bieden. Snap niet zo goed waarom hier zo'n drukte over gemaakt wordt.

HaHaHarry | 19-12-12 | 13:14

Freedom4 Ever | 19-12-12 | 13:09 |
Ja ik wil alles onder controle van de overheid. Hypocriet he? U legt mij woorden in de mond.
Maar ik heb altijd gezegd dat als er velen van afhankelijk zijn dat de overheid zich er mee moet bemoeien. Maar ik ga dan uit van een capabele overheid en daar schort het aan. En gelukkig hebben we mensen in ons midden (zoals u) die goed weten hoe economie werkt. Daarom gaat het op alle (geprivatiseerde) vlakken zo goed en wordt de burger er beter van.

Doc Damage | 19-12-12 | 13:14

Common practice bij KPN. 8 jaar geleden zelfde verhaal.

_waverider_ | 19-12-12 | 13:13

GOED IDEE! Ik ga gelijk al mijn leveranciers mailen: upc, nuon, kpn, zorgverzekeraar, bank, autoverzekering. De tekst voor de brief neem ik over van dit topic. Zo even prive 20% besparing halen.

Toch ook gelijk Albert Heijn maar aanschrijven ook voor de dagelijkse boodschappen. Kan ook wel 20% van af.

NonaSuomy | 19-12-12 | 13:13

@Megalomaantje | 19-12-12 | 13:11 |
Of je straks even bij personeelszaken langs wil gaan.

Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 13:13

Kleine tip: KPN is erg afhankelijk van toeleveranciers om haar dienstverlening in de lucht te houden. Er moest zonodig geoutsourced worden wat een enorme achilleshiel kan zijn. Zo heeft zij weinig voorraad "spare parts" voor infrastructuur, zijn de gebouwen in 3 dagen een bende zonder facilitaire diensten, zitten er zzp specialisten op key posities rond systemen en processen, en gaat eigen personeel direct muiten wanneer er op hun "verworven rechten" wordt beknibbeld. Niet toegeven aan deze eis en bij moeilijkheden met inkoop dienstverlening per direct termineren. De Grote Groene Graaier ligt binnen een week operationeel op de knieën tenzij de beurskoers haar daar in een handvol dagen heeft gekregen.
.
Just saying...

Parel van het Zuiden | 19-12-12 | 13:13

Kpn doet alles on de bonussen veilig te stellen.

endtotrolling | 19-12-12 | 13:13

Ik voorspel stijgende koersen voor toeleveranciers van tondelzwammen, hooi en dekentjes.
T.b.v. rooksignalen.

Boris Poepnagel | 19-12-12 | 13:12

Bedrijfstechnisch gezien slim idee. Gewoon anderen dwingen om jóu kosten te drukken.
Moreel verwerpelijk, ja, dat dan weer wel.

Buffell | 19-12-12 | 13:12

Zaken zijn zaken en leverancier worden niet gedwongen mee te doen. Wil je niet? Dan haak je af.

Megalomaantje | 19-12-12 | 13:11

Vraag me eigenlijk af wie er nog bij KPN zit.
kansloos arrogant bedrijf dat ten dode opgeschreven is.
Of die sombrero moet er iets aan kunnen veranderen.

joemiejas | 19-12-12 | 13:10

@Doc Damage | 19-12-12 | 12:57
Wat hoop je dan?! alles onder controle van de overheid? diezelfde overheid die je altijd bekritiseerd wegens overheidsbemoeienis met veel zaken van het vol?! maar tegelijkertijd ben je tegen privatisering?! wat een hypocritie zeg, wil je nou meer overheidsbemoeienis of niet?! of is het volgens jou nooit goed?! want je moet altijd klagen natuurlijk, blijkbaar voor sommige mensen een dag niet geklaagd is een dag niet geleef!

Laat een ding duidelijk zijn, overal ter wereld waar de overheid zich met alles mee bemoeit, betekent vooral verpaupering en armoe, de meeste welvaart vind je vooral bij landen die de economie het meest hebben geprivatiseerd. Maar ach, leg dit nou uit aan mensen die niet eens snappen wat economie is.

Freedom4 Ever | 19-12-12 | 13:09

@Latrinalia | 19-12-12 | 13:06 |
De chef vraagt of u even met hem wil komen praten.
Succes & hou je taai.

Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 13:09

Als het een bestaand en doorlopend contract is lijkt het me juridisch niet haalbaar.
Is het een nieuw contract, no problems.

de Bree | 19-12-12 | 13:07

Geachte toeleverancier.

Door een stomme fout (de aankoop van veels te dure 4G-frequenties) is onze financiele positie verslechterd. Ik zal u een aanbod doen dat u niet kunt weigeren: u gaat de rekening betalen. Mocht u dat niet willen dan zijn de gevolgen voor uzelf. Uiteraard is dit geen dreigement.

Met groeten,

KPN.

rara | 19-12-12 | 13:07

De koers van KPN doet me denken aan wintersport. Zwarte Piste!

DEreaguurder | 19-12-12 | 13:06

Nou ja zeg! Het lijkt potverdikkeme wel op een bedrijf! Als je ook maar een beetje je ondernemersgeest in werking zet, is dit helemaal niet zo'n vreemde zet. Zal wel -20 kudo's krijgen. LOL

Latrinalia | 19-12-12 | 13:06

Dit is waarom je als toeleverancier geen zaken wilt doen met de KPN's van deze wereld. Omdat jouw kennis toevallig in een grootheidswaanzinorganisatie gewenst is, moet het ineens onder de marktwaarde?
Ik zou ze een telefoonboek van Bangalore geven. Altijd lachen, mooi weer en vooral goede kwaliteit!

ole guapa | 19-12-12 | 13:05

In commerciële verhoudingen is dit normaal. Je bent als dienstverlener niet verplicht om die korting te geven. Laat KPN dan maar iemand zoeken die dezelfde kwaliteit voor 20% minder kan bieden. Vinden zij die dan was de oude dienstverlener dus te duur. Maar ik verwacht eerder dat ze een nieuwe dienstverlener krijgen die of incompetent is of de dienstverlening zo ver uitkleedt dat KPN minder kwaliteit zal krijgen. If you pay peanuts, you get monkeys.

Mahatma | 19-12-12 | 13:05

*retour brief aan KPN*
Ook (bedrijfsnaam) staat net als alle andere onderneming onder druk door dalende marges en stagnerende orderportefeuilles. De teruglopende bedrijfsinvesteringen en lastenverzwaringen zorgen voor meer druk op de omzet van (bedrijfsnaam).

Als gevolg hiervan is (bedrijfsnaam) genoodzaakt aanvullende maatregelen te nemen om het hoofd te kunnen bieden aan deze moeizame marktomstandigheden. Een van die acties heeft betrekking op de dienstverlening en/of goederen die wij bij u afnemen. De huidige tarieven welke KPN voor haar diensten en producten hanteert zijn door ons als niet meer marktconform beoordeeld, en (bedrijfsnaam) verzoekt u dan ook met klem de gehanteerde tarieven met 50% te verlagen.

Andere leveranciers van (bedrijfsnaam) zijn reeds akkoord gegaan met de tariefsverlagingen. Voor leveranciers waar een tariefsverlaging onbespreekbaar was wordt verdere samenwerking voor 2013 heroverwogen. Hier wordt gezocht naar andere oplossingen en leveranciers die (bedrijfsnaam) wel de benodigde tarieven kunnen geven teneinde de dividendregeling en bonus voor directie, bestuur en aandeelhouders te kunnen handhaven.

(Bedrijfsnaam) vraagt uw begrip en ziet uw tariefsverlaging graag tegemoet.

was getekend
Een totaalmalloot met grootheidswaanzin.

normanius | 19-12-12 | 13:05

Onze prijzen gaan in 2013 met 20% omhoog dus KPN kan de kolere krijgen ze krijgen 15% korting (trappen ze na een paar belletjes van onze account manager in HaHa) en uiteindelijk betalen ze dus 5% meer in 2013 HaHaHa de lutsers. Zijn allemaal simpele ex-ptt ambtenaren.

John Doorzon | 19-12-12 | 13:05

Conan de Rabarber | 19-12-12 | 13:03 |
Bij het amateuristische af idd hahaha...

Doc Damage | 19-12-12 | 13:04

Fantaaaaaastisch systeem, die vrije markt economie!!!

oze | 19-12-12 | 13:04

En dat goedkope doorzichtige truukje van "andere leveranciers zijn reeds akkoord gegaan" dan . Wat een stel klunzige marchandeerders.

Conan de Rabarber | 19-12-12 | 13:03

Ha ha, dat is ballen hebben. Misschien moeten wij dit soort briefjes ook eens naar de KPN gaan sturen ? Geachte KPN, onlangs heeft het kabinet besloten dat nivelleren een feest is. Daardoor stijgen mijn zorgkosten nogal. Ik zou het daarom leuk vinden als de kosten avn het abonnement voor mijn vaste telefoonaansluiting met 20 % naar beneden brengt. Ik vraag om uw begrip en zie uw tariefsverlaging graag tegemoet. Dikke knuffeltjes uw,

Marcus Porcius Cato | 19-12-12 | 13:03

Ik vermoed dat dit voornamelijk over tarieven van ingehuurde contractors gaat. In principe niets nieuws, al waren we nog lang niet hersteld van de vorige verlagingen.

Symmachus | 19-12-12 | 13:03

Newray? Kom d'r maar in.

Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 13:02

Ik wens de KPN al jaren een roemloos einde maar het schijnt er niet in te zitten.

milky bar | 19-12-12 | 13:02

Dit is negatieve kartelvorming.

En als je als leveranciers met elkaar afspreekt om KPN (of appie) hiervoor de tyfus te laten genieten, omdat je geen behoefte hebt aan onnodige marktvernietiging in een tijd dat je alle zeilen moet bijzetten om een hongerige overheid te kunnen blijven voeren, krijg je nog een soort Neelie Kroes achter je aan ook.

Je weet wel, zo'n figuur, die groot geworden is door kartelvorming, en via de baantjescarroussel is geeindigd op een eurocommissariaatje, vanwaar ze de concurrentie nog verder het leven zuur kunnen maken. En nog legaal ook.

Maar ach... Men stemt er zelf op...

ZKH EénOog | 19-12-12 | 13:01

Mwoehahahahaha...
"... wij willen u daarom verzoeken de kudo-limiet met 20% te verlagen."

kapotte_stofzuiger | 19-12-12 | 13:01

Ik heb er gewerkt en ik ben niet verrast dat het ten onder gaat. Toen de aandelen nog 12 euro waren heb ik ze snel verkocht. Naar haar klanten toe is KPN een but bedrijf, maar richting haar mensen ook. Ooit waren er betrokken medewerkers maar die zijn weggepest of er uitgetrapt omdat ze geen vast contract mochten hebben.

Doc Damage | 19-12-12 | 13:01

Albert Heijn heeft dit ook gedaan.
De 2% BTW stijging werd direct van de facturen van de leveranciers ingehouden, en in de winkel werd de prijs verhoogd.
Deze bloedhonden profiteren dus van de crisis.
Maar heel Nederland maakt zich liever druk om een vis die ligt te rotten, in plaats van dit soort problemen aan te (durven) pakken.

Cuyahoga | 19-12-12 | 12:59

Beste KPN, omdat ik heb gehoord dat jullie 20% minder aan inkoop betalen doe ik u hierbij de mededeling dat ik 10% verlaging van mijn abonnementskosten wens. Zo niet, wordt een andere leverancier overwogen.
Met onvriendelijke groet,

Zeg maarKaas_Cuevara | 19-12-12 | 12:59

Lekkere relatie houden die er op na.
Consultantje nodig KPN? Ik sta tot je beschikking om je te leren dat je zo geen gezonde relatie met je leveranciers onderhoud. Typisch iets wat bedacht is door een managementpipo zonder na te denken over de gevolgen.

ShameLess | 19-12-12 | 12:59

Ook aardig dat KPN wel even de hoeveelheid korting voor de toeleveranciers bedenkt.

blinde kip | 19-12-12 | 12:59

Mooi toch? Ik ga die brief copy/pasten en aan KPN sturen!

(btw, de eerste "klanten" moet "leveranciers" zijn)

John McClane | 19-12-12 | 12:58

Dit lijkt me een grapje?
Je leveranciers een mail sturen dat ze maar 20 % goedkoper moeten hahaha. Moet een hoax zijn.

Miss Diction | 19-12-12 | 12:58

Ze zijn zo groot geworden cq. gebleven omdat het gros van de mensen iets bij KPN afsluit en overal ja en amen op zegt.... en ik zal je wat verklappen..... de mensheid zal niet veranderen...

overVecht | 19-12-12 | 12:58

Er komen scheuren in de privatisering droom... Eindelijk...

Doc Damage | 19-12-12 | 12:57

Dit heeft natuurlijk vooral invloed op de schoonmakers, koffie leveranciers en theezaktesters. Beter stoppen ze met het overmatig faciliteren van hun personeel. Minder auto's van de zaak. Geen kantine's meer enzovoort.
gewoon terug naar de jaren vijftig en iedereen zijn eigen bammetjes mee.

miko | 19-12-12 | 12:56

De KPN is inmiddels net zo onbetrouwbaar als Mark Rutte. En dat wil wat zeggen.

rara | 19-12-12 | 12:56

Een spartelende vis op het droge overleeft het niet. Lang leve de Mexicaan die orde in de chaos komt scheppen.

Eelco Blok al trekker van grote projecten was een mislukking. Nu kan het niet lang genoeg duren voordat KPN in zijn geheel wordt overgenomen.

Suriboy | 19-12-12 | 12:55

Als bestuurder heb je nu eenmaal recht op die bonus. Niks te maken met kwaliteit van het product. Recht!

blinde kip | 19-12-12 | 12:55

Ja, en toen? KPN heeft als marktleider nu eenmaal een goede positie. Of dit misbruik is van die positie valt te overwegen, maar klaarblijkelijk niet door de Heer van Rossem. Oh, en de term 'too big to fail' is hier compleet niet van toepassing.
Goede achternaam, live up to it.

Gielgb | 19-12-12 | 12:54

Je staat achter je product of niet. Dus verlaging is geen optie want daar gaat je geloofwaardigheid.

miko | 19-12-12 | 12:53

Tsja.. wat wil je dan? Eerst 1,4 miljard euri neertikken voor iets wat eigenlijk niet nodig is, en vervolgens je toeleveranciers kapot maken... Kansloos bedrijf... Ik bel al jaren via goedkopen verbindingen en simkaartjes vanuit Congo, zouden meer mensen moeten doen.

Veritas | 19-12-12 | 12:53

Ik begrijp het dus goed dat KPN zegt "luister, wij zijn niet in staat de kosten te drukken en meer efficiency te bewerkstelligen dus gaan we het over jouw rug doen. O ja, slikken of stikken"

Ik zou zeggen, jullie hebben een goed hart, het moest alleen kokend op je rug hangen.

Sky Lukewalker | 19-12-12 | 12:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken