
De Nederlandse democratie heeft een hardnekkig geloofwaardigheidsprobleem en dat komt in de eerste plaats door misbruikers van voorbeeldfuncties. Zij vormen de grootste schimmel in de mantel van de maatschappij: mensen in leidende functies die openlijk schijt hebben aan de burger én hun ambt, waarmee ze een precedent geschapen hebben voor een nationale graaicultuur, wanbeleid, laksheid, achterdocht, het negeren of ontkennen van eigen verantwoordelijkheden en onderling wantrouwen. Want mensen kijken naar hun leiders, of dat nou terecht is of niet, en nemen hun egomane, individualistische en polariserende mentaliteit over. Op hun beurt gaan deze voorgangers in volksverlakkerij dan roepen dat Nederland aan het verharden is, dat we meer samen moeten doen en dat we toleranter moeten zijn. Blij zijn met elkaar! Schouders er onder! Bruggen slaan! Waarna groots graaiende zorgbestuurders doodleuk een juridische strijd aanspannen voor nóg meer salaris terwijl hun sector zucht en kraakt onder overbelasting, en waarop Schiedamse VVD-burgemeesters gewoon weer verder gaan met naar iedereen behalve zichzelf wijzen als ze ontmaskerd worden als nepotisten en fraudeurs. Dat creëert dus een klimaat waarin Gelderse Statenleden zonder vaste woon- of verblijfplaats zoals Co Verdaas hun bij elkaar gelogen bonnenboekje onder de tafel proberen te houden omdat ze de hogere functie van staatssecretaris zo graag willen hebben. Of waarin Frans Weekers kan liegen en de schijn van
belangenverstrengeling op zich kan laden, zonder enige eigen verantwoordelijkheid te nemen en afstand te doen van zijn bevlekte troon.
Verdaas
is er al uit geschopt heeft uiteindelijk de eer aan zichzelf gehouden. En zoals PvdA-leiders Samsom en Spekman hem glashelder duidelijk hebben gemaakt dat hij dat moest doen, wil hij ooit nog kans maken op een plekje in de PvdA baantjesmachine, zo moeten Rutte en Zijlstra tegen staatssecretaris Frans Weekers zeggen dat hij het voor zichzelf verneuqt heeft door zijn suggestie van belangenverstrengeling met de Limburgse VVD-maffia rond zijn oude vrind en getrouwe, de Roermondse Onderkoning Jos van Rey, en dat ook hij de eer aan zichzelf dient te houden. Al was het maar om de beroerde
people skills van de MinPres tijdens de haastformatie uit de spotlights te houden. Maar vooral omdat het ambt van volksvertegenwoordiger met hogere eisen, hogere standaarden en striktere normen omkleed hoort te zijn dan het is, en de politiek dat ergens in de afgelopen decennia collectief besloot te vergeten. Mede daarom klotst de bestuurdershaat, de woede en het wantrouwen nu dagelijks tegen de plinten van het internet omhoog. Waarop de politiek op haar beurt de burgers van een 'onderbuik' beticht en bestuurders zonder enige zelfreflectie of verantwoordingsdrang hun luie leventje weer voortzetten. Eerzucht is lijfsbehoud geworden in het politieke spelletje van
lather, rinse, repeat - maar alles wordt er alleen maar smeriger van.
Ook dit kabinet van VVD en PvdA graaft diepe kloven, waar het bruggen zegt te willen slaan, omdat het baantje van één van hen in gevaar is. Welnu, dames en heren kabinetspolitici, als jullie willen dat de burger ook maar het geringste vertrouwen in jullie kunde en zuiverheid legt, dan zit er maar één ding op: Weekers er uit. Want het kan niet bestaan, dat de man die bij alle burgers over de schouder wil gluren om te zien of ze alle komma's in hun
belastingaangifte eerlijk en correct hebben neergezet, zelf niet volkomen onbevlekt is. Frans Weekers is niet (meer) van onbesproken gedrag, en is daarmee ongeloofwaardig in de eerzame functie van staatssecretaris.
Grote schoonmaak in het Huis van de Democratie begint bij jezelf, niet bij je burgers. Frans Weekers moet wieberen.
Reaguursels
InloggenBij de benoeming van Sharon Dijksma tot SS van economische zaken, blijkt maar weer dat politieke loyaliteit en betrouwbaarheid altijd nog vóór deskundigheid en capabelheid gaan.
Weekers, van Rey, Verver, Jorritsma enz. enz. enz. (de lijst is lang) zullen nóóit afgerekend worden op hun daden omdat zijzelf ook weer veel te veel weten over hun (semi)bestuurlijke collega's en zakelijke partners. Als zij uit wraak dan zelf weer een boekje open gaan doen, dan is -het hek van de dam- de stront echt aan de knikker. That would end politics as we know it.
En zo wordt -ons land- -Europa- onze wereld de toekomst ingeprutst. Noord -Nederland- Europa is niet minder corrupt, ze pakken het gewoon wat slimmer aan, zonder nog maar te beginnen over de superpacs en campagnefinanciering in de VS i.h.a.
-weggejorist-
Welke democratie?
GeenStijl heeft een leuke signaalfunctie, maar verder is het geen haar beter dan de politici die het aanvalt..
Het springt als een leeuw op die Weekers terwijl ik niet echt idee heb dat er wat onderzoeksjournalistiek aan vooraf is gegaan. Blijkbaar moet je die Van Rey maar aangekeken te hebben om corrupt verklaart te worden.
Als GeenStijl rationeel en nuchter kijkt is het misschien zo heftig allemaal niet.
En daarbij vind eens een 100% integere politicus van welke smaak ook... yup! Succes!
Kijk, die verdient dus 'n spuitje, allemaal!
Lol, arrestatie team aan mijn deur in 3, 2, 1, ....
Hoi jongens!
oprotten met die grootte graaier
Normen en waarden zijn voor de burgers,niet voor politici
Met malverserende bewindslieden aan het roer (zeker op financiën) moeten we ernstig gaan betwijfelen of er wel echt een tekort is op de begrotingsbalans.
I am not a crook!
Ik weet niet waar politici werkelijk naar streven, maar de koers ligt wat mij betreft op volmaakte miskenning.
Het media offensief tegen Weekers is begonnen, dat is een start, hou vol, op deze manier zijn er wel meer gesneuveld.
En wat de zwaarste lichtgewicht Dijksma betreft, de armoede van de PvdA kent geen grenzen.
Iets beters hebben ze niet; socialisme van PvdA zijde begint waar sociaal mensengedrag ophoudt.
dekromme | 19-12-12 | 09:52 | + 0 -
Ja, heel erg triest dit maar bedenk dat ze alleen maar lid van zo'n partij zijn geworden om de baantjes te kunnen verdelen. Dus outsiders zijn dan not-done...
Wat een geleuter allemaal, het gaat niet eens om Weekers hier maar om het vullen van de site met een artikeltje. Triest.
vind ik dit stuk in de volkskrant toch sterker: www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...
Hoe nitwit Sharon Dijskma die op de kinderen wou gaan passen, weer gelanceerd wordt in een functie waar ze geen bal versrand van heeft
Ik heb altijd geleerd dat je de trap van bovenaf moet schoonmaken. Zolang je dat niet doet blijft dit soort vuil liggen.
In de USB stick, gaat een leuk repley worden zo vlak voor de volgende verkiezingen.
Er is een nieuw tijdperk ingetreden. Doofpotten worden niet meer geaccepteerd en integriteit wordt weer van belang.
'Onze man in Den Haag' moet natuurlijk opstappen!
Het blijft onverteerbaar dat er steeds groepjes mensen zijn die ongelovelijk veel meer verdienen dan de man op de werkvloer (en dat kan ook een verpleegkunidge, piloot of arts zijn) terwijl daar nauwelijks een inspanning tegenover staat. Durf je kritiek te hebben? Dan bonjouren ze je weg met een of andere kul reden waarop de werkvloer verder wel zijn mond houdt. Een ideale situatie voor de baas en zijn slaven. Deze zelfde topmensen krijgen ieder jaar (en ook jouw ' bestuurder en manager) een bonus. Een bonus voor wat? Voor werken? Maar dan verdien jij ook een bonus want je zult ongetwijfeld harder werken dan je manager. Een bonus terwijl je om je heen van collega's hoort dat ze aangespoord worden om meer en harder te werken (herkenbaar ...?) terwijl de manager en bestuurder absoluut niet harder zullen werken dat jij dat doet. Conclusie: u werkt harder voor de bonus van het management. En waarom moeten die nietsnutten beloond worden met een bonus? U werkt toch ook gewoon elke dag en zet elke dag een topprestatie neer zonder het vooruitzicht op een bonus? Denk daar eens over na. En als alles mislukt, stappen de heren en dames managers/bestuurders doodleuk op met achterlating van een uitgezogen en vercorrumppeerde organisatie. Zonder omkijken maar wel met een belachelijk duur afscheidsfeest (herkenbaar...?. We moeten naar een systeem waarin de werkvloer macht kan uitoefenen op de bestuurders. Doe je het niet goed genoeg als manager of bestuurder? Dan wordt je door de werkvloer er uit geflikkerd. Net zo zoals jij al bestuurder of manager mensen er uit heb geflikkerd (... Appeltje kijkt nog even naar zijn personeel...).
@Karel Popper | 19-12-12 | 08:04
Als ik jou was zou ik een Partij voor de Niet Stemmers oprichten (P.N.S.), kunnen de niet stemmers op jou gaan stemmen en beloof jou altijd niet te zullen stemmen. Wel aan houden hoor!
@ Karel Popper
Maar deze discussie is al menig maal op GS gevoerd. En die minkudo is er al weer af hoor!
Huh, een minkudo, hoe kan iemand nou niet zien dat wij niet in een democratie leven... Welke van de vijf strepen door de democratie die ik schets klopt er dan niet?
Of wil de minkudogever de ongemakkelijke waarheid niet horen? Of is de minkudogever misschien voor rituele dierenmishandeling, oid? Vragen, vragen... vragen.
Misschien was het verhaal over de niet-stemmers niet duidelijk? Probeer ik het toch gewoon nog eens:
De volksvertegenwoordiging is, in een democratie, een afspiegeling van: het komplete (!) volk. Natuurlijk!
Nu waren er vorige keer in Nederland nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverk... 12.689.810 stemgerechtigden, die samen, onderling, 150 zetels te verdelen hebben.
De ware kiesdeler is dus 12.689.810/150=84598.733333333 stemmen per zetel.
De vvd had, bijvoorbeeld, 2.504.948 stemmen, dat zijn dus 2.504.948/84598.733333333=29.609757751 zetels. En niet 41!
Bij een correcte afspiegeling van de maatschappij zouden de 3.227.587 niet-stemmers dan ook 3.227.587/84598.733333333=38.151717796 zetels moeten krijgen. 38 zetels, die de hele tijd 'niet' stemmen, dat zou democratie zijn, dan zou de maatschappij zich kunnen spiegelen in de 2e kamer. Nu zie je maar 75 procent van de bevolking gerepresenteerd in de 2e kamer... een vertekening van de realiteit: in werkelijkheid, zou zo'n 25 procent, 38 zetels, elke keer 'niet' moeten stemmen. En dat is heel wat anders als 'gelijkelijk meestemmen met de rest' zoals nu het geval is.
Stel, deze 2e kamer heeft coalitie met een nipte meerderheid, van 51 procent. Die beslist iets. Was dat dan de wil van de meerderheid van het volk?
Niet als je de niet-stemmers meeteld!
In een echte democratie tellen ook de niet-stemmers mee: hun niet-stem word gerespecteerd, en elke keer, als er gestemd moet worden, stemmen de niet-stemmers 'niet'.
25 procent van de Nederlanders stemt niet. Van de OVERIGE 75 procent, stemt iets meer dan de helft vvd/pvda. Is dat dan een meerderheid? Nee toch! Iets meer dan de helft van 75 procent is 37.5 procent, GEEN 50+ procent!
Een 'meerderheid' in de 2e kamer is dus eigenlijk maar ruim eenderde. Democratie? Nah...
@distel | 19-12-12 | 00:20
www.meervrijheid.nl/?pagina=1199
OT
Zag net op teletekst staan dat de Maastrichtse wethouder een verhuisvergoeding van 1 miljoen voor drie criminele families heel goed te billijken vond. Kutpolitici...
Democratie: 2 vossen en een konijn stemmen over wat er vanavond op tafel staat...
Nederland is geen democratie.
1) De volksvertegenwoordiging is geen afspiegeling van het volk (de niet-stemmers zouden zo'n 38 zetels moeten krijgen).
2) de volksvertegenwoordiging (met uitzondering van pvv, misschien sp) doet van alles: behalve het (nederlandse!) volk vertegenwoordigen. (ze vertegenwoordigen wel de eu, de afrikaantjes met honger, de islamieten, of shell)
3) Als onze volksvertegenwoordiging iets bedenkt, is daar altijd nog de niet door het volk gekozen 1e kamer, die daar 'gewoon' geheel tegen de wil van het volk in een streep door kan trekken, (zoals met de religieuze dierenmishandeling/slacht), democratie, my arse.
4) Mocht een wetsvoorstel van het volk ongeschonden door de 1e kamer komen, is daar nog altijd 'keeper koninging' beatrix, het ongekozen staatshoofd, zonder wiens 'geheel onpartijdige', pardon, pvv-hatende handtekening het hele democratische feestje niet doorgaat.
5) En alsof dat niet genoeg is, heeft de ongekozen eussr ALLE recht om wetten in onze maag te splitsen, waar het volk nooit om gevraagd heeft, EN om wetten, die het volk WEL maakt: ongedaan te maken.
Democratie? Waar? In je hoofd, zeker!
En naast een groot verdichter van de pastorale idylle en melancholie ook nog eens een voortreffelijke Engelse dictie.
www.youtube.com/watch?v=jUo-ZQnj4Gc
Dan ook maar een toegiftje bijdragen:
www.youtube.com/watch?v=KlzS2cjPgP0
Watapatja | 19-12-12 | 02:18 |
Prachtige teksten en muziek. Ben al sinds tijden een bewonderaar van Ede Staal. Voorzover ik weet de enige niet-Limburgse Nederlander, wiens teksten in het Limburgs zijn vertaald. Vraag me trouwens af waarom dat zo nodig was. Ik vind zijn Grunnings nogal lijken op het Limburgs. In ieder geval voldoende om op enkele woordjes na, die ik dan opzocht, zijn teksten te verstaan.
-weggejorist-
Bekijk de feiten m.b.t. Weekers: hij heeft een brief doorgegeven en iemand doorverwezen naar zijn campagneteam.
Als je dat al als een geloofwaardigheidsprobleem ziet, dan ben je er zelf debet aan, als 'journalist' of 'de pers'. Piepschuim.
Ik ga ook slapen maar wil toch iets meegeven uiteraard.
youtu.be/F91otlb-Mdw
Ik ga nog even Nieuwzuur kijken op staatstelevee gemist.
Truste allemaal.
-out-
@distel | 19-12-12 | 02:36 |
Ik zie allemaal anderen lachend uw bed instappen.
Tot zover.
Zal ik dan afsluiten met, inmiddels, een klassieker van Teeuwen.
Kan ik weer lachend mijn bed in en anderen hoplijk ook.
www.youtube.com/watch?v=xNyCoJ37uyY
@pius | 19-12-12 | 02:02 |
Zou lullig zijn als na de ondergang van de aarde (ooit) deze tegel alles was wat er van je overbleef.
Qua beeldvorming...
@Watapatja | 19-12-12 | 02:18
Leuk, bedankt voor de links.\
Ik kende Ede staal van dit nummer. Weemoedig.
youtu.be/KbfmH9zNTQY
necrosis | 19-12-12 | 02:24
Niet alleen Weekers, fie hele VVD afzinken bitte
@rutger88 | 19-12-12 | 02:13
Je hebt helemaal gelijk, imposant zooitje bij elkaar.
Neemt niet weg dat Weekers nog steeds weg moet!
En de rest ook truste voor straks dan wel een leuke voortzetting.
*out*
@Ratzinger | 19-12-12 | 02:15
Kon niet slapen, even de draad gelezen en nu ga ik ook met een beetje pijn in mijn ziel naar bed. Lekker is dat.
Prachtige muziek, ja.
* vermoed dat R. zelf ook piano spelen doet *
Sleep well. R.
Tijd voor een midnight snack.
www.youtube.com/watch?v=WkCxXErb2Ag&am...
www.youtube.com/watch?v=EeebZLoR2QE
www.youtube.com/watch?v=8aDapapTUVU
2 uitsmijtertjes voor de liefhebbers, met name het 2e nummer is mij zeer dierbaar, gezongen door een te jong gestorven collega. Het eerste nummer wordt gezongen door 2 vrienden die nooit bekend wilden worden, ze traden het liefst op straat op.
Watapatja wenst ieder een goede nacht.
necrosis | 19-12-12 | 02:03
Nou ik vind Weekers ook een lul. En ik geloof dat je niet pest en al zou het wel zo zijn, dat is het ergste niet. Maar in deze draad begon men muzikaal te zieken en dat vond ik wel leuk. Vandaar mijn inbreng. Mocht je het gemist hebben, nogmaals de link. Is echt leuk.
www.youtube.com/watch?v=GBJi9VmpVfg
@Ratzinger | 19-12-12 | 02:08
Kan het niet laten. On topic Weekers is de pianist()
youtu.be/0dPS-EHl-FE
LibertasSimplex | 19-12-12 | 02:07 | + 0
Nooit LS. Misschien is het verlangen beter dan het verlangde.
In die zin leef ik nog in de middeleeuwen, met m'n onbereikbare geliefde, ergens in een kasteel. Ik hoor haar roepen, nog steeds.
Maar ach, die tijd is voorbij. Ik luister nu naar Horowitz (vorige plemp) en dat brengt de weemoed in tha house. Laten we het daar maar even bij houden.
Ratzinger | 19-12-12 | 02:08
Ja leuk enzo maar ik mis de beat.
Opmerkelijk dat de media (inclusief Geen Stijl) zo agressief op deze zaak duiken. Echter, als je kijkt naar alle besluitvorming en het nepotisme rondom Schiphol, dan valt Roermond totaal in het niet. Hier is geen onderzoeksjournalistiek voor nodig, alle feiten staan al kant en klaar op www.schipholwanbeleid.nl. Ik zou zeggen, Geen Stijl, doe er eens iets mee!
Gerlach Cerfontaine (Veritas): directeur Schiphol > Raad van Toezicht van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL)
Melanie Henriëtte Schultz van Haegen (VVD/Minerva): staatssecretaris V&W > Minister van Infrastructuur en Milieu
Pieter Kalbfleisch (LANX): commissaris aandeelhouder Chipshol > Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak + coördinerend vice-president Rechtbank Den Haag > Voorzitter NMA
Ton Hooijmaijers (VVD): voormalig voorzitter van het Bestuursforum Schiphol + voormalig voorzitter Schadeschap Schiphol
Niels Koeman: advocaat Chipshol > advocaat Schiphol (Stibbe) > Lid Raad van State + Lid Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli)
Henry Meijdam (VVD): voorzitter van de VVD-Kamercentrale Haarlem > gedeputeerde van de provincie Noord-Holland > Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli)
Jan Hendrik Berkvens: ambtenaar Ministerie van Financiën > coördinerend voorzitter van de acht adviescommissies van het Schadeschap Schiphol (opgericht door Ministerie van V&W) >
Marike van Lier Lels: operationeel directeur van Schiphol > Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli)
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 02:12
Met de dikke top van de middelvinger.
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 02:07
Of zijdelings.
@Ratzinger | 19-12-12 | 02:08
Jij snapt 't.
\/
@pius | 19-12-12 | 02:01
Eerst was er adam toen eva en ze neuqten er op los. Van geld was nooit sprake volgens mij. Het wordt tijd dat we terugkeren naar de oorsprong van ons bestaan:-)
Ja Spekman, dat is pas feest.
Botte Hork | 19-12-12 | 01:57 | + 0
Dit maakt alles overbodig en niet terzake doend.
www.youtube.com/watch?v=I6u1ejeRzd0
@Ratzinger | 19-12-12 | 00:55
@Ratzinger Heb je ooit, zij het stiekem, in de buurt van haar natte bever weten te komen? Of is ze, blijft ze misschien, afijn.
@distel | 19-12-12 | 01:56
Ik pest niet, alleen deelt niet iedereen mijn smaak.
Zo vind ik Weekers een lul, vind ook niet iedereen...
Wat Elsevier schrijft is juist, www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2012/12... (via Godsammekraken 22:05) tegen beschuldigingen van belangenverstrengeling of corruptie is het lastig verdedigen. Om dit aan te stippen, laten we de kaarten eens omdraaien.
De VVD wordt recent hard aangepakt in de media. Zelfs Rutger basht Rutte twitter.com/Rutger_zelf/status/281151... nu en pusht Samsom. twitter.com/Rutger_zelf/status/281162... De reden hierachter is natuurlijk de harde opstelling vd VVD richting de NPO. Er wordt zwaar bezuinigd en wellicht verdwijnt ned3 zelfs. De omroepen WNL & Powned (beide opgericht om de TMG tv productiebedrijven aan vaste opdrachtgevers te helpen) moeten als ze al overleven mogelijk fuseren twitter.com/Rutger_zelf/status/278251... waardoor het uitbesteden www.broadcastmagazine.nl/index.php?opt... van werk ws ook lastiger wordt. Follow the moneytrail.
@pius | 19-12-12 | 02:01
vol=volk
?
En gewoon 5,5% salarisverhoging per 1 januari voor 45.000 'noodlijdende' EU-ambtenaren.
www.faz.net/aktuell/wirtschaft/5-5-pro...
@distel | 19-12-12 | 01:56
Grandioos... plusje
@INH.30CL | 19-12-12 | 01:59
Misschien kan zij iets doen waar het genoegdoening aan het vol betreft. In natura dan.
Al dat gelul om geld is ook zo leeg altijd.
Er staat ook muziek ook youtube hoor.. *verse pijp stopt*
www.youtube.com/watch?v=DGVeZIJVVLQ
@INH.30CL | 19-12-12 | 01:58
En dit is z'n nicht, laten we daar de aandacht eens op vestigen!
youtu.be/D_tSOBCQ160
@necrosis | 19-12-12 | 01:49
Verd*** moet ik alles beantwoorden met :-)
Natuurlijk beste en was het anders geweest... ik kan wel tegen een stootje hoor.
Hier:
Frans Weekers op z'n robots.
youtu.be/yFyZ0yGvAXs
@Watapatja | 19-12-12 | 01:55
Al het schuim toch, Maar 50 procent? Motherfuck.
Ratzinger | 19-12-12 | 01:53
*zucht* Goed, wat wil je dan? Zanger Rinus? BZN? Frans Bauer?
Pleur zelf ff iets neer dan.
Is youtube ook ff Frank weekers geworden op mij. Kut.
@ihc 30.cl
@necrosis
@Botte Horik
Gaan we elkaar pesten met liedjes?
Nou ik heb er ook één en die relativeert, is nederlandstalig en kort.
Echt de moeite waard
www.youtube.com/watch?v=GBJi9VmpVfg
Ratzinger | 18-12-12 | 22:58 |
Zijn we nu (onbewust) de SP aan het promoten?
pius | 19-12-12 | 01:53 |
Meer dan 50% varkensvet
@Botte Hork | 19-12-12 | 01:53
Waarom niet.
Botte Hork | 19-12-12 | 01:43 | + 0
Meisjesmuziek, niet doorvoeld.
No hard feelings, maar fukking main stream.
@Watapatja | 19-12-12 | 01:52
Senseo is de Frans Weekers onder de koffiemerken.
pius | 19-12-12 | 01:50
Sure. Cognacje erbij?
Als het maar geen senseo is.
@Botte Hork | 19-12-12 | 01:45
espresso?
Back on topic, Frans Weekers is een totale lul.
@INH.30CL | 19-12-12 | 01:45
Gemeen?
Je zag de ironie-grinnik toch wel?
@necrosis | 19-12-12 | 01:43
Holy fuck.
En precies zo is het, Van Rossem.
@necrosis | 19-12-12 | 01:34
Gemene steek onder de gordel beste necrosis.
maar vergis je niet, sociale en emotionele intelligentie zijn minstens zo belangrijk als een IQ factor.
Ik ga ff een cappuccino maken. Iemand een bakkie?
@pius | 19-12-12 | 01:36
Ik?
Ik zou niet durven...
www.youtube.com/watch?v=qtXMdFTmwkM
Ratzinger | 19-12-12 | 01:41
Smaken verschillen, maar wat vind je van die andere?
Ik vind die Weekers qua voorkomen een beetje De Jager goes Roemer.
distel | 19-12-12 | 01:33 |
Daar verschillen we dan nog. Natuurlijk zijn we verneukt, maar het maakt niet uit wie er zit. Ik stem dan ook blanco, ik wil niet geconfirmeerd worden of aansprakelijk zijn voor ons huidig politiek zootje. Jammer genoeg kom ik ze beroepsmatig nog te vaak tegen.
Botte Hork | 19-12-12 | 01:34 | + 1
Muziek die niet gemeend is, daar hou ik niet van. Vind het totale klotemuzak, met die domme bas eronder.
Zonder filmpje blijft er al helemaal niks van over.
Deze shit is nu kennelijk nog niet vergeten - meer dan 13 in een dozijn is het niet.
Stomme kudthoer, meer niet.
Niettemin, dank voor je moeite.
R.
distel | 19-12-12 | 01:33 |
Daar verschillen we dan nog. Natuurlijk zijn we verneukt, maar het maakt niet uit wie er zit. Ik stem dan ook blanco, ik wil niet geconfirmeerd worden of aansprakelijk zijn voor ons huidig politiek zootje. Jammer genoeg kom ik ze beroepsmatig nog te vaak tegen.
@ Ratzinger
Nog eentje, al slaat deze meer op mijn eigen 'situatie' van gisteren..
*nagenieten doet*
Noisettes 24 Hours:
www.youtube.com/watch?v=QroRy4vKpCE
INH.30CL | 19-12-12 | 01:32
Dit meen je niet serieus. Na 5 sec. uitgezet. Verder geef je aan een hoop niet te begrijpen. Ik ook niet. Dan lijkt het logisch om het vooral te hebben over de dingen die we wel begrijpen. Maar komt dit nu echt van R of neem je me in de maling. Dat laatste kan ik best hebben hoor, als het zo is.
@INH.30CL | 19-12-12 | 01:34
Nice. Lekker hoor. En als je al dertig jaar DJ bent ga je iig met je tijd mee.
RSPCT>.
@Botte Hork | 19-12-12 | 01:36
Ja man. Was excellent. Fucking vet.
@INH.30CL | 19-12-12 | 01:14 |
Dat snapt iedereen. Ik had het stukje ook gezien en wilde slechts een bron toevoegen.
Dan ga ik nu m'n clue maar eens krijten...
Oh necro is er ook. Die blaast de draad op dalijk.;-))
pius | 19-12-12 | 01:35
Vet. Had ik ook wel bij willen zijn!
@Botte Hork | 19-12-12 | 01:34
Fantastisch. Moloko. Heb ze ooit in de HMH gezien.
Wat een wijf.
@pius | 19-12-12 | 01:30
Dat komt meer in mijn straatje:-)
Dit komt een beetje overeen.
youtu.be/zK1mLIeXwsQ
Ratzinger | 19-12-12 | 01:24
Van mij ook een fijn nummertje voor je:
Roisin Murphy - "Overpowered"
www.youtube.com/watch?v=VlFjf1pWk2c
NJOY!
@INH.30CL | 19-12-12 | 01:30
Wat wil je, met slechts 30 cl inhoud......
*grinnikt*
Watapatja | 19-12-12 | 01:18
Mooi, ik heb hier al'vijanden'genoeg. Wel een vraag. Vind jij ook niet dat Rutte ons behoorlijk genaaid heeft? Kijk naar de verkiezingsbeloften en de praktijk nu.
distel | 19-12-12 | 01:25 | + 0
Ik ben van alles, maar geen verlepte hippie. Nooit iets gehad met die 'scene'.
Tegen jou ben ik niet speciaal vriendelijk, maar ook weer niet onvriendelijk, al boeien die categorieën me niet zo.
Komt wel goed, 'if I only had time'. Je moet weten dat ik veel doe, ik schrijf sneller dan Godt kan lezen en lees een 600 woorden per minuut. Da's wel een druk bestaan.
Mijn leven bestond en bestaat vooral uit wachten - tot de ander klaar is of het begrepen heeft. Bon. Geen gezeik daarover, ben er al jaren aan gewend.
Don't worry, be happy.
@distel | 19-12-12 | 01:25
Van jou voor R?
youtu.be/yBovvSvR6p8
hoe hippie is deze shit.
www.youtube.com/watch?v=E1e3XtQ7D5Q
@distel | 19-12-12 | 01:25
Ik begrijp heel veel niet.
@Ratzinger | 19-12-12 | 01:24
Daarom ben ik al 30 jaar Dj, ik reageer op de gevoelens van mensen:-)
En ja, Sympathie is iets anders dan nivelleren!
INH.30CL | 19-12-12 | 01:16
Nou, dit heeft toch wel een behoorlijk 'MAX-gehalte'. Of is Ratzinger een verlepte hippie? Ik zou pissig worden, als je me dit nummer zou sturen. Maar tegen mij is hij ook niet bepaald vriendelijk, al begrijp ik echt niet waarom. Jij wel?
INH.30CL | 19-12-12 | 01:16 | + 0
Op een ander moment zou ik je afbranden, maar niet nu. Prachtig nummer.
Medelijden (sympathie) is de basis van alle herkenning en alle liefde. Je zelf zien in de ander, al valt dat soms niet mee en zou je liever met je motorzaag wat orde op zaken stellen.
Nou ja, ben nu even niet in die mood. Ik zwijmel graag, van tijd tot tijd.
overVecht | 19-12-12 | 01:04
Maak gelijk ff een afspraak bij je dokter voor een soa test. *gniffelt*
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 01:16
Uiteraard. No strings attached.
Gek genoeg moest ik altijd aan Martin Luther King denken als ik 'If I only had time' hoorde.
So much to do...
Verder ben ik gewoon gestoord hoor, trek je er niks van aan. Ik hield erg veel van mijn meisje G.
We hebben nooit gezoend.
Hoe erg wilt u het hebben?
distel | 19-12-12 | 01:11 |
Ik denk dat we het wel aardig eens zijn.
@pius | 19-12-12 | 01:15
Is goed. Wanneer ik tijd ervoor heb ok?
@Ratzinger | 19-12-12 | 01:06
Speciaal voor jou deze dan. Zelfde zanger en een mooi onderwerp
youtu.be/Rw4V-ScFp-c
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:45
Klinkt niet goed amice. misschien eens dm.
@Ratzinger | 19-12-12 | 01:06
Ik lees daar geen gelul in. Afgezien van die playerpraat over de meeste vrouwtjes.
Alhiero. Da's mooi saaid.
Afijn. Genoeg is genoeg.
@Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 01:07
Zoals ik al zei in de tegel kwam ik het ergens tegen.
Het kwam niet uit mijn flesje, dan was de clue leuker geweest.
Watapatja | 19-12-12 | 00:58
Nu ja, het begon met de combinatie liberaal en socialisme. Pechtold weet dat ogenschijlijk goed te combineren. Verder ben ik het met je eens dat Femke ergens voor stond, niet mijn ding, maar het buitengewoon goed te berde bracht. Dus eigenlijk zijn we het met elkaar eens, of begrijp ik je verkeerd?
@INH.30CL | 19-12-12 | 00:27 |
En dat komt allemaal uit zo'n klein flesje?
Ow. Wacht.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...
;()
LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:59 | + 1
Het is soms een hard gelag om voor cynicus versleten te worden (iemand die overal de prijs van kent, maar van niks de waarde), terwijl je in wezen een romanticus bent.
Ik geloof dat, naast een paar mannelijke uitzonderingen als jij, de meeste dames alhiero wel begrijpen dat ik een romanticus ben. Voor zover is cynicus ben, is het uit gewonde mensenliefde.
Wel weer genoeg gelul op de late avond, niet?
Gootbalkoning | 19-12-12 | 00:53
Om met het laatste te beginnen, dat vind ik een interessant punt, al geeft het veel bureaucratische romslomp, lijkt me. Maar toch
Het gevaar van de 180-draai. lijkt me wel gevaarlijk, omdat je dan echt niet meer weet waarop je nu moet stemmen. Waarom niet gewoon een kleiner parijenstelsel, zoals gebruikelijk in andere westerse landen? Ik denk dat we daar meer mee opschieten.
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:56 |
hahahahaha
@Botte Hork | 19-12-12 | 00:56 |
Sterkte. Zeg maar tegen haar dat mijn nek en hand waar ze in gebeten heeft zeker weten meer pijn doen dan haar duimpie.
@Ratzinger | 19-12-12 | 00:55
Aw man. De echte zowat eeuwige liefde. Heb ik ook. Ik ken het, niet vanaf zes. Of ik veertig, en zij zes. Maar toch.
Je bent een groot romanticus.
Ratzinger | 19-12-12 | 00:55
Ik hoop voor je dat je haar nu eindelijk kan gaan neuqen!
distel | 19-12-12 | 00:55 |
Als je bedoelt een goed debater, klopt. Qua inhoudelijke onderbouwing is het een nul, een pure retoricus. Femke had inhoud en stond voor een ideologie, overigens niet de mijne.
overVecht | 19-12-12 | 00:40
Ik bel d'r morgen wel ff. De hoer.
@overVecht | 19-12-12 | 00:53
Meende ik geen flikker van.
LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:47 | + 0
Beetje sentimental journey. Toen ik zes was, was ik al verliefd op mijn liefdesmeisje. Dat is nooit anders geworden. Op m'n elfde schreef ik m'n eerste liefdesbriefje - de geliefde in kwestie antwoordde (op aanraden van haar moeder, geloof ik) dat ik maar terug moest komen als ik 18 was.
Heb altijd van haar gehouden, tot de dag van vandaag. Terwijl ik nu in m'n derde huwelijk zit. If I only had time...
Watapatja | 19-12-12 | 00:44
Nee, ondanks dat zijn politieke inbreng mij irriteert, heb ik wel bewondering voor hem als politicus. dat hij in zijn vak zeer bedreven is, staat volens mij nergens ter discussie. Hetzelfde gold voor Femke. Dat jij geen onderscheid kunt maken tussen vakmanschap en overtuiging, lijkt me een punt om eens bij jezelf te rade te gaan
@overVecht | 19-12-12 | 00:49
Een leuk achterhuis. Met boekenkasten voordeur.
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:51 |
Dat is mijn kracht dan ook.... gheghe...
@distel | 19-12-12 | 00:02
"Een succesvol politicus krijgt dan zoveel macht, dat zonder verantwoording te hoeven afleggen hij 180 graden kan draaien, als het hem uitkomt."
Ik zie dat gevaar niet zo. In de eerste plaats is een 180-graden draai in de politiek niet altijd slecht. Voortschrijdend inzicht, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, etc.
In de tweede plaats zie ik het dempend effect dat partijpolitiek op de meningen van de individuale politici heeft juist als een negatief gegeven. Het werkt de eenvormigheid, kleurloosheid en het tegenwoordige rampzalige concensusdenken in de hand.
En het gevaar dat iedere politicus zonder partijbanden een ongeleid projectiel wordt of een machtswellusteling a la Poetin, is te beperken door de burgers meer zeggenschap en controle te geven. In plaats van iedere vier jaar verkiezingen voor de hele kamer bijvoorbeeld ieder jaar 50 zetels van de 150 vervangen. Zou hou je de politici scherp en voorkom je het doorzakken op het pluche.
@overVecht | 19-12-12 | 00:49
Heb jij in Utrecht al een kamertje besproken?
Je bent er echt aan toe.
@overVecht | 19-12-12 | 00:48
Ik heb jou nog nooit wat nuttigs lezen bijdragen. Dat is niet erg. Slechts bij je eigen definitie.
Laat staan de TONNEN geld die ze daarna eraan verdiende van ONS belastinggeld... ofzo...
In plaats van dat, dat wijf wat deed voor haar medemens kon ze alleen maar een beetje beschrijven hoe moeilijk ze het zelf had...
Ik heb het niet zo op dat soort mensen....
@Ratzinger | 19-12-12 | 00:45
Dat is een pracht van een tekst.
@INH.30CL | 19-12-12 | 00:44 |
Anne F. ... dat was pas een sentimentele lul...
Wist een heel kladblok vol te pleuren met haar/zijn geklaag...
*nog even Godwin in topic mistte*
@pius | 19-12-12 | 00:41
Ik had niet een stabiele basis voor een internets bestaan for a while. Nog niet hoor.
INH.30CL | 19-12-12 | 00:44 | + 0
I got my moments...
@Ratzinger | 19-12-12 | 00:40
Sentimentele lul.
distel | 19-12-12 | 00:40 |
Pechtold een begaafd politicus noemen is een gotspe. Het geeft aan dat uw fundamentele kennis van de politiek te wensen overlaat.
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:30 |
No offense! Everybuddy is heppy two sea joe here!
@overVecht | 19-12-12 | 00:22
I'm a sentimental fucker I know.
Soms weet je het niet...
youtu.be/ToNK2-JuQMs
If I only had time (waarom weet ik ook even niet, hoorde het in m'n kindertijd, for old time's sake):
mmmmm...
if I only had time
only time.
So much to do
if I only had time
if I only had time
Dreams to pursue
if I only had time
they'd be mine.
Time like the wind
those are hurrying by
and the hours just fly
Where to begin
there are mountains I'd climb
if I had time
Since I met you I've fall
life really is too short.
Lovin' you
so many things
we could make true.
A whole century
isn't enough
to satisfy me
So much to do
if I only had time
if I only had time
Dreams to pursue
if I only had time
they'd be mine
mmmmm...
if I only had time
only time
mmmmm...
@Ratzinger | 19-12-12 | 00:27
Truste R!
@Botte Hork | 19-12-12 | 00:24 |
Helaasch... dat leek me niet verstandig.... wel wat littekens aangebracht.... vraag het haar zelf maar.
Watapatja | 19-12-12 | 00:34
Nee toch? Bent u Alexander Pechtold? De oorspronkelijke ideeen lopen zover uit elkaar, dat dit niet serieus te nemen is. Net als Pechtold, al is hij een begaafd politicus
@ Watapatja | 19-12-12 | 00:29 |
Nepotisme waarde, dat is socialisme 2.012.1218 beta.
Weet je wat het is ?
Dat je liegt is één ..
Dat je liegt tegen mij, is twéé..
Maar dat je ook tegen jezelf kunt liegen..., is ?
#socialismeineennotendop
Sociaal en liberaal zijn niet 2 tegenovergestelden, integendeel je kunt sociaal liberaal zijn.
Ratzinger | 19-12-12 | 00:23
We mogen het toch oneens zijn. We hebben allbei de pest aan het socialisme. In mijn optiek sla je wat door en wederzijds. Overigens zijn veel reaguurders hier ook slachtoffer, namelik van Rutte. In dat opzicht niets nieuws onder de zon. Terwijl hij toch geacht wordt een liberaal te zijn in een democratie.
@overVecht | 19-12-12 | 00:22
Hey. Pius is blij me te zien en ik ben ook blij. No need to call us hippie homosexual jews on sandals.
Gekke-Bennie | 19-12-12 | 00:27 |
De verantwoordelijk provinciaal gedetupeerde is daarna voorzitter college van bestuur van een ROC geworden. Zelfde netwerkje als Sharon leeghoofd Dijksma.
@Ratzinger | 19-12-12 | 00:23
Dat riepen de drie musketeers al en dat werkte ook niet.
Dit kwam ik onlangs tegen en wilde het toch ff delen.
ieder heeft schulden en allen leven op de pof.
Dan rijdt een welgestelde Nederlandse toeris het Griekse dorp in en stopt bij een klein hotelletje. Hij vertelt de eigenaar dat hi graag de kamers wil bekijken om er misschien voor een nacht een kamer te huren, en legt als onderpand 100 euro op de balie.
De eigenaar geeft hem een paar sleutels. Als de bezoeker de trap op is pakt de hotel eigenaar het geld, en rent naar de slager en betaalt zijn schulden.
De slager neemt de 100 euro, loopt de straat uit en betaalt de boer.
De boer neemt het geld en betaalt zijn rekening bij de koelopslag.
De man daar neemt zijn geld en rent naar de kroeg om zijn drankrekening te betalen.
De kroegbaas schuift het bedrag door naar een aan de bar zittende prostituee, waarbij hij nog schulden had.
De prostituee rent naar het hotel om daar haar uitstaande rekening van 100 euro te betalen.
De hotel baas legt het geld weer op de balie.
op dat moment komt de toerist de trap weer af, pakt het geld van de balie en geeft aan dat de kamers hem niet aan staan en hij verlaat het dorp.
Niemand heeft iets geproduceerd.
Niemand heeft iets verdiend.
Iedereen is zijn schulden kwijt en ziet de toekomst met optimisme tegemoet.
Dumpen die ..... ik kom hem/haar al zeker 20 jaar tegen een bal dat is het altijd al geweest.
pius | 19-12-12 | 00:20 | + 1
Ga nog effe aan de kruik. Sleep well. Morgen moet ik voor 15:00 uur al op, ik geef het je te doen.
R.
@ Watapatja | 19-12-12 | 00:20 |
Kun je nagaan hoe ver we gezonken zijn ..
@Kamervraag | 19-12-12 | 00:20
Internal affaires no doubt about that:-)
overVecht | 19-12-12 | 00:21
Ghe.. Je hebt er hoop ik wel compleet uit elkaar getrokken he?!
Geil.
distel | 19-12-12 | 00:20 | + 0
Wat ik er ook op nasla, er zijn altijd veel meer overeenkomsten dan verschillen.
Het socialisme haakt aan bij het slachtoffer. De nazi's deden niet anders.
Wij met z'n allen - het basisidee.
Totaal verwerpelijk. Bon. Mss. op ander topic nog eens.
@pius | 19-12-12 | 00:21 |
Hou es op! Je doet net of het zowat kerst is!!
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:19
Zeker LS. Goed je te lezen, gewoon , je weet wel.
Wat een old-school avondje zeg....
btw
@Botte Hork | 19-12-12 | 00:19 |
Was gezellig met je schoonzus afgelopen weekend...
@Ratzinger | 19-12-12 | 00:10
YW.
En ja, tuurlijk. Het had me pas verbaasd als je couscous zat te verstouwen. Niet te nassen trouwens die shit.
Alsof je het strand aan het opvreten bent.
Ratzinger | 19-12-12 | 00:07 | + 0
Tuh, Tuh. Ik geef alleen maar mijn mening.Waarom zo opgefokt? Doe eens wat serieuze literatuur er op naslaan en het verschil tussen het 'socialisme' van de Nazi's en de oorspronkelijke idee van het socialisme is evident.En nee, ik ben geen linksmens.
Bij P&W: Wat is die Hennis een actrice. Kreeg van haar spindokter de opdracht om steeds te lachen en geil naar Samsom te kijken. Lijkt Rutte wel.
Gekke-Bennie | 19-12-12 | 00:16 |
Jij hebt het nog over een snelweg, ik rij regelmatig langs een viaduct (midden in een weiland), de bijbehorende snelweg komt niet meer.
Éen ding weten we iig wél, dit was de laatste regeerperiode voor de VVD.
Nu maar hopen op vervroegde verkiezingen.
En anders, in navolging van mijn plemps over Spanje, mits je bijvoorbeeld ZZP-er bent en alleen internet nodig hebt kun je net zo goed daar gaan zitten.
Scheelt een hoop knaken.
De zorg is daar overigens gratis.
@pius | 19-12-12 | 00:16
Lul! Alles goed? Lullus. Niet lullius, die zich bezighoudt met lul, maar lullus. Gewoon lul. Man.
@LibertasSimplex | 19-12-12 | 00:15
YoO!
@ zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:52
Dat weet ik, maar uiteindelijk moet je wel een snelweg hebben die jou (economische -) aspiraties kan bijhouden.
Als je dat niet hebt, dan ben je eigenlijk al verloren voordat je er aan begint *denkt aan kudtdus-akkoord* .
Hier in Nederland bouwen ze een snelweg, en komen ze er 3 maanden later achter dat hij te weinig capaciteit heeft en dat hij zeer waarschijnlijk binnen 3-5 jaar weer 'op de schop' moet.
Voor mij is dat een brevet van onvermogen.
Politiciii. Zij die zich bezighielden met de bezigen omtrent politici in het algemeen.
Bezorgdenverjaagster | 19-12-12 | 00:11
Nee, gewoon vorige week.
Gootbalkoning | 18-12-12 | 23:54 | + 1
Goeie samenvatting van de voetbalwedstrijd.
@Botte Hork | 18-12-12 | 23:53 |
't Ging er vanavond al eerder over. Maar.
U was toevallig niet in de weken voorafgaand aan 5 december in Spanje?
Zo ja, dan zouden uw conclusies wel eens kunnen rammelen.
@Kaas de Vies | 18-12-12 | 22:44
Gefeli met je 100Kaas!
sphotos-h.ak.fbcdn.net...
Godsammekraken | 19-12-12 | 00:04
Of je daar nou trots op moet zijn of diep schamen.. ;-)
Nou oke, Kaas van harte!!
pius | 18-12-12 | 23:40 | + 0
It didn't go unnoticed. Tnx. Ben nu Stilton aan het vreten, kun je het geloven?
Omdat dit artikel de democratie gaat redden, heb ik snel de incestporno van een paar topics terug afgesloten om uiterst serieus me te verbazen over corruptieën en politicii (dativus eigenlijk), Herr OberScharGeenStijlFührer.
Gootbalkoning | 18-12-12 | 23:54
Als je daar vanuit gaat wel ja. Niet voor niets noemden de Nazis's zich geen socialisten,, maar nationaal socialisten. Toch wel een verschil. Daarnaast ligt de oorsprong van het socialisme in het idee dat ieder mens gelijkwaardig is en dus recht heeft op hetzelfde voor zover mogelijk. Overigens ben ik geen socialist, maar vind ik het te ver gaan om een soort van vergelijking te maken van de idealen van de linksmensen in onze maatschappij en die van Hilter
Als het opperhoofd van de belastingdienst wat kan schoemelen met instemming van tout Nederland, wat rest ons dan ?
distel | 18-12-12 | 23:41 | + -1
Helemaal met je eens, het nationaal-socialisme had met socialisme niets van doen. Eigenlijk waren het kapitalisten.
Weet je distel, jouw gelul is al zo vaak onderuit gehaald dat ik er geen tijd meer aan ga besteden. De nazi's waren socialistisch maar hadden een teringhekel aan bepaalde bevolkingsgroepen (joden, zigeuners, homo's - als je dat al bevolkingsgroepen kunt noemen). Daarin verschilden ze niet van de all-time massamoordenaars als Stalin, Mao en Pol Pot. Communisten, inderdaad, met hetzelfde malle maakbaarheidsideaal als om het even welke socialist. Denk je in alle ernst dat een socialist meer is dan een 'light version' van het communisme? Get a life. Zelfs onze opperimbeciel, Wim Kok, vond het in de jaren ' 90 al tijd om z'n ideologische veren (hij bedoelde 'imbeciele veren') af te schudden. Kort daarna Van Mierlo - de man in de regenjas, nooit burgemeester geworden, was hij fel tegen, maar z'n partijgenoten vonden het wel prima, zo'n ongekozen positie.
Wat? Die hadden het socialisme niet goed begrepen? Make me laugh, al is dat wat ongemakkelijk misschien na meer dan een 50 miljoen doden.
Je ziet trouwens ook nu weer dat uitgerekend de socialisten gemene zaak maken met fascistische ideologieën als de islam. 't Moet een feest der herkenning zijn.
Ik zou die troep het liefst uitgeroeid zien. Zij liever dan ik, zo simpel is het.
Botte Hork | 18-12-12 | 23:53
Laat ze daar eens een glazen huis neerzetten, dat helpt wellicht een beetje.
INH.30CL | 19-12-12 | 00:04
Nou ja, (glazen) huizen te over daar in ieder geval ;-)
@Kaas de Vies | 18-12-12 | 22:44
Gefeli met je 100Kaas!
sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3...
@Botte Hork | 18-12-12 | 23:53
Laat ze daar eens een glazen huis neerzetten, dat helpt wellicht een beetje.
ophangen die hap ik zal er geen levertraantje om laten
Gootbalkoning | 18-12-12 | 23:48
Parijenpolitiek en zeker die in Nederland is niet optimaal. Maar jouw oplossing leidt m.i. tot veel grotere gevaren. Een succesvol politicus krijgt dan zoveel macht, dat zonder verantwoording te hoeven afleggen hij 180 graden kan draaien, als het hem uitkomt. Nu kan dat ook wel, zoals ons aller Mark op bepaalde punten bewijst, maar behalve aan de volksvertegenwoordiging, moet hij toch ook eea uitleggen aan zijn partijgenoten.
Andes krijg je Poetin-achtige taferelen, die formeel wel lid is van een partij, maar in de praktijk doet wat hem uitkomt.
-weggejorist-
Weekers pakt venlo zijn belastingkantoor af ten gunste van roermond(v.rey).terwijl venlo eigendom is en roermond gehuurd .HOEZO BEZUINIGEN opstappen die man en neem gelijk Kamp mee.
Botte Hork | 18-12-12 | 23:53 Het zijn nog steeds erg dure huizen. Zo staan ze ook op de balans van de banken.
zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:54
De villa die ik gehuurd had stond 1 jaar geleden te koop voor 1,6 mijlen euro.
Echt een vet ding.
Hij is onlangs verkocht voor 475.000,- euro.
Huurprijs van dat ding wás 2500,- euro per week, nu 300,- euro. Ongeacht het seizoen.
Moet je nagaan..
@Botte Hork | 18-12-12 | 23:53
Nou geen 90 procent hoor. Ik ken er genoeg die geen idee hebben. Maar dat gaat snel genoeg veranderen en dat is, in sommige gevallen, nog plezierig ook.
Ja zo koud ben ik wel.
Gootbalkoning | 18-12-12 | 23:48 |
Pleot meer voor inschrijven per ministerie, waarbij je 1 minister mag leveren per 8 zetels. Dan kun je krijgen VVD - economische zaken, SP - soc zaken, GL - milieu etc. Via internetstemmen kiezen wij het beste program per ministerie. Daarnaast kiezen we 1x in de 4 jaar de tweede kamer, deze krijgt namens ons een puur controlerende taak.
Wat Gootbalkoning | 18-12-12 | 23:48 | bromt!
Botte Hork | 18-12-12 | 23:53 Het zijn nog steeds erg dure huizen. Zo staan ze ook op de balans van de banken.
@distel | 18-12-12 | 23:41
Als je uitgaat van het meest wezenlijke kermerk van het socialisme, het streven naar een grote en machtige overheid die de burgers het zelfbeschikkingsrecht over eigen leven en welzijn volledig uit handen neemt - dan is Hitler's Derde Rijk nu juist het meest geperfectioneerde socialistische experiment in de geschiedenis.
Slipsnifter | 18-12-12 | 23:52 Alles wat in vak K terecht komt blijkt een regent te willen zijn.
Botte Hork | 18-12-12 | 23:44 Heel Europa even rijk betekent dat wij hetzelfde tegemoet gaan als de Grieken en de Spanjaarden.
Maar dat was je toch wel duidelijk hè?
zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:46
Ja, hier op GS weten we dit al lang. Sterker nog, 90% vd Nederlandse bevolking weet dit al lang.
Moest het gewoon even kwijt. Echt, wat ik in Spanje zag.. Vanaf het terras van mijn vakantie villa keek ik uit over een vallei met huizen. Stonden bijna allemaal leeg. Totale spookstad. Iedereen zijn huis uitgezet. Verderop, meer landinwaarts, bedelaars, honger, gesloten winkels, al het vastgoed staat te koop, werkeloosheid enz enz.
Uitzichtloze trieste bende.
Zoals hierboven als vaker aangehaald; welke democratie, inderdaad.
En met het kleine stukje democratie dat we hebben kiezen we uitgerekend weer voor de ergste regentenpartij.
Verstandelijk beperkt, masochistisch peopvolk..
Gekke-Bennie | 18-12-12 | 23:50 Ja, snelwegen aanleggen en de staalindustrie op poten zetten.
Maar daar zijn wij en uiteindelijk ook zij niet beter van geworden.
@ zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:40 |
Dat was het fascistische aspect, en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Maar je kunt niet ontkennen, hoe fout hij of zijn denkbeelden ook waren, dat zijn socialistische aard Duitsland geen windeieren heeft gelegd.
Om het even te vertalen naar Nederland : Noem mij 2 socialisten die hetzelfde hebben bereikt ..
(En Melkert telt niet mee, want die bereikt juist het tegenovergestelde.)
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:49
Uiteraard. Mijn klandizie kent vele gebreken.
pius | 18-12-12 | 23:48 Zuiver voor medicinaal gebruik toch?
De oplossing - waar ik hier al herhaaldelijk voor gepleit heb - is het afbouwen van partijpolitiek. Alleen nog kandidaten op persoonlijke titel in de kamer. Wie een bepaald aantal handtekeningen ophaalt mag zich kandidaat stellen, los van elke partijpolitieke banden.
Politici worden gekozen en benoemd op grond van hun persoonlijke kwaliteiten, niet op basis van het juiste partijlidmaatschap. Coalities worden gesmeed op diezelfde grondslag.
De Baantjescarrousel hoort daarmee ook tot het verleden, omdat er geen verplichte benoemingen in de semi-overheid meer plaatsvinden gebaseerd op partijquota die gehaald moeten worden. Weg met het rondschuiven met incompetente partijmannetjes voor wie nog ergens lucratieve baantjes opgescharreld moeten worden.
De politieke partij als ideologisch machtsblok heeft afgedaan. De definitieve aftakeling van het verzuilde politieke bestel is begonnen met paars I, in de jaren '90. Niemand hield het toen voor mogelijk dat socialistisch links en liberaal rechts konden samenwerken. Het ging zo soepel dat menigeen zich terecht afvroeg waar de ideologische verschillen gebleven waren.
De ideologische kloof tussen de verschillende partijen is allang opgevuld - althans tussen die "partners", die om toerbeurt de regering mogen vormen. Het is alsof één partij zich in een soort Rupert Murdoch-constructie in allerlei afsplitsingen en onder allerlei acronymen manifesteert, de kiezers gek maakt met onzin over niet-bestaande ideologische verschillen en een "tweestrijd" tussen kandidaat-premiers orkestreert. Ziedaar: het failliet van de parlementaire democratie.
Weg met de partijen, dus!
zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:46 |
Is de keuze niet eerlijker delen of richting een nieuwe oorlog.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:46
Wiethokken hè.
pius | 18-12-12 | 23:45 En nou ineens niet meer kraken?
Botte Hork | 18-12-12 | 23:44 Heel Europa even rijk betekent dat wij hetzelfde tegemoet gaan als de Grieken en de Spanjaarden.
Maar dat was je toch wel duidelijk hè?
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:41
If you pay. I am unemployed you know.
Man man man, wat zou Nederland er op vooruit gaan als er NU nieuwe verkiezingen zouden komen.
'Strategisch' stemmen zullen (hopelijk) de meeste kiezers niet meer doen, en er vanuit gaande dat er nog iets van 'democratie' bestaat in deze bananen-monarchie.
Landverrader Rutte en zijn criminele / zwakzinnige / corrupte partij wordt totaal gedecimeerd, gesloopt, tot appelmoes gebeukt en deze Pinokio MP gaat de geschiedenis in als slechtste premier van NL ooit.
Ons land gaat kapot aan dit stelletje incompetente egotrippende totaal idioten.
Ben nét terug uit Spanje, en wat ik dáár zag.. Totale afbraak, armoede en zelfs honger.
Dit was voor mij de definitieve bevestiging dat het (nu nog) rijke Noord Europa NEVER NOOIT op geen enkele manier die puinhoop overeind kan houden.
We worden zo hard genaaid hier, we liggen op ramkoers om in dezelfde economische situatie te komen.
*borrel pakt*
overVecht | 18-12-12 | 23:41 |
Wat zou mijn andete nick zijn dan.
Politici proberen niet eens meer de schijn van onkreukbaarheid op te houden. Het domme volk blijft toch wel traditioneel stemmen. Vooralsnog tenminste, bij gebrek aan een alternatief op niveau. Wilders heeft de potentie, maar hij verprutst het met zijn circusacts.
pius | 18-12-12 | 23:40 Get a room!
@overVecht | 18-12-12 | 23:17
wat dan?
Ratzinger | 18-12-12 | 23:24
Je zit er behoorlijk naast. Het door de Nazi's genoemde nationaal socialisme, heeft weinig te maken met socialisms. Sterker nog, er is sprake van een discrepantie. Socialisme is namelijk onbegrensd, in die zin dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen rassen of nationaliteit.
Dat die Weekers een eikel is, likt me duidelijk. Is het ook toeval dat het weer om een Limbo gaat?
@Watapatja | 18-12-12 | 23:40 |
Reaguur je nou onder je verkeerde nick?
Ik was even buiten. Met de hond.
Is Weekers al ontslagen?
(We zijn immers al dik anderhalf uur verder.)
Ik
doe
mijn
best ;-)
Oei, zelfs het vangnet staatssecretaris lijkt weg te vallen. Misschien voorzitter van de HBO raad, of een of andere commissie voor deze man. Prestaties moeten beloond worden.
@Ratzinger | 18-12-12 | 23:24
De kerst nadert, en daar word men sentimenteel van R.
Maar ok.
Mooi dat jij een ruggengraat hebt gelijk je beweringen. Je bent een oude krijger, met een incasseringsvermogen gelijk aan wat je uitdeelt. Ook straalt je echtheid door je tegels heen. En dat kan ik wel waarderen.
Evenals je groots geformuleerde abjecties en rioleringspijpretoriek. Ja het gemis zou wederzijds zijn.
Jij blijft de Grandwizzard van GS natuurlijk. In meerdere opzichten. Ohja, en ik vind je niet laf trouwens. Maar in oorlog en liefde, je weet zelf.
Zo ouwe nazi nu ga ik stoppen want anders ga ik huilen.
Truly yours forever.
P.
@Ratzinger | 18-12-12 | 23:24
De kerst nadert, en daar word men sentimenteel van R.
Maar ok.
Mooi dat jij een ruggengraat hebt gelijk je beweringen. Je bent een oude krijger, met een incasseringsvermogen gelijk aan wat je uitdeelt. Ook straalt je echtheid door je tegels heen. En dat kan ik wel waarderen.
Evenals je groots geformuleerde abjecties en rioleringspijpretoriek. Ja het gemis zou wederzijds zijn.
Jij blijft de Grandwizzard van GS natuurlijk. In meerdere opzichten. Ohja, en ik vind je niet laf trouwens. Maar in oorlog en liefde, je weet zelf.
Zo ouwe nazi nu ga ik stoppen want anders ga ik huilen.
Truly yours forever.
P.
Gekke-Bennie | 18-12-12 | 23:37 Dus mensen doden die je qua afkomst niet aanstaan en het roven van kunst en geld is sociaal?
Trosfamilie gaat me wat ver. Het leuke aan GS is dat we zo langzamerhand de discussie links of rechts voorbij zijn. Wat ons bindt lijkt me onze afkeer van het huidige systeem, het graaien en de incompetente bestuurders. Als we zo doorgaan zijn we ooit het geweten van Nederland. Het wordt wel tijd dat we eens scoren, dat bijv een Dijksma echt niet was aangetreden en dat een Weekers echt gaat. We kunnen het, zie ondersteunend werk bij project x Haren. Dankzij diverse reaguurders staan er een aantal voor de rechter.
overVecht | 18-12-12 | 23:32 | + 0
Twitter is aan mij niet besteed. Over 10 jaar verdwenen, of eerder. Heeft enkel nog een functie op echte websites, als feeder.
Wie de neuk kijkt er nu nog wat er op z'n Twitter allemaal geplempt staat, laat staan dat je de linkjes aanklikt?
Enfin, wie daar ook twittert, ik volg nooit. Total waste of time.
@fleischer | 18-12-12 | 23:37 |
Nee joh... wat ik hierboven zeg.
Enter>>>spatie>>>enter...
@ Ratzinger | 18-12-12 | 23:24 |
De nazi's begrepen tenminste nog wat socialist inhoudt..
De hedendaagse socialist, verwart socialisme met nepotisme en dat moeten we niet willen met z'n allen..
Ja, overVecht,....
ik wist ooit de truuk,....
ik meende 3x enteren oid,....
Bij P&W zit Samsom vanavond te raaaskallen over eerlijkheid en over het terugwinnen van het vertrouwen van de kiezer... En de democratie zou reeds gered zijn zodra Weekers is buitengeflikkerd?
@brutus68 | 18-12-12 | 23:34 |
Mis ik geregeld ja....
Parsons | 18-12-12 | 23:07 | + 0
Wil je wel geloven dat ik al een jaar of 5 geen t.v. meer heb?
Flikker dat ding toch het raam uit man. Zo'n fukking waste of time, kijken naar pratende linkse aapjes die hun zendtijd moeten vullen.
Ik herinner me een uitspraak van Komrij over het journaal: Alsof je een lauwe meelzak in je gezicht geslingerd krijgt.
Onthou dat maar, die 'lauwe meelzak'.
Heel af en toe zie ik bij derden nog wel eens de avonturen op t.v. Ben er werkelijk altijd al na twee minuten klaar mee.
Hoogste tijd om de PO totaal op te doeken.
@fleischer | 18-12-12 | 23:32 |
Doe
dit
dan
is
zonder
gebruik van puntjes.
@overVecht | 18-12-12 | 23:32
Those were the days inderdaad...
*tong naar Overvecht uitsteekt*
@Ratzinger | 18-12-12 | 23:28 |
Nice! Dat wist ik niet dat je fucking nattebever was. Anyway.. Botte is op de twitterTs nog wel te vinden he... hoe erg je dat medium ook haat. ;-)
overVecht | 18-12-12 | 23:21 | + 0
Jij was er eerder dan ik, geloof ik. Ben hier m'n carriere begonnen onder de inmiddels legendarische nick 'nattebever'.
Heb nog met bottehond gevochten, nou ja, hij was het meestal met me eens, behalve als hij ernaast zat. Mis die bikkel wel, een strijder van het eerste uur.
Enfin, nostalgie, kun je je reedt mee afvegen.
pius | 18-12-12 | 23:15 | + 0
Ik praat liever tegen de persoon in kwestie, in dit geval Bakito, maar je hebt wel een punt.
Een Enorme Lul, maar dan wel weer iemand die ik zou missen als zijn doorgaans totaal misplaatste reaguursels zouden verdwijnen.
Dat heb ik met jou ook, more or less, maar dit terzijde. Moet wel zeggen dat je in al die jaren gegroeid bent van een wezenloze sokkenfiguur tot een linkse klootzak eersteklas.
Ik kan dat wel waarderen.
Zelf denk ik wel eens dat ik een nazi ben, maar godzijdank ben ik niet socialistisch, zoals ALLE nazi's waren.
We houden contact.
@seven | 18-12-12 | 23:19
LOL. netjes!
@fleischer | 18-12-12 | 23:21 |
Uhm........
Weet ik niet.... maar als je op ENTER drukt.. dan een spatie.... en dan weer een ENTER krijg je niet van die triple bogie irritante PUNTJES........................
Ondertussen bij P&W doet Gert Leers de burger duiden: "zo klein als de kiezer is"...
Redt de democratie.
Dat is ook een mooie.
Nu zit Didi in P&W.
Hij zegt:"je kunt het beter niet zeggen maar ik doe het wel: er gaan gewoon meer bevoegdheden naar de EU(SSR)."
Dan is de democratie (proberen te) redden bij voorbaat kansloos.
B I N G O
.
Welke democratie?
Botte Hork | 18-12-12 | 22:01 | + 37 -
.
Welke democratie?
ZKH EénOog | 18-12-12 | 22:01 | + 23 -
.
Ik geef de man een Week.
Petrus de Rewa | 18-12-12 | 22:01 | + 10 -
.
Binnen de tijd. Triple Bogie?
@Ratzinger | 18-12-12 | 23:18 |
Ja... stiekem zijn we ook één grote Tros familie alhier. Maar hoe elke lijn nou precies zit houd ik soms niet meer bij. Heb diverse guurders meeting gehad tot long way back maar houd dus niet alles bij. Mijn eerste was ergens in 2005/2006 volgens mij.
Kun je leker makkelijk over doen dat het allemaal rond Weekers wel meevalt. Die kerel heeft gewoon een voorbeeldfunctie.
Verdaas is opgestapt terwijl de uitslag van het onderzoek nog moet uitwijzen of het gedeclareerde geld rechtmatig was of niet. Het kan zomaar zijn dat Verdaas inderdaad de opgegeven afstand heeft afgelegd, alleen van een andere richting. Mag het dan niet meer of moet men zich absoluut aan de regels houden?
Feit is dat Weekers zaken heeft gedaan met een criminele vastgoedjongen die een groot netwerk in de politiek heeft opgebouwd. Dit is echt geen vluchtig contact geweest. Zo'n iemand wil je niet op die functie hebben in een tijd waarin de regelhandhaving steeds zwaarder op de burger wordt gelegd. Opstappen dus.
pius | 18-12-12 | 23:14
PvdA? Lol, deed het wel ooit voor GL, Mariko Peters. seven | 01-09-11 | 09:12 @ www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/09/...
overVecht | 18-12-12 | 23:12 | + 0
Oeps, vergis je niet. Bakito is mijn bloedbroeder. Wij zaten allebei bij dezelfde stam. O.k., hij is een beetje van het padje af, maar way down weet ik dat ik bij hem zou kunnen onderduiken en hij bij mij.
De wereld zit soms vreemd in elkaar, dat is wel zo, ja.
@pius | 18-12-12 | 23:15 |
Dat heb ik in mijn afwezigheid dan even gemist. Ben even druk geweest met mijn eigen dingen neerpennen voor de interwebs.
Ondertussen in de media: nos.nl/artikel/453232-timmermans-terug...
Tot zover een man een man, een woord een woord.
Waarom? Is toch een prima VVD'er?
Daar heeft Nederland massaal op gestempt, dus we willen geregeerd worden door oplichters, bankiers en andere corrupte lui. Is kut voor de paar mensen die 't niet willen, mja das democratie.
Waarom? Is toch een prima VVD'er?
Daar heeft Nederland massaal op gestempt, dus we willen geregeerd worden door oplichters, bankiers en andere corrupte lui. Is kut voor de paar mensen die 't niet willen, mja das democratie.
@overVecht | 18-12-12 | 23:12
Hij maakt zich niet druk. Ze vechten juist de prachtigste polemieken uit.
To freely parafrase another reaguurder.
seven | 18-12-12 | 23:11 | + 0
Sharon D., die kan alles, gheghe.
Laten we eerlijk zijn: sinds de vorming van dit kabinet is de PvdA en de media die haar aanhangen op zoek naar zwakke plekken in VVD-ers om meer "leverage" te krijgen op het kabinetsbeleid.
Het is een vuil spel, dat tot het bittere einde door zal gaan.
Is het niet de een, dan is het de ander en alles wordt nét ff te dik aangezet om er een hype van te maken. Zolang het maar schade aanbrengt aan bewindspersonen, zodat ze vleugellam worden, of loslopend wild. Dat is het doel.
Wees niet naïef!
Tot slot mag ik nog melden dat ik samen met Frans Weekers in Brugklas G zat. Lang geleden :-)
Vleespet bij P&W. over didi himself, om te vermeiden dat het over strubbelingen gaat binnen de coalitie.
@seven | 18-12-12 | 23:11
Deze creatieve clementie. Zou die ook aan een PVDA-politcus gegund worden.
Of ga ik nu te ver?
@Parsons | 18-12-12 | 23:07
Dat komt hier zelfs bij uitzending gemist niet door de voorrondes.
Ik zie nog liever drie uur lang die hoogst irritante Zalando-reclame.
@Ratzinger | 18-12-12 | 23:08 |
Maak je niet druk om Bakito.. dat doen er al genoeg.
Enige wat ik niet begrijp is dat "don't feed the troll" juist in de panelen van een site als GS na ál die jaren nog niet begrepen wordt.
Free solidstate!
'Red de democratie' Bedoelt van Rossem niet red de mediacratie?
Tenzij er keihard bewijs komt blijft Weekers gewoon zitten. Prachtig hoor die whoop whoop Geen Style campagnejournalistiek, maar feiten rond Frans zijn gewoon te weinig om hem af te serveren. Wat kan Weekers eraan doen dat fanboy Van Rey (veel meer rook, maar zie ook de bing conclusie & uiteindelijk gevallen over een bijzaak, een aspirant burgemeester sollicitatietips geven nl.wikipedia.org/wiki/Jos_van_Rey#Just... ) hem uit Limbo-chauvinisme plugt? Guilty by association blijft een zwaktebod. En een voorlichtster die ooit een vraag afwimpelde die Weekers later persoonlijk wel gewoon juist & bevestigend beantwoordde is geen draai maar verschil tussen voorlichtster & Weekers. nos.nl/artikel/452763-vragen-over-week...
Face it, Weekers is een kundige man die dingen snapt op financiën (oa economie en econometrie & daarbovenop rechten www.parlement.com/id/vg09llkaxzrs/f_h_... )en dat is nu een must. (Mede daarom kreeg hij ooit mijn stem) Wie volgt hem op? Een blanco politicoloog zonder verleden/ervaring maar met zogenaamd brandschone handen maar zonder inzicht?
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:54
Ik zou nu bijna gaan denken dat ze het zo bedacht hebben. hoeveel gekken zouden er zijn die er zelf vrijdag een eind aan breien, en waarvan de poet en het pensioen naar de staat vervalt?
"De Peetvader van Roermond".
Artikel afgelopen weekend in de NRC. Zal wel weer niemand gelezen hebben hier.
hehe. Overvecht ftw!
Beste Frans, wilt ge effen bukken !
"kickensen aandoend"
En de rest is geschiedenis.
overVecht | 18-12-12 | 23:06 | + 0
Tnx. Ga even zuipen.
Kijk die clowns daar zitten dan. De treurnis druipt er vanaf. Nietskunnende rasleugenaars.
Maar goed, we dwalen af.
#PenW
@Ratzinger
"born again"
Dat is het dus. Nah... welcome back in ieder geval!
Bakito | 18-12-12 | 22:59 | + 0
Zeg Bakito, nu ik je toch aan de lijn heb.
Vandaag nog je ongewassen linkse lul ergens in gestoken? Denk het wel hè? Vind het behoorlijk smerig om je manicure vol te blaffen.
Dit even O/T.
overVecht | 18-12-12 | 23:05 Het is alleen geen feit.
@vidicam | 18-12-12 | 23:04
On-zin.
Vroeger was de elite nog een stuk corrupter maar doordat het een jaar of twee duurde voor je de zondagskrant in de bus kreeg wist niemand daar wat van.
Nu staat elke scheet op de socials media.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 23:03 |
Laat je niet kennen man. Hij benoemd toch een welbekend feit voor de ingewijden.... niet druk om maken ... zonde van je tijd.
vroeger waren bestuurders dienstbaar aan de maatschappij
nu zijn zij alleen dienstbaar aan zichzelf.
en zijn alleen bezig zichzelf te verrijken.
dat hele dieven zooitje bij de DSB bank waren ook allemaal VVD leden.
tegenwoordig is het niet belangrijk wat voor een vak je uitoefent maar wat je verdiend bepaald je status in de maatschappij
@ zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:58 |
Ik kan mij niet herinneren dat ik naar het stembureau ben gegaan en ben dus in feite ook nergens mee akkoord gegaan..
Want stemmen op, is akkoord gaan met..
Als je toch zo dom bent om naar het stembureau te gaan, dan moet je ook de leugens maar voor lief nemen.
overVecht | 18-12-12 | 22:59 | + 0
Omdat ik nieuw ben en het duurt geloof ik een paar maanden voordat je die zwitsal kwijt bent.
Dat geldt dan ook voor born-again-GS-reaguurders.
@Bakito | 18-12-12 | 22:59 |
Mensen minnen jou ook gewoon uit principe he.... tering....*get a life @ them*
Bakito | 18-12-12 | 22:59 En daar gaan we weer.
Ik merk dat de opmerking over het CWI tegen het zere been was? En dus waar?
@Bakito | 18-12-12 | 22:59 |
Ik wilde de feiten niet zo letterlijk benoemen.... maar doelde daar wel op.
"Van democratie is geen sprake, of men zou het eens in de vier jaar een hokje rood maken democratie moeten noemen." - P. Fortuyn.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:56
Uhhh! weet ik veel! vraag het aan endp die heeft alles gevolgd op discovery.
overVecht | 18-12-12 | 22:49 | + 0 -
In de tool kun je precies zien wie het meeste reaguurt. Met de kanttekening dat je bij zeg maar jansen de tegels van Van Dal moet optellen.
Het is wel duidelijk wie de staatsruifvreter van Geenstijl is.
@eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 22:56
Ga jij dan eerst dan zorg ik nog dat je er lekker bij komt te liggen oké? ;)
Ik volg snel, als ik iemand geregeld heb die voor mij het zelfde wil doen.
@Ratzinger | 18-12-12 | 22:58 |
Even OT.... maar waarom the fuck heb jij een zwitsal?!?!?!
Stormageddon | 18-12-12 | 22:49 | + 0
Ben het eigenlijk wel met je eens. Een onkostenvergoeding is genoeg. Doet me denken aan vroeger tijden toen men tegen een vergoeding van niks mensen de politiek in kreeg die verder toch nergens voor wilden deugen, maar wel een baantje moesten hebben.
Die baantjescarrousel begint al op lokaal niveau (Pechtold bijvoorbeeld, voormalig wethouder in Leiden). Lokaal en regionaal zou men al helemaal moeten stoppen met het geven van meer dan een vacatievergoeding.
Ik vind ook dat een politicus die in z'n huidige politicus-functie meer verdient dan met z'n vorige (echte) baantje sowieso moet worden geschrapt van de kieslijst. Die doen het om het geld, lijkt me duidelijk. Of om hun ego op te poetsen, wat nog schrijnender is.
Gekke-Bennie | 18-12-12 | 22:55 Ze neppen ons elke keer weer. Mannetje belooft en jij stemt.
Mannetje is gekozen en vergeet z'n beloftes.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:55 |
Ik was wel bang voor een kerstpakket (opgerotje) van GS maar gelukkig heb ik die niet gekregen....
deraderendraaien | 18-12-12 | 22:55 Hier? Bij ons om twaalf uur? En de rest dan? Ook om twaalf uur?
@ deraderendraaien 21:52
Precies, we gaan dood als het tijd is en niet allemaal tegelijk aanstaande vrijdag.
De Nederlandse democratie ...
Sorry, maar verder dan deze drie woorden kwam ik niet.
Hebben we de democratie niet al 15 jaar geleden begraven ?
Of is dit de reïncarnatie ?
If so, I don't like it..
overVecht | 18-12-12 | 22:54 Ja. Dat is het. Ik krijg ook nooit eens rustig de tijd om elk topic te frequenteren.
En niet eens een kerstpakket.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:49
Om 12 uur s'middags heb ik vernomen.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:49
Aangezien het donderdagmiddag hier, op Kiribati al 21-12 is, hou ik het erop dat de poep donderdagmiddag zo rond één uur de ventilator raakt.
En indien niet, dan niet. Dan wordt het toch een cadeautje voor de schoonouders kopen voor het verplichte kerstdiner.
deraderendraaien | 18-12-12 | 22:52 Uiteindelijk wel. En tot het zover is moet je belasting betalen dus houdt de regering je zo lang mogelijk in leven. Tot je duurder wordt dan je opbrengst.
Dan is ineens de behandeling niet meer rendabel.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:50 |
Schande!!!
Parsons | 18-12-12 | 22:50 Die moet eerst een Xparty oplossen en met aanbevelingen komen voor de toekomst.
Een soort van aanspoelprotocol voor provincies die niet aan zee liggen.
@eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 22:46
Hoezo dan.. gaan we gewaun deaud?
Het is ook nooit goed, als Weekers gaat niet en als hij blijft ook niet. Hou op, schei uit. Genoeg is genoeg. Zo langzamerhand is er in dit land geen slak meer te vinden waarop nog geen zout Is gelegd. Ook de spijers voor op het lage water zullen toch wel uitverkocht zijn. Azijn is al enige weken niet meer te krijgen. Ik ben er wel klaar mee.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:42
Ja, maar Cohen moet toch weer iets te doen hebben straks?
Kudt_Janus | 18-12-12 | 22:39 | + 0
Een beetje ongezouten, Kudt, maar je hebt wel een punt.
Ooit stelde iemand de vraag waarom iemand de politiek in zou gaan en, belangrijker, waarom je er in zou blijven zitten.
Dat antwoord geef jij. They're in it for the money, geen twijfel mogelijk. Verlaag het salaris met 75% en de Tweede Kamer zou gedecimeerd worden.
Wat op zichzelf een zeer goede zaak zou zijn. Ik bijvoorbeeld word door niemand vertegenwoordigd, al vind ik wel de ene partij rotter dan de andere.
overVecht | 18-12-12 | 22:49 Elk topic? Ik mis er nog wel eens wat hoor.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:47 |
Dat jij dat allemaal ongeveer bij kan houden en ook onder elk topic wel ergens verschijnt zegt natuurlijk niets...
*als we dan toch aan het stangen zijn*
@Ratzinger | 18-12-12 | 22:43
Het is meer dan bijstand, dus de mensen die niks kunnen zullen dan nog steeds begerig lonken naar een kamerzetel.
Onkostenvergoeding voor daadwerkelijk gemaakte kosten lijkt me meer dan genoeg. Het is geen raketwetenschap of hersenchirurgie (hoewel die laatsten ook veel te veel verdienen; als zij nou mensen slimmer konden maken...)
Weet iemand trouwens hoe laat het vuurwerk begint op vrijdag?
overVecht | 18-12-12 | 22:44 Ik weet er niks van, ik stang hem maar een beetje.
Over de hele dag was zo'n beetje elk vijfde comment van hem en dat zegt ook wat.
@ deraderendraaien 22:41
Heb alle programma's op Discovery over dit onderwerp minstens 1 keer gezien en weet voor de volle 100% zeker dat de Maya's iets anders bedoelden met die kalender. David Sagan is het met me eens btw...
Kaas de Vies | 18-12-12 | 22:44 Jij moet mee natuurlijk. Concubinaatsuitkering.
-weggejorist-
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:43 |
Dat zul jij vast beter weten dan ik dus neem het van je aan...
@Bakito | 18-12-12 | 22:40 | + -1 -
Dan ga ik ook naar bed, kus!
@Parsons | 18-12-12 | 22:37
Idd dat heeft er bv voor gezorgd dat er in huize deraderendraaien met kerst géén vis op tafel komt!
wil nu eindelijk wel een keer af zijn van dat vissen gewauwel. Kan geen vis meer zien!
Stormageddon | 18-12-12 | 22:28 | + 0
Ik vind 50k een kutsalaris waar ik m'n bed niet voor zou uitkomen, maar ik ben daarin mogelijk een uitzondering.
Ik zou ook liever zien dat het een soort van erebaantje was voor mensen die het geld niet nodig hebben. Heb je het wel nodig, ga je maar asperges trekken of bloembollen plukken.
In die zin ben ik het het helemaal met je eens.
overVecht | 18-12-12 | 22:42 UWV is ie al voorbij hoor, dat duurde hoogstens drie jaar.
Bakito | 18-12-12 | 22:40 Moet je op gesprek komen bij de arbeidsconsulent van het CWI?
Heb sinds een minuut of 10 #Nederland1 even opstaan hier. Godzijdank is er geen marokkanenprobleem, daar moet ik de volidioten in Den Haag volkomen gelijk in geven.
@Bakito | 18-12-12 | 22:40 |
Hoe laat moet je bij het UWV zijn dan?
Parsons | 18-12-12 | 22:37 Aanspoelprotocollen bijvoorbeeld. Voor elke vissoort één.
Daar hebben enkele goed betaalde sukkels zich een mooie poos mee beziggehouden en gaan dat nog verder doen. Op onze kosten.
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:37
21-12-12 zou een keerpunt zijn en bezinning toch?
Kaas de Vies | 18-12-12 | 22:24 | + -1 -
Ander keer. Moet naar bed. Morgen heeeele belangrijke dag. *zwaai*
Altijd maar die democratie.... laten we het verdoemme ook eens over een mooie goede dictatuur hebben!
@Musset | 18-12-12 | 22:37
Oh godt nee toch! Krijgen we straks toch van John v.Leerdam in vak K.
Jaimy Fox | 18-12-12 | 22:37 Van Rossem heeft nog een neefje in de politiek die de volgende is om iemand op te volgen.
Of dacht jij dat columnisten geen agenda hebben?
-weggejorist-
Het is maar goed dat al die idioten zich bezighouden met dingen die ter zake doen.
deraderendraaien | 18-12-12 | 22:35 Nog iets meer dan twee dagen. En dan is het allemaal facultatief.
#mayakalender
-weggejorist-
Ik had niet verwacht dat Weekers nu al aan de beurt is. Let op, de volgende die zijn biezen kan pakken is natuurlijk the one and only:
Staatssecretaris Van Rijn (PvdA) die de graaicultuur heeft onderzocht en zelf 469.000 euro incasseerde.
Van Rijn, de KPN in Rutte 2.
Petrus de Rewa | 18-12-12 | 22:33 Dat denk jij. Politici met fout geld en middelen weten exact waar het vandaan kwam en waar het uitgegeven werd.
Beide partijen komen nog om gunsten indien de positie is ingenomen.
Hier heb ik mijn wens in de kerstboom gehangen.
Eerst gaf ik dit kabinet nog tot Mei 2013.
Nu verwacht ik bijna een verrassend kerstcadeau.
deraderendraaien | 16-12-12 | 00:21 | | Sharon Dijksma nieuwe dinges
Nog een week tot kerst.. zou Weekers mijn cadeau mogen brengen van Rutte?
@zeg maar jansen | 18-12-12 | 22:30
Hij weet toch niet waar dat geld vandaan kwam en waar het naartoe ging... Zie mijn commentaar in een vorig topic.
@Uriël Fack | 18-12-12 | 22:28
Zelfs aanstaande regeringshoofden! Kroonprinsen die al zwalkend in de sloot van het Pesthuis reden.
Weekers zal nooit uit zichzelf zomaar opstappen. Weten jullie wel wat dat bord heeft gekost?
@ Jaimy Fox 22:25
Het niveau bij dit topic is niet mega-hoog inderdaad, maar wie bedoel jij?
Sorry.
Was getekend: Mark R.
@Bakito | 18-12-12 | 22:03
Dan gaat hij toch lekker op baantjesjacht in het buitenland. Inderdaad: Net zoals die nertsenfokkers.
Mmm, ik kan me wat volksvertegenwoordigers herinneren die in de jaren 1970 bezopen achter het stuur zaten. Is van alle tijden.
Politici zijn nu eenmaal boef en boefjesmaat.
@Ratzinger | 18-12-12 | 22:22
Waarom 50K? Het is geen voltijdbaan. 3 daagjes vergaderen, 4 dagen weekend. Buiten dat: het zou, in een echte democratie, een baantje moeten zijn dat iedereen verplicht 1 ambtstermijn onbezoldigd zou moeten doen, tenzij je jezelf vrijkoopt van die verplichting.
Dat lijkt me een stuk gezonder.
-weggejorist-
lucifer. allemaal. Metselaars.
-weggejorist-
@Bakito | 18-12-12 | 22:23 | + 0 -
Kom jij de tuktuk brengen?
Stelletje calvinistische lattenmeters.
Verdaas heeft niks opgelicht. Weekers evenmin.
Dat het op papier wellicht niet klopte tot de laatste punt, millimeter, komma en gram zal ongetwijfeld zo zijn. Waar het om gaat is dat het geen taxpoet heeft gekost en er geen duidelijk voordeel uit belangenverstrengeling blijkt.
Met andere woorden: Ga je energie steken in lieden die de staatsruif echt leegvreten en/of zich laakbaar gedragen.
We leven in een door en door corrupt bananen land en wat erger is, een bananen monarchie.
Bestuurders die liegen en bedriegen, ongestraft in het groot graaien en dezelfde bestuurders hebben het gore lef om te klagen over 'de verruwing en het verharden van de maatschappij'. Je moet maar durven.
@Jaimy Fox | 18-12-12 | 22:22
hehehehe;)
Nog een paar kudo's Kaas. Zet 'm op!
Is het werkelijk zo'n onverteerbare gedachte dat je alleen maar de politiek in gaat omdat je verder nergens voor deugt?
Je hoeft niks te kunnen (Halsema, Dijksma, Oboema etc.), krijgt een vorstelijk salaris en dito pensioenregeling, dus je kunt je afvragen wat voor volk daar op af komt.
Voor mij geen vraag - enkel gajes. Ook voor de SP heb ik niet zo veel bewondering. Die laten hun politici de helft (of wat ook) van hun salaris in de partijkas storten. Dat is gelegaliseerde diefstal, meer niet. Dat geld komt namelijk niet van de SP-achterban. In alle opzichten dus ook een volstrekt verwerpelijk zooitje graaiers, met dat verschil dat ze net doen alsof ze dat niet zijn.
Verder weinig nieuws onder de zon. Een honorarium van een euro 50K bruto zou al erg veel lutsers uit de politiek houden. Ik ben daar wel voor. Mogelijk krijg je dan mensen die wel gemotiveerd zijn en het landsbelang voorrang geven en naar niets anders streven dan zichzelf en het hun behulpzame ambtenarenapparaat overbodig te maken.
I have a dream.
-EDIT: Janken is geen 'kritiek' -
Rutte wordt geheel week van binnen van Weekers, dus die laat ie heus niet ontglippen!
Hahahahah, NL is een dictatuur vermomd in een democratisch jasje. Eens in de 4 jaar stemmen en daarna je bek dicht houden, en trek je die toch open, wordt je vakkundig opgeruimd ( krijg je een bepaalde stempel op je voorhoofd, zoals Journalist M. Kat ).
-weggejorist en opgerot-
Als je in die functie deze discussie moet voeren, heb je al verloren...
Weekers gaat heus niet uit zichzelf weg, is het teveel een arrogante klootzak voor, en gaat zeker niet door die lachebek met die Hans Anders-bril weggestuurd worden. Triest maar waar. Den Haag is al jaren moreel failliet.
Weekers kan wat mij betreft een vogelaartje doen.
Fijn oprodten dus!
Kaas de Vies 22:15
Het vlees is zwak.
En. Is-ie al weg?
Zijn er serieus nog mensen die denken dat we in een ''democratie'' leven?? Ik bedoel, kom op man, onderwijs jezelf en vorm een eigen mening, in plaats van wat de NOS u voorschotelt als zijnde ''de objectieve waarheid''.
@Bakito | 18-12-12 | 22:13 | + 1 -
Zo te horen doe jij dat al.
@Kaas de Vies 22:10
Ik zie dagelijks auto's door rood gaan, rechts inhalen en sneller rijden dan toegestaan. Onbestraft. Ach, ga jezelf maar na.
@Bakito | 18-12-12 | 22:09 | + 0 -
Hoe weet jij dat?
Politici zitten in het afvoerputje van de maatschappij. Glijden ze ff door dan zitten ze in het riool van de onderwereld. Enige waar ze goed in zijn is liegen, konkelen, verantwoordelijkheid ontlopen en bedriegen. Juist van dit volk verwacht je dit soort strapatsen zoals van die Verver. Het komt alleen niet zo vaak naar buiten in Nederland aangezien de msm in de zak van de politieke partijen zitten en deze hun werk dus niet doen. Straks wordt iemand anders nog burgemeester van een Goois tuigdorp.
@Bakito | 18-12-12 | 22:03
Jouw argumentatie wordt steeds origineler.
wat een onzin dit. Houd je kruit maar droog voor als er iemand echt met corrupte acties in de fout is gegaan. Dat is een kwestie van wachten. Voorlopig kan Weekers alleen beschuldigd worden van schijn van media hype.
@Kaas de Vies | 18-12-12 | 22:06
i.imgur.com/bup2z.gif
De politiek is verworden tot zelfverrijking, iets anders kunnen we er niet van maken. De PO propagandisten belangenverstrengelden, die we dag in dag uit moeten verduren, kunnen ons ook alleen doen huilen en woedend roepen, hoe krijgen we de democratie weer terug?
@Kaas de Vies 22:06
De meeste verkeersovertredingen worden ook niet bestraft.
Beetje spartelen nog, gelijk een aangespoelde bultrug.
Vervolgens half Nederland er over laten struikelen eer hij weggesleept kan worden.
Zo hoort dat hier in Nederland.
Het meest merkwaardige aan het hele verhaal vind ik nog wel dat een zichzelf liberaal noemende politicus een belastingkantoor wil openhouden.
Hoe zuidelijker, hoe corrupter.
Hoe lang kan Rutte nog buiten schot blijven met dit faalhazenkabinet?
Ik graai, wij graaien en wij hebben gegraaid. Thats all folks, tsja.
De Nederlandse Staat haar fundament is juist gebaseerd op bestuurders.
Bestuurders die wel eens een snelheidsovertreding maken door te hard te rijden en hiervoor flink bestraft worden.
Maar de bestuurders die ons land moeten leiden moeten juist geen fouten maken maar worden noot bestraft.
Het is toch te bizar dat hier discussie over moet zijn. Die man moet weg. Dit is al de 2de in dit kabinet en 2 maanden, als ik mij niet vergis.
De opwinding gaat aan mij voorbij Van Rossem
www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2012/12...
De journalistiek redden kon laatst met veel minder woorden. Hoe is't Van Rossem? Bloed geroken?
Mij lijkt dat Weekers beduidend minder integriteit meebracht dan die sukkel Verdaas
Ik wil niet veel zeggen, maar het is wel wéér een Limburger die het kabinet in gevaar brengt.
Staat het pek & veren al klaar?
Hem ontslaan heeft geen zin, aangezien er in het buitenland ook corrupte bewindslieden zijn.
Beetje hetzelfde verhaal als bij het verbod op nertsfokkerij.
De Nederlandse democratie is een schijndemocratie.
Ik geef de man een Week.
Welke democratie?
Welke democratie?
REAGEER OOK