Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sta op tegen UPC Horizon

upcfaaaaaaalt.jpg Ombudstopic omdat First World Problems ook gewoon heel kudt zijn. Kabelboer UPC heeft sinds september een Alles-in-1 pakket in de winkel liggen dat Horizon heet. En dat product is zó hemeltergend hondsberoerd, dat zelfs de pijprokende zwartwittelevisiekijkers van de Consumentenbond zich er al boos over gemaakt hebben. UPC levert namelijk een kapot kudtproduct waarbij de klanten van UPC als bètatesters voor een mediabox waar alles aan faalt gebruikt worden. De grootste grap: zelfs de eigen UPC monteurs zijn niet bijgeschoold in het verhelpen van de vele Horizon-storingen. Echt waar. Maar op coulance hoeven klanten niet te rekenen: de factuuradministratie werkt uiteraard storingsvrij en om in aanmerking te komen voor de (bijzonder goed verstopte) garantieregeling, moet je minstens 24 uur storing gehad hebben en die zelf melden aan UPC, voordat je een paar grijpstuivers factuurkorting krijgt. Voor de immer correct-vriendelijke 'Sorry, er wordt aan verbetering gewerkt. Kan ik verder nog iets voor u betekenen?' van de Klantenservice koop je verder niets. Mensen kopen een emotieloos product, betalen daarvoor en willen dan dat het gewoon WERKT. En als het niet werkt, dan zouden ze er niet voor hoeven te betalen. Zo simpel is het. Fuck jou en je 'sorry'. Welnu. Wij van de GeenStijl willen de Horizon-slachtoffers, die al maanden van het mediakastje naar de muur gestuurd worden, graag een handje helpen. Met een handige Ik Betaal Helemaal Nergens Meer Voor-brief. Hier in .doc & daar in .pdf. Downloaden, printen, voorzien van naam & klantnummer en opsturen maar. Want betalen voor falen is voor sukkels. Voor de rest van Nederland: koop geen UPC Horizon. Het werkt ENORM KUDT.

Reaguursels

Inloggen

Ik was bijna van xs4all overgestapt naar horizon. Ik kon nog net alles annuleren toen ik op site consumentenbond keek. Pak van mijn hart

Sky Lukewalker | 18-12-12 | 15:03

Heb sinds 3 weken ook Horizon en vind het een enorme verbetering t.o.v. de oude settop box. Deze is veel sneller en tot nu toe geen enkele vastloper of iets van dien aard gehad. Snap niet dat anderen zoveel problemen hebben?

filepoper | 18-12-12 | 13:45

Roken is zooo Sharon Dijksma, bahbahbah en nog eens bah

kikoman | 18-12-12 | 12:28

*Envelop dichtlikken doet*

pepfs | 18-12-12 | 11:51

@endoffthenetherlands | 18-12-12 | 06:21
Het 'Kijk- en Luistergeld' is niet afgeschaft, het bestaat nog steeds onder een andere naam. Het is tegenwoordig geïntegreerd in de Nederlandse inkomstenbelasting.

Ouslender | 18-12-12 | 06:46

snel even een vraag posten nu ik nog internet heb, want ik moet godver de godver weer de horizon van stroom afhalen om het journaal te kijken - hij is weer vastgelopen vannacht. waarom doet internet en de telefoon het wel maar reageert het tv gedeelte weer eens niet? is het de tuner soms?

allah snackbar | 18-12-12 | 06:45

@ing.geslapen. dat komt omdat sinds kijk en luistergeld is afgeschaft men over de coax nog wel de basis gratis zenders dient uit te zenden!

endoffthenetherlands | 18-12-12 | 06:21

@trotsoprots dan heb je mooi kut beeld want analoog via de ether wordt er al een tijdje geen tv meer verspreid,dus succes!

endoffthenetherlands | 18-12-12 | 06:20

Ook ik ben met het immer onbereikbare UPC gestopt. Dat lukte pas na zelf in een weekend 50 UPC e-mailadressen te verzinnen en de e-mail op die manier toch bij onder andere de ceo in zijn postvakje te deponeren. De volgende maandagochtend werd ik in alle vroegte gebeld door een UPC medewerker met duizend smoesjes, de rekeningen werden naar aanleiding van mijn argumenten met terugwerkende kracht ingetrokken en werd het verschil in de zelfde week teruggestort. Maar anderhalf jaar later wel een rekening gekregen voor de administratiekosten. Weer een email aan die 50 adressen gestuurd en verder nooit meer wat van vernomen, ook niet via hun incassobureau.

Ouslender | 18-12-12 | 05:22

de ipad app om tv mee te kijken is bij mij anders wel de meest gebruikte app ooit, klapt er regelmatig uit, maar ik ben er wel blij mee.

Steyngeyl | 18-12-12 | 05:07

Prima brief! Alleen, als je 'm opstuurt, zet er nog even een datum bij, anders kan UPC zich verschuilen achter het feit dat de brief niet telt.

smoelwerk | 18-12-12 | 03:24

Wij hebben ook vanaf het eerste uur een horizon-box. De installatie van de box tot deze volledig werkend was heeft nog geen uur gekost. Al met al zeer tevreden dus. Enige probleem wat wij nu hebben maar wat vrij onbelangrijk is gebleken, is het niet meer aanwezig van de zender veronica. Hier ga ik eerdaags maar eens over bellen maar tot op heden boeit dit mij weinig. Ben eigenlijk zeer tevreden over de horizonbox. In bed nog even op de iphone tv kijken. Probleemloos opnemen van programmas. Etc. Gewoon een goed product. Enige waar ik mij wel in kan vinden in alle klaagliederen van ontevreden gebruikers, is dat de menu-structuur aangepast moet worden. Er ontbreekt volgens mij een exit menu-knop. Waardoor je na een keuze heel diep on het menu, alle stappen weer terug moet gaan om gewoon tv te kunnen kijken zonder menu-tekst in beeld. Voor de rest. Niet zeiken, er zijn zaken die vele malen belangrijker www.kutwereld.nl/vlees_eten_is_de_oorz... zijn dan een " haperende-mediabox".

robindonne | 18-12-12 | 02:48

Ik heb nog een inbelverbinding bij de ptt.

terreurinmneur | 17-12-12 | 23:40

@JShiro | 17-12-12 | 16:38
Daarom baalden wij ook zo toen de zenders van de antenne afgingen. Nu hebben we schotel, met zo'n rotkaartje dat eens in de zoveel tijd gepoetst moet worden.
Ik hoef "Daar komen de schutters" of "Memories" echt niet op superHDBreedLang3D-beeld te zien.

frank87 | 17-12-12 | 23:07

@Ton Plafond | 17-12-12 | 22:11 | + 0 -
ik ga nu voor de lapo, kan ik ook nog met jou de vloer aanvegen.

Kaas de Vies | 17-12-12 | 23:06

Toegegeven het kastje van samsung ziet er gelikt uit, ook het menu is mooi voor de rest is het een bagger ding. 3x per dag loopt hij vast (zelfs snachts in de sleep stand). op m'n knieën en op de tast zoeken naar de power knop om hem te resetten. lekker... internet en telefoon kwijt en na 5 minuten ben je weer online. durf haast geen thriller meer te kijken omdat je zomaar het einde kan missen vanwege de random vastlopers. helpdesk: Het is momenteel erg druk de wachttijd bedraagt meer dan 30 minuten probeer het later nog eens. Yeahh right, alsof het dan wel rustig is. 5 x een uur aan de lijn gehangen eer dat ik zo een knuppel te spreken kreeg. elke keer weer een andere kut smoes. nu is het laatste bericht 17 december komt er een nieuwe update. ze bellen me of het dan verholpen is, en bieden ze me een compensatie aan. ben benieuwd. betaal al 4 maanden 62,00 euro per maand en 45 euro aansluitkosten terwijl ik al klant was. Sold die bende van UPC.

allah snackbar | 17-12-12 | 22:56

hfakker | 17-12-12 | 16:57
Is Kaas zijn natte droom. Hij is de hele dag druk met F5 om zijn fipo. Productief voor himself. Slagvaardig zijn noemt ie zoiets.
*kuch*

Ton Plafond | 17-12-12 | 22:11

zoals ergens hierboven al genoteerd ... Daarom dreambox, goedkoopste kabel abotje (voor de correctmens, of gewoon opzeggen (signaal blijft er toch wel opstaan )of de oude vertrouwde schotel dreambox dr aan en hoppa (ok ik sla een paar stapjes over maar de gebruiker weet wat ik bedoel )

bowlfabriek | 17-12-12 | 21:44

horizon werkt echt perfect hier,gek genoeg.

captainobvious | 17-12-12 | 21:34

UPC komt er bij mij niet, nimmer en nooit meer in, al kreeg ik het gratis. En dat meen ik zeer oprecht!
Het blijft evenwel verbazingwekkend dat mensen met dezelfde ervaringen als die ik heb toch zaken blijven doen met die dwangbuizen. Meestal hoor ik dan "Ja, maar zolang je geen problemen hebt werkt het eigenlijk wel prima". Dart is goedverdoemme hetzelfde als zeggen "Ja, maar zolang je niet dood bent, leef je prima"!

Chiant | 17-12-12 | 21:00

Gewoon allemaal elke dag bellen. Ook als het goed gaat even melden dat je al 24 uur geen storing hebt. Is in no-time die hele helpdesk niet meer te bellen

Ko Reander | 17-12-12 | 20:57

Heb ook zo'n leuk fancy mediabox dingentje. Nog geen horizon voor zover ik weet. Maar het werkt voor geen kut.
En iets aan doen, willen ze niet.

Pindakees | 17-12-12 | 20:54

eindelijk komt UPC hier ook aan bod. De Horizon is inderdaad een k*t product wat nog steeds in een beta fase zit. UPC heeft het gewoon te vroeg op de markt gebracht.

Ik heb er alleen maar ellende mee, De activatiekasten van € 49,00 heb ik inmiddels al terug gehad. ook krijg ik naar heel boos te zijn geworden het bedrag wat ik vorige maand heb betaald ook in zijn geheel terug. Zolang het niet naar behoren werkt ga ik er niet voor betalen.

Bij ons in het dorp zijn ze nu glasvezel aan het aanleggen en in september ga ik afscheid nemen van UPC

rien62 | 17-12-12 | 20:45

Door, voor aanschaf van dienst X of artikel Y, (gebruikers)fora te raadplegen kan je jezelf veel ellende besparen.

natte krant | 17-12-12 | 20:43

Tjonge wat een k-brief: UPC levert een wanprestatie en verrijkt zich ongerechtvaardigd! dan ga je niet de helft betalen, NEE omgekeerd UPC moet een dwangsom betalen per DAG dat niet de beloofde dienst kan worden geleverd.
Laat je niet gek maken,UPC speelt blufpoker en laat ze dan maar terugbluffen bij Radar en Kassa. Daar zijn ze als de dood voor.

henkingridenderest | 17-12-12 | 20:28

@Chiant | 17-12-12 | 19:16
Lid..?
Je bedoelt abonnee...

alpha centauri | 17-12-12 | 19:59

Ik ben een gebruiker van het eerste uur en heb er totaal geen problemen mee, je leest natuurlijk ook alleen de slechte berichten op de forums.
En zeg nou zelf, grotere azijnpissers dan bij Tros Radar zijn er niet.

Barbatruuk! | 17-12-12 | 19:45

@Chiant | 17-12-12 | 19:16
* woord 'je' en letter 't' toevoegen doet *
Eerst teruglez0n, daarna plempen. Lutser!

Chiant | 17-12-12 | 19:20

UPC staat al jaren hoog genoteerd in de top 10 van Chiant's life time permaban zonder kans op vervroegde vrijlating en proefverlof.

De vuistregel voor dit soort bedrijven is eigenlijk heel erg eenvoudig. Een bedrijf:

- dat buitensporig veel adverteert
- waar lid kunt worden met een muisklik
- waar je alleen kunt opzeggen met een aangetekende brief binnen een door het bedrijf vastgestelde periode
- waar je minimaal 15 minuten moet zoeken naar de voorwaarden op hun website
- dat je misleid met scherpe tarieven waar een beperkte periode binnen de contracttermijn in de kleine lettertjes staat

is een bedrijf dat je moet mijden als de zwarte builen pokkenpest met gele koortsmalaria.

UPC heeft de twijfelachtige eer bij mij al jaren lang genoteerd te staan tussen bedrijven als Orange (tegenwoordig T-Mobile), Nuon, Rabo- en SNS-bank, TIP (daarna WOL, daarna Tiscali, daarna KPN), KPN dus, Peugeot en Simpel. Het liefst zou ik NS en PostNL daar ook aan toevoegen, maar die monopolisten moet ik zaken mee blijven doen en kan ik dus niet op de zwarte lijst plaatsen. Helaas.

Chiant | 17-12-12 | 19:16

@paradoxical
Tuurlijk joh. Types als jij komen uiteindelijk altijd in de schuldsanering en mag ik het weer betalen.

PopperFlopper | 17-12-12 | 19:06

Vanaf dag 1 is het drama, helpdesk werkt niet mee en twitter kijken ze ook 1 keer per maand op.
Beta tester zijn we zeker, en maar reclame blijven maken: Stel je voor...: youtu.be/bDVatBnqUyw
GVD die box loopt elke dag 3 keer vast.

Special care van UPC doet ook echt niets, dus nu contact met advocaat om die compensatie te regelen, maar dit is ook een hele goede oplossing, alleen vraag ik mij af of de kleine lettertjes het niet verpesten...

www.horizondrama.nl

horizondrama | 17-12-12 | 19:05

Ik ben zelf UPC klant en in het bezit van Horizon. De eerste 3 weken waren een ramp, voral de snelheid van mijn draadloze i-netverbinding. Ik had toen nog een aparte modem. Nu heb ik alles via de Horizon box lopen. Mijn draadloze snelheid is 57 Mbps bij een abonnement van 60 Mbps. Beeld is geweldig. Alleen het menu is een beetje omslachtig en de afstandsbediening stukken minder (mis de UPC home knop). Klop snel ff af...... geen problemen hier meer. Helpdesk van UPC zuigt wel, maar dat vind ik van helpdesks in het algemeen.

Kayabo | 17-12-12 | 18:52

Alles heeft een opstart-periode nodig.
Uiteindelijk komt alles goed.

nietallesiswaarheid | 17-12-12 | 18:45

Ridocar | 17-12-12 | 17:16: waarbij hier de medewerkers van het postkantoor in 't dorp in huilen uitbarstten van alle boze mensen die die dozen over de balie smeten. Ja dat kan ik me nog goed herinneren. Dat was ook UPC inderdaad. Mijn ervaringen zijn ook alleen maar negatief.

sufkut | 17-12-12 | 18:39

Heb al sinds begin 2011 interactieve TV van KPN, werkt perfect, heb volgens mij nog nooit ook maar 1 storing gehad.

The Russian | 17-12-12 | 18:30

Weet je wat wel goed werkt (bij mij in ieder geval wel): Interactieve TV van Telfort. Retescherp HD beeld zelfs zonder glasvezel, en TV op je laptop, iPod en Tablet. Voor maar 12 euri's per maand.

Rest In Privacy | 17-12-12 | 18:17

Uw website verwijst op een goed verstopt plek...
.
op een goed verstopt plek???
.
Boze brief met taalfout = fail.

Jan Toeternuitje | 17-12-12 | 18:11

Welke provider je ook neemt, het is net de staatsloterij. Bij alle providers kun je behoren tot de groep die continu problemen heeft. Het verschil zit m in de bereikbaarheid van de klantenservice en de mate van oplossingsgerichtheid. Ik ben zelf zeer tevreden over KPN (internet tv, heb daarentegen slechte ervaringen met Tele2, UPC en Ziggo), met name bereikbaarheid technische dienst, productaanbod en oplossingsgerichtheid (2x een probleem gehad, beide binnen 10 minuten opgelost).

Watapatja | 17-12-12 | 18:07

UPC?
.
Dat is toch dat bedrijf dat experimenteert met kabeltelevisie?

Jan Toeternuitje | 17-12-12 | 18:05

ik zal hier wel de zondvloed over me uitroepen, maar hier komt het dan:

Heb de Horizonbox al vanaf september, en afgezien dat ik in het begin een enkele keer opnieuw heb moeten opstarten / opnieuw inladen (opstartproblemen) heb ik er helemaal GEEN problemen mee...
Ik gebruik het ding uitsluitend om films op te nemen (van tv). Heb verder 100Mbps erbij genomen (wel net zo snel met al die HD-films), en geef het signaal om te internetten alleen maar door aan mijn PC's. (Vaste telefoonlijn heb ik er ook aan hangen)..

Het handige van het apparaat is dat je 4 programma's tegelijk kan opnemen (Maar let wel op: De maximum opslag = 100uur heb je dan wel snel bereikt).

In het begin zat ik een keertje over die maximum-duur van 100uur, en liep het onding vast (opnieuw gereboot).

Het hoofdprobleem bij veel klanten zal waarschijnlijk komen, omdat ze het virtuele geheugen (max 4uur) niet begrijpen...
Want wees nu eerlijk: Vergt nogal wat Gbyte (ik schat tussen 4 en 32Gbyte)

FredFlinstone | 17-12-12 | 18:03

Ziggo had ook de problemen in den beginnen.
Nu (na lange tijd) heb ik ook zo'n ding van Ziggo.
Ik blij.

Nog nooit problemen gehad. (1 jaar that is)

DE LES VAN VANDAAG?

Wees nooit de sukkel die alles als eerste wil hebben..

indeklit | 17-12-12 | 18:02

Vreemd de techniek is toch niet echt nieuw, goed werkende chipsets bestaan al jaren.Mijn tele2 bijv. levert ong. hetzelfde en werkt wel goed.
Mogelijk hebben ze een nieuwe chipset gebruikt met nog meer opties maar deze werkt in de praktijk niet, ik denk niet dat firmware updates dit nog kunnen oplossen.

Billo2 | 17-12-12 | 17:58

@ganzo | 17-12-12 | 17:19,
Duidelijk hardware probleem dus ;)

Bij mij werd webmail ongelooflijk traag. Ruim 4 minuten wachten voordat een plain-text mail verzonden werd. Duidelijke foutmelding van x$4all server gemaild naar de help(?)desk. Ze wisten het niet en zouden terugbellen wat niet gebeurde natuurlijk.
Uiteindelijk wist hun specialist (ie dikke meneer met hipsterbril en hoedje?) de oplossing. Gebruik Firefox. Pfff... ging bijna 2 seconde sneller ja.
Kwam er zelf achter dat het probleem lag aan teveel items in de sendbox waarop ik ze attendeerde. Geen bedankje terug natuurlijk. Het interesseert ze geen moer.

Bij het opzeggen van het abonnement kreeg ik van KPN een brief dat ze het jammer vonden mij als klant kwijt te raken. Van x$4all slechts een bevestiging.
Als ze mij als klant (mijn geld dus) niet willen prima.
Ben overgestapt op Telfort en zelden problemen gehad maar wel een deskundige helpdesk.

basweetutwel | 17-12-12 | 17:57

Enige waar UPC goed voor mij was was met PUT optie's.

Mask | 17-12-12 | 17:53

Ik heb geen Horizon en ik ben geen klant van UPC maar voor de "fuck you zo maar" heb ik de brief wel gewoon netjes uitgeprint en gepost. Ik ben benieuwd.

Stormageddon | 17-12-12 | 17:53

UPC is vanaf het bestaan al een K*T bedrijf met K*T producten en K*T service. Aanvullingen erop mag je verzinnen. Er is ook geen haar op mijn hoofd (heb nog een volle bos) die ooooooooooit maar een poging zal wagen, zaken te zoen met het slechtste bedrijf van Nederland. #UPCFAIL

Mr_Pikibelly | 17-12-12 | 17:44

@Glas Koning | 17-12-12 | 17:31
Epische faalhaas.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 17:41

@Glas Koning | 17-12-12 | 17:31
Haha, kan gebeuren. Bij debielen ja.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 17:40

Lekker TV kijken met mijn VU+. Ik krijg gewoon alles binnen wat UPC of Ziggo leveren.

Graaf van Egmont | 17-12-12 | 17:36

Hoezeau concurentie. UPC is hier nieteens te koop.

niks mis mee | 17-12-12 | 17:31

@ Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 17:17
Haha, foutje kan gebeuren. Ga nu maar weer verder met huilen... Kneusje

Glas Koning | 17-12-12 | 17:31

Ze gebruiken een zwaar verouderde XBMC als basis van hun systeem: zie xbmc.org/ voor meer informatie over XBMC.

Ik ben zelf een van de developers van dit (open source, gratis!) product, en heb me bezig gehouden met TV integratie in XBMC. De support hiervoor is pas dit jaar toegevoegd en zal beschikbaar zijn in de volgende release, 12.0 Frodo. UPC maakt hier geen gebruik van, maar maakt gebruik van een eigen brouwsel van Samsung als basis.

Als ze de moeite hadden genomen om met ons (Team XBMC) contact op te nemen en samen te werken om een fatsoenlijke integratie op de markt te zetten, dan was dit nooit gebeurd. Maar omdat Samsung eigenwijs is en als zelf wil doen (en UPC dit afgenomen heeft), komen gebruikers hiervan nu in de problemen.

Ga maar klagen bij UPC :)

DusH | 17-12-12 | 17:30

@Kaas de Vies | 17-12-12 | 16:34

Ik zal je eerlijk zeggen: Ik heb het ook, Ik heb geen problemen, afgezien van de meest baggere en trage UI ooit.

vunz | 17-12-12 | 17:27

@Ko Reander | 17-12-12 | 17:22

Allemaal onderdeel van de bedrijfsfilosofie. Probleem in stand houden om de klant leeg te trekken.

Gaat prima bij jou dus;)

pius | 17-12-12 | 17:24

Ik heb eens even geinventariseerd wat er het laatste half jaar gebeurt is bij mij:

Nieuwe kabel van de straat naar het huis
Nieuwe binnenkabels
Nieuwe aansluitdozen
Nieuwe coax van aansluiting naar box
Nieuwe splitters (3x)
Nieuwe kabel in de straat
Nieuwe box (3x)
Opnieuw ingesteld (5x)
Opnieuw nieuwe kabel van straat naar huis
Nieuwe aansluitingen in kastje verderop in de straat

Signaalsterkte is nu Goed en de kwaliteit is Uitstekend volgens het eigen (UPC) diagnose programma.

Nu loopt nog wel elke dag de box een keer vast. Ik wordt er helemaal gestoord van

En dit allemaal sinds begin september

Het mag wat kosten

Ko Reander | 17-12-12 | 17:22

basweetutwel | 17-12-12 | 17:04 | + 0 -
ik heb niet te klagen over xs4all. konijn had de kabels doorgebeten, binnen twee dagen had ik een nieuwe fritzbox. tv komt via de schotel binnen of dvb-t (ned1 tm ned3)

ganzo | 17-12-12 | 17:19

niet schrikken.. ik ben een tevreden UPC klant :)

(c)ZWITSUL | 17-12-12 | 17:17

@Glas Koning | 17-12-12 | 17:11
Probeer het zelf eens in het Nederlands.
Prutser. Met je spatiebalk.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 17:17

UPC, was dat niet dat bedrijf dat aan de deur internet/tv-pakketten verkocht onder het mom van 'pakketje voor u, hier even tekenen'?

Ridocar | 17-12-12 | 17:16

UPC is groot geworden door de monopoliepositie die het in de beginne kreeg toegeschoven in de belangrijkste regio's. De daaruit voortvloeiende mentaliteit bestaat nog steeds. Kafka zou er geil van worden.

Verder is een storing een onderdeel van de aangeboden diensten van UPC. De monteur signaleert altijd een storing die niet binnen de garantie valt zodat je flink bij mag dokken. Is mij al drie keer gebeurt, toen ik er later een specialist naar liet kijken bleek de opgegeven oorzaak totale bs.

De vierde keer ben ik los gegaan tegen het monteurtje- toen was het snel gefikst. En probeer maar eens de klantenservice te bellen, alle vooroordelen komen uit.

Tragisch kutbedrijf.

pius | 17-12-12 | 17:14

@CortezTheKiller | 17-12-12 | 17:06
Dan zal je ondertussen flink wat koffiepunten gespaard hebben.

niksdoenerT | 17-12-12 | 17:13

@ Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 17:05
WTF? Probeer het nog eens in het Nederlans....

Glas Koning | 17-12-12 | 17:11

Bedankt voor de tip!

ecologiste | 17-12-12 | 17:09

@emtebee | 17-12-12 | 16:55
Als je buren daar geen last van hebben, zou ik kijken naar je eigen bekabeling. Waar je met analoge televisie nooit last er van zal hebben. Is de juiste kwaliteit stekker, kabel en versterker toch vaak de oplossing voor veel problemen met digitale televisie.

Sjouw je digitale zender en TV naar je hoofdaansluiting van ziggo, gebruik een goede kabel met goede aansluitingen van een paar meter. (er mag geen versterker tussen zitten!!!)
Werkt het nu wel? Dan ligt het aan je bekabeling.
Heb je nog steeds problemen, wissel je digitale TV kastje om met je buurman.
Heb je nog steeds problemen, dan ligt het probleem tussen centrale en jouw huis.
Stekker:
www.allekabels.nl/product_images/CX_PR...
Coax Kabel harde kern:
www.allekabels.nl/product_images/456_1...

Horagha | 17-12-12 | 17:09

@De Koreaanse Slet | 17-12-12 | 17:07
Of je download een filmpje, en doet lekker mee..

Ing. eslapen | 17-12-12 | 17:08

Ik heb ook zo'n Horizonbox. Is inderdaad heel erg knudde. Zelfs de monteurs vinden het het slechtste product in jaren. Ik doe dus wel mee met de actie.

Ko Reander | 17-12-12 | 17:07

Overigens, KPN heeft dit allemaal al in Beta fase,
UPC heeft dat vast gehoord en wil klanten afsnoepen. (Want zo werkt dat nou eenmaal, je sluit voor een nog niet werkende dienst een jaarcontract af en hoopt dat je het probleem hebt opgelost voordat de concurrent het uitbrengt!)

Einde van de Domheid | 17-12-12 | 17:07

Je kan natuurlijk ook gewoon de tv uitzetten en gaan dobbelen met je gezin.

De Koreaanse Slet | 17-12-12 | 17:07

Als er iets nieuws op de markt komt, beter even wachten totdat alle kinderziektes er uit zijn.

Multimediaknaller | 17-12-12 | 17:06

Sinds ik weer terug bij UPC ben heb ik reeds 13 monteurs over de vloer gehad.

CortezTheKiller | 17-12-12 | 17:06

Destijds was gemeente Amsterdam eigenaar van het kabelnetwerk.
We verkochten dit aan UPC maar bleven wat aandelen houden nog enige grip te houden als dit soort problemen zich voor zouden doen.
Begrijp ik goed dat de particuliere zakelijke markt geen betere dienst verleend dan de publieke sector? (Ik gooi maar een balletje op.....)

Einde van de Domheid | 17-12-12 | 17:05

@Glas Koning | 17-12-12 | 17:04
Kennelijk ook voor gebieden met UPC.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 17:05

Schotels zijn voor pauper wijken!

Glas Koning | 17-12-12 | 17:04

@Glas Koning | 17-12-12 | 16:51,

Destijds was x$4all veel te duur, slechte helpdesk en volkomen ongeïnteresseerd in de klant. Maar ja, kennelijk is het hip.

basweetutwel | 17-12-12 | 17:04

@Horagha | 17-12-12 | 16:55
Rekeningen niet op naam gaan direct door richting de Hermandad.

Maar bij zware storm is een gratis analoge backup altijd handig.

Ing. eslapen | 17-12-12 | 17:03

Met name aan het begin veel hangups gehad met mijn horizon box, de laatste tijd (na x updates) gaat het al een stuk beter. Beeldqualiteit is altijd echt heel goed geweest. Bediening ziet er fraai uit, maar is heel omslachtig en onlogisch. Maar alle functies werken. Al met al best een mooi product.

hysteria | 17-12-12 | 17:01

Oh nou wij hebben het ook, en wij hebben nergens last van.

DomineeZwemzaad | 17-12-12 | 17:00

De ervaring die ik heb met UPC dateert alweer uit 2003 en was ook nog voor een klant van de winkel. Zeer slechte service met een kastje naar de muur mentaliteit.
Veel technische problemen en dat soort ongein. Nu lees ik dus nog steeds dat ze lopen te kloten.

Raffael77 | 17-12-12 | 17:00

@hfakker | 17-12-12 | 16:57 | + 0 -
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Kaas de Vies | 17-12-12 | 17:00

@Kaas de Vies | 17-12-12 | 16:34
Daarom surf ik voor het afsluiten der diensten graag even over de Interwebz om te lezen wat omakakbaarden hierover hun ervaringen zijn.

Ik sta telkens weer versteld van mensen die geld uitgeven aan iets waarvan hit 1-10 in combinatie met "klacht" uit de googels een bindend advies van "Nee doe het niet" geeft.

hfakker | 17-12-12 | 17:00

@emtebee | 17-12-12 | 16:49 | + 1
UPC heeft wel een Turks en een Arabisch zenderpakket, maar heel beperkt. Geloof dat er in het Arabische pakket maar 4 zenders zitten. Dat kun je beter een schotel aan de muur hangen en dat ben je meteen ook van UPC af.

Osdorpertje | 17-12-12 | 16:58

@Suriboy | 17-12-12 | 16:53 heeft een beetje gelijk. UPC heeft al vanaf het begin een slechte reputatie. Waar ik woon is de kabel in handen van Ziggo, maar als ik ooit naar UPC-gebied verhuis dan wordt het wrs. satelliet. Of geen TV, dat kan ook nog. Het enige wat ik zou missen is sport, maar daarvoor kun je altijd naar de kroeg. De rest is online in aanvaardbare kwaliteit te zien.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 16:58

Ah UPC is weer terug bij af. Vroeger dumpten ze hier ook al afgekeurde en kapotte kasten uit de steets. Hollanders zijn vaak dom genoeg en onze wets-fascisten laten monopolisten graag met rust.

Zelf heb ik digitale tv van hunnie alleen ik gebruik meestal enkel de analoge kabel omdat ik niet wil dat ze mijn kijkgedrag volgen. Daarbij zijn die extra zenders toch allemaal kut. Het kwam bij mijn alles-in-1 pakket, met 60 mb internet. Maar ik wil dus 20 of 30 mb internet zónder digitale tv, alleen, dat is net zo duur.
Je mag niet besparen. Je moet juist verleidt worden om films en voetbal te huren. De overheid kijkt juichend de andere kant op. Die kunnen mooi naar Nelie roepen dat Nederland een echt breedband land is.

Shareholder II | 17-12-12 | 16:58

@Kaas de Vies | 17-12-12 | 16:31
Feli met je fipo

hfakker | 17-12-12 | 16:57

@Datzegiktoch | 17-12-12 | 16:54 |

Zie:

Meestal zijn dat twee soorten mensen. Of ze zappen niet verder dan SBS6, of ze gebruiken alleen de analoge zenders zonder het zelf te weten. "Dat kastje doet het goed joh!"
JShiro | 17-12-12 | 16:38 |

Seeker020 | 17-12-12 | 16:57

Niet alleen UPC Horizon is volkomenkut, ook het settop doosie voor de digitale standaardpakketten is complete waanzin. 1 keer instellen en je zit vast aan een onmogelijke kanaalindeling waarbij 9 van de 10 zenders niet of met veel moeite doorkomen. Opnieuw instellen? die optie kent het apparaat sowieso niet.

normanius | 17-12-12 | 16:57

Suriboy | 17-12-12 | 16:53 | + 0
Totdat je uitbreiding op je kanalen wil en CanalDigitaal zijn monopoly op satellietTV op de rekening zet. Nee een schoteltje heb ik ook gehad maar das zeker niet het walhalla.

Datzegiktoch | 17-12-12 | 16:57

terug naar de tijd van SSTV(slowscan tv) en Packetradio(voorloper van BBS/Chat via radio signalen. Deze lopen nooit vast ;-)

gmlab | 17-12-12 | 16:57

@Ing. eslapen | 17-12-12 | 16:47
Het kost meer geld om een monteur naar je straat toe sturen die de jou stekker er uithaalt in de CAI-Kast. Want digitaal kunnen ze alles blokkeren maar het analoge signaal moet er echt fysiek af worden gehaald.
Daarom mijn tip aan mensen die een nieuwe woning gaan betrekken en geen internet via kabel nemen of digitale televisie nodig hebben. Je kan minimaal 10 maanden (+/- 170 euro) gratis tv kijken. En die brieven die de 'bewoner van het adres' ontvangen, kan gelijk in de prullebak.
www.hami-afbouw.nl/_public/kast1.jpg

Horagha | 17-12-12 | 16:55

Als ik het ergens niet mee eens ben betaal ik niet, simpel as that. Al meerdere keren met succes toegepast bij onder andere de NS, Vodafone en KPN. Rode kaart naar de bank, en de oplossing bij het bedrijf neerleggen (en dienen ook zelf contact op te nemen). Vodafone en KPN kwamen zelf met een passende oplossing binnen 1 week. De faal-NS niet, die zetten het over naar een incassobureau, met als bijkomende gevolg dat ik nu 2 jaar later nog geen cent heb betaald en het betreffende incasso-bureau de rekening op 'niet te innen' heeft gezet, omdat ik die ook een dikke middelvinger heb verkocht.

Nederlanders zijn veel te netjes. Als bedrijven zich niet aan hun eigen afspraken houden, of zelf fouten maken in hun administratie, dan moet je er niet zelf achteraan gaan bellen. Je legt de oplossing bij het bedrijf neer, en je geld op de bank. Wedden dat dat effectief is.

paradoxical | 17-12-12 | 16:55

@Horagha | 17-12-12 | 16:48
voornamelijk slechte beeldkwaliteit en uitval van bepaalde zenders. Maar mijn allergrootste ergernis is de 'helpdesk', je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en als ze er niet uit komen hangen ze op. Er is ook al een aantal keren glashard gelogen tegen me maar hun namen willen ze niet geven.

emtebee | 17-12-12 | 16:55

Grappig. Ik heb de nieuwe box al een beste tijd in huis. Afgezien van een enkele vastlopert niks aan het handje. Ook mijn WIFI doet het prima. Over Ziggo en KPN heb ik meerdere collega's en vrienden ook steen en been horen klagen. Storingen bij providers en de daarbij horende onkunde is van alle tijden. Dus lijkt erop dat Van Rossem hier een Youpje probeert uit te halen. Niet zo blij met je nieuwe UPC box?

Datzegiktoch | 17-12-12 | 16:54

Je bent zelf stom als je UPC-diensten gaat afnemen. Gewoon schotel opzetten en voila alles te bekijken zonder storingen.
.
UPC al 12 jaren opgezegd en ik wil NOOIT meer in mijn leven met dit k*tbedrijf te maken krijgen.
.
Indien ik verhuis naar een gebied waar je geen schotel mag ophangen: daar zijn er mooie oplossingen voor om toch via de schotel te kijken.
.
Kan een ieder aan te raden een Dreambox te halen en geloof me: een nieuwe wereld gaat open voor je.

Suriboy | 17-12-12 | 16:53

UPC is al jaren een falende aanbiederT van interwebs, telefonie en televee. Als je ze belt geven ze dat gewoon toe. Wat een gemiddelde tokkie zich echter niet realiseert is dat je een krabbel zet onder de algemene voorwaarden. Kan je nog zo een mooi epistel in elkaar knutselen, voorwaarden zijn voorwaarden en daar zal UPC zich op beroepen. Het lijkt mij derhalve een beter idee om als gedupeerde met een doos strijkers langs het hoofdkantoor te rijden.

niksdoenerT | 17-12-12 | 16:52

UPC is de meest waardeloze telecom aanbieder.
XS4ALL is echt vele malen beter, en gratis overal gebruikmaken van KPN hotspots. Uitermate handig als ik langer dan een uur op Schiphol op mijn vliegtuig moet wachten!

Glas Koning | 17-12-12 | 16:51

Voordat ik dat ding van mij aan de praat had heb ik 2 uur in de wacht gestaan alles bij elkaar, hun werknemers zijn dan ook nog verbaast als je boos wordt. Uiteindelijk de oplossing voor het probleem gevonden op een forum ergens, UPC heeft mij geen flikker verder geholpen. Zou al blij zijn als ik eens een te begrijpen factuur kreeg ...

supah | 17-12-12 | 16:50

Dream Multimedia heeft inderdaad een heel mooi alternatief voor deze falende decoders.

j0shua | 17-12-12 | 16:50

Ik begrijp niet waarom UPC in Nederland zo'n waardeloos bedrijf is waar iedereen zich al jaren groen en geel aan ergert terwijl de Duitse tegenhanger (Unity Media) prima diensten verleent (technisch en ook naar klanten toe).

milky bar | 17-12-12 | 16:50

@Osdorpertje | 17-12-12 | 16:40
eh..... omdat je met NL'se kabel de Marokkaanse SBS6 niet kan ontvangen?

emtebee | 17-12-12 | 16:49

Die schandalige factuurkorting is heel normaal bij ISP's. Zelf ben ik door een netwerkfoutje (xmsnet) meerdere weken afgesneden geweest van internet en krijg misschien een tientje terug.

blinde kip | 17-12-12 | 16:49

Het is een hemeltergend slecht product. Loopt om de twee a drie uur volledig vast. Opnames maken van programma's heeft geen zin, want de horizon zit vast voordat het programma begonnen is. En als het dan wel een keer lukt, dan loopt het kastje wel vast tijdens het afspelen. Mocht je het overwegen: DOE HET NIET. HET IS EEN KUTDING

AdriaanWasAcrobaat | 17-12-12 | 16:49

@emtebee | 17-12-12 | 16:47
Wat zijn je technische problemen met Ziggo?

Horagha | 17-12-12 | 16:48

@emtebee | 17-12-12 | 16:47
Wat zijn je problemen met Ziggo?

Horagha | 17-12-12 | 16:48

grappig, ben benieuwd.
Heeft een andere GS redacteur toevallig problemen met Ziggo? Ik wel namelijk en ik denk dat zo'n blog wel zal helpen.

emtebee | 17-12-12 | 16:47

UPC jaren geleden opgezegd.
En nog steeds signaal op de kabel.

Ing. eslapen | 17-12-12 | 16:47

Dan ben ik toch blij dat ik Ziggo heb pas 1 keer storing gehad in 4 jaar tijd.

flatermater | 17-12-12 | 16:47

Niet de helft betalen, gewoon niet. Als UPC zich niet aan zijn deel van de overeenkomst houdt hoeft de klant het ook niet. De brief om UPC op de hoogte te brengen ziet er goed uit, alleen begrijp ik de formule "Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben" nooit. Dat spreekt toch vanzelf. Als ik een brief stuur ga ik er altijd vanuit dat alles erin staat en ik hoop nooit dat ik de geadresseerde onvoldoende geïnformeerd heb.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-12-12 | 16:46

-weggejorist-

Trots op de Rots | 17-12-12 | 16:45

Recent overgestapt op telfort vanwege kudtservice/verbinding. Hopelijk is dat WEL goed.

deMisantroop | 17-12-12 | 16:45

Sinds A2000 UPC is geworden is het een logge, burocratische teringzooi geworden, het enige doel wat ze hebben is geld verdienen. Ze hebben x miljoen klanten die elke maand braaf hun abo geld betalen. Die zeikende en zeurende klanten die een verwaarloosbaar deel uitmaken van het totale bestand nemen ze op de koop toe.

Seeker020 | 17-12-12 | 16:44

Geen problemen met Horizon.. Mijn Horizon word verbreed met Geenstijl..

Crematorium-de-Asbak | 17-12-12 | 16:43

Het is zo krom als het maar kan, maar ze hebben in je contract gewoon dichtgetimmerd dat je moet betalen. Niet betalen vind ik dan ook onverantwoord om als geenstijl zijnde aan te raden.
Heb zelf al meer dan 10 jaar A2000/CHELLO/UPC en mijn ervaring is, zolang je NIETS veranderd, dan werkt het goed. Zodra je maar 1 administratief ding, of aan je product verandert, dan gaat er altijd wel wat fout. Helemaal natuurlijk als je een totaal nieuwe dienst neemt. Zal wel goedkomen, maar duurt een jaartje ofzo.

marxistje | 17-12-12 | 16:43

Heb je de stekker er al ingedaan, Van Rossem?

Zottekap | 17-12-12 | 16:42

Ben zelf ook al weken DOLGELUKKIG met dat kolere ding.
Dacht dat Neelie Smit Kroes dat corrupte kutbedrijf ging aanpakken ?

CortezTheKiller | 17-12-12 | 16:41

En daarom, Fredje en Timmeh, moeten wij wel downloaden.

*zich de hele dag al zit te verheugen op de seizoensfinale van Dexter*

Cuyahoga | 17-12-12 | 16:40

Gelukkig heb ik alles nog gescheiden. Telefoon, computer en TV.

ad melkert | 17-12-12 | 16:40

Waarom dacht je dat er in Amsterdam zoveel satellietschotels aan de gevels hangen? Dat is de enigste manier om onder het monopolie van UPC uit te komen en hun beroerde klantenservice. Ben zelf heel tevreden met CanalDigitaal.

Osdorpertje | 17-12-12 | 16:40

Stoere brief.
Voorspelbare reactie van UPC:

" Dank voor uw schrijven.
Het spijt ons te lezen dat u niet tevreden bent met ons product " Horizon".
Wij wijzen u echter op de betalingsverplichting (zie kleine lettertjes) die u contractueel heeft.
Uw gegevens zijn inmiddels doorgegeven aan deurwaarderskantoor Graayert, Hebbert & Van Der Uytknype.

Nog een prettige dag verder."

Kapitein Sjaak Mus | 17-12-12 | 16:39

Het stukje is niets bijzonders, maar die brief is meesterlijk.

phantom2 | 17-12-12 | 16:38

Kaas de Vies | 17-12-12 | 16:34
Meestal zijn dat twee soorten mensen. Of ze zappen niet verder dan SBS6, of ze gebruiken alleen de analoge zenders zonder het zelf te weten. "Dat kastje doet het goed joh!"

JShiro | 17-12-12 | 16:38

@Kaas de Vies
Daarom ga ik dus gewoon nooit naar familie toe. Niet denken in problemen, maar in oplossingen. Ik stuur ze wel een mailtje of zo.

Nietvoordekat | 17-12-12 | 16:37

Schurken zijn het. Ik krijg nog 20k van de vorige directeur, Diederik Karstens, toen hij mijn diensten inhuurde voor een mediabedrijfje wat hij ook de grond in gemanaged heeft.

crisiswhatcrisis | 17-12-12 | 16:36

Daarom dreambox!

Horagha | 17-12-12 | 16:36

Hoeren neuken nooit meer werken!

Nietvoordekat | 17-12-12 | 16:36

Ik vind het altijd zo mooi dat als je bijvoorbeeld op verjaardagen (waar ik dus al jaren niet meer voor wordt uigenodigd) klaagt over bedrijf X met service Z dat er dan altijd weer zo'n wijsneuzerige omakakbaard zegt:

"Oh nou wij hebben het ook, en wij hebben nergens last van".

Bijna alsof jij dan wel weer iets verkeerds zou hebben gedaan.

Kaas de Vies | 17-12-12 | 16:34

+je

Bezorgdenverjaagster | 17-12-12 | 16:33

Ben blij. Als het wel werkt moet d'r televisie mee kijken!

Bezorgdenverjaagster | 17-12-12 | 16:33

Typisch gevalletje iedereen moet het hebben, maar het werkt nog voor geen meter.

JShiro | 17-12-12 | 16:31

Horizonvervuiling dus.

Kaas de Vies | 17-12-12 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken