Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doei doei Dijsselbloem!

SOLONGGAYBOYS534.jpg Maak kennis met Jeroen Dijsselbloem, van de PvdA. Opvolger van de fameuze Jan Kees de Jager. Afgelopen zomer nog vrij onbekend. Tot hij formatie-secondant voor Diederik Samsom werd. Leverde hem, na het afleggen van De Eed bij Bea, een mooie functie als MinFin op. Aaaand he's gone. Bijbaantje vangen in de Brusselse Burcht, om de optie op een voltijd betrekking niet mis te lopen voor als de Federalisatie straks een feit is. [Meer info bij Le Figaro:] Nou. Was kort, Jeroen Judas. Tot ziens, groetjes aan Chris Ostendorf daarzo in Brussel en Mark wacht op je bij de bar. Met een biertje.

Reaguursels

Inloggen

alcor | 14-12-12 | 10:56 |
Cultureel gezien lijken we een stuk meer op Duitsers, Denen en Belgen dan op Engelsen.
-----------------------------
Belgen? Vlamingen, ja! En van de bevolking van wat Waalse grensplaatsjes als Visé en Aubel zou je dat ook nog kunnen zeggen. Maar bij het al decennialange multiculturele Luik en Verviers houdt het echt al op.

WirMachenMusik | 14-12-12 | 19:09

Meest gekwalificeerde politicus ooit (sarcastische mode aan): ir. Landbouweconomie en "Engel van het Jaar" (volgens CU jongeren dan he)!
nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_Dijsselbl...
Heeft zich ook druk gemaakt om echt belangrijke zaken zoals seksistische videoclips en gewelddadige computergames. ;-) Mede verantwoordelijk voor de vorming van dit flut-kabinet.

Jeroen René Victor Anton Dijsselbloem (Eindhoven, 29 maart 1966) is een Nederlands politicus. Sinds 5 november 2012 is hij minister van Financiën in het kabinet-Rutte II. Eerder maakte hij van 20 november 2002 tot 5 november 2012 deel uit van de Tweede Kamer.
[bewerken]Biografie

Dijsselbloem studeerde in 1991 af in de landbouweconomie aan de Landbouwuniversiteit Wageningen. Vervolgens was hij werkzaam als medewerker van achtereenvolgens de Europese delegatie en de Tweede Kamerfractie van zijn partij. Van 1996 tot 2000 was Dijsselbloem werkzaam op het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij.
Op 28 maart 2000 kwam hij tussentijds in de Kamer. Hij hield zich bezig met veiligheid, vreemdelingenbeleid en groot-stedelijkbeleid. Het verlies van de PvdA bij de verkiezingen van mei 2002 zorgde ervoor dat Dijsselbloem niet herkozen werd, maar in november 2002 kwam hij alsnog terug in de Kamerbankjes, als opvolger van Peter Rehwinkel die het parlement verliet uit onvrede over een lage plek op de nieuwe kieslijst.
Bij de Tweede Kamerverkiezingen 2003 werd Dijsselbloem wel herkozen. Met partijgenoten Diederik Samsom en Staf Depla voerde hij voor deze verkiezingen campagne als Rode Ingenieurs. Dijsselbloem houdt zich sindsdien in de Kamer onder meer bezig met integratiebeleid en illegalenbeleid. Hij zet zich verder onder meer in tegen gewelddadige computergames en seksistische videoclips[1]. Op 6 september 2007 verklaarde Dijsselboem dat hij graag een wending wil zien in het debat met de islam. Dijsselbloem wees erop dat in het huidige debat te veel wordt gesproken met conservatieve leiders, en dat het debat beter met progressieve moslims kan worden gevoerd.[2]
Dijsselbloem leidde in 2007 een parlementaire onderzoekscommissie naar onderwijsvernieuwingen, de zogenaamde Commissie-Dijsselbloem. De commissie presenteerde op 13 februari 2008 haar bevindingen.
Na het vertrek van fractievoorzitter en partijleider Job Cohen was Dijsselbloem sinds 20 februari 2012 waarnemend fractievoorzitter, tot de uitslag van het interne referendum bekend werd gemaakt. Hij liet weten zich niet te willen kandideren om het fractievoorzitterschap definitief over te nemen. Bij de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september 2012 stond Dijsselbloem op nummer 5 van de kandidatenlijst en werd als dusdanig gekozen. Bij de kabinetsformatie van 2012 was Dijsselbloem de secondant van PvdA-leider Diederik Samsom en onderhandelde hij samen met Mark Rutte en Stef Blok (VVD) over de vorming van een kabinet.[3]
Op 5 november 2012 werd Dijsselbloem minister van Financiën in het kabinet-Rutte II.
[bewerken]Onderscheiding

In 2007 ontving Dijsselbloem de prijs "Engel van het Jaar" van de ChristenUnie-jongerenorganisatie PerspectieF omdat hij zich verzet tegen 'bloot op televisie'.
Op 28 december won Dijsselbloem NCRV's Nationale Nieuwsquiz 2008
[bewerken]Externe links

Website Jeroen Dijsselbloem
Rijksoverheidsprofiel

Flappie2006 | 14-12-12 | 18:08

@prutteltrut Je bent me net voor: Mensen, als je allemaal nu eens LEEST voordat je begint te brallen: De functie wordt vervult NAAST de huidige functie. Dus zo "gone" gaat ie niet wezen...

BadHouse | 14-12-12 | 12:02

-1 Lezen mensen, lezen... #faalstuk

prutteltrut | 14-12-12 | 11:45

@swebe | 14-12-12 | 11:31 | + 0
"Ik vraag mij serieus af wanneer de Nederlander eens klaar is met zijn corrupte politici en dat zooitje tuigh daar in de regering eens de rekening presenteren."
Okay. Stel we gaan met z'n allen naar Den Haag, en presenteren de rekening. En dan? Hoe corrupt en doortrapt onze democratie ook is, weet jij een beter systeem?

alcor | 14-12-12 | 11:35

Ik vraag mij serieus af wanneer de Nederlander eens klaar is met zijn corrupte politici en dat zooitje tuigh daar in de regering eens de rekening presenteren.

swebe | 14-12-12 | 11:31

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:32 | + 2
"Welnee. De Engelsen komen hiervandaan. Met daarna wat Noormansgedoe."
Nooit van Romeinen gehoord zeker, of van Willem de Veroveraar?

alcor | 14-12-12 | 10:57

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:32 | + 2
"Verder zei ik cultureel. Niks raciaals. Begoniabol."
Cultureel gezien lijken we een stuk meer op Duitsers, Denen en Belgen dan op Engelsen. Engelsel vervolgens lijken een stuk meer op Ieren, Fransen en zelfs Spanjolen dan op ons. Vooral met dat pseudo-katholieke geloof dat anglicisme heet.

alcor | 14-12-12 | 10:56

Maak je eens druk over dingen die ertoe doen. Dijsselbloem gaat helemaal niet weg. Dit is een functie die hij doet ALS minister....

agnes kantnochwal | 14-12-12 | 10:40

Rutte II, op weg om het grootste faalkabinet na de 2e wereldoorlog te worden......

Aktivist | 14-12-12 | 10:12

5 november 2012
Op paleis Huis ten Bosch zijn maandag de nieuwe ministers in het openbaar beëdigd.
Leugenaars en VolksVerlakkers leggen de eed af.

De belofte werd afgelegd door Dijsselbloem (PvdA, Financiën)

Welke waarde heeft het afleggen van deze beëdiging?

Is Jeroen Dijsselbloem Minister van Financiën wel te vertrouwen?

www.refdag.nl/nieuws/politiek/twee_nie...

Ella | 14-12-12 | 10:10

Sorry, ik had de overige commentaren ff moeten lezen. Meeste van mijn rant stond er al :-).

MarcS | 14-12-12 | 10:01

1. Duitsland wilde iemand uit een triple A land, lekker democratisch: "Wir Wollen!".
2. Andere triple A landen konden niet, nee logisch die zijn wel bezig hun land er financieel boven op te helpen.
3. Dit is een 'bijbaantje', dus kan geen kwaad. En ik maar denken dat MinFin in de crisis wel 120 uur / week zou zijn .... sorry my bad.
4. Inbreng ingeruild voor aanzien, land kapot ... maar hij heb een lekker plekje voor als alles kapout gaat.

MarcS | 14-12-12 | 10:00

lanexxx | 14-12-12 | 09:31

Tja zo werkt dat, het zijn net mensen af en toe, die politici. Voor het overgrote deel geldt dat zij jarenlang en met de juiste intentie's met politiek bezig zijn maar ook zij raken langzamerhand gefrustreerd. Vooral in Nederland moeten voor elk wetje duizend compromissen worden gesloten. Voor velen geldt dan dat als zij eindelijk een beetje boven aan de ladder zijn gekomen dat zij elke kans aangrijpen om het maximale eruit te halen en denken; na mij de zondvloed. Ergens wel begrijpelijk maar niet leuk om maar eens een understatement te gebruiken. Met Pimmetje hadden we denk ik iemand die a] overal schijt aan had [heilige huisjes] en zou doen wat hij het beste voor het land achtte en b] overal veel beter zou kunnen verdiene maar toch voor de politiek koos omdat het hem aan het hart ging. Die kom je niet veel tegen en daarom was hij zo gevaarlijk voor het establishment. Insert gechanteerde milieu-moron die zogenaamd Pim vermoordde. FUCK!

L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 10:00

@Bakito | 13-12-12 | 23:12
Ja! Hij heeft iets in zijn mars, anders willen ze hem niet monddood maken met de rol van voorzitter. OF men verwacht men te veel 'weerstand' uit NL tegen allerlei plannen?

MarcS | 14-12-12 | 09:56

Brussel smijt graag met andermans met geld en wil daar geen verantwoording over afleggen. Jeroen D. smijt ook graag met andermans geld en is intellectueel niet in staat daar verantwoording over af te leggen. Ik zie een match made in heaven.

_pacman_ | 14-12-12 | 09:43

Bob Slee | 14-12-12 | 01:51 |
Heb jij nou echt niet door dat dit een strategische zet is van de EU, zo houden ze Nederland volledig onder controle, hoe simpel is het met onze glijende meelopers!

lanexxx | 14-12-12 | 09:31

Ironisch genoeg gaan de hier zo verguisde langharige stinkhippie's voorop in de strijd. Ik ga geen pleidooi voor ze houden maar ik denk dat dat soort mensen wel, hoe raar dat ook klinkt, het gelukkigst zijn. Zij leven zoveel mogelijk naar hun eigen idealen en voelen zich, en waarschijnlijk zijn zij, vrijer dan huisje, boompje, beestje-knechten met een topzware hypotheek.

L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 09:19

Geweldige foto van Rutte...

da wizard | 14-12-12 | 09:09

Merkava | 14-12-12 | 08:55

Meeste mensen kunnen niet weg, worden vervolgens slaaf van de EU tot ze niets meer te verliezen hebben en gaan zich vervolgens verzetten. Een heel natuurlijk proces eigenlijk, zo gaat het al eeuwen.

L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 09:05

De Bea Bilderberg bestaat niet. Het volk gelooft dat.

rechtsdwalendeautist | 14-12-12 | 09:04

@vicecity
Enige dat je kan doen is wachten totdat de hel losbarst. Dan heb je 3 keuzes: of je gaat weg, of je wordt echt een slaaf van de EU, of je gaat bij het verzet. Nummer 2 zal het em niet worden voor mij en voor u ook niet hoop ik.

Merkava | 14-12-12 | 08:55

ik bedoelde dus: de hypotheek rente aftrek SCHRAPPEN...

Betweetert | 14-12-12 | 08:18

Toen ik gisteren dat EU contract zag, wat NL nu moet tekenen, waarbij Brussel de hypotheek rente aftrek gewoon kan verplichten, schoot door me heen dat Rutte dit waarschijnlijk zo met von Rompuy heft aggesproken. Dan hoeft ie dit in eigen land zelf niet door te voeren. Dat is dan zijn bijdrage aan het hele EU pact. Sneaky mannetje !! En wij tuinen er steeds in.

Betweetert | 14-12-12 | 08:15

@Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-12 | 07:49 |
Ja, precies. Complimenten voor uw koffie/

Bezorgdenverjaagster | 14-12-12 | 08:07

@doedeljantje | 14-12-12 | 07:44 |
Doe 's effe goed lezen! Het duurde maar zeven minuten voordat zich Watapatja melde met deze aanvullende info.
Acht uur later hier een beetje gaan lopen brain farten zeg. Succes met de pinda in uw kokosnoot.

Bezorgdenverjaagster | 14-12-12 | 08:05

Wat er ook van is , hoe goed dat ze ook trachten heel deze scheve constructie te ondersteunen . Het zal niet beletten dat die hele zooi straks als een kaartenhuisje ineenstort en dan heb ik het niet over 21 december .

likmegaties | 14-12-12 | 07:51

@doedeljantje | 14-12-12 | 07:44
Watapatja | 13-12-12 | 23:15 had het na zeven minuten al door.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-12 | 07:49

Het duurde bijna een uur voordat hier iemand te vinden was met het besef van meer dan een pinda, die wist dat de voorzitter van de Eurogroep een minister is en dat Dijsselbloem dus helemaal niet weggaat. Hooguit kun je zeggen dat zijn baan als MinFin-NL een bijbaan zal worden.

doedeljantje | 14-12-12 | 07:44

@ Bakito 23:12

Hoe veel zuip jij op een avond? En wie is Wouter Bos?

eerstneukendanpraten | 14-12-12 | 07:21

Mogguh @ All,
Denk dat het een FIN wordt.

Sjeng de helle | 14-12-12 | 07:16

Was Haary van Bommel niet beschikbaar dan?

eerstneukendanpraten | 14-12-12 | 07:15

Het is toch geen verrassing dat je als lid van een politieke partij de meeste kansen hebt op een baan waar je verder geen kwaliteiten voor hoeft te hebben, maar die wel uitstekende arbeidsvoorwaarden heeft. Alleen de snelheid van het carriere maken mag toch wel opmerkelijk genoemd worden.

roze_bril | 14-12-12 | 07:04

Tja, de pvda...
Jullie hebben ze zelf weer gekozen, sukkels..

Slipsnifter | 14-12-12 | 07:01

@vicecity | 14-12-12 | 04:16
Rustig aan met die koffie, broeder ;-)

Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-12 | 06:38

Verder weet ik er weinig over te bedenken. Zeg dan niets, denk ik dan wel eens.
*koffie*

Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-12 | 06:30

Môgge allen.
Niet slecht geregeld van de Nederlandse lobby. Het is alleen de vraag hoe nuttig het voor Nederland is dat het hoofd van de Eurogroupe een Nederlander is. Het staat mooi, maar of het extra invloed oplevert is de vraag. Het zal in ieder geval niet schadelijk zijn.
Verder niet zo interessant. Misschien is het belangrijkste dat het in Europa wel belangrijk wordt gevonden welk land de voorzitter levert. Het resultaat zal een indruk geven van de plaats die Nederland in Europa inneemt.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-12-12 | 06:29

Waar mag ik poepen?

Boris Poepnagel | 14-12-12 | 04:24

Zolang iedereen nog de nieuwste I phone kan kopen hebben ze schijt aan nadenken !!en komen ze hier voor de grappige comments !! Fuck that Fuck them !!

vicecity | 14-12-12 | 04:16

Conclusie ... www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U

Maar iedereen doet geen flikker !! Een tegeltje plaatsen ! Thats it !! Dat jouw opstand !!Ik weet niet hoe of wanneer maar kom eens in opstand !! We kennen je tegeltjes inmiddels Kaas Der Vries etc .. opstand !!!

vicecity | 14-12-12 | 04:10

Hoeveel euro's hebben 0033, 0044 en 0049 betaald om deze onbekende niksbeduidende nono Jeroen Dijsselbloem af te kopen?

Ouslender | 14-12-12 | 03:36

@Stormageddon | 14-12-12 | 02:58
Die, getuige haar foon na opgraving, 'iets' had, de eenentwintigste.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 03:06

@Stormageddon | 14-12-12 | 02:58
LoLLLL

INH.30CL | 14-12-12 | 02:59

To all, goodnight.
Morgen contractbespreking en plaatjes van mijn nieuwe bolide likken.

INH.30CL | 14-12-12 | 02:58

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 02:53
En dat dat dan een vrouw genaamd "Maya" overkomt.
Over episch gesproken.

Stormageddon | 14-12-12 | 02:58

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 02:53
LOL

INH.30CL | 14-12-12 | 02:56

@Stormageddon | 14-12-12 | 02:47
Het lulligst, en meest episch zou zijn om de eenentwintigste als enige alleen te worden bedolven onder ruimtepuin, terwijl de wereld zucht dat er zie je wel niks gebeurd is.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 02:53

@Stormageddon | 14-12-12 | 02:47
En toch blijf ik ervan uitgaan dat enige rampspoed vanuit het heelal eerder wordt opgemerkt dan 2 F16 straaljagers die een bijna boem hebben. Maar zoals je terecht opmerkt, ik weet het niet en dat is waar.

INH.30CL | 14-12-12 | 02:52

@INH.30CL | 14-12-12 | 02:42
Dat weet je niet. Er zijn meer asteroïden onbekend dan bekend. Het meeste ruimtepuin is volslagen onbekend, niet gecatalogiseerd en veruit de meesten die wel bekend worden in het geheel niet systematisch gevolgd.

Stormageddon | 14-12-12 | 02:47

@Stormageddon | 14-12-12 | 02:40
Een boeing is niet te voorzien. Een Asteroid daarentegen wel.
dorme bem

INH.30CL | 14-12-12 | 02:42

*als* omhoog gooit.

Stormageddon | 14-12-12 | 02:41

@Terpen-tijn | 14-12-12 | 02:32
Het zou toch wel ernstig toevallig zijn er 21 december plotseling een nog niet gespotte Near-Earth Asteroid uit de lucht komt sodemieteren. Dat was zonder Maya-kalender dan ook wel gebeurd, maar het zou toch wel kras zijn, zeg nou zelf.
En dat is een gebeurtenis waarvan niemand met zekerheid kan zeggen dat het niet gebeurt. Voor het zelfde geld flikkert zo'n ding morgen al op onze kop of 3 januari pas. De kans is relatief klein, maar de kans is puur statistisch gezien groter dan dat er Boeing 747 op je dak klettert. (Hoewel ik mijn geld ook eerder op een Boeing zou zetten.)

Stormageddon | 14-12-12 | 02:40

@Terpen-tijn | 14-12-12 | 02:32
Niet om het een of ander, dat was mijn punt met de link naar het filmpje. Je hebt niet gekeken begrijp ik:-)?

Ik vier de 25e gewoon kerst met mijn familie en in Syrie zullen nog steeds doden vallen.

INH.30CL | 14-12-12 | 02:35

inh 30cl
Niet alles geloven wat je ziet..
Zal je gerust stellen>> er gebeurt niets op 21 december war anders ook niet zou gebeuren.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 02:32

De laatste week van ons leven is net begonnen.
Mocht ik over een week niet meer reageren dan weten jullie waarom.
Bon Nuit!

Terpen-tijn | 14-12-12 | 02:24

Een vrouw laat je toch niet rijden in een dikke audi?
Paarlen voor de zwijnen gooien.
Geef haar maar een ford ka, het liefst met een uitschuifbare chokeknop, dat is handig en practisch want je kan er een ook een handtasje aanhangen.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 02:11

@Terpen-tijn | 14-12-12 | 02:03
Wel in Nl kennen we uiteraard ook het design:
www.biernet.nl/images/benodigdhedenCat...

Alleen betekent dat veel geld voor weinig luxe en comfort. Daar zijn de Duitsers heer en meester in inderdaad.

INH.30CL | 14-12-12 | 02:09

@INH.30CL | 14-12-12 | 02:03
rofl. Ding ziet er uit als een comfortabel beest. Dik gegund hoor.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 02:06

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 02:00
Verd=== ik dacht dat je 't meende!

INH.30CL | 14-12-12 | 02:03

Inh 01:46
Goeie keus.
Het is de vormgeving van de auto s ook, die de Duitse automobielindustrie zo trendmakend doet zijn. Plus de goeie kwaliteit.
Wij hebben dan Dutch design, frobelwerk vergeleken bij het design van duitse auto s. Hun auto s spreken mensen van over de verste uithoeken aan.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 02:03

@INH.30CL | 14-12-12 | 01:59
Haha. Het is een mooie auto.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 02:00

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:54
Oh, dat misgunnen elke keer. Ik ga er lekker zelf in rijden uiteraard. Het bier laat ik door mijn vrouw halen in de BMW.

INH.30CL | 14-12-12 | 01:59

@INH.30CL | 14-12-12 | 01:46
Daar gaat je wijf in proberen rijden? Of ga je zelf voor lul zitten.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:54

Nondeju wat zijn reaguurders makkelijk op de kast te krijgen. Dijsselbloem is kandidaat om in zijn functie als minister van financien een overleggroep van Europese ministers van financien voor te zitten.

That's it.

Bob Slee | 14-12-12 | 01:51

Dat moet ik niet, dat komt uit Mofrika zei mijn vader.
Maar hij reed wel in een kever, moet wel zei die, de rest is gewoon waardeloos of te duur.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 01:42

Europa Europa ik kan nu wel weer zeggen ben er wel klaar mee, maar dat zeg ik al jaren daarom www.mecanopolis.org/wp-content/uploads... printen en plak heb op je kentekenplaat

non_de_pier | 14-12-12 | 01:40

Deutsland uber alles..
Is nog waar ook, alles wat ze aanpakken verandert in goud.
Wat rest is een stinkmakende jalouzie en de troost dat ze niet konden winnen in een vorig conflict.
Al scheelde het een haartje.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 01:38

@alcor | 14-12-12 | 01:31
Dan ben je toch een mof. Moet jij weten.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:33

alcor 01:27
Genetisch heb je gelijk, maar de culturen bepalen het verschil.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 01:32

@alcor | 14-12-12 | 01:27
Welnee. De Engelsen komen hiervandaan. Met daarna wat Noormansgedoe.

Verder zei ik cultureel. Niks raciaals. Begoniabol.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:32

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:21 | + 0
"Verdiep je eerst in geschiedenis. En kom dan weer eens de eurofiel uithangen."
Ik ben geen eurofiel, maar heb wel een interesse (en een beetje kennis) in geschiedenis. De verwantschap tussen ons en de "Engelsen en Zuid-Schotten" waarmee jij op de proppen komt slaat historisch helemaal nergens op.

alcor | 14-12-12 | 01:31

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:19 | + 0
"Nee hoor. Wat je zegt, dat kan allemaal niet."
Genetisch zijn de Engelsen een mengelmoes van voornamelijk Germanen, Fransen en Denen. Dus als wij zo erg op de Engelsen lijken, dan automatisch ook op Scandinaviërs, Fransen en alle door Duitsers bevolkte landen...

alcor | 14-12-12 | 01:27

Merkel, de baas van Rutte is alleen maar gebaat bij stabiliteit. Nederland heeft niks te willen. De duitse economie is veel belangrijker, het is de drijfveer van heel europa met veel export over de hele wereld.
Bovendien zou Nederland niet eens kunnen bestaan zonder Duitsland.
Daarom magmoet de eu een lieve duit kosten, een oorlog kost veel meer.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 01:25

@Jaimy Fox | 14-12-12 | 00:10

Hoe doe je dat een account kapen, tips?

pius | 14-12-12 | 01:24

@alcor | 14-12-12 | 01:03
Verdiep je eerst in geschiedenis. En kom dan weer eens de eurofiel uithangen.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:21

@alcor | 14-12-12 | 01:03
Nee hoor. Wat je zegt, dat kan allemaal niet.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 01:19

alcor 00:57
Dat is het ook>> het gaat om macht en geld.
Regeren is maar een bijzaak, er valt niks te verkloten, alles was en is al tot in de treure geregeld, main bizniz is veel extra wetjes en regeltjes te verzinnen bovenop de al bestaande.
Dat genereert dan extra inkomsten, want het gaat de burger meer kosten.
Twee overheden is dubbel dokken.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 01:08

Het doet me allemaal denken aan een nieuwe film.

The Hobbit: An Unexpected Journey, says only mad people believe their own hype.

Of zoals in Asterix en Obelix; rare jongens toch, die Galliërs! ... Mensen met sloopneigingen zijn sowieso al raar! Mensen, daar zijn er heel veel van. Slechts enkelen daarvan lukt het de meerderheid onder de duim te houden. Waarom en hoe kan dat?

INH.30CL | 14-12-12 | 01:06

@LibertasSimplex | 14-12-12 | 00:45 | + 1
"Mensen, de Engelsen en Zuid Schotten horen bij ons. [...] Niks raciaals of zo, hoewel de afkomst duidelijk is."
Met diezelfde logica kun je concluderen dat de Nederlanders en de Denen samen horen. Of de Nederlanders en de Polen. Of de Nederlanders en de Fransen. Oh wacht, dat hebben we al, en heet "EU".

alcor | 14-12-12 | 01:03

alcor | 14-12-12 | 00:57
hij heeft ook maar uit te voeren wat de echte EU-bonzen voorzeggen

hetluis | 14-12-12 | 01:02

@Pastor Sippenhaft | 13-12-12 | 23:44 | + 4
"Stel dat je geen hart hebt en geen gevoel. Zeker niet voor Nederland. En je wil slechts macht en geld."
Aan de andere kant heb ik liever een hollander op die positie dan een griek of een spanjool.

alcor | 14-12-12 | 00:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als minfin ook de neiging zou hebben om het zinkende schip HM. Nederland te verlaten. Waarom je dan echter voor Europa zou willen kiezen, begrijp ik overigens niet. Deze landen passen net zo goed bij elkaar als lucht in een steeds groter wordende ballon

GödelsRevenge | 14-12-12 | 00:56

Zolang elk regeringshoofd denkt beter af te zijn met de eu zal die ellende voortduren.
Hoe? de armsten geef je een zak geld en je maakt de rijken wijs dat ze het met rente terugkrijgen.
Wat het volk wilt, doet niet terzake, wij doen wat het beste voor hun is.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 00:55

Verder wou ik niks aanzwengelen. Alleen wat zeggen tot degenen I love.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 00:47

Mensen, de Engelsen en Zuid Schotten horen bij ons. Zij vinden waarschijnlijk wij bij hen. Maar dat maakt niet uit.

Niks raciaals of zo, hoewel de afkomst duidelijk is.

Cultureel in ieder geval. Waardoor dacht je anders dat de speeches van Farage zo hard aanslaan in ons onderbrein?

We kunnen daar wat mee.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 00:45

Hij heeft het hoofd van een landverrader. Dit verbaast me niets.

Bart_Bart | 14-12-12 | 00:45

Ik weet het niet meer.Ik voel me zoo machteloos .Wat kan ik doen ? Of ben ik geworden wat ze willen dat ik ben ? Een tegeltje plaatsen op een website en dat was het wel .. Ik wil echt iets doen !! Ik ben voor Europa maar tegen de huidige opzet van de EU .Ik ben eerlijk ik zie de door de bomen het bos niet meer terwijl ik best mijn best doe om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen .. Volgens mij willen ze dat ! Zodra je kritiek uit komen ze met iets waardoor ik mezelf dom vind omdat ik het niet wist .. Maar Fuck it !! NOS journaal en de rest van de PO licht je mensen eens voor op een EERLIJKE wijze.. Dit is veel groter ( Europa) en ik heb er geen zicht op .. ik heb er geen zicht op!! en voel me buitengesloten !! Ik val tussen wal en schip .. ik ben geen Voice of Holland schaap maar ben ook geen intlectueel .. Ik voel me klote te zien dat mensen die de juiste vriendjes hebben top baantjes krijgen en burgers ervoor staan te juichen ook .. Ik hoor totaal geen kritiek op de.. TV HELEMAAL niets Tijd zal het leren maar ik ben blij dat ik een BIG registratienummer heb als verpleegkundige en ik in het buitenland aan de slag kan want de fatsoenshyena's .. ik ben die onwetende mensen helemaal zat !!

vicecity | 14-12-12 | 00:44

hetluis | 14-12-12 | 00:37
Wat je niet ziet op die foto zijn de kromzwaarden onder de tafel.

de honden blaffen... | 14-12-12 | 00:42

Doe eens een referendum.
Bindend want dit volk weet meer dan ooit.
Toedeledoki eu, wij gaan onze zaakjes weer zelf opknappen.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 00:41

+1@hetluis | 14-12-12 | 00:37
Dat is dé foto van 2012. EU blijkt inderdaad Eurabia.
*kotz*

Lewis Lewinsky | 14-12-12 | 00:40

Iemand die voor de eu is, werkt er of wordt genoemd.
De rest is tegen.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 00:36

@Ruskin | 13-12-12 | 23:13 | + 25
"en dan realiseren dat uitgerekend deze man nu onze minister van Financiën is, je lacht je rot."
Iemand die (landbouw)economie heeft gestudeerd op finaciën. Wat daar lachwekkend aan?

alcor | 14-12-12 | 00:36

@Bezorgdenverjaagster | 14-12-12 | 00:13

Berlusconi??

Desmoulins | 14-12-12 | 00:32

Liebert von Simpluy zal ik dus voortaan heten. Een retecontinentale naam op linkse banenjacht.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 00:32

Daar gaat je bloed dus van koken.
De missie is bijna geslaagd, en het volk lag te slapen.

Desmoulins | 14-12-12 | 00:25

Tja het is en het blijft de PvdA en een lesje sociaaldemocratie in de praktijk. Of zou het cluppie van Samsom een dubbele agenda hebben en vanuit machtspolitiek denken heel Europa willen overnemen? Socialisten alle landen verenigt u? Spekman lijkt mij overigens ook heel geschikt voor een "belangrijke" post in Europa.

Bommel007 | 14-12-12 | 00:23

@pius | 14-12-12 | 00:03
De EU is inderdaad een val.

Lewis Lewinsky | 14-12-12 | 00:22

Hij is genoemd. Omdat je hem uit kan spreken in Engels. Wij hebben vele figuren die onuitspreekbaar zijn wat dat betreft.

Een Oewim Cock. Een Tiny Cox. Ubbo Wokkels.

Neem een internationaal plaatsebel naam en word ook onderdrukker van Europa.

LibertasSimplex | 14-12-12 | 00:18

Wat Kaas hierboven aangeeft, ze hebben een trekpop nodig. Typje Van Rumpoy, typje Schulz, typje Barosso. Grijze kneuzen effe belangrijk maken en ze kussen de EU aars tot ze paddestoelen op hun tong hebben maar dat deert ze al niet meer.
Niet dat deze post enige macht in zich heeft maar diegene op die positie zal in alles de EU moeten laureren, linksom of rechtsom.
Dus, mocht die Dijsselbloem het worden, tabee NL zoals we u kenden.

de directeur | 14-12-12 | 00:18

Laat het die Jeroen nou maar gewoon doen. Straks gaan we er maanden over lopen zeuren en lopen dan nog het risico dat Berlusconi het stokje van Junker overneemt.

Bezorgdenverjaagster | 14-12-12 | 00:13

Aarslikkende salonsocialist krijgt een baantje aangeboden. Sinds wanneer is dat nieuws en benoemenswaardig?

Jaimy Fox | 14-12-12 | 00:13

w.e. g.a.a.n e.r.a.a.n._>punt

INH.30CL | 14-12-12 | 00:10

pius | 14-12-12 | 00:03 |

Probeert u nou necrosis account te kapen en dan nog alleen nog maar onzinnige dingen in zijn naam gaan posten? Foei dat kan necrosis makkelijk zelf af!

Jaimy Fox | 14-12-12 | 00:10

Zo werkt dat. Leiders van landen die zich tegen de EU opstellen beloof je mooie baantje. En zie hoe ze hun best doen om toch mee te werken.

watazooi | 14-12-12 | 00:09

@GroteKakkedrol | 13-12-12 | 23:51
Als je dat ook in het Chinees kan krijg je een plusje van me, drolletje.

INH.30CL | 14-12-12 | 00:06

@GroteKakkedrol | 13-12-12 | 23:45
Weet jij hoe *grote drol* naar het Frans wordt vertaald?

INH.30CL | 14-12-12 | 00:04

@Jaimy Fox | 14-12-12 | 00:02

Het ingevoerde wachtwoord is onjuist.. Login of wachtwoord vergeten?

pius | 14-12-12 | 00:03

de huidige Junker tergelijkertijd Premier van LUXEMBOURG dus hij blijft tevens minister

istawa | 14-12-12 | 00:03

@Lewis Lewinsky | 14-12-12 | 00:01

Ik moet weer film gaan kijken lewis, sorry- en waarom reageer jij elke keer? Deze dingen zijn niet voor jou bedoeld.

Het is een val;)

ltrsz!

pius | 14-12-12 | 00:03

Ik kan mijn voorgevoel van baantjescarrousel niet onderdrukken. Maar gelukkig zijn we binnenkort verlost van zowel Rutte als Dijsselbloem. Van Rompuy en zijn 2 andere makkers bedanken blijkbaar voor bewezen diensten.

Baby Rasta | 14-12-12 | 00:02

@Pius

LIZZY!

Jaimy Fox | 14-12-12 | 00:02

"de Duitsers willen een voorzitter uit een triple-A-land"
ik dacht dat nadat esm fonds werd afgewaardeerd door moody's vorige week de triple A van nederland en duitseland op de toch stond
en dat finland het enige euroland zo kunnen worden dat nog een triple A heeft te minste dat gerucht ging

janneman1977 | 14-12-12 | 00:02

PvdA. De roos. Hij oogt zo mooi (goed, voor velen dan). Totdat je hem in handen hebt. Dan laat ie je bloeden...

ZKH EénOog | 14-12-12 | 00:01

@pius | 13-12-12 | 23:59
Leg eens uit wat je daarmee bedoelt. En zonder dat er een woord frans bij is. Zodat de gemiddelde PVV-stemmer, zoals ik, het ook kan begrijpen.
*pius indringend aanstaart*

Lewis Lewinsky | 14-12-12 | 00:01

De EU is een soort PVV in het groot.

pius | 13-12-12 | 23:59

Biertje = hahahahahha

De zorgverzekeraar N | 13-12-12 | 23:58

@zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:41 | + 1 -
Je vergist je. Ik wil een oude man maar niet met eigen zaak, is veel te hard werken. Wel met een fortuin natuurlijk. Maar géén graaiert. Alsjeblieft zeg.

deoudererijperevrouw | 13-12-12 | 23:57

@GroteKakkedrol | 13-12-12 | 23:51
Parce-que nous ne sommes pas des Belges. Et nous détestons la langue française. Donc. Alors. Il en va de cela.

Stormageddon | 13-12-12 | 23:57

GroteKakkedrol | 13-12-12 | 23:45 |
Dat is omdat het Nederlandse onderwijs in de afgelopen jaren geheel de afgrond is ingegaan door toedoen van o.a. Wallage, Netelenbos, Adelmund, Dijksma (PVDA'ers ja, om toch even bij het topic te blijven).

Frederickk49 | 13-12-12 | 23:54

@Watapatja | 13-12-12 | 23:15 |
Wat Watapatja zegt. Hij krijgt gewoon een nevenfunctie en blijft minister.

't Is wel fijn om net te doen alsof dat niet zo is. Snap ik ook wel.

Bezorgdenverjaagster | 13-12-12 | 23:54

zeg als Dijsselbloem naar brussel gaat hebben we een nieuwe MinFin nodig
zou Pieter Hilhorst willen? manmanman

janneman1977 | 13-12-12 | 23:52

Crockett | 13-12-12 | 23:47 |
Franchement, M. Crockett, si s'agit des sites Anglais, AucunStile n'utilisera jamais la traduction automatique de Google. Pourquoi dans ce cas pour des sites Francophones?

GroteKakkedrol | 13-12-12 | 23:51

@GroteKakkedrol | 13-12-12 | 23:45
Achgut. Monsieur praat een mondje over de grens. Of heeft een abonnement op een Zuid-Franse camping en kan nét iets meer dan 'oui', 'non' en 'ou est le hagelslag?'

Crockett | 13-12-12 | 23:47

@Dr. Anderzz | 13-12-12 | 23:43
Gratis?
In Nederland?
Grapjas!

necrosis | 13-12-12 | 23:46

Een voorzitter discussieert niet mee, maar leidt de vergadering. Nu is dat in het geval Dijsselbloem niet zo erg, de man houdt er vreemde ideeën op na, dus hem monddood maken: op zich prima.
Maar ik krijg toch een beetje het idee dat hiermee ook de euro-kritische mond van Nederland en de stem van het NL parlement die de minister met een opdracht naar Brussel kan sturen wordt gesnoerd.
Geen tegenspraak uit Den Haag meer. Weggepromoveerd, zoals in de oude Sovjet-Unie. Communist Barroso weet daar natuurlijk alles van. Zo doe je dat met onwelgevallige meningen: mooi baantje met een leuke vergoeding geven, maar niks meer te zeggen.

Stormageddon | 13-12-12 | 23:45

Waarom moet le Figaro door Google Translate? Dat lijkt me een teken aan de adverteerders dat het GS publiek stiekem toch voornamelijk uit MBO'ers bestaat.

GroteKakkedrol | 13-12-12 | 23:45

Zo worden EU federalisten beloond.

Bertus Brulbroek | 13-12-12 | 23:45

Hahaha! Oh hoe droog! De link naar De Eed met als inzenddatum 1 januari 1970! Alleen daarom al 30 plusjes op willekeurige items over dit topic.

Jos Tiebent | 13-12-12 | 23:44

Stel dat je geen hart hebt en geen gevoel. Zeker niet voor Nederland. En je wil slechts macht en geld.
Dan is pluche in Europa toch veel beter dan pluche in Den Haag! Goed gedaan Jeroen! Landverrader!

Nooit meer zorgen over verkiezingen, want in Brussel regeert men zonder stem en met dubbel-keer-twee-salaris en onbeperkte onkostenvergoedingen. EUreka!

Nu alleen nog even via de media je straatje schoonvegen. Op tv bezorgt en serieus het volk uitleggen wat de noodzaak is van je verraad en je kunt je erectie van hier tot Brussel gaan uitrollen.

Het moet eerlijker en socialer. Door het volk te negeren vanaf je voetstuk?! Tuurlijk Jeroen. Wat zal je moeder trots zijn...

Pastor Sippenhaft | 13-12-12 | 23:44

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-12-12 | 23:43 Balkenende niet. Die is net gisteren in opspraak gekomen.

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:43

necrosis | 13-12-12 | 23:38 | + 0 -

En acute bloedhoest erbij gratis dat dan weer wel.

Dr. Anderzz | 13-12-12 | 23:43

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:33 | + 0
Zeg maar Balkenende of Plasterk dan. Maar Dijsselbloem? Tss, hadden ze ook Asscher kunnen nemen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-12-12 | 23:43

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-12-12 | 23:31 |
Nederland is nog steeds netto-betaler, ondanks de gesprekken die daar een paar maanden geleden over zijn gevoerd. Het is heel simpel: NL heeft toen ingestemd af te zien van de substantiële verlaging van de bijdrage voor de EU, maar alleen in ruil voor een paar invloedrijke posities. Die belofte wordt nu dus nagekomen, maar dat er een min.van Financiën is die er pas een paar weken zit hadden ze niet kunnen voorzien (er was zelfs even sprake van dat JanKees alsnog terug zou komen als minister, maar hij had er geen zin meer in). De andere landen komen simpelweg hun belofte na en gunnen NL een sleutelpositie, ongeacht wie daar dan gaan zitten (Rutte of Dijsselbloem).

damnschreeuwer | 13-12-12 | 23:43

Ja nee, geen mening | 13-12-12 | 23:41 We hebben geen Minfin meer nodig.

Doet Europa allemaal. De rest volgt nog. Of we willen of niet.

Al moeten ze weer stiekem in Lissabon een verdragje sluiten. Dat maakt ze niks uit.

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:43

Heeft Pieter Hilhorst zich al gemeld om Dbloem op te volgen? Lijkt me wel gepast. Of anders Sharon 'The Joker' Dijksma als minfin, die lijkt me met haar moedermavo ook voldoende gekwalificeerd. We leven nu eenmaal toch in een smurfenland.

Ja nee, geen mening | 13-12-12 | 23:41

deoudererijperevrouw | 13-12-12 | 23:35 Moet jij zeggen. Van die graaimentaliteit.

Wie wil er ook al weer een man met een eigen zaak? Vanwege de veronderstelde rijkdom?

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:41

@kapotte_stofzuiger | 13-12-12 | 23:32
Ik ben niet blij, om een heleboel redenen.
Ik heb op Fleur gestemd omdat ik hoop dat als ik straks 'overbodig' ben (65/ 67 /70) ik nog een menswaardige behandeling krijg, maar zoals ik het nu zie, kan ik slechts ongezien de typhus krijgen.....

necrosis | 13-12-12 | 23:38

Bakito | 13-12-12 | 23:35 Ander logootje op het papier van de soos ook.

En volgens de Eu-richtlijnen netjes naar een lagelonenlanden niveau.

Het lachen vergaat jou straks ook.

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:37

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:28 | + 0 -
Ach kom, we hebben t hartstikke goed. Die EU is ouwe wijn in nieuwe zakken.

Ander logootje op het briefpapier van de belastingdienst en klaar.

Bakito | 13-12-12 | 23:35

Graaimentaliteit. Wat een ontzettende lelijke man trouwens.

deoudererijperevrouw | 13-12-12 | 23:35

Kaas de Vies | 13-12-12 | 23:33 Het zit 'm toch niet mee.

#Fyra

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:34

seriously!

janneman1977 | 13-12-12 | 23:34

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-12-12 | 23:31 | + 0 -
Ze hebben een trekpop nodig. Blitsende carriere gunnen zodat ze hem alles kunnen laten doen wat ze willen.

Kaas de Vies | 13-12-12 | 23:33

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-12-12 | 23:31 Het moest iemand zijn uit een triple A land.

Nou, dan wordt het sowieso een Nederlander.

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:33

Rutte had beter allemaal negers kunnen nemen in z'n kabinet.

Dan klopt dat liedje van tien negertje op een hek ook.

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:32

"portemonnee", ja, ik ben boos, niet op Dijsselbloem, want wie zou niet hetzelfde doen, maar wel op alle moralfags die blij waren met dit kabinet en volgens wie we maar elk (financieel) offer moeten brengen om deze "stabiele" regering te behouden.

kapotte_stofzuiger | 13-12-12 | 23:32

Moraal, wat is dat? Ministers van Financiën hebben het rustig tegenwoordig, een andere baan erbij kan wel......€€€€€€

ElMatadero | 13-12-12 | 23:32

Kan iemand uitleggen waarom juist Dijsselbloem geschikt zou zijn voor deze functie. Dat hij landbouweconomie studeerde aan de Landbouwuniversiteit Wageningen kan nooit voldoende zijn. Voorts is zijn CV toch niet echt heel erg indrukwekkend. Waarom?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-12-12 | 23:31

Lekker miskleun Van Rossem.. dat baantje doe je naast huidige functie. Juncker is ook nog steeds premier van Luxemburg. Bovendien stelt het natuurlijk ook geen hol vol. Beetje hameren tijdens de vergadering. Voor de rest heb je wat ambtenaren.

Napoleon I | 13-12-12 | 23:30

zeikerds. krijgt NL eindelijk eens extra invloed om de dingen goed te mogen regelen, lopen ze hier weer te zeuren...

damnschreeuwer | 13-12-12 | 23:30

Co Verdaas, die moet nog een baantje.

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:29

Vive la guillotine!

vetkleppert | 13-12-12 | 23:29

Bakito | 13-12-12 | 23:12 Voorzitter. Dat is anderen laten praten en de orde handhaven.

Z'n mars. Z'n mars is naar dikker pluche. We are fucked.

zeg maar jansen | 13-12-12 | 23:28

Een echte arbeider, dat zie je direct.

de honden blaffen... | 13-12-12 | 23:28

"We moeten rust brengen in de politiek, een stabiel kabinet vormen, want dat is in het belang van Nederland". Nietwaar VVD, PvdA, VNO-NCW, FNV, MKB, VEH en alle andere belangenclubs die ons landje rijk is?

Blijkbaar geldt: "We moeten zo snel mogelijk uit dit kabinet stappen, want dat is in het belang van onze protemonnee"

kapotte_stofzuiger | 13-12-12 | 23:26

Ik hoop dat mensen die PvdA of VVD hebben gestemd zich de ogen uit de kop schamen!

necrosis | 13-12-12 | 23:26

Ik denk dat ik maar een zeer riante kerst ga vieren.
Nu zijn mijn euros tenminste nog wat waard

ZonderNaam | 13-12-12 | 23:26

En dat is nummer 2, gaat lekker zeg, wanneer zijn er nieuwe verkiezingen ?

The Russian | 13-12-12 | 23:25

doenormaal! | 13-12-12 | 23:23 | + 0 -

Ja nou, ze lachen wat af. Regering laten vallen, zeer slechte verkiezingsuitslag. Nog steeds Dion Graus in de gelederen. Ze doen het prima.

Supermatthijs | 13-12-12 | 23:25

wat een onzin. Voorzitter van de eurogroep doe je naast je werk als minister van financien.
damnschreeuwer | 13-12-12 | 23:22 |

Juist

Red mij niet | 13-12-12 | 23:25

En strategische kiezers, dit was wat jullie voor ogen hadden? Een kabinet waar de ene naar de andere minister vertrekt vanwege (EU)fraude.

kapotte_stofzuiger | 13-12-12 | 23:23

"Hij zet zich verder onder meer in tegen gewelddadige computergames"

Oké, hier haak ik af. Ongehoorde Schlemiel. Kan hij niet nog wat verder weg worden gepromoveerd?

phantom2 | 13-12-12 | 23:23

Jeroen moet de Euro-geld-ministers gaan leiden? Beangstigend en waarschijnlijk fataal.

De Maya's zij dank voor 21-12-12!

Pastor Sippenhaft | 13-12-12 | 23:23

De PVV lacht zich rot. Verguist en uitgelachen maar wie het laatst lacht lacht het best.

doenormaal! | 13-12-12 | 23:23

Lees net dat er in culemborg een lichaamsdeel is gevonden in een weiland, zal toch niet de ruggengraat van deze politicus zijn. Gun het Rutte meer, die is hem ook al veel langer kwijt.....

de brave hendrik | 13-12-12 | 23:22

Ik snap dat wel. Je werkt je via Provincie Nederland zo omhoog naar de regering in Brussel.

Serieus, kan het allemaal nog bizarder?

Kaas de Vies | 13-12-12 | 23:22

wat een onzin. Voorzitter van de eurogroep doe je naast je werk als minister van financien.

damnschreeuwer | 13-12-12 | 23:22

Ai, wat zal Franz jaloers zijn nu.

Ayatollah Oink-Oink | 13-12-12 | 23:22

lekker stabiel kabinet ook , zijn ze eigenlijk al begonnen?

watsinneneem | 13-12-12 | 23:21

Afvalkabinet?

jojo1956 | 13-12-12 | 23:21

als je: 'nivelleren is een feestje' in het Frans kunt zeggen kom je er wel

hetluis | 13-12-12 | 23:20

Jongens, we halen 21 december niet eens. Laat ook maar.

Normpje | 13-12-12 | 23:20

Als je uit dit kabinet wordt getrapt, dan moet dat welhaast voor de man pleiten. In dit kabinet worden alleen mensen getolereerd die precies zeggen en doen wat de EU wil en die hun zakken vullen met het geld of de baan die ze krijgen om ons land te verraden.

doenormaal! | 13-12-12 | 23:20

Omhoog vallen in de EU is net zo veel voorkomend als binnen de PvdA, eigenlijk geen verassing.

Teuderik | 13-12-12 | 23:20

De uitruil is overigens wel heel duidelijk: ditmaal een VVD-er (Zalm) bij Shell, dus heeft een PvdA-er weer recht op een EU-baantje.

Voor eenieder die nog steeds denkt dat PvdA- of VVD-politici er zitten om uw "linkse" of "rechtse" belangen te behartigen, 'wake up and smell the coffee'

kapotte_stofzuiger | 13-12-12 | 23:19

Ja als je jezelf een beetje constructief opstelt ipv. als een idioot te gaan tegen andere landen kom je voor zo'n belangrijke functie in aanmerking. Zeker als je één van de slimste Pvda- politici bent.

Supermatthijs | 13-12-12 | 23:19

@bas ooms53686289 | 13-12-12 | 23:17
Zelfs internationaal.

kapotte_stofzuiger | 13-12-12 | 23:17

De PvdA banen carrousel draait weer op volle toeren.

bas ooms53686289 | 13-12-12 | 23:17

Ruskin | 13-12-12 | 23:13 |

Je hoeft ook helemaal geen kennis van zaken te hebben om befehlen op te volgen. Oei spelfoutje, sorry.

Markuz2661 | 13-12-12 | 23:16

@ruskin snapte ik ook helemaal niets van...

A New Today | 13-12-12 | 23:16

Wouter Bos kom er maar in!

Jaimy Fox | 13-12-12 | 23:15

Een commissie voorzitten kan gewoon naast zijn huidige werk, het verschil is dat hij straks niet meevergadert, maar voorzit.

Watapatja | 13-12-12 | 23:15

Weggepromoveerd. Na drie zinnen wist iedereen al dat dit geen geschikte kandidaat voor minfin is.

A New Today | 13-12-12 | 23:14

Je moet gewoon voor de fun zijn Wiki eens bezoeken en lezen welke opleiding en loopbaan deze man heeft gevolgd en dan realiseren dat uitgerekend deze man nu onze minister van Financiën is, je lacht je rot.

Ruskin | 13-12-12 | 23:13

zijn = zo'n

Bakito | 13-12-12 | 23:13

Toch een teken dat Dijsselbloem iets in zijn mars heeft, anders wordt je niet gevraagd voor zijn belangrijke functie.

Hopelijk komt Wouter Bos terug om Jeroen te vervangen.

Bakito | 13-12-12 | 23:12

Degene die hem geboetseerd heeft was zeker even afgeleid.

doenormaal! | 13-12-12 | 23:11

Wie is Dijsselbloem eigenlijk?!

Freedom4 Ever | 13-12-12 | 23:10

Ow... eurobaantje dus. Beetje te snel geweest.

Sjompie | 13-12-12 | 23:10

En dat bewijst maar weer dat ook een rode roos niets anders wil dan water krijgen op het zachte pluche.

INH.30CL | 13-12-12 | 23:09

Ik ben het zat! ik ga nu gewoon meedoen.

blinde kip | 13-12-12 | 23:09

Hij heeft zijn taak voorbeeldig uitgevoerd.
De borrel bij de Bilderberggroep staat klaar voor hem.
En de mooie baan als dank.

King of the Oneliner | 13-12-12 | 23:09

Wachtgeld met rente?

Sjompie | 13-12-12 | 23:09

RUTTE II .. het wordt steeds ongeloofwaardiger

(c)ZWITSUL | 13-12-12 | 23:08

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com