Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ACHTUNG! CITEREN UIT DEZE TEKST VERBOTEN!

dictatorialedrieeenheid.jpg Om moedeloos van te worden. Brussel, volledig dichtgetikt bastion van onzichtbare doch dwingende regelgeving, verbiedt discussie over Brussel. Althans, over concept ideetjes die nog geen werkelijkheid zijn maar wel bijna. Want de conclusies in die plannen zouden nog wel eens licht geretoucheerd kunnen worden op de aanstaande Eurotop. Maar vooral heeft Van Rompuy liever niet dat zijn federale dictatuur dictaten aangewend worden voor nationale parlementaire debatten voordat ze officieel bekrachtigd zijn door het Europarlement. Voor je 't weet komt iemand op het democratische idee om er voor te gaan liggen en VRAGEN te stellen. God en Allah verhoede zeg. Dus mag de Tweede Kamer morgen NIET CITEREN uit officiële edoch zogenaamd geheime maar toch overal gelekte beleidsstukken in hun bespreking van de aanstaande Eurotop van donderdag en vrijdag. Het gaat om dit rapport (PDF), waarin de roadmap richting de totalitaire Fiscale & Monetaire Unie staat waar Brussel deze week over beslist. Onze MinBuza Frans Timmermans is het overigens VOLKOMEN EENS met deze democratiecensuur. Om het nog ingewikkelder te maken om op de handjes te blijven zitten: hele tekst van het rapport staat na de breek. NIET CITEREN DUS, BOEFJES! Op copypasten staat een onmiddellijke verhoging van de Brusselbegroting en wie hardop citeert uit de talking points des soevereine doods wordt bovendien onmiddellijk zijn nationale burgerschap afgepakt. LIMITE EN COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION Brussels, 3 December 2012 15632/12 LIMITE CO EUR-PREP 43 NOTE from: General Secretariat of the Council to: Permanent Representatives Committee / Council Subject: European Council (13-14 December 2012) - Draft conclusions In accordance with Article 2(3)(a) of the Council's Rules of Procedure, delegations will find attached the draft conclusions prepared by the President of the European Council, in close cooperation with the member of the European Council representing the Member State holding the six-monthly Presidency of the Council and with the President of the Commission. I. ECONOMIC POLICY Roadmap for the completion of EMU 1. In the light of the fundamental challenges facing it, the Economic and Monetary Union needs to be strengthened to ensure economic and social welfare as well as stability and sustained prosperity. Economic policies must be fully geared towards promoting strong and sustainable economic growth, enhancing competitiveness and boosting employment in order for Europe to remain a highly attractive social market economy and to preserve the European social model. 2. The consolidation of EMU rests not only on redefining its architecture but also on pursuing sound fiscal policies. In this respect, the possibilities offered by the EU's fiscal framework to balance productive public investment needs with fiscal discipline objectives must be fully exploited. The Commission is currently exploring further ways to accommodate public investment programmes in its assessment of Stability and Convergence Programmes and excessive deficit procedures. 3. Further to the interim report submitted in October 2012, the President of the European Council, in close collaboration with the Presidents of the European Commission, the European Central Bank and the Eurogroup, has elaborated a specific and time-bound road map for the achievement of genuine Economic and Monetary Union. The European Council also notes the "Blueprint" issued by the Commission which provides a comprehensive analysis of the relevant issues combined with an assessment of their legal aspects. The European Council sets out the next steps towards completing EMU in a staged process and covering all essential building blocks. 4. This process will build on the EU's institutional and legal framework, will be open and transparent towards Member States not using the single currency and will respect the integrity of the Single Market. Stage 1 (2012-2013) Ensuring fiscal sustainability and breaking the link between banks and sovereigns 5. In the short term, the priority is to complete and implement the framework for stronger economic governance, including the "Six-pack", the Treaty on Stability Coordination and Governance and the "Two-pack". 6. p.m. SSM, including EBA (text to be provided in the light of 4 December ECOFIN) 7. The European Council urges the legislators to agree on the proposals for a Recovery and Resolution Directive and for a Deposit Guarantee Scheme Directive by the end of March 2013. 8. p.m. CRR/CRD IV (text to be provided in the light of 4 December ECOFIN) 9. Further to the June 2012 euro area Summit statement and the October 2012 European Council conclusions, an operational framework should be agreed no later than March 2013, so that when an effective single supervisory mechanism is established, the European Stability Mechanism could, following a regular decision, have the possibility to recapitalise banks directly. Stage 2 (2013-2014) Completing the integrated financial framework and promoting growth and jobs at national level 10. In a context where bank supervision is effectively moved to a single supervisory mechanism, a common resolution authority, with the necessary powers to ensure that any bank in participating Member States can be resolved with the appropriate tools, will be required. Once the proposals for a Recovery and Resolution Directive and for a Deposit Guarantee Scheme Directive have been adopted, the Commission will then submit a proposal for a single resolution authority for Member States participating in the SSM in the course of 2013, to be examined by the legislators with a view to its adoption as a matter of priority. It should safeguard financial stability and ensure an effective framework to resolve financial institutions while protecting taxpayers in the context of banking crises. It should include appropriate and effective common backstop arrangements. This mechanism should be fully compatible with the Single Market, without prejudice to the rights of non-participating Member States. 11. The EU's economic surveillance framework should be further strengthened by allowing for greater ex ante coordination of Member States' major reform projects, as foreseen in the Treaty on Stability, Convergence and Governance and in the conclusions of the October 2012 European Council. The Commission will make to that end in 2013 a proposal for a framework for ex ante coordination of major structural reforms in the context of the European Semester. 12. All Member States need to promote strong and sustainable economic growth, competitiveness and employment. To achieve this objective, all Member States whose currency is the euro will enter into individual arrangements of a contractual nature with EU institutions on the measures and reforms they commit to undertake and on the means for their implementation. Such agreements should be consistent with, and support, the overall policy mix resulting from the Annual Growth Survey and should allow a dialogue on the basis of the country-specific recommendations. Non euro area Member States may choose to enter into similar arrangements. The European Council notes the Commission intention to make a proposal in 2013 on specific ways to put in place such contractual arrangements and on the means to support their implementation, building on existing EU procedures. Stage 3 (post 2014) Creating a common stabilisation function and further coordinating national economic policies 13. The general objective of the third stage will be to aim for a progressive pooling of economic sovereignty at the European level as well as a reinforced solidarity between Member States. This will take more time and may imply a change to the Treaties. 14. Building on the transition and convergence set in motion under the second stage, the third stage could include a mechanism providing a degree of automatic stabilisation at the European level. This would take the form of a well-defined and limited fiscal capacity to improve the absorption of large country-specific economic shocks through an insurance system at the central level. This would improve the resilience of the euro area as a whole and complement the contractual arrangements developed under the second stage. The European Council invites the Commission to further explore the feasibility and the operational features of such a fiscal capacity. 15. This stage would also build on an increasing degree of common decision-making on national budgets and an enhanced coordination of economic policies, in particular in the field of taxation and employment, building on the Member States' National Job Plans. 16. More generally, as the EMU evolves towards deeper integration, a number of other important issues will need to be further examined. In this respect, the work conducted to date by the President of the European Council together with the Presidents of the European Commission, the European Central Bank and the Eurogroup, as well as the Commission's "Blueprint", provide a useful basis for a debate on all these issues, which should be further explored. 17. The European Council will discuss these questions after the election of a new European Parliament and the appointment of a new Commission. Democratic legitimacy and accountability 18. Throughout the process, the general objective remains to ensure democratic legitimacy and accountability at the level at which decisions are taken and implemented. Today, steps are already being taken to ensure the appropriate involvement of the European Parliament and of national parliaments in the EU's new economic governance, notably within the European Semester process of coordination of economic policies. Any new steps towards strengthening economic governance will need to accompanied by further steps towards stronger legitimacy and accountability. 19. At national level, the mobilisation of budgetary resources that this process implies will require the involvement of parliaments. Furthermore, the contractual arrangements can only be implemented if they enjoy domestic ownership and accountability. 20. Accountability at the European level will help ensure that the common European interest is taken into account. Further integration of policy making, including via the contractual arrangements, and greater pooling of competences at the EU level must be accompanied by a commensurate involvement of the European Parliament. Any reinforcement of the capacity of the EMU to take executive economic policy decisions would also require further reinforcing the accountability mechanisms and oversight by the European Parliament. 21. New mechanisms increasing the level of cooperation between national and European parliaments, building on Article 13 of the TSCG and Protocol 1 of the Treaty, can contribute to enhancing democratic legitimacy and accountability. This could take the form of a conference of representatives of the relevant committees of the European Parliament and representatives of the relevant committees of national parliaments. The precise organisation and modalities of this is a responsibility for the European Parliament and national parliaments to determine jointly. Annual Growth Survey 22. The European Council welcomes the timely submission of the Annual Growth Survey (AGS) by the Commission, which launches the 2013 European semester. It agrees that efforts at national and European level in 2013 should continue to focus on the five priorities agreed last March: – pursue differentiated, growth-friendly, fiscal consolidation, – restore normal lending to the economy, – promote growth and competitiveness, – tackle unemployment and the social consequences of the crisis, and – modernise public administration. 23. The Council will examine in further detail the AGS package in accordance with the roadmap presented by the incoming Presidency and following the recommendations outlined in the Presidency report on lessons learned from the 2012 European semester, with a view to providing its views to the March 2013 European Council. 24. The completion of the Single Market can contribute much to growth and jobs and constitutes a key element of the EU's response to the financial, economic and social crisis. The European Council took stock of the state of play as regards the priority proposals of the Single Market Act I and calls on the co-legislators to conclude remaining files as a matter of urgency. In particular, the Council should accelerate its work as regards professional qualifications and signature. As regards Single Market Act II, the European Council calls on the Commission to present all key proposals by Spring 2013. It invites the Council and the European Parliament to give these proposals highest priority with a view to their adoption by the end of the current parliamentary cycle at the latest. The European Council will keep progress on SMA I and II proposals under close review. 25. Recalling the 31 January 2012 Statement of Heads of State and Government and the conclusions of its meetings in March, June and October, the European Council welcomes the progress made during the year towards a comprehensive EU approach to youth employment. It calls on the Council to adopt the proposals of the Youth Employment Package, in particular the recommendation on a Youth Guarantee, without delay. It invites the Commission to rapidly finalise the quality framework for traineeships, establish the Alliance for Apprenticeships as well as propose the new EURES regulation. The Council, the Member States, and the Commission, should ensure rapid follow-up to the Commission communication on "Rethinking Education". II. OTHER ITEMS Common Security and Defence Policy 26. The European Council recalls its conclusions of December 2008 and notes that in today's changing world the European Union is called to assume increased responsibilities in the maintenance of international peace and security in order to guarantee the safety of its citizens and the promotion of its interests. 27. In this regard, the European Council remains committed to enhancing the effectiveness of the Common Security and Defence Policy as a tangible EU contribution to international crisis management. The European Council recalls that CSDP missions and operations are an essential element of the EU's comprehensive approach in crisis regions, such as Horn of Africa, Sahel, the Western Balkans and Afghanistan and remains committed to increasing their operational effectiveness and efficiency. It also recalls that CSDP missions and operations should be carried out in close cooperation with other relevant international actors, such as the NATO and the UN, regional actors including the African Union, as well as partner countries, as called for in each specific situation. Enhancing the cooperation with interested partners in Europe's neighbourhood is of particular importance in this regard. 28. To deliver on security responsibilities, the European Council underlines that EU Member States must be ready to provide future-oriented capabilities, including in the field of defence. The European Council stresses that current financial constraints highlight the urgent necessity to strengthen European cooperation for developing military capabilities and filling the critical gaps, including those identified in recent operations. It also underlines the benefits such cooperation may have on employment, growth, innovation and industrial competitiveness within the European Union. 29. The European Council invites the High Representative for Common Foreign and Security Policy, notably through the EEAS and the European Defence Agency, as well as the Commission, all acting in accordance with respective responsibilities and cooperating closely as required, to develop further proposals and actions for strengthening CSDP and improving the availability of required military capabilities, and to report on such initiatives, at the latest by September 2013 in view of the December 2013 European Council. Member States will be closely associated throughout this process. 30. Among the issues that need to be addressed the European Council underlines the following: Increase effectiveness, visibility and impact of CSDP by − further developing the comprehensive approach to conflict prevention, crisis management and stabilisation; − strengthening the EU's ability to deploy rapidly and effectively the right capabilities and personnel. Enhance the development of defence capabilities by − identifying current redundancies and capabilities shortfalls and prioritising future requirements of European military capabilities; − facilitating a more systematic and longer term European defence cooperation, including through "pooling and sharing" of military capabilities; and in this regard, systematically considering cooperation from the outset in national defence planning of Member States; − facilitating synergies between bilateral, sub-regional, European and multilateral initiatives, including the EU's "pooling and sharing" and NATO's "smart defence". Strengthen Europe's defence industry by − developing a more integrated, innovative and competitive European defence technological and industrial base; − developing greater synergies between civilian and military research and development; − promoting a well-functioning defence market, in particular through the effective implementation of the directives on public procurement and on intra-EU transfers, open to SMEs and benefiting from their contributions. 31. The European Council decides that in December 2013 it will review progress achieved in pursuing these goals, assess the situation and, on the basis of recommendations of its President, provide guidance, including setting of priorities, to ensure the effectiveness of EU efforts aimed at meeting Europe's security responsibilities. Enlargement p.m. text to be provided after the GAC Foreign policy p.m. text to be provided after the FAC jetzthabenwiesie.jpg

Reaguursels

Inloggen

Ein volk, ein Reich, eine Lüge.

KarelMarks | 12-12-12 | 12:41

-weggejorist-

Informer_007 | 12-12-12 | 12:21

Ineens snap ik waarom Rutte zo driftig oefent op die stomme grijns op zijn gezicht...... Op naar Brussel !

Lichtstadfan | 12-12-12 | 12:09

@War On Errorism | 12-12-12 | 11:29
Ja, Nederlanders stemden vervolgens massaal Eurofiel, daar zal nog luguber om gelachen zijn door de kwade geesten in Brussel.

Jan Passant mk2 | 12-12-12 | 11:41

Nigel Farage spreekt tot Nederlanders in de Balie youtu.be/Bk6S0RNP8uQ

War On Errorism | 12-12-12 | 11:29

Zo zie je maar hoe geniaal Hitler was, dankzij de holocaust hebben de Nazi's uiteindelijk toch de oorlog gewonnen.

me,myself and IK | 12-12-12 | 11:12

Tja, hier lopen nou die uitgelachen niet serieus genomen aluhoedjes al 10 jaar voor te waarschuwen.. nou, nu hebben jullie je zin..

laatmaar... | 12-12-12 | 11:04

Zo een mooie foto van het europese politburo. Altijd over democratie praten. Maar kijk eens naar de oude DDR. Dit was een zgn democratische republiek. Mooi niet. Ik ben benieuwd wanneer we een soort stasi ingevoerd krijgen. Het ijzeren gordijn is niet weg, het is alleen maar opgeschoven.

wallenberg | 12-12-12 | 10:28

Vraagje: komt de tekst 'Ik ben Europeeër' van de Gollum van Etterbeek uit de pen van zijn Nederlandse speechwriter Luuk van Middelaar?

doedeljantje | 12-12-12 | 10:21

Zeddegeizot | 12-12-12 | 08:44 |
Als je ziet hoe gretig Rutte zich "dienstbaar"opstelt naar deze dictators heb ik weinig hoop, deze man ontpopt zich als een Judas, heel erg zorgelijk.

lanexxx | 12-12-12 | 10:04

kutzooi!

machete74 | 12-12-12 | 09:18

De EU gaat deaud, dat is zeker. Er zijn 500 miljoen Europeanen die Europa best lief vinden maar dikke peop hebben aan ongekozen kornuiten als Schultz (beetje gekozen), Rompie en Rosso. De enige vraag is: Krijgen we eerst een totaaldictatuur, burgeroorlog en bevrijding, of zijn we dat voor en wordt het een fluwelen revolutie?

Zeddegeizot | 12-12-12 | 08:44

yonthe | 11-12-12 | 22:22 |

Van Rompuy is door onze volksvertegenwoordiging aangewezen om de verdere integratie van de Unie te bewerkstelligen. Het zou ondemocratisch zijn als hij dat niet zou doen. Verder staan er veel onjuistheden in het artikel. Zo staat er dat de Kamer niet MAG citeren uit de conceptconclusies, terwijl het slechts een verzoek is. Ook staat er dat dat niet zou mogen van Brussel, terwijl Timmermans dat verzoek deed.

Het lijkt mij persoonlijk ook niet zinvol om nog voor de daadwerkelijke top heeft plaatsgehad te gaan debatteren over de nog niet bestaande conclusies. Er kan namelijk nog van alles veranderen. Of ben ik nu ook een nazi?

yonthe | 12-12-12 | 08:35

@ZonderNaam | 11-12-12 | 21:14
Echt niet, dan zijn jullie allang geruimd. Zeker jullie!

MarcS | 12-12-12 | 08:04

Geweldige foto!

bokkenrijder | 12-12-12 | 07:52

Tot nu toe had ik er veel vertrouwen in dat Turkije het land waar in nu alweer tien jaar met veel plezier woon) niet zou worden ingelijfd bij het gedrocht dat EU heet. Ik vraag Allah om in te grijpen wanneer Brussel besluit Turkije in te lijven (een ander woord is er niet voor).
.
De regering van dit prachtige land heeft er de afgelopen tien jaar helaas alles aan gedaan om aan te haken en zelfs soms voorop te lopen qua Europese regelgeving. Er is van de specifieke oosterse (dus rommelige) sfeer weinig overgebleven in de toeristische gebieden. In Alanya rijden nu zelfs knielbussen, komen er (verplicht) steeds meer invalidentoiletten in restaurants, mag je zelfs niet onder de luifel van een horecazaak roken (buiten dus!), worden nu ook binnen de bebouwde kom snelheidscontroles gehouden, moeten scooterrijders een helm dragen (de vier of soms vijf (!) andere passagiers mogen doodvallen en worden nu ook voetgangers bekeurd die het rode verkeerslicht negeren. Wat een neger daarmee nu te maken hebben is mij niet geheel duidelijk. Wonen in Turkije wordt steeds duurder, leuker kunnen ze het niet meer maken. En maar hopen dat 'Brussel' het niet land omarmt, omdat een meerderheid van de bevolking er nu klaar mee is.
.
O ja, iedere werknemer zit nu verplicht in het ziekenfonds annex pensioenfonds (SGK), een solidaire club die je vroeger ook in Nederland had. Het moet toch niet gekker worden...

Van Dikhout | 12-12-12 | 07:49

Het uitzichtloze trio, voor al uw eindejaars conferenties.
Rijp voor de prof Dr Pompekliniek

Pierre Lebon | 12-12-12 | 02:11

-weggejorist-

Shareholder II | 12-12-12 | 01:40

Ach, we hebben ons al eens eerder succesvol verlost van de Suijdeleijcke Graaiersch ende Teijrannen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plakkaat_van_Verlatinghe
Simpel een kwestie van copy/paste en een paar namen en jaartallen veranderen...

Graaisnaaiert | 12-12-12 | 01:01

wel frustrerend dat niemand zich meer lijkt te bekommeren om Diederik Stapel

Faragefan | 12-12-12 | 00:56

Van Rompuy.... incompetente blaaskaak. Toen Nigel Farrage hem op zijn plek wees. Hij wist niet waar hij kijken moest, maar aan de andere kant... het boeit hem niet. Naar de kloten gaan we toch wel ter meerdere glorie van die Belg en zijn vriendjes

trotsopGn! | 12-12-12 | 00:46

Als oom Adolf zijn beef met joden had gedropt en Italiaanse helden hadden bestaan.Dan hadden oom Hermpie en Josje lieve woordjes voor oom Adolf en Benito over gehad.Vroeger vielen ze je land met een tank of vliegtuig binnen, nu met een blauwe envelop .Hopelijk houden we aan het einde van deze ellende een jaarlijkse vrije dag over.

arlen | 12-12-12 | 00:45

Het grappige is, dat Hitler het met wapens probeerde. Dat faalde. Nu proberen ze het via de bureaucratische weg, en zie daar, het masterplan gaat door.

trotsopGn! | 12-12-12 | 00:43

ooohhh nou snap ik het, hij wil nog een beetje limonade....

Axel073 | 12-12-12 | 00:40

die Van Rompuy, zo'n kerel zou je toch in een bejaardentehuis verwachten........ kijk hem daar nou zitten. Weet hij nog wel wat er aan de hand is????

Axel073 | 12-12-12 | 00:38

Ein Volk, ein Reich, drei Führer

Harry Turtle | 12-12-12 | 00:37

Mja, we staan erbij en laten ons ongezien in de reet neuken. Ach ja, Engeland kon nog wel eens wederom de rol op zich nemen om Europese nationale democratieën te verdedigen en dictatoriale overheersing te voorkomen. Wanneer ze uit de EU stappen kon het wel eens op de klippen lopen. Pro-Europa, Anti-EU! www.youtube.com/watch?v=YSoCZs8WlDg

ijsblok | 12-12-12 | 00:22

De Godwin is deaud, lang leve de EU...

da wizard | 12-12-12 | 00:21

Rutte, schrijf geschiedenis, maak jezef onsterfelijk en het land blij. Zeg tegen dweil Rompuy dat Nederland niet nog meer boontjes van andere landen wenst te doppen.

~Johan | 11-12-12 | 23:55

Natuurlijk zijn VVD en PvdA vóór Europa. (het 3e of nu het 4e Rijk?) Op korte termijn worden nationale verkiezingen overbodig of zelf verboden (verboten!) door Europa. Voor hen de ultieme en enige manier om nationaal aan de macht te blijven.

V®aagTeken | 11-12-12 | 23:53

@toetanchamon

Het is belangrijk dat internet vrij toegankelijk blijft. Daarnaast moeten lidstaten van de EU proberen hun eigen cultuur en identiteit te behouden. Een collectieve eenheidsworst is namelijk het streven van Brussel... Daarom moet de Hollander zelf een vinger in de pap blijven houden. Zoveel mogelijk baas in eigen huis proberen te blijven.....

strikdewepstroper01 | 11-12-12 | 23:45

Emmanuel Todd. Eén van de bar weinigen die spot-on de val van de Sovjet-Unie had voorspeld, voorspelt nu het einde van de euro:

www.youtube.com/watch?v=EjkqoufNVRs;
l'eplosion de l'euro dans le désordre

Dit is slecht nieuws voor de eurofielen.

Van Duyvenbode | 11-12-12 | 23:44

@_nwanko_ | 11-12-12 | 20:55
Ik zie hier de godwin niet hoor. Het is pure gleichschaltung, kan er niets anders van maken.

Pffffff | 11-12-12 | 23:40

"... the draft conclusions prepared by Von Rampuy of the European Council". En dat is nog maar het begin van het stuk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-12-12 | 23:39

Nou GS, verzin eens een ludieke maar effectieve uiting van burgerlijke ongehoorzaamheid waarmee wij nederlanders ons grote ongenoegen kunnen uiten over dit besluit om de nederlandse souvereiniteit over te dragen aan een ondemocratisch europees gedrocht.

Maak een topic, VOOR donderdag!

L. Rosenwaeter jr. | 11-12-12 | 23:36

Solidaritering.

Bedankt nog Ad, had graag gehoord hoe Pim in deze tijd gere(a)geerd had.

Z-PiLL | 11-12-12 | 23:29

Weet u wat een recht is van iedereen die tegen de EU is?
Burgerlijke ongehoorzaamheid!!!
www.encyclo.nl/begrip/Burgerlijke%20on...

Ze kunnen nog zoveel willen, maar tegen dit soort krachten is de politiek nog nooit bestand geweest.

toetanchamon | 11-12-12 | 23:27

Europa / de EU is een continent dat zich door de blinde idealen van een aantal malloten (en diens nationale trekpopppen), zie WO I en II , zichzelf binnen een eeuw voor de 3 keer vrijwillig in een crisis stort. Echter na deze crisis heeft Europa de aansluiting met de machtige landen van de wereld verloren. En is de armoede definitief teruggekeerd met als gevaar voor een 4e definitieve exit-crisis.

ad melkert | 11-12-12 | 23:26

Goed, echt inhoudelijk lezen doe ik wel met minder troebele gedachten, maar wat eruit vlamde was toch wel weer het woordje solidariteit tussen de lidstaten waar men nu al 10 jaar de mond van vol heeft, maar waar totaal geen ruk van gekomen is.
Verplicht geld geven aan landen die er een puinzooi van gemaakt hebben is geen solidariteit!
Bij besluiten over wat dan ook gunnen de lidstaten elkaar niet zelden het licht niet in de ogen, over het uitbaggeren van een stukje kanaal moet vele jaren gesoebat worden en die oekels daar op het hoofdkwartier reizen nog altijd tussen Brussel en Straatsburg omdat er ten tijden van de oprichting ook al een partij calimero liep te spelen.

Solidariteit: m'n reet
Europa: uit m'n reet AUB

Z-PiLL | 11-12-12 | 23:25

@triasenergetica | 11-12-12 | 23:06
Mevrouw Andree van ES en consorten, nog steeds bezig de boel te verneuken, hebben wel openbaar hun spijt beruigt v/h hamer en sikkel gedoe.

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-12 | 23:25

De machtigen der aarde in hun arrogantie en zelf-felicitaties wekken slechts de schijn aan het roer te staan tot aan het moment van hun val en verdwijning, het einde van de façade.
Een nieuw begin, een nieuwe dag.

Van Duyvenbode | 11-12-12 | 23:19

@janneman1977 | 11-12-12 | 21:03
Daar is helemaal niets hoaxigs aan. Lees ook www.uitkijk.net/islam.php?do=oil
Van ons aller Pamela.

Pffffff | 11-12-12 | 23:18

je therapeut | 11-12-12 | 23:06

'Zoiets zal denk ik in de geschiedenisboeken van het jaar 2100 staan.'

Dat halen we niet...

L. Rosenwaeter jr. | 11-12-12 | 23:18

@C. Linnaeus | 11-12-12 | 21:41
lafaard, hier blijven en mee vechten.

Methylfenidaat | 11-12-12 | 23:17

En? Gaan we nu ondergronds?

funkyd | 11-12-12 | 23:17

door=dood

triasenergetica | 11-12-12 | 23:06

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-12 | 23:00 |
Precies. Ik heb me altijd door geërgerd aan die lui die dwepen met het hamer en sikkel teken. Er zijn zelfs winkels (in Leiden meen ik) met hamer en sikkel spullen.

triasenergetica | 11-12-12 | 23:06

Het nationaal socialisme werkte niet lekker, gaf zoveel oorlog. Toen probeerden ze maar succesvol te verdienen met een soort behoorlijk, misschien zelfs wel uitzonderlijk goed werkend, sociaal/ liberaal systeem.
Helaas hadden de politici niet door, dat dit werkte niet dankzij, maar ondanks hen, en dat niet nationaal-socialisme tot oorlog leidt, maar een te zuiver socialisme. Dus volgde het multinationaal socialisme, en weer volgende oorlog, minder groot dan de vorige, maar de mokerslag die het toch al tanende Europa van het wereldtoneel naar 3e viool deed belanden.

Zoiets zal denk ik in de geschiedenisboeken van het jaar 2100 staan.

je therapeut | 11-12-12 | 23:06

mao zegt doen!

L. Rosenwaeter jr. | 11-12-12 | 23:01

@triasenergetica | 11-12-12 | 22:57
31.000.000 van z n eigen mensen, was Hitler een kleine knoeier bij.
Vergeet u Mao ook niet een goede tweede met 20.000.000.

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-12 | 23:00

en wéér een duitser he!

L. Rosenwaeter jr. | 11-12-12 | 22:59

Mike Gaatjeniksaan | 11-12-12 | 22:54 |
Oh ja, want Stalin was zo'n lievertje. Die heeft niet miljoenen mensen over de kling gejaagd toch? Naïeveling.

triasenergetica | 11-12-12 | 22:57

Hmmm, die nazi-vlaggen gaat wel een beetje ver hoor. Hamer en sikkel waren beter geweest aangezien ook vaak over de EUSSR wordt bericht.

Mike Gaatjeniksaan | 11-12-12 | 22:54

Een nieuwe slavernij is in de maak. Op de barricaden met Nigel Farage, voor het te laat is!

lekker wijf | 11-12-12 | 22:54

"Wollt ihr den totalen Krieg?"
Cuyahoga | 11-12-12 | 20:43 | + 71

Nein, nur den Peer Gynt.

henkvaningrid | 11-12-12 | 22:44

@King of the Oneliner | 11-12-12 | 22:33
Goed gezien.
Dus andersom stel ze hadden in 1789 internet dan was er niks gebeurd, leuke theorie.

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-12 | 22:38

@King of the Oneliner | 11-12-12 | 22:33
Precies, we staan erbij en kijken ernaar, en dat is het dan.

Jackanders | 11-12-12 | 22:37

Njet

denoorman | 11-12-12 | 22:36

Hoe zit het nu eigenlijk: is geweld nooit toegestaan? Dan kan toch niet, want dan hadden we ons niet kunnen bevrijden van de Spanjaarden en Duitsers. Dus soms mag het. Wanneer? Nou als we inbreker betrappen natuurlijk. En als we onderdrukt worden door andere volkeren en diplomatie of democratie niet meer werken om de situatie te veranderen. Waar ligt de grens? Wanneer mogen we opstaan tegen Brusselse bureaucraten? Ten tijde van de Spanjaarden brak de pleuris uit bij de komst van de tiende penning. Daar zitten we nu al boven qua tax. Of zijn we de kikker die blijft zitten in het water dat langzaam kokend heet wordt?

triasenergetica | 11-12-12 | 22:35

Nu is er dan wel internet, wat gezien kan worden als één gemeenschappelijk bewustzijn, dat denkt, groeit, zich bewust wordt.
Gek genoeg nu nog "open en vrij qua meningsuiting", maar daar wil men maar wat graag een stokje voor steken, onder het mom van kinderporno, illegaal downloaden en terrorisme, maar nu het nog kan blijkt wel dat razendsnel het volk zich bewust wordt wat er allemaal bekokstoofd wordt.
Het lijkt wel of er twee werelden zijn: elke avond een behoorlijke hoeveelheid mensen die steeds beter doorkrijgen hoe en hoe hard ze gepiepeld worden en dat ook vrijuit ventileren en eventuele alternatieven geven en bediscussiëren, en aan de andere kant de beleidsmakers en politici die precies het tegengestelde doen en beweren.
Het wordt gewoon niet serieus genomen, en het heeft geen impact, al dat gediscussieer op internet-fora.
En dan komt nu de Oneliner (lange aanloop, dus extra Powerrrr):
De Franse Revolutie is ook niet uitgebroken doordat Fransen stoere ingezonden brieven in de Gazette plaatsten, maar omdat men gewoon begon om koppen van lichamengedrukte en te gaan scheiden van de corrupte adel.
(hoewel verspreide schotschriften zeker hebben bijgedragen aan het ontstaan van het revolutionair élan)

King of the Oneliner | 11-12-12 | 22:33

deraderendraaien | 11-12-12 | 22:16 |
Marx blijft wel lachen, maar Didi zal wat minder glunderen dan hij gewend was en iets kleiner lijken dan voorheen ook.

Schoorsteenveger | 11-12-12 | 22:26

@Jackanders | 11-12-12 | 22:20
Der franz en Didi zijn respectievelijk als de Agent en Jan Klaasen, sowiso uit de poppenkast gevallen!

deraderendraaien | 11-12-12 | 22:24

@yonthe | 11-12-12 | 22:22
Leg uit.

Kaas de Vies | 11-12-12 | 22:24

Lijkt hier steeds meer op de Daily Mail...

yonthe | 11-12-12 | 22:22

Zwarte lederen overjassen en gleufhoeden worden weer helemaal in.

Nestorix | 11-12-12 | 22:22

@deraderendraaien | 11-12-12 | 22:16
Al kunnen ze het niet, dan doen ze het nog.
Politiek bedrijven is niets anders dan een pose aannemen in de hoop dat de meerderheid er in stinkt.

Jackanders | 11-12-12 | 22:20

Liberté limitée, égalité limitée, fraternité limitée.

Schoorsteenveger | 11-12-12 | 22:18

Morgen om 9uur begint het debat, en tegen koffietijd heeft Geert al 5 keer uit van Rompuy's plannetjes geciteerd. Kijken of Marx en Didi und der Franz erom kunnen lachen, ben benieuwd!

deraderendraaien | 11-12-12 | 22:16

Jullie kunnen nu wel klagen, stelletje zure reaguurders, maar jullie hadden gewoon niet op Barroso en Van Rompuy moeten stemmen. Ow, wacht.....

malang | 11-12-12 | 22:10

@Bakito | 11-12-12 | 21:52
De wereld is klein genoeg om de welvaart waar dan ook achterna te reizen.
Een jaar of wat Brazilië is bepaald geen straf, denk ik zo.

Jackanders | 11-12-12 | 22:05

@Soy yo | 11-12-12 | 22:01
Goed samengevat.

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-12 | 22:03

Je kunt nog beter een full blown oorlog hebben waarin het voor de massa tenminste duidelijk is wie de good guys en de bad guys zijn, dan deze sluipende EU coup.

Aan de andere kant, wat maakt het uit, uiteindelijk leidt ook de laatste situatie meestal tot een burgeroorlog. Het lichtpuntje is dat we in elk geval geen saaie tijd tegemoet gaan. Ondertussen lossen we lekker onze hypotheek af, consumeren we vrolijk verder, werken ons de pleuris om belasting te betalen en maken ons 's avonds verschillig dan wel onverschillig druk over binnenlands geneuzel zoals onze verspilde belastinggelden en verloedering van de maatschappij.
Ons niet realiserende dat dit allemaal niet terzake doet omdat achter onze rug om de hele klerezooi al lang verkocht is aan Brussel.

Dáár word ik moedeloos van. Proost dus maar.

Soy yo | 11-12-12 | 22:01

En maar lachen om prepper Dick..

Keihardium | 11-12-12 | 21:57

@Bakito | 11-12-12 | 21:52
Lol, klopt, dag utkering !

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-12 | 21:55

Tsja.. Je mag het eigenlijk misschien niet eens meer zeggen maar het heeft er tenminste de schijn van dat iedereen rondom de invoering van de gezeuro gezellig volop mocht lenen en toen alles in kannen en kruiken was zeg maar vervolgens de duimschroeven wordt aangedraaid om het poltieke naast het muntje te laten vallen zeg maar. Doe je niks tegen.

Finn | 11-12-12 | 21:55

@kiezer | 11-12-12 | 21:33
Die moeten ze gemist hebben.

Conan de Rabarber | 11-12-12 | 21:54

Een nieuwe tachtigjarige oorlog dan maar.

Willem VanDer Decken | 11-12-12 | 21:53

Europa en de Europese crisis verlangen momenteel daadkrachtige beslissingen. Al dat bureaucratisch geneuzel met nationale parlementen en chronische saboteurs als Wilders, Farage en Krugman zorgen er allleen maar voor dat we verder achterop raken bij de Aziatische tijgers, Zuid-Amerika en de V.S.

Minder regelgeving dus, het is ook nooit goed. Stelletje jankerds.

Bakito | 11-12-12 | 21:52

We gaan ten onder. Bovenvermelde tekst bewijst het.

natte krant | 11-12-12 | 21:50

ein folk, ein reich, ein Europa!

arie181818 | 11-12-12 | 21:50

Zo, de socialisten denken weer een samenleving te kunnen maken.

roze_bril | 11-12-12 | 21:49

Ik was na de kopfoto al afgehaakt... Heeft iemand een samenvatting?

de vicevoorzitter | 11-12-12 | 21:47

pius | 11-12-12 | 21:41

En niemand kan het stoppen! EU FTW!

Jaimy Fox | 11-12-12 | 21:46

♫ Hi hi hi, ha ha ha ♫
♪ 'k stond erbij en ik keek ernaar ♫

Dat zo'n op de kleuterschool geleerd liedje zo actueel kan zijn hè, ongelofelijk.

Jackanders | 11-12-12 | 21:46

Frans Timmermans, en talloze andere applaudiserende Vrinden (PvdA, VVD, CDA, D66, GL) denken: "Nog even doorzetten, dan ben ik hier vanaf en krijg ik een uitstekende baan. Als de pleuris uitbreekt, dan zit ik en mijn omgeving goed. Er komt steeds meer belastinggeld binnen, dus 'ze' hebben het goed voor elkaar. Gelukkig hebben we de EU, de VN, de banken, de pensioenfondsen, de Oranjes en andere organisaties, die weten echt wel wat het beste is."

Piet van Schwaffelen | 11-12-12 | 21:45

@ hobbit 21:38 |
Interessant, die Gleichschaltung. Klinkt inderdaad akelig veel als de plannen die we nu voor ons zien. Ze mogen hier trouwens van geluk spreken; ze hoeven weinig moeite te doen om de scheiding der machten op te heffen, want in de Europese Unie is de Europese Commissie overal in feite al de baas.

De intimidatie en terreur is ook al goed bezig. Griekenland moet precies doen wat de leiding van de Europese Unie vindt, anders komen er problemen. Ze zeiden dat er oorlog zou komen als we tegen de Europese Grondwet stemden.

Met het opschorten van grondrechten zijn ze trouwens ook hard bezig. Weet je Schulz nog, die geflankeerd door theedoeken zei dat vrijheid van meningsuiting slecht werd op het moment dat moslims zich beledigd voelden?

Nequebard | 11-12-12 | 21:44

Gaat als een trein die EU. Ja die geven echt gas.

pius | 11-12-12 | 21:41

Statistisch gezien is het nu inderdaad wel weer tijd voor een dictatuur. Het waren 60 mooie, vrije jaren. Jammer dat het dan net nu weer de verkeerde kant op gaat...
Weet iemand nog een goede plek om naartoe te gaan? Maleisië? Zuid-Amerika? Borneo? Genoeg jungle om desnoods te gaan zitten...

C. Linnaeus | 11-12-12 | 21:41

The history of liberty is a history of resistance.
- Woodrow Wilson -

Parel van het Zuiden | 11-12-12 | 21:40

@ SharpEye | 11-12-12 | 21:35
Omdat we nog teveel te verliezen hebben. Wanneer dat straks voor velen wegvalt krijg je ook hier Griekse toestanden

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:38

nl.wikipedia.org/wiki/Gleichschaltung
Het opheffen van de bevoegdheden van de deelstaten;
Het opschorten van de grondrechten zoals vrije meningsuiting en vrijheid van vergadering;
Het aannemen van repressieve wetgeving;

hobbit | 11-12-12 | 21:38

de volgende stap is dat alle EU verantwoordelijken immuniteit krijgen..

(c)ZWITSUL | 11-12-12 | 21:38

En wie er op nationaal niveau iets van zegt zet NL buitenspel, is een nationalist, populist en zal het berouwen.

Stroopdoos | 11-12-12 | 21:38

Ik ga echt stuk om dat eerste plaatje. Hoe ze ook lachen, echt perfect.

PiraatNick | 11-12-12 | 21:36

SharpEye | 11-12-12 | 21:34 |
omdat de EU concurrerend moet worden tegenover China en India

damnschreeuwer | 11-12-12 | 21:36

@ janneman1977 | 11-12-12 | 21:31
Zoals ik zei, ik ken de resolutie ook niet dus durf niet te zeggen of hij echt is. Maar anders lees je onderstaand, waarvan ik wel weet dat het echt is
books.google.nl/books?id=6nGivth3FqMC&...

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:35

Empires/ landen zijn in het verleden altijd ten onder gegaan aan plundering door buurlanden, de hoofdmannen/machthebbers of de geestelijk leiders. De EU lijkt geplunderd te worden door de machthebbers.Waarom staan we dit toe?

SharpEye | 11-12-12 | 21:35

@King of the Oneliner | 11-12-12 | 21:27
Over 50 jaar rijden ouwe Renault en Peugeot busjes vol ladderzatte Nederlanders in China de voorkamers binnen, in Brazilie is er een Nederlandermeldpunt opgezet en in Rusland lachen ze zich in de rondte om het filmpje van een doorgesnoven Nederlander die een raar kunstje doet op een fiets. Zonder zadel.

Die kant gaan wij op. Lachen! Kunnen we in ieder geval de dashcamfilmpjes begrijpen...

dlseth_ | 11-12-12 | 21:35

Empires/ landen zijn in het verleden altijd ten onder gegaan aan plundering door buurlanden, de hoofdmannen/machthebbers of de geestelijk leiders. De EU lijkt geplunderd te worden door de machthebbers.Waarom staan we dit toe?

SharpEye | 11-12-12 | 21:34

"restore normal lending to the economy" ?
raar, ik dacht dat banken daar over gingen. Maar blijkbaar gaat de EU daar over. Dat betekend dan dat de EU ook verantwoordelijk is voor de huidige beperkingen op leningen, en dat de huidige crisis in de zuidelijke landen dus een vooropgezet plan was.
(well played, btw. ;)

damnschreeuwer | 11-12-12 | 21:33

Samenvatting:

Fuck you.

Parsons | 11-12-12 | 21:33

Conan de Rabarber | 11-12-12 | 21:24
Probeer eens: EU lijk?
Heb ik al gedaan, krijg je dit: www.telegraaf.nl/buitenland/20973981/_...
Bron Telegraaf. (want dat moet, bronvermelding)

kiezer | 11-12-12 | 21:33

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:09 | + 0 -
ik heb gisteravond even gezocht maar kwam niks tegen dat er officiële uit zag
ik zou niet weten of het echt is, maar mij onderbuik
-
er is trouwens brekend nieuws
rutte gaat op speeddate en is uit de kast... oh wacht het gaat ergens anders over
www.bnr.nl/programma/bnreuropa/176139-...

janneman1977 | 11-12-12 | 21:31

Het EU-parlement, uitgezonderd UKIP en PVV, in koor: Heil Von Rompuy, Führer wir folgen.

BroodenSpelen | 11-12-12 | 21:31

Is het goed dat ik hier op 4 januari op terug kom, moet al die punten ook nog inhoudelijk ff checken, the facts.
Kan hier nu geen eenduidige reactie op geven.

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-12 | 21:31

Wel een paar van Jan Dijkgraaf trouwens.

Conan de Rabarber | 11-12-12 | 21:29

Fatima Elatik op televisie en een fascistisch Europa. Hoe kut kan je avond zijn....

PythonJunkie | 11-12-12 | 21:28

@ Nequebard | 11-12-12 | 21:23
Het klinkt hard maar het eerste dat in mij opkwam toen ik de ceremonie zag was enige spijt dat Breivik niet even gewacht had en een iets andere locatie uitgekozen had

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:28

LEAVE THE INTERNETS ALONE!!!1

Echt waar! Sinds ik mij een kleine "wetende" kan noemen, kan ik mij nergens bij indenken waarom het eea gecensureerd moet worden. Internet is de marktwerking in optima forma! Het goedkoopste vind je op Internet, het laatste nieuws vind je op Internet, bedrijven, regeringen en artiesten sneuvelen of winnen door het Internet.

Mijn enige reden om het Internet te stoppen is om het falende beleid van: papieren kranten, bedrijven, regeringen en artiestenlabels overeind te houden. Dan heb ik het nog niet eens over het vrij kunnen uitspreken van je mening.

Internet moet vrij zijn! Nieuwsgaring moet vrij zijn. Cultuur moet (ook) vrij zijn, info over beleid bij bedrijven en regeringen MOET vrij zijn.

Raad_maar_raak! | 11-12-12 | 21:27

Ik zie hier de woorden Job Plans staan, gemeenschappelijk Europees leger en fiscal policies.
Nou lekker dan, een Europees leger, een Europees belastingstelsel en werkgelegenheidsplannen.
Het is nu wel duidelijk: de Sovjet-Unie en het Derde Rijk zijn er niks bij.
De voertaal wordt zo te zien Engels.
Hoe zal Europa er over 20/30/50 jaar uitzien?
Volgens mij gaan de burgers van de oorspronkelijke landen dit gewoon niet accepteren, dus dan moet het met geweld afgedwongen worden.(Interpol is Nazi-uitvinding)
Er hoeft nu maar één gek de macht te grijpen in Brussel (de infrastructuur ligt er al) en heel Europa moet gehoorzamen aan Brussel.
Hebben ze daar ook rekening mee gehouden? Namelijk dat dit gigantisch uit de hand kan lopen?
Nee, want ze hebben er ook geen rekening mee gehouden dat een lidstaat eruit gezet kan worden, maar koste wat kost erbij gehouden moet worden.
Stukje bij beetje trekt Brussel de macht naar zich toe.
Maar als ik die burgerprotesten zo zie in Spanje en Griekenland zal het zonder geweld toch niet lukken om een eenheid van de EU te maken.
Er wordt gewoonweg teveel gesjoemeld en achterkamertjespolitiek bedreven.
De mensen gaan dit gewoon niet pikken.
Ook Nederland, nu nog de trouwste aanhangers van EU, zal razendsnel van koers wisselen als bijv. Duitsland eruit stapt.
Helaas profiteert ondanks alles Duitsland behoorlijk van de EU (lage Euro en groot arbeidspotentieel is goed voor economie).
Stapje voor stapje.... stapje voor stapje...

King of the Oneliner | 11-12-12 | 21:27

Tikkie over de scheef... die foto's.
.
Ik weet niet wat ik erger vind;
Dat de tijd nu rijp is om dit soort middelen en protesten in te zetten,
Of het feit dat ik het vergelijk eigenlijk heel pakkend vind.
.
Wat ik wel weet, is dat dit best eens door de (buitenlandse) media opgepakt kan worden...
.
(... mailt stiekem Bild...)

Ron | 11-12-12 | 21:24

WTF: De EU censureert nu ook Google.
Als je een afbeelding search doet op "kwibus" komt er geen enkele foto van Herman van Rompuy te voorschijn. Geen één.

Conan de Rabarber | 11-12-12 | 21:24

Deze mensen zijn extreem gevaarlijk. Hoe hard wij ook schreeuwen dat wij dit niet willen, ze gaan er rustig mee door. Kritiek doen ze af als xenofobie en populisme. Mensen die hun financieel beleid bekritiseren, worden nog steeds weggelachen in het Europees Parlement.

Het wordt blijkbaar nog erger. Ze zijn nu bezig alle democratische invloed weg te doen die we nog hadden. Ze willen democratisch gekozen partijen gaan beoordelen op compatibiliteit met hun autoritaire ideologie. Bovendien voeren ze steeds meer regels in die ervoor moeten zorgen dat de Europese Commissie straks de baas wordt in alle landen. Ze willen langzaam soevereiniteit afsnoepen tot er geen weg terug meer is en het heilige Europese Project® een staat kan worden.

Ben ik de enige die gisteren naar de uitreikingsceremonie van hun onterechte Nobelprijs heeft gekeken in de hoop dat ik ze allemaal zou zien sterven bij een aanslag? Het leek zo mooi - alle leiders van de Europese Unie in één zaal, met Schulz, Van Rompuy en Barroso voorop.

Nequebard | 11-12-12 | 21:23

We hebben zelfs al binnen sommige Europese landen groeperingen die er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken met als doel een onafhankelijke staat te krijgen.
-
Noem mij maar een doemdenker, maar ik denk dat als dit zo doorgaat er ook van dit soort groeperingen zullen ontstaan op Europees niveau.
Ik hoop voor die nepdemocraten in Brussel dat ze het parlement een beetje goed beveiligd hebben van onze belastingcenten, want ik ben ervan overtuigd dat het niet lang meer duurt voordat er boze blanke mannen aanslagen gaan plegen.

vindead | 11-12-12 | 21:22

Is een verband met 1984 niet meer voor de hand liggend?

Udo Hess | 11-12-12 | 21:22

It's not godwinning when we do it!

Jaimy Fox | 11-12-12 | 21:21

Godwin omdat het eindelijk eens gepast is?

Udo Hess | 11-12-12 | 21:20

Zou prima zijn als Europa eens een keer ballen zou krijgen!

deepblue | 11-12-12 | 21:18

Heb = heeft

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:18

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 21:07 | + 4
In deze clip zit een stofzuiger, hij zuigt wel op een speciale manier: www.youtube.com/watch?v=2-e6-LiGmps

ikdenkwat | 11-12-12 | 21:18

@ Zegg | 11-12-12 | 21:15
Als ik zie waar de weg ons tot nu gebracht heb denk ik niet dat er over een paar jaar reden tot vreugde is

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:18

.. ik ben geen bewonderaar van de Godwin als stijlmodel, maar deze pica is een compleet toepasselijk gebruik van die oude vlag. Het is alweer een poos geleden dat zo'n stel ondemocratische ploerten de macht greep.

De vorige eigenaar van dit dundoek pakte Europa in ieder geval nog bij de kloten in een open oorlog, waarin de te onderdrukken burgers een kansje kregen, als ze hun defensie niet verwaarloosd hadden.
Deze boeven gaan meer duurzaam-gevaarlijk te werk.

Jan Passant mk2 | 11-12-12 | 21:17

"Increase effectiveness, visibility and impact of CSDP by
− further developing the comprehensive approach to conflict prevention, crisis management and stabilisation"

Het leger wat beter kunnen inzetten tegen de eigen bevolking. Slim! en.wikipedia.org/wiki/European_Gendarm...

Arjan | 11-12-12 | 21:15

Ik vind het allemaal te onoverzichtelijk waar het allemaal naar toe gaat. Wat is uiteindelijk het doel. Misschien zeggen we over een paar jaar, Goed zo, fijn dat ik een Europeaan ben.

Zegg | 11-12-12 | 21:15

Gelukkig gaat het verder heel goede in de EU, helemaal geen massa-demonstraties of iets.
.
Als mensen in Syrië demonstreren is dat omdat Assad een slechte man is die ze onderdrukt en uitbuit, als mensen in Griekenland demonstreren is het omdat het luie Grieken zijn die gewoon hun bek moeten houden en gaan werken.
Wat is de media toch hypocriet.

reinaarden | 11-12-12 | 21:14

Volgens de gemiddelde eurofiel was dit natuurlijk helemaal nooit niet de bedoeling toch?

DijenkletserT | 11-12-12 | 21:14

@ Parel van het Zuiden | 11-12-12 | 21:09
Ik vrees dat wij elkaar over 10 jaar in de goelag tegenkomen

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:14

"Never again" Dat waren de woorden die eens diep gevoeld en uitgesproken werden. Woorden die opnieuw zeer relevant zijn geworden.
.
Nooit meer tirannie. Nooit meer de teugels in handen van megalomane dromers. Nooit meer kritiekloos volgen. Nooit meer knechten van bevolkingen.
.
"Never again" Die woorden moeten nu weer luid klinken. Woorden die elke dag relevanter worden.
.
Onder het juk van de Eurocraten leven? Nooit!

Parel van het Zuiden | 11-12-12 | 21:09

janneman1977
Noemen we het dit keer toch gewoon "Nieuw Socialistisch Bewind"

Durotar | 11-12-12 | 21:09

@ janneman1977 | 11-12-12 | 21:03
Durf niet 100% te garanderen dat die resolutie echt is, maar ik vrees van wel.
Als je Eurabia van Bat Ye'or leest dan staan in de appendices gelijksoortige resoluties en openbare verslagen uit de periode 1977 - 2003

ZonderNaam | 11-12-12 | 21:09

@kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 20:43
"nationaal-socialistisch" is rampzalig, maaarrr ik erken wel dat de islam nog rampzaliger is, dat dan weer wel, eigenlijk beide is ontzettend kudt...

Freedom4 Ever | 11-12-12 | 21:08

Net zoals bij het ESM, zodat je binnen een paar maanden een zeer complex verdrag door het parlement moet jassen, want anders oorlog.

Man man man wat een treurnis.

Kaas de Vies | 11-12-12 | 21:08

Dus de EU vergelijken met Nazi-Duitsland is geen probleem, maar een van de voordelen van laatstgenoemde plempen levert een wegjoris op.
Was de EU maar nationaal-socialistisch, hadden we tenminste fatsoenlijke snelwegen en een betaalbaar ziekenfonds.

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 21:07

Voor dat kabinet Rutte2 hoeft het EUregime geen enkele angst te hebben dat het inspraak of zo iets walgelijks als democratie zal eisen. Het is immers een echt PvdA/ VVD landverraders- en zwarthandelarencongi. Geheel naar wens van de Europese fascistenkliek.

Hanxie | 11-12-12 | 21:06

kamer kan debatteren wat ze wil maar ministers hoeven er niet op in te gaan want rapport heeft geen status

Koonkluk Huis | 11-12-12 | 21:06

kamer kan debatteren wat ze wil maar ministers hoeven er niet op in te gaan want rapport heeft geen status

Koonkluk Huis | 11-12-12 | 21:05

En dan te bedenken dat we ditzelfde een jaar of zeventig geleden al bijna hadden gerealiseerd. Als de Engelsen toen wat minder dwars hadden gelegen... Komt er nog een treinspoor naar Gibraltar?

Durotar | 11-12-12 | 21:05

Herman van Morsi!

Conan de Rabarber | 11-12-12 | 21:04

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 20:43 | + 3 -
gisteren zag ik wat voorbij komen dat de Resolutie van Straatsburg van 7 juni 1975 heet
ik weet enkel niet of het een hoax is of dat het echt is
eurabie.punt.nl/content/2009/03/the-st...

janneman1977 | 11-12-12 | 21:03

GODWIN ALERT!

Jaimy Fox | 11-12-12 | 21:01

Wat een endlösung, dit plan.
En dat met maar 7x het woord "social" er in.
Gelukkig wel meteen in de eerste paragraaf, zo weten socialisten (wat is er sociaal aan socialisme?) dat de EU een attractieve voedingsbodem voor hun baantjes markt en zielige mensen industrieën blijft.

CynicalBastard | 11-12-12 | 21:01

Die twee vlaggen hangen ook echt exact in dezelfde plooi. Zo eng is die EU.

daatzel | 11-12-12 | 21:00

Tsja, er is tenslotte maar 1 recht waar alle totalitairen een hekel aan hebben, en dat is de vrijheid van meningsuiting. Het is zelfs zo dat beschavingen gedefinieerd worden door de mate van dit recht, dus dat geeft gelijk aan welke kant we op gaan in Europa

GödelsRevenge | 11-12-12 | 21:00

Die van Rompuy die was destijds toch enkel ingehuurd voor wat onbeduidende ceremoniële taken zoals lintjes door knippen en wat handjes geven als Obama of een andere hotemetoot Europa bezoekt.

CoffeePatch | 11-12-12 | 21:00

@ ZKH EénOog | 11-12-12 | 20:57
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn (helaas) twee totaal verschillende dingen

ZonderNaam | 11-12-12 | 20:59

Over 25 jaar worden de processen van Neurenberg even overgedaan. Ditmaal met de megalomane, imperialistische eurofielen zoals van Rompuy en Barosso in het beklaagdenbankje. Europa is dan inmiddels een grote, failliete chaos met overal burgeroorlogen.

Tascam | 11-12-12 | 20:59

@Frederickk49 | 11-12-12 | 20:46

Dat gelijk krijgt hij niet, dat gelijk HAD hij al. Alleen het gepeupel is bijzonder traag in het inzien en erkennen van dat gelijk.

ZKH EénOog | 11-12-12 | 20:57

@ 1337haxxor | 11-12-12 | 20:52
Ssst, we zijn te laat voor onze two minutes hate

ZonderNaam | 11-12-12 | 20:57

Prins Fontainebleau | 11-12-12 | 20:51 |
En dan nog de maandelijkse verhuizing, van dit stelletje mongolen (die het hier inmiddels wel voor het zeggen hebben.)En dan nog......... Ach laat maar.

kiezer | 11-12-12 | 20:56

Lekker tegendraads weer, heerlijk. Over een paar jaar bestaat Nederland niet meer. Leeggezogen door die bloedzuigers van de EU.

MaikolNicht | 11-12-12 | 20:56

democratie = dictatuur
recht = krom

dutchdj | 11-12-12 | 20:55

Prins Fontainebleau | 11-12-12 | 20:51 | + 0
1/5 gaat line recta terug naar de staats kas. Van elke Euro gaat 90 cent (belasting over belasting over belasting) trouwens uiteindelijk retour. Das makkelijk uitgeven.......

ikdenkwat | 11-12-12 | 20:55

Minkudos voor Godwin argument terwijl GS daar altijd zo duidelijk z'n mening over klaar heeft.

_nwanko_ | 11-12-12 | 20:55

Ik ga dat morgen wel even op mijn gemak lezen, voel er nu weinig voor om mijn avond te laten vergallen.

Wel +1 voor de picas overigens

ZonderNaam | 11-12-12 | 20:55

@1337haxxor | 11-12-12 | 20:52
ge kent uw klassieken!

* Hax een glas Victory Gin aanreikt *

Kapitein Sjaak Mus | 11-12-12 | 20:55

Donner zei: 'Wie tegen de Europese Grondwet stemt, stemt voor een vergrote kans op oorlog in Europa'.

Donner loog ook tegen Rutger die vroeg of hij naar de Raad van State ging. Donner ontkende en zei:'U kletst uit uw nek! en vertrok naar de RvS om zijn eigen huurwet te beoordelen.

drs.Nee | 11-12-12 | 20:54

Wat een rare mannetjes .

likmegaties | 11-12-12 | 20:53

Toch komen al deze clowns op de foto van op zich democratische partijen, waarom dan toch van Europa een vierde wereld vol met moskeën, krakkemikkege windmolens, hongersnood willen maken? Waar zit je dan met je hersens???

The Evil One | 11-12-12 | 20:53

Om moedeloos van te worden. Brussel, volledig dichtgetikt bastion van onzichtbare doch dwingende regelgeving, verbiedt discussie over Brussel.

Er ontbreekt iets in deze koptekst: EURO-MAFIA.

kiezer | 11-12-12 | 20:53

Enge mannetjes, opsporing verzocht gemist???

dwar | 11-12-12 | 20:53

Onwetendheid is kracht.

1337haxxor | 11-12-12 | 20:52

En nu maar hopen dat ze over twee jaar in Amerika weer zo gek zijn om ons voor de derde keer uit de shit te halen.
Maar ik kan me voorstellen dat ze, na de vorige keren stank voor dank te hebben gekregen, een keer passen.

Cuyahoga | 11-12-12 | 20:51

Te veel tekst, briljante foto's

Idontgiveafunk | 11-12-12 | 20:51

1 miljoen om criminele kampers te verhuizen
2,5 ton aan subsidie voor een niet-bestaande school
Ruim 2 ton wachtgeld voor een fappende wethouder (Albert Kok) en frauderende burgemeester (Harry de Vries).
Wachtgeld voor een frauderende staatssecretaris
Miljoenen aan oprotpremies voor falende zorg- en onderwijsmanagers.

En dat dit zooitje.....

Ach, het is maar belastinggeld, waar maak ik mij ook druk om. Ik ga gewoon nog meer betalen. Doet u mee allemaal?

Prins Fontainebleau | 11-12-12 | 20:51

Die Rompuy heeft net zo'n hondsdolle harses als die viezerik van het Vaticaan.
TBS-waardig, en niet alleen om het uiterlijk.

Jackanders | 11-12-12 | 20:51

-weggejorist-

Kromme Tenen | 11-12-12 | 20:50

Lees niets over Joden.. FAAL!!!

torentje_van_spiek | 11-12-12 | 20:50

Van Rompuy: "Europa regeren is permanent te diep in ondiepe glaasjes kijken. Ziehier het resultaat".

Zoetwaterpanharing | 11-12-12 | 20:50

Zeg stelletje onbeschaamde onderdanen,
weten jullie wel wie hier even de Nobelprijs hebben binnengesleept?

Nou dan.

Kop dicht of we slaan hem dicht!

Kapitein Sjaak Mus | 11-12-12 | 20:49

Het is mn thuis land mn thuis land, schappen vol kan kopen wat ik wil is het te duur loop ik naar een goedkopere. het mn thuis land mn thuis land. Maak het niet kapot.

ikdenkwat | 11-12-12 | 20:49

Triest..

Slipsnifter | 11-12-12 | 20:48

@kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 20:43
Inderdaad en ook alles wat niet soort eigen was of kapodt ook weg gooien ;)

miko | 11-12-12 | 20:48

Tja, GeenStijl, probeer dit maar eens te duiden. Vakt niet mee.
Of maar even wachten tot de dode bomen dat doen en dan een linkje plaatsen.

De Geus | 11-12-12 | 20:47

'so that when an effective single supervisory mechanism is established, the European Stability Mechanism could, following a regular decision, have the possibility to recapitalise banks directly'
Dus ze kunnen er een teringzooi van blijven maken.

miko | 11-12-12 | 20:47

Das ist verboten!
.
Van Rompuy vindt het vast jammer dat hij te weinig testosteron heeft om een fatsoenlijke snor te groeien.

reinaarden | 11-12-12 | 20:47

@_pacman_ | 11-12-12 | 20:42
Yup. Zo blijven "De Ingewijden" de enige ingewijden. Om het onder ons te houden dus, zeg maar. Stel je voor zeg, dat iedereen zich er zo maar tegenaan kan bemoeien

lekkurlinx | 11-12-12 | 20:46

Even door de vertaalmachine gehaald, en het stuk is gevaarlijker dan Mein Kampf.

fuckje | 11-12-12 | 20:46

Nigel Farage lijkt steeds meer gelijk te gaan krijgen...

Frederickk49 | 11-12-12 | 20:46

Tl;dr

Verder wat Merkava 20:44 zegt.

TLbuis | 11-12-12 | 20:46

"... Voor je 't weet komt iemand op het democratische idee om er voor te gaan liggen en VRAGEN te stellen. God en Allah verhoede zeg..."

En opeens brandde dat lichtje.

Nu weet ik waarom de EU met de islam dweept. Zeg nou zelf: wie kunnen ons nu beter leren hoe te bukken?

ZKH EénOog | 11-12-12 | 20:46

En Rutte lachte en zag dat het goed was.

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 20:45

Kan iemand het even kort samenvatten voor me, zodat ik meer tijd over houd om me op te winden?

Merkava | 11-12-12 | 20:44

"Democratie is als een tram, als je je besteming hebt bereikt, stap je uit.”
== Recep Tayyip Erdogan (Groot-Europeaan)

Godsammekraken | 11-12-12 | 20:44

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 11-12-12 | 20:43

Is dit nou een Godwin?

Dr. Mabuse | 11-12-12 | 20:43

* GS uit bookmarks haalt *

Charles Swietert | 11-12-12 | 20:43

Hmmm ik heb dat referendum zeker gemist.

Harry Turtle | 11-12-12 | 20:43

Oprotten, die gasten. Allemaal.

Piep van Poep | 11-12-12 | 20:43

"Wollt ihr den totalen Krieg?"

Cuyahoga | 11-12-12 | 20:43

Copy/paste:

LIMITE EN COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION
Brussels, 3 December 2012
15632/12 LIMITE CO EUR-PREP 43

NOTE
from: General Secretariat of the Council
to: Permanent Representatives Committee / Council
Subject: European Council (13-14 December 2012)

- Draft conclusions
In accordance with Article 2(3)(a) of the Council's Rules of Procedure, delegations will find attached the draft conclusions prepared by the President of the European Council, in close cooperation with the member of the European Council representing the Member State holding the six-monthly Presidency of the Council and with the President of the Commission.

[etc]

Jordi | 11-12-12 | 20:43

Pica deugt niet. Fout signaal.

Charles Swietert | 11-12-12 | 20:43

Teveel informatie en niet interessant genoeg om te lezen. Is de bedoeling ook waarschijnlijk.

_pacman_ | 11-12-12 | 20:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken