Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moeder ex-MP Papendreou stalt 550 miljoen

bekhouwenietzeiken.jpg De naam van de moeder van George Papendreou, voormalig premier van Griekenland, staat op de beruchte 'Lagarde-lijst'. Althans, dat schreef de Financial Times gisteren op basis van twee bronnen. Margaret Papendreou (89) zou maar liefst 550 miljoen euro op een Zwitserse rekening hebben geplempt. Twee Griekse kranten brachten het nieuws in eerste instantie naar buiten waarna George Papandreou direct in acute ontkenningsmodus schoot. Maar natuurlijk. De formule die voor ons ligt is nu: Griekse bonzen in paniek + dubieus cijfermateriaal. De enige oplossing: u wordt genaaid. Hoe precies is onduidelijk, maar haal het potje vaseline alvast uit de keukenla. Het nieuws is extrabonus pijnlijk in een tijd waar de normale Griek wordt gevraagd karrenvrachten lastenverzwaringen te slikken, terwijl het aanpakken van belastingontduiking al jaren tevergeefs enorm hoog op de agenda staat. Tevergeefs inderdaad, want de hoge heren hebben hun connecties dik in orde. Kijk maar, bij de zojuist meegedeelde details van de aanstaande 'buy back' in Griekenland zijn de 'deal managers' belangrijke pieten van...: Morgan Stanley en Deutsche Bank. In die 10-billion deal met Griekse papieren, Amerikaanse en Duitse managers en onder het Engelse recht is een sluiproute voor wat belastingcenten een snel opgeloste bijzaak. Dus hoe gaan we al deze woede omzetten in daadkracht en positieve oplossingen? Niet. Want dat kan niet. Niemand geeft een vliegende fuck om volkswoede. Zoals we al eerder zeiden: u mag nu dood neervallen. Alvast bedankt.

Reaguursels

Inloggen

Is ze nog single? Altijd al de mannelijke Anna Nicole Smith willen worden....

Calvin Candie | 04-12-12 | 01:26

550 miljoen, waar hebben we het over.

natte krant | 03-12-12 | 19:33

Ik neem aan de Grieken nu eindelijk dat regeringsgebouw in gaan nemen en kort en klein slaan?

milky bar | 03-12-12 | 17:24

*zuidelijke landen moet noordelijke landen zijn.

Robertski | 03-12-12 | 17:12

Gisteren bij buitenhof waren de tegenstellingen ook wel scherp, alsof ze het expres deden. Eerst John Gray die haarfijn uitlegt waarom de Euro de boel kapot maakt en nooit gaat werken. Integendeel, de euro is volgens hem een bedreiging voor de vrede in de EU en nodigt uit tot ''toxic politics'' en extremisme. Politici moeten zich juist bezighouden met het bestijden van extremisme en het in goede banen leiden van hun land. Ze moeten zich niet bezighouden met het voor ons (het volk) invullen hoe we moeten leven, en wat onze dromen en idialen zijn. Alleen omdat dat hun dromen en idialen zijn. Er bestaat geen 1 Europese indentiteit, en hoe meer men hierop aanstuurt, met de economische gevolgen van dien, hoe meer er verdeeldheid ontstaat in de EU. Hoe meer extremisme en ''toxic politics''. Na hem kwam Gerrit Zalm die even kwam vertellen dat alles wel goed komt. Dat we nog even een paar jaar door de zure appel heen moeten bijten maar dat er verder niks aan de hand is. En dat Griekenland nooit uit de Euro mag omdat dan de financieele markt onrustig zou worden. En dat willen we vooral niet hebben volgens Zalm. Dus we moeten alles wat John Gray daarvoor zo even zei maar voor lief nemen om de financieele markten te pleasen. Come on! Effin, ik zie het al lang niet meer zitten met die Euro, de molensteen om de nek van Europa. Een gevaar voor vrede en stabiliteit. P.s. Volgens Gray is het een kwestie van tijd voordat de Nederlanders ook de straat op gaan. Het is (hier in NL en andere zuidelijke landen)alleen nog niet erg genoeg. Wacht maar tot hier straks 30% koopkracht verlies voor vele voor de deur staat... Affin, ik ben benieuwd. De straten bleven ook leeg toen Ad Melkert terugkwam. Dat bleek iig nog niet erg genoeg..

Robertski | 03-12-12 | 17:10

Meneer Rutte leest u even mee opdat u niet vergeet waar ONZE centen blijven wanneer u het weer die kant opstuurt...?

Air van Boven Dorens | 03-12-12 | 14:31

Verder worden in mijn ogen ook etnische minderheden tegen locale bevolking uitgespeeld om dezelfde reden.
@Bakito | 03-12-12 | 11:36
Sorry voor de late reactie...

Deze keer ben ik het helemaal met je eens :-)

Kijk maar naar dit figuur, dit Goldman Sachs, VN en Bilderberg mannetje doet er niet eens meer moeilijk over:

"EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief":
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...

Waar wij waarschijnlijk van mening over verschillen is islam zelf. Dat is een andere issue. Je weet wel dat ik anti-islam ben en anti-islam verspreiding. Dat doet er voor mij niets aan af.

Maar de grote doerakken zijn idd. onze eigen leiders, daar zit de echte ellende, die dit allemaal doen laten gebeuren. Dat heet ook wel 'de kat op het spek binden'. En dat 'binden', dat doen onze leiders.

La Bailaora | 03-12-12 | 14:22

Hoog tijd om ook Zwitserland eens onder druk te zetten. Dit land faciliteert tenslotte deze misstanden.

de euro middenweg | 03-12-12 | 14:18

Waarom ben ik vandaag wakker geworden? Het houdt niet op in deze rotte wereld...

Datzegiktoch | 03-12-12 | 14:08

Zo langzamerhand is het woord "bestuurder" synoniem voor schaamteloze misdaad, corruptie en leugenachtigheid geworden, gewoon maffia dus.
Ik zou niet graag deze titel dragen in deze tijd.

lanexxx | 03-12-12 | 13:59

Citaat:
....., want de hoge heren hebben hun connecties dik in orde. Kijk maar, bij de zojuist meegedeelde details van de aanstaande 'buy back' in Griekenland zijn de 'deal managers' belangrijke pieten van...: Morgan Stanley en Deutsche Bank. In die 10-billion deal met Griekse papieren, Amerikaanse en Duitse managers en onder het Engelse recht is een sluiproute voor wat belastingcenten een snel opgeloste bijzaak."

Ben ik de enige die hier geen touw aan vast kan knopen? De zinnen lopen al niet, laat staan dat het gaat om een goed onderbouwd verhaal. Typisch halfbakken, niet uitgewerkt complottheorietje.

7anPau1 | 03-12-12 | 13:45

Even ten overvloede: mama Papendreou is een linkse feministe en haar man was een socialist.

KropjeSla | 03-12-12 | 13:35

reageren op geruchten: het mens is ouder als 80, woont in een flat.
op de een of andere manier is de naam Maria Vandalis(werknemer en/of partner met Mr. Sambee Mioni,geboren in griekenland, maar woonachtig in Tel Aviv, werkend in de financiele sector als investerings guru voor het witwassen van geld) door iemand vertaald als "Margarita Papandreou".
dat er eventueel een overeenkomst zou kunnen bestaan met haar naam voor haar huwelijk is onwaarschijnlijk aangezien ze amerikaans is.
Ik zie hier weer typisch onderbuik reaguursels.

buitenlandbertje | 03-12-12 | 13:31

die lijst is al een paar jaar oud. waarschijnlijk hebben de vermogensbeheerders van goldman sachs het geld verstandig belegd in credit default swaps op griekse staatsleningen en putopties op de ASE Index.

gooi en smijtwerker | 03-12-12 | 13:22

.. Ik ben de draad nu toch echt kwijt. Ik ga mijn legergympies met witte veters tevoorschijn halen.

Metale Sjaak | 03-12-12 | 13:13

Suske doet Wiske | 03-12-12 | 12:22
die docu is inmiddels wel flink verouderd; niet echt meer van toepassing op de huidige situatie.

damnschreeuwer | 03-12-12 | 13:10

@deministerpresident | 03-12-12 | 12:24
Mee eens.

'Wanneer gaan we de straat op?'

Nooit.
Die hoop heb ik al opgegeven.

La Vie En Rose | 03-12-12 | 13:00

Papalamelullos heeft nog veel meer Euries nodig.... let maar op.

Axel073 | 03-12-12 | 12:53

@Pimp my Voortuin

Ja daar doelde ik ook op!

SharpEye | 03-12-12 | 12:52

In de kop "Moeder ex-MP Papendreou stalt 550 miljoen" staat één 't' te veel.

Rest In Privacy | 03-12-12 | 12:45

Het is eenvoudig.
Als iemand ten onrechte geld heeft genomen dan moet het terug.

Einde van de Domheid | 03-12-12 | 12:45

kuch... stalt=steelt

kibambam | 03-12-12 | 12:44

Stel die moeder van Papendreou wordt afgemaakt en daarna Papendreou en al zijn erfgenamen ook, wat gebeurt er dan met die 550 miljoen op de Zwitserse bankrekening?

Idontgiveafunk | 03-12-12 | 12:36

Ik vind dat we onze bijdrage maar wat moeten verhogen, wist niet dat ze zo arm waren daar, Rutte, doe je best!

KarelMarks | 03-12-12 | 12:30

Fuck you Papendreou!

SharpEye | 03-12-12 | 12:29

@ Krieties | 03-12-12

juist.. dit is de grootste bankroof uit de geschiedenis.. gewoon onder ieders ogen.
al die miljarden die tientallenjaren naar zielige kindertjes in Afrika gingen zonder resultaat, daar zat al een corruptieluchtje aan maar valt in het niet vergeleken met wat er nu gaande is.
Die 'crisis' sfeer die nu al jaren kunstmatig hoog gehouden wordt.. dat is echt de klapper, miljarden worden er gestolen door de elite.

(c)ZWITSUL | 03-12-12 | 12:29


M'n moeder is 4 weken geleden overleden. Kreeg 2 weken daarna gelijk een belastingbrief waarin gewezen werd op het feit dat wij eventueel nog erfbelasting moeten betalen!
In zo'n situatie hebbben wij zin om z.s.m. te vertrekken uit dit Nederland van legale overheids- gapperij, mooipraterij, bedriegerij, en volksverlakkerij!
Ik vraag mij wel eens in alle gemoede af of de oplichters in het TV programma "Oplichterij" zoveel anders doen dan de overheid?

Tis nie waar! | 03-12-12 | 12:25

We komen nu op een punt dat er zo veel van dit soort berichten verschijnen over frauderende, stelende, plucheklevende bestuurders dat het je bijna niets meer doet of zegt. Weer 1 in de rij van velen die ongestoord en ongestraft hiermee wegkomen. Even een reactietje in de panelen van GS en de frustratie is van je afgeschreven en hoppa, op naar de volgende graaikees. Wanneer gaan we de straat op?

deministerpresident | 03-12-12 | 12:24

Iets met apen en mouwen. Dat het geld wat door ons aan steunfondsen wordt 'geleend' via Griekenland wordt doorgesluisd was al een gerucht dat zich hardnekkig in mij ophield.

Krieties | 03-12-12 | 12:23

Ik wil wel trouwen met dat mens. Voor even.

KollenbergSittard | 03-12-12 | 12:20

Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:15 |
Ja ok... Dat kan een overweging zijn, helemaal als Griek.

Doc Damage | 03-12-12 | 12:18

Nogmaals: het kan dus waarom de fuck niet? Blijkbaar is de hele godganse wereld niet in staat dat Griekse gajes aan te pakken dus waarom verontwaardigd raken dat die heks dit kan flikken? Ik zou zo zeggen: vooral doorgaan met de kluit belazeren en vooral geen spijkers met koppen slaan. Zo wordt het plebs MISSCHIEN eens wakker uit de Utopia droom dat we in een tralala wereld leven met betrouwbare, daadkrachtige leiders die het beste met het plebs voor hebben. Wake up.

Sliptong | 03-12-12 | 12:16

@ Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:11
Zoals mama P. .. zoals ze al liefkozend door het volk word genoemd ?
Ik zie de chocoladekoppen al voor me .. ' Kaas de V. eindelijk opgepakt '

(c)ZWITSUL | 03-12-12 | 12:15

@Doc Damage | 03-12-12 | 12:13 | + 0 -
Omdat je meer vertrouwen hebt in de stabiliteit van dat land?

Ik zeg niet dat ik het doe, maar als je je geld eerlijk hebt verdiend mag je er van mij er alles mee doen.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:15

Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:11 |
Waarom zou je het in een ander land stallen als het eerlijk geld is..?

Doc Damage | 03-12-12 | 12:13

@(c)ZWITSUL | 03-12-12 | 12:08 | + 0 -
Als je het eerlijk verdiend hebt, waarom niet?

Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:11

@Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:01 | + 0
Mee eens!

Musset | 03-12-12 | 12:08

en wat dacht je van reaguurders zoals Kaas de Vies ?

(c)ZWITSUL | 03-12-12 | 12:08

wedden dat er ook Nederlandse ex politici rekeningen in Zwitserland hebben ..

(c)ZWITSUL | 03-12-12 | 12:07

@Pimp my Voortuin | 03-12-12 | 12:02 | + 0 -
Het is zo typisch.

Het volk moet altijd met de billen bloot maar de bestuurders hebben het ene op het andere geheim gestapeld.

Dit is echt schandalig.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:04

Kan je nagaan wat ie had kunnen verdienen met die 500 miljoen met zijn voorkennis en een scheutje leverage...

Pimp my Voortuin | 03-12-12 | 12:04

Ik ben benieuwd wat dit nieuws te maken heeft met dit schandaal:

Geheim

vrijdag 30 november 2012
Ook Europa. De jurken van het Europese Hof in Luxemburg hebben in al hun wijsheid besloten, dat de Europese Centrale Bank niet met de billen bloot hoeft. De hoeders van het spaarvarken hadden namelijk het dringende verzoek in hun gleuf gekregen om de geheime files over de Griekse affaire openbaar te maken. Konden wij met zijn allen eindelijk eens zien hoe de Griekse jongleurs zo’n tien jaar lang hun financiële shit konden bedekken door het goochelen met waardeloze derivaten. Geadviseerd en terzijde gestaan door het geteisem van Goldman Sachs. Vooral dat laatste zal de jurken bewogen hebben om de geheimen achter de kluisdeuren te houden. We mogen dus wel betalen, maar we hoeven niet te weten waarom. What’s new? (kleinte muurkrant)

Pimp my Voortuin | 03-12-12 | 12:02

@Musset | 03-12-12 | 11:58 | + 2 -
5 is onhaalbaar maar 1, 2, 3 en 4 zijn werkbare uitgangspunten.
Ik denk dat je eerst 4 moet uitvoeren en daarna 3.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 12:01

Canis Spurcus | 03-12-12 | 12:00

Die hadden geen puissant rijke reders met goede contacten met de Bilderbergjes in hun gelederen.... deze wel.

Betweetert | 03-12-12 | 12:01

Er is niks nieuws onder de zon: middeleeuwen, feodalisme, volksopstanden, etc.

Boris Poepnagel | 03-12-12 | 12:01

Ja, we worden genaaid maar niet alleen door Griekenland maar van alle kanten. Alle Europeanen overigens. En dat is sinds de ratificatie van het verraad van Lissabon in 2009 in een stroomversnelling geraakt. Machtposties in Europa zijn in handen van een bank (Goldman Sachs),
www.independent.co.uk/news/business/an...
geld wordt gecreeerd uit niets en vervolgens uitgeleend aan de lidstaten waardoor heel Europa voor minimaal 4 generaties zwaar in de schuld zit, bij weinigen blijft er aan het eind van het leven wat over ter overerving.

Wat de oorlog tegen het volk compleet maakt is de steeds verdergaande criminalisering van de burger. De ware plunderaars van de samenleving blijven buiten schot door op de aktualiteit achtergebleven wetgeving terwijl op straatnivo de wetten steeds dichter getimmerd worden. Wij (de maatschappij, dat ben jij) moeten strengere wetgeving, meer opsporings- en politiecapaciteit plus vervolging van deze parasieten gaan eisen! Het grootste gevaar voor stabiliteit en onze veiligheid is niet de, in de media breed uitgemeten, zoveelste kruimeldief of twitterflapdrolaandachtzoeker maar de politiek, het dagelijks bestuur en de financiële wereld welke gebleken corrupt zijn.

hStripe | 03-12-12 | 12:00

JK de J is al even niet meer hoor :p

Betweetert | 03-12-12 | 12:00

Raar toch weer. De Marie Antoinetten en Elena Ceausescu's kwamen er niet mee weg.

Canis Spurcus | 03-12-12 | 12:00

Verdenken? Whahahha, natuurlijk gaat dit bewust zo. Maar ontkennen blijkt tot nu toe altijd goed te werken. Het is vaak zo bizar dat niemand het gelooft. En dat weten ZIJ ook..... Toneelstukjes opvoeren werkt!

Betweetert | 03-12-12 | 11:59

Hoe moeilijker de vraag des te eenvoudiger het antwoord.
.
Vraag:
Wat moeten we aan met Griekenland dat werkelijk al onze miljarden verslindt en de wereldeconomie doet wankelen(oorlog)?
.
Oplossing:
1. Ongeveer 2000 Grieken hebben samen minimaal 1500 miljard euro in Zwitserland en elders gestald.
2. De EU moet direct stoppen met betalingen aan Griekenland.
3. De EU gaat Griekenland helpen de 2000 belastingontduikers te verplichten minimaal 40% belasting te betalen in 1 keer. Bruto levert dit 600 miljard op.
4. Die 2000 verplichten minimaal 75% van hun kapitaal op Griekse banken te storten.
5. Elke belastingontduiker die niet meewerkt: Paspoort, rijbewijs enz. ongeldig verklaren en deze BOEF statenloos verklaren (kan zich dus niet meer legitimeren bij JPMorgen enz.)
.
De procesbewaking van 2 - 5 kan gedaan worden door Jan Kees de Jager.

Musset | 03-12-12 | 11:58

@jaco | 03-12-12 | 11:54 | + 0 -
Ik verdenk ze zelfs van opzet.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:57

Ach, wat kamervragen hier, wat antwoorden dat het een "voormalig" politicus betreft daar (en dus niet actueel).... Bla bla, trojka 3.0

Betweetert | 03-12-12 | 11:57

Ondertussen wordt ook heel onze economie kapot bezuinigd. De hele economische structuur van ons land wordt momenteel door de hamer van de executie- veilingmeester vakkundig kapotgeslagen. En het hele kabinet staat erbij en kijkt er niets eens naar.

jaco | 03-12-12 | 11:54

@Ton Plafond | 03-12-12 | 11:48 | + 0 -
Wat ben je leuk,scherp en wat voeg je veel toe.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:51

Dit is vast niet haar enige rekening...

Petrus de Rewa | 03-12-12 | 11:51

Die smeerlapperij om Griekenland uit de problemen te houden draait maar om een ding : EU (wij dus) betalen Griekenland. Die schuiven het geld door naar aflossing van leningen bij onze banken en pensioenfondsen. Op die manier krijgen onze banken en pensioefondsen wederom en financieele injectie omdat ze in het verleden de inhalige fout hebben gemaakt om aan Griekenland geld te lenen tegen een hoge rente. Dus eigenlijk zitten de belasting betalers die kut banken weer uit de wind te houden. Daar zorgen die lui waar wij op stemmen wel voor.

jonneke | 03-12-12 | 11:50

Toch mooi dat omzetten van private schulden naar publieke schulden en de publieke opbrengsten laten verdwijnen in de zakken van een paar private bofkonten.

Doc Damage | 03-12-12 | 11:50

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:03
Moet je wat goedmaken voor je moeder, omdat ze nooit over je heeft gesproken? Misschien ook mede oorzaak van het minderwaardigheidscomplex, waarbij je het gemis aan aandacht op GS tracht te compenseren. Maar ook hier voeg je niets toe. Je denkt leuk en scherp te zijn, waarbij je het inzicht in jezelf en de beleving van anderen bent verloren. Probeer eerst eens feeling met je medemensen te krijgen, dan hoef je niet terug te vallen op fake digitale vrienden. Doe gewoon iedereen een plezier en ga in Griekenland wonen. Daar is import en export ook wel mogelijk, zonder dat het aan banden wordt gelegd, of dat de wielen van je assen worden gereden. Er is daar naast Ouzo zelfs Sake te koop. En er is daar volgens mij een moeder die jou wel als kind wil zien. Kun je daar slagvaardig zijn, en Grieken zijn dol op oude clichés. Kun je daar nog lollig zijn ook.

Ton Plafond | 03-12-12 | 11:48

550 miljoen. Wat zal Wouter Bos jaloers zijn.

spanarchist | 03-12-12 | 11:46

We zouden dit landje gewoon eens een maandje volledig moeten platleggen als burgers, gewoon even een signaal afgeven en laten zien wie er echt de baas is.

me,myself and IK | 03-12-12 | 11:45

@The_Challenger 11:41
Dat is een eenzijdige verklaring. Dat ophitsen gebeurt aan beide kanten.

Bakito | 03-12-12 | 11:44

Voordat we nog maar 1 euro overmaken, zal eerst al het Griekse geld uit Zwitserland gehaald moeten worden.

toetanchamon | 03-12-12 | 11:44

@Kaas de Vies 11:39
Ze zijn hier inderdaad naartoe gehaald door bepaalde hoge omes om een nieuwe onderklasse te creëren.

Bakito | 03-12-12 | 11:42

Bakito | 03-12-12 | 11:36

Klopt helemaal voor een keer. Die etnische minderheid wordt opgehitst tegen de locale bevolking. Ook daar zijn veel kolonialisten die de Islam nr 1 godsdienst in Europa willen maken.
Hier blijkt meer weer eens uit dat jij vaak niet weet wat je schrijft.

The_Challenger | 03-12-12 | 11:41

De socialisten (lees: 3 generaties papendreou) stelen al heel hun leven van de Grieken. De laatste papendreou zal (ook) erg rijk worden van deze crisis; hij heeft immers vele CDS (Credit Deafult Swap) papieren onder z'n matras.

HoerenSloep | 03-12-12 | 11:40

Tja die Griekse mama's.
Ik weet nog van vóór de euro dat je in het barretje bij je appartement na elven, als de bartender dacht dat je aangeschoten was, voor 4 bier à 700 drachmes ongeveer 3100 moest betalen.
Maar als Nikos even weg was en zijn besnorde moeder moest even waarnemen kon je beter even niet bestellen, want als je mama een briefje van 5000 gaf, knikte ze vriendelijk, lachtte haar bruine tanden bloot en deed net of ze achterlijk was.
Mooie tijd was dat, beetje sjoemelen met wat drachmes, jij wist dat ze dat deden, zij wisten dat jij dat wist, maar hé, het hoorde erbij.

Degenen die ooit verzonnen hebben om een land waar het sjoemelen zo diep in de genen verworteld zit, bij de EUSSR toe te laten zijn de echte idioten.

Cuyahoga | 03-12-12 | 11:39

@Bakito | 03-12-12 | 11:36 | + 0 -
Volgens mij worden ze hier heengehaald om juist wanorde te creeeren. We zijn bijna weer bij de discussie aanbeland dat vrouwen gelijke rechten hebben, dacht dat we daar 30 jaar geleden al over uitgesproken waren.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:39

Glas, plas, beeldenstorm 2.0, was.

de reaguurbuur | 03-12-12 | 11:37

@La Bailaora 11:32
1000% mee eens.

Verder worden in mijn ogen ook etnische minderheden tegen locale bevolking uitgespeeld om dezelfde reden. Maar daar heb jij waarschijnlijk een iets andere visie op. * knipoog *

Bakito | 03-12-12 | 11:36

We worden op zijn Grieks genomen door Markos Ruttos...

Niek Naam | 03-12-12 | 11:34

@La Bailaora | 03-12-12 | 11:32
Met elimineren bedoel ik dus dat ze niet meer kunnen graaien hoor, gewoon uit hun ambt zetten en ze aan de wet te houden. Begrijp me niet verkeerd.

La Bailaora | 03-12-12 | 11:33

De vraag is natuurlijk niet waarom stalt de moeder van Papandreou dit geld in het buitenland. De vraag is hoe komt de moeder van Papandreou, een familie die al jaren de socialistische partij aanvoerd, aan 550 miljoen dollar? De Grieken hebben jaren links lullen, rechts vullen in het kwadraat toegepast, als we de gevulde zakken van al die linkse politici en hun vriendjes eerst eens leegschudden hebben we het schuldprobleem van Griekenland in 1 klap opgelost.

WaarDeWindWaait | 03-12-12 | 11:32

@Bakito | 03-12-12 | 11:25
Het zijn gewoon 'nieuwe' tijden. Eerst moet deze corrupte bende verdwijnen, a la 1789. Daarna kunnen jij en ik weer ruzie gaan maken hoe we een nieuwe maatschappij gaan inrichten, meer links dan wel meer rechts.

Maar het lijkt me belangrijk dat links *en* rechts onder de gewone bevolking zich juist vereenigt, anders is het nogal moeilijk om die lui daarboven tot de orde te dwingen. Snap je? Die lui zijn niet dom. Die doen nogal aan 'verdeel en heers'. Binnen landen door links en rechts uit te spelen, tussen landen door een vals beeld te scheppen van gewone Griekse corrupte burgers die geen belasting betalen. En ja die zijn er, maar dat zijn vooral de top-lui!, en hier in Nederland is ook veel corruptie. Zaak dus om die lui te vinden en te 'elimineren', maar niet te vergeten dat de gewone Griek er nog erger voorstaat als de mensen in Nederland die nu de broekriem moeten aanhalen.

La Bailaora | 03-12-12 | 11:32

Tip aan de boven ons gestelden. Dit is P-O-P-U-L-I-S-M-E. Ze zijn gewoon jaloers op jullie succes. No worries.

Goldberg | 03-12-12 | 11:32

toetanchamon | 03-12-12 | 11:20 |
Nou ik denk dat we inmiddels genoeg geofferd hebben aan de Griekse goden. Wie laat wie nou vallen?!

Doc Damage | 03-12-12 | 11:31

De Grieken zijn anders best slim. Van dat EU geld slaat men op dit moment massaal goud in, wat straks, na de hyperinflatie van de Euro, nog WEL waarde heeft. Geen domme jongens. Alleen wij trappen er nog steeds in. De naiviteit nog immer niet voorbij !

Betweetert | 03-12-12 | 11:31

@La Bailaora 11:18
Het zijn bijna marxistische ontwikkelingen: de gewone man die zich verzet tegen de macht, waarvan hij is vervreemd en waardoor hij zich uitgebuit voelt.

Bakito | 03-12-12 | 11:25

Bakito | 03-12-12 | 11:19

Ik pas me gewoon aan jou aan. Als iemand er goed in is om overal te pas en ten onpas Geert Wilders erbij te halen ben jij het toch wel. Daarbij kon ik niks vinden over Clarence in het topic. Maar nu graag antwoorden op die tegel. Ontwijkuurtje is afgelopen. Trollen oppeuzelen is begonnen.

The_Challenger | 03-12-12 | 11:25

Enigste wat dit soort boven ons geplaatsten nog weleens wil tegenhouden, is de zware medicatie a la Bastille 1789

william7055 | 03-12-12 | 11:23

Dat is niet zo sosjaal van die socialist...

Harigeharrie | 03-12-12 | 11:23

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:17 | + 0 -

Duidelijk! Had ook beter moeten opletten op sgool...

eerstneukendanpraten | 03-12-12 | 11:22

wat verwacht je. altijd de socialisten - de ondergang van griekenland, en ook Europa

frenchy | 03-12-12 | 11:21

Het gevaar van Griekenland, je kunt het niet afstoten. Je kunt een bondgenoot niet laten vallen binnen Europa. Laat je Griekenland vallen, dan laat je een bondgenoot vallen.
Politiek erg gevaarlijk denk ik, zeker zo Spanje Portugal, Cyprus in dat zelfde schuitje zitten.
Ik zie deze landen nog een pact sluiten en een nieuwe Spaanse/Griekse (80 jarige) invasie teweeg brengen.

toetanchamon | 03-12-12 | 11:20

@zeg maar jansen | 03-12-12 | 11:16
Dat moet je niet zeggen, voor een half miljard ben ik bereid tot vele concessies.....
Voor zoveel geld zou ik zelfs Merkel doen!

necrosis | 03-12-12 | 11:20

Ik denk dat als we beslag laten leggen op het totale tegoed van alle Grieken in Zwitserland, we het tekort van Griekenland, Spanje, Cyprus en de VS in één keer kunnen oplossen. Misschien krijgen wij ook nog wel wat terug van hetgeen wij in Griekenland hebben gepompt. Heel misschien zelfs met rente.

Slome Duikelaar | 03-12-12 | 11:19

@The_Challenger 11:16
Wat heeft Wilders er nou mee te maken. On topic blijven aub. Anders ga lekker na Fok.nl

Bakito | 03-12-12 | 11:19

Maar zie hier hoe een land volledig in de vernieling wordt geholpen.

Kan ons ook gebeuren.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:19

@Bakito | 03-12-12 | 11:09
Het gaat met Europa op dit moment niet om 'links-rechts', maar om het corrupte een-tweetje tussen de have's en de gelegenheid die geboden wordt door de EU om te graaien enz...

In Spanje maakte eerst de PSOE (socialisten) er een zooitje van, met veel schandalen waardoor ze weggevaagd werden bij de laatste verkiezingen. Nu doet PP (rechts) het laatste zetje geven, zodat het nog erger wordt, en ook die blijven gewoon door graaien. Nu weer schandalen van bv. toppolitici die gratis 3000 Euro mogen 'vertaxi-en' voor werk, maar vaak gebruikt wordt door vrouw en kinders om bv. even naar het ziekenhuis te rijden enz... Wanneer ze aan de limiet van 3000 Euro komen, wordt gewoon het budget weer aangevuld hoor, dus eigenlijk is er geen limiet. Zo ook met iphones. Velen 'verliezen' die dingen expres (vrouw?, kinders?), en krijgen dan gewoon weer een nieuwe. Als je maar in de top van de overheid werkt.

Vandaar ook dat steeds meer gewone Spanjaarden beginnen te stemmen op een 'nieuwe' partij, de 'lege' stoeltjes partij. Een partij die belooft de zetels niet op te vullen, omdat men de huidige politiek zat is:
www.votoenblancocomputable.org/

La Bailaora | 03-12-12 | 11:18

Over een paar jaar is Griekenland naar nationalistisch landje waar je voor 50 euri wordt neergestoken.
En we snappen maar niet hoe dat kan.

Koos Knak | 03-12-12 | 11:18

@eerstneukendanpraten | 03-12-12 | 11:16 | + 0 -
Ik dacht zo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarthemden

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:17

Er gaan ook verhalen dat George zelf een 25 milliard heeft verdiend aan griekse kredieten, met voorkennis hebbende als premier. Iets te maken met swaps of zoiets. Maar zolang de griekse kerk, de reders en millionairs belastingvrij zijn in Hellas, dan wordt het nooit wat en kan de gewone griek opdraaien voor de poen en de rest van europa kan de schulden kwijtschelden. Dan worden de Fransen er beter van, want dan gaan er karrevrachten champagne naar Goldman Sachs en andere Amerikaanse banken, want die hebben het allemaal voorgekookt.

wallenberg | 03-12-12 | 11:17

Mag dat onderdeel over die 'zielige grieken' die 'zo hard genaaid worden' nu eens voor eens en voor eeuwig achterwege gelaten worden? Elk volk krijgt de regering die 't verdient. Ik heb vroeger met grieken gewerkt, en mijn aselecte steekproefresultaten waren toch echt: liegen, bedriegen, lamzakken, zwartwerken. Moet ik medelijden hebben met dat soort uitschot? Neen, dat moet ik niet. Als je weigert om mee te betalen aan gemeenschappelijke voorzieningen - belastingen betalen - dan ben je gewoon een parasiet (wel gebruik van maken maar niet voor willen betalen, dat mag de buurman doen) en het grootst mogelijke uitschot dat er is. Ongezien de tyfus aan dat soort volk. In griekenland, maar ook aan hetzelfde vieze uitschot in nederland, belgie, frankrijk, duitsland, en ga zo maar door. Ik heb geen medelijden met die griekse parasieten, ik heb medelijden met kleine kinderkes in afrika, met dieren in biostallen, maar niet met dat soort uitschot. Hoe meer ze bloeden, hoe leuker ik 't vind. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

FlonVabbergasted | 03-12-12 | 11:16

Is er naast het vertrouwde vaseline nog een andere lubricant die geschikt is in dit soort situaties Connaisseurs?

The prosecutor | 03-12-12 | 11:16

@Jan Passant mk2 | 03-12-12 | 11:09
Dat geld krijgen we nooit meer terug, en die rente.....
Don't even think about it!

necrosis | 03-12-12 | 11:16

Bakito | 03-12-12 | 11:09

Maak maar eerst de moeilijke vragen af van een uurtje geleden.

Hoe zou je hebben gereageerd als Geert Wilders zijn moeder 5,50 euro te veel aan aow-uitkering had ontvangen?

Noem eens 1 wedstrijd op van Clarence Seedorf waarin hij wat betekent heeft voor het Nederlands elfal. En kom niet aan met iets onzinnigs wat niet bestaat, want daar ben je ook goed in.

The_Challenger | 03-12-12 | 11:16

Het is maar een half miljard. Dat is een druppeltje op de door de zon verwarmde gloeiende plaat die Griekenland heet.

zeg maar jansen | 03-12-12 | 11:16

Oostblok kop | 03-12-12 Mw Spekman heeft al contacten in een lage lonen land.

Het zal naar verwachting niet lang meer duren voordat de 'Pauperlook' hier z'n intrede doet.

zeg maar jansen | 03-12-12 | 11:15

Snel bijstorten want links is Amerika en rechts Azië, dus zonder Griekenland zijn we kansloos verloren.
En iedereen die dit niet snapt zetten we vanavond in DWDD en P&W neer als een domme onderbuiktokkie.

Cuyahoga | 03-12-12 | 11:14

u en ik weten al geruime tijd dat een paar banken met dubieuze lieden de crisis gebruiken ter zelfverrijking

De top is door en door verrot !

tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2...

weerwolf | 03-12-12 | 11:14

Maarre... wanneer gaan die Griekse reders eens belasting betalen, of mag ik dat niet vragen uit angst dat hun enorme vloot onder de vlag van een ander land gaat varen.
En nee, ik ga dat verhuisjegeld linkje niet nog een keer plempen.....

necrosis | 03-12-12 | 11:14

@Bakito | 03-12-12 | 11:09 | + -5 -
Ja en daarom verdient zijn moeder ook gewoon die 500 miljoen is toch logisch, wat zitten we toch allemaal te zeuren.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:14

Goed, maar wat heeft de moeder van Von Rompuy inmiddels gekregen voor haar steun aan deze top-Eurofiel.

Jan Passant mk2 | 03-12-12 | 11:13

Afsteken en in zee laten wegdrijven richting Egypte!

eerstneukendanpraten | 03-12-12 | 11:13

Bakito | 03-12-12 | 11:09
Ja, die stelling klopt, al z'n beslissingen zijn doelloos gebleken.

Oeloeboeloe | 03-12-12 | 11:13

We moeten er nog meer geld naar toe gooien. Elk probleem is op te lossen met geldgooien, dit probleem ook.

Oh, wacht.

zeg maar jansen | 03-12-12 | 11:13

Allemaal een vooraf opgesteld plan, we moeten bloeden tot ook wij inzien dat (europees) nivelleren een feest is.. Tegen die tijd zullen de viezige kabeltruien ook wel in de aanbieding zijn..

Oostblok kop | 03-12-12 | 11:13

t = d

Bakito | 03-12-12 | 11:11

Stelling: Bakito is de Papendreou van GeenStijl.

spanarchist | 03-12-12 | 11:11

Hee van Leeuwen

Kan je er niet bij vermelden dat het PASOK leden zijn? De socialistische partij van Griekenland?

The_Challenger | 03-12-12 | 11:10

Papendreou heeft decennialang veel betekent voor Griekenland en Europa. Visionair en bereid om de juiste besluitvoeringen te arguteren.

Nu het even tegenzit wordt ie als oud vuil aan de schandpaal gebonden.

Stelling: Papendreou is de Clarence Seedorf van de rechtse media.

Bakito | 03-12-12 | 11:09

OK, als we nu niet snel nog wat miljarden overmaken aan Griekenland, dan krijgen we die 550 miljoen van deze mevrouw ook nooit meer terug. Laat staan de "rente".

Jan Passant mk2 | 03-12-12 | 11:09

Zoals ik al eerder zei: maak u nu niet al te druk, maar noteer de namen van de verantwoordelijken. Als het echt uit de hand loopt, dan kunnen we voorkomen dat het op een oorlog tussen onschuldigen uitloop door de verantwoordelijken op te pakken, te berechten en voor de leeuwen te gooien.

Merkava | 03-12-12 | 11:08

tuurlijk, elke betrokkenne moet wel zijn bonus krijgen in relatie met de geregelde transacties. De moeder van Mark Rutte heeft misschien ook al een rekening geopend bij de zwitserse spaarkasse.

John Doorzon | 03-12-12 | 11:07

Geloof er niets van, zoiets zouden de Grieken nooit doen.

spanarchist | 03-12-12 | 11:07

Wie heeft er wat vaseline voor mij. De mijne is namelijk helemaal leeggeschraapt.

joyriders | 03-12-12 | 11:07

Ach, sinds het nieuw kabinet smeer ik me aars standaard in met vaseline na het douchen, want dan ben ik tenminste voorbereid. Iedere keer als er weer griekenland nieuws is word ik zo ongelovelijk pissig, dat het beter zou zijn om het niet te lezen.

Wilders heeft echt gelijk toen hij zei, Rutte is keihard van Nederland, maar geeft Griekenland keer op keer de ruimte. Kots

Fokjeop | 03-12-12 | 11:07

Stevig genaaid worden is het verdiende loon voor allen die vaseline in hun keukenlade bewaren!

Bezorgdenverjaagster | 03-12-12 | 11:06

Eens een Griek (of Griekse), altijd een Griek (of Griekse).
Schijnbaar heeft iedereen dat door, behalve Rutte....

necrosis | 03-12-12 | 11:05

Dat verbaast me niets. Het spel is tussen hoge politici en grootbankiers. Daar 'verdwijnt' het geld naar toe, en de gewone burger mag bloeden.

Het is ook logisch. Als je belastinggeld gaat storten naar dit soort lui met als 'doel' het land te 'redden', dan denken er een heleboel straffeloos wat te kunnen 'afromen'. Komt toch uit een grote pot. Dat is al een van de redenen waarom je dit soort 'bailouts' nooit moet ondersteunen.

Zie ook de Spaanse banken die nu 37 Miljard krijgen om ze te redden. De ceo's kregen over 2011 nog miljoenen bonussen, en niet 1 ceo, maar een heleboel:
cazadebunkers.wordpress.com/2012/06/12...

Het is een grote mafia. Stoppen voordat de hele middenklasse in Nederland is uitgekleed en de burgers in de PIIGS landen als Griekenland en Spanje aan de bedelstaf zijn geraakt.

La Bailaora | 03-12-12 | 11:05

Ik ben opeens heel erg vóór de JSF...

Oeloeboeloe | 03-12-12 | 11:05

Het is hier weinig anders. De heren poliegici stellen hun zaakjes wel veilig en zorgen dat de crisis niet tot op hun 'niveau' komt. Zelfde met de top van de zorg. De graaiers zitten altijd bovenaan de piramide.

ElMundoKapotio | 03-12-12 | 11:04

Sorry ik weet niet wat mij overkwam, in plaats van een portie tolerantie heb ik vandaag een portie propaganda in mijn Kellog's gedaan.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:03

Okay, ben zoeven overleden...

Bixier | 03-12-12 | 11:03

Toch niet zo fijn, dat langdurig op z'n Grieks.

harry poster | 03-12-12 | 11:03

Kom op Van Leeuwen, wees nou eens solidair, dat gun je zijn moeder toch gewoon. Wat ben jij een minderwaardig mens zeg, wil je oorlog ofzo. Bah ik walg echt van jouw suggestieve artikel. We krijgen toch rente en we krijgen toch alles terug. Alles wat jij zegt is populisme gebaseerd op onderbuik en rechts-extremistische idealen. Hoe staat je zwarte hemd vandaag, jij fascist.

Kaas de Vies | 03-12-12 | 11:03

Marcos Ruttos is ook close met z'n moeder. Analogie?

Reinaert | 03-12-12 | 11:02

En nu écht kappen met dat geld overmaken daarheen. Kappen ja!!

Botte Hork | 03-12-12 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken