Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rampen lijken gezellig

Johan Vlemmix geeft ook wegEen paar dagen geleden werd ik opgebeld: "of ik iets van mijzelf ter beschikking wilde stellen voor de slachtoffers van de vloedgolven in zuidoost-Azië?" Even later eenzelfde verzoek via de email. "Kut wat moet ik hiermee?", was mijn eerste gedachte. "Ik wil eigenlijk helemaal niets weggeven. Waarom toch een hele show om de leftovers van zogenaamde BN-ers?", zo redeneerde ik verder. Overal worden nu goedbedoelde veilingen en benefietconcerten opgezet, zoals bijv. hierrr in Zwolle. Méér dan 200.000 doden en wij komen ineens gezellig samen. Ben ik de enige die zich dan hierbij ongemakkelijk voelt? Boos kan ik ook niet worden om al deze initiatieven, want ik ga uit van de goede intentie. Alleen ik kan niet leuk aan zo'n happening meedoen, als aan de andere kant van de wereld mensen naar de verdommenis gaan. Eerst moeten wij 'een feest' geven, alvorens wij het geld kunnen doneren. Rampen lijken wel gezellig te worden! Ze lijken het gemis aan saamhorigheid in ons land op te vullen. Om met Mies te spreken: "Lieve Mensen", geef toch gewoon en wacht niet op veilingen, goedbedoelde concerten, polsbandjes etc. GEEF GEWOON!!

Reaguursels

Inloggen

Hoogmoed komt voor het verval, het is toch hypocriet om nu ineens heel veel geld te gaan doneren voor azie terwijl er 20.000 mensen per week omkomen van de honger. De enige reden dat mensen massaal bereid zijn te doneren is omdat de media er zo'n hype van maken en doneren het wij-gevoel bevordert, net zoals tijdens het EK. over een week of twee heeft niemand het er meer over en gaan we weer lekker allemaal onze eigen weg.
Kijk alleen al naar al die dolende mensen op de dam gister, hossend op dj-tiesto... deze mensen hebben een leider nodig, misschien iemand die polsbandjes met 666 erop uitdeelt? dat 555 lijkt wel een beetje op 666 niet? dussss...

dussss | 07-01-05 | 19:38

@GJH
Las je reactie op mijn post nu pas. Maar wil nog reageren. Wet is duidelijk waarom jij niet weet dat je boven de 1,2 miljoen geen rente meer op je spaarrekening krijgt. De alternatieven die jij aandraagt waren afgelopen jaar of veel risicovoller of minder renderend. Zoek een andere vermogensadviseur je wordt genaaid.

Taaie | 07-01-05 | 12:36

Gelukkig mocht je niet meedoen Rick, scheelt weer een tonnetje of wat. Heb nu een half uur kunnen kijken/luisteren naar die crap ;)
Zoveel popijopies in beeld daar, allemaal nerds of ouwe mannen met gsm'etjes heen en weer ijsberend. Wachten op wat niet kwam.

Ik heb expres dagen eerder gegeven. Dan weet 555 tenminste dat die kneus Paul de Leeuw niet voor een tonnetje extra heeft gezorgd. Zag daar nog het slot van, leek wel de PdL-onemanshow.

Nergens tijd voor, was er een shot eerder op de avond ..."mijn familie verloren" en kwam er weer "sorry, weinig tijd we moeten verder". RAMPTV. in alle opzichten

spambam | 07-01-05 | 11:10

Het is gewoon ronduit schandalig dat er legio bedrijven zijn die van zo'n live uitzending misbruik maken door ff fijn goedkoop reclame te komen maken. Ze staan dan met hun eigen reclamebord in hun jatten en beweren gelijktijdig dat ze zoveel meeleven voelen voor de talloze slachtoffers. Stelletje huichelaars. Als je je daadwerkelijk wilt inzetten voor de slachtoffers, maak je het geld gewoon belangeloos over aan giro 555. Wat mij betreft mogen ze bij dergelijke mensen die reclameborden rectaal toedienen!

Zucht | 07-01-05 | 10:20

Maak je niet druk, Rick is een klein, voorbijgaand , rampje

squire | 07-01-05 | 03:03

Rick... ik wil even zeggen dat je verhaal NERGENS op SLAAT. Die mensen die volgens jou feesten om de zeebeving hebben vandaag allemaal meegeholpen voor de slachtoffers in azië. Mensen werden gestimuleert om geld te geven!

Sjees dat je radio uitzendingen bagger waren hoef je mij niks van te vertellen. Maar het verhaal dat je nu schrijft is ZEER stijlloos net zoals je haar.

yener | 07-01-05 | 01:26

@GJH tjongejonge, "i rest my case" had ik ook 3 comments geleden al kunnen schrijven; aardig zwak. slechte quote bovendien, die laatste, lekker uit het verband gerukt. voor dumbheads zoals jij (tenslotte ben ik "onbeschoft") nog een keer: dat is het hem precies, die dankbaarheid die vunzigrijke mensen kennelijk verwachten voor de donatie van een voor hun onbenullig bedrag vind ik stuitend en meer engagement in het algemeen is hun godvergeme plicht. ik ben atheist maar vervent aanhanger van een paar "christelijke" principes, iets waar het volgens mij te veel aan schort in de huidige enigsinds degenererende westerlijke wereld. zoals ik al zei, jan met de pet met zn 50 euris heeft wél mijn respect (resp. wezenlijk méér daarvan).

weissbier | 06-01-05 | 22:08

@Weissbier

Quote: "het blijven dus peanuts waar ik zeker geen dankbaarheid voor hoef te tonen (waar slaat dat eigenlijk op: "ondankbare houding"?)"

I rest my case.

Geef al niets meer.

GJH | 06-01-05 | 21:36

zeg uhhhh. is deze autuer nou zo´n grio 555 aksie gast, een bekende nederlander of een geenstijl gozer die ik gewoon nog nooit eerder ben tegen gekomen?

Wybe | 06-01-05 | 20:48

dames en heren, het lijkt een spannende veiling te worden! (zie mijn post van 19:17)
.
en het wordt onverwacht gesteund door van velthuysen en de voltallige gs-redactie. waarvoor dank.

grijp uw kans en doe mee met de eerste volgezeken-gs-shirt-labyrint-veiling!

zaad | 06-01-05 | 20:34

@GJH aka schuhmacher? kalm, kalm. het kapitalisme veroorloofd dat 1 mens rijker kan worden dan 100.000 andere bij elkaar. ik wil de wereld niet revolutioneren en het kapitalisme niet afschaffen hoor, het is best zo, maar ik blijf erbij, geen talent ter wereld rechtvaardigt zo'n wanverhouding. mischien heb je mijn comment van 20:01 niet helemaal goed begrepen/gelezen. hij kan voor mijn part ook een stichting voor dakloze homos beginnen, het blijven dus peanuts waar ik zeker geen dankbaarheid voor hoef te tonen (waar slaat dat eigenlijk op: "ondankbare houding"?).

weissbier | 06-01-05 | 20:24

@weissbier,

Hij verdient dat, niet jij! Hij mag bepalen wat hij er mee doet, niet jij!

Wanneer hij zo vrij is om een dergelijk bedrag te schenken dan vind ik het berhoorlijk schofterig van je wanneer jij een dergelijk ondankbare houding opzet.

GJH | 06-01-05 | 20:05

@crispy zie mijn comment omtrend die rijke amerikanen: vanaf ca 10 mio kan particulier kapitaal een nieuwe rol gaan spelen. een prima idee. je bent de man, 5 huizen, 10 autos, 2 yachten (ik jaloers maar volledig mee eens). alles daarboven kan je niet eten en niet uitgeven, alleen maar mee spelen en, als je niet een volkomen idioot bent, wordt het automatisch meer (voor 10 euro moet je werken, 10 mio euro werken voor jouw). goed, waar de grens ligt weet ik niet maar met het kapitaal groeit dan ook een morele verplichting, er zijn tenslotte maar beperkte resourcen op deze aarde. om in deze zin integer te zijn hoeft schumi natuurlijk niet 99% op 555 te storten maar ik wordt misselijk van de publiciteit die zulke donaties begeleiden. jan met de pet die 50,- overmaakt is de held. niet onze miljardair.

weissbier | 06-01-05 | 20:01

@. weissbier. Ik vind het nog steeds moelijk. Afgezien van het al genoemde liquidietsprobleem: stel dat hij 1 miljard heeft, dan is 10 miljoen nog steeds 1%. Stel dat jij een hypotheek van 2 ton hebt die je na 50 jaar hebt afbetaald, stort je dan ook 2000 euro? Of meer nog, als je huis in waarde is gestegen? Of moet Shumacher soms 99% van 1 miljard storten, met de 10 miljoen die dan overblijft hoeft hij ook niet meer te werken...

Crispy | 06-01-05 | 19:36

@. zaad: hehehe:) ik zal bieden hoor
@. r0gier: sorry, dat ik jouw 3 constructieve/grappige posts op dit topic doorkruiste:
"wel degelijk, ssst, Crispy wil je even stil zijn?"

Crispy | 06-01-05 | 19:25

@crispy jezus, dat dat zo moeilijk is. iemand die 50 euri stort bij een inkomst van 1500,- heeft idd voor zijn doen iets substantieels bijgedragen. meer dan iemand die dus in vergelijking helemaal niets inlevert (ook al is het in dit geval 7.5 mio.). of zou een miljardair in zo'n geval idd. een paar ferraris minder kopen.

weissbier | 06-01-05 | 19:22

Dit kreeg ik alweer op msn... net als deze url...

img141.exs.cx/img141/292/6660pk.jpg

weet niet waarom het er af gegooit word, maar misschien goed om is een bericht te schrijven over het sadisme wat opgeroeid word in mensen als er iets ergs gebeurd

Dr. Menno | 06-01-05 | 19:21

Ben jij ook dat geld aftrekkerij van Giro 555 zo zat?
en die kanker koor kindjes die 555 voor hun naam zetten?
Steun de duistere kant en steun Giro 666 door niks te geven
zo help je direct de onderwereld economie
zet nu [if you're "555" then I'm 666] voor je naam en
je krijg geen tsunami op je hoofd en satan zal eieren leggen
in je schoot!

Dr. Menno | 06-01-05 | 19:20

ik denk dat je gelijk hebt van velthuysen. het is een begrafenis die uitdraait op een gezellig samenzijn, op een drankgelag voor vage bekenden. en dat op mondiaal niveau. overigens kan ik daar nog wel mee leven. er gaat tenslotte niks boven een feest terwijl de dood in je nek hijgt. de dood is toch de enige reden om écht fuiven.
.
echt misselijk word ik van het charitatief exhibitionisme, de schaamteloze zelffelicitatie van de gulle gevers. van het ?belangeloos? meedoen, van de zelfverkregen heiligverklaring van de types die hun kostbare tijd offeren om zich op de teevee of radio in te zetten voor de grote bedelactie. van de journalisten die de rijksvoorlichtingsdienst bellen met de vraag of ons aller koningin ook centjes stort, en die vervolgens braaf melden dat zij een aanzienlijk bedrag heeft overgemaakt. onpasselijk word ik van de cijfergeilheid, van de gesel van de getallen; zoveel doden, zoveel geld opgehaald.
.
nee, de mens kan slecht geven. het is allemaal ingegeven door ijdelheid. (en ik ben geen haar beter, anders zou ik hier niet dit kul-log volschrijven)
.
enfin. rick, gooi een korst-met-haren in de veiling. of een veeg oorsmeer.

...

ik wil overigens de redactie bedanken voor het fijne gs-shirt dat ik per post mocht ontvangen als beloning voor mijn alternatieve jan-peter kerstgedicht. tis natuurlijk een smakeloos modelletje dat mijn goddelijke lichaam ontsiert, maar ik zal het met trots dragen.

hoewel: IK WIL BIJ DEZE MIJN ROZE GS-SHIRT MAATJE XL VEILEN. IK ZAL ER IN ZEIKEN EN HET TOEZENDEN AAN DE MEEST ROYALE GEVER. BIEDEN KAN VIA [email protected]
.
DE OPBRENGT GAAT NAAR GIRO 555 WANNEER ER MEER DAN TIEN BIEDERS ZIJN. ANDERS MAG DE PLAATSELIJKE SLIJTERIJ ZICH IN EEN BEZOEKJE VERHEUGEN.
.
HET IS AAN UW GULHEID!

zaad | 06-01-05 | 19:17

Crispy wil je even stil zijn?

r0gier_ | 06-01-05 | 19:10

@weissbier "het gaat om de relatie. schuhmacher verdient omgerekend iets van 100.000 per uur." Jij bent de relatie dan wel een beetje kwijt denk ik of heb jij soms ook 100 uur van je salaris overgemaakt?

Crispy | 06-01-05 | 18:56

ssst

r0gier_ | 06-01-05 | 18:55

Met andere woorden: NiT huILen Rk!

Crispy | 06-01-05 | 18:49

wel degelijk

r0gier_ | 06-01-05 | 18:47

Ik wordt er wel een beetje moe van. "Lieve Mensen", geef toch gewoon en wacht niet op veilingen, goedbedoelde concerten, polsbandjes etc. GEEF GEWOON!!
Daar kan ik Rick wel in volgen, ook kan ik hem volgen met zijn ondertoon, "ik ben BN'er en wordt door mails/telefoontjes als het ware verplicht persoonlijke bezittingen af te staan". Allemaal mee eens, maar wanneer gaat ie zelf ook eens nadenken. Natuurlijk zijn er honderdduizenden mensen die "gewoon" gestort hebben. Er zijn echter ook honderdduizenden idioten die denken "Ik leef voor mijn eigen". Deze idioten krijgen pas met allerlei concerten, persoonlijke bezittingen van BN'ers enz. het vermogen te concluderen dat ze ook de morele verplichting hebben in deze ramp bij te dragen. Omdat Rick dit blijkbaar niet in ziet, of niet in wil zien, behoort hij naar mijn mening ook tot deze idioten. Op het moment dat hij 'aanvaarde' dat hij BN'er was, met het daarbij behorende salaris, heeft hij ook impliciet aanvaard dat dit soort dingen horen bij het zijn van BN'er.

Crispy | 06-01-05 | 18:47

@GHJ verdien je soms zelf meer dan goed voor je is? het gaat om de relatie. schuhmacher verdient omgerekend iets van 100.000 per uur. 7.5 miljoen is veel geld maar allesbehalve dan substantieel voor hem. "ah's en oh's" krijgtie van mij in ieder geval niet.

weissbier | 06-01-05 | 18:35

@taaie,

Hoe kom jij erbij dat je boven 1,2 mio geen rente meer ontvangt. Daarnaast zijn er tal van andere investerings mogelijkheden zoals obligaties, pandbrieven, hedgefunds, CV's of zelfs putopties wanneer aandelen dalen.

Daarbij wanneer iemand zegt dat Schumacher 'maar' 10 mio geeft moet even achter zijn oren krabben. 10 mio als particuliere gift lijkt mij een nogal substantieel bedrag.

GJH | 06-01-05 | 18:23

@taaie hm, ik ben verder geen econoom en ik weet niet of je het daar over specifieke nederlandse problemen hebt. maarre, dan verkooptie maar een complex... en een ander feit is dat bijv. dat de rijken van het toch ozo domme amerikaanse volk vanaf ca. 10 miljoen zwaar zich significant meer sociaal engageert dan de doorsnee europese manager die er slechts op is zijn zijn rijkdom te vergroten. hoe die amerikanen dat doen weet ik niet maar ze doen het.

weissbier | 06-01-05 | 18:03

@ chambeck
Weet jij wel dat jouw nick, mijn achternaam is...... ?!

Blue-one | 06-01-05 | 17:49

Nog meer geld in het 555 zakje doen, natuurlijk... overleden mensen komen er niet door terug maar wellicht staat het wel leuk als al die kleine weeskinderen in Armani pakken lopen op het sri-lankaanse strand.

GJH | 06-01-05 | 17:43

@weissbier
Op zich leuke redenatie maar het is denk ik eerder een liquiditeitsprobleem dat Sjoemagger 'maar' 10 milj. geeft. Kijk dat geld wat hij krijgt laat ie niet even op zijn betaal- of spaarrekeningetje staan. Daar krijg je boven de 1.2 miljoen geen rente meer op. Dus wat doe je dan? Aandelen levert ook geen ruk meer op, investeren in onroerend goed dus. Wat koop je voor die bedragen aan onroerend goed? Behoorlijk complexen. En dan heb je dus het probleem: Wanneer je meer geld nodig hebt dan je inkomsten moet je of geld lenen of de zooi verkopen. Wanneer je het verkoopt heb je weer geld te veel. Dus lenen, en dan krijg je het ware probleem: Je moet rente betalen, daar gaat je belasting voordeel!

Taaie | 06-01-05 | 17:31

Wat? Rick van Velthuysen een bekende Nederlander?

Naravja van Tree | 06-01-05 | 17:23

@Painless 06-01-05 @ 16:33
waarom zijn ze nu al aan het zeuren dan dat ze geen geld hebben voor darfur?

69 | 06-01-05 | 16:56

ja, schuhmacher is geen nederlander

weissbier | 06-01-05 | 16:52

Oh ja,check ook ff je eigen post op je weblog van 5 januari om 08:02:39 PM

N-Fluence | 06-01-05 | 16:51

-=bLaAt=- 20%? 100%! en dan niet alleen naar azie. kijk, iemand die 100 mio per jaar verdiend (michael schumacher bijv) en 10 jaar geleden al genoeg opzij had gelegd om het zijn leefdag niet meer uit te kunnen geven hebben een morele verplichting met dat geld wat te doen: teren ze per slot van rekening wel van de gemeenschap. ok, dankzij een buitengewoon talent welliswaar maar geen talent kan groot genoeg zijn om tientallen miljoenen en meer op te hopen zonder er wat van terug te geven (moet niet persé "geven" zijn).
zo gezien zijn die 7.5 mio van schumacher op "555" belachelijk want zover ik weet doet hij verder ook niks beduidends met zn miljard(en).

weissbier | 06-01-05 | 16:51

@Rick

Wie was het ook alweer die een paar maanden geleden opriep tot een benefietconcert voor zieke kinderen?

N-Fluence | 06-01-05 | 16:49

@ Taaie: Wel erg achterdochtig hè?? Zoals de waard is....

Verder ben ik het niet eens met Rick. Er stond vóór de hele aktie al 54 miljoen op die rekening... dus die feestjes hebben we niet nodig vóór we iets geven. Toch is het lekker als je met zo'n programma wat extra los krijgt lijkt me!

El Murio | 06-01-05 | 16:36

@ speromeliora

Dit geld wordt echt niet allemaal naar Azie overgemaakt. Het wordt evenredig verdeeld over de verschillende goede doelen. Hulporganisatie's hebben een ramp als deze eens in de 5 jaar gewoon nodig. Met al dit geld worden de komende 5 tot 10 jaar allerlei projecten bekostigd. (Dafur, Ethiopie, etc.)

Painless | 06-01-05 | 16:33

Zowaar een mooi stuk van de Breezah-DJ!

Alleen jammer dat je ten koste van de mensen die ten koste van de ramp gaan feestvieren, je via GeenStijl je PR probeert op te vijzelen. Ik heb toch het gevoel dat je daardoor deze ernstige situaties in jouw voordeel uitbuit, oportuun. Maar als ik er zo over nadenk doe ik dat eigenlijk ook weer, dus ach...

Taaie | 06-01-05 | 16:12

@Da Chinees
Blijkbaar, jij weet hoe die knakker heet...

ZI | 06-01-05 | 16:11

Ben ik dus niet de enige die zich ergert aan die overdaad aan ´oproepen´om toch vooral te geven aan 555.
Wij hebben dus geen vuurwerk gekocht en het geld overgemaakt aan 555. Ook op mijn werk is een actie gaande. Ik doe daar gewoon aan mee.Mijn vrouw werkt zondag mee aan een ´benefietfestival´om geld in te zamelen. Ook zij doneert nog het 1 en ander.
Dit lijkt me g*dd*mme wel een keer genoeg. Die hele takkezooi van vandaag op radio en tv is compleet overbodig.
Nog nooit is er zoveel geld spontaan in zo korte tijd overgemaakt, en terecht!
Maar, ho nu maar even.Overdaad schaadt.
Nu eerst maar kijken wat er gedaan kan worden met het geld. En wat minstens zo belangrijk is, wat voor hulp kan er verder nog geboden worden.Geld kun je niet eten, kun je niet in wonen, hooguit in zwemmen. Maar daar zullen ze voorlopig even geen trek in hebben.

speromeliora | 06-01-05 | 16:03

wat doe de foto van Johan Vlemmix op deze log? is hij een BN'er?

Da Chinees | 06-01-05 | 16:02

Hé en vergeet niet dat concert in Hengelo (Metropool)!

Maar eh, elke keer dat je feest viert, waar en wanneer dan ook in je leven .. zal er ergens anders een grote groep mensen nauwelijks te eten hebben.

Jazz | 06-01-05 | 15:58

@.Qantrix
Ja verdomd, kon niet op zijn naam komen,
net zo´n engerd en overal voor te porren als die maar met zn kop in beeld komt.

mecano | 06-01-05 | 15:52

beste redactie van geenstijl..
gaarne rick omruilen voor p kouwes...
dank u..

prinsype | 06-01-05 | 15:52

@superjan

Het liefst beide!

ps. Brusselmans heeft ooit wel eens (naar eigen zeggen) een column opgestuurd maar die heeft GS blijkbaar direct het putje in gestuurd.

TheRealShowstopper | 06-01-05 | 15:51

En nee, ik ben geen supporter van zijn partij, doe mij deze gasten maar: www.libertarischepartij.nl/ deden het nog best goed in de polls, tot dat de lijstrekker live op de radio op de snelweg uit de bocht vloog....

Qantrix | 06-01-05 | 15:50

@mecano: Het is die gast van de Partij van de Toekomst, van ter land ter zee en in de lucht... hoe heet hij nouw? JOHAN VLEMMINX dat is hem, voor info over zijn partij www.parlement.com/9291000/modulesf/g42...

Qantrix | 06-01-05 | 15:49

@tRSs> Die Dikke Dennis... is dat nou echt een aanwinst ?????
Kan Brusselmans niet af en toe een stukje schrijven?

superjan | 06-01-05 | 15:49

Mooi geweest, ik ga nu weer full time aan Beslan geven.

superjan | 06-01-05 | 15:47

@GS redactie

Hoelang hebben jullie nodig om te beslissen dat De Grote Kouwes een column krijgt man?! Ik kan niet langer wachten!!!

TheRealShowstopper | 06-01-05 | 15:45

@Geestig
Dat slachtoffer heeft een week in het water gelegen, maar haar haar zit nog steeds goed.

hdma* | 06-01-05 | 15:45

@Mecano

Is dat bronzen beeld Rick dan?

Geestig | 06-01-05 | 15:44

gvd kan het 1 dag niet over giro's en geld geven gaan... een doelloze dag zegmaar.

XelaGBS | 06-01-05 | 15:44

Inderdaad jammer dat we half uitgerangeerd bekend Nederland weer op TV zien verschijnen. Ook jammer: volslagen onbekenden die zendtijd kunnen kopen en dankzij de tsunami misschien wel bekend worden. Maar ach, het is voor een goed doel en niemand verplicht je om te kijken...

cametoripshit | 06-01-05 | 15:43

rampen zouden misschien wat groter moeten zijn. structureel meer doden, een miljard of wat of zo. geld gaat naar dikke engerds die schreeuwen in stadions en baby's kussen, en niet naar infrastructuur en ontwikkeling. daardoor wonen er zoveel arme mensen in hutten aan de kust en is de ramp erger zodat we meer geld geven aan nare mannetjes die.. bla bla. krijgen wij wat iemand omdat wij zuchten onder het regime van balky en de profeet donner? zelfs op het p0rnkanaal gaat vanavond 10 euri naar 555 per lozing. en laten ze net gangbanggirls 27 uitzenden.. oei..

SloopKogel (wie zijn | 06-01-05 | 15:42

Staat Rick daar nou op de foto met het hoofd van een slachtoffer die 10 dagen in de zon heeft gelegen?
Vind ik wel ver gaan hoor.
Lijkt Willebrord Frequin wel

mecano | 06-01-05 | 15:42

@Filo.
Inderdaad ben het met je eens. Boek een vakantie .................. Daar zitten ze nou echt op te wachten daar.

Mar. | 06-01-05 | 15:38

Balkie is nou toevallig niet het beste voorbeeld, die heeft het niet zo überbreed als de gemiddelde hersenloze voetballer.

Geestig | 06-01-05 | 15:36

laat die bekende nederlanders eens 20% van hun jaarloon doneren.. zijn ze gelijk een paar honderd miljoentjes rijker.. nee wij moeten kromliggen voor 50 euro en zij geven 300 en hun geweten is weer schoon.. lekker eerlijk.. ik wed dat balkie ook 50 euro heeft gegeven van zn paar honderd duizend per jaar

-=bLaAt=- | 06-01-05 | 15:35

Bah, ik moet duidelijk aan mijn reaguur snelheid werken, tussen mijn getypsel en die van de overige posters zit een te groot verschil.. nu missen mijn woordjes vaak elk fysiek verband met de post die ik voor ogen had.

Geestig | 06-01-05 | 15:34

Rick "Avro-maandag.. If you can't beat them, join them" van Velthuijsen... Wat die gast op GeenStijl doet na het Dreknekhack gebeuren is beyond me. Beetje lopen doen alsof hij niet mee wil doen uit principiele overwegingen, fuck, volgens mij heeft niemand 'm gevraagd.
*murmelt nog wat na*
:

Dicky ! | 06-01-05 | 15:33

Volgens mij gaat er geld zat naar het gebied, maar zijn er andere problemen die met geld niet zo goed op te lossen zijn. Om maar te zwijgen over de vraag in welke zak het verdwijnt.

Wellicht doe je ze een groter plezier als je over een paar jaar wanneer ze de boel weer wat op poten hebben er op vakantie te gaan.

Filo | 06-01-05 | 15:33

Ja ik vind al die shit ook overdreven hoor, gaan mensen stoer doen dat ze gegeve hebben en daarna iedereen proberen over te halen..

Die Henk Westbroek zei wel wat intelligents toen die werd geinterviewd. Dat heel Nederland nu opeens samen zonder ruzie iets aan het doen is. Zit op zich wel wat in, je hoort niks meer over allochtonen en de problemen die daarbij komen. Op zich wel jammer dat daar eerst een grote ramp voor moet gebeuren.
Maja na die ramp gaat iedreeen waarschijnlijk weer zeuren en vechten enzo...

Badabing | 06-01-05 | 15:31

Er schijnt in thailand een mooi vakantieoord te zijn

Geestig | 06-01-05 | 15:30

@Rick
Anders doneer jij jouw haar.

hdma* | 06-01-05 | 15:29

En het meest belangrijkste, ze moeten dit soort rampen ook zelf moeten kunnen aanpakken. Een beetje, geef een zwerver geld en hij heeft voor 1 dag te eten, leer hem geld verdienen en hij kan de rest van zijn leven eten. Oftewel laten we boeken van Von Mises, van Bastiat, van Hayek, van Friedman, van Ayn Rand en van Nozick naar die landen opsturen (ookal zijn ze vaak meer kapitalistsch dan wij, vandaar de economische groei.)

Qantrix | 06-01-05 | 15:29

Mijn probleem met 555 is dat er van de tien euro die er gestort worden 6 opgaan aan personeelskosten om de meuk te runnen. Dus mogen wij met zijn allen de vakantie van de directie van giro 555 bekostigen? Nee dank je.

Mar. | 06-01-05 | 15:28

Krijg nou de tering, Rick heeft eens iets zinnigs gezegd. Chapeaux!

Het is zo grappig eigenlijk, mensen hebben goede intentie en willen andere mensen helpen -in dit geval de slachtoffers van een tsunami- maar vertrouwen elkaar te weinig om er ook echt wat voor te doen, omdat corruptie overal loert. Die organisaties moeten transparanter worden.

Eerst moeten we elkaar publiekelijk pijpen op podia voor we een tientje overmaken.

prolsd | 06-01-05 | 15:27

Inderdaad, ik denk eerlijk gezegd met de miljoenen die er uit de hele wereld toe stromen wel wat te doen zou moeten zijn. Het is heel zielig enzo, maar waarschijnlijk moet dit wel genoeg zijn. Als er gigantische cholerea epidemieen uitbreken zou het wel nodig kunnen zijn, maar dat is ook maar een beetje gehyped (gevaar heeft nieuwswaarde, dus daar spelen de nieuwszenders (ja ook de NOS, die zijn geen haar beter) op in.)

Qantrix | 06-01-05 | 15:26

O jee, ik mis een e

Geestig | 06-01-05 | 15:26

Rick, doneer jij je 500 euri? doneer ik zo een fokking polsbandje.... wacht, maak er maar een binnenbandje van

klauwhamer | 06-01-05 | 15:26

Medio dit jaar ben ik daar in de buurt en kijk zelf wel wie ik kan helpen.
Via 555 blijft circa 2/3e aan "onkostenvergoedingen" hangen bij de
hulpverleningsinstanties.
Voor 1000 euro laat je daar ter plaatse een vissersboot maken.
Via 555 kost die boot dus +/-3000 euro.
Mij niet gezien bij 555.
Ik help echt wel.

mecano | 06-01-05 | 15:25

@Qantrix<br>
Mee eens, maar dat neemt niet weg dat er op korte termijn en voor korte tijd noodhulp nodig is in de vorm van medicijnen, voedsel en water. Dus geld dat aan noodhulp besteed wordt is goed besteed. Voor de rest moeten we even pas op de plaats maken. Daarom lijkt me dat er voorlopig wel genoeg gegeven is nu.

Crimson | 06-01-05 | 15:23

@Rick

had jij niet gewoon je lichaam ter beschikking moeten stellen aan de wetenschap. Dan komen we er misschien achter waar die ongeloofelijk hypocratie vandaan komt, dat moet echt een enorme vlek in je hersenen (voor zover aanwezig) zijn. Verder geen commentaar.

Geestig | 06-01-05 | 15:23

Rick is eveneens besmet het giro 555 virus

Suard | 06-01-05 | 15:22

Kom op zeg, er zijn flink wat doden gevallen maar de landen waar het gebeurd is zitten dik in de economische lift (dankzij het wereldwonder kapitalisme) en de schade is hoogstens een dip van 1% in de groei van 5%, waarschijnlijk zullen bouwbedrijven het nu wel heel goed hebben. Wat mij betreft mogen ze het helemaal zelf op bouwen, leen een aantal bouwbedrijven daar wat geld, laat ze arme mensen opleiden en dan wat troep bouwen, dan kunnen die arme mensen (die dan geld hebben) onze producten kopen (bijvoorbeeld philips dingen ofzo) waardoor onze bedrijven weer wat geld verdienen, en dan profiteren wij er uiteindelijk ook weer van.

Qantrix | 06-01-05 | 15:20

Hoeveel heb jij gegeven dan rick? dan geef ik hetzelfde percentage van mijn inkomen...

CasaMan | 06-01-05 | 15:20

Ook een zeer toepasselijke Google ad trouwens!

~Pyro~ | 06-01-05 | 15:19

amen to that

chambeck | 06-01-05 | 15:18

ceylonthee, thaise bruidjes, atjeh sateh; 10% gaat naar 555! hebben we onze nationale knuffelramp? na hazes op de middenstip (als een balletje zei m'n spitsvondige opa), dat gedoe met de heren van gogh (mooi dijklichaam zou dat geweest zijn) en fortuyn.. kunnen we nou niet gewoon iets doen erover ophouden? ik dacht dat mies al vertrokken was naar de nationale omroephemel samen met fred oster, hansen kazean en van der togt. hebben we daar ooit iemand over gehoord? braakmaagzuurgele bandjes?

SloopKogel (wie zijn | 06-01-05 | 15:17

Zolang een land als Quatar op de proppen komt met een bijdrage gelijk aan het salaris van de gebroeders de Boer kunnen ze 555 keer m'n kont kussen.

Frids | 06-01-05 | 15:16

verbrandt met dt... *schudt hoofd*

Die feesten zijn nodig om ons eraan te herinneren wat te geven. Ik heb ook pas gedoneerd toen de hoop op het vinden van overlevenden was opgegeven. Als er minder media-aandacht voor was geweest, was ik het waarschijnlijk gewoon vergeten.
Deze onzin is dus nodig... hoe triest (en irritant) ook.

Passant | 06-01-05 | 15:16

Je bent niet de enige die zich hierbij ongepast voelt, Rick.
Maar beter op zo een wijze geld verkrijgen dan niets gedaan te hebben.
Ik neem aan dat de redactie van GS gisteren ook blauw heeft gelegen door de "gastlogs"
Dubbel blijft het altijd.

~Pyro~ | 06-01-05 | 15:16

Wat mij betreft maken we pas op de plaats en wordt er even helemaal niets meer gegeven totdat duidelijk is wat er nodig is.

..zapper | 06-01-05 | 15:16

Zijn wij een filantropische instelling die constant een put zonder bodem moeten vullen.. denk ut nie!

Stijlloze Rukker | 06-01-05 | 15:15

Ja zeg luister eens, ik BLIJF niet geven! Heb geprobeerd radio555 aan te horen, maar ben na 30min afgehaakt. Ik trok het niet meer. We weten het nu wel.

Crimson | 06-01-05 | 15:11

is t eigelijk met DT? .. :$ eheh

-=bLaAt=- | 06-01-05 | 15:10

jeej ik ben een gore firstposter .. die fokking kutbandjes moeten verbrandt worden.. ik heb niks om te geven.. dus laat eerst alle BNers maar eens 20% van hun jaarloon afgeven , dan zijn we meteen alweer een paar miljoen verder

-=bLaAt=- | 06-01-05 | 15:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken