Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toeters! Slingers! Het ies FEEST bij de PvdA!

spekparty.jpgAllemaal inhaken en meedeinen mensen. De Partij van de Arrogantie viert vandaag feestelijk dat hardwerkend Nederland nog veel meer gaat betalen voor de smalle schoudertjes van de maatschappelijk uitgedaagden, handophoudende hangmatgrieken, wachtgeld beemsterboeren en Brusselse grootgraaiers. Toet-toet. Hierrr met die poet. Muziek is er van Hansie & Spekmans. Hapjes worden verzorgd door Bos Catering. Ome Roon & Lodewijk doen een ABC-act. Het Socialistisch Showballet olv Jet Klijnsma is er met een pauze-nummer en voor 1 euro mag u aan de vinger van Frans Timmermans trekken. Na afloop wordt u allen thuisgebracht in een rubberbootje met aan het roer Diederik Samsom. Chips! Nootjes! Aldi-Cola! Haak aan in de feestvreugde op POLONAISE24. Lalalala. Lalalala. Lalalala.

Reaguursels

Inloggen

@ FukkinHulsJa!! @Kloof2012:
Precies, dat is waar het om draait: de polariserende narigheid van meneer Spekman. Als het er werkelijk om zou gaan socialer te zijn in NL, dan geeft het geen pas 5 miljoen mensen onnodig te schofferen. Zeker niet omdat zij uiteindelijk toch betalen voor anderen.

@ Erger:
Klinkt interessant, met economisch getinte woorden als kostprijs en zo, maar de specifieke nivellerende maatregel waarover je praat heeft geen economische groei tot gevolg. Ben het met je eens dat TV-kijken tijdverspilling is, echter alleen lezen is niet voldoende, begrijpend lezen is nodig. Wat hier gebeurt is bij een flinke groep middeninkomens geld (= koopkracht = een der drijvers voor economische groei) weghalen en versplinterd terugstoppen bij minder verdienenden ( = een klein beetje koopkracht erbij). Netto lost dat niets op.

Mij persoonlijk raakt dit alles uiteindelijk niet echt, maar ik vind het bijzonder sneu om de mensen die hier wel echt een klap van krijgen neer te zetten als "werkend gepeupel" dat niets kan hebben. Niet nodig en jammer van je op zich terechte punt dat er voor de goede verstaander wel degelijk ook goede initiatieven en ideeën worden gelanceerd door dit kabinet in wording.

Sander Dieman | 04-11-12 | 20:43

Het leedvermaak in het AD interview is stuitend, onthutsend en gewoon schofterig. Spekman gooit echter zijn eigen ramen in; ik geloof nooit dat de volle termijn wordt gehaald. Max 2 jaar.

Kloof2012 | 04-11-12 | 10:17

Boeventuig!!

Maximus Aurelius | 04-11-12 | 09:18

Dit is wel echt kritiek van werkend gepeupel. Iedere kleine financiele tegenslag maakt kwaadaardige vijandbeelden los. De kritiek is wel terecht maar eenzijdig. Wiegel heeft jullie allemaal een rad voor ogen gedraaid door te suggereren dat de VVD de partij was voor de hardwerkende burger. Fout. Je ziet het nu: het gaat hun om de economie als geheel in de eerste plaats. Dan de grote ondernemer en dan de kleine. Dit is een economische groei-kabinet met nivellerende kenmerken als kostprijs daarvoor. Voortaan wat meer lezen en wat minder televisiekijken. Dan weet je meer en van lezen wordt je rustig. Ook bij nog uit te lontwikkelen kabinetsvoorstellen. En kijk eens om je heen om te zien wat allemaal wel goed gaat.

erger | 04-11-12 | 01:17

Voor al die suf(huppel)kudten die maar roepen dat de inkomensafhankelijk ziektenkostenpremie nu toch ook 7,1 % is en het verschil dus veel kleiner is, leg ik het nog maar een keertje uit. Die 7,1 wordt gelimiteerd door de belastingschijven. Het totaal aan IB en premies kan nooit meer zijn dan het maximum tarief in de betreffende schijf, dus 42% of 52%. Dus als er een bepaalde premie of heffing wegvalt, dan gaat u meer IB betalen of gaat er een andere premie omhoog. Als de huidige schijven met 7,1% verlaagd zouden worden dan hadden jullie gelijk. Maar die schijven worden maar met 4% verlaagd. Dus u gaat eerst over uw bruto loon (tot € 70.0000,00) 11,1 betalen aan zorgpremie. Over dat zelfde brutoloon gaat u vervolgens 38% of 48% betalen aan IB en sociale premies. Per saldo betreft het voor inkomens tot € 70.000,00 dus een belastingverhoging van ruim 3%. Dat nog los van de effecten van de beperking van de hypotheekrente aftrek,
Deze cijfers worden door Rutte, Samsom cum suis ook helemaal niet weersproken. Zij zeggen alleen maar dat de koopkrachteffecten nog niet definitief vaststaan. Haal je de koekkoek. Koopkracht is het toverwoord voor het CBP en politici om de boel te flessen. Uw koopkracht is er niet op achteruit gegaan, want de huizenprijzen zijn gedaald. Dus als u nog geen huis had, dan had u nu met uw netto € 1.000,00 lagere salaris toch een huis kunnen kopen. Dus eigenlijk bent u er op vooruit gegaan, Hahahaha.

7anPau1 | 04-11-12 | 00:22

Mevrouw Spekman werkt zeker niet ? 

Shareholder II | 04-11-12 | 00:16

@Sander Dieman
Ik herhaal het nog maar een keer:

Hans Spekman is een minderwaardig mens.

Denk daar nog maar eens over na, Marcel van Dam !!

FukkinHulsJa!! | 03-11-12 | 23:29

Ongelooflijk, wat een stuitend figuur is die Spekman. Net het interview met hem in 't Parool gelezen en bijna over m'n nek gegaan.

Een en al frustraties versus de VVD, gebrek aan enig soort empathie, en zelfs leedvermaak ten aanzien van de middeninkomens die uiteindelijk natuurlijk wel de rekening voor Spekman's geliefde onderlaag mogen vereffenen. Dat is al werkelijk schofterig.

Maar tot overmaat van ramp heeft 'ie ook totale schijt aan zijn eigen electoraat. Geconfronteerd met het feit dat bijna 50% van alle PvdA-kiezers tegen deze zorgplannen is bestaat Spekman het botweg te stellen dat hem dat niks zegt, dat de leden (NB leden, niet kiezers!) van de PvdA nivellering willen in crisistijd, en dat dat het enige is dat hem boeit.

Dat is dus socialisme anno 2012: minder dan 54.000 malloten die lid zijn van de PvdA hebben totale lak aan zo'n 1 miljoen PvdA-kiezers, en erger: bouwen een feestje op de ellende van de ca. 5 miljoen mensen in den lande die de rekening gepresenteerd krijgen.

Een 'socialer' en 'eerlijker' Nederland dat 'sterker' uit de crisis komt? Laat me niet lachen Spekman, jouw uitlatingen getuigen van een asociale, oneconomische, eigen-volk-eerst-achtige, laffe, kleinzielige, en dogmatische rotmentaliteit. Ga je schamen!

Sander Dieman | 03-11-12 | 20:57

-weggejorist-

Vandaahl | 03-11-12 | 20:35

Beetje jammer voor Samson. Zetten ze in notie een kabinet op het bordes, doet flapdrol Speklap weer eens van zich spreken. Weet je wat een feestje is. Jouw afscheidsgeschenk. Flikker op met je in elkaar gepunnikte truitjes. Ga een kip neuken of zoiets.

Hans Spekman is een minderwaardig mens.

Quotje:

Deze morele chantage is de grote kracht van het socialisme. Bijna niemand durft op te staan, en tegen Wouter Bos of Hans Spekman te zeggen: waar haalt u eigenlijk het recht vandaan om mij dwingend voor te schrijven hoe ver mijn zelfopoffering moet gaan? En daar ook nog een honorarium voor op te eisen? Wie heeft u dat recht gegeven? Bent u God of zo?

Hans Spekman gaat zich nog zwaar realiseren dat hij The Endgame heeft gestart. Het is vanaf nu echt over. Dit gaat eindelijk de zo nodige breuk in de NL maatschappij bewerkstelligen. Het tijdperk van een beetje pikken van werkenden zodat uitvreters wat krijgen en op pvda stemmen is definitief voorbij.

Begin maar lekker een stinktruien winkeltje Hansie ..!!

FukkinHulsJa!! | 03-11-12 | 18:41

VVD is een onbetrouwbare club. Als die Rutte dit van tevoren als mogelijke oplossing zou hebben gegeven was de VVD zelf helemaal weg genivelleerd..

Deze coalitie is de komende 3 verkiezingen uitgerangeerd. Daag eikels.

pinda35 | 03-11-12 | 18:28

Nee @Pinadakees. Als het om geld gaat, wordt iedereen furieus. Ik voorzie -helaas- een grote winst voor Wilders. Vraag is wanneer dit kabinet valt. Eens kijken, hoe lang deed Den Uyl erover? Maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Het maakt niet uit. Is ook een geld ding voor diegenen die zich hiervoor opwerpen. Toch, ik opteer: politicus is een waardeloos beroep...

Mijffie1949 | 03-11-12 | 18:23

Mijffie1949 | 03-11-12 | 17:34

Zou het? Ben bang dat ze de volgende keer gewoon weer VVD stemmen. Of PvdA. Of CDA. Allemaal één pot natuurlijk.

Pindakees | 03-11-12 | 17:56

Bijkomend punt is dat dit buitenlandse bedrijven tegen gaat houden zich in het socialistische koninkrijk NL te vestigen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 17:53

Ik word echt steeds woester als ik de kranten lees, en die rotkoppen van hun er bij zie staan.
We werken ons de pleuris, en gewoon voor die mafkezen daar in Den Haag, die het zo fijn vinden om voor Sinterklaas te spelen.

Dit blijft niet goed gaan, let maar eens op.

ANGEL70 | 03-11-12 | 17:42

bovenstaand is een vervolg op mijn tegel van 14:46

de schade lijkt mij mee te vallen: sterker nog, ik ga er op voor uit?

huppelkudtje | 03-11-12 | 17:34

"Het gaat niet gemakkelijk worden". Maar u viert wel feest??? Tuurlijk, lekker met 150K per jaar. Het hele nieuwe kabinet heeft wel 1 doelstelling onbedoeld weten te bewerkstelligen. Het 'klootjesmiddenvolk' is nu wel politiek bewust. Applaus!!!

Mijffie1949 | 03-11-12 | 17:34

p.s.
als je op min knoppen kan drukken ,kan je vast ook wel een rekenmachine bedienen.
Eerst rekenen en daarna de min kudo calimero uithangen: en dat zegt iemand met een meer dan dubbel modaal inkomen..

huppelkudtje | 03-11-12 | 17:31

Hiep Hoi, mijn premie gaat met 20 pakjes Camel-filter per maand omlaag. Vond het roken al duur worden.

Jan Gordelroos | 03-11-12 | 17:28

Bereken je premie ellende op individueel en op partner niveau en bijt van je af richting politiek
www.demeterfabriek.nl
doe de premie ellende meter

kattenfluisteraar | 03-11-12 | 17:24

@Dhr. W. Anhoop | 03-11-12 | 16:22
We begrijpen elkaar verkeerd. Prikkels: als bedrijven de laagbetaalden meer loon geven, komen er meer die willen werken uit de bijstand en meer mensen die de premies kunnen betalen. Maar, omdat voor elkaar te willen krijgen, zullen de overheden en bedrijven- die die grote pakken moeten aanbesteden voorschrijven - aan bedrijven waar deze klont mensen zitten (schoonmaak, zorg, etc), dan is het nodig is dat je afdwingt dat de inschrijvers niet op uren moeten duiken of uurprijzen naar beneden draaien, ergo: beter aanbesteden. Dat is - en ik werk in een zo'n omgeving en waar een flink smaldeel aan pvda ook nog eens in de consultancy rond rent - nu totaal geen issue: we gaan voor de goedkoopste, maar we zeggen: we gaan voor duurzaam. Bedrijf heeft een prachtige footprint met bossen in Canada en al, maar betaald domweg te weinig loon aan de werker. Wel: Duurzaam. Niks mooiers dan te roepen - helemaal als rooie inkoper- dat je weer een MIO HEBT BESPAART!!. CAPSLOCK AAN. Want dan alleen kun je aangeven hoe goed je hebt aanbesteed en dien je de politicus, die dan kan zeggen: ik heb de dubbeltjes gedraaid, belastingbetaler. Dat diezelfde grap uiteindelijk het vorige bedrijf dat de klus had, zonder werk helpt en daarmee vaak weer een legertje mensen (niet iedereen wordt overgenomen) de bijstand in jaagt.. Deel van het risico. Dat er weer mensen voor een lager loon aan de bak kunnen bij de concurrent.. lullig effect.Onbedoeld.. maatwerk??
Compenseren we nu door geld af te pakken bij de 70k klanten.. zal ze leren.
.
Aan de andere kant: als je meer dan 70 k beurt en straks heel erg gedemotiveerd wordt door deze actie en je bedrijf dat gaat merken, doen ze morrend aan compensatie, dus uiteindelijk gaan er straks weer een aantal mensen die men graag heeft en houdt weer 5000 plus 70 k en meer verdienen, want dan zijn we weer van een hoop gedoe af.

Nivelleren bracht in '80 ook alleen frustraties.

chinicurse | 03-11-12 | 17:02

Het principe/systeem dat iemand die meer heeft en dus meer kan afdragen, is mooi. Alleen staat dit in Nederland al jaren niet meer in proporties met elkaar en gaat dit door deze nieuwe maatregelen die op de loer liggen alleen maar erger worden.
.
Ik zelf ben iemand die de 'pech' heeft een redelijk normaal inkomen van zo'n 2600 bruto per maand te hebben. Daardoor sta ik al zo'n 42% aan inkomstenbelasting af en blijft er van die zuurverdiende centjes maar 1500 over. Voor die 1500 eurotjes die ik verdien ben ik dus wel 40 uren per week aan het werk, om nog maar te zwijgen over de (ongeveer) 7 uren die ik aan reistijd kwijt ben. Door dat niet al te hoge of bijzondere inkomen van 2600 bruto is mijn zorgtoeslag minimaal, krijg ik geen cent huursubsidie, en maak ik op een heleboel andere zaken geen aanspraak.
.
Een werkloze (zo'n typische die daar zelf voor zorgt en die niet WIL werken) die de hele week thuis zit vangt eventjes 1280 netto per maand, krijgt huursubsidie, krijgt de volle huurtoeslag, krijgt van allerlei instanties hulp voor zaken die ik allemaal zelf moet regelen en hoeft daar tot overmaat van ramp geen vinger voor uit te steken. Al met al heeft zo'n persoon uiteindelijk, als alle vaste lasten betaald zijn, misschien even veel geld als mij over, al dan niet meer (want ik moet ook nog eens flink wat benzinegeld ophoesten om elke dag op mijn werk te komen). Dit staat toch totaal niet meer in proportie met elkaar?!
.
Ik overweeg al een tijd sterk om naar het buitenland te emigreren, en gezien het feit dat ik er volgend jaar weer op achteruit ga begint voor mij toch wel de welbekende druppel te worden. Het is toch van de zotte dat ik met een bijna-modaal inkomen uiteindelijk maar een paar honderden euro`tjes per maand over houdt om leuke dingen mee te doen (die overigens ook nog eens allemaal zwaar belast zijn)?

Le Roi | 03-11-12 | 16:55

Ik denk dat Wouter Bos de vvd vriendjes te slim is afgeweest. Wouter maakt kaartjes met pijnpunten. Marx ruilt nivellering door de zorgpremie voor het kaartje meedoen aan de begrotingsdiscipline. Hans Spekman noemt dit punt niet als een pijnpunt (voor hem is dat ontwikkelingssamenwerking, de verkorting van de ww, strafbaarstelling illegaliteit en de eigen bijdrage in de geestelijke gezondheidszorg ....), dus door een onderhandelingstruukje, namelijk wat weggeven wat je toch al wel nodig vindt, krijg een een enorme cadeau terug. Even via de laptop van Wouter en de beamer intikken en Marx is de Sjaak, althans de vvd-stemmers en heel werkend Nederland. Dat zo'n kaartje zoveel mensen in de ellende gaat storten, ongekend.

De zorgbetalert | 03-11-12 | 16:39

chinicurse | 03-11-12 | 15:07 | + 0 -

Hoewel ik uw reactie niet helemaal begrijp zal ik poogen een antwoord te geven op uw tegel:
.
Ik heb niet beweerd dat de wijze waarop het nu gebeurt zaligmakend is. Wat ik wel beweer is dat ik inkomsten van 2 x modaal een hogere bijdrage zie leveren aan de maatschappij. De door u bejubelde dooddoener dat prikkels woren weggenomen als er meer kost als je meer verdient is mijn inziens niet waar. Immers, het inkomensafhankelijke zorgstelsel is voor geen enkele student een reden om een studie uit te kiezen of minder hard te gaan werken.
.
Op het gebied van aanbestedingen is het juist zo dat overheidsinstanties worden gestimuleerd dit bij lokale en regionale ondernemingen te doen. Daarvoor zijn de afgelopen jaren juist de eisen verlaagd.
.
Overigens ben ik alles behalve een PvdA adept. Mij tegel was slechts een uiting van mijn gevoel waarbij ik probeerde aan te tekenen dat er vele zijden aan dit probleem zitten. Hoewel de uitkomst wellicht niet is wat ik persoonlijk zou opteren, kan ik mij bepaalde keuzes helaas wel voorstellen.

Dhr. W. Anhoop | 03-11-12 | 16:22

Ik haak in bij de PvdA... reden tot feesten. Rechts maakt(e) er een potje van. NEXT!

Een Soort Iets | 03-11-12 | 16:17

De reactie van Spekman in het AD is wel van het niveau 'jaloers jongetje dat z'n gram kan halen'.

Te sneu wel. Beetje blamage voor de welbespraaktheid van Samsom.

Tripps | 03-11-12 | 15:53

PvdA zijn aan het feesten. VVD doen huiliehuilie.

Wat is daar mis mee?

NIETS !!

Hoort zo.

hölzenbein | 03-11-12 | 15:53

@pakmelk | 03-11-12 | 14:57

Ik vind dat een nobel beroep. Ook ik ben onderop begonnen, ook ik heb kutbaantjes gedaan voor weinig, ook al was het in ploegendienst. Langzaam omhoog geklommen, kinderen en een huis. Niets geks, he. Geen boot, niet met het vliegtuig op vakantie, beetje hypotheek aflossen als het kan want je moet je schulden toch betalen, nietwaar.

Realiseer je dat wat er wordt afgepakt jou *toekomstige* traject is. Jou toekomt wordt naar beneden geschroefd. Dat wil je niet zien, maar de minimumloner van vandaag kan zomaar de modale van over 10 jaar zijn.

omanders | 03-11-12 | 15:50

@_pacman_ | 03-11-12 | 13:49

Lat weten of je antwoord krijgt. Per twitter antwoord hij in ieder geval niet. Ik wil weten of het van feest van niveleren betekent dat hij er aan verdient. Want geloof me. Mocht hij erop vooruyit gaan da gaat PvdA nog een grote prijs voor betalen voor het onwaarschijnlijke amateurisme om mensen geld af te pakken een "feestje" te noemen.

omanders | 03-11-12 | 15:43

Zijn er al mensen die weten wat Spekman verdient?

omanders | 03-11-12 | 15:38

Evenwichtig pakket om Nederland sterker uit de crisis te halen...

Sterker dan de probleemschuldknoflooklanden is niet zo veel voor nodig, niets doen is voldoende.

Waar we nu collectief en solidair naar toegaan is een EU in het klein: de 'rijken' maken een deel van hun geld over aan de 'minder rijken' zonder rekening te houden met de gevolgen.
Overdrijf ik als ik zeg dat nivileren uit pure afgunst geboren is?
Afgunst is een emotie en vanuit je emotie handelen is absoluut niet verstandig omdat je de rationaliteit kwijt bent.

paost712 | 03-11-12 | 15:28

@pakmelk
verwacht u geholpen te worden door didi en spekmans of weet je dat je bedrijf bij de volgende aanbesteding gewoon naar de pietjes gaat, ze dan een ander bedrijf inhuren met -waarschijnlijk - lieve oostblok meisjes die nog goedkoper werken en dan zeggen: de zorg kan goedkoper, zie je wel??
Verwacht u dat de pvda een eind maakt aan de management lagen, de papierwinkel en de vaak zinloze opleidingen die jullie moeten volgen, omdat er uiteindelijk alleen maar op papier de kwaliteit valt aan te tonen? Dat het hun boeit dat uw bazen niet eens weten wat uw vak inhoud en nog geen eitje kunnen koken (zo onhandig, gemist op school.. mijn moeder had geen tijd..) Denkt u dat men jullie aan betere gereedschappen en een schappelijk loon gaan helpen? Of gaan ze de beleidsjongens en meisjes die dit 'pakket' mogen verpatsen (aanbesteden) in de markt blijven bijstaan? Die verdienen namelijk wel meer dan 70 k, maar omdat ze partijlid zijn, behouden ze wel hun overheidsbaan. Dat wel.
Als u had willen stemmen, dan op SP of op Dierenpoes.Verder leveren ze je niks op.
pvda is een partij voor (+)hbo ers die niet beter konden terechtkomen in de normale werkomgeving. Voornamelijk. Ga eens naar een partijdag en tel de mannen die werken met de handen. Ben je gauw klaar.

chinicurse | 03-11-12 | 15:28

polonaise en onbekende storing ??, er wordt gerommeld !!

foxmean | 03-11-12 | 15:22

pakmelk | 03-11-12 | 14:57
U mag, pardon u moet, wat mij betreft meer verdienen en dat geld wat u meer moet krijgen moet uit de overhead komen van de zorg instellingen en overbetaalde "bestuurders" in de zorg.
Op de wijze wordt er EN bezuinigd EN op de juiste wijze genivelleerd.

BertBroodBakker | 03-11-12 | 15:14

@Dhr. W. Anhoop | 03-11-12 | 14:35
een eigen ondernemer?? Ik mis hier wat.talig.

Maar nu inhoudelijk: Als men wil dat er geld bij moet voor de arbeiders en arme ondernemers, waarom is men dan - als regeer en bestuur pvda - dan zo heel erg voor: goedkoop aanbesteden (&europees), waarmee men de doelgroepen per definitie arm houd? En is er geen vakbond die voor de armsten opstaan? Of zijn ze geen lid en hebben de leden het best?
Als de overheid geld kunstmatig weghaalt bij mensen die goed verdienen (vanuit marktwerking) en dat geld naar beneden donderen om de mensen die het slecht hebben te financieren, dan verziek je toch alles? Er gaan toch prikkels weg en daarnaast, doordat je als overheid zo nijver europees bezig bent, wint de goedkoopste en knijpt die de klein verdieners nog verder de strot af. Erger, driekwart van de bedrijven die bijvoorbeeld de schoonmakers uitknepen zijn overheid of een afgeleide ervan (Schiphol, NS, etc). Daar doet Spekmans of de ex Overlevingspakkenman niets aan. Maar nu wil men (pvda 55.000 man in Nederland) dat de mensen die in de markt werken waar wel goed wordt betaald, afromen. Moeten de werkgevers uiteindelijk weer compenseren, dus: hoppa > prijzen omhoog, nog minder ping voor de kansarmen.

Of lul ik nou? Spekmans. Didi RIB keihard over de golftoppen?

chinicurse | 03-11-12 | 15:07

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:59
Het is sociaal om Roderick en Antoinette uit de brand te helpen ;)

Ing. eslapen | 03-11-12 | 15:02

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 15:00
Bakito is voor nivilering.
Gemiste inkomsten uit verkoop van bouwgrond wordt verspreid over belastingen.
Natuurlijk plus 10% en jaarlijks.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 15:01

@Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 14:47
Klopt, denk ook dat de politieke malloten de creativiteit v/d werkenden onderschatten, zie het zelf al om me heen gebeuren het ontstaan van het anwart geld circuit.
Tandarts/dierenarts zelf v/d week mmegemaakt, geen probleem.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 15:00

Elke overheidsbemoeienis is er EEN te veel. Laat nu eindelijk de vertrutting en betutteling varen. Geef de ECHTE markt de ruimte. Alles lost zichzelf wel op. Maar met de PvdA en de VVD is vadertje STAAT weer terug. Ben blij dat ik op de LP heb gestemd, maar ja, wat koop ik daarvoor ?

marco de lepper6280 | 03-11-12 | 15:00

@Bakito | 03-11-12 | 14:40

Je gaat me nu toch niet opeens vertellen dat jij voor marktwerking bent?

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 15:00

@Ing. eslapen | 03-11-12 | 14:38

Ghe, dat soort dingen doen Roderick en Antoinette niet, daar zijn ze te sociaal en lief voor.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:59

Af en toe wordt ik vrij ontoepasselijk van het gegeneralisser door GS en consorten.

Zelf verdien ik minumumloon, 10 euro bruto per uur. Wat ik daarvoor doe? Ik was de billen van jullie moeders en vaders.

Omdat jullie zo'n geweldige centenneukers zijn en niet meer da 10 euro bruto per uur voor jullie ouders overhebben, heb ik het financieel ontzettend zwaar... en toch wordt ik als minimumverdiener alhier weggezet als zijnde een parasiet, een profiteur.

Ik zou zeggen GS; gebruik jullie kleine verstand eens een keertje en stop dat walgelijke generalliseren en kap met het slachtoffergedrag. Met alle liefde zou ik willen ruilen met een grootverdiener en met alle liefde zo ik dan meer willen afdragen zonder dat puberaal en onterecht wijzen naar anderen die minder afdragen.

pakmelk | 03-11-12 | 14:57

Ing. eslapen | 03-11-12 | 14:49
Broekzak vestzak. Als de grondprijs daalt, hou je meer geld over om aan de gemeente te spenderen. Maakt voor mijn verhaal dus niet uit.

Zoiets | 03-11-12 | 14:50 |
Precies. Alleen Wilders mag zich druk
maken om buitenlanders.

Bakito | 03-11-12 | 14:55

Inkomensafhankelijk wordt de nieuwe hype van 2013. Verdient u meer dan 70.000 euro dan kost een 1 liter benzine uw 7.50 euro. Een brood kost u dan 4 euro. Een kratje bier kost u 25 euro. Het is natuurlijk een extreem voorbeeld maar dit is het begin van het einde. Ik kan je op een briefje geven dat veel mensen met een goede studie , Nederland zullen verlaten. En ik geef ze geen ongelijk. Wat is hier op den duur het grote nadeel van? Kijk maar naar je eigen werkplek. De kl**tzakken blijven zitten en goeie gaan een andere baan zoeken. Studiekoppen zijn de motor van een economie. Neem een asielzoeker. Geen opleiding. Draagt niets bij aan een economie. Genereert geen geld. Je kunt wel in een sprookjesland willen wonen, maar geld verdienen daar draait alles om. Geen geld , geen toekomst. Van mij mogen er duizenden mensen uit het buitenland komen. Maar dan wel met een technische achtergrond. Daar heeft een land wat aan. Tijd van de leuke studies is voorbij in mijn optiek. Wil je 8 jaar kunstgeschiedenis studeren? Van mij mag je , maar dan wel bij de LOI en op eigen kosten. Wedden dat de instoom daalt van dit soort studies. Fijn weekend.

ip | 03-11-12 | 14:53

(Gepensioneerde) babyboomers plukken zoals altijd de vruchten, bij deze dixieland partij.
Die hbben helemaal geen Henk Krol nodig.

Ven1V1d1V1c1 | 03-11-12 | 14:52

Alle boze burgers zingen in koor:
Bezuinigen moet anders gaat het land naar de kloten.
Maar blijf daarbij gvd van MIJN portemonnee.

Koos Knak | 03-11-12 | 14:52

Ben al aan het rekenen of 4 (of zelfs 3) dagen per week werken niet veel voordeliger is. We hebben die ruif jarenlang gevuld misschien tijd om eens mee te vreten. If you cant win them etc. Promotie maken, werken aan je carriere levert alleen je alleen feestneus Spekman op die je eens hartelijk uit komt lachen.

PreventiefRuimen | 03-11-12 | 14:52

Die onrust en verhitte gemoederen in de VVD achterban vind ik ook een waar feest.

websenior | 03-11-12 | 14:51

Walgelijk. Ons land gaat naar de kloten en ondertussen maakt de PvdA zich druk om homo's in Iran en de hoogte van de ontwikkelingshulp.

Zoiets | 03-11-12 | 14:50

@Bakito | 03-11-12 | 14:46
En daar ga je de fout in.
Bouwgrondprijzing worden bepaalt door de gemeente.
Bij terugval van de prijs zullen de gemeentelijke belastingen stijgen.
Natuurlijk zal er dan wel meer binnen gehaald worden dan bij verkoop van bouwgrond.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 14:49

Het solidariteitsverhaal is passé. In Amerika is er onder Obama per jaar 60.000 dollar uitgegeven per 'arme'. Een bedrag waarmee de 'arme' dus onmiddelijk uit de armoe zou zijn. Alleen ziet de 'arme' geen cent hiervan, het verwijnt in diepe, bureaucratische zakken. Zo gaat het ook met de zogenaamde ontwikkelingshulp. Het geld dat de belastingbetaler wordt afgenomen komt niet op z'n plek. Verdwijnt in zakken. Met al het geld dat wereldwijd is ingezameld voor Afrika hadden ze daar gouden snelwegen kunnen aanleggen. Het werkt niet. Nog even afgezien van het feit dat geld geven nooit soelaas biedt, mensen moeten gemotiveerd worden om in eigen onderhoud te voorzien. Maar ondertussen wordt ons steeds weer opnieuw geld uit de zakken geklopt. De klimaat-hoax is er ook zo een. De overheid dwingt ons steeds meer belasting af te dragen over energie en bouwt in ruil daarvoor windmolens die zo onrendabel zijn als de pest en ons nooit van energie kunnen voorzien. Het is pure verspilling van miljarden aan belastinggeld. Dit teniet doen zou alles feitelijk oplossen maar dan zitten een heleboel bureaucraten ineens zonder makkelijk en duurbetaald baantje. De overheid is er niet om problemen op te lossen, hoogstens zullen ze het probleem verplaatsen. Zie het geschuif met belastingtarieven, toeslagen en premies. Uiteindelijk wordt de burger er geen cent wijzer van, de overheid daarentegen wel. En hoe linkser, hoe groter de overheid en hoe groter de invloed van de overheid op de burger. Zoals Doekle Terpstra (CDA, niet voor niets zit die partij vastgeklonken aan de OS-industrie) een aantal jaren terug zei: "we willen geen zelfredzaamheid!" In Nederland kan dit ook helemaal niet. Iedere poging om er zelf iets van te maken, hetzij door een eigen zaak te beginnen of meer te gaan werken, wordt door de overheid van alle kanten gefrustreerd. Het is idioot dat je moet gaan uitrekenen of het 'loont' om vanuit een uitkeringssituatie te gaan werken, of er een extra baantje bij te nemen, of met beide partners te gaan werken, etc. Maar door al die toeslagen, premies en heffingen wordt je er door gedwongen. De enige uitweg is: verlaag de belastingen (en schaf er een stel af) en tegelijkertijd kappen met al die toeslagen en subsidies. Geen OS, geen PO (of 1 sober ingerichte radio- en tv-zender) en laat de markt zoveel mogelijk z'n werk doen. De overheid hoeft slechts de voorwaarden te scheppen waaronder de burger er zelf iets van kan maken. Gaat overigens niet gebeuren, daarvoor is dit land te verziekt. We kunnen het slechts nog een beetje bijsturen. Linkse partijen zijn echter gebaat bij een sociale onderklasse en zullen er alles aan doen om deze te vergroten of in ieder geval in de shit te laten zitten. De onderklasse kun je het overigens niet kwalijk nemen dat ze niet meer overeind komen. Zoals ik al stelde, ieder initiatief om er zelf iets van te maken in dit land wordt er, zeker vanuit een achterstandspositie, vakkundig uitgeramd. Boven de 40 wordt je niet eens meer aangenomen bij een bedrijf, solliciteren beneden je niveau levert je hoongelach op bij de uitzendbureaus. Een eigen zaak beginnen? Muahahaha! Met welk geld?! En dan gaan we in navolging van de Polen ook de Bulgaren en de Roemenen nog over ons heen krijgen. En dan vinden we het gek dat iemand in een uitkering, die in veel gevallen beter af is dan een arbeider die de hele dag ploetert voor z'n geld, het wel best vindt?

Garret Weldon | 03-11-12 | 14:49

Zwart werken gaat overigens wel heel goed lonen onder dit kabinet. Hoera voor de contante economie!

Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 14:47

Heerlijk worden we van Links als van Rechts genaaid .... bestaan er nog wel betrouwbare partijen?

FapMaster | 03-11-12 | 14:46

@Ing. eslapen 14:44
Hèhè, jij snapt het. Alle prijzen moeten naar beneden. Dan stijgt de koopkracht.

Bakito | 03-11-12 | 14:46

Is iedereen wel op de hoogte dat nu ook 7,1% van de eerste 4172 per maand brutosalaris afgedragen wordt aan ZVW?
Dit is 296 per maand en daar komt de jaarpremie nog bovenop.
Dit wordt 11,1% van max.5667 = 402 per maand.
Het verschil is 106 euri's.
Komt nog bij de belasting hierover (49%) want staat als post 'bijdrage werkgever ZVW' als extra inkomsten bovenop je brutosalaris = 52 euri's.
Totaal 158 euro extra.
Daar staat tegenover:
-een lagere jaarpremie 1100 euro vs.233 euro
-lagere toptarief van 52% naar 49%

Zo dramatisch zoals door de diverse media voorgeschoteld lijkt mij het niet te zijn.
Of mis ik soms wat?

huppelkudtje | 03-11-12 | 14:46

Een bijkomend voordeel in deze commotie is dat de SP zeker niet breed gesteund wordt, dus dat een linkse coalitie met nog meer nivellering niet realistisch is.
Wellicht heeft de VVD dit toch handig gespeeld.

ThePeet | 03-11-12 | 14:45

@La Bailoara/14.20:mooie link, behalve dat er nog nooit een socialistisch land is geweest "waarin een kleine groep hard werkt,rijk is en een hele kudde bankhangers onderhoudt", ze zouden nl al heel rap straatarm zijn of doodgewerkt, waarna de rest ook snel verhongerd
*oplossing voor overbevolking toch gevonden??*

glen | 03-11-12 | 14:42

@neemjemoederindemali 14:36
Kwestie van te hoge vraagprijs. De markt is wat dat betreft streng doch rechtvaardig.

Een huis hoeft niet meer dan een ton te kosten in mijnogen.

Bakito | 03-11-12 | 14:40

Bakito | 03-11-12 | 14:32
Ik heb nog geen namen genoemd, maar bij deze bent u wat mij betreft gediskwalificeerd.
Maar het uiteindelijke oordeel van een eventuele reaguurders partij word niet door mij bepaald maar de reaguurder.
.
- kudo = bakito voor minister-president
+ kudo = bakito NIET als minister-president

BertBroodBakker | 03-11-12 | 14:40

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:36
In de brand, uit de brand constructie ?

Ing. eslapen | 03-11-12 | 14:38

@Bakito | 03-11-12 | 14:34

Tsja, dat verkopen gaat niet zo lekker momenteel, ze zitten glashard in de tang.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:36

@bakoenin | 03-11-12 | 14:30

Vergis je niet, de meeste mensen zijn knettergek en vinden het prachtig dat ze schuldslaaf zijn vd elite.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:35

Ik ben een eigen ondernemer, werk tevens parttime en heb een aantal al dan niet betaalde nevenfuncties. Daarnaast heb ik een zuster in de bijstand en een zoon met een zware vorm van autisme waardoor ik gedwongen wordt op verschillende manieren te kijken naar deze ontwikkelingen.
.
Heel eerlijk gezegd is er een hoop af te dingen op het huidige voorstel. Toch is het geen onredelijk voorstel. Als maatschappij zijnde draag je zorg voor de zwakkeren. Hoewel dit geen natuurlijk gedrag is vindt ik het een teken van vooruitgang en menselijkheid.
.
Mensen die boven de 60.000 euro verdienen kunnen en mogen in verhouding meer afdragen. Daar is in essentie niets mis mee. Hard werken na een goede opleiding is helaas niet voor iedereen weggelegd. Daarom snap ik de commentaren maar gedeeltelijk en lijkt het wel alsof er een soort van collectieve waanzin losbarst en iedereen hard roept hoe slecht hij of zij het wel niet denken te krijgen.
.
Ik wacht geduldig af tot duidelijk wordt in welke vorm dit voorstel door de beide kamers heen gaat. Er zullen vast en zeker aanpassingen worden gedaan om het ontstane leed te nivelleren en tot de nodige aanpassingen te komen.

Dhr. W. Anhoop | 03-11-12 | 14:35

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:31
Huis verkopen en huren.

Scheelt een hoop kopzorgen en vergroot daarmee het levensgeluk. Onbetaalbaar. #feit

Bakito | 03-11-12 | 14:34

BertBroodBakker | 03-11-12 | 14:28 | + 0 -
Dank voor het compliment!

Helaas verwachten mijn fans/aanhangers dat ik de onafhankelijke, scherpe geest blijf die ik nu ben.

Op het pluche is dat allemaal heel anders.

Bakito | 03-11-12 | 14:32

@Bakito | 03-11-12 | 14:26

"Verder blokkeren veel 2-verdieners banen voor goedwillende werklozen die staan te trappelen om aan de slag te gaan."

Door de inkomensachteruitgang zullen er alleen maar MEER tweeverdieners kom en. Immers, met een keer 70k wordt je veel harder getroffen dan met 35k + 35k. Je argument is er dus een TEGEN deze maatregelen. Voortaan nadenken eer je reageert.

omanders | 03-11-12 | 14:31

@Bakito | 03-11-12 | 14:26

Tsja, die 2 verdieners moeten beide wel werken, anders kunnen ze hun hypotheek niet meer betalen.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:31

@ neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:14
Nog wel...
Die vlaggetjes zwaaiers en andere lieden die dat Duitse uitschot zo bewieroken zijn hoe verassend veelal reeds vroeg gepensioneerde PvdAers CDAers en VVDers, die zalig alle vruchten hebben geplukt die het clientalisme hen in de schoot heeft geworpen.
En die dus ook de congressen van die partijen bevolken, en hoe hilarisch dan ook vandaag beslissen dat u moet nivelleren , en dat de pijn gedragen dient te worden.
Nog wel, maar nog een paar jaar, dan zijn ze te oud, en sterven ze uit met hun vermolmde maatschappij visie en idealen.
Ik hoop dat ze kapot genivelleerd worden in het zorgcentrum waar ze komen te zitten.

bakoenin | 03-11-12 | 14:30

Na alles nog een keer tot mij genomen te hebben zou ik graag de titel van het regeerakkoord willen veranderen naar "zout over de akkers strooien". Ik heb zelden zo'n destructief pakket aan maatregelen gezien. Dit kan alleen maar leiden naar een totale desintegratie van de private economie. Dag MKB, dag middenklasse, dag welvaart...

Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 14:30

@La Bailaora | 03-11-12 | 14:20

Pamela Hemelrijk was een wijze vrouw die de zaken goed helder zag, helaas is ze veel te vroeg overleden.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:30

Kunnen we geen GS reaguurders partij beginnen? Er lijken hierboven toch genoeg geschoolde tegels tussen te zitten. In elk geval een hoger niveau als wat ik de laatste keer op de kieslijst heb kunnen vinden.

BertBroodBakker | 03-11-12 | 14:28

@bennutzat | 03-11-12 | 14:21

Verloren, er waren een paar tegen.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:28

Nou, een mailtje naar het partijbestuur van de PvdA dan maar. Ik hoor niets van Hans Spekman. #watverdienthans

omanders | 03-11-12 | 14:28

@mijzelf:voor de broodnodige verandering moest erboven

glen | 03-11-12 | 14:27

Niet zeiken iedereen 'we' hebben er tenslotte zelf voor gekozen! SUKKELS!

streknek | 03-11-12 | 14:27

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:05
Carpoolen.

Verder blokkeren veel 2-verdieners banen voor goedwillende werklozen die staan te trappelen om aan de slag te gaan.

Bakito | 03-11-12 | 14:26

*molotofjes klaarzetten doet...

Fr3bzY | 03-11-12 | 14:26

Leuk, een pyamafeestje met Hansje Speckmann. Die ongetwijfeld net zoveel verdient als een minimumloner. Dat is toch zo, Hansje?

Rokus3013 | 03-11-12 | 14:25

Leuk, een pyamafeestje met Hansje Speckmann. Die ongetwijfeld net zoveel verdient als een minimumloner. Dat is toch zo, Hansje?

Rokus3013 | 03-11-12 | 14:25

@bakoenin/14.09:bravo!!
ophouden allemaal met naar beneden schoppen, vanwege laf en averechts effect,
naar boven schoppen wanneer nodig (nu dus)het liefs met z'n allen, tenzij je iemand schop onder kont geeft

glen | 03-11-12 | 14:25

@necrosis 14:04
Typische domme opmerking van een zwart-wit denkende PVVer.

Milieubewust impliceert dat het allemaal wel wat minder kan, het hoeft echter niet afgeschaft te worden. Geheel in lijn met dit kabinet.

Het is bizar hoe er geschreeuwd wordt, alsof de wereld vergaat. Procentueel gaat niemand er veel op achteruit.

Bakito | 03-11-12 | 14:24

Kijk, hebben we (net) niet de verkiezingen gewonnen maar dan toch wel de onderhandelingen.

Supermatthijs | 03-11-12 | 14:23

@bennutzat | 03-11-12 | 14:21
En aangenomen. Zie daar de ondergang van werkend nederland.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 14:22

@bakoenin | 03-11-12 | 14:09
Hear, hear!

Borakh | 03-11-12 | 14:22

Wedden dat ze allemaal voor stemmen?

bennutzat | 03-11-12 | 14:21

Wat had Pamela Hemelrijk toch weer gelijk he, met haar prachtige stuk over rupsje nooitgenoeg boven in bij de corporatisten en de armen die ook parasiteren op de middenklasse. De middenklasse wordt door 2 kanten aangevallen: van boven door de superrijken der VVD, en van onderen door de armen der PvdA. Zo moeten ze 2 groepen parasieten onderhouden:

"Ondanks al het socialistische gewauwel over 'een rechtvaardiger inkomensverdeling' subsidiëren de armen nog steeds de rijken, net als onder het feodalisme. Alleen hebben ze nu twee molenstenen om hun nek, want ze moeten niet alleen de hobby's van de rijken bekostigen, maar ook nog het levensonderhoud van al hun 'uitkeringsgerechtigde' mede-armen. De 'tweedeling tussen arm en rijk', waar de socialisten het zo te kwaad mee hadden, is vervangen door een nieuwe, die nog veel destructiever is: de tweedeling tussen zwoegers en lijntrekkers, tussen belastingbetalers en belastingconsumenten. De groep belastingconsumenten wordt uiteraard steeds groter, omdat behalve de steuntrekkers ook die honderdduizenden improduktieve ambtenaren daartoe behoren.":
www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...

Pamela, RIP...

La Bailaora | 03-11-12 | 14:20

Het is juist goed dat er nu duidelijke keuzes worden gemaakt in plaats van besluiteloosheid om 2 jaar later weer TK verkiezingen te organiseren en elkaar de tent uit te vechten. Ik vind het goed dat de zorgpremie voor de armsten laag gaat worden en voor de rijken hoog. Maar wel vind ik dat bijvoorbeeld mensen die modaal verdienen en nog kinderen hebben heel hard de klos zijn met de hoogte van de zorgpremie, hypotheekrenteaftrek weg-huren omhoog, boeken van kinderen niet meer vergoed, hogere BTW en de basisbeurs foetsie. Dan nog de assurantiebelasting die omhoog gaat van 7% naar 21%. In hoeverre compenseert de lagere inkomstenbelasting dat!

stipjes | 03-11-12 | 14:18

Diederik wil geen gemopper horen, dus laten we het regeerakkoord liefdevol in de armen sluiten.
Laat de hartverwarmende foto bij dit artikel ons allen kracht geven.
www.telegraaf.nl/binnenland/13147579/_...

Slipsnifter | 03-11-12 | 14:16

Maar, tipo, hij heeft wel een fijne trui om in te slapen, zo op de basaltblokken.

chinicurse | 03-11-12 | 14:15

@bakoenin | 03-11-12 | 14:09

De schuldslaven vinden het nu nog inhumaan om de elite met de nek onder de guillotine te leggen, sterker, ze juichen die ongekozen Duitse troela nog te ook.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:14

Fijn dat dit kabinet bruggen slaat, want we zullen er allemaal onder moeten slapen binnenkort. Naast een snurkende Spekman.

tipo | 03-11-12 | 14:12

Je kan lullen wat je wilt, maar ze hebben het geluid wel op orde.

niksdoenerT | 03-11-12 | 14:10

En dat alles omdat er ooit eens iemand heeft bedacht dat een centralistische nomenclatura, bevolkt door een meritocratische elite bestaande uit het old boys network heel erg goed zou zijn voor Europa.
En dat alles daar voor opgeofferd dient te worden.
Eerst de soevereiniteit, daarna het beslissingsrecht over de eigen financiën, de grenzen moesten weg.
En nu vindt dan eindelijk de grote Europese gelijkschakeling plaats.
Iedereen een gemanipuleerde pauper, dansend naar de pijpen van die nomenclatura om maar te proberen wanhopig dat baantje vast te houden en dat hypotheekje te kunnen betalen.
De middenklasse als loslopend wild, en het eerste schot is al behoorlijk raak.
En altijd weer de smoes, we mogen de schulden niet doorschuiven naar onze kinderen.
Nee, we schuiven het niet door, maar schuiven het onze kinderen direct in de schoenen.
Er is maar een groep die geen schulden heeft, en die ook niet doorschuift.
De elite, de puissant rijken, en die zorgen ervoor dat uw spaarzaamheid, uw waarde uit arbeid direct wordt doorgeschoven naar hun kinderen.
En zorgen ervoor dat ze geheel ondemocratisch onaantastbaar zijn.
Willen jullie dit ooit veranderen, dan rest slechts het slijpen van de hooivorken en veel guillotines oprichten op marktpleinen.
Vergeet nooit, dat bij alles wat nu gevraagd wordt, de totale onzekerheid waarin een heel volk gestort wordt, dat diegene die beweert de bindende factor te zijn, diegene die economisch zoveel waarde zou hebben, dat diegene , Mevrouw van Amsberg geen dubbeltje wenst in te leveren, en volledig schijt heeft aan iedereen die ze meent te moeten regeren.

bakoenin | 03-11-12 | 14:09

Als ik zo sommige koppen zie daar, dan hebben ze volgens mij bij de pvda ook de uiterlijke man/vrouw verschillen weggeniveleerd.

Hufter | 03-11-12 | 14:09

-weggejorist-

Pindakees | 03-11-12 | 14:08

Excuses, lastenverzwaring. Al is dat tegenwoordig hetzelfde.

Pindakees | 03-11-12 | 14:08

cumshaft | 03-11-12 | 14:05

Dat kan idd nooit kloppen.
Miss dat niet alles wordt gebruikt voor de herverdeling, maar wel veel. De rest zal wel bezuiniging zijn dan.

Pindakees | 03-11-12 | 14:08

@Bakito 13:58
En iedereen moet een autohoes als trui, zoals Spekman aanheeft. Want het is pretentieuze schoeverij om je netter dan Spekman te kleden. Totaal niet nodig.

tipo | 03-11-12 | 14:07

@Pindakees | 03-11-12 | 14:03
nee nee, er staat maar 385 miljoen euro voor het verlagen van het toptarief.

cumshaft | 03-11-12 | 14:05

@Bakito | 03-11-12 | 13:58

Hoe gaan de 2 verdieners op hun werk komen?

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:05

Tja, ik had deze wat eerder gezien dan GS (zie vorig topic) maar onze Hans heeft zijn echte top dag. Ga je je wel afvragen wat er in zijn jeugd zo is misgegaan dat je dit leuk vindt en: waarom je je zo kleed.
Zegt ook wat over de mensen die hem daar kozen.
Maar misschien dat ze het geld van de nivellering kunnen hergebruiken om de inrichtingen weer te openen en ze (zijn klapvee) dan het huis te geven waar ze allemaal zich heerlijk thuis kunnen voelen. Veel gras en zo.. misschien nog een pad naar de spoorbaan.
Ik nomineer Hans alvast voor de elektroshock en de isoleer.

chinicurse | 03-11-12 | 14:05

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:03

Hey, nog iemand die het begrijpt! :D

Pindakees | 03-11-12 | 14:04

@Bakito | 03-11-12 | 13:58
Ik had verwacht dat een milieubewust persoon als jij geen auto zou hebben uit principe.
Maar zo te zien zijn 'principes' altijd een leidraad voor anderen, nooit voor de boodschappers.
Je lijkt wel een D'66'er.....

necrosis | 03-11-12 | 14:04

cumshaft | 03-11-12 | 14:00

Das geen bezuiniging, das een 'herverdeling' die ze proberen te verkopen als nivellering. Die 4,5 miljard die dat grapje oplevert (+/-) wordt direct weer verdeeld over de belastingverlaging, voornamelijk in de hoogste klasse dus.

Pindakees | 03-11-12 | 14:03

het Romeinse rijk (oa)stortte uiteindelijk in onder het gewicht van z'n eigen decadentie, de geschiedenis lijkt zich te gaan herhalen (behalve dat de romeinen geen uitkeringen hadden of ziektekosten verz. dus daar lag het niet aan,hihihi)

glen | 03-11-12 | 14:03

@Bakito | 03-11-12 | 13:50

Het monetaire oplichtingsstelsel werkt alleen bij groei ofwel meer consumeren etc. Dat smerige stelsel zorgt er voor dat we allemaal alleen bezig zijn met groeien en geld verzamelen. Dat geld verzamelen gaat dus nooit lukken aangezien vrijwel iedereen schulden heeft, burgers en overheid worden allemaal in de tang gehouden door dat smerige monetaire stelsel.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 14:03

Er wordt alleen genivelleerd tussen de onderkant en de middengroepen, tussen middengroepen en bovenkant wordt er juist gedenivelleerd, die laatste profiteert meer van het lagere tarief in de hoogste belastingschaal dan dat ze nadeel ondervindt van de inkomensafhankelijke zorgpremie. Dit gaat alleen maar ontmoedigen dat mensen door hard werken en/of studeren vooruit proberen te komen, de echte grootverdieners met de graaibaantjes die in het ons-kent-ons circuit verdeeld worden blijven buiten schot. Slecht voor de economie en volkomen onrechtvaardig, die lui zijn of volkomen idioot of gewoon kwaadaardig, waarbij het een het ander niet uitsluit.

Borakh | 03-11-12 | 14:02

-weggejorist-

Montgomery Burns | 03-11-12 | 14:01

Ah, gratis zuipen, dan kan Jan Pronk niet ver weg zijn.

Montgomery Burns | 03-11-12 | 14:01

@Pindakees | 03-11-12 | 13:53
dat is geen bezuinigingsoperatie. de enige echte bezuinigingen die ik kan vinden zijn op de publieke omroep en osw.

cumshaft | 03-11-12 | 14:00

FF zitten kijken, wat een stelletje wereldvreemden bij elkaar, hou er mee op,kan er niet meer tegen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 14:00

@Bakito | 03-11-12 | 13:58
Hypocriet!
Wees sociaal deel je auto met je buren !

Ing. eslapen | 03-11-12 | 13:59

@necrosis 13:54
Eén auto.

Twee of meer auto's per gezin is onnodig en absurd.

Bakito | 03-11-12 | 13:58

De PvdA heeft zijn wortels van het Duitse Nationaal Socialisme. Algemeen bekend. Daarom is ook geen ruimte voor een andere mening. Zo ook niet vooor Pvda'ers die tegen de zorgpremie zijn. Zowel Hitler, Stalin en Mao waren links. Zo ook de PvdA. Zo ook zullen ze regeren. Idealen waar iedereen aan mee moet betalen, want anders ben je slecht. En geen ruimte voor andere meningen. En opofferen van cultuur en vaderland. Ik ben half communistisch opgevoed en veel van de wereld gezien. Het grootste gevaar van Holland is de Links geindoctrineerde gedachtengoed en daarna de islam.

Elvis Costello | 03-11-12 | 13:57

Ik raad u allen aan hennepkwekerijen te beginnen. Belastingvrij inkomen wat u alleen niet kunt etaleren met opvallende bezittingen. De tyfus voor PvdA en VVD.

Stroopdoos | 03-11-12 | 13:57

Kunnen er geen nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven ?

Bolesmales | 03-11-12 | 13:56

@Bakito,
Dat consumeren lost zich van zelf op, de ZZp-ers en andere werkende lieden zullen er gedwongen mee op moeten houden.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 13:56

Gelukkig is binnenlandse consumptie helemaal niet belangrijk voor de economie!

Heinzz | 03-11-12 | 13:55

@Bakito | 03-11-12 | 13:47
Ik meen me te herinneren dat jij ooit hebt medegedeeld zelf een auto te hebben.
Of was die van je baas?

necrosis | 03-11-12 | 13:54

-weggejorist-

NEOS | 03-11-12 | 13:53

cumshaft | 03-11-12 | 13:50

Wat dacht je van die 4,5 miljard die ze binnenkrijgen door het wegnemen van de zorgtoeslag en deze te laten betalen door de premies te verhogen bij midden inkomens met 40 euro en de 70.000 inkomens met maar liefst 328 euro? Of dacht u dat die extreme verhogingen nodig waren om de armste er 'n paar euro vooruit op te laten gaan?

Pindakees | 03-11-12 | 13:53

Iedereen blij.... vooral de Nieuwe Medelanders die straks als extra stemvee onder pvda-rule hier het land in mogen. En zooo heurt het ook.

meneer Q | 03-11-12 | 13:53

Ondertussen de democratie bij de PvdA.
Bij aanvang van het congres werd afgesproken moties van PvdA-leden of -afdelingen die strijdig zijn met het regeerakkoord van VVD en PvdA niet in stemming te brengen

bakoenin | 03-11-12 | 13:52

Die PVDA-leden weten wel heel goed: Bijt nooit in de hand die je voedt.

bennutzat | 03-11-12 | 13:51

@Pindakees | 03-11-12 | 13:38
het lijk me dat het structureel verlagen van het toptarief wel iets meer kost dan de 385 miljoen euro die er voor staan.

cumshaft | 03-11-12 | 13:50

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:46 | + 0 -
Het probleem zit inderdaad in grootschalige, oncontroleerbare geldstromen.

Een regering die om de paar jaar een marginale aanpassing doet om dit gedrocht bij te sturen, is druppel op gloeiende plaat.

Bakito | 03-11-12 | 13:50

@ omanders | 03-11-12 | 13:21

Goed idee, zojuist een mail verzonden.

_pacman_ | 03-11-12 | 13:49

Pindakees | 03-11-12 | 13:35
Nee, ik meen het echt. De westerse consuptieverslaving is duidelijk voorbij allerlei grenzen.

Het is een ontspoorde trein die niet meer kan stoppen en zich binnenkort te pletter rijdt.

De enige oplossing is om eraf te springen en rustig verder te wandelen.

Bakito | 03-11-12 | 13:47

Pindakees | 03-11-12 | 13:35
Nee, ik meen het echt. De westerse consuptieverslaving is duidelijk voorbij allerlei grenzen.

Het is een ontspoorde trein die niet meer kan stoppen en zich binnenkort te pletter rijdt.

De enige oplossing is om eraf te springen en rustig verder te wandelen.

Bakito | 03-11-12 | 13:47

@Bakito | 03-11-12 | 13:33

Dan zal toch eerst op de een of andere manier het smerige monetaire oplichtingsstelsel verboden moeten worden.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:46

-weggejorist en opgerot-

benevolent | 03-11-12 | 13:41

@glen | 03-11-12 | 13:35
2/3 v/d zelfstandigen gaat de bijstand in als ze Arbeidsongeschikt worden, die kunnen alleen maar jaloers zijn op jou WAO-tje.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 13:41

Jopie2009 | 03-11-12 | 12:08
Boem! Voltreffer!

WirMachenMusik | 03-11-12 | 13:40

@Bakito | 03-11-12 | 13:33
Wat kan jij ontzettend dom lullen. Je zit zeker in de politiek?

reageerbuis | 03-11-12 | 13:39

cumshaft | 03-11-12 | 13:37

Wat klopt er dan niet?

Pindakees | 03-11-12 | 13:38

@Pindakees | 03-11-12 | 13:21
dat lijkt alleen voor mensen met een hypotheek, anders klopt de rekensom niet.

cumshaft | 03-11-12 | 13:37

@Bakito | 03-11-12 | 13:25
ZZP-ers, mind you 900.000 lopen er van rond, gaan plus het pielen aan de zelfstandigen aftrek er +/- 7 ruggen op achteruit, netto !!!
Zelfs de FNV Ton Heerts onderkent deze problemen.
Dat werkende mensen in de ogen van de Pvda een zooitje ratten zijn weten we onderhand wel, maar om ze financieel KO te slaan gaat iets te ver.
Pislink kan ik er over worden vooral als je dat zooitje ambtenaren op kanaal 24 stompzinnig hoort lullen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 13:36

ik ben zo blij met mijn WAO-tje, verdiend in de GGZ dus een echte vetpot,vind het ook heerlijk om thuis te zitten,Jan Modaal doet het ook nog best goed en die hele rijke mensen achja die hebben ook veel verantwoordelijkheid he??
*sarcasme-modus uit*

glen | 03-11-12 | 13:35

Bakito | 03-11-12 | 13:33

Soms maak je het moeilijk. Ik ben het eigk volledig met je eens. Maar ik weet niet of je nou een ergere linkse kuthippie bent, dan ik zelf. Of dat je gewoon keihard zit te trollen.

Pindakees | 03-11-12 | 13:35

@Bakito | 03-11-12 | 13:33
Minder BTW inkomsten.
Minder inkomstenbelasting.
Meer belasting sociale voorzieningen.

Belastingen zullen dus verder gaan stijgen.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 13:34

@Ing. eslapen 13:30
Ach, economie: de vicieuze cirkel / neerwaartse spiraal van produceren, consumeren en vervuilen.

Dat patroon kan eindelijk eens doorbroken worden, zodat de aarde en het klimaat gered kunnen worden. Hoera!

Bakito | 03-11-12 | 13:33

@Bakito | 03-11-12 | 13:29

Precies, oprotten met die forenzende milieuterroristen die elke dag het milieu vervuilen met hun benzine-en dieselslurpers.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:32

Het wordt tijd in NL dat netto bijdrage aan de maatschappij wordt vertaald naar netto zeggenschap. Anders wordt het staatsruifetendekanselozehandenophouders apparaat zo groot, dat alleen u en ik overblijven om ze te voeden.l

Scheepskameel | 03-11-12 | 13:30

@Bakito | 03-11-12 | 13:29
€ 500 per maand minder in de economie.
Dat scheelt weer een aantal banen.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 13:30

Die Groninger snapt niet goed het verschil tussen bruto en netto.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:29

tipo | 03-11-12 | 13:19
.
Niet aanpakken, maar doorschuiven!
(Lees dat met blauwe letters en oranje onderstreping a.u.b.)
.
Wij betalen de schuld van de vorige generaties, maken er zelf nog een beetje meer schuld bij, die onze kinderen gaan betalen en zo zal dat nog wel even doorgaan tot het allemaal ontploft.
De hele wereld heeft meer schuld dan geld om het er mee te betalen (ja die vind ik echt heel leuk om over na te denken).
.
Ik vind evengoed dat we moeten streven naar begrotingsevenwicht, maar of dat nou echt allemaal ten koste moet gaan van de verzorgingsstaat of van de werkende middeninkomens.. Moet volgens mij allemaal anders kunnen.
.
Anyway, papier om schuld op te schrijven is er voorlopig nog wel genoeg, dus daar maak ik me nog niet zo druk om. Waar ik me wel druk om maak is de manier waarop wij met grondstoffen en de planeet omgaan (en met mensen/dieren/milieu). We kunnen niet eeuwig groeien op een kleine planeet, maar ons systeem is gebaseerd op groei en daar zitten de grote fouten in ons systeem.

Pindakees | 03-11-12 | 13:29

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:26
Dat is 500€ per maand, wat neerkomt op een auto minder per huishouden.

Gezien de ecologische ontwikkelingen en milieu is dat een wenselijk scenario.

Bakito | 03-11-12 | 13:29

Kappen met verplichte verzekering, 500 per maand, daar betaal je meer zorg mee dan je zorgverzekeraar doet.

The Russian | 03-11-12 | 13:28

Belastingdruk 68,1% voor deze jongen. De hoogste in de wereld. Er zit straks echt niets anders op dan dit land te verlaen.

Afgeschminkte Bassie | 03-11-12 | 13:27

@Bakito | 03-11-12 | 13:25

Precies, een lastenverzwaring voor de werkende mens van slechts 16 miljard, waar hebben we het over? Is maar een duizend of 6 per jaar voor een gemiddeld gezin.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:26

Grappig dat nog niemand heeft doorgerekend wat het betekend voor onze broze economie als'de consument' zo'n 5% minder gaat consumeren... Poefffff...

Satertje | 03-11-12 | 13:26

Wouter Bos, inkomen 400.000 waarvan 332.000 premievrij.

ZKH EénOog | 03-11-12 | 13:26

@Bakito | 03-11-12 | 13:25
8 tot 9 procent zijn geen paar tientjes...

Ing. eslapen | 03-11-12 | 13:25

Mijnheer Prakken gaat tegen stemmen, weten we dat ook weer.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:25

@Ing.eslapen 13:20
Precies. Spijker.Kop.Raak.

Een kind kan de was doen. Als je de gevolgen betekent, objectie, blijkt dat het allemaal 100% meevalt.

Men doet net alsof de wereld vergaat, terwijl het slechts om een paar tientjes gaat, in het ergste geval.

Bakito | 03-11-12 | 13:25

@Bakito | 03-11-12 | 13:17

Die smerige rechtse media zouden ze moeten kielhalen.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 13:22

Hans Spekman is te mailen op: [email protected]
#watverdienthans

omanders | 03-11-12 | 13:21

@Bakito | 03-11-12 | 13:17
Het CPB heeft de getallen vanuit de media bevestigd.
De verschillende tools geven duidelijk de zorgpremie weer.
Met de nieuwe belastingschalen is het eenvoudig zelf te berekenen wat je Netto overhoud.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 13:20

@Jopie2009 | 03-11-12 | 12:08
Wat mooi omschreven. U doet vast iets op literair/economisch/historisch gebied.

Toine Tussenbeen | 03-11-12 | 13:19

@Pindakees 13:08
De zorgkosten zijn de afgelopen 10 jaar verdubbeld van 46 miljard naar 90 miljard/jaar. Als de zorgpremie een volledig dekkende doelbelasting was geweest, dan betaalde iedere Nederlandse ingezetene 440 Euro per maand. Dus die rijken betalen nog niet eens hun eigen werkelijke zorgkosten.

De oplossing is niet die criminele herverdeling, waardoor niemand een prikkel heeft om een beetje kostenbewust met zorg om te gaan, op die enkele bovenmodale Nederlander na. Maar die zal snel een postadres in Belgie of Duitsland nemen of zijn werkadres virtueel naar Roemenie verplaatsen, omdat zo 30 to 95% van zijn/haar zorgkosten bespaart kan worden.

Herverdelen is het begin van het einde van de verzorgingsstaat. Prima, maar onze kinderen betalen straks wel de staatsschuld die Paars nu al laat exploderen, nog voordat het is aangetreden.

tipo | 03-11-12 | 13:19

@Pindakees | 03-11-12 | 12:44
belastingverlaging zit alleen in de 2e en 3e schijf.

cumshaft | 03-11-12 | 13:19

@marxistje | 03-11-12 | 12:47

Ik ga een copy-pasta doen van een eerdere respons, met een kleine aanpassing:

kijk, daarin herkent die typisch marxistische plank voor de kop: Er bestaan slechts kapitalistische uitzuigers die rijk zijn ten koste van de arme massa's, die door hen worden uitgebuit. Er kan niet zoiets als een uitzondering op deze regel zijn, vandaar dat jullie zo godvergeten blind, doof en dom zijn. Er zijn niet genoeg html-b-tags in de wereld om duidelijk te maken wat ik nu zeg: De kapitalitsiche uitzuigers... GAAN ER OP VOORUIT!!! Het is de MIDDENKLASSE die gaat betalen. Die mensen die volgens jullie niet bestaan, oftewel het hart van de maatschappij en de kurk waarop de samenleving drijft.

omanders | 03-11-12 | 13:17

LOL

Al die roeptoeters die moord en brand schreeuwen kennen duidelijk de cijfers en feiten niet, maar nemen
klakkeloos de visie van commerciële, rechtse media over.

Bakito | 03-11-12 | 13:17

@omanders | 03-11-12 | 13:01 |

Ik zou me kunnen uitlaten over wat zo'n roofridder als Hans verdient. Lijkt me beter van niet...

Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 13:16

HAHA!!! Een brabbelende analfabeet uit Allochtonia.

Van Duyvenbode | 03-11-12 | 13:14

@eerstneukendanpraten | 03-11-12 | 12:00
Uche.. Oppenheimer was Amerikaan, betrokken bij het Manhattanproject en Von Braun was raketdeskundige en is later Amerikaan geworden.

Toine Tussenbeen | 03-11-12 | 13:13

party time!

Latrinalia | 03-11-12 | 13:11

Wiegel, aub kom terug!

BarneyBoner | 03-11-12 | 13:09

pius | 03-11-12 | 13:00

Mooi
*weer een levensdoel bereikt heeft*

Pindakees | 03-11-12 | 13:08

Muxje | 03-11-12 | 12:59

Ik kwam zelf uit dat je iets van 144.000 moet verdienen om er weer op vooruit te gaan. Gisterochtend las ik volgens mij in de Azijnbode een bereking waarbij het 128.000 was.
Ik heb ook een berekening ergens gepost, weet niet meer welk topic, zijn er veel de afgelopen dagen.
Anyway, die groep moet nu 428 euro per maand betalen. 328 meer dan nu. Bijna 4000 euro per jaar meer. Belastingverlaging van de hoogste schijf van 52% naar 49% +500 euro arbeidskorting, kom je idd uit rond 140.000 op jaar basis. (Geen idee wat de volkskrant nou precies anders had gedaan, maar ik denk dat het een betere benadering was)

Pindakees | 03-11-12 | 13:08

Deze regering wordt op de dag van aantreden al naar huis gestuurd...

Menno Edens | 03-11-12 | 13:06

OPROEP:

Vraag Hans Spekman op twitter hoeveel hij er op vooruit gaat. Vraag ook wiens feestje het dan is. Laten we dit groot maken; zoveel arrogantie bij het afpakken van geld verdient groot tegengas.

omanders | 03-11-12 | 13:06

@deBree/12.45:dream on white boy
@mierus/12.55,"nietwerkende meerderheid":ja het wordt ook echt es tijd dat kinderen,70+ers,en hele zieke mensen hun eigen gewicht ook gaan dragen

glen | 03-11-12 | 13:04

@_pacman_ | 03-11-12 | 13:01
Met een Flex BV iedereen zijn eigen zorgverzekering !

Ing. eslapen | 03-11-12 | 13:02

Op twitter wil hans spekman niet antwoorden op de vraag of ie er op vooruit gaat. #watverdienthans

omanders | 03-11-12 | 13:01

Gewoon de zorgverzekering opzeggen. U kunt zich bij mijn verzekeringmaatschappij in oprichting verzekeren voor € 150 p.p.p.m. Enige voorwaarde is dat u aantoont te beschikken over een bovenmodaal salaris. (>35.000).

Word u ook lid?

_pacman_ | 03-11-12 | 13:01

@Pindakees | 03-11-12 | 12:54

Hear hear!

*tegel uitprint en ophangt*

pius | 03-11-12 | 13:00

marxistje 12:51
Bullshit. In Zwitserland is de zorg beter dan in NL. Voor je ouders zorgen is een prima instelling itt het parasiteren op en wegjagen van de middenklasse naar het buitenland. De zorgindustrie in Nederland is spilziek.

tipo | 03-11-12 | 13:00

@AshleyJ"Ash"Williams | 03-11-12 | 12:47

Ja De Bree's metaforen zijn net zo moeilijk te doorgronden als de rekensom 1 plus 1 is 2. En gelukkig maar amice.

pius | 03-11-12 | 13:00

@Pindakees 12:44: Pak even de belastingtabellen en de gegevens van de inkomensgroepen in Nederland er bij, en dan kom je er snel achter dat het geld niet naar de grootverdieners gaat. Zoals iemand in het vorige topic al opmerkte: het probleem in Nederland is niet de rijkste 1%; Nederland is al bijzonder genivelleerd, er zijn bijna geen uitschieters, en de positie van de armen is, in tegenstelling tot wat de OvdA beweert, de laatste jaren ook niet slechter geworden t.o.v. de rijken. Nee, het probleem van Nederland is dat we te veel netto-ontvangers hebben. Cru gezegd hebben we teveel armen. Daarom moet je 500 euro weghalen bij iemand die goed verdient, om mensen aan de onderkant een paart tientjes te kunnen geven.

Over die grootverdieners: ik ben aan de ene kant van mening dat er terecht een bovengrens aan de zorgpremie is gesteld; het zou idioot zijn als iemand straks 50.000 per jaar betaalt aan premie voor precies dezelfde zorg die wij allemaal krijgen, ook al verdient die persoon veel. Aan de andere kant is het wel (en zeker in deze tijden) wat vreemd om de hogere zorgkosten te compenseren met lagere belastingschijven, waar inderdaad met name de zeer rijken beter van worden. Ik had zelf liever gezien dat de zorgkosten geheel uit de belastingopbrengsten worden betaald, en dat dat gefinancieerd word door alle belastingschijven wat op te trekken. Dan wordt de pijn veel gelijker verdeeld en hoef je ook niet allemaal schrijnende gevallen te gaan repareren.

Muxje | 03-11-12 | 12:59

@Schoorsteenveger 12:50
Regel 1 bij de VVD en PvdA is, om een probleem op te lossen, door het probleem nog groter te maken. Het gebrek aan relatie tussen zorgkosten en zorgbehoevende wordt opgelost door een totale ontkoppeling van kosten en gebruiker. In Europa doen ze hetzelfde: degenen die te veel schulden hebben, worden als oplossing aan nog meer schulden 'geholpen'. Een gebrek aan controle op banken vanwege de complexiteit wordt 'opgelost' door het te centraliseren. Een gebrek aan democratie wordt opgelost door de democratie op te heffen. Een te veel aan uitgaven wordt opgelost door nog meer uit te geven. Het is te dol voor woorden allemaal.

tipo | 03-11-12 | 12:57

Als je de werkende in Ned. optelt en doe er wat gepensioneerde bij dan kom je op de 40 zetels die de VVD haalde. De vijver kiezers voor de PVDA is vele malen groter, dat begrijpt Spekman als geen ander; de niet werkende MEERDERHEID bepaald het beleid dat heet DEMOCRATIE.

mierus | 03-11-12 | 12:55

Mooi... "Je mag niet TEGEN zijn..."

BarneyBoner | 03-11-12 | 12:55

@dikke lul:
Ik werk gewoon en ga nooit naar de huisarts. Ben net klaar met mn studie in een werkveld waar veel vraag naar is (veiligheid). Goede kans dat ik dus ook bovenmodaal ga verdienen. En nu al zou ik 200 of 300 euro per maand kunnen missen die ik nu uitgeef aan broodjes buiten de deur, sigaretten en biertjes in de kroeg. Als ik straks meer verdien komen er natuurlijk ook kosten bij: hypotheek, kind.. maar als ik 3 of 4 duizend verdien dan zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

@Muxje: daar zit wat in, maar ik heb wel het idee dat het nog zeker 4 jaar gaat duren voor de crisis voorbij is.

Lahonda | 03-11-12 | 12:55

Ik wil niet geloven dat de VVD het economische landsbelang ondergeschikt maakt aan de belangen van een kleine groep rijken.
Dat wil en kan ik niet geloven.

de Bree | 03-11-12 | 12:54

pius | 03-11-12 | 12:46

Ja idd. Ik vind oprecht dat de VVD dit knap heeft gespeeld. Allereerst al de verkiezingscampagne, de hele tegenstelling VVD/PvdA uitvergrootten, was blijkbaar effectief.
Het enige wat ze echt hebben moeten inleveren is de HRA (stond van te voren eigenlijk al vast) en de verhoogde doelstelling voor duurzame energie (enige lichtpuntje wat ik kan ontdekken in het regeerakkord, als is 't maar 2% meer in 2016).
En voor dit trucje, lijkt het alsof de VVD ook veel heeft moeten inleveren, en de PvdA goed heeft onderhandeld. Terwijl de middenklasse er op achteruit gaat (lol, die dachten dat ze hardwerkende nederlanders waren omdat ze hardwerkten xD) en de PvdA er (denk ik) mee akkoord is gegaan vanwege de kleine verbetering voor de armsten, die verder weer aan alle kanten genaaid worden. Ik vermoed dat er straks nog 'n paar scherpe kantjes vanaf worden gehaald, zodat die andere maatregelen helemaal niet meer opvallen.
.
En dan is het VVD stiekem blij, PvdA blij, driekwart Nederland dat onder een brug slaapt. (pluskudo's voor 50+ meneer uitspraak).

Pindakees | 03-11-12 | 12:54

@La Bailaora | 03-11-12 | 12:40
ligt het er niet aan dat spanje decenialang gewoon een onverstandig beleid heeft gevoerd? ze hebben in de politiek te lang zitten slapen en de bevolking heeft gefeest alsof het 1999 was.
Een spanjaard denkt ook niet aan z'n toekomst; 'zien we dan wel' is de algemene houding.
Dan is het logisch dat je een keer wakker wordt en een fikse kater blijkt te hebben.

damnschreeuwer | 03-11-12 | 12:52

@tipo, leuk en aardig maar kijk is naar de levensverwachting in.. pak em beet. Roemenie. En het verschil is ook dat in die landen de familie (noodgedwongen) nog zorgt voor de opa en oma's.

marxistje | 03-11-12 | 12:51

tipo | 03-11-12 | 12:48 |
Exact. Werkelijk hervormen, echt de handen uit de mouwen steken is te moeilijk voor de heren.

Schoorsteenveger | 03-11-12 | 12:50

Ik denk dat ik ook maar een uitkering ga aanvragen. En een beetje zwart beetje zwart bijklussen natuurlijk.

Johnny Mieremet | 03-11-12 | 12:50

De partij van de parasieten. De Partij van de Afpersers die de hardwerkende burgers het geluk niet gunnen. De partij van de Afgunstigen. Asocialen die vinden dat alles wat van anderen is aan hun toebehoort zonder daar iets voor hoeven te doen. Partij van de Achterlijken.

doenormaal! | 03-11-12 | 12:49

@de Bree | 03-11-12 | 12:46 |
Ja. Dat de echt grootverdieners er garen bij spinnen.

Hufter | 03-11-12 | 12:49

het had zo mooi kunnen zijn,een sociaal-liberale samenleving:echt sociaal en echt vrij kan best samen is mijn bescheiden mening
@Pindakaas:beter laat dan nooit:+-jes voor je herhaalde comment

glen | 03-11-12 | 12:49

Er is zoiets als de 'woonlandfactor' welke de CVZ hanteert, welke de zorgkosten in verschillende landen vergelijkt met die van Nederland. De woonlandfactor van Nederland is 1,00. Van de volgende landen is de woonlandfactor in 2012:

België: 0,6760, Denemarken 0,7118, Duitsland 0,7253, Finland 0,5907, Frankrijk 0,7685, Griekenland 0,3324, Hongarije 0,1223, Italië 0,5594, Luxemburg 0,7784, Oostenrijk 0,6279, Polen 0,0863, Portugal 0,3110, Roemenië 0,0437, Spanje 0,4346, Tsjechië 0,2348, Verenigd Koninkrijk 0,6707, Zweden 0,6845, Zwitserland 0,5333
bron: www.cvz.nl

De zorgkosten per persoon in Zwitserland zijn 47% lager dan de Nederlandse. In Belgie zijn de zorgkosten 33% lager en in Tsjechie 76% lager. (in Roemenie kost de zorg 95% minder dan in Nederland, maar misschien is dat een iets te ambitieus streven).

Rara hoe kan dat?

Daar wordt niets aan gedaan door de VVD en de PvdA. Ze streven niet naar een zorgkostenefficientie van Zwitserland zoals NL in het jaar 2000 nog wel had, maar laten het helemaal uit de hand lopen door er een crimineel herverdelingsvraagstuk van te maken ipv een kostenbeheersingsvraagstuk.

tipo | 03-11-12 | 12:48

pius | 03-11-12 | 12:44 De vergrijzing heeft toegeslagen in dat gat, die onrendabelen zijn eigenlijk gewoon bejaarden - maar dat zegt die @de Bree er niet bij natuurlijk, gezien zijn boodschap.

AshleyJ"Ash"Williams | 03-11-12 | 12:47

Ok. luister mensen, als je een (redelijke) baan hebt, dan heb je tot nu AMPER echt daadwerlijk iets in je portemonnee gemerkt van de crisis. En ondertussen wel blijven kankeren op de Grieken et al. dat ze maar moeten inleveren.
Guess what, nu moeten wij met zijn allen ook de broekriem aanhalen en bij de eerste echte gemeenschappelijke pijn staat het land op zn kop.
Ben ik de enige die vind dat een beetje boel hypocriet is?

marxistje | 03-11-12 | 12:47

de Bree | 03-11-12 | 12:46

Lees mijn eerste reactie in dit topic.

Pindakees | 03-11-12 | 12:47

@Pindakees | 03-11-12 | 12:44

Juist. Netjes gedaan dus door de VVD. Maar daar hoor je niemand over.

pius | 03-11-12 | 12:46

De grote vraagt blijft: waarom hebben Rutte en co zichzelf overgeleverd aan de socialisten?
Weten zij soms iets meer?

de Bree | 03-11-12 | 12:46

nos.nl/artikel/436382-spekman-niveller...
"Er gaat veel in de levens van mensen veranderen."
Dit moet voor Spekman de natste droom zijn die hij in jaren heeft gehad. Dit moet aanvoelen als één groot roodgekleurd orgasme. De tijden van kopjes thee, de boel bij mekaar houden en naar mekaar luisteren lijken ver in het verleden te zijn weggezakt nu de ideologische veren één voor één weer zijn teruggestoken op de tooi die hij op zijn heefd heeft gezet. Spekman is het opperhoofd van een Socialistische Beweging die zichzelf hervonden heeft, de rode haan kraait scheller dan ooit en op de achtergrond klinkt zacht maar onmiskenbaar de Internationale.
Mooi niet.
Wat Spekman wil, is waar het CDA en ook GroenLinks bijna aan kapotgegaan zijn, hij wil verder parasiteren op een oude, versleten ideologie die eens zijn nut heeft gehad maar niet meer past op een samenleving die veel complexer en veel weerbarstiger is geworden. Dat kan nu nog even goed gaan, omdat de oude wraakgevoelens opspelen, maximaal worden opgeklopt en zoeter smaken dan verwacht, maar aan het feest zal snel een einde komen als blijkt dat het verwezenlijken van die oude socialistische dromen contraproductief werkt en in het geheel niet meer past in een wereld die schreeuwt om werkelijke hervormingen, niet om simpele nivelleringstruuks.
Dit is de laatste keer dat de rode haan oproept tot revolutie. Die haan is oud, al te oud en zal weldra sterven.

Schoorsteenveger | 03-11-12 | 12:46

Met name de vanzelfsprekendheid waarmee gesproken wordt over een greep doen in de portemonnee van een ander is om te kotsen...

Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 12:45

@de Bree | 03-11-12 | 12:38

Prachtige metafoor inderdaad. Voor het feit dat je een egoïstische zeikzak bent althans.

pius | 03-11-12 | 12:44

Muxje | 03-11-12 | 12:41

U begrijpt toch hopelijk wel dat dat nivelleren u slechts 'n paar euro in de maand kost? Immers gaan de armste er maar 'n tientje in de maand op vooruit. Het grote geld wat hier mee wordt verdient door de overheid wordt weer verdeeld over de belastingverlaging. Daar heeft u pas wat aan als u 128.000+ verdient...

Pindakees | 03-11-12 | 12:44

@eerstneukendanpraten | 03-11-12 | 12:37

Gewoon een beetje spuug is genoeg en dan rammen net zoals met het zorgstelsel.

pius | 03-11-12 | 12:42

Met dank aan Marx Rutte!!!!

Joostmagtweten | 03-11-12 | 12:41

@Lahonda 12:31: Als je het zo verkoopt, dan ben ik voor. Ik kan met wat moeite best 500 euro per maand missen, en ik wil dat ook wel als het nodig is om dit land er financieel weer bovenop te krijgen.

Maar wat als de crisis voorbij is? Dan moet de "crisisheffing" dus ook verdwijnen, en dat is dus precies wat ik in het verhaal van de VVD mis. Sterker nog, deze wijziging heeft een structureel en permanent karakter, en daar ben ik het dus niet mee eens. Nivelleren om de crisis voor de armsten wat te verzachten is prima, maar als het dan weer wat beter gaat moet het terugdraaien van die nivellering de allerhoogste prioriteit hebben.

Muxje | 03-11-12 | 12:41

Spekman heeft de partij wel naar erg naar zijn hand gezet nu de leden geen onderdelen mogen amenderen. Het is gewoon een ordinair SP klapveecongres waar andersdenkenden niet welkom zijn.

JanPaparazzi22 | 03-11-12 | 12:40

De grote klappers moeten nog komen hoor. Maak de stoelriemen maar goed vast. Ik woon in Spanje en als je hier de ellende om je heen ziet slaan, nou maak dan je borst maar nat. Het geld is op.

Er zullen echt nog miljarden en miljarden naar Europa moeten om de euro overeind te houden. Ik snap echt niet dat er Nederlanders zijn die op VVD of PvdA gestemd hebben. Dan vraag je er ook om.

Die hele Euro is sowieso oneerlijk. Hier in Spanje hebben we gratis gezondheidszorg terwijl in Nederland de maandelijkse premies door het dak gaan stijgen. Dan gaan de Nederlanders straks ook betalen voor de zorg in Spanje, of de voetballers als Ronaldo en Messi. Tja, dat is nu het 'eerlijke' Europa.

Probleem is wel dat Spanje niet zomaar de gratis gezondheidszorg kan afschaffen. Dat zou echt een revolutie betekenen. Men probeerde dat deze zomer te doen, maar dat is teruggedraaid. Spanje kent namelijk, anders dan Nederland, geen bijstand, dus mensen die 2 jaar of langer zonder baan zitten in Spanje zitten echt in de shit, en dat zijn er steeds meer.

Maar goed, hoe je het ook went of keert, het hele systeem in Europa is oneerlijk en de verschillen zo groot, dat je dat nooit met 1 pennestreek in Brussel glad kan trekken. Alleen dat al levert revoluties op. Een beetje meer ellende en de hele zaak gaat in elkaar klappen, en dat komt steeds dichterbij. Het enige wat men steeds doet is uitstellen en tijd kopen. Ook nu weer met de ECB die nu obligaties opkoopt en zo de schulden op laat lopen. Nou, alleen nog wachten tot dat ploft...

La Bailaora | 03-11-12 | 12:40

@Mijnbescheidenmening | 03-11-12 | 12:38
Hopenlijk direct na de gemeenteraadsverkiezingen.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 12:40

Fuck de WW.
We hebben het kinderpardon binnengehaald!

Hufter | 03-11-12 | 12:39

@Bart_Bart | 03-11-12 | 12:36

You know me doubleman. Uitstekende analyse;)

pius | 03-11-12 | 12:39

We waren minder slecht afgeweest met de SP aan het roer..

Slipsnifter | 03-11-12 | 12:38

Net weer bij de supermarkt. Een lange rij met onrendabele scootmobielers die voor de ingang zaten te klagen en zeiken. Ik stond in de stromende regen en kon er niet langs.
Een mooie metafoor dunkt me.

de Bree | 03-11-12 | 12:38

Dat zijn ook allemaal arbeiders, die daar zitten te klappen.
Dat zie je gelijk.

de honden blaffen... | 03-11-12 | 12:38

hoe je het ook wendt of keert, de PVV is de enige rechtse niet-socialistische partij van Nederland. En zal bij de nieuwe verkiezingen TK2016 (?) flink aan stemmen winnen. Gegarandeerd.

Mijnbescheidenmening | 03-11-12 | 12:38

@varossieau | 03-11-12 | 12:33

Rechts lullen en links vullen is juist het probleem in deze. Wel even opletten.

pius | 03-11-12 | 12:37

@Lahonda | 03-11-12 | 12:31

Mensen zoals jij Lahonda, daar gaat Nederland stuk aan. Want die 100 a 200 euro van jou is niet bedoeld om de crisis te bestrijden, maar om te nivelleren. En waarom dat slecht is ga ik je niet uitleggen want ik gok dat je er niks van zult snappen.

dikke kutlul | 03-11-12 | 12:37

Alweer problemen met links. Is een guur-rechtse dictatuur niet het overwegen waard?

lichtpunt | 03-11-12 | 12:37

@ Pius 12:32

Wel genoeg glijmiddel gebruiken hè?

eerstneukendanpraten | 03-11-12 | 12:37

Strategisch stemmen op vvd en dan eerlijk delen haha
Instandhouding euro mythe, multikul en graaicultuur kost knaken voor de middenklase beste mensen, linksom of rechtsom.... helaas. Keiharde natuurwet.
Btw, heeft vestia baas zijn vakantievilla al voltooid op Bonaire van zijn welverdiende vertrekpremie van 3,5 mln ?

claro | 03-11-12 | 12:37

@pius | 03-11-12 | 12:32
Oja, Piratenpartij, dat was het.

SP was zeker omdat je voor iemand anders mocht stemmen. Diegene zei PVV, maar jij hebt stiekem SP aangevinkt ;-)

Gelukkig heb je in ieder geval niet PvdA of VVD gestemd. Dan had je nu, net als 35 procent van de Geenstijl bezoekers, enigszins schaamrood op de kaken gehad.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:36

@Weerduivel | 03-11-12 | 11:55
Die worden meer dan gecompenseerd door het lagere tarief in de hoogste belastingschijf. Bij vijf keer modaal of meer ga je er op vooruit.

Borakh | 03-11-12 | 12:36

Even een microffon onder de neus houden: "Wat gaat u er op vooruit, meneer Spekman?"

omanders | 03-11-12 | 12:35

@Van Duyvenbode | 03-11-12 | 12:24
Al sinds jaar en dag zijn belastingen en premies (of het nou de AOW-premie, de AWBZ-premie, de toeslagen of zorgpremie is)
de instrumenten van het regeringsbeleid.
En vergeet subsidies niet: (aankoop eigen huis, A-label van auto's
of geen mrb bij oldtimers)
Wat mij alleen interesseert is wat ik aan netto en besteedbaar inkomen overhoud.

Guy de Lombard | 03-11-12 | 12:34

Weet iemand het inkomen van Spekman? Want ik wil even weten of hij zelf ook inlevert, net als de mensen die hij uitlacht. God weet dat dat een hele leuke rel kan worden.

omanders | 03-11-12 | 12:33

Links lullen, rechts vullen. Salonsocialisten! Ongezien de pleuris kunnen ze krijgen wat mij betreft

varossieau | 03-11-12 | 12:33

Ik betaal helemaal NERGENS meer voor!

_pacman_ | 03-11-12 | 12:33

@Bart_Bart | 03-11-12 | 12:30

Nee. De vorige keer heb ik VVD gestemd( hoe ziek kon ik zijn) en deze verkiezingen SP en piratenpartij. Ik ben zo flexibel als een anus op een homofiele swingersparty zoals je weet.

Waarvan akte.

pius | 03-11-12 | 12:32

Met de rente die wij krijgen op onze staatsleningen zou ik het wel weten ... maak een mooie geheime defensiepot of noem het investeringen in infra, leen een grote berg goedkoop geld en herfinancier een deel van de huidige schulden. Alles lekker buiten de begroting houden en niets melden aan de Brusselse maffia. De Grieken hebben ons ook jarenlang kunnen belazeren, moet dus geen probleem zijn om alles onder te de tafel te houden ... dus Rutte aan het werk nu en kom eens met wat goede maatregelen, luie 'liberale' hond !

Rebellis | 03-11-12 | 12:32

Didi heeft naast de lakens ook alle VVD plannen door de reet van Rutte gezogen.
Tevens de hele lobbis frontalis opgezogen waardoor Rutte als een lachende zombie rondloopt

Rest In Privacy | 03-11-12 | 12:31

Dus de mensen die meer dan 1x modaal verdienen zijn nu boos omdat ze 100 a 200 meer per maand meer gaan betalen?

Het is crisis mensen, in het ergste geval ga je dan niet 3x maar 2x op vakantie. Of je gaat wat minder uit eten.

Qua levensstijl ga je dus gewoon van riant naar redelijk riant. Das even wennen en ook klote, maar you can do it!

Lahonda | 03-11-12 | 12:31

Niet zo zeuren men wilde Rutte en nu heb je Rutte. Dit is een feestje voor de democratie. Ik begrijp de commotie niet zo. Het regeerakkoord is een vertaling van dr verkiezingsprogrammas. Nu ook niet achteraf gaan zeiken. Gewoon genieten en ff krom liggen de aankomende jaren. Leve greece!

peetje | 03-11-12 | 12:31

De maatschappelijke ladder, zodat de PvdA die onder je kont uit kan trappen.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 12:30

@pius | 03-11-12 | 12:28
Heb jij geen PvdA gestemd trouwens?

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:30

Blij dat ik LP gestemd heb.

Willem VanDer Decken | 03-11-12 | 12:30

De toestand van het land in een grafiek van het CBS, emigratie immigratie.http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2012/2012-3547-wm.htm
Geen enkele reden voor een feestje.

de honden blaffen... | 03-11-12 | 12:30

Die PvdA'ers zeggen in tien minuten meer enge en radicale dingen dan Geert Wilders in zijn hele leven heeft gezegd.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:29

OMG, Didi haalt het communistissche vijf jaren plan aan

Ing. eslapen | 03-11-12 | 12:29

funkyd | 03-11-12 | 12:25

Nee, dat is Joris

Van Duyvenbode | 03-11-12 | 12:29

'Wat ons pijn doet is dat illegaliteit strafbaar wordt' zegt oppergek Spekman.
Ik haak af, ik kan dit niet aanhoren zonder met zware dingen te gaan gooien.

Ad Fundum | 03-11-12 | 12:28

Het progressieve stelsel had gewoon volledig doorgevoerd moeten worden zodat de echte rijken veel meer moeten betalen en de middenklasse op een normale manier belast word. Zoals de SP voorgesteld heeft zeg maar.

pius | 03-11-12 | 12:28

Zag ik nou Breivik op de parkeerplaats, of is dat een acteur?

funkyd | 03-11-12 | 12:25

het lullige is ook nog dat rutte ii helemaal niet gaat bezuinigen, er is hoogstens een afname in de toename van de uitgaven.

cumshaft | 03-11-12 | 12:25

Nou, daar kan je het mee doen, Mark. Gister had je het over knopjes waaraan nog gedraaid moet worden en plaatjes die nog moeten worden ingevuld, vandaag geeft Spekman daar zijn visie op: er is geen sprake van terugkrabbelen waar het de nivellering betreft. En waarom zou hij ook? Knopjes of niet, de getallen staan gewoon glashard in het regeerakkoord, en afspraak is afspraak, toch?

Ik weet werkelijk niet wat Mark bezielt, maar dat hij zich zo gemakkelijk onder de voet laat lopen door de PvdA geloof ik ook niet. Cijfertjes zullen wel niet zijn sterkste punt zijn; en misschien heeft hij zich in de luren laten leggen door het CPB die noemde dat modaal er 2% op vooruit ging, en 3x modaal slechts 0.6% op achteruit. Maar de klappen zitten in het gebied daartussen, en dat had je kunnen weten, Mark, als je even de effecten rond de heffingsgrens had berekend.

Wat die knopjes betreft denk ik al dat ik weet wat er gaat gebeuren: er komt een soort gezinstoeslag of kostwinnerstoeslag, of ze draaien de verlaging van de vergoeding voor kinderopvang wat terug. Dan heeft de VVD weer wat en kan de PvdA goede sier maken met coulantie jegens gezinnen. En is de alleenstaande opnieuw de lul. Maar ook dat went...

Muxje | 03-11-12 | 12:25

Hans Spekman is toch zelfs ook dak- en thuisloze geweest?

Of heb ik dat ergens verkeerd opgevangen.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:24

* kots *
zielig tafereeltje schetsen over daklozen bij de betaalautomaat van de parkeergarage...

Hufter | 03-11-12 | 12:24

Het probleem zit hem, meer dan in de partijen die het door moeten voeren, in de 16 miljard bezuinigingen en het feit dat we roomser dan de paus willen zijn waar het ons begrotingstekort betreft.

Zo een bezuinigingsbedrag is, na de forse vorige bezuinigingsronde, nooit en te nimmer door te voeren zonder veel pijn voor de burger.

En de door de IMF en EU opgelegde hervormingsagenda en de zegeningen van ons coalitievormingssysteem doen de rest.

We zijn gewoon de lul met zijn allen de komende tien jaar.

pius | 03-11-12 | 12:24

Guy de Lombard | 03-11-12 | 12:20

Daar heb jij gelijk in. Geld maakt arrogant. Neemt natuurlijk niet weg dat je geen inkomenspolitiek moet voeren via zorgpremies. Dat moet je doen via de belastingen. En ik ben ook niet tegen nivellering, maar dan wel eentje op economische gronden: nivelleren door productie hiernaartoe te halen en zo de mensen goedbetaalde arbeid te verschaffen.

Van Duyvenbode | 03-11-12 | 12:24

Lol ik dacht dat het zanger rinus was zo op het eerste gezicht

maggoth | 03-11-12 | 12:24

@Guy de Lombard | 03-11-12 | 12:20 |

Precies. Die reaguurders moet zeggen hardwerkend mensen MET talent.

roze_bril | 03-11-12 | 12:23

Mede dankzij die Spekmans met zijn linkse outfit gaat ons hele land kapot .
De linkse rat is nu live op politiek 24 ,zum kotzen.

Amsterdam Hustler | 03-11-12 | 12:22

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:20

Dat is ook precies wat ik heb gedaan. Enige partij die de daadwerkelijke problemen in ons (financiële) systeem durft aan te wijzen. En daar bovenop rekening willen houden met een beetje dierenwelzijn.

Pindakees | 03-11-12 | 12:22

Als je het topic leest schiet je in de lach en denk je wat een feest.... maar ineens komt dan de snoeiharde waarheid naar boven...

€450,- per maand zou ik bijv. moeten gaan betalen zodat menig tokkie alhier met een gerust hart zijn hollandia bier kan blijven zuipen de hele dag. Die verdient langzamerhand haast evenveel als ik met alle subsidies die ze krijgen.

overVecht | 03-11-12 | 12:22

Volksvertegenwoordiger?
Lamenielache.

Laitning | 03-11-12 | 12:22

@Guy de Lombard | 03-11-12 | 12:20
Zie vorige topic.
Achteruitgang is al 8 a 9%.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 12:22

O god, die speknek met z'n nasale huilstem...
* teiltje grist *

Hufter | 03-11-12 | 12:21

Wat is dat toch voor een geouwehoer dat de VVD'-ers altijd diegene zijn die denken dat zij het hardste werken. Weleens een stratenmaker bezig gezien of een verpleegkundige.
Vaak zijn het zakkenvullers die met een bekakt accent geboren zijn.
Of anders would be.
Vuile handen maken doen zij slechts als ze geld aan het witwassen zijn.

En trouwens, neem nu eens de moeite om de werkelijke inkomenseffecten van de nieuwe zorgwet uit te rekenen i.p.v. iedereen na te bléren. Dan blijft er behalve stemmingmakerij niet zo heel veel over.

Guy de Lombard | 03-11-12 | 12:20

@Pindakees | 03-11-12 | 12:18
Ja.

Als linksgroene kuthippie heb je het tegenwoordig ook niet makkelijk. Waar moet je nog op stemmen?

Partij van de Dieren dan maar.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:20

Ze moeten hun eigen borrel betalen, dus geen dronken mensen.

bennutzat | 03-11-12 | 12:20

@denoorman | 03-11-12 | 12:16
maar het zijn wel zaken die gecorrigeerd moeten worden (want er word massaal misbruik van gemaakt). Dat zijn duidelijk dingen die door de ministeries op de agenda zijn gezet en het maakt niet uit wie er op de ministersstoel zit, ze hebben het gewoon maar uit te voeren.

damnschreeuwer | 03-11-12 | 12:19

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:15

Tja, ik vraag me ook een beetje af waarom er nog geen liberale, rechtse partij is begonnen. Volgens mij zit je daar zo aan een tiental zetels. Moet je het natuurlijk niet zo idioot doen als de LP.
.
Overigens, zou ik er als links groene kuthippie daar nooit op stemmen maar dat is een ander verhaal.

Pindakees | 03-11-12 | 12:18

WHO is John Galt.?

vetkleppert | 03-11-12 | 12:18

Veel allochtonen in de zaal trouwens.

Mooi om te zien hoe betrokken exotische Nederlanders altijd zijn. Helemaal bij een partij die zo goed opkomt voor de belangen van -laag opgeleide, kansarme mensen- grote aantallen allochtonen.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:18

@Sliptong | 03-11-12 | 11:56
U heeft het bij het rechte eind, ook al beseft U het misschien zelf niet. Maar dat is iets uit de bezettingstijd.

Heiner | 03-11-12 | 12:17

Ze lopen de polonaise bij de Partij van de Afgunst. De socialistische heilstaat komt eraan. Mensen die werken worden gepakt. De VVD heeft gescoord op zaken waar de gemiddelde VVD-er niets aan heeft. Minder WW, sneller ontslagen worden, aanpassingen in hypotheekrenteaftrek, later met pensioen. Daar wordt ook een vvd-er niet blij van.

denoorman | 03-11-12 | 12:16

Ik gun ze de heerlijke zalm van Foppen en hoop op een extreem en effectief virus ...

Rebellis | 03-11-12 | 12:16

Jopie2009 | 03-11-12 | 12:08

De hedendaagse slaven geloven dat ze vrij zijn. De Romeinen waren tenminste nog zo eerlijk dat ze deze onzin niet verkochten aan hun slaven. Die zeiden gewoon: je bent een slaaf en niets meer.

Van Duyvenbode | 03-11-12 | 12:15

@Pindakees | 03-11-12 | 12:10
Ja, dat hebben ze heel slim gedaan.

Het was ook wel makkelijk. De rechtse kiezer moet ergens terecht kunnen. Het CDA werd links, en was rommelig. De PVV is gebrandmerkt als nazipartij, dus dat kan voor velen ook niet.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:15

En de bingo is begonnen. Nr 48.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 12:15

Jullie kunnen feesten wat jullie willen, Spekmansen, maar die inkomensafhankelijke zorgpremie komt er niet.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 12:13

@Jopie2009 | 03-11-12 | 12:08
Glasheldere analyse van de huidige situatie.

Slipsnifter | 03-11-12 | 12:13

Je kunt het beste zo weinig mogelijk doen tot je een comfortlevel hebt bereikt waar je mee kunt leven. Gewoon om niet te veel dingen te sponsoren waar je niks dan last en ergernis van hebt.
En als het effe kan zwart. Heel veel zwart.
Laat de boel maar klappen.

vetkleppert | 03-11-12 | 12:12

"Meer dan 40 onderwerpen waar de achterban het niet mee eens is", aldus Miep presentatrice.

Laten we stellen dat het feestje tot 18.00 duurt. Betekent dat elk onderwerp binnen 9 minuten op steun van de achterban kan rekenen.
Zo diep zakken we in deze democratie.. *hoofd schudt en biertje open trekt*.

niksdoenerT | 03-11-12 | 12:12

* Denkt aan Brabant hallen, SP shirts en rotte tomaten *

Ing. eslapen | 03-11-12 | 12:10

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:06

Excuses, klassieke achterban. Dat mensen die daar onder verdienen ook dachten dat zij werden bedoelt met 'hardwerkende Nederlanders' alleen maar omdat ze hardwerkten, is een ander verhaal. VVD is géén volkspartij, komt alleen op voor de allerrijkste en de ondernemers, dat zien we keer op keer, en nu weer. Maar telegraaflezende hardwerkende middeninkomens trappen er toch iedere keer weer in.
Al moet ik wel zeggen dat de VVD geniaal heeft gedaan. Ipv van graaiers en ondernemers, de term 'hardwerkende nederlanders' te gebruiken.

Pindakees | 03-11-12 | 12:10

Draag je al 75% van je inkomen als werknemer af aan de schatkist. Krijg je nog even een trap na van meneer Spekman. Bovendien behoor je ineens tot een speciale groep mensen... " die mensen ".
.
Hebben ze je thuis niet geleerd Spekman, dat je een beetje fatsoenlijk moet omgaan met werknemers die jouw inkomen mogelijk maken en de economie van Nederland draaiende houden.

sterke koffie | 03-11-12 | 12:10

Ze zijn nog niet eens in staat om op een stoeltje te gaan zitten.

bennutzat | 03-11-12 | 12:08

Het lijkt wel of we weer in de Middeleeuwen cq Romeinse tijd zijn beland. De "middenklasse" is in feite de klasse van slaven en lijfeigenen: ze zijn -economisch gesproken- op het toppunt van hun kunnen. En daarmee uitermate bruikbaar voor de elite omdat daar het meeste belasting te halen valt. Uiteraard wordt hun beeld voorgehouden dat ze met hard werken kunnen toetreden tot de elite, maar dat is slechts een enkeling gegeven. De elite heeft ze compleet in de tang: door hun overkoopbare Vinex-woning zijn ze aan de grond gebonden en door strenge controles kunnen subversieve elementen snel onschadelijk gemaakt worden.

Daarnaast is er nog een onderklasse, die ervoor zorgen dat de elite in het zadel kunnen blijven zitten. In ruil daarvoor ontvangen ze gratis geld, huursubidie, zorgtoeslag, gratis meubels, bruin/witgoed en andere faciliteiten.

Jopie2009 | 03-11-12 | 12:08

Oh, dus als je meer dan 120K verdient ga je er op vooruit? Dus dankzij de PvdA ga ik meer verdienen volgend jaar. Nou, dat is inderdaad wel een feestje waard.

roze_bril | 03-11-12 | 12:08

Wie worden er weer gepakt? De middenstand en modaal+. De niet willen werkende want het past niet bij ons, de luie uitvreters en de schoffelende herintreders, de wouterbossen, VVD parelkettinkjes en uberrijken worden uiteraard weer gematst.
Ik kan het gelul over brede schouders en eerlijk delen trouwens niet meer aanhoren. Hardwerkende mensen bruut van achter nemen en die luie werkschuwe flikkers en bloempotkapselkakertjes die hun miljoentjes van pappa kregen of leuke 400K+ baantjes van de carrousel cadeautjes geven.
Tis meer eerlijk stelen...

majorkingkong | 03-11-12 | 12:07

als iedereen straks hetzelfde bestedingspatroon heeft, de natte droom van de pvda, waar wil de pvda dan uiteindelijk hun geld gaan halen aangezien er geen 'brede(re) schouders' voor de zware lasten zijn...
dan stemt niemand meer op ze omdat ze iedereen gaan raken in de portemonnee en dat is waarom samsom het goed deed, de rijken de schuld geven en lekker wijzen...
zodra de rijkdom (door overheidsbemoeienis) 'gelijkwaardig' verdeeld is, is het over met de pret, wat ik je brom...

de beer van de meer | 03-11-12 | 12:07

Ah, Spekman leest ook mee en heeft het geluid aangezet, kunnen we allemaal meegenieten hoe communisten een feestje vieren.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 12:06

@damnschreeuwer | 03-11-12 | 12:05 | + 0 -
Marcel van Dam, is dat niet een tegengestelde minderwaardig mens? Of te wel een Ubermensch? Dat was hij toch?

Kaas de Vies | 03-11-12 | 12:06

@Pindakees | 03-11-12 | 11:57
De 41 zetels komen by far niet uit de groep die 128.000+ verdient.

Hun echte achterban is dus veel en veel groter dan alleen die groep.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:06

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 12:04

Graag gedaan. Heb je ook nog 'n huis om die muur heen of heb je die muur al onder de geslagen brug gezet?

Pindakees | 03-11-12 | 12:05

Zolang mensen nog chips en Aldi-cola kunnen kopen, gaat het feest door. Het wachten is tot ze dat ook niet meer kunnen.

bennutzat | 03-11-12 | 12:05

Dit gedrag van Spekman vind ik zeer stuitend. Ik durf zelf te stellen dat het sterk polarisend werkt.

"Ha ha wij vieren feest op jullie graf"

Maar goed socialisten staan bekend om hypocriet en schofterig te zijn en er rare "eerlijkheids" waanideeen op na te houden.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 12:05

@das_Freudenmädchen | 03-11-12 | 11:57
Marcel van Dam mocht vandaag het tehuis niet uit van de zuster. hij had vannacht een ongelukje gehad in z'n bed, zei ze

damnschreeuwer | 03-11-12 | 12:05

Klopt het dat we het feestgedruis niet kunnen horen of ligt dat aan mijn pc?

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 12:04

Briljant, die Spekman. "Waarom zou ik medelijden moeten hebben met iemand die 70.000 euro verdient?"

Pol Pot is terug op aarde. En hij heet Hans.

vraagstaart | 03-11-12 | 12:04

@Pindakees | 03-11-12 | 12:02
Thnx.
*met hoofd tegen muur bonkt*

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 12:04

Jet Klijnsma en Hans Spekman.

Die naïeve, sociaal wenselijke, empatische kutgezichten van ze.

Alle armen maar geld blijven geven, ten kost van hogere belastingdruk, terwijl ze kunnen en moeten weten dat ze huidige armen uiteindelijk niet helpen, en nieuwe armen creëren.

Het enige waar die mensen aan denken is zichzelf. Is hun eigen gevoel van Moeder Theresa zijn. Van goed en sociaal zijn. Van aardig gevonden worden door anderen.

Het zijn populisten in de meest schadelijke zin van het woord.

Bart_Bart | 03-11-12 | 12:04

De crisis is een fantastisch moment om te hervormen.
Nederland leeft al bijna 100 jaar boven haar stand.
Een begrotingstekort van 3% betekent in feite meer dan 15% over budget.

Oftewel, Nederland leeft 3% boven haar stand.
En publiek Nederland leeft 15% boven haar stand.

Om die enorme staatsschuld weg te werken is het een eenvoudig rekenen:
Iedere Nederlander in de private sector levert 6% in.
Iedere Nederlander in de publieke sector levert 30% in.

Zo werk je de staatsschuld terug.

Maar wat doen VVD en PvdA? In plaats van de kosten terugbrengen, leggen ze de kosten bij de burger neer.

GODVERDOMME! Wie heeft in eerste plaats die schulden gemaakt! Ik niet! Het waren de PvdA, VVD, D66, CDA en alle andere partijen die niet met geld kunnen omgaan!

Ik ben best bereid in te leveren. Wordt hoog tijd.
Maar dan wel collectief, en juist daar waar men al jaren onterecht zo boven haar stand leefde.

Solidariteit moet van 2 kanten komen. Zo niet, dan ben ik weg.
Ex-pat, met geld in buitenlandië. Stik er maar in, MARX RUTTE!

ZDEV | 03-11-12 | 12:03

Vanmiddag het feestje voor lutsers met het spelletje wie de langste neus kan trekken naar de (hard) werkende midden- en hogere middenloonverdieners.
Terwijl ze niet in de gaten hebben dat de echt GROOTverdieners de spekkopers zijn in dit verhaal en dus het grootste feest kunnen vieren...

Hufter | 03-11-12 | 12:03

Hopelijk hebben ze flink veel rozen ingeslagen zodat de bloemist ook de zorgpremie kan betalen.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 12:03

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 11:59

Spekmans himself. Samsom, Rutte, PvdA-zorggraaierts zoals Wouter Bos, VVD-tuig-ambtenaren en de rest van de klassieke VVD-achterban die 150.000+ verdienen.

Pindakees | 03-11-12 | 12:02

De nieuwe regelgeving wat betreft de zorgpremie is

Niet bezuinigen
Niet solidair
Niet doeltreffend

Het helpt ons land geen ene meter vooruit, behalve dat een bepaalde ideologie lekker mag nivelleren zodat ze hun ineffectieve droom dichterbij zien komen.

Bezuinigen. 30% minder overheid, NU! Kan gewoon, maar ze willen het niet, we halen het gewoon bij de mensen.

Nederland is een rijk schip maar met de kapiteins van de afgelopen 15 jaar varen we zo tegen onze eigen "fiscale klippen" aan.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 12:01

Aanschouw hoe de ze weer vanonder hun tegel tevoorschijn komen kruipen.

Nestorix | 03-11-12 | 12:00

Die Darwin-award is inmiddels wel binnen dus nu weer serieus aub PVVDA.

JanPaparazzi22 | 03-11-12 | 12:00

@ slibtong 11:56

Het had niet veel gescheeld hoor. Als von Braun en Oppenheimer iets eerder met de atoombom waren geweest was spraken we nu Duitsch...

eerstneukendanpraten | 03-11-12 | 12:00

Voor wie is nivelleren een feest?
Zeg dat eens, Spekmans.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 11:59

Boeten voor bijstandstrekkers.

Schreeuwmeeuw | 03-11-12 | 11:58

@eerstneukendanpraten | 03-11-12 | 11:56
Maak je maar niet ongerust, die krijgt vast wel een paar mooie bonussen en een loonsverhoging nu zijn partij weer aan de macht is.

Slipsnifter | 03-11-12 | 11:58

Ik zou best een feest willen geven.
Helaas heeft de Portemonee van de Ander dat onmogelijk gemaakt.

Ing. eslapen | 03-11-12 | 11:58

Spekman en co hebben alle recht op een feestje. Maar niet van mijn zuur verdiende centen.

niksdoenerT | 03-11-12 | 11:57

Van de regen in de drup.

Plukkiehaar | 03-11-12 | 11:57

Als je feest viert omdat iemand ander niet blij is dan ben je een raar mens.

Dat is gewoon basale waarheid. Als je alle politieke achtergronden of welke achtergronden weghaalt dan blijft overeind staan wat ik net schreef.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 11:57

Marcel van Dam, Wim Kok of Wouter Bos al gezien? Iemand?

das_Freudenmädchen | 03-11-12 | 11:57

Telegraaf-nieuws-stijl.
..
Zal ik nog maar 'n poging doen? Geen zin om wéér een nieuw tegeltje te schrijven dus dan maar kopieren van het vorige topic;

Lieve Peter, nog maals; Dit is geen nivelleren. Dat nivelleren gaat slechts om 'n paar euro. De onderste laag die er van zou moeten profiteren gaat er maar 'n paar euro in de maand op vooruit. Waar de truc zit, is dat het geld dat de overheid hiermee binnenhaalt, terug komt in de belasting verlaging. Daar schiet je, als je net iets meer dan modaal verdient, geen flikker mee op. Al helemaal niet als je net 70.000 verdient. Maar wel als je 128.000+ verdient, dan ga je er met dit trucje weer vrolijk op vooruit, en voila, zie daar je verklaring waarom de VVD voor is. Hun echte achterban gaat er op vooruit, de middenklasse wordt genaaid, en de PvdA kan worden afgeschilderd als de boeman (niet geheel onterecht overigens).
..
En bijna iedereen trapt erin.

Pindakees | 03-11-12 | 11:57

Wat sliptong zegt.

_pacman_ | 03-11-12 | 11:57

Wouter Boslim verdient maar € 400.000 voor vier dagen per week. Moet hij geen tegemoetkoming voor zijn gestegen ziektekosten?

eerstneukendanpraten | 03-11-12 | 11:56

Nogmaals bedankt, dom stemvee..

Slipsnifter | 03-11-12 | 11:56

We waren beter af geweest onder de Duitsers. Ow, wacht.

Sliptong | 03-11-12 | 11:56

Die rijke PvdA'ers (die moeten er toch ook zijn) zullen toch ook niet zo blij zijn met de enorme verhoging van de premie lijkt mij. Of durven die niks te zeggen?

Weerduivel | 03-11-12 | 11:55

Dit kabinet gaat er alles aan doen om werken zo onaantrekkelijk mogelijk te maken, in de asociale wereld van Samson/Spekmans moet niets doen en profiteren de norm worden, we kunnen niet snel genoeg nieuwe verkiezingen krijgen.

smdyasc | 03-11-12 | 11:55

PVDA: Tja, had je maar niet VVD moeten stemmen.

blandurego | 03-11-12 | 11:55

Man wat vroeg, de achterban slaapt nog

Oeloeboeloe | 03-11-12 | 11:55

Het leven in Nederland is een feest.
Je moet wel de slingers van jezelf, je buurman en je neef in griekenland betalen...

King of the Oneliner | 03-11-12 | 11:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken