Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66-politica: 'ik betaal geen premie voor sloebers'

d66mutsmetmening.pngEven allemaal zwaaien naar, Meltem Kaya. Hallo, Meltem Kay, bestuurslid D66 Amsterdam Nieuw-West (a.k.a. Jeroenmirckistan) en net weer terug op Twitter [aldus bio]. Stel je zelf eens voor aan het landelijke publiek met een boude uitspraak: "ja, ik ga als hardwerkende, hoogopgeleide vrouw toch getverdegetver niet betalen voor armoedpaupers die zichzelf de vernieling in helpen met kettingroken, comazuipen en vet eten?" Uh, Meltem, je bedoelt dat je vindt dat je veel zorgpremie moet gaan betalen en jij ziet als oorzaak de uittrekkingsroker, de bijstandszuiper en de zorgtoeslagfrituurder? En niet het feit dat Rutte-2 zijn ziel aan de duivel Diederik Samsom heeft verkocht? En dat is geen geintje ter provocatie? "Nee, fucking paupersloebers met hun keuze om te leven zoals ze zelf willen, bah." Ah, okee. Succes met de shitstorm. "Oh, dan is het sarcasme." Goed. Of Meltem is een D66'er met een identiteitscrisis vanwege keiharde mening, of Meltem is de eerste reaguurder [van het soort wat hieronder stelt dat de ophef raar is omdat ze gewoon een goed punt heeft] die het schopt tot D66-politica. Wij gaan voor antwoord C: beiden. Verder: 'Alle lage stadsdeelbesturen moeten nu stoppen met geld uitgeven, ideeën bedenken, en überhaupt bestaan. Wij weigeren er anders voor te betalen!'

Reaguursels

Inloggen

jaja kom de nederlander niet aan zijn centjes dan word hij vals.

wel groot spreken over sociaal zijn enz maar niet uit de zak van je zelf.

daarom zijn de socialisten ook echte deelers en de vvd aanhang rotte egoisten die alleen aan zich zelf denken.

gider | 02-11-12 | 10:03

Beste Melten, er zijn ook mensen wie leven, ik weet dat u daar nog nooit aan toe bent gekomen. Ga lekker roken/zuipen en zet soms het vet aan, daarnaast kun je ook sperma gaan slikken dit schijn heel gezond voor vrouwen te zien, en met zo'n centenbek zal er best wel wat mililiters in kunnen, en grote negers houden ook van zo'n neus!

flask | 02-11-12 | 08:33

beste meltem: dat had je familie moeten bedenken toen ze naar nederland kwamen.

bekijket | 02-11-12 | 05:59

Haar avatar is wat ik noem een "neusshot"

drivebyguy | 02-11-12 | 01:57

We krijgen nu een voorproefje van wat ons te wachten staat, met de intro van de nieuwe voorstellen van de aanstaande regering.
De financiële meltdown vond plaats in 2008. De gevolgen sijpelen nu langzaam door naar de maatschappij, wereldwijd. Maar het druppelen gaat vanzelf over in een gestage stroom shit uit de hemel van de grootfinanciers. Zij hebben de wereld ingezet op de goktafel van het OTC derivatives casino. Sluit binnen 5 jaar honger en oorlog in Europa niet uit. De afbraak van de economie gaat binnenkort in een stroomversnelling. Dit systeem is verrot en levensgevaarlijk.

Van Duyvenbode | 01-11-12 | 23:35

Als zij haar lange kin laat inkorten moeten anderen toch ook meebetalen, wat ligt zo'n centenbak nou te lullen!

rollemanneke | 01-11-12 | 23:30

Brou Is Back | 01-11-12 | 20:35
Jouw levensstijl is geen garantie voor een lang en gezond leven...
.
Persoonlijk weiger ik te betalen voor de tig lieden (per week) die zo nodig moeten sporten en hierdoor allerlei blessures oplopen.
Van gekneusde ledematen tot abrupt hartfalen en alles wat hier tussenin zit.
.
Het grootste probleem is het collectieve, socialstische geneuzel.
Schaf de collectieve rommel af en verzeker jezelf.
Gelijk Singapore, werkt prima.
Max. 10% belasting betalen en de rest regel je maar lekker zelf.
.
In NL betaal je 52% belasting en de rest moet je ook nog zelf regelen of betalen.

Ommezwaai | 01-11-12 | 23:18

Tevens, al die foundation op d'r gezicht. Zij lijkt wel een Muppet!

yayajippiehippie! | 01-11-12 | 23:05

Zij kankert tegen de verkeerden, namelijk

A. Het is de overheid zelve die de corporaties zoals de zorgverzekeraar, het hand boven het hoofd houdt. Door hen te hebben geholpen aan monopolie. En deze kartelvorming instand te houden per wet, opgelegd aan de burgerij rijk en arm. De zorgevrzekeraar mag nu zelf de hoogte van haar prijzen bepalen en vermommen met de meest onzinnige smoezen tot in den treure. Dan is het toch geen raketwetenschap dat de prijzen ieder jaar exponentieel omhoog gaan? Gaat zij als politica hier wat tegen doen of alleen Twitteren zonder erbij natedenken? Wat heeft zij eigenlijk dan gstudeerd? Ga je schoolgeld terugvragen Kaya!

B. Of een uitkeringtrkeker zijn/haar leven wil verpesten door elke dag junkfood te eten, mag een individu nog altijd zelf bepalen.

Naar mijn mening kankert zij dus tegen de verkeerden, wat een domme tr*

yayajippiehippie! | 01-11-12 | 23:03

Hallo betaalaotomaat, wat stoppen ze dan tussen het broodje kebab?

Bibi-Thee | 01-11-12 | 22:22

@Ella | 01-11-12 | 20:35
Wat denk je dat de kosten zijn van alle ziekten die zij krijgen wegens hun ongezonde levensstijl?

doenormaal! | 01-11-12 | 22:16

Alle moslim moeten nu stoppen met hun dochters en zonen besnijden of hun dochters te executeren of verminken vanwege gekrenkte eer, tot die tijd rookt ik me lekker de kanker en stel voor dat alle zeiksnorren hetzelfde doen.

de betaalautomaat | 01-11-12 | 21:18

Kan iemand D66 even vertellen dat ze iemand gemist hebben bij de basistraining social media?

Xaphire | 01-11-12 | 20:40

Laaggeschoolde mensen die roken, drinken en vet eten, gaan dood voor ze AOW krijgen.
AOW Netto € 1.008,56 per maand. x 12 maanden x 15 jaar = € 181.000.80
Reken maar uit, Dat een bespaart een hoop geld.
Hooggeschoolde mensen krijgen heel lang AOW en pensioen.
Dan als ze heel oud zijn gaan ze nog dement of met parkinson 5 jaar het verpleeghuis in.

www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedra...

Ella | 01-11-12 | 20:35

Ik spendeer dagelijks een klein vermogen aan gezond eten en de sportschool en ik weiger dus de zorgverzekering voor al die linkse, bankzittende, uitkeringtrekkende, subsidie en toeslagen slurpende, rokende, zuipende, frietvretende en vieze schijthondenhoudende paupers te betalen.
.
Weg met deze tokkietaks, en weg met de VVD. Dat laatste merken ze binnenkort bij de verkiezingen voor de gemeenteraad. Ik stem dan weer PVV. Is ook geen oplossing, maar het is de enige manier om die Rutte terug te naaien!

Brou Is Back | 01-11-12 | 20:35

Meltem had vroeger een piemel. Tegenwoordig misschien ook nog wel.

Montgomery Burns | 01-11-12 | 20:31

Een volslagen idiote toestand.
Gelooft het hoger-opgeleiden-cultuurtje nou echt dat zij tot de bovenklasse behoren?!
Dan heb ik nieuws: u behoort evenzeer tot het plebs als de armsten in ons land.
U bent evenzeer een tokkie in de ogen van rijkmans, en u bent evenzeer gebonden aan de wetgeving.
U behoort niet tot DE club, ook al hebt u een paar miljoen op de rekening staan.
Want DE club staat boven elke wetgeving, aangezien DE club de wetten maakt.
Het idiote zit hem hierin dat de sociale stratificatie in ons land in feite een opdeling is in de onderklasse/het plebs/alle tokkies bij elkaar.
En wat DE club doet is de verschillende lagen tegen elkaar opzetten, zodat DE club zelf buiten de aandacht bljft. Zo speel je de ene groep tegen de andere uit en creëer je blijvende frictie met... juist ja, geld! Geld dat ook gecreëerd is door DE club!

Rest In Privacy | 01-11-12 | 20:30

En als je in de wachtkamer zit en er zit een bijstandstokkie vóór je die 20 euro p/m betaalt, terwijl jij enkele honderden euro's meer aftikt, dan ga je toch verdomme eisen dat jij eerst geholpen wordt? Je betaalt daarvoor.

doenormaal! | 01-11-12 | 19:57

Laat mensen een nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij op zijn minst als ze maar 20 euro zorgpremie hoeven te betalen en toch volledige zorg krijgen.

doenormaal! | 01-11-12 | 19:54

Mensen krijgen de zorg die ze verdienen. Verdienje niks, betaal je geen of nauwelijks premie dan ook geen zorg of nauwelijks zorg. Wil je goed verzekerd zijn, dan bateaal je daar ook maar gewoon (premie) voor!

doenormaal! | 01-11-12 | 19:53

En trouwens.. kijk eens naar je eigen turkse gemeenschap! Hoeveel er daar gerookt wordt! En dan heb ik het nog niet over de hoeveelheid suiker die er gebruikt wordt. Want Turkse vrouwen van boven de 40 jaar zijn ook boven de 100 kg.

Kobus v/h zandpad | 01-11-12 | 19:52

Beste Meltem, vraag aan jouw d66 collega Rogier of hij iets van zijn salaris wil inleveren. Daar is namelijk veel meer te halen!

Kobus v/h zandpad | 01-11-12 | 19:50

@Remcork | 01-11-12 | 18:49
En dat voor maar zo'n 20 euro in de maand! :)

doenormaal! | 01-11-12 | 19:45

Raar stukje.
Ze heeft gewoon gelijk.

Haarkopje | 01-11-12 | 19:20

@as-saboer | 01-11-12 | 12:13 | + 74 -

Maar daar nivelleren ze weer Armeniers. Het is toch altijd wat!

DebraCadabra | 01-11-12 | 18:59

Geachte hoogopgeleide, grootverdiener

hierbij vraag ik toestemming om een patatje friet te mogen eten, vanzelfsprekend zonder met.

Mvg. Bibi

Bibi-Thee | 01-11-12 | 18:54

Stomme D66 kut. Ik weiger het dan nu ook geld naar de Grieken te sturen, wat de D66 zo graag heeft. Ik weiger het geld naar subsidies voor kunst en cultuur te sturen, waar veel D66ers graaien en graaien, enz enz. En dan nu snel zeggen dat het sarcastisch was. je zegt dat het niet leuk is om hard gestudeert te hebben en dan gelijk je geld in te moeten leveren. Denk eens na (voor zover kritisch denken de D66 bereikt heeft) waarvoor je al dat geld inlevert. Juist, omdat die kutpartij van je het geld van de mensen aftroggeld voor de EU, Grieken, baantjescarrousellen in het onderwijs, rechtbank, kunst en cultuur en dat soort zaken.
En alsof die jetset waar jij je meent tussen te begeven gezond leven. Zuipende studenten die bloed in hun alcohol hebben en dan al die coke snuivende carrieremakers. Maar ik zie dat je ambtenaar bent, dus wat werkende mensen doormaken zegt je helemaal niets.

Moonwarrior | 01-11-12 | 18:52

Mevrouw heeft heel hard gestudeerd in Nijmegen, heeft ze ook al eens hard gewerkt ?

websenior | 01-11-12 | 18:52

wat zegt ze nou, speciaal voor haar ga ik minder werken, me de kenker roken en me elke dag volgooien HA!

Remcork | 01-11-12 | 18:49

Ik was al op zoek naar een nieuwe partij, maar nu weet ik het zeker, D66, want die zeggen waar het op staat!

Jaypelsteeltje | 01-11-12 | 18:43

Gewoon een raar wijf dus.

Spokoynoy Nochi | 01-11-12 | 18:35

Ik stop vanaf nu met "werken"...

eerstneukendanpraten | 01-11-12 | 18:17

Is weer zo'n D66 sletje wat neukend een baantje binnen die partij heeft gekregen, zoals zo velen bij die club. Is niets zeggend tot het moment dat ze denkt het wiel uitgevonden te hebben en dit soort onzin denkt uit te kunnen kramen. Zal het waarschijnlijk wel ver schoppen want dit is koren op de molen van die Salon Democraten.

Toetsiemonster | 01-11-12 | 18:16

Bezuinigen betekent niet extra gratis geld aan onrendabelen weggeven ten koste van de werkende burger he. Werkelijk een achterlijk idee om de zorgpremie voor niet werkenden naar 255 per jaar te brengen! Nou willen ze helemaal niet meer gaan weken.

doenormaal! | 01-11-12 | 18:13

@DutchEmperor | 01-11-12 | 12:58

Lievv van je, dat dat zomaar mag. En ook al doe ik het meeste niet of in matige hoeveelheden, ik had dat zonder jouw toestemming toch ook wel gedaan (of niet dus).

Ik ben het met je eens, dat een ieder dat zelf maar moet betalen op vrijwillige basis. Of het risico er voor afkoopt, middels een verzekering. Oh wacht: dat doen we al...

Maar ondanks dat alles, vind ik het eeuwige gezeik naar 'ongezond'levers, die hun eigen ongezonde levensstijl gemiddeld dubbel en dwars extra betalen middels de accijnzen en overige belastingen, waar de 'gezonde' langlevers enorme 'kostenposten' zijn hypocriet geouweteringhoer. Mag dat ook van je?


PS: een verzekering is er om risico's af te kopen. In gelijke gevallen dienen de premies even hoog te zijn, ongeacht het inkomen. De risicoverhoging voor ongezondleven wordt betaald via de accijnzen, door de ongezondlever zelf.
De extra kosten van een gezonde langere lijdensweg worden door de overige belasting- en premiebetalers bekostigd. Als we dus al op iemand moeten zeiken, dan is het wel op de mensen die bewust een gezonde levensstijl aanhangen, vind je ook niet?

ZKH EénOog | 01-11-12 | 18:09

Nieuwe tekst op een pakje peuken:

Roken brengt ernstige schade toe aan de finaciële posititie van uw hoog opgeleide, hardwerkende medemens.

Strappin Young Lad | 01-11-12 | 17:51

Lekker populistisch Mevr. Kaya. Iemand die rookt of drinkt betaald accijns, een shitload aan accijns mag ik wel stellen.

Zookrates | 01-11-12 | 17:45

Voor al die figuren die het met de uitspraak van deze trol eens zijn : je meet de beschaving van een volk aan hoe ze met de zwakkeren in die samenleving omgaan.
Maar dat er een boel onbeschaafde idioten in dit land wonen , dat wisten we al.

giggity | 01-11-12 | 17:43

Om dit soort laag bij de grondse huftertjes zou je bijna je baan opzegen om hen met je uitkering tot last te zijn.

giggity | 01-11-12 | 17:36

ik weiger om voor haar moskee en halalvlees te betalen

Judas3rd | 01-11-12 | 17:35

Het is ook altijd de schuld van een ander

Strappin Young Lad | 01-11-12 | 17:32

-weggejorist-

biberon | 01-11-12 | 17:28

skieën verboden, risico te groot....
vet eten verboden, kun je obesitas van krijgen.
suiker verboden, wordt je op den duur diabeet.
autorijden verboden, stel dat je ongeluk krijgt.
voetballen verboden, risico gebroken benen etc.
eigenlijk alle sport verboden, risico hoog en groot
en...... neuken verboden stel dat je wat oploopt.
Wat een ontzettende paardenkudt.....................

biberon | 01-11-12 | 17:28

@Echte naam7227 | 01-11-12 | 12:18
Die betalen daar ook meer premie voor dan he. Je moet mensen die niet werken niet stimuleren om niet te gaan werken. En dat is nou precies wat hier wel gebeurd. Dat is nou het ware gezicht van de PvdA. En wie mag daarvoor opdraaien? De werkenden? Vinden ze dat leuk? Nee. Werkenden beginnen steeds meer en vaker te denken dat ze welhaast gek zijn om nog te werken wanneer je zoveel gratis geld kan krijgen als je niks doet.
Het sociale stelsel gaat heel snel kapot zo. Hoe sociaal is dat?!

doenormaal! | 01-11-12 | 17:27

NSB wijf: naar boven likken en naar beneden trappen.
Er is geen lager lafbekkerig soort te vinden.

Rest In Privacy | 01-11-12 | 17:26

Deze dame werkt bij de Nederlandse Zorg Autoriteit als beleidsmedewerker. Dus ze zal wel weten waar ze over tweet.

GraafTel | 01-11-12 | 17:15

Wat een lelijk hok zeg.

Sneeuwblauwtje | 01-11-12 | 17:15

@doenormaal! | 01-11-12 | 17:03
* mompelt iets over niet werken en wandelende reserve onderdelen *

Ing. eslapen | 01-11-12 | 17:14

Ik rook, drink, eet teveel, rij auto, en werk me een slag in de rondte.. die heks is opgeleid met onze centen en leeft van de opbrengst van onze accijnzen, btw en belastingen.
Je zou nijna hopen dat ze zeer ernstig ziek wordt..

070 | 01-11-12 | 17:09

Ze heeft gewoon gelijk. Belachelijk dat de lage inkomens en uitkeringstrekkers weer gespaard worden terwijl de crimineel, de hoogopgeleide en hardwerkende man, mag betalen.

eekhoorn14 | 01-11-12 | 17:08

Ze heeft hartstikke gelijk!
Een oplossing om deze lage zorgpremiekosten te compenseren is gewoon het zorgpakket voor bijstandsmensen zo veel mogelijk uit te kleden. Je krijgt de zorg waar je voor betaald. Punt! Wil je meer zorg, dan ga je godverdomme maar werken stelletje aso's! Werken moet lonen. Niet werken mag niet voordeligere zijn dan werken! Opbokken met al je gratis toelagen godverdomme!

doenormaal! | 01-11-12 | 17:03

helaas helaas,of je nu voor of tegen bent,het gaat toch die kant op.Nu wordt er hier en daar iets geroepen maar over 6 jaar is dit realiteit.Het wordt een eng kutland hier!!!!!!!

john7682 | 01-11-12 | 16:50

Zeg Meltem Kaya, do you have joppiesaus??

hölzenbein | 01-11-12 | 16:48

de Bree | 01-11-12 | 16:32 | + 1
Ja ja. Net zoals de uitspraak dat we alle [vul uw meest gehate bevolkingsgroep in] moeten vergassen. Allemaal ophef geeft dat. Waarom? Omdat we het stiekem willen. Dus volgens uw logica willen we allemaal stiekem de nivellering in de GZ? Er was namelijk nogal wat ophef over.

pjotr1985 | 01-11-12 | 16:46

Er is maar één reden waarom haar uitspraak ophef veroorzaakt en dat is omdat iedereen in zijn achterhoofd weet dat ze gelijk heeft, maar dat om fatsoensredenen nu niet gezegd mag worden.
Idem dito met uitspraken van Wilders.
Als ze kant noch wal zouden raken zou niemand het erover hebben.

de Bree | 01-11-12 | 16:32

Zo vermoeiend deze maatregel, probleem is dat de ongeschoolden nu al voor elke poep en scheet een beroep doen op zorg en over de zeik zijn als klachten die niet het etiket 'spoed' hebben niet meteen behandeld worden ( typisch voor de pauper, sociaal zijn mag alleen maar naar hen toe en vice versa kennelijk niet) Nu het ze maar 20e in de maand kost voelen ze niets van de stijgende zorgkosten en zullen ze nog steeds onnodig beroep doen op zorg. Juist een financiele prikkel zou goed zijn om de zorgverspilling de kop in te drukken.

Fapdrab | 01-11-12 | 16:24

Ze heeft een mooi verhaal, jammer dat ze van debieligheid niet weet wat ze zegt, niet het vette eten is een probleem, maar de idiote hoeveelheden suiker die fabrikanten overal instoppen.

Flipus | 01-11-12 | 16:21

Ik vind dat alle lage inkomens een armband moeten dragen!

Bibi-Thee | 01-11-12 | 16:18

Ik wordt zo onderhand echt schijtziek van al die
Mensen hier die maar lopen te blaten over "paupers"
Alsof jr. Meteen een pauper bent indien je geen bankdirecteur bent en 2k+ per maand pakt.
Er zijn zat mensen (waaronder ik) die zich 45 uur per week de tyfus in werken, geen dertiende , veertiende, en bonusmaanden kennen, en ook graag willen leven.. Jullie zeiken ook niet als jullie wél 52% mogen aftrekken van een huis met de zelfde waarde als de buurman, lutsers...

shapey | 01-11-12 | 16:15

Het probleem is niet de begroting, maar de miljarden verslindende EU, onze politici en de nood behoevende banken. Omdat zij ons in een financiële neerwaartse spiraal hebben gestort, moeten wij bloeden. Tijd om de bankiers en politici in het gevang te plaatsen en het land weer op de rit te krijgen!! Naar IJslands voorbeeld welteverstaan.

Eagle_Eye | 01-11-12 | 16:09

@klunsJohannus, psychiatrie heeft voor jou geen zin meer!

Bibi-Thee | 01-11-12 | 16:06

Welnu Meltem Kaya. Lekker dom wijf.
Zonder jullie achterlijke D66 en zonder Eurofielen was Griekenland ook niet ons deel geweest. Hadden wij ook niet allemaal hoeven te bloeden voor die akelige dictators van de EU.
Had je ook niet meer zorgpremie hoeven te betalen!!
Had er ook niet bezuinigd hoeven te worden!!!!
Hadden we ook geen crisis!!!
Jesus wat een dom mens.

Holla Hezbollah | 01-11-12 | 16:04

Twitter en social media cursus voor bedrijven, instellingen en verenigingen.
Les 1: Zo moet het niet!

Stormageddon | 01-11-12 | 15:51

Ach Meltem. Al dat geld dat je betaalt gaat niet naar rokers, dikkerds of alcoholisten, maar direct in de zakken van de zorgverzekeraars. Daar zit u ook, overigens, want ze hebben u al weten op te zetten tegen uw mede-uitgezogenen.

Piet van het Padje | 01-11-12 | 15:47

Ik ben het eigenlijk wel met het D66-mevrouwtje eens. Lager-opgeleiden hebben vaker een laag inkomen. Tegelijkertijd is statistisch bewezen dat ze gemiddeld veel ongezonder leven, dikker zijn, meer roken en minder bewegen dan hoger-opgeleiden. Daardoor doen ze veel vaker een beroep op zorg. Dit plan is de omgekeerde wereld.

Ik kan me alleen vinden in dit plan als de lagere inkomens het geld dat ze overhouden verplicht moeten uitgeven aan gezonde voedingsmiddelen, sporten of diëtist.

KlunsJohannus | 01-11-12 | 15:35

. Wel collectief willen afrekenen maar dan over indivue keuze jammeren = fail.

poli | 01-11-12 | 15:26

Inderdaad heel erg kort door de bocht.
Stel je voor dat je 30 jaar hebt gewerkt , je word ontslagen , na 1 jaar kom je in de bijstand.
Word je verplicht te stoppen met roken en drinken.
Alleen omdat je de sticker bijstand op je voorhoofd krijgt geplakt.
Lekker als jongere die een baan heeft de ouderen de wet te schrijven, meeste van jullie komen net kijken.

DeepDownUnderGrunn | 01-11-12 | 15:23

@Nonkel Frituur | 01-11-12 | 12:39
Uw fritten zijn niet ongezond door het frituren(mits goe gedaan) maar het is diene volvette mayonaise he manneke.......

lilluke halve hoan | 01-11-12 | 15:19

Willen alle bovenmodalen dan ook hun -ongetwijfeld snelle- bolides wegdoen, want voor de talrijke schedelbasisfracturen die door roekeloos rijgedrag worden veroorzaakt, wens ik als modale sloeber niet mee te betalen.
Oh ja, ik schijn dus ook alweer een aantal jaren, als modale sloeber, mee te betalen aan de ziekteverschijnselen van de bovenmodale, rijkere bovenlaag van de bevolking. Of deze D66-heks zich dat even wil realiseren...

Boris Poepnagel | 01-11-12 | 15:17

@Botte Hork | 01-11-12 | 12:11
Vergeet niet langs de koffieshop te gaan!

lilluke halve hoan | 01-11-12 | 15:16

De echte Wilders uit '66 en Nepwilders'66 strijden om de autoritaire stemmen in Nederland. De een is verpakt als recht, de ander is verpakt als links. De een heeft vriendje buitenland, de ander vriendje woont hier heel lang. De een is terrorisme met een boze houding, de ander terrorisme met een lachende, zelfgenoegzame houding. De echte Wilders wint want hij meent wat'ie zegt. Nepwilders'66 kom je alleen te kennen door wat per ongeluk ontsnapte woorden. Dat is ons politieke midden.

erger | 01-11-12 | 15:15

Het wordt tijd voor een bonus/malus systeem. Het is niet zozeer dat ik niet voor arme sloebers wil betalen, maar meer dat ik niet voor zieken wil betalen. Ik ben nooit ziek en als ik eens naar de dokter of de tandarts moet dan betaal ik nog eens dik aan "eigen risico".

Barry Hay | 01-11-12 | 15:15

En ik weiger te betalen voor een of andere D66 troela met wachtgeld ambities.
.
.
.
* Riooltax aanslag 2012 door de plee spoelen doet*

normanius | 01-11-12 | 15:05

Helaas is dit wel hoe veel bozerts vandaag de dag denken! Kort door de bocht.

M-Bozz | 01-11-12 | 14:57

Als bestuurster vreet zij uit de staatsruif. Behalve ellende produceert deze Turkse mevrouw helemaal niets.

Diemeisje | 01-11-12 | 14:51

Geitenwollensokjuhz | 01-11-12 | 14:34 | | Reageer+ |
Toch wel met de Canta hoop ik? Al die lichaamsbeweging en buitenlucht moet u ook niet willen.

aardappelninja | 01-11-12 | 14:48

Nog even iets heel belangrijk. Er is bijna geen armoede in Nederland. Het gaat echt om een heel klein gedeelte. De rest die beweert arm te zijn kunnen de tyfus krijgen! wanneer je niks kunt en of weinig geld hebt kan je nog steeds eten, drinken slapen etc. Maar nivellering is fucking onzin.

Parelmoer | 01-11-12 | 14:47

@Meltem Kaya

Goed punt!
En ik weiger nog langer te betalen voor falende bestuurders en politici.

Ing. eslapen | 01-11-12 | 14:46

Geitenwollensokjuhz | 01-11-12 | 14:34 |
Bier + Shag kan ik gewoon bij de frietboer halen hoor! Buiten staan er altijd wat gastjes, die weed verkopen. De ideale verkoopplek.

psycho_3 | 01-11-12 | 14:44

Al die Turken moeten nu stoppen met hun neven en nichtjes hierheen te halen om te neu...... ehhh trouwen. Daar ga ik geen zorgkosten voor betalen als ze weer een niet 100% gezond kind krijgen.

rien6139 | 01-11-12 | 14:44

Al die Turken moeten nu stoppen met hun neven en nichtjes hierheen te halen om te neu...... ehhh trouwen. Daar ga ik geen zorgkosten voor betalen als ze weer een niet 100% gezond kind krijgen.

rien6139 | 01-11-12 | 14:44

@Drs. Facts n Figures | 01-11-12 | 14:29
Als je die lijn doortrekt, ik heb vrijwel dagelijks 'last' van (gevaarlijke) verkeershufters. Dump hun bij een ernstig ongeval dan ook maar in de berm.

Ven1V1d1V1c1 | 01-11-12 | 14:40

*hik * wat zegt ze ?

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-12 | 14:38

@kudt met dt

HOE "gewoon" ? Van "niets" iets is niet gewoon, die weten niet hoe het heurt.

Van "iets" niets is jammer,slachtoffers van de Lost Generations.

L.M. | 01-11-12 | 14:34

We hebben toch ook allemaal mee betaald aan die geslachtsverandering van haar?

pjotr1985 | 01-11-12 | 14:34

Ik moet helemaal nix, laat Melthen Kaya maar ongezieneen enge ziekte krijgen.

*ben even bier +shag + weed halen & bij de frietboer langs*

Geitenwollensokjuhz | 01-11-12 | 14:34

@mister niet scherp | 01-11-12 | 14:10
Dat is het ook. De lagere kosten voor lagere inkomens zijn er alleen maar om draagvlak voor de plannen te creeren bij de bevolking. In werkelijkheid is het natuurlijk een netto lastenverzwaring voor de bevolking.
.
De "sociale democratie" heeft het karakter van een parasiet; het is een fungus in het hart van de samenleving en economie, een fungus die op zijn beurt vele kleine paddestoeltjes voedt. Het kan slechts groeien tot het geheel uit elkaar valt, mors en verrot door te veel kleine paddestoeltjes.

Hatsune Miku | 01-11-12 | 14:33

Vreselijk leuk: dit is dus echt fascisme en daar zit die partij vol mee. Wij weten het. Mooi, goed gekleed en we laten u sterven als u het niet met ons eens bent. Nou snap ik het enige standpunt van de partij:
"Wilders moet weg, daar horen WIJ".

erger | 01-11-12 | 14:33

Het oude zorgsysteem, wat omver is getrapt door Hoogervorst (jawel eerst PVDA, daarna VVD) was naar mijn idee al inkomensafhankelijk.

Als je meer dan 41K verdiende moest je de particuliere zorgverzekering in. Onder de 41K was je *fondspatiënt*.Dit systeem heeft tientallen jaren naar tevredenheid gefunctioneerd. De jaarlijkse verhogingen waren minimaal.

Ineens is de zorg niet meer betaalbaar en heeft de milieuterrorist Samsom kans gezien. Zijn nivellering ideologie er doorheen te drammen. En let op, dit is nog maar het begin er staan ons barre tijden te wachten. Maar goed, het *volk* heeft afgelopen september op democratische wijze haar leiders gekozen.

winged | 01-11-12 | 14:32

La Vie En Rose | 01-11-12 | 14:16

In de basis wil ik je gelijk geven; wtf denkt de politiek wel niet om zich te mengen in hoe ik mijn leven leid.

Echter, dit gaat alleen op, als er verder niemand 'last' van heeft.

- Als jij dikke heroine spuiten wil zetten, prima jouw ding. Maar dan dus ook geen zorgverlening bij overdosis.
- Als jij met 'n burka als amateur ninja door het leven wil, prima jouw ding. Maar dan dus ook geen uitkering wanneer je geen baan kan vinden.
- Als jij de kost wil verdienen als inbreker, prima jouw ding. Maar dan dus niet klagen als je doodgeslagen wordt tijdens het inbreken.
- Dus als jij je smerige muil de hele dag met voer wil volstoppen, prima jouw ding. Maar dan ook geen speciale zorg voor jou.

Drs. Facts n Figures | 01-11-12 | 14:29

Met zulke uitspraken lukt het geen D66er meer om een brandverzekering af te sluiten. Als ze niet ogenblikkelijk ophoudt weiger ik nog voor haar brandverzekering te betalen.

erger | 01-11-12 | 14:28

Brutaal wijf, donder op en zak in de stront.

deoudererijperevrouw | 01-11-12 | 14:25

Ja, wat ik altijd al dacht: "D66 is de partij voor de goed geklede nazi".

erger | 01-11-12 | 14:24

Die tweet van Meltem Kaya, met dat 'moeten', doet mij overigens denken aan een reaguurster die ook graag bepaalt hoe anderen moeten leven.
De woonplaats komt ook overeen.

Het zal toch niet....

La Vie En Rose | 01-11-12 | 14:22

Weet je wat ongezond is Meltem Kaya? Dat jij wil bepalen hoe andere mensen willen leven. Dat gaat jou nl geen ruk aan.

Bovendien vind ik vrouwen die alles voor een ander willen bepalen, enorme zeikwijven, en is mijn ervaring dat die veelal zelf voor elk wissewassie naar de dokter gaan, over anderen klagen, en altijd slachtoffer zijn van iets of iemand. Dat geldt overigens ook voor mannen die met deze nare eigenschap behept zijn.

La Vie En Rose | 01-11-12 | 14:16

Zucht, zal ik dan nog maar eens de paperclip methode uitleggen:

Als je 'n paperclip open buigt, nagenoeg helemaal recht.
En je wil vervolgens een hoek van 30 graden buigen. Zal je dat ding moeten buigen tot, laten we zeggen, 50 graden. Dan veert ie terug en voila; hoek van 30 graden.

Dit hele zorg verhaal is om de hypotheekrente teruggaaf te verhullen, snap dat nou! Gaat helemaal niet door die zorg verhoging. Is ook nooit de bedoeling geweest.
Straks laat Mark vol trots weten dat hij het voormekaar heeft gekregen om dit tegen te houden en zijn we allemaal blij.

Maar ondertussen gaat de aftrek op hypotheken sterk afgebouwd worden. En niet alleen voor hypotheken boven een bepaalde grens, nee allemaal!
En niet alleen hypotheken afgesloten ná 2012, nee allemaal! Dus ook je reeds 27 jaar lopende hypotheek.

Het is zo'n oud truukje maar al jullie debielen trappen er nog steeds in:
"pa, ik heb de auto total loss gereden!. Nee joh, tis maar 'n krasje."

Drs. Facts n Figures | 01-11-12 | 14:15

Als ik de rest van al haar tweets (ook daarvoor) zo een beetje doorlees kan ik maar moeilijk begrijpen dat ze dit niet sarcastisch zou hebben bedoeld..

eyecatcher | 01-11-12 | 14:13

Solidariteit is nu eenrichtingsverkeer.
Hatsune Miku | 01-11-12 | 12:28 | + 3 -

Solidariteit met eenrichtingsverkeer is een eufemisme voor parasitisme..

mister niet scherp | 01-11-12 | 14:10

Arme mensen worden veel minder oud dan rijken. Dus de rijken profiteren veel meer van de AOW. Zullen we het daar eens over hebben heertje Pecholdt.
Laten we dat nu eens scheef leven noemen en dan die mensen eens zwaar belasten, OK?

ecologiste | 01-11-12 | 14:04

Arm zijn is voor een belangrijk deel de schuld van een fout bestuur omdat zij elkaar de baantjes toeschuiven.
En nu we het over armen hebben. Arme mensen worden veel minder oud dan rijken. Dus de rijken profiteren veel meer van de AOW. Zullen we het daar eens over hebben heertje Pecholdt.
De rijken wonen in fijnstofarme omgevingen terwijl de armen moeten leven in vervuilde omgevingen die deels door de rijke ondernemers zijn gecreeerd. Zullen we het daar eens over hebben? En Unilever cs maken ongezonde producten waardoor veel mensen heul veul ziek worden en dat kost wel heul veul geld en dat gaat Unilever betalen? hahaha. En de media geven geen goede voorlichting waardoor heul veul mensen het verkeerde voedsel kopen waardoor ze heul veul ziek worden. En dat terwijl we ons blauw betalen aan de staatstv (3 x zoveel als de Belgen).
Dus iedereen die een vet salris verdiendt in dat soort organisaties/sectoren is medeschuldig aan de hoge kosten in het publieke domein dus of ze maar even willen betalen etc etc enzoverderenzovoorts. Schui toch uit Pechold met je afgeven op arme bijstandtrekkers. je weet toch helemaal niet hoe het is om met bijstand te leven laat staan dat je nog veel minder hebt. Stelletje gepriviligeerde non-valeurs. Jullie zijn rijp voor de guillotine man.

ecologiste | 01-11-12 | 14:03

Vreten, zuipen, paffen en naaien, mag wat kosten als ze maar niet vergeten met 50 te sterven en jong sterven. Al dat gezonde mummelende bigotte oude tuig: wat kost dat dan wel allemaal niet?

harriedeparrie | 01-11-12 | 14:03

Weer zo'n goed doordacht plan van D66. Als haar oproep enig effect zou hebben, iedereen zou stoppen met roken, drinken (accijns betalen) en frituren, en een ieders levensverwachting (incl. AOW & pensioenen) ineens tot 99+ jaar verlengd zou worden. Pas dán heeft de overheid een probleem.

Hallo Meltem Kaye, Ik heb nieuws voor je. Gezonde mensen worden namenlijk ook oud, gebrekkig, ziek, hulpbehoevend en zullen later ook een beroep doen op de gezondheidszorg. Maar komt die asociale D66-hoer zeker weer met die pil van Drion op de proppen.

Ik zie er wel wat in om te mogen weigeren om belasting te betalen voor alle imbeciele (D66) politici die ons land rijk is.

Ven1V1d1V1c1 | 01-11-12 | 14:02

Strohond | 01-11-12 | 13:14
Louter figuratie van spreek.

Shareholder II | 01-11-12 | 14:00

jaja... maar ze heeft wel volkomen gelijk. en ja dat is inderdaad moeilijk te verteren voor de minder bedeelden.ja je weet wel... die mensen die 40 jaar naar dezelfde lopende band fietsen en dan worden bedankt met een horloge van de kermis en een slagroomtaart van de HEMA..... omdat ze verdoemme te lui waren om te leren,geen zakelijk inzicht hadden,geen lef hadden,geen eigen vermogen durfden te investeren etc... grmbl.

the nipster | 01-11-12 | 13:59

ze heeft wel gelijk gewoon

kudt met dt | 01-11-12 | 13:56

@sliptong 13.36u Nogal wiedes. Deze paupers zijn juist hun eigen D66-kiezers.

rien6139 | 01-11-12 | 13:51

@sliptong 13.36u Nogal wiedes. Deze paupers zijn juist hun eigen D66-kiezers.

rien6139 | 01-11-12 | 13:51

Waarbenik? | 01-11-12 | 13:08 |

Het is weer eens duidelijk dat goed lezen een vak is dat in het onderwijs de laatste jaren ondergesneeuwd is geraakt. Onderwijs, ook een D66 aangelegenheid trouwens.

Je hoeft mij niet uit te leggen wat liberalisme betekent. Ik ben ook absoluut voor de vrije markt. Wel dienen we de discussie aan te gaan wat wel en niet bij de vrije markt economie behoort (openbaar vervoer, zorg, energie, drinkwater etc). Daarnaast heeft de overheid een controlerende taak met o.a. de opdracht onze gezondheid (veiligheid) te bewaken. Een concreet voorbeeld uit de voedingsindustrie is het verbod op Ve-tsin. In minimaal 80% van de voedingsmiddelen in de supermarkt zit E621, zoek maar eens op wat dat is. Zo zijn er uiteraard nog legio voorbeelden. Je wilt niet weten wat er in deze industrie aan chemische troep rondgaat. Je wilt overigens ook niet weten welke 70 adjectieven toegevoegd worden aan shag. Sommige daarvan zijn ook zwaar giftig en verboden. Gelukkig is er een alternatief, een belgische fabrikant brengt inmiddels pure shag op de markt.

Watapatja | 01-11-12 | 13:48

Dat roken,drinken en ongezond eten is gewoon een dekmanteltje. Dat kan je gewoon weg laten. D66-figuren haten van huis uit gewone nederlanders met modaal of minder. En dat geldt ook voor ouderen. Schnabel en Dijkstra van D66 haten ouderen als de pest. D66 is een heel eng arrogant clubje mensen die zichzelf alleen geweldig vinden. Net als deze zakkenvullende D66-bitch.

rien6139 | 01-11-12 | 13:44

Dat roken,drinken en ongezond eten is gewoon een dekmanteltje. Dat kan je gewoon weg laten. D66-figuren haten van huis uit gewone nederlanders met modaal of minder. En dat geldt ook voor ouderen. Schnabel en Dijkstra van D66 haten ouderen als de pest. D66 is een heel eng arrogant clubje mensen die zichzelf alleen geweldig vinden. Net als deze zakkenvullende D66-bitch.

rien6139 | 01-11-12 | 13:44

Gooi gelijk al die fanatieke sporters ook even in die groep - die blessures kosten ons ook miljoenen per jaar

Miss Diction | 01-11-12 | 13:40

@Fratello | 01-11-12 | 13:03
Peanuts dus. En de medische kosten van niet sporten?

Hatsune Miku | 01-11-12 | 13:40

LordNobady | 01-11-12 | 12:11 | + -15 -,
Hé, Apelul!, uitgesnoven?.

vankutzenburg | 01-11-12 | 13:40

Ik zie waar mevrouw haar geld voor wil behouden, ze wil eindelijk die geslachtsverandering eens af maken.

Bugsy Malone | 01-11-12 | 13:39

Wat ze eigenlijk bedoeld is: "ik kan toch onmogelijk als D(umb ass) 66 politca (*SNARF*) zeggen dat de werkelijke oorzaak van de explosieve stijging van zorgkosten wordt veroorzaakt door frauderende zorginstellingen, mantelzorgers, specialistische oplichtingspraktijken door specialisten, huisartsen, fysiotherapeuten en ander elitair zorgpremieslurpende instantie? Nee, die smerige paupers hebben het gedaan!

Sliptong | 01-11-12 | 13:36

Ik wil niet betalen voor al die vegetariers!

Trouwens heeft ze bv Jan Kees wel eens bekeken? of Elias, Wat dacht je van Terpstra, Vonhoff (met kruisje), van Gent, dat dikke wijf uit de plusreclame, Dijksma

Allemaal vetzakken die boven modaal verdien(d)en.

Nog een kroketje in de friteuse mikt.

nu even niet | 01-11-12 | 13:33

@Cuyahoga | 01-11-12 | 13:13
Niet minder arrogant dan de vanzelfsprekendheid waarmee de socialisten hun solidariteit opeisen. Moet Kaya dan betalen voor de armen omdat ze allemaal roken en drinken en slecht eten? Wat voor reden is dat?

Hatsune Miku | 01-11-12 | 13:31

Er zit natuurlijk waarheid in maar de D66 wilt dat Nederland zijn geld aan arme landen geeft. Dat is natuurlijk precies het zelfde. Ik denk alleen niet dat ze interesse in de PVV had want daar voelt ze zich 'te goed' voor. Gok ik dan zo hoor.

DerUnterMensch | 01-11-12 | 13:29

De hoeveelheid plamuur en kleurverf op het gezicht van Meltem lijkt me ook niet heel erg gezond. Zal ze nog zo onder de acne zitten? Als blijkt dat ze die heeft door het eten van chocola, dan direct de vergoeding voor haar huidspulletjes stopzetten.

harry poster | 01-11-12 | 13:26

Als t ook zo zou zijn dat niemand meer hoeft te betalen voor stompzinnige en geldverslindende beleidsplannen die sinds een jaar en dag door die omhoog gevallen en "gestudeerde" bedacht worden, ben ik t er helemaal mee eens.

Maar aangezien de hele wereld door dat soort figuren nu in een crisis zit , en we moeten betalen voor de gokverslaafde bankiers en graaiende/declarerende regeringsleiders... die maar op een ding uit zijn "eigen gewin en belang" moet ze gewoon niet zeiken.

Jaren terug hebben we een referendum gehad geloof ik , moeten we nou wel of niet in de EU......
Met als resultaat een overweldigend NEE......
Zie wat er gebeurd is , t werd ons gewoon door de strot geduwd.
Nu dat hele plan toch niet zo best blijkt te zijn en t ons aan alle kanten geld kost zodat we bijna failliet zijn ...... dan is t ineens de fout van het rokende, vet etende klootjes volk.......

Ze weten t leuk te brengen...., maar ja daar is ook niets nieuws onder de zon....

Ik begrijp ineens een stuk meer van die streng gelovige moslims.... deze zou ook gewoon lekker dr mond moeten houden en een nicab over dr lelijke harses moeten trekken ....

bluekirsch | 01-11-12 | 13:23

hoe zou die D666 must die eigelijk uit willen voeren?
Komt er dan een ambtenaar bij de kasa van de supermarkt staan om te kijken wat je in je winkelkar heb en dan de dingen er uithalen die je niet mag hebben van de staat?
Zouden er dan ook bontkragen op scooters verder op in de straat repen chocolate gaan verkopen?

janneman1977 | 01-11-12 | 13:22

-weggejorist-

Uriël Fack | 01-11-12 | 13:22

Ja, als op deze tweet inhakt dan ben je
A) Dom
B) Erop uit iemand te beschadigen
C) Johnny Quid
D) A en C of B en C

Uriël Fack | 01-11-12 | 13:22

@Pantheist | 01-11-12 | 13:11
Er zit ook wat in, maar een 'bevolkingsgroep' ergens op wijzen gaat een stap te ver. Vetzucht komt overal voor en is doodsoorzaak numero uno (aan het worden).

harry poster | 01-11-12 | 13:20

Iedereen onder modaal mag niet meer roken, drinken en naar de snackbar gaan. Kom op zeg, levensvreugde hoort toch niet bij paupers? Geld maakt gelukkig!

Generaal Tapioca | 01-11-12 | 13:17

Ik heb trouwens helemaal geen zin om mee te betalen aan onderwijs voor Turken.

bennutzat | 01-11-12 | 13:16

ik geloof dat ze al over de knie ligt bij het opperhoofd want haar twitter is opeens stil, iets wat je bij mensen onder vuur normaal niet ziet tenzij ze het hebben opgegeven of er van langs krijgen van hun meerdere

BozeHenk | 01-11-12 | 13:16

@Kaya
Geen zorgen. Het is niet zo dat de lage inkomens dan 80 euro over houden per maand. Dit wordt heus weer op andere manieren afgepakt en naar de banken van Griekenland gebracht.

Repetitive Beats | 01-11-12 | 13:16

Pantheist ik ben toevallig hoogopgeleid en rijk. Ik snuif en drink me de pleuris. Mag ik je bedanken voor je medeleven.

zooishettoch | 01-11-12 | 13:15

Velen kunnen niet eens eten met een uitkering.

Maar ja zo te zien weet zij er alles van als je haar zeer ongezonde uiterlijk bekijkt,roken,zuipen,blowen,snuiven,goor vreten in zgn.top "restaurants " en wakker liggen om nog meer te scoren op wat voor gebied ook. Crisisje erbij "dame"? Maar dan wel gericht op jou "klasse ".Krijgen die minima ook eens een biefstukje op hun bord.

L.M. | 01-11-12 | 13:15

Shareholder II | 01-11-12 | 13:05
Een hond trap je niet. Dierenbeul!

Strohond | 01-11-12 | 13:14

Die inkomensafhankelijke zorgpremie is de steen waarover het kabinet Rutte-Samsom valt.
Waarschijnlijk nog voordat het is geïnstalleerd.
*zwaait*

Lewis Lewinsky | 01-11-12 | 13:14

afgelopen half jaar hebben 300.000 Nederlanders en Medelanders hun zorgpremie niet afgedragen. De ziektekostenmaatschappijen liepen hierdoor
€ 100,- maal 6 maal 300.000 aan premie mis. Deze mensen maken wel gebruik van de zorg hetgeen betekent dat diegenen die wel betalen, opdraaien voor de zorg- en ziektekosten van bovengenoemde 300.000 Nederlanders en Medelanders die dit vertikken.Als de Overheid daadkracht zou ( willen ) tonen dan vordert zij alsnog de premies hetgeen minder aanslag betekent voor de goedwillenden, het overgrote deel van de bevolking.

Jan Boule | 01-11-12 | 13:14

Ik zuip, blow, snuif en slik mezelf helemaal naar de tyfus toe zodat ik m'n AOW nooit zal halen. Dat noem ik nou sociaal!

Kookviool | 01-11-12 | 13:13

Is mevrouw al op het matje geroepen? Wat een kenau en wat een plebejer opmerking (als we dan toch bezig zijn..). In klassen denken is iets voor onderontwikkelde landen. Wie is zij om mensen iets te verbieden? En waarom de zogenoemde 'paupers' melden en niet de volgevreten veelverdieners met een bmi van 60?

En mevrouw Kaya, met je hbo diploma veterstrikken waar je volgens eigen zeggen zo hard voor hebt gestudeerd, lees even wat @abc_mentaliteit | 01-11-12 | 13:08 heeft te zeggen. En nu kssssssssssst!

harry poster | 01-11-12 | 13:13

Hatsune Miku | 01-11-12 | 12:47
Gatverdamme, ik was al bang dat je dat bedoelde.
Want arme mensen roken en drinken allemaal en ze hebben weinig geld dus gaan ze 4 keer per week naar McDonalds.
De arrogantie waarmee dergelijke beweringen de wereld in worden geknald doet mij walgen.
Dit is VARA-propaganda retoriek om het volk dom te houden.

Cuyahoga | 01-11-12 | 13:13

oh trouwens maak gezond voer eens goedkoper dan ongezond voer, ik vind het helemaal niet gek dat mensen met weinig centen ongezond eten, het is gewoon stukken goedkoper

BozeHenk | 01-11-12 | 13:12

Meltem Kaya..... haar ouders waren aardig in de war toen ze geboren werd, maar apré pos.... wie is die koe eigenlijk??!

swebe | 01-11-12 | 13:12

Groot gelijk heeft ze!

Vincent_B | 01-11-12 | 13:12

Ik heb het hier eigenlijk volledig mee eens. Het is statistisch gewoon een feit dat lageropgeleiden veel ongezonder leven en veel vaker een beroep doen op de zorg. Het kan niet zo zijn dat de groep mensen die relatief de zorg het minste belast, het meeste moet bijdragen. Ik zie niet in hoe dat een eerlijke verdeling is. Trouwens zo geef je die mensen ook totaal geen stimulans om hun levensstijl te veranderen.

Pantheist | 01-11-12 | 13:11

dlseth_ | 01-11-12 | 13:08
Heb je die fietspomp gezien? Maltem heeft twee extra gaten waar je je gerief in kwijt kunt.

abc_mentaliteit | 01-11-12 | 13:10

Ok deal ik betaal voortaan alleen nog belasting voor goeie ideeen van D66. Ik win.

zooishettoch | 01-11-12 | 13:10

Ik wil eigenlijk ook niet betalen voor die hoer van d66

zwarte_bonen | 01-11-12 | 13:09

Ik vind het eigenlijk ronduit onbeschoft dat iemand uit eern bevolkingsgroep die oververtegenwoordigd is binnen de zorgkosten, bijstandskosten, werkloosheidscijfers en criminaliteit, anderen uberhaubt iets wil gebieden. Ga je eigen familie eerst eens tot de orde roepen!

abc_mentaliteit | 01-11-12 | 13:08

Watapatja | 01-11-12 | 13:00 | + 1
Liberalisme houdt in dat de regering zich niet gaat bemoeien met je leven, het bedrijfsleven of interne/externe markten. Door juist te gaan reguleren/niveleren zorg je voor dat er geen keuze vrijheid is. Als je altijd aan het handje gehouden wilt worden ga op een maoïstische partij stemmen.

Waarbenik? | 01-11-12 | 13:08

Ik zou Meltem wel even kennis laten maken met mijn extraspeciale saus voor in haar kebabje.

dlseth_ | 01-11-12 | 13:08

En gelijk heeft ze, ik weiger te betalen voor een vetklep op scootmobiel die zijn mandje aan het vol laden is met diepvries friet en frikandellen!

r04drunn3r | 01-11-12 | 13:07

als die domme muts trouwens echt wat wilde doen dan zou ze iets aan geldslurpende managers en dergelijke in de zorg gaan doen. en als D66 ook maar een beetje zelfrespect had kickten ze haar vandaag nog uit hun partij wegens: geen inzicht in hoe dingen werken (zorgstelsel), dom roeptoeteren en nazi/totalitaire ideeën; groepen mensen uitsluiten. ik weet in elk egval wel weer waarom ik NIET op D66 stemde

BozeHenk | 01-11-12 | 13:06

Ik zou mijn hond nog van dhr. Kaya af trappen.

Shareholder II | 01-11-12 | 13:05

Bleeh | 01-11-12 | 12:58

Jaarlijke directe medische kosten van sportblessures bedragen 370 miljoen euro..

Fratello | 01-11-12 | 13:03

Domme troela zeg, die sloebers gaan vaak netjes dood rond hun zestigste.. zorgkosten zijn zo hoog omdat managers/verzekeraars/medici/farmaceuten vette winsten opstrijken. En uiteindelijk betaalt de gemiddelde burger weten zij, ook al wordt premie 500 euro.... zeker als die burger weet dat 1 maand kankerbestrijders 100.000 eurotjes is, dan lijkt die 500 toch niet zo veel.Hoe dan ook we worden goed genaaid

TeoMan | 01-11-12 | 13:03

Heb die foto eens goed bekeken. Maar over het geslacht van deze 'dame' bestaat ruimte voor twijfel.

SjakkieBaggen | 01-11-12 | 13:03

Al dat gezeik over geld. Wat betreft gezondheid zou het over inhoud moeten gaan. Stelletje utilistische tokkies. Allemaal!

Bakito | 01-11-12 | 13:03


1+1 | 01-11-12 | 12:39 |
Wat een zeldzaam lelijke shoenen, en daar gaat ze een avondje op feesten? Waar dan, bij de bejaarden bingo avond?

irma zonderboezem | 01-11-12 | 13:03

Ze heeft gelijk, maar mag ik dat ook als 'mijn' overheid (waar Meltem Kaya ook deel van uitmaakt) MIJN geld zit te verkwisten? Ik weiger te betalen voor alle hersenspinsels, flutideeen en andere haagse geldverslindende projecten en subsidies. Vive la république!

NoStyle=AlsoStyle | 01-11-12 | 13:02

Lelijke vrouwen met een mening.
Ik weiger ernaar te luisteren.

P.A. van der Werff | 01-11-12 | 13:02

Maar goed, dit krijg je dus met die solidariteit. Het grote zwarte pieten is begonnen, iedereen gaat elkaar de maat afnemen. Hoe je het dan wel moet oplossen, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar jullie zijn de eersten die het horen.

Moishe Pipik | 01-11-12 | 13:00

@Kaas de Vies | 01-11-12 | 12:11
Wij betalen niet voor de Grieken: Europa betaalt voor de Grieken. Met ons geld. Het is dan ook de Staat die betaalt voor de zorgkosten van de armen, en niet mevrouw Kaya. Het is enorm pretentieus voor haar om te denken dat zij iets mag zeggen over hun leefgewoonten.
.
Ik begin het te begrijpen, geloof ik. Vandaag misschien niet naar Room 101?

Hatsune Miku | 01-11-12 | 13:00

Kijk het programma de rekenkamer maar eens terug, rokers kosten de staat minder omdat ze eerder dood gaan. Dus netjes werken tot 67 en dan dood neervallen. Doe mij maar meer van dat soort mensen dan daalt de zorgpremie vanzelf, en de andere volksverzekeringpremies daarbij. of de AOW kan omhoog natuurlijk.

Dipollo | 01-11-12 | 13:00

-weggejorist-

Watapatja | 01-11-12 | 13:00

Dus roken, drinken en vet vreten is nu alleen voor de rijken toebedeeld? Meltem schijt op de bourgeoisie?

Fratello | 01-11-12 | 13:00

blinde kip | 01-11-12 | 12:55 |
U gaat nu al op uw eigen reacties reageren. Zit Schizofrenie in het basispakket van de zorg?

psycho_3 | 01-11-12 | 12:59

Schandalig zo'n uitspraak. De stijgende kosten van de zorg hebben ook helemaal niets met Rutte-Samsom te maken. Dat is het gevolg van de mislukte marktwerking in de zorg, en het graaien bij ziekenhuizen en apotheken. Peggie zou er goed aan doen om deze dame uit de partij te zetten, toont ie wat ruggegraat

maraboe | 01-11-12 | 12:59

@ZKH EénOog

Van mij mag je roken, drinken ,snuiven onveilige sex hebben, en elke dag naar de Mac gaan. Ik wil alleen niet opdraaien voor jouw zorgkosten. Als ik 80+ wordt (geschatte pensioenleeftijd) en van alles ga mankeren hoeven andere mensen dat voor mij ook niet te doen. Deal ?

DutchEmperor | 01-11-12 | 12:58

Aldus een pas afgestuurde, ex-rokende ambtenaar.

Moishe Pipik | 01-11-12 | 12:58

Ik ga gelijk naar een ander land als ik klaar ben met mijn studie. Ik eet gezond, ik leef gezond en sport veel, ik ga niks betalen voor luie flikkers die nooit gezond eten met een 2 jarige opleiding en 1500 netto in de maand. Ga maar eens verder studeren.

Bleeh | 01-11-12 | 12:58

Tja, ik kan ook wel wat hobby’s van de overheid bedenken waar ik niet voor wil betalen
ik kan dan wel weigeren te betalen, maar dan komt de overheid dat gewoon met geweld ophalen
-
trouwens dat mensen dwingen te stoppen met roken, drinken en ongezond eten heeft een beetje eng totalitair luchtje
Als men begint over roken, drinken en eten waar stopt het dan? voor je het weet gaat de overheid en verzekeraars dan veel verder dan dit

janneman1977 | 01-11-12 | 12:58

Omhooggevallen stoephoer.

eagleye | 01-11-12 | 12:58

wat twittert die snavel veel zeg..
probeert het weer eens recht te lullen maar volgens mij bent u te laat...

de beer van de meer | 01-11-12 | 12:56

Sorry hoor maar die gasten staan wel mijn pensioen bij elkaar te paffen en te drinken met de accijnsheffingen. Als gevolg daarvan gaan ze ook nog snel dood dus dat scheelt ook weer.

Andersom dag | 01-11-12 | 12:56

Kunnen we aub herverzkiezingen krijgen...hoe regel je dat overigens ? Handtekeningen verzamelen ofzo. Ik bedoel wij , het volk, bepaald wat er gedaan wordt en niet zij. Zij zitten er namens ons. Dus optieffen met die gasten !

Stoker | 01-11-12 | 12:55

@blinde kip | 01-11-12 | 12:53
En ook waarom we dan wel volgens D66 zo solidair moeten zijn met landen met flinke schulden en niet mogen doorzeiken over de huidige koers van eindeloze bijstortingen.

blinde kip | 01-11-12 | 12:55

Sport ongelukjes kosten meer dan alle rokers, drinkers en vet eters bij elkaar. Moeten we sporten dan ook verboden maken?

loerelau | 01-11-12 | 12:54

Volgens mij heeft Meltem een piemel in haar slipje.
Transseksualiteit is niet halal, dus kijk een beetje uit Meltem.

Strohond | 01-11-12 | 12:54

Laat Meltem zich maar eens afvragen waar al dat geld heen gaat en wat D66 heeft gedaan om die belachelijke vergoedingen voor bestuurders en managers in de zorg te verminderen.

blinde kip | 01-11-12 | 12:53

Halalvretende eurofiele hoeren met een B-complex, verslaafd aan ongezonde aandacht. Daar hoor je mij toch ook niet over.

LibertasSimplex | 01-11-12 | 12:53

Het is en blijft een GOK Meltem. Jeeses. Kijk je uit met dat ding?

ChillBill | 01-11-12 | 12:53

D66, tja...
maar alle gekheid op een stokje, ons zorgsysteem berust erop dat we met zn allen de kosten dragen omdat anders individuen onbetaalbare kosten moeten dragen. dus samen staan we sterk, en als voordeel: doordat veel mensen gebruik kunnen maken van het systeem loont het zich om behandelingen uit te vogelen. hoe dan ook je profiteert vast wel op de een of de andere manier ervan. los daarvan: ik zie ook longartsen roken, zakenlui zich dronken om een boom vouwen en ik durf te wedden dat hoe ze ook heet hierboven ook best wel een bak friet lust, met mayo. oftewel terug het hok in en ga je diep schamen meisje

BozeHenk | 01-11-12 | 12:52

ben het met haar eens.
*amen*

Kees netals me Broer | 01-11-12 | 12:51

Voer de Vetklepper tax maar in. Dat zal ze leren.

Smalhout | 01-11-12 | 12:51


Bugsy Malone | 01-11-12 | 12:44 |
Je kunt overwegen om dan geen kinderen meer te krijgen. Als je zelf een vreselijke ziekte hebt en je weet dat je kinderen het ook gaan krijgen, waarom zou je ze dan nog willen? Maar ik zal wel makkelijk praten hebben zonder enige kinderwens.

irma zonderboezem | 01-11-12 | 12:51

She's a fucking BOSS. Wat een eindbaas. Als alle politici haar instelling hadden zou Nederland een stuk verder zijn. Punten voor transparantie en ideegoed! +1!

Waarbenik? | 01-11-12 | 12:51

Wat verdient dat nou eigenlijk, politicus zijn? Je hoeft er geen opleiding voor te hebben of enige vorm van verstand.

verpauperaar | 01-11-12 | 12:51

alle lage inkomen moeten veel meer zuipen, roken en ongezond eten.
dan zijn ze per saldo veel goedkoper omdat ze minder oud worden. en betalen ze meer accijns.

Alleen zo houden we de verzorgingsstaat betaalbaar!

schoneslapert | 01-11-12 | 12:51

Na het eten van een broodje donor Kebab ben ik arbeidsongeschikt geworden behoor nu ook tot de lage inkomens, waar en op wie kan ik mijn kosten verhalen?!?!?

Bibi-Thee | 01-11-12 | 12:50

@1+1 | 01-11-12 | 12:39
Bij ons noemen we dat stalpoten.

Conan de Rabarber | 01-11-12 | 12:49

@dwarol | 01-11-12 | 12:43
Zit 'em in de achtergrond zeker, als je je omdraait zitten ze ineens in de fundamentalistische hoek.

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:49

Oei! Vergeet ze de categorie sporters nog te noemen. Sportblessures vormen een enorme aanslag op het zorgbudget. Bergbeklimmers, skiërs en auto- en motorracers moeten dan ook direct uit het stelsel of fors meer premie gaan betalen. En wat te denken van ouderen en gehandicapten? De hoogopgeleide Meltem Kaya vergeet het solidariteits uitgangspunt een beetje. Als die basis wegvalt onder het stelsel, dan mag ze (en iedereen met haar) straks al haar zorg gewoon helemaal zelf betalen. Ook als ze niet rookt en nooit patat eet.

V®aagTeken | 01-11-12 | 12:49

@Bugsy Malone | 01-11-12 | 12:44
Nee, dat gaat vanzelf, toch?

Hatsune Miku | 01-11-12 | 12:49

@irma zonderboezem | 01-11-12 | 12:37
Bij een dikke kont hoort een flinke boezem.

blinde kip | 01-11-12 | 12:49

Aan al die mensen die hier via hun smartphones/tablets/pc's aan het zaniken zijn dat ze te veel moeten afdragen aan de staat: Is het echt zo erg als je het abbonementje van je 4s een maandje langer moet laten doorlopen voordat je een 5 kan kopen, zodat iedereen hier in Nederland gewoon naar de dokter kan en niet hoeft te verhongeren? Begrijp me niet verkeerd. Er moet worden gewerkt aan de efficiëntie van sociale hulpmaatregelen, maar de notie dat heel Nederland de staat loopt te naaien is onzinnig.

Biersnuiver | 01-11-12 | 12:49

@decadent degeneraat | 01-11-12 | 12:47

Oh het is 4.85, de prijs is verhoogd. Nou ja dat kost je dan 10 per maand.

decadent degeneraat | 01-11-12 | 12:49

-weggejorist-

Rrose Sélavy | 01-11-12 | 12:48

@zooishettoch | 01-11-12 | 12:43

Ik wil geen autoverzekering mensen die alle verkeersregels telkens weer aan de laars lappen.

roze_bril | 01-11-12 | 12:48

@Cuyahoga | 01-11-12 | 12:32
Mensen met hogere inkomens wordt gevraagd meer lasten te dragen ten behoeve van mensen met meer noodzaak en minder middelen. Het is helemaal geen gek idee als tegenover het recht minder te betalen voor zorg, ook bepaalde plichten staan.
.
Ik wil niet direct pleiten voor inkomensafhankelijke zorg, maar vind het wel een goede zaak dat mevrouw Kaya deze discussie oprakelt.

Hatsune Miku | 01-11-12 | 12:47

@ZKH EénOog | 01-11-12 | 12:40
Wat doen de gezonde langlevers om hun extra levensduur, AOW-duur, pensioenduur en zorgduur te kunnen bekostigen?

Die besteden ze aan een 2e huisje om de Franse economie te bekostigen.

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:46

Dus de bloedlijnen van families waari n veel hart-en vaatziektes voorkomen ook maar beëindigen?

Bugsy Malone | 01-11-12 | 12:44

Kan ik stoppen met belasting betalen voor mensen die te lui zijn om te werken, zowel in NL als in Afrika?

ViagraFalls | 01-11-12 | 12:44

Nederland stevent af op een ontwikkelingsland. Ook daar gelden voor de rijkeren (toeristen) in winkels vaak hogere prijzen dan voor de locals. Misschien is het handig om de met bankpassen betaalde bedragen in b.v. levensmiddelenwinkels ook inkomsten afhankelijk te maken.

watazooi | 01-11-12 | 12:44

Solidariteit zou twee kanten uit moeten werken, anders is het geen solidariteit. Dus, als we samen de zorpremie ophoesten, moeten we ook samen die zorgpremie zo laag mogelijk willen houden. Afgedwongen solidariteit, dus verplichte afdracht vanzorgpremie dan wel verplicht gezond leven, is helemaal geen solidariteit.
Wat die D66 hier eigenlijk aan de orde stelt is dat hier sprake is van een scheefgroei: aan de ene zijde verplichte afdracht van zorgpremie, aan de andere zijde geen enkele dwang of verplichting om een beetje gezond te leven. Tja, dat is het soort eenrichtingsolidariteit waarin de PvdA grossiert.

Schoorsteenveger | 01-11-12 | 12:43

Één op de zes á acht van die D66 mevrouwen krijgt anders ook borstkanker of zo.
En de D66 meneren ontvangen naast een venerische ziekte wellicht ook de kanker aan hun ballen.
Ook maar niet behandelen dan wegens te duur?
D66 mevrouwen en meneren zijn namelijk ook niet al te nuttig voor de maatschappij en hun wonderbaarlijke genezing levert "ons mensen" niets op.

bennietboosmaar verd | 01-11-12 | 12:43

@1+1 | 01-11-12 | 12:39
Dikke kuiten krijg je door het bergbeklimmen.

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:43

*zucht* ik wil voortaan alleen nog maar een autoverzekering met mensen die nooit een aanrijding hebben. D66 ze bedoelen het goed maar je hebt er natuurlijk geen fuck aan

zooishettoch | 01-11-12 | 12:43

Eindelijk een wijf met ballen bij D66.

Schopenhauer1982 | 01-11-12 | 12:42

Ze heeft wel gelijk. Het vreet maar, het zuipt maar en het snuift maar.
En de werkgever mag zich blauw betalen aan zorgpremies.

Smalhout | 01-11-12 | 12:42

Sinds jaar en dag doen mensen dingen die niet goed voor ze zijn. Ontmoedigen, en dan liefst een beetje creatief is veel beter dan straffen. Er zijn verzekeraars die al korting geven wanneer de verzekeringsnemer kan aantonen lid te zijn van een sportclub. Dat werkt. Niet dat semi-elitaire gebazel over de onderklasse, terwijl ze eigenlijk 'ondermensen' willen zeggen.

SjakkieBaggen | 01-11-12 | 12:42

Simpele oplossing is eigen risico niet inkomensafhankelijk te maken.

ongelovigehond | 01-11-12 | 12:42

Dom gelul.
Zuipende, kapsalon vretende, rokende tokkies veroorzaken die kosten niet.

Vaudt Varken | 01-11-12 | 12:42

@Marcus Porcius Cato | 01-11-12 | 12:38
Het begint er idd al flink op te lijken, daar heb je gelijk in.

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:41

Misschien moet de overheid eens de regels aanscherpen wat betreft het eten wat allemaal te koop is in de supermarkt. Er zit allemaal troep in, goed gekeurt door de overheid. Dus wat zeikt ze nou?

1st Male Lesbian | 01-11-12 | 12:41

Overigens verwacht ik dat de inkomensafhankelijke zorgpremie het einde betekent, binnen 24 uur, van het stabiele kabinet Rutte-Samsom.
Noot voor Kaya: Het woord *stabiele* hierboven is sarcastisch bedoeld.

Lewis Lewinsky | 01-11-12 | 12:40

@irma zonderboezem
€5,30 voor een pakje Lucky Strike met 19(!!!) sigaretten. Egsuperniemeernormaal.

AshleyJ"Ash"Williams | 01-11-12 | 12:40

@DutchEmperor | 01-11-12 | 12:28

Hoe langer je leeft, hoe hoger en duurder je zorgkosten doorgaans worden. Rokers, drinkers en vetnekken zijn in de eindsom doorgaans goedkoper dan de 10 jaar langer en 'gezond' levende langlevers. Daarnaast betalen rokers en drinkers hun extra deel via de accijns sowieso toch wel.
Wat doen de gezonde langlevers om hun extra levensduur, AOW-duur, pensioenduur en zorgduur te kunnen bekostigen?

ZKH EénOog | 01-11-12 | 12:40

Ik denk dat ik toch maar een bijstandsuitkering ga aanvragen op werk.nl

gz | 01-11-12 | 12:40

Ik begrijp dat ze ambtenaar is. Heeft ze er ook moeite mee om haar salaris mede te laten betalen door die paupers?

bennutzat | 01-11-12 | 12:40

@DeMaurice 12.26
je haalt me de woorden uit de mond
ik betaal al jaren belasting over elk sjekkie dat ik rook
*uitrekenen hoeveel operaties dat zijn*

glen | 01-11-12 | 12:39

Ik vind het een goede zaak.

RudolfvanEngelen | 01-11-12 | 12:39

Juriaan Schraamhaar | 01-11-12 | 12:08
Hulde ! Deze mag direct in een kadertje boven mijn bed.
Waar haalt de redactie het vandaan om te beweren dat frituren ongezond zou zijn ? Indiërs frituren zowat alles wat ze eten, en ze zijn mager en gezond.

Nonkel Frituur | 01-11-12 | 12:39

Ik word hier zo moe van. Zo'n grachtengordeltesk wijf met een mening.

mijntweecent | 01-11-12 | 12:39

@Zeg maarKaas_Cuevara | 01-11-12 | 12:35
En laat dat dan maar het enige zijn, want meer hoeft van mij niet.

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:38

Die Kaya moet eerst maar eens in een woordenboek opzoeken wat sarcasme is. En ik weiger te betalen voor dat woordenboek!

Lewis Lewinsky | 01-11-12 | 12:38

@ deraderendraaien | 01-11-12 | 12:34
Ik weet niet of jij het regeerakkoord al gezien hebt, maar ik woon kennelijk al in Noord Korea.

Marcus Porcius Cato | 01-11-12 | 12:38

Jj- | 01-11-12 | 12:35 |
Tegenover 1% procent blessures staan 99% meer gezonde mensen dan die te dikke weke niet-sporter die bij elke verkoudheid een week thuis zit.

Zeg maarKaas_Cuevara | 01-11-12 | 12:38


Graaisnaaiert | 01-11-12 | 12:29 |
Op de markt kun je gezond voedsel krijgen voor weinig. Ook bij de Lidl of de Aldi. En als je seizoensgroenten eet ben helemaal weinig kwijt.
En dan nog wat. Als je geld hebt om sigaretten te kopen ( pakje per dag , vandaag de dag een euro of 4? Denk ik) dan heb je ook geld om gezonde producten te kopen alleen heeft dat geen prioriteit.
-

Ps( wat is er trouwens mis met een dikke kont?)

irma zonderboezem | 01-11-12 | 12:37

Ik weiger voor Meltem Kaya te betalen. Als politica althans. In een andere professie wil ik er best over nadenken.

pius | 01-11-12 | 12:36

Helemaal gelijk heeft ze ! Ik moet nu 4 x zoveel premie gaan betalen, geen recht op zorgtoeslag. Ik betaal reeds al naar inkomstenbelasting en mijn sociale premies. Ik ben al ingedeeld in een belastingschijf op basis van mijn inkomen! Nu willen ze scheefhuurders ook nog extra gaan belasten, mag geen oude auto meer rijden.... Als ze $%&*^%*( straks ook nog gaan vertellen waar ik mijn boodschappen moet gaan doen en wat ik moet vreten.....dit is diefstal. Ik roep u op burgers van NL, sta op en verenig u !! Betaal GEEN premie, neem geen zorgverzekering. De staat is verplicht u hulp te geven en de boete is 30% van de premie die je zou moeten betalen...dus reken maar uit..

Stoker | 01-11-12 | 12:36

Sporten dan ook meteen verbieden, ik betaal toch gvd niet voor de blessures van een ander!

Jj- | 01-11-12 | 12:35

Ik ben het anders helemaal met haar eens!!!

whetherthouwouldbe | 01-11-12 | 12:35

Waarom eigenlijk een verplichte verzekering? Het is mij niet duidelijk waarom ik verplicht iets moet afnemen? Waarom niet gelijk verplicht afnemen van de supermarkt, de bakker, de slager, de schoenen- of kledingwinkel? Rot op met je verplichtingen, ik wil zelf bepalen of ik me laat verzekeren. Maak medische verzorging gewoon gratis, druk de salarissen van de heren naar beneden, nivelleer het tuig daar waar het hoort.

Megalomaantje | 01-11-12 | 12:35

Marcus Porcius Cato | 01-11-12 | 12:30 |

Welkom in de dictatuur van de schijnelite!

Desmoulins | 01-11-12 | 12:35

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:27 |
Economisch gezien happen we op dit moment slechts stof van dat "pauperland".

Zeg maarKaas_Cuevara | 01-11-12 | 12:35

Grappig eigenlijk dat juist de Eurofielen kritiek hebben op deze plannen... iets met selectieve verontwaardiging.
Solidariteit voor alles en iedereen zonder binding met Nederland.

Desmoulins | 01-11-12 | 12:34

@Marcus Porcius Cato | 01-11-12 | 12:30
Tip: ga in Noord Korea wonen!

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:34

Gelijk heeft ze.

roze_bril | 01-11-12 | 12:33

Solidariteit is nu eenrichtingsverkeer.
Hatsune Miku | 01-11-12 | 12:28

Hoezo, kun je dat uitleggen?

Cuyahoga | 01-11-12 | 12:32

@Marcus Porcius Cato: een hond uitlaten is juist goed voor de gezondheid.

ongelovigehond | 01-11-12 | 12:32

@DutchEmperor | 01-11-12 | 12:28
Geld dat dan ook voor mensen die 7 of 8 kinderen bij elkaar neuken om hier een uitkering te genieten?

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:32

Gezond eten is op de korte termijn een stuk duurder dan ongezond eten...

alcor | 01-11-12 | 12:31

Als dat domme meisje eens verder kijkt dan haar turkse gok lang is (moeilijk, want hij is erg lang) dan weet ze dat rokers en vreters eerder sterven en daardoor minder kosten kut. Anders ga je ff kijken wat EU parlementariers doen tussen het uit hun neus vreten door (slapen).

rukvogel | 01-11-12 | 12:31

Haar Twitter account draait overuren momenteel. En maar draaien dat het een pure sarcastische opmerking is terwijl ze later weer zegt: Er zit eigenlijk wel een kern van waarheid in. Wat is het nou mevrouw Kaya? vragen, vragen.

Eduard-Khil | 01-11-12 | 12:30

Als ze mij dan weer me goede baan terug geeft dan ben ik weer die zuipende, rokende, hamburger vretende bmw 530 leasebak rijdende pauper.
Ze is ongeschikt als politicus omdat ze neer kijkt op de mensen waar over ze moet beslissen, next.

KaaskopDamp | 01-11-12 | 12:30

Helemaal mee eens.
1 - Flikker eerst maar eens die hond de deur uit.
(Scheelt nog een hoop poep op straat ook.)
2 - Ophouden met roken.
3 - Jullie kunnen nu ineens niet meer op vakantie.
(Zijn jullie namelijk het hele jaar al.)
4 - Geen (postcode)loterij lootjes meer. Sorry daar zijn jullie te arm voor.
5 - Geen alcoholische versnaperingen meer.
6 - Ik hou me aanbevolen voor nog meer tips.

Marcus Porcius Cato | 01-11-12 | 12:30

Probleem is dat gezond voedsel een stuk duurder is dan vette vreet uit de diepvries. Ander probleem is dat binnen bepaalde culturen vette frituurkip naar binnen harken zowat levensdoel nummer 1 is ( kijk voor de lol eens naar de klantensamenstelling van de KFC in een gemiddelde stad in het Westen ) en een dikke kont nog steeds een schoonheidsideaal is.

Graaisnaaiert | 01-11-12 | 12:29

Niet echt liberaal om mensen te willen opleggen wat ze wel en niet mogen doen.

Het is wel fout dat wij allemaal voor zorgkosten betalen voor wat mensen zichzelf aandoen (overgewicht, sportblessures, drankproblemen etc).

Maar geef mensen de vrijheid met de mededeling dat ze de gevolgen zelf moeten dragen. Ipv iedereen betalen, zonder vrijheid.

DutchEmperor | 01-11-12 | 12:28

@Cuyahoga | 01-11-12 | 12:21
Het punt is denk ik dat je kunt doen wat je wilt als je er zelf voor betaalt. Als anderen de kosten moeten dragen, kun je een andere mening vormen.
.
Solidariteit is nu eenrichtingsverkeer. Je kunt je afvragen of dat goed is.

Hatsune Miku | 01-11-12 | 12:28

Door al de maatregelen die nu genomen worden gaan er denk heel wat mensen aan de drank. Met het gevolg dat ze niet meer functioneren op het werk, daardoor heel voordelig ontslagen kunnen worden.Dan volgt gedwongen verkoop van het huis waardoor ze niet meer over een keuken beschikken om een gezonde maaltijd in te bereiden. En dus staan ze straks massaal in de rij voor een euro knaller.
iets met een spiraal.

janvanballegom | 01-11-12 | 12:28

Tuurlijk Kaya. Beloof je me wel dat je je niet
zult "voortplanteren"? Een zuur wijf is voorlopig
wel weer genoeg.....

Prinses Krees | 01-11-12 | 12:27

Drankorgel en kettingroker Hans van Mierlo draait zich om in zijn graf.

Detlev Tarnowitz | 01-11-12 | 12:27

Ik erger me dood aan zogenaamde politici die menen dat ze via Twitter allerlei haatzaaiende en polariserende berichten de wereld in moeten sturen in de hoop dat kortzichtige medetwitteraars die razensnel verspreiden. Iets met voorbeeldfunctie enzo. Die Fahid Bashir van de SP heeft er ook een handje van en is ook nog eens te lam om te reageren als je hem erop aanspreekt.

JanPaparazzi22 | 01-11-12 | 12:27

een waardig opvolger van Pechtold ,wordt het toch nog wat met de d66

S.Hole | 01-11-12 | 12:27

-weggejorist-

Basirux | 01-11-12 | 12:27

Meltem Kaya moet godverdegodver haar smoel houden omdat of zij middels haar vader of eerder hier binnengekomen familieleden een kans heeft gekregen om een behoorlijke baan plus salaris te verkrijgen, die ze in haar eigen pauper land niet had gehad!

deraderendraaien | 01-11-12 | 12:27

Ok laten we even allemaal stoppen met roken bijvoorbeeld. Hoe gaat de d66 het belastingstekort dat dit oplevert opvullen?

DeMaurice | 01-11-12 | 12:26

Iedereen is gelijk. Maar het stoort me wel dat lieden uit bepaalde bevolkingsgroepen klagen over te veel moeten betalen voor anderen. Terwijl hele generaties van diezelfde groep jarenlang, ook tegen de zin van velen, hier werden en worden onderhouden van belastinggeld.
Als het omgedraaid was zou het disjcrieminassi heten.

SjakkieBaggen | 01-11-12 | 12:26

En waarom zou je wel meebetalen aan mensen die gezond leven? Is veel duurder hoor, want die leven veel langer en hebben uiteindelijk jaren zorg nodig.

bennutzat | 01-11-12 | 12:25

Maar ze heeft hier wel een punt.

Mac The Ripper | 01-11-12 | 12:25

Bart_Bart | 01-11-12 | 12:20 |
zolang ze te dik zijn om in te breken, te vechten, te beroven of om te vluchten voor de politie zie ik slechts voordelen.
Niet zo negatief zijn.

Zeg maarKaas_Cuevara | 01-11-12 | 12:24

Te beginnen AUB de gevolgen van inteelt volledig uit te sluiten van welke vorm van hulp dan ook. Domme doos.

grappert | 01-11-12 | 12:24

in de politiek zitten de aller domste mensen juist.
Ze liegen ze draaien nog sneller dan een skateboarder die een 360 doet. Ze maken van iets wat je in 2 woorden kan vertellen een heel boek van.

Echt, IEDEREEN in mijn optiek kan zo de politiek in.
Wat loopt daar een volk rond zeg.

Autist | 01-11-12 | 12:23

@Cuyahoga | 01-11-12 | 12:21
1. Nu ga je er vanuit dat al die types een geweten hebben, dat betwijfel ik. 2. Als ik zoveel verdiende dronk ik geen Johnny Walker of Dimple, dan zijn er wel betere distillaten te krijgen.

supah | 01-11-12 | 12:23

Frankrijk is een lichtend voorbeeld in kleine steden.
Weinig gemeente uitgaven wat resulteert in goedkoper wonen.
Gemeente moeten op hoofdlijnen werken en niets weggeven aan bv bijstand.
Dat poep je de hardwerkende burger in zijn bakkes.

Parelman | 01-11-12 | 12:23

"... armoedpaupers die zichzelf de vernieling in helpen met kettingroken, comazuipen en vet eten?"
We kunnen in Helmond (Noord-Brabant) onze borst weer natmaken met D66...

Sir_Cum-a-Lot | 01-11-12 | 12:23

als je al niet solidair bent met je eigen gezondheid, waarom zou ik dat dan wel zijn?

49 | 01-11-12 | 12:23

Kaas de Vies | 01-11-12 | 12:11 |
Kan zij uitleggen waarom wij dan voor de Grieken moeten betalen?
----------------------
+1

GeflipteVlaflap | 01-11-12 | 12:23

Ja joh, op naar de egoïstische samenleving waarin eigenheimers niet verder kijken en denken dan hun eigen vierkante meter. De egocentrische samenleving waarin poepwijven als Meltem Kaya denken dat het juist hun luizige paar euro's zijn die bij een arme sloeber terecht komen.
Nu mag ik natuurlijk niet meer zeggen dat ik niet langer belasting wil betalen voor debielige politici van het kaliber Kaya.

Conan de Rabarber | 01-11-12 | 12:23

Turkse komaf, grote muil, verantwoorde bril en waarschijnlijk nauwelijks zelfreflectie.
Ik ruik een kandidaat voor Pauw en Witteman.

das_Freudenmädchen | 01-11-12 | 12:22

Zeg maarKaas_Cuevara | 01-11-12 | 12:18 |

Natuurlijk, dan is het sarcasme.
Het is vooral een cynische kijk.

Desmoulins | 01-11-12 | 12:22

Alle paupers snel aan het werk, dubbel modaal gaan verdienen en het probleem is opgelost.

Pi Mol | 01-11-12 | 12:21

Alsof roken en drinken is voorbehouden aan lage inkomens, achterlijke muts.
Dacht je dat het schorem wat op het afscheidsfeestje van Demmink was kan slapen zonder een borrel?
Dacht je dat woningcooperatiedirecteuren en zorgverzekeraargraaiers in de spiegel durven te kijken zonder een halve fles Johnny Walker of Dimple.
Als je wel eens buiten de deur komt, domme doos, en overdag in de sjieke restaurants kijkt wie daar zitten te zuipen, dan zie je dat ze bijna allemaal een stropdas om hebben.

Cuyahoga | 01-11-12 | 12:21

Als D66 ideoloog kun je je geld inderdaad beter overmaken aan Afrika, dan weet je tenminste zeker dat het niet goed terecht komt als het überhaupt al aankomt.

JanPaparazzi22 | 01-11-12 | 12:21

wat een debiel wijf, onee het was sarcastisch...

Interpoolbal | 01-11-12 | 12:21

Mee eens!

reoN | 01-11-12 | 12:20

Ik ga vanaf heden ook niet meer betalen voor mensen die in het gevang zitten of op korfbal zitten. Bekijk het even!

James St John Smythe | 01-11-12 | 12:20

Look! A transvestite donkey witch.

AshleyJ"Ash"Williams | 01-11-12 | 12:20

Allochtone kinderen zijn vaker te dik dan de Nederlandse leeftijdsgenootjes.
www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/de...

Waar komt dat verrassenderwijs weer vandaag? Ja, de opvoeding. Diezelfde matige opvoeding die leidt tot meer werkloosheid, criminaliteit, afhankelijkheid en laag opgeleid zijn.

Bart_Bart | 01-11-12 | 12:20

Heeft ze het nu alleen over de autochtone lage inkomens?

bennutzat | 01-11-12 | 12:20

Die Smeltende Kaas is een soort Bakito. Zegt eerst abjecte dingen die ook verwerpelijk zijn, en beweert, daarop gewezen, dat het sarcasme was. Quod non.

Lewis Lewinsky | 01-11-12 | 12:19

Helaas pindakaas. Of je zin hebt of niet, je bent wettelijk verplicht je te verzekeren en dito zorgpremie te betalen dus niet betalen is onzin. Waar deze D66 muts zich met haar partij meer om had moeten bekommeren is het gegraai in diezelfde zorg, maar helaas. Een ongezonde leefstijl is niet inkomensgebonden, alle vooroordelen tenspijt.

longblond | 01-11-12 | 12:19

Oh ja en Helmond ligt in Limburg, hè Quid.

Charles de Batz | 01-11-12 | 12:19

Dus rijke mensen roken en drinken niet? Nee, ze snuiven zich direct het graf in! En dat kost de gezondheidszorg niets zeker? Kuthoer!

Echte naam7227 | 01-11-12 | 12:18

Kaas de Vies | 01-11-12 | 12:11 Drinkende en rokende Grieken nog wel.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 12:18

Hoe dom kan je zijn.

bas ooms53686289 | 01-11-12 | 12:18

Hmm, veel reaguurders die niet weten wat sarcasme is. Of gewoon alle linkjes in het topic niet openen.

Ik persoonlijk zou niet meer voor mensen met achternamen als bijvoorbeeld Kaya willen betalen.

/sarcasme

Zeg maarKaas_Cuevara | 01-11-12 | 12:18

Ik weet niet wat het is met die liberale partijen tegenwoordig maar erg liberaal zijn ze niet net zoals partijen voor de vrijheid niet erg vrijheidslievend zijn en partijen voor de arbeid niet er arbeiders-minded en christendemocraten niet erg christelijk en democratisch.

Vreemd eigenlijk.

pius | 01-11-12 | 12:18

Ja Melten, het leven in Nederland is niet alleen maar profiteren als allochtoon.

irma zonderboezem | 01-11-12 | 12:17

Voor iedereen die dit wel een goed plan lijkt, beseft toch wel dat er Orwelliaanse toestanden aan de pas moeten komen om dit überhaupt te kunnen controleren en in de praktijk te brengen...

Desmoulins | 01-11-12 | 12:16

Lekker makkelijk zeuren, Quid, maar ze heeft gewoon gelijk. Als de "paupers" zometeen maar 20 Euro hoeven te dokken, dan zorgen ze ook maar verdomde goed voor dat ze bijna geen zorg nodig hebben en dat betekent dus niet meer roken, wel bewegen en geen vette hap.

Merkava | 01-11-12 | 12:16

Helemaal mee eens. Waarom moet je meer betalen als je meer verdient en iets minder gebruikt dan een domme luie proleet die door zijn luiheid minder verdient en door zijn domheid ongezond is? Ja, volgens Samsom is dat eerlijk. een bank beroven nu dus ook denk ik. Die hebben vast meer dan ik en vast nog oneerlijker verdiend, dus dat is nu voor mij.

KarelMarks | 01-11-12 | 12:16

ok Kaja, dan betaal ik niet meer voor incompetente, zelfoverschattende prutsbestuurders in Amsterdam-west die honderden miljoenen weggeven aan hun vriendjes. Deal?

damnschreeuwer | 01-11-12 | 12:15

@supah | 01-11-12 | 12:09
in amerika kopen ze dus junk food met hun food stamps.

cumshaft | 01-11-12 | 12:15

Jezus wat een spook... die zou ik niet doen.

CornholioNL | 01-11-12 | 12:14

"Meltem Kaya"
Ga je neefjes, nichtjes, en ooms in het theehuis maar vertellen hoe ze moeten leven.

abc_mentaliteit | 01-11-12 | 12:14

Kut. Ben ik het weer met een D66'er eens.

Pikkebaas | 01-11-12 | 12:14

Ik denk dat ze bedoelt dat al die mensen maar eens moeten stoppen met bijstand trekken. Laat die werkelozen maar gaan concurreren met de uithangbordbulgaar voor de Aldi...

klabanus ten Haave | 01-11-12 | 12:14

Misschien kan ze samen met Boris een nieuwe partij beginnen?

Mr Dixit | 01-11-12 | 12:14

hahahaha wat een domme koe! Of misschien had ze gewoon zin in extra aandacht, maar kan me voorstellen dat ze even niet nadacht toen ze dit zei.

BassieB | 01-11-12 | 12:13

Draak66.

GeefMijMaarKipSate | 01-11-12 | 12:13

Als Meltem zo tegen nivellering is, dan ken ik wel een leuk land waar geen nivellering is. Turkije. Ga dan lekker daar wonen.

as-saboer | 01-11-12 | 12:13

Tenslotte heeft iedereen tegenwoordig een smartphone.

Mr Dixit | 01-11-12 | 12:13

Een goed punt?
Oorzaak en gevolg zijn lastige zaken.
Laten we nog verder gaan met het betuttelen van mensen en de zaken die het leven voor sommigen, en dat is een goed recht, wat dragelijker maken.
Grappig dat verbieden als iets dat liberaal is wordt gezien, of eigenlijk diep treurig.

Desmoulins | 01-11-12 | 12:13

niet bevallen=koffertje pakken en verhuizen naar Duitsland of Belgie

Poeheej | 01-11-12 | 12:12

daar is geen woord siewert bij.

cumshaft | 01-11-12 | 12:12

Kan zij uitleggen waarom wij dan voor de Grieken moeten betalen?

Kaas de Vies | 01-11-12 | 12:11

Er is maar een manier om hier iets aan te doen: gewoon emigreren.

Ben al bezig met de voorbereiding.

hangtiet met knoop | 01-11-12 | 12:11

(taalnazimodus aan) Beiden = Beide (taalnazimodus uit)

doedeljantje | 01-11-12 | 12:11

Er bestaat niets beters na je coma kater dan een vette Whopper Cheese mét bacon.
Ik ben ff peuken halen.
-out-

Botte Hork | 01-11-12 | 12:11

ik vind deze ophef wat raar. ze heeft gewoon een goed punt. ;)

en toch ik ben ook niet blij met de plannen voor de zorgpremie. ik wil gewoon weer terug naar het ziekenfonds. dat was betaalbaar.

er weigeren te betalen lijkt mijn geen goed idee. dan komt de roverheid het met (dreiging tot) geweld ophalen. de dieven.

LordNobady | 01-11-12 | 12:11

Ben benieuwd hoeveel familieleden ze nu heeft beledigd.

das_Freudenmädchen | 01-11-12 | 12:11

Alle warlords moeten ophouden met te vechten, ik weiger hiervoor te betalen.
Alle religieuse leiders moeten ophouden onze Westerse normen te ondermijnen, ik weiger hiervoor te betalen.

Wat zij doet is eigenlijk het "contrat social" eenzijdig op te zeggen. Dit is dus politicia, iemand die voor de D in 66 zou moeten staan.
De geesten van de massa zijn er klaar voor, dictatuur kom er maar in.

Kaas de Vies | 01-11-12 | 12:11

Zit toch te overwegen om misschien maar is de bijstand in te gaan.

2 inch cock | 01-11-12 | 12:10

Eindelijk een dame met verstand bij D666, ben benieuwd wat ze van de EU vind! Wordt tij dat oude Pech-old plaats maakt voor deze dame, dan hebben we weer een echte liberale partij??

Wadnapan | 01-11-12 | 12:10

Nou ja ergens heeft ze wel een punt, daarom is het idee van "food-stamps" in Amerika ook populair. Gewoon de staat mensen hun vaste lasten laten betalen en voor je eten krijg je foodstamps. Als je meer wil dan onderdak en eten zoek je maar een baan.

supah | 01-11-12 | 12:09

Rutte + Samsom = Pechtold.
Dus wat zeurt dat D66-hipstertje nu?

kapotte_stofzuiger | 01-11-12 | 12:09

er zit wel wat in
maar ze kan ook zeuren over de hoge vergoedingen die specialisten naar binnen harken, of de absurde kosten vd laatste 2 levens (droeve) jaren (die 10000x duurder zijn dan een drion kuur of overdosig heroine)

jojan | 01-11-12 | 12:09

D666 -1

xzaz2 | 01-11-12 | 12:09

Al die ophef hierover is raar, ze heeft gewoon een goed punt.

fietskettingslot | 01-11-12 | 12:09

-weggejorist-

Autist | 01-11-12 | 12:09

Ze heeft gelijk!!!

W. Sneijder | 01-11-12 | 12:08

Ik frituur, dus ik besta.

Juriaan Schraamhaar | 01-11-12 | 12:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken