Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oproep: waar zit Remkes!?

Wake up and smelll!De Minister van Rampen en Binnenlandse zaken Remkes zit al sinds 2e kerstdag in Thailand. Maar meneer wenst "niet gestoord te worden" omdat hij met zijn Groningse vrienden Leonardo di Capriootje speelt op zijn Thaise eilandje. Remkes weigert dus om de getroffen Nederlanders een hart onder de riem te steken of ook maar een poot uit te steken. Iets wat ieder normale minister -die toch in de buurt was- godverdomme direct zou moeten doen, ook al is ie op vakantie. Ja, echt het goede voorbeeld aan al die duizenden mensen die elkaar nu belangeloos inzetten voor hulp. Van Remkes dus nimmer meer een grote bek over 'voorbeeldfunctie geven' of normen en waarden. GeenStijl biedt 100 euri, direct te betalen via Paypal voor diegene die ons zijn adres en het telefoonnummer geeft in Thailand. We willen namelijk heel graag weten waar hij zit. Foto's van zijn paradijselijke oord zijn ook welkom. Stort dat geld dan zelf maar op een goed doel. Dus mail het adres en telefoonnummer op [email protected] en wij gaan hem eens uit zijn droom helpen onder het mom: Wake up and smell the dead bodies. UPDATE: Remkes voelt nattigheid, want nu gaat meneer plotseling op bezoek bij het RIT. Dus de slachtoffers kunnen hem nog steeds geen reet schelen.

Reaguursels

Inloggen

Dit is ook een lekkere reactie!

Don Bakero | 05-01-05 | 11:56

De foute man op de verkeerde tijd op de verkeerde plek...
Niemand zit op hem te wachten maar toch moet hij er zijn. Thuis krijgt hij klappen van links en als 'ie dan eindelijk opgerot is schopt zijn eigen partij hem nog eens met een rechtse van zijn strandstoel! Als zijn karakter, beleid en gebit nou eens iets minder slecht waren, dan kreeg ik misschien wel medelijden...

Billy Savage | 04-01-05 | 23:53

@starf*ker, Ja idd, Iedere keer weer asl hem over 'die' periode wat gevraagd wordt, is het heel stevig 'geen commentaar'. Ben nou benieuwd wat ervan waar is. Als hij een beetje vent is ( en dat is hij nl reserve GIjoe) geeft hij dat nog een keertje toe.

Maar verder boeiend die Remkes ligt lekker wat Thaise meisjes te pimpen, let him do his thing jA tOCH?

exarchos | 04-01-05 | 17:04

Ik hoop van harte dat Remkes ouderwetse 'geenstijl' klappen vd zweep krijgt.. Get 'm guys!

l3nt | 04-01-05 | 12:08

zo kan het ook:
PHUKET - Colin Powell en Jeb Bush hebben dinsdag op het Thaise eiland Phuket hun condoleances overgebracht aan de nabestaanden van de verwoestende tsunami. De Amerikaanse delegatie kwam maandag aan in de Thaise hoofdstad Bangkok.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken en de gouverneur van Florida en broer van president George W. Bush werden op het plein voor het stadhuis in Phuket-stad onthaald op een spontaan applaus van enkele tientallen Thaise hulpbehoevenden.

Dinsdag reizen Powell en Jeb Bush met hun gevolg door naar Atjeh, de zwaarst getroffen regio op het Indonesische eiland Sumatra.

69 | 04-01-05 | 11:15

Medeleven van Remkes, dit is waar die getroffen op zit te wachten, laat hem maar op zijn vak. adres blijven, kan die ook niets fout doen

wiehoewaar | 04-01-05 | 11:13

Wat een gelul vakantie is vakantie. Je zal wel gek zijn om je palmbomeneiland te verlaten voor een aantal jammerende nederlanders die hun kleren en hun credit card kwijt zijn. De ellende van die paar Nederlanders wordt weer eens vreselijk overdreven.Het is natuurlijk echt verschrikkelijk dat je all inclusive vakantie moet worden afgebroken.

sigaret | 04-01-05 | 10:58

Precies.

KABAAL | 04-01-05 | 10:20

@Kabaal Samen met de voormalige Joop Glimmerveen-fan Hans van Baalen. Die weet ook hoe hij propaganda moet bedrijven.

Starf*cker | 04-01-05 | 10:16

Ach ja, e.e.a. wordt nogal opgehitst door PvdA-er Samson, de man die het best weet hoe je anderen in de weg moet lopen. (voormalig Greenpeace)

KABAAL | 04-01-05 | 10:10

@Stijlloze Ik gok de eerste.

Starf*cker | 04-01-05 | 09:31

In Nederland mag je zeggen waar het op staat! Mensen ik roep tot niets op!
Raadsel:
Is het mailto:[email protected] of mailto:[email protected]

Stijlloze Rukker | 04-01-05 | 09:28

@Chinuk Het spijt me voor je maar ik heb nergens geschreven dat Remkes moet opstappen, sorry. Persoonlijk vind ik dat hij nooit benoemd had mogen worden. En infantiele pad? Tja, heilig is de vrijheid van meningsuiting zelfs voor dwaallichten.

@Stijlloze Biertje? We zijn het eens.

Starf*cker | 04-01-05 | 09:19

Het toont niet alleen betrokkenheid van onze Johannes maar ook van onze staat.

Stijlloze Rukker | 04-01-05 | 09:04

Aangezien onze Johannes minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in het Tweede Kabinet-Balkenende is, is het wel degelijk gebalangrijk dat hij daar te getroffen gebied bezoekt. Johan kan ten eerste de Nederlanders (ONZE MEDELANDERS) een hart onder de riem steken en tevens toont het betrokkenheid van Remkes.
Aangezien Remkes nu dankzij de druk pas een bezoek gaat brengen, is ronduit schandalig.
Een egoist, die egoistisch is op het verkeerde moment. Het is wederom tijd voor een parlementaire enquete (zo 2004!). Moet een minister wanneer deze op 'vakantie' is een getroffen gebied bezoeken ook al ligt het 250 maar kilometer verder van zijn vakantiekrot?

Stijlloze Rukker | 04-01-05 | 09:02

Misschien moet er maar eens een wk "politiek correct het vingertje opheffen" komen.

Kunnen we eindelijk ook eens in iets anders dan hockey en korfbal wereldkampioen worden!!!
. The Evil One 04-01-05 @ 08:31
______________________________________

Nederlanders zijn goed in Kick en Thaiboksen! De enige sport waar Nederlanders zovaak wereldkampioen in worden dat de rest van de wereld er helemaal nerveus van wordt.

Chinuk | 04-01-05 | 08:57

STARFUCKER: Ik hoop dat je dit leest.

In de comments geef je duidelijk weer wat je werkelijk bent. Ipv van de discussie aangaan met kritische gasten (.Chinuk en .Liberte) ga je populistische dingen roepen naar mongolen. Ja idd, mongolen.

Op de televisie werd het mij al snel duidelijk dat jij de intelligentie van een infantiele pad hebt. Als het kritisch wordt dan krijgt jou inferieure brein het allemaal niet meer geregeld en ga je dom blaten in de hoop dat je bijval krijgt.

Verder schrijf je dat Remkes de eer aan zich zelf moet houden door op te stappen. Als jij degene bent die dit stukje heeft geschreven dan is het beter dat jij de eer aan jezelf houdt en opzout. Ik weet dat je hier niet op zal reageren want het is immers kritiek.

Chinuk | 04-01-05 | 08:52

Misschien moet er maar eens een wk "politiek correct het vingertje opheffen" komen.

Kunnen we eindelijk ook eens in iets anders dan hockey en korfbal wereldkampioen worden!!!

The Evil One | 04-01-05 | 08:31

wat een hypocriete bende is het toch ook, dat politiek bedrijf. gaat men nu gekwetst remkes verwijten dat ie fijn ver weg van die ellende blijft en lekker een sigaretje gaat roken op een onbewoond eiland? als harry bommelding z'n toelage 'ns overmaakt aan 555 ipv de partijkas van de smaoistische partij?

SloopKogel (wie zijn | 04-01-05 | 08:16

Wat kan die gast daar nou doen?? Helemaal niets! Ik zou ook lekker in mn hutje blijven zitten...

WillemF5 | 04-01-05 | 08:04

Who TF zit er in de getroffen gebieden te wachten op de gratenkop van Remkes????

burnie | 04-01-05 | 07:51

Waar heeft iedereen toch die uitspraak vandaan dat hij "niet gestoord" wilde worden? Waren jullie er allemaal bij toen dat gezegd werd of komt dat uit de koker van een mediageyle journalist?! Natuurlijk kan Remkens niet "eventjes" medeleven gaan betuigen. Gaat hij als prive persoon, dan zal ie waarschijnlijk als ramptourist worden teruggestuurd door de mensen die daadwerkelijk hulp bieden en als officieel persoon kan hij dat niet doen omdat hij eerst als vertegerwoordiger van de Nederlandse regering toestemming zal moeten krijgen van Harry P. Voor Remkens is het dus een verlies-verlies situatie: wat hij ook gedaan had, hij zou afgemaakt worden in de pers. En waarschijnlijk is de echte reden gewoon jaloezie: hij heeft er een hutje en wij niet.

Jawel | 04-01-05 | 07:43

Remkes doet niet anders dan zijn kleffe baas: kil & afstandelijk reageren. Daarmee is hij besmet. Waarom zou hij naar het rampgebied gaan?: dan wordt ie met iets anders besmet.

capt zlogg | 04-01-05 | 07:25

Heerlijk zo'n minister waar we onze onlusten op kunnen botvieren, zo machteloos schijnen we ons te voelen met die zeebeving.
Remkes duikt onder in de golven van de tsunami om even het gezeur van immer klagende medelanders niet te hoeven aanhoren.
Wat hij ook doet, het is immers nooit goed. Wij Nederlanders zijn nog steeds zeelui, maar dan van het kaliber van beste stuurlui die aan wal staan en het allemaal weten.
Waarom wil Remkes eigenlijk minister zijn van zo'n klagend volkje, van een land dat slechts een stipje is op de landkaart, maar schreeuwt alsof het zes keer zo groot als Amerika is.
Nederlanders hebben zeker niets beters te doen. Laten ze gaan helpen in Thailand, maar daar zijn ze waarschijnlijk ook te stom voor en lopen slechts in de weg. Nederlanders blinken alleen maar uit in kankeren. Daar kunnen ze geen genoeg van krijgen. Remkes, blijf maar lekker even weg, kan je er straks weer tegen.

Spiegelbeeld | 04-01-05 | 05:05

Remkes had waarschijnlijk niet veel meer doen dan wat medeleven betuigen, maar een beetje tact zou niet misstaan.
Een reactie als pakweg "Op dit ogenblik kan ik daar niet veel meer doen dan de reddingsdiensten in de weg lopen, en dus wacht ik liever een paar dagen om mij naar het rampgebied te begeven. Op dit ogenblik zijn immers alle transportmiddelen hard nodig om mensen en middelen ter plaatse te krijgen."
Afijn, hij had een pak andere uitvluchten kunnen verzinnen. "Ik wens niet gestoord te worden" is dus geen goede reactie.

Paulus de rukkaboute | 04-01-05 | 03:20

Het loopt offtopic maar hier moet ik even op reageren.
Op de werkvloer en ook alleen daar, wordt echt hard gewerkt, maar het blijkt elke keer weer zoooo zinloos als je werkt voor dergelijke politieke hotemetoten. 50% van alle ambtenaren kan naar huis, dat wel.
De grap is er af.

mecano | 04-01-05 | 03:02

Ach... Werken bij de overheid... Dat is toch: veel vrije tijd en veel verdienen met het verleggen van mapjes?

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 02:47

Dus eigenlijk ben jij verantwoordelijk voor dat kapotte gebit van 'm?

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 02:46

@DerTommy
Treffende vergelijking!
GA NOOIT WERKEN BIJ DE OVERHEID!!
Want daar is Remkes en "waar Remkes is daar is rook"

mecano | 04-01-05 | 02:46

@Lucasdelinkselul
Ex VROM Lucas. Teveel grappen klopt. Het glazuur sprong hem spontaan van zijn tanden.
Ik weet niet precies waarom, maar hij was veel eerder weg dan ik.

mecano | 04-01-05 | 02:43

ex ambtenaar???? Wat moet je wel niet gedaan hebben omdat te bereiken??
Is dat net zoiets als een ex-kamikazepiloot???;)

DerTommy | 04-01-05 | 02:37

EX-rijksambtenaar?
Teveel grappen over Remkes gemaakt?

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 02:36

@wodan
Met alle respect Wodan, je moet toch gelezen hebben dat hij nu plotseling wel gaat en ook wel kan, dus.
Het gaat er alleen maar om slachtoffers te steunen.
Meer niet.
Maar mischien heeft idereen wel gelijk en hebben Remkes en wie dan ook van dit kabinet, daar en nergens ook helemaal niks nada te zoeken. Ik kan het weten als ex rijksambtenaar onder HHHAAAA! Remkes godbeterthet.
Opzouten deze harteloze stumpers.
"waar dit kabinet is is stinkende rook"
Betonmolen en baggerschuit vind ik wel een grappige vergelijking.

mecano | 04-01-05 | 02:34

Toe Wodan, je hebt toch wel humor? Die kopspijkerparodie is best grappig...

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 02:27

@. Lucasdelinkselul
Maargoed, het echte kwaad is natuurlijk het hardnekkeige weigeren: zo'n man die dan hardop zegt:'Neen, ik ga niet naar die lui. ik wil niet gestoord worden.'
-
Is dat wel waar?
Bron?
.
Ik blijf erbij, je stuurt geen betonmolen als een baggerschuit gewenst is!
.
En als gezegd, iedereen meent dat hij -in de buurt zat- maar met de moderne transportmiddelen zat JIJ (en ieder ander in het westen!) mogelijk meer in de buurt als hij. (snap je)
.
Ik weiger trouwens te geloven dat Remkes willens en wetens op deze manier zijn carriere wenste te verspelen.

wodan | 04-01-05 | 02:20

Hoezo zware baan? Wiegel maakte toch wel goed duidelijk dat RRRemkes geen flikker uitvoerde en ´zijn´ministerie ´niet meer zichtbaar was´.
In rook opgegaan zeg maar...
HAHAHAHA.."waar Remkes is daar is rook"

mecano | 04-01-05 | 02:15

"Waar Remkes is daar is rook" (Kopspijkers)
-ook weer zo lekker onderbouwd, beschuldigend-

En Kopspijkers is "heilig" ?
Lachen!

-is dit nu de "geenstijl spirit"?-

Ik hoop op beter.

wodan | 04-01-05 | 02:14

Ik dacht alleen een stijlloze reactie te geven, wat dat alcholisme betreft.
Verder geloof ik totaal niet dat Remkes ook maar iets kan betekenen voor wie dan ook daar, in tegendeel, maar als je nou een betrokken minister bent, met hart voor 'de zaak' en je land, en je zit, nota bene al vanaf de dag dat ramp zich voltrok, op hetzelfde land als waar die 180.000 doden vallen dan laat je als Mminster toch even je neus zien? Zelfs de koninging doet dat, die kijkt altijd heel medelevend naar slachtoffers enzo, en dat is toch ook een taak van dat soort lui?
Ik vraag me ook af of je blij moet zijn met dat hoofd aan je bed, maar toch zou zelfs ik geraakt zijn bij een vorm van betrokkenheid. Persoonlijke inzet weet je wel. Een minister die zijn riante paradijselijke vakantie onderbreekt om even zelf poolshoogte te nemen, en niet omdat het in het beleid staat.
Maargoed, het echte kwaad is natuurlijk het hardnekkeige weigeren: zo'n man die dan hardop zegt:'Neen, ik ga niet naar die lui. ik wil niet gestoord worden.' Dat is toch van dezelfde regenteske stijl als De Geus die zegt 'dat hij ook wel eens de eindjes aan elkaar moet knopen met zijn inkomen.'
P.S.
ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Remkes een heel krat bier plus een fles rode wijn in een avond naar binnen kan werken.

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 02:13

zeik niet zo in godsnaaam
laat remkes lekker vakantie vieren, die man heeft een zware baan
als het nou ook maar iets met z'n portefeuille te maken had?!

onwetenden

Freerk | 04-01-05 | 02:07

WAT? Remkes naar de tsunami slachtoffers?
Wat een rampentoerist.

"Waar Remkes is daar is rook" (Kopspijkers)

mecano | 04-01-05 | 02:05

@ . Lucasdelinkselul
Remkes is een alcoholist trouwens.

Bijzonder inhoudelijke reactie, stijlloos dat wel ;-)
Onderbouwen s.v.p. en de gevolgen aangeven.
Daarnaast aangeven waarom Remkes "iets" had kunnen doen direct na de ramp.
Wat had die man daar moeten doen?
We kunnen het erover hebben ministers af te schaffen, maar als ze er zijn had het niets uitgevreten als Remkes daar zonder cameraploeg in de modder was verzopen.
Waarom moet Remkes daar zowiezo aanwezig zijn? Nederland is heel klein hoor.
En afstanden stellen tegenwoordig niets meer voor. (private jets etc.)
Je kan elk politiek persoon er wel op aan zien dat hij er niet was.
Mogelijk was de 250 KM die Remkes moest overbuggen (met de aanwezige middelen) moeilijker als een -gecoordineerde-"rit" vanuit Parijs, om maar wat te noemen.

wodan | 04-01-05 | 02:01

Remkes is een alcoholist trouwens.

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 01:50

Toch is het niet onlogisch dat Remkes daar direct na de ramp niets te zoeken had.
Hij is nu eenmaal geen reddingswerker. Maar kan zich hooguit inzetten t.a.v. toekomstige ellende.
Zoals: extra steun na de ramp (ziekten) en steun n.a.v. gederfde inkomsten (-toerisme)
Op de man spelen is in dit geval begrijpelijk maar wel ondoordacht.

wodan | 04-01-05 | 01:35

Oh wacht... Hans van Baalen natuurlijk... Stom van me...
Laat maar!

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 01:34

Wat ik me dus afvraag: Remkes zit op Bounty-eiland. Wie moet dan de binnenlandse veiligheid coordineren als de moslimextremisten ons land binnenvallen?
(sarcasmemodus)
En die kans is zeeeeeeeeeer groot natuurlijk.
(/sarcasmemodus)

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 01:34

Weltrusten Johan, oh nee... het tijdsverchil.

hdma* | 04-01-05 | 01:24

Toch zou het mij niets verbazen als er doden tot leven komen na Remkes' aanraking...

Lucasdelinkselul | 04-01-05 | 01:08

Er zijn steeds maar weer mensen die naar Fok! of teletekst verwijzen. Briljant hoor... mensen zeur niet zo, laat GS lekker haar gang gaan en geniet van het nieuws en de acties die je wel interesseren.

TRON | 04-01-05 | 00:47

Ik vraag me trouwens af of die Echte Leider nog wel kan bestaan in Nederland. Hoe zou hzij eruit zien? Vaderlijk? Nee, want onze vaders zijn gescheiden van onze moeders, dus... Zakelijk? Nee, want dat geeft weer bouwfraude. Vriendelijk? Nee, want onze vrienden bij de politie geven ons om fiscale redenen bekeuringen. Daadkrachtig? Nee, niet als daadkracht ook zinloos geweld of politieke moord is.

Wat is Leiderschap trouwens? Is dat handelen in het belang van het volk? of in naam van het volk? Kan dat nog allebei?

Mechanieker | 04-01-05 | 00:45

LOL

Sunnygirl | 04-01-05 | 00:31

@Sunny Over welke Mulder hebben we het? Die van RTV Drenthe? Karin Mulder? Dat is pas echt een toppertje en voor de single-heren: ze is nog vrij. Als ze tenminste niet in Thailand is.

Starf*cker | 04-01-05 | 00:24

Starf*cker, de drijvende kracht achter GS die om 0:09 nog post! (Aldus het NRC)

Taaie | 04-01-05 | 00:23

@Squire Begreep ik al. Ik vind het een sympathieke dame die bijvoorbeeld in Salt Lake City ook nog veel talent toonde op de dansvloer. Zeker beroepshalve, maar leuk vond ik haar wel. Net iets meer dan beroepshalve. Ard en Keessie heb ik helaas niet gezien, wel gisteren op de radio gehoord.

Starf*cker | 04-01-05 | 00:22

@guido
Groningen geen nachtleven!? Is de enige stad in Nederland waar kroegen zo lang open blijven als ze willen. Kuch#NERD#Kuch

Taaie | 04-01-05 | 00:21

Hé Starf*cker , dat was ironisch bedoeld.
Margot is een mooie vrouw met brains, met een gestrande relatie, naar ik meen.
Jij hebt ongetwijfeld beroepshalve met haar te maken gehad, qua lage noren.
Ard en Keessie vond ik wel leuk, trouwens

squire | 04-01-05 | 00:20

Volgens mij heeft Remkes daar wat afgeneukt ;)

Joeri | 04-01-05 | 00:18

Ik ken genoeg mensen die voor de meest luttelle dingen hun vakantie of vrije tijd gewoon opgeven, omdat het belangrijk is voor het bedrijf, als u hem voelt.

Mechanieker | 04-01-05 | 00:17

Relaxed Johan!!! Nog eventjes: Heerlijk, iedere dag campari soda. Dat wachtgeld is reeds overgemaakt naar het pensioenfonds.
Verstandige keuze Johan: Nederland is niet meer wat het is geweest.

ganzo | 04-01-05 | 00:16

@SF: Kan er ook niets aan doen, maar die oude koeien lopen toch echt zelf steeds weer die sloot in.

Pritt Stift | 04-01-05 | 00:13

@ 69

Remkes is ongetwijfeld niet het type van Karen. Geloof me, als je als vrouw je enigzins in je levensbehoefte kan voorzien dan leg je de lat wat hoger. En dan is Remkes exit. Of hij moet een gouden lul hebben maar dan nog.........

Sunnygirl | 04-01-05 | 00:12

@Squire Nee, ik heb het over de jaren 80 toen ze voorzitter was van de Jonge Socialisten. Toen vochten de kameraden om deze dame en dat kon ik me nog voorstellen ook.

Starf*cker | 04-01-05 | 00:09

zou het niet kunnen dat remkes daar gewoon met karen mulder zit?
dan zou ik m'n huis namelijk ook niet meer uitwillen.

69 | 04-01-05 | 00:06

Remember Sydney?

squire | 04-01-05 | 00:05

@Squire Dat was vroeger een topper.

Starf*cker | 04-01-05 | 00:01

@Pritt Dit was toch al bekend?

Starf*cker | 04-01-05 | 00:00

Margootje, Margootje
Leuk, hè? Streed U mee?

squire | 04-01-05 | 00:00

@ Pritt Stift.

Smeuig detail over van Baalen. Dan heeft hij zich in de VVD getrouwd!

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:57

*neemt nog een broodje halfon*
@SF: Waar vloedgolven zijn, is water. Van Baalen is de Prins Bernhard van de VVD.
www.groene.nl/1998/15/ab_baalen.html

Pritt Stift | 03-01-05 | 23:53

Remkes heeft gewoon gewacht tot de eerste restaurants en andere gelegenheden in Patong weer overeind stonden. Stel je voor dat hij lunchpakketten van het RIT moet eten!

Suffie | 03-01-05 | 23:53

@Guido Dat geloof ik graag. En dan hoor ik ook nog hoe ze elkaar afzeiken tijdens de kerstborrel. Zo erg dat Weisglas pissig wegliep. Gezellige club!

Starf*cker | 03-01-05 | 23:53

@SF: Ik wist niet dat Groningen een nachtleven heeft, maar ik geloof je zo. Zelf vind ik dat Remkes er allang had moeten zijn. Ik wilde nog even benadrukken dat de sfeer in de top van de VVD niet zo lekker is, bij afwezigheid van een Echte Leider.

Guido | 03-01-05 | 23:51

@kalief
tsja ramp hier, ramp daar, danmaar de rampen hier naar de rampen daar, als ze dan ook nog is met ze allen tijdens de ochtendgymnastiek ff lekker hard springen zijn wij hier ramploos.

haasthapper | 03-01-05 | 23:49

@Pritt Kijk ook eens rechtsom: dan hoor je dezelfde kritiek van Hans Van Baalen. Verder vind ik dat Diederik Samson deugt.En hij heeft GEEN geel haar, ha ha.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:48

Nee, Samsom. Met de M van mediageil.

Pritt Stift | 03-01-05 | 23:46

@Sunny Nee, Femke absoluut niet. Nog erger is die kwakende eend van de SP. Sharon Dijksma vind ik wel weer opwindend. Maar ja mijn generatie is niet groot geworden met pindakaas maar met Tiroler Porno. And believe me: Margot was een kanjer waar heftig om gestreden werd.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:46

Samson, that is. Mind you.

Pritt Stift | 03-01-05 | 23:45

Star:
Wat Remkus alleen maar kan doen is zijn gezicht laten zien en daar help je ook niemand mee!
Helpen lijken identificeren kan hij toch niet, dus hij loopt stik in de weg.
En die lijkenpikkers in Den Haag die het grootste woord hebben, zijn nu ook niet het toonbeeld van betrokkenheid!
Heeft Fritz Wester nog commentaar gegeven of had hij deze ramp al voorspeld?

Nooit meer slapen | 03-01-05 | 23:44

"Tory leader Michael Howard has also criticised Mr Blair for not flying home early from his family holiday in Egypt."

Hmm. Het heerst blijkbaar. Oppositie (in casu Diederik "ik-doe-mee-aan-Sterrenslag" Samson) gaat net zo makkelijk over lijken als de concurrent in diskrediet gebracht kan worden.

Pritt Stift | 03-01-05 | 23:43

@Guido Aardige stelling. Alleen is de minister van Binnenlandse Zaken ook nog eens coordinerend bewindsman bij rampenbestrijding. Dus had hij er moeten zijn.Ik kan mij niet voorstellen dat Zalm zenuwachtig wordt van Remkes. Dat is de ongekroonde koning van het Groningse nachtleven. Ieder weekend alive and kicking in De Walthoorn. Ja en Sint? Dat was een niet functionerende partijvoorzitter in een partij in crisis, volgens mij de WAO-kwestie. Dan mag je inderdaad niet van de brug als de golven hoog gaan.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:42

Dat is gemeen Haasthapper. Die gasten hebben net een tsunami achter de rug en dan wil jij ze met JP een nieuwe ramp bezorgen.

kalief | 03-01-05 | 23:41

@de bier
zij is wel Vice Voorzitter van de PvdA Fractie toch iets om trots op te zijn en idd ze heeft haar looks mee, *ahum*

Sebaat | 03-01-05 | 23:41

@ de Bier

Frappant dat zij als eerst bij jou opkomt!

Ook een linksbolwerk?

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:40

@de bier

heb in Groningen mogen vertoeven (studententijd) in Groningenstad was wel een goede tijd, maar de rest............ pffff, wah zeis mien jong ???

anomalic | 03-01-05 | 23:40

Als SF ooit weer gaat stemmen op looks dan wordt het zeker: www.sharondijksma.nl/

de bier | 03-01-05 | 23:39

StarF*cker stemt vanwege de looks op Linkse politica: Dat geeft een nieuwe kijk op de uitdrukking Linksbolwerk!

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:38

-laten, sorry

squire | 03-01-05 | 23:37

@guido
mwa, ik denk niet dat het niet gemogen zou hebben van Zalm, hij is toch leider? naast aanvoerder vAartsen natuurlijk. sterker nog, om het verlies in zetels in de peilingen terug te winnen zou een actieve remkes wel helpen. na remkes hoogervorst en de vvd kan er weer tegenaan...

Sebaat | 03-01-05 | 23:37

@anomalic
welke provincies deugen nog meer niet?
@supernatural
Dan ben je dat gezeik van links-rechts-links-rechts ook kwijt.

de bier | 03-01-05 | 23:36

zielige man, die Remkes. Heeft niet eens in de gaten dat hij als dienaar van de Kroon zijn gezicht moet laten laten zien.
Tekenend voor dit kabinet, helaas

squire | 03-01-05 | 23:35

je kan op zijn site invullen wat je zou doen als je een dag minister was.
Je kunt dan een lunch met de minister winnen.
Als je we dat nou eens allemaal gaan invullen en als er iemand uitgekozen wordt hem dan eens recht in zijn gezicht zeggen wat we er van vinden.

Shadowlyse | 03-01-05 | 23:34

Bij nader inzien: toch maar een complottheorie de lucht in slingeren, nu het nachtmutsje m'n geest begint te verhelderen. Een goede politicus zou zo'n video & photo opportunity niet laten lopen. Remkes ken ik niet persoonlijk, maar met z'n baasje Gerrit Z. ben ik wel redelijk bekend, en dat is een onzekere zenuwpees.
.
Zou Remkes niet gemogen hebben van vice-mp Zalm omdat dat de positie van Remkes zou versterken en die van Zalm zou verzwakken?
.
en @ Starf*cker, die prat gaat op feitenkennis: hoe zat 't indertijd met Marianne Sint (dacht-ik), die als Partijvoorzitter van de PvdA werd weggestuurd omdat ze geen telefoon mee had genomen naar Italië? Mag een Minister minder toegankelijk zijn voor medewerkers dan een partijvoorzittertje? Was fietsen zonder telefoon écht de reden voor heenzending van Marianne?

Guido | 03-01-05 | 23:34

@Super Dat is al jaren mijn punt. Er is geen partij waar ik me thuisvoel. Links en rechts is voor mij een abstract begrip, tenzij het om bijvoorbeeld GW gaat. Dan weet ik waar ik sta.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:34

@SF
ongetwijfeld dat jij die bezit, sleur me alleen niet mee in jouw natte dromen uit de jaren '80 oké?

Sebaat | 03-01-05 | 23:33

@Sebaat Er bestaan pikantere foto's. Believe me.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:31

@Starf*cker maar dat is het grote probleem in nederland waar denk ik 75 procent mee worstelt. daarom lijkt het me ook interesant om eens te kijken naar een ander kiesstelsel ,dat je kan kiezen voor bepaalde programmapunten in plaats dat je je moet verbinden aan een totaalprogramma

supernatural | 03-01-05 | 23:30

IMHO: Remkes moet vallen over dit geintje. Die knullen van het RIT hebben al lopen roepen dat ze niet echt warm of koud worden van wat ze zien - het is hun dagelijkse werk, alleen nu op wat grotere schaal. Remkes zou zijn aandacht moeten schenken aan de slachtoffers, en niet alleen aan de nederlandse slachtoffers - sorry dat ik het zeg, maar de hollanders daar zijn een muggescheet op het geheel van meer dan honderdduizend slachtoffers.
Remkes stinkt meer dan de overblijfselen van de ramp.

AiRdAncE | 03-01-05 | 23:30

@Sunnygirl
Het was dan wel in de jaren 80.
@Starf*cker
Denk je niet dat er daarom ook steeds minder gestemd wordt en zo gauw er een grote bek komt veel mensen als eerste in het stemhokje willen staan kruisen.

de bier | 03-01-05 | 23:30

@Sunny Dat was in in de jaren '80 een aanbeden dame die er te gek uitzag, de verzuring is pas later ingetreden.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:29

Van dat stemmen??? Ik twijfel

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:29

@Nooit Hoe bedoel je?
@De Bier LOL
@Farshad Maar kwam de orginele nou vandaan?
@Why Geen idee.
@Sunny Geintje!

Starf*cker | 03-01-05 | 23:28

Remkes mag wel oppassen dat ze hem niet als lijk identificeren. Zijn gebit is al overleden!

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:28

Kan die Remkus lijken identificeren dan!
Dacht het niet, dus laat hem wegblijven.
Hij loopt die identificatie teams hopeloos in de weg.
Ik verwacht nu niet dat er doden tot leven komen door het bezoek van Remkus.
Media hype: koude drukte om niets!

Nooit meer slapen | 03-01-05 | 23:26

@ SF

Gestemt op Vliegenhart??? Jij hebt dringend hulp nodig!

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:26

@Super Tja, er is niet 1 politieke partij waarin ik me thuisvoel. Sterker nog; ik heb nog maar 1 keer in mijn leven gestemd. In de jaren '80 tijdens een black out op Margot Vliegenthart omdat ik dat toen een leuke dame vond. Mea culpa.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:25

@ SF

Wie is dan het slachtoffer?

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:22

@Starf*cker.....

Die schreef dat vriend Johan recentelijk ook in appartement in Brazilie heeft gekocht.... Laat me raden: Natal ?

WhYnotDanWel | 03-01-05 | 23:22

@Starf*cker
Ja he,
Maar ik zag daar ook nog een klein dik kaal oud mannetje verscholen staan achter een boompje.
ook nog een gelukkig nieuwjaar btw.

de bier | 03-01-05 | 23:21

Jezus, Starf*ckert een vermelding in het NRC, maakt je nog niet deskundig. ;-)
Niet te lang blijven drijven. Hup, weer met de beentjes op de grond!

Nooit meer slapen | 03-01-05 | 23:21

@ MarcNL

Op Gs zijn er een hoop wakker hoor. Degene die wakker zijn worden zijn of kortstondig wakker en storten zich willen niets liever dan zich in het GW avontuur storten. De overigen wakker krijgen hier standaard het stikkertje Linksbolwerk. Maar als je echt wakker bent dan zie je dat dat ook niet klopt.

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:21

@Farshad Je bedoelt geactualiseerd?

@Sunny Hoe zit het met jouw slachtofferhulp?

Starf*cker | 03-01-05 | 23:20

@Starf*cker nee maar als we allemaal zo blijven denken word het nooit wat

supernatural | 03-01-05 | 23:20

Iemand tijd om te kijken of onze BiZa-boy creatief met usernames/passwords is?
www.frangipanibay.com/

Pritt Stift | 03-01-05 | 23:18

@SuperNatural Hooguit als adviseur. Minister wil je toch niet worden in dit land.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:18

@starf*cker
na je column van afgelopen week dacht ik het niet snel meer eens met je te zijn, maar touché in deze!

Sebaat | 03-01-05 | 23:17

Om precies te zijn door Hans van Baalen van de VVD. Zijn vrouw heeft hem vast op goede ideeen gebracht. Zij ( Mw. Sybesma) is naar mijn weten voorzitter van slachtofferhulp Rijnmond.

Sunnygirl | 03-01-05 | 23:17

@De Bier Dat deed je leuk in dat filmpje.

Starf*cker | 03-01-05 | 23:17

Wat maakt Den-Haag het toch makkelijk voor de weldenckde mensch... Wat een stel ongelovelijke voortsukkelende suffe duffe koppen bij elkaar.

Zit je in Thailand, hou je je eerst koest om dan vervolgens je nog enigzins proberen te redden door het RIT voor de voeten te gaan lopen.

Pak een lijkdoek, ga lijken rapen, pak een kruiwagen, ga puinruimen maar laat die mensen van het RIT hun dankbare werk doen en blijf vooral uit hun buurt. Wat vind ik die Remkes een LUL maar hij is getroost, hij heeft nog wat collega's in Den-Haag die zonder enig probleem ook hieraan voldoen...

Dit roept om een staatsgreep, revolutie!

Mijn god wat moet er in dat land nog gebeuren voordat het volk wakker wordt en opstaat...

MarcNL | 03-01-05 | 23:16

@Starf*cker
Ik ben absoluut geen Remkes fan en het carbid is nu echt op.

de bier | 03-01-05 | 23:15

@Van Rechts Met de groeten van het Linkse Bolwerk.

Van NU.NL:

Gestoord

Een woordvoerder van Remkes verklaarde maandag dat de minister op tweede kerstdag heeft gebeld om te zeggen dat hij veilig was geland. Hij was van plan zijn vakantie te laten doorgaan en wilde niet gestoord worden: "Doorgaans is het zo dat als de minister op vakantie is, dan is hij op vakantie en wil hij niet gestoord worden."

"Als minister of Kamerlid ben je nooit met vakantie", aldus VVD-Tweede Kamerlid Van Baalen. "Je bent 24 uur per dag minister", zei Samsom (PvdA).

Starf*cker | 03-01-05 | 23:15

Starf*cker in de politiek?

supernatural | 03-01-05 | 23:15

@Mechanieker. Absoluut mijn handen jeuken. Wat een prutsers!

Starf*cker | 03-01-05 | 23:13

Remkes moet aftreden omdat hij DEZE berichtgeving niet heeft zien aankomen. Hij moet toch weten wat de huiding houding van het volk is in dit soort situaties. We hebben immers net het 'schandaal' van Balkje's niet-op-bezoek komen bij de kleine van Gogh gehad. Sorry maar 1+1=2 en Remkes heeft verkeerd gerekend.
Overigens moet de leiding van de media-advisering voor het kabinet dan natuurlijk ook aftreden. De Redactie zou dat werk misschien beter kunnen?

Mechanieker | 03-01-05 | 23:11

Ooohh wat een mooie woordspeling SF.

de bier | 03-01-05 | 23:10

@ cloggie42: heb je hier iets aan?

Remkes is een goeie lul, maar hij hoort onder een ezel thuis en niet in een thaise schone maagd of darmkanaal (daar wil ik even afzijn, het gaat om het idee om uit te drukken dat ik het helemaal niets vind)

nuoffnooit | 03-01-05 | 23:10

@De Bier Geen carbid meer?

Starf*cker | 03-01-05 | 23:09

Krijg je het hele jaar stront over je heen omdat je in het verkeerde (lees te snelle) decennium minister bent, ga je op vakantie is er een tsunami. Ik krijg medelijden met de man en de tienerhoer die naar zijn tanden moet kijken en zijn caballero-zonder-filter meur moet opsnuiven...

Amsterdammer | 03-01-05 | 23:09

@Badwoman Aan de bar van de stamkroeg van Remkes, de Waldhoorn, zeker gehoord. Toch niet Remkes'bedwoman?

Starf*cker | 03-01-05 | 23:08

ondertussen heb ik maar een straatsteen door de tv gegooid. Jezus, alleen maar van die "bn-ers" die lopen te bedelen. Gaat echt alleen maar om hun eigen ego. gatverdamme.
P.s.
wat Remkes ook gedaan had, het was toch nooit goed geweest.

de bier | 03-01-05 | 23:08

Remkes zit in zijn privehuis op enkele honderden km van het rampgebied net in noordnieuws uit de stad Groningen.

suc6

Badwoman | 03-01-05 | 23:07

@Van Rechts ea Remkes is coordinerend minister voor rampenbestrijding en - coordinatie en dus verantwoordelijk voor onder meer de opvang van de Nederlandse slachtoffers. Op het gevaar af dat de term "links bolwerk" weer valt: niet alleen de PvdA bekritiseerde Remkes vandaag ook zijn eigen partij de VVD. Voor alle duidelijkheid. Minister Bot heeft in rampgebieden weinig te zoeken. Hooguit de minister van Ontwikkelingsssamenwerking.
@Farshad Ik ken dit stuk. Plagiaat gepleegd wijsneus?

Starf*cker | 03-01-05 | 23:07

als ik iets positiefs over de heer remkes kon verzinnen zou ik het hier opschrijven. ik heb me voorgenomen om in 2005 de zaken positief te benaderen. leek mijn psychiater ook goed voor me.

cloggie42 | 03-01-05 | 23:07

Chinuk & Liberte: gelijk!
Het is inderdaad weer elkaar nablaten in Den Haag (Zowel PvdA als VVD, luitjes) en de pers hobbelt er weer achteraan. Media hypen dit!
Dit is het tweede PvdA proefballonetje: eerst die staatsschuld afschaffing of vermindering. Er zijn blijkbaar keizers te winnen in tijden van rampen.
Het heeft iets van lijkenpikkerij!

Nooit meer slapen | 03-01-05 | 23:02

Wat nu GS? Aan het meehuilen met linkse windvanen als Woutertje Bos. Ik durf te wedden dat als Remkes zich wél snel gemeld op Phuket dat Woutertje hem dan een ramptoerist genoemd had... Want zo gaat dat. Dus open je ogen. Remkes geeft het beste voorbeeld dat er is. Hij pompt geld in de Thaise economie. Dat zouden meer mensen moeten doen. Lekker een weekje Thailand boeken...

Kogelbrief | 03-01-05 | 23:02

@ nuoff nooit: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, zoals Theo plachtte te zeggen

cloggie42 | 03-01-05 | 23:01

volgens mij is wouter bos 1 van de 8 vrienden

nuoffnooit | 03-01-05 | 22:58

hoor jp hier, jp daar, toerisme hier, toerisme daar, als ze nou ff dan met ze alle uit den haag ff een weekie in kohsamui gaan regeren zal je zien dat het toerisme hier ook weer als een raket omhoog schiet.

haasthapper | 03-01-05 | 22:56

@Jackxx
waar zit die (thaise)karaokebar??

haasthapper | 03-01-05 | 22:52

Ik zie ook niet in waarom sommige zeggen

"Hij moet naar huis"

Hij zit in een ander deel van Thailand. En waarom zou hij dan naar huis moeten gaan? Het land wordt getroffen door de grootste ramp ooit en dan ontneem je die mensen ook nog hun grootste bron van inkomen: TOURISME.

Geniaal!

Chinuk | 03-01-05 | 22:52

Waarom moet een Nederlandse minister van binnenlandse zaken nu per se het Thaise reddingswerk gaan vertragen met een bezoek aan inboorlingen die volstrekt niet weten wie hij is?

meerstijl | 03-01-05 | 22:49

@. Starf*cker
Dat redt je dus niet van een modaal ministers-salaris:-/
Tenzij je er natuurlijk wat commissariaten op nahoudt, dan weer wel natuurlijk:-)
Moet je wel een aantal dagen per jaar beschikbaar voor zijn, om met wat vrinden de zaken door te nemen in alle rust, jaarcijfertjes enzo, liefst op een afgelegen plekje, hutje op de hei ofzo...

Huh..? | 03-01-05 | 22:45

was daar laatst ook niet zo'n docu over van zo'n nederlander die in brazilie met jonge meidjes lag te palen?

de bier | 03-01-05 | 22:45

@starf*cker
de rakkers weet je ook of ze daar een broodbak(bolletjes)machine hebben staan?

haasthapper | 03-01-05 | 22:45

Deze persoon heeft 100% gelijk:
_____________________________________
Wat een onzin, redactie !

Remkes is de minister van BINNENLANDSE zaken.
Hij is echt niet de aangewezen persoon om zijn neus te vertonen in een rampgebied waar hij helemaal niks kan betekenen.

Denk je nou echt dat wanneer jij in het ziekenhuis van Pukhet ligt en je vrouw is waarschijnlijk verzopen, dat je dan zit te wachten op het bezoek van ene Remkes ?

Deze column van de redactie is nu eens rechttoe rechtaan napapagaaien wat een of ander PvdA-kamerlid ligt te krijsen.

Zijn argument: "Remkes kan als vertegenwoordiger van ons allemaal wel bij die mensen op bezoek". Soit, als Tweede Kamerlid ben je óók een vertegenwoordiger van ons allemaal, dus dat die hufter van de PvdA zélf een ticket koopt en even afreist naar Thailand. Kan hij zich meteen een keer nuttig maken !

In deze situatie doet onze regering volgens mij precies datgene dat er nodig is:
1) ze repatriëren mensen met KLu-vliegtuigen en (deel-)huur van vliegtuigen van de Belgische luchtmacht
2) benodigde laissers passez worden zonder gezeik meteen uitgeschreven
3) ze sturen mensen en materieel naar de rampgebieden om lijken te identificeren
4) ze doneren een buts belastinggeld voor de noodhulp.

En als ze gevraagd worden om de genie te sturen om de infrastructuur weer een beetje begaanbaar te maken, dan juich ik dat ook van ganser harte toe !

Onze eigen JP staat snetverderrie in de nieuwjaarsnacht om 0300 uur op vliegveld Eindhoven om een vlucht gerepatrieerden op te wachten. De redactie van GS zat toen met een stuk in zijn kraag waarschijnlijk in een of ander café.

Bah, bah, bah, de PvdA kan het niet nalaten om zelfs in deze rotsituatie te proberen politieke munt te slaan, stelletje mega-lutsers.

Laat Remkes lekker op vakantie gaan, die gast heeft het ook verdiend en laten we eerlijk wezen; wat kan hij er nu doen behalve een hoop hardwerkende mensen voor de voeten lopen ?

Alsof die lijken er over een paar weken ook nog wel liggen om te identificeren.

Nee, GS, dit is een stijlloze column.

Eerst nadenken, dan schrijven in 2005 !!!

. Van Rechts 03-01-05 @ 20:32
__________________________________________

Chinuk | 03-01-05 | 22:44

Balkenende gaat een gedicht in spreken heb ik gehoord.

Lucasdelinkselul | 03-01-05 | 22:43

@ Starf*cker: hoe weet je dat allemaal?

nuoffnooit | 03-01-05 | 22:43

Vrienden, zoeken in Resorts heeft geen zin. Ik meen te weten dat hij een eenzaam huisje huisje veraf gekocht heeft met 8 vrienden. Onze Johan heeft trouwens onlangs ook een appartement in Brazilie aangeschaft.

Starf*cker | 03-01-05 | 22:40

Helemaal mee eens! Wat een lulhannes!

Paul45 | 03-01-05 | 22:35

@Collapse
ja..?

Huh..? | 03-01-05 | 22:28

Hey, hij heeft een website± www.ministerremkes.nl Krijg je direct die geile stem van hem te horen. Gastenboek is ook lachuh. Staat deze brief in: Ministerie van Binnenlandse Zaken.
T.a.v. dhr. J. Remkers.

J. Zijlstra
Synagogestraat 45
7941 LZ Meppel.

Datum 27 november 2004

Betreft; Islam.

Geachte Excellentie,

De problemen met het Islamitische deel van de Nederlandse samenleving zit mijn inziens in het begrip, duidelijkheid en het wel en niet weten wat er bedoeld wordt met de voor elkaar vreemde standpunten vooral aangaande het geloof.

Om het christendom verspreid, bekent en vooral begrijpend te krijgen bij het grote publiek besloot men de ramen van de kerken (plaatsen van samenkomst) te voorzien van gebrandschilderde ramen met afbeeldingen van Bijbelse verhalen.
Dit kon de analfabetische bevolking wel begrijpen (plaatjes kijken).
Later toen de boekdrukkunst was uitgevonden werd de bijbel vertaald in nagenoeg alle talen van de wereld en begrijpelijk voor de massa.

Ook de Koran zou in het Nederlands vertaald en verspreid moeten worden zodat ook de gebedsdiensten verplicht in het Nederlands gehouden kunnen worden.
Zo moeten de Imams de Nederlandse taal machtig zijn, anders kunnen ze hier niet werken. Een reden temeer voor de autochtone bevolking met de Islam als godsdienst, de Nederlandse taal sneller en beter onder de knie te krijgen, in woord en geschrift.

Taaie | 03-01-05 | 22:24

"Wel een beetje blijven opletten voor je je toetsenbord misbruikt."
huh?

collapse | 03-01-05 | 22:15

@collapse
ik denk dat hij dat niet mag van z'n vrouw
ohm "als je denkt met remkes mee te gaan doen dan verlaat ik je" of zo iets

69 | 03-01-05 | 22:12

@collapse
En bemoei je er niet mee, he? ;)

vanrechtsheeftvoorra | 03-01-05 | 22:12

@Van Rechts
Als ik het wist had ik 'm al aangepast. Ben sinds de nieuwe look hier behoorlijk gehandicapt geraakt. Mis de laatste twee letters.

vanrechtsheeftvoorra | 03-01-05 | 22:11

Is jp in Azie geweest dan?

collapse | 03-01-05 | 22:11

@collapse
JP hééft zich laten zien, maar toen zat jij met een stuk in je kraag achter de wijven aan of zo.

Wel een beetje blijven opletten voor je je toetsenbord misbruikt.

Van Rechts | 03-01-05 | 22:10

@ van rechts
Gewoon je nick houden hoor.

collapse | 03-01-05 | 22:09

Remkes heeft het daar te druk met jonge meisjes.
We zien hem regelmatig in Groningen in de
Wolthoorn met jonge grietjes.
Het zijn net popartiesten.

Jackxx | 03-01-05 | 22:09

Waarom zeiken jullie niet dat balkenende zich niet laat zien. Ik dacht dat die juist wat had goed te maken wat betreft het opzoeken van en ondersteunen van Nederlanders. En dan moet ie, als hij in Azie is die moskeeen maar eens een keertje overslaan!.
Azie is niet een binnelandse aangelegenheid.
Dit lijkt me meer iets voor het ministerie van algemene zaken, dus balkenende hup....;.

collapse | 03-01-05 | 22:06

//offtopic

@Vanrechtsheeftvoorrang
Sorry mate :-) Maar je hebt nog steeds voorrang.
Bovendien heb ik géén idee hoe ik mijn nick zou kunnen veranderen, dus als je tips hebt....

//ontopic

Van Rechts | 03-01-05 | 22:05

selectieve verontwaardiging

Amsterdammer | 03-01-05 | 22:05

Links doet precies hetzelfde wat de kerk nog deed in de jaren 50. Altijd maar met het vingertje wijzen maar nooit de hand in eigen boezem steken. Nederlanders blijven een raar volkje. Vroeger had je de zwartekousendominees, nu de fatsoenrakkers. Maar altijd met het opgeheven vingertje.

de bier | 03-01-05 | 22:03

Opdat ie zich wel ff VERPLICHT identificeert ja!

Lucasdelinkselul | 03-01-05 | 22:02

In thailand naar de tandarts... nee, da's vast wel leuk...

Lucasdelinkselul | 03-01-05 | 22:01

@Van Rechts

Change name please. ID-crisis.

vanrechtsheeftvoorra | 03-01-05 | 22:01

Mep 'm dat nieuwe gebit uit z'n bek, lamlul.

vanrechtsheeftvoorra | 03-01-05 | 21:59

Ik hoop dat hij daar ook ff naar de tandarts gaat, want dat durfde hij niet in NL.

Farshad | 03-01-05 | 21:54

Een beetje politicus met gevoel had niet gewacht op deze nieuwe media hype.
Overigens heeft deze media hype wel een ranzig randje. Lekker vanuit Den Haag blaten wat hij moet doen in Thailand, terwijl zijn verblijf in Thailand beter voor de plaatselijke economie is.
Het valt me wel tegen dat GeenStijl mee hyped met een traditionele media. Dat is zo NRC!

Het is en blijft een rampen minister!

Nooit meer slapen | 03-01-05 | 21:52

remkes mag alleen blijven als dat voorkomt dat wiegel terugkomt, want die heeft afgelopen zondag ruim gesolliciteerd bij binnenhof (is witteman soms nu ook salon liberaal geworden) en impliciet gedreigd terug te willen keren in de nederlandse politiek ... zandzakken voor de deur !

nuoffnooit | 03-01-05 | 21:49

@guido
helemaal mee eens
@collapse
wat woordvoerders buza hadden inderdaad ook kunnen gaan al ligt dat minder voor de hand, want die zullen als delegatie meer in de weg lopen. als je als remkes daar al woont is het anders. niet gaan getuigt van weinig politiek gevoel, wat zeg ik, gevoel tout court

Sebaat | 03-01-05 | 21:49

Kijk. Ontslag. Dat wil die lange boerelul natuurlijk. Kan die de rest van zn leven zn noordse tampeloerus in van die "gave" papagaaikutjes blijven steken.
Met wachtgeld gaat dat lukken.
Dat gun ik die vent niet.
En dat huis kan nooit van hem zijn. Daar moet hij een stroman voor hebben. Spoor die ook eens op, dan weet ik nog iets heeeel leuks.

vinque | 03-01-05 | 21:41

Hij blijft blijkbaar niet op zijn eilandje zitten, maar goed.
En nee, de overheid is een instituut dat geen zelfcontrole heeft en daarom is het ook voor je eigen veiligheid, Lucasdelinkselul, niet verstandig om die overal aanwezig te laten zijn.

Taaie | 03-01-05 | 21:39

@collapse: of je een minister aan het bed wilt of niet, is niet van belang. Natuurlijk ben je beter af met een lekker zustertje aan, in of op je bed dan met zo'n lange boer met slechte tanden. Hij hoeft ook niet aan je bed te gaan staan, als hij maar wat leuks doet voor de tv-camera met een zielig slachtoffer erbij. Wat harde uitspraken erbij, want dat moet vandaag-de-dag, en de plicht is weer vervuld.

Daarnaast is Remkes juist de minister die wat aan zijn populariteit moet gaan werken: zijn eigen fractie laat 'm al een tijd bungelen, dus een positieve actie kon 'ie wel gebruiken...

Guido | 03-01-05 | 21:38

@sebaat
je hebt gelijk, het was inderdaad verstandig/oppertunistisch geweest als hij wel was gegaan.
Maar de politici die nu allemaal schreeuwen dat remkes faalt, hadden ook allang een ticket to the tropics kunnen kopen. Ze hadden er al kunnen zitten!
Dat iemand al in de buurt is vind ik niet zo belangrijk.

collapse | 03-01-05 | 21:37

Als je echt iets in het leven hebt bereikt, ben je onbereikbaar. Maar dat dat nu voor Remkus moet gelden?

Nooit meer slapen | 03-01-05 | 21:37

@ Soer: alles kits in Hilversum?

nuoffnooit | 03-01-05 | 21:36

@collapse
Mag je vinden. Ik ken hem niet persoonlijk. Wb zijn werk echter des te meer en ik vind hem bijster weinig daadkrachtig.

Ik vind dat hij op zijn minst op zijn eerste vakantiedag zijn gezicht even kon laten zien, dan kon hij daarna ongegeneerd vakantie vieren. Dan had je niemand gehoord, want ben het met de reaguurders eens, ik zie hem ook niet met een mondkap en bodybags aan de kuier.

Ieder zijn vak he!

Jeroen.FM | 03-01-05 | 21:35

Toegegeven, als RIT-er wil je een ding niet en dat is Remkes tegenkomen, maar het getuigt natuurlijk van slechte smaak en een dichtgetikt soort arrogantie om lekker op je eilandje te blijven zitten, letterlijk.

En ja, de overheid moet er altijd en overal voor de burger zijn, hoezo?

Lucasdelinkselul | 03-01-05 | 21:32

@collapse ik ook niet zo, maar de manier waarop hij het nu doet is toch echt niet zo slim. zeker niet nu ie zo onder vuur ligt. nu gaat ie alsnog, en lijkt het weer gemaakt. had ie beter eerder kunnen gaan. ik zou er ook net op hebben zitten wachten, maar echt veel heeft ie niet te verliezen

Sebaat | 03-01-05 | 21:31

Remkes had gelijk dat hij niet ging. Ik zou hem echt niet aan m'n ziekenhuisbed willen hebben hoor. De meeste reageerders op dit topic blijkbaar wel; ach we hebben niet allemaal verstand.
( Ik vind Remkes niet eens zo'n verkeerde vent)

collapse | 03-01-05 | 21:28

remkes wil niet gestoord worden? die mongool is al zo gestoord als ik weet niet wat. ik denk dat een van de groningse vrienden zijn leuter te diep in remkes zijn kont heeft gestoken en ergens zijn verweekte hersen heeft geraakt; afkeuren, de wao, of de aow weet ik veel, in met die gozer en als ie terugkomt bij de grens tegenhouden en linea rectum terugsturen !!!!!!!

nuoffnooit | 03-01-05 | 21:24

@Lucasdelinkselul:
Tsja, en heel links Nederland vindt weer dat de overheid er altijd en overal voor de burger moet zijn. Het schijnt dat je ook via je reisverzekering hulp en ondersteuning kan krijgen.

Taaie | 03-01-05 | 21:23

pff.. na kritiek gaat ie uiteindelijk een kijkje nemen. Voor mij hoeft het dan al niet meer

Suard | 03-01-05 | 21:23

Duidelijk weer een voorbeeld van de politieke correctheid. Alsof je als getroffene zit te wachten op die verrotte tanden van Ons Aller Remkes..

En bovendien , wat zou je zelf doen als je met een Thais sletje zou staan langlaufen..??

PanzerFaust | 03-01-05 | 21:16

okok, dat lachende neem ik terug, er zijn grenzen

emigrant in spé | 03-01-05 | 21:09

waarom wordt dit nu gepost? dit was eergister al op het nieuws.
raar dat ie gepushed moet worden om zoiets te doen. je kan erna toch niet meer met goed fatsoen verder vakantie vieren als minister?

Heintjebier | 03-01-05 | 21:09

familie omgekomen, geen eten, gewond in het ziekenhuis, al je bezittingen vergaan, dan wil je allemaal een lachende Minister Remkes tegenkomen

emigrant in spé | 03-01-05 | 21:08

Tsja. Je bent een brallende VVD-er of je bent het niet. VVD-ers kennende vindt hij 'dat hij het recht heeft vakantie te vieren want hij heeft er hard voor gewerkt.'

Lucasdelinkselul | 03-01-05 | 21:08

"Officieel dodental nederland gaat met 1 omhoog. Man kreeg hartaanval van zien Remkes."

LifeSucks | 03-01-05 | 21:07

Stel je bent slachtoffer van de ramp, je hebt ternauwernood een vreselijke ramp overleefd en dan komt remkes je een hart onder de riem steken

Mellorenz | 03-01-05 | 21:05

@vanrechts:
Groot gelijk! Hij is daar toevallig op vakantie en ook nog eens minister van binnelandse zaken. Maar aan de andere kant was het goed geweest voor zijn toch al niet beste reputatie.

Taaie | 03-01-05 | 21:03

Als 'ie met zijn bruine tanden maar niet als slachtoffer geidentificeerd wordt!

Klukkluk | 03-01-05 | 21:01

Jongens gezien de luxe die er op dat eiland is te vinden. Geef ik 2 opties:
.
Chaweng Regent Beach Resort :
155/4 Chaweng Beach , Koh Samui, Suratthani 84320 , Thailand
Tel : (66-77)422-389-90 , 422-008-10 , 230-391-40 Fax : (66-77)422-222 , 231-013
.
Of:
.
Central Samui Beach Resort
38/2 Moo 3, Borpud Chaweng Beach,
Koh Samui, Surat Thani 84320, Thailand
Tel: (66-077) 230500, Fax (66-077) 422385
.
Ik gok op de 2de die is het beste. Dus die zal die klootviool wel hebbe. Staat inmiddels al op mail naar redactie.

LifeSucks | 03-01-05 | 21:00

hmmm, uitdaging wel, dat adres, maarrrr, zal wel geheimer zijn dan welk 'safe-house' dan ook, vooral omdat het private property is van Mijnheer Remkes, zal dus wel op andere naam zijn aangeschaft..., edoch, we gaan uiteraard ons best doen ;~

emigrant in spé | 03-01-05 | 20:57

wat een drol is die remkes toch:
hij ligt onder vuur bij zijn eigen partij; zijn handelen wordt door vvd corryfee hans wieghel zelfs als slecht ervaren (en dat was dan nog een understatement). nu krijgt die vent de kans om de boel recht te breien (@van rechts, oftie nu van BiZa of niet, maakt geen kont uit) doet ie het niet. als ik hem was zat ik vorige week al recht voor de camera in korte broek en polo (het blijft vvd) puin te ruimen of in ieder geval rijst uit te delen.....

Sebaat | 03-01-05 | 20:53

rechts de terminal.... mijn fout...
maar serieus mediapik.... denk je echt dat je daar in no-time even een vluchtje kan regele?

LifeSucks | 03-01-05 | 20:53

@ mediapik
hij zit stroomopwaarts en russische bruidjes impliceert vrouwelijk geslacht, en als ik hem zie en hem hoor praten weiger ik dat te geloven.

69 | 03-01-05 | 20:52

Binnenkort een gratis advertentie op speurders "gezocht lookalike van Remkes"

Mellorenz | 03-01-05 | 20:51

Voor de bountyhunters nog een url-tje

Informatie over real estate op kohsamui: [email protected]

Sunnygirl | 03-01-05 | 20:49

Remkes gaf eerder aan niet gestoord te willen worden. het is niet aan de orde of iemand op zijn tronie boven het bed zit te wachten. weigeren kan altijd nog wel. absoluut absurd dat die mongeaul door gaat met vakantievieren terwijl er in de wateren rondom zijn vakantiehuis hier en daar een lijk drijft. Remkes had zich present moeten verklaren en als minister en het goede voorbeeld geven, daar hoor je iemand niet naar te moeten vragen, dat hoort ie uit zichzelf te doen. Maar nee, deze stugge groninger had vakantie en er liep iets jongs aan zijn togus te slobberen. Remkes is zo iemand die in zijn vrije tijd russische bruidjes op internet zoekt, doen al die groningse boeren.

mediapik | 03-01-05 | 20:48

@van rechts> als jij gezagsdrager bent, minister zelfs, dan ga je. geen gelul. Of je breekt je vakantie af en reist terug naar Nederland. Maar je gaat niet lekker door bintangen en paaldansen terwijl 250 km verderop. uurtje heli, de wereld en karen mulder vergaat. heeft ie daar een huisje met zn jaarclub ofzo? das dan wel weer gaaf.

superjan | 03-01-05 | 20:48

Je zal toch maar niet gestoord willen worden, eerst moest hij al aan een digitale camera zodat hij zelf zijn fotootjes kan afdrukken en nu dit weer een minister kan nooit is even lekker op vakantie. Had ie een bacterie in zijn hoef dan was er weer niks aan de hand geweest straks krijgt ie nog cholera

Mellorenz | 03-01-05 | 20:45

@redactie Tsjek mail in [email protected] voor het adres
@rest ik denk dattie in Central Samui Beach Resort zit. Dat vind ik gezien de achterlijke luxe die ik daar had vorige zomer het meest logische.... ik zie dat lulletje rozewater niet back-packend door de bergen naar een of ander hutje gaan

LifeSucks | 03-01-05 | 20:44

vriendje, niet ouder dan 14
of denken jullie dat dat huis en dat "vriendenclubje" zegt!!

69 | 03-01-05 | 20:42

Kweetniet hoor... maar als ik in een ziekenhuis in Thailand zou liggen denk ik niet dat ik me ook maar ene haar beter zou voelen als opeens REMKES naast mijn bed zou verschijnen!
Maar hij gaat in ieder geval bij zijn eigen RIT op visite. Nu die toch zo druk bezig zijn met al die gebitten kunnen ze misschien ook even naar dat van Remkes kijken. 'Ga er maar even naast liggen, we komen zo bij u.'

Preset | 03-01-05 | 20:40

@ Van rechts.

Remkes is coördinator voor rampen in Nederland dus waarom zou je dan in het buitenland dan ineens niets meer van rampen willen weten?

Sunnygirl | 03-01-05 | 20:40

@Van Rechts
Wat heeft zijn functie er nou mee te maken? GS stelt zelfs '... om de getroffen Nederlanders een hart onder de riem te steken...'. Maar wtf als hij minister van landbouw was, je steunt toch als dat kan!?
Mbt JPB: helemaal goed, dat mag ook gezegd worden.

@Faach Viechuur:
Z'n vrouwtje? Hij is iig ongehuwd www.parlement.com/9291000/biof/02991. Vriendinnetje zou kunnen ... hoewel?

Jeroen.FM | 03-01-05 | 20:39

@ van rechts: zeker nog met Remkes geknikkerd vroeger? Je kunt lullen tot je erbij neervalt, maar je hebt als minister simpelweg een voorbeeldfunctie. Ook die van binnenlandse zaken als ie in het buitenland zit. Geen zin daarin? Niet voor ministertje spelen dan.

Eskimo | 03-01-05 | 20:37

250 km is echt niet ver, diplomaten hadden een bezoek al lang kunnen regelen.

mediapik | 03-01-05 | 20:35

@JackRandom: die zin is natuurlijk gelul. alle hoogwaardigheidsbekleders, zoals uit zweden en alle andere landen zijn al lang langsgeweest. En 1 remkes in een ziekenhuisje die zijn kop laat zien en handen uit de mouwen steekt, loopt echt niet in de weg/

mediapik | 03-01-05 | 20:34

Remkes zit op Koh Samui, wat heel duidelijk inhoud dat hij ver van de ramp af zit. Koh Samui ligt namelijk gezien van het punt waar de golf vandaan kwam aan de "andere" kant van Thailand. Het is dus al een hele kluif om in het rampgebied te komen. Vooral als je dan ziet dat het vliegveld van Koh Samui bestaat uit 4 kleine hutjes met stro daken. (1 internationale vluchten, 1 nationale, 1 aankomshutje, 1 winkeltje) je kunt daat niet zomaar het vliegtuig naar Phuket pakken

LifeSucks | 03-01-05 | 20:34

Niet van deze wereld, die man. Een mooier voorbeeld van 'n minister die zijn verantwoordelijkheid ontzettend serieus neemt bestaat zowat niet dunkt me. Wat een sof.

Eskimo | 03-01-05 | 20:33

Ben ook aan het googlen. Ik heb nog geen naam van een resort. Maar als jij (LifeSucks) wat resort kent moeten we er wel komen

Sunnygirl | 03-01-05 | 20:32

Uit dat persbericht: "Remkes gaat nu naar het rampgebied, omdat in een eerder stadium alleen behoefte was aan hulpverleners."

Mankeert die hufter wat aan z'n handen dan? Puinruimen kan toch iedereen? Iemand een hart onder de riem stelen kan toch iedereen? Of voelt ie zich daar te groot voor, als minister? Als je er toch bent, doe dan iets, maakt niet uit wat...

JackRandom | 03-01-05 | 20:32

Wat een onzin, redactie !

Remkes is de minister van BINNENLANDSE zaken.
Hij is echt niet de aangewezen persoon om zijn neus te vertonen in een rampgebied waar hij helemaal niks kan betekenen.

Denk je nou echt dat wanneer jij in het ziekenhuis van Pukhet ligt en je vrouw is waarschijnlijk verzopen, dat je dan zit te wachten op het bezoek van ene Remkes ?

Deze column van de redactie is nu eens rechttoe rechtaan napapagaaien wat een of ander PvdA-kamerlid ligt te krijsen.

Zijn argument: "Remkes kan als vertegenwoordiger van ons allemaal wel bij die mensen op bezoek". Soit, als Tweede Kamerlid ben je óók een vertegenwoordiger van ons allemaal, dus dat die hufter van de PvdA zélf een ticket koopt en even afreist naar Thailand. Kan hij zich meteen een keer nuttig maken !

In deze situatie doet onze regering volgens mij precies datgene dat er nodig is:
1) ze repatriëren mensen met KLu-vliegtuigen en (deel-)huur van vliegtuigen van de Belgische luchtmacht
2) benodigde laissers passez worden zonder gezeik meteen uitgeschreven
3) ze sturen mensen en materieel naar de rampgebieden om lijken te identificeren
4) ze doneren een buts belastinggeld voor de noodhulp.

En als ze gevraagd worden om de genie te sturen om de infrastructuur weer een beetje begaanbaar te maken, dan juich ik dat ook van ganser harte toe !

Onze eigen JP staat snetverderrie in de nieuwjaarsnacht om 0300 uur op vliegveld Eindhoven om een vlucht gerepatrieerden op te wachten. De redactie van GS zat toen met een stuk in zijn kraag waarschijnlijk in een of ander café.

Bah, bah, bah, de PvdA kan het niet nalaten om zelfs in deze rotsituatie te proberen politieke munt te slaan, stelletje mega-lutsers.

Laat Remkes lekker op vakantie gaan, die gast heeft het ook verdiend en laten we eerlijk wezen; wat kan hij er nu doen behalve een hoop hardwerkende mensen voor de voeten lopen ?

Alsof die lijken er over een paar weken ook nog wel liggen om te identificeren.

Nee, GS, dit is een stijlloze column.

Eerst nadenken, dan schrijven in 2005 !!!

Van Rechts | 03-01-05 | 20:32

Op tweede kerstdag is minister Remkes voor een vakantie vertrokken naar zijn optrekje in Thailand.
Hem wordt verweten dat hij nog geen bezoek heeft gebracht aan de Nederlandse slachtoffers. De PvdA vind dat ons aller JPB hem moet opdragen alsnog naar het rampgebied te gaan. Weer zo'n politicus die eerst een persoonlijke uitnodiging wil hebben alvorens hij aanstalten maakt iets voor zijn kiezers te gaan doen. Wat is dat toch met dit soort omhooggevallen eikels. Wat verwachten ze nu dat je als getroffen toerist op je gemakkie een even naar een lokale drukker gaat om een post-tsunami vakantiegroet te sturen. Met daarop een hartelijke uitnodiging om gezellig langs te komen.....

Geachte minister Remkes,

Hierbij nodigen wij u uit voor een spannend uitstapje in het rampgebied. Wij verwachten u om 14.00 uur locale tijd bij het verzamelpunt van vermiste toeristen. We hebben een geurkapje voor u bij ons.

Ps. neemt u wel laarzen mee, wat we gaan doen is een verrassing.

Na het bezoek wordt u thuis gebracht

Doe me een lol Remkes en blijf lekker in Thailand. De mensen een hart onder riem steken. Remkes gaat met een vriendenclub uit Groningen voor vakantie naar het eiland Koh Samui en heeft geen tijd om iemand een hart onder de riem te steken. Remkes is drukker om iets anders onder de riem te steken. Bukt u even voor minister Remkes? Remkes, Neem een grote vakantie. Ongeveer tot het einde van de regeerperiode van dit kabinet. De toeristen op Phuket zitten waarschijnlijk niet eens op u te wachten. Als je als getroffen toerist nu een beetje begint op te knappen dan wordt je toch kotsmisselijk bij het zien van deze man!

Is dit een gevalletje Goed voorbeeld, doet goed volgen Premier Balkenende?

Sunnygirl | 03-01-05 | 20:31

Gaan we hem nog wel bellen?

hdma* | 03-01-05 | 20:31

Remkes moet doen wat hij hoort te doen. OP zijn minst een bezoekje brengen aan het ramp gebied. Je bent verdomme minister. Telefoonnummer... zoekt en gij zult vinden zeggen ze wel eens.

ZI | 03-01-05 | 20:30

@Sunnygirl koh samui.... daar ken ik wel een paar adresjes (vorig jaar ook geweest)
Weet je welk resort?

LifeSucks | 03-01-05 | 20:29

wat een klootzak zeg..... kben benieuwd wattie hierop te zeggen heeft!

LifeSucks | 03-01-05 | 20:29

hoorde laatst dat de tandartsen daarzo goedkoop zijn.

haasthapper | 03-01-05 | 20:28

Voor de googlaars:

remkes zit op Koh Samui

Sunnygirl | 03-01-05 | 20:27

Remkes heeft Karen Mulder ontvoerd naar Thailand en daar vermoord en toen een tsunami verooorzaakt om de sporen uit te wissen. Wat een lul.

kalief | 03-01-05 | 20:26

Fuck it, hij had er verdomme al lang moeten zijn, net als de genie troepen waar alleen maar over gepraat wordt. Kut kabinet.

..zapper | 03-01-05 | 20:26

Hij zal het zeker wel druk hebben met kleine jonge thaise jongetjes en meisjes.

**Haarlem** | 03-01-05 | 20:24

Tering, wat een hufter... Z'n vrouwtje had denk ik zitten zeuren

Faach Viechuur | 03-01-05 | 20:24

@allen
'Remkes NA KRITIEK toch naar Phuket'
Zoiets moet ie zelf bedenken, blijft een schande. Aftreden, uit jezelf graag! Wiegel heeft gelijk!

Jeroen.FM | 03-01-05 | 20:24

-weggejorist-

Pieter Baan | 03-01-05 | 20:24

Tsja, zou jij reageren als je met zo'n strak jong bruin mokkeltje ligt te spelen op een zonovergoten warm strand onder de wuivende palmbomen??

BitchSuperSoaker | 03-01-05 | 20:23

Dit laat toch wel weer even mooi zien hoeveel sociaal gevoel de leden van dit kabinet in hun donder hebben: nul, helemaal nix. En vanzelfsprekend krijgt hij alleen maar 'foei, niet meer doen hoor' te horen in de Tweede Kamer, zegt hij even dat het hem spijt, en is daarmee de kous af. Hufter.

JackRandom | 03-01-05 | 20:23

Hij gaat overmorgen alsnog het RIT bezoeken, hij zal wel geschrokken zijn van de aandacht in Nederland.

zwarte kip | 03-01-05 | 20:21

zonet gehoord dat hij woensdag naar het rampgebied gaat, was volgens hem al besloten voor al die kritiek......

fuckje | 03-01-05 | 20:21

Inmiddels heeft hij besloten er heen te gaan hoor..

dork22 | 03-01-05 | 20:21

Je zou van een voormalig staatssecretaris van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer wel anders mogen verwachten.
Schande!

Jeroen.FM | 03-01-05 | 20:20

@redactie: teletekst/fok!
maar toch... de schoft dat hij zich als minster onebreikbaar opsteld!

corky | 03-01-05 | 20:18

En ongeneerd uitkafferen graag, die gast!

Sweeper | 03-01-05 | 20:16

Aftreden met die gozer!

danyael | 03-01-05 | 20:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken