Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gedoogpartner Televaag WOEDEND op VVD

ruttenietmeerpopulairklein.jpg Het op handen zijnde regeerakkoord is nog niet eens officieel gepresenteerd of *poef*, daar gaat het mandaat van Mark. De Telegraaf is op oorlogspad tegen de VVD. Gisteren: KIEZERSBEDROG. Vandaag: MIDDENKLASSE DE KLOS. Vandaag ook: WOEDE. En zelfs: GEHAKT. Niet minder dan drie pagina's trekt de Televaag er voor uit om Rutte en de neosociaaldemocratische nivelleringsplannen van de VVD te slopen. Voor lezers die reageerden op het VVD-meldpunt van de Televaag heeft het aanstaande akkoord niets met compromissen maken van doen, maar is het loepzuiver KIEZERSBEDROG. Prettig weekend, Mark! Nu wachten tot de Groene Amsterdammer, Vrij Nederland en de Volkskrant samen een campagne tegen Diederik Samsom beginnen namens alle PvdA'ers die het akkoord op hun beurt weer veel te rechts vinden. Ohnee wacht. Die zijn daar veel te 'fatsoenlijk' en 'objectief' voor natuurlijk.

Reaguursels

Inloggen

Ik stem al jaren op de PVV maar die partij word door alles en iedereen tegengewerkt, ook door de televaag, dus heb ik deze keer weer voor Jan met de korte achternaam gestemd! Dat we nu met zo'n Clote regering zitten is het stemvee zelf schuld, als je op de duivel stemd zul je de duivel krijgen! Ik vind dat het Nederlandse volk nu ook helemaal geen reden heeft om te klagen, ze hebben precies gekregen wat ze wilden, een regering VVD-PvdA! Ik hoop dat de Nederlandse bevolking daar gelukkig mee is, HAHAHAHAHA!!!!!!

rollemanneke | 28-10-12 | 11:32

De Telegraaf speelt het spelletje mee. Mensen nu pas laten inzien dat ze bedrogen zijn en zich 'legaal, want eerlijk gekozen in onze geweldige rechtsstaat' nog meer laten afpersen door de Staat. De Tweede kamer, met de VVD voorop is een Stalinistische Applausmachine. Hoe harder ze klappen, hoe beter de baantjes die in het verschiet liggen.

Piet van Schwaffelen | 28-10-12 | 08:53

Door de bezuinigingen krijgt iedereen het ietsje minder. Wat een overtrokken gezwets van de achterlijkste krant van Nederland.

p3xxx | 27-10-12 | 23:00

komtermaarinGeert!

dekogelkwamvanlinks | 27-10-12 | 21:29

@damnschreeuwer | 27-10-12 | 11:12
Ik vind zo'n papieren kolos toch nèt even iets lekkerder als ik zit te schijten dan een tablet. Bovendien ben ik een gewoontedier: ik schijt iedere morgen om 09:00 stipt. Met de krant.

Chiant | 27-10-12 | 21:18

Bij deze nogmaals alle Mongo's bedankt voor jullie stem van 12 september jl.

guurderdanguur | 27-10-12 | 21:10

Echte VVD vrijheid is het pas als er 100% belasting wordt geheven. Kunnen er nog meer BOA's op de fiets uitrukken en al het internet- en emailverkeer worden gescand op staatsunfrundliches teksten.

guurderdanguur | 27-10-12 | 20:29

Misschien kan de BTW nog wat omhoog. Van de benzineprijs is slechts 70% belasting. Van de energierekening ook. Kan makkelijk nog wat belasting bij.

guurderdanguur | 27-10-12 | 20:26

Gelukkig zag ik vandaag twee BOA's op de fiets eerst een ondernemer lastigvallen (Waarom ben je hier -geparkeerde auto) en 5 minuten later (Heb je daar ontheffing voor? - Mannetje zat op laddertje een zonnescherm te bevestigen/repareren oid.

Heerlijk land leven we. Echt.

guurderdanguur | 27-10-12 | 20:24

Ik had voor de gein eens meegedaan aan die enquête van de Televaag en behoor tot de 29% die Nee heeft gestemd op de vraag over kiezersbedrog, met genuanceerde tekst en uitleg in de open vraag (afgekapt op de Henk-en-Ingrid norm van 150 leestekens).
Televaag gaat hier wel erg kort door de bocht en probeert wat ophef te zaaien. De de maatregel die nu is uitgelekt treft namelijk Henk en Ingrid helemaal niet en de gemiddelde VVD-kiezer heeft schijt aan die paar tientjes extra. Daarbij was het zowat onmogelijk om de HRA in stand te houden, weet ook Paultje Jansen en zijn redactie.

JanPaparazzi22 | 27-10-12 | 19:30

alcor | 27-10-12 | 18:37 | + 0 -
Volledig mee eens. Alleen, waarom niet het percentage van de betaalde hypotheekrente dat je mag aftrekken langzaam verlagen in plaats van alleen het tarief? Ik betwijfel overigens of de huidige maatregel op lange termijn het vertouwen zal blijken te geven. Mijn vermoeden is dat toekomstige regeringen die geld nodig hebben deze maatregel als besparing gaan gebruiken: hetzij door het versneld verlagen van het tarief, hetzij door het verder verlagen van de uiteindelijke 38%.

Antigoog | 27-10-12 | 19:10

lolz. sjuul paradijs moet gaan betalen en t land zal t verdorie weten

(klap) (klap) (klap) | 27-10-12 | 18:42

@Antigoog | 27-10-12 | 14:25 | + 1
"Dit is geen hervorming, maar een polderakkoord. De Hypotheekrenteaftrek blijft gewoon bestaan alleen wordt het tarief waartegen zeer langzaam afgebouwd."
Het grote voordeel van rustig afbouwen i.p.v. per direkt afschaffen is dat het goed is voor het vertouwen van het bedrijsleven in de overheid. Niets is erger voor de economie als een overheid die denkt drastische maatregelen te moeten nemen...

alcor | 27-10-12 | 18:37

Voor de goedgelovigen onder ons: ons pensioenstelsel is ook feitelijk mislukt. De privatisering van de NS en de PTT is mislukt. De integratie is mislukt. Politici zijn mislukte managers. Appeltjesgroeneweide is mislukt. Jullie zijn mislukt. Ministers zijn leugenaars. Allemaal. Ik ontvang met enig leedvermaak uw min puntjes. Spaar me niet want uw onvrede is mijn gelijk.

appeltjesgroeneweide | 27-10-12 | 17:27

Volgens mij kun je alleen VVD stemmen als je financieel onhafhankelijk bent. Anders ben je mooi de klos als je ziek of werkeloos wordt.
41 zetels hebben ze behaald,ongelooflijk dat Nederland zo veel miljonairs telt.

keeskarnemelk | 27-10-12 | 17:21

Driekwart van de oorspronkelijke hypotheek som wordt door de belastingdienst betaald, als dat geen subsidie is...

voldemort | 27-10-12 | 16:51

Vind je het raar dat ze wat aan de HRA willen doen?
Als je met een (spaar)hypotheek 2 ton leent betaal je 3 ton aan rente (5% 30 jaar) de ficus betaald 126.000 tot 156.000 euro mee.
Als je een spaarhypotheek hebt moet je 86000 euro ophoesten om na 30 jaar aan de twee ton te komen dus dat kost de bank 114k aan rente (dat gaat dan weer af van de 300k aan inkomsten voor de bank) Dus die waren dol op aflosvrije hypotheken. Alleen maar meer rente inkomsten voor ze.

voldemort | 27-10-12 | 16:49

Dat het komende regeerakkoord bagger wordt, dat geloof ik wel. Maar een beetje piepen over de HRA en andere 'verworven' rechten, wat een non-issue. De Televaag heeft wat moeite met de werkelijkheid.

van heinde en verre | 27-10-12 | 16:32

1 miljard minder naar ontwikkelingshulp. Mooi toch ?

Bigi Bana Boy | 27-10-12 | 15:54

Ik vind veel van de plannen goed rechts. Lagere belastingen en zelf je huis betalen. Mij dunkt dat zoiets mooie rechtse uitgangspunten zijn. Mij bevallen de plannen van dit kabinet wel.

Bigi Bana Boy | 27-10-12 | 15:53

Inkomensafhankelijk maken van de zorg maakt me veel bozer. En het huurwaardeforfait. O ja, en die 400 miljoen subsidie die A'dam uitdeelt. Heb je ze horen schreeuwen over het minderen van sociale werkplaatsen? Ze hadden kennelijk geld zat om dat zelf bij te leggen. Maar ja, andere keuzes hè?

Frans1156 | 27-10-12 | 15:00

De afbouw van de HRA gaat naar mijn mening veel te langzaam. Dat men compenseert via verlaging van de inkomstenbelasting is wel prima omdat het anders een belastingverhoging zou zijn en daar heb ik principieel iets tegen.(Raar he?)
Ondanks dat er netto weinig gebeurt is het goeie van afbouw en compensatie dat de stimulus om tot de max te gaan financieren afneemt. Minder risico dus voor toekomstige hypotheekgevers als de prijzen dalen. Moet ook wel want ik geen enkele reden waarom vrij besteedbare inkomens zullen toenemen de komende jaren. We hebben het minderen van schulden hard nodig.

blinde kip | 27-10-12 | 14:55

@Super Grover | 27-10-12 | 11:53
Daar komt nog bij dat (als ik het goed heb) in de hypotheekakte staat dat de overheid zich ten alle tijde kan terugtrekken uit de HRA regeling. Zo heeft de bank zich netjes ingedekt. En de hypotheekgever had het dus kunnen weten dat HRA geen recht is. Maar ja, kleine lettertjes lezen is niet besteed aan velen.

blinde kip | 27-10-12 | 14:46

Overigens: vvd-stemmer

Antigoog | 27-10-12 | 14:26

Dit is geen hervorming, maar een polderakkoord. De Hypotheekrenteaftrek blijft gewoon bestaan alleen wordt het tarief waartegen zeer langzaam afgebouwd. Een belastingstelsel dat je stimuleert om je schulden niet af te lossen is belachelijk. Ze hadden er beter aan gedaan om de hypotheekrente aftrek echt te beperken.

Antigoog | 27-10-12 | 14:25

@doskabouter
Kudo van mij!

hölzenbein | 27-10-12 | 14:23

Bakito | 27-10-12 | 10:16
Sovjet-unie? Dhimmi?
Heb ik allebei niets mee.

Man man man wat ben jij van het padje af zeg. Volgens mij heb je de account van Bakito gekraakt of niemand wil je meer zien irl. Sukkel.

hölzenbein | 27-10-12 | 14:19

De Televaag heeft anders flink meegewerkt aan de overwinning van de VVD. Dus nu zoiets schrijven is ook LezersBedrog!

doskabouter | 27-10-12 | 14:17

@
Mijn vrouw heeft VVD gestemd.
hihihihi.......... :-)
(zit haar alleen maar een beetje te jennen ermee, niets leuker dan een ongestelde vrouw, gevuld met stress door een te drukke baan want te weinig uren, in de overgang, die teleurgesteld is in haar held (niet ik).
Maar ja, uiteindelijk zal ik dus ook voor die plannen moeten betalen.
Hypotheekrenteaftrek weg jammer, maar dan ook svp de hoersubsidie. Of mag dat dan weer niet?
Te duur wonen koop of huur maakt niets uit.
Te duur is te duur.

MyCatIsDoingThis | 27-10-12 | 09:52

Buitenschoppen dan!!

kweetitwel | 27-10-12 | 14:01

grote haas | 27-10-12 | 11:15 |
Jammer alleen dat dit kabinet 4 jaar gaat blijven zitten. En dat de PVV over afzienbare tijd de weg van de LPF zal gaan. Wilders (en niet zijn partij) heeft zijn kans gehad maar niet waar gemaakt. Had ook nooit gekund met het bijeen geraapte opstel dat voor partijprogramma moest doorgaan. De uitslag van de laatste verkiezingen geeft duidelijk aan dat men niet meer zit te wachten op 'Government by tweet' en onbeschoft geraaskal zonder inhoud.

Zure Sigaar | 27-10-12 | 14:00

Grappig. Het regeerakkoord is er nog niet eens, het kabinet bestaat nog niet, er is nog geen doorrekening van het CPB, maar de Televaag zoekt mensen die nu al zeker weten dat hun maandlasten omhoog gaan door een hele kleine aanpassing van de HRA en een lagere belasting.
Niemand kan dat nu al weten.

Stormageddon | 27-10-12 | 13:58

met wat lekkers kan ik mijn hond van alles leren
dresseren noemen ze dat,een hond likt de hand van de baas die hem voed
bilderberg ganger rutten beschouw ik niet veel beter
een man een man een woord een woord.
stemmen trekken met een verkiezing soap.
en daarna in het kader van onderhandeling je keutel intrekken is verkiezing bedrog
iets aan de deur verkopen en niet leveren.
maar de srijd is nog niet gestreden

soledad | 27-10-12 | 13:56

Dat is dan duidelijk, de Telegraaf neemt plaats in de oppositie en valt de VVD aan van rechts.

Gary Gunstone | 27-10-12 | 13:42

In mijn omgeving zijn een hoop VVD-kiezers, maar daarvan wekt niemand de indruk woedend te zijn.

henriette | 27-10-12 | 13:39

Pluk Van De Arbeider doet zijn naam eer aan. Volgende keer.. ach wat een sof. Het pluche is al verdeelt andere namen en gezichten. Pluk dictator gaat al naar de achtergrond touw trekken dan is hij het niet schuld. Zoals ook de vorige Plukker niet schuldig was maar onder tussen de Bak ellende norm ruim overschrijdt. Pluk van de Arbeidert maar door. Eens zal het volk door hebben wie plukt en zal die rooie gebakken worden.Ik heb na veel jaren een eigen huis kunnen kopen en nu kan ik de rente niet opbrengen de Plukker van de Arbedier (ik dus) wil het niet. Mijn kinderen dus nooit een eigen huis en ik kan zweten om het met hoge restschuld kwijt te raken aan... Grieken? Maar ik heb straks ook schulden hierdoor komt Plukker Samson dan mij redden? Rutte tekent toch bij voorbaat af.

willem10000 | 27-10-12 | 13:27

Ik snap wel dat de VVD veel water bij de wijn moesten doen. Voor hen was er weinig anders mogelijk qua regeren dan met de PvdA. Als je dan zo graag wil regeren dan krijg je dat. Wel mooi dat ze nu naar de pijpen van de PvdA moeten dansen.

Roscoo1963 | 27-10-12 | 13:25

Ik moet nu toch wel lachen om de mensen die riepen dat Wilders te lang deed over de besprekingen.
Maar een snel akkoord tussen twee volkomen incompatibele partijen betekent dat hun verkiezingsbeloftes niets waard zijn.
Bij PVV was dat kennelijk niet het geval, die hadden duidelijk standpunten die te belangrijk waren om te grabbel te gooien.
Nederland zit weer met een regering die maar wat politiek correct doormoddert maar geen echte problemen zal oplossen.

Moi2 | 27-10-12 | 13:24

tsja, ongeveer hetzelfde percentage mensen dat op de VVD heeft gestemd... Verrassend

Dokter Pruimenboom | 27-10-12 | 13:22

Tijd voor een bindend correctief referendum.

ProAsfalt | 27-10-12 | 13:15

Zolang de Telegraaf het werk doet kunnen wij achteroverleunen.

Johannes D. | 27-10-12 | 12:59

Heeft de televaag nog bestaansrecht dan?

Adblockgebruiker | 27-10-12 | 12:44

Miste alleen nog het punt dat men 30 % v/d ambtenaren aan de kant gaat zetten.

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-12 | 12:43

Het is ook een mooie uitruil: de HRA wordt beperkt (dat wil de PvdA), en het bespaarde wordt door een belastingverlichting aan de top verdieners, het VVD electoraat, terug gegeven. Hadden die sukkels maar niet op een niet-middeninkomen partij moeten stemmen.

Fred Janssen | 27-10-12 | 12:43

Bij de dierenarts en tandarts ( rekening € 1000 wit ) allebei zwart kunnen betalen, heren haalde zo de bezoekjes uit de computer, waren ze tot voor kort niet zo makkelijk in.
Denk dat die mannen het ook wat moeilijker krijgen en denken f*ck de overheid we gaan voor zwart, beetje de Griekse kant op.
In dit geval dacht Rutte 2 tientjes meer op te halen met de BTW verhoging het effect is dat hij d r 200 minder ophaalt.

Uw Verzekeringsadvis | 27-10-12 | 12:41

Big deal die half % per jaar, maar wie het ergste genaaid worden zijn mensjes met een hypotheek en een vaste aanstelling.
Het ontslagrecht gaat eraan, en dat heeft de VVD als ruil gekregen. De PvdA zal dat verkopen als ja maar wij hebben iets aan de hypotheek rente aftrek gedaan.
In ieder geval kan Markje zich verdedigen tegenover een heleboel klagers met de woorden.
Het klopt dat de HRA heeeeel langzaam wordt afgebouwd, maar u wordt gelukkig wel rechteloos sneller werkeloos.

bakoenin | 27-10-12 | 12:34

Tommygunner | 27-10-12 | 12:29
Die campagne is meer dan 2 weken geleden, dus dat zijn de mensen al-lang weer vergeten..

Slipsnifter | 27-10-12 | 12:34

@irma zonderboezem | 27-10-12 | 11:03

Op de VVD stemmen betekende zowel vóór en na de verkiezingen iig nog meer miljarden naar de bodemloze EU-put. Miljarden die wij en onze kinderen op moeten hoesten om banken en o.a. Griekenland en Spanje van de ondergang te redden en de euro, niet te vergeten.
Én, niet onbelangrijk, op weg richting een EUSSR.

Het betekende ook lasten verzwaringen i.p.v. bezuinigingen, b.v. door eens flink te gaan snijden in de overheid, zoals het Kunduzakkoord al liet zien.


Bovenstaande is hier ruimschoots aan bod geweest. En het gejank hier over de VVD was niet van de lucht.

Er waren best alternatieven om iig een proteststem te laten horen. Die alternatieven waren de PVV, SGP en PvdD. Of gewoon niet gaan stemmen.

Mja, een groot deel van het domme volk heeft zich voor de zoveelste keer laten leiden door peilingen, spindoctors en de PO, die strategisch een strijd tussen de PvdA en de VVD op touw hadden gezet, met als gevolg kabinet Samsom 1. Dat de VVD nog veel meer water bij de wijn heeft moeten doen dan bij het Kunduzakkoord staat al vast als je met de PvdA gaat regeren.

Ben het met je eens dat we af moeten wachten tot de doorgerekende plannen van het akkoord naar buiten komen en de televaag niet al te serieus moet worden genomen.

Maar ik kan je nu al op een briefje geven dat de midden en hogere inkomens wederom de dupe zullen zijn.


La Vie En Rose | 27-10-12 | 12:31

@applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:56
Dan laat je VVD er wel erg makkelijk mee wegkomen. Zinnen als "huiseigenaren zijn bij ons veilig" en "HRA blijft ongemoeid" mogen zeker gewoon gezegd worden zonder dat je ze kiezersbedrog mag verwijten?

Tommygunner | 27-10-12 | 12:29

Aan de andere kant kreeg de VVD laatst in een poll wel meer stemmen krijgen dan tijdens de echte verkiezingen.

fappefras | 27-10-12 | 12:27

Dat krijg je er van als een lading wannabee rijkeluitjes hun hoop in VVD stem vertalen. Te klein voor de groten, en te groot voor de kleinen; is men met open ogen in de val van het groot kapilaal propaganda kanaal gelopen. Stept op Mark anders gaat uw stem naar Diederik. Hahaha, ook zo blij met uw keuze? Schatting 80% van GS readomkoppen heeft de set-up niet gezien. Middenklasse Populisme wordt nog eens heel groot: fuck solidariteit -als ik een partij zou willen oprichten wist ik het wel...

Fred Janssen | 27-10-12 | 12:27

Als nederlanders niks te kankeren hebben zijn ze pas echt ongelukkig.
Het gaan dus gelukkige tijden worden de komende jaren, want een compromis doet (gelukkig) altijd bij iedereen een beetje pijn.

Koos Knak | 27-10-12 | 12:26

Dat punt zullen ze hebben moeten inleveren op aandringen van de PvdArmoe, dat kan niet anders. Kan me niet voorstellen dat dit uit de koker van Rutte zelf komt. Maar goed: dan hadden alle koopwonende VVD-kiezers maar gewoon eieren voor hun geld moet kiezen en moeten stemmen op de enige die wél zijn poot stijf houdt, ook al kost het hem een kabinet...

Wijze Uil | 27-10-12 | 12:22

Hoezo is het verbazingwekkend dat de middenklasse de klos is? Daar staat VVD toch ook gewoon voor? (Sowieso is de middenklasse vaak de klos, eigk altijd)

Pindakees | 27-10-12 | 12:17

Rutte-Samsom heeft maar 1 doel en dat is om Nederland voor te bereiden op inlijving in het Groot-Europese Rijk. Dat betekent a/ dat de geldstromen richting Brussel in stand moeten blijven en b/ dat alle Nederlandse 'specials' op het gebied van de belastingwetgeving worden afgebouwd.

En neem van mij aan: deze afbouw van HRA is nog maar het begin. Er wordt nu even getest hoe de weerstand van de bevolking wordt. Dan volgen binnenkort (net als met het ophogen van de AOW leeftijd naar 67 jaar) allerlei aanvullende maatregelen om de HRA zo snel als mogelijk af te bouwen.

Jopie2009 | 27-10-12 | 12:11

@Publius | 27-10-12 | 12:06
Tijd voor de Nederlanders om een nieuwe "Akte van Verlating" te gaan schrijven.
Nederland wordt nu geregeerd door buitelandse mogendheden.

Ing. eslapen | 27-10-12 | 12:10

Of je nu door de hond of de kat wordt gebeten, het doet altijd pijn. Waarmee ik wil zeggen dat het geen reet uitmaakt op wie je stemt, genaaid zal je toch worden.

Terpetijnzeikert | 27-10-12 | 12:09

Sliptong | 27-10-12 | 11:56
Zomaar, dacht het even te vertellen, ik ontdekte het vanmorgen pas en het was voor mij een verrassing, er wordt op GS zo vaak negatief gedaan over die krant, ook door GS zelf.

Gags Beasley | 27-10-12 | 12:08

@Roboruub | 27-10-12 | 11:46

Je laten knechten door een totalitaire staatsvorm in wording is veel destructiever. Een tijdelijk fenomeen als zo'n staking is overigens niet destructief, het is een broodnodig signaal. Lange termijn boven korte termijn. Overigens is SP beleid net zo destructief als jezelf laten knechten...

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 12:08

@ Ing Geslapen.
Dat we die soevereiniteit kwijtraken, betreur ik ten zeerste. Maar voordat we onszelf aan Brussel uitleverde, waarschuwde de OESO al langer voor de onhoudbaarheid vd hypotheekrente. Als er niets gebeurt, blijft de markt op slot en zullen de prijzen ook dalen.

Rest In Privacy | 27-10-12 | 12:06

@JanRap | 27-10-12 | 12:00
Dan eerst polygamie legaliseren voordat je dit invoert.

Ing. eslapen | 27-10-12 | 12:03

@Sliptong | 27-10-12 | 11:55
Daarom moet er meer macht naar de EU, en zo snel mogelijk.
Het moet maar eens afgelopen zijn met al die keuzevrijheid..

Slipsnifter | 27-10-12 | 12:01

Het huurwaardeforfait kennen we zo langzamerhand wel: komt bovenop je salaris als je een hypotheek hebt, je wordt belast omdat je in je eigen huis woont.
Zo zou men voor getrouwde mensen het 'hoerwaarde forfait' kunnen invoeren.
Een belasting voor het gebruik van eigen vrouw, je hoeft niet naar de hoeren en van dat voordeeltje profiteert de belasting dan mee.

JanRap | 27-10-12 | 12:00

@Sliptong | 27-10-12 | 11:55
De EU kent geen onderdanen.
Alleen noordelijke en zuidelijke slaven.

Ing. eslapen | 27-10-12 | 11:59

Volgens het grafiekje wil slechts 30% Rutte terug als premier, dat betekent dat 70 Samsong als premier wil.
Lijkt me nog veel erger.
Maar goed, dan hebben ze toch weer hun zin, een pvda premier.
Wat een land...

Slipsnifter | 27-10-12 | 11:58

@Gags Beasley | 27-10-12 | 11:55
Ja dat weten we Gags... Und?

Sliptong | 27-10-12 | 11:56

@Ing. eslapen | 27-10-12 | 11:50
Al niets meer te vertellen? We hebben al sinds de invoering van de Euro al niets meer te vertellen. Zij bepalen de kaders en wij mogen binnen die strakke kaders eens in 2 jaar stemmen voor een beetje naar rechts binnen de kaders of een beetje naar links binnen de kaders. Overigens vind ik dat de commissie wel een punt heeft. Nu ingrijpen anders kunnen de generaties na ons alle shit die de babyboom generatie (hoi eindloonregeling!)heeft veroorzaakt onmogelijk meer oplossen.

Sliptong | 27-10-12 | 11:55

-weggejorist-

Gags Beasley | 27-10-12 | 11:55

Ik snap trouwens niet wat het probleem zou zijn om de HRA volledig af te schaffen?
Ik begrijp dat mensen er wellicht door in de problemen komen, maar is dat niet hun eigen schuld?
Ik heb pas ook een woning gekocht met mijn vrouw en hebben een hypotheek die wij zonder probleem kunnen aflossen. Ook als wij GEEN HRA zouden hebben. Ik denk dat daar het probleem zit. Er zullen best wat eigenaren zijn die een hypotheek hebben die ze kunnen betalen dankzij de HRA, maar dan ben je verkeerd bezig. Je hebt die woning omdat je geld terug krijgt van de belasting, is dat niet een foute insteek?
Als je per jaar bv €4500 terug krijgt (€375 per maand) die je anders niet had terug gekregen ben je geld aan het uitgeven dat je in eerste instantie niet eens had. En iets dat je niet hebt zou je niet moeten kunnen uitgeven.
Vind dit dus ook voor huur subsidie gelden, zorg eerst dat de prijzen van woningen dalen en normaal te betalen zijn.

Super Grover | 27-10-12 | 11:53

De bestaande hypotheekaftrek gaat eraan, maar de inkomensafhankelijke Zorgverzekering premie gaat ons nog veel meer kosten, iedereen dezelfde medische zorg voor verschillende prijzen, dit is pas het begin, zo kun je alles wel inkomensafhankelijk maken, auto, autoverzekering, telefoon, computer, internet, noem maar op.
Straks kunnen we bij Albert Heijn voor dezelfde boodschappen ook inkomensafhankelijk betalen.

Gags Beasley | 27-10-12 | 11:53

Opbokken met je kiezersbedrog. Dingen moeten NU rigoureus verandert worden zodat mijn kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen en zo verder ook nog een bestaan kunnen opbouwen in een betaalbare samenleving. Kiezersbedrog? Ik vind het moedig dat het bespreekbaar gemaakt wordt. En btw: de exacte plannen kennen we nog niet want er is nog geen kabinet...

Sliptong | 27-10-12 | 11:52

Wat een gezeik van de meeste hier. Als je in de afgelopen campagne nog echt geloofde dat er niets aan de aftrek zou gebeuren, dan ben je niet alleen naief, maar ook een struisvogel. Ja, het gaat mij ook geld kosten. Maar gebeurt wel wat. De partijen stappen over hun schaduw heen. Dat is moedig.

Rest In Privacy | 27-10-12 | 11:49

@Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:32 |
Wie heb je daarmee dan? Maar goed dat de meerderheid van niet meedoet met dit soort destructieve ideeën. Dat is niet omdat ze het niet weten maar omdat ze verstandig zijn!
Je stemt SP naar ik aanneem.

Roboruub | 27-10-12 | 11:46

@vanvandaag | 27-10-12 | 11:44
En nu massaal de Inkomstenbelasting net zo betrouwbaar invullen als verkiezingsbeloften.

Ing. eslapen | 27-10-12 | 11:46

Natuurlijk is het kiezersbedrog.
We kunnen ons nu gaan richten op Target2,EU
en Griekenland c.s.,
andere koek.

vanvandaag | 27-10-12 | 11:44

Iedere oud v.v.d.ér heeft voordeel [via bedrijven of hoe dan ook]met de J.S.F. mensen,.Dacht u nu echt dat de politiek er voor u is\was???

Kromme Banaan | 27-10-12 | 11:43

Overigens wel frappant om te zien hoe weinig Rutte uit de onderhandelingen wist te slepen, qua maatregelen en ministersposten.

TunaTown | 27-10-12 | 11:43

@Bakito | 27-10-12 | 09:40
Huh, je doet echt een PvdA draai

Ing. eslapen | 27-10-12 | 11:39

@Alfred E. Neuman | 27-10-12 | 11:24 |

In Nederland is het helaas wel de normale gang van zaken. Precies de reden waarom we beschermde markten met een beperkt aantal partijen niet zouden moeten willen. Maar we wilden dit toch? De Nederlandse waarheden: Polderen is fantastisch, reguleren is koning, vermengen van politiek, bestuur, en bedrijfsleven is geweldig. Welnu, dit is het resultaat. De burger onderschikt aan andere belangen. Oh, oh wat weten we het Nederland toch allemaal goed...

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:38

Als de telegraaf nou ook eens een keer anti EU campagene gaat voeren, door de massa voor te lichten over dat tuig en hun overname escapades, dan wordt duidelijk waarom iedere partij in NL gedwongen zal worden om dit soort beloften te breken. Behalve die ene enkele partij die zegt, "weg uit EU (dus geen geld meer geven voor wat dan ook van die club) en grenzen dicht voor kansloze niksnutten. Tja... als de telegraaf dat nou eens zou gaan doen krijgen we van hen ook eindelijk eens het eerlijke verhaal.

deraderendraaien | 27-10-12 | 11:37

Die hypotheekrenteaftrekafschaffing (poef!), daar kunnen de VVD en PvdA ook niets aan doen. Dat zijn orders uit Brussel.

Zzzzooooffff | 27-10-12 | 11:37

Wat er tot nu toe bekend is geworden maakt dit, in mijn ogen, een kabinet dat het niet zo voor heeft met werkende mensen. Correctie, het zo goed mogelijk je best willen doen.
Samson met zijn extra belasting voor hoge inkomsten, zorg inkomsten afhankelijk maken, toch aan de HRA rommelen.
Waarom zou iemand dan nog zijn best willen doen als het er (in mijn ogen) op lijkt dat je eigenlijk in de goot kan liggen dan een goed )wellicht boven gemiddeld) inkomen geniet?
Lager inkomen is minder voor zorg betalen, minder belasting. Maar misschien een heel kort door de bocht visie.
Werkende mensen zijn natuurlijk ook een heel mooie groep die weinig weerstand kan bieden tegen dit soort plannen.

Super Grover | 27-10-12 | 11:33

Samsom heeft listig onderhandeld, Rutte heeft zich de schijn van bedrog op de hals gehaald. List&Bedrog I gaat regeren.

CoffeePatch | 27-10-12 | 11:32

@StijlVoorover | 27-10-12 | 11:23 |

Er is slechts één week van algeheel staken in Nederland nodig om de Nederlandse en Europese politiek op de knieën te dwingen. Wanneer de exportstromen en geldstromen in Nederland stil komen staan stagneert de complete Europese economie volledig en droogt de Nederlandse schatkist in een oogwenk op. Duitse productie valt stil, tankstations worden niet meer bevoorraad. Btw en accijnzen vloeien niet meer. Neem nu Botlek en Pernis, onvervangbaar in de bevoorrading van West Europa.
.
Jammer alleen dat de Nederlandse burger niet beseft welke "leverage" die in handen heeft...

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:32

@ Bakito

En alweer een fipo, volgens mij ben je kapotte zwabber, anders kan ik het niet verklaren...

eerstneukendanpraten | 27-10-12 | 11:31

Rutte is in het verleden al eerder onbetrouwbaar gebleken.
Dat mensen nu verbaasd, verontwaardigd en boos zijn bevestigt maar weer eens hoe onbeschrijflijk dom het nederlandse volk is.

Slipsnifter | 27-10-12 | 11:28

@ Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 10:57 | + 0 -
Nee, voor Pechtold zal het beter worden. Een deel van de teleurgestelde VVD'ers en PvdA'ers zal op zijn walgpartijtje gaan stemmen.
@ applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:58
Naar mijn mening heeft D66 dat hele item al lang bij het grof vuil gezet.

Fijnstoffer | 27-10-12 | 11:28

En wat kan dat huilen achteraf Mark Rutte nou schelen? Het hoort erbij, hij lacht erom. De volgende cheques voor de vrienden in de EU liggen klaar en de kiezers hebben ruimschoots mandaat gegeven.

Zoetwaterpanharing | 27-10-12 | 11:27

De VVD blijkt dus weer een socialistische partij te zijn. 2 maanden geleden stonden overal van die borden langs de weg: "Minder overheid blabla" Uiteindelijk bukt Rutte dus voor Samsom.

vikingchild | 27-10-12 | 11:26

De Telegraaf: is lezersbedrog en de abonnees zijn de klos.

lammelul | 27-10-12 | 11:26


Displaced | 27-10-12 | 11:18 |
En wat gaat die stem je opleveren? Uren vermaak in de 2de kamer?

irma zonderboezem | 27-10-12 | 11:25

Als VVD stemmert ben ik nog nooit zo blij met ze geweest, eindelijk een beperking van de HRA zodat de huizenprijs betaalbaar blijft. Waar die Televaag lezers zich druk om maken, er zijn weinig lezers (als ze al kunnen lezen) die 52% inkomstenbelasting betalen, dus voor hen veranderd er niets omtrent dit onderwerp. Staatsschuld en begrotingstekort hebben ze ook nog nooit van gehoord, laat staan dat ze dat begrijpen. Eigenlijk zouden alle Televaag abonnees's geen stemrecht mogen hebben.

Westheimer 2.0 | 27-10-12 | 11:25

@Van Duyvenbode 10:55: Ik juich de daling ook toe, hoewel ik recent gekocht heb (komende uit een ander koophuis); de prijzen zijn volkomen uit de hand gelopen. Ik juich dus ook de beperking van de HRA toe; dit is waar ik op hoopte toen de VVD en PvdA samen op gingen, al had ik liever gezien dat deze helemaal zou verdwijnen, wat gemakkelijk kan in 30 jaar als je een paar andere simpele maatregelen neemt. De enigen die echt beter worden van de HRA zijn de banken.

Muxje | 27-10-12 | 11:24

RTL doet ook een duit in het zakje met "hypotheekrenteaftrek gaat eraan" zijn we met z'n allen nou zou verslaafd aan die paar honderd euro banksaldoverhoging per maand?

The Evil One | 27-10-12 | 11:24

@tipo | 27-10-12 | 11:13

Bedankt, dit heb ik nooit geweten.

@Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:17

Ik snap het helemaal, maar om nu te zeggen dat het een normale logische gang van zaken is....

Alfred E. Neuman | 27-10-12 | 11:24

stormtijd | 27-10-12 | 11:17 |
in amsterdam is het de pvda die het geld uitdeeld. niet Rutte

damnschreeuwer | 27-10-12 | 11:20

En de VVD houdt zich muisstil

stormtijd | 27-10-12 | 11:24

onze politici poepen in de broek vanwege de internationale kritiek op de gemiddelde hypotheekschuld van hun NL burgers and guess what? De huizenmarkt draait autonoom in de soep en de politici krijgen graties de oplossing in de schoot geworpen. Dat er daarmee hele hordes financieel de soep in draaien en een oude-dag-in-armoede tegemoet kunnen zien interesseert ze echt helemaal geen ene fuck want ze hangen zelf toch aan de staatstiet. Onze politici hebben schijt aan u. Get used to it.

Rest In Privacy | 27-10-12 | 11:23

stormtijd | 27-10-12 | 11:17 |
in amsterdam is het de pvda die het geld uitdeeld. niet Rutte

damnschreeuwer | 27-10-12 | 11:20

@irma zonderboezem | 27-10-12 | 11:03
In ieder geval geen PVDA, Kiezen voor de PVDA is net als de Titanic in zijn achteruit zetten , en de ijsberg nog een keer raken. Uhh PVV gestemd.

Displaced | 27-10-12 | 11:18

En wanneer wordt die overheid nu eens efficienter en goedkoper?
Amsterdam smijt een half miljard over de balk en dat is 1 dag nieuws en men gaat weer over tot de orde van de dag.
Een half MILJARD en geen haan die er na kraait!!!!!!!!!!!
En ja, ik ben zo'n sukkel die minimaal 60 uur per week werkt en vaak 6 dagen in de week met een aflossingvrije hypotheek en ruim twee keer modaal. En waarschijnlijk 2x zo oud als de meeste reaguurders hier.
Ziektekosten die aanzienlijk zijn niet aftrekbaar(2500 euro per jaar), hypotheekaftrek wordt gekort, ziektekosten inkomensafhankelijk etc etc.
Als ik mijn uren deel door mijn inkomsten dan zou het er heel anders uit zien.
Jjajajaja, die RUTTE maakt zich hard voor hardwerkend Nederland, slappe salonsocialist!!!

stormtijd | 27-10-12 | 11:17

@Alfred E. Neuman | 27-10-12 | 11:08 |

De huren worden bepaald door overheid, corporaties, en vastgoedsector. Als deze zouden opereren in een vrije markt zou u gelijk hebben, dat is helaas niet het geval. Alle drie de partijen zitten in grote geldnood door juist die waardedaling die u aanhaalt. Die zullen zij geen verhalen op de huurders.
.
Het zou in theorie wel kunnen leiden tot de situatie dat schuld maken om te wonen goedkoper uitpakt. Moet je echter nog wel schulden mogen maken. Daar gaan de banken over en die hebben weer belang bij het steunen van overheid, vastgoed, en corporaties omdat zij anders ook pijn krijgen. Schulden maken om te wonen mag dus minder en minder.
.
Snapt u?

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:17

Vanaf dag 1 vond ik het een goed idee dat VVD en PvdA het samen gaan doen en er is nog steeds niets voorbijgekomen waardoor ik er anders over ben gaan denken.
Overigens frappant dat de televaag met compleet andere cijfers/reacties komt dan de werkelijkheid. Maar dat is niet nieuw.

Blowfish | 27-10-12 | 11:16

De huizenprijzen zijn veel te hoog. Belachelijk hoog zelfs. Een jaarsalaris voor een rijtjeshuis lijkt me redelijk. Dat is dus ongeveer 30.000, im mijn geval (bruto). En daar gaan we weer naar terug. Alleen duurt het zo lang.

Van Duyvenbode | 27-10-12 | 11:16

Ben het met BAKITO eens. Stem na de val van dit kabinet gewoon massaal op de PVV.

grote haas | 27-10-12 | 11:15

Over 4 jaar roept de VVD weer dat belastingen verlaagd moeten worden en de hypotheekrente bij de VVD veilig is, en weer trapt een groot deel van het land er in.
Net als dat de PvdA tegen die tijd weer doet alsof ze links zijn en daarmee stemmen trekt.
Dit is al tientallen jaren zo, en ook al is het CDA momenteel in elkaar gestort zal die weer opleven en aan het 'spel' meedoen. Dat gebeurt tenslotte ook al lange tijd, dat af en toe 1 van de drie veel stemmers kwijt raakt om die later weer terug te krijgen. De gemiddelde stemmer heeft tenslotte nou niet echt een goed geheugen.

Nyg | 27-10-12 | 11:13

@Alfred E. Neuman 11:08
Alsde winst uit waardeverhoging van vastgoed tegenvalt, zal dat met een huurverhoging gecompenseerd moeten worden.

Het sommetje voor huizenmelkers was altijd dat ze 15 jaar huuropbrengsten als waarde van het huis zien en de waardestijging in die 15 jaar als werkelijke winst. Nu die winst er de komende 15 jaar niet is of tegen valt, zal er dus weer winst op de huuropbrengsten gemaakt moeten worden en gaan de huren dus omhoog.

tipo | 27-10-12 | 11:13

Chiant | 27-10-12 | 11:03 |
nee hoor. bijna niemand leest nog een krant. zeker de jongere generatie niet. En waarom zou je een krant kopen als je internet hebt? kranten zijn voor bejaarden, en die vinden de grote krantenkoppen in de televaag wel goed leesbaar :(

damnschreeuwer | 27-10-12 | 11:12

Net getrouwd en nu zit die Mark al onder de plak

Galeislaaf | 27-10-12 | 11:12

Tommygunner | 27-10-12 | 10:49 | + 0 -
U vergeet het harde punt dat PVV tijdens de campagne riep dat de pensioen-leeftijd een breekpunt was en dit de dag na de uitslag al meteen terugtrok.
VVD (mark) heeft gezegd tijdens deze campagne, dat er geen enkel breekpunt te vinden is.
U bent zeker een telegraaf-lezer, factchecken is niet uw ding.

riotstarter | 27-10-12 | 11:10

@Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:02

De huren worden toch bepaald door de woningprijs? Als de woningprijzen dalende zijn zullen de huurprijzen dus ook mee moeten dalen, mocht dit niet gebeuren dan zal de situatie ontstaan dat het stukken goedkoper is om schuld te maken voor een huis dan om een huis te huren (wat nu al vaak het geval is maar dat zal dan waarschijnlijk nog erger zijn)

Alfred E. Neuman | 27-10-12 | 11:08

Wat men ook van de Telegraaf vindt, feit blijft dat Rutte 'geadverteerd heeft met deze belofte. En zodoende kiezers getrokken heeft. Dus m.i. is het duidelijk kiezersbedrog.

jan v.d. pot gerukt | 27-10-12 | 11:08

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:02

Zeer waarschijnlijk heb je gelijk, maar ja dan hoop ik altijd nog dat de EU mij komt redden. Die Van rompuy lijkt me toch wel een aardige man.

Van Duyvenbode | 27-10-12 | 11:06

@flinkescheet | 27-10-12 | 11:01 |

Moewhahahahahaha! Alle maatregelen zijn erop gericht meer geld naar de overheid te buigen en dus gaat de burger er de facto gewoon op achteruit, en niet zo'n beetje ook. Ik hoop dan ook ergens dat uw tegel uit cynisme is geboren, ik vrees echter het ergste... geboren uit slikken van zoete koek.

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:05

Toch altijd weer aardig om in deze panelen te lezen hoe correct het is om de Televaag een baggerkrant, een boulevardblad, een rechts bolwerk, toiletpapier, etc. te vinden.
Maar ondertussen is het nog het enige oude bomen medium dat winst draait. Blijkbaar leest men die krant toch graag. Maar al die abonnees zitten niet in deze panelen zo te lezen... Dan kan het niet anders zijn dan dat de abonnees zich schuilhouden op de Joop.

Chiant | 27-10-12 | 11:03

Als je geen VVD had moeten kiezen, op welke club dan wel? Ik ziemand een goed alternatief opnoemen..... of hebben jullie stiekem op Tofik ' ik blaas GL op' dibi gestemd? Komop vertel eens, welke strategisch geweldige keuze hebben jullie gemaakt?
Ik wacht errst ff af wat er in het akkoord komt ipv naar de fabeltjeskrant te luisteren.

irma zonderboezem | 27-10-12 | 11:03

@Van Duyvenbode | 27-10-12 | 10:55 |

Boek nou maar gewoon in dat ook de huren sky-high zullen gaan. Als u geen label "zielig" heeft bent u netjes volgens de geijkte formule de klos...

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 11:02

Wat een zeldzame kutkrant is die Telegraaf. De impact van de beperking van de hypotheekrente is niet voelbaar en wordt bovendien nog eens flink gecompenseerd.

flinkescheet | 27-10-12 | 11:01

Wanner heeft Markie Mark voor het laatst gewipt?
Want daar is hij volgens mij hard aan toe.
Dit hou je toch niet vol als potente gay jongeman?

King of the Oneliner | 27-10-12 | 11:01

Implant | 27-10-12 | 10:46 |
inderdaad, daarom moet de huizenprijs ook zakken, zodat mensen van mijn generatie ook kansen hebben op een woning. (10 jaar te laat overigens; als er toen was ingegrepen dan waren alle huidige problemen voorkomen.)
En men moet gewoon wat eigen geld inleggen. 95% financiering max lijkt me redelijk. daarmee voorkom je ook dat de bank je gelijk onder druk zet als je huis 'onder water staat'.

damnschreeuwer | 27-10-12 | 10:59

Waarom is dit nu zo'n heikel issue?
Hier twitter.com/EricvKaathoven/status/253... heb ik veel minder reactie op gezien terwijl dit iedereen pakt... Ook de armste sloeber...???

BarneyBoner | 27-10-12 | 10:58

@Fijnstoffer | 27-10-12 | 10:55 |

Als D66 bij dit kabinet was geweest, was het hele Ministerie van binnenlandse zaken aan de gang gegaan met "bestuurlijke vernieuwing" ipv de overheid efficienter en goedkoper te maken.

applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:58

@Fijnstoffer | 27-10-12 | 10:55 |

Peggolt heeft anders wel een electoraal probleem. Als Wilders aan de zijlijn staat, staat hij dat ook. Deze twee spiegelbeeldpopulisten zijn tot elkaar veroordeeld...

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 10:57

@Tommygunner | 27-10-12 | 10:49 |

Anders dan bij de vorige verkiezingen zijn er bij deze verkiezingen geen breekpunten geformuleerd.

Een verkiezingsprogramma belooft wat er gebeurd als een partij 76 of meer zetels haalt. Dat heeft de kiezer de VVD helaas niet gegund, nu komt er een coalitie en is een compromis nodig. Dat is ook democratie!

applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:56

Kom op zeg, je moet onder een steen geleefd hebben om niet te beseffen dat ministers en bestuurders veelal in min of meerdere mate leugenaars zijn. Daarom zijn ze ook dat vak gaan uitoefenen. Maar het laat weer onomstotelijk zien dat ons huidige regeer systeem niet deugt. We moeten naar een systeem waarin de burger meeregeert en op die manier de regeringsleiders aan de halsband houdt. Want ze kunnen het gewoon niet; het zijn ook maar mensjes. Net zo als wij. Alleen heeft de burger meer overzicht op zaken dan regeringslieden wat deze opmerking bijzonder eng maakt. Want het moet juist andersom zijn. De vraag is of dit niet altijd al het geval is geweest en dat het falen van politici door internet vol in het daglicht staat. Ik denk jammer genoeg dat dit het geval is.

appeltjesgroeneweide | 27-10-12 | 10:56

Andersom dag | 27-10-12 | 10:51 |\
Trouwens de daling van huizenprijs juich ik van harte toe! Aangezien ik financieel/maatschappelijk/carrierewijs niet zo snugger ben, heb ik nooit een huis kunnen kopen. Dat blijkt nu een voordeel te zijn. Het kan raar lopen. Maar d'r moet voor mij nog zeker 60/70% van de huidige prijzen af wil ik een huisJE kunnen kopen. Maar het was natuurlijk ook van de gekke dat de mensen slapend rijk werden simpelweg door een huis te kopen. Gelukkig is dat nu voorbij en is de trend naar beneden ingezet en van mij mag deze trend nog lang en hard doorgaan. Way to go!

Van Duyvenbode | 27-10-12 | 10:55

VVD + PvdA = D66
Kereltje kan tevreden zijn. Hij moet de komende jaren alleen zorgen dat hij de schijn van oppositie voeren hoog kan houden door te jammeren over details en dat het allemaal niet genoeg is.

Fijnstoffer | 27-10-12 | 10:55

Bakito | 27-10-12 | 10:25
Mogguh ouwe
Met curry uiteraard.
En voor de ultieme tokkie-sensatie:
'Frikandel Rotzooi' met mayo, curry, uitjes én pindasaus.

Cuyahoga | 27-10-12 | 10:54

Dit wist je toch vantevoren? Hollandse cultuur is die van zelfpijniging/sado. Hollanders willen niet anders. Pis je tegen een Hollander aan dan zegt ie nog dank je wel ook. En dat weet niet alleen iedere buitenlander maar ook de eigen Hollandse politiek. Bij gebrek aan koloniën gaan ze hun eigen Volk uitbuiten. En het Hollands Volkje vindt het weer allemaal goed.

Elvis Costello | 27-10-12 | 10:53

De werkende man ging gebukt staan en keek tussen zijn benen.
"Verrek ik zie twee kleauten hangen" rechtopstaand keek hij over zijn schouder, een lachend gezicht keek hem aan "Markje jongen ben jij het die me naait?"

Sjeng de helle | 27-10-12 | 10:51

Nou nou in een tijd dat huizen 8% per jaar omlaag donderen en dat nog wel boven de 10% gaat komen gaat men lopen de piepen over een paar tiende van een promille.

Andersom dag | 27-10-12 | 10:51

Vergeet ook het generaal pardon niet dat er weer aan zit te komen. VVD all the way!

Garret Weldon | 27-10-12 | 10:49

@applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:45
Het gaat mij erom dat de VVD zich met valse voorwendselen op het pluche heeft laten zakken. Vorige verkiezing werd het PVV nog kwalijk genomen dat ze de AOW-leeftijd toch wilden opschroeven, en nu flikt VVD een zelfde geintje. Waar is die hoon nu?
Nederland is inmiddels sowieso een schijndemocratie. Zolang er partijen uitgesloten worden is het geen VOLLEDIGE democratie.

Tommygunner | 27-10-12 | 10:49

Maar goed.. "on the bright side"
.
Ook dit akkoord kan linea recta naar prullenbak bij de volgende Euro-oprisping, de volgende fase van de Europese staatsgreep 2.0, of het uitbreken van een grote Midden Oosten -oorlog. Aan alle drie wordt hard gewerkt. We kunnen dus de toekomst met vertrouwen tegemoet zien....

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 10:48

@riotstarter | 27-10-12 | 09:45
Dat klopt misschien wel van die 60%, maar die krijgen dus met dit beleid nooit geen hypotheek meer, dus ik weet niet zo goed waarom jij zo blij bent hierover. Jongeren verdienen net zo goed kansen om een gezin te kunnen stichten ondanks dat ze daar nu niet meer bezig zijn.

Implant | 27-10-12 | 10:46

Maar goed, we hebben ook geen echt democratisch volk meer hè.
We mogen dan wel stemmen, maar dat proces kan gemakkelijk geregisseerd worden via de media. De massa-media is het instrument om verkiezingen mee te manipuleren, want het draait om kijkcijfers, om aantallen. Het gaat niet om argumenten.
Het volk heeft alleen nog contact met de maatschappij via de media, lijkt het wel. Het is nergens te bekennen. De media roeptoeteren 24/7, verder hoor je niks. Het is verdacht stil in Nederland.

Van Duyvenbode | 27-10-12 | 10:46

@Tommygunner | 27-10-12 | 10:39 |

Ik begrijp dat je dit als confronterend ervaart. PVV-ers zijn mensen die graag een hekel willen houden aan alles dat geen PVV is. #ditisookdemocratie

applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:45

@klariop | 27-10-12 | 10:40

Leers is CDA, dus wat denk je zelf?

Fatwabuster | 27-10-12 | 10:42

Het ergste is nog dat we die enge opstelten weer moeten verduren. Blijft Gollum (leers) wel weg?

klariop | 27-10-12 | 10:40

@applaus voor de paus | 27-10-12 | 09:51
Zet die kudomachine eens uit.

Tommygunner | 27-10-12 | 10:39

lanexxx | 27-10-12 | 10:38 |
Je moet eens goed kijken in welke hoek VVD rechts wordt genoemd. Zelf met gezond verstand oordelen blijkt dat liberaal niet per definitie rechts is, in een zorgstaat.

riotstarter | 27-10-12 | 10:39

Telegraaf: fout in de oorlog en nu ook weer. NSB krant.

klariop | 27-10-12 | 10:38

Eigenlijk lachwekkend om te horen dat de VVD een rechtse partij is, nu ze samen deze grote nivellering bedenken zijn het gewoon platte socialisten, geen bezuiniging waar het makkelijk vandaan te halen is zoals Ontwikkelingshulp en immigratie. nee, de harde werker kan het gelag betalen om de EU tevreden te stellen en om de steeds groter wordende onderlaag te bekostigen.

lanexxx | 27-10-12 | 10:38

Mark de Wechlachert en z'n Neo-Liberale Taliban hebben simpelweg de kluit belazerd.
Maarrreee, gelet op de voorgaande 2 jaren, dat wisten we toch !?
En dan nog wordt de Neo-Liberale Taliban de grootste partij van Nederland !
En dan zijn de overige maatregelen nog niet eens bekend.
Je zal het zien, het wordt nog veel en veel erger.
Eigen schuld dikke bult.

Lenco | 27-10-12 | 10:36

Harry Turtle | 27-10-12 | 10:31 |
het mooie is nog dat die televaaglezerts ook niet doorhebben dat de hypotheekrente de afgelopen jaren al is aangepakt.

damnschreeuwer | 27-10-12 | 10:35

ZKH EénOog | 27-10-12 | 10:32 |

Daarom noem ik het zelf al wishful thinking, iets wat niet realistisch is. We weten dondersgoed wat er gaat gebeuren!

Verder vond ik de opmerking van Harry Turtle nog wel mooi bij mijn eigen betoog aansluiten:

Iedereen die dacht dat de HRA ongeschonden zou blijven is een verschrikkelijk naieve idioot. Beetje het Telegraaf lezerspubliek dus.
Harry Turtle | 27-10-12 | 10:31 |

riotstarter | 27-10-12 | 10:35

en maar allemaal lekker VVD stemmen, stuk voor stuk kansloos

045tom | 27-10-12 | 10:35

Meer lasten
Meer overheid
Meer Europa
.
Minder zeflbeschikking
Minder vrijheid
Minder rechten
.
De trend van de afgelopen decennia wordt gewoon voortgezet en naar volle tevredenheid van de Nederlandse kiezer gezien de uitslagen van 12092012. Gechargeerd natuurlijk, want de politiek heeft ook gewoon gebruik gemaakt van mediale ondersteuning bij het liegen en spinnen, de stuitende desinteresse en ongeinformeerdheid van Nederlandse burgers, en de al lang geleden via onderwijs gezaaide leugen over de betrouwbare en zorgende overheid.
.
Het wordt allemaal nog veel erger, natuurlijk incrementeel. De al langere tijd gehanteerde salamitactiek werkt goed. Ergens zal de burger opkijken en merken dat hij alles kwijt is. Dat is geen vergezicht meer, dat is de nabije toekomst. Het is ook verdiend. Als je niet opkomt voor je rechten ben je ze niet waard...

Parel van het Zuiden | 27-10-12 | 10:34

Vergeet ook niet: de meerderheid heeft altijd gelijk. Omdat zo nu eenmaal gestemd is moet de werkende middenklasse eraan.

Patatter | 27-10-12 | 10:34

De rijken en "kakkers" stemmen VVD. Armen en uitkeringstrekkers en allochtonen PvdA. Dus moet de middenklasse eraan en 120% belasting betalen. Logisch toch?

Patatter | 27-10-12 | 10:33

@riotstarter | 27-10-12 | 10:28

Wetende dat het tweede component de PvdA is, heeft hopen echt geen zin meer. Ik hoor Bert Koenders en Jan Pronk alweer strooien...

ZKH EénOog | 27-10-12 | 10:32

-weggejorist-

ANGEL70 | 27-10-12 | 10:31

Iedereen die dacht dat de HRA ongeschonden zou blijven is een verschrikkelijk naieve idioot. Beetje het Telegraaf lezerspubliek dus.

Harry Turtle | 27-10-12 | 10:31

Lees je even mee Mark; Ik en met mij velen vinden jou een ongelooflijke VALSE NICHT. Dit gaat de VVD bij de volgende verkiezingen heel veel stemmetjes kosten. Toedeloe!

bolkebeer | 27-10-12 | 10:28

ZKH EénOog | 27-10-12 | 10:20 |
Ik doe graag aan wishful-thinking op dit punt.
Laten we hopen dat het ministerie van weggeefgeld niet zoveel zal voorstellen als waar ik (wij) bang voor zijn!

riotstarter | 27-10-12 | 10:28

@Bakito | 27-10-12 | 10:25

currysaus!

Fatwabuster | 27-10-12 | 10:27

@exkoppijn | 10:03
Zou best een kunnen. En is het niet regisseren dan in ieder geval gebruiken. Verkiezingen zijn pas over 4 - 5 jaar dus deukje kun beter nu dan later oplopen.
En ofschoon ikzelf VVD heb gestemd en uit alle macht mijn omgeving ook in die richting duwde met het HRA argument, kan ik er toch mee leven. De belastingsschuiven worden aangepast, het is een zeer lange looptijd en ja... de tijd dat er geld teveel was is niet meer.
Hoop alleen wel op geen verdere overheidsgestuurde nivellering, al die inkomensafhankelijke lasten stuiten mij veel zwaarder tegen de liberale borst. Mensen die iets goed doen en graag willen moet je belonen, niet straffen.

deepblue | 27-10-12 | 10:27

Cuyahoga 10:23
Mogguh maat.

Andere vraag: frikandel speciaal, met ketchup of met currysaus?

Bakito | 27-10-12 | 10:25

Opzich terechte kritiek van de Televaag. Het lijkt inderdaad voornamelijk PVDA waanzin wat er doorheen is gedrukt... beperking HRA voor bestaande gevallen, inkomensafhankelijk zorgpremies. Dat zijn zaken die burgers direct raken, met name degenen die werken voor de kost.... en die eigenlijk toch al het meest betaalde van iedereen.

In Nederland zijn ongeveer 3,8 miljoen werknemers die 40.000 Euro op meer verdienen op jaarbasis. Die groep is verantwoordelijk voor 90% van de afdracht inkomstenbelasting.... maar ga ze maar ff verder uitkleden. Ik wens Nederland veel succes als die groep besluit Nederland massaal de rug toe te keren.

Zelf heb ik al besloten dit op termijn te gaan doen. Het toekomstperspectief voor mensen die wel wat bijdragen aan deze maatschappij wordt met de dag ongunstiger. Een alsmaar groter worden groep kanslozen die onderhouden moet worden tegenover een steeds kleiner wordende beroepsbevolking... hou daarbij rekening dat over 15 jaar onze aardgasvelden leeg zijn en de rekensom is snel gemaakt. Degene die werken zullen alleen maar harder genaaid gaan worden in de toekomst. Leave while you can is mijn advies...

Ih8yousf | 27-10-12 | 10:25

Zielige jankerds bij de Televaag.
Het zou hetzelfde zijn als ze in de culinaire rubriek iedereen aan gaan raden om een frikandel speciaal te bestellen, en dan achteraf gaan janken omdat er ook uitjes bij zitten.
Lutsers.

Cuyahoga | 27-10-12 | 10:23

Geertje Wilders for presidente! ... shittt volgende verkiezingsronde dan maar ....

nep-neger | 27-10-12 | 10:21

Misschien is het verstandig om het schreeuwen wat uit te stellen..... eerst maar eens het volledige regeerakkoord afwachten en de inkomenseffecten daarvan.
Het zou best weleens kunnen zijn dat de afbouw van de HRA slechts marginaal op uw beurs drukt in tegenstelling tot andere te nemen maatregelen.... denk bijvoorbeeld aan de Zorg.

Fatwabuster | 27-10-12 | 10:21

@riotstarter | 27-10-12 | 10:15

In grote lijnen eens, dat het voor de beurt spreken is. Maar dat nieuwe ministerie van weggeefgeld is één van de plannen, en daar weet ik nu al van, dat dat ZEKER NIET nodig is. Want dat gratis geld moet toch bekostigd worden, en zie hier hoe.

ZKH EénOog | 27-10-12 | 10:20

De woningmarkt zit op slot en gaat nog meer op slot. Dalende prijzen is dalende omzet voor bedrijven en dalende vermogens voor huizenbezitters. Vele jaren geen tot nauwelijks groei, wellicht zelfs krimp. Klote linkse regering. Weg met die socialisten.

denoorman | 27-10-12 | 10:18

Het gejank zal compleet worden als Mark 30 miljard extra aan de Grieken schenkt, waarvoor wij dan weer kunnen 'bezuinigen'. Ja mensen, dat is wat jullie wilden of niet? Want in een VVD-PvdA kabinet gaat er bijna niets bezuinigd worden op posten als kunst/cultuur, ambtenarij en OS. Dus dan maar de werkende mensen en de ouderen alles afnemen. Dus nog 4 jaar ellende! Jammer dat mensen het toch niet leren, want VV en PvdA gaan met knallende ruzie uiteen, en beloven dan weer vanalles wat ze binnen 1 maand allemaal niet nakomen, en toch gaan er dan weer hele stammen op die partijen stemmen.

Moonwarrior | 27-10-12 | 10:17

U zult met uw bloed, zweet en tranen al de arme knoflooklanden (incl. Frankrijk trouwens) redden van de sociale ondergang, middels donaties. Uw baan, woning, huwelijk en leven allemaal in dienst van de EU! En uw vindt het nog fantastisch ook, gezien de uitslag van 12 september. Als je dan toch een zekere ondergang tegemoet gaat, kun je maar beter zingend gaan.

Van Duyvenbode | 27-10-12 | 10:17

Bakito | 27-10-12 | 09:40
Heb jij de gekke apenziekte? Stinkaap.
hölzenbein | 27-10-12 | 10:01 | + 0 -

Blijf jij nou maar lekker dromen over terugkeer van de Sovjet_Unie, verrekte dhimmie.

Bakito | 27-10-12 | 10:16

@riotstarter | 27-10-12 | 09:53
Let maar op vvd en pvda gaan gewoon extra gratis en voor niks geld weggeven aan de grieken

jan kees de jager is hem al gepeerd, de bloodaard!

Tim Grimback | 27-10-12 | 10:15

ZKH EénOog | 27-10-12 | 10:10 |
Heeft u de rest van de plannen al gezien?
Het is een beetje voor de beurt spreken door te zeggen waar ze het geld beter vandaan kunnen halen.
.
Misschien heeft VVD door deze toezegging wel veel meer VVD-punten van kleinere overheid er doorheen kunnen voeren.
Misschien wilde PVDA de hypotheekrente-aftrek, als VVD in ontwikkelingsgeld mocht snijden.

riotstarter | 27-10-12 | 10:15

@riotstarter | 27-10-12 | 10:00

"... ls ze deze maatregel niet deden en gewoon extra belasting gingen heffen..."

Verkeerde redenatie. Want wat nou, als ze deze maatregelk nou eens NIET doorvoerden, en eens minder gingen UITGEVEN daar waar het niet nodig is?

Zoals niet korten op de zorg, maar snijden in de beloningen van administratieve- en beleidsambtenaren, en de hoeveelheid die ervan rondlopen?

Want hoelang denk je het zonder morren vol te kunnen houden, dat zij standaard al (ver) boven modaal verdienen, terwijl het gros dat het op moet hoesten er ver onder verdiend?

Of snijden in gratis weggeefgelden (die veelal toch alleen maar in dictatorszakken eindigen), in plaats van er weer een speciaal ministerie voor op te richten, met de benodigde minsterspost en hordes ambtenaren van dien?

Dat zijn ook opties, al snapt de gemiddelde corrupticus dat niet...

ZKH EénOog | 27-10-12 | 10:10

Ik vind een PM die diep in het onderhandelingsproces nog opgewekt een trap opholt absoluut het vertrouwen waard!
Zet hem op Mark!

Einde van de Domheid | 27-10-12 | 10:07

Altijd mooi dat Bezuinig in Den haag het zelfde is als lasten verzwaring.

fifi23 | 27-10-12 | 10:07

@keeskarnemelk | 27-10-12 | 10:00

Volgens mij vindt de VVD dat de overheid zo min mogelijk moet doen, omdat het land daar alleen maar slechter van wordt. Laat staan dat de VVD voorstaat dat de overheid zoiets doet.

applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:07

Tja, de Telegraaf. Ze hebben zich voor de verkiezingen het vuur uit de sloffen gelopen voor Mark en z'n bierpompliberalen. Paultje Jansen was niet van de buis af te slaan met z'n pro-VVD riedel. Was het niet vooral de PVV die het bij de Telegraaf moest ontgelden om de rechtse kiezer toch maar vooral richting VVD te jagen? Nu de winst binnen is flikkert de VVD zoals verwacht de mooie beloften overboord. Het is even de vraag of de verontwaardiging van Paultje Jansen gespeeld is, er zijn nu immers geen verkiezingen dus even de frustratie botvieren kan geen kwaad. Want Paultje weet net zo goed als jij en ik dat zodra er weer verkiezingen zijn de Telegraaf weer gewoon de VVD in het zadel helpt want de kiezer weet morgen niet meer wie hem gisteren heeft beduveld. Ik heb totaal geen medelijden met de VVD-kiezer die nu loopt te janken, het is ze daags voor de verkiezingen helder uit de doeken gedaan wat ze van de VVD kunnen verwachten. Dit is overigens nog peanuts bij wat ons op het onderwerp Europa staat te wachten. En als u denkt 'Rutte kan wel inpakken', eh nee... zoals ik al zei gaan de Telegraaf en GS gewoon weer in de bres voor deze nepliberalen. En u trapt er allemaal weer in. C'est Ca!

Garret Weldon | 27-10-12 | 10:07

Het ESM, de EU, de knoflooklanden en de kutbanken kunnen tevreden zijn. VVD en PvdA gaan hoe dan ook betalen, vooral door een stevige pot Middle Class Squeeze.

Fijnstoffer | 27-10-12 | 10:07

@MyCatIsDoingThis | 27-10-12 | 09:52 |
Jij moet idd maar eens heel snel bedenken of je wel een huwelijk waard bent.

Einde van de Domheid | 27-10-12 | 10:07

@Tommygunner | 27-10-12 | 09:51 |

PVV staat aan de kant boos te zijn. Wat er ook gebeurd.

applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:06

@MyCatIsDoingThis | 27-10-12 | 09:52 |

+1 voor je vrouw.

applaus voor de paus | 27-10-12 | 10:05

De VVD regiseert de gespeelde woede bij die krant. Zij proberen in de onderhandelingen de PvdA de indruk te geven dat ze veel winst boeken, maar ook niet moeten overvragen.

exkoppijn | 27-10-12 | 10:03

radbraker | 27-10-12 | 09:55 |
omdat het niks uithaald om de straat op te gaan.
Beter je energie steken in manieren verzinnen om ze nog harder terug te pakken

damnschreeuwer | 27-10-12 | 10:02

Iedereen weet toch dat verkiezingsbeloftes nooit serieus genomen moeten worden anders dan als uitgangspunten bij coalitieonderhandelingen. Meer is het niet. En om nou van de goedlachse Rutte te verwachten dat... ach, laat maar zitten.
We weten allemaal: de economie gaat eraan. Dus wordt eens volwassen. Links of rechtsom: het wordt een bloedbad. En het is ook nooit goed. Oh ja, en die Europese dwangstaat, die komt er, al is het maar om op autocratische wijze de armoede in Europa te verdelen. Wordt eens volwassen. Lekkere koekjes worden vandaag niet meer gebakken.

Van Duyvenbode | 27-10-12 | 10:02

-weggejorist-

hölzenbein | 27-10-12 | 10:01

ZKH EénOog | 27-10-12 | 09:55 |
Klopt, zou inderdaad eerlijker zijn.
Al gaat de huur echt nog wel omhoog, wacht maar.

Daarbij valt er met deze maatregel 770 miljoen te verdienen, wat zou er gebeuren als ze deze maatregel niet deden en gewoon extra belasting gingen heffen of nog verder op de zorg gingen korten?

roze_bril | 27-10-12 | 09:56 |
Helaas, te veel mensen verliezen het vertrouwen in de politiek. Teleurstellingen van SP, GL, PVV en VVD... je geeft de burger er geen ongelijk in!

riotstarter | 27-10-12 | 10:00

Ach ja ,volk van Nederland,dan had je maar strategisch niet moeten stemmen he ? In de Haagse politiek zijn nu een maal compromis en bedrog broertje en zusje,al eeuwen. Het enige criterium is dat de stoelen warm blijven,kleding,eten en drinken uitstekend zijn,de reiskosten vergoed worden en de villawijken overeind blijven ,alles op kosten van de belastingbetaler,die op ze moet blijven stemmen.Iedereen in "de ban van de ring".(Ook wel : In de ban van die kring)

Dolphi | 27-10-12 | 10:00

Wel vreemd van Rutte, normaal gesproken doet de VVD altijd wat ze zeggen, namelijk : de rijke mensen rijker maken en de gewone mensen armer

keeskarnemelk | 27-10-12 | 10:00

Stelletje pieperds... heb gisteren op de televee een voorbeeld gezien. Als ik dat moet geloven gaat een gemiddeld huizenbezitter in 2014 een 10tje per maand meer betalen en pas in 2024 100 eypo's meer (of een equivalent bedrag in een andere valuta, maar dat terzijde). Je maakt mij niet wijs dat een gemiddelde VVD-stemmer dat niet kan missen. En ik zit verdomme op het minimum en ben er in de afgelopen 2 jaar al 200 euro per maand op achteruit gegaan!

Nforcer | 27-10-12 | 09:59

Hee, -1 pipo, wat bedoel je daarmee.
Dat het niet waar is?

Einde van de Domheid | 27-10-12 | 09:59

duh! kranten komen altijd met oud nieuws, vooraf wist je al dat de vvd de zaak ging bedonderen, ervaringen uit het verleden

veel nederlanders zijn dus kortzichtig en verpesten het zo voor de rest, doe mij maar marokkanen daar is het maar een kleine groep die het verpest voor de rest..

Tim Grimback | 27-10-12 | 09:59

@riotstarter | 27-10-12 | 09:53 |

Dat punt was voor mij al gepasseerd. Dus heb ik deze verkiezingen ook niet gestemd.

roze_bril | 27-10-12 | 09:56

Zouden al die roeptoeters van die andere partijen het heel anders hebben gedaan... Nee ! Wat je ook kiest je wordt genaaid waar je bij staat... Rectaal zonder spuugie.. Nee wij NL's vinden het heerlijk om maar te blijven betalen... Zolang wij het kunnen ophoesten, geen enkel probleem... Waar zijn de tijden gebleven dat de mensen massaal de straat op gingen omdat ze het zat zijn? Ik zie nog niemand op straat met vlaggen en spandoeken het zal dus kennelijk wel meevallen allemaal...

radbraker | 27-10-12 | 09:55

@riotstarter | 27-10-12 | 09:45

Ik zou het met je eens zijn, als er ook gesneden zou worden in de huursubsdie en de eigenwoningforfait.

ZKH EénOog | 27-10-12 | 09:55

Er waren toch geen breekpunten? Ik snap de ophef niet.

Rector Reflector | 27-10-12 | 09:54

@riotstarter

Helemaal Eensch!

jim_garrison | 27-10-12 | 09:54

Jan Passant mk2 | 27-10-12 | 09:48 | | Reageer+ |
1

De media heeft zich volkomen passief, slaafs en instrumenteel opgesteld voor de tweets en PB's van de PVV. Geen partij heeft zoveel gratis publiciteit gehad. (Ken je de tweets nog van 'meeuwen in Den Haag' en 'Kerncentrales voor N-H') man man man, hou toch op!

Einde van de Domheid | 27-10-12 | 09:53

Mijn breekpunt met VVD is eigenlijk alleen "geen cent meer naar Griekenland".
Als Mark dat laat vallen (aangezien Diederik hetzelfde zei), dan is er echt iets mis en dan hou ik het voor gezien.
Alleen dan is er totaal geen partij meer waar ik op kan stemmen.

riotstarter | 27-10-12 | 09:53

Mijn vrouw heeft VVD gestemd.
hihihihi.......... :-)
(zit haar alleen maar een beetje te jennen ermee, niets leuker dan een ongestelde vrouw, gevuld met stress door een te drukke baan want te weinig uren, in de overgang, die teleurgesteld is in haar held (niet ik).
Maar ja, uiteindelijk zal ik dus ook voor die plannen moeten betalen.
Hypotheekrenteaftrek weg jammer, maar dan ook svp de hoersubsidie. Of mag dat dan weer niet?
Te duur wonen koop of huur maakt niets uit.
Te duur is te duur.

MyCatIsDoingThis | 27-10-12 | 09:52

Telegraaf is wat snel in het oordeel.
Stel nou dat VVD heeft gezegd: 'Als jullie meewerken aan het neerleggen van de sociale voorzieningen, versnelling van ontslag, dieper ingrijpen achter de voordeur en online dan mogen jullie 'voorlopig' de baantjesmachine behouden. Ik bedoel, dat kan toch?

Einde van de Domheid | 27-10-12 | 09:51

Volgens mij wordt dit een prima kabinet. Alleen door een compromis te sluiten tussen PvdA en VVD is het mogelijk om de economie te hervormen.

Overigens ben ik een VVD-stemmert die tegen de hypotheekrenteaftrek is. Voor mij is dit kabinet fantastisch!

applaus voor de paus | 27-10-12 | 09:51

"Tactische" VVD en PvdA-stemmers zijn de nieuwe PVV-stemmers qua er voortaan niet meer vooruit durven komen IRL...

Tommygunner | 27-10-12 | 09:51

@Dr. Mabuse | 27-10-12 | 09:43

En waarvan die belastingverlaging weer wordt gecompenseerd door een hoger percentage aan eigenwoningforfait (boven de villagrens)?

ZKH EénOog | 27-10-12 | 09:49

-weggejorist-

Diphoorn United | 27-10-12 | 09:49

@riotstarter: Dikke plus voor jou!

Diphoorn United | 27-10-12 | 09:49

Ik wil graag ... IEDEREEN BEDANKEN... die op de VVD, EN DE PVDA ... gestemd hebben.
Het gaat er uit zien in de toekomst.... geloof me maar.

ANGEL70 | 27-10-12 | 09:49

Inkeer komt na de zonde. Allemaal bang gemaakt door de gevestigde mediacampagne vol misleiding en propaganda om vooral Mark te stemmen om Geert te voorkomen; of Samson om Roemer buiten spel te houden. Daarna 4 jaar op de blaren zitten klagen.
Het maakt de PvdA en de VVD niets uit, dat zijn ras-regenten die alleen aan hun eigen agenda denken. Paarse prut, kom er maar in.

Jan Passant mk2 | 27-10-12 | 09:48

@azoturie
Of slim van de VVD. Het is volstrekt symbolisch, en ze hebben de JSF ervoor teruggekregen.

Dr. Mabuse | 27-10-12 | 09:48

Daarom heeft TMG GS gekocht. Dan weten ze snel de mening van het jongere, agressievere doch humoristischer broertje en kan men dat snel overnemen!

Einde van de Domheid | 27-10-12 | 09:46

@Dr. Mabuse | 27-10-12 | 09:43
-
Nepboosheid, zeker (zie Troost) mar het blijft een opmerkelijke draai.
-
Niet voorde eerste keer in de geschiedenis blijkt de PvdA handiger te kunnen onderhandelen dan de VVD.
-
Wij gaan weer polderen...

azoturie | 27-10-12 | 09:45

Stoere taal van de Televaag. Heeft ook lekker veel zin, nu de 2 componenten pluchelijm alweer uitgehard is.

Hadden ze vóór de verkiezingen moeten doen....

ZKH EénOog | 27-10-12 | 09:45

Het enige wat ik vervelend vond bij de VVD was dat handen af van de hypotheekrente-aftrek. Nu dat dus alsnog aan banden gelegd wordt, ben ik alleen maar meer tevreden met deze partij.
Dat hij "gelogen" heeft is misschien vervelend, maar politiek.
Daarbij kan ik mij dus echt nog heel goed herinneren dat Mark Rutte heeft gezegd dat de hypotheekrente-aftrek VOORLOPIG ongemoeid blijft. Als je kijkt naar de gepubliceerde artikelen hier over, gaat het ook met een slakkengangetje naar beneden.
Ik snap de ophef niet zo. Daarbij Geenstijl-reaguurders: 60% heeft hier dit jaar eind-examen gedaan en heeft niet eens een hypotheek.
Laat die minkudo's maar komen.

riotstarter | 27-10-12 | 09:45

Dat is nu precies de reden dat ik al jaren geen VVD meer stem. Ik maak elke dag van dichtbij mee hoe die liberale onbenullen in Rotterdam het geld over de balk smijten, niks voor elkaar krijgen. Om het hardst roepen dat bij de VVD je geld veilig is, maar ondertussen wel alle reserves opmaken. Als ze maar kunnen besturen; het gaat alleen maar om de baantjes. Ze zijn geen haar beter dan de rest.

getergde kaasboer | 27-10-12 | 09:44

@eagleye | 27-10-12 | 09:41 |

Jij durft het in ieder geval nog een krant te noemen.

roze_bril | 27-10-12 | 09:43

Dit geeft alweer aan dat journalisten niets anders zijn dan oproerkraaiers! Er zal nu eenmaal een compromis gesloten moeten worden. Je zin doordrijven kan alleen als je een meerderheid van stemmen hebt. Maar dat is geen spannend nieuws.

Troost J.E. | 27-10-12 | 09:43

Nepboosheid van de Televaag. Uiteindelijk gaat het alleen om aflossingsvrije hypotheken boven het half miljoen, waarvan het inkomenseffect ook nog eens wordt gecompenseerd door belastingverlaging.

Dr. Mabuse | 27-10-12 | 09:43

Gister bij Eenvandaag waren de percentages iets anders.

roze_bril | 27-10-12 | 09:42

O, die krant, daar veeg ik mijn reet nog niet mee af.

eagleye | 27-10-12 | 09:41

Whatever. Dit kabinet is nu al een grote faal. Hopelijk
vallen de schellen van de ogen en stemt NL bij de volgende verkiezingen massaal op de PVV.

Bakito | 27-10-12 | 09:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken