Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom Staal en de Nieuwegeinse Nepcollectant

heeftuwatovervoorhetgoededoel.jpg Vanavond in GSTV: het profiel van Cork van der Vlist. Nieuwegeiner Cork (55) reist als collectant door Nederland om geld op te halen voor War Child en de Cliniclowns. Ho. Wacht. Die instanties maken helemaal geen gebruik van rammelende collectebussen om u tot kleingelddonaties te bewegen. Het goede doel van Cork, is Cork. Al jarenlang. Kijk maar: 2007. 2008. 2008. 2011. 2011. Oppakken, bekeuren, vrijlaten, herhaal. Cork is namelijk niet helemaal goed ("Maar hij is lang niet zo gek als hij zich voordoet", aldus mensenmens Tom Staal), dus hij valt steeds keurig door de mazen van het rechtssysteem, pardoes terug op straat. Zo gaat dat in Nederland, Draaideurland. Tom spoorde hem op tijdens werkzaamheden in Amsterdam, omdat hij Cork graag een gezicht wilde geven. Op dit moment zit de Nieuwegeinse Nepcollectant met zijn kenmerkende piepstem in een Amsterdamse politiecel, maar als hij binnenkort weer met z'n bus naar uw beurs staat te schudden, kent u dat gezicht nu ook. BURGERARREST.

Reaguursels

Inloggen

Deze meneer is veelpleger en weet ondanks zijn simpelheid goed waar ie mee bezig is, namelijk het oplichten van argeloze burgers en het benadelen van goede doelen. Onlangs is hij voor de 25e maal opgepakt wegens oplichting, dus het wordt hoog tijd dat er eens echt iets gebeurt, desnoods gedwongen.

Dr.Zeldenrust | 29-10-12 | 17:58

-weggejorist-

P. Nus030 | 28-10-12 | 03:25

Tom zal wel gedacht hebben "Ik wil ook afgezeken worden in KRO Profiel". Dus laat ik me maar tot het SBS6 niveau verlagen en zwakbegaafden gaan stalken.

Hastur | 27-10-12 | 20:48

Ik hoorde ook dat het Ommer weekblad nog stukkieschrijvers zoekt, iets voor jou Tom??

DSM IV: 302.89. | 27-10-12 | 19:14

Erger mij dood aan sommige reacties hier.
Elke crimineel is niet goed bij zijn hoofd.
Moeten wij daarom iedereen maar laten gaan?

Meneer weet donders goed dat hij fout zit.

Grolo | 27-10-12 | 16:51

Laat mijn schoonvader lekker met rust; vanaf nu staat ie weer bij mij te janksmoelen om geld. Ben benieuwd of meneer Staal dezelfde aktie had ondernomen wanneer het een anabolen gebruikende biker was geweest i p v verschrompeld oud mannetje

GrafZerk | 27-10-12 | 16:45

Aanvulling op mijn bericht. Hij scoort zelf natuurlijk ook over de rug van Kika patienten enzo. Dat is heel slecht. Maar met camera enzo erbij hoeft voor mij niet zo.

eleen | 27-10-12 | 15:20

Ik kom uit Nieuwegein en deze man is een bekend gezicht. Het zal best dat ie collecteert onder valse voorwendselen, maar het is gewoon een heel vriendelijke man, die inderdaad niet alles op een rijtje heeft.

Dat ie er op aangesproken wordt vind ik prima, maar door dit item is het een beetje scoren over de rug van een niet-helemaal toerekeningsvatbare... Zonde

eleen | 27-10-12 | 15:15

@ruktzichloos | 27-10-12 | 14:26
"In '40-'45 had Nederland er ook een stel, die werden kaalgeschoren".

Moet dat? Het vergelijk met de NSB? Grow up please!

namensmijnhond | 27-10-12 | 14:49

-weggejorist en opgerot-

ruktzichloos | 27-10-12 | 14:26

Dit is wel echt heel zielig en triest. Misschien durft Tom de volgende keer een woonwagenkamp op te lopen om misdaad te bestrijden, in plaats van een seniele oude man te betrappen. Wat een held!

mike9187 | 27-10-12 | 13:53

Tjongejonge. Wat een schlemiel die man, en wat 'stoer' om hem op te pakken.

Je bent er zelf verantwoordelijk voor aan welke collectant je geld geeft. Die collectanten / ronselaars voor (Foster's Parents) Plan staan er ook alleen maar voor hun eigen gewin in drukke winkelstraten: 10 Euro of zo per geworven donor.

appelboor | 27-10-12 | 13:23

Ton=Tom, maar het was dan ook weinig indrukwekkend......

namensmijnhond | 27-10-12 | 13:16

Nou Ton, als je dan echt under cover wilt, doe het dan de volgende keer bij een echte crimineel en niet zo'n zielenpoot als Cork. Die man is psychisch duidelijk niet ok. Het is tenenkrommend om te zien dat je dat zelf niet ziet en gewoon doorgaat met wat je plan was: afleveren bij de politie. Het was beter geweest de man even bij de Riagg af te zetten.

namensmijnhond | 27-10-12 | 12:57

Corkboy got mad, like.

Cork_boy | 27-10-12 | 12:50

Goed gedaan Tom, dat schorem hoort niet op de straten te lopen.

En dit goed praten omdat er een directeur is die legaal een ton verdient bij een goed doel? Als meneer iemand verkracht of vermoord, dan praten wij het hier ook wel goed toch, want in Afrika zijn veel ergere mensen.

Waar gaat het heen met GS, lijkt fok wel hier.

CharlyCharly | 27-10-12 | 12:29

Hey Tom, ga je maandag ook voor de deur van de Hans Geels staan, directeur van dat clubje clowns, met een salaris van net geen ton (€ 94.577,-) of ga die winkelcentrum verkopers eens stalken, die daar voor 30 euro commissie winkelend publiek een schuldgevoel aanpraten. Fuck de goede doelen, en dat heeft cork goed begrepen alleen jammer dat hij het ook niet netjes doet.

gummetjes | 27-10-12 | 10:46

Haaa die kerel ken ik, loopt altijd mensen te betasten in de tram! Kreeg zelfs nog een x zijn nummer met de mededeling " jij moet me echt bellen! jij bent echt lief!" ... wtf.

Roachz | 27-10-12 | 10:08

POW, publieke omroep, gratis geld..... Ik doneer dus ook onbewust ongewild aan deze reportage.

Bassman-T | 27-10-12 | 09:52

Ik zal wel een reactionair zijn als ik dit hier onder plemp maar dit vind ik dus echt not-done.
Kom maar terug als je bij Badr Hari een heterdaadje doet, looser. Beetje laaghangend fruit afrechereren is zelfs voor GeenStijl te min. Plus, ik voel me nu ook lekker een stuk veiliger hoor, wetende dat jullie als Magnum P.I.'s door de straten lopen. (not). Deze man is klaarblijkelijk zo gek als een deur. Misschien heb je nu het laatste duwtje gegeven aan hem. Mag hij lekker 2 jaar in een Inrichting voor Stelselmatige Daders doorbrengen. En wat is Nederland een stuk veiliger nu! Weet je wat ISD per dag kost? Plork!

TypischTypetje | 27-10-12 | 09:47

CeesLampePit: Je bent slecht geïnformeerd over de achtergrond van deze meneer.Hij is geen "eenigs kind". Je misschien bedacht dat de mensen van de bank hem ook heel zielig vinden en daarom aandacht geven? In het filmpje hoor je C iets zeggen over curatele....

grussgotti | 27-10-12 | 09:45

necrosis | 27-10-12 | 09:05
Ik verbaas me altijd weer over de kapitale panden waarin liefdadigheidsinstellingen gevestigd zijn.
Zoals ik ik al schetste: Als eerste worden koste noch moeite bespaard voor de stichting zelf en daarna zal men nog wel eens zien wat er over blijft voor het uiteindelijke doel.
Wat moet zo´n directeur zich toch nobel voelen als hij in een tropisch land uit het vliegtuig stapt op weg naar een luxe hotel met spa en golfbaan denkende ´alles voor het goede doel´

wakkere_nederlander | 27-10-12 | 09:23

necrosis | 27-10-12 | 08:58 |
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte... voor Tom.
Hij heeft dit helemaal verkeerd aangepakt.
Liefdeloos en respectloos.
Wel goed dat GeenStijl dit aan de kaak stelt hoor.
Maar de manier waarop geeft te denken.

wakkere_nederlander | 27-10-12 | 09:18

zo zielig is die Corky (in Nieuwegein bekent als kaplaars) niet.
heb meneer ooit eens in Nieuwegein bij de rabobank
(de oude boerenleenbank)zien staan, met zijn net nieuw gekochte fiets.
alle financieel adviseurs van de bank in stropdas om hem heen, om zijn nieuwe aanwinst te bewonderen.
meneer van de Vlist zijn vader had vroeger een grote boerderij met zeer veel land in Nieuwegein, wat toen verkocht is aan de gemeente.
zijn ouders leven al een tijdje niet meer en hij was eenigs kind, en vrekerig als de pest.
zijn eigen geld daar komt hij niet aan, maar wel bij andere mensen geld vragen voor het goede doel(zijn eigen goede doel)

CeesLampePit | 27-10-12 | 09:15

@wakkere_nederlander | 27-10-12 | 08:54
Ik heb zelf voor een NGO gewerkt, en niets sloopt je werklust meer dan een 'baas' die meer interesse heeft in de staat van het pand waarin je werkt, dan het doel van de NGO.

necrosis | 27-10-12 | 09:05

... and the world is saved once again. Mijn god.

AshleyJ"Ash"Williams | 27-10-12 | 09:04

@wakkere_nederlander | 27-10-12 | 08:47
Op zo'n moment heb je iemand nodig als Tom staal en een cameraman/ vrouw.
Ik heb geen kritiek op dit topic, maar er zijn mensen die hun zakken vullen, terwijl men zich druk maakt over een piepende autist, die wat knaken in zak stopt.
En dat vind ik heel wat minder erg dan mensen die tonnen verdien op jaarbasis bij zakkenvullersorganisaties.

necrosis | 27-10-12 | 08:58

Men zou eigenlijk een ´Corkie Fonds´ op te richten.
Eerst een subsidie van 1,5 miljoen aanvragen en een directeur aan stellen die 300K per jaar verdient.
En pas op het moment dat de instelling rendabel wordt een nieuwe collecte bus kopen voor Corkie.

Dat is zo ongeveer de goede doelen geest van Nederland.

wakkere_nederlander | 27-10-12 | 08:54

necrosis | 27-10-12 | 08:38 |
Eensch, en ik wil daar nog wel verder in gaan: alle mensen die zich exorbitant verrijken met publiek geld zijn sowieso hufters.

En deze man van dit topic zou gewoon met een bus met daarop ´steun Corkie´ moeten rondgaan en hij krijgt van mij een briefje van 10.

Eerlijkheid, daar gaat het om.

wakkere_nederlander | 27-10-12 | 08:47

@wakkere_nederlander | 27-10-12 | 08:12
Niet te vergeten.... daar mag ik ook een mening over hebben.... hoop ik!

necrosis | 27-10-12 | 08:44

@wakkere_nederlander | 27-10-12 | 08:12
Alhoewel ik meeleef met de mensen voor wie KWF bedoelt is, ik doneer geen cent via KWF.
Ik wacht nog steeds op kamervragen waarom een directeur van een goed doel zo verschrikkelijk veel geld moet verdienen.
Ik ben bekend met de uitdrukking 'if you pay peanuts, you get monkeys', maar waarom zijn er geen mensen die 'feeling' hebben met de doelgroep, en zich schikken naar de aard van het 'bedrijf'.
Mensen die zich verrijken via een liefdadigheids instelling zijn gewoon misdadigers.
Maar daar mogen de directieleden van goede doelen natuurlijk een andere mening over hebben......

necrosis | 27-10-12 | 08:38

Echte naam7227 | 27-10-12 | 07:45
´En waarom is mijn comment nu compleet verdwenen dan? Niet eens weggejorrist maar compleet weg!´

Geniale openingszin! :-)

wakkere_nederlander | 27-10-12 | 08:35

@Echte naam7227 | 27-10-12 | 07:47
Bekijk het positief: een comment dat niet bestaat kan nooit -weggejorist- worden.

necrosis | 27-10-12 | 07:56

Hallo? Ik heb toch niets verkeerd gezegd? Geen onvertogen woord.

Echte naam7227 | 27-10-12 | 07:47

@neemjemoederindemali | 27-10-12 | 07:37
Waar heb ik dat gemeld?
Ik slaap wanneer het mij goed uitkomt, en momenteel ben ik een boodschappenbriefje aan het schrijven.
*noteert 25 kilo suiker, ende grinnik*

necrosis | 27-10-12 | 07:46

En waarom is mijn comment nu compleet verdwenen dan? Niet eens weggejorrist maar compleet weg!

Echte naam7227 | 27-10-12 | 07:45

@necrosis | 27-10-12 | 07:29

Ging jij niet net even slapen, ouwe snertverneukort.

neemjemoederindemali | 27-10-12 | 07:37

@ikdenkwat | 27-10-12 | 03:22
5 keer dezelfde reactie, dat zal Joris op prijs stellen.........
*jawel, ik geniet*

necrosis | 27-10-12 | 07:29

@nu even niet | 27-10-12 | 07:13
Zou een stukje beter zijn dat de ëchte criminelen" als eerste gepakt worden.

GekkeDave | 27-10-12 | 07:22

Cor was wel mooi de enige collectant die € 500.- kon wisselen, dat dan weer wel.

neemjemoederindemali | 27-10-12 | 07:21

Als ik zo de reaguursels lees, dan begrijp ik ook waarom de PvdA zoveel zetels gewonnen heeft. Men wil gewoon opgelicht worden. Het liefst door zielige mensen of voor hen die voor zielige mensen opkomen.

nu even niet | 27-10-12 | 07:13

Jammer dit, ik zie Tom Staal nou nooit in kanaleneiland een willekeuringe bmw uit de 5 serie aanhouden en vragen hoe hij dat verdiend zou kunnen hebben.

deze man is niet goed bij zijn hoofd, zat vaak in de tram tussen utrecht en ijsselstein in de tram constant naar voren en achteren te schudden.

Misschien dat Tom Staal eens de harde criminelen moet aanhouden i.p.v iemand die niemand wat kwaad doet, ja hij pikt wat af wat anders toch voor de helft naar de directeur van de organisaties zou gaan.

GekkeDave | 27-10-12 | 05:57

Ik zou zeggen, hier heb je €200,00. Kun je wisselen?

Tikkie Terug | 27-10-12 | 04:26

Tom Staal... je hebt echt iets geweldigs gedaan. Ik vraag mij af; wie is er een grotere losre. Tom of de collecteman?

baggergabber | 27-10-12 | 04:09

Zo hallo WTF!

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:47

Of iemand niet kan accordeon spelen of bedel zogenaamd voor een goed doel ik zie het verschil niet.

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:46

Goed, maar wel een beetje overdreven die Man-hunt. Overduidelijk niet helemaal in orde in zijn bol!

VOLgespotensokken | 27-10-12 | 03:27

-weggejorist-

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:27

-weggejorist-

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:25

-weggejorist-

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:24

-weggejorist-

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:23

necrosis | 27-10-12 | 03:16 | + 0
Mijn felicitaties. Weet je, wat boeit het of die vent met die accordeon niet kan spelen en toch geld vraagt en die vent die net doet of hij het voor een goed doel doet. Hij gaat tenminste met het openbaar vervoer, de accordeon speler in kwestie wordt opgehaald in een vette car door zn maten. Topic filmpje is iemand die psychiatrische hulp nodig heeft te kakken zetten, meer niet. Stom fillumpieeeee.

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:22

@ikdenkwat | 27-10-12 | 03:13
Wat heb ik gewonnen?

necrosis | 27-10-12 | 03:16

necrosis | 27-10-12 | 03:07 | + 0
Gefeliciteerd!

ikdenkwat | 27-10-12 | 03:13

@ikdenkwat | 27-10-12 | 02:58
Ik weet niet waar je huis woont, maar waar de mijne woont, 'kost' een winkelwagen 50 Eurocent.
Overigens is dat niet nieuw, toen de gulden nog bestond, waren er 'bepaalde lieden' die vroegen of ze jouw winkelwagen mochten 'terugbrengen'.
En die mensen heette destijds ook geen Cork....

necrosis | 27-10-12 | 03:07

necrosis | 27-10-12 | 02:56 | + 0
De Roemeen krijgt regelmatig mn euro uit het supermarkt karretje die heeft geen klagen. Deze undercover actie is gewoon stom.

ikdenkwat | 27-10-12 | 02:58

@ikdenkwat | 27-10-12 | 02:53
Heb je ook nog argumenten?
*verwacht opnieuw 'nee'*

necrosis | 27-10-12 | 02:56

@Mongoose | 27-10-12 | 02:39
En daarmee denk je de crisis binnen 'Europa' op te lossen?
Ik zeg: zwaktebod!

necrosis | 27-10-12 | 02:54

necrosis | 27-10-12 | 02:50 | + 0
Nee

ikdenkwat | 27-10-12 | 02:53

@ikdenkwat | 27-10-12 | 02:38
Wellicht kun je het verschil wel horen.
Die trekzakkerTs uit het voormalig Oostblok doen mijn tenen krommen tot wokkels.
En daar zijn mijn schoenen niet op gemaakt.....
Nogmaals: je hebt de keuze om die nepcollectant/ psychiatrische patiënt geld te geven, of niet.
Ik geef de lokale daklozenkrant-verkoper af en toe wat kleingeld, mijn keuze, mijn kleingeld....
Of ben jij een politicus die zelfs mijn 'kleingeld' nog even wil bijsturen richting de juiste 'zakken'?

necrosis | 27-10-12 | 02:50

@ Nep-neger. Je hep gelijk, eutananiseren die Cork!!

Mongoose | 27-10-12 | 02:39

Ik zie het verschil niet tussen deze man en de niet accordeon spelende Roemeen bij het winkel centrum.

ikdenkwat | 27-10-12 | 02:38

Tsja, Badr Hari aan de tand voelen om die bloedvlekken in zijn handdoek is natuurlijk wel van een andere orde....

Mongoose | 27-10-12 | 02:37

@nep-neger | 27-10-12 | 02:30
Ik mis een 'statement' en onderbouwing, regel dat en we praten verder.
Oftewel... verklaar je nader!

necrosis | 27-10-12 | 02:34

Jeetje wat zijn jullie een stelletje hypocriete mietjes allemaal hiero ... Dis niet het GS van vroegah! Iets is goed of fout ... dan niet zo'n actie goed gaan praten ... Slap gelul zo ppfff ...

nep-neger | 27-10-12 | 02:30

@La Vie En Rose | 26-10-12 | 23:26 | + 2 -
Ik weet niet hoeveel geld Cork per dag ophaalt maar het lijkt me sterk dat het meer dan €448,509,00 per jaar is.

Osdorpertje | 27-10-12 | 02:19

necrosis | 27-10-12 | 02:05 | + 0 -
Nou ja een flutantwoord van jou blijft zo helaas wel een flutantwoord, tog?

hölzenbein | 27-10-12 | 02:09

@hölzenbein | 27-10-12 | 01:54
We zijn het niet altijd eens, je weet tog....

necrosis | 27-10-12 | 02:05

@necrosis | 27-10-12 | 01:54
Of, om het anders te verwoorden: Wie heeft het bontste kraagje... ?

Stormageddon | 27-10-12 | 01:56

@Stormageddon | 27-10-12 | 01:49
Een moeilijke keuze, een foute politicus versus een foute scooterrijder-met-bijrijder.
Dat roept om een poll:
[] van Rey was fout
[] de scooterrijder was fout
[] de scooterbijrijder was fout
[] iemand anders was fout, nl........

necrosis | 27-10-12 | 01:54

necrosis | 27-10-12 | 01:26 |
Als je het in essentie met mij eens bent (ik overigens ook met jouw tegel) waarom ben je dan blij dat ik geen wetgevende/controlerende macht ben? Dat snap ik dan niet zo goed.

hölzenbein | 27-10-12 | 01:54

@necrosis | 27-10-12 | 01:41
Ik heb geen hekel aan scooters, maar aan scooterrijders. (Ik typte eerst "scootereigenaars", maar veel scooterrijders zijn niet de oorspronkelijke eigenaar van de scooter.) Enfin... aangezien de bijrijder naar het ziekenhuis moest zullen we het vervolg morgen wel lezen.
"Bedreiging in Roermonds ziekenhuis" of iets dergelijks.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/01/...

Stormageddon | 27-10-12 | 01:49

@Stormageddon | 27-10-12 | 01:39
Huldo's voor linkje.
Overigens zijn de kosten voor bumpers sowieso te hoog, aangezien hun functie volledig teniet is gedaan ten faveure van design, maar dat is een andere discussie.

necrosis | 27-10-12 | 01:45

@Stormageddon | 27-10-12 | 01:36
U heeft een hekel aan scooters?
U bent ooit mishandeld door een scooter?
*scooters zijn tuig, allemaal*

necrosis | 27-10-12 | 01:41

@brutus68 | 27-10-12 | 01:31
Hoezo veroorzaakt hij overlast?
Blijft hij je lastig vallen als je niet wilt doneren?
Bij overlast denk ik aan mensen die je 'overtuigen' (pun intended) om toch vooral je geld wél te geven.

necrosis | 27-10-12 | 01:38

@necrosis | 27-10-12 | 01:30
Heeft hij toch nog wat goeds gedaan dit jaar. Of dat helpt in het grote boek van Sinterklaas is vooralsnog een vraag.

Stormageddon | 27-10-12 | 01:36

Damn.... quess I'm human after all. Los van het feit dat nep-collecteren een zeer moreel verwerpelijke zaak is voel ik oprecht mee met deze man. Arme man.... Met z'n in paniek zijnde hoge stemmetje, einzelganger, a troubled mind.....

SammyJankis | 27-10-12 | 01:35

Dat nachtje cel voor Cork heeft waarschijnlijk meer gekost dan hij in maanden bij elkaar heeft weten te scharrelen. Per saldo heeft deze actie van Staal dus de belastingbetaler geld gekost. Ik had het een aardiger filmpje gevonden als Staal verhaal was gaan halen bij de betreffende instanties die verantwoordelijk zijn voor het welzijn van deze man, en blijkbaar er niet in slagen deze man zo te sturen dat hij geen overlast meer veroorzaakt. En zoals ik al in eerder comment betoogde: je bent een ontzettende sukkel als je aan deze dwaas ook maar een cent geeft. De eerste de beste junk komt nog betrouwbaarder over.

brutus68 | 27-10-12 | 01:31

Geenstijl. Jullie moeten deze man een reportage geven en hulp bieden. Dát is pas TV

Zeaui | 27-10-12 | 01:28

@hölzenbein | 27-10-12 | 01:12
Je mist duidelijk mijn punt.
Overigens zou ik hem nooit aangeven of (laten) arresteren, hij bedreigt niemand fysiek of mentaal.
Niemand heeft last van die man, en geld geven blijft in zijn geval een keuze.
Tenslotte is een kartonnen doos geen pistool of mes.
Laat hem zijn ding doen, wellicht gaat hij 's avonds met een beter gevoel naar zijn bed dan jij of ik.

necrosis | 27-10-12 | 01:26

necrosis | 27-10-12 | 01:07
Dus je zou hem blijven arresteren zonder je ooit af te vragen of deze man nog goed bij zijn hoofd is? Ben je blind of zo?

hölzenbein | 27-10-12 | 01:12

@hölzenbein | 27-10-12 | 00:52
Ik ben blij dat jij geen wetgevende/ controlerende macht bent, maar dat zal wederzijds zijn....
*gnehehehe*

necrosis | 27-10-12 | 01:07

Zwakke actie op alle onderdelen.

Tijs | 27-10-12 | 01:04

Om dit nou onder oplichting te scharen. Als mensen aan een dergelijk uitziend figuur met een kartonnen doosje in z'n hand geld geven dan weten ze dondersgoed dat dat niet voor Cliniclowns of War Child is. En als ze dat niet doorhebben verdienen ze het ook wel een beetje om opgelicht te worden.

Doldwaas | 27-10-12 | 00:58

@Bakito | 27-10-12 | 00:33
Philips?

Stormageddon | 27-10-12 | 00:54

@Bakito | 27-10-12 | 00:33
Edison?

Stormageddon | 27-10-12 | 00:53

Stoer heur Tom om deze man in de cel te mieteren. Stramme Leistung! Die man hoort verzorgt te worden in een psychiatrie en niet behandeld als een of andere misdadiger.

hölzenbein | 27-10-12 | 00:52

@Bakito | 27-10-12 | 00:33
Geen idee, vertel eens.....

necrosis | 27-10-12 | 00:38

@Bakito | 27-10-12 | 00:33
Wie het was is niet belangrijk, wie het is is waar het om gaat.

Jackanders | 27-10-12 | 00:35

Weet je wie ook een oplichter was?

Bakito | 27-10-12 | 00:33

Wanneer gaat Tom Jan-Kees een keer aanhouden en vertellen dat hij een oplichter is?

necrosis | 27-10-12 | 00:27

Yeah, let's take the big guys.

oplichter | 27-10-12 | 00:00

Ik vind dat Cork het geld meer nodig heeft dan de nepinstanties waar ie pretendeert voor te collecteren. Free Cork!

Hans Gruber | 26-10-12 | 23:59

Deze ouwe man geeft het gewoon weer uit en dan pakt de belastingdienst het weer van een ander af het is lood om oud ijzer.. Dit geld blijft gewoon in Nederland en als je aan Warchild geeft zorg dan eerst dat je je eigen mensen helpt, als deze man vast zit kost het nog meer geld.. Doe eens een onderzoek wat de kosten zijn van de Cliniclowns en Warchild etc ect de mensen die daar in het management zitten geven zelf geen fuck aan het goede doel maar pakken wel zelf 200k per jaar!Deze man moeten ze een baan geven als marketing man om het Brand Clinic Clowns meer bekendheid te geven is goedkoper dan een advertentie in de telegraaf en bij de potentiele doelgroep blijft het merk wel hangen.. Slim om mensen die aan het eten zijn een schuld gevoel te laten krijgen.. Hele slimme vent die weet precies wie geeft en wie niet..

tonyhigh | 26-10-12 | 23:40

@neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:30
Vragen of je seks gehad hebt is minder zwaar dan de vraag waarom je de mensen miljarden afhandig maakt. Dan komt men oog in oog met het duistere wezen, en das niet fijn.

AntiSoof | 26-10-12 | 23:34

@La Vie En Rose | 26-10-12 | 23:28

Ik niet, ik zit nooit ergens mee.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:31

@AntiSoof | 26-10-12 | 23:26

Ach, Rutger vraagt de MP of hij al geneukt heeft, zo bang zijn die jongens dus niet.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:30

@La Vie En Rose | 26-10-12 | 23:24

Hoezo iets misgegaan, is dat geen foto van jezelf dan?

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:29

@neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:04
Daar zit jij toch niet mee?

La Vie En Rose | 26-10-12 | 23:28

Mag niet, en is zeer laakbaar gedrag.
Maar ik zou Tom toch liever wat cultuurverrijkend tuig aan zien pakken, dit oogt een beetje sneu ondanks dat de man natuurlijk aangepakt moet worden voor dit soort oplichterij.

Desmoulins | 26-10-12 | 23:28

@neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:19

Ik hoop het maar, want dit is een pinut vergeleken bij de echt grote jongens. Maar ik vrees dat als Tom de big ones gaat bevragen er grote troubles komen die dus niet meer overgaan. Maar laten we afwachten...

AntiSoof | 26-10-12 | 23:26

Doe ik hem ff opnieuw. ;-)

Foei Cork, niet meer doen. Gewoon op die collectebus een etiket met 'ONS FONDS' plakken.

En toch kan ik meer sympathie voor Cork opbrengen dan voor die dwazen die eerst het salaris van directeuren van Goede Doelen bij elkaar gaan bedelen, (om nog maar niet te spreken van die idioten die geld geven) zoals o.a. voor directeur van Oxfam/Novib Farah Karimi Groenlinks) die €124.432 p.j. vangt.

Verder heeft Oxfam/Novib nog drie andere directeuren: internationaal, zakelijk en lobby & campagnes, met een totaal salaris in 2011 van €324.077.

www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-goed...

La Vie En Rose | 26-10-12 | 23:26


@Joris, kun je @La Vie En Rose | 26-10-12 | 22:39
ff wegjorissen? Is iets mis gegaan.

La Vie En Rose | 26-10-12 | 23:24

Sorry hoor, maar je maakt mij erg kwaad Tom. Wat een held ben jij joh. Een oude gammele man 'oppakken'. Dit moet erg diep zitten bij onze Tom Staal, de nieuwe Gutmensch. Heb je hem zelf een keer per ongeluk 2 euro toegestopt? Ga je daar een hele ochtend voor in de auto zitten posten? Je bent een echte held, Tom. Een hele laffe Held. Persoonlijk zie ik liever die ouwe knakker profiteren van die schamele paar euro's, dan die raad van bestuur van welk goede doel dan ook. Als je echt een kerel bent, dan weet ik nog wel een paar Algerijnen die hier niet horen te zijn. Ga je daar lekker achteraan lopen, samen met je kameramannetje. Kijken hoe je je daaruit redt. Held.

legomuis | 26-10-12 | 23:22

Gelukkig heeft Staal dit wereldschokkende onderwerp aan de kaak gesteld, een Alberto Stegeman had er een uitzending van 2 uur over gemaakt, inclusief reclame, dat dan weer wel.

kneuterzak | 26-10-12 | 23:22

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:40
Zie nu pas wat je bedoelt.

Foute link.

La Vie En Rose | 26-10-12 | 23:22

@Moishe Pipik | 26-10-12 | 23:10 : Dat klopt. Moraal en intelligentie zijn twee verschillende zaken. En ja, na de zoveelste keer dat meneer Cork wegkomt met zijn delict zal hij wel begrepen hebben dat hij van de rechter niet veel te vrezen heeft. Allemaal waar. Weerspreek ik niet.
Wel dat de man duidelijk een behandeling c.q. omgeving nodig heeft waarin zijn geestelijke toestand wordt aangepakt.

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 23:20

@AntiSoof | 26-10-12 | 23:16

Ach, Tom moet een beetje warm draaien, binnenkort zijn de banksters aan de beurt, maar eerst de grootgraaiers in de zorg.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:19

Goh, wat een ontzettend goede documentaire. Gelukkig dat er Tom Staals zijn die dit soort misstanden aan de kaak stellen. Die Cor is zeker een misdadiger van het kaliber groot-oplichters, die ons voor miljarden de afgrond in jagen. Respect.

AntiSoof | 26-10-12 | 23:16

King of the Oneliner | 26-10-12 | 23:01
Duidelijk maken dat je over een NSB-mentaliteit beschikt is veel makkelijker als het om dit soort eenvoudige slachtoffers gaat.

spanarchist | 26-10-12 | 23:16

De echte oplichters van de Goededoelenindustrie sturen honderden vrijwilligers de straat op met zo'n collectebus om hun vette salaris op te halen, daar worden ze voor toegejuicht, Koninklijk Onderscheiden en niemand die deze schurken oppakt.

Sterker nog, het tuig kapittelt iedere Nederlander als er niet bijna 1% procent van ieders inkomen in hun zak wordt gestoken.

Jan Passant mk2 | 26-10-12 | 23:14

Cor z'n goede doel heeft geen directeur die twee ton per jaar verdient. Dat dan weer niet.

zeg maar jansen | 26-10-12 | 23:12

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 23:02
Die achterlijkheid is niet de oorzaak. Moreel en intelligentie zijn twee volkomen verschillende gebieden, ik haalde niet voor niet voor niks dat voorbeeld van een 12-jarige aan.

Misschien is het wel juist die instelling van 'hij kan er ook niks aan doen', die deze man uitbuit. Hij heeft geleerd om op je medeleven te vertrouwen. Net zoals een 12-jarige dat doet als je hem teveel speelruimte geeft.

Moishe Pipik | 26-10-12 | 23:10

@King of the Oneliner | 26-10-12 | 23:01

Alles op zijn tijd, iedereen komt aan de beurt bij Tom.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:05

Hahahahahahah. Bijna net zo goed als de man in pak op cs die nog 50 cent nodig heeft voor zn treinkaartje omdat hij zijn portomonnee kwijt is.
Misschien een volgende aflevering van onderzoeksjournalist Tom Staal

Gaarheid | 26-10-12 | 23:04

@La Vie En Rose | 26-10-12 | 22:55

Mwho, er is iemand die me regelmatig heel erg dom noemt.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 23:04

@Moishe Pipik | 26-10-12 | 22:54 : Dat u het hiermee oneens bent kan ik me levendig voorstellen. Toch is het zo dat ons strafrecht voorziet in de mogelijkheid een psychische behandeling af te dwingen. Dat is niet hetzelfde als een gedwongen opname. De veroordeelde mag onder reclasseringsvoorwaarden de gevangenis verlaten. Onder deze voorwaarden kun je dan bijvoorbeeld een ambulante behandeling laten vallen.
U stelt dat 'zijn achterlijkheid is geen excuus'. Dat klopt, het is de oorzaak. Zoiets neem je mee ter overweging bij het formuleren van een strafeis.
Zo zit ons recht in elkaar. En begrijpelijk. Net zoals noodweer exces.

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 23:02

Wat is het verschil van deze doe-het-zelf-collectant met grotere spelers in die markt als War Child en Oxfam-Novib, behalve dan zijn bescheiden inkomen en het feit dat hij soms even wordt opgepakt?

Jan Passant mk2 | 26-10-12 | 23:02

Wel makkelijk scoren om zo'n redelijk ongevaarlijke gek zo naar de politie te brengen.
Ondertussen zijn er professionele winkeldieven, zakkenrollers, drugsdealers bezig die veel meer schade toebrengen aan de samenleving.
Want de mensen geven het geld vrijwillig, en dit is ongeveer hetzelfde als geld geven aan de daklozenkrantverkoper die je een Spits in de hand duwt, maar die breng je toch ook niet op?
Ga eens die grootgraaiers aanpakken zoals bijv. de directeuren van Buma/Stemra, woningcooperaties, verpleeghuizen, de Hartstichting en honderden anderen witteboordengraaiers, de zgn. Witteboordekster, een inheemse diersoort die zich nestelt in dure kantoorgebouwen van 9 tot 17.00 (niet op vrijdag) en zich bij voorkeur vervoert in AUDI of Mercedes, en zich verschanst achter een receptie, voorlichters en smoesjes.
Ga DIE eens aan de tand voelen, Tom Staal.
Dit is ZO goedkoop scoren.
De volgende keer een illegaal naar de vreemdelingenpolitie sleuren?

King of the Oneliner | 26-10-12 | 23:01

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:40

Ja heur, de enige echte. ;-)

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:45
Ghehe.
Zo dom ben je nou ook weer niet. ;-)

La Vie En Rose | 26-10-12 | 22:55

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:44
Wederom oneens. Ik zie namelijk geen verschil tussen deze man en een andere doorsnee crimineel. Zijn achterlijkheid is geen excuus voor zijn daden, geen verzachtende omstandigheid. Hij weet dat hij fout zit. Dus moet je hem behandelen als ieder ander en niet de psychiatrie gaan inzetten voor een justitieel probleem. Bovendien, je kunt iemand alleen maar verplicht op laten nemen als hij een gevaar voor zichzelf of voor zijn omgeving is. En dat is hier niet het geval.

Moishe Pipik | 26-10-12 | 22:54

@SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:44
Hoezo psychische begeleiding? Meneer Corkmans redt zich prima, zo te zien.
SP'ert ben je zeker?

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 22:51

@SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:44

Rechters beginnen gelijk met paraplu's te meppen als ze een camera van GS zien. Allemaal. #feit

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:51

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:41

Ghehe, daar weet jij helemaal niets meer van af, lol.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:50

@Kapitein Sjaak Mus | 26-10-12 | 22:47
Dat betekent dat je ontvankelijk voor oplichters bent.

Best een sympathieke eigenschap eigenlijk.

Nu ik je toch spreek, kan ik tienduizend euro van je lenen, beste kaptein?

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 22:50

Misschien moet je die man als taakstraf een collectebus geven die verzegeld is en dan eens zien wat hij kan ophalen. Een beetje zielig en ziek vind ik hem wel. Maar een crimineeltje is het natuurlijk ook.

Simon_GS | 26-10-12 | 22:49

Verdomme.

Heb ik nog zo mijn best gedaan.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik de Tomman een lul vind,
ean de Corkman een zíelige sukkel???

Kapitein Sjaak Mus | 26-10-12 | 22:47

@La Vie En Rose | 26-10-12 | 22:39

Ik stort wel ff wat anders:-)

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:45

@Moishe Pipik | 26-10-12 | 22:39
Daar heeft u een punt. Het gedrag is ontoelaatbaar en dient bestraft te worden. Gelet op de hoge recidive is het opmerkelijk te noemen dat meneer Cork niet in een omgeving van psychische begeleiding zit. Dat kan de rechterlijke macht afdwingen. In dit land krijgt de officier echter nauwelijks zijn/haar zin. Eigenlijk zou de desbetreffende rechter een bezoekje van GeenStijl moeten krijgen.

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:44

@SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:28
1 tip: dat collectebusje ziet er natuurlijk niet uit, dat kan beter.

Slipsnifter | 26-10-12 | 22:42

@SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:37

Ah, het is dus een onbetamelijk, stijlloos, tendentieus, nodeloos kwetsend en bovenal ongefundeerd filmpje volgens u?

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:42

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:40
Precies. Heeeuhj

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:41

La Vie En Rose | 26-10-12 | 22:39
Dat ben jij helemaal niet!

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:40

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:35

Ik maak helemaal nergens een teringzooi van, nou ja, een hotelletje in Drente een klein beetje misschien.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:40

-weggejorist-

La Vie En Rose | 26-10-12 | 22:39

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:28
De man mag dan wel de geestelijke bagage van een 12-jarige hebben, dat wil nog niet zeggen dat hij het verschil tussen goed en kwaad niet kent. Desondanks neemt hij ook na tien waarschuwingen nog het risico om opnieuw gepakt te worden. Waarom moet je zo iemand dan tegen zichzelf in bescherming nemen? Omdat ie zo zielig is? Goed dat hij hard aangepakt wordt, dan valt het kwartje misschien een keer. Juist door hem te laten wegkomen met die grapjes, 'omdat hij zo zielig is' kweek je dit gedrag.

Moishe Pipik | 26-10-12 | 22:39

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:33 Nee.
@neemjemoederindemaling: Onbetamelijk schreef ik, om dit weerwoord voor te zijn.

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:37

Arresteer dan gelijk ook de grootgraaiers van bestuurders die 1-2 ton per jaar graaien in naam van liefdadigheid.

Moonwarrior | 26-10-12 | 22:37

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:33 |
Vreemd eigenlijk. We bedoelen het zo goed. Net als die junk die je ramen gaat wassen, maar die maakt er op het eind ook een teringzooi van

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:35

Tom kan beter eens op bezoek gaan bij de rentetrekkers van Pink Ribbon.

Hans Otjens | 26-10-12 | 22:35

@SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:28

Kortom, stijlloos, ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend, dat wilde u zeggen?

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:35

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:20

Maar je mag me gerust een beetje sponsoren, dat guren levert ook al geen moer op. Nou ja, hooguit de toorn van joris.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:33

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:28
Hou toch op man, met je gezeik.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:33

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:28

Hoi Cork!

brutus68 | 26-10-12 | 22:31

Ik vind dit werkelijk beneden alle peil. In eerste instantie dacht ik "alweer zo'n gewetenloze nep-collectant, die over de ruggen van..." enfin.
Na het zien van de beelden vraag ik me echter af of GeenStijl en de heer Staal hiermee niet de grenzen van het betamelijke hebben overschreden. Walgelijke televisie waaruit duidelijk blijkt dat de interviewer het onderscheid niet weet te maken tussen een gewetenloze crimineel en een psychiatrisch patiënt.
U dient zich te schamen.

SjakkieBaggen | 26-10-12 | 22:28

Zo zielig is dit mannetje niet hoor, vult al minimaal 25 jaar op deze manier ze zakken. Was hier toen al in alle kroegen enzo te vinden hier in Nieuwegein met ze collectebus. (toen nog wel een echte) En maar zielig doen....

Snakez69 | 26-10-12 | 22:25

Het slechtste ooit van Tom. Natuurlijk is deze meneer ind e fout gegaan, maar dat zijn er zoveel die dat doen. De vraag is, waarom kiest Tom voor zo'n zielige kwetsbare kruimeldief? Laat Tom eens achter Holleeder aan gaan. Meneer ik ken u van TV, vind u het normaal om mensen om te leggen? Tom dit optreden optreden van jou is net zo zielig, als het optreden van de collectant.

glijkontbanaan | 26-10-12 | 22:24

Ik geef dan liever een euro aan de junk die bij de verkeerslichten me ruit schoonmaakt.

Eshek | 26-10-12 | 22:21

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:17
Pech!

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:20

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:15

Kudddddttttttt, ik ben verslaafd aan guren, maar dat is aan mijn kop niet te zien volgens mij.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:17

damnschreeuwer | 26-10-12 | 22:16 |
Waarom?

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:17

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:08
ik geef ze altijd een autoradio

damnschreeuwer | 26-10-12 | 22:16

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:14
Oh sorry. Nou soms. Maar ik heb wel een soort van peilstok achtig iets.

Min. 2 maanden verslaafd aan iets, voordat ik doneer. Dat mag ook okselsnuiven zijn. Zolang je zegmaar een ingevallen kop hebt ben je overtuigend.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:15

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:11

Ik had het over geld, niet over een aframmeling.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:14

Powned

Tommygunner | 26-10-12 | 22:12

Ik geef altijd, behalve als den mens aan den deur niet mijn dialect spreekt, of Nederlands met een ondertoon van mijn dialect.
En ik heb een talenknobbel, dus Cor mag wel oppassen.

TisNieZoMoeilijk | 26-10-12 | 22:11

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:10
Soms. Een paar patsen. Met de blote vuist, nie de vlakke hand he.
i44.tinypic.com/2a78txz.jpg

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:11

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:08

Geef je ook geld aan mensen die geen junk zijn?

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:10

@Slomo | 26-10-12 | 22:06

Een gevulde koek past niet door het spuitje, geld ook niet trouwens.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 22:09

Slomo | 26-10-12 | 22:06 |
Ik zei vroeger ook altijd tegen een junk dat ik hem ipv geld wel iets te eten wilde geven. Maar dat wilden ze toch nooit.

Achteraf bedenk ik mij waarom ik in godsnaam zo dacht. Al die moeite voor zo'n kutbroodje en junk. Daarom geef ik ze ook gewoon geld, kan mij het verrotten dat ze zich kapot snuiven of spuiten.

En of ik nou wel of geen geld geef, ze doen het toch.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:08

"we brengen u even naar de artiesteningang"?
lol!
hij wordt dus via de achterdeur weer op de trein gezet en Tom wordt in de waan gelaten dat hij iets goeds heeft gedaan.
Ik heb al meerdere keren prutswerk van de (onervaren) plisie gezien op dat buro (zoals met 6 man een blinde draaiorgelspeler arresteren op die al 20jaar op 50meter van het buro staat. En meerdere incidenten met hun buren van de Scientology sekte. Of die onopgeloste moord bij hun japanese overburen), maar dit vind ik dan wel weer geinig.

damnschreeuwer | 26-10-12 | 22:08

Slomo | 26-10-12 | 22:06
Misschien deed ie aan de lijn.

Moishe Pipik | 26-10-12 | 22:07

irma zonderboezem | 26-10-12 | 22:06 |
Nou zo kannie wel weer he!

Sjonge jonge jonge zeg.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 22:07

Ik bied die gast bij de supermarkt een net gekochte gevulde koek aan. Wil ie niet hebben. Hij wil geld. Maar ja, daar had ik net die gevulde koeken van gekocht. Misschien snappen ze niet dat je die dingen kan eten.

Slomo | 26-10-12 | 22:06


Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:59 | + 0 -
Tuurlijk snap ik hem... duh! Was dan ook een schot voor open doel hè!?

irma zonderboezem | 26-10-12 | 22:06

Een van der Vlist. Zou ie familie zijn van Tristan uit Alphen aan de Rijn?

Osdorpertje | 26-10-12 | 22:00

irma zonderboezem | 26-10-12 | 21:57
Ja, maar jij kan jezelf wel bedruipen.

Snap je hem ;)

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:59


Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:55 |
Beste Nacho....... je mag ook aan mij doneren, ik spuit het niet in mijn arm :-)

irma zonderboezem | 26-10-12 | 21:57

@SvennusMax | 26-10-12 | 21:07

Dat *plop* is een goed plan maar waarom ik nou in 1 keer de tering moet krijgen is me een raadsel.

Ongezien de tiefus voor jou, mislukte schapenslager.

Btw, Inshallah en een prettig slachtfeest.

neemjemoederindemali | 26-10-12 | 21:55

irma zonderboezem | 26-10-12 | 21:53
Ik doe het allebei niet. Ten eerste; ik heb het te druk. En een paar euro doneren doe ik ook niet, want ik wil niet de zakken vullen van managers en andere directeuren. Waarom moet een directeur 200.000 euro verdienen??

Ik geef wel geld aan een junk. Dan maak je tenminste iemand blij.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:55

Ipv geld te geven kun je ook vrijwilligerswerk gaan doen. Er is zat te doen en het geeft meer voldoening dan een paar Euro doneren aan een directie lid van welke willekeurige stichting dan ook.

irma zonderboezem | 26-10-12 | 21:53

Stel deze man in dienst van een goed doel en geef hem een permanente vergunning en een camera in zijn pet zodat we precies kunnen tellen hoeveel er gedoneerd is. Cor dient het hele bedrag dagelijks netjes af te staan.

doenormaal! | 26-10-12 | 21:53

Goed werk Tom.

doenormaal! | 26-10-12 | 21:48

Slipsnifter | 26-10-12 | 21:35
Ik sou er dus egt wel instinkeh!!1 Lol, Justing 4 evah!! 1

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:47

Goed nu je een beetje opgewarmd bent Tom, wordt het tijd voor een wat grotere vis: Willem Holleeder.

SharpEye | 26-10-12 | 21:44

Tom, ga eens echte boeven vangen.

Lijkt me logisch... | 26-10-12 | 21:44

Cork heeft gewoon de VOC mentaliteit, niks mis mee :P

Slipsnifter | 26-10-12 | 21:36

@Slipsnifter | 26-10-12 | 21:31
Dat mag wel, maar dan pakken ze het gewoon van je rekeningen of ze leggen beslag op je loon. Als dat niet genoeg is dan veilen ze je bezittingen.
Schijnt men heel normaal te vinden in dit land.

Stormageddon | 26-10-12 | 21:35

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:32
Als je door deze vreemde snuiter met zijn zelfgemaakte kartonnen collectebusje wordt opgelicht ligt dat ook wel een beetje aan jezelf, lijkt me.

Slipsnifter | 26-10-12 | 21:35

Slipsnifter | 26-10-12 | 21:33 |
Volgens mij ook niet.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:35

@Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:26
Volgens mij geeft bijna niemand iets.

Slipsnifter | 26-10-12 | 21:33

Had je geluk, Tom. Hij had ook zijn AMG uit de garage kunnen halen, moeilijk te volgen, vertel ik je!

aphexz | 26-10-12 | 21:33

@21:29
... nog *niet* betaalt.

Stormageddon | 26-10-12 | 21:32

Godverdomme.

Mensen zitten mij een beetje te minnen omdat ik gewoon zeg waar het op slaat. Ik neem aan dat jullie zelf graag opgelicht worden.

Ik heb dit zelf ook tot 2 keer toe meegemaakt bij een tankstation waar ik toen werkte. Die vent die deed net of hij achterlijk was. 'Goh ik heb geen geld, wat moet ik nu doen, nou meneer, u moet dit formulier invullen.' 'Oh dit formulier, ooh jaa?'

Dat soort gelul.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:32

Wat is dit nu, censuur op Geenstijl? Mag de naam Demmink niet meer gebruikt worden? Ik wil die roze plofkap van TomTom onder de lange neus van Joris Jokkebrok zien ipv een zielige debiel.

Gash | 26-10-12 | 21:32

Go Cork !

Uw Verzekeringsadvis | 26-10-12 | 21:31

@Stormageddon | 26-10-12 | 21:29
En die mag je helaas niets weigeren itt tot Corky..

Slipsnifter | 26-10-12 | 21:31

Sneu, lijkt me geestelijk niet bepaald in orde maar geen echt slecht mens.

Slipsnifter | 26-10-12 | 21:30

Ik ken ook nep-collectanten en die pakken het nog veel geraffineerder aan. Die sturen je elk jaar een formulier waarop je moet invullen hoeveel je het afgelopen jaar hebt verdiend en dan sturen zij een accept-giro. En als je niet betaalt dan sturen ze een mannetje met onder politiebegeleiding die je arresteert als je dan nog betaalt. Het is eigenlijk meer een soort afpersing.
En elk jaar weer hè!

Stormageddon | 26-10-12 | 21:29

Zegt die agent nou: 'Meneer, u bent bij deze aangehouden. U gaat daar de artiesteningang nemen" ???
-
Wat die man doet is gewoon initiatief tonen. Aan de bak komen komt hij niet (zeg nou zelf.. dat gaat 'm never nooit niet worden), alleen maar thuis zitten is ongezond (kost ons weer geld uiteindelijk) en goede doelen zijn per definitie oplichters.
-
Ik zie dus niks mis met die plaatje..

Freakster1986 | 26-10-12 | 21:29

SvennusMax | 26-10-12 | 21:07 |
Jongen, die gast is helemaal niet achterlijk. Hij doet ALS OHH HOFFF

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:29

Geen Stijl: heel toepasselijk voor deze vorm van journalistiek.Wat een held om een zwakbegaafde psychiatrische patiënt zo aan te pakken.Je weet helemaal niets over de achtergrond van deze man.
Je moet je je ballen uit je broek schamen om op deze manier je geld te verdienen.

grussgotti | 26-10-12 | 21:27

Volgende op de undercover lijst de hennepkwekerijen in de provincie graag.. Sommige van deze 'agrariers' hebben de meest fantastische luxe goederen en dure 'hobbies'.
Denk maar niet dat ze met rubberen kaplaarsen in het veld staan smorgens vroeg.

de grote Anti | 26-10-12 | 21:26

Doet net of hij dom is. Is hij niet. Is een ras-oplichter.

Nacho_Vidal | 26-10-12 | 21:26

Trouwens in de bus zie je dat hij aan het wiegen is( hoofd schudden ) heeft wel autisme kenmerken.
knap werk Tom petje af.

Eurotokkie | 26-10-12 | 21:24

Oke net gekeken en weet niet echt wat er van te moeten denken.. Het lijkt mij niet dat meneer er rijk van is geworden.Maarja het is strafbaar hmm.Wat ZOVEEL is.

de grote Anti | 26-10-12 | 21:22

Collectanten zijn allemaal geestelijk gestoord en de poen verdwijnt altijd in eigen zak. What's new ?

Minus Richels | 26-10-12 | 21:22

Zo hee Tom durft! Vette zware jongen zo achtervolgen, wat een onverschrokkenheid. De wereld is weer een stukje beter dankzij Tom!

mijntweecent | 26-10-12 | 21:20

Banken collecteren voor miljarden misschien moet Tom daar eens achteraan in plaats van iemand die
in de war is .

Eurotokkie | 26-10-12 | 21:20

-weggejorist-

dowjones | 26-10-12 | 21:16

roze_bril | 26-10-12 | 21:07

De man is geen direct gevaar voor anderen of voor zichzelf. Dan val je buiten de boot qua gedwongen behandeling.

brutus68 | 26-10-12 | 21:09

Loop toch eens niet zo te janken allemaal dat deze meneer geestelijk incapabel o.i.d. zou zijn en dus niet op deze manier bejegend moet worden. Hij weet blijkbaar wel donders goed dat hij de boel belazert. Of gaan we ineens IQ als excuus gebruiken om de omstandigheden voor de daden van deze (al dan niet kruimel)dief te verzachten?

Geldt dat dan ook voor Marokkaanse en Turkse criminelen, of blijven jullie hypocriete jank-reaguurders gewoon lekker met twee maten meten? Gadverdamme, krijg gewoon een smerige smaal in de smoel van dat Guttmenschgedrag. En jullie hebben het zelf niet eens door.

*plop* en de tering voor jullie.

SvennusMax | 26-10-12 | 21:07

Nederland is weer een stukje veiliger.
En dit weekend naar Hilversum om het asociale mishandelende tuig op heterdaad te betrappen, Tom, en meenemen naar het politiebureau. Die jongens zullen ook wel vrijwillig meegaan.

spanarchist | 26-10-12 | 21:07

Dat is dus het grote dilemma. Kun je iemand tegen zijn wil in behandeling gooien. Want dat is het enige wat deze man nodig heeft.
Helaas hebben veel mensen met psychische problemen geen ziekteinzicht.

roze_bril | 26-10-12 | 21:07

Eindelijk eens collecte geld dat voor 100% bij iemand in nood terecht komt.
Beetje laffe actie van Stom Taal.

IQkulliku | 26-10-12 | 21:05

OT/
Sting bij college tour ..
Moet zeggen dat ik het nog steeds een genie vind.
Ken zijn persoonlijke leven niet en wil het niet kennen,
Daar moet je eigenlijk geen vragen aan stellen,maargoed,iedereen zit daar met puppy-oogjes.

de grote Anti | 26-10-12 | 21:04

Je ziet duidelijk dat de beste man geestelijk niet helemaal in orde is. Beetje laffe actie.

1+1 | 26-10-12 | 21:02

Je bent er bij!

*Peter R. de Vries stem opzet*

nielsjuuh23 | 26-10-12 | 21:01

Hartstikke leuk, Tom. En nou met je camera naar de bankiers en toezichthouders die miljarden van onze euro's hebben verkwanseld en in hun zak hebben gestoken.
En dan net zo lang doorgaan tot er 1 in de cel beland. Dan ben je een vent.

Err | 26-10-12 | 21:01

Een psychiatrische patient ontmaskeren, ik heb wel eens beter gezien. Als je vrijwillig wat kleingeld aan deze morsige figuur geeft, eigen verantwoordelijkheid cq schuld, al is het natuurlijk oplichting pur sang.

brutus68 | 26-10-12 | 20:53

Tom die een Alberto Stegemannetje pullt. I like it. Meer van dit :)

Captain Pervert | 26-10-12 | 20:53

Makkelijke prooi dit, ga liever achter die dikke van financiën aan.
Dat is pas een echte dief.

Jackanders | 26-10-12 | 20:47

Einde van het filmpje .. Hij heeft de nacht in de cel doorgebracht ...

Met andere woorden .. hij is alweer losgelaten en kan vrolijk verder gaan.

Wat een land ...

James Lastig | 26-10-12 | 20:47

Zo, Geertje (mijn echte naam) gaat met een lach het weekend in.... leuk item dit. En Tom Staal(meestal +veel, maar niet altijd)

H.A. Ram | 26-10-12 | 20:45

Deze Nepcollectant verdient een lintje, door het geld zelf te houden doet hij meer goed dan kwaad. youtu.be/hpAMbpQ8J7g

Bertus Brulbroek | 26-10-12 | 20:45

Hoe kun je het die man kwalijk nemen? Hij heeft gewoon z.s.m. hulp nodig.

Alwetend | 26-10-12 | 20:44

Die man hoort gewoon in een gesticht thuis.. Maar ja dat kost ons nog meer dan een paar euro die hij ophaalt..

De mensen zelf moeten maar eens goed kijken naar dit soort collectanten voordat ze iets in de bus gooien..

Deze man vind ik zielig en triest, van mij mag hij die paar euro in z'n moestuintje steken en zichzelf daar gelijk in begraven..

Ik geef btw nooit wat meer via een collectant en alles gaat via automatische incasso.. Veel veiliger en simpeler..

wazzaaa | 26-10-12 | 20:44

Maar even een raampje netjes afkitten is weer te veel gevraagd, hè Cor.

Pa Cartwright | 26-10-12 | 20:36

Dat mannetje is helemaal in paniek

janneman1977 | 26-10-12 | 20:34

Beetje makkelijk deze keer; deze bijt niet terug.

Als Tom de volgende keer achter de Hell's Angels of Satudarah aangaat, dan wordt het misschien nog wat.

Pierrepoint | 26-10-12 | 20:33

Die is dus vanaf volgende week wethouder in Roermond.

Prins Fontainebleau | 26-10-12 | 20:32

Iemand die het oorlog of kanker niet uit een onschuldig kind wil halen, verdient een enkele reis naar Syrië met een lege Diemaco en knol in zijn kop. Alleen dat zou leiden tot enige poëtische gerechtigheid.

Jarenlang collecteren en het in je eigen zak steken. Tonnen zal de man inmiddels gejat hebben uit uw warme harten. We leven in een land waar de collecte van de kankerstichting alleen bewaakt bewaard kan worden op de kazerne van de marechaussee.

Zelf ook ooit eens zo`n charlatan van de markt kunnen halen. De meeste gemeentes laten immers geen meerdere goede doelen in dezelfde week collecteren. De man liep met een gejatte originele bus over straat.

Maar laten we vooral niet vergeten dat bij de meeste goede doelen er een bestuursvoorzitter is die een ton te veel per jaar mee naar huis krijgt. Belastingvrij.

Feynman | 26-10-12 | 20:31

Veroordelen tot een paar jaar vrijwilligerswerk bij beide instanties. Als deurmat.

Petskast | 26-10-12 | 20:28

Oppakken, bekeuren, vrijlaten, herhaal

De NL justitie in vier woorden samengevat!

James Lastig | 26-10-12 | 20:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken