Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS houden chipkaartrazzia op station Woerden

nscontrole.jpg De OV Chipkaart is zo'n doorslaand succes dat niet alleen de invoering ervan met veel politiek geweld, omkoopschandalen en rechtszaken tegen mensen die de hackbaarheid van de kaart aantoonden moest worden doorgedrukt. Ook klantenonderzoeken naar het gebruik van het digitale reisbewijs gaan met agressie gepaard. Op het station van Woerden staat een legertje NS-controleurs al de hele dag van mensen te eisen dat ze hun kaartje tonen en vragen beantwoorden over hun reisgewoonten. Er bereiken ons inmiddels berichten dat gezinnen gescheiden werden door de agressieve onderzoekers. Mensen missen massaal hun trein terwijl oude dametjes over de in de haast achtergelaten bagage struikelen. Eén klein meisje in een rood jasje staat al de hele middag moederziel alleen op het perron met lange uithalen te huilen. Helemaal niemand komt er langs zonder vervoersbewijs. Heel forensend Nederland, dat doorgaans heel stoïcijns de dagelijkse portie Noord-Koreaanse klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen over zich heen laat komen, is 'geïrriteerd' dus dan weet je dat het ernst is. Weigering om mee te werken aan het onderzoek leidt tot boetes en arrestaties op basis van valse beschuldigingen. Zelfs de incheckpalen bestempelen mensen als ongewenst. Dat gaat NS weer een heleboel kopjes gratis goedmaakkoffie kosten. Gratis tip: Alleen mensen die als antwoord op de vraag 'Op een schaal van 1 tot 10, hoe tevreden bent u over de dienstverlening van NS?' reageren met 'Krijg de tiefus, klantenhatende, totalitaire kudtmonopolist', mogen vrij doorlopen.

Reaguursels

Inloggen

... dus ze doen een kaartjescontrole? Hoe is dat een probleem?

Jellinek | 26-10-12 | 12:42

Ahhhh dus de NS gaat de ellende omtrent deze 'zieke' kaart van ze botvieren op de forens? We hebben hier te maken met een, tot op het bot verrot, bedrijf. Je zal er maar voor moeten werken....

ZwengelMeister | 26-10-12 | 11:16

was een snertdag

deurdonderen | 26-10-12 | 09:19

Van wat die psychopathische onzin nu al heeft gekost had je vijfhonderdduizend controleurs een maand lang aan het werk kunnen zetten.

o)+ | 25-10-12 | 23:40

-weggejorist-

Terug Naar 1942 | 25-10-12 | 23:06

-weggejorist-

Terug Naar 1942 | 25-10-12 | 23:05

Sinds ik mijn OV-jaarkaart wegens beëindiging van een dienstverband in 2004 heb ingeleverd ben ik nooit aan die OV-Shitkaart gegaan. Wel heb ik sinds die tijd een uitstekende verhouding opgebouwd met mijn garagist. En behalve een economische stimulans voor de lokale ondernemert weet ik bij deze in tegenstelling tot een over het spoor getilde nep-commerciële overheidsinstelling als de NS wél waar ik aan toe ben! Een blije rijder van het EV dus! (fiets en auto)

afdankert | 25-10-12 | 22:32

Zullen we lappen voor een fruitmand?

Bakito is ernstig ziek.

zeg maar jansen | 25-10-12 | 22:21

@hekelaar, UND? vreten en zuipen ligt op de bijrijders stoel, de peuken in de midden console. En ik werk bijzonder vrijblijvend kan het dus wel wachten. met een TomTom met live service blijf je ook nog eens rollen, ok, binnen wegen af en toe, he maar we rijden. De GPS houd de KMs wel bij. Niet te druk maken.

No Mames | 25-10-12 | 22:07

No Names,op de weg is het prettig !!!!!!!! Een beetje regen en heel het land staat vol files.Een beetje mist en heel het land staat vol files,Een beetje zon aan het strand en heel het land staat vol, files etc etc.

hekelaar | 25-10-12 | 22:00

deraderendraaien | 25-10-12 | 20:36
En een echte koekebakker zal je pas een brood willen verkopen NADAT je je hebt onderworpen aan een door hem te houden klantenonderzoek... hahaha

Proud2Bstupid | 25-10-12 | 21:55

Het is fijn in de trein en de metro is ok

websenior | 25-10-12 | 21:53

Luwina | 25-10-12 | 20:59
U bent boos ?

websenior | 25-10-12 | 21:51

@hekelaar, liever 3 uur in de file dan 10 min in de trein, gewoon omdat het kan. Wat een drama dat ding, en wat een drama volk in dat ding. Plus 2 uur niet roken vanuit het Noorden. Wel eens met 2 koffers de trein in gedoken? had ik het kudt volk al gementioned? Van mij mogen ze staken, maar volgens mij zijn ze al vrij met een week of wat, het wordt al weer aardig fris buiten.

No Mames | 25-10-12 | 21:50

P3 longstay altijd! F*ck de trein. Bij een 3 maanden int. klus regel ik wel dat iemand me brengt vanuit het Noorden. De trein…? Deaud nog niet in dat ding, verdom het ook om een chip aan te schaffen overigens. En zonder schijnt het binnenkort ook niet meer te kunnen.

No Mames | 25-10-12 | 21:45

Het wordt weer eens tijd dat ze bij NS gaan staken,eens kijken wat er wordt afgejankt door auto rijdend Nederland en de OV haters,laat ze maar eens zien wie er de baas is.

hekelaar | 25-10-12 | 21:43

@BlueTec | 25-10-12 | 19:26
Ik heb 14 jaar tussen Bussum en Sloterdijk met het OV moeten reizen omdat mijn werkplek op Sloterdijk was en geen parkeerplek aldaar. Nu hoeft dat niet meer.
GODZIJDANK. Vooral de laatste jaren met die &&%%$$^ Chipkaart waren ergerlijk. Wat een ramp die OV.
Rails weg, asfalteren en grote parkeerplekken op de plaatsen van de voormalige stations.

Toine Tussenbeen | 25-10-12 | 21:05

Gelukkig rijden ze op tijd ....

FapMaster | 25-10-12 | 21:01

En ik ga dus nooit meer met het ov,en met mij vele anderen.
Wij zijn de 65 plussers,en bulken volgens de berichten van het geld.
Maar dat gaan we hier niet meer uitgeven maar reizen naar het buitenland(met de auto dus)om daar ons vele,vele geld over de balk te smijten.
Dank je wel.. KUTLAND.. wat Nederland heet.

Luwina | 25-10-12 | 20:59

OV is kut, haalt je op bij een plek waar je niet bent om je vervolgens af te leveren op een plek waar je niet moet zijn.

Lang leve het EV (Eigen Vervoer).

Bo Dreksma | 25-10-12 | 20:44

Art Vandelay Ultor | 25-10-12 | 20:37 | + 0
Koop een V6, of V8, help je het hier wat warmer te maken. Tyfuswinter...

Ratzinger | 25-10-12 | 20:42

Vlak na de val van de Sovjet Unie ontstonden daar allemaal nieuwe luchtvaartbedrijven, die nog even moesten wennen aan het verlenen van service. De klanten trouwens ook.

Zo was er een Britse zakenman die aan boord vriendelijk de aangeboden maaltijd weigerde. Dat werd hem niet in dank afgenomen door het personeel, want die maaltijd was 'service' en opvreten zou hij het.

Een lang verhaal kort: de zakenman bleef weigeren, personeel over de rooie, piloot maakt een ongeplande tussenlanding en meneer werd door de politie van boord gehaald.

Ik moest er meteen aan denken toe ik dit artikel las.

Rideo Ergo Sum | 25-10-12 | 20:37

@Ratzinger | 25-10-12 | 20:29
Nou, ik dus. Jakhals.

Art Vandelay Ultor | 25-10-12 | 20:37

BlueTec = Joost Raveau !

Dario Regazzoni | 25-10-12 | 20:36

@abc_mentaliteit | 25-10-12 | 20:10
Voorbeeld mijn bakker heeft 500 in kas.
Ik kom met 100 euro en koop een brood van 2,00 euro.
De bakker geeft mij als wisselgeld 98.00 euro terug.
Hoeveel heeft ie dan in kas voor een eventuele overvaller?
maw: zou het de bakker iets uit moeten maken of hij de overvaller 502.00 euro groot of kleingeld moet meegeven bij een overval?

deraderendraaien | 25-10-12 | 20:36

NS staat toch ook voor Nationaal Socialisme? Helaas weinig verrassend dit bericht.

verpauperaar | 25-10-12 | 20:29

OV is voor losers, dat weet iedereen. Wie gaat er nou in een kuttrein of kutbus zitten?
Of een kutmetro?
Vraag je erom. Doei!

Ratzinger | 25-10-12 | 20:29

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 20:23

En zijn vieze stinkbaard. En moeilijk boek, wat meneer toch eigenlijk niet leest.

brutus68 | 25-10-12 | 20:26

@Tim Grimback | 25-10-12 | 20:19
Blij dat te horen.
Ik ga wel niet zo vaak met het OV, maar ik wil me niet laten ringeloren door zo'n natrek systeem.
Niet dat ik iets te verbergen heb, maar gewoon uit principe.

deraderendraaien | 25-10-12 | 20:24

brutus68 | 25-10-12 | 20:20 | + 0 -
+1 !
Dat zal 'm leren, die vieze appelsmakkert.
.
met zijn stinksandalen.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 20:23

BlueTec | 25-10-12 | 20:17

Je vouwfiets bedoel je?

brutus68 | 25-10-12 | 20:20

Openbaar vervoer de tweede melkkoe na het autorijden in de handen van de commerciële industrie.

ikdenkwat | 25-10-12 | 20:19

@deraderendraaien | 25-10-12 | 19:41
Ga maar eens op een willekeurig station staan en tel even de mensen die uit de trein komen en uitchecken
zul je zien dat je 20 procent niet gaat halen, dus bij de ns zullen ze wel gek zijn om eind volgend jaar het kaartje af te schaffen
mocht je een flinke zak met kleingeld hebben kun ook jij nog gewoon je kaartje blijven kopen in de toekomst

Tim Grimback | 25-10-12 | 20:19

@abc_mentaliteit | 25-10-12 | 20:10
Nou nee! ik vind dat mijn bakker zich ook aan de Nederlandse wet moet houden.
En om geen overval in z'n zaak te dulden, moet hij maar andere maatregelen treffen of de overheid aanspreken op hun verantwoordelijkheid.

deraderendraaien | 25-10-12 | 20:19

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:24
Laatste tip voor dat ik mijn handen van dit onderwerp aftrek. Ik reis inderdaad vaak met de trein, behalve als ik ga vliegen, dan staat mijn auto gewoon op P3. Je dacht toch niet dat ik zo stom was. :-)

BlueTec | 25-10-12 | 20:17

En de NS weet dat mensen dit pikken ,als vernieuwing en vooruitgang. Net als bij de invoering van Euro of het telebankieren is het zogenaamd meegaan met de vernieuwingen van onze tijd, en daar wil je deel van zijn toch?
Ondertussen word onder dat mom van alles door onze strot geduwd waar we later de ellende van beleven, omdat de massa maar blijft accepteren.. elke keer opnieuw!

deraderendraaien | 25-10-12 | 20:14

Ik daarentegen, ben af en toe gewoon vrolijk. Ook over de NS.

sjaakdeslinksesul | 25-10-12 | 20:10

deraderendraaien | 25-10-12 | 20:05
Ik denk dat je na het zien van een aflevering van opsporing verzocht, je bakker een stuk beter zult begrijpen.

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 20:10

Binnenkort lees je sowieso overal in de media dat de ov-chipkaart helemaal top werkt en mensen tevreden zijn, de ns heeft een online onderzoek laten doen door www.arachnea.nl (bovenstaande kwam logischerwijs niet terug in de vragen)

man man wat een pruts onderzoek was dat, mag hopen voor arachnea dat de ns zelf de vragen bedacht heeft anders zou ik gauw een faillissement aanvragen..

Tim Grimback | 25-10-12 | 20:07

@pennestront | 25-10-12 | 19:49
Idd het is te gek voor woorden.
Laatst bij de bakker.. ook zoiets!
De middenstand en het bedrijfsleven schijnt tegenwoordig te bepalen welk geld ZIJ als wettig betaalmiddel zien om aan te nemen, want met 100 euro betalen bij mijn bakker zit er niet kun je vergeten zei die lulhannes waar ik elke dag mijn brood haalde. is dus eigenlijk net zoiets.

deraderendraaien | 25-10-12 | 20:05

@deraderendraaien | 25-10-12 | 19:59

die eerste van mij van 1949

pennestront | 25-10-12 | 20:04

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 20:00
Ik sta verbaasd van je mensenkennis. Of heb je in de spiegel gekeken?

BlueTec | 25-10-12 | 20:03

@BlueTec 19:58

Ik zeg toch niet dat je er werkt? De hele dag in de 1e klas zitten, koffie drinken, krantje lezen, zeuren over lastige reizigers, beetje internetten en af en toe op een fluit blazen noem ik geen werken...

brutus68 | 25-10-12 | 20:03

Mesmer | 25-10-12 | 19:54 | + 0 -
Een geel vak voor de rokers, de ironie, zeker als je naar het oorlogsverleden van de ns kijkt.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 20:03

Tegenwoordig lekker met de fiets naar het werk. Heerlijk, zeker in de winter. Liever af en toe een keer nat regenen dan elke dag in de spits met honderden tegen elkaar aan gedrukt staan.

Je staat zo dicht op elkaar gepropt, dat je kunt ruiken welk bier ze schonken op de vrijmibo van je mede vee dat tegen je aangedrukt staat.

Doe mij de fiets of auto maar.

Dwaaas | 25-10-12 | 20:02

zonder die laatste letter

echt briljant!

pennestront | 25-10-12 | 20:01

BlueTec | 25-10-12 | 19:57
U bent het prototype linkse PvdA-mbtenaar. Zo'n bebaarde stinksandaal, die met zijn goede gedrag niet schroomt om rokers ongevraagd de "rookpaal" te wijzen, krantjes onder voeten te schuiven, en smakkend appels te eten tegenover mede-reizigers.

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 20:00

De ns.... dat is dezelfde partij die dat lijntje naar Westerbork had gebouwd toch?

miko | 25-10-12 | 20:00

@pennestront | 25-10-12 | 19:49
Welke?

deraderendraaien | 25-10-12 | 19:59

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:57
Heel erg LOL

pennestront | 25-10-12 | 19:59

@blinde kip | 25-10-12 | 19:47
Dat lijkt mij ook.
Maar even terugkomen op het principe dat ik alleen met cashgeld een kaartje wil kopen, daar moet de NS toch aan voldoen met een papieren ticket? dan kan men mij toch niet verplichten vooraf een niet persoonsgebonden OV kaart aan te schaffen om op te waarderen via de bank? Want ik zou kunnen beslissen dat ik die opgewaardeerde gegevens niet op mijn bankgegevens zou willen hebben. gewoon omdat ik dat niet wil, dat natrek systeem van instanties,banken en overheid.

deraderendraaien | 25-10-12 | 19:57

brutus68 | 25-10-12 | 19:46
Je denkt toch niet dat ik bij de NS ga werk. Dan moet ik de hele dag van die hopeloze gasten controleren, die eigenlijk elke controleur een NSB'er vinden en bij de controle poortjes Godwinse ideeën hebben.

BlueTec | 25-10-12 | 19:57

Boer in 020 | 25-10-12 | 19:53 | + 0 -
U kan uw grieven kwijt bij reaguurder Bleutec, die nogal gecharmeerd is van de ns, u weet wel, die club die het sinds de tweede wereldoorlog met een letter in de naam minder moet doen.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:57

Dit is toch zeker te zot voor woorden?
Geen enkele grond om iemand te bekeuren dan wel arresteren.
Breinangst. | 25-10-12 | 18:39 |
.
Ik heb een internationale arrestatie bevel tegen mij wegens kritiek op semi overheid instantie.
Dus hier kijk ik niet meer van op.

The Russian | 25-10-12 | 19:57

Mijn oudopa haalde in 1944 bielzen weg bij een rangeer-emplacement.
Dus tòen hadden ze blijkbaar ook al een hekel aan ov.

pennestront | 25-10-12 | 19:55

@ abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:51 |
Het zijn tegenwoordig bijna overal roosters in de grond met een geel vak er omheen waar de roker in moet gaan staan. Best humor om zo'n geel vak met rokers te zien.

Mesmer | 25-10-12 | 19:54

BlueTec | 25-10-12 | 19:49
Als zo'n Melkert-hesje mij (na het tonen van een geldig vervoersbewijs) ging ondervragen/tegenhouden, zou ik ook niet schromen om *het* een flinke beuk te geven. Desnoods met mijn laptoptas.

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:53

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:51 | + 0 -
ik hoor het wel als je mijn bronzen asbak kan gebruiken.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:53

De top die zichzelf loonsverhoging geeft, de eeuwige uitval bij het minste zuchtje wind, het registreren van je privé reisgegevens, het ontduiken van belasting... elke keer denk je weer: NU kan het niet belachelijker.... maar het kan. De NS kan het. Godallemachtig, wat een bende klootzakken zijn het toch ook.

Boer in 020 | 25-10-12 | 19:53

BlueTec | 25-10-12 | 19:49 | + 0 -
-sigaretje opsteekt-

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:51

Kent er iemand hier trouwens een ander land in de wereld waar je op een perron in de openlucht, bij een fucking páál moet gaan staan om je sigaretje te mogen roken? Hét voorbeeld van doorgeschoten PvdA-nepotisme!

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:51

O, die was voor jou deraderendraaien | 25-10-12 | 19:41 bedoeld.

pennestront | 25-10-12 | 19:49

"die opmerking is net zo goedkoop en smakeloos als het interieurontwerp van de 1e klas."
Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:43

En dat zegt iemand die zegt een bronzen asbak bij zich te hebben en niet bang is om hem te gebruiken ....

BlueTec | 25-10-12 | 19:49

Kheb het meegemaakt om 11 uur 's avonds op station Duivendrecht. Met meer dan genoeg cash bij me en de innige (hoogstschaarse-) wens om een treinreis te maken. En geen plastic bij me. En geen wisselautomaat
En een dichte AH.
Het werd uiteindelijke toch maar een taxirit van een paar honderd euro.
Cash blijft altijd een wettig betaalmiddel, maar voor zover mij bekend kunnen plaatselijke overheden middels een apv hier uitzonderingen op maken: zoals bijvoorbeeld ook de parkeerautomaten in 020 Bos & Lommer en Schotelmeer. Daar is de buurt te kansrijk voor de combi cash en parkeren.
Zal dus ook wel gelden voor die deportatieplatforms van het ov.

pennestront | 25-10-12 | 19:49

@deraderendraaien | 25-10-12 | 19:41
Die automaten hebben ze dan bij Woerden in de hal staan maar bij andere stations buiten. Maar pas bovenaan de trap staan de poortjes (als ik het goed heb) dus je zou door de hal mogen lopen zonder kaartje.

blinde kip | 25-10-12 | 19:47

deraderendraaien | 25-10-12 | 19:41
*vingertje in de lucht steekt*
Nee, dat mag niet. Je bent wettelijk verplicht een geldig vervoersbewijs te hebben als je die tochtige stoep die perron heet wilt betreden. Hoe anders is dat in Belgie: daar koop je (zonder toeslag)gewoon een kaartje bij de conducteur als je haast hebt: "Geen probleem monsieur, ik help u graag aan een ticket*.

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:47

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:43

Waar BlueTec de hele dag op zijn reet de Metro zit te lezen i.p.v zijn werk te doen, te weten kaartjes knippen...

brutus68 | 25-10-12 | 19:46

Volgens mij is een auto handiger.

keeskarnemelk | 25-10-12 | 19:46

@deraderendraaien | 25-10-12 | 19:41 |
Dan kun je een tijdelijke chipkaart kopen. Goedkoop papieren ding met een cheap-ass chip er in voor eenmalig gebruik.

Mesmer | 25-10-12 | 19:46

@deraderendraaien | 25-10-12 | 19:41 |
Dan kun je een tijdelijke chipkaart kopen. Goedkoop papieren ding met een cheap-ass chip er in voor eenmalig gebruik.

Mesmer | 25-10-12 | 19:46

BlueTec | 25-10-12 | 19:33 | + -1 -
die opmerking is net zo goedkoop en smakeloos als het interieurontwerp van de 1e klas.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:43

Wat ik me afvraag is: als ik nou 'es geen ov kaart heb, en er ook geen wil aanschaffen maar gewoon voornemens ben met cashgeld een kaartje te kopen.. mag de NS mij dan de toegang weigeren? Ik ben immers bereid met een wettig Nederlands betaalmiddel mijn reis te betalen.
Weet iemand hier een antwoord op?

deraderendraaien | 25-10-12 | 19:41

Dat wordt nog wat als alle poortjes dicht gaan. Ik merk nu al dat ze, terwijl open, voor enorme vertraging zorgen. Alleen al omdat het inchecken vaak verkeerd gaat en mensen dan blijven staan met als gevolg dat mensen die er achter staan gaan duwen.
-
Weet je wat snel is? Ik nu met een papieren maandnetabbo. Ik hoef niet in te checken of uit te checken en bij een controle in de trein hou ik even mijn kaartje in de lucht. Het wordt alleen maar slechter..

Mesmer | 25-10-12 | 19:40

BlueTec | 25-10-12

Dacht jij nou werkelijk dat ik vrijwillig in die roestbakken van je baas zou stappen, zeker met onbeschofte vlerken zoals jij als kaartjesknipper?
Ik kan een Godwin over je maken, maar ik doe het niet.

brutus68 | 25-10-12 | 19:37

@BlueTec | 25-10-12 | 19:33
Dus je praat asociaal gedrag van de NS goed? Zozo.

blinde kip | 25-10-12 | 19:37

Dit soort controles, en een regering die mensen dwingt om de trein te nemen...

Ing. eslapen | 25-10-12 | 19:37

En verder prefereer ik mijn Mustang boven die deportatiewaggons van het ov.

pennestront | 25-10-12 | 19:36

@abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:24
Misschien had u van tevoren even moeten melden dat u eerste klas reisde. Nu dachten ze, die abc_mentaliteit reist tweede klas.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-10-12 | 19:34

Eindelijk heeft die domme nl overheid door dat je niet alleen maar automobilisten kan blijven klieren.
Ook dummies die met ov reizen moeten boeten:
Gewoon Voor Het Feit Dat Ze Ergens Naar Toe Moeten.
In het kader van aanpassen en assimileren kunnen al die harde werkers beter - net zoals een (te) groot gedeelte van in nl woonachtigen - Tot halfelf in hun nesten blijven liggen rotten en daarna op zoek gaan naar graties-geld-loketten.
Zo te zien gaan we die kant op.
Daarna mannen verplichte baard en vrouwen verplichte schaambegroeiing?

pennestront | 25-10-12 | 19:34

brutus68 | 25-10-12 | 19:26
Nee, meer figuurlijk. En dan ben ik even heel eerlijk: in zo'n geval wekt een vrolijke/relaxte Surinamer minder agressie bij mij op, dan zo'n besnorde en zwakbegaafde Zanger Rinus van de sociale werkplaats die zijn NSB-roeping heeft gevonden.

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:33

Aan het gemiddelde commentaar te zien op mijn opmerking is het geen wonder dat ze op deze manier controleren.

BlueTec | 25-10-12 | 19:33

Afgelopen dinsdag ben ik op station Woerden iemand bij het perron gedag gaan zeggen. Mezelf afvragend waarvoor al die mensen bij de poortjes stonden, ben ik naar het perron gelopen, uiteraard zonder geldig vervoersbewijs omdat ik niet ging reizen. Op de terugweg naar buiten ben ik door de controlleurs tegengehouden en uitgemaakt voor: leugenaar, zwartrijder, wetsovertreder en mazzelaar dat ze die dag geen bekeuringen uitschrijven. Dit allemaal omdat het niet volgens de controlleurs niet mogelijk was dat ik gewoon langs de controlleurs gelopen zou zijn. Compleet belachelijk! En dit is slechts 1 van vele verhalen die ik de afgelopen dagen heb gehoord in mijn omgeving.

Kom op NS, zorg er eerst maar eens voor dat jullie treinen uberhaupt rijden voor jullie het de mensen die toch al slachtoffer van jullie falen zijn nog moeilijker maken!

Jeroen4524 | 25-10-12 | 19:32

BlueTec | 25-10-12 | 19:26
Je hebt godverredomme geen reizigers op te houden met je wanstaltige gestapo-methodes. Voor kaartjescontrole heeft men de conducteur uitgevonden. Voor stationsbewaking huur je maar een beveiligingsbedrijf in.

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:30

brutus68 | 25-10-12 | 19:27
Hoe vaak doe je dat nou, zwartrijden?

BlueTec | 25-10-12 | 19:29

BlueTec | 25-10-12 | 19:26 | + -1 -
Ik heb hier een fucking bronzen asbak in mijn tas en ik ben niet bang om 'm te gebruiken !

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:29

@hekelaar | 25-10-12 | 19:24
Oh ja, joh?
"De talrijke controleurs op het station controleren sinds dinsdag op vervoersbewijzen aan beide kanten van de traverse, niemand komt er langs zonder een vervoersbewijs. Op deze manier wil de NS *meten hoever de OV-chipkaart is ingevoerd bij de reiziger*. Woerden is hiervoor als 'meest gemiddelde gemeente in Nederland' uitgekozen door de vervoerder.

Woordvoerder Kees Rutten van de NS begrijpt de frustratie wel van de Woerdense reizigers over de aanhoudende controle op het station maar *benadrukt dat het om een inschattingsproef gaat en geen massacontrole op bijvoorbeeld zwartrijders*. "

blinde kip | 25-10-12 | 19:28

@Eurotokkie | 25-10-12 | 19:27
Dan zul je eerst op alle (grote) stations poortjes moeten plaatsen.

Art Vandelay Ultor | 25-10-12 | 19:28

hekelaar | 25-10-12 | 19:24 | + 0 -

Ja de chipkaart zou juist zwartrijders moeten afschrikken , op papier dan.

Eurotokkie | 25-10-12 | 19:27

BlueTec | 25-10-12 | 19:26

Hoe is dat nou, conducteur zijn?

brutus68 | 25-10-12 | 19:27

blinde kip | 25-10-12 | 19:22 | + 0 -
Alle vier de banden van zijn wagen leksteken.
Kees klinkt een beetje als een automobilist.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:27

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:24

Letterlijk of figuurlijk zwart?

brutus68 | 25-10-12 | 19:26

Stelletje commentaar zeikerds hier zeg. Als je op het perron staat heb je een kaartje nodig en die laat je gewoon zien zoals het hoort. Verder bent je tot niks verplicht.
En verder zijn de grootste zeikerds hier degene die nooit met het openbaar vervoer gaan of er voor betaald hebben.

BlueTec | 25-10-12 | 19:26

kutland.

ganzo | 25-10-12 | 19:25

Wat een onzin hier,je kan niet gedwongen worden met onderzoek mee te doen er is nl geen juridische basis,zie spoorwegwet 2000.
Het zijn ingangcontroles ivm het vele zwartrijden wat de spuigaten uitloopt.

hekelaar | 25-10-12 | 19:24

Recent zelf ook meegemaakt. Ik zat rustig in de eerste klas richting schiphol. Op Duivendrecht zag het ineens zwart van de Melkert-hesjes, die het presteerde om de trein een half uur op te houden. Terwijl ik me in de trein zat te verbijten, stond er ook nog zo'n clubje van die niksnutten collegiaal in een kringetje bij elkaar te lachen op het perron. Ik heb ternauwernood (met veel rennen en vliegen) nog op tijd mijn vlucht kunnen halen. Laatste keer NS/OV voor mij. Wat mij betreft schoppen ze de NS-top op straat zonder bonus, en stoppen ze die eencelligen weer terug waar ze thuishoren: de sociale werkplaats!

abc_mentaliteit | 25-10-12 | 19:24

"Woordvoerder Kees Rutten van de NS begrijpt de frustratie wel van de Woerdense reizigers over de aanhoudende controle op het station."
.
Dat is newspeak voor: Kees heeft dikke poep aan de irritatie van de reizigert.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:23

@Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:19
"De reizigers zonder OV-chipkaart moesten door de controle heen wat voor velen irritatie opwekte. Reizigers met haast misten dikwijls hun trein door de controleurs. "We vergelijken ook of door de proef reizigers uit Woerden een dag later wél de OV-chipkaart zijn gaan gebruiken, zegt Kees Rutten."
Als je zo die chip aan de man moet brengen, ben je ver heen als vervoerder.

blinde kip | 25-10-12 | 19:22

Zo gaat de NS om met anonieme lafbekjes die een vermogen betalen om met die gele roestbakken te mogen reizen. Weten jullie wie er ook gek waren op gedwongen onderzoeken?

brutus68 | 25-10-12 | 19:17

Graag wat meer details naast dit handjevol vage tweets. Controleren ze alleen de kaartjes (prima), of stellen ze ook nog een aantal vragen (ook prima, maar medewerking moet optioneel blijven)? En waar zijn die boetes en arrestaties voor? Enquete niet ingevuld of geen geldig kaartje op zak?

Muxje | 25-10-12 | 19:17

@Freakster1986 | 25-10-12 | 19:11 |
.
Lees jij het draadje dan ook nog even door? Op 25-10-12 | 19:05 | bied ik je mijn excuses al aan.

Bertus Betonsloper | 25-10-12 | 19:16

WTF !
Gedwongen meedoen aan een onderzoek ?
Weten we eindelijk hoe ze over de reiziger denken, wat een respectloze mongolen zeg.
Ik moet straks naar huis met de ns, en ik doe een bronzen asbak in mijn tas, en de eerste beste ns-pauper die er een barst in maakt kan lopen voor zijn leven.

Kaatje v.d. Naus | 25-10-12 | 19:14

Dus @lampieeee... waarom hier als 'lampieee' en niet onder je eigen naam, adres, postcode, e-mailadressen, pasfoto, bankrekeningnummers, pincodes, DNA gegevens, CV enz.enz.enz. Je hebt toch niets te verbergen?

Bertus Betonsloper | 25-10-12 | 19:13

Je kunt het ook van de positieve kant bekijken. Op een paar geassimileerde gekken na is er nog veel weerstand tegen dit soort maffe 'verplichte' enquêtes.

Moishe Pipik | 25-10-12 | 19:13

Zoals de VVD minister zei: NS klanten moeten niet zeiken !! Dus NS gaat gewoon door met de hobby.

Winston1 | 25-10-12 | 19:11

Joh? Heb jij helemaal niks te verbergen jongen? Waarom reaguur je hier dan onder 'Freakster1986' en niet onder je NAW gegevens?
Bertus Betonsloper | 25-10-12 | 19:02 | + -1 -
Leest u mijn post nog eens, reaguur dan nog een keer. Misschien dat ik dan de moeite neem om te antwoorden.

Freakster1986 | 25-10-12 | 19:11

Niet zo zeuren mensen, dit is gewoon het 70 jarige controle-jubeleum want dit deden ze in 1942 ook al.

Fopspeen | 25-10-12 | 19:10

40-45 taferelen op het station.

Hard stuurboord | 25-10-12 | 19:09

Eurotokkie | 25-10-12 | 18:56 | + 0 -
Daar heeft u helemaal gelijk in. Ook een van de redenen dat ik die hele pas nog steeds een slecht idee vind.
-
We worden gewoon klaar gestoomd voor een totalitaire staat.
-
Het begon met preventief fouilleren zonder wettelijke grondslag. Pas achteraf! is deze er gekomen.
Toen kwamen de pracht ideeën opgang.
-Kastje in auto voor KM heffing
-EPD (elektronisch patiënt dossier)
-Wietpas
-OV chipkaart
-
Allemaal manieren om de burger beter in de gaten te kunnen houden. Drogredenen als veiligheid en kosten worden door de uitvoerders aangevoerd. Totale bullshit. Ben je er op tegen, dan vraagt men: Maar u hebt toch niks te verbergen???
-
Pleurt op met uw nieuwsgierige ogen. Een overheid hoort het brood nodige te regelen. Niet zich te verdiepen in elk aspect van het leven van haar burger. Respecteer dat.

Freakster1986 | 25-10-12 | 19:07

Excuus. Het vorige comment was natuurlijk gericht aan lampieeee | 25-10-12 | 18:50

Bertus Betonsloper | 25-10-12 | 19:05

Vervoersbewijs moeten tonen...
U ziet het, het fascisme is anno 2012 nog steeds onder ons.
Schande!

Hufter | 25-10-12 | 19:04

Dat stelletje faalhazen verwacht zelfs van studenten met week- of weekendkaart dat alle reizen worden gechipt.
Nergens goed voor, fokking reisnazi's.

das_Freudenmädchen | 25-10-12 | 19:04

Ik vind het zo geweldig he!
Vroeger had ik al een schurfthekel aan het OV, maar sinds de chipkaart verplicht is, heb ik al geen bus, tram, metro of trein meer van binnen gezien.

Mister Crabs | 25-10-12 | 19:04

iesch geen grap.. ik werk in woerden en moest net terug naar de bewoonde wereld maar mocht niet weg voordat ik me legitimeerde en meedeed aan een onderzoek. Omdat ik geen zin had ben ik gewoon naar boven gerend maar kreeg toen meteen ns-mannetjes achter me aan. Ik had mazzel dat er eentje redelijk was want de andere wilde me bekeuren. Ik weigerde me te legitimeren omdat er geen geldige reden was.. gelukkig kwam de trein dus hoefde ik de discussie niet aan te gaan.

dekac | 25-10-12 | 19:03

Een boete vanwege het weigeren mee te werken aan een onderzoek... Hoe denken ze dat voor een rechter te verantwoorden?

Den_Deze | 25-10-12 | 19:02

Freakster1986 | 25-10-12 | 18:48 |
.
Joh? Heb jij helemaal niks te verbergen jongen? Waarom reaguur je hier dan onder 'Freakster1986' en niet onder je NAW gegevens?

Bertus Betonsloper | 25-10-12 | 19:02

Openbaar vervoer; als je je reistegoed met cashgeld wil opwaarderen, moet je reiskosten maken.

Al SchietjemeLevend | 25-10-12 | 19:01

Ik roep iedereen op een lekkere dikke slurpende SUV te kopen en gebruik te maken van het mooie asfalt. Fuck de NS!

ratelaar | 25-10-12 | 19:00

Ik roep iedereen op een lekkere dikke slurpende SUV te kopen en gebruik te maken van het mooie asfalt. Fuck de NS!

ratelaar | 25-10-12 | 19:00

Dit soort Lakeien welk het van de uitstraling van uniform moeten hebben zijn roomser dan de paus.
En omdat ze geen verstand van recht hebben wordt de wet door dit soort gasten ook vaak overtreden.

Een echte agent kan veel minder over de schreef gaan, omdat deze geacht te worden de wet goed te kennen.

youngtrillseeker | 25-10-12 | 19:00

GeenStijl heeft iets tegen deze kaart, dat is duidelijk. Dat exact dezelfde kaart door tientallen miljoenen reizigers in Engeland (Londen) gebruikt wordt hoor je natuurlijk niet.
Men kopieert een opgeblazen verhaal en sympathiseert met paupers die gratis willen reizen.

Zwizalletju | 25-10-12 | 18:59

@Besneden politie | 25-10-12 | 18:56
Staan de poortjes bij de ingang?

blinde kip | 25-10-12 | 18:58

Freakster1986 | 25-10-12 | 18:48 | + 0 -

Er komt een dag dat ze deze gegevens tegen je gaan gebruiken , Ja meneer u geniet nu een WAO uitkering maar u reist wel iedere dag van Utrecht naar Amsterdam .

Eurotokkie | 25-10-12 | 18:56

Kaas de Vies | 25-10-12 | 18:42 |
Je bent "zit nou eens niet de hele tijd met je lul te spelen" vergeten.

Actie van de NS is om alvast te wennen. Nu en reizigersonderzoek. Over een x aantal jaren komen er drugscontroles, geldcontroles, smartphones worden van afstand uitgelezen, laptops doorzocht op aanwezigheid van illegaal content. Allemaal wel voor onze eigen veiligheid natuurlijk.

hStripe | 25-10-12 | 18:56

Op het station (NS grondgebied) heb je ook een kaartje nodig.
Bij het herinvoeren van deze maatregel beloofde men plechtig mensen die anderen uitzwaaiden hiervan niet de dupe te laten worden, maar ja, beloftes he?
Je mag (muv het laten zien van een geldig vervoersbewijs) ALLE medewerking weigeren aan dit "klantenonderzoek", zonder enige consequentie.
Als je hierdoor langer moet wachten en een aansluitende trein mist, heb je m.i. een goede kans op vertragingsvergoeding....

Besneden politie | 25-10-12 | 18:56

@ bello 18:50

Dat is een lastige zeg!

eerstneukendanpraten | 25-10-12 | 18:55

Je zou hiervan gaan gooien met frikandellen. Wat een tuig bij de NS.

blinde kip | 25-10-12 | 18:55

Lepra bedrijf van de bovenste plank. Als bedrijf echt alles doen om het mensen zo oncomfortabel mogelijk te maken. Ik kruip nog liever op mijn blote knietjes naar mijn bestemming!

c.onjo | 25-10-12 | 18:55

@Freakster1986 | 25-10-12 | 18:50
* Omgeschoolde vervangen doet voor omgeklede*

Humpf | 25-10-12 | 18:53

@bello | 25-10-12 | 18:50
Hirsch Ballin?

Art Vandelay Ultor | 25-10-12 | 18:53

NS? Openbaar Vervoer? trein? Chipkaart?
Sorry, allemaal begrippen die mij volledig onbekend zijn.
En Woerden, dat is toch voorbij Utrecht rechtsaf?

Graaisnaaiert | 25-10-12 | 18:51

Zo te lezen zijn de ns conducteurs in kwestie omgeschoolde stadswachten.
Humpf | 25-10-12 | 18:49 | + 0 -
Zijn er dan ook geschoolde stadswachten??

Freakster1986 | 25-10-12 | 18:50

Weet je wie ook mensen zonder geldige reden liet arresteren?

bello | 25-10-12 | 18:50

Ik liep daar 1 minuut geleden. Geheel tegen mijn gewoontes in liet ik de gele rakkers links liggen, checkte vriendelijk uit en raad eens? 'fijne avond meneer'. Oftewel als je niets te verbergen hebt is er ook geen enkel probleem.. Dinsdag stonden ze er trouwens ook al..

lampieeee | 25-10-12 | 18:50

En koggie schenken ze er ook al niet meer...

eerstneukendanpraten | 25-10-12 | 18:50

Zo te lezen zijn de ns conducteurs in kwestie omgeschoolde stadswachten.

Humpf | 25-10-12 | 18:49

All your privacy are belong to us!
-
Gelukkig zal het gros zeggen: Ah! Ik heb toch niks te verbergen! '-.-
-
Zou er eigenlijk voor de gein naar toe moeten reizen, eens kijken wat de basis van deze schending van je privacy is. Als ik in de trein zit mag je mijn vervoersbewijs controleren. Op een station kun je de tiefus krijgen. Kom maar met die boete of die arrestatie. Ik procedeer je kapot met artikel blabla juncto de grondwet.

Freakster1986 | 25-10-12 | 18:48

@Ronald78 | 25-10-12 | 18:41
Toen waren ze een stuk hulpvaardiger om je een trein in te krijgen en reden ze wel op tijd.

reageerbuis | 25-10-12 | 18:48

Bakito | 25-10-12 | 18:39 | + 0 -

vroeger was het vervoer openbaar , 1 gulden een stempel en klaar.

Eurotokkie | 25-10-12 | 18:45

Kaas de Vies | 25-10-12 | 18:42
Zo politiek ben ik niet ingesteld.

'Mag ik daar ook koopzegels bij?'
'Heeft u iets over voor het goede doel?' (nee)
en
'Jammer, de kaarten voor Vrienden van Amstel Live zijn uitverkocht'.

Nacho_Vidal | 25-10-12 | 18:45

Ongelooflijk een 3daagse test, maar één dag kan niet mee tellen omdat er toen te veel mensen van buiten Woerden waren vanwege de jaarmarkt. Lekker gepland ook. Die jaarmarkt is ieder jaar op hetzelfde moment.

Ik hoorde woensdag al over de test. Mijn moeder mocht inderdaad niet van de stationstraverse gebruik maken (de kortste verbinding). Zij werd weggestuurd door een zeer onbeschofte jonge knul, zoals zij het noemde. Ik heb nu andere woorden in mijn hoofd.

cacique | 25-10-12 | 18:44

@Nacho_Vidal | 25-10-12 | 18:41 | + 0 -
Of

"We hebben niets te verbergen"
"De EU is goed anders komt er oorlog"
"Hou je broek nou verdomme eens aan"

Dat soort mensen kan ik dus echt niet tegen.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 18:42

Je moet wel oppassen als je een NS-medewerker medewerking weigert. Je krijgt zo een enkeltje naar Polen.

Veestbeest | 25-10-12 | 18:42

@glen | 25-10-12 | 18:39
Je woont op terschelling?

reageerbuis | 25-10-12 | 18:41

Families die gescheiden worden op het station? Hmmmz waar heb ik dat toch eerder gezien.

Ronald78 | 25-10-12 | 18:41

glen | 25-10-12 | 18:39 |
Die mensen die dat nog zeggen verban ik uit mijn 'vriendenkring'.

Zelfde als die zeggen: 'De thee is op'.

Hup, geblokkeerd!

Nacho_Vidal | 25-10-12 | 18:41

@Bakito | 25-10-12 | 18:39 | + 0 -
Ik zie dat mijn bestelling absint is aangekomen, je begint eindelijk normaal te doen.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 18:41

WTF?!

Zzzzooooffff | 25-10-12 | 18:40

Het openbaar vervoer is een grote #faal.

En dat op kosten van automobilisten die zich blauw dokken aan wegenbelasting, accijns en onterechte verkeesboetes #feit

Bakito | 25-10-12 | 18:39

Dit is toch zeker te zot voor woorden?

Geen enkele grond om iemand te bekeuren dan wel arresteren.

Breinangst. | 25-10-12 | 18:39

waar ik woon rijden geen treinen, er was een tijd dat ik dat onhandig vond....

glen | 25-10-12 | 18:39

Ben benieuwd op welke grond ze die boetes uitdelen of is het een hoax? Tsja het is wel de NS.. Moeilijk in te schatten.

Daarnaast kan je het niet worden verplicht, gewoon doorlopen en melden dat ze de tyfus kunnen krijgen.

lolage | 25-10-12 | 18:39

Kut-NS. Als iets een fail is is het dat "bedrijf" wel.

m41k3l | 25-10-12 | 18:39

Ik heb nog liever een roestige speer in mijn lies, dan dat ik ooit nog met het openbaar vervoer moet.

Nacho_Vidal | 25-10-12 | 18:39

En het ergste is nog, dat wij als automobilist de helft van dat flatertheater betalen. Onder andere.

vetkleppert | 25-10-12 | 18:39

Woerden dat is toch de NS-bermudadriehoek waar alle treinen kapot gaan?

liegende hollander | 25-10-12 | 18:35

Aha de big brother is watching you chipkaart.

Eurotokkie | 25-10-12 | 18:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl