Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Investeerders naaien met wethouder Poelgeest (GL)

ichliebezuidasje.jpg Hilarisch en tevens diep triest relaas op huurdersblog RentReview. Gaat over de Amsterdamse wethouder Maarten van Poelgeest van Groenlinks. U weet wel, die raar uit zijn ogen kijkende hippie die Amsterdam in de ene na de andere financiële bouwput duwt met zijn megalomane duurzaamheids-indoctrinatie en windmolen-fetisjisme. Nou, die Maarten van Poelgeest dus (hier te zien op archief) besloot deze week buitenlandse investeerders die miljoenen in onze hoofdstad hebben gestoken (en verloren) nog even een keiharde schop na te geven. Het betreft een groep Duitsers die 30 miljoen euro investeerden in een groot pand in Sloterdijk. Die buurt werd in 2001 door de gemeente nog als 'Gebied van de Toekomst’ gezien en veranderde daarmee in een A-locatie. KPN zou de toko huren en alles leek in kannen en kruiken. Totdat Maarten van Poelgeest in een vlaag van groene verstandsverbijstering een nieuwe lap grond op 100 meter afstand verkocht aan een duurzame ontwikkelaar die daar een nieuwbouwpand ging realiseren voor... KPN! Resultaat: de Duitse belegging ging in rook op en het pand was tot langdurende leegstand gedoemd. Door Slotervaart keihard te naaien (quote: "Ik wil daar nog niet dood gevonden worden") en projecten naar de Zuid-As te verplaatsen is Van Poelgeest verantwoordelijk voor veel zakelijke leegstand (inmiddels staat 30% leeg) in Amsterdam-West. En veel erger: hij heeft miljoenen euro's aan investeringen laten verdampen. Geen Duitser met een zak geld zal nog overwegen zijn euro's in Amsterdam te steken zo lang Van Poelgeest daar de scepter zwaait. Daarom is het ook zo hilarisch dat uitgerekend Van Poelgeest deze week op Expo Real in München (gezaghebbende Europese vastgoedbeurs voor beleggers) kwam bedelen naar Duitse beleggers. Want: "ondanks alle leegstand is Amsterdam aantrekkelijk voor Duitse beleggers. Vooral de Zuidas”. Yeah sure. Hoe gek denkt Van Poelgeest - die in zijn leven nog nooit 1 x in een echt bedrijf heeft gewerkt - dat die Duitsers zijn? Hij mag van geluk spreken dat ze hem niet bij die expo ausradiert hebben. Prütser.

Reaguursels

Inloggen

Van Poelgeest: "Het was de schuld van Die Wilders".
Wachten tot de NOS e.o. dit oppikken.

Kamervraag | 11-10-12 | 11:48

eigenlijk wil ie de investeerders graag dubbel naaien:
"Van Poelgeest windt zich in het programma op over de grote leegstand van kantoren in Amsterdam. Bijna een miljoen vierkante meter aan kantoorruimte staat leeg.
"Je kunt de eigenaar extra laten betalen bij leegstand", zegt de wethouder in Jansen & Janssen. "Maar veel effectiever is als dat soort panden gewoon gekraakt wordt. Ik denk dat een belegger dat veel vervelender vindt dan een leegstandsbelasting die hij misschien moet betalen."
Bron: www.nu.nl/algemeen/1214969/krakers-wel...

plopjes | 11-10-12 | 11:09

Ik heb vernomen dat Poelgeest de Wit-Russische prijs voor verspreiding van het Marxisme gaat ontvangen. Hij zou ook al zijn uitgenodigd door Loekaschenko om hem in ontvangst te nemen te Minsk.
Harcore socialisme brengt alleen honger en nood
en zeker geen brood.
Hardcore socialisten creeeren niks, geen werk geen welvaart niks niet. Alleen herverdelen dat kunnen ze totdat niemand meer wit wil ondernemen of hard wil werken. Geen gezeik alleen arm.
Boek eens een reis naar een socialistische heilstaat om dat met eigen ogen te zien. Vraag je ook af. Waarom willen alle inwoners van deze staten het liefst naar de vermaladijde kapitalistische landen?
Gematigd socialisme vermengd met gematigd kapitalisme is het antwoord
"einde preek"

Zatkniss | 11-10-12 | 10:20

het is een mirakel dat een man wiens daden en beweringen van zo weinig verstand en inzicht getuigen, alsmaar op verantwoordelijke posities gehandhaafd blijft...... is er sprake van een misselijk makend complot, nepotisme of één of andere vorm van "bescherming" van deze minkukel ?

chique ouwe nicht | 11-10-12 | 09:48

Linkse lutsers moet je nooit met geld om laten gaan. Snappen ze niets van. Emotionele beslissingen maar niets verstandigs...

BarneyBoner | 11-10-12 | 09:45

Elke stad krijgt de bestuurders die het verdient.

KarelMarks | 11-10-12 | 08:54

Een groenslinkser heeft geen idealen, principes of moraal.

denoorman | 11-10-12 | 08:37

Die kop van die vent alleen al... Wat een enorme linksruftende mueslibol. Kotsmisselijk word ik ervan. En dan heb ik alle luchtfietserij, lekker gekke experimentjes en cash burning niet eens meegenomen. En smoke'em is een reservaat vol met dit soort gekken.

NACademicus | 11-10-12 | 08:12

@Strohond | 10-10-12 | 21:03 |
"Er is ook een tendens om ieder topic te vervuilen met onzinnige plempsels alleen bedoeld om zogenaamd grappig te zijn of minnetjes te scoren. Oh ja, die tendens heet Bakito."
.
Helemaal eens. Volgens mij is die Bakito gewoon een derderangs undercover van joop.nl met geen ander doel dan hier de boel te verzieken.

@Muxje | 10-10-12 | 21:05 |
Helemaal eens. Verder kwam Van Poelgeest in aug-2007 in het nieuws nadat hij had aangegeven het kraken te willen stimuleren als middel tegen de leegstand van kantoorruimte.

Van Poelgeest is getrouwd met Kathalijne Buitenweg, voormalig Europarlementariër van GroenLinks. A.k.a. Kathalijne Kwebbelweg. Was destijds niet uit de media weg te slaan. Lekker stel!
.
Gaat er eigenlijk nog wel een dag voorbij dat er bij GroenLinks geen rel uitbreekt of dat niet de zoveelste beerput opengaat?
.
Wel dieptriest natuurlijk dat zo'n halve gare, wereldvreemde geitenharensokkenbaard op zo'n belangrijke wethouderspost in 020 zit. Je zou hem nog geen stadsdeel toevertrouwen.

-weggejorist-

hölzenbein | 11-10-12 | 01:56

@Slipsnifter | 11-10-12 | 00:54
Morgen is het vrijdag, wat ga je vandaag doen?

necrosis | 11-10-12 | 01:10

-weggejorist-

Slipsnifter | 11-10-12 | 00:54

-weggejorist-

hölzenbein | 11-10-12 | 00:25

-weggejorist-

hölzenbein | 11-10-12 | 00:14

-weggejorist-

Slipsnifter | 11-10-12 | 00:11

-weggejorist-

hölzenbein | 11-10-12 | 00:09

-weggejorist-

Slipsnifter | 11-10-12 | 00:05

Poelgeest is zeker niet van de PVV he? Nah, anders zou deze topic niet eens de 30 reacties halen en Brusselmans zich niet de pleuris aan dit artikel schrijven. Zo voorspelbaar als dat een koe boe zegt.

hölzenbein | 10-10-12 | 23:31

En het feit dat dit soort clusterfucks niet op te lossen zijn is een belediging voor iedere belastingbetaler.
Follow the money wie is er veul beter van geworden....
maarjah das ook niet de bedoeling he.

lidlbier | 10-10-12 | 22:22

@ Muxje | 10-10-12 | 21:05

Dank u voor dit verhelderende relaas.

HoogToontje | 10-10-12 | 22:21

Prutser of niet in de steledieverij onderlegd?

lidlbier | 10-10-12 | 22:18

Toch mag ik die Brusselmans wel ;-) !

DrBowned | 10-10-12 | 22:09

@ E Rectus Magnificus | 10-10-12 | 21:47 |
En waar vloeit uiteindelijk de hoersoepsidie naartoe ?
Precies !
Het volgende socialisten-clubje..

Gekke-Bennie | 10-10-12 | 22:08

Cuyahoga | 10-10-12 | 22:02 | + 0
Wat denk je zelf..... Iets afvragen is niet iets waar je zelf het antwoord van weet.

ikdenkwat | 10-10-12 | 22:04

Leuk stukkie hoor, Brusselmans, alleen vol feitelijke onjuistheden.

Ten eerste geef je van Poelgeest te veel eer, hij kan er echt niet in zijn eentje voor verantwoordelijk zijn dat er een kantoorleegstand van 30% is, althans ik zie niet hoe een wethoudertje van Amsterdan voor een wereldwijde crisis.

Daarnaast, de plannen voor gebied Telepoort lagen er ongeveer gelijkertijd met Zuidas. Nu er ingegeven door die crisis er keuzes gemaakt moeten worden, blijkt dat de locatie van de Zuidas toch iets meer kansen biedt.

Tot slot, als er in onze hoofdstad nog iets van noemenswaardige omvang gebouwd wordt, is in het merendeel van de gevallen Duits geld doorslaggevend. Dus logisch dat de wethouder die over bouwen en wonen gaat bij een dergelijke beurs een wervend praatje houdt, lijkt me. Nog aardig commercieel voor een Groen Linkser eigenlijk....

Tenslotte,

Nosce Orbis | 10-10-12 | 22:04

Wat ik me de laatste tijd altijd afvraag bij een topic over Groenliegt is het volgende:
Zou Volkert zelf zijn weekendjes met zijn familie mogen boeken bij Bungalows.nl, of wordt dat voor hem gedaan?

Cuyahoga | 10-10-12 | 22:02

@ canardo | 10-10-12 | 21:57 |
Dat zet de ontploffing van groenlink in een heel ander licht..

Gekke-Bennie | 10-10-12 | 22:01

Zo zijn er nog mensen die durven te beweren dat links goed voor de economie is?

Moonwarrior | 10-10-12 | 22:01

@koolteer
Ze rijden bij GL zelf ook rond in diesels zonder roetfilter dus daar zullen ze niet van onder de indruk zijn. (De auto waar Rutger onlangs achteraan zat)

voldemort | 10-10-12 | 22:00

Zet het bestuur van die klote stad verdomme eens onder curatele.

Tjemig | 10-10-12 | 22:00

Gampel | 10-10-12 | 21:53 | + 0
Daarbij is niet mee genomen rente, en de uiteidelijke belasting van 21% van elke beste Euro dan is het 80%

ikdenkwat | 10-10-12 | 21:59

Gampel | 10-10-12 | 21:53
Nooit. Tegen de tijd dat de rekening niet langer vooruitgeschoven kan worden en er echt betaald moet worden, zijn ze allemaal al lang vertrokken. Hou dat in de gaten, als de progressieven het schip verlaten wordt het tijd zelf ook je zwemvest op te zoeken.

canardo | 10-10-12 | 21:57

@E Rectus Magnificus | 10-10-12 | 21:47
true.
ik ken er helaas teveel die een sosjale huurwoning hebben omdat ze (ooit) ziek, zwak en misselijk waren (=na hun afstuderen hadden ze even geen werk). Maar 2 jaar na hun studentenleven verdienen ze toch 2x modaal en mogen ze tot hun dood profiteren van de ziek&zwak&misselijk-regeling.

damnschreeuwer | 10-10-12 | 21:56

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 21:49
En volhardend is hij ook. Echt een talentje.
Misschien wordt over een paar jaar De Gouden Bakito geïntroduceerd bij de Bloggies voor de meest opvallende reaguurder.

Strohond | 10-10-12 | 21:56

Gampel | 10-10-12 | 21:53 | + 0
Betaal zat hoor bijna de helft

ikdenkwat | 10-10-12 | 21:55

Wanneer, oh wanneer komt toch een keer het besef bij de linksmensen dat er iemand voor al hun wensen en idealen moet betalen...

Gampel | 10-10-12 | 21:53

@ ikdenkwat | 10-10-12 | 21:39 |
Bij @ Bakito is het iedere dag weekend, vandaar ..

Gekke-Bennie | 10-10-12 | 21:50

mis en bouteille | 10-10-12 | 21:46
Las jij de Eppo op de middelbare school nog steeds? Ik vond het op de basisschool al driewerf ruk.

Strohond | 10-10-12 | 21:50

@Strohond | 10-10-12 | 21:41 |
Geen idee. Ik vermoed dat aandacht de voornaamste payout. De wijze waarop hij mensen hier op de kast krijgt getuigt wat mij betreft wel van vakmanschap.

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 21:49

Bakito | 10-10-12 | 20:36 | + -25 Helemaal mis, hij moet niets hebben van dat rechtse "tuig" maar is er slechts op uit om zoveel mogelijk erfpacht naar binnen te harken ten einde zoveel mogelijk kansarme Amsterdammers aan het werk te houden bij het OBA. Werk wat overbodig is en erfpacht die zo'n 100 miljoen per jaar oplevert maar waarvan bijna niets terug vloeit naar de gemeente kas.
Over megalomane bestuurders gesproken. Net als het stokpaardje van de PvdA bestuurders, de sociale huurwoning. Daar mogen er niet teveel van verkocht worden want de "gewone Amsterdammer" (U weet wel, die in 1979 naar Purmerend, Lelystad en Almere is verhuisd) moet in de stad kunnen blijven. Daarom moet binnen de ring van Amsterdam maar liefst 70 procent van het woningaanbod als sociaal bestempeld worden. Dat een derde daarvan onderverhuurd wordt omdat socialisten nu eenmaal niet echt principieel zijn is ook een feit. Enfin, nu weet u hoe GL en de PvdA hier aan zijn kiezers komt....

E Rectus Magnificus | 10-10-12 | 21:47

AAAAjjjj Die ANP foto. Ik had toen ik op de middelbare school zat zo'n Eppo in de economie klas zitten. Piekhaar & veiligheidsspeld door het oor. Leger boots.

Yup alles behalve.

En maar de discussie aangaan over het kapitalisme. Nee, communisme, da's pas fijn... En dat soort volk zit nu aan het stuur van A'dam.

mis en bouteille | 10-10-12 | 21:46

Brusselmans | 10-10-12 | 20:29 |
ga eens een Steunpunt Zielige Investeerders oprichten.
De Zielige Investeerdertjes hadden de kleine lettertjes namelijk niet gelezen dus konden ze onmogelijk weten dat er een risico was. Sterker nog; in de prospects stond dat ze 200% winst zouden maken.
owowow, wat zijn ze toch zielig, die arme, arme investeerdertjes (voor wie het zuid-as project niks anders is dan een fruitautomaat van een paar miljoen).
Brusselmans, richt eens een aktie-commitee Zuid-as-JETZ! op, als je kloten hebt...

(of zou brusselmans zich net zo makkelijk voor een (makelaars) karretje laten spannen als Poelgeest? vragen,vragen,vragen...)

damnschreeuwer | 10-10-12 | 21:45

@Bertus Brulbroek | 10-10-12 | 21:00
Ik durf in ieder geval te wedden dat het proefproces idee niet uit zijn koker komt.

blinde kip | 10-10-12 | 21:41

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 21:16
Noem het maar een vak. Levert zoiets nog wat op?

Strohond | 10-10-12 | 21:41

Bakito | 10-10-12 | 21:20 | + -1
WEEKEND!!! de week is gvd net begonnen!!

ikdenkwat | 10-10-12 | 21:39

Poelgeest... de naam zegt genoeg.

bolkebeer | 10-10-12 | 21:39

Met dat Sloterdijk verhaal ga je, zeker in Amsterdam, toch al gauw denken aan corruptie.

sitzkrieg | 10-10-12 | 21:37

hij zat toch in de krakersbeweging of iets engs
met millieu en dat zijn later de beste
zakenlieden... toch

harob | 10-10-12 | 21:37

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 21:28
Nee, gedompeld in koolteer®, voor de betere rookontwikkeling.

koolteer | 10-10-12 | 21:30

@koolteer | 10-10-12 | 21:25 |

Die dikwandige pijp is toch wel geisoleerd met asbest?

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 21:28

Goh, dus eigenlijk zegt Brusselmans dat de hele vastgoedketen van aannemers, ontwikkelaars, banken, (Duitse) beleggers en huurders in de achterzak van de lokale wethouder van Poelgeest zitten?
Interessant, ik wist niet dat het zo werkte. Altijd gedacht dat het anders zat, maar wie ben ik.

vast goed | 10-10-12 | 21:28

@Bertus Brulbroek | 10-10-12 | 21:00
Maar het feit dat hij dat sloopfonds zo'n makkelijke oplossing (lees: de rekening bij de ander neerleggen) zo'n goed idee vond, zegt genoeg. Hij heeft ook al gezegd de burger te laten betalen voor miskleunen van de gemeente via ozb en andere onzalige belastingen. Ik denk niet dat de burger zich juridisch zo goed kan verweren als grote bedrijven kunnen.

blinde kip | 10-10-12 | 21:26

@Bakito | 10-10-12 | 21:14
Frusti? Kan je dat drinken?

Maar dank voor de succeswens, dat heb je met een dertig jaar oude dikke diesel soms wel nodig. Zeker als je zoveel mogelijk zinloze kilometers maakt in de binnenstad van Amsterdam. Vooral de grachtengordel lijkt een positieve invloed te hebben op zwarte pluimen uit de dikwandige pijp. Dus een beetje aanmoediging uit die hoek is welkom.

Nee, frusti over GL is niet de juiste term. Het is meer in de trant "papa is niet boos, papa is verdietig".

Ben zelf ooit commissielid geweest bij een lokale tak van het okselhaarclubje. Zelfs op dat niveau prevaleerde eigen- boven algemeen belang. Vervolgens vloog Borghouts hier in Noord Holland met onze miljoenen uit de bocht. En als kers op de taart worden er zinloze vogeleilanden en luwtedammen (in het ijsselmeer) voor miljoenen aangelegd.

Het door jou geprezen partijtje zou collectief aangeklaagd moeten worden wegens wanbeleid en het moedwillig beschadigen van een im grunde goed ideaal.

Een gezond klimaat, mooie natuur en georganiseerde integratie is een goed idee, maar verkracht en vermoord door GL.

koolteer | 10-10-12 | 21:25

@Bakito | 10-10-12 | 21:20
joh. ben je werkloos? wie had dat nou gedacht?

damnschreeuwer | 10-10-12 | 21:22

Genau, immer gerade aus mit von Poelgeest, wat een onzettende nietsnutterige zelfingenomen flapdrol is dat toch, hebben ze niet toevallig een bestuursbaantje bij Gorenlinks voor hem...

Springbank | 10-10-12 | 21:22

@canardo | 10-10-12 | 21:15
het voordeel van een malafide zakenman is dat je kan kiezen of je er zaken mee wilt doen of niet. Je kan zo iemand gewoon de deur wijzen en dan ben je er van verlost.
Bovendien is de malafide zakenman aansprakelijk voor z'n daden, dus je kan hem gewoon onderuit halen als je daar zin in hebt. Dit in tegenstelling tot een ambtenaar die de rekening van z'n eigen falen gewoon bij de belastingbetaler neerlegt en zich beroept op het pikmeer-arrest.

damnschreeuwer | 10-10-12 | 21:21

seven | 10-10-12 | 21:10 |

Ah oke, we hebben het dus over een nederlander die niet alleen onze buren naait, maar ook onszelf.
Het zou mooi zijn als er een keer een onderzoek wordt gedaan naar de kosten van de gemiste inkomsten of extra uitgaven door dit soort jokers.

Gampel | 10-10-12 | 21:20

Enfin, ik ga de stad in. Zuipen en wie weet nog meer...

Het is tenslotte weekendZ.

*tuut*

Bakito | 10-10-12 | 21:20

@Bakito;
Wilt u veel Bakito, reaguurt veel.
Wilt u weinig Bakito reaguurt niet.
U bent de enige reaguurder die dit kennelijk begrijpt, waarvoor complimenten. Alhoewel ik dit niet toejuichen kan natuurlijk. Tsja.

rechtvaardigerechter | 10-10-12 | 21:19

damnschreeuwer | 10-10-12 | 21:12 | + 0 -
Het leven is meer dan werken alleen. Het is dan ook cruciaal dat er mensen bij de overheid werken die geen werkervaring hebben, maar een humanistische of wetenschappelijke achtergrond.

Anders worden we dadelijk net zo'n land als de V.S. Moeten we niet willen met zin allen.

Bakito | 10-10-12 | 21:17

@Strohond | 10-10-12 | 21:03 |

Bij Joop slaat hij taal uit waar een PVV-er rode oortjes van krijgt. Het is vak.

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 21:16

@seven | 10-10-12 | 21:10

Dus de projectontwikkelaars winnen aan dit soort deals? Nog zieker.

pius | 10-10-12 | 21:15

Bakito | 10-10-12 | 21:04
Geef mij maar een malafide zakenman, die begrijp ik tenminste. Je weet wat hen drijft en wat je kan verwachten. Dit in tegenstelling tot een incapabele totaalmalloot als Maarten van P. die de gekste dingen doet vanuit de meest vage motieven.

canardo | 10-10-12 | 21:15

koolteer | 10-10-12 | 21:10 | + 2 -
Het lijkt er sterk op dat jij hier de frusti bent.

Maar je bent er trots op, dat scheelt dan weer. Enfin, succes met je oldtimer

Waar rij je eigenlijk heen?

Bakito | 10-10-12 | 21:14

@Bakito | 10-10-12 | 21:04
nee, wethouders moeten gewoon een paar jaar echte werkervaring opdoen voordat ze denken dat ze zich 'dienstbaar' moeten opstellen.
Ze snappen gewoon niet hoe het werkt en dat ze telkens worden gebruikt door mensen die wel levens/werkervaring hebben.
Als je echt iets kunt word je geen ambtenaar.
En als je helaas toch een oplichter bent dan kun je kiezen tussen of bejaarde vrouwtjes oplichten of ambtenaren geld afhandig maken, want ze zijn beide even goedgelovig en naïef.

damnschreeuwer | 10-10-12 | 21:12

-weggejorist-

Gampel | 10-10-12 | 21:11

Strohond|10-10-2012|21:06
Subjectief ;-)

Gampel | 10-10-12 | 21:10

Voor diegene (hoi pius) die denken dat vooral de Duitsers verloren bij deze deal, think again. Dit soort projecten wordt door projectontwikkelaars aan de achterkant gefinancierd door het in stukjes aan mn Nederlandse pensioenfondsen, banken en Robecofondsen en beleggers enzo te verkopen. De projectontwikkelaar is vooral de regelneef in het midden.
Daarbij zorgt overaanbod voor prijsdruk en leegstand en verpaupering vd hele regio (denk bv De Slag Om NL)

seven | 10-10-12 | 21:10

@Bakito | 10-10-12 | 20:36
Je hebt een punt. Dit heeft niks met de integere partij Groen Links te maken.
Sterker nog, het hele woord 'integer' heeft nog nooit iets met Groen Links te maken gehad.

Hypocrieter en corrupter bestaat niet, en heeft ook nooit bestaan. De partij was ooit het afvalputje van aktivistische splinterpartijen. GL is dat niveau slechts ontstegen door een paar egocentristen die beseffen dat corruptie met een groen sausje witter dan wit wast.

Ook deze Poelgeest is daar een voorbeeld van. Zijn leven lang betaald door de mensen die wel werken, maar hij heeft bij wijze van dank 020 nog verder verziekt.

NB.
Ik heb laatst ergens geplempt dat mijn pickup geen roetfilter heeft, en ik hoop met elke kilometer een groenlinkser uit frustratie te laten sterven. Daar was, en is, elk woord van gemeend.

koolteer | 10-10-12 | 21:10

@Dömper | 10-10-12 | 21:07

Goodnight!

pius | 10-10-12 | 21:07

@pius | 10-10-12 | 21:02
LOL

Zo nu ga ik Bakito's advies van 10-10-12 | 20:57 maar eens opvolgen.
Prettige avond aan een ieder.

Dömper | 10-10-12 | 21:07

Gampel | 10-10-12 | 21:00
Breda? Wat is dat?

Strohond | 10-10-12 | 21:06

@Strohond | 10-10-12 | 21:03
Volgens mij is Bakito bezig om deze maand nog de nummer 1 kudoloser aller tijde te worden.

Humpf | 10-10-12 | 21:06

Strohond | 10-10-12 | 21:03 | + 0 -
Block me dan.

Bakito | 10-10-12 | 21:06

@HoogToontje 20:46: Van Poelgeest is een soort bestuurder dat je in de lagere Nederlandse regionen wel vaker vindt. Ik ken hem nog wel van toen hij nog voorzitter van de LSVb was. Hij is na het niet afmaken van zijn studie sociale geografie (lolwut?) direct de politiek in gegaan, en is daar sindsdien blijven hangen, beetje vage partijdingetjes doen, totdat hij (ergens in '99) in de gemeenteraad in Amsterdam kwam. Hij heeft het grootste deel van zijn leven geen poot uitgestoken om zijn brood te verdienen, zelfs niet als ambtenaar of beleidsmaker o.i.d. Het dichtste dat hij ooit bij iets dat je als werk kan noemen gekomen is, is in zijn tijd als gemeenteraadslid.

Kortom, een volslagen niksnut. Altijd fijn om met dat soort mensen te moeten omgaan als burger, investeerder of ondernemer.

Muxje | 10-10-12 | 21:05

Bestuurders komen nu eenmaal overal mee weg. Zie ook Falima Efatik.

boasatlas | 10-10-12 | 21:04

damnschreeuwer | 10-10-12 | 20:57 | + 0 -
Dan is dat de schuld van degenen die Van Poelgeest en dus de maatschappij oplichten. Deze malafide zakenmannen, meestal uit VVD-kamp , dienen kei- en keihard worden aangepakt door een werkgroepje die de gang van zaken eens onder de loepel neemt.

Eerst maar eens afwachten wat dit onderzoek
oplevert. Wordt vervolgd. Next.

Bakito | 10-10-12 | 21:04

Bakito | 10-10-12 | 20:57
Er is ook een tendens om ieder topic te vervuilen met onzinnige plempsels alleen bedoeld om zogenaamd grappig te zijn of minnetjes te scoren.
Oh ja, die tendens heet Bakito.

Strohond | 10-10-12 | 21:03

@Dömper | 10-10-12 | 21:00

Vinyl is top. Niet verkwanselbaar zoals vastgoed en wethouders.

pius | 10-10-12 | 21:02

@pius | 10-10-12 | 20:59
True! Bij dat ik die nog op vinyl heb.

Dömper | 10-10-12 | 21:00

En de reden dat er weer een keer aandacht wordt besteed aan een linkse amsterdamse faalhaas is welke...?
Zolang die verrotte linkse kliek door het electoraat niet een keertje flink wordt afgestraft verandert er daar helemaal niets.
Van de andere kant, een stad krijgt de bestuurders die het verdient.
Alleen wordt het dan wel tijd dat de rest van Nederland op zoek gaat naar een nieuwe hoofdstad want dit is niet meer te houden. Om de lijst met kandidaten wat in te korten geef ik alvast enkele neenee's.
Amsterdam (dat zou vreemd zijn), Utrecht, Nijmegen en elke andere stad welke door een linkse meerderheid wordt bestuurd...
Als potentiële ja zeg ik Breda; maar dat is (in tegenstelling tot de neenee's) subjectief.

Gampel | 10-10-12 | 21:00

Ben blij dat het lijkt dat Van Poelgeest als laatste het onzalige plan van een Vastgoed sloopfonds naar de prullenbak verwijst. Dit plan om met publieksgeld de vastgoed maffia te gaan helpen om leegstaande kantoren te gaan slopen. Alleen al vanuit perspectief van sober en doelmatig met arbeid, energie, materialen, productiemiddelen om te gaan. totale weggooi maatschappij mentaliteit en daarna weer m.b.v. frauduleuze projectontwikkelingsdeals vele kantoortorens te bouwen voor leegstand. www.ftm.nl/copypaste/amsterdam-broedt-...

Bertus Brulbroek | 10-10-12 | 21:00

@Dömper | 10-10-12 | 20:55

Onderschatte band. Echt. Nostalgie.

pius | 10-10-12 | 20:59

@Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 20:53

DE MSM doet ook goede dingen dus. Want je mag best corrupt zijn in mijn ogen zolang je maar niet beweert dat je ertegen bent en vecht zoals de PVV. Dat is astronomisch hypocriet.

#Feit

pius | 10-10-12 | 20:58

Het is sowieso verbazend dat er uberhaupt nog mensen in Amsterdam willen wonen.

Spokoynoy Nochi | 10-10-12 | 20:58

@Bakito | 10-10-12 | 20:36
poelgeest is een naieve mafkees die zich telkens laat naaien door mensen die slimmer zijn dan hij omdat hij die mooie praatjes over 'groen' en 'duurzaam' vreet alsof het biefstuk is.
Ik heb er zelf mee te maken gehad; een paar jaar geleden heeft Poelgeest een bouwstop afgekondigd, omdat het geld simpelweg op is. Maar 2 maanden later geeft hij toch even 2 miljoen om een leegstaand schooltje duurzaam ecologisch te verbouwen tot een kinderopvang. Na 3 miljoen aan verbouwing staat het gebouw inmiddels uiteraard al een jaar leeg, want de mede-finacier bleek failliet en corrupt (catalpa).

damnschreeuwer | 10-10-12 | 20:57

Poelgeest laat als Groenlinksert wel zien dat zijn idealen in de praktijk niets maar dan ook helemaal niets voorstellen. Duurzame ontwikkeling betekent bij Poelgeest onnodig vastgoed ontwikkelen voor een paar schamele centen.

Strohond | 10-10-12 | 20:57

Er is een tendens om alles wat niet deugt of mislukt in Amsterdam het predikaat PvdA of Groenlinks op te plakken.

Dat is stigmatiserend en DUS niet netjes mensen. Hou daar alstublieft eens mee op. Get a life.

Bakito | 10-10-12 | 20:57

Ik heb een hekel aan GL. En heb een zoekmachine vol rants to prove it. Maar Poelgeest is een man naar mijn hart. Eenieder die de financiële duivelskunstenarij knecht, hoe imperfect ook, is een held in mijn ogen.

Dat zouden meer (rechtse) politici moeten doen.

pius | 10-10-12 | 20:56

@Bakito | 10-10-12 | 20:50
"Je lijkt wel een PVVerT."
I see what you did there. ;-)

Dömper | 10-10-12 | 20:54

@pius | 10-10-12 | 20:40 |

Als Poelgeest een PVV-er was had de MSM hem al aan de hoogste mediale boom geknoopt of tekstueel gevierendeeld. Nu is hij nog steeds wethouder...
.
#Feit

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 20:53

Zoals het vaker gaat met oplichters, er zijn altijd wel gewillige slachtoffers

bravvour | 10-10-12 | 20:53

zit=ligt

Bakito | 10-10-12 | 20:53

Groenlinks

*proest*

kenny harder | 10-10-12 | 20:53

Het is natuurlijk lekker scoren. GroenLinks heeft wat zetels verloren en zit in het beklasgdenhoekje.

Het doet mij denken aan een groepje straattuig zoals in Hilversum, dat blijft intrappen op een reeds bewusteloos slachtoffer dat op de grond zit.

Bakito | 10-10-12 | 20:52

Als u nog een reden zoekt om niet op GroenLinks te stemmen: Maarten van Poelgeest.

canardo | 10-10-12 | 20:51

cumshaft | 10-10-12 | 20:43 | + 0 -
Er zijn in ons land honderden, duizenden GL-politici en -ambtenaren.

Op basis van deze twee, waarvan nooit bewezen is dat de ge#faald hebben, scheer jij de hele partij over ene kam.

Je lijkt wel een PVVerT.

Bakito | 10-10-12 | 20:50



@Dömper | 10-10-12 | 20:43

Tnx. tof nummer;)

pius | 10-10-12 | 20:50

@HoogToontje | 10-10-12 | 20:46
Met baanverleden is dat moeilijker.

Dömper | 10-10-12 | 20:48

Ach, als Poelgeest dit niet gedaan had was er wel een andere mafketel geweest die hiervoor getekend had. KPN en vele andere bobobedrijven hebben dit gedrag samen met de bankenbobo's gestimuleerd. Tegenlicht heeft hierover een prachtige reportage gemaakt.

Strohond | 10-10-12 | 20:46

Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat iemand die werkelijk nog nooit een baan gehad heeft, in Amsterdam wethouder kan worden?!

HoogToontje | 10-10-12 | 20:46

Geen enkele groene heeft ooit in de private sector gewerkt omdat ze banen haten. Allemaal!

Ven1V1d1V1c1 | 10-10-12 | 20:45

"... Hoe gek denkt Van Poelgeest - die in zijn leven nog nooit 1 x in een echt bedrijf heeft gewerkt - dat die Duitsers zijn?..."

Iedere dag worden nieuwe gekken geboren. En Van Poelgeest weet dat en kan dat ook onderbouwen. Dat GroenLinks nog bestaat is immers het bewijs. Waarom zou dat onder Duitsers anders zijn?

ZKH EénOog | 10-10-12 | 20:44

@Bakito | 10-10-12 | 20:36
volgens mij is de rest van groenlinks net zo onbetrouwbaar, u kent harry borghouts toch wel?

cumshaft | 10-10-12 | 20:43

Van Poelgeest kwam in augustus 2007 in het nieuws toen hij in het programma Janssen en Jansen aangaf het kraken te stimuleren, als middel tegen de leegstand van kantoorruimte. (bron wiki).
.
Probleem leegstand opgelost toch?

CoffeePatch | 10-10-12 | 20:42

Als je gaat kijken hoeveel groen links heeft gekost,uitvreters laten regeren,elk jaar bijna een miljard jassen ze erdoor,samen met de PVDA en de ambtenaartjes vreten er allemaal lekker van,en kijken gedwee de andere kant op.

fleurtje | 10-10-12 | 20:42

Welke achterlijke gek doet er dan ook zaken op basis van beloftes van een linkse politicus?

Dan *wil* je dus genaaid worden.

Wat je weet kun je voorspellen; politici en linkse al helemaal zijn #onbetrouwbaar

Allemaal!

Parsons | 10-10-12 | 20:42

Hoe is meneer daar in Beieren terecht gekomen? Je mag toch helemaal niet met een bakfiets op de Autobahn? Maar hij heeft dus doelbewust onwetende beleggers om de tuin weten te leiden, een streek wijlen Willem Endstra waardig. Over vastgoedmaffia gesproken...

brutus68 | 10-10-12 | 20:41

@Bakito | 10-10-12 | 20:36 |

G..ge..geroen .. li..links.. Da's iets van vroeger toch?

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 20:40

Als Poelgeest een wethouder van de PVV was geweest had je niemand gehoord hier.

#feit

pius | 10-10-12 | 20:40

Nederland is zo vol dat er geen leegheid meer bij kan.

Al SchietjemeLevend | 10-10-12 | 20:39

Geldverdamper. Van anderen, maar dat spreekt.

De Regeering | 10-10-12 | 20:39

Allemaal leuk en aardig, maar als ik voor 30 miljoen ga investeren in een pand wil ik toch een vijfvoudig getekend contract dat er ook een betalend iemand in gaat zitten

Idontgiveafunk | 10-10-12 | 20:38

Van Smoelgeest was zeker te druk met die jaren 80 lijntjes onder z'n ogen aan te brengen?

SharpEye | 10-10-12 | 20:38

Eigenlijk is het razend knap hoe sommige mensen zo snel zoveel geld van belastingbetalers en investeerders erdoor kan jagen.

James Lastig | 10-10-12 | 20:37

@Dömper | 10-10-12 | 20:36

Word up ja!

Overigens: Leve die Poelgeest!

pius | 10-10-12 | 20:37

@pius | 10-10-12 | 20:32
"word"? Seriously?

Overigens: hangen die Poelgeest!

Dömper | 10-10-12 | 20:36

Van Poelgeest is een infiltrant van de onroerend goedmaffia: projectontwikkelaars, makelaars en ander rechts tuig.

Heeft niks met de integere partij Groenlinks te maken. #feit

Bakito | 10-10-12 | 20:36

Is dit tekort (eh verlies) inclusief, of exclusief het half miljard verdwenen poet? Tsja.

rechtvaardigerechter | 10-10-12 | 20:35

Herstelbetalingen heet zoiets. Wachten ze in Griekenland ook nog steeds op.

pius | 10-10-12 | 20:35

Amsterdam, het eeuwige voorbeeld van de faal van het socialisme.

Cuyahoga | 10-10-12 | 20:33

De volgende keer is Rotterdam dus veilig...

Parel van het Zuiden | 10-10-12 | 20:33

Topactie van die wethouder. Word tijd dat er een s wat geld teruggepakt word.

Kudoos @V poelgeest

pius | 10-10-12 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken