Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Liesbeth van Tongeren en de Abortusboot

bassiehofpica.jpegDe actiegroep Women on waves deed afgelopen week pogingen om de Marokkaanse kust te bereiken met haar ‘Abortusboot’. Wat volgde was een schimmig spel. De organisatie maakte bekend dat het schip werd tegengehouden door een Marokkaans marineschip. GroenLinks-Kamerlid Liesbeth van Tongeren schermde gelijk met Kamervragen, minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal moest dan maar in actie komen. Vervolgens bleek dat een ándere abortusboot – een plezierjacht(!) - reeds aangemeerd lag in de haven van het Marokkaanse Smir. En dat wist Van Tongeren. Ze zat in het complot en stuurde bewust aan op een diplomatieke rel. Waarover later meer. De woede van de Marokkanen is begrijpelijk: ik zou ook niet luisteren naar een stel kaaskoppen die even komen uitleggen wat we wel of niet moeten doen. Zeker, er is veel af te dingen op de vrouwenrechten in Marokko en het is bizar dat abortus alleen onder voorwaarden legaal is. Maar een haven binnenvaren en abortusbehandelingen aanbieden… Islamistisch Noord-Afrika ontploft al als er een onwelgevallig filmpje op het internet verschijnt, waarom dan zo’n haven binnenvaren? In Marokko hebben ze ook YouTube, nietwaar. Maak een filmpje, dat heeft hetzelfde effect. “De Nederlandse abortusboot naar Marokko is een voorbeeld van opdringen Westerse normen en waarden aan Arabieren. Andersom is ook irritant,” twitterde GPD Midden-Oosten correspondent Harald Doornbos. Hij noemt de actie een vorm van ‘cultureel imperialisme’. Wat zou Nederland doen als er een Somalische Besnijdenisboot voor de Hollandse duinen zou afmeren, vroeg Doornbos zich terecht af. Wie dus ook in Marokko aanwezig was, was Liesbeth van Tongeren. In een vorig leven was ze directeur van Greenpeace dus de parlementariër heeft wel verstand van bootjes en acties. Terwijl haar partij ondertussen in stukken uiteenviel nam ze het op voor de vrouwenrechten in Marokko. Maar ze speelde een vals spel. Donderdag noemde Van Tongeren het ‘onacceptabel’ dat de Marokkaanse marine het schip tegenhield. En kondigde ze dus aan Rosenthal te vragen Marokko aan te spreken op de blokkade. Maar er was helemaal geen blokkade, Van Tongeren zat namelijk in het complot van Women on waves. Ze wist namelijk dat er inmiddels een ander schip in de haven van Smir lag. Van Tongeren die de regering dient te controleren speelde een spelletje met de (Nederlandse) media en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ze stuurde bewust aan op een diplomatieke rel tussen Nederland en Marokko. “Hoe zat dat dan met Kamerlid Van Tongeren?” vroeg NOS-correspondente Ellen van de Bovenkamp zich dan ook af. Op haar weblog schreef ze vrijdag: “Zij (Van Tongeren -BP) was van meet af aan op de hoogte van de Trojaanse strategie van Women on Waves, vertelde ze me aan de telefoon. Het doel rechtvaardigde de middelen. De verwachting was immers dat de Marokkaanse autoriteiten de boot niet toe zouden laten. En dat daarom niet alleen de autoriteiten, maar ook alle journalisten waren voorgelogen, dat was collateral damage. Van Tongeren was zo ver meegegaan in het spel dat zij donderdagmiddag minister Rosenthal had opgeroepen zijn Marokkaanse collega te verzoeken het schip binnen te laten, terwijl zij wist dat er allang een zeilbootje in de haven lag en er helemaal geen schip werd tegengehouden,” Opmerkelijk, een Kamerlid dat bewust een diplomatieke rel uitlokt. De scheidslijn tussen activisme en het Kamerlidmaatschap is soms heel dun. In dit geval misschien wel té dun.

Reaguursels

Inloggen

als ik dit had geweten had ik op r gestemt. awesome shit.

(klap) (klap) (klap) | 09-10-12 | 16:29

@pius | 09-10-12 | 00:28
Jij moet met jezelf leven en je laat keer op keer zien dat je leven blijkbaar geen pretje is aangezien je er alleen gelukkig van schijnt te worden als je anderen kan zieken. Dat is wat je iedereen hier ook laat zien. En dat is voor mij een hele troost.

doenormaal! | 09-10-12 | 00:42

@doenormaal! | 09-10-12 | 00:17

Ik heb gewoon gereaguurd op jou en verder niets, op mijn eigen manier zoals ik hier bij iedereen doe. Dat jou dat niet aanstaat staat je vrij.

Jij bepaalt echter niet de grenzen waarbinnen ik reaguur dat doen de moderators.

Je hebt het recht niet op mij te reageren net zoals ik het recht heb wel op jou te reageren. De moderators bepalen de grens.

Dit is een weblog namelijk. Voor zover je het nog niet opgevallen was.

pius | 09-10-12 | 00:28

@pius | 08-10-12 | 23:55
Dat is een pertinente leugen. En dat weet je heel goed. En daarom zijn we ook klaar. Als je doorgaat laat je daarmee alleen maar steeds aan iedereen hier zien dat je werkelijk geen enkel fatsoen en respect kent en geen enkele grens respecteert. En aangezien je dat maar niet wil begrijpen vrees ik dat je inderdaad nooit zal stoppen. Nogmaals: ieder normaal en fatsoenlijk mens respecteert grenzen van anderen en geeft eens een keer toe dat hij fout zat. Jij doet dat van het begin af aan al niet. Dus heb ik er ook maar geen illusies meer over dat je ooit zal doen of ooit zal stoppen. Geeft verder niet. Jij moet met jezelf leven en je laat keer op keer zien dat je leven blijkbaar geen pretje is aangezien je er alleen gelukkig van schijnt te worden als je anderen kan zieken. Dat is wat je iedereen hier ook laat zien. En dat is voor mij een hele troost.

doenormaal! | 09-10-12 | 00:17

@doenormaal! | 08-10-12 | 23:34

Ik heb gewoon gereaguurd op jou en verder niets, op mijn eigen manier zoals ik hier bij iedereen doe. Dat jou dat niet aanstaat staat je vrij.

Jij bepaalt echter niet de grenzen waarbinnen ik reaguur dat doen de moderators.

Je hebt het recht niet op mij te reageren net zoals ik het recht heb wel op jou te reageren. De moderators bepalen de grens.

Dit is een weblog namelijk. Voor zover je het nog niet opgevallen was.

pius | 08-10-12 | 23:55

@pius | 08-10-12 | 23:01
Voor alle duidelijkheid, jij en jouw vrienden zijn degenen die zijn begonnen om karaktermoord op mij proberen te plegen op hele valse gronden en op een valse en onbeschofte manier omdat mijn politieke mening jullie niet aanstond. Ik heb dat nooit verdiend, jullie beeld van mij is altijd onjuist geweest en is ontstaan als projectie vanuit jullie eigen kleinzielige geest en karakter. Ga daar maar eens over nadenken. Ik ben er verder klaar mee en klaar met jullie. Dat moge inmiddels toch wel duidelijk zijn.

doenormaal! | 08-10-12 | 23:34

@pius | 08-10-12 | 23:01
Ik ga niet meer inhoudelijk zijn met jou. Dat is een gepasseerd station en is niet af te dwingen. Dat zou je moeten begrijpen. Maar aangezien je er nogal veel moeite mee hebt om dat te begrijpen zul je het gaan ervaren. Als mensen zich zo idioot naar mij gedragen als dat jij en je vrienden hebben gedaan trek ik mijn grens. Is mijn goed recht. Ook al begrijp jij daar niets van. Juist het feit dat jij daar niets van begrijpt is nou precies het probleem. Klaar. Verdere discussie of reacties zijn zinloos.

doenormaal! | 08-10-12 | 23:12

@doenormaal! | 08-10-12 | 18:53

Ik vraag je gewoon om te stoppen met de karaktermoord en het inhoudelijk te houden. Meer niet.

pius | 08-10-12 | 23:01

@doenormaal! | 08-10-12 | 18:53
En die vriend heeft je ook niet meermaals verzocht te stoppen en gezegd dat je ongelijk had he? Rot toch op idioot! En hoe vaak heb ik het je nu gevraagd?? Als je ook maar één cel fatsoen in je hoofd heb dan laat je me met rust. Dat is ook de wens van die voormalige vriend van je.

doenormaal! | 08-10-12 | 18:55

@pius | 08-10-12 | 18:08
Maar natuurlijk! Er was helemaal geen wederzijdse vriend he? Die nu niet jouw vriend meer is. Hoe haal je het in godsnaam uberhaupt in je achterlijke hoofd om je zo te hebben gedragen als je hebt gedaan en hoe haal je het in je achterlijke hoofd om zo met vrienden van je vrienden om te gaan?! Weet je Pias ik ben ontzettend totaal klaar met jou. Ik vind je echt een huft*r en op het moment dat je al vel vele malen is gezegd dat je grenzen overschrijdt en je je misdraagt en je blijft maar doorgaan en doorgaan dan is er gewoon een steekje aan je los. Dat je dat niet inziet en in totale ontkenning leeft is daar alleen maar een bevestiging van. Ik ben klaar met jou. Ik ga nooit meer inhoudelijk op je reageren en vraag je nogmaals om me met rust te laten. Ook al schijnt het maar niet tot je door te dringen waarom dat is. Het is toch zo. Is er iets dat je daar niet aan begrijpt??? Weet je überhaupt de betekenis van het woord stoppen wel of moet ik je een linkje van de Dikke van Dale geven waarin het staat uitgelegd? je zegt het maar hoor. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt met zo'n enorm dikke plaat voor zijn kop als jij. Stop gewoon! Stoppen! Klaar! Laat me met rust!

doenormaal! | 08-10-12 | 18:53

@doenormaal! | 08-10-12 | 09:36

Je structurele suggesties hier over enige IRL betrokkenheid bij jou van mijn zijde plus beschuldigingen over stalking, vrouwonvriendelijkheid of wat dan ook zijn abject en totaal onwaar. Ik heb je nimmer gebeld, gesproken of gemaild op 1 meeting na twee jaar geleden waar ik geen woord met je gewisseld heb.

Je trekt mijn manier van reaguren gewoon niet. Dat is jouw probleem.

Dus gaarne kappen met die structurele publieke karaktermoord als antwoord op mijn tegels. Laten we het inhoudelijk houden. Dat doe ik ook bij jou.

pius | 08-10-12 | 18:08

@ristretto | 07-10-12 | 21:58
Je hebt geen idee waar het over gaat. Je kent die gast niet eens. En je weet niet wat er speelt en hoe lang al. Dus heb oordeelt waar je dat niet kan.
Dit gaat verder dan wat internet getrol wegens wederzijdse irl connecties die inmiddels logischerwijs wegens het achterlijke gedrag van deze gast zijn verbroken. Deze gast kent geen grenzen. Duurt nu al een jaar. Zijn houding en uitspraken zijn grensoverschrijdend geweest en hebben plaatsgevonden op valse gronden. Hij is hier meermaals op gewezen en hem is meermaals verzocht daarmee te stoppen. Zonder resultaat. Een normaal mens zou stoppen. Hij niet. Is er iets dat je daar niet aan snapt? Deze gast reageert op mij vanuit verkeerde en haatragende motieven. Is niets vriendelijks, normaals, prettigs of gezonds meer aan. Noem het maar gerust gestalk inmiddels.

doenormaal! | 08-10-12 | 09:36

Lang leve de activisten! Zeker voor een belangrijk doel als dit. Rellen maar

Dellen | 08-10-12 | 04:22

dit stuk is niet áf: het had met de helft bekort kunnen zijn

dekromme | 08-10-12 | 01:04

Doenormaal.

Ken je niet. Pius ook niet. Zal mijn reet roesten. Houeensop met janken. Doe kerel zijn en reageer eens zelf niet. Of flame eens een keer. Get a life. Je mag hier komen het is geen recht of plicht. Vlunk en preacher. Dat waren pas flames. Je gedraagt je als een kleuter.

Pak gauw je zakdoek en goed snuiten!

ristretto | 07-10-12 | 21:58

De ironie is, dat het motto "Baas in eigen buik" kennelijk voorrang moet krijgen op het motto "Baas in eigen land".

Cor Rupteling | 07-10-12 | 20:45

Er is niks mis met een activist in het parlement. Ik juich het zelfs toe. Het zijn niet mijn idealen waarvoor GroenLinks opkomt, maar het is goed om te zien dat er nog geëngageerde volksvertegenwoordigers bestaan. Het wordt pas vervelend als een activist bestuurder wordt. Verder is Women on Waves op uitnodiging van een Marokkaanse organisatie naar Marokko gegaan, dus niks imperialisme. Er worden geen abortussen uitgevoerd. Het actieschip heeft daarvoor geen voorzieningen. Het gaat alleen om de publiciteit. Verder bemoeit Marokko zich juist actief met ons land, onder meer door Marokkaanse paspoorten uit te delen aan iedereen met (een) Marokkaanse ouder(s) ook als de persoon in kwestie dat helemaal niet wil.

Ooit_huisregelneef | 07-10-12 | 19:42

Ik vind het allemaal maar een beetje zwak gelul dit verhaal, er zijn veel ergere en extremere zaken die door kamerleden onder de pet worden gehouden, of die worden geanimeerd door politici in de schaduw van hun verantwoordelijkheid. Duik nog maar eens in het dierenactivisme en de Volkert-aanhang bij sommige politieke partijen. Dit is een doel en de een beweging waar ik, en iedereen in NL gewoon achter zou moeten staan. Baas in eigen buik voor de vrouwen! Ook in andere culturen!

mental K | 07-10-12 | 18:10

voor deze types heiligt het doel alle middelen.
Levensgevaarlijk dit mens in de politiek, dit zie je voornamelijk bij linkse types; wij wetern wel wat goed voor de mensen is.
wat hadden we toch veel kunnen leren van de DDR

Foezela | 07-10-12 | 18:08

@Schoorsteenveger | 07-10-12 | 13:05
En dus hebben die gekrookte rieters er net zoveel belang bij als de moslims om de status quo te handhaven, want vrouwenonderdrukking is in die kringen ook heel normaal.

FreeElectron | 07-10-12 | 17:34

@decadent degeneraat | 07-10-12 | 12:20
We accepteren toch ook dat Sharia4Belgium op de Dam staat te schreeuwen dat de Sharia moet worden ingevoerd?

WTF is wrong with people? Sheesh.

FreeElectron | 07-10-12 | 17:28

Op de internuts circuleert een filmpje hierover, ik ga het niet kijken, te afschuwelijk voor woorden.
Eerst worden alle ledematen er met een soort tang afgeknepen, daarna wordt het hoofdje in stukken gezaagd (anders past het niet) en vervolgens wordt de rest er op ruwe wijze uitgerukt. Je moet wel compleet gestoord zijn wil je hier voor zijn.

scootah rijdert | 07-10-12 | 17:12

@doedeljantje | 07-10-12 | 16:18
Deze search-geenstijl.thruhere.net/
Die kun je installeren. Via het gereedschapsicoon in de balk bovenaan, kun je bij reaguurdersfilter namen van reaguurders invullen. Dan zie je hun plemps niet.

Maar kennelijk vinden sommige mensen het fijn om toch te blijven lezen wat hun 'vijanden' schrijven, zodat ze daar weer lekker op los kunnen gaan. Voor de zoveelste keer...

La Vie En Rose | 07-10-12 | 16:37

Heb net ook even de TL van Liesbeth van Tongeren op twitter gelezen, waaruit blijkt dat Bassie geheel is uitgegaan van het verhaal van NOS-correspondente Ellen van de Bovenkamp, en geen wederhoor heeft toegepast.

Vermoed dat van Tongeren op korte termijn met een reactie komt.

La Vie En Rose | 07-10-12 | 16:21

Welke tool?

doedeljantje | 07-10-12 | 16:18

@doenormaal! | 07-10-12 | 15:53
Ahgossie, met grote smeekogen naar de moderators kijk, wel lief, maar daar ga het niet mee redden.

Uw Verzekeringsadvis | 07-10-12 | 16:15

Mensen die menen wederom een draad te moeten verzieken met hun persoonlijke vetes, zou ik nogmaals willen verzoeken elkaar te negeren danwel te blocken via de tool.

La Vie En Rose | 07-10-12 | 16:03

Heb net even de reacties onder dat blog van Ellen van de Bovenkamp gelezen. weblogs.nos.nl/afrika/2012/10/05/de-ab...

Gunilla Kleiverda, gynaecoloog van Women on Waves veegt de vloer aan met reactie van Ellen van de Bovenkamp.

En de reactie van Bert van Herk
directeur CASA klinieken voor seksuele gezondheid zou iedereen ook moeten lezen.

La Vie En Rose | 07-10-12 | 15:59

@said_fred | 07-10-12 | 15:15
Hopeloos inderdaad. Daar was ik al lang achter. Maar hoe kom je er in godesnaam vanaf? In het echte leven lag er via een wederzijdse vriend een contact. Dat is nu verbroken goddank en daarmee is dit figuur uit mijn echte leven verdwenen. Weg met die negativiteit! Ik hecht aan een sereen en positief leven met positieve mensen. Maar hoe kom je er in vredesnaam op het internet vanaf? Ik kan alleen maar met grote smeekogen naar de moderators kijken alhier. Hopend dat zij me eindelijk eens in bescherming zullen nemen.

doenormaal! | 07-10-12 | 15:53

Deze keer volledig eens met Paternotte. De nastrevenswaardige toestand is: dat als zij ons met rust laten, wij hun laten geworden in hún eigen zandbak.

WirMachenMusik | 07-10-12 | 15:35

@ doenormaal!

Zag je pleidooi voorbij komen en denk meer richting "de trol" als op de internets.

"Internettrol.
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] desinformatie geeft - en dit als informatie laat overkomen - of in een rol kruipt en een vertekend beeld van zichzelf geeft. Bijvoorbeeld door leuzen uit te roepen die geen betrekking hebben op de eigen mening."
nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

www.google.nl/search?q=politieke+macht...

En laat deze defenitie nu hamer-kopspijker-raak zijn.
Iets als een dronkenlap verwijten dat ie verslaafd is aan de alcohol, een blinde dat ie blind is, de stomme dat ie stom is.
deze disgrace of the human race zit tamelijk met zichzelf in de knup en gaat vluchten in slachtoffergedrag als het vuur te na aan de schenen komt om de volgende dag gewoon verder te gaan op dezelfde manier.
Dit tot ie echt flipt en dwangopname in kliniek noodzakelijk is.
Na deze opname gaat ie weer terug naar huis om de volgende gewoon weer verder te gaan op dezelfde manier tot de volgende dwangopname of tot dat ie zich letterlijk doodzuipt, overdosis neemt of van het dak van zijn flatgebouw springt.

said_fred | 07-10-12 | 15:15

En oja... bassiehof.. met "stel dat ze met een Somalische Besnijdenisboot voor de Hollandse duinen zou afmeren"...
Zoals ik al zei, volgens mij vergaderen we in de 2e kamer al in alle redelijkheid over halal slachten en over besnijdenissen.... dus..... Maar daarnaast geven we ook nog subsidies voor het bouwen van moskees en andere instituten die andere waarden en normen voorstaan dan die wij ons hier eigen zijn.
Bovendien infiltreert de koning van Marokko persoonlijk in infiltratie met andere culturele en maatschappelijke denkbeelden door het financieren en coachen van diverse Islamitische stichtingen hier.
Nu ben ik zelf geen voorstander van Groen Links, en zie ik mezelf niet met een actiebootje naar een ander land varen.... hoogst vermoeiend. Maar toch bewonderenswaardig van die gekken dat ze de moeite willen nemen.

IQkulliku | 07-10-12 | 15:14

@La Vie En Rose | 07-10-12 | 15:00
1e alinea: dat i.p.v. die.
...) DAN zijn neus lang is,

La Vie En Rose | 07-10-12 | 15:05

Heb de discussie op twitter gevolgd.
Eerst even iets over Harald Doornbos, vml journalist van de 'De Waarheid', het lijfblad van de CPN, die in 1990 werd opgeheven. zie: nl.wikipedia.org/wiki/De_Waarheid_(kra...).

Doornbos woont in Pakistan, (Islamabad) en heeft de afgelopen jaren verslag gedaan van de Arabische lente in Egypte en Lybië en de afgelopen tijd van die situatie in Syrië. (hij verblijft nu weer in Pakistan)

De verslaggeving van Harald is sterk gekleurd. Uit al zijn tweets blijkt dat hij voor de rebellen is. Die zijn allemaal slachtoffer van hun regime, zielige mensen die door legers van de toenmalige en huidige machthebbers worden uitgemoord. Wat die rebellen zelf uitvreten, en door wie die worden gesteund, daar hoor je Harald niet over.

Harald heeft nog steeds contacten met rebellen in Syrië en stuurt via Twitter allerlei berichten en foto's de wereld in met vreselijke beelden. No problem with that, maar als je deze foto retweet, zoals Harald vrijdag j.l. deed, waarbij het niet gaat om een oorlogsslachtoffer maar om een jongen die lijdt aan een dodelijke ziekte, dan laat je je wel heel erg voor het karretje van rebellen spannen. Dan ben je als correspondent toch wel erg diep gezonken.
twitter.com/yasmeenmobayed/status/253...

Het Westen mag zich nergens mee bemoeien, maar wel met Syrië natuurlijk. Ondertussen bemoeit Harald Doornbos zich vanuit Pakistan met van alles en nog wat en neemt iedereen de maat die niet aan zijn moreel superieure wereldbeeld voldoet.

Zo presteerde Harald het om enkele maanden geleden Wilders een tweet te sturen met een link naar een artikel over de Islam. Dat moest Greet maar eens lezen.
De arrogantie. Een politicus die al acht jaar dag en nacht moet worden beveiligd, die kort daarvoor nog een boek uit had gebracht waaruit bleek dat Wilders heel erg goed op de hoogte is van alles wat de Islam inhoudt, een artikel sturen.
Toen ik Harald daar op wees, antwoordde hij dat hij zo'n 20 jaar niet meer in Nederland was geweest, niet wist van dat boek, maar hij geen fan van Wilders was.

Verder was Harald er als de kippen bij om dat booslimfilmpje en de makers ervan te veroordelen en niet die buitenproportionele reactie van die haatbaardjurken.

En nu bemoeide Harald zich weer met die abortusboot en Bassie, die vaak ook niet verder kijkt als zijn neus lang is, vindt die opmerking van Harald terecht.

Welnu, lees even dit stuk van Bart Schut, (journalist die in Marokko heeft gewoond en nog contacten heeft) waaruit blijkt dat de discussie over abortus al in Marokko wordt gevoerd en die boot daar in eerste instantie was op uitnodiging van een Marokkaanse organisatie.
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/163...

Hier ook nog een stuk van Samira Ahli en Hasna el Maroudi.
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/163...

De essentie van beide columns is dat nogal wat Nederlandse mannen zich opwerpen als hoeders van Marokkaanse-, dan wel Islamitische vrouwen.
Het viel mij bv al eerder op dat zoveel mannen tegen het burqaverbod waren en zijn. Die zullen ongetwijfeld Harald aan hun zijde vinden.

Vreemd dat deze lieden toch immer oorverdovend zwijgen over het lot van nogal wat Marokkaanse vrouwen hier. Lees en huiver: www.joop.nl/opinies/detail/artikel/163...

Dit is al jaren bekend, maar daar hoor je Harald Doornbos en overige hoeders/sters van in dit geval Marokkaanse vrouwen niet over. Die zien gewoon niet, of willen niet zien, dat zij nou juist moslimmannen steunen i.p.v. de strijd te steunen die vrouwen voeren tegen de onmenselijke situatie van vrouwen in de Islamtische wereld en elders.

Afijn, Zoals gezegd, was die boot daar om Marokkaanse vrouwen te steunen in hun strijd om abortus bespreekbaar te maken. Niet om zwangere Marokkaanse vrouwen die boot op te sleuren om hen te aborteren.

Dat dit, zoals achteraf bleek, volgens een bepaalde strategie ging, was niet fraai, maar het doel heiligt de middelen. En meer dan een handjevol demonstranten tegen die boot heb ik niet gezien, dus het viel wel mee met die protesten.

Wat ik met Bas (en Ellen van de Bovenkamp) eens ben, is de kwalijke rol van Liesbeth van Tongeren. Die had zich als politica buiten deze zaak moeten houden, i.p.v. zich bij Women on Waves te voegen, het spel mee te spelen en ook nog eens Rosenthal bij deze zaak proberen te betrekken.

La Vie En Rose | 07-10-12 | 15:00

Ik vind dat die boot niet moet kunnen, want stel je voor dat hakbarren even naar het westen komen en hun religie aan je gaan opdringen. Oh wacht, nee laat maar.

von sokkenstopfen | 07-10-12 | 14:54

Puik stukkie onderzoeksjoernalistiek dan.
Trieste constatering is waarschijnlijk dat dit soort dingetjes vaker aan de orde van de dag is en wel op elk niveau. En er zijn ook al tig boekjes over geschreven. www.google.nl/search?q=peter+siebelt+b... Bij extremistische splinterpartijen als bij een Groenlinks of voor mijn part SP/Partei van de Afgunst zijn we ook meteen aan het goede adres. Als men uitspraken gaat doen als "het doel heiligt alle middelen" weet je al hoe de vlag erbij hangt. Men schermt ook vaak met citaten als "Politieke macht komt uit de loop van een geweer" ( citaat Mao; www.google.nl/search?q=politieke+macht... ) Liegen, bedriegen, manipuleren, intimidatie is the name of the game. Gekweld door Ressentiment nl.wikipedia.org/wiki/Ressentiment dan wel pschopatisch gedrag nl.wikipedia.org/wiki/Psychopaat is men overal tot bereid en toe in staat. Gekweld door lastige dingen als ethische overwegingen/ respect voor een ander/ integriteit/ een geweten hebben we niet.
Had ik al gezegd dat dezen toch wel errruuuggg sociaal zijn ??
Bij dezen dan.

La Fontaine heeft het indertijd al eens verwerkt in de fabel van de schorpioen en de schildpad.
De schorpioen wil naar de overkant en vraagt de schildpad hem te brengen. De schildpad zegt dat hij denkt dat de schorpioen hem dan zal steken en dat hij dus zal verdrinken. De schorpioen zegt vervolgens dat als hij dit doet hij zelf ook zal verdrinken. Goed, zegt de schildpad ik breng je naar de overkant. Halverwege steekt de schorpioen de schildpad en vlak voor ze onder water gaan vraagt de schildpad; waarom heb je dit gedaan ??
De schorpioen antwoordt; omdat het mijn aard is.
Beide verdrinken.

said_fred | 07-10-12 | 14:34

-weggejorist-

Hard stuurboord | 07-10-12 | 14:33

@necrosis | 07-10-12 | 13:17
Erg triest dat er figuren zijn die zoiets danig verpesten ja. Hij heeft er een goede vriend aan verloren. Maar nog dringt het niet tot hem door.

doenormaal! | 07-10-12 | 14:24

@AntiSoof | 07-10-12 | 13:51
Mensen mogen beste en andere mening hebben. Geen enkel probleem maar er is ook nog zoiets als fatsoen en normale omgangsvormen en eerlijke en open discussie. Grenzen op dat vlak zijn in het verleden ruimschoots overschreden door dit heerschap en eerlijke en open discussie is onmogelijk gebleken wegens ongezond hardnekkige vooroordelen en voortdurende valse beschuldigingen, die na gesprekken voort bleven bestaan. Ergo dit heerschap is niet voor rede vatbaar. Is hem meermaals verteld en niet alleen door mij. Hij heeft daar geen boodschap aan. Triest. Zijn queeste is zinloos. Ik ben klaar met hem al vanaf het moment dat hij zich ging misdragen. Lijkt me logisch. Hij respecteert mijn grenzen niet. Ik weet niet hoe vaak ik hem dit nog moet vertellen.
In de Arabische wereld hebben ze het gebruik dat als een man drie maal tegen zijn vrouw zegt: ik wil van je scheiden, ze ook gescheiden zijn. Misschien kan GeenStijl ook zo'n regel invoeren in de huisregels dat wanneer een reaguurder een andere reaguurder drie maal (ik inmiddels al tientallen malen en anderen ook) een reaguurder melden dat ze zijn gedrag niet op prijs stellen en hij grenzen overschrijdt en hem dringend verzoeken om te stoppen en die persoon desondanks maar door blijft gaan, dat GeeStijl reaguurders dan tegen elkaar in bescherming neemt om zodoende dit soort slepende ellende en hinderlijk negatieve achtervolggedrag uit te bannen. Genoeg is genoeg. Hoe moeilijk is het om iemands grenzen te respecteren? Voor sommigen kennelijk onmogelijk. Dramgedrag dat getuigt van weinig respect en weinig fatsoen. Daar mag best paal en perk aan worden gesteld om de sfeer hier een beetje leuk en gezellig te houden en het ook leuk voor elkaar te houden.
In het normale leven, wanneer je iemand verzoekt je met rust te laten wordt daar normaal gesproken gehoor aan gegeven. Wanneer er geen gehoor aan wordt gegeven is dat verder te wijten aan de persoon die het dringende verzoek daartoe negeert en dat mag best ongezond en onfatsoenlijk hinderlijk gedrag worden genoemd.

doenormaal! | 07-10-12 | 14:14

@ristretto | 07-10-12 | 13:53
Pius doet normaal helemaal niet.

AntiSoof | 07-10-12 | 14:08

Ik zie niet echt in waarom cultureel imperalisme een probleem is als onze cultuur meetbaar beter is. En als je het daar niet mee eens bent moet je dat niet aan mij, maar aan de onderdrukte vrouwen in Marokko uit gaan leggen.

M-J | 07-10-12 | 14:01

Pius Doenormaal,.

Geweldige discussie. Weet je wat erg is? De spellingsbehoefte van een IPad.
Klaar ligt wordt klaarlicht.

Misschien is de volgende spellingcorrectie iets voor jullie:
Pius doet normaal en normaal doet Doenormaal Pius.

ristretto | 07-10-12 | 13:53

@doenormaal! | 07-10-12 | 13:47
Laat je niet zo kennen joh.
Van tegenstand groeit je geest juist. Mensen die alleen maar willen praten met medestanders zullen weinig leren. Zolang het bij een blog blijft is er toch niet veel aan de hand?

AntiSoof | 07-10-12 | 13:51

Het cultuurrelativisme is zelfs tot geenstijl doorgedrongen. Wie had dat ooit gedacht. Waarom redirecten jullie het domein niet gewoon naar joop.nl?

Trupial | 07-10-12 | 13:49

Tja Greenpeace is een kweekvijver van liegende en rellende politici. Benieuwd wanneer Didi zijn stropdas weer af doet.

funkyd | 07-10-12 | 13:48

@pius | 07-10-12 | 13:36
Ik had je een paar maanden geleden al geblokt en je dat mede gedeeld. Maanden niet op je gereageerd en jou verzocht hetzelfde te doen. En wat deed jij? Doorgaan met je negatieve manier van manifesteren, je sneue reacties op mij, je steken onder water en steeds opnieuw uitgesproken vooroordelen. Ik werd hier op gewezen kort geleden en heb je toen nogmaals dringend verzocht hier mee te stoppen en niet meer op mij te reageren.
En ik blijf het maar herhalen: Reageer s.v.p. niet meer op me. Dat is in concreto mijn vriendelijke verzoek. Het zou onlogisch zijn niet op dat verzoek in te gaan en het zou feitelijk ook negatief op je reflecteren. Stop met dit onwaardige gedrag.

doenormaal! | 07-10-12 | 13:47

Vrouwen die tegen het leven zijn kunnen nooit echte vrouwen zijn. Die moslims hebben wat dat betreft een punt. Dat ze Joden en Christenen haten is weer andere koek, want dat deugt natuurlijk ook van geen kant.

AntiSoof | 07-10-12 | 13:45


Waarom zouden marokaanse vrouwen niet de kans mogen krijgen om een ongewenst verkrachtingsvrucht weg te laten zuigen ? of doodsimpel een andere reden
helaas krijgen ze kennelijk daar de kans niet , anders zou die uitzuigboot er niet liggen, duhhhh

jan platzak | 07-10-12 | 13:40

Aba abortus.
Het is gewoon zonde.

AntiSoof | 07-10-12 | 13:38

Ze hadden er beter een bajesboot heen kunnen sturen.

Cor Rupteling | 07-10-12 | 13:37

@doenormaal! | 07-10-12 | 13:31

Misschien moet je het omdraaien en niet meer op mij reageren maar kennelijk dringt de eenvoud van die oplossing niet tot je door. Ik reageer op wie ik wil tot de moderator anders beslist.

Maar dat had ik al vaker gezegd geloof ik.

pius | 07-10-12 | 13:36

Best ernstig dit, we hebben onze waarden niet op te leggen aan Marokko

Bokito ergo sum | 07-10-12 | 13:32

@pius | 07-10-12 | 13:18
Gast, je spoort niet. Tot jou doordringen is onmogelijk gebleken. De meest elementaire omgangsvormen begrijp jij niet. Grenzen respecteer je niet en heb je te vaak overschreden. Je leeft in ontkenning. Totaal gebrek aan zelfreflectie. Hopeloos geval. Doe me gewoon een lol en wees een heer. Negeer me gewoon. Hoe moeilijk kan het zijn? Als iemand je al zo vaak heeft verzocht op te houden met waar je mee bezig bent, je je al zó lang op een negatieve manier manifesteert tegenover mij en je blijft maar doorgaan, dan is er echt iets mis met je. Wil je dat iedereen hier maar blijven laten zien? Moeten we hier nog een jaar mee doorgaan? Wees nou eens verstandig. HOUD ER MEE OP! NEGEER ME! Ik ga nooit meer inhoudelijk op je reageren omdat je onjuiste en onterechte vooroordelen over mij inmiddels ingebed zijn en een zinvolle discussie of inhoudelijke exegese van mijn tegels zinloos is gebleken en er daarom toch niet meer inzit. Begrijp je dat? Of moet ik je hier nog 100 keer op wijzen?

doenormaal! | 07-10-12 | 13:31

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:27

LOl. Dat ze zo iemand aannemen. Het Jolande sap-syndroom;)

pius | 07-10-12 | 13:28

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:22
Mijn IRL leven staat in ieder geval niet op internet...

necrosis | 07-10-12 | 13:28

pius | 07-10-12 | 13:21 Vermoeiend? De clichématige analyse die Andre Ooijer nu op Eredivisie Live geeft in de rust over de wedstrijd Ajax-Utreg is pas vermoeiend. ^^

AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:27

necrosis | 07-10-12 | 13:17 Precies, waarom naar een feestje gaan als je ook lekkor thuis in je uppie kan reaguren? Tijger! :)

AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:22

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:15

Ik weet het ook allemaal niet. Groenlinksachtige dramatiek alhier.

Vermoeiend.

pius | 07-10-12 | 13:21

Ik vind het sowieso winst dat een Groenlinkser eens openlijk kritiek uit op een islamitisch land.
Dikke winst zelfs.
Erger me nl. altijd dood aan de selectieve verontwaardiging van die linksers als het op vrouwenrechten aankomt...

Hufter | 07-10-12 | 13:18

@doenormaal! | 07-10-12 | 13:05

Ik ben nimmer vrouwonvriendelijk geweest noch heb ik je vals beschuldigd. Behalve in je fantasie dan maar die gaat wel vaker met je op de loop.

En ik reaguur gewoon op je, redelijk inhoudelijk ook nog, tot de moderator anders verzoekt of bepaalt, want dit is, zoals ik al zei, een blog.

Dus als je niet wilt dat er op je tegels gereageerd word moet je ze niet plempen. Zo moeilijk is dat niet allemaal.

Lijkt mij althans.

pius | 07-10-12 | 13:18

doenormaal! | 07-10-12 | 13:05 | + 0
Balken van 3x3 meter bestaan niet.

swassannuf | 07-10-12 | 13:17

@doenormaal! | 07-10-12 | 13:05
Ik herinner me wat over-en weer gescheld naar aanleiding van een GS-up.
Ik kan wel zeggen dat je er boven moet staan, maar dat is een beetje lastig als je mensen IRL kent, voor mij aanleiding genoeg om nooit naar zo'n feestje te gaan.

necrosis | 07-10-12 | 13:17

@Jordert. Wat een walgelijke klootzak is die god van jou als hij je geboren laat worden terwijl je niet gewenst bent en je waarschijnlijk jarenlang een miserabel leven moet lijden voordat je eindelijk plaats mag nemen aan zijn rechterhand. God van liefde, yeah right.

knutsel | 07-10-12 | 13:15

pius | 07-10-12 | 13:11
Had even een déjà vu, toen besefte ik me dat ze het tegon jou had en niet @Bakito. Precies hetzelfde namelijk: ook een stalker et cetera et cetera.
Grappig wel.

AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:15

Dat een GroenSlinkser zich schuldig maakt aan cultureel imperialisme, het moet niet gekker worden!

HoogToontje | 07-10-12 | 13:15

doenormaal! | 07-10-12 | 12:48 | + 2
Ga dan zelf wat anders doen,huilebalk.

swassannuf | 07-10-12 | 13:14

Beste Bassiehof
Volgens mij vergaderen we tot in de 2e kamer toe over besnijdenissen en over halal slachten en staan dit nog toe ook.
Dus waarom zouden wij onze ideeën niet mogen overbrengen aan Marokko zodat een groep mensen die daar abortus willen ook de vrijheid krijgen en net als in Nederland met betere geneeskundige begeleiding.
Daarnaast mogen we ons wel met de Afrikaanse landen bemoeien wanneer er honger, ziekte of rampen zijn soms voortvloeiende uit hun levensstijl. Dan zijn we goed genoeg om te dokken en hulpdiensten te sturen. Maar wanneer we preventieve info en bezorgdheid vooruit sturen zijn we niet welkom. Dan zijn we ineens bemoeials.

IQkulliku | 07-10-12 | 13:13

in voorkomende gevallen sta ik achter marokko, dit is zo'n voorkomend geval

hetluis | 07-10-12 | 13:12

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:02

Tsja. Zo word je iedere dag weer wat wijzer.

En daarvoor zijn we hier tenslotte;)

pius | 07-10-12 | 13:11

@ Gooi en smijtwerker

Terwijl het hele duurzame en groene concept al jaren inclusief alle technologie klaarlicht in Zwitserland. Tja. Die zijn een beetje rechts hè? Die zorgen goed voor hun land, natuur en mensen. Niet links, niet goed. Beter blaten over soja in Brazilië dan hier een ontwikkeling
tot stand brengen.

ristretto | 07-10-12 | 13:10

Liesbeth van Tongeren met haar zalvende schoolmeestertoontje is een van de meest onuitstaanbare, gluiperige kamerleden ooit. Maxime Verhagen en Jack de Vries kunnen nog veel van haar leren.
.
Net zo leugenachtig als ze nu acteert in deze abortusbootkwestie heeft ze jarenlang geduldig, stelselmatig gezaagd aan de poten van Jolande Sap. Al jaren DE wethouder Hekking van GroenLinks.
.
Deze leugenachtige heks heeft jarenlang in het geniep gejaagd op het fractievoorzitterschap, maar nu de gelegenheid zich voordoet geeft ze niet thuis. Verkeerde moment. Nu mag de dementerende bejaarde Bram Ojik proberen om de rotzooi op te ruimen. Daarna zal Van Tongeren alsnog proberen haar slag te slaan.
.
Ergste van alles: Women on Waves heeft hun op zich goede zaak zélf ernstige schade toegebracht met deze actie en Van Tongeren heeft daar in haar onstilbare zucht naar publiciteit gretig aan bijgedragen.

M@verick | 07-10-12 | 13:06

@necrosis | 07-10-12 | 12:59
Ach, het is een lange en vervelende geschiedenis. Deze gast weet van geen ophouden. Is een jaar geleden begonnen met zijn vriend de aap met allemaal valse beschuldigingen richting mij, beledigingen en vrouwonvriendelijke uitingen. Maar op wonderbaarlijke wijze vergeet hij dat steeds. Een week geleden nogmaals dringend verzocht me te negeren. Genoeg is genoeg. Gaat maar door deze gast. ongeloofelijk.
Zelfreflectie van nul komma nul. Balk in zijn oog van 3x3 meter. Tsja, godt kent vreemde pappenheimers.

doenormaal! | 07-10-12 | 13:05

@ristretto
Een bizarre verzameling linksfascisten in dat programma Buitenhof. Ik dacht even de zwarte weduwe te zien, maar dat was die uebercorrecte Louise Fresco. Mooi te zien hie Thieme haar probeerde dood te kijken.
.
Thieme is volgens mij ook het bewijs dat gebrek aan rood vlees mensen aggressief maakt. Zouden ze eens een Tilburgse psycholoog op moeten zetten om te onderzoeken.

gooi en smijtwerker | 07-10-12 | 13:05

Jordert | 07-10-12 | 12:48 |
Nee, het is lang niet iedereen gegeven om in vrijheid te leven. En het is vooral vrouwen in vele culturen niet gegeven om enige vrijheid te genieten, zelf keuzes te maken of zelfs maar rechten te hebben. En dus zijn die vrouwen volledig afhankelijk van de man, worden die vrouwen onderdrukt door die man en wprdt hen door die man elk recht ontnomen, in de meest letterlijke zin, dag in dag uit, jaar in jaar uit, een heel leven lang. En dus worden die vrouwen binnen die culturen op alle mogelijke manieren gebruikt en misbruikt, geeste.lijk en lichamelijk, en hebben zij alles te verdragen en uit te dragen.
Het vraagstuk van abortus raakt aan dit kluwen van machtsrelaties, is een moreel vraagstuk dat direct raakt aan bredere morele vraagstukken en daar niet uit losgesneden (excusez le mot) kan worden.
Ptettige dag verder, geniet van je vrijheid en ben prat op je hoogstaande moraal.

Schoorsteenveger | 07-10-12 | 13:05

Jackie Chiles | 07-10-12 | 11:54 | + 2 -

Heuh? De massale immigratiestroom komt deze kant op hoor, niet andersom. Ben je wel eens in de grote stad geweest?

bello | 07-10-12 | 13:04

@decadent degeneraat | 07-10-12 | 13:02
Dank u wel. Spijker, kop en raak.

vetkleppert | 07-10-12 | 13:04

@Jordert | 07-10-12 | 12:48

Ja, maar Reinaert benadrukt, dat die feiten er soms niet toe doen. Je moet een kind ook een waardig leven kunnen geven en er zijn omstandigheden, die dat onmogelijk maken.

Het heeft met verantwoordelijkheid te maken, als je niet in staat bent om voor een kind te zorgen, kun je het beter aborteren. Dan kun je het geen goed leven bieden.

Dat is een harde keuze, maar wel een rechtvaardige.

decadent degeneraat | 07-10-12 | 13:02

doenormaal |07-10-12|12:14|
U vind zich meer als een klompje cellen???

lidlbier | 07-10-12 | 13:02

Hier wil men dat het Westen zich aanpast aan de 'cultuurverrijking' en daar probeert men wat hier als 'verrijking' door de strot wordt geduwd Westerse normen en waarden op te leggen. Snapt u het nog? Nee? Mooi zo. Het groen-linkse virus heeft geen vat op u.

Bertus Betonsloper | 07-10-12 | 13:02

pius | 07-10-12 | 12:58 Stalker! Zaagselhoofd! Amoebe! Drol in de Sahara!

Ghe.

AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 13:02

Men zou meer gepepen moeten worden, dat zou al een hoop ellende schelen.
Bovendien is neuqon behoorlijk overated.

Botte Hork | 07-10-12 | 13:01

Nederland heeft altijd een vreemde blinde vlek gehad voor (linkse) activisten van gesubsidieerde (links activistische) pressieclubs, die met succes het parlement binnendrongen om daar hun activisme voort te zetten.
De gevestigde media, die zich voordoen als een waakhond van onze democratie, zouden volkomen op hun kop staan als zo'n mol niet links was.

Jan Passant mk2 | 07-10-12 | 13:00

@doenormaal! | 07-10-12 | 12:48
Die zag ik niet aankomen....

necrosis | 07-10-12 | 12:59

@Reinaert | 07-10-12 | 12:44

lol

pius | 07-10-12 | 12:58

@doenormaal! | 07-10-12 | 12:48

Het enige wat hier achterlijk is zijn jouw beschuldigingen en scheldpartijen. Ik reageer puur inhoudelijk en dat is mijn recht. Dit is een blog namelijk.

Voor zover je dat nog niet duidelijk was.

pius | 07-10-12 | 12:58

@Jordert | 07-10-12 | 12:48
Dat jij iets als 'waarheid' aanneemt, hoef je niet als 'feit' te verkopen, in ieder geval niet aan mij!

necrosis | 07-10-12 | 12:57

Bij Buitenhof nog een vreselijke drammert. Marianne Thieme is een dierenactivist en gelovige. Wat een gezellige politica hebben we toch. Thieme, van Tongeren , Weening.
Door haar gesprekspartner wordt ze keer op keer gecorrigeerd. Toch lekker doorgaan.

ristretto | 07-10-12 | 12:57

@Jordert | 07-10-12 | 12:43

Ethiek is a bitch. Wat mij betreft is een abortus de allerlaatste optie en daar ga je niet lichtvaardig mee om, maar als er inderdaad zwaarwegende argumenten zijn om het tóch maar te doen dan mag het wat mij betreft.

Abortus is al jaren een slippery subject omdat het een fenomeen is dat vele gezichten kent en er ook vele motieven denkbaar zijn die iemand kunnen doen besluiten om een abortus te ondergaan: medische, sociale maar ook economische motieven. Wat voor jou onacceptabel lijkt kan voor een betrokkene wel degelijk van essentieel belang zijn. En bedenk je ook dat je met het rigoureus verbieden van abortus de zaak weer in de illegaliteit brengt, met alle gevolgen van dien, dat moeten we dus ook niet willen.

Naar dezerzijds mening is het een onderwerp dat je bespreekbaar moet houden en niet onder het vloerkleed moet schuiven want die illegale praktijk is - letterlijk - dodelijk. Daar helpen morele hoogstandjes en loepzuivere ethiek je ook niet bij.

Abortus hoort bij het leven, wen daar maar aan, zet in op preventie, zorg voor voorlichting, doe er alles aan, maar als het dan toch niet anders kan: dan moet het maar. En dan wel op een nette, professionele manier.

Reinaert | 07-10-12 | 12:57

Ik snep die hele reis naar Marokko niet.
NL zit potdomme helemaal vol met noord afrikaanse kanslozen.
Ze hadden gewoon in het IJ kunnen blijven liggen

Pierre Lebon | 07-10-12 | 12:54

Bij verkrachtingen ben ik evenmin voor abortussen
Jordert | 07-10-12 | 12:43

Meisjes die verkracht worden door hun vader, lopen extra risico om ressessieve genen door te geven aan het nageslacht wat vaak leidt tot abnormale afwijkingen.
Nog los van het feit dat de moeder wellicht nooit van haar kind zal kunnen houden omdat er geen sprake is van een liefdesbaby.
Maar dat vind jij allemaal geen probleem?

necrosis | 07-10-12 | 12:52

doenormaal! | 07-10-12 | 12:48
Dafuq?

AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 12:51

Beste @necrosis ik benoemde zojuist de feiten. Zoek maar op internet. Google is je vriend. Ik wens je en de andere reaguurders een goede dag. Geniet van het mooie weer en van het leven. Het is niet iedereen gegeven.

Jordert | 07-10-12 | 12:48

@pius | 07-10-12 | 12:21
Zou je er alsjeblieft mee op willen houden om voor mij in te vullen hoe ik denk? Je zit namelijk op een hardnekkige manier vol met vooroordelen en voor aannames en blijft maar invullen hoe ik denk. En steeds doe je dat op wonderbaarlijke wijze verkeerd en sla je enorm de plank mis. Ieder normaal mens begrijpt dat het niet mogelijk is te weten wat een ander denkt. jij niet. Ergo, je bent niet normaal. Duidelijk? nee waarschijnlijk niet. Ongelofelijk.
Ik en een voormalig goede vriend van je hebben nu al tot in den treuren geprobeerd tot je door te dringen en je te verzoeken te stoppen om je vooroordelen aan mij op te blijven dringen. Tevergeefs. Niets dringt blijkbaar tot jou door. Hoeveel hout of zaagsel kun je in je hoofd hebben in godsnaam? Of heb je de hersens van een amoebe?
Dat je weigert te stoppen met je achterlijke gedrag, nu al en jaar lang, ondanks vele verzoeken daarmee te stoppen en mij met rust te laten, na mij al een jaar lang hinderlijk gestalkt en lastig gevallen te hebben met allemaal waanideeën, is wel het ultieme bewijs dat jij stront in je hoofd hebt en niet helemaal spoort. Fatsoenlijke mensen kennen hun grenzen en weten hoe ze op een prettige en constructieve manier met anderen om moeten gaan en wanneer ze moeten stoppen met wangedrag. Jij duidelijk niet.
STOP ERMEE! Blokkeer me alsjeblieft! Hoe vaak moet ik het je nog vragen? Die geestelijke diarree van jou interesseert mij net zoveel als een drol in de Sahara.

doenormaal! | 07-10-12 | 12:48

@Jordert | 07-10-12 | 12:43
Doe toch niet zo schijnheilig. Bijna iedereen heeft na een feestelijke avond weleens een onverstandig gepassioneerd moment meegemaakt. Maar de meeste mensen hebben daar gewoon geluk mee.
Pechvogels hebben het recht om aan dat lot te ontsnappen. En belangrijker nog: hun ongewenste nageslacht ook.
Het is ook niet alsof er een schrijnend tekort aan babytjes is.

vetkleppert | 07-10-12 | 12:47

@Reinaert | 07-10-12 | 12:39
Kop, spijker, raak ende grinnik....

necrosis | 07-10-12 | 12:44

@pius | 07-10-12 | 12:43

Pim Fortuyn zou dat nóóit doen en dat weet je verdoemd goed!

Lelukke trol da ge d'r bunt!

Reinaert | 07-10-12 | 12:44

Reinaert | 07-10-12 | 12:24 | + 1
Ik ben blij dat je het eens bent op het punt van gemakzuchtig gedrag waardoor zwangerschappen ontstaan. Bij verkrachtingen ben ik evenmin voor abortussen. Het blijft een verschrikkelijke actie. Maar ik ben het met je eens dat de mogelijkheid voor abortus er in dergelijke schrijnende gevallen wel moet zijn in Nederland. Er bestaan tal van horrorscenario`s waar de ethische grens tussen goed en kwaad moeilijker te bepalen is. Ik vind dat er in Nederland scherper gekeken moet worden naar de beweegredenen voor een abortus van vrouwen. Ik spreek veel niet-religieuzen, zoals jou vermoed ik, die het erg vinden dat abortussen gepleegd worden omdat het de vrouw of man toevallig niet goed uitkomt. Op dat punt zouden confessionele en niet-confessionele mensen meer met elkaar kunnen optrekken om het aantal abortussen in Nederland drastisch omlaag te brengen.

Jordert | 07-10-12 | 12:43

@Reinaert | 07-10-12 | 12:39

Dus als ze een roomblanke jonge meid was die verkracht was door een autochtone hoogleraar van een universiteit dan zou dat wel het geval zijn?

Mijn waarde toch;)

pius | 07-10-12 | 12:43

@De Regeering | 07-10-12 | 12:35
Mooie voorzet, maar ik kop hem niet in.
*iets over Joris en MagNie mompelen doet*

necrosis | 07-10-12 | 12:41

hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14 |
Dus nooit meer neuken voor jou.

swassannuf | 07-10-12 | 12:41

@Jordert | 07-10-12 | 12:31

Mag allemaal wel waar zijn, als ik een roomblanke jonge meid zou zijn en verkracht zou worden door een allochtonische inteeltzandneger met een IQ gelijk aan z'n schoenmaat en een strafblad langer dan alle verzen uit de Koran (ik chargeer) dan zou ik toch waarlijk niet in staat zijn 'mijn' kind de noodzakelijke aandacht en liefde te geven nadat het geboren zou zijn.

Dáár wel eens over nagedacht? Probeer het eens!

Reinaert | 07-10-12 | 12:39

Geenstijl achtige shoktactics.(?). Prima. (Eens met Bert van Henk - zie nos weblog)

Itastijl | 07-10-12 | 12:39

@ de regeering

Peter Reetwinkel is van alles op,de hoogte...

eerstneukendanpraten | 07-10-12 | 12:37

@Jordert | 07-10-12 | 12:31
Natuurlijk, en Friso deed zijn ogen open nadat hij een kus van Mabel kreeg....
Laat je nakijken, freak!

necrosis | 07-10-12 | 12:37

@Cuyahoga | 07-10-12 | 11:23

Der lopen zat producten van anale seks rond...

De Regeering | 07-10-12 | 12:35

@Jordert | 07-10-12 | 12:31
Dat is nog geen reden om met nog een paar miljard mensen extra te gaan geeuwen en stapjes zetten.

vetkleppert | 07-10-12 | 12:35

Over hypocrisie gesproken: tegen abortus maar voor de doodstraf

gooi en smijtwerker | 07-10-12 | 12:35

Wack the dog all the way...

lidlbier | 07-10-12 | 12:34

@-=PyP=- | 07-10-12 | 12:17

Misoprostol is niet erg veilig. Het is wel een mooie naam, het voorvoegsel miso betekent haat voor. Zoals in mysogynie, haat voor vrouwen.

decadent degeneraat | 07-10-12 | 12:34

@Jordert | 07-10-12 | 12:26
We zitten nog niet op het punt van overbevolking?
Volgens mij heb jij dringend een paar lesjes biologie en economie nodig.
En wat betreft dat klompje cellen, na een paar weken zie je het verschil niet eens tussen een een embryo van een mens of een varken!
#feit

necrosis | 07-10-12 | 12:33

@pius | 07-10-12 | 12:32
immers en namelijk in 1 zin? Aborteer die maar.

pius | 07-10-12 | 12:33

Bas, waarom herhaal je ongeveer 5 keer je stelling dat die muts een spelletje speelde en aandrong op een diplomatieke rel?

gemeentereiniging | 07-10-12 | 12:32

Van Tongeren probeert het principiële activisme weer wat terug te brengen bij het versalonfahigte GL als voorschot op haar partijleiderschap. En vanuit dat perspectief is het helemaal zo gek nog niet.

Een te pragmatische GL heeft immers geen bestaansrecht namelijk.

pius | 07-10-12 | 12:32

Als activiste prima maar als bestuurder??? what's next oorlog steunen ???
Hele enge lui....

lidlbier | 07-10-12 | 12:32

Na 11 weken kunnen foetussen al geeuwen en stapjes zetten. Tussen 20 en 24 weken kunnen we ze zien glimlachen en huilen. Dit is door nieuwe scans zichtbaar geworden. Tot de 24ste week mag in Nederland abortus worden gepleegd. Het is weerzinwekkend.

Jordert | 07-10-12 | 12:31

"Wat zou Nederland doen als er een Somalische Besnijdenisboot voor de Hollandse duinen zou afmeren, vroeg Doornbos zich terecht af."
Nederland zou weinig tot niets doen, want Nederland doet weinig of niets als het om het bestrijden van besnijdenis gaat, Nederland laat allerlei vormen van cultureel en religieus imperialisme toe, omdat Nederland vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst in de wet verankerd heeft en, ook als het wringt en schuurt, poogt om die vrijheden te allen tijde te handhaven.
Typisch gevalletje cultureel relativisme, Ba, het ene volledig gelijkstellen aan het andere en geen keuzes willen maken, het ene morele standpunt stellen tegenover het andere morele standpunt, en a priori vinden dat er geen mogelijkheid is om het ene standpunt van een hogere orde te achten dan het andere.
Onze multikul-samenleving is een smeltkroes van cultureel imperialisme, en we hebben geen hiërarchieën meer, zijn bang om te kiezen tussen goed en kwaad, zijn nagenoeg stuurloos geworden. Terwijl we vroeger in staat waren alle zeeën te bevaren, onvefrschrokken, en alle havens aan te doen, onbevreesd.
Die van Tongeren mag dan een spelletje hebben willen spelen, die boot heeft in elk geval een vaste koers en een bestemming, dat kan van vele politieke slagscheopen niet gezegd worden, die liggen aangemeerd en deinen enkel mee op de kabbelende golfjes die klotsen tegen de kade van de eigen veilige haven.

Schoorsteenveger | 07-10-12 | 12:29

@vetkleppert | 07-10-12 | 12:27

lol - zo had ik het nog niet bekeken;)

pius | 07-10-12 | 12:28

Achterlijk wijf. Maar ja, als je kamerlid voor GL bent, zitten er natuurlijk ook wel een paar flinken steken los...

NACademicus | 07-10-12 | 12:27

@pius | 07-10-12 | 12:21
Vrouwen die geen abortus hebben doorgemaakt hebben er ook hun hele leven last van. En hun nageslacht ook.

vetkleppert | 07-10-12 | 12:27

@necrosis we zijn nog niet op het punt van overbevolking. Wanneer het zover dreigt te komen moeten er gebruikt gemaakt worden van voorbehoedsmiddelen. Meer dan nu het geval is in vele landen. Er zijn genoeg alternatieven zodat een vreselijke daad als abortus niet nodig is. @doenormaal een klompje cellen? Je bent wel heel goed in het downplayen van het menselijk leven. Kijk je op Google Afbeeldingen maar eens op een foetus van 4 weken oud. Alles zit er al op en aan. De handen, voeten, ogen etc. Nee na de bevruchting spreek je van het wonder wat de mens heet, niet van een klompje cellen.

Jordert | 07-10-12 | 12:26

Ik schaam me diep voor zo'n achterbaks loederig 2e-kamerlid.

Iwmac | 07-10-12 | 12:25

@Jordert | 07-10-12 | 11:49

De ene abortus is de andere niet, soms zijn er wel degelijk verdoemd goede redenen aanwezig om juist wél tot een abortus over te gaan, bijvoorbeeld wanneer de dame in kwestie is bezwangerd door een naast familielid (komt in Marokko gelukkig nóóit voor), wanneer de dame in kwestie zwanger is als gevolg van een verkrachting, noem de horrorscenario's maar op.

In dergelijke gevallen mag het wat mij betreft, geen discussie over mogelijk. Wanneer iemand abortus wil laten plegen in verband met de geplande skivakantie dan liggen de zaken héél anders natuurlijk: dergelijke luxeproblemen wentel je inderdaad niet op een ongeboren kind af, dan had je maar een betere neuqtechnische timing moeten hebben. Iets met vingers branden en op blaren zitten.

Maar heel rigide verbieden? Moeten we niet willen!

Reinaert | 07-10-12 | 12:24

GroenLinks mensen gewoon negeren de komende 4 (maximaal) jaar, Bassie. Daarna zijn we er defintief van verlost.

Jopie2009 | 07-10-12 | 12:23

@vetkleppert | 07-10-12 | 12:18
Precies. We gaan mensen die tegen abortus zijn even lekker opdringen dat ze dan ook geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken want dat is sabotage van het ontstaan van leven. Jaar na jaar kinderen moeten ze kinderen baren. Zo heeft godt het bedoeld. Kijken hoe ze dat vinden. :)

doenormaal! | 07-10-12 | 12:23

@Botte Hork | 07-10-12 | 12:21

Dat zou treurig zijn, maar ik denk dat je gelijk hebt.

decadent degeneraat | 07-10-12 | 12:22

@doenormaal! | 07-10-12 | 12:17

Vrouwen die abortus hebben gepleegd hebben daar vaak nog heel hun leven last van. Dat kan je niet zo lichtzinnig en principieel afdoen tot je het hebt doorgemaakt.

Let wel, ik ben , onder voorwaarden, voor abortus maar dat het schade oplevert is een feit. Het is op zijn best the lesser evil.

De natuur laat zich niet in de maling nemen immers.

pius | 07-10-12 | 12:21

decadent degeneraat | 07-10-12 | 12:20
Wij, de bevolking niet, onze slappe besluiteloze prutsregering wel.

Botte Hork | 07-10-12 | 12:21

@Botte Hork | 07-10-12 | 12:17

Dat stel ik ook. Alleen zou een Sharia boot onze soevereiniteit aantasten. Zouden we dat accepteren?

decadent degeneraat | 07-10-12 | 12:20

@Jordert | 07-10-12 | 12:12
Heb jij wel eens gehoord van het woord 'overbevolking' en wat dat doet met mensen?

necrosis | 07-10-12 | 12:19

@doenormaal! | 07-10-12 | 12:17
Beeindiging van potentieel leven is toch favoriet tijdverdrijf? In rubber, in hormonen, voor het zingen...

vetkleppert | 07-10-12 | 12:18

decadent degeneraat | 07-10-12 | 12:16
Is niet nodig. De sharia wordt al ruim voldoende gesteund in Rotterdam.

Botte Hork | 07-10-12 | 12:17

Ik vind deze reactie van een van de actievoerders wel goed:

Wat een diepe treurigheid voor een NOS journaliste die niet ter plaatste was en zich beetgenomen voelt, zonder zich ook maar enigszins te verdiepen in achtergronden.
Voor een medicamenteuze overtijdbehandeling, die Women on Waves mag doen, is alleen een echo-apparaat nodig alsmede een dokter en de abortuspil Mifepriston. Hervoor is geen grote boot nodig, een zeiljacht is ruim voldoende. Women on Waves maakte hiervan eerder gebruik. Als de journaliste even de website van Women on Waves had nagelezen, had zij gezien dat Women on Waves met hetzelfde jacht in Spanje daadwerkelijke overtijdbehandelingen heeft uitgevoerd. Sterker nog, ook in Spanje lag het jacht voorgaand aan de actie al in de haven. Na twee oorlogsschepen in Portugal die het schip van Women on Waves beletten binnen te varen, moet Women on Waves steeds een nieuwe strategie bedenken. Kennelijk heeft de journaliste ook geen enkel idee van actievoeren. Een luie journaliste, die in Rabat blijft en alleen maar droomt over zelf op de kade staan, roept bij Women on Waves schaamrood op de kaken op ten aanzien van de Nederlandse journalistiek. Dat terwijl nu overal in Marokko dankzij de actie van Women on Waves gesproken wordt over abortus, en vrouwen ondanks een verbod hierop, toegang hebben tot informatie hoe zij zelf veilige abortus kunnen uitvoeren met het medicament Misoprostol.
Gunilla Kleiverda, gynaecoloog van Women on Waves

-=PyP=- | 07-10-12 | 12:17

@Jordert | 07-10-12 | 12:12
O godtterdegodt. Want een ongeboren foetus is al een mens? Enm je gaat een klompje cellen vergelijken met een mens? Daar wordt dus een grote denkfout gemaakt. Een klopje cellen is geen mens met bewustzijn en dus ook geen moord. Wel een beëindiging van potentieel leven maar dat is iets heel anders.

doenormaal! | 07-10-12 | 12:17

ik vraag me af, wat er gebeurt als er een Sharia boot de Rotterdamse haven binnenvaart. Daar zullen we ook niet blij mee zijn. Hoop ik.

Dit is een betere vergelijking dan een besnijdenis boot, omdat het sterk symbolisch is. Sharia rechtspraak gebeurt namelijk al achter de toonbank van vele moskeeën. Net zoals abortussen in Marokko. Dat zou net zoals de abortus boot een politiek en moreel statement zijn.
Toch is de vergelijking met vrouwenbesnijdenis in abstracte zin vergelijkbaar. Beide zaken zijn verboden in het desbetreffende land. Alleen beletten emoties dit simpele feit te doorzien.

Ik vind dat abortus een recht hoort te zijn, maar de soevereiniteit van een land staat daar ver boven. Het is waanzin, dat we Marokko gaan vragen of zie die boot willen doorlaten. Dat moet men in Marokko voor zichzelf bepalen. We kiezen geen kabinet voor het besturen van Marokko, maar voor het besturen van Nederland.

Sinds de Europese unie is het begrip soevereiniteit in onze contreien aan degeneratie onderhevig. Ik vraag me af of deze twee dingen gekoppeld zijn.

decadent degeneraat | 07-10-12 | 12:16

En dan als matroos op die boot naar iedere behandelde vrouw;Hee pssst,hoerrrrrr......
Gewoon ff aanpassen daar als matroos.

mokummer | 07-10-12 | 12:15

Ja, maar dit keer had Liesbeth gelijk, Bas !

Menno Edens | 07-10-12 | 12:14

Vier magere zeteltjes en dan denken dat je jouw gedachtengoed onder de Nederlandse vlag kan gaan uitdragen...

Parel van het Zuiden | 07-10-12 | 12:13

normanius | 07-10-12 | 11:52 | + 1
Dat vrees ik ook. Ze kijken maar zien niet. Ze horen maar luisteren niet. De WOW medewerkers bepalen hun eigen normen en waarden. Baas in eigen buik en het ongeboren kind wordt vogelvrij verklaard. Dikke middelvinger voor het ongeboren kind. Middeleeuwse praktijken. In de middeleeuwen werden onschuldige mensen immers ook om niks vermoord. Denk aan de heksenverbrandingen. AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 11:59 | + 0 Nee helaas zijn garanties er nooit. Dat ben ik met je eens. Daarom moet er nog betere begeleiding voor (tiener)moeders komen als voorbeeld. Maar het is de kans waard. Ik vind niet dat je iemand bij voorbaat al mag uitsluiten van een plek in het leven, in de maatschappij. Dat is niet aan ons mensen.

Jordert | 07-10-12 | 12:12

"Ze stuurde bewust aan op een diplomatieke rel tussen Nederland en Marokko".
Alleen daarom al steun ik deze actie.

Botte Hork | 07-10-12 | 12:09

@vetkleppert | 07-10-12 | 12:01
Ga jij braken van porno, homo's, drugs en seks dan?
Volgens mij die islamieten ook niet hoor. Ze doen er alleen nogal hypocriet over. Moeten ze niet meer doen. Leven in vrijheid heet dat. een hele opluchting en een weldaad die zij helaas nog moeten ontberen omdat ze zichzelf allemaal van die belachelijke beperkingen opleggen vanwege een stom boekje en verhaaltje dat volledig achterhaald is.

doenormaal! | 07-10-12 | 12:08

@hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14
In sommige gevallen worden er kinderen geboren met zulke genetische defecten, dat ze nooit normaal kunnen leven, en dan heb ik het niet over het Downsyndroom.
Hoe zou jij het vinden als je je hele leven gedwongen bedlegerig ben met een IQ van 120+?

necrosis | 07-10-12 | 12:07

als je in de achterkamertjes van de koning een afspraak zou maken dat alleen berbers in aanmerking komen voor abortus heb je zo een gedoogbeleid verwacht ik.

kaplaarzenverkoper | 07-10-12 | 12:05

Haar twitteraccount @GroenLiesbeth stroomt over.

fuckje | 07-10-12 | 12:04

@Mortimerr | 07-10-12 | 11:32 | + 0 -
Marokko heeft boter op haar hoofd qua invloed. Waarom moeten ze zich bemoeien met onze onderdanen van Marokkaanse afkomst. Wanneer wordt de eerste Nederlandse Marokkaan geboren met de naam pit, hek of kaas?
-----------

Ben ik volledig met je eens. En ik vind dat als mensen in Nederland willen wonen, zij zich moeten aanpassen aan de Nederlandse samenleving , waarden een gebruiken.
.
Als ik in een ander land gaat wonen vind ik het een normale zaak dat ik mij ook aanpas aan de gebruiken van dat land en zal ik niet mij ideeën en waarden aldaar gaan opdringen.
.
Maar juist door een zwak beleid van de overheid op dit gebied hebben veel immigranten het idee dat zij zich niet hoeven aan te passen in Nederland waardoor er (onnodig) allerlei (op veel gebieden) conflicten ontstaan.

Mortimerr | 07-10-12 | 12:04

@ZKH EénOog | 07-10-12 | 11:19
Dan leveren we meteen wat stenen van afgebroken moskeeën mee. Die zullen ze hard nodig hebben om hun sharia wetgeving uit te voeren. Soort afscheidscadeautje zeg maar.

doenormaal! | 07-10-12 | 12:03

Dit activisme heeft ook niks met Marokko te maken. Het is puur en alleen voor Nederlands binnenlands gebruik. Een zoveelste manier om te laten zien hoe godvergeten verantwoord, werelds en verheven wij van groenlinks zijn.
.
Jammer alleen is dat de daden hier in nederland zelf dit appeltjesgroene gedachtengoed ontkrachten. Liesbeth van Tongeren staat hier de diktatuur van het woestijngeloof wel toe. Meert de abortusboot al aan bij Kanaleneiland? Daar wonen tenslotte bijna net zoveel te verheffen dochters uit de Rif als in Marokko zelf.
.
En dan die gek van een Dorenbos. Zijn commentaar kan je ook geen domheid meer noemen, maar multicultureel activisme. Omdat alle culturen gelijkwaardig zijn, mag de een de ander niks opleggen. Maar het omgedraaide mag dan ook niet, shit for brains Dorenbos! Dan moet dat woestijngeloof ook daar blijven waar het ontstaan is.
.
En die besnijdenisboot uit Somalie, die is er al lang. Iedere dag gaan er een dozijn of wat vliegtuigen naar Egypte en andere ontwikkelde landen, waar jonge meisjes uit de herkomstlanden doch voorzien van extrahandig nederlands paspoort worden ontdaan van de ongewenste uiteinden van hun geslachtsorgaan.

gooi en smijtwerker | 07-10-12 | 12:01

@doenormaal! | 07-10-12 | 11:57
Inderdaad. Om al dat islamgedram te compenseren moeten we in Marokko nog minstens dertig jaar dramdwingen over porno, drugs, sex, homosexualiteit, enzovoort.
Maar dat kan je beter niet doen, want forcefeeden leidt tot braakreflexen.

vetkleppert | 07-10-12 | 12:01

Faciliteiten bieden is iets heel anders dan opdringen. Er wordt niemand gedwongen om gebruik te maken van deze abortusboot of een besnijdenisboot.
Het grote probleem is de ingebakken mentaliteit dat ons zo spastisch laat reageren als andersdenkenden hun mening willen delen. Verwerpelijk wordt het pas als buitenstaanders veranderingen, al dan niet met geweld, willen doordrukken in een land waarvan de bewoners hun normen en waarden in vrijheid koesteren.
In Nederland kunnen we er democratisch voor kiezen dat dit soort veranderingen al dan niet geaccepteerd worden, in Marokko is dit een iets grotere uitdaging.
Van Tongeren lijkt me hier trouwens wel haar boekje te buiten zijn gegaan. In deze rol zou zij andere wegen moeten bewandelen om een punt te maken.

crk | 07-10-12 | 12:00

Jordert | 07-10-12 | 11:49 Die stem mag je zijn, echter zal je nooit kunnen garanderen dat al deze ongeboren kinderen een menswaardig bestaan zullen krijgen. So who are U to decide what's right or wrong?

AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 11:59

Van Tongeren zei twee weken geleden:

Ik zweer (beloof) trouw aan de Koningin, aan het Statuut voor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."

Zo , dat was vast een meineed!

nu even niet | 07-10-12 | 11:58

Overigens laten wij ook haatbaarden in ons land toe om vrijuit te spreken en haat te zaaien dus ik zie niet waarom zij wel altijd alles mogen en opdringen en eisen vooral maar andersom niet. Altijd dat eenrichtingsverkeer, ik word er niet goed van. En wij schanullekes vinden dat heel normaal. Mijn godt wat een volk. Geldt voor de islamieten alswel voor ons omdat we te dom zijn om te poepen. Allemaal!

doenormaal! | 07-10-12 | 11:57

Marokkaanse prinsen zijn baas over de vrouw en linkse feministen weten alles beter en dringen hun waanideeen aan iedereen op.
De wereld is nog niet veel veranderd.

de Bree | 07-10-12 | 11:55

Stomme doos. Hoe haalt ze het in haar hoofd om daar ter plaatse te gaan vertellen dat ze abortus maar goed moeten gaan vinden? Een onderwerp dat wereldwijd nog zó controversieel is.
Marokko heeft gelijk als ze haar over de grens trappen met een briefje 'persona non grata'.
Ik wil in mijn eigen land niet door een buitenlander verteld worden wat ik hier wel en niet mag doen. Misschien is het omgekeerde dan ook redelijk.

Waarom scharen de resterende Groen linksers zich niet onder de pvdA? Makkelijk te onthouden voor ze: partij vd amateurs.

xspalm | 07-10-12 | 11:55

Ik ben ook geen voorstander van het slopen van gezonde lichamen maar als het dan toch moet gebeuren graag professioneel en medisch verantwoord.

Stroopdoos | 07-10-12 | 11:55

@de Bree | 07-10-12 | 11:47
Ja, helaas. Er zijn nogal wat landen waar men zelfs nog leeft in de tijd van voor de jaren '70. Er woont een hele grote groep mensen in Nederland die ook nog wat jaartjes moeten inhalen en dus gaan we weer gezellig met zijn alle emanciperen. Of niet... Ik vrees het laatste. wat ons wel lukte zal de islam wel weer lekker in de weg staan. Hoera! Lang leve de culturele verrijking van onze samenleving. Verlichting en emancipatie terug naar af.

doenormaal! | 07-10-12 | 11:54

Elkaars culturen opdringen is irritant. Aan de andere kant, onze beschaving bracht iedereen mobieltjes, internet, computers, vliegtuigen, ruimtereizen, gps etc. etc. Zij produceren al 1000 jaar geen fluit meer. Je hoeft niet alles te slikken van een andere beschaving, maar als ze er niet zo vijandig tegenover stonden hadden ze nu misschien een betere samenleving gehad. Landen in het verre oosten zoals Japan en Zuid-Korea hebben door zich open te stellen voor de Westerse beschaving en economie in combinatie met hun eigen monoculturele samenleving waarschijnlijk de hoogste levensstandaard van de wereld. Een groot verschil met het midden-oosten waarbij we over en weer steeds bezig zijn elkaars landen te verpesten middels kolonisatie en massa-immigratie.

Jackie Chiles | 07-10-12 | 11:54

Aandacht vragen voor het recht op legale veilige abortus mag wat mij betreft best. Ook in Marokko gebeurd dat, met vaak vreselijke gevolgen voor de vrouwen, wil je geen abortus vanwege je geloof, ook prima, maar dat is niet de doelgroep van WoW.

Zomaariets | 07-10-12 | 11:52

@ Jordert | 07-10-12 | 11:24 |
Dat is ijdele hoop mijn waarde.
Dit soort mensen zijn zo van zichzelf en het eigen gelijk overtuigd dat alles en iedereen er voor moet wijken, desnoods met bloed aan de handen.

normanius | 07-10-12 | 11:52

Wat een uitermate beschaafde reactie van de kant van de Marrokaanse regering. Persoonlijk zie ik meer in Israeli-stijl interventies bij bemoeizuchtsbootjes en gutmenschflotilles.
.
Ik zou ook willen pleiten voor meer betrokkenheid van de Nederlandse overheid. Fijn dat dit soort moraalridderende absolute waarheidsfascisten een punt wil maken, maar niet onder mijn vlag, vrind!
.
Voor WoW heb ik sowieso een vraag. Durven jullie dat schuitje ook in de Amsterdamse grachten of in de haven Urk te leggen? Iets zegt me namelijk dat er meer dan voldoende vrouwen in Nederland ook de mogelijkheid van abortus ontzegd wordt.

Parel van het Zuiden | 07-10-12 | 11:51

Baas in eigen buik! Wat vrouwen daar doen gaat niemand geen ruk aan. Als je als man tegen abortus bent moet je zorgen dat je een vrouw niet zwanger maakt. Kom op zeg, je bent er toch zelf ook bij. En bij verkrachting mort het niet meer dan normaal zijn om vrouwen te aborteren als ze dat willen.

irma zonderboezem | 07-10-12 | 11:50

Begrijp mij goed. Ik ben tegen abortus, maar er zijn extreme voorbeelden zoals @mokummer aanhaalt waar ik van vindt dat de mogelijkheid tot abortus er wel moet zijn. In gevallen van verkrachting en incest dus. Maar mij kan je niet wijsmaken dat de 30.000 abortussen in Nederland allemaal gevolg zijn van verkrachting. Dat komt door seksueel losbandig gedrag veelal. En de prijs die het kind daarvoor moet betalen is het leven. Het leven wat een geschenk is van God. Als je ziet hoe gecompliceerd en zorgvuldig het menselijk lichaam is gemaakt.. Het is een wonder en het is bijzonder ondankbaar om dat leven te vernietigen. Daarnaast vind ik dat je niet over het leven van een onschuldig kind mag beslissen. @Knutsel ik vind dat wij als maatschappij verplicht zijn om dan goede zorg voor kind en ouders te geven zodat het kind gelukkig kan opgroeien. Voor zover je van gelukkig kunt spreken in een gebroken en zondige wereld waarmee ieder in zijn/haar leven geconfronteerd wordt. @Reinaert het gaat mij niet om het opgeheven vingertje. Juist als christen ken ik mijn eigen beperkingen en zonden, maar al te goed en heb niet de illusie dat ik een beter persoon ben dan een ander. Maar dit is een kwestie van leven en dood en ik voel me geroepen om de kwetsbare groepen in de samenleving te beschermen. En ongeboren kinderen zijn erg kwetsbaar. Zij verdienen een stem.

Jordert | 07-10-12 | 11:49

En tóch heeft deze actie een hoog VOC gehalte. Derhalve +1.
Alleen al omdat het kán.

Botte Hork | 07-10-12 | 11:49

@Mortimerr | 07-10-12 | 11:45
Het was me al duidelijk uit welke hoek je kwam, hoor. Daar hoef je niet ook nog voor over "koloniaal" te beginnen.

vetkleppert | 07-10-12 | 11:49

Je eigen ideeën opdringen aan anderen is niet juist naar mijn mening en werkt toch niet in de praktijk.
Mortimerr | 07-10-12 | 11:32.
-
U is al een behoorlijk aantal jaren geleden vertrokken uit Nederland?

WizzAd | 07-10-12 | 11:48

Oh Gut, we gaan nu de jaren 70 overdoen met een abortusdiscussie?

de Bree | 07-10-12 | 11:47

@hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14
Ik ben kunstmatig onvruchtbaar, problemen mee?

necrosis | 07-10-12 | 11:47

@hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14
Doe niet zo debiel zeg!
Ja, je onderbreekt een kans op leven maar een klompje cellen heeft nog geen bewustzijn.
Abortus voorkomt juist ontzettend veel narigheid van ongewenste kinderen en kapotte levens. Kwestie van afwegingen maken en de beste keuze maken. Abortus kan de beste keuze zijn by far!

doenormaal! | 07-10-12 | 11:45

@Mortimerr | 07-10-12 | 11:32
Ja hoor. Vergelijk jij gerust even een vrouwenbesnijdenis met een abortus. Etaleer je even lekker ongegeneerd als ultieme cultuurrelativist.
-------------------------------
Het is maar net hoe je het bekijkt.
.
Abortus word door tegenstanders als moord op het ongeboren leven gezien. Dus als je het zo bekijkt is abortus erger dan vrouwenbesnijdenis.
.
Er is geen goed of slecht in deze zaak; er zijn alleen mensen die het goed of slecht vinden.
.
In ieder geval vind ik het niet juist om uit een soort misplaatst koloniaal superioriteit gevoel ideeën op te leggen aan mensen die daar geen interesse voor hebben.
.
Ik zou niet accepteren als mij bepaalde ideeën zou opleggen en ik zelf wil aan andere ook geen ideeën opleggen.

Mortimerr | 07-10-12 | 11:45

En wat Liesbeth van Tongeren betreft: ik heb er het volste vertrouwen in dat zij ook weer ritueel geslacht gaat worden in die groenlinkse slangenkuil. *handen wrijft*

vetkleppert | 07-10-12 | 11:45

ik geef Marokko groot gelijk. optieften met die boot daar. een land mag zijn eigen wetten er regels hanteren, en dat moeten ze in Nederland ook eens gaan doen. laat die boot pendelen tussen Amsterdam, Scheveningen en Rotterdam. alle zwangere mocro's verplicht aborteren! wordt t misschien weer wat met de randstad.

kaplaarzenverkoper | 07-10-12 | 11:43

Reinaert | 07-10-12 | 11:40
In de praktijk pakt dit veelal anders uit en staan ze veelal te schreeuwen in een lege woestijn. Geen mens die het hoort of er iets mee doet. Volgens velen heeft deze actie de discussie aldaar doen oplaaien. Meer kan er niet gedaan worden.

Stroopdoos | 07-10-12 | 11:43

"Wat zou Nederland doen als er een Somalische Besnijdenisboot voor de Hollandse duinen zou afmeren, vroeg Doornbos zich terecht af.".
Soms wordt ik gewoon kriegelig van kromme redeneringen die helaas voor zoveel mensen zo vanzelfsprekend zijn dat ze niet eens doorhebben dat hun vergelijking totaal de plank mis slaat.
Arbortus vergelijken met besnijdenis en dat dan ook nog een heel gelijkwaardige vergelijking vinden ook. dan heb je dus echt stront in je hoofd.
Ik vrees dat ik ook nog moet gaan uitleggen waarom. Spaar me maar ok.
Abortus is goed wanneer het plaatsvind op verzoek van de vrouw en kan een hoop ellende voorkomen. Besnijdenis is nooit goed en nooit vrijwillig.
Er is dus een verschil tussen het "opdringen van cultureel imperialisme" wanneer dit in het nadeel en wanneer dit in het voordeel (lees vooruitgang, verbetering, emancipatie) van de vrouw of van een cultuur is.
Deze vergelijking (abortus/besnijdenis) is gelijkwaardig als het vergelijken van iemand aanspreken op het feit dat hij/zij rotzooi op straat gooit en iemand of iemand aanspreken op het feit dat hij/zij rotzooi in de prullenbak gooit. Zoek de verschillen...

doenormaal! | 07-10-12 | 11:42

@Reinaert | 07-10-12 | 11:40
Er gaat geen week voorbij of we worden geconfronteerd met Marokkaans gemiemel. Mogen wij ook even?

vetkleppert | 07-10-12 | 11:42

Een leukere naam voor dat schip zou de Afdrijfboot zijn.

GnottoBlotto | 07-10-12 | 11:42

Helaas komt hier ook weer het Nederlandse 'weg-met-ons-syndroom' om de hoek wanneer we opkomen voor vrouwen die anders door een kwakzalver "leeg geschraapt" worden.
Sommige politiek correcte journo's lijken deze actie dan al bij voorbaat af te keuren zonder ook maar 1 seconde na te denken over het resultaat (discussie) wat hiermee WEL geholpen is.

Stroopdoos | 07-10-12 | 11:41

@Stroopdoos | 07-10-12 | 11:36

Aandacht vragen voor een probleem: prima. Maar doe dat dan wel op een geëigende manier en niet middels provocatie.

En ga dan ook op de stoep van het Vaticaan staan, of gewoon op een straathoek in Warschau. In onze 'eigen' Europese achtertuin zijn ook nog misstanden genoeg die de aandacht opeisen. Eigen misstanden eerst!

Reinaert | 07-10-12 | 11:40

"ik zou ook niet luisteren naar een stel kaaskoppen die even komen uitleggen wat we wel of niet moeten doen."

Waarom eigenlijk niet? Andersom gebeurt het ook.

Koninging Beatricks | 07-10-12 | 11:40

*komt opgelucht van toilet na rectale abortus van een dampende miskraam*

Botte Hork | 07-10-12 | 11:38

U mag Gaan!!

pac-666 | 07-10-12 | 11:37

@Mortimerr | 07-10-12 | 11:32
Ja hoor. Vergelijk jij gerust even een vrouwenbesnijdenis met een abortus. Etaleer je even lekker ongegeneerd als ultieme cultuurrelativist.

vetkleppert | 07-10-12 | 11:36

300.000 x illegale abortus met alle gezondheidsrisico's van dien twitter.com/bpschut/status/2539230911...
Geen voorstander van inmenging maar wanneer het om deze slachting gaat kan ik de actie wel waarderen.

Stroopdoos | 07-10-12 | 11:36

@PietGeniet | 07-10-12 | 11:26

"We"?

Als nederlandse Greenpeace -activisten- terroristen elders in de wereld optreden, wat is *mijn aandeel* daar dan aan?

Je lijkt er vanuit te gaan dat dit wederom een actie is van het dominante, kolonistische, moraliserende verdorven Westen wat overal zijn wil oplegt.

Het is een club die zich inzet voor veilige abortus ten einde verminking en dood onder zwangere vrouwen te voorkomen. De actie van WoW vind ik dubieus, maar dat neemt niet weg dat deze mensen veel leed weten te besparen.

BenBinnen | 07-10-12 | 11:35

Betaal ik daar eigenlijk op één of andere manier aan mee, aan die feministische doodseskaders?

de Bree | 07-10-12 | 11:35

@Mortimerr | 07-10-12 | 11:32 | + 0 -
Marokko heeft boter op haar hoofd qua invloed. Waarom moeten ze zich bemoeien met onze onderdanen van Marokkaanse afkomst. Wanneer wordt de eerste Nederlandse Marokkaan geboren met de naam pit, hek of kaas?

Kaas de Vies | 07-10-12 | 11:34

Altijd weer dat (Nederlands) opgeheven vingertje.
.
Wij hebben ons niet te bemoeien met die mensen en hun waarden daar.
.
Moet je even voorstellen dat er een boot voor de Nederlandse kust ligt die vrouwenbesnijdenis promoot.
.
Dat zou niet geaccepteerd worden (en terecht) en veel mensen zouden zeggen dat die mensen zich niet met onze waarden moeten bemoeien en die boot weg zou moeten gaan.
.
Verandering op dit gebied moet uit de mensen zelf in Marokko komen en als de mensen geen abortus willen is dat hun zaak.
.
Je eigen ideeën opdringen aan anderen is niet juist naar mijn mening en werkt toch niet in de praktijk.

Mortimerr | 07-10-12 | 11:32

Op die boten zijn die mannenhaters zo gedreven dat ze zelfs elkaar uit enthousiasme beginnen te aborteren.

de Bree | 07-10-12 | 11:32

Artikel 365: Misbruik van gezag

De ambtenaar die door misbruik van gezag iemand dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
-
Vind dat toch best wel van toepassing op mevrouw van Tongeren.

Freakster1986 | 07-10-12 | 11:31

Een bootje gevangon in een storm in een glas water, Bas.
Wel lekkor foebal vandaag, met als klapstuk El Clásico vanavond.

AshleyJ"Ash"Williams | 07-10-12 | 11:30

@PietGeniet | 07-10-12 | 11:26
Wij hebben in ieder geval de beleefdheid om daar niet met een miljoen man naartoe te gaan en daar uitkeringstrekkend, huursubsidie opstrijkend, sociale woning bewonend en fokpremie opstrijkend onze cultuur te gaan opdringen.

vetkleppert | 07-10-12 | 11:30

Van Tongeren had zelf geaborteerd moeten zijn, snutkol!

Echte naam7227 | 07-10-12 | 11:30

Ombouwen tot de GL euthanasie boot endoorvaren naar de haven van Utrecht.

Uw Verzekeringsadvis | 07-10-12 | 11:29

@PietGeniet | 07-10-12 | 11:26 | + 0 -
Als je zo gaat redeneren dan moeten we ook geen Westerse medische zorg meer geven aan deze mensen die er niet in geloven, zoals veel Inshallah's want... Inshallah's.

Ik ben niet pro arbortus als luxeartikel, maar ik ben niet geheel tegen arbortus, medische noodzaak en psychische noodzaak en wellicht ander goed overwogen noodzaken moet het mogelijk maken.

Kaas de Vies | 07-10-12 | 11:29

Marokko is een soevereine natie die zelf uitmaakt wie het toelaat in zijn havens of niet.

Een Minister vragen Marokko hier op aan te spreken is een toonbeeld van de hautaine naïviteit die GL eigen is en ook Sap fataal is geworden. Of het is een gevalletje wag the dog op micro-niveau.

Nog hilarischer als je erover nadenkt.

pius | 07-10-12 | 11:29

@Jordert | 07-10-12 | 11:24

Over zin en onzin van abortus zal ik maar niet met je in discussie gaan want dat wordt een heilloos debat maar ik ben het in elk geval met je eens dat 'wij' onze zelfverklaarde superioriteit niet aan derden op moeten willen leggen.

Die Godvergeten Nederlandsche schoolmeesters- en domineesmentaliteit is uit de tijd: weg met de geheven vingertjes! F*cking -CDA- -SGP- -CU- GroenLinksers!

Reinaert | 07-10-12 | 11:28

Jordert | 07-10-12 | 11:24
ook al is het van je oom die je verkracht heeft toen je 14 was....

mokummer | 07-10-12 | 11:28

Altijd betrouwbaar die GrienpiesLinksers.
Ze hadden Dbi meten sturen.

bas ooms53686289 | 07-10-12 | 11:27

Wellicht kunnen ze een abortusonderzeeboot overwegen? Waar de periscoop omgebouwd wordt tot medisch instrument om de abortus mee uit te voeren. Vrouwen dienen wel 1km van de kust te zwemmen.

Kaas de Vies | 07-10-12 | 11:26

We zouden eens moeten stoppen met het exporteren van westerse "normen en waarden", wij hebben minstens evenveel boter op het hoofd als die landen die zogenaamd minderwaardig of achterlijk zijn. Stel dat Israël hier in Rotterdam een besnijdenisboot zou afmeren. Het land zou te klein zijn. Niet dat ik vind dat abortus verboden moet worden of besnijdenis goed is, maar we zijn zo vreselijk hypocriet.

PietGeniet | 07-10-12 | 11:26

@ZKH EénOog | 07-10-12 | 11:21
Ook best. Stuur dan een grote boot vol wapens.

vetkleppert | 07-10-12 | 11:26

@Jordert. Ga jij er voor zorgen dat die kinderen een leuk leven krijgen?

knutsel | 07-10-12 | 11:26

Geen woord over de rampzalige gevolgen van illegale abortus voor vrouwen in Marokko? Jammer.

Stroopdoos | 07-10-12 | 11:25

@"een Somalische Besnijdenisboot"
Die is volslagen onnodig, want de qatkauwers hebben hier al een grote enclave. Besnijdenis wordt gewoon via de premies en zorgtoeslagen betaald door de Jan Lullen en Mien Flamoezen van Hollandistan.

Fijnstoffer | 07-10-12 | 11:25

kan die boot niet niet in het sloterpark aanleggen.

mokummer | 07-10-12 | 11:25

@Cuyahoga | 07-10-12 | 11:23

Vergissen is menselijk hè. Vooral als je geen vrouw gewend bent.

Reinaert | 07-10-12 | 11:25

En ze is nog lelijk ook.

de Bree | 07-10-12 | 11:24

Een walgelijke organisatie dat Women on Waves. Zoals Bas zegt is het irritant het opdringen van Westerse normen en waarden aan Marokko. In Nederland worden we elke dag geconfronteerd met islamitische normen en waarden en dat waarderen we terecht evenmin. Maar wat mij nog het meest tegenstaat is dat gruwelijke kindermoord door de organisatie wordt gepromoot en uitgevoerd. Er kleeft letterlijk en figuurlijk bloed aan hun handen en ik hoop dat ze inzien op welke verdorven en heilloze weg ze bezig zijn. Ook ongeboren kinderen hebben recht op leven! Evenveel recht als elk ander mens.

Jordert | 07-10-12 | 11:24

Als iedereen het gewoon bij anale sex zou houden heb je al dat gedoe niet.

Cuyahoga | 07-10-12 | 11:23

Gestolen uit het redactiepraat-geval;
All Abort!!!

Jackanders | 07-10-12 | 11:23

'In dit geval misschien wel té dun'. Dapper dat Bassie zo'n krachtig standpunt durft in te nemen.

Boyo | 07-10-12 | 11:22

@hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14

Ongewenst ter wereld laten komen is marteling...

ZKH EénOog | 07-10-12 | 11:22

Ik vind zo'n bootje maar een bescheiden tegenprestatie voor al het Marokkaanse gedram aan ons hoofd.

vetkleppert | 07-10-12 | 11:21

@hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14
Je haalt pius en Bakito van zn leven niet meer in. just let it go dude.

Godsammekraken | 07-10-12 | 11:21

@vetkleppert | 07-10-12 | 11:13

Dat doen ze daar post-nataal, als weer eens blijkt, dat ze veel meer jong bij elkaar geneuqt hebben, dan ze kunnen onderhouden/voeden in die zandbak.

ZKH EénOog | 07-10-12 | 11:21

Wil Joke van Kampen contact opnemen met W.v.O.?

davidman | 07-10-12 | 11:21

Voor van Tongeren geldt hetzelfde als voor Samsom:
Je kan een politicus wel uit het terrorisme halen, maar je kan nooit de terrorist uit de politicus halen.

Cuyahoga | 07-10-12 | 11:20

Sneue zweefteef probeert rel uit te lokken en schiet zich daarbij in eigen voet: mooier kunnen we dit verhaal niet maken dunkt me.

Niemand is hiermee gediend, de ongewenst bezwangerde vrouwen in Marokko in het bijzonder, die groep wordt de komende tijd extraspeciaal in de smiezen gehouden.

Over het paard getilde aksievismesoosjalist, ga koken! Trut.

Reinaert | 07-10-12 | 11:20

Als westerlingen zich gewoon met zichzelf bemoeien, en wij de Marokkanen, IN MAROKKO, in hun eigen sop gaar laten koken, heeft niemand toch problemen?

Gewoon oprotten met die abortusboot daar, dan behouden wij namelijk ook het recht om moskeeboten, halalslachtboten en (vrouwen)besnijdenisboten uit onze havens te weren.

De enige boot die ik hier nog wil zien aanmeren met eindbestemming Marokko, is het remigratieschip.

ZKH EénOog | 07-10-12 | 11:19

Van Tongeren is een goede leerling van Samsom.

BroodenSpelen | 07-10-12 | 11:19


hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14 |
Eerwraak is moord. Wist u dat?

irma zonderboezem | 07-10-12 | 11:18

Abortus is goed tegen de overbevolking en aldus duurzamer dan alle zuurzaamheid tesamen.

vetkleppert | 07-10-12 | 11:18

@hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14

Kssstt, ga jij maar weer plastic foetussen door brievenbussen schuiven dominee Dorenbos.

BenBinnen | 07-10-12 | 11:18

@hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14 | + 0 -
Dan is neuken de medeplichtige.

Kaas de Vies | 07-10-12 | 11:15

Waarschijnlijk heeft Marokko geen enkel bezwaar tegen een abortusboot zolang er maar christenkindjes geaborteerd worden. Vandaar dat ze met alle égards en met behoud van hun inventaris Marokko mochten verlaten.

robert1 | 07-10-12 | 11:15

"En dat daarom niet alleen de autoriteiten, maar ook alle journalisten waren voorgelogen,"

Dat laatste is ook niet zo moeilijk aangezien er geen kritisch zelf nadenkende journalisten meer bestaan.

Kaas de Vies | 07-10-12 | 11:14

-weggejorist-

hüsnü & müsli | 07-10-12 | 11:14

Er is nog een oud-Greenpeace oproerkraaier die nogal een handje heeft van overdrijven en zijn Grote Gelijk boven de feiten plaatst. Helaas is hij, zeker na de laatste dagen, iets relevanter in de Nederlandse politiek.

Godsammekraken | 07-10-12 | 11:14

Als ze ergens dringend aborti nodig hebben...

vetkleppert | 07-10-12 | 11:13

Ik denk dat bepaalde hoge bestuurders ook tegen de abortusboot zijn, hoe meer kinderen, des te beter.

If you catch my drift, Bas. Ik had een ander verhaal over een diplomatieke rel in wording verwacht.

Kaas de Vies | 07-10-12 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken