Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opa en oma ZWAAR DE LUL in bejaardenhuis

zelachtwantzecasht.jpg Troikaatje van Consumentenbond, Televaag & PVV hedenmorgen. Eerstgenoemde komt met een onderzoek waaruit blijkt dat ouderen massaal opgelicht, belazerd en bekocht worden in verzorgingstehuizen, Televaag schreeuwt dat resultaat van de voorpagina en Geert & Fleur twitteren in alle vroegte over het debat dat ze er over hebben aangevraagd. Doorzichtig als de huid van een hoogbejaarde. Maar misschien dat er met dit teamwork wat kont gewassen geschopt kan worden in de verzorgingshuismaffia, waar graaiende grootverdieners (1) het pensioentje van opa en oma opstrijken terwijl ze prijslijstjes maken voor alledaagse dingen waar de oudjes voor moeten dokken. Kleding wassen? 120 euro. Kleding merken? 145 euro. Ommetje in de tuin met een begeleider? 25 euro. Ommetje in de tuin met een begeleider uit een hogere inkomensschaal? 50 euro. Jep, het gaat geweldig in de ouderenzorg, waar prestige, graaigedrag en winstbejag met elkaar wedijveren wie opa en oma het hardst kan beschimpen en vernederen. Waar zijn in godsnaam de kinderen en kleinkinderen van hoogebejaarden om dit te stoppen? Oh wacht. Terwijl de Consumentenbond in de loopgraven moest om de verplichte prijslijstinformatie los te krijgen, maken die zich per Volkskrant druk over belangrijkere zaken: het gebrek aan medisch specialisten van allochtone afkomst. Niet omdat die bovengemiddeld goed zijn in hun werk of zo, maar omdat er tussen Nederlandse artsen en patiënten heel vaak een taalbarrière is. En dát moeten we pas echt niet willen.

Reaguursels

Inloggen

@Miep Scharensliep | 05-10-12 | 20:04: Alle voorbeelden die je geeft eensch hoor. Het begint ermee dat we eens goed moeten gaan bedenken wat er in het basisbpaket zou moeten zitten. Het ommetje zit daar zeker bij, maar gewoon fysiek gezien kan je niet met elke bewoner elke dag 2 uur in de tuin gaan wandelen. Vooral niet als ze dementie hebben. Wat dan?

Bubba | 07-10-12 | 21:24

Gewoon stoppen met mensen koste wat kost in leven te houden. Oude mensen gaan dood, fact of life. In het verzorgingshuis waar mijn oma zit krijgt iedereen standaard bloedverdunners. Ze zullen maar een natuurlijke dood sterven, onacceptabel natuurlijk!

wazakzegguh | 06-10-12 | 11:46

dan toch maar pvv stemmen. maar wordt massaal op de graaiers van de vvd gestemd. en departy voor de alochtonen. dan krijg je deze ellende eigen schuld dikke bult dan maar he.

holtyre | 06-10-12 | 09:44


... verder ben ik van mening , dat Nederland ziek
en verziekt is.

vanvandaag | 05-10-12 | 22:55

probleem is bijna opgelost:

we moeten (nu en straks) werken totdat we er dood
bij neervallen.

vanvandaag | 05-10-12 | 22:53

Ok, ik snap het, dit is niet goed, alle zorg in en om het bejaardentehuis zou gratis moeten zijn, 1 tarief voor iedereen, ervan uitgaand dat iedereen die daar zit, onder een bepaalde loonhoogte zat, voor de hele maand, alles inbegrepen.

Menno Edens | 05-10-12 | 22:42

Drion pil is gratis zeker?

DSM IV: 302.89. | 05-10-12 | 20:35

Mira50 | 05-10-12 | 19:38 |
Prima comment. Als ik je meer plussen kon geven zou ik het doen.
Er wordt zo vaak gezegd dat de ouderen van tegenwoordig goed in de slappe was zitten. Dat geldt zeker niet voor iedereen.
.
Bubba | 05-10-12 | 18:18
Een ommetje maken met een patient die geen bezoek krijgt (om wat voor reden dan ook) lijkt mij een onderdeel van het basis zorgpakket. In het gevangeniswezen mag je nog luchten op kosten van de belastingbetaler (want bewaakt).
Zelf wassen is soms geen optie. Velen proberen dat de eerste weken maar als je met incontinente mensen te maken hebt is dat vaak geen optie meer. En dan zit je vast aan de absurde tarieven (en aan het zoekraken van kleding en het uitlenen van kleding).
Een verpleeghuis dat z'n patienten tot laat in de middag in hun natte kleren laat zitten, misschien 1 keer per week een douchebeurt geeft en voor de rest het uiterlijk voorkomen (vaak de enige waardigheid die de patient nog rest) schandelijk veronachtzaamt moet bij mij niet met lijstjes met 'kostprijzen' voor extra's aankomen. Het is een graaicultuur over de ruggen van hulpeloze mensen en wanhopige families.

Miep Scharensliep | 05-10-12 | 20:04

Goed dat GeenStijl dit zo in het licht brengt. Hulde en bedankt van Rossem.

AntiSoof | 05-10-12 | 19:59

Tegen 'kostprijs' extra diensten aanbieden is nog tot daar aan toe, maar vergeet niet dat een oudere die opgenomen is in een verpleeghuis zijn AOW op ongeveer 250 euro per maand na, reeds kwijt is.(En bij een pensioen ook daar een groot gedeelte van)
Er bestaat een heel grote groep ouderen die uitsluitend AOW ontvangen; met 250 euro per maand al deze extra's betalen (inclusief een koekje of een winterjas, tandarts, bril )is dus bepaald geen luxe.
Niet elke oudere is een babyboomer!

Mira50 | 05-10-12 | 19:38

We bedenken met zn allen dat er weet niet hoeveel moet worden bezuinigd en wat er uit de subsidie van de overheid betaald kan en MAG worden. Toch niet raar dat je dan tegen kostprijs extra diensten aanbied? Ommetje door de tuin 25,- ? Daar kan ik niet eens een pool voor in dienst nemen. En als de familie nu eens niet te beroerd was om dat ommetje te maken..

Zelfde geldt voor het wassen en merken. Je mag dat best zelf doen als familie hoor. Maar daar zijn de meeste te beroerd voor. En waarom zou je niet hoeven betalen als je in een tehuis zit voor een stomerij, de kapper of voor digitale televisie? Dat moet ik nu toch ook?

Tis wat anders als je erop uit bent om winst te maken en de mensen uit te zuigen (zoals de wasserij in het voorbeeld..) maar wij bieden aan tegen kostprijs, dat is toch niet raar?

Bubba | 05-10-12 | 18:18

Toen mijn dementerende vader naar een verpleeghuis moest zijn de schellen van mijn ogen gevallen. Ik was wel eens in zo'n huis op bezoek geweest en ok, het ruikt er naar tenenkaas en spruitjes, maar ik zag opgewekt personeel en over het algemeen redelijk verzorgde, blije oudjes. En toen kwam de eigen ervaring...
.
Niets kan je voorbereiden op zo'n ontluistering. Je gaat bij je vader op bezoek en het is 3 uur in de middag. Daar zit ie dan. Ongewassen, ongeschoren, in kleding die niet van hem is of nog steeds in zijn pyama. Personeel is er nauwelijks te vinden want vier keer in de week is er staf-overleg of zijn de dames en heren net even pauzeren. Geen gebrek aan allochtonen overigens. Kwieke jonge meisjes die je vader van in de tachtig heerlijk bij zijn voornaam noemen en verder onverstaanbaar kwekken. Zo'n wichtje heeft hem ook op zijn laatste dag vastgebonden en geweigerd om een arts te roepen. Ze had niet in de gaten dat hij zo benauwd op de longen was en aan het sterven. Ze vond hem zo lastig....
.
Voor de meest basale voorzieningen wordt extra gerekend. En heftig.
Kleding wassen, kleding merken. Pedicure. Kapper. Rondje lopen. Het kost je enorm veel geld om je naaste te laten verzorgen en dan nog gaat het gigantisch mis. De kleding raakt ondanks het merken zoek of wordt 'uitgeleend' aan anderen die minder kleding hebben. Voor een rondje nagelknippen kun je geen gezin een week voeden. Het is heel goed dat er aan de bel wordt getrokken. Er is een enorme graaicultuur in de zorg en de ouderen worden de dupe.
Mijn vader heeft twee jaar in dat huis gezeten en iedere dag dat een van ons er was hebben we van dichtbij gezien hoe een systeem faalt. Hoe een oude man werd beroofd van zijn waardigheid. Door autochtonen en allochtonen. Door bureaucraten en gefrustreerde artsen. Door mensen-mensen en knutselende vrijwilligers die ogen sluiten voor werkelijk leed. Door politici die geen ene malle moer willen weten van hetgeen zich in zo'n verpleeghuiskamertje afspeelt.

Miep Scharensliep | 05-10-12 | 18:01

Wat hebben onderwijs, bejaardentehuizen, woningbouwcorporaties en zorgverzekeringen met elkaar gemeen?
a) Het zijn instellingen die ten algemenen nutte zijn
b) We hebben er sinds 2 decennia "marktwerking".
c) Het grote graaien bestaat er nu ongeveer 2 decennia
d) 4 bovengenoemde instellingen zijn achteruitgehold de
laatste pakweg 20 jaar
e) a,b,c en d zijn alle vier goed.

daytripper | 05-10-12 | 16:27

Vreemd,dat de oplossing alleen maar gezocht wordt bij kinderen, kleinkinderen en familie.
En zelfs bij goede buren.
Dat werkt namelijk alleen maar, als je die hebt.
Ik heb ze niet en zou.... als ik niet meer voor mezelf kan zorgen.... overgeleverd worden aan de grote graaiers.
En als het tegen zit, zou ik dan bij ziekte ook nog es behandeld moeten worden door een allochtoon?
Ik kan jullie voorspellen..... dat gaat niet gebeuren.
Echt niet.

Schietmijmaarlek | 05-10-12 | 16:07

Het zou een stuk beter gaan met aan de top van de bejaardenpakhuizen uitsluitend gerontologen en managers van NW-allochtone afkomst en aan de bedden (vanwege optimale communicatie) uitsluitend autochtone verplegers en hulpjes. Vergrijzingsprobleem opgelost door multiculturele verrijking. Dat moet toch te regelen zijn?

WirMachenMusik | 05-10-12 | 16:01

Ja hallo d'r lopen daar 700 graaimanagers rond. Waar denk je dat die van betaald worden een geldboom?

Andersom dag | 05-10-12 | 15:51

Ja,maar wacht even, de meeste bejaarden stinken gruwelijk en wauwelen bijna of geheel onvoorstelbaar over alles wat ze zien en tegenkomen, dus die tarieven kloppen wel hoor!

Menno Edens | 05-10-12 | 15:16

Allemaal de schuld van de SP..

Slipsnifter | 05-10-12 | 14:57

Dit hoort nu eenmaal bij de steel en graai cultuur.Maar geef niet de SP de schuld!

kweetitwel | 05-10-12 | 14:38

We gaan toch binnenkort allemaal dood. Als Fukushima reactor 4 instort door een aardbeving dan wordt de hele wereld bestraald met Cesium 137. Al onze problemen zijn dan in een klap opgelost. Geen mensen, geen problemen.

JoranVanderdood | 05-10-12 | 14:27

@Fr3bzY | 05-10-12 | 14:12
Dat soort verhalen hoor je vaker ja..
En waag het niet om er iets van te zeggen, want dan ben je uiteraard een smerige rascist en word je er alsnog uitgewerkt.

Slipsnifter | 05-10-12 | 14:21

@Slipsnifter dan zal ik maar niks zeggen over het beter gooi en smijtwerk door onze 'gekleurde' medelanders wat ik regelmatig tegenkom op de psychogeriatrische afdelingen (waar ik ook regelmatig werk)...

Deze medelanders zijn dan niet geschikt bevonden om op een normale afdeling te werken en komen dan terecht op de 'dementen' afdelingen... waar ze alles kunnen doen zonder dat iemand er naar omkijkt... blauwe plekken ? oh dat komt door de bloedverdunners... en waar die gouden ring van oma nou gebleven is ? tja, die zal ze zelf wel kwijtgeraakt zijn...

Fr3bzY | 05-10-12 | 14:12

@Fr3bzY | 05-10-12 | 13:58
Maar die managers pakken wel mooi een vette bonus omdat ze weer lekker hebben bezuinigd.
Zo werkt het tegenwoordig, helaas.

Slipsnifter | 05-10-12 | 14:07

"BABYBOOMERS DIE ONS DEZE ELLENDE HEEFT BEZORGD" Waar SLAAT dit op!!! Wat een tokkie gelul -IQ 50 gezwam (meer dan debiel dus).Als de zgn. babyboomers er niet waren geweest was jij er niet geweest, had je je pens niet zo vol kunnen vreten en je handje ophouden voor je niks doen, en vrij je jointje lopen blowen en je eigen hersentjes kapot snuiven, en op 35 jaar al Kosakov verschijnselen hebben.Waar! Babyboomers hebben TEVEEL hun best gedaan als je het resultaat ziet van hun nazaat,daar moeten hun nu voor bloeden.

L.M. | 05-10-12 | 14:06

@swassannuf | 05-10-12 | 13:44
Je moet toch een beetje snel naar je buitenlandse vakantiehuisjes kunnen rijden, anders kost het zoveel tijd..

Slipsnifter | 05-10-12 | 14:05

wat ook een heel groot probleem is (ik ben zelf actief in de zorg) is dat wanneer het personeel klaagt over de wantoestanden bij de 'hogeren' je 9 v/d 10 keer 'eruit' wordt gewerkt met allerlei kutsmoesjes

Mooi voorbeeld vanuit de thuiszorg...(eigen ervaring)

Je komt op kantoor, je krijgt je route, je bekijkt de route en omdat je weet wat de afstanden zijn weet je ongeveer wat de reistijden zijn.
Waar het op neer komt is dat de planners de reistijden berekenen aan de hand van computersoftware en niet aan de hand van realiteit.
Zo had ik dus een route waar ik minimaal 1,5 uur moest rondtuffen op mijn fietsie (vanwege de onlogische volgorde van te helpen cliënten)Ik kreeg hiervoor 25 minuten reistijd in totaal voor gehele route. de tijd die ze hiermee 'winnen' wordt opgevuld met extra te helpen cliënten. Ik had dus gemiddeld 1,5 minuten om van client naar client te fietsen.

Daar heb ik dus over geklaagd en nu proberen ze allerlei 'randzaken' te verzinnen om me weg te krijgen... want tegenspraak wordt niet gewaardeerd.

uiteraard zijn de ouderen hier de dupe van. Mensen horen bv 30 minuten zorg te krijgen maar krijgen maar 5 minuten omdat ik me de tyfus moet haasten om toch nog de hele route voor 23:00 af te krijgen.

resultaat : boze cliënten, overbelast personeel, en managers die in een deuk liggen.

Fr3bzY | 05-10-12 | 13:58

Directeur van een van de zorginstellingen in Dordrecht komt met de Porsche naar zijn "werk" scheuren.

swassannuf | 05-10-12 | 13:44

Met een cursus straattaal op de medische faculteiten kom je al een heel eind.

swassannuf | 05-10-12 | 13:42

@Oppergodin | 05-10-12 | 13:11
Eerst 4 jaar wachten, want deze gladjakkers zullen hun tijd wel uitzitten.
En als we over 4 jaar nog mogen stemmen krijgt die partij toch geen poot aan de grond in het politieke wereldje.
Forget it.

Slipsnifter | 05-10-12 | 13:29

Inderdaad dit is wat het volk wilde. Want de Media hebben het volk precies laten weten wat ze moesten denken en stemmen. Een kudde van slaven. Helaas.

waarzeggertje | 05-10-12 | 13:28

Privatiseren en marktwerking werkt zo goed joh. Daar moeten we nog meer van hebben. Zo heet het toch in de liberale kerk ?

Bigi Bana Boy | 05-10-12 | 13:19

-weggejorist-

Oppergodin | 05-10-12 | 13:11

@AshleyJ"Ash"Williams | 05-10-12 | 12:33
Nogmaals; redelijke eisen stelling aan aanpassingen richting het doelland is allcohtonenhaat?

Dat je een humorloze klootzak bent die ik nog niet eens uit zou pissen als je in de fik zou staan is niet van belang. JIJ roept iets doms, nou mag je je eigen debiele mening verklaren.

dlseth_ | 05-10-12 | 13:02

niemand heeft op de pvv gestemd dus dit is wat het nederlandse volk wou. dus niet jankie jankie doen.

creatin | 05-10-12 | 12:38

@dlseth_12:27
En waar bemoei jij je nou weer mee? Moet je geen afgezaagde grap makon over een waxinelichtje of meer van die zij? Je weet overduidelijk niet waar ik het over heb dus gelieve gewoon je waffol houden. Haha een Didi en Mark grap to top it off haha jij bent er origineel. Haha.

AshleyJ"Ash"Williams | 05-10-12 | 12:33

Mw. Jansen werkt op de financiële administratie van een grote zorginstelling.
Toch liggen dingen niet zo eenvoudig. Vaak zijn de mensen niet meer goed bij de tijd waardoor het niet uitkomt op een simpel blokje om. Vaak zijn mensen incontinent of hebben ze een aandoening waardoor er wel verpleegend personeel mee moet voor deze wandeling.
Geloof mij de kinderen willen vaak niet de vuile onderbroeken van hun ouders wassen, aangezien dit vaak zeer vieze was is. De zorginstelling waar ik werk berekend € 40,80 voor een maand was. Ga er dan vanuit dat je personeelkosten hebt een machine, water, electriciteit, wasmiddel opvouwen strijken merken.
Vaak is het merken van linnengoed duur omdat mensen op een dwaalsysteem zitten en deze wasmerkjes zijn lastiger aan te brengen in de kleding. Wel moet ik toegeven dat er nog steeds veel geld verkwist wordt in de gezondheidszorg.

Mw. Jansen | 05-10-12 | 12:29

Maar goed, we hebben dus veel meer niet-westerse allochtonen nodig volgende de azijnbode.
En veel meer EU natuurlijk, maar da`s logisch.

Slipsnifter | 05-10-12 | 12:29

@AshleyJ"Ash"Williams | 05-10-12 | 12:24
Redelijke eisen stellen is allchtonenhaat..?

Hallo Diederik.. Kan Markje een beetje pijpen of niet?

dlseth_ | 05-10-12 | 12:27

Binnenkort krijgt elke 65+ er een brief van de GGD. "U kunt u pil van Drion ophalen op de eerste maandag van de maand na uw 65e verjaardag" Lijkt mij qua kosten/baten wel een goed idee. Langer doorleven op kosten van de maatschappij is diefstal.

vikingchild | 05-10-12 | 12:26

@ENDP 12:11 Je hoeft niet op elk toppik je allochtonenhaat te ventileren hoor. We weton het nu wel, grote jongen.

AshleyJ"Ash"Williams | 05-10-12 | 12:24

Groot tekort aan allochtone artsen en dus een taalprobleem vooral bij pathologie. huh?????

antilinks | 05-10-12 | 12:18

En allochtonen die na 25 jaar uitkering alhier nog geen Nederlands kunnen spreken mogen van ENDP uitgezet worden. Maar dat mag vast niet van Diederik...

eerstneukendanpraten | 05-10-12 | 12:11

Oud zijn is gewoon een straf geworden in dit zieke tyfusland..
Criminelen worden behandeld als helden, de bejaarden die dit land hebben opgebouwd na de oorlog worden behandeld als zware criminelen.
Ziek, zieker, nederland.

Slipsnifter | 05-10-12 | 12:11

@ Reinaert | 05-10-12 | 11:58 | + 0 -

Wie wordt daar beter van? Volgens mij organiseer je daarmee nou net de systeemhaat waardoor niemand nog zin heeft om de handen uit te steken als hij/zij geen 'dienst' heeft.

Leuk dat jij het naar de zin hebt gehad in je diensttijd, maar volgens mij veridealiseer je het een beetje. Sommigen hebben in dienst wat geleerd, anderen niet, sommigen zijn er betere mensen geworden, anderen niet.. Maar wie er als klootzak in ging, is er vermoedelijk gewoon als klootzak uitgekomen / is binnen twee weken terug gevallen in het oude patroon.

De zorggraaier van nu is de dienstplichtige van toen, die 17, 18-jarigen die jij de sociale dienstplicht in wil sturen heeft dit niet bedacht noch veroorzaakt.

Sjors W. | 05-10-12 | 12:06

@ van Rossum
U bent zeker tijdens of net na de oorlog geboren. Die generatie vinden het heel raar om ook maar iets te doen voor zijn/haar eigen ouders/

toetanchamon | 05-10-12 | 12:05

@Air van Boven Dorens | 05-10-12 | 11:57
Of een nationale waxinelichthouder gooi dag...

Ing. eslapen | 05-10-12 | 12:03

@ TeeJee | 05-10-12 | 11:27

@ fifi23 | 05-10-12 | 11:55

Zijn wij nou de enige die 'm inderdaad zien??? Hahaha...

Patient: Ik voel me niet goed, dok...
Dokter: Kang-kir! Isj niet goed!
Patient: Kanker?! O noes...
Dokter: Wollah. Je weet zellef.

wasbeer1860 | 05-10-12 | 12:02

@vetkleppert | 05-10-12 | 12:00

Dat je eigenwijs bent wist ik al ;-)

Reinaert | 05-10-12 | 12:02

Je ouders een instelling in durven duwen, breng die discussie eens los. Ga niet lopen huilen op de mensen die dat doen wat eigen kinderen/familie niet willen doen. Zorgen voor de shit van een ander daar wordt al eeuwen geld aan verdient.

toetanchamon | 05-10-12 | 12:01

Reinaert | 05-10-12 | 11:58 |
Moet je vooral proberen.

vetkleppert | 05-10-12 | 12:00

Dit wordt komende week wel weer recht geluld. Over 2 weken zijn we het vergeten en maken we ons druk om het volgende tenenkrommende feitje.
Nederland, prachtig paradijs voor idioten en krankzinnigen.

Randvoorwaarde | 05-10-12 | 11:59

@vetkleppert | 05-10-12 | 11:48

Dat soort gedrag ken ik nog wel uit m'n diensttijd. Daar had men destijds 146 Werktroepencompagnie voor. Zandzakken vouwen, jerrycans vullen, tentkachels poetsen: allemaal héél afwisselend werk. En dat onder de bezielende leiding van kader dat in de Gulag niet had misstaan.

Gewoon een kwestie van "motiveren". Werkt feilloos.

Reinaert | 05-10-12 | 11:58

@ das_Freudenmädchen | 05-10-12 | 11:51 | + 1 -

Je kunt er mooi lullig over doen, maar vroeger, toen iedereen nog wel eens verplicht om 08.00 uur aanwezig moest zijn om een greppel te graven en die vervolgens de dag erna dicht te gooien, toen leverden WIJ HET LAND nog kloeke fiere stoere mannen en vrouwen af.

De generaties die nog in dienst hebben geleerd wat echt werken is, die zouden het zorgbestel nooit zo uitkleden, die zouden hun ouders nooit zo laten verkomme... eh... shit.

Sjors W. | 05-10-12 | 11:57

Tegen de tijd dat je je eigen reedT niet meer kunt afvegen koop je een buks en schiet je iemand aan flarden. Dan verdwijn je voor de rest van je leven in de bajes en heb je het beter dan in een verzorgingstehuis.
-
triest maar waar...

Air van Boven Dorens | 05-10-12 | 11:57

Intussen zijn de zorgkosten voor een 65-plusser ongeveer 3x hoog als van jongere mensen.
Hmm, ik zou menen dat de oudjes ook zelf wel eens aan hun demografische verantwoordelijkheid mogen denken...
Straks zitten we met een grijze dakduivenpopulatie waar de honden geen brood van lusten. Hoppa, eigen initiatief opa!

Ratzinger | 05-10-12 | 11:57

Een taalbarrière, ach gut toch. Misschien een klein beetje energie stoppen in het leren van de taal in het land dat je voedt, verzorgt en huisvest. Ondankbare honden!

Vindefin | 05-10-12 | 11:56

Beetje offtopic, maar dikke lol in dat volkskrant artikel:
.
" Een ballerig accent is dan geen probleem, een Arabisch wel. Zelfs als er grote tekorten zijn, zoals bij pathologie bijvoorbeeld, wordt een westerse immigrant gehaald, een Fin of zo.'
.
De redacteur is wel heel erg wereldvreemd als hij niet weet dat Fin in Nederland ook nog iets anders is dan een Inwoner van Finland!!! :-)

fifi23 | 05-10-12 | 11:55

Verhuftering van de maatschappij kent geen grenzen. Waarom kunnen de egomaniacs van deze tijd niet voor hun eigen moeder en vader zorgen en zelfs oma en opa. Dit zijn de mensen die jou het leven gegund hebben en bloed, zweet en tranen in je gestoken hebben en de meeste van ons betalen dat terug door ze in bejaarden tehuizen te stoppen?

It's a sad world.

Polska | 05-10-12 | 11:54

@de Bree | 05-10-12 | 11:47

Ouders in huis nemen? Lees en huiver:

"Uit het recente besluit van de Staatssecretaris van Financiën 6 januari 2011, DGB2010/06643M blijkt echter, dat er een lelijk addertje onder het gras zit. De bepaling leek primair bedoeld voor schuldvorderingen, maar blijkt nu ook te gelden voor verhuur van woningen door kinderen aan ouders. In het genoemde besluit wordt namelijk ineens gerept over een huurvergoeding van eveneens 6% bij verkoop onder voorbehoud van huur. Verkoopt een ouder zijn huis aan een kind om deze vervolgens te gaan huren, dan moet er tenminste 6% van de waarde van de woning worden vergoed, althans zo is de mening van de Staatssecretaris. Aangezien deze bepaling ook geldt voor gesplitste aankopen, zou het betekenen dat bij verhuur van kinderen aan hun ouders altijd 6% huur berekend moet worden, ondanks het feit dat een lagere huur mogelijk echt markconform is."

Dan mogen de ouders dus 6% van de WOZ-waarde van *jouw* woning als jaarhuur ophoesten. Bij een Vinex-hut van €300.000 is dat dus € 1.500 per maand. So much for inwonende ouders. En naar mijn weten is dit "probleempje" nog steeds niet gerepareerd.

Reinaert | 05-10-12 | 11:54

@durfniet | 05-10-12 | 11:49
Jong, alleen het CBS hanteert de correctie definitie van 'allochtonen' ten bate van enigzins minder-negatieve cijfers over misdaad. Voor de rest van Nederland geldt; allochtonen zijn gewoon marokkanen en/of moslims.

Wat de VK wilt is weigerartsen die vrouwen laten doodbloeden want 'vrouw ies haram'. Dat is cultuur en daar moeten we respect voor hebben. Dat oma 150 euries mag neertikken voor een paar labeltjes van een cent in haar kleding is het probleem niet. Oma is waarschijnlijk zo'n kapitalistische PVV hoer, dus die verdient niet beter...

dlseth_ | 05-10-12 | 11:53

Ach, dan de jeugd. De leerlingen van t'Kofschip in Hoogeveen wordt verzocht niet meer op de fiets naar school te komen omdat er geen geld is voor een respectabel fietsenhok. Het zou toch anders moeten.

Normpje | 05-10-12 | 11:53

@Reinaert
Precies.
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen om kinderen uit te leggen dat ze gvd vooral productief dienen te zijn.
Daar komen ze niet vanzelf achter namelijk.

das_Freudenmädchen | 05-10-12 | 11:51

Losgaan over 'graaiende grootverdieners' in verzorgingstehuizen is één. Er is nog een tweede, zo mogelijk groter, probleem: peroneel op de werkvloer dat ouderen besteelt.
.
Een veel ernstigere zaak waar de (top)managers uiteindelijk eindverantwoordelijk voor zijn en die ze ontkennen/negeren.
.
Google op "Verzorgingstehuis of plaats delict?". Je weet niet wat je leest. Helaas kan ik uit eigen ervaring bevestigen dat het klopt.
.
En nou ajb NIET massaal losgaan op Diekstra, de boodschapper. JA, hij heeft een paar jaar geleden plagiaat gepleegd, maar is daarvoor gestraft. Met deze actie(s) en boek maakt hij wat mij betreft veel goed.

M@verick | 05-10-12 | 11:50

Groot tekort aan allochtone medisch specialisten

Zelfs als er grote tekorten zijn, zoals bij pathologie bijvoorbeeld, wordt een westerse immigrant gehaald, een Fin of zo.

een Fin of zo
Een fin is toch een allochtoon

durfniet | 05-10-12 | 11:49

Lijkt me niet meer dan normaal DAT er door de ouderen betaald moet worden voor het eigen onderhoud. De prijzen zijn uiteraard dubieus, evenals het niveau van de "service" (laat ik daar voor de minnetjes even heel duidelijk in zijn), maar een ieder dient zo mogelijk in zijn eigen levensonderhoud te voorzien. Ook veel kinderen moet daar eens fatsoenlijk op gewezen worden. Kinderopvang is ook niet gratis en dat vindt ook (bijna) niemand vreemd. Als het op is, is het de beurt aan de staat, met fatsoenlijke zorg inclusief adequate sociale contacten. Een erfenis is geen grondrecht mensen, dat is voor als er na aftrek van kosten wat overblijft aan het eind van de rit. Eet, woon en leef maar van het spaargeld en de AOW/pensioen, daar is het namelijk voor. Voor wie dat NIET kan betaal ik met liefde belasting.

Snikkeldrift | 05-10-12 | 11:49

Reinaert | 05-10-12 | 11:44 |
Had je met mij niet moeten proberen.
Oeps. Pardon. Sorry. Wat ben ik toch onhandig. Heb ik altijd als ik dwangarbeid moet doen.

vetkleppert | 05-10-12 | 11:48

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:43 | + 0
Dat meer is vrij ondiep, wist je dat? 't Stikt er vaak van de boten en dan zul je net zien dat je gered wordt.

Ben je dan lekker mee. Ik ben trouwens een uitstekend zwemmer.

Het ging mij er trouwens om dat het in het algemeen niet leuk is om oud te zijn, en nog minder als je dan het gedonder, als in het topic beschreven, ook nog eens voor je uitgevallen kiezen krijgt.

Zou ik toch de neiging krijgen er zelf de stekker uit te trekken.

Ratzinger | 05-10-12 | 11:47

Alleen verpleeghuizen voor de zwaarste patienten gaan overblijven. De rest verdwijnt.
Terug naar de normale situatie dat kinderen en kleinkinderen voor ouders zorgen en ze eventueel in huis nemen.

de Bree | 05-10-12 | 11:47

@zeg maar jansen 11:44
Nee hoor, ik lees die topics simpelweg niet meer. Zoals je Medusa ook niet in de ogen moet kijken.

Bakito | 05-10-12 | 11:47

Als mijn ouders verzorging nodig hebben, dan stuur ik ze met een complete kroonluchter naar de gouden koets. Lekker goedkoop en dan hebben ze meer vrijheid dan in een bejaardenfarm.

dlseth_ | 05-10-12 | 11:47

Het grappige is dat de managers waarschijnlijk PvdA hebben gestemd, zodat hun luizenbaantje voorlopig veilig gesteld is, de verplegers hebben waarschijnlijk PvdA gestemd, omdat ze denken dat die partij er is voor de werkende mens en de ouderen hebben PvdA gestemd omdat ze dat al 50 jaar doen.

Dus klagen is prima, maar alléén als je op een partij hebt gestemd die hier iets aan wil doen, anders gewoon je seniele verantwoordelijkheid nemen voor je seniele stemgedrag.

Cuyahoga | 05-10-12 | 11:47

Mensen die hun ouders in verpleeghuizen stoppen zijn niet goed wijs. Ga daar eens een dag rondlopen en kijk hoe het gaat. Ga ook eens een dag meelopen op de school waar uw kinderen iedere dag naar toe gaan. Maar daar heeft u geen tijd voor. U moet als tweeverdieners hard werken voor belastingen, heffingen, premie's. Maar kijk ook eens wat u er voor terug krijgt. Zo mooi is het allemaal niet. De gebouwen zijn groot en mooi, de organisaties zijn vaak verrot tot op het bot.

Slomo | 05-10-12 | 11:46

Bakito | 05-10-12 | 11:43 Roflol. Jij bent er gelukkig immuun voor.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:44

@vetkleppert | 05-10-12 | 11:40

Ik heb het niet over scholieren, ik heb het over maatschappelijke dienstplicht. Gewoon een jaar lang iedere ochtend om 08:00 stipt aanwezig zijn en doen wat je opgedragen wordt. Héél ouderwetsch op basis van onvrijwilligheid. Een beetje discipline kan geen kwaad als ik zo eens om me heen kijk dus het is een win-win situatie.

Laat de jeugd maar voelen hoe het is om eens echt te moeten werken, da's didactisch helemaal niet zo onverantwoord.

Reinaert | 05-10-12 | 11:44

En de zorginstellingen? Bereid u voor op de volgende act.
"Door het gure koude bewind van het vorige kabinet zagen we ons genoodzaakt. Met pijn in het hart. Ohhhh wat vinden we het erg dat we dit MOETEN doen. Heb meelij met ons, arme zorginstellingen"
U zult het kunnen optekenen uit de mond van een of andere woordvoerder van 'de branche' bij een niet zo'n kritisch krantje. NRC gok ik.

SjakkieBaggen | 05-10-12 | 11:43

M@verick | 05-10-12 | 11:38 | + 0 -
Dat is dus "framing". Elk topic hier wordt volgens dat concept geschreven.

Het hoge aantal geïndoctrineerden hier is een rechtstreeks gevolg daarvan.

Bakito | 05-10-12 | 11:43

Ratzinger | 05-10-12 | 11:42 Ga zwemmen zonder bandjes.

Het Markermeer lijkt me geschikt.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:43

Het ergste van dit alles is dat me dit allang niet meer verbaasd. Alle beloften van dit land blijken danwel leugens, danwel te beschadigen door het passeren van tijd.

En het enige wat policor nederland doet, is oogkleppen opdoen en kijken naar bijzaken.

Eigenlijk is dit bericht Nederland in een notendop: georganiseerde en gelegaliseerde hufterigheid die zelfs de meest zwakkeren naaien. En fatsoensmensen die alleen maar geinteresseerd is of alles wel halal is.

GödelsRevenge | 05-10-12 | 11:42

Ik laat me liever niet opereren door een allochtone arts met een dubbele agenda.

de Bree | 05-10-12 | 11:42

Veel mensen willen oud worden, weinigen willen het zijn.

Wat heb je ook aan een bestaan waarvan je elke dag kunt zeggen dat het de volgende dag slechter met je zal gaan, al wankelend richting de groeve?

Zie mezelf al zitten in zo'n huis, doei! Uitzichtloos lijden, meneer!

Ratzinger | 05-10-12 | 11:42

Cuyahoga | 05-10-12 | 11:40 Of zo weinig bejaarden, bij gebrek aan deugdelijke parkeerplekken voor rollators.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:41

Ik zou graag met de hyena's meehuilen en roepen dat we terug moeten naar de zorg van vroeger.. Maar ik kan me nog herinneren dat we vroeger ook zaten te zeiken op het CCCP-model zorg van toen.

Ik ga in ieder geval mijn best doen om mijn ouders nooit in zo'n hostel te doen eindigen.. zou mooi zijn als ze in het tuinhuisje kunnen wonen met een zuster in ploegendienst. Daar mogen ze overigens van mij de eventuele erfenis best aan stuk slaan.

*dus maar weer aan het werk gaat*

Sjors W. | 05-10-12 | 11:41

Je roomblanke dochter naar een Somalische gynaecoloog sturen.

The horror. Aardappelschilmesjes, naald en draad. Moeten we *niet* willen dunkt me.

Reinaert | 05-10-12 | 11:41

Wat een walgelijk artikel in de Volkskrant, zum kotzen.

Volgens dezelfde logica kun je je druk maken om het feit dat er zo weinig blanke sprinters meedoen in de finales van de 100 meter, onder meer door vooroordelen.

Cuyahoga | 05-10-12 | 11:40

Reinaert | 05-10-12 | 11:38
Nee, werken vergt geld.
Scholieren dwingen om soep en poeplucht te ademen in een bejaardentehuis wordt een ramp.

vetkleppert | 05-10-12 | 11:40

M@verick | 05-10-12 | 11:38 Van Rossem is de 'stoffer en blik redacteur'.

Hij krijgt regeltjes uit krantenstukjes en daar moet ie dan een verhaaltje van maken.

Doet ie best knap toch?

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:39

Pff, mooi 'onderzoek' in de Volkskrant weer.

zuurkool | 05-10-12 | 11:39

En bedankt he, tactische stemmers!

En we weten het he, in maart zijn er nieuwe verkiezingen en we weten waarop we de volgende keer gaan stemmen. Zo hypocriet is Nederland: grootse acties tot 12 september en daarna is het muisstil in het graaierskabinet van Nederland terwijl de oudere mens financieel geplukt, lichamelijk verwaarloosd wordt en geestelijk vereenzaamt.

Nogmaals dank. Ook namens Rutte en Samsom.

Jos Tiebent | 05-10-12 | 11:39

@zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:36
Ik bedoelde 'werk', maar wachtgeld keur ik ook goed.

necrosis | 05-10-12 | 11:38

@Van Rossem
Leer nou eindelijk eens om één kwestie per artikel te adresseren, tenzij je wilt dat je stukjes lezen als een afvoerputje van alle mogelijke ongenoegen.
.
Dus in dit voorbeeld: 'Oplichting in bejaardentehuizen' en 'Allochtone specialisten' hebben NIETS met elkaar te maken. Journalistiek 101.

M@verick | 05-10-12 | 11:38

@Ing. eslapen | 05-10-12 | 11:34

*Verwijst u door naar Marokko*

neemjemoederindemali | 05-10-12 | 11:38

Als we die pil van Drion zouden toestaan, dan ligt gelijk die hele zorgsector op zijn gat.

bennutzat | 05-10-12 | 11:38

@vetkleppert | 05-10-12 | 11:29

Werken met bepaalde groepen bejaarden vergt inderdaad een bepaalde voeling en een beetje beroepsgerichte opleiding. Werken met generieke oudjes die gewoon alleen maar oud zijn vergt niet meer dan gezond verstand, geduld en een beetje fatsoen.

Reinaert | 05-10-12 | 11:38

necrosis | 05-10-12 | 11:35 Zelfstandige zonder wachtgeld?

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:36

@zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:29
Hij is ZZW'er....

necrosis | 05-10-12 | 11:35

Derechtselutser | 05-10-12 | 11:31
Dat is wat anders. Dat waren mijn opa en oma. En dat was ook wel zo ongeveer genoeg qua traagheid en saaiheid op die leeftijd.

vetkleppert | 05-10-12 | 11:35

* Zoekt een medisch specialist die Nederlands spreekt *

Ing. eslapen | 05-10-12 | 11:34

Overbodige wet- en regelgeving slopen, overbodige managementlagen in de zorgindustrie schrappen, gemotiveerd personeel op de werkvloer in plaats van nagels lakkende kantoorkudten en last but not least maatschappelijke dienstplicht invoeren.

Uitmesten die Augiasstal, wég met de topsalarissen, wég met de graaiers.

Reinaert | 05-10-12 | 11:34

Gejammer. Dat je oud bent betekent dat je (aanvullend pensioen) en AOW opstrijkt. Op een gegeven moment heb je zorg nodig, of je laat die (naast je pensioen en AOW) lekker betalen door de AWBZ zodat de werkenden jouw huur, zorg en wasje kunnen lappen. Of je betaalt die net zoals alle andere mensen uit je eigen inkomsten bron en spaargeld.

Jammer voor 'de kidz' die dachten er vandoor te kunnen gaan met het geld van moeders als zij toch in het tehuis zit. Maar dat geld heeft moeder zelf nodig.

BlitzFlicker | 05-10-12 | 11:34

Oke dus geen meer handen aan het bed , maar meer handen in je portemonnee.

Eurotokkie | 05-10-12 | 11:34

Bakito | 05-10-12 | 11:32 Doe maar nét voor het middaggebed.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:34

janneman1977 | 05-10-12 | 11:32 Je ziet dat vaker, een trosje of een kudde bejaarden die dan achter iemand aan moeten lopen die een rode paraplu in de lucht steekt.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:33

@zeg maar jansen 11:29
Dankzij mijn hoge arbeidsproductiviteit hou ik veel tijd over voor zorgtaken en sociale interactie met mijn naasten.

Hoe laat zal ik je stoma komen ledigen vandaag?

Bakito | 05-10-12 | 11:32

@durfniet | 05-10-12 | 11:30

We hebben toch de pil van Drion al.

neemjemoederindemali | 05-10-12 | 11:32

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:30 | + 0 -
de wat?

janneman1977 | 05-10-12 | 11:32

vetkleppert | 05-10-12 | 11:29 | + 0 -
En gewoon even een praatje maken ook? Een glasje water inschenken? Een ommetje lopen? Een potje yahtzee ook?

Ik ben benieuwd hoe jij vroeger bij je opa en oma op bezoek ging.

Derechtselutser | 05-10-12 | 11:31

durfniet | 05-10-12 | 11:30 Punt negen.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:31

janneman1977 | 05-10-12 | 11:28 "Volgt u de rode paraplu".

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:30

Als vijftiger hoop ik dat jullie kinderen als je 70 bent een "natuurlijke"oplossing voor het bejaarden overschot hebben bedacht.

durfniet | 05-10-12 | 11:30

Derechtselutser | 05-10-12 | 11:25 |
Effectief om die kids een levenslange pesthekel aan bejaarden te bezorgen.
Werken met bejaarden eist een bepaalde persoonlijkheid. Anders krijg je ongelukken.

vetkleppert | 05-10-12 | 11:29

@Bakito | 05-10-12 | 11:27
Tenslotte doen de apen dat ook. Weet jij alles van.

Polletje Piekhaar | 05-10-12 | 11:29

Van mijn oma werden een jas, een tas, diverse sierraden en doorlopend geld gestolen, in het verzorgingshuis. Ze zei zelf altijd: ach jongen, in je laatste hemd zitten toch geen zakken. Maar dit was toch ook niet helemaal de bedoeling.

Ik ga ze allemaal tuk hebben, ik ga gewoon dood vlak voordat ik niet meer zelfstandig kan wonen.

John McClane | 05-10-12 | 11:29

Bakito | 05-10-12 | 11:27 Jij zou dat kunnen, jij hoeft toch niet naar je werk.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:29

'Ommetje in de tuin met een begeleider' hoeveel Omaatjes per uur A25 euro of 50 euro zouden ze door de tuin jagen? of zouden ze het in groepen doen?

janneman1977 | 05-10-12 | 11:28

Even een quote uit die volkskrant:
"Zelfs als er grote tekorten zijn, zoals bij pathologie bijvoorbeeld, wordt een westerse immigrant gehaald, een Fin of zo."


Dan is het probleem toch opgelost? :P

Rest In Privacy | 05-10-12 | 11:27

Het is sowieso onnatuurlijk dat mensen ouder worden dan 45 à 50 jaar. Dat gezeur om ouderdomskwalen en verpleeghuisperikelen slaat dan ook helemaal nergens op.

Als het je niet bevalt, zorg voor je eigen ouders i.p.v. de maatschappij en de hardwerkende belastinbetaler er mee op te zadelen. Stelletje parasieten!!!

Bakito | 05-10-12 | 11:27

Wat dat betreft is de fin op z'n scooter die er met handtas en AOW vandoor gaat eigenlijk een stuk eerlijker in z'n transacties.

zeg maar jansen | 05-10-12 | 11:27

@Godsammekraken | 05-10-12 | 11:16

Iek arrabiesjj, iek arrabiesjj.

IEK Arrabiesjj

neemjemoederindemali | 05-10-12 | 11:26

Bejaarden in de bajes. En bajesklanten in het tehuis. Dan klopt het weer.

vetkleppert | 05-10-12 | 11:26

Wanneer Pollie zover is, koopt hij een Sich Sauer op de zwarte markt en knalt met voorbedachte rade een politicus overhoop. En gaat dan in een comfortabele bajes levenslang uitzitten. Lijkt me veruit te verkiezen boven de "verzorgings"huizen. Of je nu daar of in de nor tussen de zware jongens zit maakt ook geen reet uit....

Polletje Piekhaar | 05-10-12 | 11:26

PVV bedankt dat jullie je tenminste nog inzetten voor mensen na de verkiezingen.
Als deze partij er toch niet zou zijn dan zou het nog sneller bergafwaarts met NL gaan.

MBeen | 05-10-12 | 11:26

PVV: meer handen aan het bed.
PvdA: meer boerka's aan het bed.

necrosis | 05-10-12 | 11:25

Onvoorstelbaar, wat een land.
Ik dacht laatst nog bij mezelf: waarom niet middelbare scholen en bejaardentehuisen mengen?

Ouderen voelen zich vaak eenzaam en alleen en komen graag onder jongere mensen. Middelbare Scholieren hebben tegenwoordig veel tussenuren en zouden zo "verplicht" worden om voor een bejaard iemand te zorgen in plaats van rondhangen in de supermarkt.

Als bijvoorbeeld elke middelbare scholier aan het begin van de eerste een bejaarde man/vrouw krijgt toegewezen waarvoor hij bijvoorbeeld 2 uur in de week verantwoordelijkheden voor krijgt, gedurende de middelbare schooltijd (4/5/6 jaar), zou je echt 2 vliegen in 1 klap slaan.

Jongeren krijgen stukje verantwoordelijkheidsgevoel en nuttige tijdbesteding en de ouderen krijgen gezelschap en hun ommetje. En gek genoeg: het bespaard nog geld ook.

Pleur het tenslotte allemaal onder 1 dak en je hebt mijn inziens een geweldig concept en in plaats van 2 nieuwbouwvestigingen heb je nog maar 1 gebouw nodig.

Derechtselutser | 05-10-12 | 11:25

Voorts bezuinigen wij andere nuttige investeringen en beleidsterreinen bijna helemaal weg om dit gegraai in de zorg mogelijk te maken.
Een stijging van 8 miljard Euro aan zorgkosten in 2012 en niemand die daar kritische vragen over stelt. Een zorgverzekeraar die stelt 'onmaatschappelijk' grote winsten te hebben gemaakt en daarom de premies niet verhoogt. En nu dit bericht, wat eigenlijk niks nieuws is.
Inderdaad, laat ze nu eindelijk maar eens kont schoppen en ook oude contracten waarin torenhoge salarissen voor fopbestuurders zijn afgesproken ontbinden.

Graaien in de (semi-)publieke sector moet kei en keihard bestraft worden. Liefst door PVV-rechters en niet door D66-rechters.

Chiant | 05-10-12 | 11:25

@De Regeering | 05-10-12 | 11:14

Onze allochtonen zijn druk met andere zaken die veel belangrijker zijn, zoals het bank en verzekeringswezen, ontwikkeling van high end producten, het onderwijzen van studenten etc. etc.

neemjemoederindemali | 05-10-12 | 11:24

Beroven van oudjes mag volgens onze rechtstaat niet meer;
endus verzinnen de kakkerlakken (=nette mijnheren in maatpakken) andere inkomens-bronnen

FredFlinstone | 05-10-12 | 11:24

@reageerbuis | 05-10-12 | 11:19 | + 0

Nee ik laat ze op de hei los, kunnen ze de ontlasting gewoon laten lopen ipv een luier om(scheelt ook weer in de kosten). Bordercollie erbij om ze een beetje bij elkaar te houden. En jij hoeft je geen zorgen te maken dat ze je pas gewassen auto onderkwijlen.

Skeletor de dikke | 05-10-12 | 11:24

@vetkleppert | 05-10-12 | 11:15 |

Ik ga altijd naar de tandarts in het buitenland. Ik moet er niet aan denken dat ik bij zo'n Nederlandse beul terecht kom.

applaus voor de paus | 05-10-12 | 11:21

Hoorde gister in de AH hier in Oud-Zuid zo'n - wat zal het zijn - 27-jarig huppelkutje aan de telefoon zeggen van "Kunnen jullie haar anders ook hele dagen verzorgen?", zo ga je verdomme toch niet met je moeke om!

RuffRydert | 05-10-12 | 11:20

@Idontgiveafunk | 05-10-12 | 11:17 |

Die kinderen en kleinkinderen zijn al geplukt door de generatie babyboom. Wie moet tweeverdienen om een hypotheek te dokken/huur te betalen, heeft geen tijd meer voor oma. De schaarse tijd die mensen nog hebben, steken ze in hun kinderen.

applaus voor de paus | 05-10-12 | 11:20

Wat ontzettend ongenuanceerd.
Weet je wel hoe lang zo'n ommetje duurt?

das_Freudenmädchen | 05-10-12 | 11:20

Gewoon elke werkloze Griek of Spanjool hier naartoe slepen en tegen een minimumloontje verplicht onze Noord-Europese bejaarden laten verzorgen en entertainen. Kom nou, voor wat hoort wat.

Stilicho | 05-10-12 | 11:19

@Skeletor de dikke | 05-10-12 | 11:15
Als je maar niet in mijn *wijk* gaat zitten.

reageerbuis | 05-10-12 | 11:19

En waarom zou er iemand voor minder dan een normaal uurtarief met een bejaarde moeten gaan wandelen dan? Krijgt die persoon zijn boodschappen, benzine of huur dan ook met korting ofzo?

vetkleppert | 05-10-12 | 11:18

Inderdaad... Oude buuf mocht voor wassen 30 euri aftikken.... per week. Maar eerst verplicht kleding laten merken voor 135 euri. Mochten we beslist niet voor haar doen.

Lepo | 05-10-12 | 11:18

Snel en wasserette begint naast het bejaardentehuis, voor de helft van het geld kan je dan een aardige boterham verdienen. En de oudjes 50% korting is win/win...

Pi Mol | 05-10-12 | 11:18

Waar de neuk zijn we toch mee bezig met z'n allen hier?

Nilfisk | 05-10-12 | 11:18

Kind: "Wat wilt u opa, naar de verzorgingsfabriek of de pil van Drion?"
Opa: "Geef me alsjeblieft die pil ..."

canardo | 05-10-12 | 11:18

In veel culturen worden de ouderen verzorgd door kinderen en kleinkinderen, hoe meer je er hebt des te meer kans op een betere verzorging van je oude dag. Ga je hier ook steeds meer zien.

Idontgiveafunk | 05-10-12 | 11:17

Soylent Green.

Gefundenes Fressen | 05-10-12 | 11:17

Hilarische eerste zin in VK inderdaad: "Er is een groot tekort aan allochtone medisch specialisten. Dat is slecht voor de kwaliteit en de kosten van de zorg."
Zoiets moet je eens over autochtonen zeggen. Dan heb je 15 gesubsidieerde aanklaagclubjes in de mail hangen...

Tommygunner | 05-10-12 | 11:16

@De Regeering | 05-10-12 | 11:14
Slecht plan, dan hoeven ze de kleren niet meer te laten wassen, want die gaan allemaal mee naar het AZC.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-10-12 | 11:16

Nou, hoog tijd dan dat Geert en Fleur hier eens wat aan gaan doen. Als zij ooit gaan regeren dan worden al deze problemen keihard aangepakt! Of wacht...

Saaihead | 05-10-12 | 11:16

Te weinig allochtone specialisten? Te veel allochtonen zwakke, zieken en misselijken! Anyway, een beetje standvastigheid en het probleem lost zichzelf op.
"Jij niet verstaanbaar weten te maken en afsprakie nakomen, jij niet weg met die auw!"

Godsammekraken | 05-10-12 | 11:16

* Bejaardenuitlaatservice in gaat schrijven bij KvK*

Skeletor de dikke | 05-10-12 | 11:15

Je ouders in huis halen wordt het helemaal.

ZDEV | 05-10-12 | 11:15

Wie prijs stelt op een allochtone arts laat zich maar lekker behandelen in allochtonie. Daar kan je ook fijn allochtoons brabbelen.

vetkleppert | 05-10-12 | 11:15

Wat een fantastisch land wonen we toch in. *Braaaak*

Botte Hork | 05-10-12 | 11:15

Conclusie, ik ga weer beginnen met roken, zo wil ik niet oud worden

Idontgiveafunk | 05-10-12 | 11:15

Over het algemeen geldt: Ouderen hebben centen zat. Ik heb geen zin in solidariteit die maar één kant uit gaat. Hef maar een extra tax op rijke gepensioeneerden, en laat de werkende generaties met rust!

applaus voor de paus | 05-10-12 | 11:14

Dit moeten we passen willen als de babyboomers, die ons al deze ellende hebben bezorgd, in het bejaardenhuis zitten... #payback

Tommygunner | 05-10-12 | 11:14

Hoezo houden allochtonen zich niet met onze ouderen bezig?

De Regeering | 05-10-12 | 11:14

3 x de Balkenendenorm moet ergens vandaan komen natuurlijk. Tsja.

rechtvaardigerechter | 05-10-12 | 11:13

Conclusie: Hoogste tijd om het gevangeniswezen te privatiseren zeg ik!

Godsammekraken | 05-10-12 | 11:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl