Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Troika vernedert Griekenland voor gratis geld

doodeuro.jpeg Terwijl de Grieken doorgaan met staken, rellen en zelfmoord plegen in door nazi's gepatrouilleerde straten van Souflakistan, probeert de Trojka van ECB, IMF & Europese Commissie nog altijd om hervormingseisen bij de Griekse overheid door de strot te rammen. Want de Grieken willen graag de derde tranche van 31 miljard Noord-Europese eypos overgemaakt krijgen, en daar moet natuurlijk wat tegenover staan. De huidige 22 procent aan hervormingen bezuinigingen, lastenverzwaringen en salarishalveringen is namelijk veel te mager. Maar dat hervormingscabaret is louter voor de bühne. Want Griekenland KRIJGT SOWIESO DE DERDE TRANCHE (Reuters). Want anders gaat Griekenland alsnog uit de eurozone en dan valt de eurozone om en dan stort de macht van de Europese Unie in en dan eindigen alle Europeanen in een Chinese sweatshop om iPhones in elkaar te schroeven voor de boomende Zuid-Amerikaanse markt. Moeten we niet willen. Dus: "Volgens een Europees Parlementariër zal de Trojka soepel omgaan met de criteria: 'Het rapport van de trojka zal op zo'n manier worden opgesteld dat het geld uitgeleend kan worden'." Oftewel: Heel Europa zit met kromme tenen de Grieken op de vingers te kijken of de onhaalbare Trojka-eisen wel gehaald gaan worden, maar boekt achter de schermen gewoon 31 miljard euro over. Wat blijft er dan over voor de Grieken? Juist. Internationale publieke vernedering. Voor niks. Terwijl het hele land in brand staat. Vul hier zelf al dan niet vergezochte vergelijkingen in met het straatarme, door inflatie en crisis geteisterde Duitsland van tijdens het Interbellum. De uitvaart van de euro is hard op weg om een een begrafenis met gesloten kist te worden.

Reaguursels

Inloggen

Het is bizar dat mensen blijven denken dat het geld naar Griekenland gaat. Tweederde van het geld wordt linea recta doorgestuurd naar Duitse en Franse banken.

Tankmeistert | 01-10-12 | 16:41

Steeds als ze zeggen dat "de politieke wil er is" hebben ze het over politici, niet over het volk.
Het volk wil er niet aan. Het volk KAN er niet aan. Griekenland is al lang en breed failliet we doen alleen net alsof het niet zo is.

Myrkie | 01-10-12 | 11:58

Dat kleine pruts economietje van Griekenland kan uit de euro zonder enig gevolg. De pijn van de nooit terugbetaalden leningen is allang genomen. Banken hebben al voor 200 miljard euros afgeschreven. Zonder Griekenland veel beter.

behangtafel | 01-10-12 | 10:33

@Moishe Pipik,18.00u. De "fiscal cliff" is gisteren nog genoemd door het rating bureau Fitch en is een term die voor het eerst genoemd is door Bernanke ,directeur van de FED .Hij vergelijkt het dus met een rots (cliff/klip) waartegen het schip der staat met zijn fiscus uiteindelijk tot zinken wordt gebracht.De connectie USA en EU en in het bijzonder de euro-zone is van een aard die ook geheimhouding voor de publieke opinie impliceert.Het gaat daarbij om de beveiliging van het globale economische systeem dat dus enorm verweven is,maar in wezen hoofdzakelijk bestaat uit de militaire kracht van de USA. Deze geeft als eenling het enorme bedrag van 750 miljard dollar per jaar uit. Geen andere grootmacht komt over de 250 miljard heen,dus we kunnen wel raden welke globale afschrikking de USA voorstelt.Die verhouding speelt dus een absolute rol in de connectie USA/West-Europa. Het is geen koloniale verhouding,maar wel een die de besluitvaardigheid van Brussel kan frustreren en zelfs de reden is dat de grootste bondgenoot Engeland niet of zelfs nooit overgaat op de euro. Obama bedingt dus ook dat de euro zone zoveel mogelijk zelf garanties zoals de ESM voor de leden afgeeft,net als de credit default swaps in feite.De vraag is alleen in hoeverre Obama de voorwaarden van die steun kan afzwakken.Dat moet hij ,anders kan hij geen tijd kopen om zijn verkiezing te doen slagen en de fiscale klip te doen omzeilen. Dat omzeilen zal dus nog enorme prestatie zijn,want ook als hij wint zal de grand old party hem eraan herinneren met de hoogste rechter.Als Romney president zou worden,komen de Democraten in het geweer.Een historische patstelling dus,die de klip overeind houdt,zoals altijd al bij scheepsrampen.

Dolphi | 01-10-12 | 01:08

he.. wassup met die hieperlink

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 23:45

In menig artikel wordt altijd gerept dat onze Euro niets meer waard word ( of iets dergelijks ).. Vervelend als je in de plus staat, wat als je negatief staat ? Bv met een Hypotheekschuld.. Als je de Logica doortrekt zou je denken dat die in Getal van € hetzelfde blijft maar in waarde dan ook afneemt.. Weet iemand daar het antwoord op ? Normaal gesproken als je geld van een bank tegoed hebt dan kan je er naar fluiten, maar als ze geld van jou tegoed hebben geld er vast wel weer een uitzondering.... Iemand ?

DieBobo | 30-09-12 | 23:31

In een uiterste poging de eerste dominosteen overeind te houden.....
Er zijn twee wegen naar de ondergang, Griekenland laten vallen is de ene weg, Griekenland niet laten vallen is de andere weg.
Men heeft voor de eerste gekozen en hoopt dat het wel zal overwaaien, waait het niet over dan gaat het licht uit in Europa en is er weer een wijze les geleerd om nooit te vergeten. Die les luidt dat een politieke unie en een gezamenlijke munt in Europa onhaalbaar is.
Wie weet komen er nog eens echt wijze mensen die het over honderd jaar nog eens proberen en dan is de Europeaan wel in staat een federale staat van Europa te maken. Nu is het in elk geval nog niet mogelijk.

me,myself and IK | 30-09-12 | 22:42

bakoenin | 30-09-12 | 22:03

was geen kritiek , alleen je verhaal wat te
completeren.

vanvandaag | 30-09-12 | 22:08

het is een schande Nederland, Duitsland en andere financieel gezonde landen verkopen hun kredietwaardigheid aan Griekenland. € 31.000.000.000 dit keer. Wanneer houdt dit op? Hoeveel topics met 200+ comments gaan er nog komen?

Mijnbescheidenmening | 30-09-12 | 22:07

@vanvandaag | 30-09-12
Natuurlijk willen ze niet uit de EU, dat heb ik ook niet beweerd, en ja ze zoeken een vorm van een federatieve staat zonder de suprematie van Madrid, dus zeer vergaand zelfbestuur.
De facto is dat afscheiding want het zou de totale structuur van centralisatie waar Madrid naar streeft omvergooien.
De EU zal Catalonië er niet uitzetten, maar proberen de nieuwe staat zachtjes te omarmen.

bakoenin | 30-09-12 | 22:03

De enige reden dat Griekenland zijn geld krijgt, is omdat Obama de druk op Merkel en Hollande opvoert. Een GrExit is voor Hoessein Obama geen probleem, zolang het maar NA 6 november is. Een exit vóór de verkiezingsdatum wordt hem fataal en de EU ziet nu eenmaal graag dat die socialist herkozen wordt.
.
Griekenland gaat dus zeker weten de eurozône verlaten, maar pas op zijn vroegst op 7 november....

McPhart | 30-09-12 | 21:46

Volgende keer weer gewoon verstandig zijn en "tactisch stemmen" mensen! Geen SP, geen LP, gewoon "tactisch". /sarc

Arjan | 30-09-12 | 21:41

doenormaal! | 30-09-12 | 18:03
bakoenin | 30-09-12 | 18:09

a) Catalunya wil een federatie met andere delen van
Spanje(min of meer naar Amerikaans model).
b) Catalunya wil ZELF NIET uit de EU (wel kritiek
op functioneren,logisch), maar zal er door
Brussel uitgezet worden(indien er wordt gekozen
voor volledige afscheiding); en daar zitten ze
op dit moment (nog) niet op te wachten.)

vanvandaag | 30-09-12 | 21:15

voor 31 miljard kan je heel wat duitse en franse wapens kopen

harob | 30-09-12 | 20:50

@La Vie En Rose | 30-09-12 | 19:26

Je weet het al zie ik.

En ik weet het, ik geef je toch gelijk? Al is 1-0 goed genoeg. De tweede keer had je het nog niet gelezen maar ik had het wel gezegd. Dat is een gelijk spel.

2-1 voor jou dus.

pius | 30-09-12 | 20:21

@necrosis | 30-09-12 | 18:07
Ik ook niet maar dat spreekt voor zich.

doenormaal! | 30-09-12 | 20:05

@Moishe Pipik | 30-09-12 | 19:11
Gezien ;-) Fraaie nick overigens.

pius | 30-09-12 | 19:03
1e zin. Nope, had die latere plemp waarin je dat schreef nog niet gelezen.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 19:26

La Vie En Rose | 30-09-12 | 19:04
Ghe. Ik bedoelde niet de inhoud, maar puur de letters. DM.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 19:11

Laten we de zaak eens proberen nuchter te bekijken.
De Grieken krijgen gewoon het geld dat is afgesproken.
Niks (nog niet) onder curatele,daar moet een leger achter staan om onrust de kop in te drukken. Dat vormen van een leger is de volgende stap. En als dat er eenmaal is zal het te laat zijn om tegen de EU droom in te gaan.
Het erge is dat elke regering ook in dit onzalige plan weer zal meegaan,doordat het draagvlak daarvoor uit onze samenlevingen komen die gaan morren dat ze het niet begrijpen dat hun regering steeds maar toegeeft in meer geld storten in bodemloze putten als Griekenland.
Onder die druk zal ook onze regering instemmen met een Europees leger,En dat is nou precies het scenario zoals het door de EU leiding (of wat daar nog boven staat) is uitgedacht en tot uitvoer zal worden gebracht.

Wat we nodig hebben is een MP en een regering die zeggen NEE! geef ieder z'n kwijtschelding en de eigen munt terug,en begin opnieuw. Handels verdragen kunnen zonder unie of federaal Europa ook aangegaan worden.
Rutte noch Samsom hebben daar de ballen voor, dus als we te laat zijn, zullen we als we eruit willen moeten vechten tegen een leger waar we zelf mee ingestemd zullen hebben.

deraderendraaien | 30-09-12 | 19:11

@Ratzinger | 30-09-12 | 18:43
Fijne tegels weer vandaag.
Had ik al gezegd dat ik blij ben dat je er weer bent?

Ow ja.

Zal het niet meer doen.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 19:07

@pius | 30-09-12 | 18:40
Doe maar. Kan ook per dm.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 19:05

@Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:42
Hahaha, nou van die laatste drie letters van je nick, daar word ik flink wijzer van, maar niet heus. Dat je er een hebt, geloof ik zonder meer. En wellicht heb je ook wel een kip. Je weet het niet hè?

Dacht zelf iets met 'kunst' in je vorige nick. Maar dat klopt niet begrijp ik.

La maar, hoor het wel van Pius.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 19:04

@La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:53

Je gaf zelf toe dat je erover heen keek dat ik het als portier bedoelde toch?

Voor de rest heb je gelijk zie ik, hahaha, you got me big time;)

Al bedoelde ik het geenszins suggestief in deze. Het was gewoon een aanvulling zonder bijbedoeling.

En het antwoord is doodsimpel, naar de typhus natuurlijk. Ik kan er verder ook niets anders van maken.

pius | 30-09-12 | 19:03

Vriend Harry, een Westerse wijze, wist pas dat er verkiezingen kwamen toen de stempas op zijn deurmat viel. Wat hij heeft gestemd weet ik niet, hij praat daar nooit over. In zijn huis geen beeldschermen, wel speakers voor de grote symfonieën.

Van Duyvenbode | 30-09-12 | 19:03

@pius | 30-09-12 | 18:31
Uhm. Eerder vandaag verweet jij mij - geheel onterecht - dat ik jouw plemp niet goed had gelezen.
Je krijgt die opmerking nu - geheel terecht - terug. Lezon Pius!

"Dat gaat gebeuren nadat men de gevolgen van de aankomende bezuinigingen, en die nog gaan volgen, aan den lijve gaat ondervinden."

Sjoo. 2-0 voor mij. ;-)

En Yep. Het worden rofloltijden voor diegenen die NIET op de PvdA, PVV, D66, Groenlinks en het CDA hebben gestemd. Want die er wel op hebben gestemd beseffen nog niet wat ze boven het hoofd hangt. Nahja, ook niet echt, want diegenen die niet op genoemde partijen hebben gestemd, worden ook meegesleurd.

Afijn. We moeten voort maar de vraag luidt: waarheen?

Weet jij dat?

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:53

Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:38

Ook al wapperen er aan het strand van Scheveningen honderd EU-vlaggen en zie je overal om je heen op grote billboards het grijnzende smoelwerk van Rompuy, niks van aantrekken, gewoon op het terras plaatsnemen, een glas wijn bestellen en het oog tracteren op een parade van allerlei vrouwelijk schoon. En als ze dan geen wijn meer schenken, neem je maar bier. En als ook inmiddels het bier op is, kun je er zeker van zijn dat de revolutie is uitgebroken.

Van Duyvenbode | 30-09-12 | 18:49

Dat de Grieken überhaupt tot de EU hebben kunnen toetreden, als Derde Wereldland - onbegrijpelijk.
Dat volk begrijpt alleen iets van kolonels.
In feite niet erg verschillend van Spanje, tot voor, relatief, kort een fascistische staat. Aan Portugal heeft nog nooit iemand gehad.

Destijds begon men met de kreet 'Nie wieder Krieg'. Dat ging natuurlijk vooral om Dld. en F. De rest hangt er een beetje bij. Zelfs Italië zou wat mij betreft morgen mogen opdonderen.

Edoch, eerst en voor alles de afbraak van de EU. Denk dat de beoogde vrede op langere termijn op deze manier verder uit zicht raakt dan ooit. De Europese burgers zijn er wel klaar mee. In NL zijn de MSM er goed in geslaagd om VVD en PvdA in een soort eurofiele wurggreep te brengen. Dat gaat ook nog wel wat kosten, want het wordt natuurlijk niks en als het wel wat mocht worden, kan een van beide partijen zichzelf beter opdoeken. Wat ik erg zou toejuichen.

Over een jaar verkiezingen (na vertrek Griekenland, Spanje, Portugal en eventueel zelfs Frankrijk).
NL is klein en in feite afhankelijk van Dld. Laten we maar aansluiting zoeken bij Dld. en andere relatief sterke staten.

Hoop maar dat die policor-Duitsers Merkel er dadelijk uitdonderen.

Welterusten.

Ratzinger | 30-09-12 | 18:43

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:36
De laatste drie letters van m'n nick. Het is geen geheim of zo, maar ik vind het wel geinig, dat speculeren.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:42

De enige garantie die Nederland heeft, is dat staatsschulden worden afbetaald als de inflatie genoeg stijgt.

henriette | 30-09-12 | 18:42

@Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:38

Mag het?

pius | 30-09-12 | 18:41

@La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:36

Poeh. Lastig. Ik moet even vragen of ik het wel mag zeggen. Privacy and shit maar ik denk het wel. Dan tweet ik je;)

pius | 30-09-12 | 18:40

Hou toch eens op met dat gezanik over geld. Er zijn veel zwaarwegender redenen waarom we de Europese Unie niet moet willen. Het is een dictatuur in spé en doet niet eens veel moeite meer dit gegeven te verhullen. U dacht dat de prijs in Euro's hoog was? Wacht maar totdat de Europese Unie komt afrekenen met uw laatste vrijheden en burgerrechten. Dat gaat pas pijn doen!

Parel van het Zuiden | 30-09-12 | 18:38

Van Duyvenbode | 30-09-12 | 18:33 |
Jij beschrijft het nogal cynisch, maar als ik dan toch ergens een sprankje hoop vandaan moet halen, dan is het precies in wat je beschrijft: mensen keren zich af van al dat ideologische geblaat van de boven ons gestelden en gaan op microniveau aan de slag met zichzelf en hun omgeving.

Verdiep jij je trouwens in zaken omdat je die wilt verbeteren? Dat lees ik een beetje in je comments. Ik verdiep me erin omdat ik mijn omgeving wil begrijpen. Maar je er op tijd van afsluiten is heel gezond. En lieveheersbeestjes bestuderen is dan nog niet eens zo'n gek idee. Succes ermee!

Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:38

@pius | 30-09-12 | 18:32
Met uit die hoek, bedoel ik een vriend van Snoek.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:37

@pius | 30-09-12 | 18:32
Ah, jij weet het dus.
Doe us een hint die alleen ik begrijp.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:36

Als we nou eens konden afspreken dat Griekenland HET asielzoekersland van Europa zou worden.. Elk land stuurt ze dan door naar het zonnige zuiden... (ga daar maar lekker wonen, is veilig)

Terpen-tijn | 30-09-12 | 18:34

@bakoenin | 30-09-12 | 18:28
Dat weet ik, maar zie dat hier gewoon niet gaan gebeuren.
Wij zijn een laf volk. Die paar moedigen die er nog zijn, redden het niet.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:34

Ja zeg, ik ga me een beetje zitten verdiepen in de hele situatie rond Griekenland: lezen, luisteren en dan tot een conclusie komen. Kost me allemaal zeeën van tijd. En dan kom ik tot de conclusie dat "we" (who the hell are we?) beter geen geld kunnen storten in het ESM. Nou. Fijn, geweldig. Komen er verkiezingen, stemmen miljoenen lemmingen op de EU. Tsja....
Dus daarom: ik ga geloof ik maar lieveheersbeestjes bestuderen, en dan is het maar te hopen dat men vervolgens niet besluit ze allemaal maar te verdelgen.

Van Duyvenbode | 30-09-12 | 18:33

Natuurlijk gaat Griekenland niet aan de eisen van de troika voldoen. Zijn ze ook helemaal niet van plan. Net als dat ze het de vorige keer ook niet van plan waren. Dus hou op met zeiken en maak even dat geld over. En wel een beetje opschieten graag.

Osdorpertje | 30-09-12 | 18:32

@La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:30

Fout haha.

pius | 30-09-12 | 18:32

WirMachenMusik | 30-09-12 | 18:27
Yep. Het zijn geen stimuleringsmaatregelen. Ja, een klein deel ervan, wat meer dan teniet gedaan wordt door de bezuinigingen. Het is een vicieuze cirkel waar je economisch gezien niet uitkomt tot de bodem bereikt is en het hele land uitgezogen. Nog minder vraag, nog meer tekorten. Etc.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:31

@La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:22

En de aankomende bezuinigingen , waar niemand het tijdens de verkiezingscampagne over had, niet te vergeten.

Die zouden ook zo'n 20 miljard bedragen als ik het goed heb. Bovenop wat er over is van het Kutdus-akkoord dan.

Het word Roflol-tijden.

pius | 30-09-12 | 18:31

Ik ben even aan het twijfelen over wie Moishe Pipik is.
Het zou Snoek (fonetisch) of iemand uit die hoek kunnen zijn, wiens nick ik niet wil noemen.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:30

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:22
Latent verzet zit niet bij politieke partijen, maar meestal bij groepjes die spontaan ontstaan.
Of bij een heel kleine intellectuele elite.
Zie Franse en Russische revolutie.
En, iets wat de meesten niet zien, een revolutie is vaak al bezig zonder dat daar de uiterlijke kenmerken van zichtbaar zijn.
Die kenmerken zijn meestal slechts een uiting op de ontstane situatie.

bakoenin | 30-09-12 | 18:28

Zou het voor de Griekse burgers veel uitmaken of die miljarden er wel of niet komen. Ik neem aan dat die met aftrek van wat er aan de lokale strijkstok blijft hangen, linea recta naar buitenlandse schuldeisers gaan.

WirMachenMusik | 30-09-12 | 18:27

@bakoenin | 30-09-12 | 18:09
We gaan het in de gaten houden.
Via streams, want ook hier zwijgt de MSM als het graf.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:24

De huidige 22 procent aan hervormingen bezuinigingen, lastenverzwaringen en salarishalveringen is namelijk veel te mager.
-------------------
Hoho! Dat zijn als ik de afgelopen week goed gelezen heb maatregelen die door regering en parlement besloten zijn. Maar dus dan nog lang niet uitgevoerd. En daar zit de pijn/fopperij in Griekenland.

WirMachenMusik | 30-09-12 | 18:23

@ necrosis.
De vraag of het je geld gaat kosten is allang passe de vraag hoelang het je geld gaat kosten is relevant.

bakoenin | 30-09-12 | 18:23

Ow ja. De shit heeft hier nog lang de ventilator niet geraakt. Dat gaat gebeuren nadat men de gevolgen van de aankomende bezuinigingen, en die nog gaan volgen, aan den lijve gaat ondervinden.

Dan is er alleen de SP die een deel van haar aanhang de straat op krijgt.

Als je naar het programma van de SP kijkt, die én miljarden in de bodemloze EU put wil blijven storten én niet wil bezuinigen op OH en allerlei regels voor immigranten uit niet_Westerse landen wil versoepelen én niet wil bezuinigen op sociale voorzieningen, en daarvoor de midden- en hogere inkomens op wil laten draaien, dan denk ik niet dat tegenstanders van de EU zich massaal bij die protesten aan zullen sluiten.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:22

Ik wil het niet meer weten, ik wil het niet meer weten. Moet je luisteren, het volk heeft gestemd op 12 september 2012 en hebben twee eurofiele partijen, de vvd en nota bene de pvda, tot verreweg de grootste partijen gemaakt. Dus dan kunnen wij hier hoog of laag springen, maakt allemaal niet meer uit. Verlaat de panelen mensen en ga iets leuks doen, zoals breien, biljarten, zakdoekje leggen, tikkertje spelen, doktertje spelen (de volwassen variant), ganzeborden, piano spelen ( zwaar klassiek), een hut bouwen, en wat dies meer zij. Ik wil er niks meer over horen, het volk heeft immers besloten. Ik bemoei me d'r niet mee ook, want ik heb het al druk genoeg met simpelweg het hoofd boven water te houden. Griekenland? Schuld?
EU? ESM? NOOIT VAN GEHOORD!!!!!
Rutte? Samsom? pvda? ZIJN DAT PATATVERKOPERS??? Ik ken ze niet.

Van Duyvenbode | 30-09-12 | 18:20

@necrosis | 30-09-12 | 18:09

Jammer. Kun je iig het fatsoen opbrengen om me te vertellen of de excuses geaccepteerd zijn of niet dan.

Of is zelfs dat je teveel.

pius | 30-09-12 | 18:14

@Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:53
Dat we in NL baat hebben bij zowel de Euro als de Europa begrijp ik ergens ook wel.

Tot zover de voordelen van de Euro / Europa.

Als we daadwerkelijk de gulden terug zouden krijgen, gaat dit écht niet ten goede komen aan de burger. Ze hebben zich al een keer "vergist" met die 2.20371 gulden en ook de "open" grenzen binnen Europa zijn gunstig voor de economie.
Inmiddels is allang duidelijk dat de heren in Brussel / Den Haag daar alleen maar voor hun eigen belangen zitten en als het puntje bij paaltje komt ze de burger laten stikken.

Voorbeeldjes:

Vrije handel binnen Europa.
Leuk maar als één of ander overbodig clubje vindt dat je moet extra betalen voor lege schijfjes waar je eigen data op kunt zetten wordt de verkoop geblokkeerd.

Recht op onbeperkte toegang tot informatiebronnen.
OK. Maar als je vertelt waar iemand een bestandje kan downloaden moet jouw site uit de lucht, doe je dat niet of staat jouw server in een land waar het nog wel is toegestaan dan wordt de ISP's opgedrongen dat ze de toegang tot jouw server blokkeren / ontnemen.

Dit zijn dan slechts twee puntjes en dan alleen nog maar op IT gebied. In meerdere zaken is gebleken dat op het moment dat eigen belang in gevaar komt, elke vorm van regels over boord wordt gegooid.

Mastermattie | 30-09-12 | 18:13

necrosis | 30-09-12 | 17:53
Ik reageerde op een comment van je waarbij je alle Spanjaarden verantwoordelijk hield. Ik vind het ook onzin dat jij voor Griekenland moet betalen, net zoals ik het onzin vind dat een hoop Grieken en Spanjaarden onevenredig moeten betalen voor een situatie waar ze part noch deel aan hebben.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:13

@bakoenin | 30-09-12 | 18:09
Ik vind alles best, zolang het mij geen cent kost.
Dat is mijn mening, en daar zal je het mee moeten doen.

necrosis | 30-09-12 | 18:12

bakoenin 18:09
Zou zoiets zijn als "Holland" zich wilt afscheiden van Nederland...

Terpen-tijn | 30-09-12 | 18:12

@pius | 30-09-12 | 18:04
Dat geloof ik inderdaad niet.....

necrosis | 30-09-12 | 18:09

Necrosis,
Catalonië is de rijkste sector van Spanje, moeten het meeste afdragen aan Madrid, en zijn dat zat.
Ze zijn heel sterk geïndustrialiseerd hebben de grootste toeristensector, en een sterk nationalistisch sentiment.
Als ze zich afscheiden van Spanje dan betekend dat een boost voor hun economie omdat ze de arme zuidelijke regio's niet meer hoeven te steunen.
En de nekslag voor de rest van Spanje.
Dus economisch kunnen ze dat.
En ze willen dat ook.
Na het door Madrid getorpedeerde voorstel om een eigen belasting heffing te introduceren heeft het Catalaanse parlement nieuwe verkiezingen uitgeschreven, en tevens ingestemd met een referendum over onafhankelijkheid van Spanje.
Dat moet in november gehouden worden.
Enige weken geleden hebben anderhalf miljoen Catalanen voor onafhankelijkheid gedemonstreerd.
Zoiets lees je hier niet in de MSM.
Madrid en de corporatisten wringen zich in allerhande bochten om het referendum te voorkomen.
Dreigementen zoals arresteren van Catalaanse politici, en zelfs met militair ingrijpen.
Dus let op Spanje in november, daar gaat het er heel heet aan toe dan.

bakoenin | 30-09-12 | 18:09

@doenormaal! | 30-09-12 | 17:57
Heb al eens eerder gezegd: Een volk dat zich voor laat liegen, krijgt wat het verdient.

Dat jij, ik en anderen daar de dupe van worden, hoeft verder geen betoog. Maar daar koopt niemand wat voor.
'Zij' zijn in de meerderheid. Dat telt.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:07

@doenormaal! | 30-09-12 | 18:03
'op eigen kracht' vind ik prima, maar wel voordat ze die 60 miljard krijgen.
Dat komt onder andere uit mijn zak, en dat vind ik NIET prima!

necrosis | 30-09-12 | 18:07

@necrosis | 30-09-12 | 17:59

Jij zegt iets tegen mij dus dat mag je best uitleggen. Maar ok, sorry dat ik je idioot heb genoemd.

Ik bedoel dat meestal gekscherend bij jou omdat je er zo goed mee om kan gaan itt tot de echte hardcore idioten. Al zal je dat wel niet geloven.

Excuses dus.

pius | 30-09-12 | 18:04

doenormaal! | 30-09-12 | 17:57
'Helaas wonen we in een geestelijk arm land met hoofdzakelijk makke schapen die alles slikken wat de publieke omroep en de overheid ons voorhouden'

'Het volk wordt voorgelogen'

Daar zit toch een behoorlijk verschil in.En laat dat dedain maar achterwege, daar ben ik ongevoelig voor.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:04

@necrosis | 30-09-12 | 17:34
Daar zijn ze al mee bezig,. Vandaar dat die Spanjaarden al een paar keer massademonstraties hebben gehouden. De Catalanen zijn intelligent. Die willen op eigen kracht verder zonder de EU. Wie neemt het hen kwalijk? Zouden wij ook moeten willen. Wordt ècht iedereen beter van als de EU stopt te bestaan.

doenormaal! | 30-09-12 | 18:03

@doenormaal! | 30-09-12 | 17:43
Voor eigen parochie praten, hier dus, heeft weinig zin. Wij weten het inmiddels wel, op een paar na die gewoon een andere mening hebben.

Edoch, het grootste gedeelte van het volk heeft een verstandelijke beperking, een andere mening of interesseert het voor geen zak. Face it.

Dus je kunt twee dingen doen:
Je er bij neerleggen of emigreren.
Meer smaken zijn er niet.


La Vie En Rose | 30-09-12 | 18:01

@doenormaal! | 30-09-12 | 17:43

Luie landen. Hoe kom je erop. Jij zou het nog geen dag volhouden daar.

En de rest is ook onzin trouwens.

Je kunt een Nederland dat in de euro zit en er uit zou treden namelijk in het geheel niet vergelijken met Zwitserland dat nooit in de Euro heeft gezeten. In die distinctie ligt de grondslag voor de discussie of uittrede goed of slecht is voor ons land.

Maar daar hoor je niemand over hilarisch genoeg.

Misschien dat deze hint je verder kan helpen iets verstandiger dingen te beweren rondom dit dossier.

Het is een begin in ieder geval.

pius | 30-09-12 | 18:01

De Grieken moeten naar Ijsland kijken, 1. opsluiten corrupte politici & banksters 2. Alle frauduleuze leningen ontbinden 3. de reële economie stimuleren i.p.v. het virtuele casino.

Bertus Brulbroek | 30-09-12 | 18:00

Dolphi | 30-09-12 | 17:51
Interessant. Heb je toevallig een goede bron over die fiscal cliff? Mocht het verhaal kloppen (niet dat ik zozeer aan jou twijfel, ik neem gewoon niks direct als waarheid aan), dan snap ik de EU nog minder dan ik al deed. Laat die yanks het geld dan lekker ophoesten.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 18:00

@(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:46
Je hoeft niks te beschermen alleen zorgen dat de Pool dezelfde lasten heeft. En dat is vaak niet zo.

miko | 30-09-12 | 17:59

@pius | 30-09-12 | 17:51
Moet ik iets uit gaan leggen terwijl je me 'idioot' noemt?
*excuses eischt*

necrosis | 30-09-12 | 17:59

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:53
Heb ik al eens een tegel over neergezet.
Rotterdam is een Diepzeehaven van 24m diep, de enigste in Europa, "bootjes" van 400.000dwt kolen en erts en container schepen met 18.000 containers kunnen alleen hier naar binnen, dat vinden die Duitsers prettig omdat het goedkoop is en om dat ze alleen in Rotterdam naar binnen kunnen.
Dus je lult uit je nek.

Havenwerker | 30-09-12 | 17:58

@Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:33
Ik denk dat je mijn comments nog even goed moet lezen en duiden (ik weet is moeilijk voor sommigen). Maar ik ben de beroerdste niet, ik zal je de strekking nog even kort en bondig uitleggen: het volk wordt voorgelogen, hetgeen ik hier net ook weer heb herhaald. Capiche?

doenormaal! | 30-09-12 | 17:57

@ Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:49

dat is vanuit jou kant (de ondernemerkant) gezien begrijpelijk.
Maar het feit, dat hier buitenlandse chauffeurs legaal, door een nederlands bedrijf ingehuurd, kunnen rondrijden klopt niet.
Nog ff en dan komen er 500.000 chinezen, die ff geen werk hebben omdat de iPhone 6 niet zo lekker verkoopt, naar nederland via een uitzendbureau en nemen de gehele schoonmaakbranche over.

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:56

@Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:48
De schulden worden inderdaad verdeeld, over mensen die part noch deel hebben aan het beleid in dat kutland.
Leg mij eens uit waarom ik nog meer moet gaan betalen voor nog minder, terwijl fraude in Griekenland de normaalste zaak van de wereld is.
En ja, ik heb het over Griekenland omdat het topic erover gaat!

necrosis | 30-09-12 | 17:53

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/0...

Gelukkig zijn er ook nog verstandige mensen. Als je wilt dat het terugbetaald word moet je ook een haalbaar perspectief bewerkstelligen namelijk.

Of gewoon die Grieken uit de Euro pleuren. Kan ook.

Maar niet er tussenin.

pius | 30-09-12 | 17:53

@havenwerker:
ah.. nou dan weet je vast ook wel dat rotterdam gebaat is bij een grote gezonde Europese economie en dat Rotterdam zonder restricties de poort van het ruhrgeboied blijft.
Dat houdt natuurlijk op het moment dat nederland uit de Euro stapt, Duitsland uiteraard niet (die zijn niet gek) en Rotterdam vervolgens binnen 10 jaar kapotgeconcureerd wordt door Hamburg puur op basis van de dan onstane wisselkoersverschillen tussen gulden en Euro, waarbij een gulden geen ene flikker uitmaakt.
Want denk maar niet dat de Duitsers die kans dan laten liggen

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:53

@Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:48
Niet om het een of ander, maar in Europa is het dus hetzelfde.

De veroorzakers kiepen de poet in hun zakken, zowel in Brussel als in Athene. De burgers mogen dit ophoesten.

Dat dit in Griekenland de burgers uit "De Rest Van €uropa" is laten we dan maar even links liggen.

Mastermattie | 30-09-12 | 17:52

de Griekse reders hebben 17 % van de wereldhandelsvloot in handen qua volume. Tevens hebben ze meer dan 300 miljard euro geparkeerd in o.a. Zwitserland. Waarom worden deze puissantrijke mensen niet aangepakt fiscaal-juridisch ? Een substantieel gedeelte van het Grieks monetaire probleem zou hiermee kunnen worden opgelost. Wat houdt de nGriekse overheid en de EU tegen? Teveel belangen, zijn de "Onassisen" onaantastbaar?

Jan Boule | 30-09-12 | 17:51

@necrosis | 30-09-12 | 17:49

Leg uit.

pius | 30-09-12 | 17:51

Ik lees zelden op deze site de achtergrond van het hele verhaal Griekenland. De economie van de gehele Westerse wereld wordt tenslotte bepaald door de grootste banken van New York zijnde de Morgan gerelateerde banken,de Citi-bank,Bank of America en een enkele Joodse bank.Deze geven ALTIJD garantie's af voor obligatie's van westers /Joods gezinde staten,oa Griekenland : De zg credit default swaps. Mocht dus een Westerse staat failliet gaan ,dan zullen de schuld-eissers hun verlies vergoed krijgen door die banken.Maar... als die banken daardoor in de problemen komen zal de Amerikaanse staat compenseren,zg her-kapitaliseren. Dit betekent in feite : Geld drukken,want de Amerikaanse belasting-betaler is NIET meer,zoals in 1945, instaat de zorgen van de hele wereld te beheersen.Nu is er in 2013 en zg. "fiscal cliff" opgeworpen,een wet die automatische belasting- verhoging doorvoert als de staat geen schuld kan inlossen.Desnoods zal daardoor een depressie ontstaan door groot koopkrachtverlies van het volk.Het hoogste gerechtshof zal daar op toezien ,want de 2 grote partijen hebben een paar jaar geleden ingestemd. Geenszins is dit onderwerp nu dan ook een verkiezing-item.Kortom: De 2 president-kandidaten kunnen zo een economische deconfiture niet overzien en stevenen af op chaos,tenzij.... een oorlog als onvermijdelijk zal worden beschouwd en de "staat van beleg" de doorslag zal geven. De jaren 40 zijn dan herrezen.Reken maar dat de aanleidingen allang in de pen zitten.

Dolphi | 30-09-12 | 17:51

Mastermattie | 30-09-12 | 17:48
lol. Slimme chef heb jij, die zin ga ik onthouden.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:51

@bakoenin | 30-09-12 | 16:47
'Er is een sprankje hoop nog, namelijk de Catalanen, die zeker voor onafhankelijkheid van Spanje gaan stemmen, en daarmee een bom onder Spanje leggen.
Maar de tanks staan al klaar.'

Dat is dan een heul erg klein sprankje hoop, gezien het feit dat 18% van de Spaanse bevolking Catalaan is. Het zal dus wel meevallen met die bom onder Spanje leggen.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 17:50

maar op een dag zullen de Pechtoldjes, zij die dit land hebben verraden, zich moeten verantwoorden.. of de meute dan nog vriendelijk luistert naar argumenten betwijfel ik..

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:50

@pius | 30-09-12 | 17:48
Familie van je?

necrosis | 30-09-12 | 17:49

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:46 |
Klaag ik ook niet over. Ik ben gebaat bij goedkoop transport. Ik gun iedereen overigens 35,- per uur als chauffeur, tot het moment dat iemand hetzelfde wil uitvoeren voor 20 euro natuurlijk..

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:49

@Mastermattie | 30-09-12 | 17:48

lol

pius | 30-09-12 | 17:48

necrosis | 30-09-12 | 17:42 |
Het ging over Spanje, maar goed, voor Griekenland geldt in wezen hetzelfde. Jij scheert me iets te gemakkelijk een gehele bevolking over één kam, al heb je het nu al over 'een hoop Grieken.' Dus dat is al winst. Maar in de kern van de zaak moet je inderdaad de mensen aanpakken die ook het meest geprofiteerd hebben van die wantoestanden. Wat er nu in Europa gebeurt is exact het tegenovergestelde: de schulden worden verdeeld over iedereen.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:48

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:32

Ook mijn werk is export/ import sensitief weet je, en dat heb ik niet te danken aan de EU, maar dat heb ik te danken aan Pieter Caland honderd jaar geleden, een Nederlander die zo slim was om de Waterweg te laten graven

Havenwerker | 30-09-12 | 17:48

Arme Grieken.

pius | 30-09-12 | 17:48

Overheden... nooit begrepen. En dat moet dan een volk vertegenwoordigen.
Ik had afgelopen weet een conversatie met mijn chef / collega over het bedrijfsleven vs de overheid.

Ik merkte hierbij op dat als zaken bij een bedrijf zouden gaan zoals deze bij de overheid gaan, zo'n bedrijf doorgaans geen stand houdt.

Waarop mijn chef zegt:
Als een bedrijf zou werken zoals de overheid dan was het bedrijf failliet. Maar als de overheid zaken zou afhandelen als een bedrijf dan was het bedrijfsleven failliet.

Mastermattie | 30-09-12 | 17:48

@ Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:43

misschien werkt hij wel 6 dagen per week 12 uur per dag.. en dan mag je van mij in een gewone 2.5 ton kostende doorzonwoning wonen..

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:47

@ Deus Absurdia | 30-09-12

als je die gedachtengang doortrekt dan moet onze Nederlandse vrachtwagenchauffeurs ook niet zo zeiken dat Roemenen het via een nepuitzendbureautje voor de helft doen.. als je van Brussel je eigen markt niet meer mag beschermen ga je kapot.. en dat we kapot aan het gaan zijn lijkt mij toch wel duidelijk.

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:46

Zou het de lobby van de Europese wapenindustrie zijn die het tegenhoudt, dat Griekenland uit de euro gepleurd wordt?
Griekenland geeft namelijk vele miljarden meer uit aan defensie als Nederland.
Precieze cijfers mag je zelf opzoeken, maar het is ook allemaal geleend geld. (wat men dan kwijt is, plus een goeie klant voor nu en later)

Terpen-tijn | 30-09-12 | 17:44

(c)ZWITSUL | 30-09-12 |
kun jij mij trouwens uitleggen waarom die Nederlandse tegelaar in een huis van 2,5 ton (in Groningen!) moet wonen en de nieuwste bestelbus moet rijden?

ik bedoel.. hij zet tegels!!! het is GVD geen ICTer ofzo..

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:43

@drs.Nee | 30-09-12 | 17:00
Nederland deed het ook veel beter voor we in de EU zaten. En iedereen blijft maar in de leugens van de overheid trappen dat we in de hel en verdoemenis terecht zouden komen als de EU zou omvallen of als wij eruit zouden stappen. Het tegendeel is waar. Waarom trappen we hier toch massaal in?! Mensen gebruik nou toch eens een kruimeltje van de verstandelijke vermogens om hier eens even bij stil te staan.
De Rotterdamse haven en Schiphol blijven ook zonder de EU poorten naar Europa. Dat zijn ze altijd geweest en zullen dat altijd blijven.
Willen we maar door blijven gaan met geld aan luie landen geven ten koste van onze eigen welvaart?? Willen we nog meer immigratie van kansarmen naar Nederland?? Willen we nog minder over ons eigen grondgebied en leven te zeggen hebben> Willen we onze (culturele) identiteit verliezen? Nee! Daarom zou Nederland VEEL beter af zijn zonder de EU (niet te verwarren met het Europese continent/handelszone).

doenormaal! | 30-09-12 | 17:43

@Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:36
Een hoop Grieken leven al jaren op geld waar ze geen recht op hebben.
In Nederland noemen ze dat fraude, daar kan je boetes en eventuele gevangenisstraf voor krijgen.
Wat mij betreft flikkeren ze Griekenland morgen uit Europa.

necrosis | 30-09-12 | 17:42

Oh jah bijna vergeten... Over een paar uur zitten we hier ook aan 21% tax.
En bedankt hé!

Mastermattie | 30-09-12 | 17:42

@(c)ZWITSUL | 30-09-12 |
Tja.. die nederlansdse aannamer heeft natuurlijk het volste recht om zich uit de markt te prijzen, of gewoon beter te zijn.. maar als die twee kansen niet worden aangegrepen, dan houdt het natuurlijk snel op.
Ligt niet aan die pool, maar aan die Nederlander..

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:39

Ik bedoel citatie.

porcodio | 30-09-12 | 17:38

@porcodio | 30-09-12 | 17:31
Wanneer de overige 'pokeraars' hun kaarten op tafel gooien en weglopen, zijn de Grieken overgeleverd aan zichzelf.
Laat ik dat nou een hoopvol iets noemen....

necrosis | 30-09-12 | 17:38

Dit gezegde is steeds beter van toepassing op de EU:
"Power corrupts; absolute power corrupts absolutely"

porcodio | 30-09-12 | 17:37

necrosis | 30-09-12 | 17:34
Ja, goed plan. Dan krijgen ze nog meer tekorten.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:36

@ Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:32

juist dankzij figuren als jij zitten wij opgescheept met Polen .. fuck met je badkamertje, had een NL zzp'er ingeschakeld !

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:36

@Graaf van Egmont | 30-09-12 | 17:33
De nieuws in het algemeen.

porcodio | 30-09-12 | 17:36

@doenormaal! | 30-09-12 | 17:30
Catalanen?
Wonen die niet in Spanje, wat toevallig nog 60 miljard wil vangen?
Ik ben die geld-zeurpieten een beetje zat, ze kunnen net als Nederland de accijnzen en boetes flink opkrikken, val mij niet arm-lastig!

necrosis | 30-09-12 | 17:34

doenormaal! | 30-09-12 | 17:30
Van mening veranderd? Een paar geleden lag het nog aan van alles, behalve 'het volk.'

Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:33

porcodio | 30-09-12 | 17:31
Zitten er Grieken op GS dan?

Graaf van Egmont | 30-09-12 | 17:33

@Randvoorwaarde | 30-09-12 | 17:11
Ook niet waar.De grieken krijgen/lenen geld om hun meesters (banken,etc) te betalen.De gemiddelde fettavrater heeft nooit zoveel om handen gehad. Elke euro die hier naar toe gaat gaat meteen door naar degene die dit veroorzaakt hebben.Binnen nu en twee jaar gaan er grote onlusten uitbreken. Stiglitz heeft het al aan gehaald dat als men teveel naar de monetaire zaken kijkt het menselijke aspect verloren gaat.De onrust die als gevolg hiervan uitbreekt gaat de maatschappij uiteindelijk veel meer kosten.Immers economische voorspoed gaat vaak gepaard met rust.

miko | 30-09-12 | 17:32

@havenwerker:
Laatst heeft hier dankzij Europa wel een Pool mijn badkamer beteheld en hij was 60% goedkoper, werkte onder een Duitse aannemer en leverde echt vakwerk. En dan ook nog zonder kutmuziek op de achtergrond.
.
Dus ik heb wel degelijk wat aan Europa.
Oh ja en mijn werk is nogal export/ import sensitief en ook dat levert nogal wat op. ZOnder EU ook wel, maar minder. dat is zeker.

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:32

En allemaal alsof de Grieken niet meelezen. Ze zijn ook niet dom en weten waar ze staan in dit politieke poker spel.

porcodio | 30-09-12 | 17:31

@ neemjemoederindemali | 30-09-12 | 17:22 | + 0 -

die komt.. pan europees, maar verschillende door Brussel betaalde denktanken zien die ook aankomen natuurlijk.
Achter de schermen liggen de plannen klaar wat te doen bij een volksopstand.

Maar eerst stapje voor stapje de bevolking laten wennen aan :

- uniformen (zoals marechaussee en leger) op straat
- alles pinnen
- overal camera's en pasje nodig om van A naar B te gaan

alles went.. zefs een politie staat

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:30

@bakoenin | 30-09-12 | 16:47
Hadden wij maar het karakter en temperament van de Catalanen. Helaas wonen we in een geestelijk arm land met hoofdzakelijk makke schapen die alles slikken wat de publieke omroep en de overheid ons voorhouden. Leugens voornamelijk waar we heel erg vreselijk veel slechter van worden. Zelfs dat ziet de meerderheid nog niet eens (aankomen).

doenormaal! | 30-09-12 | 17:30

drapina | 30-09-12 | 17:18
Die twee kun je toch niet los van elkaar zien? Zie dat hier vaak voorbijkomen, mensen wringen zich in allerlei bochten om de werkelijke reden van die vreemde verkiezingsuitslag maar niet te hoeven verklaren; namelijk dat de Wet van Lucas ook voor stemgerechtigden opgaat.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:28

@drapina | 30-09-12 | 17:18 |
Volgens mij telt alleen het aantal rode rondjes.. campagne is leuk, maar telt niet, het resultaat telt.
Oh en 80% van de stemmers heeft gestemd op pro europa partijen.. zo duidelijker?
.
Die extreme flanken zijn idd niet verdwenen.. ze tellen alleen niet meer mee. Niet eens vanwege het aantal, maar vanwege hun onmogelijke instelling.

Deus Absurdia | 30-09-12 | 17:27

@Eurotokkie | 30-09-12 | 17:15
Met de houding van dat fraude-volk zullen ze het nog moeilijk gaan krijgen.
Ik ga er van uit dat een hoop mensen hun vakantie niet meer in Griekenland willen doorbrengen.
Het land waar de haat tegen Duitsers en Nederlanders (die het geld moeten ophoesten voor die kutGrieken) zal bij een volgende steunaanvraag hopelijk nul op rekest krijgen.
De regering aldaar doet nog immer te weinig tegen fraude ( de hoeveelheid 120+ mensen die niet bestaan) en reders die geen cent belasting betalen.

necrosis | 30-09-12 | 17:26

Basirux | 30-09-12 | 17:14 |
Dat hele EU-debacle is nog nauwelijks tot onze portemonnee doorgedrongen, op een paar miljard na, wat over ons gehele BNP gezien relatief weinig is. Dat het moreel allemaal niet in de haak is, dat zal de gemiddelde Nederlander worst zijn.

Maar de eerste lastenverzwaringen komen eraan. Dan volgt nog de steun aan Griekenland, en het gaat pas echt hard als Spanje aan de beurt is.

Dan wil ik het allemaal nog wel eens zien. Al verwacht ik weinig opstand in Nederland, dat zit niet in onze slaafse aard. Maar een verkiezingsuitslag zoals op 12 september zie ik niet zo snel meer voorkomen.

Moishe Pipik | 30-09-12 | 17:24

Vandaar dat Rutte zo snel met de PVDA in zee wil gaan, beiden zijn eurofiele partijen... hoogste tijd voor een nieuw Referendum... oh, wacht...

Mazzeltov | 30-09-12 | 17:24

@(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:17

Dan zal er ook een dag komen dat er revolutie uitbreekt, vraag maar eens aan de voormalige Tsaren, Hertogen, Prinsen, vorsten etc. etc. uit Rusland van voor 1918 wat er dan gebeurt.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 17:22

@Deus Absurdia: ik ben veel positiever over Europa dan de meeste reaguurders, maar kan het helaas niet met je eens zijn. ik geloof niet dat de verkiezingsuitslag pro-Europees was. dit is volgens mij dezelfde fout als denken dat de extreme flanken uit de Nederlandse politiek zijn verdwenen. schijn bedriegt. de vvd en de pvda hebben intelligent campagne gevoerd en de extreme stemmer voor zich weten te winnen. maar dit zegt echt meer over de campagne dan over de stemmers. helaas.

drapina | 30-09-12 | 17:18

@Basirux, nog voldoende te consumeren, en nog voldoende vermaak.

bakoenin | 30-09-12 | 17:18

We zijn gewoon overgeleverd aan de banken. En hun aanverwante ondernemingen.
Die maken de dienst uit. Stemmen is zinloos. 'Hervormen' moet toch. Om die arme elite in moeilijke tijden te redden. Anders dreigen ze te vertrekken naar het buitenland.
Binnenkort komt het IMF ook hier. Te dicteren de salarissen te halveren. Ontslag bescherming af te schaffen. Veel langere werk weken. Langer doorwerken met minder pensioen. Minder onderwijs en gezondheidszorg. Want uw leven is toch behoorlijk zinloos.
Genieten van het leven is immers voorbehouden aan een selecte groep. En dat bent u helaas niet. De rest mag zwoegen voor het hogere doel.

oplichter | 30-09-12 | 17:18

@Randvoorwaarde | 30-09-12 | 17:11
Als jij moet werken voor een salaris waarvan je niet eens je vaste lasten kan betalen, als je je kinderen in de nacht stiekem achterlaat bij een weeshuis, omdat je geen oplossing meer ziet, als een hele generatie van jongeren geen enkele toekomst meer heeft.
Ja dat is vernedering.
En ja dat is het Europa van vandaag.
Zelfs in het oude oostblok hadden ze het nog beter.

bakoenin | 30-09-12 | 17:17

op een dag zal 'Brussel geweld gaan gebruiken, het EU leger en de EU poltie, de EU geheime diensten ect. worden ingezet om de onvrede en onlusten de kop in te drukken.
De elite woont dan allang in bewaakte compounds die worden gebouwd op grond van royals in heel Europa.
Contant geld bestaat niet meer en dat 'Big Brussel is watching you ' is bekend..

(c)ZWITSUL | 30-09-12 | 17:17

@bokkenrijder | 30-09-12 | 16:59
Wat heb je daaraan? Kun je kettingen maken voor je medelanders? Of gouden tanden?

miko | 30-09-12 | 17:16

Randvoorwaarde | 30-09-12 | 17:11 | + 0 -

Idd Griekenland is het machtigste land van Europa , ze vragen iets en ze krijgen het.

Eurotokkie | 30-09-12 | 17:15

-weggejorist-

Basirux | 30-09-12 | 17:14

Het zal me een rot zorg zijn, die dageraad geeft tenminste vreten aan die oude mensen die het niet meer op kunnen brengen.
In Spanje, Portugal, Griekenland, het zijn verdomme mensen zo als wij die ook geplukt worden.
De EU is er alleen voor de banken en de Financieele wereld, en iedere keer zie ik op de TV, de Financieele wereld heeft weer lucht en de aandelen stijgen weer.
Het zal me een worst zijn, van mijn part breken ze heel Europa af.

Havenwerker | 30-09-12 | 17:13

@Horagha | 30-09-12 | 16:41

Een piepkleine minderheid loopt steen en been te klagen volgens u?

U weet niet dat er al weken rellen zijn in onder meer Griekenland, Spanje, Portugal en Polen? U snapt niet dat deze rellen ook andere landen zullen bereiken?

Het wereldwijde financiële systeem staat op imploderen, maar gaat u rustig verder slapen, Jan Gay de Jager haalt u wel uit de stront, wat zeg ik, we gaan zelfs verdienen aan Griekenland en Spanje, vraag maar aan Jan Gay de Jager.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 17:13

Of we nou wel of niet geld geven, ze slaan elkaar de hersens toch wel in, in dat kutland.
Dus draai de geldkraan richting Griekenland gewoon dicht.
Het zal iedereen in nl. waarschijnlijk ontgaan zijn, maar de BTW op onze aankopen zijn morgen ineens wat duurder, dankzij het kontneuq-akkoord!

necrosis | 30-09-12 | 17:12

Leg mij die vernedering eens uit?
Ik zie enkel heel Griekenland de middelvinger opsteken en de rest van de EU keihard uitlachen met 31 miljard in de pocket.

Randvoorwaarde | 30-09-12 | 17:11

@KapiteinIglo | 30-09-12 | 16:49
Kapo, als je maar koers houd. Prutser!

miko | 30-09-12 | 17:10

Over 50 jaar staat dit verhaal over de EU en Griekenland in een sprookjesboek dat zelfs een kind van 4 niet geloven kan. Uitdaging? #Stormageddon

INH.30CL | 30-09-12 | 17:09

Ja, en bovendien is pro-EU vanuit een handelsperspectief heel erg dom. De EU wil landen met een handelsoverschot verbieden een hoger handelsoverschot te hebben dan 6%. Hoort u dit? De EU wil actief landen die het goed doen, zoals Nederland en Duitsland belemmeren in de export. Ja, MKB'ertjes met de stijve plassert voor de EU, bent u even goed opgelicht! Haha. Dat krijg je nou als je klakkeloos achter Brussel gaat aanlopen.

Old_Spice | 30-09-12 | 17:09

laat de rijken in griekenland maar alle achterstallige belasting betalen, maar dat doen ze niet terwijl ze 400miljard euri op zwitserse bankrekeningen hebben geparkeerd precies het geld dat ze tekort komen.

9-buts | 30-09-12 | 17:08

@[email protected] | 30-09-12 | 16:54
Het verschil is nog groter. De Griekse overheid heeft te veel schulden gemaakt. De Griekse financiele sector was vrij gezond. De Ieren echter mogen echter betalen om hun financiele sector te veel schulden had. Je zou kunnen zeggen dat iedereen vroeger in Griekland boven hun stand geleefd heeft. En daarom moet iedereen nu bezuinigen. Maar de Ieren moeten nu bloeden vanwege een zootje slechte leningen van de commerciele banken. Dat vind ik toch een groot verschil.

Veestbeest | 30-09-12 | 17:04

Het lijkt me inmiddels voor iedereen wel helder waar dit heen gaat.

De belofte aan Obama om in ieder geval de boel heel te proberen te houden totdat de Amerikaanse verkiezingen voorbij zijn, is een hele kostbare en de rekening, u raadt het al, komt vooral bij ons, de betalers van dit circus: Duitsland, Nederland, Finland en Luxemburg.

Een verhelderend stuk door Sassen van Elsloo in de Telegraaf van eergisteren: www.telegraaf.nl/dft/goeroes/alexander...

vraagstaart | 30-09-12 | 17:04

Okee, de peop kan de ventilator raken. Hebben we nog genoeg brandstof voor onze tanks - die zo gezellig met elkaar in een hal staan btw... - om de chaos het hoofd te bieden?

funkyd | 30-09-12 | 17:02

Ze zullen het geld wel weer krijgen, ze hebben ons bij de ballen, we hebben er al miljarden ingestoken in de hoop dat het uiteindelijk allemaal wel weer goed komt. Vergelijk het met een gokker, je hebt inmiddels zoveel vergokt, doorgokken is de enige mogelijkheid om dat casino te verlaten, in de hoop dat het uiteindelijk goed komt.
Als we enkele jaren geleden hadden gezegd, flikker op Grieken uit de Euro jullie, jullie hebben ons bedrogen en voorgelogen en zijn niet van plan om ons door jullie op zijn Grieks te laten nemen, waren we uiteindelijk veel goedkoper uitgeweest met minder risico.
Kijk naar al die honderden miljarden die ingezet worden om de crisis te bezweren, de EU is de ultime gokker, die denkt rood moet die ene keer wel moet vallen. Zo niet dan verliezen we allemaal, alles....

Zomaariets | 30-09-12 | 17:01

Nou ja, iPhones in elkaar schroeven is anders wel werk en daar ontbreekt het nogal aan momenteel...

Ik was in Haren | 30-09-12 | 17:01

[email protected] | 30-09-12 | 16:54
De laatste berichten zijn dat het toch niet zo goed gaat met Ierland, en ze zullen nog heel lang moeten likken aan die wonden, en vooral aan het achterwerk van Barosso.
Ijsland daarentegen, gaat crescendo, maar die flikkeren dan ook de schuldigen de cel in schrijven een eigen grondwet en geven een hele dikke vinger aan de EU corporatisten.
Kijk dat is nog eens mentaliteit.

bakoenin | 30-09-12 | 16:59

Boycot de politiek en koop gewoon goud en zilver van je spaargeld!

bokkenrijder | 30-09-12 | 16:59

cumshaft | 30-09-12 | 16:57

Zolang de grootste oplichters van casino's die zich banken noemen, aan de geldknopen van de EU zitten, dat is.

Pindakees | 30-09-12 | 16:58

zolang duitse en franse banken nog leningen hebben uitstaan in griekenland mag de rest van europa blijven aftikken.

cumshaft | 30-09-12 | 16:57

Terwijl de Ieren in gepaste stilte, bescheidenheid en optimisme hun wonden likken en - met groot succes! - de tering naar de nering zetten om de zelf veroorzaakte economische ravage op te ruimen gaat het Griekse gepeupel verongelijkt de straat op en geeft iedereen behalve zichzelf de schuld van hun problemen.
.
Dat is het cruciale mentaliteitsverschil tussen Neuro- en Zeurolanden.

Deus Absurdia | 30-09-12 | 16:49 | + -2 -

Dus hebzucht en graaien noem jij iets van je leven maken , ik denk dat mensen aan de top het daarover eens zijn.

Eurotokkie | 30-09-12 | 16:54

@KapiteinIglo | 30-09-12 | 16:49
Dat heet dan een 180 graden draai, visstick.

Conan de Rabarber | 30-09-12 | 16:51

Het lijkt meer en meer duidelijk dat de EU gewoon in handen is van de grote bankiers. Wij dansen allemaal naar de pijpen van de rente en beurs schommelingen.
Mensen tellen niet meer, alleen harde (maar abstracte) pecunia. En bonussen.

Conan de Rabarber | 30-09-12 | 16:50

@Indoneesje | 30-09-12 | 16:35
Hmm? 80% van de Nederlanders heeft anders wel voor Euro(pa) gestemd minder dan een maand geleden.. Lees jij wel eens kranten?
.
En doe nou niet of jouw slag tokkies het organisatietalent heeft voor een 'gewapende opstand' . Dan had je zelf nl ook wat van je leven gemaakt en was je ook pro Euro geweest.

Deus Absurdia | 30-09-12 | 16:49

*Van Rossem 360 graden draai doet* Eerst waren ze lui, nu zijn ze Weimarzielig.

KapiteinIglo | 30-09-12 | 16:49

Als wij (noorderlingen) er maar sterker uitkomen .. he Mark ;)

SyntaxError | 30-09-12 | 16:49

Laten we maar gewoon betalen.Wat we tekort komen lenen we gewoon.
*zich overgeeft aan de € € € € € € € € € € € €*

miko | 30-09-12 | 16:48

'Griekenland krijgt sowieso derde tranche'

Na het keer op keer schenden van de beloften wordt de moeite nauwelijks meer genomen om nieuwe te laten maken. Soms is domheid het telkens herhalen van exact dezelfde stappen en hopen op een andere uitkomst. Hier laat men zelfs die pogingen varen en wordt de poet cadeau gegeven.

Godsammekraken | 30-09-12 | 16:48

Nog een paar jaartjes wachten en de Grieken zijn met hun NeaDrachma de goedkoopste vakantieplek aan de Middellandse zee, kunnen elkaar weer lekker op de oude voet dwars zitten met Pasok en Nea Demokratia afgewisseld door wat kolonels,, kunnen ze weer lekker Turkije pesten en kunnen ze zich helemaal gek lachen om die rare dombo's die in een paar jaar tijd het equivalent van een grote economie in hun kleine ... landje hebben gepompt.
-
... en wij zitten de komende dertig jaar nog met de brokken.

azoturie | 30-09-12 | 16:47

Had u iets anders verwacht?
Het draait niet om geld, economie, welzijn.
Het zal de gemiddelde Eurocraat aan zijn roodkoperen roesten of u gereduceerd wordt tot een behoeftige dagloner die om een paar dubbeltjes meer zijn buurman de schedel inslaat.
Het zal ze een biet wezen of de bevolking er nu met bedrog of tanks eronder gehouden wordt.
Het draait om macht, pure macht, en die macht is verzekerd in een EU en al haar oncontroleerbare commissies en instituten.
Thats it, maar u heeft hier zelf voor gestemd, en ons parlement gevuld met 85% Eurofiele puppets, dus niet zeuren.
Dit waren de laatste verkiezingen waarbij u het tij nog kon keren, helaas heeft u zichzelf weer in de maling laten nemen.
Er is een sprankje hoop nog, namelijk de Catalanen, die zeker voor onafhankelijkheid van Spanje gaan stemmen, en daarmee een bom onder Spanje leggen.
Maar de tanks staan al klaar.

bakoenin | 30-09-12 | 16:47

Dostranamus | 30-09-12 | 16:43

Vergeet de banken en andere financiële casino's niet.
(Al hebben de Grieken zelf natuurlijk ook flink in de pot zitten te teren door geen belasting te betalen en op je 55e met pensioen te gaan, en die laten op halen tot je 150e.. etc. )

Pindakees | 30-09-12 | 16:47

Natuurlijk krijgt Griekenland de volgende tranche overgemaakt. Past helemaal in de zachte-heelmeesters-maken-stinkende-wonden aanpak van deze crisis. Kicking the can down the road, want iedereen is bang voor de "onbekende gevolgen" wanneer we het anders doen. En de "onbekende gevolgen" zijn de allerergste gevolgen.
.
Het wachten is nog maar op het officiele communique waarin de EU bekend maakt niet meer te geloven in de financiele markten en tegengestelde meningen strafbaar maakt. Dat zal ze leren.

gooi en smijtwerker | 30-09-12 | 16:46

Horagha | 30-09-12 | 16:41 | + 0 -

En daarom zijn ze in Den Haag ook voor een referendum over de Euro , toch.

Eurotokkie | 30-09-12 | 16:45

Die Grieken herhalen zichzelf. De Spanjaarden ook. De Fransen, ook goed bezig! Allemaal zuidelijke landen (ja, ook Frankrijk grenst aan de Middellandse Zee). En bij allemaal zijn de financiën RUK. Laat ze met de EURO achter. Laten wij een nieuwe West Europese DM creëren. Samen met die landen die hun zaakjes wel op orde hebben.
Maar ja.....

pitsteen | 30-09-12 | 16:44

zucht..
het enoge wat hier gedaan wordt is die Griekse tragedie zo lang mogelijk rekken. Want het gaat er om wie het eerste opgeeft: de speculanten (die uit de VS voorop) of de Europese centrale bank die de macht heeft om ongelimiteerd euros bij te drukken en schulden op te kopen, maar dat natuurlijk zo min mogelijk wil.
.1 ding is dus zeker: die Grieken bungelen nog wel even..

Deus Absurdia | 30-09-12 | 16:44

Jullie begrijpen er niks van.
Het gaat niet om Griekenland.
Het gaat om de vetbetaalde baantjes van de europeese commissieleden.
Die moeten kost wat kost gered worden.
Het domme klootjesvolk betaald de rekening voor Griekenland toch wel.

Dostranamus | 30-09-12 | 16:43

En daarom moest er een VVD/PvdA kabinet komen (of D66 en CDA erbij) en geen invloeden van de PVV of SP. De Grieken hebben om de 6 maanden 20/30 miljard nodig, en ze hebben een paar gekken nodig dit te geven. Dus kunnen wij weer eens diep in de buidel tasten zodat de Grieken tot hun 55e kunnen blijven werken.

Moonwarrior | 30-09-12 | 16:42

"De uitvaart van de euro is hard op weg om een een begrafenis met gesloten kist te worden."

LOL +80% van de Nederlanders zijn voor de Euro of boeit het helemaal niet. Alleen een piepkleine minderheid loopt steen en been te klagen, dit is zooooo lachwekkend.
Ga Zo Door!!! Niet dat je er iets mee zult bereiken maar leedvermaak cq lachen is het beste medicijn.

Horagha | 30-09-12 | 16:41

Jullie doen nu net alsof dit nog niet bekend was.. Natuurlijk krijgen ze geld.

Liroy | 30-09-12 | 16:40

Godsammekraken | 30-09-12 | 16:37

Ook Grieken komen hier studeren.. Hier zijn tenminste (voorlopig, ook niet lang meer als 't aan onze vriend Rutte ligt) nog universiteiten.

Pindakees | 30-09-12 | 16:39

Lijkt een beetje de vervolgvraag op: "Zou jij je voor 1 miljoen in je kondt willen laten nemen?"

Godsammekraken | 30-09-12 | 16:39

@Mastermattie

Griekenland onder curatele stellen?
Hoe dan?! Het kost minstens tien jaar om daar een bekwaam overheidsapparaat op te zetten, zodat de daadwerkelijke 'hervormingen' ook uitgevoerd kunnen worden. Ondertussen krimpt hun economie met schrikbarende cijfers en blijft er weinig van over. Wat is er dan nog over van Griekenland? Wat hebben wij daar aan? Wat hebben de grieken er zelf aan?
De enige die er belang bij hebben, zijn de financiële markten en de eurocraten. Nee, bedankt. Geef die Grieken de vrijheid om hun land weer op te bouwen, alleen dan wel onafhankelijk.

Drs. Cartman | 30-09-12 | 16:37

Dat het maar zo snel mogelijk mag ontploffen allemaal.
Dan kan er pas echt afgerekend worden.

Jackanders | 30-09-12 | 16:37

"Vul hier zelf al dan niet vergezochte vergelijkingen in met het straatarme, door inflatie en crisis geteisterde Duitsland van tijdens het Interbellum".

Die moffen bouwden tenminste nog hun eigen tanks. De Grieken hebben die van ons gekocht van het geld dat we hen 'geleend' hebben zodat we zelf alleen nog maar denktanks over hebben.

Godsammekraken | 30-09-12 | 16:37

@Mastermattie | 30-09-12 | 16:32
Careful what you wish for. Als ze dat in Athene doen, kunnen ze dat ook in Den Haag.

Stormageddon | 30-09-12 | 16:36

Goh wat verassend, Rutte gaat alsnog geld over maken naar Griekenland.
Die zagen we niet aankomen..

Pindakees | 30-09-12 | 16:36

Geef die Grieken toch hun Drachme, kunnen ze devalueren. Welvaartsniveau ook dan op niveau 50-jaren, maar dat blijft het ook binnen de EU.
Bovendien, stel eens een voorbeeld. Zijn wij op aarde om de luiere landen te financieren? Come on!

Ratzinger | 30-09-12 | 16:35

Wanneer gaan wij, de burgers eindelijk eens de straat op? Weg met de EU facisten! Desnoods onze vrijheden beschermen d.m.v het oppakken van de wapens!Face it Eurofielen, het systeem staat op instorten. Geen enkel reddingspakket noch economische groei zal de euro nog kunnen redden. Het is slechts uitstel van executie. Nog een paar maanden, dan zal de vlam echt in de pan slaan. Benieuwd hoe snel Barosso, Van Rompuy en de zijnen richting Latijns Amerika vluchten.

Indoneesje | 30-09-12 | 16:35

Wellicht dat €uropa er verstandiger aan doet om materialen te sturen om daar de boel weer op poten te zetten, geen geld. Dat werkt alleen maar corruptie in de hand. Oh, wacht...

Mastermattie | 30-09-12 | 16:34

'Spanje en Griekenland zullen hoogstwaarschijnlijk vrijwel tegelijkertijd de Eurozone verlaten. In zekere zin zijn deze landen een soort Siamese tweeling geworden, aangezien het vertrek van het een noodzakelijkerwijs het vertrek van het ander tot gevolg moet hebben'...
www.dagelijksestandaard.nl/2012/09/gri...

drs.Nee | 30-09-12 | 16:34

@Mastermattie | 30-09-12 | 16:32

Daar werken ze al naartoe. Al jaren.

ZKH EénOog | 30-09-12 | 16:33

Maar we krijgen het toch wel met rente terug?

ZKH EénOog | 30-09-12 | 16:32

Ze willen toch zo machtig zijn in Brussel? Laat ze dan eerst die Grieken maar eens goed onder curatele stellen!

Mastermattie | 30-09-12 | 16:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken