Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iedereen tegen. Toch gaat wietpas door

17231617.jpg Hallo coffeeshophouders, blowertjes, illegale drugsrunners, politiemensen en natuurlijk alle thuis-telers van Nederland! Hier spreekt Fred Teeven met de volgende mededeling: de grootste mislukking van een Nederlands kabinet van de afgelopen jaren - de wietpas - gaat gewoon DOORRR!!! UPDATE: Hopla. Uitspraak Teeven zet formatie op scherp.

Reaguursels

Inloggen

Yeah, fuck the bevolking. We duwen gewoon de wietpas door hun strot heen, net als dat ze gedaan hebben met het ESM, en er komt nog veel meer!!!

markwiering | 30-09-12 | 00:02

Teeven was vroeger natuurlijk het lulletje van de klas. Zielig figuur.

Gash | 29-09-12 | 21:49

@Freakster1986 | 28-09-12 | 15:32 | Typische reactie van een jonge gast, man ik blow al 35 jaar en ben koop nooit iets in een koffieshop! Alsof ik teveel wil betalen, en dan ook nog belasting er bovenop? elk jaar duurder, en ik mag maar een paar gr. kopen, 4 x in de week naar de koffieshop dus i.p.v een halfjaar voorraad? Mij niet gezien.
------------------------------------------------------
naja, eigenlijk elke politicus van vandaag de dag is volledig het spoor bijster.
-
Als je wilt bezuinigen én extra geld moet ophalen dan is het toch de meest logische stap om wiet (drugs) te legaliseren.
-
Om maar de meest prominente voordelen even op te sommen:
1. VEEL minder politie nodig = VEEL MINDER kosten.
2. Kut dealers en criminelen volledig kansloos.
3. EXTRA belastinginkomsten.
----------------------------------------------------------
Nee, liever niet dus en die wietpas duwen ze maar in hun reet! En nee de dealers zijn echt niet kansloos, dus.. Het idee om te legaliseren is pas kansloos. p.s hoeveel gr. wil je kopen? Maar goed ga jij lekker naar je koffieshop met je wietpasje.

AMC | 29-09-12 | 17:31

Je weet dat het geen suc6 is en dat er veel weerstand tegen is maar desondanks toch doorzetten.
Kijk, zo kennen we de neo-liberale Taliban van de VVD weer.

Lenco | 29-09-12 | 17:00

-weggejorist-

klimaathoax | 29-09-12 | 13:08

@Wajong | 28-09-12 | 17:04
Ik doe met je mee..... straks!
Moet nog even de bouw op zometeen(want crisis) en mn dealert bellen.
Als ik vanmiddag om een uur of 2 thuis kom ligt mijn rokertje al thuis!
Ik vind m best zo want t kost me ook nog mindere.
De tip en vloei krijg je er gratis bij........

lilluke halve hoan | 29-09-12 | 09:11

@Eurotokkie | 28-09-12 | 15:26
Hier in 013 is dat al niet meer nodig!
Je laat je paspoort o.i.d zien en je vult een formuliiertje in.
Daarna ben je dus lid en kun je je wietje kopen!

lilluke halve hoan | 29-09-12 | 09:03

@Mr aarsch | 28-09-12 | 15:33
Ik hoef mijn ID nooit te laten zien wanneer ik alcohol koop.......
Maar ik ben dan ook ruim boven de 18 en das te zien ook!

lilluke halve hoan | 29-09-12 | 09:02

Wie zijn die onbekwame lieden die dit merkwaardige beleid maken ? Ik dacht dat Nederland net naar de stembus geweest was om voor een beter beleid te kiezen, maar dit is nog rotter dan rot.
Stoppen met die wiet-fludt-rokers-pas en ook met die sukkelende amateurs (eehh ik bedoel: politici), die dit bedacht hebben !
Wat ook kompleet onacceptabel is : waarom moeten de 4 grote steden zich door 'landelijke' politici de wet laten voorschrijven ? Kunnen ze dat niet zelf bepalen ??

vivaldi | 29-09-12 | 02:16

Bigi Bana Boy | 28-09-12 | 20:07 | + -1
Rechts, links.. Evolutionair gezien is het democratisch principe leuk om uiteindelijk gemiddeld ietwat op te schieten, of in elk geval niet terug te vallen. Nederland is echter zo volgestopt met domme idioten met stemrecht en zonder sjoege, dat het gemiddelde aardig omlaag getrokken wordt en communistische regimes behoorlijk veel relatieve potentie beginnen te krijgen.. Prutsers dat we zijn. Hoewel ik moet toegeven dat de politici ook een stel faalhazen zijn waar de bedrijfswereld hun honden nog niet overheen laat pissen. Rechts danwel links.
.
Ik vraag me meer af waarom onschuldige meisjes worden verkracht, eerlijke mensen neergestoken, gulle mensen beroofd, en hulpdiensten in elkaar geslagen.
Maar deze mensen lopen echter gewoon door..
.
De vraag is (m.i.) niet of, maar wanneer er een Breivik opstaat. En of dat mensen misschien wakker schudt.

O2Consumer | 29-09-12 | 01:21

Ook de wietpas past in het "total control" plaatje. Dat wordt er sowieso doorgedrukt. Gaat helemaal niet om overlast vermindering. U dient allemaal in ganzepas naar de orders van de overheid te marcheren.

pfffft! | 29-09-12 | 01:04


www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/af...

stukje geschiedenis over weed, met o.a.
simon vinkenoog.
en een zoon van de minister van volksgezondheid,
die de prijzen van hasj via hilversum(of radio) 3
doorgaf...
en nog wat anders:
bij de NVSH kon je anoniem terecht , als je b.v.
de morning after-pil nodig (dacht te hebben( had.
of andere problemen op sexueel gebied, anoniem en
praktisch gratis.
bestaat niet meer, nu naar arts (bezoekje 47 euro),
apotheker 20 euro... althans in 2003.
veel veranderd..... helaas.

vanvandaag | 28-09-12 | 23:56

Zolang die totale lamlullen Teeven en Opstelten daar blijven zitten stem ik geen VVD.

80 | 28-09-12 | 23:35

Het wordt tijd voor een drugsoorlog,net als in Mexico,maar wel met meer doden.

Real Dutch Meat | 28-09-12 | 22:39

-weggejorist-

corporel | 28-09-12 | 22:24

Als je een klein beetje ruimte hebt kan je met led lampen makkelijk thuis in een kast kweken.
Geen gezeik met stroom of warmte.
Kan je je vrienden leveren à 10 euri p/g.
Iedereen blij.
Ik zeg doen!

oplichter | 28-09-12 | 21:22

Als ik hier zo de stemming eens peil onder wat ik voor rechts Nederland hield dan kan ik uit de grond van mijn hart zeggen dat het of niks wordt met rechts in Nederland en/of dat jullie geen idee hebben wat rechts zijn inhoudt. Dus zie de waarheid een keer onder ogen, jullie zijn voornamelijk populistisch libertair en niet rechts. Noem jezelf dan ook niet meer zo. Laat dat rechts zijn maar aan mij over ja ?

Bigi Bana Boy | 28-09-12 | 20:07

Eens, ... in 1979 op PinkPop heb ik uit naam van Marie Wana Aktiegroep gedurende dat Peter Tosh Bush Doctor
zong, 3 reclamevliegtuigjes laten vliegen met de tekst: Legalise Mariunana Now! Tienduizend handtekeningen en verzoeken om intekenlijsten vanuit jongerencentra in Nederland en omringende landen. Gelukkig heb ik de foto,s nog:) Opnieuw beginnen maar? Wie wil meewerken dan? Gewoon een Stichting met een Doelstelling met een Voorzitter, Secretaris en een Penningmeester als Bestuur.

eagleye | 28-09-12 | 19:30

steek je kop maar in de grond letterlijk en figuurlijk!

BraadPaling | 28-09-12 | 19:21

Terwijl overal het besef is dat de war on drugs zinloos is, en de feiten zowel medisch als sociaal een liberaal beleid voorstaan, gaan wij de klok terugzetten. Pasjes, toezicht, klikken, verboden, alles wat met pret, sex en drugs te maken heeft zit moet het ontgelden. Ik heb mijn VVD lidmaatschap jaar gelden al opgezegd. De JOVD is prima, maar aan die Teeven is niks liberaals te ontdekken

www.nytimes.com/2012/07/04/business/in...

aceofspades | 28-09-12 | 19:14

Ja mensen, dit is een mooi voorbeeld van een politicus die drie weken geleden nog beloofde meer en beter te gaan luisteren naar de burger.

Zie hier het resultaat!

Prins Fontainebleau | 28-09-12 | 19:10

Een goede bestuurder trekt zich niets aan van een paar individuele protesten. Protesten zijn natuurlijk wel begrijpelijk, er zal wel minder inkomsten zijn voor de lucrative winkeltjes. Voor de alkohol verkoop zouden pasjes overigens ook prima zijn.
Ben verbaasd dat er zoveel reaguurders voor afschaffen wietpas zijn. Ik lijk toch niet tot deze doelgroep te behoren.

merallas | 28-09-12 | 19:00

Als echte liberaal zeg ik: alle drugs uit het wetboek van strafrecht.
Een ieder die drugs wil gebruiken moet dat maar doen zolang een ander in fysieke zin geen last van heeft.
De staat kan dan op een fatsoenlijk manier belasting heffen en innen om de eventuele nadelige gevolgen te compenseren, denkend aan de gezondheid en een beetje 'winst' erop te maken om helaas Zuid-europa, EUSSR en Afrika te financieren.

ProAsfalt | 28-09-12 | 18:58

WeerEenPilsjeOp | 28-09-12 | 18:11
Okee man bedankt voor het melden maar wat vind je er nou echt van ?

Shareholder II | 28-09-12 | 18:22

Ik heb er geen woorden voor. Ik zucht een paar keer en dan nog kan ik niets zinnigs erover zeggen.

WeerEenPilsjeOp | 28-09-12 | 18:11

"Een echte politicus gaat beleid niet aanpassen aan de realiteit, maar eist dat de realiteit zich aanpast aan het beleid.
steven paul | 28-09-12 | 15:11"

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Ik vind dit werkelijk zo absurd; IEDEREEN is tegen de invoering van een wietpas, de ene burgemeester na de andere schreeuwt het van de daken, en deze oetlul wil zijn ongelijk niet toegeven.

Dit nog los van het feit dat Marihuana domweg geen doden veroorzaakt, tenzij je stoned gaat lopen koorddansen of zo.

TM | 28-09-12 | 18:10

Hoorde net op de radio een interview met de heer Teeven. Die zei dat op dit moment alles hetzelfde is en de invoering op 1 januari gepland staat. De evaluatie is pas in Oktober, dan worden er pas officieel dingen uitgesteld of goed gekeurd.
Als hij voor die tijd op elke burgemeester moet reageren dan veranderd het beleid om de week.
Niks aan de hand mensen, doorlopen.

bra-brand | 28-09-12 | 18:10

blinde kip | 28-09-12 | 17:23
Wellicht, ik heb zelf vooral de neiging te denken dat dit de eerste stap is terug naar volledige criminalisering. Als aan mij ligt schaffen we de opiumwet helemaal af, overigens.

Willem Hollander | 28-09-12 | 17:29

Ik kan ook geen andere reden bedenken dan de EU, dat dit doorgedrukt moet worden. Bewijzen heb ik niet, hopelijk dat er een journalist is die deze waanzin eens uit gaat zoeken.

Hoop dat de coffeeshops zo dapper zijn dat ze zich niet aan het beleid te gaan houden uit maatschappelijk oogpunt.

Latrinalia | 28-09-12 | 17:25

@Willem Hollander | 28-09-12 | 16:36
En bijkomend voordeel voor de wiet-haters is dat er misschien wel door het uitstellen over de beslissing nog wat coffeeshops er mee stoppen wegens afgenomen klandizie. Tenzij de klanten er ook komen voor een biertje.

blinde kip | 28-09-12 | 17:23

Lang leve de liberalen van de VVD.

Tointje | 28-09-12 | 17:18

Welke politicus heeft toch bedacht dat ik mij ga laten registreren om de overlast aan de grens op te lossen.
Toen ik begon te blowen waren er helegaar geen coffeeshops. Nu ik weer de straat op moet voor mijn blowtje ben ik gelukkig ook weer van die achterlijke 5 gram's regel af. Waarschijnlijk zal de prijs ook weer zakken tot normale waarden door het vele aanbod van de straatboefjes die hun waar aan de man willen brengen.

Yubi | 28-09-12 | 17:16

@vetkleppert | 28-09-12 | 16:15
*roffel*

pius | 28-09-12 | 17:16

@Uw Verzekeringsadvis | 28-09-12 | 15:38

Precies. zeer verontrustend;)

pius | 28-09-12 | 17:14

-weggejorist-

Rooie sjaak | 28-09-12 | 17:12

Ach ja, als je als beleidsmaker toch al richting afgrond snelt, dan trap je het gas maar op de bodem. Genieten met je ogen dicht.

Ridocar | 28-09-12 | 17:08

Knettergek.
Maar goed, ik draai er nog 1.

Wajong | 28-09-12 | 17:04

Dolphi | 28-09-12 | 16:59
Drugstoeristen kun je al weren met simpelweg de regel alleen aan mensen met de NL-nationaliteit te verkopen en een identificatieplicht in de koffieshop. Vind ik ook een stom plan, maar dat is in ieder geval een stuk minder kut. Pleurt eensch op Teeven, als ik een flesje Whiskey haal hoef ik me toch ook niet te registreren, of komt dat nog?

Willem Hollander | 28-09-12 | 17:03

Het past natuurlijk in het EU-beleid dat het soft-drugs-probleem lokaal moet worden opgelost en het grens-overschrijdende drugs-verkeer moet worden ingedamd. De verkiezingen hier zijn eurofiel gebleken dus... Teeven kan niet anders.Het is net zoiets als op het financieel economische vlak : Om de verkiezing van Obama veilig te stellen mogen er geen deconfiture's (Spanje bv.) te zichtbaar worden en stellen we de ondergang nog even uit. Het opportunisme ,oftewel dilettantisme,viert in deze tijd hoogtij.Net als de nadagen van de USSR,vergaat het het de EUSSR niet anders.Chaos,maar zoals de Duitsers ooit zeiden(jaren 40): Een kwestie van "ausharren".Lichtpuntje ? De drooglegging van de jaren 20 in de USA is ook ter ziele.

Dolphi | 28-09-12 | 16:59

Die pas ga ik dus mooi niet aanschaffen mocht het hier zo ver komen, ik heb een baan, ben altijd op tijd, nooit ziek maar wil in het weekend en soms in de avond gewoon mijn blow kunnen roken, heerlijk, mijn baas of de overheid heeft daar geen hol mee te maken, dan maar bij Mo op hoek wat halen... sommige Politici hebben een bord voor hun kop, in het geval van Teeven is het 3 meter dik schok beton, prettig weekend!

CornholioNL | 28-09-12 | 16:58

watazooi | 28-09-12 | 16:18 |
Dan mag ik aannemen dat u voor drank, een vergelijkbare situatie voorstaat. Dus graag een pasje halen voor de kroeg of slijter, want: dronken mensen veroorzaken veul meer overlast dan stoneys, rond en in de kroeg wordt er vaak ook flink gedeald, meestal geen hasjies of wiet overigens. En vrij regelmatig stapt men beschonken in de auto. Er zijn dus nog meer redenen om drank hard aan te pakken dan wiet als je het mij vraagt, maar ik ben uiteraard daar ook een tegenstander van om dezelfde redenen.

Willem Hollander | 28-09-12 | 16:54

Keiharde repressie van die junks, dat hebben we hier in Nederland nodig. Opzouten met dat gedoogbeleid!

Pufferd | 28-09-12 | 16:51

Echt na tim kuthond kuik is die Teeven de meest hatelijke en corruptste schepsel die ik ken,

Kijk es naar die kop,echt de laatste keer dat ik z`on kop zag,zat er een haak aan vast,

Verstuurd met mijn Nokia 3810

dirkieeee | 28-09-12 | 16:46

*Reaguursels leest en er nog maar eentje draait*

CornholioNL | 28-09-12 | 16:36

Zou me niets verbazen als dit gewoon is opgelegd door onze EUSSR-leiders in Brussel. Mijn rijbewijs, ID-kaart of paspoort (hoewel ik moet bekennen de laatste twee te hebben later verlopen, pleurt op met je vingerafdrukken) bewijzen dat ik meerderjarig ben en de Nederlandse nationaliteit heb, waarom is zo'n pas überhaupt nodig. Ik zie geen andere reden, dan dat de overheid geregistreerd wil hebben wie er allemaal blowen... Dan ga ik het toch weer gewoon op straat kopen, zoals ik weleens deed toen ik nog minderjarig was. Alleen jammer dat die verkoper me steeds ook andere middeltjes probeert aan te smeren, die ik niet blief..

Willem Hollander | 28-09-12 | 16:36

@[email protected] | 28-09-12 | 16:32

Legaliseren die handel, volledig.
Het is zo simpel als wat.

Beelzebob | 28-09-12 | 16:33

Er is toch helemaal niemand die weet hoe dit effectief moet worden opgelost? Alle betweters met hun grote bek vanuit hun leunstoel op GS ten spijt. Sneue stuurlui aan de wal.

Rare man, doe hem eens een joint?

Beelzebob | 28-09-12 | 16:31

Zou weer een mooi iets zijn om aan het volk voor te lekken in een referendum.

doenormaal! | 28-09-12 | 16:27

*FAIL* Wil iedereen die VVD heeft gestemd nu uitloggen? En bedankt.

looprekje | 28-09-12 | 16:23

Eigenlijk een mislukte man als je z'n cv zo bekijkt... de faal kan ook op z'n lijst!

maraboe | 28-09-12 | 16:22

Teeven, was dat niet die drugshandelaar ten tijde van de IRT die alles bewust doorliet?

Pimp my Voortuin | 28-09-12 | 16:22

Ach een flinke stijging van vereningen met al hun leden, de jaarvergadering de penningmeester die verslaguitbrengt, de jeugdleider die de resultaten van de nieuwste blowjeugd evalueert.

Andersom dag | 28-09-12 | 16:22

Laat er eens gehandhaafd worden ipv weg te lopen omdat er misschien problemen zouden kunnen komen.
Lui zijn en wegkijken kan altijd nog.

de Bree | 28-09-12 | 16:20

Tja als je gedoogd kunnen die gemeente ambtenaren lekker beetje lui achterover zitten. Maar nu moeten ze aan het werk om het beleid uit te voeren en dat valt niet mee natuurlijk.
Ach en die extra overlast die de wietpas zou geven lijkt me een beetje overdreven. Net of er anders rond de koffieshops geen straathandel was in hard drugs.

watazooi | 28-09-12 | 16:18

@de Bree | 28-09-12 | 16:14
En tegen beter weten oliedom doen tekent imbeciliteit.

vetkleppert | 28-09-12 | 16:15

Soms gaan principes vóór moeilijkheden.
En terecht.
Niet altijd de gemakkelijkste weg kiezen tekent karakter.

de Bree | 28-09-12 | 16:14

Was te verwachten. Een VVD heeft baat bij hogere criminaliteit en overlast, want wat moet je anders met je repressieve beleid en praatjes van keihard aanpakken? Prachtige campagnetaal wat stemmen oplevert, dus waarom beleid uitvoeren wat juist die problemen op zou lossen. Fred bewijst gewoon zijn partij een dienst. U en ik zijn niet belangrijk.

vitutus | 28-09-12 | 16:09

vetkleppert | 28-09-12 | 16:06 | + 0 -

Eerder iets met bont en Fin en zeau...

eerstneukendanpraten | 28-09-12 | 16:07

@eerstneukendanpraten | 28-09-12 | 16:02
Ik vrees alleen dat het geen Italianen zullen zijn die aan het blowverbod gaan verdienen.

vetkleppert | 28-09-12 | 16:06

Kom maar op met die wietpas. Kan ik mijn stekjes met nog meer winst verkopen. Bedankt VVD!

Datzegiktoch | 28-09-12 | 16:03

vetkleppert | 28-09-12 | 15:50 | + 1 -

Ja, daar hebben een heleboel mensen vroeger een hoop held aan verdiend in de USA. En nu een waar gebeurd verhaal, omdat het kan! Een ver familielid van mij is in de jaren 30 naar de VS geëmigreerd net als veel andere Nederlanders destijds. Hij had verder nauwelijks opleiding en is toen maar een verhuisbedrijf gestart. Moest op een bepaald moment een opeens erg rijk geworden Italiaanse immigrant verhzuizen van een klein huisje naar een gigantisch huis. Kreeg na de verhuizing direkt geld en een klap op zijn schouder voor de service. Het was Al Capone himself...

eerstneukendanpraten | 28-09-12 | 16:02

alle begin is moeilijk.

codedelight | 28-09-12 | 16:00

Zoethoudertje voor tot na de formatie.

Mebert | 28-09-12 | 15:59

Het doel van die wietpas was toch om buitenlanders te weren? Waarom kan dat niet gewoon met de id-kaart die we om onduidelijke redenen sinds een aantal jaren verplicht zijn bij ons te dragen? Koffiesjophouder controleert je id, als je buitenlander bent, wegwezen. Politie doet af en toe steekproeven, klaar is Kees. Waarom moet daar meteen weer zo'n achterlijk registratiesysteem achter wat ze dan ook nog moeten bewaren voor de belastingen en wat uiteindelijk Joost mag weten waarvoor gebruikt gaat worden. Leuk voor de aivd en zo ....

canardo | 28-09-12 | 15:57

@Pantheist | 28-09-12 | 15:40
Tegelijkertijd is het terugdraaien van een verscherpt toezicht op gezinshereniging zo gepiept.

Cor Rupteling | 28-09-12 | 15:55

de wietpas faalt niet het zijn de burgemeesters die er een rotzooi van maken.

ganzo | 28-09-12 | 15:55

Bigi Bana Boy | 28-09-12 | 15:52
Dar waren nou net de enige dingen waar ik als Nederlander trots op kon wezen. Dat we weinig schijnheilig waren.

vetkleppert | 28-09-12 | 15:55

Het komt inderdaad door de EU wanen.
Maar wat erger is: gebruikers van cannabis worden op termijn dommer. Hasj beschadigt het centrale zenuwstelsel en vermindert het geheugen en concentratievermogen.

van_de_pot_gerukt | 28-09-12 | 15:54

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:48 | + 0 -
de overlast zou afnemen met de wietpas - dat lukt niet! agressie in het verkeer neemt toe, de illegale handel neemt toe en het gespuis kampeert nu in parken. dit beleid heeft gefaald dus er blijft niet veel over om nu door te pakken en te laten zien wie hier in charge is.

ganzo | 28-09-12 | 15:53

vetkleppert | 28-09-12 | 15:50
Laat Belgen, Fransen en Duitser hun troep maar in hun eigen land gaan kopen. Waarom moeten wij het bordeel en het opiumkot van Europa zijn ? Laat dat tuig lekker thuis blijven, Nederland kan heel goed zonder dit soort ongewenste bezoekers.

Bigi Bana Boy | 28-09-12 | 15:52

En Europa zag dat het goed was. Want dat is de enige rede waarom dit doorgevoerd word, ons liberale drugsbeleid is al jaren een doorn in het oog van de EU.

StijlvolRechts | 28-09-12 | 15:52

Zo zie je maar hoe stoned je nou kunt worden van een walm wereldvreemdheid.

vrijheid-van-spreken | 28-09-12 | 15:51

Ja, goed idee, verbieden. Dat was met de drooglegging ook een enorm succes.

vetkleppert | 28-09-12 | 15:50

Goed zo. Het moet maar eens afgelopen zijn met onze rol als Gekke Gerritje van Europa. We zitten midden in een crisis en het zaak concurrerender te worden ipv ten onder te gaan aan decadentie. Waarom moeten wij altijd voorop lopen in de wereld als het om moderne verworvenheden gaat ? Waarom zijn wij de drugsdealer van Duitsland, Frankrijk en België ? Ik heb geen enkel begrip noch mededogen voor verslaafden en andere ruggengraatlozen.

Bigi Bana Boy | 28-09-12 | 15:49

Jezus, wat een lap tekst. Ik zet het in de map en lees het zondag wel even.

Jaap de Paap | 28-09-12 | 15:49

ach dan karren ze toch 30-50 km door naar het volgende stad.

Andersom dag | 28-09-12 | 15:49

ganzo | 28-09-12 | 15:46 | + 0 -

De overheid gaat anders aan deze debielen veel geld verdienen en daar gaat het om.

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:48

Hebben we net een nieuw museum, en straks een nieuwe metro. Projecten van enkele miljoenen.
Komt er geen hond meer naar Amsterdam.
En over 10 jaar wel de schuld aan de PvdA geven hé!

Rattlehead | 28-09-12 | 15:47

Heel goed, gewoon verbieden die rotzooi! Het zorgt alleen maar voor ellende en verloedering.

jan-achterman | 28-09-12 | 15:46

niet wijken voor een stelletje blowende debielen. klasse!

ganzo | 28-09-12 | 15:46

Goeie zaak. Smerig spul dat wiet. En vervolgens de Finnen aanpakken.

triasenergetica | 28-09-12 | 15:45

De reden dat de wietpas kost-wat-het-kost doorgaat is niet het niet willen toegeven aan criminelen, maar moeten toegeven aan Europa.
Europa wil dat Nederland stopt met het gedoogbeleid en dat zal stapje voor stapje moeten om te voorkomen dat het volk zich verzet tegen de regering. Nu een wietpas, straks de leeftijd omhoog naar 30 jaar en 5 jaar later het einde van het gedoogbeleid.
Alsof wij als europeesch land nog de keuze hebben om over zulke dingen te kunnen beslissen ttsk tssk...

redskiedski | 28-09-12 | 15:43

De grootste mislukking die desondanks toch doorgaat is de O.V.-chipkaart natuurlijk.

Maar Teeven komt op een goede tweede plaats. Hibbeldribbel met stip op twee.

zeg maar jansen | 28-09-12 | 15:43

fred teeven en opstelten zijn vroeger nogal gepest door blowertjes

kwabbels | 28-09-12 | 15:42

Ies onderhandelingstactiek zodat PvdA kan zeggen dat ze de wietpas van tafel hebben gekregen.

Zn | 28-09-12 | 15:42

Ik heb al zeker tien jaar niet geblowd, maar ik zou er bijna zin in krijgen door al dat moeilijke gedoe. Gewoon omdat het kan.
Je wordt er alleen zo lamlendig van.

vetkleppert | 28-09-12 | 15:41

Die kerel snapt het niet! Gewoon de belasting omhoog gooien en meer geld innen, zeker in deze zware tijden moet je dat niet naar de zwarte markt drukken!!

platka | 28-09-12 | 15:41

Jackie Chiles | 28-09-12 | 15:38 | + 0 -

Die gaan Fred Teeven een bloemetje sturen .

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:40

Doet me denken aan de langstudeerboete. Niemand staat er eigenlijk nog achter maar het wordt erdoor geramd omdat men te lamlendig is om het beleid terug te draaien, omdat dat moeite zou vergen. Complete politieke lethargie.

Pantheist | 28-09-12 | 15:40

als we drugs zouden legaliseren zullen een hoop mensen bij justitie en politie hun baan verliezen, dat kan natuurlijk niet bedoeling zijn.

cumshaft | 28-09-12 | 15:39

Goed nieuws voor alle Randstedelijke crimineeltjes, drugsdealen was nog nooit zo makkelijk.

Jackie Chiles | 28-09-12 | 15:38

@pius | 28-09-12 | 15:24
Hoezo verloedering over een jaar of 4?
Tegen die tijd zijn we dat punt wel voorbij en hebben we een ander woord.

INH.30CL | 28-09-12 | 15:38

@pius | 28-09-12 | 15:24
Goed samengevat.
Als de realiteit zich niet aan wil passen aan de politiek, dan, tsja.

Uw Verzekeringsadvis | 28-09-12 | 15:38

komt vanzelf goed, maak je niet druk, neem nog een heis

ITEACHYOU | 28-09-12 | 15:37

zovoklets | 28-09-12 | 15:34 | + 0 -

Zoiets als die kenteken voor scooters ,er worden nu meer scooters gestolen dan ooit.

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:36

@vetkleppert 15:33: Waarom denk je dat er veel meer geblowed wordt in landen waar het niet mag?

Muxje | 28-09-12 | 15:36

En als er op wordt gewezen dat er geen grammetje wiet minder gebruikt wordt, het komt nu alleen niet meer bij de gecontroleerde coffeeshop vandaan. Roept Teeven dat straathandel 'keihard wordt aangepakt'.. Ja, daarmee neemt het aanbod inderdaad vast af..
In Amerika beginnen ze nu door te krijgen dat de 'war on drugs' niet werkt, in Nederland gaan we precies de andere kant op..

henkdekanarie | 28-09-12 | 15:35

@Mr aarsch | 28-09-12 | 15:33 | + 0 -
Nee hoor.

Er is geen alcoholpas. Als ik een alcoholpas aanvraag weet de overheid dat ik alcohol koop. Als ik mijn rijbewijs laat zien aan een verkoper om mijn leeftijd te laten zien weet de overheid niets.

Kaas de Vies | 28-09-12 | 15:35

Dit gaat voor veel werk zorgen. En dat is tijdens crisii een goede zaak.

Teeven, de socialistische banenschepper.

zovoklets | 28-09-12 | 15:34

Nu zo'n koffieshop is veranderd in een loketje waar je na aanschaf moet opsodemieteren vanwege dat rookverbod, is het alleen maar fijn als de rookwaar netjes en discreet wordt langsgebracht.
Bovendien is blowen veel leuker als het niet mag.

vetkleppert | 28-09-12 | 15:33

@BarCruque | 28-09-12 | 15:21
En daar is het nou precies om te doen , als je niet uit de buurt komt is er een drempel geschapen om aan je joint te komen , voor jou geen probleem maar voor een ander wel , en die rookt dan niet meer (denkt den haag).
Ik zou er geen moeite mee hebben ( ik rook nl niet).
En een alcohol pasje is er al , je bent verplicht je te legitimeren als je alcohol koopt.

Mr aarsch | 28-09-12 | 15:33

Teeven... Opstelten... naja, eigenlijk elke politicus van vandaag de dag is volledig het spoor bijster.
-
Als je wilt bezuinigen én extra geld moet ophalen dan is het toch de meest logische stap om wiet (drugs) te legaliseren.
-
Om maar de meest prominente voordelen even op te sommen:
1. VEEL minder politie nodig = VEEL MINDER kosten.
2. Kut dealers en criminelen volledig kansloos.
3. EXTRA belastinginkomsten.
4. Minder overheid, minder bemoeienis.

Freakster1986 | 28-09-12 | 15:32

Dat iedereen tegen is en het toch doorgaat is tegenwoordig heel normaal. Denk maar aan de EU, de "leningen" aan Griekenland, een verkiezingsoverwinning van de VVD en de PvdA, het ESM, Acta, kansentuig waar niets aan wordt gedaan en dat amper of niet wordt gestraft, opschorten strengere gezinsherenigingsregels etc. etc.

doenormaal! | 28-09-12 | 15:32

Hé Teeven, komen er dan ook meer rechercheurs en agenten bij om de toenemende overlast en criminaliteit tegen te gaan? Misschien kan je nog wat agenten van je caviapolitie omscholen...

SamKoeman | 28-09-12 | 15:31

Waarom staan er geen sancties op dergelijk gedrag van bestuurders? Dat je een bestuurder niet gelijk moet afreken als een plan van hem/haar mislukt lijkt me logisch, maar als duidelijk is dat het niet werkt en hij/zij dramt toch door (zoals deze klootviool nu doet) waarom wordt zo iemand dan niet gestraft, uit z'n functie gezet en voor altijd geweerd uit publieke functies??

gozahtje | 28-09-12 | 15:31

-________- zucht!

Nibdib Niddib | 28-09-12 | 15:31

Hele klassen leren nu dat je in een avond op de scooter meer kunt verdienen dan een arbeider in een week. Bovenop je uitkering. Af en toe zit je een paar weken vast, maar ach de meeste arbeiders en ambtenaren zitten per jaar ruim veertig weken veertig uur vast.

Waar normaal omgaan met softdrugs in meerdere Europese landen een normale toeristische attractie is, laten wij nu onze toeristen kennismaken met onze criminele sector. Kunnen ze gelijk beroofd worden en vergiftigd met verkeerd versneden meuk. Nu al zijn een kwart van de ziekenhuisbedden gevuld met medicatie intoxicatie, dat wordt alleen maar meer als apothekers en ervaren telers vervangen worden door puberale amateurs.

Nu kunnen we nog kijken wie er mag kopen en hoeveel. Dat ruilen we in om kluizenaars helemaal niet meer buiten te laten komen en hun hele leven achter de gesloten gordijnen in vegetatieve toestand laten doorbregen. Minderjarig of niet.

Met een historisch lage pakkans, lege gevangenissen en een totaal gebrek aan rechercheurs en goed werkende computersystemen even een nieuwe criminaliteitsgolf ontketenen.

Die Teeven heeft gewoon een knol in zijn kop.

Feynman | 28-09-12 | 15:30

SickSense | 28-09-12 | 15:25 | + 0 -

Een soort dubbele ID dus, hmmm

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:29

'Liberaal' is ook maar een woord, dus.

Muggenmepper | 28-09-12 | 15:28

De volgende keer weer vvd stemmen? ja hè?

Tim Grimback | 28-09-12 | 15:27

Teeven is een mooie kerel, want hiermee stimuleert hij burgerlijke ongehoorzaamheid. Het volluk gaat gewoon weer doen waar ze zin in hebben en steekt een middelvinger op naar de overheid. Prachtig!

Strohond | 28-09-12 | 15:26

Dat is Nederland, iedereen tegen maar dikke schijt we doen het toch. Democratie *proest*

Smokum | 28-09-12 | 15:26

niks mis mee | 28-09-12 | 15:23 | + 0 -

Eerst hebben mensen een uittreksel nodig voordat ze een wietpas kunnen aanvragen KASSA!! en dan de wietpas zelf KASSA !!

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:26

Waanzin ten top. Legaliseren die hap!

eerstneukendanpraten | 28-09-12 | 15:26

Maar elk kind en buitenlander kan hier gewoon de harddrug alcohol in de supermarkt halen. Vuile teef.

Normpje | 28-09-12 | 15:26

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:20
Heeft niks te maken met preventie drugstoerisme, die pas komt er alleen om blowers te kunnen identificeren

SickSense | 28-09-12 | 15:25

Onvoorstelbaar.

Dit is zo een onvoorstelbaar dom en contraproductief gedoe met die wietpas. Iets dat na iedere evaluatie wederom blijkt.

Het creëert heel veel extra overlast en onveiligheid en een klasse nieuwe drugscriminelen en gebruikers in wijken waar het toch al niet zo lekker gaat. Ziehier de definitieve geboorte van de Polderbanlieu's.

Het bewijs dat principiële politiek lang niet altijd goede politiek is.

En als je er dan achter komt dat beleid niet werkt dan stel je het toch bij dacht ik zo. Maar nee hoor, gewoon doorgaan. Je zou bijna denken dat ze het expres doen die kil-rechts-conservatieve Moraal-pooiers van de VVD.

Kunnen ze mooi links de schuld geven van de verloedering over een jaar of 4.

Stelletje dopedealdhimmi's.

pius | 28-09-12 | 15:24

Hoeveel zullen het er zijn
Ik schat 8 à 10.000 Pareltjes die weer verzekerd zijn van een goed inkomen.
Nou ja, scheelt ons weer aan subsidies.
Oh, wacht.....

Cuyahoga | 28-09-12 | 15:24

Dan weet je dus dat er wel iets anders achter moet zitten. Waarschijnlijk pleasen ze Europese belangen.
De meeste landen in Europa zijn tegen het distribueren van wiet, en met deze wet kunnen burgers uit omringende landen geen wiet kopen.
Ten koste van ons. Goh. Cliché dit.

slaphandje | 28-09-12 | 15:23

Hobby van een VVD sukkel. Doordrammertje.

niks mis mee | 28-09-12 | 15:23

@Dampert | 28-09-12 | 15:15
Kun je niet wat korter zijn? Man wat een lap tekst.

miko | 28-09-12 | 15:22

Fred 'SicherheitsDienst' Teeven van dat helaas steeds meer nep-liberale VVD wil het nog niet echt snappen helaas.

henkdekanarie | 28-09-12 | 15:21

Tsjonge ik ging laatst na een bedrijfsborrel om 21:00 een joint proberen te halen in Den Bosch. Keurig in pak ik ben 40 jaar oud. Kopie van paspoort op mijn iPhone noch rijbewijs waren afdoende ID voor een wietpas. Bovendien mocht ze maar 2000 pasjes uitgeven, kwam ik duidelijk niet uit de buurt (dat klopt) en voor "one off" geven ze die liever niet uit. Wat ik op zich snap.

Geen enkel probleem. Iemand aangesproken die naar binnen ging: "Kan jij voor mij een joint kopen?" dat deed ie en terwijl de security man van de shop (die mij tipte dit zo te doen) toekeek en door het raam zag dat het goed was had ik mijn rokertje. Voelde helemaal niet goed, soort van half-stiekeme straathandel.

Dit slaat echt helemaal nergens op dit wietpasbeleid leidt alleen maar tot meer overlast en illegale straathandel ik had niet gedacht dat NL in staat zou zijn het softdrugs-gedoogbeleid af te schaffen maar het gebeurt en als schaapjes laten we ons weer een overbodig bureaucratisch wanstaltig regeltje aanmeten.

Wanneer gaan we de snelwegen blokkeren, het Mediapark bezetten en de democratie omver werpen? Want dit loopt zo de spuigaten uit!

BarCruque | 28-09-12 | 15:21

En met de wietpas is er geen drugstoerisme meer ?

Eurotokkie | 28-09-12 | 15:20

Zodra ik mij moet registreren kan mijn shop fluiten naar de wekelijkse klandizie. Dan haal ik het wel bij Mo om de hoek. Echter na de duidelijke stellingname van Aboutaleb heb ik ergens wel het gevoel dat die pas er hier in Rotterdam toch echt niet gaat komen. Ondanks bovenstaande mededeling.

AshleyJ"Ash"Williams | 28-09-12 | 15:19

Van wie was dit geniale idee ook alweer? Geen partij waar ik op heb gestemd in ieder geval. Kunnen andere klagende reaguurders dat ook zeggen?

Flodder | 28-09-12 | 15:19

Om fraude tegen te gaan moet wel uw EPD aan deze pas gekoppeld worden .Maar dat is natuurlijk logisch, want we hebben toch niets te verbergen.

Kaas de Vies | 28-09-12 | 15:17

Lekker dealen in je vinex wijk. Komt denk ik de huizenprijzen ten goede.

Uiteraard wordt criminaliteit dat hierdoor teweeg wordt gebracht keihard de kop in gedrukt . Met een oplossingspercentage van 2% heb ik ook al mijn hoop hierop gevestigd.

Kaas de Vies | 28-09-12 | 15:16

En zo kunnen onze Finse vrienden tenminste gewoon een zakcentje blijven verdienen.

Uber Smurf | 28-09-12 | 15:15

Zolang we de grens maar over kunnen zonder pas is alles goed#Losers

INH.30CL | 28-09-12 | 15:15

Een artikel van slechts 4 regels is bedoeld om aan de beperkte attention span van blowers tegemoet te komen?

-edit: exactemundo!-

Dampert | 28-09-12 | 15:15

@ZonderNaam 15:14: Link met meer info?

Muxje | 28-09-12 | 15:15

Had ook niet anders verwacht, want dit komt uit de koker van Brussel.
En dan maakt het geen fuck uit wat wij er van vinden.

ZonderNaam | 28-09-12 | 15:14

Alles gaat gewoon door. Ten halve gekeerd kent de politiek niet.

Parel van het Zuiden | 28-09-12 | 15:13

Scooters worden steeds meer waard...

De Regeering | 28-09-12 | 15:13

Nee, wat dan. :) ?

blandurego | 28-09-12 | 15:13

en maar volhouden hè drabber!

Retiarius | 28-09-12 | 15:12

Lucky TV had ook een goede soep over Teeven.

Uw Verzekeringsadvis | 28-09-12 | 15:11

Een echte politicus gaat beleid niet aanpassen aan de realiteit, maar eist dat de realiteit zich aanpast aan het beleid.

steven paul | 28-09-12 | 15:11

-weggejorist-

blandurego | 28-09-12 | 15:11

REAGEER OOK