
Occupy Osdorp! Sinds dinsdag kamperen dertig uitgeprocedeerde asielzoekers op een speelveldje aan de Notweg in Amsterdam-Osdorp. Bont gezelschap van beoogde PvdA-stemmers uit Somalistan, Mauretanistan. Soedanistan. Ethiopistan en Jemen. Sommigen zitten al 5 jaar in de mallemolen om de BV Gelukzoekië binnen te komen. Tevergeefs. Uitgeprocedeerd = uitgeprocedeerd. Daar is geen woord Engels bij. Maar ze kunnen niet uit Nederland weg en ze kunnen niet in Nederland blijven. In het AZC zijn ze niet meer welkom. Bij de Protestantse Diaconie aan Nieuwe Herengracht, waar ze tot dinsdag onderdak hadden, zijn ze er -heel christelijk- uitgekickt. En dan gaan we maar een weilandje kraken en hopen dat de pers komt. GeenStijl-verslaggever Tom Staal haalde opgooi-tentje, slaapzak & campingaz van zolder en ging op bivak in Osdorp.
FILMPJE!
UPDATE: Hartverwarmend: bewoners
delen voedsel + douche.
Reaguursels
InloggenKort maar krachtig... Ambtenaren bij de Overheid hebben hun verzoek behandeld. Is niet goedgekeurd. Dus?? Ze moeten weer terug. Is dit nu een discussie waard? Deze WET is toch zo gemaakt?? WTF? Waarom wordt er niet opgetreden door de politie? Die zorgen toch dat de wet nageleefd wordt?? Hoe kan de politie gewoon langs de tentjes marcheren en deze gasten laten liggen daar? Kom maar op met die minnetjes! Dan betekent het dat je je niet aan de wet wilt houden. Als de asielzoekers mochten blijven, dan was er een goede reden geweest en was het mogelijk terecht. Afgewezen betekent het land uit en niet in TENTEN SLAPEN.
Achter prikkeldraad op Rottumerplaat is de enige humane en werkbare oplossing.
Grachus | 29-09-12 | 16:26 | + 0 -
Dat is toch zonde van onze mooie waddenzee.
De Dode Zee lijkt me veel geschikter voor die afgekeurde zoetwaterpiraten
Hoe kut en alleen je je voelt in een land waar niemand je moet en iedereen je uitspuugt.
VistaKiller | 29-09-12 | 01:36 | + 0 -
Inderdaad, in dat geval zorg je dat je dat land zo snel mogelijk achter je laat. Helaas worden ze blijkbaar nog niet genoeg bespuugd, want die lui blijven maar in de hoop op het volgende generale hufter pardon.
Achter prikkeldraad op Rottumerplaat is de enige humane en werkbare oplossing.
Een ticket en een rolletje duct tape en weg zijn ze.
Is toch ook gewoon een onmenselijke situatie? Mensen zijn de dupe van mislukte wet- en regelgeving. Als deze mensen zichzelf nuttig gaan maken hier zijn ze van harte welkom wat mij betreft.
Ach gut, het zoontje van de vroegere PSP-baas Van der Spek is niet ver van de boom gevallen.
Wat echt serieus mijn gedachtegoed is hierover het volgende:
.
Ik probeer jullie de reactie van de buurtbewoners en bedrijven uit te leggen in Nederland algemeen.
.
Wij, Nederland worden geleidt door een jungle van wetten, rechten en vooral plichten. Onze economie is hard, en we worden steeds verder uitgeknepen.
.
Mijn idee is: het gevolg van al die wetten en regels maakt ons bitter, en omdat iedereen zo zeikerig met regeltjes is, maakt ons dat heel bewust van onszelf dat we het zelf al moeilijk hebben. Daarom vinden we het zo moeilijk om anderen te helpen.
.
Ik kan me vast wel verhalen heugen van andere landen die veel vaker een voorbeeld geven van het moet, en samen een oplossing zoeken.
.
Natuurlijk snap ik het andere punt ook, ik zou er zelf ook geen zin in hebben en ik zal ook weigeren om mee te helpen. Omdat ik vind dat ik al genoeg uitgeknepen wordt.
.
Maar just saying, als ze op je stoep staan dan heb jij (ongewild) dat probleem, dat ook nu jou probleem is. Het opent wel je ogen. Tenminste dat het doel wel moeten zijn.
.
Het is een heel lastige kwestie, het blijven wel mensen. Als de regering er niks aan doet om een wet vast te leggen dat deze mensen opgenomen worden, of uitgezet whatever dat ze in ieder geval eten krijgen en naar de plee kunnen. Dat is toch wel iets humaans wat je kan doen.
.
En natuurlijk hebben we makkelijk praten. Maar ga maar eens een nacht op straat in een tentje liggen zonder water douche plee (iphone included want het moge duidelijk zijn dat deze menschen geen money hebben), als je dan in de ochtend wakker wordt moet je je eens afvragen hoe kut en alleen je je voelt in een land waar niemand je moet en iedereen je uitspuugt.
.
℠⃝ Ḵ ℮
.
℮Ṃ
.
ȟΛЯƉ
Uit het Parool artikel:
"zegt Salaahahmad, zelf ook Somalië ontvlucht, maar net als Kennedit inmiddels genaturaliseerd."
en
"Zelf leeft Salaahahmad van een uitkering"
Weer een PVDA succesverhaal.
De immigratie naar Nederland vertoont nog meer bijzondere kenmerken. Het gaat hier immigratie van dunbevolkte Afrikaanse en Aziatische landen naar het dichtstbevolkte land van het dichtstbevolkte werelddeel. Als gevolg hiervan heeft de naoorlogse immigratie naar Nederland nog een ander kenmerk: de binnenkomst van elke nieuwkomer brengt geen lagere, maar juist hogere externe kosten met zich mee, dan de binnenkomst van de vorige nieuwkomer. Hiermee wordt in feite de economische definitie van overbevolking gegeven. Aangezien het Centraal Planbureau dit verschijnsel al in 1972 constateerde, is de conclusie gewettigd dat Nederland volgens economische maatstaven, in ieder geval sinds 1972, overbevolkt is. De overheid doet er alles aan om zo gunstig mogelijke cijfers de massa-immigratie te ridiculiseren, om de woorden van Wilders te gebruiken: de poorten staan nog steeds wagenwijd open. De ene na de andere golf van achterlijke woestijn rifapen stroomt ons land binnen, die meestal een huis en haard aangeboden krijgt, ten koste van de autochtone Nederlander. Het geen gebeurt onder en door de Islam faciliterende linkse socialistische bestuurders van ons land, die eigenlijk tegen de autochtone burger zegt weg met jullie
Het vluchtelingenbeleid is de afgelopen jaren vrij absurd geworden. Er was behoefte aan strenger beleid en sinds de Vreemdelingenwet 2000 van Job Cohen is dat gelukt. We zitten nu echter in een situatie waarin mensen die uit een land komen dat niet bestaat en hen niet opneemt(Somalië) toch geacht worden terug te keren. We zijn de realiteit uit het oog verloren.
Ik zie een beetje zo. Stel je woont ergens waar veel mensen geen eten hebben, maar jij hebt wel wat te eten. Wil je aardig zijn dan geef je wat aan de anderen. Maar dat kun je dus nooit eerlijk doen. Doe je dat wel dan heb je zelf dus ook niets meer te eten. Dat is ook het dilemma bij immigranten. Als we aardig en eerlijk zijn, dan houden we zelf niks meer over. Ergo we moeten soms nee zeggen.
Hoezo ... ze kunnen niet weg ? Dat kan redelijk snel geregeld worden:
1.) Wat geld
2.) Ticket
3.) Klaar
Zo zijn ze hier toch ook gekomen ... zonder papieren ?
50% van de Somaliers die hier asiel aanvragen krijgen een status. Je moet dus wel een hele domme somalilul zijn om uitgeprocedeerd te raken. Misschien een beetje te veel gelogen of jarenlang in Kenia verbleven met een Keniaans paspoort? Geloof me maar, deze tentbewoners hebben hier niets te zoeken en kunnen gewoon terug. Iets wat veel Somaliers - met status - dan ook doen. Geen medelij, optiefen.
Kan iemand mij uitleggen waarom het altijd alleen maar mannen zijn die hier asiel komen aanvragen. Of is dit representatief voor de bevolking in die landen?
Slap filmpje, Tom had aan die NIMBY mensen moeten vragen of de uitgeprocedeerde asielzoekers niet beter terug kunnen gaan "naar hun eigen land" ipv hier blijven rondhangen. Nu zat iedereen inclusief Staal te roepen dat ze maar ergens anders in Nederland moeten gaat camperen wat niets oplost.
Ik ken dat gedeelte van Osdorp. Het is op loopafstand van het winkelcentrum, vlak bij het politiebureau. Er zitten nog al wat allochtone ondernemers daar op de Osdorperban.
Ik heb het filmpje even uitgekeken en het is duidelijk dat de Nederlandse meneer met het paarse sjaaltje alles heeft georganiseerd om een beslissing af te dwingen.
Je moet altijd ruimte houden voor echte asielzoekers en dat begint ermee dat je alle gelukszoekers terug stuurt.
En als deze meneer met het paarse sjaaltje het zo goed met deze gelukszoekers voor heeft, dan vindt ie het vast niet erg om er een paar in huis te nemen voor de komende jaren.
neemjemoederindemali | 28-09-12 | 14:38 | + 25
Joh man als iemand zn been breekt en ik zie dat neem ik hem ook niet in huis en ga hem verzorgen breng ik hem naar het ziekenhuis. Als achteraf blijkt dat hij zn premie niet betaald heeft vind ik dat kut voor hem. Ik betaal belasting en stem een partij. Democratie heet dat. En als ik dat zielig vind moet ik dat zelf weten. Daar betaal ik heeeeeeeell veel belasting voor. Helemaal zelluf! Dat ons systeem deze mensen uiteindelijk in een tentje bij mensen praktisch in de achtertuin laat zitten en dat dat integratie beleid van alle kanten rammelt is ook jou probleem. Dat jij geen mededogen hebt prima.
@fender05 | 28-09-12 | 18:26
Onzin, dit heeft niks met ethiek te maken. Naar mijn gevoel zijn dit profiteurs die door middel van criminele activiteiten naar Nederland zijn gekomen.
First Contact | 28-09-12 | 18:18
Kijk je uit dat je vanavond niet te dicht bij de kachel gaat zitten. Anders smelt die klomp ijs in je borstkas.
Die mensen komen daar niet om een feestje te bouwen, die mensen kunnen nergens heen en zijn nergens welkom.
Cor Rupteling | 28-09-12 | 17:59
Ja, ben ik het helemaal mee eens. Maar de overheid moet er dan wel voor zorgdragen dat dit ook gebeurt. En tot die tijd moet je die mensen gewoon wel menselijk behandelen. Ik ben er totaal geen voorstander van dat dit soort lui een generaal pardon krijgt ofzo. Als je na 5 jaar aanwezig te zijn in een land jezelf niet eens verstaanbaar kan maken in de taal van dat land dan heb je in mijn ogen al sowieso niet erg je best gedaan.
@fender05 | 28-09-12 | 17:47
Ja, zo had de gemeente Haren vorige week ook een feestje kunnen geven. En zo zou ik mezelf ook tegenover jou kunnen opdringen; feestje vanavond Fender? Nee? Tuurlijk wel! En regel ook maar een plekje om fatsoenlijk te slapen.
@fender05 | 28-09-12 | 17:47
Als we ze allemaal bij jou naar de plee laten gaan besparen we zelfs die 100 euro, vind je dat niet een nog beter plan?
@fender05 | 28-09-12 | 17:57
Nee, dat zou niet mijn keuze zijn.
@fender05 | 28-09-12 | 17:47
We hebben het over het faciliteren van afgewezen asielzoekers.
Die moet je maar één stukje hulp bieden, namelijk een enkele reis terug naar huis.
First Contact | 28-09-12 | 17:52
Nee joh, waarom flikkeren we ze gewoon niet 35 km uit de kust in zee. Degene die terug weet te zwemmen mag dan blijven, vind je dat geen beter idee?
Hebben we nog een eiland waar we ze kunnen dumpen? Lijkt me wel wat, Rottumerplaat ombouwen tot Little Allochtonië.
Een dixie daar neer laten zetten voor een periode van 3 weken kost nog geen 100 euro. Waar lullen we over.
Waarom zet die goog met dat sjaaltje het tentenkamp niet op het Malieveld?
Daar moet je zijn met je protesten en je samen oplossen-gezeur. In Den Haag, niet op een kinderspeelplaats in een buurtje waar de bevolking niet direkt sympathie voor je gaat krijgen. Het sorteert een averechts effect.
Uiteindelijk is die welzijnswerker de meest linke broeder in het geheel. Hij is de enabler. HIj praat asielzoekers een recht aan en Nederlanders een schuldcomplex.
.
Ik krijg ook jeuk van asielzoekers die "Holland, no good" declameren. No good?
Schieten we je af? Zetten we je familie tegen de muur? Mag je niet eten en drinken? Moet je naakt rondlopen? Word je dag in dag uit gemarteld?
Als het je allemaal te veel wordt en te lang duurt dan staat het je vrij te gaan. Lopen naar een grensovergang en elder opnieuw je geluk beproeven.
@ITEACHYOU | 28-09-12 | 14:28
Aangezien die grenzen zo open zijn is het dus al helemaal niet uit te leggen dat deze mensen dit land niet kunnen verlaten.
Wat jij bedoelt is dat deze mensen blijkbaar maar 1 kant op kunnen lopen. Helaas voor ons is dat blijkbaar onze kant en daar moeten we het dan maar mee doen. Zelfs een humaan gebaar van onze zijde, nl. gezins- of familiehereniging (zij het dan in het land van herkomst) wordt door hen afgewezen.
makkelijk en goedkoop, verzinnen jullie dan eens een oplossing..... en kom nu niet met "zet ze de grens over" want die zijn open dus hij loopt zo weer terug.
ITEACHYOU | 28-09-12 | 14:28 | + -8 -
Heel simpel. Gewoon op Rottumerplaat achter prikkeldraad totdat ze zelf besluiten terug te keren.
DE meeste zijn moslim als de buurt nu gewoon massaal hun honden daar eens gaan uitlaten.
Nu het toch een poepveldje is geworden, kan het ook als uitlaatveldje dienen toch...
@Simon_GS | 28-09-12 | 16:35
als dat voer dan maar Hallal is anders hebben ze daar weer wat over!
Wel een wat ander beeld dan in het Parool waar geconstateerd wordt dat ze gevoederd worden en iemand heeft er zelfs 17 onder de douche gelaten ...
www.parool.nl/parool/nl/4060/AMSTERDAM...
@D.Turpin | 28-09-12 | 16:27
als ze het weoord wegwezen niet begrijpen, vermoed jij dan dat ze het woord terruggaan begrijpen?
Daarnaast zorgen deze mensen er vaak voor dat ze hun reispapieren niet meer hebben!
Het had Tom gesierd wanneer hij er echt tussen was gaan liggen en was blijven slapen. Ik ben zeer voor een streng asielbeleid, maar deze mensen kunnen er niets aan doen dat ze niet terug kunnen. En de gelukzoekende asielzoeker heeft groot gelijk, wanneer ik in 1 of andere hut met buiktyfus was geboren zou ik ook proberen weg te komen naar het westen.
Dit is een politiek probleem. Vandaag een kleine start door de staatssecretaris tegen Ghana: meewerken met terugkeer of geen of minder hulp.
Niet uitvechten over de ruggen van deze vaak lieve en welwillende mensen.
Ik woon zelf in Spanje. Het stkt hier van de met name Senegalezen die illegaal weet ik wat en nog meer verkopen op het strand.
Vrijwel nooit problemen of overlast.
Geef deze mensen onderdak en schop criminele Kutmarokkanen het land uit.
@ Kutmaatschappij | 28-09-12 | 16:14 |
Ipv wegwezen kun je ook zeggen teruggaan. Ja ik denk wel dat we mensen moeten en kunnen weigeren. Geval van simpele wiskunde. We kunnen niet iedereen helpen. Maar om niemand te helpen via het sluiten van grenzen en het stopzetten van bijvoorbeeld ontwikkelingshulp gaat me veel te ver.
Ik zie Tom het liever opnemen voor 'de kleine man'. Hij had ook verhaal kunnen halen bij de wethouder en ervoor kunnen zorgen dat er een dixi kwam te staan! Hele buurt over de zeik! Aandacht voor het probleem. Mooi man.
Blijkbaar heeft deze wannabe welzijnswerker niet veel gelijkgestemde vrienden, zelfs niet in A'dam waarvan ik altijd begrepen had dat er zoveel mensen woonden die nogal begaan zijn met het lot van "vluchtelingen". Als dat wel zo zou zijn had het immers geen enkel probleem geweest dit kleine groepje bij hen thuis onderdak te bieden.
Misschien heeft het wel iets te maken met het feit dat zelfs zij zien dat deze "vluchtelingen" het woord "nee" of "terugkeer" niet begrijpen of niet willen begrijpen. Zulk volk wil je natuurlijk niet in je eigen huis hebben, stel dat ze daar nooit meer weg willen! Dan kun je beter de samenleving opdringen jouw wensen en oplossingen uit te voeren.
Kun je toch nog goed slapen (al is dat natuurlijk wel bij voorkeur op enige afstand van dit geimproviseerde "vluchtelingenkampje", het moet allemaal niet te dicht bij komen).
@D.Turpin | 28-09-12 | 16:05
de tijd van humaan zijn is voorbij, we hebben in de jaren 90 iedereen hier toegelaten die maar aan de deur klopte, en we zien wat er van gekomen is....
kolonies van onaangepaste mensen, die hun eigen taal , cultuur en gewoontes blijven behouden en niets met ons landje gemeen hebben.
Ik ben klaar met al dat humane gedoe.
En zoals ik daarstraks al zei, uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd!Wegwezen nu!
Allemaal een enkele reis Brussel. Dan zoekt die prachtige EU het maar uit.
Als dat niet lukt dan hoop ik dat Alexander Pechtold zijn tuin opengooit. Geen woorden maar eurofiele daden!
.
Ik kijk naar dat filmpje en voel vooral wrevel. Voor de politici, de welzijnswerkers, de advocaten, die het mogelijk maken dat mensen hier jarenlang in een twilightzone verkeren. Uitgeprocedeerd betekent dat er honderduizend keer naar een zaak is gekeken. Dat de asielzoeker in kwestie in feite geen asielzoeker maar een gelukszoeker is. Daar is niets op tegen -ieder mens probeert zijn levensstandaard op te leuken- maar dat kunnen we niet financieren. Uitgeprocedeerd en geen land van herkomst te bepalen? Brussel.
Laat de EU het maar uitzoeken met gezellige quota.
Yo. Wat een harde taal wordt er hier gebruikt zeg. Kan ook wel iets minder. Laten we wel zijn, het is wel een dilemma natuurlijk. Althans als je een beetje humaan bent wel. Als dit een groot leeg land was en indien we goede ervaringen hadden gehad met immigranten, dan konden ze gewoon blijven. Helaas is dat niet zo. En als hulpgever moet je altijd uitkijken dat je wel genoeg overhoud voor je zelf, anders heb je zelf hulp nodig en kun je niemand meer helpen.
Ha, mooi geensceneerd door dhr. H. Spekman. PvdA is goed bezig. Zo ken ik ze weer mijn pappen-en-nat-houders cq pappenheimers
Voordat wij dat kinderpardon door eenieders' strot jassen, wachten wij zeker nog wel even totdat deze cultuurverrijkerts onze samenleving niet meer met hun vermaledijde aanwezigheid opzadelen?
Zullen we allemaal 1 euro doneren voor een enkele reis zandbak??!!
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd..... kortweg in ouderwets nederlands gezegd
wegwezen
oprotten
gaat heen
vaarwel!
Holland no good. Somalia better ?
Was daar gebleven eikel !
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 28-09-12 | 15:14 | + 2 -
Ben Knapen gaat Ghana 10 miljoen korten omdat ze niet voldoende meewerken aan terugkeer van uitgeprocedeerde kansenmensen. Dat land is ze ook liever kwijt dan rijk...
@Conan de Rabarber | 28-09-12 | 15:01
Mooi zo. dat kan niet mis;)
Tsja, we hadden die mensen een hoop ellende kunnen besparen als we bij binnenkomst eerlijk hadden gezegd: "Sorry, maar we kunnen hier niet eens onze eigen bejaarden verzorgen, dus voorlopig even geen plaats voor u. Prettige dag verder"
Al die "asielzoekers" (lees : gelukszoekers) een postzegel op de reet plakken en retour afzender.
Maar dan ook allemaal, want echte vluchtelingen kunnen niet eens zo ver vluchten dat ze Luilekkerland (lees : Nederland) kunnen bereiken.
Die vent met die sjaal is een karikatuur van een welzijnswerker. Wat een slappe vaatdoek.
Het komt gewoon van de waardeloze politici en rechterlijke macht die het voor het zeggen hebben plus het hele linkse kamp natuurlijk. Nederland wordt gewoon ondermijnd en verziekt door deze lieden.
vetkleppert | 28-09-12 | 15:08
inderdaad, heel anders hahahaahaha
TeeJee | 28-09-12 | 15:07
yup
@ITEACHYOU | 28-09-12 | 15:07
Nee. Dat is iets heel anders. Het interesseert me niet. Gewoon wegwezen.
@ITEACHYOU | 28-09-12 | 15:05
Ik heb de hele week alweer gewerkt, heb mijn uren al gemaakt. Jij ook?
vetkleppert | 28-09-12 | 15:03
ah, je doelt op de welbekende struisvogelpolitiek... ze zijn er niet ze zijn er niet ze zijn er niet
TeeJee | 28-09-12 | 15:03
ik zie het al, jij bent zo hard aan het werk, dat je geen tijd hebt voor een blog als geenstijl
Wat een bende weer.
Die kerel met die sjaal zal vast zelf een leuk pand hebben, waar ze heeeeerlijk kunnen slapen.
De 2 minuten statement was heerlijk.
@ITEACHYOU | 28-09-12 | 15:01
Bij problemen is het altijd belangrijk om onderscheid te maken tussen mijn probleem en jouw probleem. En tussen ons probleem en jullie probleem.
Anders komen er veel te veel problemen.
Conan de Rabarber | 28-09-12 | 15:01
LOL
Moet je als proef op de som eens een PvdA stad inlopen. Kies een random flatgebouw, en ga aanbellen.
Wie zijn er thuis? Yilmaz, Katheli, Baghoeloe etc etc
Wie zijn er niet thuis? Janssen, De Vries, van der Zee etc
Hopeloos volk per definitie, zullen nooit werken, alleen maar handje ophouden bij de werkende man.
@pius | 28-09-12 | 14:57
Ik heb de koffie en een lekker zakje qat al klaar staan voor ze.
Soort van je schoen zetten met Sinterklaas maar dan anders.
koolteer | 28-09-12 | 14:55
natuurlijk wil ik ook dat ze hun eigen land opbouwen, maar hoe bewerkstelligen we dat? dat is het hele probleem, de geest is uit de fles, de globalisering is jaren geleden al ingezet, hoe inhumaan ook, afschieten is beter dan terugsturen, naar waar dat ook moge zijn, maar afschieten kan ook weer niet, dus dwalen we in een grijs gebied van gedogen, kankeren en tolereren, net als het file probleem (wellicht ietwat ongelukkig vergelijk), niet op te lossen tenzij je drastische maatregelen neemt
Dat ze zonder papieren komen is al een teken dat hun eerste doel is om de boel zo lang mogelijk te traineren.
Bakito | 28-09-12 | 14:50 | + -1 -
Proost!
En binnenkort kunnen deze boys gewoon aan de slag met dank aan Fredje;
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...
@Graaf van Egmont | 28-09-12 | 14:19
1000 dollar? Daar moet een heel dorp daar 25 eeuwen voor werken. Overdrijven is ook een vak Graaf.
Daar moet je mee uitkijken.
@ITEACHYOU | 28-09-12 | 14:28
Onze westgrens overzetten. Tenzij er een Jezus tussen zit loopt dat niet zo makkelijk.
Laat ze een poging doen hun eigen land op te bouwen ipv het onze te verzieken. Desnoods huurt de B.V. Holland een stukje woestijn, en plempen we ze daar en masse. Geven we ze een berg stenen, wat gereedschap en mogen ze er zelf wat moois van maken....
@vetkleppert | 28-09-12 | 14:54
Ik heb hier vele naasten die ik wel kan schieten,de luie donders.
vetkleppert | 28-09-12 | 14:52
ik vrees dat de meeste niet met het vliegtuig komen......
@Conan de Rabarber | 28-09-12 | 14:52
Inderdaad. Mijn naasten werken gewoon. Daar houd ik van.
Nederland is een vluchtelingen kamp..... en er komen er nog meer bij.
Als de PvdA aan de macht komt, is dit zo geregeld..
@vetkleppert | 28-09-12 | 14:34
Er is een groot verschil tussen naastenliefde en profiterende uitvreters aan de vreet houden.
@ITEACHYOU | 28-09-12 | 14:50
Zonder papieren uberhaupt het vliegtuig niet uit laten en linea recta retour. Met de vriendelijke groeten van de belastingbetaler.
Cuyahoga | 28-09-12 | 14:35
was het maar zo simpel.
1) men kan zo weer terug komen, we hebben geen muur om ons land
2) veel asielzoekers hebben geen papieren als ze hier komen, dan wordt terugsturen toch wel heel moeilijk hoor
@eerstneukendanpraten 14:47
Nee, ik laat Dianna Stretch leeglopen.
Nou goed...
Conan de Rabarber | 28-09-12 | 14:46 | + 0 -
Verrek, die was er ook nog zeg. Alleen een PvdA-er mag de politie omkopen en komt er dan mee weg...
@drs.Nee | 28-09-12 | 14:41
maar de minister mag niet verder gaan dan wat in schengen is afgesproken.
Bakito | 28-09-12 | 14:40 | + -4 -
Nu al aan de zuip, waarde vriend?
neemjemoederindemali | 28-09-12 | 14:41
of ze kunnen beter lullen als brugman
@eerstneukendanpraten | 28-09-12 | 14:32
Guusje -lievernietmaaralszemevragenvooruitdanmaar- Ter Horst loopt zich ook al warm langs de zijlijn.
@TeeJee 14:44
Prettige vakantie!!!
Waar ga je heen, weer Salau?
neemjemoederindemali | 28-09-12 | 14:38
wil niet wil niet wil niet, je lijkt wel een klein kind. zo makkelijk is het niet, wil niet. Als je ze aan hun lot overlaat gaan ze, of dood (5% kans) of ze komen het halen (95% kans), opsporing verzocht etc. uiteraard ben ook ik niet blij met een dergelijke situatie, maar wat doe je er aan? dan maar voorkomen dat men het komt halen denk ik dan met mijn simpele ziel
@neemjemoederindemali 14:41
Als wij ooit gaan vissen, zorg ik dat jij niet in slaap valt.
Goed materiaal is cruciaal bij nachtvissen.
@Bakito | 28-09-12 | 14:40
Met alle respect dan; daar is het vliegtuig. Doei!
@drs.Nee | 28-09-12 | 14:33
Als je een nachtje wilt vissen en je zet een klein tentje neer waar je per ongeluk in slaap valt krijg je een hele dikke prent. Blijkbaar geldt dit niet voor mensen uit Somalië maar slechts voor autochtonen. Ik zeg, pure discriminatie.
@cumshaft | 28-09-12 | 14:24
Na vele jaren mensenhandel nu dan aandacht voor gerichtere controles.
nos.nl/artikel/423633-gerichtere-contr...
Beetje respect bitte. Deze mensen hebben vaak gruwelijke dingen meegemaakt.
En dan bedoel ik niet een uitverkochte Iphone5 of krasje op de tweedehands Opel Astra, waarvan de gemiddelde reaguurder al aan een hogere dosering Seroxat moet van de woonbegeleider.
*plop*
Mijn hart gaat er niet van bloeden, als ZZPer.
Want als het goed gaat mag ik maximaal meebetalen aan al die zieligheidspoepelepa, en als het fout gaat, mag ik niet eens in een tentje bivakkeren. En dan komt er ook niemand zeiken over mijn schijtpaleis.
@ikdenkwat | 28-09-12 | 14:34
Ah, je begint inhoudelijk te worden, mooi. Wel weer jammer dat je niet even aangeeft dat jij deze mensen met liefde opneemt in je huis en persoonlijk gaat betalen voor hun levensonderhoud.
Ik kan van alles van deze mensen vinden, ze zijn wellicht sielugh, arm, gevlucht voor de klote omstandigheden etc. etc. maar ik zie nog steeds niet in waarom ik verantwoordelijk ben voor de klote situatie in Somalië en MOET betalen voor deze mensen.
Hetzelfde waarom ik niet wens op te draaien voor het falend beleid in Griekenland, om maar eens wat te noemen.
neemjemoederindemali | 28-09-12 | 14:32 | + 0 -
Dat is juist zo vreemd. De mensen die het hardste roepen dat die mensen zo zielig zijn roepen alleen maar en verder laten ze het over aan de belastingbetaler...
cumshaft | 28-09-12 | 14:31
ik heb geen oplossing, niemand heeft een oplossing dat is het hele probleem
Tja, dit blijft natuurlijk een triest verhaal zowel voor die mensen als voor Nederland. Neem het Generaal Pardon, niet allen die kinderen blijven maar ook hun hele familie, het gaat dus om veel meer dan 1.000 personen..
ITEACHYOU | 28-09-12 | 14:28
De oplossing is heel simpel:
Als een asielzoeker zich meldt, binnen 2 weken een beslissing nemen: blijven of niet blijven.
Indien niet blijven linea recta retour. Klaar. Wat is daar nou in godsnaam moeilijk aan?
Maar zoals ik al eerder meldde, als ze maar twee weken hier blijven wordt er niet genoeg aan ze verdiend en moeten de zieligheidsindustrie-profiteurs echt werk gaan zoeken.
Waarbij opgemerkt moet worden dat je in het bedrijfsleven nergens zoveel kan verdienen met zo weinig verantwoordelijkheid en inspanning.
Deze gelukzoekers komen hier omdat ze weten dat ze hier eindeloos kunnen procederen tegen hun uitzetting, ondertussen wordt er een hoop belastinggeld verspilt aan de opvang van deze mensen en na 10 jaar komen ze weer met hun kop in hart van nederland of een ander tv programma waarin weer wordt gepleit voor een verblijfsvergunning. Wederom een generaal pardon en hupsakee weer 10.000 kansloze mensen erbij. En deze gelukzoekers hebben niets te bieden. Geen kennis, geen welvaart. Gewoon niets! Het is uitschot van de samenleving... ze zijn gewoon beter af in eigen land.
Een van de problemen met een Joods-christelijke tradite is, dat er bij het woord naastenliefde niet wordt gedefinieerd wie je naasten zijn.
Somalistan, Mauretanistan. Soedanistan, Ethiopistan en Jemen zijn mij in ieder geval duidelijk te ver weg. Letterlijk en figuurlijk.
neemjemoederindemali | 28-09-12 | 14:32 | + 0
Je zit te reageren als een idioot man. Ga toch koken.
neemjemoederindemali | 28-09-12 | 14:28
Dan zou ik ze aanraden om naar huis terug te keren, een speedboot en wat wapens te bemachtigen en op piratentocht te gaan. Piet Hein is er groot mee geworden en we zingen hem nog steeds toe. En omdat Holland no good is, zou ik hun op het hart drukken om op zee elk schip van niks nie bang niet te mijden. En vooral als het pennantnummer begint met F en een 8. Anders zitten ze zo weer in Scheveningen.
Wildkamperen is strafbaar, als je in een tentje wil slapen, moet je een camping of boer opzoeken waar je mag staan, maar daar moet je uiteraard wel voor betalen.
Goed voorbeeld doet goed volgen, Tom. Allemaal aan het campingaz !
Ik sprak laatst met iemand die 2 jaar in Somalië heeft gewoont. Die zei dat het Noorden van het land nu alweer veilig genoeg is om er te leven. En in Mogadishu is iedereen druk bezig de stad weer op te bouwen tot een stad die weer meer kan tellen.
www.youtube.com/watch?v=BlsqIxR_A6I
Ik zou zeggen; stuur ze terug. Ze hebben iedereen daar hard nodig en wie weet word het weer een mooie vakantiebestemming. Kleine kans maar het zou mooi zijn.
Niemands Knegt | 28-09-12 | 14:27 | + 0 -
En daarom is er geen enkele partij die ik zo diep haat als de PvdA. Waar de politici over de ruggen van voornamelijk de lagere/laagste sociale klasse carriere zitten te maken. En maar oreren over solidariteit en het moet eerlijker. Maar als ze zich in de politiek op die manier voldoende hebben geprofileerd gaan ze op voor het grote geld. Ik noem maar: Eveline Herfkens, Wouter Boslim en Wim Kok. Need I say more?
@ikdenkwat | 28-09-12 | 14:26
Goh, toevallig, ik dacht precies hetzelfde toen ik jouw plempsels las. Als je zo begaan met het lot van deze mensen dan neem je ze toch fijn zelf in huis en betaal jij fijn hun eten, drinken, kleren mobieltje etc. Val mij er lekker niet mee lastig.
@streknek | 28-09-12 | 14:29
Dat moment was al lang geleden, maar helaas heeft een groot gedeelte van Nederland dat nog steeds niet in de gaten.
@ITEACHYOU | 28-09-12 | 14:28
maar wat doe jij dan om deze mensen te helpen? zou jij ze in huis nemen?
"dit land is vol, ten dele overvol"
Eens,ooit, komt er een moment dat je niemand meer in Holland kan toelaten om alleen al praktische redenen.
Dat moment kan beter nu zijn.
@Voorbeeldige | 28-09-12 | 14:19
Vertel me eens, waarom moet "de overheid", wij dus, hun probleem oplossen?
@Graaf van Egmont | 28-09-12 | 14:19
Je bedoeld 10 tot 20.000 dollar, die gasten hadden in Somalië een rijk leven, nu zijn ze ontheemd, hebben hun familie opgezadeld met hoge schulden en leven in een land dat in hun ogen kudt is. "Holland no good"
Moet die hollandse druiloor niet werken ofzo? Of staat hij daar beroepsmatig van belastinggeld andermans probleem aan een ander op te dringen?
makkelijk en goedkoop, verzinnen jullie dan eens een oplossing..... en kom nu niet met "zet ze de grens over" want die zijn open dus hij loopt zo weer terug.
Als ze het nog een paar weken volhouden heeft Samsom een pion in het kabinet gelanceerd waarvan ze allemaal mogen blijven en hun gehele familie mag natuurlijk ook overkomen: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/35...
neemjemoederindemali | 28-09-12 | 14:19 | + -1
Zit je plempsels te lezen ik denk toch echt dat jij je eens goed in je koekepan moet laat onderzoeken.
Wat zullen veel, heel mensen dolgelukkig zijn dat ze hier zijn geboren en niet op de plek van die mensen....
Mijn god, die foto. Had je een een betere still kunnen gebruiken?
kijk dat was nou zo'n typisch gutmensch dat van zijn probleem ons probleem maakt en wat hij vind voor ons allemaal moet gelden om vervolgens de discussie volledig uit te weg te gaan. Dan neemt hij ze toch in huis? of woont die eppo ook bij die somaliers op het kamp?
Heeft Joop.nl het filmpje al doorgeplaatst? Of kunnen ze het daar emotioneel niet aan?
die mensen zwerven liever op straat in nederland dan dat ze zwerven op de straten van mogadishu. maar goed, ze hebben veel geld betaald aan mensensmokkelaars, dan kun je zo ook niet belonen met een verblijfsvergunning.
Maar de hamvraag is natuurlijk: zitten er ook reaguurders tussen?
Ga die Turkse COA VVD snol maar even om een ticketje naar eigen land vragen, die heeft onze doekoes gejat.
(Let wel, dit vind ik echt arme en uitgebuite mensen, en ik hoop dat het snel goed met ze gaat, en ze veilig en wel terug bij hun familie terug zijn, want beter arm thuis, dan ontheemd)
Boeiend die zalvende paarse sjaal. Zegt op de 1e de beste ter zake doende vraag van Tom dat ie daar 'niet zoveel verstand van heeft'. En dan die kampeerders: "Holland no good". Tegen beiden zou ik willen zeggen: sodemieter dan z.s.m. op ajb!
Zeg, het zijn toch geen allochtonen hè ?
Deze brave burgers hebben hun schuldgevoel al afgekocht door een straatje staats loten te kopen, schandalig dat zij zo worden geconfronteerd met de harde persoonlijke werkelijkheid.
Ik weet dat er weinig in Amsterdam werken maar, er is toch nog wel iemand met een bulldozer?.
Dit hadden ze allemaal moeten bedenken toen ze 1000 dollar aan die mensensmokkelaar betaalden. Met dat bedrag hadden ze veel moois kunnen doen in hun eigen land. Dus hup zielige jankers In Somalië konden jullie ook verdienen.
Beetje goedkoop scoren dit. Deze mensen zijn wanhopig en de overheid is niet daadkrachtig. Alsof ze een beter alternatief hebben. #fail@Staal
@ikdenkwat | 28-09-12 | 14:17
Bullshit, er zijn miljoenen Nederlanders die het fantastisch vinden om een paar weken op zo'n hondenuitlaatplek te staan. Sterker, ze offeren hun vakantie er aan op en betalen er ook nog eens grif voor.
Empatisch vermogen van een visstick
Is Henk Bleker al langs geweest met voetbalkaartjes?
Die ene allochtoon, pardon, aanstaande Nederlander van Somalische afkomst vindt het hier nu al kudt. Mijn vraag zou dan zijn, waarom tief je niet fijn weer op naar Somalië?
Zielig vind ik het. Treurig hoe die mensen erbij zitten. Moet je toch kijken. Dan die reacties man man man. Ze doen nog liever met een tentje in die klotezooi staan dan terug naar huis. Kan je nagaan wat ze daar te wachten staat. Ik weet kunnen wij niets aan doeeeen. Hunnie eigen schulddd.. Okey als je dat vind, maar maak er geen misselijk filmpje "kijk eens de sukkels" van.
Ze hebben een verkeerd beeld van Nederland. Ze weten niet dat wij Nederlanders bijna geneigd zijn om asiel aan te vragen in Somalië. Het is hier namelijk KUDT! (volgens gerenommeerd onderzoek)
Ga weg nu het nog kan!!
Cuyahoga | 28-09-12 | 14:11 |
Eens! Eigenlijk kan je die mensen weinig kwalijk nemen. Jarenlang houdt dat COA tuig en de advocaten die mensen een worst voor. En dan vervolgens moeten ze toch weg. Tja dan is het niet zo vreemd dat ondanks nee toch ja denken.
Zelfde weg terug als dat ze gekomen zijn. Is toch niet zo ingewikkeld.
Sommigen zitten al 5 jaar in de mallemolen.
Daar hebben dus al honderden advocaten, welzijnswerkers, medewerkers van het COA en ander parasiterend tuig dus al tonnen aan verdiend.
Want dát is de werkelijke reden waarom dat zo lang moet duren.
Wanneer worden het uitgekampeerde asielzoekers?
Waarom kunnen ze niet uit Nederland weg?
Had z'n portemonnee 's morgens nog?
REAGEER OOK