Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO: Kristallnacht op Griekse markt

Flinke economische crisis. Fascistische populist die daar handig gebruik van maakt. Buitenlanders die het moeten bezuren vanwege de knokploegen van die fascistische populist. Welkom in het Duitsland van de jaren 1930 het Griekenland van 2012. In video hierboven ziet u hoe een knokploeg van de Gouden Dageraad de marktkramen van buitenlandse kooplui de touwtiefus in trapt. Want buitenlanders zijn natuurlijk schuldig aan het feit dat Grieken nauwelijks belasting betalen en zich nauwelijks aan de afspraken over het Europese noodgeld houden. Is overigens helemaal de nieuwe trend in Griekenland, sinds Nikos Bloksnorros van de Gouden Naziraad daar macht kreeg. Eerder moesten asielzoekers en communisten het al ontgelden. Buitenlanders worden daar gemept alsof er waardevolle Mariomuntjes uit omhoog plingen elke keer als je ze een klap geeft. Heeft al een dode opgeleverd. Lekker dan. Is dus ook gewoon onze prachtige Europese Unie. Vooralsnog. Hoeveel euro moet daar nog naar toe?

Reaguursels

Inloggen

@TisNieZoMoeilijk | 08-09-12 | 16:25 | + 61 -
Hopelijk mag ik wel zeggen dat ik dit een vreemde "weggejorist" vind.

On Topic, gebaseerd op de laatste zin van het artikel. 60+jes, zonder dat iemand er blijkbaar aanstoot aan neemt.
Sla mij maar even over.

TisNieZoMoeilijk | 10-09-12 | 13:42

@Niemands Knegt | 08-09-12 | 16:27
Dagje te laat: maar + veel.

Mitochondrion | 09-09-12 | 22:56

Alvast bij ons hier in Brussel is het zo dat je als autochtoon belasting en taks betaalt op vanalles en nog wat, waarvan de allochtoon vrijgesteld is, omdat het vliegend schijt het establishment zeer dun van tussen de schrale billen loopt uit angst voor een nooit eerder geziene golf van criminaliteit. De rest buiten beschouwing gelaten, draagt het mijn goedkeuring meer dan weg dat die Grieken wat dat betreft, in schrille tegenstelling tot de legers van verwijfden en verkleuterden hier ten lande, het heft in eigen handen nemen.

Tricephalus | 09-09-12 | 22:34

dit zijn dus de effecten die de eu hen oplegt dit zijn volgens mij gewone arme mensen die zien hoe hun banen wordt ingepikt en die moeten bloeden voor wat de politicie hen jaren lang heeft aangedaan ,nl de rijken beschermen ,geen belasting innen ,een onwijs groot en lui ambtenaren apparaat ,dan zoek je een zondebok en ja dat zijn de ...... allachtonen

linda79122914 | 09-09-12 | 18:55

-weggejorist-

tonyhigh | 09-09-12 | 18:53

-weggejorist-

tonyhigh | 09-09-12 | 18:48

@Rafapaz | 09-09-12 | 14:59
Ik heb wel degelijk een eigen standpunt, en hoezo retorisch? Dit is toch gewoon zo, denk je nou echt dat de mensen dit niet zat worden?

Zo ja moet je misschien die plaat voor je hoofd weghalen of onder die berg vandaan kruipen

GekkeDave | 09-09-12 | 17:33

@ You-On-A-Gin | 09-09-12 | 08:12 | + 0 -
"Mussolini was een pure fascist" Ja, een aanhanger van het "Fascismo" is dus een Fascist, gaat helemaal werken.
Maar als je eens de moeite had genomen je eens in diens levensloop tot dan toe te verdiepen en eens te kijken waar het hem nu eigenlijk om ging had je ook geweten waar je het nu eigenlijk over hebt.

Maar een Wikipedia kent ook links naar andere pagina's.
Men wil iets doen aan onderbouwing dan enkel aanmatigend, bagatelliserend beetje blaten en er blijk van geven niet te weten waar het nu eigenlijk over gaat en dit waarschijnlijk evinmin willen weten ook omdat dan het bij elkaar gefantaseerde onzinverhaal het raam uitgaat en ons "wij" en "hunnie" verhaal niet opgaat en wij in die zin dus ook geen vijandbeeld kunnen scheppen in die zin.
Als je enkel het een keertje had doorgelezen zonder gekleurde bril en een keer verder keek dan je neus lang is had je mijn stelling enkel kunnen bevestigen.

@ You-On-A-Gin | 09-09-12 | 08:18
"Misschien die links die je zelf aanhaalt wat aandachtiger lezen." U doelt op ??
Of wilt u enkel als een klein kind belletje trekken en hard weglopen voor er iemand de deur kan open doen ??
Het gaat enkel om voor een ieder beschikbare informatie, noem het algemene ontwikkeling.

Het lijkt meer te gaan om het adagium van een Sozialistische Einheitspartei Deutschlands in een Duitsche Democratische Republik "was nicht darf sein, kann nicht sein" ook met betrekking op wetgeving en houding tot Holibies en allochtonen in deze "Democratische Republik. Die men in het Oostblok dan ook heel "sociaal" en "tolerant" bejegent. nl.wikipedia.org/wiki/Sozialistische_E...

@ mothersfinest | 09-09-12 | 09:46 |
"Alleen het woordje we baart me wat zorgen over zijn voorkeuren"
Waar zie je "we" staan ??

said_fred | 09-09-12 | 15:59

Johny is gek. Uiteraard moeten die Grieken geen mensen van bepaalde afkomst zomaar in elkaar slaan. Maar als je beweert dat de grieken alle schuld hebben, ben je gewoon dom. Net als wij worden zij ook genaaid met alle import van kanslozen. Het verschil met Griekenland is dat hun economie niet zo sterk was en dat ze de buitengrens van Europa zijn. Met andere woorden. De import van al die kanslozen treft hun het hardst. En dan lopen de emoties snel op als je zo genaaid wordt. Zo gaat dat. Het is niet voor niets dat de vreemdelingen haat het hoogst is en het zuiden en het laagst in het Noorden. Het verschil is dat het nu in Italie en Griekenland extreme vormen aanneemt. Maar langzaam wordt heel europa het zat. En dan loopt die haat vanzelf ook omhoog naar het noorden. De verkiezingen over europa gaan niet alleen over europa. Het gaat ook over veiligheid, integratie en economie. Het gaat erover dat Europa een instrument is geworden om het westen te verkrachten. En dat zijn we zat! Ik hoop dat Wilders wint. Want elke keer als we niet voor onze cultuur opkomen zal de opvolger alsmaar extremer worden. Geloof mij, geef ons nog 4 jaar van die linkse eurofiele kanslozen knuffelaars, en over 5 jaar verkiezen we de meest extreme nazipartij boven die ...

Mika6101 | 09-09-12 | 15:47

Gekkedave:
Ik snap hoe propaganda en retoriek werkt en hoe types als jij en de heren in het filmpje hier zonder eigen standpunt in meegaan..

Rafapaz | 09-09-12 | 14:59

@donjon | 09-09-12 | 14:31
Kon ook niet anders, er zijn zo ongeveer 600 leden van motorclubs in nl. volgens mij hebben we al 30 jaar last van een noord afrikaans volk maar daar hoor je niemand over.

GekkeDave | 09-09-12 | 14:41

@Blobber_NL | 08-09-12 | 16:13
-
Triest dat een dergelijk domme reactie zoveel pluskudo's krijgt.

The Dominator | 09-09-12 | 14:38

@Eurotokkie | 08-09-12 | 16:18 |

vikingchild | 08-09-12 | 16:15 | + 0 -
Gelukkig dat we hier niet een partij hebben die immigranten de schuld geeft

.__________
.
Duitse politie heeft opdracht criminaliteit Arabische migranten te verzwijgen.

xandernieuws.punt.nl/?id=663767&r=...

Ook hier!?!

donjon | 09-09-12 | 14:31

@Ahasveros | 09-09-12 | 00:01
Wat u schrijft klopt niet helemaal. Volgens mij zit het als volgt ...
Aangenomen dat u en ik 'gewone' burgers zijn, dan MAG ook ik u vragen om u paspoort. Als u mij dat vervolgens vrijwillig overhandigt, kan ik dat controleren.
Het verschil zit hem in de eventuele weigering op die vraag; pas DAN ontbreekt het mij aan bevoegdheden. Bevoegdheden die ik niet heb, maar de politie (bijv.) weer wel. De crux zit hem dus niet in het stellen van de vraag, maar wat volgt op de weigering.

gaffelbaard | 09-09-12 | 14:21

Zet die ventilator maar deze kant op, mss waait de trend over....

sr69 | 09-09-12 | 14:20

Quote: "... Grieken nauwelijks belasting betalen ..."
Als ik me niet vergis, dan betaalden de Grieken 30-40 jaar geleden OOK nauwelijks belasting. Toen vond men de immigratie kennelijk (nog) geen probleem.
Oh.
Het sentiment zal denk ik dan vast ergens anders vandaan komen, maar de door GS gemaakte link belasting-vs-immigratieproblemen, zie ik zo 1-2-3 hier dus niet.

gaffelbaard | 09-09-12 | 14:01

Eigen gyros eerst!

Schreeuwmeeuw | 09-09-12 | 12:52

Ik zie maar 1 stalletje gesloopt worden, dus niet stalletjeS. Daarnaast zie ik geen allochtoon in elkaar gemept, noch mariomuntjes. Wat ik wel zie is een suggestief artikel, waarin klaarblijkelijk door grieken (want vlag) een rommelmarkt bezocht wordt. Vernielzucht is echter niet louter Grieks, daar hebben 0031-ers ook een handje van.

Fred Janssen | 09-09-12 | 12:28

blaat 16 13.25: "Desalniettemin schokkend dat dit in Europa weer gebeur(d)".
Daar vergis je je toch een beetje hoor: het is niet in Europa maar in EVropa, als ik bepaalde opschriften goed heb gelezen.
Dat moet één of ander achterlijk landje zijn denk ik maar ik weet niet waar het ligt.

bruine kikker | 09-09-12 | 12:26

Wij komen ons nog allemaal aan het krabben waar we geen jeuk hebben.

wHiTeHaT | 09-09-12 | 12:22

blaat 16 13.25: "Desalniettemin schokkend dat dit in Europa weer gebeur(d)".
Daar vergis je je toch een beetje hoor: het is niet in Europa maar in EVropa, als ik bepaalde opschriften goed heb gelezen.
Dat moet één of ander achterlijk landje zijn denk ik maar ik weet niet waar het ligt.

bruine kikker | 09-09-12 | 12:05

Gentle Giant 16.18: Ken jij iemand die met een Hongaarse is getrouwd? Ik ken iemand die met de dictator van een Kaukazische republiek is getrouwd.
Wie biedt meer?

bruine kikker | 09-09-12 | 11:57

Hoe zeg je het ook weer, wat je zaait, zul je oogsten!

lanexxx | 09-09-12 | 11:49

En politieke partijen krijgen natuurlijk belastinggeld om zichzelf te kunnen financieren dus dit is mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie.

De Zwijger | 09-09-12 | 10:50

De Grieken weten de boodschap NIET WELKOM beter over te brengen dan wij Nederlanders

Roto | 09-09-12 | 10:41

In Nederland heb je net zo goed racisten rondlopen. Moet je daar dan een heel land voor op aankijken?

gm40 | 09-09-12 | 09:59

mothersfinest | 09-09-12 | 09:30
Was een beetje vroeg, sorry.
Het was gericht tegen weer zo'n Geert-heeft-het-gedaan lul.
dupe=rekening of
betalen=zijn.

mothersfinest | 09-09-12 | 09:48

@Graaf van Egmont | 08-09-12 | 19:04

Mijn vriendin is links en we hadden een discussie over groot denkers. Ik beweerde dat niemand ooit Adolf Hitler een groot denker zou noemen, omdat er een taboe op ligt, terwijl hij dat in wezen wel was. Het was een economisch genie. Maar inderdaad, hij deed alles fout.

Op een of andere reden, mag je van linkse mensen, niet nadenken over mensen als Hitler in een andere zin dan het utltieme kwaad. Volgens mij is dat een grove fout, want in de waanzin die hij had geschapen zaten interessante en bruikbare principes. Een keukenmes is in handen van een gek een levensgevaarlijk object, maar in de handen van een briljante kok is het een toverstaf. Tenminste, ik vind dat mooi om te zien. Zo is het ook met "slechte" regimes, je moet hun middelen niet bij voorbaat een etiket opplakken.

Een plusje voor jou.

decadent degeneraat | 09-09-12 | 09:47

You-On-A-Gin | 09-09-12 | 08:12
Mussolini is wel degelijk bij de communisten zijn loopbaan begonnen, maar kon dit niet één op één met zijn eigen ideeën van verdelen leggen.
Dus begon hij een nieuw systeem van verdelen, waar iedereen goed terecht kwam.
In 2 jaar regeren roeide hij de Mafia uit en werd gelauwerd door zowat alle groten der aarde (Churchill en FDR overwoog zelfs wat elementen over te nemen) om de eerlijkheid van zijn systeem, en de welvaartsgroei die het opleverde.
Slavernij en kinderarbeid waren afgelopen, en iedereen werkte.
Invaliden (vooral van WOI) kregen een uitkering.
Het ging mis toen die meneer expansionistische dromen kreeg.
Maar said_fred | 09-09-12 | 00:12 heeft wel degelijk een punt over Mussolini.
Alleen het woordje we baart me wat zorgen over zijn voorkeuren.

mothersfinest | 09-09-12 | 09:46

Geinstigeerd door vooral de PvdA bedoel je, door constant de racismekaart uit te spelen, en discussie over immigratie en gedwongen multikul te blokkeren.
Was al het geval met Hans Janmaat, die werd ook al vanuit het midden steeds meer naar rechts gejaagd door de anti-faksisten.
Daar betalen nu arme mensen die alleen maar een beter leven voor hen en hun kinderen willen de dupe van.
(Maar hey, we hebben er wel een aantal toppie-joppie antifa subsidie instituten erbij, zo je hoeft niet te werken voor toch geld)
LUL.

mothersfinest | 09-09-12 | 09:30

@Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 17:58
De SA inderdaad, knokploegen van Röhm. Die deden exact hetzelfde.

Stir Glenfarclas II | 09-09-12 | 09:16

@ said_fred | 09-09-12 | 00:12
Misschien die links die je zelf aanhaalt wat aandachtiger lezen. Zeg maar, met toepassing van wat basisschool-niveau Begrijpend Lezen. Lutser.

You-On-A-Gin | 09-09-12 | 08:18

@ said_fred | 09-09-12 | 00:12
Mussolini was een pure fascist en mijn broek zakt ervan af hoe aanmatigend je wel niet zwaait met het zweempje google-kennis wat je hebt weten te bemachtigen.

You-On-A-Gin | 09-09-12 | 08:12

@Rafapaz | 09-09-12 | 01:33
Tuurlijk, geef geert maar weer de schuld. Misschien dat jullie eens de schuld in eigen zak moeten zoeken. want daar heeft dat multiculti knuffelbeleid toe geleid.

Vergelijk het met een situatie waar je als kind een ongevraagd adoptiebroertje erbij krijgt (dat vinden je ouders zo leuk). Dat jong pikt telkens jouw speelgoed, slaat het kapot als jij er een keer mee wilt spelen en jankt dan tegen je ouders dat jij hem altijd zo zit te pesten. Je ouders geloven jouw verhaal niet maar dat jong geloven ze wel, want die hadden ze immers gekozen omdat hij zo zielig was, dus ìs hij ook zielig en dus zit jij te liegen. En omdat liegen stout is, moet je voor straf al je zakgeld aan je adoptiebroertje afstaan. Je komt in opstand tegen dit onrecht en zet een keel op, want je bent het ZAT! Dan komt je oudere zus naar je toe en zegt dat je niet zo verwend, egoïstisch en overdreven moet doen, want het valt allemaal reuze mee want haar speelgoed is niet gepikt en ook niet kapot gemaakt en je adoptiebroertje is toch echt evenveel waard als jij, dus ga je schamen kreng!
Ga je nu door het standje van je zus meer begrip opbrengen voor je adoptiebroertje? Of ga je nu pas echt een hekel krijgen aan dat valse kutjong?

snap je nu een beetje hoe het werkt?

GekkeDave | 09-09-12 | 07:26

Euro-zone nog wel! erg faalhaziatish dit

polishLuke | 09-09-12 | 03:42

Trieste beelden van mensen die zich verlagen tot gedrag op instinctief niveau. Voor minder ontwikkelde mensen een relatief kleinere stap..
De blonde volksmenner zet hier de toon, kwestie van tijd tot de armen van geest deze trend hier inzetten..
En we kennen allemaal de uitdrukking mbt het eerste schaap over de dam..

Rafapaz | 09-09-12 | 01:33

Bigi Bana Boy | 09-09-12 | 01:16
Slotconclusie van wat ?

Shareholder II | 09-09-12 | 01:30

gebeurt *kut*

Shareholder II | 09-09-12 | 01:29

De overheid laat een burgeroorlog ontstaan. Dat is wat er gebeurd.

Shareholder II | 09-09-12 | 01:29

Slotconclusie : het ligt immers altijd aan een ander en vooral nooit aan je zelf.

Bigi Bana Boy | 09-09-12 | 01:16

We zijn hier gewoon getuige van wat er met een samenleving gebeurt als het in de problemen geraakt. Niet een typisch Grieks verschijnsel dus. Hoeveel verraders waren er niet in Nederland tijdens WO2?

caspert79 | 09-09-12 | 00:56

Ik weet honderd procent zeker dat als NL ooit in de omstandigheden verzeild raakt waarin Griekenland zich nu bevindt, dat Nederland zich niet tot het niveau van de Grieken gaat verlagen en een NSB opricht.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 09-09-12 | 00:53

Euhhhh Johnny, over populisme gesproken, in je jaren dertig in Duitschland was er geen Mussolini met zijn "Fascismo", die zat in Italië Johnny
Wel hadden we een Nationaalsocialistische Duitse Arbeiderspartij nl.wikipedia.org/wiki/Nationaalsociali...

Komt namenlijk beetje erg achterljk over om een diehard communist/socialist Benito Mussolini te plaatsen in Duitschland terwijl het toch echt een Italiaan was. en.wikipedia.org/wiki/Benito_Mussolini...
Ergo, U gaat (onder invloed van ??) beetje erg creatief om met de realiteit.

said_fred | 09-09-12 | 00:12

@Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:35 |
De enige die vergunningen mag controleren, is de politie en NIET een stelletje gore stinkende wannabee nazi-zwijnen die de lucht vervuilen met hun adem alleen al.

"I hate nazi's"
(Indiana Jones)

Ahasveros | 09-09-12 | 00:01

Twee columns die gelezen zouden moeten worden, Smalhout en De Winter, allebei de moeite waard over oorzaak en gevolg van de EU.

lanexxx | 08-09-12 | 23:42

Ik weet niets van Griekenland. Ik kan de taal niet lezen en begrijp hem niet. Ik wil niet naar Griekenland toe. Ik heb geen Griekse kennissen. Griekenland kan me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten. Van wat ik er van begrijp is het vanaf het begin al geen enkel issue geweest als het land failliet zou gaan of uit de EU zou stappen. De enigen die dat even zouden voelen zijn de Grieken zelf en een paar banken die vuistdiep in de leningen aan Griekenland zaten en zitten. En toch zijn er miljarden Hollands belastinggeld naartoe gegaan zonder dat er ook maar ene reet aan de situatie is veranderd. Ik kan het niet meer bevatten.

Mr Dixit | 08-09-12 | 23:06

Zijn het een keertje geen moslims is het weer niet goed...

T.E.Meijer | 08-09-12 | 22:57

@Niederländer | 08-09-12 | 20:40
Nee, ik denk dat ook in Nederland eerst de buitenlandse ondernemer er aan moeten geloven.De Turkse slager, de Hindoestaanse radiowinkel of de shoarma tent.Men zal nimmer de klaplopers en hangjeugd aanpakken net zo min als de grote boeven. Er moet namelijk wel iets kapodt gemaakt worden dus ik denk dat je moet stellen dat ... he.. inderdaad de hardwerkende man gestraft word.

miko | 08-09-12 | 22:49

Turkije heeft decennia lang gewaarschuwd voor dit soort enge dingen.. Ligt het aan de crisis? Hell no!! Grieken en pseudo zuid cyprioten zijn altijd al zo geweest, vraag maar aan fiba en uefa, wat we op youtube filmje zien is niet nieuws, gebeurd al jaren, maat goed zij zijn christen dus niemand luisterde toen....

SimonPhoenix | 08-09-12 | 22:36

Verschrikkelijk om te zien! Altijd via democratische weg de migrantenproblematiek oplossen. Die briefjes waren denk ik bedoeld als afpersingsmiddel. Paradoxaal gezien krijgt de Gouden Dageraad op deze wijze financiële middelen van de migranten.

Guido5980 | 08-09-12 | 22:31

Misselijkmakend.

B0rat | 08-09-12 | 22:30

De politiek heeft de grenzen opengooid voor eigen gewin. Naar een situatie gegroeid van multiculti in heel Europa als een zondvloed wat niet te stoppen dreigt met politiek. Vervolgens gooit de politiek een vuurtje in een buskruitvat genoemd economie die bewust naar de klote is gebracht. En nu mag het gewone volk iets doen wat bij woord een afschuw is uit het verleden door diezelfde politiek. Kortom Jan met de Pet mag de multiculti met alle middelen stoppen zonder ingrijpen van de politiek die daar weer garen bij spint. Kortom we worden al generaties lang genaaid aan alle kanten. We waren vroeger slaven en lijfeigenen en zijn dat nog steeds. Alleen is de ketting iets langer waardoor je denkt dat je vrijheid hebt. Vervolgens denk ik iets van guiloitine van stal halen om het moderne adelgebroed aan te pakken.

Unique-Cougar | 08-09-12 | 21:50

@Schietmijmaarlek | 08-09-12 | 18:46
Niemand heeft het destijds zien aankomen natuurlijk. Maar door dat BIPS aan het eind worden we nu wreed anaal gepakt door de grieken.
Het had zo moeten zijn dus...

Niederländer | 08-09-12 | 20:41

@miko | 08-09-12 | 18:44
Niet helemaal waar wat je stelt. Het ligt aan het feit dat als je een zondebok zoekt, je dit doet bij een groepering die je aankan.
De echte boosdoeners zijn natuurlijk de banken en de eurofielen. Maar die kunnen wij niet aanpakken omdat zij namelijk wél (met gemeenschapsgeld) een leger advocaten kunnen betalen en daarmee ons uit hun nek kunnen houden. En aangezien de mens zijn frustraties moet kunnen uiten zijn dus de 'zwakkeren' het slachtoffer.
In de VS van A waren dit de koreanen en in Soeflakistan zijn dat de immigranten.
En in NL? Ik vrees dat in NL de hardwerkende blanke man op dit moment de 'zwakkere' is.

Niederländer | 08-09-12 | 20:40

Arhedis-Varkenjaab | 08-09-12 | 19:17

Zeker weten? Leider van de Gouden Dageraad wordt gewoon doodleuk de "führer" genoemd.

Chicka | 08-09-12 | 20:32

Dit sluimerde al en hoefde slechts aangewakkerd te worden. Exact hiervoor is Griekenland als eerste door de banksters het ravijn ingeduwd. Easy meat. Oplaaiend fascisme, gevolgd door de vraag om een oplossing en hoppa! daar is de almachtige EU at your service. Machiavellisme uit het boekje. Je kunt er de smartphone op gelijk zetten.
Of denkt u nog steeds dat het allemaal maar een reeks toevalligheden is?

o)+ | 08-09-12 | 20:31

@Bigi Bana Boy | 08-09-12 | 18:39,

Nee maar ze voeren er wel bij!

basweetutwel | 08-09-12 | 20:30

Onze toekomst. Alles nog leuk, totdat het jouw geldbuideltje raakt.

ikdenkwat | 08-09-12 | 19:54

@Graaf van Egmont | 08-09-12 | 19:00
Inderdaad maar dat durven deze honden niet.
Maar wel Abbebe of Nadjabe uit west Afrika die voor een habbekrats heel de dag in de zon staat even in elkaar beuken want 'he tukierjub'.Alsof de gemiddelde griek dit werk wil doen.

miko | 08-09-12 | 19:53

@Bigi Bana Boy | 08-09-12 | 18:39
Armoedige immigranten die gewoon werken en de zaak aan de gang houden.
Misschien moet Dynd naar Curacao verhuizen.Kan hij stemmen op de PS van Wiels. Die zijn ook bang voor de buitenlanders
www.versgeperst.com/nieuws/105194/marc...

miko | 08-09-12 | 19:51

@Dynd | 08-09-12 | 18:31
Alsof het groot kapitaal in Griekenland zoveel afdraagt.

miko | 08-09-12 | 19:47

@La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:19
Ontken ik niet maar het is een vast gegeven dat ze elkaar nog meer beroven.De meeste overvallen vinden ook plaats op nachtwinkeltjes e.d.
Maar door sommige word een beeld geschept dat hele licht getinte groepen op blanke jacht zijn.Kan zijn dat ik geluk heb maar ik heb het nog niet meegemaakt.

miko | 08-09-12 | 19:46

Kom d'r maar in Geert.

DucFan | 08-09-12 | 19:45

@La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:13
Als je naar de grens streken gaat van verschillende west Afrikaanse landen zul je zien dat je volop Togolezen tegenkomt in Benin en Ghana en vice versa op de markten.
In de Cariben staan overal op elk eiland verschillende nationaliteiten hun meuk te verkopen.Kan zonderprobleem.Het zijn ook niet de medeverkopers die deze mensen aftuigen maar een paar frusties onder een vlag.Maar wat je wil zeggen is dat die joden het ook een be.... Nee geen Godwin

miko | 08-09-12 | 19:44

Ik snap dat wel, vergunningen hier voor een shoarmazaakje zijn ook alleen voor mensen met een afkomst.
Als je een bloemenkraam ergens wil beginnen gaan de loempia's voor.
En btw Johnny, ben je fan van Jolink? Met je krisalnacht.

XaaD666 | 08-09-12 | 19:41

Geenstijl reikt de Godwin-award 2012 aan zichzelf uit? Zoals bijna alle Godwins klopt deze overigens ook niet. De situatie van de Joden in Duitsland in 1938 is onvergelijkbaar met die van de (il)legalen in Griekenland in dit jaar.

Arhedis-Varkenjaab | 08-09-12 | 19:17

Bericht uit Griekenland. Wat er gebeurt in het bovenstaande filmpje is nooit goed te praten. Dat Grisi Avgi ook nog kleren en voedsel uitdeelt aan arme Griekse gezinnen maakt het alleen nog maar enger. De vergelijking met Nazi duitsland is dichtbij. Ook als we weten dat de juiste omstandigheden al zijn geschapen. Hoge werkloosheid. Minder salaris (-30% of anders ontslag). Minder pensioen (-40%). Meer belastingen. Etc etc etc. En waarom ? Omdat de Grieken zo lui zijn ? Omdat de gewone man nooit belasting betaalde ? Bullshit. Griekenland zit in de shit vanwege vergaande corruptie. Politici die miljoenen op Zwitserse bankrekeningen hebben gezet. Grote ondernemers die nooit een cent belasting hebben betaald in hun miljardenbedrijf. Schandalig mismanagement en corruptie in het bankwezen. En de schuldigen zijn al lang niet meer hier in Griekenland. Die zitten met hun dikke reedt op een superjacht voor de kust van Ibiza.

En wie mag het nu allemaal oplossen ? Juist. Jan met de pet. Die helemaal *niks* met de huidige crisis van doen heeft gehad. Die altijd gewoon, net als in Nederland, zijn salaris heeft ontvangen minus de ingehouden belasting. Als het aan Europa ligt moet Jan met de pet hier 6 dagen per week gaan werken. Voor hetzelfde of minder salaris. We gaan hier naar een situatie van Neoliberalisme: Soft slavery in which the slave pays for their own food and shelter. En allemaal om de Europese banken overeind te houden.

En dan loop je door Athene en kun je de helft van de winkelstraat niet gebruiken vanwege de illegale stalletjes. Met die handel wordt grof geld verdiend. Waar natuurlijk nada belasting van wordt betaald. En ten koste van de normale winkelier wiens ingang vaak wordt geblokkeerd door die gasten. De politie doet niks. Want je kunt ze wel oppakken maar wat moet je met ze doen ? Dus stappen die zwarthemden erin. Met alle gevolgen van dien.

Ik vrees het ergste voor dit land.

Sneeuwblauwtje | 08-09-12 | 19:09

Bicycle_Repairman | 08-09-12 | 18:42
Vind ik van wel. De man heeft in no-time de economie op orde gebracht en deed er daarna wat totaal verkeerds mee. Hetzelfde zie je trouwens ook in de USA. Driekwart draait op het miltair-industriëel complex.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 19:04

En toch gaat er op de foute partijen gestemd worden, als lemmingen die blind van de rots springen.

lanexxx | 08-09-12 | 19:04

Ik geloof pas in de Gouden Dageraad, als ze met hun vendelzwaaidende massa's naar de villawijken trekken en daar hun gram gaan halen. Natuurlijk zijn ze gefrustreerd, maar wentelen het op de verkeerden af.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 19:00

@Bicycle_Repairman | 08-09-12 | 18:39 |

Tsja, een combinatie van tientallen jaren wanbeleid en leugens. Levert altijd een kwade reactie op die gekanaliseerd kan worden naar verschillende vormen van geweld. Moreel superieure mensen, zonder zichtbaar inzicht in hoe de wereld en de mensheid werkt, zullen dat makkelijk afschuiven op populisme en nationalisme zodat de hand niet in eigen boezem gestoken hoeft te worden. Het bekt ook zo lekker en vrijwaart de moreel superieure mens ook nog eens van de verantwoordelijkheid voor zijn gevestigde politiek handhavende stemgedrag.
.
Dit fenomeen zal Europa-breed de kop opsteken. Nationalisme en populisme zijn namelijk de symptomen. De werkelijk oorzaak is het door de strot van de burger drukken van de anti-democratische supranationale heilstaat met haar multiculturele, financiële, en politiek correcte verworvenheden. Om maar eens met gevestigde politieke partijen logica te spreken die graag gehanteerd wordt om bedreiging om meningen te vergoeilijken: "de Eurofielen vragen er zelf om."

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 18:52

@ Godsammekraken. 16.14. Waarom spreek je over ''onze leiders '' ? Waar heb je dat tuig voor nodig ? Machtswellustigen, psychopaten, dat zijn ''leiders''LEID je eigen leven.

grappert | 08-09-12 | 18:52

Ooit waren we DING FLOF BIPS.
Die reet is alleen maar groter gegroeid en wat worden we genaaid.

Schietmijmaarlek | 08-09-12 | 18:46

And so it begins.. Brace yourself.

Fitzmeister | 08-09-12 | 18:45

@necrosis | 08-09-12 | 18:12
Hadden we 30 jaar geleden moeten beseffen dan head het bedrijfsleven geen vrachten met goedkope arbeidskrachten hoeven importeren maar waren we innovatief

miko | 08-09-12 | 18:45

Landen onder dwang van bovenaf samenvoegen leidt uiteindelijk vaak tot oorlog. Het begint nu met wat buitenlanders meppen in Griekenland. Overigens zal die massa immigratie daar ook wel bakken met geld kosten, wat je in een crisis wel erg gaat voelen, maar daar hoef je geen buitenlanders voor te gaan meppen, eerder de politici die dat veroorzaken.

Gewinflipt | 08-09-12 | 18:45

@La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:02
Over het algemeen zijn dit juist niet het soort mensen dat het moeilijk heeft door de 'buitenlanders'(zie je ook aan de reacties van omstanders) dit zijn een troep honden die de zwakkere aftuigen om hun frustratie ,wat die ook mag zijn, bot te kunnen vieren.
Tijdens de rassenrellen in LA waren het ook juist de hard werkende Koreanen die het meest te verduren hadden.Terwijl de redlining van buurten echt door de hypotheek banken werd gedaan.

miko | 08-09-12 | 18:44

D'66: ondanks dat overal in NL Polen werken, pikken zij niet de banen in van de Nederlanders. Ben ik gek? of is D'66 Knettergek?

ProAsfalt | 08-09-12 | 18:43

@Dynd | 08-09-12 | 18:31 | + 0 -
Hitler gaf 'zijn volk' ook van alles, banen, snelwegen, auto's, radio's etc. Maakte hem toch niet tot een held in retrospectie, of vind je van wel?

Bicycle_Repairman | 08-09-12 | 18:42

Dynd | 08-09-12 | 18:31
Nee, de Grieken dragen netjes hun belastingen en heffingen af ... dat is waar ook. * Proest *

Bigi Bana Boy | 08-09-12 | 18:41

Ik zou heel graag de meest rabiate Eurofielen over 10-20 jaar willen spreken. Ik ben razend benieuwd of zij hun aandeel zullen nemen in het bloed dat in Europa over de Euro, de verloren burgerrechten, en de armoede zal gaan vloeien. Zullen zij schuld bewust zijn of weer een gedachtenkronkel weten te verzinnen om zich achter te verschuilen?

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 18:40

@Heinrich Fischer | 08-09-12 | 17:17
Nou nou,flinke vent.je hebt zeker niks beter te doen ? Werkeloos?

miko | 08-09-12 | 18:40

Dynd | 08-09-12 | 18:31
De Grieken zijn in de problemen gekomen door eeuwenlang wanbestuur, vergaande incompetentie, door nepotisme, cliëntelisme en corruptie. Dát is waarom ze in de shit zitten. Omdat het in hun aard zit niets van hun land te kunne maken. Daar hebben de armoedige migranten geen REEDT mee te maken.

Bigi Bana Boy | 08-09-12 | 18:39

tja, combi van nationalisme en populisme. Levert altijd een wat spastische reactie op naar minderheden in een land. Die hebben het dan gedaan. Kaalkopje , zonder zichtbaar nut van bestaan voelt zich superieur aan buitenlander die gewoon aan het werk is voor zijn centen.

Bicycle_Repairman | 08-09-12 | 18:39

D'66 verstaat onder verantwoordelijkheid nemen geld wegbrengen.

ProAsfalt | 08-09-12 | 18:36

Zo is de mens. De Grieken zijn daar ongetwijfeld niet uniek in. In plaats van eens naar hun eigen onvermogen te kijken of zich af te reageren op diegenen die dit veroorzaakt hebben namelijk hun corrupte en incompetente politici en vooral bankiers, reageren ze zich af op het vreemde element in hun midden, de allochtonen. De schuld bij een ander zoeken, lekker makkelijk. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven. De massa is volstrekt stupide.

Bigi Bana Boy | 08-09-12 | 18:36

de vraag is niet Of de EU en de Euro tot een nieuwe oorlog gaan leiden maar wanneer... Er ontstaan door dat politieke sprookje steeds meer groeperingen die elkaar naar het leven gaan staan. Dat blijft echt niet goed gaan alleen omdat er zoveel "europese toppen" zijn. En als we een Eurofiel kabinet krijgen, dan zijn wij ook het bokkie. Vóór 2020.

jan-lul-de-behanger | 08-09-12 | 18:35

Heb net een boek uitgelezen uit 1897 over de geuzen tijdens de tachtig jarige oorlog. Toen kwam ons volk nog wel in opstand tegen de onderdrukker. De Grieken weten nog niet helemaal waar de klepel hangt, maar ze blijven tenminste niet op hun luie reet zitten.

koolteer | 08-09-12 | 18:34

Griekenland is fucked, en deze ultracheap immigranten onderbieden de Grieken die hierdoor worden gedwongen shit op straat te verkopen om te kunnen overleven.

Deze smerige indringers betalen ook nog eens niets aan belastingen en heffingen, ze parasiteren van een dood paard en maken de situatie alleen maar slechter voor Grieken.

Gisteren gaf de partij kleren uit aan de armeren, maar daar lees je dan weer niks over.
www.xryshaygh.com/index.php/enimerosi/...

Dynd | 08-09-12 | 18:31

Als wij verhoudingsgewijs net zo veel bezuinigen als de Grieken hebben wij een forse begrotingsoverschot maar staan de Grieken hopelijk precies op 0.
Dat is het verschil.

ProAsfalt | 08-09-12 | 18:28

één vandaag over Europa.
Zal mij benieuwen.
ING zegt: Griekenland exit kost 22 Miljard.
DOEN!!
Nu het volgende: als griekenland gaat, gaan er meerdere landen. Dit gaat kennelijk 340 Miljard kosten. Dit mede door afgegeven garanties!!!
Welke Mongolen hebben die garanties afgegeven!!!??????

ProAsfalt | 08-09-12 | 18:27

@bubba ho tep | 08-09-12 | 18:02
Koste wat koste doorgaan met de euro en huidige EU is het begin van WO3!

La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:25

Griekenland, het land waar ze al eeuwen trots zijn op niets.

nietzofotograferen | 08-09-12 | 18:24

@Fopspeen | 08-09-12 | 18:18
Aleid heeft al jaren een sluitende verklaring.
Griekenland heeft geen Aleid, dus je mag niet generaliseren......
*voor zekerheid sarcasmeteken toevoegen doet*

necrosis | 08-09-12 | 18:23

Geweld is altijd fout. Maar als je regelmatig in Athene komt en ziet hoe de massa immigratie van noordafrikanen werkelijk de stad compleet overstroomt kan ik mij wel iets voorstellen van de frustratie.
De hoeveelheid kanslozen op straat die niks anders doen dan nep-tasjes verkopen zijn en wegrennen voor de politie is slechts een uitvloeisel van jarenlang pappen en nathouden. Amonia is een ramp van buitenlanders, tuig, prostitutie en illegalen. En dat in het centrum van de stad.

Masturwasbeert | 08-09-12 | 18:23

@La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:02
friends.

La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:23

@necrosis | 08-09-12 | 18:18
Ik wel ja. Ook op de gewone markt. Ook op markten in de derde wereld. ;-)

La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:22

Gelukkig brengt de EU stabiliteit en vrede..
Een hele geruststelling voor de toekomst.

Slipsnifter | 08-09-12 | 18:22

Uitermate trieste bedoening daar op die markt
en ongetwijfeld elders in dat land

Tobi | 08-09-12 | 18:21

Dat is nu het verschil tussen Duitsland en Griekenland. Duitsland deed zoiets grondig, planmatig en met oog voor de stijl van de uitvoering, terwijl hier een amateuristisch zootje ongeregeld er een rommeltje van maakt. Schande!

Zyprexa20mg | 08-09-12 | 18:20

@miko | 08-09-12 | 16:46
En al die roofovervallen en mensen voor de lol doodtrappen dan wel mishandelen vinden natuurlijk ook alleen onder elkaar plaats.

Weleens naar Opsporing Verzocht gekeken?
Nee hè? Doen!

Overigens staan hierover ook regelmatig topics op GS.
Niet gelezen zeker.

La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:19

In Griekenland een marktkraam tegen een allochtoon, in Culemborg, Ede, Gouda, Utrecht, Veenendaal, etc. zijn het de Finnen tegen alle willekeurige inwoners. Het is daar ook al jaren Kristalnacht.

Fopspeen | 08-09-12 | 18:18

@La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:13
Zeker nooit op 'de zwarte markt' in Beverwijk geweest?

necrosis | 08-09-12 | 18:18

Hoe noem je mensen die al jaren van te voren gewaarschuwd worden dat het onherroepelijk mis gaat maar die toch alles eerst proefondervindelijk door schade en schande wijs moeten worden? Het begint met Euro en het eindigt op -fielen.

Conan de Rabarber | 08-09-12 | 18:18

Wat lijkt Wilders dan opeens een onschuldig schatje he?

Snoodl!cht | 08-09-12 | 18:17

@truusch | 08-09-12 | 16:46
Wat denk jij Truusch. Als jij naar een land reist waar die vreemdelingen vandaan komen en daar zonder vergunning op de markt gaat staan en zo de toch al lage inkomsten van de lokale bevolking in gevaar brengt? Lage inkomsten en vaak erbarmelijke omstandigheden die veelal de schuld zijn van hun eigen corrupte regeringen?

Denk jij dat ze jou hun brood uit de mond laten stoten?
Ik denk zomaar van niet.

En dat kan ik nog begrijpen ook.

La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:13

@Unique-Cougar | 08-09-12 | 17:57
Je vergelijking gaat scheef, een land als Marokko kan goedkoop onze winkels vullen met tomaten.
Helaas hebben zij een 'quotum' van een paar 100 ton richting EU op jaarbasis.
Hoezo vrije handel?
En begrijp me niet verkeerd, ik wil natuurlijk de beste tomaten voor de beste prijs zonder de Nederlandse tuinders te slopen, maar nu vreten we de Europese 'leftovers' voor teveel geld.

necrosis | 08-09-12 | 18:12

Ik zeg op naar de Haagsche mart :-)

whoppah_ban | 08-09-12 | 18:12

De vergelijking met met de Kristalnacht is echt niet overdreven.
Uniform is nu nog steeds een uniform, al gaan ze nu wel met hun tijd mee, met hun strakgesneden t-shirts.
Triest is dat de geschiedenis zich weer moet herhalen.
Legaliseren is de enige oplossing, want een paar miljoen illegalen / immigranten het land uitzetten lukt nooit meer.
Daar is het nu te laat voor.

Terpen-tijn | 08-09-12 | 18:12

@La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:02 | + 0 -
Zodra er niets te kiezen valt krijg je die ellende al. Toen Pim werd vermoord is ook de halve Haagse binnenstad verbouwt. We doen wel alsof we hier zo netjes zijn, maar wie durft nog `s avonds door een echte Vogelaarwijk te wandelen? Wie durft nog voor de camera een blikje frisdrank te koppen?

Nu ik het over kiezen hebt, willen we dit jaar door links of door rechts genaaid worden? Of liever middeleeuws met religieuze inslag? Of zullen we lekker met de Diemaco in onze handen in een ver land doorgeladen de pacifist gaan spelen?

Snel nadenken, u heeft nog een paar dagen.

Feynman | 08-09-12 | 18:08

"Hoeveel euro moet daar nog naar toe?"
Als het aan Doorgeefluik'66 en andere Eurofiele partijen ligt nog heel, heel, heel veel.
Maar ondertussen wel de assurantie-, bootjes- en de overdrachtsbelasting omhoog gooien.

ProAsfalt | 08-09-12 | 18:08

Nederland over 10 jaar

st3fan07 | 08-09-12 | 18:07

@La Bailaora | 08-09-12 | 16:44
Juist.
Maar vertel het de gewone Grieken en Spanjaarden maar, die alles kwijt zijn geraakt.

La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:06

@El_Guapo | 08-09-12 | 16:11
Wat ik hier denk te zien is een paar tokkies die controleren of de verkopers een vergunning hebben om daar te staan.
Waarschijnlijk slaan ze de tent de tiefus waar geen vergunning overlegd kon worden.
Eigenlijk een soort van handhaving op de wet welke niet door de politie uitgevoerd wordt maar door een paar tokkies.
Niet helemaal netjes, maar wel effectief.

pleurtop | 08-09-12 | 18:06

@miko | 08-09-12 | 16:39
Ik praat het niet goed hoor. Maar even kijken wat jij gaat doen als jij en je gezin nauwelijks te eten hebben, de dokter en medicijnen niet meer kan betalen en vreemdelingen zonder vergunning een gevaar gaan vormen voor dat kleine beetje wat jij nog hebt. Jouw werk. Jouw bron van inkomsten.

En nee, jij bent natuurlijk zo verstandig om dat op de juiste personen af te reageren. Maar dit zijn gewoon simpele mensen wiens bestaansrecht wordt bedreigd.

En dat gaat overal gebeuren, dankzij de machthebbers in de EU en in ons eigen land. Dit is wat Pechtold and friens bewerkstelligen met hun Pro-Eu retoriek: 'Europa gaat een stralende toekomst tegemoet.'

La Vie En Rose | 08-09-12 | 18:02

Einde van de euro is het begin van 3de WO

bubba ho tep | 08-09-12 | 18:02

@Stir Glenfarclas II | 08-09-12 | 17:33

SD moet zijn SA. Maakt de rest van uw constatering overigens niet minder waar. Men schijnt het zo te willen in Brussel. Per ongeluk kan men statistisch gezien namelijk niet zoveel zulke cruciale denkfouten maken.

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 17:58

Uit alle macht moet volkomen worden dat de Euro in waarde daalt dat is waar al die eurofielen mee bezig zijn. Terwijl een euro die een stuk minder waard is veel beter is als concurrentie voor de rest van de wereld om te exporteren. Immers produkten uit Europa zijn dan een stuk goedkoper. Terwijl het voor de binnelandse markt niks uitmaakt. Want een gekweekte komkommer uit Spanje wordt er niet duurder of goedkoper door vanwege dezelfde munteenheid. Tevens voor pensioengelden uitgezet in Europa maakt het ook niets uit, want ook deze valuta zijn Euroos. Alleen import wordt een stuk duurder. Maar who cares een betere stimulans voor de interne markt kan je je niet wensen want interne producten worden interresant voor eigen markt. Gezien de grondstoffen is het ook geen groot probleem daar dan eindelijk het afval echt gerecyceled wordt. Dus win-win ook voor milieu. Dus inflatie van de euro is niet het probleem. Het probleem is dat de grote heren hun eigen geld niet in Europa hebben geinvesteerd. Dat mensen is het ware probleem.

Unique-Cougar | 08-09-12 | 17:57

Een Griekse bevolking die snel verarmt en een Europa dat met al haar noodgeld alleen maar bezig is de ass van de Griekse elite en de banken te redden, vaak over de ruggen van de simpele Griek, ja dat kweekt ressentiment. Dit soort onfrisse toestanden is daarvan het gevolg.

Doldwaas | 08-09-12 | 17:53

@Terpen-tijn | 08-09-12 | 17:46

Ik begreep die mensen niet, die vrolijk tussen die tenten gingen zitten. Al helemaal niet, dat ze toegestaan worden.

Dat soort centrale punten zijn extreem explosief. Verschillende nationaliteiten die niet met elkaar op kunnen schieten, door oorlog beschadigde mensen, een handje oorlogsmisdadigers. Je moet er niet aan denken, wat er gebeurt als de pleuris in zo een tentenkamp uit breekt. Of als een of andere ex-leidertje bedenkt, dat ze zich moeten organiseren en bewapenen.

decadent degeneraat | 08-09-12 | 17:53

Wat is hier mis mee ? Snappen jullie dan echt niet dat dit de ware politiek en ware bankier zijn ? Dit is de bedoeling. Dit is gepland. Die idioten zijn gestuurd. Bij de snor van Thor.

Shareholder II | 08-09-12 | 17:48

Stel Ter Apel voor met 3 miljoen tenten. ( zoveel zou het omgerekend zijn voor Nederland en Ter Apel omdat we alles regulieren naar 1 centraal punt)

Terpen-tijn | 08-09-12 | 17:46

Pownews. Geert popster. Laatste comment. D666.

Normpje | 08-09-12 | 17:41

@Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:35

Eigenlijk kijken we hier dus naar het gevolg van een falende regering?

Ik vind altijd, dat mensen van de status quo het zich maar gemakkelijk makkelijk maken. We kunnen niks aan de problemen doen en eigenlijk zijn de problemen er niet. Laten we alles hetzelfde houden. En daarna boe roepen naar de boze mannen partij. Boosheid die voortkomt uit zorgen.
Veranderingen zijn op komst. Een hete wind waait er uit het Oosten en in het Zuiden komt de gouden dageraad op. Dat gaat niet weg. Slaap zacht, status quo mensen.

Ik kan het die Grieken niet eens kwalijk nemen.

decadent degeneraat | 08-09-12 | 17:41

@Stir Glenfarclas II 17:33
Kolonel Samsom schrikt nergens voor terug en slaat wel wat beschaving in de Grieken. Hij zal de rijke Grieken onteigenen en dan is er weer geld in overvloed. Maakt u zich vooral geen zorgen.

tipo | 08-09-12 | 17:37

kees1960 | 08-09-12 | 16:25
Zoek filhellenisme eens op in de context van de Romeinen...
Als je een historisch argument pakt, gebruik hem dan goed.

Robert John | 08-09-12 | 17:33

Dit is exact wat de SD deed in de vroege dagen van Hitler. Als Nikos Bloksnoros van Golden Shower momentum krijgt komen er zuiveringen. Dan wordt het ècht gevaarlijk. Sowieso oppassen met die landen. Griekenland had tot niet zo heel lang geleden een kolonellenregime. Generaal Franco was tot in de jaren 70 dictator van Spanje. Men is wel wat gewend in die landen en beschaving is flinterdun.

Stir Glenfarclas II | 08-09-12 | 17:33

@tipo | 08-09-12 | 17:30

Klopt. Maar mijn opmerking had een algemeen karakter. En zoals het nu gaat werkt het inderdaad niet. Noch voor de Grieken noch voor ons.

pius | 08-09-12 | 17:32

@Hard stuurboord | 08-09-12 | 17:27
De Polen willen momenteel niet in 'de Euro' stappen.
Dat gaat ze namelijk teveel geld kosten.
*overweegt verhuizing naar Polen*

necrosis | 08-09-12 | 17:31

Hey Johnny leuk verhaaltje over Griekenland en Grieken.
Dus als ik het goed begrijp.... Gouden Dagenraad = Alle Grieken. Dus de Pedofielen partij alle Nederlanders?
Beetje bashen ok maar niet zo extreem alle Grieken over 1 kam scheren aub.Ik kom hier nog steeds met veel plezier maar ik vind dit een beetje belachelijk .

papadopoulos | 08-09-12 | 17:31

@pius 17:18
Griekenland is een bodemloze put. Geen wenspunt waar je een kwartje in doet en dan 'stabiliteit' wenst. Zo werkt het niet.

tipo | 08-09-12 | 17:30

Uit de euro flikkeren dat land. Ik heb op het werk een Griekse collega, een soort van (hoogopgeleide) economische vluchteling. De hele dag hoor ik die persoon zeuren over het grote boze Duitsland en Noord-Europa die Griekenland kapot zouden maken. Iedereen heeft schuld behalve de Grieken. Tussen neus en lippen door nog een paar valse opmerkingen over populistische politici hier in Noord-Europa (=Nederland) en dat het wel iets met racisme te maken zal hebben. Verzuchtend dat Duitsland geen haar veranderd is sinds de nazi's.

Bitch, please. In jouw land marcheren de neonazi's over straat, en dan had je moeder maar niet op haar 42e met pensioen moeten gaan.

EJB86 | 08-09-12 | 17:29

@Bart_Bart
Dan is er altijd een percentage dat agressief reageert, in plaats van moreel superieur, op een blog als Geen Stijl :-)

Ik denk dat "primitief" het woord is dat je zoekt.

germ | 08-09-12 | 17:29

-weggejorist-

Hard stuurboord | 08-09-12 | 17:27

@Heinrich Fischer | 08-09-12 | 17:17
Zou je dat kunnen toelichten, voordat ik doe wat ik meestal doe?

necrosis | 08-09-12 | 17:27

-weggejorist-

Heinrich Fischer | 08-09-12 | 17:24

@necrosis | 08-09-12 | 17:16 | + 0 -
Met een partijkaart op zak en een grote zak lalala geld kun je makkelijk op de grachtengordel wonen.
Wat er in Griekenland aan de hand is, zou je kunnen vergelijken met dat de hele bevolking van Wassenaar zou claimen dat ze arm waren en van een inkomen op bijstandsniveau moesten rondkomen. In Nederland zou niemand dat geloven, in Griekenland wel.

Osdorpertje | 08-09-12 | 17:22

Ja dat was in 'De Oorlog'
jan-achterman | 08-09-12 | 16:23 |
.
Te oudbakken en te makkelijk...
.
Een paar voorzetjes zijn door medereaguurders al gegeven:
>Geen flauw idee, ik ken wel iemand die met een Hongaarse is >getrouwd, dus je moet me even helpen.
>gentle giant | 08-09-12 | 16:18 |
&
>was iets met een P ofzo
>bennutzat | 08-09-12 | 16:19 |
.
Denk nog eens even goed na!

Zure Sigaar | 08-09-12 | 17:22

@Eurotokkie | 08-09-12 | 16:36
Wat lul jij nou weer man?

keEschkkKachel | 08-09-12 | 17:20

Niks mis trouwens met het meppen van communisten.
Communisme en Marxisme zijn de kanker van een gezonde maatschappij.

scootah rijdert | 08-09-12 | 17:19

-weggejorist-

pius | 08-09-12 | 17:18

@Heinrich Fischer | 08-09-12 | 17:17

Stoere bink.

pius | 08-09-12 | 17:18

Ondanks deze tragiek moet er balans gecreëerd worden tussen bezuinigen en stimuleren.

pius | 08-09-12 | 17:18

DE EUSSR is tenslotte niet het eerste Grote Rijk project dat nazi's en fascisten in het leven roept dank aanzuigende werking, dan wel aan de macht brengt.

vrijheid-van-spreken | 08-09-12 | 17:18

-weggejorist en opgerot-

Heinrich Fischer | 08-09-12 | 17:17

@Osdorpertje | 08-09-12 | 17:11
In Nederland wonen er genoeg mensen in dure wijken die hun hypotheek wel kunnen betalen, een deel daarvan noemen we grachtengordel-politici......
*met excuus aan mensen die echt werken voor hun geld*

necrosis | 08-09-12 | 17:16

@necrosis | 08-09-12 | 16:56 | + 0 -
Er zijn bijna geen websites vanuit overheden of centrale banken die een goed overzicht geven van uitstaande schulden, de looptijd (en dus aflosmomenten) of overeengekomen rentes. Noodgedwongen moet de massa zich dus baseren op afgeleide informatie. Laat ik schetsen hoe zo iets gaat.

Neem een website: www.bbc.co.uk/news/business-13798000 Feit 1: Eerste EU redding 110 miljard euro. Feit 2: Tweede EU redding 130 miljard euro. Feit 3 onderaan totale schuld per heden ofzo: 327 miljard euro schuld.

Dan nu het grote voorbarige conclusies trekken. In twee jaar tijd is ruim twee derde van de Griekse staatsschuld geherfinancierd. Slechts een derde is nog geleend via de geldmarkt, deels door overheden, deels door de ECB.

Dan werpen we direct erna een blik in de toekomst. De Griekse economie is volgens dezelfde BBC met 4,7% gedaald. Dat betekend dat ten opzichte van de economie de staatsschuld in verhouding met 4,7% gegroeid is. Wat goed is voor een tweede (IMF) of vierde (CIA) plek op deze ranglijst: en.wikipedia.org/wiki/List_of_countrie...

Vervolgens is het altijd leuk om een vergelijking te doen met de Nederlander. 327 miljard verdeelt over 10,7 miljoen Grieken levert een staatsschuld van 30560 euro per baby, kleuter, puber, moeder, vader, opa en oma. Nederland heeft met zo`n 407 miljard euro misschien een hogere schuld, maar dat eindigt bij 24,500 euro per inwoner.

Nu is het in Nederland al bijna onmogelijk een begrotingstekort te bedwingen tot slechts 2,7%. Moet je voorstellen dat je zoiets in Griekenland probeert terwijl je per inwoner een cheque van 10.000 euro probeert te krijgen om de staatsschuld daadwerkelijk af te lossen.

Geen enkel land lost haar staatsschuld af, wat zei Youp daar ook al weer over? humortv.vara.nl/ca.1549.lenen-lenen-le...

Feynman | 08-09-12 | 17:15

En Peter Verhaar zag dat het goed was.

alexbl | 08-09-12 | 17:14

En dat doet GS niet - jammer

HeelStijl | 08-09-12 | 17:14

ãíῶèé óåáõôüí (gnothi seauton - mocht GS de voorstaande griekse tekens niet pikken)

HeelStijl | 08-09-12 | 17:13

Iedere dag blijf je je verbazen.
Las laatst weer iets over de duurste wijk van Athene. Volgens cijfers van de belastingdienst woonde daar niemand die voldoende inkomen had om er een hypotheek te kunnen betalen.

Osdorpertje | 08-09-12 | 17:11

@La Bailaora 17:06
Balkenende maakte helemaal geen grapje toen hij het over VOC-mentaliteit had, besef ik me nu. En de PvdA, D66 en VVD hebben die mentaliteit nu ook. Op naar een nieuwe koloniale tijd.

tipo | 08-09-12 | 17:11

@tipo | 08-09-12 | 17:03
Ja, zo is het. En dan zijn wij echt de agressieve macht in mijn ogen. Triest, in en in triest.

La Bailaora | 08-09-12 | 17:06

In Afrika zitten nog een tigmiljoen mensen te hopen om naar Europa te komen.
Gebrek aan financien is het enige wat ze tegenhoudt, want met een paar centen kom je illegaal altijd wel ergens aan land in 1 van die knoflooklanden.
Het kostje is dan wel niet gekocht, maar alles beter dan het thuisland. (overbevolking en al zijn ellende)

Terpen-tijn | 08-09-12 | 17:05

@Desmoulins | 08-09-12 | 16:54
Italië wordt ook overspoeld door immigranten (bijvoorbeeld via Lampedusa).
Toenmalige premier (of president) Bunga-bunga-Berlusconi had toen gedreigd om elke immigrant een doorreisvisum voor Europa te geven als Italië niet meer EU-geld zou krijgen.....

necrosis | 08-09-12 | 17:03

"Hoeveel euro moet daar nog naar toe? "

Helaas nog veel meer als je het aan Eurofielen als Alexander Pechthold vraagt. Die zien zich nu geroepen om NOG meer geld naar Griekenland te brengen in de strijd tegen het rechts extremisme.

bokkenrijder | 08-09-12 | 17:03

@La Bailaora 16:56
Van Neelie Kroes en Ronald Plassterk mag je daar niet eens over praten, over alternatieven. Zij sturen aan op een confrontatie. Griekenland wordt zo onbestuurbaar en dan kan de EU het bestuur overnemen. Ze laten het echt zo ver komen, als VVD en PvdA het voor het zeggen krijgen.

tipo | 08-09-12 | 17:03

@Fijnstoffer | 08-09-12 | 16:59
Echt ongelooflijk he? En ze steken het niet eens meer onder stoel of banken. De aluhoedjes hoeven niet eens meer, ze zeggen het zelf.

La Bailaora | 08-09-12 | 17:02

800 miljard/jaar
@tipo | 08-09-12 | 16:58
Dat is bovenop de bekende problemen als staatsschuld en bankschulden.

De markten gaan zorgen dat de euro in elkaar klapt. Wat een idioten dat ze denken sterker te zijn dan de markten.

La Bailaora | 08-09-12 | 17:00

@farm | 08-09-12 | 16:39
Ten eerste ben ik geen tokkie en wens ook zo niet aangesproken te worden door iemand die mij niet kent. Maar dat terzijde.
Vervolgens vind ik dat NIET en vraag me af waarom jij denkt dat ik dat zou vinden.
Ik werk voor mijn geld en betaal alles met het geld dat ik verdiend heb. Ook belastingen, premies e.d.
Ik ben 5 jaar geleden uit NL vertrokken en woon nu in Duitsland, waar ik mij houdt aan de hier geldende normen. Ik spreek de taal en verwacht niet dat correspondentie in mijn taal vertaald wordt. Ik betaal wat ik moet betalen en verwacht geen voorkeursbehandeling. Ja, ik houd me vast aan mijn nederlandse cultuur (wat dat ook zijn moge), maar houd dat binnenshuis. Ik ben dankbaar voor de gastvrijheid in dit land en gedraag me ook als zodanig. Ja, ik ben hier een buitenlander, maar wel een gerespecteerde buitenlander.
En dáár kunnen menig buitenlander een voorbeeld aan nemen. Scheelt een hoop agressie.

Maar nu even over jouw commentaar. Wees eens zo vriendelijk om dit nader uit te leggen?

Niederländer | 08-09-12 | 17:00

@La Bailaora | 08-09-12 | 16:56
OMG. Zover had ik nog niet eens gelezen. Klopt.
Dit stuk immoreel ondemocratisch tuig heeft dus waarschijnlijk Bea, Rutte en Pechtold de hand gedrukt.

Fijnstoffer | 08-09-12 | 16:59

Het leven op de pof wat wij hier gedaan hebben(zie huizen-bubbelwaanzin) was ook niet gezond maar daar komen we bovenop.
De Griekse ambtenaar heeft er sinds 2004 echter 80%.... bijgekregen, alles maandelijks geleende staatsleningen die de rust bewaarden..
Laat ze maar vechten en geloof die Eurofielen NIET MEER

hagelkruis | 08-09-12 | 16:59

Goh gek he? Zet een land in een economische gevangenis en dan krijg je dit. Net als die lijpe Fransen die dachten dat Duitsland even tot het jaar 2000 ging betalen voor de 1e wereld oorlog, gaan ook 2 Griekse generaties niet kromliggen voor schulden gemaakt door de huidige generatie. Brussel verbindt niet, Brussel breekt op.

Old_Spice | 08-09-12 | 16:59

De VVD is anders nog lang niet klaar met geld sturen.
Ze zijn pas begonnen. Arme bankiers enzo.

oplichter | 08-09-12 | 16:58

De kapitaalvlucht uit Griekenland, Portugal, Spanje en Italie is 800 miljard/jaar (ING, 4 sept, 2012). Dat is 25% van hun BNP dat in het buitenland geparkeerd wordt. En ondertussen stromen er illegalen binnen.

Dat is een recept voor onvrede. Een recept dat in de Euro ingebakken zit.

tipo | 08-09-12 | 16:58

Wat je weet kun je voorspellen...

Parsons | 08-09-12 | 16:57

Heeft iemand trouwens actuele cijfers wat de Grieken inmiddels (totaal) hebben 'geleend' en tegen welke rente?
Ik durf te wedden dat Jan-Kees het niet weet.
*rekent op @Feynman en @Seven*

necrosis | 08-09-12 | 16:56

@Fijnstoffer | 08-09-12 | 16:56
Lees even door. Hij is ook nog Bilderberger!!!!!

La Bailaora | 08-09-12 | 16:56

@tipo | 08-09-12 | 16:52
+10!

In ieder geval niet zo doormodderen met deze euro. De enige zinnige discussie is hoe er mee op te houden en wat de beste weg is. Wachten tot de markten hun werk doen, nadat je er miljarden ingesmeten hebt, is de allerslechtste optie.

Discussie over dubbele munt, gulden, guldenmark met de Duitsers, allemaal prima, maar niet doorgaan op deze idiote weg. De Eurofielen willen zo'n discussie nog helemaal niet, zijn ze niet klaar voor.

La Bailaora | 08-09-12 | 16:56

@La Bailaora | 08-09-12 | 16:44
"Mr Sutherland, who is non-executive chairman of Goldman Sachs International and a former chairman of oil giant BP"
Dat zegt al genoeg. Het is dit soort types die met hun ondemocratische doordram-politiek groepen als Gouden Dageraad kweken. En Bilderbergers zoals Pechtold, met hun blinde eurofiele geloof.

Fijnstoffer | 08-09-12 | 16:56

Dit probleem ligt wel wat anders dan simpele buitenlanderhaat... Griekenland wordt overspoeld met migranten, en dat in combinatie met de economische terreur van de EU en het IMF maakt Griekenland tot een tikkende tijdbom. De link met Duitsland is dan ook vergezocht, maar gezien de schrijver en zijn referentiekaders, volgens verwachting.

Desmoulins | 08-09-12 | 16:54

@truusch 16:46
Ons geld gaat niet naar Griekenland. Er gaat geld van Franse banken uit Griekenland en wij geven dan geld aan Frankrijk om hun banken overeind te houden.

Uit de EU treden is voor Nederland wel degelijk een optie. De enige zinnige optie om eerlijk te zijn.

tipo | 08-09-12 | 16:52

Om die euro probleempjes op te lossen heb je toch een bazooka , ow wacht

likmegaties | 08-09-12 | 16:48

Als de grieken slim zijn verlaten ze het zinkende schip wat de Euro heet. Uiteindelijk zullen ze veel beter af zijn en veel gelukkiger.

denoorman | 08-09-12 | 16:48

Het Duitse leger had tijdens WOII veel minder manschappen nodig, om ons "bezet" te voelen.

Terpen-tijn | 08-09-12 | 16:47

Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:42 | + 0 -

Zoiets als voetbalhooligans, die hebben ook een heel verhaal waarom ze winkelruiten ingooien.

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:47

@Wichsen oder Bumsen | 08-09-12 | 16:39
Dat nederlandertje meppen valt echt wel mee.Ze vechten nog veel vaker onder elkaar.Kijk maar eens naar de slachtoffers van schiet en steek partijen.Negen van de tien keer Antillianen en Marokanen.

miko | 08-09-12 | 16:46

De enige remedie die de poltici en bestuurders zullen kunnen verzinnen op korte termijn is de geldkranen vol openzetten om een kunstmatige groei te stimuleren om oproer te voorkomen. Daarna de zondvloed = hoge inflatie.

denoorman | 08-09-12 | 16:46

Het meest interessante is dat sommige reaguurders het begrijpen.

Begrip is altijd het begin he. Als het in Nederland gebeurt staan dit soort types te kijken uit begrip.

En als het escaleert en het gaat levens kosten, vinden ze dat het te ver gaat maar omdat men het begrijpt kijken ze de andere kant op.

Dat veel grieken jarenlang belasting ontdoken en pensioenen ontvingen waar ze geen recht op hadden vergeten ze even. Niet te geloven dat ons geld naar zo een land gaat.

Enfin we zijn nu eenmaal een Europa en eruit stappen is voor ons geen oplossing. Griekenland loopt nog een jaar of 60 achter wellicht dat Griekenland eruit kan.

truusch | 08-09-12 | 16:46

-weggejorist-

KopZonderKip | 08-09-12 | 16:45

Het grote probleem zijn deze mensen:
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...

Ze doen het nog expres ook, en ze komen er mee weg. Ze binden het kat op het spek en de mensen geven de kat de schuld. Compleet verkeerde analyse.

Niet die Grieken zijn de schuld, niet die illegalen, maar Brussel en de Grootbankiers. Wanneer gaan mensen dat nou eens zien?

La Bailaora | 08-09-12 | 16:44

@joemiejas | 08-09-12 | 16:33
Zeker nooit gelezen dat Spiros-met-de-Pet geen cent wijzer wordt van de miljardeninjecties in Griekenland, terwijl kapitaalkrachtige reders aldaar nog steeds geen belasting betalen.
verhuisjegeld.nl/2012/02/15/griekenlan...
*repost van mezelf*

necrosis | 08-09-12 | 16:44

Dit verschijnsel is in de biologie heel normaal. Zodra er een gebrek aan middelen ontstaat, wordt de agressie gericht op de binnendringers op het territorium van de groep.
Hier in nederland zal dit verschijnsel ook heel snel ontstaan, wanneer er daadwerkelijk een gebrek aan voedsel en drinken ontstaat.
Dan zal men zien dat die schijnbare prachtige multiculturele samenleving razensnel uiteenvalt volgens etnische lijnen (zoals in het gevangeniswezen in de USA)
Mocht de hongersnood nog verhevigen, wordt het zelfs ieder voor zich (concentratiekamp-overlevenden).
Dus hopen maar dat die pin-automaten blijven werken en Simon Loos trouw elke dag de Appie aan blijft vullen...

King of the Oneliner | 08-09-12 | 16:44

Kolonel Samsom zal daar met zijn rode leger wel even orde op zaken komen stellen als u hem kiest. Dan maakt hij van Griekenland een kolonie van de kernlanden en alles sal reg komen.

En o ja, de Euro brengt vrede.

tipo | 08-09-12 | 16:43

@farm | 08-09-12 | 16:39
Heb je wel eens van het spreekwoord gehoord: "de kat op spek binden"?

En nou gaat de kat bijten en dan ook nog een keer de kat de schuld geven. 2x fout.

La Bailaora | 08-09-12 | 16:42

De macht van Europa moet snel beperkt worden. Griekenland zou er goed aan doen om zich zelf los te maken van Europa. Zodat ze weer een eigen toekomst kunnen bepalen en hun trots weer terug krijgen.

denoorman | 08-09-12 | 16:42

@Eurotokkie | 08-09-12 | 16:40
Ja idd, ik vindt het volledige verhaal ook altijd zo lastig, het zit zo je vooringenomen mening in de weg...

Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:42

Europa? Nee bedankt.

Jan Passant mk2 | 08-09-12 | 16:42

Oeps, ik las voor buitenlanders Grieken. Ik wilde alleen maar zeggen dat er in Nederland een partij is die geen vriendje is van de Grieken

bennutzat | 08-09-12 | 16:41

Was het niet Samsom die er geen probleem inzag de Grieken onder curatele te stellen? Ik stel voor dat hij daar als vaandeldrager van dit uiterst realistische plan naartoe gaat. Hij zal ongetwijfeld met open armen ontvangen worden door de dageraad en consorten.

jeanmondo | 08-09-12 | 16:41

Raar, hier zijn het meestal de Nederlanders die de klappen krijgen. Vooral economisch.

Jan Passant mk2 | 08-09-12 | 16:41

Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:38 | + 0 -

Ik zie alleen tuig verder heeft dit filmpje geen commentaar nodig .

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:40

Welkom in de Europese heilstaat van Kereltje Pechtold. Zie de gevolgen van het on-democratische euro populisme, de multikulti verheerlijking en het de bevolking door de strot duwen van europa inclusief de massa immigratie. Iets waar de overgrote meerderheid van de europese burgers niet op zit te wachten.

denoorman | 08-09-12 | 16:40

@Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:35
Ja helden zijn het.... not

miko | 08-09-12 | 16:39

@Jackie Chiles | 08-09-12 | 16:20 | + 18 -, Dat Nederlanders hier zo vaak op hun muil geslagen worden door buitenlanders en/of allochtonen hebben we aan ons zelf te danken. Nederlanders zijn gewoon veelal individualistische schijthuizen die niets terug durven te doen. Dat weten die criminelen dus pakken ze een Nederlander en zelden een allochtoon want daar krijgen ze vaak wel klapjes van terug. Een kwestie dus van kansberekening en calculerend gedrag van genoemde lieden.

Wichsen oder Bumsen | 08-09-12 | 16:39

@"Niederländer" | 08-09-12 | 16:27

Vindt jij dan dat jij wel het recht hebt om te ''KRIJGEN'' zonder er iets voor te hoeven doen, Tokkie?

farm | 08-09-12 | 16:39

De shit hits the fan.

25% leeft onder de armoedegrens, 57% jeugdwerkeloosheid. Wat dacht je dan dat er zou gebeuren?

Dat komt niet door de Grieken, maar door Brussel, EU en de Euofielen. Idioot Samsom wil zelfs 'ingrijpen' als ze niet verder 'bezuinigen'. Compleet debiel.

Geef de Grieken hun zelfstandigheid terug, laat ze terugkeren naar de drachme, dan hebben ze hun lot weer in eigen hand, ipv buitenlanders. Devalueren zodat ze weer kunnen concurreren en banen scheppen.

Dit wordt een totale meltdown.

La Bailaora | 08-09-12 | 16:39

@Eurotokkie | 08-09-12 | 16:36
Ehm ja, zo zou je mijn comment ook kunnen zien..
Of zoals ie bedoeld was, als vertaling van wat er in het filmpje wordt gezegd..

Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:38

Nee de oplossing van je probleem ligt in het in elkaar meppen van hardwerkende buitenlanders illegaal of niet.Zoals zo vaak zijn dit soort mensen alleen goed om van goed brood stront te maken want ze weten niet waar het probleem ligt.Laat deze dappere zich eens richten op de rederijen die geen cent afdragen.Maar dat durven ze niet want hun huizen zijn omgeven met honden en security of ze wonen in een ander land.Laffe honden dat het zijn.Ze zouden ze het dageraad uit hun ogen moeten slaan.

miko | 08-09-12 | 16:38

Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:35 | + 0 -

Goedpraten dit komt met bekend voor .

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:36

@Barack_Obama | 08-09-12 | 16:32
Ze checken de vergunningen van de allochtone/migranten en degene zonder de benodigde vergunning nemen ze te grazen.
Een burgerwacht om de handel van de lokale marktkooplui te beschermen dus eigenlijk.

Patrick_Bateman | 08-09-12 | 16:35

Zoiets als Gouden Dageraad sluimert in elke maatschappij, slechts wachtend tot de omstandigheden goed zijn. Die omstandigheden zijn geschapen door politici en bankiers en hun kut-EUrofilie. Gouden Dageraad bashen okee, maar de verantwoordelijken en veroorzakers bashen veel meer okee.

Fijnstoffer | 08-09-12 | 16:34

Prachtidee om gewoon een hoop volkeren het gedwongen huwelijk der EU in te duwen. Hoe goed dat soort plannen uitpakt hadden we net daarvoor in Joegoslavie gezien.

Godsammekraken | 08-09-12 | 16:33

zeg maar jansen | 08-09-12 | 16:27

Dat heb je fout. De ongekozen EU leiders willen Turkye er heel graag bij. Maar Turkye wil zelf niet meer. Althans wil zeker geen Euro. Net als Polen en Bulgarije. Maar Rutte, Pechtold en Buma zeggen dat de Euro gered MOET worden. De bankiers hebben ze goed in de tang.

doskabouter | 08-09-12 | 16:33

Als ik allemaal lees wat de Grieken doen, of juist niet doen, dan kan ik alleen maar constateren dat het een goor kudt-volk is.

joemiejas | 08-09-12 | 16:33

Ben ik de enige die het vreemd vindt dat ze een paar kramen te grazen nemen om vervolgens langs minst 3-4 allochtonen-kramen langs te lopen zonder herrie te schoppen? Ik zal geweld nooit goed praten maar OF ze waren op iemand specifiek uit OF ze hebben geen conditie....

Barack_Obama | 08-09-12 | 16:32

kees1960 | 08-09-12 | 16:25 Het was nog veel eerder bekend.

Zeus, rijdend op een witte stier, maakte het prinsesje Europa het hof. Europa viel wel voor die stoere Griekse god.

En zo ging ze mee naar Kreta waar ze er achter kwam dat Zeus niet helemaal eerlijk was geweest over zijn huwbaarheid.

Hij was immers al getrouwd met Hera, een Griekse godin.

Het prinsesje Europa gaf Zeus meteen de bons waarop Zeus zich aan haar vergreep. Hij verkrachte Europa en liet haar blootsvoets en zwanger achter.

En nou moet die tragedie afgebeeld gaan worden in het watermerk van de nieuwe Eurobiljetten.

De geschiedenis herhaalt zich, keer op keer.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 16:31

gooi en smijtwerker | 08-09-12 | 16:28 | + 0 -

Welke idioot heeft bedacht dat zij in de euro zouden passen?
Duitsland en Frankrijk met goedkeuring van
Zalm.

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:31

Voor alle naieve eurocraten moge eindelijk duidelijk worden wat het gevolg is van de kolonisatie van Griekenland en de gevangenschap van het griekse volk in de val die de euro is geworden.
.
Alleen een exit uit de euro kan het land behoeden voor een burgeroorlog. Eentje zoals die al veel vaker is uitgebroken in het volatiele griekenland.
.
Een land dat de afgelopen tweehonderd jaar langer wel dan niet failliet is geweest. Welke idioot heeft bedacht dat zij in de euro zouden passen?
.
Gouden Dageraad is in de peilingen nu de derde partij vanhet land. En met steun van de politie: Gouden Dageraad haald bij de verkiezingen de beste resultaten in die stemkantoren die het dichtst naast de politiekazernes stonden.

gooi en smijtwerker | 08-09-12 | 16:28

Voor alle naieve eurocraten moge eindelijk duidelijk worden wat het gevolg is van de kolonisatie van Griekenland en de gevangenschap van het griekse volk in de val die de euro is geworden.
.
Alleen een exit uit de euro kan het land behoeden voor een burgeroorlog. Eentje zoals die al veel vaker is uitgebroken in het volatiele griekenland.
.
Een land dat de afgelopen tweehonderd jaar langer wel dan niet failliet is geweest. Welke idioot heeft bedacht dat zij in de euro zouden passen?
.
Gouden Dageraad is in de peilingen nu de derde partij vanhet land. En met steun van de politie: Gouden Dageraad haald bij de verkiezingen de beste resultaten in die stemkantoren die het dichtst naast de politiekazernes stonden.

gooi en smijtwerker | 08-09-12 | 16:28

@TisNieZoMoeilijk | 08-09-12 | 16:25
Het is/ was: Europees Economische Gemeenschap (EEG)!
Is dat nou zo moeilijk?

necrosis | 08-09-12 | 16:28

TisNieZoMoeilijk | 08-09-12 | 16:25 | + 0 -

Dan kunnen we over 2 jaar weer naar de stembus .

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:28

@Bart_Bart | 08-09-12 | 16:22
Mee eens. Grootste aversie tegen buitenlanders ontstaat als:
1. deze groep alles krijgt zonder er iets voor terug te hoeven doen
2. deze groep zich niet wenst aan te passen aan het gastland en
3. je er niks over mag roepen.
Hoe langer men dit toestaat, des te agressiever men wordt. Gaan we in NL ook nog wel krijgen. Wij zijn dan misschien wat 'beschaafder' en bedaarder dan andere landen met meer temperament, maar ook hier is een keer de rek eruit.

Niederländer | 08-09-12 | 16:27

De Griekse documentaire Catastroïka laat al zien hoe Griekenland volledig werd en wordt geplunderd door de bankenelite en hoe staatsbedrijven voor een prikje worden verkocht aan grote private vaak buitenlandse megacorporaties: www.dailymotion.com/video/xqhns7_catas...

Griekenland is in twee gespleten. Aan de ene kant staan de politici, bankiers, belastingontduikers en mediabaronnen, die steun verlenen aan de hardste sociale en culturele herstructurering in West-Europa ooit. Aan de andere kant staat de overweldigende meerderheid van de bevolking. De laatste restjes legitimiteit van de huidige regering zijn verdwenen. Het democratische tekort waar politieke systemen overal ter wereld aan lijden is in Griekenland onomkeerbaar geworden.

Het praat de verschrikkelijke gedragingen van de Gouden Dageraad niet goed, maar een volk in het nauw maakt rare sprongen.
Vrede dank zij de EU? Dat zal nog moeten blijken.

Niemands Knegt | 08-09-12 | 16:27

De huidige EU woekert het nationalisme weer aan. Hoezo "de EU brengt ons vrede en stabiliteit" ???/ Voorheen wel ja maar nadat de idioten de EU hebben gemaakt tot wat het nu is gaat het helemaal fout. Dit is nog maar het begin.

doskabouter | 08-09-12 | 16:27

Jammer dat de Grieken zich niet richten op de ware schuldigen in de top van de Griekse politiek, bestuur, en banken. Ik hoop dat het Nederlandse verzet na de val van de Euro haar doelen beter weten te kiezen.

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 16:27

Flikker die Grieken maar uit de Eurozone. Turkije mag er niet eens in vanwege de schending van mensenrechten.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 16:27

Wat @Jackie zegt. De Nederlandse leeuw wordt in NL opgejaagd door lachende hyena's.

de directeur | 08-09-12 | 16:26

De romeinen wisten het al. Het enige waar Grieken goed voor zijn is om slaaf gemaakt te worden

kees1960 | 08-09-12 | 16:25

-weggejorist-

TisNieZoMoeilijk | 08-09-12 | 16:25

Hm, wat is dat papiertje wat ze in de handen hebben en vragen aan de marktkraamhouders? Zijn ze op zoek naar mensen die geen vergunning hebben of willen ze zeker weten dat ze met een buitenlander te maken hebben? :s

Is er nog een (half) Griekse reaguurder die nog wat kan vertalen?

Desalniettemin schokkend dat dit in Europa weer gebeurd.

blaat13 | 08-09-12 | 16:25

Aldus deel 1 van hoe om te gaan met wanbetalers op de vrije markt (economie) die de EU heet.

Jean Kleaut | 08-09-12 | 16:24

De 1 noemt ze immigranten de ander illegalen.
Het zijn er iig ongeveer 2 miljoen.
Best wel veel op een bevolking van elf miljoen Griekjes.

Terpen-tijn | 08-09-12 | 16:24

De geschiedenis herhaalt zich...dat is de cyclus van het leven zullen we maar zeggen.

Plukkiehaar | 08-09-12 | 16:23

Wat die krisstalnacht associatie betreft,behalve een verplicht Gristelijke winkelsluitdag is het morgen ook de Uiropese dag van het Joodsch Cultureel Erfgoed.
Misschien mooi voor een wiederguttmachertje.

Ratzing. | 08-09-12 | 16:23

Zure Sigaar | 08-09-12 | 16:16 | + -2 -

Ja dat was in 'De Oorlog', Nederland werd toen ingelijfd bij Duitsland en Duitsland werd toen geregeerd door een klein mannetje met een snorretje. Hij was socialist btw. Bedoelt u hem misschien? Ik kan trouwens niet 1,2,3 op zijn naam komen. Iets met A... Misschien kunt u mij even helpen herinneren?

jan-achterman | 08-09-12 | 16:23

-weggejorist-

Niederländer | 08-09-12 | 16:22

Ziet er heel eng uit die mannetjes met de griekse vlaggen.

bonje | 08-09-12 | 16:22

Die 'buitenlanders' in Griekenland, doen het, net als hier, veel slechter dan de 'binnenlanders'.

Die aversie/kritiek is dus niet zo gek. Dat ze geweld gebruiken is wel gek.

Maar dus wel te verwachten als je massaal buitenlanders binnenlaat, terwijl de binnenlanders al te weinig werk, te lage uitkeringen en steeds slechtere gezondheidszorg hebben.

Dan is er altijd een percentage dat agressief reageert, in plaats van moreel superieur, op een blog als Geen Stijl :-)

Bart_Bart | 08-09-12 | 16:22

Jackie Chiles | 08-09-12 | 16:20 | + 0 -

En net zoals in Griekenland kijken mensen toe
en lopen door of er niets aan de hand is.

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:21

Griekenland is dus een omgekeerd Nederland.
Hier worden autochtonen juist structureel door asielzoekers en buitenlanders in elkaar gemept.

Jackie Chiles | 08-09-12 | 16:20

@Zure Sigaar | 08-09-12 | 16:16
was iets met een P ofzo

bennutzat | 08-09-12 | 16:19

vikingchild | 08-09-12 | 16:15 | + 0 -

Gelukkig dat we hier niet een partij hebben die immigranten de schuld geeft

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:18

@Zure Sigaar | 08-09-12 | 16:16
Geen flauw idee, ik ken wel iemand die met een Hongaarse is getrouwd, dus je moet me even helpen.

gentle giant | 08-09-12 | 16:18

Hier hebben we dus een leger voor. Niet pikken, gewoon annexeren....

deuZigeZelluf | 08-09-12 | 16:16

Was er ook in dit land niet een partij die weinig op had met buitenlanders? Recent nog... Help me even herinneren...

Zure Sigaar | 08-09-12 | 16:16

Problemen met immigranten, ja die zijn er vast wel. Maar marktkramen kapot maken? Dat is toch geen oplossing.

vikingchild | 08-09-12 | 16:15

De schuld ligt nu eenmaal altijd bij een ander.

ongelovigehond | 08-09-12 | 16:15

Maareh.... het kan natuurlijk aan mij liggen, maar die Grieken zijn toch zelf allemaal buitenlanders?

Geenszins | 08-09-12 | 16:15

Het Griekse politieke landschap in een notendop: Enerzijds de partijen die meer willen lenen, anderzijds partijen die nooit meer willen terugbetalen.

Godsammekraken | 08-09-12 | 16:15

Daar zijn ze dan nog net niet te lui voor, tsja.

rechtvaardigerechter | 08-09-12 | 16:14

Maar onze leiders hadden toch net gezegd dat hun geduld nu *echt* op was? Raar hoor!

Godsammekraken | 08-09-12 | 16:14

Hoeveel euro moet daar nog naar toe?
-----------

Waarschijnlijk nog heel veel. Legt waarschijnlijk ook aan de verkiezingen.

DizzyDo | 08-09-12 | 16:13

-weggejorist-

Blobber_NL | 08-09-12 | 16:13

Nu weten waar die Europese Subsidies aan besteed worden.

Eurotokkie | 08-09-12 | 16:12

Brrr, Een uitlaatklep voor het niet al te slimme volk. Doodeng, zulke ontwikkelingen.

El_Guapo | 08-09-12 | 16:11

Helemaal geen cent meer naar Griekenland!!

rien6139 | 08-09-12 | 16:11

Maar we krijgen alles terug hoor! Met rente!

Godsammekraken | 08-09-12 | 16:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken