Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hitler opent kledingwinkel in India

hitlerwinkel534.jpg Potverdikkie da's lullig. Heb je net je winkel ingericht, visitekaartjes laten drukken en alle puntjes op de i gezet, blijkt de naamgever van je nieuwe kledingwinkel ineens een hele nare man te zijn. Dat had uitbater Rajesh Shah even nicht gewusst. Las ie laatst pas, ergens op internet. Of hij houdt zich met opzet van de domme en is deze naamgeving een staaltje onvervalste guerrilla marketing in de zwaar verzadigde markt van de modemiddenstand. Slim, want gratis reclame voor zijn zaak door een chronisch verontwaardigde, internationaal vertegenwoordigde bevolkingsgroep. Binnenkort begint-ie daarom ook een websjop. Openingsaanbieding: streepjespyjama's halve prijs, geen verzendkosten.

Reaguursels

Inloggen

@Horagha | 27-08-12 | 14:12 Wat een kinderachtig toontje sla je aan. Maargoed, geeft niet, we hebben het allemaal wel eens moeilijk in de grote mensenwereld. Om even op de inhoud terug te komen: Heb je niet geleerd op sgool wat er in Duitsland in de jaren '30 plaats heeft gevonden? Ooit gehoord van de Kristallnacht? De ellende begon niet bij WOII. Wie in 1939 nog in de veronderstelling verkeerde dat Hitler geen monster was, was gewoon een naïeve idioot.

Hommel | 28-08-12 | 09:54

Denk dat hitler in de tweede oorlgog in dei contreieen een minder belangrijke rol spelen dan hier in het westen. Wanneer wij hier een winkel zouden openeen met de achternaam van de toenmalige leider zouden er veel mensen zeer onverschillig over zijn.

dolffie | 28-08-12 | 09:42

Tsja gut, ik zag al Göring kraanwagens en Mussolini deed en doet ook al mee aan de verkiezingen in Italië dus de precedent was al geschapen leek me.
Het is ook allemaal zóóó lang geleden om een zangvogel van WN te citeren.

said_fred | 28-08-12 | 02:04

Misschien opent iemand de "Sharon". Zullen de Palestijnen ook niet leuk vinden. Hoe lang gaan onze neuzen vrinden nog de holocaust (TM) uitbuiten? Het is nu 70 jaar geleden, een zwakke legitimatie voor hedendaagse schanddaden.

Zatkniss | 27-08-12 | 23:20

Het is al een Godwin voordat de eerste reageert.

Fruitvliegje | 27-08-12 | 21:51

ik bin ein berliner8 | 27-08-12 | 17:36 | + 0
U bedoelt zoals de hitserie 'Allo 'Allo? Leuk geprobeerd hoor, maar in die soap wordt de term 'Hitler' gebruikt als in 'dictator'; dame in kwestie is erg strikt.

Mahatma | 27-08-12 | 17:48

hitler is in india om te lachen. ze hebben ook een soap genaamd 'hitler didi', op z meen ik

ik bin ein berliner8 | 27-08-12 | 17:36

Hoeveel jaar moeten we nog wachten voor dat Hitler weer gewoon kan?

Nyte | 27-08-12 | 17:23

Om te shockeren en daardoor 'free publicity' te krijgen. Sommigen noemen dat 'guerilla marketing'. Zo niet dan onderschrijf ik je vraag.

M@verick | 27-08-12 | 17:01

Hitler, waardeloos schilder, onleesbaar schrijver en als politiek leider ook niet zo geslaagd. Waarom zou je daar een modezaak naar willen noemen?

Osdorpertje | 27-08-12 | 16:38

bello | 27-08-12 | 13:22 | + 1
Ah ja, Churchill Gezel van Rhodesia, slachter van vrouwen, kinderen en ouden van dagen. Uitvinder -samen met Lord Kitchener welliswaar- van het concept Concentratiekamp (zou later nog eens heel groot worden!).
-Indian Bengali Famine (georganiseerd door Churchill): 6 -7 miljoen doden
-Afrikaner Genocide: 28,000 vrouwen en kinderen, georganiseerd door Churchill
-het bombarderen van civiele doelwitten (steden en dorpen) om het moraal van de Duitsers te breken, 1939 War Time Cabinet, geinitieerd door Chruchill). Hetgeen de Duitsers tot tegen acties dwong (Jörg Friedrich, The Peoples' War, Angus Calder, London, Jonathan Cape)

Misschien werd de sluiting ceremonie van de OS2012 in London, door de Indiers en vele anderen wat minder amusant gevonden.
Lees wat meer hier: www.countercurrents.org/polya230109.ht...

Fred Janssen | 27-08-12 | 15:44

Als Europeanen moeten we andere staten en volkeren strikt verbieden bepaalde tekens te dragen, onze gebruiken en zeden over te nemen en door hard te werken een bijdrage te leveren aan de verheffing van het moederland en hun volk. Oh ne, dat was kolonialisme en dat zouden we niet meer doen. Houzee.

Fred Janssen | 27-08-12 | 15:15

Ooit zal ik in Londen een peperdure, zeer exclusieve sigarenzaak openen onder de naam " Churchill Fine Cigars" Ooit.
bello | 27-08-12 | 13:22 | + 1
John Churchill verkoopt dure jachtgeweren.

Synecdoche | 27-08-12 | 14:45

@M@verick 13:45

Nee, slome. Het waren 'maar' 6 miljoen joden.
Voor het merendeel waren het Russen, Polen en meer van die Oostblokkers.
Na de oorlog was de Rus de vijand dus daar lulden we niet over. De Joden waren onze vrienden en dus was dat heel erg.
Wie heeft de oorlog beslist? Dat waren de Russen, de Russen en de Russen. En niet de Amerikanen of de Engelsen. D-Day was maar een minor operation vergeleken bij wat er zich in Rusland heeft afgespeeld.
En de Engelsen? Die konden Arnhem nog niet eens bevrijden. Daar moesten de Polen komen helpen om de zaak nog enigzinds te redden. Dezelfde Polen die na de oorlog de schuld kregen dat ze de boel verkloot hadden.... Alles is een kwestie van goede pr.

pete68 | 27-08-12 | 14:44

Nee en het hakenkruis in de i was ook puur toeval zeker. Vond ie wel een geinig vormpje!

maatman | 27-08-12 | 14:39

Horagha | 27-08-12 | 14:17 |Thnx voor de lap tekst. Interessant, ik ga er straks doorheen.

Willianus Wortelus | 27-08-12 | 14:30

In 020 heb je een zaak genaamd 'Pols Potten'. Die naam zullen Cambodjanen ook vast waarderen.

KropjeSla | 27-08-12 | 14:23

Allah!
Voor al uw doe-het-zelf werkzaamheden.
Bermbommen.. normaal 30 euro, NU drie bommen voor 80 euro!
Keramiek mes (kan mee in het vliegtuig) normaal 50 euro.. nu maar 39 euro!
Tros handgranaten.. nu drie halen, twee betalen!
Zaken zijn zaken.

Terpen-tijn | 27-08-12 | 14:21

@M@verick | 27-08-12 | 14:12
Het hakenkruis, ook bekend als 'het Zonnewiel' is vele honderden, zo niet duizenden jaren ouder dan het derde rijk.
nl.wikipedia.org/wiki/Swastika_(symboo...)

necrosis | 27-08-12 | 14:18

@Willianus Wortelus | 27-08-12 | 13:58
Exact dezelfde reden waarom de islam zo populair onder de Europeanen.
Lees de heldere uitleg:
Was There an Islamic "Genocide" of Hindus? by Dr. Koenraad Elst.
web.archive.org/web/20110518185205/htt...

Horagha | 27-08-12 | 14:17

M@verick | 27-08-12 | 14:12 | Je wordt steeds treuriger. Een Indiër ziet namelijk geen hakenkruis maar een swastika. Snap je dat? Mijn linkjes al gelezen?

Willianus Wortelus | 27-08-12 | 14:16

M@verick | 27-08-12 | 14:06 | 'Helaas' als in de onwaarheid van het eerste deel van je comment @ 13:54. Lees mijn linkjes een paar posts erna eens door en je snapt dat de Indiër geen hekel heeft aan Hitler.

Willianus Wortelus | 27-08-12 | 14:12

Zie nu pas de punt op de i in het logo: een hakenkruis. En deze Rajesh Shah 'hat es nicht gewußt'? Tijd voor een leerzame micro-Kristallnacht in zijn winkeltje. Weet ie ook wat dat is, want daar heeft ie natuurlijk ook nog nóóit van gehoord.

M@verick | 27-08-12 | 14:12

@Hommel | 27-08-12 | 13:47
En wie wist op 23 juli 1939 wat voor monster die uberlutsertje zou worden en misdaden tegen de mensheid zou begaan?

Wie is hier nou een idioot?
Een man die uit goedheid een andere man probeert te overtuigen een ander keus te maken en zich niet moet storten op totale oorlog. Een man die daarvoor de Britse regering heeft geadviseerd om de andere man te vermoorden.
Of ben jij gewoon een idioot, die ergens een half verhaaltje heeft gehoord? En nu probeert popi-jopie te doen?
static02.mediaite.com/geekosystem/uplo...

Horagha | 27-08-12 | 14:12

Eindelijk een topic waarbij we lekker kunnen Godwinnen zonder Jorisangst .

Mitochondrion | 27-08-12 | 14:10

Hommel | 27-08-12 | 13:47 | + -2
Eerder goedbedoelde naïviteit. Hij probeerde Adolf H. te inspireren om de oorlog niet te beginnen.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gandhi_to_Hitler.jpg

Mahatma | 27-08-12 | 14:08

Willianus Wortelus | 27-08-12 | 13:59 |
'Helaas' wat?

M@verick | 27-08-12 | 14:06

Het is weer eens een keer wat anders dan Armani of Gucci.
Who is next, 'il Duce'?

afdankert | 27-08-12 | 14:05

En daarboven een seksshop met Arische dames, nice...

AendeM | 27-08-12 | 14:04

hoe subtiel ligt het>> Als Hitler alleen maar moslims had vermoord, zou zijn naam niet gebruikt worden door de commercie.
Maar het waren dus de joden, de stille goedkeuring is zeer hoorbaar.

Terpen-tijn | 27-08-12 | 14:04

Hij spreekt waarschijnlijk nog de waarheid ook. In meeste delen van Azië kennen ze Hitler niet echt of denken ze dat het gewoon een beste wel stoere veroveraar van vroeger was, zeg maar een beetje zoals wij Alexander de Grote nu zien.

DeKeepVogel | 27-08-12 | 14:01

Dus een winkeltje wat Allah heet mag ook.
Of ga ik nou te ver?
Tuurlijk.. wij mogen wel geshockt worden, andersom is het de start van de derde wereldoorlog.

Terpen-tijn | 27-08-12 | 14:00

M@verick | 27-08-12 | 13:54 | Helaas. Verdiep je eens in het onderwerp. Lees mijn bovenstaande linkjes eens door.

Willianus Wortelus | 27-08-12 | 13:59

@M@verick | 27-08-12 | 13:54
Doe niet zo ouderwets. Die mossad pakketjes tikken al lang niet meer.

reageerbuis | 27-08-12 | 13:58

de eerste Europese vestiging komt in Berlijn.

(c)ZWITSUL | 27-08-12 | 13:56

Als je waar ook ter wereld een kledingwinkeltje opent onder de naam 'Hitler' en zegt dat je niet wist wie dat was ben je 100% zeker een leugenaar die bewust uit is op een rel (a.k.a. Guerilla Marketing) door de volgens Van Rossem "chronisch verontwaardigde, internationaal vertegenwoordigde bevolkingsgroep" te schofferen.

OK Mossad, kom er maar in. Wat doen jullie met deze idioot: achteloos naar binnen geworpen handgranaatje of postpakketje dat bij aflevering tikt?

M@verick | 27-08-12 | 13:54

Anders verandert-ie de naam toch gewoon naar Schicklgruber.

rara | 27-08-12 | 13:53

Marketing-technisch een goede move, een sterk merk dat bij velen bekend in de oren klinkt is tenslotte al een goede eerste stap. Hij had het ook Apple kunnen noemen, maar dat schijnt wat gevoeliger te liggen.

spanarchist | 27-08-12 | 13:51

Nou en, mijn huisarts heet Mengele, moet toch kunnen. Vrolijke man trouwens ("daar hoorden zij Mengele zingen...")

Nina Haanzuiger | 27-08-12 | 13:51

Tsja.. het blijft maar een naam. Ik zou in deze tijd ook geen *samson* als achternaam willen hebben.

reageerbuis | 27-08-12 | 13:49

"In the city of Mahatma Gandhi and non-violence, how can anyone celebrate a person like Hitler who is known to have murdered millions of unarmed ordinary civilians?". Hihi. Ghandi schreef Hitler in een brief dat hij niet geloofde dat Hitler niet zo'n monster was als hij werd afgeschilderd. De idioot.

Hommel | 27-08-12 | 13:47

Hitler is toch deaud?

Kobus Kloothamer | 27-08-12 | 13:44

@Van Rossem: "... een chronisch verontwaardigde, internationaal vertegenwoordigde bevolkingsgroep."

"Chronisch verontwaardigd" over die 'slechts' 6 miljoen doden in WOII?

M@verick | 27-08-12 | 13:43

@ Terpen-tijn | 27-08-12 | 13:34 |

Klopt.
Hier is het niet anders.
Even google'en en de Djenges Kahn restaurants vliegen je om de oren...

Kapitein Sjaak Mus | 27-08-12 | 13:42

Hé Rajesh, heb je nog Lonsdale in de uitverkoop?

Leo* | 27-08-12 | 13:39

De toenmalige Indiers hebben harder tegen Hitler gevochten dan toenmalige Nederlanders. Dat dan weer wel.

zovoklets | 27-08-12 | 13:39

Als die brommers daar nog lang staan krijgen ze een beGoering.

Schaamharing | 27-08-12 | 13:38

@ John McClane | 27-08-12 | 13:28 |

Waarschijnlijk omdat het een Ceasar salade is, en geen Caesar salade...

Kapitein Sjaak Mus | 27-08-12 | 13:36

Terpen-tijn | 27-08-12 | 13:34 |

Misschien wil de winkeleigenaar ook mooie Autobahnen in India.

zovoklets | 27-08-12 | 13:36

@kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:16
@Godsammekraken | 27-08-12 | 13:17

Ik moet daarbij altijd denken aan het shirt van Ninamori uit de anime FLCL:
media.screened.com/uploads/0/5226/4882...

Gootbalkoning | 27-08-12 | 13:35

In India is Hitler een soort cultfigguur, het gros weet amper wat hij allemaal uitgevreten heb, ze (her)kennen alleen de naam.
En dat is goed voor de zaken>> naamsbekendheid.
Het waarom zal ze een rotzorg zijn.

Terpen-tijn | 27-08-12 | 13:34

-weggejorist-

de betaalautomaat | 27-08-12 | 13:34

@kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:26

Ghe. Ik heb nog een wagonlading vol van die dingen;)

pius | 27-08-12 | 13:33

Ik zoek nog een bruin hemd.

Schaamharing | 27-08-12 | 13:32

Wat kan dat toch een lange nasleep hebben, zo'n conflict tussen de toenmalige Duitse regering en andere Europese regeringen.

zovoklets | 27-08-12 | 13:30

Tis maar een naam, hoor. #gedoeookaltijd

snokkertje | 27-08-12 | 13:29

40.000 roepie da's ongeveer 8 Euro bijelkaar?

Conan de Rabarber | 27-08-12 | 13:29

Maar over Caesar-salades hoor je de mensen dus nooit.

John McClane | 27-08-12 | 13:28

@BeunDeHaas | 27-08-12 | 13:19

Dat is service van de zaak.
De nijptang ligt al klaar.

Gootbalkoning | 27-08-12 | 13:28

ik zag laatst een muurtje en daar stond LUL op geklad

ITEACHYOU | 27-08-12 | 13:27

Niet zo gek. Hitler en cs waren reuze modebewust. SS en SA liepen allemaal in designer kostuums van Hugo Boss.

alwayslearning | 27-08-12 | 13:26

@pius | 27-08-12 | 13:24
LOL, de Godwin van gisteren nog in gedachte.

kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:26

Er wordt slechts kledij voor de stevige mensen onder ons verkocht. De truien en broeken zijn dan ook extra Lebensraum.

Stilicho | 27-08-12 | 13:25

Loopt als een trein natuurlijk.

pius | 27-08-12 | 13:24

@kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:18
Spooky zoals we bijna hetzelfde plempen. Had die van jou echt nog niet gezien.

Godsammekraken | 27-08-12 | 13:24

zit je daar net met een keurige zaak, opent een pedofiel naast je, ben je mooi klaar mee
www.pitara.com/

hetluis | 27-08-12 | 13:24

@ Doldwaas | 27-08-12 | 13:23 | + 0 -
Terwijl Mein Kampf gewoon niet te lezen is, als je je niet kan verplaatsen in de periode voor, tijdens en na de eerste wereldoorlog.

BeunDeHaas | 27-08-12 | 13:24

@The Russian | 27-08-12 | 13:19

Meer nog India. Is een heilig symbool in het hindoeïsme maar ook in het boeddhisme en het Jainisme.

Maar de nazi's hebben er karaktermoord op gepleegd.

pius | 27-08-12 | 13:23

In India schijnt het nationaal-socialisme nog altijd hip te zijn. Ook de exemplaren van Mein Kampf gaan er als zoete broodjes over de toonbank.

Doldwaas | 27-08-12 | 13:23

Misschien kan-ie een paar letters ruilen met z'n buurman?
HITLER - PITARA wordt dan HITARA - PITLER of iets dergelijks.
Probleem opgelost.

Gootbalkoning | 27-08-12 | 13:23

Ooit zal ik in Londen een peperdure, zeer exclusieve sigarenzaak openen onder de naam " Churchill Fine Cigars" Ooit.

bello | 27-08-12 | 13:22

Rajesh Shah wil gewoon graties Rs 40,000.

Fijnstoffer | 27-08-12 | 13:22

Dat de swastika een goed symbool is in India tot daar aan toe, maar in combinatie met de naam Hitler ga je ook in India verbanden trekken.

henk8889 | 27-08-12 | 13:22

@Montgomery Burns | 27-08-12 | 13:17

Any relations?

Yes my mother..

No I ment Adolf....

yes thats her!

Idontgiveafunk | 27-08-12 | 13:22

Jullie vergeten het gratis vervoer per trein te vermelden...

M@rk | 27-08-12 | 13:22

@ doenormaal! | 27-08-12 | 13:20 | + 0 -
Wel zo'n ijzeren helm dan. En dat maffe loopje erbij als ze je komen helpen.

BeunDeHaas | 27-08-12 | 13:22

Hitler heeft nog steeds een inspirerende naam bij veel mensen in het zonnige Allochtonie.

Jan Passant mk2 | 27-08-12 | 13:21

Rob Muntz, kom d'r maar in! kennen si mich noch?!

lldbhnger | 27-08-12 | 13:21

Binnenkort moet het winkelpersoneel ook een helm op wegens boze klanten enzo.

doenormaal! | 27-08-12 | 13:20

@kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:16
ik had dat Stalin t-shirt moeten kopen toen ik die een poos geleden zag liggen bij de V&D.

blinde kip | 27-08-12 | 13:19

@ M@verick | 27-08-12 | 13:18 | + 0 -
Vergeet ook niet je eventuele bril en gouden tanden af te geven. Anders moet Rajesh dat weer doen...

BeunDeHaas | 27-08-12 | 13:19

roflol

zovoklets | 27-08-12 | 13:19

Swastika is overal in Japan te vinden, en het heeft niets met Nazi's te maken.

The Russian | 27-08-12 | 13:19

@Godsammekraken | 27-08-12 | 13:17
Verzin eens iets originelers

kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:18

Gaaf! Vanmorgen had iemand Pim Fortuyn nog aan de lijn. Nu Hitler die een winkel opent. Eind van de middag: Napoleon komt met eigen cognac op de markt.

Treurig varken | 27-08-12 | 13:18

Streepjespyjama's met nummer, dat is. Wel inleveren voordat je bij Rajesh Shah onder de douche gaat zodat ie hergebruikt kan worden.

M@verick | 27-08-12 | 13:18

Ronny Naftaniel, kom d'r maar in!

trotse-ambtenar | 27-08-12 | 13:17

Maar die winkel is vernoemd naar Eddy Hitler uit "Bottom".

Montgomery Burns | 27-08-12 | 13:17

@ kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:16 | + 2 -
Dat zie je dus helemaal verkeerd!
Het gaat hier om uh... ja. Laat ook maar. Je hebt gelijk.

BeunDeHaas | 27-08-12 | 13:17

Ach, winkeltjes met T-shirts vol hamers/sikkels/che's doen we ook niet moeilijk over.

Godsammekraken | 27-08-12 | 13:17

tsja de swasitka, is daar ook een positief symbool.

De Treinende Rechter | 27-08-12 | 13:16

Moet je daar een nummertje laten tatoeëren ipv trekken?

deraderendraaien | 27-08-12 | 13:16

Hoe zou de -g-paskamer er uit zien?

rara | 27-08-12 | 13:16

Ach, zolang de Che Guevara en CCCP t-shirts als zoete broodjes over de toonbank gaan.

kapotte_stofzuiger | 27-08-12 | 13:16

Streepjespyjama, slecht linnen, en binnenkort ook stapelbedden?

BeunDeHaas | 27-08-12 | 13:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl