achtergrond

Geenstijl

Lodewijk Asscher moet PvdA-campagne redden

Typisch PvdA. De economie herstellen doen ze volgens het CPB niet, maar een filmpje bij elkaar crowdsourcen van andermans geld gaat ze prima af. En dat terwijl ze met 1,9 miljoen euro het hoogste campagnebudget van alle partijen hebben. Filmpje is overigens hard nodig, want de allochtone achterban moet teruggehaald worden. Filmpje bevat dus een keer geen geestelijk danwel lichamelijk gehandicapten. Want niet de dochter van Samsom of vakbondsrollator Jetta Kleinsma (nummer 2 op de lijst) zijn ingeschakeld, maar Amsterdamse kroonprins Lodewijk 'puppy eyes' Asscher speelt de hoofdrol. Lopend in een 'veilige' straat (want DNA-spray). Lachend met allochtone ondernemers (geen coffeeshop). Op een terrasje met Diederik (zittend, met koffie). En op een trapveldje (overdag gefilmd, klagende NIMBY's uit het geluid gefilterd), waar het sociale credo 'iedereen er bij houden, waar je wieg ook heeft gestaan' klinkt terwijl er twee hoogblonde voetbaljochies door het beeld lopen. Samsom en Asscher: zelf niet één keer zichtbaar aan de bal. De bovenrand van de kale bats van Samsom: weggesneden, zoals op de campagneposters. Kosten & aantal financiers: wordt doorberekend. Sfeer: luchtig. Boodschap: onduidelijk. Inhoudelijke feiten: nul. Score van ons crowdsourcepanel: 2 uit 5 rode potloodjes.
Instant update: PvdA gaat ook campagne voeren via verkeersborden.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.