Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Feest der democratie bij D66 & VVD

vvd66.jpg Dit weekend gaat de verkiezingscampagne voor #TK2012 echt beginnen. Dat horen we al drie, vier weken, maar nu is het ECHT zo. Want zowel D66 als de VVD presenteren vandaag hun verkiezingsprogramma's aan hun achterban. Beide Noord-Koreaanse klapcongressen zijn al bezig. Eerstgenoemde is live te volgen via D24 en #d66congres. Voor de VVD kunt u terecht op 13024 en #VVDcongres. Waar ze het bij D66 over gaan hebben? Werkelijk geen idee. Zoals het een goede besluiteloze partij betaamt, heeft zelfs de agenda voor het congres nog de status 'concept' (pdf). Maakt ook niet uit. Iedereen in de zaal is toch wappie/van de kaart/knetterstoned. Alexander 'alle richtingen' Pechtold zal de bijeenkomst in ieder geval afsluiten met een speech (15:45 uur), waarin hij zich net genoeg op de vlakte zal houden om zijn partij vloeibaar genoeg te houden zodat D66 na 12 september als coalitielijm overal gebruikt kan worden. Bij de VVD hebben ze een uitgebreider programma. Zo gaat Halbe Zijlstra alsnog breed grijnzend de langstudeerboete afschaffen door te verkondigen dat ook hij ooit student is geweest. Tevens zal Jeanine Hennis alwéér stelling nemen tegen de weigerambtenaar (*luid gejuich van een zaal vol slecht werkende kortetermijngeheugens*), speelt Cora van Nieuwenhuizen Lingo in een zijzaaltje en verschijnt Jan Kees de Jager ten tonele om zijn overstap van CDA naar VVD bekend te maken. Om 16:30 uur zal Mark Rutte speechen. Onder begeleiding van Coldplay en in kenmerkende pose (shirtloos, in een piepklein broekje) gaat hij zijn partijgenoten voorbereiden op de aanstaande coalitiesamenwerking met de SP. Beide spektakels duren tot ongeveer 17:00 uur. D66 sluit af met een groepsdans rond een tot in extremis glunderende Arrogander Pechtold, bij de VVD zal Mark Rutte met een nietszeggende grijns biljetten van 200 euro uitdelen. Maar wacht vooral niet tot die tijd met het aanbreken van de drank. En nu voorruit! Update: Klaarrr. En voor iedereen een cadeautje van Mark Rubber!

Reaguursels

Inloggen

Waarom liegt Rutte toch zo veel. Heeft hij geen goed eigen verhaal.
Nog opvallender is het gebrek aan journalistieke duiding die al 40 jaar de VVD-leugen mede instant houden. Hoewel, bij Nieuwsuur werd heel voorzichtigjes de naald gezet tegen de VVD-ballon van zwartmakerij, bangmakerij en liegen.
Het zijn gewoon simpele feiten die aantonen dat het kabinet Van Agt / Wiegel die oorzaak is geweest van het uit de handlopen van de staatsschuld en begrotingstekorten. In NL is nog nooit een echt "links" kabinet geweest (ook zo'n fabel), dus hoe kun je weten of ze het slechter doen. Er zijn wel rechtse kabinetten geweest: zoals dus dat beroemde Van Agt CDA/ Wiegel VVD kabinet, waarbij de staatsfinanciën ontspoorde. De toenmalige Min. v. Financiën stapte zelfs op, omdat de VVD niet mee wilde werken aan bezuinigingen.
Neem daarbij ook nog immigratiepolitiek: Het CDA en VVD hebben de deur opengezet. Het was Den Uyl die in de jaren 1970s zei dat de samenleving er niet mee gediend is met de komst van gastarbeiders en schafte de subsidie af voor bedrijven voor het werven van buitenlandse werknemers (m.n. uit Turkije en Marokko).
Maar Rutte lijkt niet zo'n sterk verhaal te hebben en polariseert liever de samenleving met zure leugens, jij-bakken en bangmakerij.
Is de Nederlander nu echt zo'n goedgelovige sul... nee toch!

Wichsen oder Bumsen | 26-08-12 | 15:44

Biomassa | 26-08-12 | 01:40 | + 0 -
Dan lees je er overheen, scroll je verder.

Sodeju! | 26-08-12 | 11:25

ZKH EénOog | 26-08-12 | 10:11 | + -1 -

"maar door met een hooivork, riek, pek en veren de straat op te gaan.." FOUT! Zo denken de Grieken er ook over. Zie je nu wat ik bedoel, linkse rakker op zoek naar 'revolutie'? Jij bent dat soort dat dus op die manier oplossingen ziet ook al heb je hier 'geen behoefte aan' en dan maar zegt dat hij wacht tot bij het binnehof de hersenen worden ingeslagen. Wachten tot anderen het wel oplossen, linkscher kun je het niet krijgen man.
Lafaard!

Sodeju! | 26-08-12 | 11:24

@Sodeju! | 26-08-12 | 01:09

Vanuit mijn linkse perspectief?

Anders dan beledigen is je niet is je niet bekend, is het niet?

En dat jij het grondig haat, dat mensen schijten op de particratie, dat maakt de particratie nog niet minder waar, dat maakt de reden van jouw verblindheid alleen duidelijker.

En als je eerlijk en tegen een particratie bent, dan verander je dat niet door er hypocriet aan mee te doen (zoals de libertarische partij bijvoorbeeld), maar door met een hooivork, riek, pek en veren de straat op te gaan, en het systeem revolutionair om te gooien. En nee, daar heb ik geen behoefte aan. Ik laveer wel tussen de maatschappij en het vrije leven door, en laat een ander binnenkort zijn hersens wel inrammen op het binnenhof.

Totdat mijn dierbaren geraakt worden...

En voor de rest kan je reacties van me wel vergeten. Er is een grens, tot hoever ik me laat beledigen.
Linkse perspectief...
Mafketel!

ZKH EénOog | 26-08-12 | 10:11

Eh, D66 is tocjh van:
1. Per 1 Oktober BTW van 19% naar 21%
2. Versoepelen van ontslagrecht zodat jouw bas je ongezien een teringtrap onder je reet kan geven.
3. Versnelde verhoging AOW-leeftijd: niet vanaf 2020, zoals al door de Tweede Kamer was aangenomen, maar al vanaf 2013.
4. Afschaffing onbelaste reiskostenvergoeding.
5. Extra verhoging huur.
6. Meer eigen bijdragen in de gezondheidszorg, eigen risico naar 350 euro.
Dan heb ik toch het verkiezingsprogramma van keffertje Pecchold niet nodig om te weten dat ik niet op die partij ga stemmen.
En tja, Mark Huftert, daar kan je het nog wel erger van verwachten.
Die steelt nog rustig de lolly van een kind als daarvan het begrotingstekort (in zijn hebberige ogen dan) van omlaag gaat.
Moderne Ebenezer Scrooge's zijn het en ik "loop er met een grote boog omheen"

Lenco | 26-08-12 | 09:55

Wientjes zat te fulmineren via de Telegraaf (www.telegraaf.nl/binnenland/12828825/_...)

Mijn dag was helemaal goed, hoe meer die galbak opgewonden begint te doen des te fijner begin ik het te vinden.

ruktzichloos | 26-08-12 | 01:52

Sodeju! | 26-08-12 | 01:09 | + -1

Nondeju! Daar heb je Sodeju ook weer. Heb ik 25 jaar geleden al afscheid genomen van de preken van meneer pastoor, krijg ik Nondeju er overal voor in de plaats. Over globalisering gesproken, de virtuele wereld blijkt toch een stuk kleiner dan gedacht..

Biomassa | 26-08-12 | 01:40

ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:06 | + 3 -

Jouw argumentatie is bij mij niet sterk genoeg mij te overtuigen, hoe sterk hij voor jou zelf ook mag overkomen.

"Ook ben ik eerst te lui om mijn stem uit te brengen, en daarna ben ik ineens de meneer die "dan maar stemt op 'die' omdat er niks beters is". Wat wil je?"

Je stem, als in: laat weten dat je het ergens niet mee eens bent, aan hen die er wat mee kunnen. Niet hier dus.

"en welke PARTIJ van belangenverstrengelaars en dictators voor jou mag heersen, en schijt mag hebben aan jou gedurende deze periode."

Dit soort uitspraken laten beduidend weten dat jij je zeker wel genaaid voelt door de gang van zaken vanuit jouw linkse perspectief waarbij de overheid en zijnder partijen als een soort kwade volkssturende bron wordt gezien.

Klagen kun je, en doe je dus wel degelijk.

"Welke mogelijkheden heb je het over, waar ik volgens jou nog niet naar kijk dan?"

De mogelijkheden om ipv te gaan zitten mekkeren er iets ook daadwerkelijk aan te gaan doen! Richt zelf een partij op, verzamel handtekeningen of iets. En nu het leuke, dit ga je niet doen want: klagen kun je wel, maar aanpak niet. Vandaar ook dat je beter naar Griekenland kan gaan, daar hebben ze allemaal van dat soort types en je ziet hoe goed dit loopt, ondanks jouw plaats 'ver boven' mij.

Even nog voor de duidelijkheid: ik haat het grondig als men denkt dat zijn/haar inbgreng onderdrukt wordt en enkel 'partijen' het voor het zeggen hebben, die kwade inbreng leveren. Stop met klagen en doe iets, of men (lees: de lafaard) heeft geen reden tot klagen.

Sodeju! | 26-08-12 | 01:09

Rutte heeft 0031 opgezadeld met godbeterehet +500.000 werklozen. En dan durft-ie zijn uitgestreken bakkes nog voor de camera te laten zien? Wie op 120912 op de VVD stemt heeft het niet helemaal begrepen...

Reykjavik | 25-08-12 | 23:17

@Sodeju! | 25-08-12 | 20:27

Wat nou argumentatie van niets? Ik beargumenteer exact waarom we geen democratie maar een particratie hebben. Dat dat jou niet op andere gedachten brengt maakt de argumentatie nog niet minder.

Ook ben ik eerst te lui om mijn stem uit te brengen, en daarna ben ik ineens de meneer die "dan maar stemt op 'die' omdat er niks beters is". Wat wil je?

Waar jij het vandaan haalt, dat ik me genaaid voel door wie dan ook, is me al helemaal niet duidelijk, want ik heb om te beginnen al geen positieve verwachtingen van een particratie, dus bereid ik me daar ook gewoon op voor.

Waarom de fuck zou ik het land moeten verlaten omdat JIJ vind dat ik het hier niet naar mijn zin heb? Of waarom zou ik doormodderen? En in of met wat?

Wat moet ik verstaan onder aan de ´slag´ gaan? Welke mogelijkheden heb je het over, waar ik volgens jou nog niet naar kijk dan?

En afbranden? Op mijn plek zetten?
Na al die laag bij de grondse verwensingen van jouw kant, denk je werkelijk dat je me ook echt nog op mijn plek zet?

Dan is er maar één plek, waar je me automatisch op gezet hebt, en dat is ergens heel ver boven jou...


ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:06

pius | 25-08-12 | 17:25 |

Ik heb het over de meerderheid. De zwakzinnige, met een referentiekader van een havo-3 geschiedenisboek zijn hier meestal geen PVV stemmers valt me op. Dit wordt overigens ook pas de eerste keer dat ik op deze verguisde partij ga stemmen, maar na de VVD de vorige keer en de situatie die alleen maar erger is geworden, kan ik niet anders...

Desmoulins | 25-08-12 | 20:57

ZKH EénOog | 25-08-12 | 19:06 | + 1 -

Argumentatie van niks, dan maar bekritiseren op grammatica en vervolgens dit topic verlaten. Hoe dan ook blijf jij dat ventje met een hoop geklaag en weinig aanpak, wat doe je hier eigenlijk in dit land? Wachten tot een partij je weer mentaal in je kont neuqt, omdat meneer "dan maar stemt op 'die' omdat er niks beters is" en vervolgens doormekkert over dat er geen democratie is. Flikker op naar Griekenland o.i.d. en ga lekker de boel afbreken als je het ergens niet mee eens bent. Of modder maar lekker door met je "overheid dit, overheid dat" ondanks dat wij deze overheid met z'n allen vormen. Ga vooral zelf niet aan de slag en blijf vooral mensen afbranden die jou even keihard op je plek zetten. Het is democratie anno 2012. Kijk naar je mogelijkheden en loop niet zo te zeiken, lafaard!

Sodeju! | 25-08-12 | 20:27

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 19:00

Je mag mij inschalen hoe je wilt je behoort tot mijn favo-pvv-ers namelijk;-).

Verder;

Ik leg uitgebreid uit wat ik vind, ook hier nog; pius | 25-08-12 | 19:26

Daar sta ik volledig achter welke kwalificaties me dat ook opleveren. Ik ben gehard immers hier;)

pius | 25-08-12 | 19:35

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 19:00

Je mag mij inschalen hoe je wilt je behoort tot mijn favo-pvv-ers namelijk;-).

Verder;

Ik leg uitgebreid uit wat ik vind, ook hier nog; pius | 25-08-12 | 19:26

Daar sta ik volledig achter welke kwalificaties me dat ook opleveren. Ik ben gehard immers hier;)

pius | 25-08-12 | 19:35

@La Vie En Rose | 25-08-12 | 19:05

Dat partijen hun eigen punten willen verzilveren is logisch natuurlijk en was het gevolg van het stranden van het Kotshuis-overleg.

De tijdsdruk die ermee samenhing zorgde voor het gegeven dat betrokken partijen snel iets moesten fabriceren wat de financiële markten en Europa tevreden zou stellen.

Er was te weinig tijd voor doorwrochte besprekingen dus vooral omdat de Catshuis-overleggen tot St-juttemis hadden geduurd. Dat is de bril waardoor ik de verwezenlijking van het Kunduz-akkoord bekijk.

Ik ben er verder heilig van overtuigd dat Wilders nooit een akkoord heeft gewild.

Maar wat ik vooral bedoel is dat je als partij tegenwoordig in een situatie zit waar je geen andere keus hebt dan ook je eigen kiezers pijn te doen. Er is geen easy way out. Wilders wekt de suggestie dat dit wel zo is en baseert daar zijn strategie op.

Die strategie is zowel kwalijk, knap als eindig. Ook hij zal eens met de billen bloot moeten.

pius | 25-08-12 | 19:26

@La Vie En Rose | 25-08-12 | 19:05
En durven doen ze , 90 % v/d NL-ers zal het hun r**t roesten.

Uw Verzekeringsadvis | 25-08-12 | 19:21

@denoorman | 25-08-12 | 16:53
Inderdaad, ben er helemaal mee eens, wat een geweldige speech was dat, Mark is een top vent, leuke charisma, zeer realistisch en professioneel, vooral vergelijken met die armoedige SP en PVV speeches, tja, die waren echt een zooitje ongeregeld amateurs bij elkaar.

Terwijl de VVD en realistische inhoud heeft (dus absoluut goed voor Nederland), en ook nog met zeer professionele uitstraling, ik ben zeer trots om op de VVD te gaan stemmen.

Als we mensen allen VVD gaan stemmen, dan wordt de VVD de grootste partij, dan komt vooral die amateuristische Roemer met zijn rampzalige plannen niet aan de macht, dus ik stem zeker ook VVD, omdat ik van Nederland hou.

Freedom4 Ever | 25-08-12 | 19:13

@Sodeju! | 25-08-12 | 18:06

Democratie betekent dat er geheerst wordt door het volk.

We leven in een land waar je eens in de zoveel tijd een keertje mag zeggen welke PARTIJ voor jou de minst kwade punten heeft, en welke PARTIJ van belangenverstrengelaars en dictators voor jou mag heersen, en schijt mag hebben aan jou gedurende deze periode. In een ECHTE democratie komen alle wetsvoorstellen uit het volk, en mag het volk hierover mee beslissen. Daar zijn geen partijen, achterdeurkliekjes en lobbygroepen met het grootbedrijf voor nodig.

Maar denk jij maar gerust in je scheldkanonnade dat we in een heuse democratie leven hoor. Zalig zijn de armen van geest, en jouw grammaticaniveau verraadt waarom jij er nog wel in trapt.

{Bulderend van het lachen de draad verlaat}

ZKH EénOog | 25-08-12 | 19:06

@pius | 25-08-12 | 16:49
Beter geen concessies doen aan je kiezers dan een slecht akkoord ondertekenen waar je direct na ondertekening weer afstand van doet i.v.m. de verontwaardiging die onder je kiezers was ontstaan. Dat is pas erg.

'En vervolgens gaan lopen janken over een door tijdsdruk in elkaar gemorreld akkoord van andere partijen.'

Uhm, ff ter herinnering:
Het Catshuisakkoord lag al klaar, doorberekend en wel.
Daar zijn Sap en Pechtold direct na het mislukken van het CHoverleg al mee aan de slag gegaan, vervolgens hebben ze de CU erbij gehaald en later in die week de VVD en het CDA. Na een week kwamen ze - zichzelf op de borst trommeldend - naar buiten met het Kunduzakkoord, maar hadden alleen maar in het Catshuisakoord geschrapt en dat aangevuld met punten die uitsluitend voor hun eigen partijen belangrijk waren. Toen ging dat akkoord ter inzage naar Brussel.
Daarna hebben ze echter nog weken overlegd voor het uiteindelijke Kunduzakkoord naar het CPB werd gestuurd om doorberekend te worden. Ongeveer net zolang als het overleg over het casthuisakkoord heeft geduurd en daarna werd het pas gepresenteerd.

En dan daar gelijk weer afstand van nemen en Wilders blijven verwijten dat hij geen ruggengraat heeft en weggelopen is voor zijn verantwoordelijkheid.

Je moet maar durven...

La Vie En Rose | 25-08-12 | 19:05

Maakt D66 zich weer sterk voor de gekozen burgemeester en andere kroonjuwelen ?

websenior | 25-08-12 | 19:01

@pius | 25-08-12 | 18:10

Of een doelbewuste strategie van de twee anderen, wetende dat de PVV er nooit voor zou gaan, gezien de anti-EU houding van de PVV?

Houdt toch op man. Hier de PVV de schuld van blijven geven is enkel verblindheid door haat.

Wat had de PVV anders kunnen en mogen doen om het akkoord tegen te houden dan? NIETS.

Dit was de enige manier, en iedereen met een objectieve kijk ziet dat. Alleen de haters kunnen niets anders dan stompzinnig de PVV hiervoor de schuld geven. En ik had je toch echt bij die eerste groep ingeschat, mijn waarde. Zat ik daar dan fout?

ZKH EénOog | 25-08-12 | 19:00

Allemaal nepliberalen. Enige liberale partij die ertoe doet is de Libertarische Partij.

MarinaBrandy | 25-08-12 | 18:52

Et nunca praeputii !

colonnecinco | 25-08-12 | 18:27

Vreemde constatering na Rutte aangehoord te hebben. Blijkbaar is het zijn bedoeling de zaken op scherp te zetten ipv te polariseren. De deur naar SP, PvdA en Groen Links is dicht, de deur naar de PVV behoort al dicht te zijn. M.a.w. hij wil niet weer in een kabinet zitten, immers op basis van de huidige voorspellingen kan hij geen coalitie met een meerderheid vormen.

Ongelooflijk stom (of arrogant) en de nieuwe peilingen zullen dit komende week bevestigen.

Voor mij weer een bevestiging om dit ongeloofwaardige circus af te schieten. Wordt toch echt blanco stemmen.

Watapatja | 25-08-12 | 18:10

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 17:43

Het was een doelbewuste strategie van hem. Als dat verdraaiing is dan is de PVDA jouw favoriete partij.

Duidelijker kan ik het niet stellen mijn beste;)

pius | 25-08-12 | 18:10

Wie wel er een centrum regering?

Onder Balkenende kregen we eerst het zuur en daarna het zoet; onder Rutte volgde het zoutzuur.

Onder leiding van de VVD liep het begrotingstekort drie keer sneller op, dan onder Balkenende!
bron: www.rodereus.nl/rutte-kan-niet-rekenen...

Erger nog... het geld dat Nederland leent voor Griekenland, Spanje, het EFSF en het ESM telt men voor het gemak niet op bij de staatsschuld; omdat we dat geld terug krijgen... De werkelijke staatsschuld van Nederland bedraagt al 100% van ons BNP.
lees: www.dagelijksestandaard.nl/2012/08/sta...

De Euro redden is een fata morgana... na Griekenland is nu ook Spanje vrijwel failliet. Willen we de Euro redden dan gaat dat 1620 miljard euro. Dat is niet het totaal. Dat is het Nederlandse aandeel.
lees: www.dagelijksestandaard.nl/2012/07/eur...

rrhill | 25-08-12 | 18:07

ZKH EénOog | 25-08-12 | 14:10 | + 8 -

Die uitspraken van jouw mogen van mij aan de ergste ziekte sterven.

Dronken klootzak! Hoezo geen democratie? Alleen omdat JIJ te lui bent om je stem te laten horen wil niet zeggen dat er geen spraken van democratie is! Voor volk als jij is er niet gevochten. Als het je verdomme niet bevalt richt je toch zelf een partij op? Slap stukje maatschappij dat je er bent, lafaard!

Sodeju! | 25-08-12 | 18:06

Zie net de update foto.
Zijn dat lucifers of Durex extra strong ?

Ing. eslapen | 25-08-12 | 18:00

Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56 |

He Mark, zit je broekje iets te strak ?

CornholioNL | 25-08-12 | 17:59

De socialisten zijn ook schuldig aan de kredietcrisis en de bankencrisis.

Rinus75 | 25-08-12 | 17:52

D66 programma kort samengevat: al ons geld gaat richting het zuiden.

Moonwarrior | 25-08-12 | 17:52

@pius | 25-08-12 | 16:49

Ach, je kan het blijven verdraaien, maar hij is NIET degene die zijn handtekening onder dat akkoord heeft gezet.

Hem hiervan de schuld geven, is evenredig aan het ontslaan van een klokkenluider: de omgekeerde wereld.

Evenredig ook aan het vermoorden van de boodschapper maar, dan hoor je de boodschap niet meer, en is het probleem miraculeus opgelost...

ZKH EénOog | 25-08-12 | 17:43

Commentaar op de slogan "Voel de liberaal in je", dat is in één zin alles noemen wat de ziekte is van beide partijen. Deze slogan is het beste uiterlijke kenmerk van de kanker van ons politieke systeem, namelijk dat politiek bedreven wordt totaal los van feiten. Ik voel dat de EU goed is, voelt u dat ook? Laat je alsjeblieft niet misleiden... Een liberaal voelt niet maar denkt.

#enpassant | 25-08-12 | 17:41


nou dat is ook wat, wéér vergeten "strategisch" te
stemmen (stemmen per post).. maar wel blij bij m'n
principes te zijn gebleven; en jawel, er zijn meer
partijen dan pvv en sp als je anti-EU bent.

vanvandaag | 25-08-12 | 17:35

@Desmoulins | 25-08-12 | 17:19

Niet lezen maar wel reageren is trollen mijn beste.

pius | 25-08-12 | 17:14 |

pius | 25-08-12 | 17:25

@Brou Is Back | 25-08-12 | 17:21

20 procent ja. De rest is knetter. Ik ben een aanhanger van de Brussen-doctrine.

Die legde de vinger precies op de zere plek.

pius | 25-08-12 | 17:23

@Desmoulins | 25-08-12 | 17:17

Desmoulins die ageert tegen dogma's.

Dat is zoiets als Mullah Omar die een lans breekt voor het verplicht stellen van sex voor het huwelijk in Afghanistan.

Het komt niet echt binnen zeg maar.

pius | 25-08-12 | 17:21

@pius | 25-08-12 | 17:14 |
.
Wat hier tegelt zit over het algemeen toch wel in de hogere percentielen; de meesten hier kunnen minimaal wat zinnige teksten produceren met niet al teveel spelfouten, en dat is bij de rest van de bevolking toch wel erg zeldzaam hoor!

Brou Is Back | 25-08-12 | 17:21

pius | 25-08-12 | 17:18 |

Druk maken is niet het juiste woord. Beetje flauw dit, we zijn toch aan het reaguren/discussieren?
De virtuele wereld kan geen aanleiding zijn tot opwinding, althans de reaguurders van GS niet.

Desmoulins | 25-08-12 | 17:20

pius | 25-08-12 | 17:14 |

En dat bepaal jij aan de hand van wat eigenlijk?
Juist hier komen er wel intelligentie, belezen mensen die PVV stemmen, maar dat weet jij best. Troll.

Desmoulins | 25-08-12 | 17:19

@Desmoulins | 25-08-12 | 17:14

Je hoort mij nergens beweren dat de PVV geen legitieme punten heeft. Voor de rest moet je je vooral niet druk maken over wat ik allemaal vind.

Dat doe ik ook niet bij jou namelijk.

pius | 25-08-12 | 17:18

pius | 25-08-12 | 17:04 |

Op de Joop is helemaal niemand rechts, wat dat ook moge betekenen, want dan krijg je een ban.
Dat dogma van links vs rechts mag ook wel eens op de schop. Beide richtingen, en de partijen die zich graag manifesteren als 'links' of 'rechts' nemen er een loopje mee. Bovendien heeft in ons land 'links' sowieso de wind mee als het onderwijs niet vroeg genoeg kan beginnen met het verbinden van waardeoordelen aan deze politieke richtingen.

Desmoulins | 25-08-12 | 17:17

@pius | 25-08-12 | 17:04 |
.
Eensch; dood aan de domheid! ;-) Maar ja, onbegonnen werk... Er is er zoveelvan....

Brou Is Back | 25-08-12 | 17:15

@pius | 25-08-12 | 17:04 |
.
Eensch; dood aan de domheid! ;-) Maar ja, onbegonnen werk... Er is er zoveelvan....

Brou Is Back | 25-08-12 | 17:15

@Brou Is Back | 25-08-12 | 17:11

Er zijn hele intelligente PVV-stemmers idd, ik ken er genoeg persoonlijk. Maar je gaat toch niet beweren dat de meerderheid die hier komt tegelen daaronder valt of wel.

pius | 25-08-12 | 17:14

pius | 25-08-12 | 16:57 |

Wat ben jij toch vol van jezelf, het misplaatste zelfvertrouwen en hokjesdenken van de zelfverklaarde huisfilosoof. Enfin, ik wek die indruk omdat deze zaken nu eenmaal duizendmaal belangrijker zijn dan al dat ruis dat tegenwoordig aan je voorbij trekt. De gemiddelde PVV stemmer is overigens net zo slim, of dom als de gemiddelde PvdA of SP stemmer. Dat dit soort mensen het nu misschien weleens bij het rechte eind hebben komt waarschijnlijk omdat deze materie geen hogere wiskunde of diepzinnige analyses of research vereist. We zijn op een koers van rampspoed en ieder jaaar hetzelfde leugentje blijven herhalen en slikken (D'66, VVD kortom het wat slimmere electoraat) getuigd dus van een vorm van intelligentie ontwikkeling. Een bord pius, een groot allesverblindend bord van weldenkendheid.

Desmoulins | 25-08-12 | 17:14

@pius | 25-08-12 | 16:57 |
.
Net alsof de gemiddelde PvdA-, SP-, CDA-, of VVD-stemmer overloopt van het intellect... Hou een sop met zeiken over de vermeende domheid van de PVV-stemmer; dat is gereutel van die zogenaamde zelfbenoemde linkse elite met hun PABO-diploma's en politicologie-pretstudies die denken dat je, als je kunt lezen, meteen een intellectueel bent. En dan is intellectueel ook zeker niet hetzelde als intelligent.
.
Ik ken mensen met extreem hoge IQ's die op de PVV gestemd, louter omdat de PVV knuppels in het hoenderhok gooide, en dat is hard nodig in dit hypocriete land.

Brou Is Back | 25-08-12 | 17:11

@Greetje Duisenberg | 25-08-12 | 17:05

Geen idee ik lees dat soort dingen niet. Maar je zou goed gelijk kunnen hebben;)

pius | 25-08-12 | 17:07

@Brou Is Back | 25-08-12 | 16:59

Je hebt een punt Brou;)

pius | 25-08-12 | 17:06

@ pius | 25-08-12 | 16:49 | + 0 -
'Wilders is de opperpriester van de facade maar zijn aanhang is zo rancuneus dat ze allemaal onmiddellijk homoseksueel zouden worden als Wilders zou beweren dat hierdoor de linksmens en de multicul zou verdwijnen.'
.
Klinkt wel geil, maar ben je nu niet in de war met de NVU? Die hebben dat toch in het partijprogramma staan?
.
Neuken voor volk en vaderland! Houzee.

Greetje Duisenberg | 25-08-12 | 17:05

@Desmoulins | 25-08-12 | 16:54

Op de Joop ben ik rechts en neem ik het de linkse variant van de leeghoofdigheid op de hak. Ik zie dat als een missie in mijn om te strijden tegen de algemene kenmerken van de stupiditeit.

Ik heb bijvoorbeeld weinig bezwaar tegen genocide-plegers, zolang het me niet persoonlijk raakt althans, als ze maar erudiet en intelligent zijn.

Maar aan stompzinnige debielen heb ik echt een broertje dood. Die zouden ze in het Markermeer moeten laten afzinken wat mij betreft.

Om maar eens een groot filosoof te citeren.

pius | 25-08-12 | 17:04

Als nou heel Nederland eens níet naar de stembus gaat. Dat zou toch eens wat zijn. Gouden bergen over het midden van D66 nu dus. En na de verkiezingen wordt de kiezer weer teleurgesteld, ook na deze verkiezingen kereltje Pechthold. (en dat geldt overigens voor alle partijen)

Pieter Bas | 25-08-12 | 17:02

@pius | 25-08-12 | 16:50
.
Hahaha, leuk. Trouwens, de meeste politici lijken wel LPs waar de naald in een groef blijft hangen; hoor nu Peggold neuzelen over langer doorwerken. Dat moet ie dan maar eens gaan vertellen aan al die 50-plussers die wanhopig aan een andere baan proberen te komen...

Brou Is Back | 25-08-12 | 16:59

@Desmoulins | 25-08-12 | 16:49

Ik weet helemaal niets behalve dan dat ik een zoekmachine vol met intelligente en eloquente tegels heb over dit onderwerp.

Dit terwijl jij maar een beetje loopt te zeiken volgens de gangbare dieren-waar-wol-van-gemaakt-word-en-die-met-zijn-allen-bij-elkaar-grazen-retoriek. Nu we het toch over gemeenplaatsen hebben.

Verder ageer ik vooral graag en veel tegen stompzinnigheid, een karaktertrek die helaas onder de gemiddelde PVV-stemmer wat vaker voorkomt dan gemiddeld.

Dat is iets wat je mij niet kan verwijten natuurlijk.

pius | 25-08-12 | 16:57

@denoorman | 25-08-12 | 16:53
Vlak voor de verkiezingen klinkt Rutte altijd wel overtuigend, daarna heb je er weinig meer aan.
VVD heeft voor mij afgedaan.

Slipsnifter | 25-08-12 | 16:56

pius | 25-08-12 | 16:49 |

Is dat moreel verwerpelijker als wat de Kunduz coalitie nu met droge ogen stelt? U meet met twee maten. Het is ronduit grappig dat u de de PVV'ers, ja bijna een etniciteit, rancuneus noemt...
Net zoals racisme en populisme tegenwoordig een one-way street is. U heeft zoveel boter op het hoofd.

Desmoulins | 25-08-12 | 16:54

Schitterende speech van Mark Rutte, intelligent, to the point, daar kan kereltje niet aan tippen. Toch maar weer VVD denk ik...

denoorman | 25-08-12 | 16:53

@M@verick | 25-08-12 | 16:45
.
Ik weet dat een stem op de LP verloren kan zijn, maar dat is dan jammer. Als dit land naar de knoppen gaat, dan moet dat maar. Een politieke crisis kan louterend werken, zo af en toe.
.
En zeik niet over mijn Zwitsal-status; ik reaguur hier al veel langer dan jij, maar dat was mijn alter ego... Ruzietje met een Joris van dienst over zelotisch jorisgedrag dat die Joris natuurlijk won, maar dat is lang, lang geleden.

Brou Is Back | 25-08-12 | 16:53

@Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56
Neuh, als je van Nederland houdt ga je juist niet op de VVD stemmen. Dan krijgen we FCKunduz. Nog meer EU, nog meer miljarden naar Zuid-Europese lidstaten, politieke en financiële macht naar Europa. Nog meer geld naar ontwikkelingssamenwerking, nog meer lastenverzwaringen, Nog meer Islam en grenzen wagenwijd open.

Dat geldt overigens ook voor de SP.

Dus de enige partijen waar je nog op kunt stemmen zijn Dierenpoes, de SGP en de PVV. (tegen het ESM en overige plannen van de EU)

Dat de PVV niet mee gaat regeren i.v.m. een cordon sanitair geeft niet. Als oppositiepartij kan zij ook macht uitoefenen. Dus de PVV moet juist heel groot worden. (luis in pels van de gevestigde orde)

Indien FCKunduz onvoldoende zetels zou halen, (Groenlinks en CDA staan er slecht voor in de peilingen)
moet de VVD wel samen gaan met de SP, tenminste, als de laatste de grootste partij gaat worden en de VVD mee wil gaan regeren. Anders krijg je een kabinet op links, met SP, PvdA, Groenlinks, de CU en het CDA.

Beter is om niet te gaan stemmen als je het niet meer weet. Je stemt toch niet alleen op het programma van je eigen partij. De rest krijg je er ook bij.

Ik verwacht dan ook geen hoge opkomst, eerlijk gezegd.

La Vie En Rose | 25-08-12 | 16:51

@Brou Is Back | 25-08-12 | 16:38

DE LP? Is dat de opvolger van de CD?

pius | 25-08-12 | 16:50

pius | 25-08-12 | 16:21 |

Steek jezelf maar wat veren in je reet, kun je wel aan jou overlaten, waarde pius. U lijkt wel een Duitser die altijd alles thuis heeft liggen. U komt bij mij namelijk op geen enkele wijze over als iemand die de essentie van deze Europese politieke crisis weet te raken. Beetje blind en dommig tegen de PVV aan trappen, hoe origineel zeg! En verder gemeenplaatsen en nog steeds geloven in de maakbare samenleving maar dan op Europees niveau. Wie wweet was ik hier al actief voordat ik virtueel geboren werd... Dacht u soms dat ik pas 8 maanden deze legitieme roof en andere leugens verscholen onder een dun laagje 'fatsoen', tracht te duiden? Jij weet beter.

Desmoulins | 25-08-12 | 16:49

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 16:36

Er is geen pakket mogelijk dat iedereen tevreden stelt. Wilders wou gewoon geen concessie doen uit angst voor groot verkiezingsverlies.

En vervolgens gaan lopen janken over een door tijdsdruk in elkaar gemorreld akkoord van andere partijen.

Ik vind dat clever. Maar moreel is het zo mogelijk nog verwerpelijker als de machinaties van de mainstream-partijen. En met die mores zou Wilders toch afrekenen volgens eigen zeggen.

Wilders is de opperpriester van de facade maar zijn aanhang is zo rancuneus dat ze allemaal onmiddellijk homoseksueel zouden worden als Wilders zou beweren dat hierdoor de linksmens en de multicul zou verdwijnen.

Hij is de Grote boze wolf in het sprookjesbos.


pius | 25-08-12 | 16:49

@Freedom4 Ever | 25-08-12 | 16:38 |
.
Ben het met je eens dat deSP een catastrofe is voor het land, maar de VVD is niet veel beter. Waaruit maak je op dat ik op de PVV zou stemmen? Dat doe ik namelijk niet, want Wilders is ook een flapdrol die er niets van bakt en vaker nog linkser dan Roemer!
.
Lees dit eens, als alternatief voor de VVD:
.
Www.libertarischepartij.nl
.

Brou Is Back | 25-08-12 | 16:46

Brou Is Back | 25-08-12 | 16:38 |
Stem op de LP = verloren stem. Gaat naar de restzetels en komt waarschijnlijk terecht bij PvdA of SP. *De Groot.., pleedoorspoelgeluiden!*. Gefeliciteerd met deze keuze Zwitsal!

M@verick | 25-08-12 | 16:45

M@verick | 25-08-12 | 16:28 |

Altijd blijven lachen, ook als de situatie allesbehalve om te lachen is...
Wat een argument weer.

Desmoulins | 25-08-12 | 16:43

@pius | 25-08-12 | 16:26
.
Wie of wat dwong ze, en waarmee? De maffia soms?
.
Nee, volgens mij hadden ze geen enkele reden om het Kontneuk-akkoord te tekenen.
.
Read my lips: no more taxes! En zolang dat wel gebeurt stem ik op de LP!

Brou Is Back | 25-08-12 | 16:38

@ pius | 25-08-12 | 16:23

Omdat deze partij geen enkele rol van betekenis gaat spelen bij de coalitie onderhandelingen.

Het gaat bij de aanstaande verkiezingen in beginsel slechts om 3 partijen: PVV, VVD, SP.

De andere partijen gaan pas een rol van betekenis spelen NA de verkiezingen als er een coalitie getracht gesmeed te worden.

roverheid | 25-08-12 | 16:38

@Brou Is Back | 25-08-12 | 16:22
Moeilijk hé, beetje langer dan je neus denken?! heb je goed gelezen wat ik schreef?! met andere woorden, ook als je helemaal niet in de VVD gelooft, maar toch zich zorgen maakt over het feit dat de SP aan de macht komt(lees nogmaals hierboven een voorbeeld van hen rampzalige plannen voor Nederland), dan kan je door op de VVD te stemmen, de VVD grootste partij te maken, en zo heb je dan Nederland gered van de ondergang, want dan komt de SP niet aan de macht, snapt u het?! hopelijk wel.

Nogmaals, PVV stemmen is echt waardeloos, je stem is dan verloren, want geen enkel partij wilt nog met de PVV samenwerken, dit is een feit, blijven dromen is geen oplossing, laat dan tenminste de SP niet aan de macht komen, en dat kan je doen door op de VVD te stemmen, zodat de VVD groter dan de SP wordt.

Graag even slim nadenken dan snap je wat ik hiermee bedoel, en graag zonder emotie en onderbuikgevoel, gebruik vooral je bovenkamer goed, denk rustig na, en stem verstandig, SP laat je niet aan de macht komen? dan moet je vooral VVD stemmen, want dan wordt de VVD de grootste partij, en zo heb je Nederland gered van de rampzalige plannen van de SP. Even nadenken, succes.

Freedom4 Ever | 25-08-12 | 16:38

@CortezTheKiller | 25-08-12 | 16:26 |
Worden bij BNR wekelijks aangekondigd als hét(?)trendwatchersduo van Nederland. Ben altijd razendbenieuwd hoeveel ze BNR daarvoor betalen. Ik hoor alleen iedere week twee überhypere ADHD-ers hypernerveus door elkaar heen kwetteren over dingen waar ze overduidelijk geen verstand van hebben.

M@verick | 25-08-12 | 16:37

@pius | 25-08-12 | 16:26

Met dank aan VVD en CDA, die Brussel hoger in het vaandel hadden staan dan de burger.

En zodra je een overheidsorgaan hoger in het vaandel heb staan dan de burger, speel je inderdaad toneel. Dan doe je net alsof je een volksvertegenwoordiger bent, maar ben je dat (stiekem) helemaal niet.

Ik ben heel blij, dat dat theaterstukje voortijdig werd onderbroken. Helaas ging dat theaterstukje zelfs zonder de steun van het publiek (een meerderheid van de Nederlanders was en is tegen dat akkoord) toch nog verder. Jammer was dat.

Ach ja, Nog maar een ruim maandje, en dan hebben we direct 1,56% koopkracht minder. Duur theaterstuk, hoor..

ZKH EénOog | 25-08-12 | 16:36

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 16:25
Het ergste is dat D66 en ook de andere partijen het 'volk' niet wil laten beslissen want 'we' weten niet wat goed voor ons is.Deze arrogantie zie je in alles terug.Niet roken niet drinken gordel om veilig veilig veilig.Ik word daar schijtziek van.Ik wil beslissen over mijn leven, en als daar bij hoort dat je wat minder te besteden hebt laat dat zo zijn.Maar we krijgen nu regels opgelegd uit "europa' man het lijkt wel de onzichtbare Angkar uit het boek Ikbuig mee met de wind van Denise Affonço.

miko | 25-08-12 | 16:36

bah Rutte en Pechtold allebei aanwezig op Bilderberg 2012. Ze zullen wel de opdracht van Bea hebben gekregen om de burger maximaal leeg te roven.

Kets22 | 25-08-12 | 16:35

@Brou Is Back | 25-08-12 | 16:22 |
"aan het gas"? U heeft prettige herinneringen aan soortgelijke afstraffingen eerder in de geschiedenis?

M@verick | 25-08-12 | 16:32

Rubbertje na het kontneukakkoord komt een beetje te laat...

M@rk | 25-08-12 | 16:31

@Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56
Op de laatste alinea na een prima uiteenzetting van de SP standpunten en een zeer goede motivering waarom vooral niet op de SP te stemmen. Tot zover geheel met u eens. Als u nou ook nog de VVD voor PVV vervangt dan wordt het helemaal een intelligent stuk. De VVD heeft ons allen verraden m.b.t. Europa en ook Kunduz. Net als alle andere partijen behalve de PVV. Deze verkiezing is er maar één punt werkelijk belangrijk: zo snel mogelijk uit Europa. Dan blijft er maar één optie over: PVV

doenormaal! | 25-08-12 | 16:31

@CoffeePatch | 25-08-12 | 16:14
scherpe blik van Keesje, zoals altijd ouwe krakert.

miko | 25-08-12 | 16:30

Ook om te lachen eerder vanmiddag: de speech van dominee Gremdaat (Paul Haenen) op het D66-congres. Live bij politiek24. Vergelijk dat met het zure, haatvolle, vijandige gewauwel bij de PVV van gisteravond. Jammer dat Arrogander Peggold even daarna weer een niet te verteren zeurverhaal hield...

M@verick | 25-08-12 | 16:28

Lieke en Richard Lamb het trendwatchers-duo uit wassenaar.....-1000

CortezTheKiller | 25-08-12 | 16:26

@Brou Is Back | 25-08-12 | 16:22

En waarom werd de VVD precies gedwongen om dat akkoord binnen een kleine week te bedenken samen met andere partijen.

Omdat er een theatervoorstelling werd afgebroken.

pius | 25-08-12 | 16:26

@1oog | 25-08-12 | 14:25

En dan kom je weer bij een punt dat niet uniek is voor Wilders/PVV: Geen enkele politicus vertrouwt de kiezer!

Op de congressen kun je stemmen, maar het laatste woord blijft bij de partijleiding.

En het mooiste voorbeeld: Uitgerekend D66, de vernieuwings- en referendumpartij, wil geen referenda houden over bijzonder verstrekkende besluitvorming, en dat met name over EU-beslissingen (waar PVV dit wel voorstelde, of het uit eigenbelang was of niet staat daar totaal buiten).

Hoeveel wantrouwen in de kiezer wil je nog meer tentoonspreiden dan dat?

Daarbij is de hoofdmotivatie om GEEN instemming te mogen hebben in de PVV triest genoeg gebaseerd op waarheidsgetrouwe voorbeelden hoe het de LPF is verlopen met PvdA infiltranten als een Bomhoff, met belletjes aan de vergadertafel en dat soort kinderachtig geneuzel. Dus dat wantrouwen (niet in de kiezer, maar in de partij'leden') is sneu genoeg niet eens ongegrond en onrealistisch (zie ook de rancuneuze opstappers: wat zouden zij van de PVV gemaakt hebben, hadden ze wel inspraak gehad?).

Welkom in Nederland kleuterland. Waar jij als drammertje met het 1-manskritiekpunt overigens feilloos tussen past.

ZKH EénOog | 25-08-12 | 16:25

@roverheid | 25-08-12 | 16:12

En waarom is dat dan?

pius | 25-08-12 | 16:23

Nogmaals, opmerkelijk hoe velen denken dat een individuele stembusgang hun leven ten goede zal gaan keren.

Doet denken aan de brave Hendrikken die op zondagochtend vooraan in de kerk hun plekje in het hiernamaals menen veilig te stellen.

Bakito | 25-08-12 | 16:23

@Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56
.
Is u wel helemaal lekker in de bovenkamer? Hoezo, de VVD gaat ons redden; wie stemde er kortgeleden in met het Kontneuk-akkoord waardoor we straks nog zwaarder worden geplukt?
.
Nee, de VVD kan wat mij betreft voorgoed aan het spreekwoordelijke gas; op die verradersclub stem ik nooit meer!

Brou Is Back | 25-08-12 | 16:22

Zojuist inspirerende Obama-style speech van Rutte. Zonder voorlezen, zonder briefjes, zonder hulpmiddelen. Optimistisch, positief en zonder Greet ook maar één keer te noemen. In alle opzichten 100% OK. Bravo!

Jammer dat het klapvee op de achtergrond op het podium aanvankelijk nogal chagrijnig keek en iedere keer nét even te laat het applaus inzette. Kwam gaandeweg Rutte's speech gelukkig vanzelf goed. BTW, wie was dat mokkel in dat heerlijke strakke rode jurkje (voor de kijkers) links naast Stef Blok? Niet Hennis, want die zat rechts... Tell me, I'd like to know my VVD babes!

M@verick | 25-08-12 | 16:22

@Desmoulins | 25-08-12 | 16:09

Ik had het hier ver voor jij heir virtueel geboren bent al over de oorzaken van de crisis. Ik heb geen zin dat weer uit de doeken te moeten doen. De zoekmachine is all yours zou ik zeggen.

En natuurlijk treffen de structureel regerende partijen blaam door de decennia heen. Met de grootkapitaalhoertjes en bankenpijpers van de VVD voorop.

Het feit dat die na de kredietcrisis niet weggevaagd zijn is het ultieme bewijs van de tijdloze stompzinnigheid van de kiezer.

Mijzelf incluis overigens. Maar gelukkig kan het altijd nog dommer.

Je kunt ook nog PVV stemmen namelijk.

pius | 25-08-12 | 16:21

Democratie en D66. Mag je dan zelf je kampbeul uitkiezen als je in een strafkamp voor anti-Europese gedachten?

dlseth_ | 25-08-12 | 16:18

CoffeePatch | 25-08-12 | 16:14 |

Veelzeggend.

Desmoulins | 25-08-12 | 16:17

We leven in het tijdperk van de Inverse VOC-mentaliteit: de bevolking in eigen land wordt leeggeroofd en geplunderd, en de opbrengsten worden in het buitenland verdeeld.
.
De overheid faalt op alle fronten en de burger mag de rekening betalen; dat noemt de (r)overheid bezuinigen! Briljant! Dat ga ik ook eens proberen: eerst steek ik me flink in de schulden (vette Porsches, dure reizen en lekkere wijven) en dan ga ik naar m'n baas en zeg: "Baas, we moeten bezuinigen; kan je m'n salaris even verdubbelen?". Vervolgens vul ik op m'n aangifte volgend jaar de helft van m'n inkomsten in, want ja, "we" moeten bezuinigen dus dan moet ook de Belastingdienst daar aan mee doen, toch?
.
Moet lukken; in Den Haag komen ze er tenslotte ook mee weg!

Brou Is Back | 25-08-12 | 16:16

@ pius | 25-08-12 | 16:10

kun je net zo goed thuis blijven.

roverheid | 25-08-12 | 16:12

Ik heb vorige keer VVD gestemd maar heb daar zoveel spijt van dat ik nu eigenlijk op de SP zou moeten stemmen voor de balans.

Helaas heb ik gezworen op de piratenpartij te stemmen dus die gaan het worden.

pius | 25-08-12 | 16:10

pius | 25-08-12 | 16:04 |

Zij zijn immers verantwoordelijk voor de crisis, toch? Dat de oppositie met name de waanzinnige plannen van VVD en CDA prima vond, na vele stemmingen, zal u wel weer ontgaan zijn. Van een crisis was immers geen sprake toen het gedoogkabinet aan de macht kwam... toch?

Desmoulins | 25-08-12 | 16:09

@Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56
Het verschil tussen uw plempsels en die van Feynman zit 'm in de zinnigheid van de inhoud.
In uw geval gaat het om betekenisloze letterdiarree die ook nog eens te lang duurt.

FreeElectron | 25-08-12 | 16:07

Tot nu toe hebben alleen Wilders, Rutte en Verhagen er aantoonbaar een potje van gemaakt en verdienen de SP en de anderen (op Groenlinks na) een faire kans net zoals de PVV-kiezers dat vorige keer terecht opeisten.

Dus nog even een jaartje of twee wachten met zeiken gaarne.

pius | 25-08-12 | 16:04

@Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56
stem vvd en je krijgt er gl, d66, pvda en cda gratis bij.

cumshaft | 25-08-12 | 16:02

Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56

Ben jij wel helemaal lekker?
Vorige verkiezingen vergeten? Ergens onder een steen gelegen gedurende het VVD, fop-liberale, beleid gedurende de Eurocrisis? U bent dus voor een uitverkoop van ons land, herverdeling welvaart, einde van de natiestaat... Maar wel met een glimlach, dat dan weer wel.

Desmoulins | 25-08-12 | 16:02

Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56 | + 0
Hahahaha, da's een goeie.
Leuk !
Of was het geen grap ?

Kamervraag | 25-08-12 | 16:01

Mooie woorden Mark, net als in 2010, nu de daden nog ...

canardo | 25-08-12 | 16:00

Deze dagen doe ik wat olijfolie in m'n oren, zodat het geleuter van politici dat van alle kanten op je afkomt, soepeltjes het ene oor in, en het andere weer uitgaat. Ik ben het gelieg, gedraai en overig hypocriet geleuter zo zat dat ik gewoonweg niet meer luister. En al zeker niet naar D66 of VVD; vooral die laatsten hebben het goed verbruid met hun Kontneuk-bukactie.
.
De overheid en de politiek is een opportunistisch, uiterst kwaadaardig en parasitair kankergezwel dat zich diep in de maatschappij heeft uitgezaaid; en niemand doet er iets aan, omdat de meerderheid van dit stomme volk nog steeds in de waan verkeert dat de overheid het goede met ze voor heeft.
.
Kortom, het maakt geen reedt uit waar we op stemmen; hetzelfde, incompetente en slappe zooitj blijft de boel verprutsen. Blanco stemmen als protest helpt ook niet, want dit wordt nooit ergens getoond. Daarom vergooi ik mijn stem aan de Libertarische Partij, want die streeft naar het reduceren van de tumor tot een niveau dat het geen kwaad meer kan. Gaat natuurlijk nooit lukken, maar ja, niet stemmen is helemaal geen optie....

Brou Is Back | 25-08-12 | 15:59

Mensen, een stem op de PVV is echt een verloren stem, want geen enkel partij dat nog met de PVV samen wilt werken, terwijl de SP steeds groter wordt, en dat moeten we mensen allen niet willen, SP aan de macht is rampzalig voor Nederland, denk vooral aan de volgende standpunten van de SP.

SP: De Wet kraken en leegstand wordt herzien en aangepast. (lees: legalisering kraken)

SP: De Nederlands-Israëlische betrekkingen worden niet geïntensiveerd, zolang Israël doorgaat met het schenden van het internationale recht.

SP: Nederland zal de onafhankelijke Palestijnse staat dan ook erkennen en zich hard maken voor zijn VN-lidmaatschap.

SP: We werken aan een kleinere krijgsmacht. Deelnemen aan militaire missies in buitenland wordt beperkt tot die missies op verzoek van VN (SP maakt ons leger nog kleiner in deze onzekere tijden, zeer onverstandig)

SP: De gezinsherenigingsprocedure voor vluchtelingen wordt versoepeld.

SP: Wie buiten zijn schuld land niet kan verlaten krijgt tijdelijke verbl. vergunning. De strafbaar. van illegaal verblijf schaffen we af.

SP: Inburgering is kosteloos indien afspraken nagekomen; geen inburgeringsexamen in het buitenland voor huwelijks- en gezinsmigratie.

SP: Mensen boven de 55 jaar mogen wel maar hoeven niet mee te doen aan de inburgering.

SP: SP gaat veel meer in te zetten op gemengde buurten en gemengde scholen.

SP: Een budget voor ontwikkelingssamenwerking van 0,8 procent van het bruto nationaal product.

SP: Met andere EU lidstaten wordt plan gemaakt waarbij Noord- Europa de economie gaat stimuleren om de Europese economie op gang te brengen (dus Zuid-Europa mag permanent lekker uitslapen en gratis geld vangen)

SP: ECB beter direct de economie laten stimuleren door overheidsobligaties van alle eurolanden op te laten kopen.

En nog veel meer onzinnige rampzalige standpunten van de SP.....

Dus mensen let op, nogmaals op PVV stemmen is echt een verloren stem, en als de SP groter dan de VVD wordt, dan heb je als PVV stemmer nog veel meer verloren, dus laat ons allemaal massaal op de VVD stemmen, de VVD moeten we de grootste partij maken zodat we vooral de SP nooit aan de macht laten komen, want SP aan de macht gaat Nederland dan nog sneller naar de afgrond. Wees slim en gebruik je stem verstandig, VVD is de beste partij om Nederland van de afgrond te redden, als u vooral van Nederland houdt, dan is dit uw kans te bewijzen, stem VVD.

Freedom4 Ever | 25-08-12 | 15:56

Koefnoen.
Prachtig toneelspelletje over onze rug.

Kamervraag | 25-08-12 | 15:55

VVD vervalt in herhalingen

Kamervraag | 25-08-12 | 15:53

Daar is ie dan; onze eurofiele demagoog

Hufter | 25-08-12 | 15:51

David Cameron endorses Mark Rutte

canardo | 25-08-12 | 15:50

dit land kan nog niet eens binnen 6 weken verkiezingen organiseren nadat een kabinet is gevallen - het gaat nooit wat worden met nederland.

ganzo | 25-08-12 | 15:50

@miko | 25-08-12 | 15:32
Waarom alleen bij Hoek van Holland?
Ik zou zeggen bij alle grenzen.

La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:46

de heer Pechtold is in 1985 begonnen met een studie rechten ( sic ) die hij na 1 jaar opgaf.Vervolgens heeft hij van 1986 tot en met met 1996 kunstgeschiedenis ( 17e schilderskunst met name ) aan de Leidse Universiteit gestudeerd. Kortom 5 jaar langer dan toen voor een doctoraal studie aan de UL gold. Als gebaar van ethisch denken en handelen jegens de belastingbetaler zou het de heer Pechtold sieren alsnog 5 x € 3000,- langstudeerboete over te maken aan Ib Groningen en aldus aan de samenleving waaraan hij zijn doctoraal KG heeft te danken na 11 jaar studie.

Jan Boule | 25-08-12 | 15:46

Gremdaat:
"Helder kabinet Pechtold"en de Bilderberg verklaringen dan? waar blijven die?

Sjeng de helle | 25-08-12 | 15:41

Nou, is wel duidelijk, de kiezer is achterlijk en d66 heeft altijd gelijk. Aldus Gremdaat.

canardo | 25-08-12 | 15:38

D66 heeft een zwaar minderwaardigheidscomplex over hun zetelaantal als je het mij vraagt.
Er staat wel honderd keer groei in hun verkiezingsprogramma.

deraderendraaien | 25-08-12 | 15:36

@Watapatja | 25-08-12 | 15:18
HEar,hear !

Uw Verzekeringsadvis | 25-08-12 | 15:36

Hebben ze peggol toch maar ingeruild voor iemand met een wat intelligentere uitstraling? *nu naar congres kijkt*

Hufter | 25-08-12 | 15:35

miko | 25-08-12 | 15:30 | + 1 -
Precies! kan alleen maar met + reageren.

Sjeng de helle | 25-08-12 | 15:33

@La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:26
Ik stel voor om de meeste politici aan de grens te zetten.Bij de hoek van Holland dat is op de grens met Engeland.
Good riddance.

miko | 25-08-12 | 15:32

Kom op Gremdaat, vvd en d66 zijn twee handen op een buik ...

canardo | 25-08-12 | 15:32

Waar is eigenlijk Peter Verhaar. Komt hij ooit nog terug?

Kaas de Vies | 25-08-12 | 15:30

@Sjeng de helle | 25-08-12 | 15:22
Ach het verraad van poncke staat in geen verhouding wat de politiek ons nu aandoet.En dan nog de mensen die de jonge soldaten naar Indonesië stuurde zijn het meest schuldig aan hun dood.En wie waren dat?

miko | 25-08-12 | 15:30

@Bakito | 25-08-12 | 15:16
Mee eensch, maar die zeikerTs kennen zelfs het woord 'erudiet' niet. ;-)

La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:28

Sjeng de helle | 25-08-12 | 15:22 | + 2 -
Sukke,l Sorgdrager was Justitie
werd nadien beloons voor haar verdiensten met een leuke plaats in het EU parlement.

Sjeng de helle | 25-08-12 | 15:27

Wilders: "Het trieste hoogtepunt was geloof ik een foto van de leider van D66 in een roze kniebroek. Als we die foto aan de grens hangen, hebben we de immigratiestop al binnen."

LOL! hier die foto van Arrogander.

www.telegraaf.nl/binnenland/12830330/_...

Jaja, als we een foto van Greet bij de grens hangen heeft dat hetzelfde effect.

*jijbakkers voor is*

La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:26

@Ing. eslapen | 25-08-12 | 15:13
inf

miko | 25-08-12 | 15:22

Wat hebben die D66 figuren een "Gigantische" kwalitieit aan bestuurders geleverd:
Borst( Gezondheidszorg), Zeevalking( Justitie) Sorgdrager( Defensie) en niet te vergeten v. Mierlo ( Defensie) dat was pas fijn voor Poncke Princen.
nl.wikipedia.org/wiki/Poncke_Princen
Niet dus! alleen de herinnering al.

Sjeng de helle | 25-08-12 | 15:22

D66 is toch wel het meest zoutloze stelletje oppportunisten in de NL politiek. En dat is voorwaar een prestatie.

canardo | 25-08-12 | 15:22

@Garret Weldon | 25-08-12 | 15:09
Ik denk dat je er niet ver naast zit.Markje mag dan weer een tijdje premier zijn en de twee klassieke middenpartijen kunnen weer een tijdje baantjes schuiven en D66 is dan weer de aanvulling die ze in andere kabinetten waren. zetelvulling en niks in te brengen.

miko | 25-08-12 | 15:21

De tijd van campagne voeren is weer aangebroken. De tijd waarin de goed verstaander bevestigd krijgt dat geen van de politieke partijen oplossingen. Bezuinigen betekent meer geld van de burger. De economie stimuleren betekent niet werkenden nog harder stimuleren om een baan te vinden, banen die er niet zijn! Integendeel, de werkloosheid zal nog verder oplopen. Voor sommige reaguurders zou het overigens goed zijn een keer bij de groep te horen die tegen hun wil hun baan verliezen, waardoor ze deel gaan uitmaken van de meest gestigmatiseerde groep van Nl, de niet werkenden. Uiteraard hebben we een groep (ca 200.000) structureel niet werkenden, mensen die ook echt niet willen, het gros zit echter tegen wil en dank thuis.

Politici die krijsen over de ondernemer. De definitie van een ondernemer kennen ze echter niet. Een echte ondernemer in Nl drijft voor eigen risico zijn toko en wordt dagelijks geconfronteerd met vele vooroordelen, bijv. over zijn riante inkomen. De gemiddelde ondernemer verdient amper modaal met dubbele werkweken en voert een eeuwige strijd tegen de bureaucratie die hem volledig uitkleed. Onze politici vinden dat mensen die een beursgenoteerd bedrijf leiden (of een zorginstelling, school etc) ondernemers zijn. Nee dus, dit zijn slechts riant betaalde loonslaven die zich profileren als ondernemer. Bij deze mensen zou je overigens wel de positieve eigenschap ondernemendheid verwachten. Jammer genoeg ontbreekt dit meestal, waar het bedrijf de nadelen van ondervind.

Na alle verkiezingsprogramma's te hebben doorgenomen kom ik dan ook wederom tot de conclusie dat men in Den Haag geen oplossingen heeft voor de werkelijke problemen. Niemand creeert werkgelegenheid, niemand reorganiseert onze overheid waar beleidsmakers (lees betaalde niet werkenden) de dienst uitmaken. Een concreet voorbeeld: 1 bijstandsgerechtigde kost het 7-voudige (bron: begroting ministerie van SoZaWe).

Wat moet je dan in vredesnaam nog stemmen op de 12e. Wel, ik stem blanco. M.i. de enige echte proteststem die er is. Blanco, omdat mijn stem dan niet naar de kiesdeler gaat.

Helpt dit. Ik weet het niet, stiekem droom ik van 6 miljoen blanco stemmen, immers het signaal dat we het totale circus zat zijn.

N.B. Enige jaren geleden heeft meer dan 50% van de kiezers in de gemeente Delfzijl blanco gestemd. De zittende arrogantie formeerde een nieuwe gemeenteraad op basis van de rest van de stemmen.

Einconclusie: Wat we ook stemmen, we worden genaaid waar we bij staan. Maar ja, revolutie is zo 1600.

Watapatja | 25-08-12 | 15:18

La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:11 |
Aan de andere kant, het is een socialistische opvatting c.q. misverstand dat "langdradigheid" synoniem is aan "eruditie". ;)

Bakito | 25-08-12 | 15:16

cumshaft | 25-08-12 | 15:05 |

Weer een beetje van hetzelfde dus...
Nul transparantie betreft leveringen aan de coffeeshop en dus ook geen accijnzen voor de overheid.
Ik dacht juist dat dit plan daar wel voor zou pleiten.

Desmoulins | 25-08-12 | 15:13

@Feynman | 25-08-12 | 14:49
Niks aantrekken van die types die immer zeiken over dat een topic dan wel reaguursel te lang is.

Dat zegt alles over hun intelligentie.
*Iets met dom en achterwerk van een varken mompelen doet*

La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:11

@Kaas de Vies | 25-08-12 | 15:05
Ik denk het wel, kan-ie parttime gaan werken. ;-)

FreeElectron | 25-08-12 | 15:11

Na de verkiezingen gaan VVD en D66 samen met PVDA en CDA een kabinet vormen. Een stem op Rutte is een stem op Samsom en Pechtold. En op die vreselijke Buma.

Garret Weldon | 25-08-12 | 15:09

@Kaas de Vies | 25-08-12 | 15:05
Als pa catfight om de haverklap terug mag komen dan jij ook.

miko | 25-08-12 | 15:09

@M@verick | 25-08-12 | 14:29
Stemt u maar gerust D66. Met Pechtold vooruit. Nu.

Da's mooi kort, niet? Helder, ook.

FreeElectron | 25-08-12 | 15:09

Progressief? Alle partijen gaan uit van 99% handhaving van de gevestigde orde.

De verkiezingen zijn er om te bepalen welk specifiek old-boys-network na 12/9 elkaar baantjes mag toeschuiven.

Bakito | 25-08-12 | 15:09

Begrijp gewoon niet dat Poltieke clubs zich democratie in hun naam hebben staan achter een EU bestuur aanlopen die niet gekozen zijn.
Van Rampuy is niet gekozen, Barroso niet gekozen, Malmström niet gekozen etc. allemaal benoemd.
De enige verklaring voor dit gedoe is dat ze niet zoveel met democratie ophebben.

Sjeng de helle | 25-08-12 | 15:07

Hangbar | 25-08-12 | 14:51 | + -2 -

Pechtold wil gewoon meedoen al moet hij daarvoor naakt door de kalverstraat lopen met een VVD vlag in zijn reet.

Eurotokkie | 25-08-12 | 15:06

@Desmoulins | 25-08-12 | 15:02
drugplan van d66 lijkt alleen persoonlijk bezit te legaliseren, zoals dat in portugal al het geval is.

cumshaft | 25-08-12 | 15:05

@La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:03
Ow vergeten. En ze zijn tegen de EU in haar huidige vorm en dus ook tegen afdragen van onze politieke en financiële soevereiniteit aan Brussel.

La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:05

@miko | 25-08-12 | 15:01 | + 0 -
Denk niet dat Joris dat zal waarderen.

Kaas de Vies | 25-08-12 | 15:05

@Kaas de Vies | 25-08-12
Progressief naar de kleaute, dat dan weer wel.

Slipsnifter | 25-08-12 | 15:05

Wilde stemgek, nee (opnieuw) stem-gok-uitslag.

Coalitie van SP, Dieren- en Piratenpartij, met gedoogsteun van VVD en PVV.
De rest in de oppositie.
GL en D'66 samen voorop, over elkaar heen buitelend met 'ja-maars'.
Religieuze partijen bidden stief door op een nieuwe val kabinet...

Snapt u het nog?
Nee, ik dus ook niet.

Kudtkip | 25-08-12 | 15:04

Hufter | 25-08-12 | 15:03 |Dank voor deze eer.

1oog | 25-08-12 | 15:04

Olief | 25-08-12 | 14:52 |

Ik nog nooit zo makkelijk. No. 3 PVV.

Desmoulins | 25-08-12 | 15:03

Ons land heeft 13 miljoen stemgerechtigden. Een individuele stem is statistisch gezien verwaarloosbaar, in ieder geval nooit van doorslaggevend belang.

En dat in een coalitiesysteem waar verkiezingsbeloftes schaamteloos en aan de lopende band worden gebroken.

Leve de illusie!

Bakito | 25-08-12 | 15:03

Ik hoop met heel mijn hart dat de partij van Arrogander van Rompuy Verhofstadt met zijn: 'Europa gaat een stralende toekomst tegemoet' op 12/9 een geweldige optater van de kiezer krijgt. D66 heeft in haar veel te lange bestaan, nog nooit iets voor elkaar gekregen. Weg met die partij van gebakken lucht en Europese vergezichten.

Ik citeer nog even van der Staaij die tijdens een debat over de EU zo treffend zei: 'Uit uw betoog maak ik op dat u het verschil niet weet tussen een vergezicht en een luchtkasteel.'

En de VVD?
Ik kom uit een VVD-nest. Er gaat niemand meer op de VVD stemmen i.v.m. het Kunduzakkoord. Lastenverzwaringen i.p.v. bezuinigen en echt snijden in de overheid.
Én ze zijn tegen alweer bezuinigen op de zorg voor ouderen en chronisch zieken. En tegen grootgraaiers.
Jaja, sociaal zijn is niet alleen voorbehouden aan die linkse horde die denkt dat zij daar het alleenrecht op hebben.

La Vie En Rose | 25-08-12 | 15:03

@1oog | 25-08-12 | de godganse dag|
U heeft de Widersritus wel heel zwaar te pakken he?
Ik stel in het algemeen geen genoegen in zieken maar voor u maak ik een uitzondering...

Hufter | 25-08-12 | 15:03

Hangbar | 25-08-12 | 14:51 |

Dat drugsplan, wat overigens door Brussel afgeschoten zal worden en dat weet D'66 goed, weegt voor mij niet op tegen de plannen voor een Politieke Unie.

Desmoulins | 25-08-12 | 15:02

@Kaas de Vies | 25-08-12 | 14:34
Als jij belooft al je reaguursels van een dag in een post te proppen. Deal?

miko | 25-08-12 | 15:01

Feynman | 25-08-12 | 14:49 |

Ik moet het slechts met de helft doen, zag ik net.
Ga vooral zo door. Lengte is hier pas relevant
voorbij de 500 woorden, en uw stukjes zijn simpelweg nodig hier.

Desmoulins | 25-08-12 | 15:00

@Hangbar | 25-08-12 | 14:51 |

D66 heeft al haar grondwaarden verraden. Steun verlenen aan het antidemocratisch construct Europese Unie is niet progressief. De Europese Unie bombardeert het hele continent terug naar de donkere tijden van voor de verlichting waar een arbitrair benoemde elite geknechte volkeren ment voor eigen gewin en belang. D66 is het symbool voor de gecorrumpteerde staat van de Nederlandse en Europese democratie. Woord en daad staan diametraal tegenover elkaar!

Parel van het Zuiden | 25-08-12 | 14:58

@Hangbar | 25-08-12 | 14:51 | + -1 -
Wat heeft d66 met progressief te maken.

Weet je definitie wel. Dat gelul over progressief. D66 is niet progressief.

Kaas de Vies | 25-08-12 | 14:57

Nou nou, jullie nemen mijn eerdere post veel te serieus merk ik... beetje jammer. Had toch wel verwacht dat jullie daar doorheen zouden prikken.

CornholioNL | 25-08-12 | 14:55

Arogander: "Met ons als Minister President, wat een must is want beter is er niet, wordt Narcisme beleid".

Sjeng de helle | 25-08-12 | 14:55

zo "het veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven" is begonnen.

met groeten van het "stemvee"

hunny | 25-08-12 | 14:54

@M@verick | 25-08-12 | 14:29
De ellende is met mensen en politiek dat een duidelijk stukje informatie niet meer tot zich genomen word. Een stuk tekst langer dan een a4 wordt terzijde geschoven.Liever leest men nietszeggende twitterberichten.

miko | 25-08-12 | 14:54

VVD is pro Europa die wil je dus niet meer hebben in een regering , die gaan dan gewoon door waar ze mee zijn gestopt namelijk meer geld naar Brussel en ook meer zeggenschap over Nederland naar Brussel.

Eurotokkie | 25-08-12 | 14:53

@drs.Nee | 25-08-12 | 14:49 | Die kroonjuwelen zijn even actueel als het lidmaatschap van Geert Wilders van de VVD..

1oog | 25-08-12 | 14:52

Prima stukkie van Rossum. Nog een kwootje voor het weekend: "The trouble with socialism is that eventually you run out of other people's money." (Margaret Thatcher, 1976)

John Doorzon | 25-08-12 | 14:52

Ik vond stemmen nog nooit zo moeilijk...

Olief | 25-08-12 | 14:52

Nou nou, want een anti D66 stemming alhier.
En GS was ooit progressief? Waar is het mis gegaan.
Oh wacht.
Het publiek is veranderd. En je voert het beest wat deze wil vreten.
Duidelijk.

Dat drugs plan is overigens een goede eerste stap naar een beter beleid. Misschien ook iets voor de somberen hier.

Hangbar | 25-08-12 | 14:51

@M@verick | 25-08-12 | 14:45
Als je de draad volgt, weet je dat Kaas om een samenvattig van drie woorden vraagt.

Feynman meldt:
We zijn door de VVD en D66 nu maanden geboycot, laten we nu hun twee weken boycotten. Op internet, op straat, op de radio, in de krant, op tv, maar vooral straks in het stemhokje.

Hence de samenvatting Geenstijl stijl

Ing. eslapen | 25-08-12 | 14:50

@18konijn | 25-08-12 | 14:19
Laten klappen.Gewoon door de zure appel heen bijten.Even geen liters cola voor de kinderen.wat langer dan een jaar doen met een nieuw electronisch gadget en ja, die winterjas kan nog wel een jaar langer mee.

miko | 25-08-12 | 14:50

M@verick | 25-08-12 | 14:41 | + -1 -
Zou je de mening "overbodig" willen onderbouwen?

Voorlopig vinden uw medereaguurders met een kudogemiddelde van 14 per tegel een beetje duiding, onderbouwing en analyse best prettig.

Een beetje in drie woorden het volledige decennia lange, incestueuze, verdorven, maffiose resultaat van jarenlange politieke inteelt wat moet doorgaan voor onze constitutionele monarchie of parlementaire democratie leidt alleen maar tot een ongefundeerde onwaardeerbare inhoudsloze reactie zoals "Fuck VVD D66"

De inhoudsloze media maakt het mogelijk voor politici om overal mee weg te komen.

Feynman | 25-08-12 | 14:49

Standpunt van zowel D66 als VVD: Uw geld kan voor ons niet op. En u kunt de kruimeltjes krijgen. U mag stemmen welke kruimeltjes u zou willen. Uw geld gaat naar de Europese Unie. Voor Europa, want dat is goed. Dat zijn we alvast voor u overeengekomen met PvdA, CDA, GroenLinks en ChristenUnie. Dan kunnen we na de verkiezingen snel van uw geld aan de slag.

Zoetwaterpanharing | 25-08-12 | 14:48

@joris gvd, wat is er de laatste dagen met de respons van jullie server aan de hand waardoor al die dubbele posts ontstaan?

M@verick | 25-08-12 | 14:48

@rechtvaardigerechter | 25-08-12 | 14:15
Dat zouden we moeten doen. We staan immers aan de rend van de afgrond dankzij deze klunzen.

miko | 25-08-12 | 14:48

Ing. eslapen | 25-08-12 | 14:34 |
Bravo, wat een indrukwekkende, inhoudelijke reactie! De GS-huisregels wel eens gelezen? Wonder dat je lompe gescheld niet is/wordt -weggejorist-.

M@verick | 25-08-12 | 14:46

Ing. eslapen | 25-08-12 | 14:34 |
Bravo, wat een indrukwekkende, inhoudelijke reactie! De GS-huisregels wel eens gelezen? Wonder dat je lompe gescheld niet is/wordt -weggejorist-.

M@verick | 25-08-12 | 14:45

@Kaas de Vies | 25-08-12 | 14:34 |
Stem Wilders, PVV

ProAsfalt | 25-08-12 | 14:45

CornholioNL | 25-08-12 | 14:34 | + -5 -
U wilt extra geld wat er niet is ? Stem SP.
---
Er is genoeg geld maar ja dat gaat nu allemaal naar Brussel.

Eurotokkie | 25-08-12 | 14:44

Ik stel voor dat Eurofiele partijen voorlopig het woord "democratie" niet meer in de mond nemen. Het is een gotspe dat een antidemocratisch construct als de Europese Unie überhaupt steun krijgt van mensen die zich democraat durven te noemen. VVD en D66 politici moeten zich doodschamen dat zij meehelpen met het slopen van de Nederlandse democratie. Van alle Eurofielen zijn zij misschien wel het meest beklagenswaardige smaldeel omdat zij opereren onder een valse vlag.
.
Burgers let op uw zaek, kijk de charlatans recht in het gezicht, en reken op democratische wijze met ze af!

Parel van het Zuiden | 25-08-12 | 14:43

Feynman | 25-08-12 | 14:33 |
Kijk, zie je wel. Je kunt het! Nog even oefenen en de alineaatjes overbodige tekstballast vliegen eraf als kilo's van een Weight Wat(st)cher.

M@verick | 25-08-12 | 14:41

CornholioNL | 25-08-12 | 14:34

Mocht er ooit een burgeroorlog komen is dat natuurlijk de schuld van de PVV...
Want het moet natuurlijk wel leuk en 'beschaafd' blijven.
De geschiedenis zal daar overigens anders over oordelen.
Het tijdperk van het fatalistische cultuurrelativisme zal de ware schuldigen niet over het hoofd zien.

Desmoulins | 25-08-12 | 14:39

@The Russian: Wat zouden we moeten stemmen om jou te helpen?

poepkop | 25-08-12 | 14:38

PVV, omdat er eindeloos veel arrogander pechtold is in de polletiek. Zelfs wanneer meneer geen stemmen zou krijgen, wat een utopie is.

Jan Passant mk2 | 25-08-12 | 14:37

Kaas de Vies | 25-08-12 | In het geval van D66 gewoon pertinent onwaar. Lees de kranten de afgelopen weken nog maar eens door.

1oog | 25-08-12 | 14:35

@Kaas de Vies | 25-08-12 | 14:34
Fuck VVD D66

Ing. eslapen | 25-08-12 | 14:34

U wilt anaal genomen worden door Europa ? Stem D66.
U wilt uw oma in haar stront laten rollen ? Stem VVD.
U wilt meer ruimte voor plofkipjes ? Stem G.L.
U wilt meer allochtonen in uw stad ? Stem PvdA.
U wilt extra geld wat er niet is ? Stem SP.
U wilt een burger oorlog ? Stem PVV.

... Tja, lastig die stemwijzers.

CornholioNL | 25-08-12 | 14:34

@Feynman | 25-08-12 | 14:33 | + 0 -
Heb je ook nog een samenvatting voor mij in 3 woorden?

Kaas de Vies | 25-08-12 | 14:34

M@verick | 25-08-12 | 14:29 | + 0 -
Je bent wat je leest, misschien is een aandachtsspanne van 140 tekens een nieuwe welvaartsziekte zoals overgewicht. Speciaal voor jou ook een abridged versie.

Tja VVD en D66 op de korrel nemen in een reactie. Er is geen eer aan te behalen. Het geeft me het gevoel alsof ik een peuter een vuistslag in het gezicht geef. De peuter heeft geen enkel idee waarom en ik eerlijk gezegd ook niet. Het heeft geen nut, niemand leert ervan en toch is het in dit geval hard nodig.

Deze twee politieke partijen hebben sinds de val van het kabinet nauwelijks laten horen wie ze zijn, wat ze hebben gedaan, wat ze hebben bereikt en dergelijke. Ze leggen totaal geen verantwoording af en zijn slechts bereikt in deze laatste twee weken heel hard te roepen dat ze fantastisch zijn.

We zijn door de VVD en D66 nu maanden geboycot, laten we nu hun twee weken boycotten. Op internet, op straat, op de radio, in de krant, op tv, maar vooral straks in het stemhokje.

Feynman | 25-08-12 | 14:33

M@verick | 25-08-12 | 14:29 |

Wat is lezen toch vies en vermoeiend...
Boeken bah!

Desmoulins | 25-08-12 | 14:32

18konijn | 25-08-12 | 14:19 |

Over 2 jaar zijn de gevolgen velen malen erger.
Is dat het waard, total destructie om maar angsvallig vast te houden aan een doorgeslagen elite experiment?
De Euro zal hoe dan ook vallen als we op deze wijze verder gaan, onvermijdelijk.

Desmoulins | 25-08-12 | 14:31

@1oog | 25-08-12 | 14:17
Invloed? Achter de rug om van D66-leden tekende Pechtold even snel in de wandelgangen, binnen 48 uur dat Kunduz-akkoord.

drs.Nee | 25-08-12 | 14:29

Feynman | 25-08-12 | 14:27 |
Mijn hemel, wat een lap tekstdiarree die mijn attention span verre overstijgt. Kun je ajb proberen je punt in een paar regels duidelijk te maken?

M@verick | 25-08-12 | 14:29

D'66.

Ik krijg van D'66 de indruk dat als het aan D'66 had gelegen dat wij nu nog Duits zouden spreken.

ProAsfalt | 25-08-12 | 14:28

@18konijn | 25-08-12 | 14:19
U blaat de pers en de politiek na die proberen ons bang te maken met deze leugen. De keuze is simpel: uit de EU stappen, zo snel mogelijk! Nu alles afkopen zal ons in de toekomst heel veel ellende besparen en onze welvaart en leefbaarheid ten goede komen. Als we uit de EU stappen hebben we nog de kans een sterk handelsstaatje te worden met een eigen identiteit. Blijf je bij de EU dan kun je Nederland vaarwel zeggen.

doenormaal! | 25-08-12 | 14:27

Sorry, 'motie' moest zijn 'amendement'. Niet belangrijk, just for the record.

M@verick | 25-08-12 | 14:27

Tja VVD en D66 op de korrel nemen in een reactie. Er is geen eer aan te behalen. Het geeft me het gevoel alsof ik een peuter een vuistslag in het gezicht geef. De peuter heeft geen enkel idee waarom en ik eerlijk gezegd ook niet. Het heeft geen nut, niemand leert ervan en toch is het in dit geval hard nodig.

De VVD, de partij in het zadel, de partij van de ondernemers. Een partij die de Griekse overheid niet zag als een onderneming die tegen beperkte maatschappelijke kosten failliet kon, maar liever besluitvaardig onze liggende gelden gebruikte om eindeloos geld en garanties in een brandend huis te leggen.

Een VVD ook die niet investeert in onze samenleving in de hoop in komende generaties meer geld op te halen of minder geld uit te geven. Onderwijs draaien we de nek om terwijl we een kenniseconomie willen worden. Criminelen krijgen we niet op het rechte pad, daarvoor pakken we ze te weinig, straffen we ze te laag en verbieden ze met de VOG te werken in loondienst en met de BIBOP een bedrijf te hebben. We willen dus recidive aangevuld met een uitkering.

D66 is al helemaal aangeschoten wild. Ze roepen dat ze het beste wilden voor het onderwijs en hebben in hun tijd alleen maar bezuinigd. Ze lieten zich gebruiken in ruil voor democratische vernieuwing zoals de gekozen burgemeester. Ze hebben idealen, maar halen zelden het regeerakkoord en nog sporadischer worden ze uitgevoerd. Voornamelijk de idealen die u en ik niet merken in de economie of portemonnee.

Deze twee politieke partijen hebben sinds de val van het kabinet nauwelijks laten horen wie ze zijn, wat ze hebben gedaan, wat ze hebben bereikt en dergelijke. Ze leggen totaal geen verantwoording af en zijn slechts bereikt in deze laatste twee weken heel hard te roepen dat ze fantastisch zijn.

Het doet me denken aan studentenverenigingen die tijdens de opening van het academisch jaar tonnen uitgeven aan feestjes om hun gebrek aan inhoudelijke sociale en culturele verrijking te maskeren.

We zijn door de VVD en D66 nu maanden geboycot, laten we nu hun twee weken boycotten. Op internet, op straat, op de radio, in de krant, op tv, maar vooral straks in het stemhokje.

Feynman | 25-08-12 | 14:27

ZKH EénOog | 25-08-12 | 14:15 | Dat is correct. verwoordt het overigens zoals je wilt. Feit blijft dat Geert blijkbaar zelf geen enkel vertrouwen heeft in zijn eigen kiezers en zeker geen invloed via congressen toelaat.

1oog | 25-08-12 | 14:25

Stem al mijn hele leven (57) overtuigd VVD en kijk op dit moment (14:15) live het VVD-congres op Politiek24. De eerste de beste provinciale indiener van een motie - die vooraf weet dat hij slechts 1 minuut spreektijd heeft - houdt een hakkelend, onsamenhangend en veel te lang verhaal. OMG, wat is er toch mis met die politieke partijen...?

M@verick | 25-08-12 | 14:24

Feest der democratie bij D66 ?

* iets over referenda mompelt *

Ing. eslapen | 25-08-12 | 14:22

Als d'66 met (heel) veel zetels aan de macht komt dan is 12 sept 2012 de laatste mogelijkheid geweest om te kunnen stemmen.

ProAsfalt | 25-08-12 | 14:21

@Hank Nozemans | 25-08-12 | 14:19
Weet Pechtold veel ...

FreeElectron | 25-08-12 | 14:20

Autres directions = andere richtingen.
Toutes directions = alle richtingen

Zo moeilijk is dat toch niet.

Hank Nozemans | 25-08-12 | 14:19

@doenormaal! | 25-08-12 | 14:11
U roept dit vijftig jaar te laat. Nederlandse banken en bedrijven hebben inmiddels zoveel financiële belangen in andere EU-landen -- dus ook Spanje en Italië -- dat laten ploffen van de EU door elkaar niet meer te steunen heel Europa in het verderf zal storten. Deze simpele waarheid wordt door velen onder het tapijt geschoven. Aan u de keuze!

18konijn | 25-08-12 | 14:19

@drs.Nee | 25-08-12 | 14:14 |Pardon? Het congres heeft daarvan afstand genomen. Bij serieuze partijen (bijvoorbeeld met meer dan 1 lid) hebben de leden namelijk invloed.

1oog | 25-08-12 | 14:17

@1oog | 25-08-12 | 14:08

En welke partijen zijn dat dan?

Of doel je op de PVV? Want dan lul je uit je nek.

Een stichting heeft een (driemans-)bestuur en GEEN leden.

Over een te verwachten en reeds tot grote treurnis herhaalde opmerking gesproken trouwens. Kan ook niet anders: het is het enige kritiekpunt dat uniek is voor de PVV, dus "laten we ze daar maar op pakken". Sneu, hoor. Intelligent ook wel...

ZKH EénOog | 25-08-12 | 14:15

de VVD : samen voor ons eigen! :)

daytripper | 25-08-12 | 14:15

Vooruit mensen ..................... Allemaal een stap achteruit. Tsja.

rechtvaardigerechter | 25-08-12 | 14:15

Dit digitaal stemmen zou bij het CDA i.i.g. niet werken.

Hufter | 25-08-12 | 14:14

In juni was Pechtold nog trots op het Kunduzakkoord. Hij stond volledig achter de forenzentaks maatregel.
Inmiddels heeft ook hij afstand genomen van de forenzentaks en de kiezer aangetoond dat zijn handtekening niets waard is.

drs.Nee | 25-08-12 | 14:14

D66 = Thom de Graaf = nr. 1 priotiteit gekozen burgemeester en Thom laat zich benoemen zonder gekozen nte zijn. Ergo: ruggengraat 0,0. Dus wat ze ook zeggen ze kunnen 180 graden draaien.

VVD = Hans Hoogervorst. De man die de zorg de marktwerking heeft aangedaan. Eerst zal de VVD zich van hem moeten distantiëren eer ik op die partij ga stemmen. "In 2007 werd hij voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Zijn salaris in deze functie, van 420.000 euro per jaar, ruim twee ton meer dan de minister-president, leidde tot Kamervragen. Sinds 2011 is Hoogervorst voorzitter van de IASB (International Accounting Standards Board) te Londen".....

ecologiste | 25-08-12 | 14:13

D66: stem Michiel Verkoulen!!!

trotse-ambtenar | 25-08-12 | 14:12

Democratie binnen Europa is een schijnvertoning. De EU bepaalt, wij hebben niet veel meer te zeggen. Willen we zeggenschap terug binnen onze eigen grenzen dan moeten we uit de EU stappen anders worden we een eenheidsworst met de armere landen binnen Europa en dat betekent minder welvaart hier in eigen land. Een kind begrijpt dat als je alles moet delen en jij hebt meer dan de ander, dat jij dus moet inleveren. En wat als die ander nou weigert al te veel moeite te doen om ervoor te zorgen zelf wat te verdienen zodat jij niets hoeft te delen omdat de ander dan al genoeg heeft? Is dat eerlijk? Antwoord: NEE natuurlijk! De rijke landen zullen moeten blijven afdragen aan de armere landen die stelselmatig hun begroting niet op orde zullen hebben omdat ze toch wel worden geholpen. Zeg maar dag tegen je pensioen.

doenormaal! | 25-08-12 | 14:11

Biljetten van 200 euro?
Kom op Rutte, met biljetten van 300 euro scoor je veel beter!

ZDEV | 25-08-12 | 14:11

Arrogander moet gewoon opdonderen, dat mannetje richt alleen maar schade aan met zijn debiele Eurofiele waandenkbeelden, terwijl ' ie zelf denkt dat ' ie de messias is. Sukkel.

bello | 25-08-12 | 14:11

*langs, hoewel lnags ook wel wat heeft
U kunt nu stemmen

Tobi | 25-08-12 | 14:10

Er is geen democratie, dus kan ook geen 'Feest der Democratie' zijn.

Particratie.
Gekozen aristocratie.
Multiple choice dictatuur.
Gekozen dievengilde.

Maar alles behalve een democratie.

ZKH EénOog | 25-08-12 | 14:10

@The Russian | 25-08-12 | 14:07
Ik ken er wel een paar, die D66 stemmen, grijze muizen zonder mening die fanatiek de mainstream media napapegaaien.
En als je er dieper op in wilt gaan slaan ze dicht en hebben opeens "iets belangrijks" te doen.

Slipsnifter | 25-08-12 | 14:10

Arrogander Smeagold: "Beste partijgenoten. Vandaag staat op het programma: me, myself and I.."

Ferdi Rivas | 25-08-12 | 14:10

D66 staat met vier lekke banden lnags de A2 en brengt in stemming het conceptvoorstel om de ventieltjes te verwisselen
U kunt nu stemmen

Tobi | 25-08-12 | 14:09

@rara | 25-08-12 | 14:06
**pleonasme alert!!**

Godsammekraken | 25-08-12 | 14:09

Uit betrouwbare bron heb ik me laten vertellen dat het Torentje al is ingericht in gezellig Brabantse boerenstijl, en dat iedereen bij de koffie kan kiezen uit een Bossche bol of en Limburgse vlaai...

King of the Oneliner | 25-08-12 | 14:09

Uitgewerkt concept D'66:

Nog meer Europa!
We zijn een familie, en je laat je familieleden (failliete, frauduleuze lidstaten) niet in de steek!
Wilders maakt ons land kapot en wil Nederland isoleren van de rest!
Soevereiniteit is een luxegoed.
De natiestaat moet kapot.

Desmoulins | 25-08-12 | 14:09

Hieronder kunnen de fans van de partij met 1 lid hun te verwachte, obligate en reeds in den treure herhaalde opmerkingen wederom plaatsen...

1oog | 25-08-12 | 14:08

Een kouwe kak voorzitter. Begint al leuk .

Hufter | 25-08-12 | 14:08

Het is dus de dag van de staatsliberalen. Boeieeeh...

Ir. Hak | 25-08-12 | 14:07

Serieus wie stemt er nou op een partij als D66 ? Sinds de gekozen burgemeester gebeuren van hun in Balk 2 strandde dankzij de PVDA ( die koste wat het kost baantjes carrousel draaiende wil houden ) kwam er niets zinnigs meer uit het mond van Pechtold.

The Russian | 25-08-12 | 14:07

sp standpunt: nee hoor, het geld is nog lang niet op, ech nie!

CynicalBastard | 25-08-12 | 14:07

Het maakt uiteindelijk toch niet uit waar op je stemt. Je wordt ofwel linksom ofwel rechtsom uitgeknepen als burger.
He enige wat die lui in Den Haag interesseert is hun eigen bankrekening, de burger kan ongezien de tyfus krijgen.
Ikzelf ga niet stemmen omdat ik op 12912 aan de andere kan van de plas zit, wellicht dat ik iemand machtig.

Mastermattie | 25-08-12 | 14:06

Is er al een D66 voor Dummies?

rara | 25-08-12 | 14:06

Best wel een historische dag, wellicht de laatste keer dat het zin heeft om te stemmen..

Slipsnifter | 25-08-12 | 14:06

VVD standpunt: Hulpbehoevende ouderen moeten zelf hulp regelen in hun omgeving.

drs.Nee | 25-08-12 | 14:03

-weggejorist en opgerot-

38-15-09 | 25-08-12 | 14:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken