
Ergens in de vorige eeuw niet zo lang geleden hebben wij Nederlanders een nieuw recht erbij gekregen. Het recht op leuk werk. Het recht op werk waar je zin in hebt. En vooral het recht om je hand op te houden als je je werk niet meer leuk vindt. Of er geen zin meer in hebt. Vandaar dat we bijstandsgerechtigden hebben die thuis thee drinken en buitenshuis zwart bijklussen terwijl 300.000 Midden- en Oost-Europeanen in Nederland werken in baantjes waar bijstandsgerechtigden geen zin in hebben. En terecht. Want waarom zou je je nest uitgaan en asperges steken, als je ook thuis kunt zitten en gratis geld toe krijgt? Werk. Het meest overschatte tijdverdrijf. Ja je kunt er je hypotheek mee betalen maar hypotheken zijn voor losers. Je kunt er natuurlijk ook je huur mee betalen maar dat is weggegooid geld. Werk. Volgens de verhalen kan het best handig zijn, maar wanneer moet je dan naar de Albert Heijn, de sportschool, kapper, vrienden en lunchafspraken? Wanneer moet je dan winkelen? Lastig hoor, werk. Het zit een beetje in de weg.
Gelukkig zijn er 300.000 Oost- en Midden-Europeanen die met alle liefde wél in Nederland komen werken terwijl zon 317.000
bijstandsgerechtigden er de voorkeur aan geven om hun hand op te houden om gratis geld te cashen. Natuurlijk moet je nogal je best doen om in de bijstand terecht te komen. Maar als je er eenmaal zit, als je eenmaal de jackpot van het gratis geld gewonnen hebt, is de kans groot dat je je dagen in alle rust kunt slijten. Ja er is iets met
sollicitatieplicht maar daar taalt niemand naar. Je kunt in alle rust zwart bijklussen, beetje poetsen bij werkende mensen of klusjes doen. Niemand die je zal verklikken, die werkende gekken gaan heus hun poets-, strijk- en klusmensen niet aangeven. Nee, die bijstand is zo gek nog niet.
Op een dag wil je best werken hoor, écht werken. Maar dan moet het wel leuk zijn. Je moet er ook zin in hebben. En het moet niet ver reizen zijn. Of te weinig schuiven. Want dat werken een voorwaarde zou zijn om een dak boven je hoofd en een volle koelkast te financieren, dat is allang achterhaald. Ja, werken... Eigenlijk is werken iets voor losers. Niet voor bijstandsgerechtigden.
Ebru Umar
Reaguursels
InloggenHeeeey Ebru!
Wie bedoel je nouh eigenlijk?!
Ook zo'n mooie. NL-vrachtwagenchaffeurs zijn te duur. Vreemd he. Als NL-chauffeur heb je een dozijn diploma's nodig volgens de brachevereniging en geeist volgens werkgevers. Nu de NL-chaffeurs als die diploma's hebben zijn ze te duur, waardoor nu MOE-chauffeurs worden ingehuurd en jawel die niet dezelfde diploma's hoeven te hebben ineens. Kan je wel roepen dat NL-chauffeurs dan maar voor dezelfde salaris moeten gaan rijden. Dat is hetzelfde als een hartchirurg belonen met hetzelfde salaris als een nachtzuster.
Werkgelegenheid creeeren is niet zo moeilijk. Alle zogenaamde ZZP'er uit MOE landen, welke volgens de NL-cao betaald dienen te worden dit is gaan naleven en controleren door de belastingdienst. Binnen 3 maanden werkt er geen MOE-lander meer in NL omdat ze dan ook te duur zijn. Kortom het grote zwendelcircuit in sociale premieafdracht en duistere uitzendbureau's onder de loep nemen, levert gegerandeerd een paar miljard op en 100.000 minder zonder werk.
En wat doet Ebru voor de kost, behalve een beetje populistiche prietpraat op papier zetten.
Wat een 1-zijdig l*lverhaal. We leven in een maatschappij waarbij je 20 jaar moet zijn en 10 jaar ervaring moet hebben en dan werken voor een habekrats.
Wel is aan gedacht als iemand zijn baan verliest dat het niet zijn schuld hoeft te zijn, waarna de persoon een zooi shit over hem heen krijgt van diverse instanties, terwijl je 35 jaar premies (WW-verzekeringspremie) hebt betaald. Vervolgens werk moiet aannemen wat dan lager ligt dan de WW-uitkering waarvan je de vaste lasten niet eens van kan betalen. Etc etc etc. Voor de goede orde, ik heb een baan (nog wel) in de bouw. Gelukkig na reorganisatie bij een ander bedrijf weer onderdak gevonden, maar dat is voor enkelingen weggelegd.
Het is even inlezen, maar het onvoorwaardelijk basinkomen is echt een volwaardig alternatief voor het huidige sociale verzekeringsstelsel. Geeft aan iedereen bestaanszekerheid en scheelt een hoop stress. Verstevigt de positie van de werknemer tegenover de werkgever. Ook goed voor ZZPers. En voor moeders die voor voltijdmoeder willen kiezen.
In elke andere situatie blijft de burger voor zijn bestaanszekerheid afhankelijk van de grillen van de economie, die zichzelf, zoals we nu weten, alleen door steeds meer bijlenen, ' staande' kan houden.
basisinkomen.nl/wp/huidige-sociale-bes...
Doos...
Je ouwe vaar zul je bedoelen.
Recht op uitkering wordt steeds korter en strenger. En terecht. Sommige mensen kunnen wel hoog van de toren blazen, maar als je straks geen pensioen hebt omdat je geen vaste baan hebt gehad, groot probleem dus. Einde verhaal als arme oudere na je 65e of 67e.
Ik heb jaren als uitzendkracht gewerkt, ik heb onlangs nog een uitkering gehad. Dus ik weet hoe het is..... en heb nu gelukkig wel werk.
Er zitten, geloof ik, erg veel bijstandtrekkers op Geenstijl, gezien de reacties
En daarom ga ik op bossen wachten.
@analcharist | 17-08-12 | 12:17 | + 50
wel duidelijk dat jij heeeeeel goed weet hoe je de jackpot uit de bijstand kunt halen!
Mogen we Verhaar weer terug please?
(Wie had ooit gedacht dat het nog eens zo ver zou komen?)
@Arhedis-Varkenjaab | 17-08-12 | 17:57 : Zelfstandig ondernemer geweest(20 jaar), nu weer een hele mooie baan. Dus wat lul je nou vent?
Drie argumenten? Ik geef je er uit mijn hoofd 1 : de ongeLOFElijke generalisatie van dit vrouwmens die iedere werkeloze/bijstandstrekker stigmatiseert want allemaal luie honden die niet willen werken.
DAT is sowieso grote leugen nummer 1.
@seven | 17-08-12 | 12:46
Mm, het cbs is niet erg met je eens. Had je natuurlijk eerst even op kunnen zoeken
2011 jaartotaal WAO 57 390 waarvan WIA (IVA) instroom 7 810 en uitstroom 3 100
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V...
Maar was leuk, die miljoen arbeidsongeschikten.
In een moderne maatschappij moeten een goed gevulde koelkast en en dak boven je hoofd inderdaad gratis zijn. En die kosten ook niks. De waarde van een huis qua bouwmaterialen en uurloon is hooguit 200E per maand. Gas, water en licht kosten geld vanwege 80% accijnzen en belasting. Eten is in Nederland ook relatief goedkoop.
Veel mensen in de bijstand kunnen niet anders. En diegenen die wel anders kunnen maken gewoon een afweging, levert het iets op of niet? Ik denk dat de belasting voor iedereen flink omlaag moet, en wellicht het minimumloon omhoog, maar dan zonder immigratiedruk.
@negers zijn zwart | 17-08-12 | 14:39
Nee. En in het kort: interesseert me geen reet.
En daar laten ze allang mensen voor werken. Tel namelijk alle toeslagen op bij het bedrag dat er aan bijstand gevangen wordt, en ze hebben een hoger maandinkomen dan een minimumloner, gastarbeider of inwonende.
De verzorgingsstaat is al jaren geleden uit zijn voegen gegroeid, doorgeslagen naar een onhoudbare situatie, en deze crisis zal daar hoe langer hoe meer een licht op laten schijnen. Er moet namelijk verandering in komen, en geen kabinet die dat meer zal kunnen tegenhouden.
No Mames | 17-08-12 | 12:40 | + 18
Boeie. "Meiske" (ze is 42 en kan dus waarschijnlijk je moeder zijn) verdient haar eigen boterham met beleg en houdt niet haar hand op. Dat is het punt.
@Nacho_Vidal | 17-08-12 | 13:14
Ach ja. Maar we weten het allemaal: voor een sociaal systeem, barst het anders flink van de asociale factoren in dit land. Er is helemaal niets sociaals aan, en gelijkheid (waarmee ze doelen op gelijkwaardigheid) hebben ze nog niet eens aan geroken...
Als Mao tse Roemer aan de macht komt kan het aantal zomaar eens verdubbelen naar 600.000.
@tielenaar | 17-08-12 | 13:00
JA!! Dat heet volgens ouderwets gebruik 'de tering naar de nering zetten'.
En ondanks het ouderwetse, is dat niet per se een negatief iets. Sterker, ik schat in, dat het een hele hoop mensen bij tijd en wijle wel eens goed zou kunnen doen, weer eventjes met beide beentjes op aarde komen...
TM | 17-08-12 | 13:57 | + 4
bla bla bla bla. Doe dan eens drie leugens in haar stukje aantonen? Zeker ook bijstandslutser? Ga werken, vent.
Ja, broodschrijvertje.
Muntcuffins | 17-08-12 | 14:38 | + 0 -
Heel goed mogelijk. Het is alleen die andere 90% die het voor de goedwillende verpest.
analcharist | 17-08-12 | 12:17 | + 43
Je opinie is nogal populair bij de andere bijstand-rukkers hier, maar doe eens uitleggen?
Wat is er tegen om uitkeringstrekkers te laten stempelen. Uiteraard wel een modernere versie (iris scan) zodat niet een vriendje jouw paspoort komt laten zien. Elke dag krijgen ze een volgend moment waarop ze moeten stempelen. Dit kan zijn een willekeurig moment op de dag erna (om te voorkomen dat zwart werk vantevoren kan worden ingepland) en af en toe een geluksdag, dan is dat willekeurige moment een dag later. Als je het niet voor elkaar kunt krijgen om dat te doen minimaal een doktersverklaring met de reden.
Een keer missen is waarschuwing, 2 keer missen binnen een maand is halve uitkering voor week erna, 3 keer binnen een maand is geen uitkering voor de week erna. Ja, ik zou dat ook mensonterend vinden, maar ik hou dan m´n handje dan ook niet op. En als je dit niet voor je uitkering over hebt, tja, dan dus geen uitkering.
De link naar het twitter profiel maakt, na het lezen van dit topic, duidelijk dat de "auteur" eerder om looks dan kwaliteiten is gekozen.
Ga naar het aanrecht, das jouw recht :)
Als werken voor loosers is, wat ben ik dan een trotse looser.
Inderdaad, waarom nog werken:
www.aandelen.com/blog/waarom-nog-werke...
Ebru heeft volkomen gelijk en dat gezeik over moeilijk moeilijk voor bijstandgerechtigden. Ik praat liever over uitkeringstrekkers. Ooit was hier het motto geen werk geen eten en toen werdt er niet geouwehoert over passend werk. Toen stapte mijn opa zondags op de trein naar Drenthe om te werken en kwam zaterdags terug. Daar moeten we toch maar weer naar toe. Wie zwaar onder zijn niveau werkt is gemotiveerd om er iets aan te doen. Wie niets hoeft gaat ook steeds minder willen.
Opvallend hoeveel Griekse reaguurders hier ronddolen. Te moe om van hun luie reet af te komen en in de benen te komen... En dan op een hoog toontje mekkeren wanneer mevr. Umar ze met de pijnlijke werkelijkheid confronteert. Ach gossie toch waarschijnlijk een combi van puisterige scholiertjes, laag opgeleiden, white trash, leden van het Bijstand Genootschap en overig werkschuw tuig. (Hoop ik dan maar...) En dan nog iets: er is werkelijk niets lachwekkenders dan wanneer overduidelijke blanke Nederlanders zich verlagen tot het gebruik van Allochtonentaal. Ze noemen het "straat' o.i.d. Suggestie: doe het niet. Het gebruiken van kreten als baas of eindbaas is niets minder dan stupide. Dus stoppen met rukken, neem een vriendin en actie in de taxi!
En als je hier simpel post dat werken moet lonen dan wordt je gemind. Er zit raar volk hier.
Werken is inderdaad voor losers, en een uitkering hebben is voor losers in het kwadraat.Echte mannen hebben gewoon geld, dat ze verdienen in een schimmige constructie waar de belasting geen vinger achter kan krijgen.
Echt,er is genoeg te verdienen in dit prachtland zonder te werken.
Het duurt een paar generaties om de gemiddelde autochtoon met zijn werknemers rechten buitenspel te zetten maar dat hebben de grote bedrijven er wel voor over. Resultaat, een werkvloer dat klakkeloos uitvoert, onder constante onzekerheid of er morgen nog wel plek voor hem is.
Een kille competitie werkvloer waarin onderlinge achterdocht en persoonlijke prestatiedrang plaats maakt voor het als team tot een zo goed mogelijke prestatie komen. Achter de ellebogen zijn, likken bij leiding en intimidatie, zijn de competenties van de 21e eeuw.
Tenzij je over onmisbare kennis of kwaliteiten beschikt, het gros van de beroepsbevolking, is dit het lot wat je te wachten staat. Werken, leuker kunnen we het niet maken, wel vervelender!
Tekst mailen naar de eindredactie, boodschappen doen, kinderen naar de hockey brengen en een paar wijntjes drinken. De gemiddelde Nederlander zonder baan draagt nog meer bij aan de maatschappij dan de gemiddelde columnist. Nietszeggende informatie verstrekken dat is pas voor losers, waar kan ik me aanmelden en wat schuift het?
500.000 werklozen, 360.000 in bijstand, 1.5 miljoen mensen die een uitkering hebben. Aanbod vacatures in Nederland: 109.000. En dat is niet alleen ongeschoold werk. Simpel rekensommetje, zelfs al zouden al die banen vervuld zijn, dan nog hebben we een overschot aan werklozen.
300.000 Moe-landers die met zijn vieren in een caravan zitten en Euro producten zuipen. Uitgebuit en afgejakkerd, want voor 1 Nederlander kan die boer 3 Polen in dienst nemen. Waarom zitten ze hier, omdat in hun land nog goedkopere immigranten hun banen hebben in genomen.
In het vorige topic werd er gezegd dat de uitkeringsnemer niet ver wilt reizen. Maar wat is ver reizen. Ik kan begrijpen dat iemand niet per dag 6 uur wilt reizen voor een minimumloon, er worden ook geen grenzen getrokken. Wellicht maximaal 3 uur per dag reizen. Daarnaast word er ook niet geïnvesteerd, maar gewoon geld gegeven. Laat mensen een cursus nemen aangewezen door het UWV en als ze werk hebben het weer terug betalen.
Veel bijstandstrekkers alhier... Goed stukje Ebru.
Vinger. Zere plek. +1
Ik zou zeggen: "Ga koken, mens!"
In het comment van Niemands Knegt | 17-08-12 | 12:55 |valt de naam Pamela Hemelrijk. De Grande Dame van het columneren. De laatste der Boze Blanke Vrouwen. Wijlen Pamela heeft de lat bijzonder hoog gelegd. Wie haar niet kent moet maar eens googlen en een paar columns lezen.
Ik heb de indruk dat Ebru haar columns ook heeft gelezen en probeert om de nieuwe Pamela te worden. Niet doen Ebru. Vooral niet omdat je overduidelijk onder de lat blijft die Pamela heeft gelegd.
Schreeuwerig, makkelijk topic.
Aan de plempsels te zien zit het reaguraat vol bijstandkoningen.
@pleurtop | 17-08-12 | 15:36 | + 0 -
Ze hebben voor mij een nick geregistreerd bij geenstijl en nu aan mijn lot overgelaten. Sniff.
@manmanman | 17-08-12 | 12:38
Precies, kinderen die hoogbegaafd zijn lopen vast en kunnen ongezien te typhus krijgen terwijl zielige kinderen met diverse achterstanden uit allerlei hoeken gratis lalalageld toegeschoven krijgen.
Bijzonder onderwijs
Persoonsgebonden budget
Dikkelippenbusje die je heen en weer naar school brengt.
Nee, kinderen die hoogbegaafd zijn en nog iets extra's kunnen toevoegen aan de maatschappij zoeken het maar uit.
Scholen voor die kinderen worden deels gefinancierd door private(!) partijen zodat ook zij in een klas van 20 kunnen zitten.
Zieligheidsindustrie, zum kotsen.
de euro middenweg | 17-08-12 | 14:38
Jouw mentaliteit past prima bij je nickname.
witwas | 17-08-12 | 13:27 | + 2
Precies!
Het daadwerkelijke probleem zit bij het UWV: een batterij aan ambtenaren die vooral zichzelf aan het werk houdt. Mensen hebben geen zin in foute uitzendbaantjes. Mensen willen (h)erkend worden, en iets bijdragen. Daarom: iedereen die in de WW/bijstand komt: de plantsoenendienst in, de voedselbank helpen, en speeltuin-meubilair plaatsen. Het houdt mensen bezig, geeft ze een nuttig gevoel, men draagt iets bij An de maatschappij, en men valt niet in het (dodelijke) gat van niks doen.
-weggejorist-
@wakkere_nederlander | 17-08-12 | 14:51 | + 0 -
Tuurlijk was het een grapje, weet ik ook wel.
Maar er zijn wel vaker van die snuggere heinies hier, die menen dat als je een paar keer per dag op GS kijkt, je automatisch niets meer mag zeggen over arbeidsethos.
Dat soort figuren snapt moeilijk dat andere mensen toch echt harder, sneller, flexibeler en verantwoordelijker kunnen werken dan zij.
Mijn baas interesseert het namelijk geen ene drol wat ik de hele dag uitvoer, als het eindresultaat maar goed is. Voor velen is dat teveel verantwoordelijkheid gevraagd en zij projecteren hun eigen karakter vervolgens op anderen. Omdat die anderen op GS zitten hebben ze meteen geen goed arbeidsethos en recht van spreken.
Dat comment van mij was uiteindelijk meer een rant vanwege het lekkere weer en mijn gebrek aan vrije tijd deze middag :).
@TisNieZoMoeilijk | 17-08-12 | 12:46
Nee man je hebt groot gelijk ik maakte natuurlijk maar een (flauw) grapje. Respect voor harde werkers als jij!
Je besteedt je pauzemomenten tenminste op een leuke manier door comments op GeenStijl te plaatsen.
Keep 'm coming :-)
Is die Ebru Umbrië een pseudoniem van Bandirah? Net zo talentloos en onorgineel in elk geval.
www.sopn.nl/partijprogramma/183-sopn-p...
Eigenlijk best strakke plannen!!
of ze dat basis inkomen en afschaffen arbeidsplicht er door krijgen is een tweede..
Maar goed! Mij mogen ze er best uitgooien, kan genoeg andere dingen om legaal aan geld te komen zonder vast te moeten zitten aan een vaste werkgever (lees slavendrijver)
@ ZKH EénOog | 17-08-12 | 12:41 Weet je hoe hoog de bijstandsuitkering is? Daar willen ze dus mensen voor laten werken.
En daar gaan we weer! Jammer dat jullie nooit de andere kant laten zien; mensen die geen werk meer hebben en er alles aan doen om wel weer aan het werk te gaan, hoe crappy het werk ook is, maar door instanties zoals UWV volledig aan hun lot overgelaten worden. Of dat er gezegd wordt "u heeft genoeg diploma's, u heeft onze hulp niet nodig."
Burby | 17-08-12 | 14:21 | + 0
Tip 1. Wat dacht je van minder geld ervoor vragen. Als je een uitkering ontvangt, zul je ook eerst je huis moeten opeten, dus de keus lijkt me makkelijk.
Tip 2. Verhuur je huis maar (tijdelijk) en huur iets goedkopers terug.
zeertegendradig | 17-08-12 | 13:15
Waar haal je vandaan dat 'ze' geen belasting betalen?
nee pure woede immers ik ben tijdens mijn studie ziek geworden en solliciteer mij kapot, met goede papieren maar had ik ook maar 1 minuut gewerkt dan had ik niet in zo'n fijne bijstandsuitkering gezeten waar ik nu dus echt mee opgescheept zit en denk je dat ze iets voor mij doen? mij begeleiden ofzo? dacht het niet.. en mocht je denken dat zo'n situatie leuk is, of aangenaam absoluut niet als ik vandaag een baan krijg ga ik werken ondanks dat ik chronisch ziek ben!
de euro middenweg | 17-08-12 | 14:31
tering echt goeie site!!!!!!!!
zelfs hier in de buurt!
merci man
Wat is dit voor in en in triest stukje gewauwel? Zelden zo een slap stukje tekst gelezen. Open deuren trappen voor beginners, veel meer is het niet.
Dat deze mevrouw denkt een "Born columnist" te zijn maakt het een en ander wel erg geestig.
Ik kan niet verder komen dan dat GS ook voor een excuus allochtoon is gegaan. Maar ja je hebt niets aan een excuus allochtoon zonder enig talent.
De presentatie van mevrouw op haar twitterfoto is al van het zelfde niveau als haar schrijfsels.
Misschien moesten we van schrijver cq columnist maar eens een gereglementeerd beroep maken.
-weggejorist-
paul de vries9779 | 17-08-12 | 13:06 | + 6
Kijk hier eens, www.nuwerk.nl/?utm_source=nu.nl&ut...
er zit vast wel iets tussen wat jij kan. Succes met solliciteren.
wordt al rustiger met dit topic..... nap time bij de overheid
@minimá-armezusvan.. | 17-08-12 | 14:26 : En degene die na 15 jaar werken een slechte periode meemaakt en 1 jaar in de bijstand terecht komt kan dan dus het volle pond betalen terwijl de chronische bijstander daar na 1 jaar geen last meer van heeft.
Neen, dank u. Niet zo'n goed plan(vind ik).
j.cohen | 17-08-12 | 14:27
sttttttttttttottercursusje?
hier word ik dus echt beroerd van.. neem mijn situatie ben ooit rechten gaan studeren wist niet wat er met mij aan de hand was continue beroerd andere studie zelfs gaan doen toen kwam de aap uit de mouw hiv en behoorlijk ook, die andere studie afgemaakt nu zelf een bac mba achter mijn naam, maar ondanks dat ik mij kapot solliciteer blijf ik met een bijstandsuitkering zitten en moet ik mij aangesproken voelen door dit soort artikelen? ga eens fijn in mijn schoenen staan!
1 miljoen mensen, bijstanders kunnen niet overal werken maar wel bij bv waterschappen ( in de sloot ofzo) als er 1 met pensioen gaat opvullen met bijstands iemand
simpel voorstel: alle bijstandsuitkeringe met 80% verlagen voor één jaar. wie er na één jaar nog inzit, kan blijkbaar niet werken en gaat terug naar oorspronkelijke niveau met afschaffing van het toeslagen circus.
Het is alweer een week geleden en heb nog steeds geen antwoord, dus ik vraag het nog maar een keer.
Ebru, wil je met me trouwen?
Onderwijs en wetenschappen 512.000
Gemeenten 177.000
Rijk 124.000
Defensie 69.000
Politie 65.000
Provincies 13.000
Waterschappen 10.000
Rechterlijke macht 4.000
Maar waarom zou je nog werken, als je onze belastingen ziet. Was ik maar Ambtenaar, dan heb je het pas dik voor mekaar.
de euro middenweg | 17-08-12 | 14:08
hahaha ja, tuurlijk. Je huis binnen no-time verkopen. Leg mij eens uit hoe jij dat hebt geflikt, kan tips gebruiken.
heb bij een soc werkplaats stage gelopen.. en daar lopen letterlijk tig ambtenaren,moest er eerst stofzuigen en kon mooi ronkijken, nou ik denk dat 78 %
zat te facebooken, of later binnenkwam of eerder weg...
heb het wel eens gevraagd aan zo,n iemand en die zei zelf dat het " eigenlijk ook wel eens iets minder kon in NL" ik bedoel maar, geef iemand in de bijstand 100 peik meer en zet hem er naast, doen ze allebei niks maar kunnen tenminste nog wel praten
@Stormageddon, de CAO's en dat iemand die ouder is meer moet verdienen komt van de vakbonden af. Die de CAO's er elke keer weer met (dreiging van) stakingen door de strot van de ondernemers duwen. En als je als 40 jarige wil werken voor het loon van een 25 jarige dan mag dat niet vanwege de CAO bepalingen. Wat een zege die vakbonden. 100 jaar terug geweldig, de afgelopen jaren kan je ze beter kwijt dan rijk zijn.
Che_cuevara | 17-08-12 | 12:28 | + 20
Dat is een retorische vraag neem ik aan?
---
Wat opvalt:
Een "buitenlander" die een GS artikeltje krijgt dat tegen de mores van het reaguurdersvolk ingaat krijgt t verzoek zo snel mogelijk conclusies te trekken en de koffers te pakken.
zij is niet van hier, heeft zich maar aan te passen. Net als al die anderen.
Bevalt het haar niet dan gaat ze maar.
-
miss Ebru, die witter dan wit en schreeuweriger dan Verdonk is, moeten we ineens wel voor applaudiseren.
Nou niet dus.
Ze is een over het paard getilde immigrant. Wat ik kan moet iedereen. Zichzelf als maat der dingen. Geen reet begrepen hoe deze maatschappij zo rijk geworden is.
Pluriformiteit eisen zodra het zichzelf aangaat, en conformisme verlangen van ieder ander.
-
De rechtse columnisten zijn niet anders dan de linkse van de jaren 70.
Het is als de pleitbezorger van zero tolerance die wel 130 rijdt tussen Amsterdam en Utrecht.
-
Het beeld van de bijstand dat zij schetst is idioot. Dat bestaat al lang niet meer.
Stormageddon | 17-08-12 | 13:50 | + 2
Mooi verhaal. Helemaal mee eens.
Mooi he, en samen met de andere onrendabelen vormen deze gasten het stemvee voor links.
Zo kan links aan de macht komen en nog meer onrendabelen toevoegen, nog meer stemmers, een vicieuse cirkel.
Dag NL.
lelijkevent | 17-08-12 | 12:25
In België had je vroeger de dop. Als uitkeringstrekker moest je vanaf 's-morgens 7.30 tot 's-avonds 18.00 je een groot aantal malen per dag op diverse lokaties melden. Er werd gecontroleerd of je per gewone fiets kwam en vaak was de dop lokatie ver weg van een lokatie waar je per auto kon komen.
De socialisten vonden dat een mensonterende manier van het uitkeringsprobleem benaderen en hebben het op zeker moment afgeschaft.
Sindsdien is ook in België de groep uitkeringsgenieters geëxplodeerd.
Stormageddon | 17-08-12 | 14:07
Euh nee, ik zie het écht wel zitten ;)
Nutteloze en gewoon domme column. ik zou zeggen, ga eens werken.
@Stormageddon | 17-08-12 | 13:50
In de middeleeuwen kon je ook niet zomaar jagen of vissen, toen was alle wild en vis eigendom van de koning en werd dit verpacht aan een leenheer. Eigenlijk zitten we nog steeds in de middeleeuwen maar nu met de overheid in de rol van de koning, politici en topambtenaren als leenheren, de omroepen als kerk en de gewone mensen als horigen.
Stormageddon | 17-08-12
met 400000 minder mensen kan ook wel hoor
Burby | 17-08-12 | 13:18 | + 1
" En wat ga jij doen, zodra jouw bedrijf failliet gaat en je niet zomaar een baan kan vinden?"
Ik zou mijn hand ophouden en genieten van de bijstand! Gewoon omdat die regeling er is en mij ervan weerhoudt om mijn best te doen om zo snel mogelijk weer aan de slag te gaan. Zonder uitkering heb ik morgen een nieuwe baan. Mcdonalds, Schoonmaakwerk, in de kassen, zorg, onderwijs. Er is meer dan genoeg en niets is te min, te ver, te vies of te laag betaald. En kan ik mijn hypotheek niet meer betalen dan verkoop ik mijn huis en ga ik kleiner wonen of huren.
Voor elk probleem is wel een oplossing maar je moet wel willen natuurlijk.
Kaas de Vies | 17-08-12 | 12:20 |
Spijker op zijn kop. Mooie tegel.
@je therapeut | 17-08-12 | 14:04
Ja, wie legt anders de wegen aan, hè?
Man man man...
@je therapeut | 17-08-12 | 14:04
Ja, wie legt anders de wegen aan, hè?
Man man man...
excusez pour les typo's @ 13:50
"een werkgever geeft helemaal *geen* arbeid, de werknemer geeft zijn arbeid in ruil voor geld ..."
(voor de duidelijkheid)
Ik neem aan dat het schrijven van zulke slechte columns onder het vuile en onaangename werk valt waarvoor we arbeidskrachten moeten importeren.
of je nou in bijstand zit of bij overheid werkt, de burger betaalt (zo te zien hier om te reaguren)
dus kap ff met die onzin zeg..
ambtenaren worden ook!!!!!!!!!!!!!!!! betaald door de hardwerkende mensch... en werken doen ze niet
Stormageddon | 17-08-12 | 13:50
Een noodzakelijk kwaad vriend, zo'n overheid.
Zonder een overheid is het ook een bende.
Maar wat dacht je ervan om samen de utopische partij op te richten?
Zodra we aan de macht zijn sluiten we de grenzen, laten we iedereen doen wat ie wil, maar wel met verplicht streng onderwijs voor iedereen (zonder enige vorm van religie)de zwakkeren die niet meer kunnen werken ondersteunen we, mensen die de boel moedwillig verzieken tiefen we de Noordzee in.
High Tech spul produceren we dan zelf, verkopen we aan al achterstallige non-utopische rot landjes, en we chillen ook onze kont eraf als leiders van deze nieuwe bloeiende natie. Ik zie het wel zitten.
En verder is het natuurlijk een beetje lachwekkend en grotesk dat een groot-bijstandstrekker als Paul de Krom zich druk maakt over bijstandstrekkers. Meneer is het grootste deel van zijn leven in overheidsdienst en een netto-ontvanger van de schatkist.
Een toontje lager zou hem wel sieren.
Stormageddon | 17-08-12 | 13:50
Heb je helemaal gelijk in, als in morgen in een leuk land 3 keer meer krijg dan ik nu krijg voor 40 uur werk dan pak ik vanavond nog mijn koffers in. Probleem zit hem in het systeem dat dit faciliteerd. Je hoeft geen Einstein te zijn om uit te vogelen dat dat op de lange duur niet werkt. Gezond boerenverstand is wat me missen in het huidige bestuur (lees: politiek)
@Stormageddon 13:50
De overheid is een neurotische herder die met een verzonnen wolf het hek rondom de kudde schapen rechtvaardigt.
Populistisch, afgeraffeld, nergens vernieuwend, vol domme stereotyperingen en onwaarheden(oftewel leugens).
De columnisten die GS tegenwoordig aanneemt kunnen geen behoorlijk stukkie meer schrijven. Maar goed; het is Ebru Umar natuurlijk, de knuffel-allochtoon van Rechts. Die kan niks fout doen uiteraard. Je doet een beetje rechts je mond open en hoppa; de deuren gaan voor je open. En dat noemt men dat de intelligentsia van Nederland.
Tsja, ik wacht dan toch liever op de pretentieloze vrijmibo van Heer Quid.
@Bakito | 17-08-12 | 13:53
Daar kan ik het dan wel weer mee eens zijn ;)
Goh, wat een fantastische columm, nooit geweten dat het zo in elkaar steekt.
Ik ben al 14 jaar werkgever. Ik heb nog NOOIT een open sollicitatie ontvangen, er heeft hier nog NOOIT iemand aan de deur gestaan voor werk. En waarom ook?
mevrouw Umar, niet iedereen wordt met de gouden lepel in de mond geboren en en leidt een luizeleven als stukjesschrijver. bij de way: Ik herinnerde me een stukje van u waarin u de loftrompet stak over het huidige Turkije en hoeveel beter het daar was dan in NL. Wat doet u dan nog hier? Met uw dubbele paspoort kunt u prima in Turkije terecht. Daar hebben ze trouwens ook geen bijstand en op stukjes-schrijfsters zoals u zitten ze vast te wachten!
Nou Ebu, een columniste de zo'n huis-tuin-en-keuken column afleverd?
Dit kan een 1e jaars Windesheim journalistje ook wel...
@First Contact 13:47
Ik ook. Zelfspot is een belangrijk wapen tegen absolutisme en wellicht de laatste stap in het streven naar beschaving...
Dit is natuurlijk slechts het halve verhaal. Onze geweldige overheid heeft ook een systeem geschapen waarin je maar op 4 manieren mag en kan werken.
- Als werknemer in het bedrijfsleven.
- Als ambtenaar (maar dat zou ik geen werk willen noemen).
- Als ondernemer.
- Als vrijwilliger.
Zelfstandig in je eigen onderhoud voorzien mag niet. Gooi maar eens een hengel uit in open water, of schiet een konijn. Mag niet. Althans niet zonder een stapel vergunningen met stempels. Je mag ook niet zomaar iets wat je kan, of wat je zelf maakt aanbieden. Als je dat doet werk je "zwart" en ben je crimineel. Nee, je MOET een KvK-inschrijving en een BTW nummer. Want de belastingdienst moet er tussen zitten hè? De overheid heeft het normale economische verkeer zoals dat millennia heeft gefunctioneerd onmogelijk gemaakt. Overal zijn regels en wetjes voor en alles moet door de overheid worden geregistreerd.
Voor de "eerlijkheid" is er ook een wet leeftijdsdiscriminatie, die we "minimumloon" noemen. Iemand die jonger is hoeft minder te verdienen. Mensen worden niet betaald naar competentie, maar naar leeftijd. Er is dus helemaal geen concurrentie op de arbeidsmarkt, en die markt is ook helemaal niet vrij. Het is onmogelijk om als werkgever en werknemer als gelijkwaardige individuen een contract met arbeidsvoorwaarden op te stellen. Aan alle kanten is die markt kapotgereguleerd. Alles is vastgelegd, de voorwaarden zijn geregeld in CAO's en de rest in wetgeving.
(Overigens is de terminologie "werknemer" en "werkgever" ook een mooie semantische omkering van de feitelijke gang van zaken: en werkgever geeft helemaal arbeid, de werknemer geeft zijn arbeid in ruil voor geld, de werkgever neemt die arbeid en betaalt daar voor. Een werkgever geeft geen werk maar geld en neemt het werk; een werknemer neemt geen werk maar geeft het en neemt de vergoeding voor dat werk. Maar dat terzijde.)
En die wetgeving had ooit wel zin hoor, tegen uitbuiting en zo, in tijden dat arbeid voornamelijk ongeschoold was, en allerminst schaars. Toen was de arbeidsmarkt ook scheef. Maar die 19e eeuwse toestanden komen niet terug zolang er scholing is en de economie drijft op hoogwaardige kennis, technologie en geschoolde arbeid. Geschoolde arbeid is wel schaars en daar kan een normale markt zonder enige overheidsbemoeienis gewoon werken. De werknemer kan de hoogste prijs voor zijn kennis en tijd onderhandelen. Maar het mag niet. De overheid moet er tussen zitten.
Om kort te gaan: In het door de overheid gecreëerde systeem heb je uitval. Je moet van de overheid in een bepaald hokje gestopt, gecontroleerd en gereguleerd, je moet op een voorgeschreven manier leven en werken, je moet volgens de norm functioneren, je mag maar op een bepaalde manier werken, volgens de modelletjes van de belastingdienst. En 1 van die hokjes is de bijstand. Het werknemershokje is wat groter, en een werkgever heeft een eigen scharrelweide, maar in de mensenhouderij worden we uiteindelijk allemaal geslacht.
En je kan wel zeiken op de bijstandstrekkers en daar zitten ongetwijfeld luie flikkers tussen, maar vergeet nooit dat het een door de overheid geschapen systeem is. En diezelfde overheid is er ook bij gebaat om groepen in de samenleving een beetje gecontroleerd tegen elkaar op te zetten: Werknemers tegen werkgevers, werkenden tegen werklozen enzovoorts, maar we zijn feitelijk allemaal boerderijdieren. (Her)Verdeel en heers. De kanker van de samenleving is niet de bijstandstrekker maar de overheid.
Kolere, wat zag Theo van Gogh toch in dat mens....
@Bakito
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/08/...
Toen ik het 1ste reaguursel las moest ik wel even grijnzen.
Gratis:
gemeente.groningen.nl/b-w-besluiten/ka...
Overigens al dat gelul over werk en geld. Over een paar maanden heeft het merendeel jullie geen van beide meer. De rijke Wall Street investeerders (Soros en co.) zijn zich al aan het indekken voor de komende Wall Street Crash in de herfst van dit jaar.
Zij zullen de winnaars zijn en miljoenen anderen raken al hun spaargeld en beleggingen kwijt, bedrijven sluiten bij de vleet en miljoenen raken hun baan kwijt. Het wordt erger als in 2008.
"In a harbinger of what may be coming our way in the Fall of 2012, billionaire financier George Soros has sold all of his equity positions in major financial stocks according to a 13-F report filed with the SEC for the quarter ending June 30, 2012.
Soros, who manages funds through various accounts in the US and the Cayman Islands, has reportedly unloaded over one million shares of stock in financial companies and banks that include Citigroup (420,000 shares), JP Morgan (701,400 shares) and Goldman Sachs (120,000 shares). The total value of the stock sales amounts to nearly $50 million.
Whats equally as interesting as his sale of major financials is where Soros has shifted his money. At the same time he was selling bank stocks, he was acquiring some 884,000 shares (approx. $130 million) of Gold via the SPDR Gold Trust."
theeconomiccollapseblog.com/archives/s...
Deze post is zó de gedachte bij de gemiddelde Stadskanaler. Al vanaf de middelbare school zeggen dat je niet gaat werken maar de bijstand in gaat, want papa deed dat ook en opa ook en het is zo lekker makkelijk. Kun je de hele dag voor je huis goedkope Lidl-biertjes drinken en af en toe een fikkie steken om vervolgens te gaan kijken hoe de brandweer het weer oplost.
paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29 |
... Liever nemen die gore werkgevers een stel van die slaafse MOE-landers aan. Of kinderen. Of parttimers, huisvrouwtjes die helemaal geen werk nodig hebben. Het werk is er wel, maar gaat naar MOE-landers die zich 12 uur per dag laten afblaffen voor een hongerloontje....
Ik snap dat mensen u niet aannemen als dit uw attitude is.
If you pay peanuts you get monkeys.
@Bakito | 17-08-12 | 13:19
Schreeuwen? Waar? Probeer je alleen maar duidelijk te maken dat je iets te ver doorslaat in het spelen van slachtoffer rolletjes.
"Wat dat betreft zijn types als jij de redding voor de huidige sociaaldemocratie.
Bakito | 17-08-12 | 13:19 | + -1" Ik de oplossing? Dacht het toch niet. Maar ik draag mijn steentje wel bij dit doordat ik mijn hele leven al werk. Jij ook?
De voordelen vd EU, voor jou salaris 10 Polen. /EnNuVooruit D66.
zeertegendradig | 17-08-12 | 13:15
Precies! En voeg daar nog aan toe dat Polen geen Euro heeft (lucky bastards) en alles daar goedkoop is, btw veel lager is en 50% zwart gaat.
ik heb goed betaald werk maar als ik een pool was wist ik 't ook wel hoor. Met de camper naar hier, minimum loon ontvangen, extratje zwart voor 's avonds werken en alles richting polen storten waar je een mooi vrijstaand huis bouwt voor nop. Je moet geen eu willen met zulke grote verschillen heb ik altijd gezegd, nu moet men niet gaan zeuren dat mensen en bedrijven er misbruik van maken. Bij ons is een complete afdeling verhuisd naar 't buitenland. Scheelt 65%. Ik zeur d'r niet om want ik heb m'n werk daardoor nog maar goed vind ik 't niet.
Ten eerste: Bijstand moet gewoon in natura uitgekeerd worden door middel van een bonnensysteem. Voor Nederlanders is het toch al te weinig om van te leven en allerlei importvolk weet nog wat over te houden en stuurt dat naar het land van herkomst.
Ten tweede: Verlaag nou eens echt de brutokosten van werknemers aan de onderkant. CAO's en minimumlonen, het lijkt allemaal erg sociaal, maar het enige gevolg is werkloosheid.
@ Aktivist | 17-08-12 | 13:12
Ik denk dat Ebru dan wel wat aanpakt, maar daar niet blij mee zal zijn. Ik zie overigens dat u vooral ageert tegen de 'armoedeval', oftewel dat je met handje ophouden meer overhoudt dan met werken tegen minimumloon. Daar moet inderdaad een einde aan komen.
Op zich wel grappig dat sinds het begin van de civilizatie, met al onze verbeterde technologieën en alles, we nu net zo lang of meer moeten werken, voor minder vrije tijd dan de Neanderthalers hadden nadat ze weer eens buffel hadden afgeschoten.
We zijn onze eigen evolutionaire vijanden geworden (want als jij niet werkt, doet iemand anders jouw baan wel, beter). Evolutionair super slim van 'de mens', zo blijven we vooruit gaan!
Maar is het systeem echt wel zo slim, of zouden mensen met hun intelligentie zelf iets beters kunnen verzinnen...?
Ach, zo lang er de wereldbevolking blijft groeien met steeds minder grondstoffen om te verdelen zullen we dat wel niet uitvinden...
Ik weet het niet, is een column schrijven dan wel werk? en zo ja, als je geen columns meer schrijft... kun je dan een uitkering verwachten? nee? toch niet hé. Maar voor de rest is Ebru een lekker wijf die gewoon es goed uitgewoond moet worden door 10 x 30 cm lange lullen. En natuurlijk een flinke DP.
@nnndoh | 17-08-12 | 13:13
Ook als je solliciteert naar een interne fuctie bij een uitzendbureau ben je de klos.
Oplossing: case manager aanschrijven, en melden dat, indien de beslissing blijft staan, open sollicitaties gaat sturen.
Gebruikmakend van de Gouden Gids, beginnend bij A.
510.000 werklozen in Nederland
109.000 openstaande vacatures
Maar nee hoor, niemand is onvrijwillig werkloos.
@First_Contact 13:11
Gezien de politieke verhoudingen ben jij degene met de afwijkende opvatting. Sowieso overtuig je mensen niet door te gaan schreeuwen, het werkt averechts.
Wat dat betreft zijn types als jij de redding voor de huidige sociaaldemocratie.
seven | 17-08-12 | 13:15 |
En naast het gerinkel van de half lege verfbussen ook het geklots van de halve liter blikken.
de euro middenweg | 17-08-12 |
En wat ga jij doen, zodra jouw bedrijf failliet gaat en je niet zomaar een baan kan vinden?
Ik werk al sinds m'n 16de. Van bijbaan tot aan fulltime. Ik betaal genoeg belasting en mocht mijn bedrijf straks dan over en uit zijn, dan ben ik blij met dat geld als ik op zoek ga naar een andere baan.
Nacho_Vidal | 17-08-12 | 13:07
Ja. Het bedrijf (verzameling bedrijven onder een fam. naam heeft zelfs een eigen uitzendbureau in Polen opgericht.
Ik woon in een grensgebied van Nederland en Duistland. Het barst hier serieus van de Bulgaren en Polen. Aardige mensen, maar ze verneuken de arbeidsmarkt wel volledig. Er wordt gewerkt voor extreem schrale inkomens en met onmogelijke werktijden onder zware omstandigheden. Het is alleen interessant voor ze, omdat ze geen kosten hebben zoals andere Nederlanders dat wel hebben. Ze wonen met 5 of 6 man op een kamer van 10 m2 en sturen al het geld naar huis en spenderen niks in de regio zelf.(en ze betalen natuurlijk geen belasting en sparen ook niet mee aan onze pensioenen)
Waar je vroeger nog makkelijk bijbaantjes kon vinden voor 8-10 euro per uur, mag je nu blij zijn met 4-5 euro. Daarnaast heb je rotwerktijden en moet je constant oproepbaar zijn, anders wordt je ontslagen en vervangen door een bulgaar. Leuke baantjes zijn er nog wel af en toe, maar dan ben je één van de 40 sollicitanten.
Tegenwoordig heb ik dan ook mijn bijbaan in midden Nederland =), maar het is vrees ik een kwestie van tijd voordat het in het hele land moeilijk wordt nog iets leuks te vinden. Ik denk af en toe met weemoed terug aan 5-10 jaar geleden toen je als arbeider nog bepaalde rechten had.
(p.s. dit is geen pleitstuk voor de PVV, het is namelijk prima dat mensen hier komen om te werken. Maar dan wel gewoon tegen minimum- loon, met goede huisvesting, met een normale werkweek, belasting betalend en zonder al het geld naar het thuisland te sturen. En werkgevers die zich schuldig maken aan deze vorm van moderne slavernij hebben recht op een enkeltje detentie)
@Bokito ergo sum 13:08
Klopt. Niettemin zullen de globale welvaartsverschillen en de daarmee samenhangende ellende als burgeroorlogen, ziektes en honger niet worden opgelost met het idee dat "zij" maar beter hun best moeten doen.
Om allerlei vicieuze cirkels te doorbreken zal het rijke westen moeten inleveren.
Anders moeten we accepteren dat anderen hierheen komen, simpelweg omdat het hier beter is. Zou jij ook doen.
@paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29 | + 23
Als je zo teleurgesteld bent en werkgevers als goor bestempeld dan ben ik bang dat er nog maar een ding voor je overblijft: voor jezelf beginnen! Ineens heb je het! Je bent nog jong en hoog opgeleid dus dat moet te doen zijn. D'r zijn tenslotte genoeg buitenlanders die zelfs zonder enige opleiding een winkeltje runnen.
ZKH EénOog | 17-08-12 | 13:13
Zooitje ongeregeld aansturen!
Tuurlijk, Polen worden er geen haar beter van, ondernemers worden er geen haar beter van en al die Nederlanders nemen onstslag omdat ze hun werk niet leuk vinden. Vandaar dat de grote bedrijven zoals Ahold en vele tuinders weigeren de CAO te verlengen en steeds meer Nederlanders eruit chanteren (lager loon, voorwaarden inleveren of opzouten). Gewoon omdat de Nederlanders het niet willen. En natuurlijk moeten de uitzendburo's daarom voor miljoenen investeren in polenhotels. Gewoon uit pure noodzaak. Niet omdat het ze iets oplevert.
Er is verder niets aan de hand, dus geen tienduizenden Nederlanders die door de crisis hun baan verloren zijn en nu met hun jonge kinderen in de bijstand op de armoede grens leven.
*af gaat koelen*
als ik 1 keer niet solliciteer, is er gelijk stront aan de knikker.
met een uitkering word je gestraft, met een bijstand niet?
Gezien de reacties toch een stel bankhangers die zich aangesproken voelen.
@Nacho_Vidal | 17-08-12 | 13:05
Wat doe jij ook? Die 4500 vangen of dat zooitje ongeregeld aansturen?
De koningin die een uitkering trekt van tonnen en geen stapje terug wil doen. Wachtgeld terroristen uit de provincie die met niks doen 5000 bruto p/m opstrijken. Genationaliseerde bankdirecteuren die tonnen extra voor zichzelf reserveren. EU medewerkers die 12000 bruto verdienen met een aanwezigheid van 30%. COA directrices die thuiszitten, maar wwel tonnen meekrijgt omdat ze totaal incompetent zijn. Wat verwacht men nou als bijstandsgerechtigden deze praktijken aan de 'bovenkant' van de samenleving ziet?
Aktivist | 17-08-12 | 13:11
Kijk op deze wijze kom je dan nader tot elkaar :-)
HoogToontje | 17-08-12 | 13:04 |
Ikke niet, maar ik wil Ebru weleens zien in zo'n situatie....
Niet-westerse allochtonen zitten 6x zo vaak in de bijstand en inmiddels gaat meer dan de helft van de totale bijstand naar allochtonen (CBS, 2009).
Somaliërs spannen daarbij de kroon. Deze groep zit maar liefst 23 keer zo vaak in de bijstand in vergelijking met autochtonen. Qua werkgelegenheid is het opvallend dat bij Turken en Marokkanen de tweede generatie inmiddels vaker werkloos is dan de eerste generatie (Jaarrapport Integratie 2011).
www.dagelijksestandaard.nl/2012/04/int...
@ negers zijn zwart | 17-08-12 | 12:22 |
Volledig mee eens.
.
Ik krijg laatst een oude kennis van me over de vloer met de vraag of ik geen werk voor hem had, want als hij niet binnen toen en 1 september zelf iets vind dan moet hij verplicht een baantje aannemen wat hem voor 36uur werken Bruto precies 10 euro meer oplevert dan zijn Netto bijstandsuitkering @ 840,- per maand.
Nu ziet hij de salariëring nog niet eens als het grootste issue, zijn probleem is het baantje zelf. Hij moet voor die lullige 10 euro wel dagelijks met gevaar voor eigen leven en dat van passagiers als scootertaxichauffeur Amsterdam gaan manoeuvreren.
.
Het probleem in deze is dat het UWV voornamelijk de vacatures waar niemand op WIL solliciteren krijgt en deze (met de wet in de hand) vervult met mensen welke welwillend meewerken aan de sollicitatieplicht maar om welke reden dan ook niet snel genoeg (3 maanden tegenwoordig) aan een job in hun eigen vakgebied.
.
Daarnaast nog het feit dat het UWV de dienstverlening volledig aan het digitaliseren is waardoor straks 95% van het personeel hun baantje dreigt te verliezen. Dit resulteert in een situatie waarbij de werkzoekende misbruikt wordt voor het behalen van de uitstroom targets zodat een werkcoach (of hoe die lui tegenwoordig heten) mogelijk bij de 5% hoort die nog mag blijven.
.
Over dat digitaliseren,
Dat gaat dus ook al compleet fout, zo liet mijn kennis me zien. De CMS van het UWV blijkt zo verrot te zijn dat werkzoekenden geen CV aan kunnen maken of wijzigen, de aangeboden vacatures (als dit al gebeurt) vol met fouten staan waardoor ze aan verkeerde profielen gematched worden. Als klap op de vuurpijl blijkt ook de servicedesk incapabel om opmerkingen aangaande fouten in het CMS te beantwoorden. (ter duiding hier onder een copypaste van zo'n conversatie)
.
- originele opmerking van mijn kennis.
Beste,
Hierbij de mededeling dat vacatures op werk.nl niet kloppen.
Hieronder de vacatures welke ik aantrof onder het tab 'passend'.
Vacature; Quality Manager (ref: RST1140881) Vacature; Horeca Automatisering (ref: JFD17983365) Vacature; Teammanager Uitkeren (ref; RST1074400) Vacature; Boteco Lucio 91 (ref; JFD18100393)
.
In 2 gevallen wordt bij functie "Hoofd informatievoorziening en automatisering" weergegeven.
Bij de andere 2 staat "Manager ICT afdeling"
.
In alle gevallen gaat het om een functie welke niets met ICT afdelingsmanagement van doen hebben.
.
Met vriendelijke groet,
.
- antwoord UWV
Geachte heer,
.
Bedankt voor uw reactie naar werk.nl.
.
In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:
.
Werk.nl wil u graag een compleet aanbod van vacatures geven. Daarom kan het zijn dat u ook vacatures te zien krijgt die maar voor een deel aan uw wensen voldoen.
.
De vacatures die werk.nl u aanbiedt, worden voor u uitgezocht door een computerprogramma. Dit heet ook wel een zoekmachine. De zoekmachine vergelijkt uw cv met vacatures. Hierbij wordt gelet op eisen, wensen en geschiktheid.
.
Krijgt u veel vacatures aangeboden waarin u niet geïnteresseerd bent? Dan zijn er op dat moment helaas geen vacatures op werk.nl die beter bij uw cv passen.
.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
.
Als u nog vragen of opmerkingen hebt, kunt u antwoorden op deze e-mail. Heeft u liever telefonisch contact? Neemt u dan contact op met onze Helpdesk. De Helpdesk is bereikbaar op 0800 - 8001 op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.
.
Via 'Veelgestelde vragen' (bovenaan iedere werk.nl-pagina) kunt u ook antwoord krijgen op uw vragen.
.
Met vriendelijke groet,
.
Het werk.nl team
Werk.nl is een site van UWV WERKbedrijf
- antwoord van mijn kennis (poging 2)
Beste,
Getuige uw reactie begrijpt u kennelijk niet waar ik met mijn opmerking op doelde.
Wanneer u één of meerdere van de 4 in mijn originele bericht genoemde vacatures bekeken had, dan had het u moeten opvallen dat een en ander niet klopt.
.
Mijn opmerking had dan ook helemaal niets te maken met het al dan niet passend zijn van vacatures.
Het ging er om dat de vacatures FOUTIEVE informatie bevatten waardoor ze aan mijn profiel gematched worden.
.
Nogmaals
.
De vacature; Boteco Lucio 91 (ref; JFD18100393) Er wordt gevraagd om een medewerker bediening (zie vacatureomschrijving) In de vacature details echter staat bij functie: "Hoofd informatievoorziening en automatisering" terwijl hier 'Medewerker bediening' had moeten staan.
.
De vacature; Teammanager Uitkeren (ref; RST1074400) Er wordt gevraagd naar een Teammanager Uitkeren (zie vacature titel) In de vacature details echter staat bij functie: "manager ICT afdeling " terwijl hier 'Teammanager' had moeten staan.
.
De vacature; Quality Manager (ref: RST1140881) Er wordt gevraagd om een Quality Manager (zie vacature titel) In de vacature details echter staat bij functie: "manager ICT afdeling " terwijl hier 'Quality Manager' had moeten staan.
.
De vacature Horeca Automatisering (ref: JFD17983365) Er wordt gevraagd om een Service Technicus (zie vacatureomschrijving) In de vacature details echter staat bij functie: "Hoofd informatievoorziening en automatisering" terwijl hier 'Service Technicus' had moeten staan.
.
Voor selectie op baisis van 'gewenste functies' wordt gekeken naar de functienaam zoals deze in de vacature details wordt weergegeven.
Aangezien bij bovengenoemde vacatures de verkeerde functienaam aangegeven is worden deze aan mijn profiel gematched omdat ik in mijn profiel bij gewenste functies onder andere 'manager ICT afdeling' en 'Hoofd informatievoorziening en automatisering' heb staan.
Een logische verklaring voor bovengenoemde fout is dat bij het ingeven c.q. selecteren van de functienaam voor vacatures (door werkgevers of bemiddelaars), wat waarschijnlijk gebeurt via een selectbox (zo'n lijstje waar je dan op een functienaam kunt klikken om deze te selecteren) waarvan de ID waarden niet overeen komen met de achterliggende database waardoor vacatures met een verkeerde 'functienaam ID' in de database opgeslagen worden. Deze fout komt vaak voor bij webapplicaties waarbij selectboxen niet dynamisch vanuit de database worden gevuld.
De ID en tekst waarden worden in een dergelijk geval direct in de HTML code van één of meerdere applicatiepagina('s) opgenomen.
Bij wijzigingen in de selectiemogelijkheden is de kans groot is dat men deze wijzigingen slechts ten dele uitvoert met als gevolg dat het aan de input kant misschien lijkt te werken, maar aan de output kant volledig mank gaat.
Uiterst vermakelijk hoe u in Jip en Janneke taal probeert uit te leggen hoe de webapplicatie van werk.nl functioneert, u heeft het echter tegen een ICT-er.
.
Op het herziene antwoord van het UWV zal mijn kennis mogelijk tot in eeuwigheid van dagen kunnen wachten.
.
*excuses voor de lange post*
Prima artikel van Umar. Afschaffen die bijstand en WW.
Wie niet wil werken redt zich zelf maar.
@Bakito | 17-08-12 | 13:03
Dat er op deze wereld gelukzoekers zijn is volstrekt normaal. Heel begrijpelijk gezien de barre omstandigheden op sommige plaatsen in de wereld.
.
Dat we de grenzen en verzorgingsmechanismen van onze welvaartsstaat openstellen voor deze gelukszoekers is niet normaal. Dat is op lange termijn zelfs de welvaartsstaat op de helling zetten en dus oliedom. Een hardnekkig naar trekje bij linksgetinte Hollanders.
Een hoop bijstandstrekkers hier, dat is wel duidelijk. Ga eens aan het werk, luie flikkers!
antilinks | 17-08-12 | 12:59
Dan zijn we het dus eigenlijk eens. Het gaat niet om het feit dat je je tijd beter moet indelen als je werkt. Mij is dat altijd prima gelukt,ook toen ik nog in loondienst werkte. Het gaat om het feit dat arbeid onevenredig zwaar belast wordt en dat je in een baan tegen minimumloon minder (ja Ebru) overhoudt dan een 'uitkeringstrekker'. Dáár moet iets aan gebeuren, desnoods door een negatieve belasting, hoewel ik daar geen grote voorstander van ben.
owja en sinds wanneer moet werk 'leuk' zijn? We zijn niet allemaal vrije school-moeders en kruidenvrouwtjes!
@Bakito | 17-08-12 | 13:03
Keep on trolling Bakito! Wat jij stelt is dat we het dus ook gewoon bij de Surinamers,Antillianen,Molukkers en een aantal verdwaalde Afrikanen hadden kunnen laten? Alsjeblieft nog liever vandaag als morgen. Ik zie een dag aankomen dat zelfs deze allochtone Nederlanders het land uitvluchten vanwege de puinhoop wat politiek Nederland heeft aangericht. Want wat heb je als buitenlander zonder sociale voorzieningen in Nederland te zoeken? Vrij weinig naar mijn idee.
Ach ja, de een z'n dood de ander z'n brood. Als geen stijl zou ik een beetje voorzichtig omgaan met de mensen in de bijstand. Voordat je het weet ben je je pispaaltje in komkommertijd kwijt.
Stagiaire?
Het probleem met socialisme is dat je op een gegeven moment al andermans geld hebt uitgegeven
Wat de politiek voor u verborgen houd. www.project-syndicate.org/commentary/l...
@Reinaert | 17-08-12 | 12:49
Ik zei ook niet dat de uitvoering simpel zou zijn ;)
Bakito | 17-08-12 | 13:03 | Denken dat we onze welvaart aan het roven van anderen te danken hebben is een typisch linksdragend gevalletje veel geschreeuw weinig school, Nederland is altijd een handelsland geweest en begin aub niet over slavernij daar hadden we slechts een zeer marginale rol in
seven | 17-08-12 | 13:07 |
Weet je zeker dat het Polen waren?
Bij mij in de buurt werd bij een middelgroot bedrijf het uitvoerende personeel opeens aangenomen in een werk-bv en jaartje later tijdens reorganisatie (vw zogenaamd weinig opdrachten) ontslagen waarbij er geen geld was voor afvloeiing. (De werk-bv was leeg) Dag later reden de busjes met Polen etc van een Polen uitzendbureau de poort binnen. Ook dat soort dingen gebeuren. Misschien is er ook sprake van communicerende vaten.
Montgomery Burns | 17-08-12 | 12:59 | + 0 -
Dat is dus echt zo'n domme, ondoordachte VVD-borrelpraatopmerking. Als ik vandaag ergens kan beginnen, doe ik dat dus. Hoop echt dat jij zelf eens in zo'n situatie terecht komt en dan eens mag ondervinden hoe de wereld echt in elkaar zit.
En dat het niet zo werkt als in die achterlijke sprookjeswereld van dit kut-VVD-ers die gezorgd hebben voor deze ellendige situatie.
Bijstand is op zich geen selchte vangnetconstructie. Niemand hoeft hier honger te lijden. Maar dan wel wat terugdoen voor de samenleving die je onderhoudt. Tewerkstelling dus. Ik zie niet in waarom dit raar zou zijn.
@HoogToontje | 17-08-12 | 13:04
Tja, iemand moet toch vrije tijd hebben...
Met 10 jaar is er geen sociaal beleid meer, niet betaalbaar. Iedereen die daadwerkelijk wat kan is dan wel vertrokken me dunkt, of je bent een gigantische lul. Dan komen al die steuntrekkers vanzelf aan de beurt, geen ervaring, geen centen geen steun. Deze jongen, internationaal werkend techneut komt dan zijn zeiljacht wel even aanmeren in Holland gewoon om even rond te kijken in het drama en zijn eigen lekker te voelen.
Ze zouden ook eens moeten beginnen met het dichtgooien van bepaalde opleidingen bij een x aantal aanmeldingen. Misschien dat er dan weer volk komt dat niet alleen een pen kan likken of lullen. Wow misschien kunnen we dan daadwerkelijk weer wat produceren ik noem maar eens wat geks.
ZKH EénOog | 17-08-12 | 13:02
Ben ik het ook mee eens. Schandalig dat je 4500 euro moet ontvangen om een stel zooitje ongeregeld aan te sturen.
Dat doe ik ook, ik noem ze mijn collega's.
Overigens toont dit maar weer aan dat je grenzen alleen kunt open gooien tussen lande met gelijkwaardige economieën en gelijkwaardige sociale stelsels anders krijg je dus deze toestanden. Water stroomt nou eenmaal van hoog naar laag.
@ Aktivist | 17-08-12 | 12:48
En dus doe je maar handje ophouden en laat je anderen voor je betalen?
@Bokito ergo sum
Wil je namen van die kids?
Anyway, Bart_Bart wil maar niet snappen dat de globale , open markteconomie met extreme welvaartsverschillen allerlei demografische bijwerkingen heeft. Onze welvaart normaal vinden, maar gelukszoekers niet, is namelijk hypocriet, een hardnekkig naar trekje bij rechtsgetinte Hollanders.
@paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29
Ik ken het beeld.
Ook gezien, maar via freelance werk wel weer heel snel aan de slag.
@paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29
"... Ben hoogopgeleid, ..."
En voila: te duur!! Daarnaast straalt het daarop prat gaan over het algemeen geen geschiktheid uit voor zwaarder fysieke arbeid. Ook al zou je het wel goed kunnen. Wees je arrogante mede-hoogopgeleiden, die weigeren een baan te nemen 'onder hun niveau', daarvoor ten zeerste dankbaar.
"... huisvrouwtjes die helemaal geen werk nodig hebben..."
Wie bepaald er wie welk werk wel of niet nodig heeft? De arrogantie!!
Vergis je niet: dankzij een stortvloed aan dure hoogopgeleiden bij huur en nutsbedrijven, zijn voor vele laagopgeleide gezinnen de kosten zo de pan uit gerezen, dat ze wel met zijn tweeën MOETEN werken om rond te komen. En dus 'pikken' zijn nu uw mogelijke baantjes in. Wederom: weest uw mede-hoogopgeleiden, tezamen met uw overheid, ten zeerste dankbaar.
"... Nee meneer, op uw 45ste maar niet..."
En terecht: in een land, waar iemand van 45 voor exact hetzelfde werk dat iemand van 20 kan verrichten vet veel meer betaald dient te worden, is in een tijd van recessie die keuze snel gemaakt. Vreemd he?
Ik kan wel weer beginnen over die dankbaarheid, maar ik denk dat je het inmiddels zelf wel snapt...
Het hele systeem is zo rot als en mispel.
Laat iedereen maar ZZP-en, en gewoon zijn tijd verhuren aan opdrachtgevers. Dan heb je het zelf in de hand, als je je de markt uit prijst. Kan je het niet meer allemaal op anderen, en dan met name werkgevers, die zelf 24/7 in de weer zijn, afschuiven. Loondienst moeten ze afschaffen. Is een compleet middeleeuws concept, verrot gemaakt door de doorgeslagen 20ste eeuwse geëscaleerde rechtenmaatschappij.
Feitelijk niets nieuws onder de zon maar Ebru is lievv dus dan is het goed
Aan een lijstje van 12 steden heb je genoeg om BIJNA ALLE bijstandstrekkers in dit land te verzamelen. In de provincie zijn het per dorp uitzonderingen.
Amsterdam 65.000.... Rotterdam 45.000... etc.etc. Voor dat weggegooide geld heb je 100.000 bejaardenverzorgsters erbij, dit land is rot, helemaal verrot.
Overigens is het aantal in-actieven(werkloos/woa/wia/wajong etc.etc. )het hoogste in EUROPA, dit voor dromers die denken dat we gezond bezig zijn en het laagste werkloosheidscijfer hebben, onzin, dikke onzin.
Ze vergeet er wel even met alle gemak bij te melden dat het grootste deel van de bijstand uitkeringen naar (niet-Westerse) allochtoontjes gaat...
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3...
ik zou ebru umar wel doen
Wat een ondoordachte onzin.
Als iemand al 20 jaar lang 5000 per maand verdient en zijn hele levensstijl daarop heeft aangepast, moet 'ie dan bosbessen gaan plukken voor 1400 per maand waar 'iee niet eens z'n hypotheek mee kan betalen?
Verschil moet er zijn. We hebben in Nederland niet voor niks een bepaalde kwaliteit opgebouwd en nu er crisis is in andere landen moeten wij ineens op het veld gaat zitten ploegen?
Zolang dit land niet ten onder gaat aan uitkeringstrekkers mag de regel van mij best zo blijven. Iedereen een eerlijke kans geven op een leuk leven is beter dan iedereen op een communistische wijze verplichten kutwerk te gaan doen. Daar hebben we toch Polen voor, die dat met ALLE PLEZIER doen?
Zo'n arm land zijn we nog lang niet hoor Ebru.
paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29
Wie kan reaguren kan ook werk vinden, slapjanus.
Toch is het goed dat dit land zoveel columnisten heeft. Hun keiharde toegevoegde waarde houdt de verzorgingsstaat nog enigzins staande. Daarnaast is stukjes tikken op de interwebs in Nederland hard nodig want niemand anders lijkt er zin in te hebben....
.
*Zucht*
Kaas de Vies | 17-08-12 | 12:20
Ik begin je politiekcorrecte stukjes steeds meer te waarderen pa!
Aktivist | 17-08-12 | 12:48
En diezelfde ellende vanuit de bijstand is natuurlijk een stuk prettiger?
Denk eerlijk gezegd dat Ebru dat wel zou doen ja.
Maar laten we nou toch gewoon nucter blijven. Werken moet lonen. Als de overheid op de laagstbetaalden nou een subsidie zou geven (negatieve belasting) dan is dat voor iedereen een win-win situatie (behalve voor de luien onder ons uiteraard). Hoewel ik dus eigenlijk vind dat dat niet nodig zou moeten zijn maar goed.
Aktivist | 17-08-12 | 12:57 |
Dat moet je aan mijn begeleider vragen.
@Bart_Bart | 17-08-12 | 12:49
Het toelatingsbeleid van dit, ons, land is mij al langere tijd een doorn in het oog want het impliceert dat we permanent moeten dweilen met de kraan open - overigens mede met dank aan de EU, laten we ook die boosdoener even bij naam en toenaam noemen.
Wie hierheen komt en niet de intentie heeft een zinnige bijdrage aan de samenleving te leveren mag van mij direct retour afzender. Even afgezien van echte vluchtelingen overigens, maar da's maar een handvol, de meesten komen hier maar met één doel en da's ruifvreten.
Het is tragisch te zien dat onze sociale zekerheid kapot wordt gemaakt door groepen die slechts één doel in het leven hebben en da's gratis geld toucheren.
En het is net zo tragisch om te zien dat vervolgens alle werkelozen en bijstandsgerechtigden over dezelfde kam worden geschoren. Dat werkt ook niet bepaald productief lijkt me, maar het is kennelijk niet anders: hokjesdenken roeleert nu eenmaal grote tijd.
Nacho_Vidal | 17-08-12 | 12:54 |
De vraag is wie eerder hulp nodig heeft, je vriendin of jij....
Aktivist | 17-08-12 | 12:48 | Dus ga je maar zo hard op je gat zitten at hij nog net niet vaccuum zuigt. Ik hoef niet meer te werken maar als ik het zou moeten wedden dat ik binnen een week op de vuilniswagen kan staan. Wat eigenlijk nog best leuk werk is ook je bent lekker buiten, genoeg tijd voor een praatje, vroeg op en vroeg thuis
317.000 potentiele SP / PVDA stemmers. #faillisementsvliegwiel
Jeeee, wat voelen velen zich hier aangesproken.
Ebru Umar giet het Antisocialistische Manifest van de onvolprezen Pamela Hemelrijk in iets andere bewoordingen en ietwat verdekt in column en de verkapte socialisten staan meteen op hun achterste benen: www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...
"Oh well, after all we're all socialists now, aren't we?" Zo is het maar net, Lady Southwold. We're all socialists, of we willen of niet.
Aktivist | 17-08-12 | 12:48
Heel mooi gezegd. Mijn vriendin zit ook al weer 2 maanden thuis. Solliciteert zich suf, bakken chips gaan er ondertussen doorheen, maar dat maakt niet uit, is een detail.
Punt is dat ik makkelijk praten heb, zo schreeuwend over mijn longen naar haar toe. Spullen gooien, het heeft allemaal geen zin. Ik heb zelfs zin om haar pijn te doen, maar daar schiet ik niets meer op.
Het is gewoon overmacht. Oh god, mensen, help.
hangtiet met knoop | 17-08-12 | 12:33
Yep, als zzp'er kun je nog wat spelen met je belastbaar inkomen. Een goede boekhouder/accountant is daarbij wel onmisbaar, tenzij je zelf belastingexpert bent.
Niet ter verdediging van luie bijstandstrekkers maar columnist zijn lijkt me nu ook niet het hardwerkenste beroep ter wereld.
paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29
En naar het lijkt wil jij die situatie dus in stand houden want dat is wat er gebeurd met een linkse regering
@ZKH EénOog | 17-08-12 | 12:45
Als het allemaal zó makkelijk was......
Doch ik vrees met groten vreze dat men in de MOE-landen niet echt zit te wachten op onze afdankertjes. We zullen toch echt onze eigen stal uit moeten mesten, niemand gaat ons daarbij helpen.
@Reinaert | 17-08-12 | 12:41
Precies.
Elk volk heeft al zijn eigen (bijstands)tokkies. Het ene volk wat meer dan de ander, maar dat even terzijde.
Het kost al moeite genoeg om je land draaiende te houden met dat percentage 'eigen' tokkies, maar als je dan ook nog massaal immigrantengroepen toelaat met een relatief hoog percentage aan tokkies, beschadig je de belangen van iedereen met een Nederlands paspoort.
Maargoed, dat weet jij ook allang.
Stel je voor Ebru, dat jij op jouw leeftijd met jouw opleiding in de bijstand komt. Je solliciteert je suf, ook onder je opleidingsniveau, maar niemand wil je aannnemen wegens te oud en/of te hoog opgeleid.
Je wil werken en je gaat je dus inschrijven bij wat uitzendbureaus. Die hebben een leuke baan voor je: lekker in een stressy callcenter zitten om klanten te 'helpen' à 8,47 bruto p/u. Uiteraard zeg je ja, want je wil persé aan het werk want je wil niet zo'n uitvreter in de bijstand zijn. Vervolgens kom je erachter dat je dagelijks 2,5 uur in bus/trein zit voor je woon-werkverkeer. De vergoeding daarvoor wordt belast, zodat je er flink op moet toeleggen. Je autootje heb je allang moeten wegdoen want daar heb je geen geld voor. Je hebt geen sociaal leven meer want je moet 24/7 beschikbaar zijn en hebt onregelmatige diensten, waardoor je je vriendjes en vriendinnetjes, die iets leuks in de media doen, nauwelijks meer ziet. Ze kijken toch al op je neer en vinden je een loser vanwege je baan. Daarbovenop zet je teamleider op het werk je onder druk want hij moet z'n target halen en dreigt met ontslag als je geen extra klanten binnenhaalt.
Dat zou jij, Ebru, vast niet erg vinden allemaal. Nee, je zou er hélemaal voor gaan, ook al kun je je leuke tripjes naar Istanbul niet meer betalen. Ook al die leuke meisjesdingen kun je niet meer kopen, het wordt Aldi en Action wat de klok slaat. Ebru, de kampioene van het onderbetaalde slavenwerk. Mens, zou je je niet eens eerder drukmaken over het schandalig lage minimumloon en de hoge lasten op werk? Of surf je liever mee op de slavenhoudersmentaliteit van de VVD en aanverwanten? Nou veel geluk dan en doei!
@LibertasSimplex | 17-08-12 | 12:14
Duiding van een hedendaags 'meisje' zou 'Werken, een vervelende noodzakelijkheid' als titel opgeleverd hebben.
De column is kort voor een wekelijkse opdracht, en de boodschap een open deur die eigenlijk feitelijk niets toevoegt, Ebru zal wel last van de warmte hebben.
Meer Harde ''werkers'' binnen halen en niet begrijpen dat ze voor een uitkering komen is dom;=]
Bakito | 17-08-12 | 12:45 | Zoals...
De bijstandtrekker is wel de goedkoopste van alle uitkeringtrekkers. Alleen al daarom acht ik deze hoger dan de een groot deel van de zogenaamde arbeidsongeschikten. (Bijna 1mln heeft NL er, mn uitgebluste! ex ambtenaren, groot deel speelt toneel die daarvoor 70 tot 100% (via de cao een wao-aanvulling, bv voor oud leraren, ken zo'n *** die met z'n eeuwige burnout va 45 een villa voor zichzelf bouwde) van het salaris blijven vangen. Of de WW-er die eerst al z'n WW duur opmaakt alvorens echt serieus te gaan zoeken. Als die 50+ers in de WW kunnen nml wel per direct aan de slag, maar dan als flexkracht / zp etc, maar daar voelen ze zich te goed voor cq verliezen ze n deel vd WW rechten.. Maar wachten op een vast contract doen jongeren toch ook niet? Dat is nml iig kansloos.
'UWV: vast contract zeldzaam
Het aantal mensen dat in het afgelopen jaar direct een vast contract aangeboden heeft gekregen, is gedaald met 97 procent. Dat staat in een rapport van uitkeringsinstantie UWV over de vacaturemarkt.
In 2010 kregen nog 83.000 mensen die werden aangenomen direct een vast contract. In 2011 daalde dat aantal naar 2000. Het UWV noemt de daling van het aantal vaste banen spectaculair.'http://nos.nl/artikel/348811-uwv-vast-contract-zeldzaam.html
@wakkere_nederlander | 17-08-12 | 12:32 | + 0 -
40 uur volgens CAO. 40 uur ook betaald, geen overuren.
Minimaal 45 uur per week in het echie.
Waarvan officieel 2,5 uur pauze. Officieus zijn er meer dagen zonder echte pauze.
En dan laat ik de uitschieters tot half 7, 7 uur, het 's avonds laat nog even met de nachtploeg bellen, bij calamiteiten op ieder willekeurig zsm aanwezig zijn en late vergaderingen (want dat is toch zo zonde van de echte arbeidstijd) nog maar even buiten beschouwing...
En dan heb ik de afgelopen 2 weken ook nog de afdelingen van 2 collega's die met vakantie warennaast mijn eigen werk bestierd.
Dus?!
@Reinaert | 17-08-12 | 12:26
Maar dan is de oplossing toch simpel, mijn waarde: stuur die bijstandsgerechtigden naar de MOE-landen, houden we de werkende MOE-landers hier. Win-win.
@Bart_Bart 12:33
Zonder al de rijkdom die we al eeuwen uit andermans gebieden trekken, vaak onrechtmatig, hadden we geeneens geld gehad om de uitkeringen van autochtone lapzwansen te betalen.
Opmerkelijk dat jij geen probleem hebt met goederen die hier al sinds mensenheugenis naartoe worden gehaald, wel met getraumatiseerde kinderen uit oorlogsgebieden.
@ZKH EénOog: "De overheid, die overal zijn inhalige grijpklauwen in steekt, die is de schuld."
.
Precies, regeltjes en wetjes bedenken wat a: werkverschaffend voor henzelf is en b: tonnen aan vergunningen en kosten voor de burger met zich meebrengt. En o wee als je het niet volgens de ambtelijke richtlijnen doet, dan wordt je harder geplukt dan een benzinedief of een steeljunk.
@Nacho_Vidal | 17-08-12 | 12:30
Die zwitsal heeft meer moed dan ik... Zijn verhaal klinkt erg geloofwaardig, Werkgevers zitten namelijk niet te wachten op mensen boven de 45.
Bijstand is een vangnet, en ongeveer de helft van de ontvangers heeft het keihard nodig om te overleven. De andere helft bestaat uit lapzwansen die niet willen werken. (voeg zelf nuance in).
@Kaas de Vies | 17-08-12 | 12:20 |
Fijn, dank u. Beetje mijn bestaan ontkennen! whatever...
.
*talk to the hand -gebaar maakt*
Ik heb even zitten rekenen wat ik zou krijgen aan bijstand en subsidies in mijn situatie met 4 kids.
Inclusief bijstand, huursubsidie, zorgtoeslag, kindertoeslag maar zonder kinderbijslag en gemeentelijke extra's.
1914,- iedere maand tel daar de kinderbijslag bij op dan kom ik op 2352 euro(netto) in de maand. Uitkering erbij van inwonend familielid, beetje beunen en hosselen en je lacht iedereen uit.
De SP wil de kinderbijslag voor hogere inkomens flink verlagen, de zorgtoeslag verhogen en de uitkeringen omhoog gooien, ik denk dat ik dan ook maar thuis blijf. Want dan kom ik op hetzelfde uit als een uitkering.
Er loopt vast nog wel een oude weg door Siberië die nodig geveegd moet worden.
300.000 man me een tandenborstel en 3 maanden tijd moet dat wel lukken.
Als ze dan terug komen mogen ze nog eens zeuren over passen werk.
@negers zijn zwart | 17-08-12 | 12:22
Sinds wanneer is het wettelijk minimumloon maar 800?
En dat van die hebzucht door werkgevers: daar zal je 10% van de werkgevers mee raak schieten. Voor de rest is het vooral de overhead op de lonen, die ervoor zorgt dat er niet beter betaald kan worden. De overheid, die overal zijn inhalige grijpklauwen in steekt, die is de schuld. En niemand anders.
@Bart_Bart | 17-08-12 | 12:33
Vlak onze 'eigen' roomblanke Bijstandstokkies ook niet uit, daar hebben we er méér dan genoeg van, en da's altijd al zo geweest: er is nu eenmaal altijd wel een bepaalde groep in de samenleving die niet helemaal aansluit op diezelfde samenleving. Dat probleem los je niet op, daar moet je zo goed en zo kwaad als dat gaat mee leren leven.
Leuk is het niet maar je voorkomt het ook niet: zelfs al maken mensen hun school braaf af en zijn ze theoretisch in het bezit van een basiskwalificatie dan nog is dat geen garantie voor succes. Was het maar waar.....
Beste Ebru,
heb je wel eens geprobeerd om met asperges te steken je hypotheek te betalen?
Word eens wakker lul!
Werk oké, maar wel lastendekkend uitbetaald, en nog wat om van te eten en één keer per jaar met de kids naar Frankrijk te kunnen voor 2 weken.
Als het net zo als in de VS gaat, waar je met 3 banen nog niet eens je eten kan kopen, steek je dat werk maar in je reedt!
En je dan afvragen waarom er in de VS steeds meer aanhangers komen van Boze witte mannenbewegingen, hé sukkels! Tot ziens hier.
Mvg hypothetische werkloze.
Hahaha, een meiske dat 200 makkelijke woorden in volgorde plempt op der mobieltje of pad en vervolgens de dagtaak er op heeft zitten, gaat werk bekritiseren. Ik heb het al eens gezegd meen ik, dit land zit vol no-nos en lutsers. Ook zo een meiske voegt weinig tot niets toe tot de daadwerkelijke economie die wij binnenkort verschrikkelijk gaan missen. Behalve dan dat ze een voorbeeld is voor weer een sloot mislukkelingen welke de studie afronden om ook niets aan de opbouw dan wel het onderhoud van dit land toe te voegen.
Vanwaar die negatieve reacties op dit stukje? Het is gewoon een reactie op het onderzoek van Ministerie van Sociale Zaken. www.rijksoverheid.nl/ministeries/szw/n...
Hieruit blijkt dat het handje ophouden wel heel eenvoudig is.
Lijkt mij dat de door mij afgedragen belasting wel zinvoller besteed zou kunnen worden.
Ebru weet aardig te verwoorden hoe ik me voelde na het lezen van dat onderzoek.
@Kaas de Vies | 17-08-12 | 12:35
Dan wordt door de wrijving de champagne warm en als dat gebeurt wat ik denk zwemt er straks vreemd spul in de champagne.
Dus doe ik dat even alleen en als mijn hangtietjes zachtjes door de bubbeltjes gekieteld worden zing ik "Islands in the Stream".
Nou als umbro of omar vind dat een bijstand uitkering een jackpot is zou ik maar heel snel loonsverhoging eisen bij geenstijl kom op zeg nederland telt heel veel hoogopgeleiden die graag een vaste baan willen.
Maar, jongens en meisjes, d'r zijn ook mensen, die de hele dag maar een beetje in hun bed blijven liggen stinken! En het liefste de kantjes ervan aflopen. Behalve natuurlijk, als er ergens een feestje gehouden wordt hè, met gratis drank. Want dan rennen zij plotseling om het hardst, om zo snel mogelijk van het geld van de werkman te kunnen profiteren.
Deze mensen hebben een slap en leugenachtig karakter. Vaak ook zijn zij niet gespeend van een zeer negatieve uitstraling, alsmede een ongewassen uiterlijk. Over het geheel genomen, maken zij dus een muffe en onhygiënische indruk. Deze mensen noemen wij de werkloze.
Vrijwilligerswerk mag volgens mij niet als je in de bijstand zit.
Maar je kunt je natuurlijk altijd bij een uitzendbureau inschrijven voor een 0-urencontract om post te sorteren. En dan is het maar afwachten hoeveel uur je in de maand krijgt, omdat bepaalde lieden voorrang krijgen wegens subsidie. En uiteraard stoppen de rekeningen niet en als je slechts voor 400 euri werkt kun je maanden wachten op een eventuele aanvulling vanuit de sociale dienst ( of het UWV, of welke instantie dan ook ).
@manmanman | 17-08-12 | 12:38 | + 0 -
Yep.
Iedereen heeft ook een titel bijna. Maar nadenken ho maar.
Geen diepere analyse van de oorzaken, niets over de historie waaraan gerefereerd wordt, geen duiding in de bredere context, geen suggesties voor oplossingen, en geen oproep tot actie van de verantwoordelijken. Slappe column.
@propper1000 | 17-08-12 | 12:37 | + 0 -
Wij zijn allemaal succesvolle ondernemers dat weet je toch. We zitten steeds in bad en af toe reaguren wij op geenstijl.nl
Krijg jij de nieuwsbrief niet?
Ongenuanceerd, maar stuk raakt wel een kern van waarheid, waarin mensen vooral denken alleen maar rechten te hebben en geen plichten. Zo is het in heel Europa tegenwoordig.
In Autralie willen ze in ieder geval niet de kant op van europa met haar 'culture of entitlement':
POLITICAL and economic developments at opposite ends of the world last week prompted BlueScope Steel chairman and former Reserve Bank board member Graham Kraehe to warn that the Gillard government was repeating the mistakes of European governments by using the budget to redistribute wealth rather than increase it. Mr Kraehe said European economic policy had been geared for many years towards "redistributing the cake rather than increasing its size". Europeans had become mired in a culture of entitlement, expecting and receiving public handouts for everything from trimming farm hedges in Ireland to retiring at 50 in Greece from jobs classed as "hazardous", including hair dressing, pastry making and news reading -- with its risk of contracting bacteria from a microphone.
www.theaustralian.com.au/news/opinion/...
@Kaas de Vies | 17-08-12 | 12:20
Waarom?
Omdat competitiviteit niet de maatstaf is en 'iedereen even goed' het doel is. Op de lagere school is dat al zo. Er gaat in de klas meer aandacht uit naar het kind dat niet mee kan komen dan naar het briljante kind. Terwijl die achterblijver natuurlijk ook buiten school bijgespijkerd kan worden door ouders en met bijles door vrienden of bekenden. Nee, we laten het briljante kind zich vervelen waardoor het al vroeg leert dat excelleren niet echt nodig is en zeker niet beloond wordt. Later in je leven wil je misschien naar een universiteit waar iedereen wordt toegelaten (of eventueel 'selectie' door middel van loting), dus niet alleen de besten. Waarom zou je op de middelbare school dan de beste willen zijn? Ga je later solliciteren, dan wordt er slechts een vage blik geworpen op je cijferlijst, dus ook op die universiteit bestaat niet de drang om het beste uit jezelf te halen. Als je maar een leuke tijd hebt! En zo sukkelen we met zijn allen langzaam in een middelmatigheidsslaap en wordt iemand die zijn nek uitsteekt meewarig aangekeken met de geruststellende wetenschap dat die toch wel tot een nader inzicht komt, al dan niet door een toevallig pootjehaken van zittende middelmatigers.
/rant off
Interessant, die afkeurende comments. Hoeveel werklozen / bijstandstrekkers zouden hierbij zitten?
Spot on Ebru.....
NOT!
In alle MOE landen of Afrikaanse landen komen dan ook weer mensen werken uit NOG armere landen.
Beetje dun columpje, meer iets voor Leo Derks ofzo. (Die altijd boze man op p2.)
Zolang iemand onder werktijd lekker op GS zit te reaguren, heeft -ie niet te klagen over z'n harde werkbestaan.
De bijstandstrekker als profiteur.
De bijstandstrekker als slachtoffer van de economie.
De bijstandstrekker als tijdelijk verschijnsel.
De bijstandstrekker als .... vul maar in.
Altijd is er wel iets waar, maar nooit alles tegelijk.
@hangtiet met knoop | 17-08-12 | 12:33 | + 0 -
Kom eens gezellig bij mij in bad, neem je Champagne mee.
Het is natuurlijk wel zo dat Marokkanen, Afrikaanse -asiel- geldzoekers, Turken en Surinamers relatief veel vaker een bijstandsuitkering hebben dan native Nederlanders.
Mensen uit die groepen hebben relatief gezien veel vaker geen zin, energie, motivatie of kwaliteit om aan het werk te kunnen.
Zonder al die immigranten hadden we dus een zeer beheersbaar aantal bijstandsuitkeringen gehad.
DUW.
Dienst Uitvoerende Werken.
Veengebieden ontginnen, bossen aanplanten, kanalen graven.
Verplicht, anders geen gratis geld.
Zeg bovenonsgestelden, met jullie verkiezingsretoriek onderzoekjes, stel deze oplossing eens voor aan de door jullie met massa ingevoerde 'medewerkers'.
Twee vliegen in één klap: de echt welwillenden pakken het met twee handen aan, de soms al drie generaties uitvretenden vluchten met het eerste de beste vliegtuig terug naar hun heimat.
Een anoniem, miniscuul en makkelijk vervangbaar radertje in een groot gedrocht van een systeem.
Dat is toch waar het kapitalisme toe leidt. En het dan vervolgens vreemd vinden dat iedereen massaal loopt te klagen en toch ongelukkig is, terwijl de schuur volstaat met plastic Wehkamp-rommel.
@pius | 17-08-12 | 12:25
Ik zou me toch echt zorgen gaan maken als ik niet meer op je gratuite en aanmatigende kwalificaties mocht rekenen.
Daarom ben ik nu ZZP'er geworden. Minder belasting dan voorheen. En straks met mijn belastigadviseur over belastingontwijking praten.
1% belasting is ok. Als ik bij de 1% hoor (fuck you - 99%) dan betaal ik ook maar 1%.
De groeten - ik ga nu champagne in het ligbad gieten en verkoeling zoeken.
Open deur, HAYAAAAAAA... plok
@TisNieZoMoeilijk | 17-08-12 | 12:28
Ehmm je zit intussen ook op GeenStijl jij boef! :-)
Ik ga even pauzeren.
Wat zijn de sheeple toch goed geconditioneerd door de 1%, de ethiek van hard werken voor de BAAS. Wakey Wakey bitches! youtu.be/peX4dBEF0Vg
Is Ebru Umar de schuilnaam van Dick Bruna?
Ik zie namelijk parallellen in de vocabulaire.
paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29 |
Is dat echt waar? En vrijwilligerswerk desnoods dan? Waarin ben je opgeleid dan?
@paul de vries9779 | 17-08-12 | 12:29 | + 0 -
Dat is dus erg vreemd en klopt voor geen meter. Lijkt me zeer frustrerend. Maar wat zou een oplossing kunnen zijn?
Gelul ! Er zijn zat mensen die willen werken.Ik zit zelf al 3 jaar in de bijstand en solliciteer me helemaal gek, op alles wat maar kan, zowel hoog als laag. En overal word ik afgewezen. Ben hoogopgeleid, maar wil ook post bezorgen, in winkels werken. Niks hoor. Ik ben 45 jaar. Liever nemen die gore werkgevers een stel van die slaafse MOE-landers aan. Of kinderen. Of parttimers, huisvrouwtjes die helemaal geen werk nodig hebben.
Werken in de kassen ? Nee meneer, op uw 45ste maar niet, we hebben al genoeg jongeren de dat doen. Zo gaat het dus. Pure stemmingmakerij van minister Kampf en zijn secondant Te Krom. Het werk is er wel, maar gaat naar MOE-landers die zich 12 uur per dag laten afblaffen voor een hongerloontje. Of naar scholieren.
Smerige VVD propaganda, allemaal gericht op het in de hoek trappen van werklozen en het voorbereiden van een nieuwe nachtwakerstaat. Smerig en asociaal !!!!
Er is geen cultuuromslag nodig, het systeem werkt gewoon niet. Oost-Europeanen willen hier werken omdat ze thuis geen uitkering kunnen krijgen. Als de Nederlandse uitkeringsgerechtigden geen uitkering kregen, zouden ze het werk ook willen doen.
@Cuyahoga | 17-08-12 | 12:28 | + 0 -
Ik neem ze allemaal aan. Zo dat zal ze leren.
@Kaas de Vies | 17-08-12 | 12:24
Dat was vroeger al zo met illegale Marokkaanse en Turkse krachten die 16 uur per dag plukten en op een veldbedje in de kas sliepen om de efficiëntie te waarborgen.
Je bent een eerlijke ondernemer of je bent het niet natuurlijk.
Tja, mijn baas zit op de golfbaan.
De uitkerings"gerechtigden" zitten op het terras, aan het zwembad, of, zeer populair, op de stoep voor hun huis.
En ik, ik zit op kantoor, mijn hoofd te breken over een planning waardoor ons bedrijf geld kan verdienen, de directeur naar de golfbaan kan blijven gaan en de medewerkers netjes belasting kunnen betalen ten behoeve van de uitkerings"gerechtigden".
Verschil moet er zijn zullen we maar zeggen.
Ik heb al vele sollicitaties langs zien komen met een opmerking in de trend van:
"Kan u aub zo spoedig mogelijk een antwoord geven, want ik heb uw afwijzing nodig voor mijn uitkering".
Maar dan met schrijffouten uiteraard.
Ben zelfs wel eens gebeld door iemand die twee dagen eerder een brief stuurde, met de vraag of ik een beetje op wou schieten met de afwijzing.
@2emeREP | 17-08-12 | 12:21
Ze is geboren in den Haag, haar moeder is oogarts en haar vader patholoog-anatoom.
Bedrijfskunde gestudeerd en heeft 10 jaar in het bedrijfsleven gewerkt.
nl.wikipedia.org/wiki/Ebru_Umar
Hoezo het land dat haar uit de miserie trok?
Mij maakt het geen hol uit of je wel werkt of niet. Dat maakt voor de premie de we betalen toch geen hol uit. Ja, misschien een paar cent.
Zo lang je niet mij in de weg loopt hoef je niet af te sterven. Zoek het maar allemaal uit met je bende.
En ook hierom stemp ik op de Libertarische Partij. Weg met de bijstand.
@pius | 17-08-12 | 12:23 | + 0 -
Dat is uiteraard een goed punt, dat komt omdat we allemaal onszelf belangrijk vinden en vinden dat we veel kwaliteiten hebben en dat wij wel veel geld moeten verdienen voor domme aankopen.
Uiteraard is dit niet waar, maar het systeem laat het toe.
Want als je niet werkt wordt je niet opgevangen in een sociaal vangnet, nee een sociaal fluffy kussen. De knop waar je aan dient te draaien is dat sociale stelsel. Maar dat betekent wel inleveren en dat wil nooit iemand.
Zolang je - als je in de hoogste schijf valt - pas ergens in September voor jezelf werkt ( alles daarvoor gaan naar de diverse Roverheden ), ondernemen bijkans onmogelijk wordt gemaakt wegens torenhoge aanloopkosten en regeltjes met dito controles, de onderkant van de arbeidsmarkt onzeker is en netto minder oplevert dan thuiszitten, uitzendbureaus meer per uur aan jou overhouden dan jijzelf en de middenklasse aan alle kanten gepakt wordt is een bijstandsuitkering voor sommigen wellicht de meest veilige en rendabele oplossing.
Ik hoop dat er een partij is die na 12 september eens flink gaat doorpakken op de arbeidsmarkt, door werken lonend te maken ( dit uiteraard gefinancierd met vermindering van de afdracht naar Brussel en het snijden in regels - en dus overheid ) en ondernemen vanuit de bijstand/WW te stimuleren.
Alleen zo kun je het werkeloosheidscijfer m.i. flink naar beneden krijgen en de arbeidsparticipatie weer naar een gezond peil tillen.
Stuur die 300.000 MOE-landers een maandje op verkansie en laat hun werk doen door die 300.000 bijstandsgerechtigden. Ik voorspel doldwaze situaties en een gigantische economische schade.
Alsof iedere bijstandsgerechtigde ook in staat zou zijn om 'echt' te werken: forget it! Velen van hen zijn dermate kapodtstuk dat je ze met de beste wil van de wereld nooit (meer) aan het werk krijgt.
Natuurlijk, er zijn ook nog parasiterende bijstandstrekkers, dat zijn de 'beroeps', die zou je aan moeten pakken - maar daar heb je vervolgens weer geen vat op omdat ze precies weten hoe ze hun uitkering veilig moeten stellen.
En last but not least: er zijn ook bijstandsgerechtigden die wél willen werken maar om de één of andere reden geen passende baan weten te vinden. Dáár zou je als overheid zwaar op in moeten zetten, want da's een win-win situatie.
Alsof het allemaal zo makkelijk is: wás het maar zo makkelijk, dan hadden we dit hele probleem allang niet meer gehad.
Mevrouw Ebru kent de echte praktijk niet. Heeft een erg beperkt repertoire. En kan ook nog s niet schrijven. Kan ze weer terug naar dat treinkrantje?
En daarom moet er maar eens verandering in komen, straks als ikzelf 70 ben en eindelijk van mijn welverdiende oude dag mag gaan genieten na een vruchtbaar leven vol hard werken, zou ik zomaar eens naast de pot kunnen gaan piesen omdat het geld op is. opgesoupeerd door luie gasten die het verrekken om te werken. jaja ik ken er ook zoeen die me elke morgen uitlacht omdat ik 6 dagen per week vroeg uit bed kom om een hele dag te werken(lees hobbyen) En de polietiek, die doen gezellig mee maar dan met wachtgeld. want laten we eerlijk zijn, wachtgeld is een soort veredelde bijstandsuitkering.
nee ik zou me kapotschamen als ik heel de dag thuis zou zitten en elke maand mijn handje moest ophouden om mijn zakgeld te krijgen. En het word steeds erger, straks als de recessie voorbij is als er weer volop werk is, er een enorm tekort is aan produktiemensen of vakmensen, dan nog zal de bijstandstrekker het verdommen om te werken.
in een ander topic van gister las ik toch wel een goede oplossing tegen dit maatschappelijk kwaad, namelijk dat je als bijstandstrekker maar eens verplicht 5 dagen per week je moet melden bij het arbeidsbureau om 0800 uur smorgens. zodat die niet meer heel de dag ligt te ruften in zn nest. Ik zou verder willen gaan en ik zou zeggen om het nou eens helemaal onaantrekkelijk te maken dat die gasten wekelijks betaald gaan krijgen, na het wekelijks invullen van een kwiktantiebon waarna ze vervolgens pas het geld overgemaakt krijgen. kom je niet of kom je te laat, dan een week geen geld.
zullen we eens zien hoelang ze nog uit de staatsruif willen vreten. mijns inzien is het het beste als deze gasten zoveel mogelijk ongemak gaan ervaren in het krijgen van hun gratis geld.
@Godsammekraken | 17-08-12 | 12:16
Die fruitvlieg-redeneringen van jou worden steeds vermakelijker.
Begin jaren 70 kwamen er mensen naar ons landje onder het mom van "wij komen joelie vies werk doen".
Ondertussen doen die dat niet meer, die zitten nu vrijwel allemaal in de bijstand.
@negers zijn zwart | 17-08-12 | 12:22 | + 0 -
Is het allemaal de schuld van de werkgevers, of het grote systeemfout in onze samenleving.
Kijk eens hoeveel belasting en administratie we moeten bijhouden voor onze vrienden in Den Haag.
Ondernemers hebben wel vaak een "fuck you met je te dure domme gezeik" houding en lossen het dan zelf op, in dit geval krachten uit Oost Europa.
Arbeid adelt, maar de adel* arbeidt niet.
*moderne adel: bankiers, politici, managers etc.
Ben benieuwd hoeveel reaguurders en columnistes mochten ze, hun bijzondere kwaliteiten ten spijt, onverhoopt werkeloos worden in de kassen te vinden zijn.
Dat je plots terwijl je zit te zweten in de kas achter je die bolle Westlandse voorman hoort gillen; Heey Ebru pluk is even door, lullen doe je maar in de pauze en anders voor jou tien anderen, dit is de laatste waarschuwing!
Zou zomaar kunnen natuurlijk.
Hahaha... een stukjestikker die een moralistisch stukje tikt over echt werk!! Proest.
@Godsammekraken | 17-08-12 | 12:20
Moet hij makkelijk kunnen uitleggen volgens mij.
Ervaring hé.
Proud to be a loser.
Haha alle arbeiders komen ook weer tevoorschijn hoor, wat een vetoning..
@analcharist | 17-08-12 | 12:17 | + 1 -
Hou je handen maar op hoor!
Wij willen werk.
"ok ga maar aspergesteken"
waarom ik ?
Er zijn nog honderdduizend anderen !
Jaren tachtig verhaaltje in een nieuw jasje.
Ja leuk Ebru, maar MOE-alnders vergelijken met werkzoekenden geeft totaal geen pas. Want 800,- is voor die oost-Europeaan een godsvermogen, terwijl een goedwillende Nederlander daar nog niet eens zijn huur en vaste lasten van betaalt. Dus het kan niet eens. Er is gewoon een, door hebzucht van werkgevers gecreerde, markt voor spotgoedkope buitenlanders ontstaan. Betaal gewoon goed en de mensen gaan vanzelf aan het werk. niet omdat ze het dan ineens wel willen, maar omdat het dan ineens kan.
Je spreekt jezelf tegen Ebru, want als werk voor losers zou zijn dan zouden ze ook niet bijklussen.
Deze situatie is natuurlijk niet gewenst maar ik denk overigens niet dat je veel ernstig gelukkige bijstandstrekkers kan vinden.
Born to be fucked in the ass..
De meeste uitkeringstrekkers hebben het veel te druk om te gaan werken.
dom roepen, dat is die buitenlanders wel toevertrouwd.
als de regels van dit land je niet bevallen ebru, dan rot je toch lekker terug?
-
oh wacht!
nee sorry
je roept met GS mee, als de perfecte kokosnoot.
sorry
blijf maar hoor, en scheldt op t land wat je uit de misere trok.
Had best een koppeling met sociale woningbouw ingemogen...
Vandaar dat het met de SP zo goed gaat in de peilingen.............
Zo een column krabbelen, zou dat eveneens onder "écht werken" vallen?
We weten allemaal dat Nederland langzaam het "Nederlandse" aan het verliezen is.
Koopmansgeest is verdwenen, apatisch je hand ophouden is de norm, maar het andere "Nederlandse zijn we ook al aan het verliezen.
Het liberale huministische geluid, komt allen naar Nederland om uw goede ideeen te smeden en uit te werken. Nee wij produceren een ander geluid.
Komt alle naar Nederland om... tja om wat eigenlijk, omdat wij te lui zijn klusjes zelf te doen? Omdat het moet, want anders zielig?
Hoe komt dit?
Dit komt onder andere door ontzettende vlemerigheid die door heel de samenleving heen glibbert.
Het is moeilijk om echt je vinger direct op de zere plek te leggen.
Enkele symptomen zie je wel naar boven drijven. Laffe en niet kordate bestuurders. Zelfverklaarde politieke / bestuurlijke elite dicht verweven met allerlei belangen die over en weer elkaar naar meer rijkdom en macht sturen, voor zichzelf. Schaamteloos gedrag. Hier ga ik mijn tirade niet meer aan verspillen.
Maar toch nog even nogmaals dit inzichtelijk maken. Hier vlemen onze bestuurders naar, naar dit soort mensen.
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...
Maar nu ik weer in bad zit met een wijntje en lekker lig te mijmeren over Nederland valt mij eigenlijk op dat wij ons "Nederlandse" aan het verloochenen zijn door jarenlang onze ogen en oren dicht te houden en maatschappij kritische mensen weg te jagen, letterlijk en figuurlijk.
Voorbeelden van de afgelopen 10 jaar, Ayaan, van Gogh, Pim en waarschijnlijk nog vele anderen.
Dit soort mensen heb je nodig in een maatschappij, niet omdat je ze leuk moet vinden of het met ze eens hoeft te zijn, maar omdat elke samenleving een kritisch klankbord nodig heeft.
Maar wie zijn eigenlijk de pareltjes van de gevestigde orde? Een Melkert? Een Erwin Olaf?
Zijn dat echt mensen waar over 100 jaar die in het rijtje van Grote Nederlandse denkers en kunstenaars passen?
Willem van Oranje, Hugo de Groot, Gebroeders de Wit, Melkert, Rembrandt en Erwin Olaf?
Nee.
En daar schrok ik van. Er komt niemand echt meer bovendrijven. We hebben geen pareltjes meer, of ik zie ze niet. Ik weet dat parels zeldzaam zijn, maar zo zeldzaam? We zijn al jaren van onze Nederlandse koers als gidsland. We worden nu voorbij gevaren door een Ecuador. Nederland stond bekend als de vrijplaats voor vrijdenkenden. Quito is het nieuwe Amsterdam blijkbaar.
Wellicht praat ik weer nonsens en is de wijn al naar mijn hoofd gestegen.
Wellicht dan toch maar de bijstand in.
Alles beter de Bandirah! Alhoewel hij nu waarschijnlijk ook zijn handje aan het ophouden is...
@analcharist | 17-08-12 | 12:17
Jij wel? Leg eens uit alsjeblieft?
Eens teveel werkschuwtuig wat de afgelopen jaren tot ziekelijke toe in de watten heeft gelegen en nog steeds ligt.
Ach het is nog even wachten tot we in Nederland geen middenklasse meer kennen, zal me benieuwen wie dan alle sociale verzieningen gaan lappen... Eerst de pensioenen dan de zorg en vervolgens kunnen we fluiten naar onze uitkeringen. Aldus mijn onderbuik. Als een dief in de nacht.
Ik rentenier liever.
@R0gu4 | 17-08-12 | 12:15
Inderdaad: zelden zo'n open-deur-column gezien die werkelijk niets nieuws toevoegt.
'Born columnist'. Right.
Helemaal gelijk natuurlijk maar dit is meer een stukkie voor in de Metro, mag best een stukje minder braaf en voor de hand liggend. Toch, Ebru altijd +1
@Kaas de Vies | 17-08-12 | 12:15
Ik stuur die altijd terug. Doe ik er deze cd bij.
www.youtube.com/watch?v=Z54-QHEZN6E&am...
Werken is voor de dommen....
Geld moet rollen.. maar wel mijn kant op!?!
Je kan in je column lezen dat je echt totaal niet weet hoe die bijstandsregeling in elkaar steekt.
Nietszeggende column. -1
Beetje open c.q. reeds eerder ingetrapte deuren dit. Ben betere stukjes van je gewend, Ebru. Volgende week weer een origineel, scherp stuk, ok?
Samen met het 'recht' op andere leuke dingen heet dat 'Culture of Entitlement'. Het is de oorzaak van het verworden van onze democratie tot een mechanisme om anderen voor jouw behoefte te laten dokken.
Columnist zegt precies wat iedereen denkt. Klopt allemaal als een bus. Beter dan die columns van haar in de Metro.
Dus de bijstandsgerechtigden zijn (weer) de winnaars.
Welkom in NL
Luie varkens zijn het
Maar dit zie je niet alleen bij werk. Iedereen heeft rechten, maar ze vergeten de plichten.
Bah weer zo'n blauwe brief gekregen van F. iscus die ondertekend dat dan weer met "De ontvanger.". Wat een arrogante kwal is het toch ook.
Hij zou het eigenlijk moeten ondertekenen met
"uw nederige dienaar". Ik erger me hier mateloos aan. Wel ontvangen, kut service leveren.
Jezelf op Twitter een 'born columnist' noemen en dan dit werkje afleveren.
Een zeer goede column. Well done!
Nee. Voorspelbare meisjescolumnpjes tikken, dat is werken.
-weggejorist-
REAGEER OOK