
Vermoeiend, die campagnes. Handenvol politici die amper van het bestaan van internet weten, duiken ineens massaal op de sosjaale mediaas op om iedere vingerwijzing van concullega's te weerleggen met 'argumenten' die beginnen met 'Ja maar jullie partij [vul willekeurige politieke faal in]...'. Op zulke momenten verlang je naar de houvast van een solide, doortimmerde Stemwijzer die je op basis van inhoudelijke argumenten kan helpen om te besluiten waar je op 12 september je stem aan geeft. Maar helaas. Die hebben we
niet. Gelukkig is daar de GeenStijl om u uit de politieke schizofrenie te helpen. Met FEITEN, waarna u zelf kun besluiten wat u met twaalfseptembertechnisch met die informatie doet. Vandaag op het programma: SP-leider Emile Roemer, de gedoodverfde nieuwe premier van Nederland (volgens Maurice de Hoax althans). Feit 1: Emile Roemer was van april 2002 tot november 2006 wethouder in zijn hometown Boxmeer. Feit 2: De gemeente Boxmeer stond tussen 2004 en 2007
onder curatele van de provincie Noord-Brabant omdat de gemeentelijke financiën niet op orde waren. Feit 3: Verantwoordelijke voor die cashflowfaal was Emile Roemer, wethouder van Financiën. Feit 4: Het ging om '
structurele tekorten' (van 1.494.432,40 euro, om precies te zijn), lezen we in de notulen van een Boxmeerse raadsvergadering (hier de complete
pdf uit 2004).
You do the math.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist en opgerot-
Sano | 15-08-12 | 10:07 | + 0 -
Die wil om jezelf superieur te vinden is geen dwangmatigheid maar een behoeftevoorziening. Het is als het kopen van een iPod of een nieuwe jurkje.
tipo | 14-08-12 | 17:19 Dood kapitaal is geld wat het niet meer doet. Of zo.
zeg maar jansen | 14-08-12 | 17:25 | + 3 -
Ik denk geld in een spaarvarken,en spaarvarken dood want islam hè ...
@Biomassa
Blogjes waar Peter Breedveld als "duidende" autoriteit wordt opgevoerd kan ik niet serieus nemen, dan laat ik de link naar "Onderzoeksgroep KAFKA" op diezelfde site nog buiten beschouwing.
Maak je toch niet zo druk als je beoogde grote roerganger even door de mangel wordt gehaald nu hij in alle media als nieuwe premier wordt getipt. Het gaat in elk geval om iets wat aantoonbaar heeft plaatsgehad (of je dit nu als "ernstig" beoordeelt of niet doet er niet zoveel toe).
Als je deel uitmaakt van de PVV worden je soms zelfs zaken verweten die aantoonbaar niet hebben plaatsgevonden maar vervolgens wel alszijnde "waar" worden verspreid en aangenomen.
Oh en respect moet je verdienen, dat is niet wat je zomaar krijgt "omdat het hoort".
Bewijs maar es dat je een goed mens bent dan krijg je pas respect. En de dwangmatige wil om jezelf moreel superieur te vinden tegenover je medemens maakt je geen goed mens.
hangtiet met knoop | 14-08-12 | 17:19 | + 17 -
Dat was nog flink zoeken, maar bravo, een verstandig commentaar tussen alle geblaat. Was fijn om te lezen. Bedankt.
@ Biomassa
Extreem slappe opinie van een gratis geld weggeef fanboi.
Je ondersteund wel een man die onder zijn waak 1,5 miljoen kwijtraakte in een gemeente met maar 28.000 inwoners eh?
Feiten proberen weerleggen met een opnie, zielig mannetje.
Tot slot misschien nog een toepasselijke quote voor de grote en alom gerespecteerde Bartje Nijman:
"De grote Nederlandse denker Bart Nijman (alias Van Rossem) spreekt op Geenstijl Breivikiaanse woorden: ... Het echte protest vind je op internet, waar met hufterige precisiebombardementen heilige huisjes die 'fatsoen' en 'respect' heten worden gesloopt. Pas als die te gronde zijn gericht, kan er uit de as iets nieuws verrijzen (Rutger Castricum is een HELD, Bart Nijman, 1 maart 2012). Protest... bombardementen... gesloopt... te gronde zijn gericht... Dat is stoere taal, maar je moet Bart Nijman voor je zien om te begrijpen hoe grappig dit eigenlijk is. Die grote strijder Bart Nijman is gewoon een sneu burgermannetje, en hij eet vanavond gewoon weer bloemkool met een sausje.
hollandsehufters.blogspot.nl/2012/03/b...
Afsluiting
Wij moeten concluderen dat ondanks de financiële ontwikkelingen Boxmeer een gezonde gemeente is
waar het goed toeven is. Dus geen reden tot paniekvoetbal.
Dus zodoende.
sloepie | 14-08-12 | 23:11
welke graaibaantjes ziet de VVD dan wel verloren gaan?
Geil Kippetje | 14-08-12 | 18:20 | + -8
een uitkeringsgerechtigde 'trekt'toch een uitkering?
Over de NL-miljarden en de leugens maar te zwijgen van kabinet Rutte...
En voor de liefhebbers:
"Nét als je denkt: Veel erger kunnen ze het toch niet maken. Blijkt er tóch nog een niveau onder de absolute platheid te zitten. Enkele uren na de persconferentie waarin duidelijk wordt dat prins Friso ernstige hersenschade heeft opgelopen, komt GeenStijl bij monde van Van Rossem (pseudoniem van Bart Nijman) met een stuk, waarin Friso wordt voorgedragen als orgaandonor. Mabel, de vrouw van Friso, is namelijk groot voorvechtster van orgaandonatie. Vandaar."
hufterhunter.wordpress.com/tag/bart-ni...
En nog meer uit de Wiki:
"Met serieuze journalistiek heeft het niks te maken (...). Serieuze media publiceren alleen informatie die geverifieerd is, want een betrouwbare reputatie is het voornaamste kapitaal van kwaliteitsmedia. GeenStijl publiceert alleen beelden als ze veel bezoekers trekken, want dat levert advertenties op (...)"
" GeenStijl staat volgens directeur Weesie rechts van het midden. Door het NOS Journaal werd de site aangeduid als "nieuws-weblog van rechtse signatuur";[3] de mediaredactie van nrc.next beschreef de site in 2006 als rechts-populistisch."
Uit Wiki over GeenStijl:
"De stijl in de artikelen kenmerkt zich door sarcasme, directheid, openheid, felheid en het (bewust) afzien van politieke correctheid, journalistieke principes en nuance. Vanwege deze directheid wordt GeenStijl in verschillende (traditionele) media daarom ook wel "vertegenwoordiger van onderbuikgevoelens" of "shock-log" genoemd...." (enz.)
"Het doel van GeenStijl is volgens oprichter Dominique Weesie om in Nederland de genadeloze benadering van de Britse tabloids te introduceren: afrekenen, man en paard noemen en campagnes voeren. Na enkele incidenten waarbij reaguurders door justitie vervolgd werden voor bedreiging worden reacties van lezers die te ver gaan verwijderd ("weggejorist", naar Joris von Loghausen)."
Hij is gewoon uitgezocht bij het SP-logo.
Van Rossum verwart feiten met veronderstellingen en citeert slechts uit dubieuze nieuwsbron.
Kunnen we van Rossum ook `weg jorissen`?
@Jerry Nick | 14-08-12 | 22:49
Ik denk eerder aan een stukje wrok van misschien wel Van Rossem (klinkt toch Brabants) zelf. Mogelijk had hij met hart en ziel (als beginnend journalist bij de lokale omroep BLOS) op de eenmansfractie SLZB gestemd en was hij teleurgesteld dat de heer Smeets (lees dat stuk proza vanaf pag 21) wederom werd genegeerd.
-weggejorist-
Heb niets met de SP maar dit is toch wat een kansloze aanval. Bijna 10 jaar geleden, kom op zeg. Dezelfde houding die je terugziet als ondernemers failliet gaan in Nederland. Lekker hakken. In de VS is de cultuur: jammer, maar je heb hopelijk geleerd en de volgende keer zul je slagen. In het geval van de SP hoop ik van niet, maar dat terzijde.
Nou Van Rossem het is inderdaad een openbaring dit document. Bent u stiekem soms pro Emiel SP? Nagenoeg alle fracties (een enkele eenmansfractie daargelaten) is lovend over de kwaliteit en gedetailleerdheid van de financiële stukken.
@ Bergverzet | 14-08-12 | 22:40 : Het is inderdaad maar met wat je er in wilt lezen. En als je de GS fooienpot voldoende spekt mag je bepalen welk licht er op dit schrijfsel schijnt, evenals het moment waarop het document onder 't stof vandaan wordt getrokken. Zo doorzichtig. Spinning wheel in full motion...
Interessant stuk.
Ik citeer de beschouwing op de bedoelde begroting door de VVD.
"Genoeg over het afgelopen jaar. Voor ons ligt de programmabegroting 2005, waarbij bouwen & vertrouwen, centraal staat. Wij als VVD spreken het vertrouwen uit in dit huidige college en de voorgestelde programmabegroting, de tijd is gekomen van minder overleg, minder discussie, en meer van de
handen laten wapperen en gaan bouwen aan het belang van de gemeente Boxmeer.
In grote lijnen kunnen wij ons vinden in de begroting." einde citaat.
Emiel zal met plezier de ondervraging door Rutte ondergaan ;-)
In maart dit jaar werd bekend dat Roemer meerdere malen de overwaarde op zijn huis cashte. Hij heeft wel vijf hypotheken.
In 2002 zag hij net als veel andere Nederlanders blijkbaar eurotekens in de ogen en trapte zelfs hij in de gladde praatjes van de Woekeraar uit Wognum Dirk Scheringa. De vier andere hypotheken zijn afgesloten bij ABN Amro. In 2008 was de hypotheek van DSB ondertussen afgelost, zo blijkt uit de akte van hypotheek 5. (De Pers, 11 maart 2012)
Ook de financiële man van de partij, Ewout Irrgang, kan er wat van. In 2008 kocht hij een optrekje op de Wallen voor 239.000 euro. Zijn hypotheek plus rente en overige kosten bedroeg op het moment van aangaan 433.000 euro.
En ja dat is mede de reden waarom ik als kleine zelfstandige op de SP stem.
sloepie | 14-08-12 | 21:12 |
.
En? Levert het nog wat op, dat trollen in opdracht van Fozzie Bear, 'kleine zelfstandige'?
@Teun van het Tuinpad | 14-08-12 | 17:18
Andermans poen vs eigen poen.
Ah, het is weer verkiezingstijd. En er is blijkbaar voldoende gedokt.
@ Musset | 14-08-12 | 21:11 |
Heel goed! Ik zou het kunnen nagaan in mijn contacten in het Land van Cuijk, maar ik denk dat u idd gelijk heeft. Al zal dat niet zijn wat sommigen hier willen hier willen horen...........
Och in mijn gemeente is de VVD samen met een lokale VVD-kloon aan de macht. De reserves zijn tot de bodem uitgeput. Niet door sociaal beleid hoor, integendeel. Door de bouw van een peperduur centrum (60 % van de winkels staat leeg), een peperdure bibliotheek en een veel te duur theater. Verder door het aankopen van een woontoren die onverkoopbaar bleek en waarvan de bouwer gered moest worden op kosten van de belastingbetaler. Daarnaast paperdure citymarketing en nog meer rechtse flauwekul.
Dit hele anti-Roemertopic is pure onzin. VVD-ers en CDA-ers geven écht niet minder geld uit, eerder meer. En wat erger is : die geven miljoenen uit voor een kleine groep welgestelden, die het helemaal niet nodig hebben ! Roemer zorgt tenminste dat het bij de mensen komt die het nodig hebben.
Daarnaast : Roemer was net wethouder toen het mis ging in Boxtel. De schade is dus veroorzaakt door de voorgangers van Roemer. Ben benieuwd van welke partijen die waren !
-weggejorist-
Even op de valreep:
1. Emile Roemer was wethouder financiën van april 2002 tot november 2006.
2. Boxmeer stond tussen 2004 en 2007 onder curatele.
3. Het ging om 'structurele tekorten'.
Juist punt 3 geeft aan dat niet Roemer maar zijn voorgangers die structurele tekorten hebben opgebouwd.
Roemer kan dat nooit in 2 jaar tijd hebben geflikt zoals wordt gesuggereerd.
Ik weet dit, vanwege het feit dat ik jarenlang raadsgriffier ben geweest.
passie-op/ 19uur19
Heleboel bla-bla
Weet je zelf waar je over lult. ?
Heleboel prietpraat , waar geen mens wat mee kan !
Het grootste gevaar ben jijzelf. Met deze wazige verhalen breng je mensen op een dwaalspoor.
Wat mij betreft , slap gelul . veel verdenkmakingen waar niemand iets mee kan , wees realist en geef perspectief !
olééééoléoléolé we are the champignons.. uhh.. tomaten. pfff, tis niet te hopen zeg!!!
nee jan kees de jager die kan goed rekenen!
Je weet dat het erg is, socialisten met geld. Maar dat het zo erg was: 1.494.432,40 euro tekort in zo'n kudtkleingemeentetje als Boxmeer - hoe krijg je het voor elkaar? Als ik Rutte of Wilders was zou ik dit even aanstippen tijdens de debatten. Roemer denkt nog in roebels, zoiets moet het zijn.
als roemer aan de macht komt dan massal naar cuba immigreren ,daar ervaring opdoen ,en weer herboren terugkomen en lekker uit de ruif gaan vreten,want dan weten ze niet wat ze met al die oude nederlanders aanmoeten
Tsja, iemand met havo en pabo op financien, een slechtere combinatie is nauwelijks denkbaar.
Mwah, té gemakkelijk, dat Roemer bashen.
Nog maar een feit dan, de huidige staatsschuld, waarbij de VVD lange tijd en tot op dit moment verantwoordelijkheid draagt is op dit moment iets van 405 miljard.
Of heeft Emilepiel de helft van de inkomsten van Boxmeer in de SP kas gestopt.
Goed bezig Vn Rossem beetje op z n Obamaas met poep gooien.
Olijke onderwijzers en geld is een slechte combi.
Dit is een extra reden voor PvdA stemmers om naar de SP te gaan... Hoe groter de kans dat Nederland kapodt gaat, des te mooier dat ze het vinden.
als iemand geprofiteerd heeft van de hypotheekaftrek is het Roemer wel geweest met zijn 2de en 3de hypotheek
(bij dsb!).Overigens is de netto-opbrengst van de hypotheekaftrek 182 euro per huishouden( de hypotheekaftrek min heffingen zoals woz).trek je de kosten van belastingadviseurs e.d. er ook af en gemiddeld schiet geen huishouden ermee op.Los van wat je op ambtenaren kunt bezuinigen.dus al die huursubsidieslurpers van de sp kunnen maar beter stil op hun houtje bijten in hun gesubsidieerde (sociale woningbouw) blokkendoos
Uit diezelfde Raadsvergadering mw Hendriks, namens de samenwerkende onafhankelijke fracties:
"Landelijk en ook plaatselijk bestrijdt de
SP het CDA-VVD-D66 kabinet (Balkenende 2) met zeer felle woorden. Vooral de VVD van Zalm
moet het bij de SP zwaar ontgelden, maar ook het CDA met Jan Peter Balkenende voorop ontkomt
niet aan soms vernietigend en vaak weinig subtiel commentaar van Jan Marijnissen. De dominantie
van de SP blijkt steeds duidelijker uit de keuzes die gemaakt worden, ook in deze begroting 2005.
Zonder de goedkeuring van SP-wethouder en eerste loco burgemeester Emile Roemer gaan weinig
zaken door. Te eenzijdig ligt de nadruk op het beschermen van de sociaal-economisch zwakkeren. Te
weinig wordt er echt werk gemaakt van Wonen en Werken en worden er volgens ons soms verkeerde
keuzes gemaakt m.b.t. Welzijn"
De Grote Roergangert
BlitzFlicker | 14-08-12 | 19:06 | Te dom om te poepen?
.
Passie-op | 14-08-12 | 19:19 |
.
Laat je niet zo opnaaien door de peilingen man. Fozzy Bear blijft in de bankjes en jij en ik worden ook na de verkiezingen even hard, zo niet harder door Brussel in de reedT genaaid.
Nog erger: Roemer was tot voor 10 jaar geleden leraar op een basisschool...
@oranjerood | 14-08-12 | 17:06 |
En Rutte werkte op personeelszaken. Wat is je punt precies?
@Boris Poepnagel | 14-08-12 | 17:03
Dit was dus een leuk reaguursel, zonder enige aanstoot en is kul om te jorissen.
Wat een opgedroogde snotenbellen gedoe hier zeg, steeds vaker.
Truttigheid.
Weyphig haast.
Toch denk ik dat Roemer met zijn "boeren"verstand,nuchtere en heldere,realistische visie wel eens een goed bestuurder kan zijn met de juiste mensen om hem heen.GS is erg goed in het afschieten van mensen die niet in hun straatje passen.
De gemiddelde SP stemmer leeft toch op kosten van de gemeenschap dus wat wil je dan?
Schokkend!
@ First Contact | 14-08-12 | 18:40 | Wat knap van je dat zoveel uit mijn post kan concluderen. Maar wat een geblaat zeg. En de feiten? Ach, die zijn aan jou niet besteed, als ik je reactie al zie. We zullen het allemaal wel zien vanaf 12/9.
Zo, en nu ga wat anders doen. Toedeledoki
Op zich past socialisme wel bij failliet gaan en alles kapot en weg en verrot.....................
-weggejorist-
Roemer als premier ?.. dat meen je toch niet, daar heeft die beste man veel te weinig bagage voor, dan weet je idd helemaal zeker dat Brussel over ons landje heen walst.
Ik geloof ook niet dat we dit jaar al een regering hebben.. de ego's van de hoofdrol spelers zijn weer enorm.
kwartjevankok | 14-08-12 | 17:35
Wanneer krijgen wij jouw terug?
@Strohond |14-8-12| 17:50
volgens deze specht krijgen jullie mij niet meer terug..
www.youtube.com/watch?v=FaLphZ_9cx4&am...
Ik als eurofiel kan het alleen maar aanmoedigen dat Roemer dan aan de macht komt. Binnen twee jaar staan wij dan onder toezicht door Brussel en kunnen wij eindelijk de financiële huishouding overdragen aan mensen die er wel verstand van hebben. De SP: het land redden door te falen!
Geweldig :)
Gaarne even een NOS itempje en Kamervragen zo voor de verkiezingen... of zal links Nederland dit compleet negeren? De PVV zal hier vast wel vragen over gaan stellen... en terecht. Als een PVV-er in de kamer komt wordt die compleet doorgelicht door journalistiek links NL... mogen ze dan ook even doen met een beoogd premier.
@Lijkt me logisch... | 14-08-12, OK, in een afbouw van de hypotheekrente aftrek kan ik me ook wel vinden en de lagere hypotheken helemaal buiten schot laten. Maar hypotheken vanaf 700.000 euro moeten per meteen uit de aftrek. Die aftrek is nooit in het leven geroepen om miljonairs te subsidiëren. Het zijn slimmeriken en ze maken overal misbruik van, maar daar gaat gewoon een einde aan komen. Ik hoef die Cubaanse sigaar en hun Jaguar niet te betalen, dat vertik ik. Daarom stem ik ook op Roemer.
comment laat weer mooi zien dat inderdaad dmme tokkies op de Sp stemmen
bastyboy | 14-08-12 | 18:52
Als je naar argumenten en taal kijkt bewijs jij toch weer het tegendeel.
Als een pvv-er in een brievenbus piest dan is het de volgende dag bekend. Maar als de zich zelf benoemde toekomstig premier van Nederland in 6-7 jaar geleden volstrekt niet met geld om kon gaan dan horen we het nu pas.
Zo werkt dus de communistische propagandamachine van de SP!
Gelukkig weten we dit nu net voor de verkiezingen anders waren we er met boter en suiker in gestonken.
De SP aan de macht is de grootste ramp voor Nederland sinds het breken van de dijken in 1953 en de daaropvolgende watersnoodramp. Alleen is het water nu de uitkeringen en stroomt het niet het land in maar uit...
bastyboy.
Je bent waarschijnlijk al zo gehersenspoeld door drug of drank , dat je botulisme aan je hersenstam hebt !
Sterkte ermee
@Dappere dildo | 14-08-12 | 18:44
comment laat weer mooi zien dat inderdaad dmme tokkies op de Sp stemmen
Zou het niet zo kunnen zijn , dat velen onder ons de SP zien als (nog) enig MIDDEL , om alle ellende die op ons afkomt te stoppen. Dat hoeft niet de eventuele
omwenteling van de maatschappij te betekenen !
Laat men hen eens kans geven om veranderingen tot stand te brengen . Ik ben het ook zat naar het geneuzel van de zittende elitepartijen te luisteren.
Alleen lastenverzwaringen en geld naar failliete landen . Uiteindelijk betalen de mensen (vooral werkenden ) het gelag !
Van mij mag de SP het voortouw nemen voor een andere koers. Mochten ze het niet waar kunnen maken (slechter dan de afgelopen regeringen kan bijna niet),
kunnen wij hen daar altijd weer op afrekenen.
Ik ben op dit moment voor de SP ,als middel , niet als doel !
Veel reaguurders zien SP stemmers als domme tokkies.
Het ligt m.i. iets anders !
Zeg GS, wat schuift de VVD nou voor zo'n artikeltje?
"Oftewel: mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk, zijn niet te overtuigen en braken toch wel het standaard geblaat uit."
@Geil Kippetje | 14-08-12 | 18:30
Herkenbaar zowel je reactie als het gedrag. Maar jij kan je "gelijk" dus aantonen? Kom maar op met die feiten!
De SP is een flutpartij.
Roemer heeft mazzel dat het zo'n drama is bij de PvdA en de PVV.
Oudroodstemmers van de PvdA lopen eindelijk weg. Was te verwachten. Hebben we met zijn allen hard voor gewerkt om de ware aard van de PvdA bloot te leggen.
En dan heb je de boe-stemmers die ooit LPF stemden, daarna PVV en bij beide partijen niet hun zin kregen. Is ook onmogelijk om ze tevreden te krijgen. Dus is de SP de logische volgende partij die stemmen krijgt en ze vervolgens teleurstelt.
De SP dus. Een combinatie van extremistische communisten, gedesillusioneerde sociaaldemocraten en kwade ex-PVV-ers. En dan het domme knechtje van de slager die niet kan rekenen aan het hoofd van de partij...
Nederlanders waren onthutst dat er zovelen op de PVV stemden. Het grote gevaar komt echter van de SP. Ik ga maar eens tomatenbestrijdingsmiddel kopen.
Van Rossem, doe eens zo'n onderzoekje voor alle politici. Was het niet Mark Rutte die liep te stuntelen met bedragen van miljarden. Heeft Jan-Kees ondertussen al niet een multiveelvoud van dat Boxmeerse tekort aan buitenlanders weggegeven. Strooien PVDA'ers niet elke dag met geld van anderen? GL'ers willen windmolens die meer kosten dan ze opleveren en als het aan D'66 ligt, geven we al ons geld aan Europa. Dan vind ik 1,5 miljoen onder leiding van een VVD-burgemeester nog wel meevallen. Een beetje bestuurder (hoi Erik Staal) graait meer mee. Kortom, niet echt boeiend. Doe nog eens Ger Dales door de mangel halen. Dat soort maden blijft continu in allerlei organisaties opduiken en graaien. Van Amsterdam tot Leeuwarden en weer terug naar Haarlem.
@ Eurotokkie | 14-08-12 | 18:21 |
KLopt. En aan de minkuddos te zien is dat tegen het zere been van de pvv-adepten :p
@ First Contact | 14-08-12 | 18:23 |
Nee, want "ignorance is a bliss". Oftewel: mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk, zijn niet te overtuigen en braken toch wel het standaard geblaat uit.
@Eurotokkie | 14-08-12 | 18:21
In tijden van economische groei vrijwel niks doen aan onze staatsschuld maar vervolgens trots en groot lopen doen over een begrotingstekort van 3% dat is pas knap!
Maar een puinhoop is het daar geef ik je gelijk in.
O God, ze hebben weer iets gevonden uit een oude doos om de SP mee te bashen. Pffff, kritiseer liever de partijen die er tot nu toe een rommel van gemaakt hebben.
@Geil Kippetje | 14-08-12 | 18:20
Ahhh zo, en jij denkt dus dat de onderbuikgevoelens door dit onderscheid zullen verschillen?
Geil Kippetje | 14-08-12 | 18:18 | + 0 -
In een korte tijd zo een puinhoop achterlaten vind ik wel knap.
zeg maar jansen | 14-08-12 | 17:56
Sorry, maar de eerste 5 maanden heb ik geen tijd.
En daarna ook niet.
Ik heb zo mijn principe's.
@ Eurotokkie | 14-08-12 | 18:10 | + 0 -
Precies! En trouwens: in deze "discussie" mis ik het broodnodige onderscheid tussen 'uitkeringstrekkers' en 'uitkeringsGERECHTIGDEN'. Niet ieder snapt dat, zo blijkt.
Ach, 1,5 jaar pvv/vvd was ook niets: de een beweert dat er geen armoede bestaat, de ander (als gedoogpartner), loopt weg/komt zijn afspraken niet na. Tijd om een andere partij, de SP een kans te geven. Blaten over de onderbuikgevoelens kan later wel./
msgambler | 14-08-12 | 18:10 | + -2 -
Europa wil geld uitgeven aan uitkeringstrekkers en immigranten , Nederland moet het alleen uitvoeren meer niet .
Dank zij de Pro Europa partij VVD zitten we nu
met onze handen gebonden en hebben niets meer te vertellen.
Zolang ie geen aandelen van GS bezit vind ik het prima.
oplichter | 14-08-12 | 18:10 Ja wacht eens even. Wat denk jij dat Audi's en Macbooks kosten?
Die groeien niet aan de bomen hoor.
@zeg maar jansen
Gna. Je verraadt jezelf de laatste tijd steeds vaker. Ijdelheid leidt tot slordigheid.
Maakt verder niet uit, ik hou toch wel van je.
*hartje*
De gemiddelde SP stemmer heeft geen geld dus dat lijkt geen probleem.
Socialisme is volgens de Geenstijl een vies woord. Liever hebben zij dat al 'ons' geld richting een kleine groep zelfbenoemde elite gaat. Omdat het om een of andere ongebgrijpbare reden vetcewl is als een paar volgevreten uitzuigers alles hebben. Een soort sadomasochistische hang naar een meester of zoiets. Te weinig moederliefde gehad. Te vroeg van de tiet gehaald. Who knows.
Roemer gaf en wil nog steeds al het geld uitgeven aan uitkeringstrekkers en immigranten.
Daarom wil Roemer de inkomstenbelasting omhoog en ook de hoogte van de ontwikkelingshulp. De SP stemmers zijn mensen die niks lezen over de SP en natuurlijk de uitkeringstrekkers.
Laat Roemer het maar 4 jaar proberen , erger dan nu kan het toch niet worden .
Lijkt me logisch... | 14-08-12 Hij mag best pleiten voor de afschaffing van de HRA.
Maar dan ook de huursubsidie afschaffen en iedereen in het 37.5% belastingtarief.
Kijken of je dan nóg voordeel behaalt.
-weggejorist en opgerot-
Laat hem maar weer worsten gaan draaien. Of was dat die andere?
Doodnormaal iets voor een socialist hoor, andermans geld uitgeven tot het op is en er juist dan een schepje bovenopdoen en nog meer van andermans geld uitgeven, ook al is het allang op.
@LibertasSimplex | 14-08-12 | 17:55
Wat is het probleem dan? Dagelijks krijgen we via de media berichten dat verschillende burgers zich niet aan de wet kunnen houden, dit vaak met geweld. Zelfs het respect voor hulpverleners is verdwenen zie hiervoor de toename van "incidenten" in ziekenhuizen en tegen ambulancepersoneel. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden toch?
Geen linkje naar hpdetijd? Spijtig.
Wichsen oder Bumsen | 14-08-12 | 17:44
Omdat er ook hardwerkende Nederlanders zijn die anders uberhaupt niet in een fatsoenlijk huis kunnen wonen.
-De sociale huursector heeft in de Randstad wachtlijsten van 5 tot 12 JAAR en door wanbeleid opgelopen tekorten worden meer en meer sociale huurwoningen verkocht.
-De prijzen van huurwoningen in de vrije sector zijn dermate hoog dat veel mensen uberhaupt niet eens in aanmerking komen om die te huren.
-Probeer vandaag de dag eens een hypotheek te krijgen als starter. Compleet afschaffen van de HRA zou dat alleen maar erger maken en de huizenmarkt nog verder op slot zetten.
Beperken van de HRA voor hogere inkomens lijkt mij verstandiger. Op langere termijn de HRA afbouwen met compensatieregeling voor huidige huizenbezitters vind ik ook nog wel een optie.
oplichter | 14-08-12 | 18:02 Heeft Geenstijl een huispartij?
Dat is nieuw voor me.
En de staatsschuld en werkloosheid is explosief gestegen onder Geenstijls huispartij de VVD.
oplichter | 14-08-12 | 18:00 Het zal wel een oplichter moeten zijn die ze herkent. ;-)
Laten we Geenstijls grote helden Gerrit 'DSB' Zalm en Markie 'laten we ons geld aan Griekenland en iedereen die niet met geld kan omgaan geven' Rutte als lichtende voorbeelden nemen.
Geenstijl: de digitale ballenbak van de graaiende bankiers.
@LibertasSimplex | 14-08-12 | 17:55
Je moet ze vooral hun gang laten gaan:
www.powned.tv/nieuws/foto/2012/08/foto...
Nou ja,wat zal een communist zich druk maken om ca 1,5 miljoen schuld. Zijn grote voorbeeld is toch Lenin ? Die zei in 1917 gewoon,dat hij met de schulden van de tsaar geen flikker te maken had. Vertaal die "tsaar" maar als met het huidige liberale kapitalisme en Roemer heeft de "nieuwe mens" geschapen,zeg maar de rover (Robin Hood) van de oude rijken en hun beschaving.De man heeft niets met erfenissen en erfdelen,want dat deugt niet in zijn visie op de "nieuwe mens",die echter nog nooit bestaan heeft,zeker zeker sinds 1989.Nee Roemer, je fundament is gewoon lucht en water-verzadigd slib.Waardeloos tot in eeuwigheid zoals bedelaars die medelijden wekken tot in eeuwigheid.Kortom: De stelling van Frits Bolkestein : Vraag je NOOIT af waarom de armen arm zijn,maar alleen waarom de rijken rijk zijn.Arm zijn we al miljoenen jaren,rijk is een ander verhaal en meer to the point voor deze tijd.Want deze tijd kan rijk zijn hoor,in de vorige eeuw al bewezen.
Bakito | 14-08-12 | 17:42 M'n beroep? Jij weet niet eens wat mijn beroep is.
@Strohond | 14-08-12 | 17:50 Neen. U mag uw mond spoelen met zeep.
Dit levert de SP alleen maar stemmen op bij zijn ongeschoolde achterban. Die Roemer deelt geld uit en pakt de rijken. Dat moeten we willen.
Teun van het Tuinpad | 14-08-12 | 17:53 Doe jij Emile dan maar vast een offerte voor z'n tuinpad.
En de bestrating voor het torentje ziet er ook niet uit.
@La Bailaora | 14-08-12 | 17:52
Nee, Wilders' politiestaat. Dat schept een lekker klimaat.
Godsammekraken | 14-08-12 | 17:53 Wil je er van af? Alt-F4 is de remedie.
Het zou zo moeten zijn dat iedereen die uit de staatsruif vreet NIET mag stemmen,anders krijgen we die rooie bende nooit opgeruimd.
kwartjevankok | 14-08-12 | 17:35
Wanneer krijgen wij jouw terug?
@sloepie | 14-08-12 | 17:48
Nou dat ik in de middenklasse zelfs WEL sympathie heb voor de SP zegt al genoeg toch? Het SP bashen valt naar mijn gevoel wel mee. Moet je PVV stemmen dan kun je dingen als "nazi" verwachten wat wel weer grappig is met Geert zijn Joodse achterban.
SP op lijstje doorstrepen doet.
sloepie | 14-08-12 | 17:48
Laat me raden, je hebt een kleine drukkerij en de SP is je grootste klant.
@eerstneukendanpraten | 14-08-12 | 17:17
Offtopic: Heb jij iets tegen de Geenstijl extensie?
@sloepie | 14-08-12 | 17:48
Met het bijdrukken van geld door de ECB kom je echt niet voor kleine ondernemers op hoor, in tegendeel. En met het verhogen van belastingen ook niet.
Strohond | 14-08-12 | 17:50 Maar die snuift toch?
Treurig varken | 14-08-12 | 17:38
Henk Bres. Ga ik nu door voor de wasmachine?
sloepie | 14-08-12 | 17:48 Je schrijft geschiedenis. Een ondernemer die SP stemt.
Het land zou er beter uitzien als alleen mensen die gepromoveerd zijn mogen stemmen en in de kamer mogen zitten.
Strohond | 14-08-12 | 17:47 Mark lacht nog als je hem met een stoomwals over z'n tenen rijdt terwijl er een camera draait.
-weggejorist-
Waarom wordt dit door de overige media (NOS, RTL) niet uitgezocht en opgepikt ??
irriducibili79 | 14-08-12 | 17:44
lol
zeg maar jansen | 14-08-12 | 17:32
Familie van Amsberg zal er blij mee zijn.
En Mark Rutte ook, want die is altijd blij.
Wichsen oder Bumsen | 14-08-12 | 17:44 Goed. Maar dan ook de huursubsidie weg.
En het verschil in belastingschijven.
Gelukkig wordt Emile Roemer hoe dan ook geen Minister van Financien, dus die zorg is zuiver theoretisch.
Ewout Irrgang daarentegen is, mocht hij te porren zijn, een prima vent op Financien.
Overigens, zou Roemertje net zoveel geld naar Afrika sturen als GraaiSlinks of D66 naar Europa? Of zich laten JanKezen door Griekenland en de Europese banken?
Denk het niet...
@zeg maar jansen | 14-08-12 | 17:43
We moeten naar een grieks model: als er niet binnen 24 uur een nieuwe regering staat dan komen er nieuwe verkiezingen.
@dlseth_ | 14-08-12 | 17:43
Die keuze is de Partij voor de Dieren, niet SP. SP is ook voor de EU, alleen niet via de ESM, maar via de ECB. Of je nou echter door de kat of de hond geslagen wordt, is eender.
First Contact | 14-08-12 | 17:44 De vijf van Kunduz kunnen het sowieso vergeten.
Er zijn maar heel weinig mensen die geen pijn gaan hebben van die plannen. Pijn in hun portemonnee.
En trouwens als we toch bezig zijn: waarom schaffen we niet gewoon die hele hypotheekaftrek voor iedereen af? Waarom moet ik als hardwerkende Nederlandse netto belastingbetaler meebetalen aan de dikke villa van een of andere sigarenrokende bonus/bank- of weet ik wat voor frauduleuze graaiers mee betalen? Of waarom moet ik voor die vette leasebak van hem betalen die hij zo mooi kan aftrekken via allerlei schimmige BV-constructies. Tief op, en laat die parasieten onderhand eens aan het werk gaan!
@Teun van het Tuinpad | 14-08-12 | 17:39
Ik manipuleer graag, hoort bij mijn autodidactische opleiding tot volksmenner.
SP is niet mijn partij, maar ik hoop dat ze die Kunduz kliek hard gaan pakken. 13 september wil ik tranen zien bij die partijen!
Dat wordt lachen met die staatsbezoeken van Kim Il Roemer. Dat belooft nog wat voor de buitenlandse politiek. Noord Korea, Cuba, Hugo Chavez en de Chinezen lopen hier dan de deur plat.
@Lijkt me logisch... | 14-08-12 | 17:39
Tsja, de SP is een van de weinige linkse partijen die niet automatisch op de knietjes gaat voor van Rompuy en vraagt "Please sir, may I have some more cock?"
Als je links en tegen Europa bent, heb je eigenlijk maar een keuze...
hangtiet met knoop | 14-08-12 | 17:40 Sinds Balkenende is twee jaar gemiddeld de norm.
Lijkt me logisch... | 14-08-12 | 17:39 Dat lijkt me logisch.
Je hebt gelijk. Want anders zou ik die plotselinge populariteit ook niet kunnen verklaren.
@dlseth 17:38
".... jouw soort..." ?!?!
Je moet niet alles geloven wat @zeg maar jansen hier wauwelt.
Strooien met desinformatie is namelijk onderdeel van zijn beroep...
Geweldige vent die Emile. Flink geld uitgeven op kosten van de belastingbetaler kan hij als geen ander. Nederland staat al onder curatele en met Emile blijft dat zo.
Treurig varken | 14-08-12 | 17:38
Zalm?
*proest*
De SP heeft landelijk nog nooit de macht gehad. Dus verwacht ik dat na een experiment van +/- 2 jaar de kiezer er achter komt en het kabinet Teddybeer I valt.
Helaas zijn we dan twee jaar verder en de wereld buiten NL blijft niet stil staan.
Als ZZP'er zal ik er wel voor zorgen dat mijn bedrijf naar een belastingparadijs verhuist, want de 65% jaloezietaks ga ik niet ophoesten.
Kortom. Met Roemer gaan we Europa misschien wel uit maar die alliantie met China kan best wel duurder zijn.
@Wichsen oder Bumsen, check je facts. Ze kloppen voor geen meter. Het is geen 'van 13 miljard', maar 'van 258 miljard naar 347 miljard.'.
Waar grote groepen mensen vroeger de SP nog te links vonden zien ze nu dat 'rechts' het de afgelopen jaren al helemaal niet best heeft gedaan voor de Hardwerkende Nederlander. Daarbij is ook de SP al behoorlijk wat naar rechts opgeschoven, vooral als het gaat om het op orde brengen van de staatsfinancien.
Dan wordt de SP, met de goedlachse en goed geinformeerde Roemer als dikke gunfactor ineens een serieus alternatief.
Mijn stem krijgen ze niet maar ik begin de populariteit van de SP wel steeds beter te begrijpen. Veel slechter dan nu kan het niet worden (in een coalitie met wat serieus contragewicht) en voor het consumentenvertrouwen en banengroei zou het wel eens goed kunnen uitpakken.
irriducibili79 | 14-08-12 | 17:28
Laat die minkukel maar gaan.
Gewoon het beestje bij zijn naam noemen.
Klaar.
@Osdorpertje | 14-08-12 | 17:35 |
U begrijpt weinig van de belevingswereld van een communist. De problemen van het sociaal doen in het hier en nu schuif je per definitie door naar volgende generaties. Die kunnen er tegen die tijd namelijk toch niets meer aan doen....
Noem eensch één iemand de afgelopen decennia in Den haag die wél met geld kon omgaan.
Dat extra geld heeft Emile gebruikt om mensen te helpen, geloof ik echt.
Ja jongens, sommige mensen vinden mensen belangrijker dan geld, hulde!
* duikt achter bureau *
@Bakito | 14-08-12 | 17:31
Haalbaar. Als we jouw soort eerst eens goed met een zweep bewerken, kan je prima aan de grens de boel in de gaten houden. Ieder stuk tuig dat de grens over komt is permanent -1% van je uitkering. Indien je in negatieve percentages komt, mag je iedere maand een acceptgiro verwachten.
Maar ik ben ook niet onmenselijk; je mag wel kiezen langs welke grens wel je aan het werk slaan. Belgie of Duitsland?
"FEIT. Emile Roemeen kan niet met geld omgaan", Lol.
Het is lang geleden. Bovendien is het helemaal niet duidelijk dat dat tekort aan Roemer lag.
Er is veel veranderd sindsdien. Hij is nu de succesvolle leider van een -radicaal maöistische terreurbeweging- politieke beweging.
@zeg maar jansen 17:33
Je wilt niet weten hoeveel criminaliteit ik dagelijks voorkom of hoeveel eenzame bejaarden ik verblijd...
Alleen maar door op een bepaalde manier te kijken.
#natuurtalent
Hij heeft toch 5 keer de hypotheek van zijn huis verhoogd om de overwaarde te kunnen opnemen? wat zal hij balen als ie er niet de waarde voor krijgt als ie het ooit wil verkopen maar een door de makt bepaalde prijs die misschien wel lager is. De bomen groeien niet voor altijd tot aan de hemel.
hmm... dat kunnen ze in Griekenland Italy Spanje en Portugal ook niet.. maar hebben wel altijd mooi weer, dat dan weer wel
Correctie. Feit I: Toen Wouter Bos (PvdA) minister van financiën was in 2008 is de staatsschuld van 13 miljard opgelopen naar 350 miljard. Feit II, onder VVDert en minister president Rutte is dit nog veel verder opgelopen richting 400 miljard. Wie kan er dus niet met geld omgaan meneer van Rossem?
Zolang je aan de ontvangende kant staat heb je toch graag een leider aan het roer die niet kan omgaan met geld? Dat is gewoon HET geheim van het succes van de SP.
Parel van het Zuiden | 14-08-12 | 17:32 OMG! En het klopt. Sinds Kaas het ter hand nam is het behoorlijk geïnflateerd.
60.000 of daaromtrent. In augustus al. Dat is inflatie of het bewijs van fraude.
Bakito | 14-08-12 | 17:31 Ik vrees voor je dat je aan het werk moet. Hij zal wel wat uitkeringstrekkers ronselen voor die taken.
Iedereen die op deze communist stemt is net zo slim als een eendagsvlieg. Iedereen die in mijn omgeving op deze communist stemt zal per direct uit mijn vriendenkring gekickt worden! Ik hoef niet uit te leggen waarom neem ik aan, maar Iedereen die vrijwillig op deze partij stemt is in mijn ogen een landverrader eerste klas!!!
@zeg maar jansen | 14-08-12 | 17:30
Kudos zijn sowieso niets waard. Kijk maar eens wie het bedacht hebben...
nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_(computert...)
@blinde kip 17:27
Roemer maakt het hier niet zelf op, maar gaat Euro's drukken om de zuidelijk schuldenberg weg te inflateren.
Waardoor ons pensioengeld en eigen vermogen op de bank ook niets meer waard is, maar dat komt van de rijken dus vindt Roemer dat prima.
De SP zal haar eigen partijkas wel in Zwitserse francs hebben. Ze zin natuurlijk niet helemaal geschift.
Strohond | 14-08-12 | 17:30 En iedereen weet dat wat ze roepen allemaal gelogen is.
En meteen ingeleverd wordt bij de onderhandelingen over een te vormen kabinet.
Geen kabinet, hoe zou dat zijn?
Over naïef socialisme gesproken:
De PVV wil de criminaliteit terugbrengen tot nul, om de 50 meter landsgrens een douanier, elke bejaarde in verzorgingshuis een persoonlijke verpleger. Und so weiter....
Alsof dat geen miljarden kost die we niet hebben...
@MihoenOctagon | 14-08-12 | 17:06
Je hebt volledig gelijk. Een kind van 10 kan niet stemmen, autorijden of alcohol drinken. En als ze 19 zijn mag dat ineens wel! Je hebt dus helemaal gelijk, in 9 jaar kan ZO VEEL veranderen! Ik heb een maat en 9 jaar geleden was hij een straatarme marokkaanse junk. Nu is hij een roomblanke jood bij Goldman-Sachs en graait hij miljoenen aan bonussen bij elkaar!
@stipjes | 14-08-12 | 17:16
Dood kapitaal is alleen als je het in een oude sok stopt. Spaargeld bij de bank is door diezelfde bank allang weer uitgeleend en teruggepompt in de economie door het aan de buurman uit te lenen voor bv. een hypotheek of bedrijf.
Bijdrukken van geld maakt geld minder waard voor spaarders, geld dat nou juist hard nodig is voor die investeringen.
Bijdrukken is ook nog eens *diefstal*. Want diegene die het drukt geeft het als eerste uit, geld dat ie uit het niets creert, waardoor hij gewoon zaken kan kopen, dan wordt het geld van de spaarder minder waard (want er komen niet ineens meer producten bij, en dat is nou juist net door die gelddrukker weggekaapt), die dan dus minder kan kopen.
Het ondermijnt ook nog eens het vertrouwen in munten en zorgt ervoor dat mensen minder snel in zo'n economie hun geld zetten (want wordt minder waard).
Kortom, uit allerlei oogpunten is bijdrukken een hele slechte zaak.
Het blijft raar, iedere weldenkende reaguurder weet dat verkiezingen in Nederland een schijnvertoning zijn, maar toch blijft de reaguurder zich opwinden over dit soort onzinnige berichten.
Een minkudoka.
#geenmedaille
@Montgomery Burns | 14-08-12
Komt een vrouw bij de doktor en zegt: ik heb een knoop in mijn borst. Zegt de doktor: wie doet zoiets nou?
Heeft echte niets met nieuwe schulden, Roemer, de geldpers of wat dan ook te maken.
Dus bedankt voor de inhoudelijke bijdrage.
Structurele tekorten? Betekent dus dat die er hoogstwaarschijnlijk al voor Roemer waren. Non-topic. Bovendien was dit een college met o.m. VVD. Dit is van het niveau "PvdA heeft Nederland verknald, want dit en dat onder Paars".
Zoetwaterpanharing | 14-08-12 | 17:27 Foutje van de drukker. De oorspronkelijke tekst is: Samen kunnen we meer opmaken.
@Teun van het Tuinpad | 14-08-12 | 17:23
Ik dacht formuleer het netjes om de minkukel in slaap te sussen maar je hebt helemaal gelijk. Diefstal is het niks meer, niks minder.
hangtiet met knoop 17:19
Echt een WTF-nick.
Alsof de VVD het landelijk zo goed gedaan heeft de afgelopen jaren. Een Boxmeer in het kwadraat nadat al het geld al gereserveerd is voor het ESM. Met Roemer weet je tenminste nog dat men het hier zelf gaat opmaken.
@Crockett | 14-08-12 | 17:21
Dank. Hoewel het niet echt high-res is.
Roemer hoeft ook niet met het geld om te gaan als hij premier zou worden. Daar stelt hij Jan-Kees de Jager voor aan. "Samen kunnen we meer" aldus de verkiezingsposter van het CDA. Meer geld wegsmijten dus ook.
stipjes | 14-08-12 | 17:16
Dat geld op die spaarrekeningen wordt door de banken weer uitgeleend (zelfs 10x) en gaat dus weer de economie in.
tipo | 14-08-12 | 17:19 Dood kapitaal is geld wat het niet meer doet. Of zo.
Ach joh een klein stuurmansexperimentje met de BV Nederland moet toch kunnen.
.
Het grootste potentiele cashflow -probleem is in principe toch al gecreeerd.
.
Als het ESM moet gaan uitbetalen moet Nederland dit geld in 7 dagen uit de markt halen. Dat moeten de andere ESM-deelnemers in diezelfde periode ook. De rentes zullen door het dak vliegen waarmee er in een keer nog eens miljarden aan rentekosten bovenop een al niet sluitende begroting komen. Cashflow wordt direct een enorm probleem.
.
Daar de financiele markten niet op hun achterhoofd zijn gevallen is het zelfs de vraag of er genoeg geld daadwerkelijk wordt aangeboden. Zo niet dan kan de lening dus niet kan plaatsvinden. Gezien de verplichting en de korte deadline moet de cash dan ergens anders vandaan komen en dat is dus uit de lopende begroting.
.
Directe mega-impact op de cashflow en eigenlijk meteen een technisch faillisment. 40 Miljard is nogal wat namelijk. Voor uw beeld, dat is ongeveer de complete zorgbegroting...
Webcare van de SP: Allemaal minnen uitdelen.
Nee, dat gaat kiezers trekken. NOT!
irriducibili79 | 14-08-12 | 17:20
Dat dan weer wel.
Enne, ik zou het graag afpakken willen noemen.
Afromen klinkt zo netjes.
En dat zijn ze niet.
jullie vergeten z'n hypotheek. Maar is stem lekker puh nog steeds sp. Maar ik ga wel met die bus van hun die roemer eens vertellen wat ik (geen hypotheek en relatief volle bankrekening in tijden van crisis) ervan vind.
niks aan de hand mensen i.imgur.com/zoHw8.jpg
Wie wil er na de Glasnost nu nog een geroodverfde premier?
Al kreeg ik miljoenen gegarandeerd in mn hand! No way dat die verkapte comministenclub aan de macht komt omdat ik op 12 sept. weer die kleurplaat in moet vullen.
Nee die van mij staat al een paar jaar vast, want liever een populist dan een (a)socialist!!!!!
Minkudoman is weer lekker op dreef vandaag!
@Stormageddon | 14-08-12 | 17:09
Hier, in Dumpert: www.dumpert.nl/mediabase/2261591/b9835...
@Teun van het Tuinpad | 14-08-12 | 17:18
Geld afromen dat kunnen ze als de beste.
Waar de neuk is Boxmeer?
Even serieus: als je in zo'n kutgat niet eens in staat bent om te regeren, hoe wil je dit voor het hele land doen?
Ik ben van mening dat we in de grondwet een verbod op nieuwe schulden inbouwen. En over nieuwe belastingen/accijnzen komt een bindend referendum.
Hiermee wordt een overheid gedwongen om DUIDELIJKE keuzes te maken. En niet continu meer geld vragen (hogere belastingen) om alsmaar meer uit te geven.
Zo'n model als in California. Hierdoor zou dan snel duidelijk worden dat een hoop zaken niet meer gefinanceerd worden.
Of dit nu een links of rechts hobbyproject is maakt niet uit.
De DUIDELIJKE keuze is dan OF in educatie OF de plaatselijke FC OF de bieb OF een park OF een graaiende bestuurder. De inwoners van een gemeente/provincie/staat weten dan ook snel wie goed met hun geld om kan gaan.
Helaas hebben we geen politici die de ballen hebben om zoiets ook maar te roepen.
Natuurlijk krijg je dan toestanden zoals in de VS waar een Paul Ryan zegt dat je maar snel met de medische verzorging van ouderen op staatskosten moet stoppen, maar hij zegt het tenminste.
Dan moet een politicus ook meteen met de billen bloot.
Het gaat me hier dus niet over SP bashen (is te makkelijk) maar over het feit dat we niet alsmaar NIEUWE schulden kunnen maken.
@stipjes 17:16
Wat de hel is dood kapitaal?
Het moge een wonder heten dat de Partijkas nog op orde is.
Moet dat nu van Rossem? Ik ben net een eenvoudige doch voedzame maaltijd aan het bereiden. Mijn eetlust is nu helemaal naar de kloten!
"Feit 2: De gemeente Boxmeer stond tussen 2004 en 2007 onder curatele"
En wie werd er in 2003 burgemeester?
nl.wikipedia.org/wiki/Karel_van_Soest...
inderdaad dat is toch echt een vvd'er, overigens staat boxmeer heden ten dage er nog veel slechter voor
Er is wel een groot verschil tussen je eigen begroting thuis of die van een land he. Landelijk gezien lekt er altijd geld weg omdat de rijke sparen en het niet meer op krijgen.. dat geld kan niet meer uitgegeven worden door bijvoorbeeld rond te pompen in de economie via de overheid, gewoon dood kapitaal dat op spaarrekeningen staat. 1 op 1 de overheid dit laten bijlenen werkt niet maar er zal altijd wel een percentage bijgedrukt moeten worden wil je dat compenseren.
... link anders gelijk naar het artikel van Paternotte.
www.hpdetijd.nl/2012-08-14/premierwaar...
Als Roemer premier word worden we vanzelf uit Europa getrapt.
Roemer heeft straks als premier nooit gebrek aan geld, want hij wil samen met Draghi (ECB) van de Euro een Lire maken door er lekker veel van bij te drukken.
Als Roemer nu D66-wethouder was geweest, hadden we nooit meer wat van hem gehoord...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/08/...
De "feiten" blijken niet allemaal gedragen door de linkjes, Van Rossem. Daarmee zeg ik niet dat jouw feiten onjuist zijn, maar dat ik ze vooralsnog niet als feiten aan kan nemen, op grond van je mooie blauwe ogen.
Zou Wilders een kabinet Roemer-Rutte willen gedogen ?
Vragen, vragen.....
Nu is de SP ook niet mijn partij, maar liever een blije tokkiebuurman, dan een blije Griek.
Misschien kunnen we een burgerwacht beginnen om te voorkomen dat Roemeréén op het bordes komt te staan.
Bij tekorten moet je uitkeringen en belastingen verhogen. Simpel toch.
LOL @ pica
High-res, please! Of is de soep op groot-formaat niet zo goed?
SP, onze eigen stukje Griekenland in de polder.
"coalitiepartner VVD".
Jaja. SP en VVD samen in één coalitie. Het kan best.
Jaja. Een ondeugdelijk financieel beleid met de VVD. Het kan best.
Na 12 september wil ik graag elke politicus aan z'n beloften houden.
Da's pas vermoeiend al die stukken weer doorspitten voor een afgerond oordeel.
Afgaande op s'mans optreden voor de camera's : Hij is geen beta man, heeft wel een kop maar niet voor cijfers.
Roemer kan dan niet met geld omgaan, maar geeft het tenminste weg aan Nederlandse onrendabelen. In tegenstelling dat Rutte, Pechtold, De Jager, die geven het weg aan willekeurige Zuid-Europese onrendabelen(FEIT).
Welvaart creeren door geld rond te pompen. Die geluksmachine volgens hetzelfde principe als een perpetuum mobile en al even achterhaald. Free money! Free energy! Voor simpelen van geest zijn beiden nog steeds een aanlokkelijk idee. Helaas.
De SP-ers dienen een substantieel deel van hun vergoedingen in de partijkas te storten.
Als ze nou eens gewoon met minder genoegen namen waren de bezuinigingen voor elkaar. Dan hoef je geen Kunduz-coalitie-belastingverhoging in te voeren.
Emile kan prima met (andermans) geld omgaan. Vooral het uitgeven gaat hem prima af. Vandaar dat al die ontvangers op hem stemmen.
Tja, met Roemer die voorstelt de Euro problemen via de ECB (lees geld bijdrukken) op te lossen, weet je dat het afgelopen is met de welvaart als die het voor het zeggen krijgt.
Nog erger: Roemer was tot voor 10 jaar geleden leraar op een basisschool...
Neem aan dat als de SP gaat regeren hun goed gespekte kas mee gaat doen om gaten te dichten...
9 Jaar... Moet je je eens voorstellen wat je allemaal kan leren in 9 jaar tijd. Ik heb niks met die Emile Roemer, maar mensen afrekenen op iets van 9! jaar geleden is een beetje flauw.
Met het geld van een ander toch wel? Tsja.
Is dit nieuws? Dat SP mensen met andermans geld strooien?
Leuk, maar dit was al maanden terug bekend.
Kan ie fijn minister van financiën worden. Daar is ook een structureel tekort. Roemer is dat gewend.
Jan Kees weet er van.
Ja, maar de gemiddelde Roemer-stemmer kan niet lezen..
ze zouden alle politici onder curatele moeten stellen!
-weggejorist-
Ik blijf een SRV man zien... Blijkt nu ook wel.
REAGEER OOK