Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 en de Dag van het Ambachtelijk Schepijs

bassiehofpica.jpeg De Olympische Spelen waren erg pijnlijk voor D66. Is Alexander Pechtold net zijn radicaal-Europese weg ingeslagen, ondertussen staat het electoraat te juichen bij veelvuldig brons, zilver en goud voor Oranje. Inderdaad, edelmetaal voor koningin en vaderland. En dan moeten de Spelen in 2028 nog naar Nederland komen. “Het is voor Nederland belangrijk om een visie te hebben, om te werken aan een plan hoe we ons land neerzetten in 2028. Wat willen we met onze infrastructuur, onze woningen, onze sport?” zei de Prins van Oranje afgelopen week bij Mart Smeets aan tafel. Leve de natiestaat, schalt het door de straten. Sta je dan met je Europese gedachte, weg solidariteit met de Griek, Spanjaard en Portugees. Enige moed kan Pechtold natuurlijk niet ontzegd worden. Het begon al in juni, bij Buitenhof. “Europa is niet af, maar we hebben de keus niet ons terug te trekken,” aldus ons Alexander. Die politieke unie moet er komen en wel binnen vijf jaar, volgens de D66-partijleider. Financiële man Wouter ‘Brains’ Koolmees had het al berekend: een Nederlander is jaarlijks 230 euro aan Europa kwijt, hij krijgt er minstens 1500 euro voor terug. Cijfers zijn te gek, je kan er alle kanten mee uit. Benieuwd hoe die uitgaven-inkomsten verhouding is wanneer Nederland veertig miljard euro mag aftikken voor een willekeurig instortende lidstaat. Toch heeft Pechtold wel een kritische kanttekening bij Europa. Vrijdag zat hij bij WNL Half acht Live! waar hij - speciaal voor het Telegraaf-publiek - de Europese Dag van het Ambachtelijk Schepijs met de grond gelijk maakte. Voor de Politieke Barometer van Ipsos Synovate maakt het echter weinig uit. D66 stond tijdens die Buitenhof van 10 juni op 15 zetels, dat staat ze twee maanden later nog steeds. De Europese boodschap lijkt zich vooralsnog niet te kapitaliseren in virtuele winst voor de democraten. En het is de vraag of dat nog gaat gebeuren. Vandaar dat Pechtold zijn campagne nu al aan het bijsturen is. Het is daarom niet voor niets dat Pechtold gisteren in Utrecht zo hamerde op een sluitend huishoudboekje. Laat de VVD dat nou ook willen. En ook de PvdA vindt dat geld eerst verdiend moet worden voordat het kan worden uitgegeven. En het CDA gaat met haar benadering van ‘het radicale midden’ uiteraard mee in dergelijke gedachten. Gratis geld noch bier bestaan, nietwaar? Daarnaast zette Pechtold zich gisteren in Utrecht af tegen het populisme. “Nog meer populisme, met welke politieke kleur dan ook, is slecht voor ons land.” Zeggen wat de mensen in het land willen horen is een vorm van populisme. Maar zeggen wat andere partijen willen horen aan de onderhandelingstafel is dat ook. Linksom of rechtsom, D66 wordt na 12 september weer een regeringspartij.

Reaguursels

Inloggen

Samengevat maakt Peggold nu alle partijen behalve zijn d66 voor populistisch uit. Niet erg slim van de leider van de Democraten uit '66.

dedreaugkleaut | 13-08-12 | 21:52

Deze man wekt zo 'n enorme agressie op met z'n geraaskal, gehesen in driedelig pak en uitgestreken gezicht is hij doodgewoon een ordinaire wolf in schaapskleren.

lanexxx | 13-08-12 | 12:50

OS in 2028? Liever een beetje ontwikkelingshulp. Groeten uit Kanalaneiland.

NR3 | 13-08-12 | 10:08

@ TisNieZoMoeilijk | 12-08-12 | 13:53 | 3

Ok, eens, MITS we eerst alle onzin-, hou-ze-bezig- en vrijetijdskunde-banen e.d. afschaffen of buiten beschouwing laten. En dan bedoel ik daar met name ook de geld-rondpomp-banen in de financiele wereld en bij de (semi-)overheid mee.
Die lui hebben dan wel "eigen inkomsten", maar netto kosten ze de samenleving alleen maar geld en het lijkt me evident wat voor lui die parasieten in de regering willen. QED.
Alleen wie met z'n (m/v) baan ook daadwerkelijk iets toevoegt aan, iets nuttigs doet voor, de samenleving en/of iets toevoegt aan het BNP, verdient stemrecht.
En ik denk dat we dan aardig in de richting van mijn eerder voorgestelde oplossing zitten.

Tavroch | 12-08-12 | 21:01

Mijn hoop is gevestigd op Henk en Ingrid, die nu nog aan de diverse Costa's bruin liggen te bakken, maar die binnenkort terugkomen. Zij zullen toch niet op D66 stemmen? (vroeg hij angstig).

Kees123 | 12-08-12 | 20:27

Gruwelijk vooruitzicht.
Sp + VVD + D666. Samen 84 zetels. Brrrrrr.
Nederland gaat ècht naar de klote.
Dè nederlanders willen het ècht zelf.
Zijn we dan zò gehersenspoelt?
Hitler en Goebels zijn gereincarneert lijkt het wel.

Dostranamus | 12-08-12 | 18:46

Het meeste commentaar wat ik hier lees lijkt nog het meeste op het napapegaaien van door anderen uitgesproken onjuistheden.

Wat jammer dat het zelf nadenken voor velen te moeilijk lijkt te zijn geworden. En daarom ben ik blij dat er nog wat intelligentsia bestaan (hier: bilderbergers of illuminatie of whatever) die langer nadenken voordat ze iets roepen, of laat staan doen.

Lees je eerst even in alvorens zonder nadenken maar wat te roepen (of erger: te stemmen). Als internetgeneratie weet u dat het kan en hoe het moet: www.bjreview.com.cn/world/txt/2012-01/...

zooitjezooitje | 12-08-12 | 18:22

Gelet op de reacties hier, zijn ze in elk geval niet populistisch;-)

Woods | 12-08-12 | 16:37

Onnodig om je druk te maken over D66. Een volgend kabinet krijgt dankzij "Europa" een mega-bezuinigingsopdracht mee. Ik schat persoonlijk tussen de 50 en de 100 miljard euro. Daar valt voor geen enkele partij enige eer aan te behalen. Dat wordt dus een zakenkabinet, met Wiegel als MP. Wen er maar an.

Kees123 | 12-08-12 | 15:50

En wat zegt de niet-gekozen italiaanse premier Monti? De europese regeringsleiders moeten zich niet te veel aantrekken van hun nationale parlementen, want dan komt het europese project in gevaar. Dus weg met de democratie, leve de aparatchiks! De EUSSR komt steeds dichterbij.

Polletje Piekhaar | 12-08-12 | 15:18

Gratis geld bestaat niet???
3/4 van Nederland gedijt GVD op gratis geld, van de rug van de werkenden geplukt!
(VUT-ers, AOW-ers, andere uitkeringstrekkers, subsidieslurpers, alle semi-en andere ambtenaren, alle publieke "bedrijven" en alle politieke partijen, al die lui worden betaald uit de belastingpot, en niet van opgespaard geld zoals pensioen)
En nu wil Ivoren Alexandertje ook nog even alle knoflookboeren erbij halen!
Sterph! D66.

mothersfinest | 12-08-12 | 14:13

@Parsons | 12-08-12 | 12:18
Open deur ?

Ing. eslapen | 12-08-12 | 14:02

@Tavroch | 12-08-12 | 12:42 | + 0 -
Vrouwen het stemrecht ontnemen vind ik een zeer slecht plan, hoewel het in de praktijk goed zou werken.
Echter, we hoeven niet terug naar 1900, we hoeven zelfs helemaal niet terug in de tijd. Ik heb een pragmatisch voorstel, daar is men in Den Haag toch zo verzot op, pragmatisme:

Zoals vetkleppert hier al zo vaak geroepen heeft:
"Wie betaald, die bepaald!"

Betaal je tenminste een jaar lang (of een half of 3) voor de verkiezingen belasting UIT EIGEN INKOMSTEN, dan krijg je stemrecht, anders niet. Heb je nu stemrecht, maar voldoe je volgende verkiezingen niet aan dit criterium, dan krijg je dan geen stemrecht.

Vul dit nog aan met een in de grondwet vastgelegd recht tot volksreferendum, waarbij 2/3 voor moet zijn en het onderwerp ook door het volk aangedragen kan worden, en we krijgen weer een echte democratie.

Een democratie die bepaald wordt door de betalende en de daadwerkelijk betrokken burgers.

TisNieZoMoeilijk | 12-08-12 | 13:53

@tipo | 12-08-12 | 13:08
EN Noorwegen heeft 600 miljard in de staatskas voor haar 5 mio inwoners, 120.000 pp in de plus.
Trekken hun beleggingen momenteel uit de EU weg.

Uw Verzekeringsadvis | 12-08-12 | 13:47

@tipo | 12-08-12 | 13:35
Dat is een realistische weergave. Zelden waren mensen en leiderschap zo ver van elkaar als ze nu zijn. Kappen met verder slopen van onze soevereiniteit.

drs.Nee | 12-08-12 | 13:46

Bas, je moet zich vooral meer zorgen maken over de SP, die gaan Nederland binnenkort slopen als ze de verkiezingen winnen.

Freedom4 Ever | 12-08-12 | 13:36

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:05
van slechte wiet wordt je paranoid, dat weet je he?
(seriously: dat er paralellen zijn aan te wijzen betekend nog niet dat oorzaak en gevolg vast staat ( logicirrefutable.wordpress.com/2011/05... ). Bovendien is het aantal verschillen nog veel groter dan het aantal overeenkomsten.)

damnschreeuwer | 12-08-12 | 13:27

@tipo | 12-08-12 | 13:08
Daarbij is de discriminerende D66 groot voorstander van gedwongen solidariteit met buitenlandse lidstaten maar met het programma van de socialisten in eigen land is alles mis, zei de hypocriet Pechtold.
www.telegraaf.nl/binnenland/12732805/_...

drs.Nee | 12-08-12 | 13:23

@[email protected] 12:38
Wilders is voor Nederlands lidmaatschap van de EER/EFTA en elke andere mogelijke vrijhandelszone. Dat hij zich terugtrekt achter de dijken is kletspraat.

tipo | 12-08-12 | 13:11

Nederland is 0,7% van haar BNP kwijt aan de netto-EU-bijdrage.

Nederland is 0,7% van haar BNP kwijt aan de ontwikkelingssamenwerking, wat door de EU is opgelegd als verplichting in het jaar 2015.

Nederland is 0,7% van haar BNP kwijt aan extra rentelasten op haar staatsschuld, enkel omdat Nederland niet de gulden maar de Euro heeft.

Nederland is 0,7% van haar BNP kwijt aan klimaatdoelstellingen, wat door de EU is opgelegd.

Nederland is 0,7% van haar BNP kwijt aan onrendabel immigratiebeleid, wat door de EU is opgelegd.

Nederland is tussen de 5% en 20% van haar BNP kwijt aan het permanente redden van de Euro, waarbij 6% een door vele bronnen onderbouwde schatting is.

De EU en de Euro kosten Nederland dus 9,5% van ons Bruto Nationaal Product. Dat is 60 miljard/jaar. Dat is 4000 Euro per Nederlander van 0 tot 100 jaar. Dat is 10.000,- Euro per werkende Nederlander, elk jaar weer.

De D66 liegt dat het barst dat de EU en EMU ons geld opbrengt. Het kost elke werkende Nederlander een kek stadsautootje per jaar. Het kost ons onze democratie. Het kost ons onze kinderen een toekomst met welvaart.

tipo | 12-08-12 | 13:08

@Che_cuevara | 12-08-12 | 10:32
Toegegeven: als je als uitvreter niet verder kijkt dan je eigen hebzucht, oww sorry solidariteit, dan klopt het.

Godsammekraken | 12-08-12 | 12:43

TisNieZoMoeilijk | 12-08-12 | 10:35 | 30 heeft wel gelijk, denk ik.
Als we voor de komende verkiezingen nog even snel terugkomen op het kiesrecht voor vrouwen dan zijn we er.
Of wacht, daar zijn we te laat mee. Nu heeft de indoctrinatie door het gefeminiseerde onderwijs en de vrouwenverzadigde rechtspraak en politiek al veel te lang door kunnen rotten.
(Niets kun je aan ze overlaten, zelfs hun eigen veiligheid niet, zoals onlangs te Brussel maar weer eens bleek. Zonder pooier zijn ze nergens, maar niet gehinderd door dat besef blijven ze te pas en te onpas een grotere bek hebben dan goed voor ze is.)
Hadden ze een jaar of dertig geleden maar naar me moeten luisteren.

Tavroch | 12-08-12 | 12:42

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:35 |

"Volgens mij werkte de EEG een stuk beter dan dat smerige EUSSR. Ik ben voor samenwerking maar tegen een dictatuur."

Eens, dat was min of meer wat ik bedoelde, maar dan in minder felle bewoordingen. Het probleem met anti-Europeanen als Greet & Co is hun ongenuanceerdheid. Willen zich volledig achter de dijken terugtrekken.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:07 | + -1
" Is er niet ooit een referendum geweest over de *kuch* Europese grondwet?"
----> Ja
" Wat was daar ook al weer de uitslag van? "
----> Nederland stemde tegen de Europese grondwet.
" en wat is er met die uitslag gedaan? "
----> die is formeel gerespecteerd, maar de Europese grondwet is er toch gewoon doorheen gedrukt.

Zie hier het dilemma van D66. Ze zijn zogenaamd voor meer democratie. Maar als de uitslag van een referendum niet in lijn is met het partijprogramma dan kunnen de kiezers de pot op.

de euro middenweg | 12-08-12 | 12:37

@Parsons | 12-08-12 | 12:18

Niets nieuws onder de zon dus.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:19

Samenvatting:

Pechtold liegt.

Parsons | 12-08-12 | 12:18

Het enige wat Pechtold en het Grote Politieke Midden naar mij communiceren, is dat de regerende macht alles, maar dan ook werkelijk alles zal doen om de Heilige Fatsoens Utopie zal doordrukken. Al gaat het in tegen alles, al wordt het geverifieerd door niets en ontkracht door alles, dan nog moet en zal het Utopische Europa er komen.

GödelsRevenge | 12-08-12 | 12:17

"Sooner or later, the Germans will have to let the ECB off its leash, and that will not be good for the euro. And most definitely not when it is France with the problem."

"this is going to be like a very long road trip across the country in a car with no air conditioning in the middle of summer, with three young kids and a cranky mother-in-law"

www.businessinsider.com/europe-forget-...

Tavroch | 12-08-12 | 12:11

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:03
lol.
Waarom denk je dat ik het plempte.
;

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:10

Uhm, weg met Brussel en Goldman-Sachs!
Vat ik het zo goed samen?

Tavroch | 12-08-12 | 12:09

@de euro middenweg | 12-08-12 | 12:04

Is er niet ooit een referendum geweest over de *kuch* Europese grondwet? Wat was daar ook al weer de uitslag van en wat is er met die uitslag gedaan?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:07

@damnschreeuwer | 12-08-12 | 11:50

De Europese burgeroorlog staat er aan te komen, alle tekenen wijzen er op. Check de situatie eens net voor de Amerikaanse burger oorlog en zoek de verschillen.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:05

Van oudsher heeft D66 twee standpunten. De gekozen burgemeester en het referendum. Een referendum over
- wel/geen Euro en
- meer/minder Europa
durft de partij dan weer niet aan. Stel je voor dat het domme, populistische volk tegen Europa/de euro zou stemmen. Dan valt heel het partijprogramma van D66 is duigen.

En over die gekozen burgemeester hoor je ze ook niet meer nu steeds meer uitgerangeerde ex-politici (lees Thom de Graaf) dit erebaantje in de schoot geworpen krijgen.

de euro middenweg | 12-08-12 | 12:04

Een hoekje in de tweede kamer voor Kleintje Pils lijkt me wel wat.
Vooral als die gladde aardappel aan het woord dreigt te komen.

Jackanders | 12-08-12 | 12:03

@Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 11:49

U herkent sarcasme niet?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:03

@Che_cuevara | 12-08-12 | 11:46

Die opstanden komen er toch wel, een revolutie sluit ik niet uit, wel graag 1 tegen het werkelijke tuig, de banksters.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:02

@Bakito | 12-08-12 | 11:46

Mijn masochistische kant geniet hier nog harder van dan een orgie met alle meesteressen van club Doma.

Wat een vreugde, we mogen werken tot onze dood voor een stel oplichtende banksters, onze kinderen, klein en achterklein kinderen ook, wat fijn wat fijn.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:01

@swassannuf | 12-08-12 | 11:56

Goed voor de democratie dus. Leve het Volk was het toch?

pius | 12-08-12 | 12:00

pius | 12-08-12 | 11:23 | + -1
Plebejers zijn de ware SP-ers.

swassannuf | 12-08-12 | 11:56

zeg maar jansen | 12-08-12 | 11:50
Wees niet bang, na eventuele regeringsdeelname staan ze gewoon weer op 3 a 4 zetels.
Meer potentie zit er normaal gesproken niet in.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 11:55

Wat een intens saaie column weer

Regina | 12-08-12 | 11:54

Nog meer Peggolds, van welke politieke kleur dan ook, das pas slecht voor ons land... en voor een goede economische samenwerking in Europa overigens.
.
Voor wie vreest dat er geen hoop meer is: waarheid en gerechtigheid zijn overal en altijd de absolute eindbazen gebleken. Geen leugen zo snel... and karma 's still a bitch from hell.

Bertus Betonsloper | 12-08-12 | 11:53

@Tommygunner | 12-08-12 | 10:08
En groene begrafenis auto met D66 erin.
Mooi plaatje.

deraderendraaien | 12-08-12 | 11:50

15 Zetels voor D66 in de peilingen. Noem dat maar eens geen verlies.

Bassie toch.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 11:50

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:40
ja, want WOIII is zeker net afgelopen en europa ligt in puin en miljoenen europeanen zijn net vermoord. ja toch?

damnschreeuwer | 12-08-12 | 11:50

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:46
Nee hoor, hoogstens een 500+ comments topic op GS en veel boze reacties op de telegraaf-site.

spanarchist | 12-08-12 | 11:49

Deze vorm van sturing is nog bevredigender dan een gold card voor Sauna Diana.
Bakito | 12-08-12 | 11:46 |
Daar zeg je nogal wat...
Alles goed met je?

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 11:49

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:40
Denk je eens in wat er zou gebeuren als bekent werd dat de overheid onze pensioengelden naar Europa zou brengen.
Geloof je echt dat ze dat risico durven nemen?
Als dat zou gebeuren , ja dan zal Nederland pas echt wakker worden want dat raakt iedereen.
En dan riskeren ze toch wel flinke opstanden en misschien wel een revolutie.
Dat risico nemen ze echt niet.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:46

@neemjemoederindemali 11:39
Zekers. En dit goede gevoel komt bovenop de vreugde die ik ervaar dat mijn leven wordt gestuurd door een woud aan regels en wetjes, gemaakt door een steeds wisselende groep mensen die mij persoonlijk niet kennen en die ik persoonlijk ook niet kan aanspreken.

Deze vorm van sturing is nog bevredigender dan een gold card voor Sauna Diana.

Bakito | 12-08-12 | 11:46

@Che_cuevara | 12-08-12 | 11:38

Dat kan de overheid al lang en dat zullen ze waarschijnlijk uiteindelijk ook gaan doen. We hebben dat al een keer eerder meegemaakt met het tientje van Lieftinck.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:40

@Bakito | 12-08-12 | 11:29

Ik word er helemaal blij van, een onzichtbare grootmacht die het beheer over geld heeft. Ook jofel dat de oprichtingsaktes gewoon online te vinden zijn. Nog toffer is dat Rothschild gewoon openlijk op hun website een document uit het grootboek der nationale schuld heeft staan. Je weet wel, die bank die onze regering al bijna 200 jaar *kuch* adviseert.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:39

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:33
Een pensioenfonds is zelfstandig en heeft niets met de overheid te maken.
De overheid stelt alleen regels op waar ze aan moeten voldoen. Het geld in die pensioenpotten is niet van de overheid maar van de werkgevers en werknemers.
Het zou in principe hetzelfde zijn als de overheid al het spaargeld van de mensen zou opeisen.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:38

@[email protected] | 12-08-12 | 11:26

Hoezo gooien we dan het kind met het badwater weg? Volgens mij werkte de EEG een stuk beter dan dat smerige EUSSR. Ik ben voor samenwerking maar tegen een dictatuur.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:35

@Che_cuevara | 12-08-12 | 11:24

Ze zullen wel moeten als de ESM bank eist dat we de garantiebedragen gaan aftikken.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:33

ZwarteKater | 12-08-12 | 10:11 | + -23

Bla bla luchtfiets bla bla.

En hoeveel harde euro's levert dat op in deze crisistijd?

Arhedis-Varkenjaab | 12-08-12 | 11:32

@Brou Is Back | 12-08-12 | 11:16

Er is geen hoop meer, we zijn definitief verkocht aan de banksters.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:31

Zullen we der gewoon een Keizer noemen?

Neut | 12-08-12 | 11:31

@pius | 12-08-12 | 11:23
Ik.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:30

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:25
De mijne functioneren nog prima.
Vooral na het nuttigen van het nodige "geestrijke" vocht.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:29

@neemjemoederindemali 11:19
Toch een geruststellende gedachte dat een stel onzichtbare filantropen uiteindelijk aan de touwtjes trekken, niet?

Bakito | 12-08-12 | 11:29

Linksom of rechtsom, D66 wordt na 12 september weer een regeringspartij.
.
De Grote Middenpartij bestaande uit PvdA, CDA, VVD, GL en D66 is altijd regeringspartij ook na 12 september - het enige verschil met anders is dat het wellicht dit keer gedoogt wordt door de PVV of de SP.

vrijheid-van-spreken | 12-08-12 | 11:27

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:23 |

Dan gooi je het kind met het badwater weg, maar er moet wel heel hard ingegrepen worden.

@[email protected] | 12-08-12 | 11:01
"Wel politiek die de idioten in Brussel en Straatsburg hardhandig tot de orde roept."

Da's dus alleen mogelijk met een revolutie.
En als die er zou komen is de EU meteen ook "afgeschaft".

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:26

@S.Hole | 12-08-12 | 11:01
wat een hoop stoere woorden. knap dat je dat allemaal in 1 tegel weet te krijgen.

damnschreeuwer | 12-08-12 | 11:25

@Tarak | 12-08-12 | 11:04

In dat geval kunnen we gewoon beginnen met het slopen van Friso, wie heeft er nog een paar nieren nodig?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:25

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:22
Alleen bij het ABP.
En ik betwijfel of ze die "truuk" nog een tweede keer durven uit te halen.
Zeker nu niet.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:24

@[email protected] | 12-08-12 | 11:01

Waarom is afschaffing van de EU geen oplossing volgens jou?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:23

@Che_cuevara | 12-08-12 | 11:20

Wie heeft het hier over de PVV?

pius | 12-08-12 | 11:23

@Che_cuevara | 12-08-12 | 10:58

Toch heeft de overheid al een keer eerder een greep in de pensioenpotten gedaan, waarom zouden ze dat niet nog een keer doen?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:22

Mensen zijn een recycle product aldus D66. Straks gaan ze misschien nog wel hoofden transplanteren, met genoeg donoren kunnen ze veel experimenteren. Dat geeft Alexander de kans om voor eeuwig op deze aarde rond te lopen. Dat is natuurlijk de bedoeling!

Toetsiemonster | 12-08-12 | 11:20

@pius | 12-08-12 | 11:15
Kijk eens hoe betrouwbaar allemaal.
Bij de Hond verliest de PVV zetels bij Ipsos Synovate winnen ze zelfs een zetel.
Wat geloof je nu?
Vorige verkiezingen gaf de Hond de PVV ook maar 17 zetels, het werden er 24.
De enige echte "peiling" die er toe doet wordt op 12 september gehouden.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:20

@Bakito | 12-08-12 | 10:56

Dat mogen we niet weten, officieel bij banken, pensioenfondsen en particuliere beleggers. Bij de *kuch* overname van DNB door de staat hebben de oude eigenaars gewoon vrijwillig hun bezit afgestaan, althans, dat moeten we geloven.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 11:19

@Brou Is Back | 12-08-12 | 11:16

Je redeneert als een gelovige. Er is helegaar geen hoop meer.

De ineenstorting van het avondland is onafwendbaar.

pius | 12-08-12 | 11:18

@Che_cuevara | 12-08-12 | 10:43
Tja, dat is wel een hele moeilijke vraag.
Beha Bilderberg misschien?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-08-12 | 11:18

@Che_cuevara | 12-08-12 | 11:14

Uiteraard.

pius | 12-08-12 | 11:17

@TisNieZoMoeilijk | 12-08-12 | 10:35
Ik ken ook een aantal "closet PVV voters"; vrijwel allemaal mannen. Vrouwen zijn namelijk nogal naief (niet allemaal, natuurlijk!) en zijn meer voor samenwerking en harmonie.
.
Gelukkig snappen mannen dat al dat gepolder al decennialang voor een soort van genegeerde rot in de maatschappij heeft gezorgd, en het nu hoog tijd is voor wat meer politiek conflict zodat zaken helder worden. Maar er zijn ook nog zat mannen die een blind vertrouwen in de politiek en de overheid hebben; hoe vaak moet je belazerd worden voordat de schellen van de ogen vallen?
.
Maar er is nog hoop, hoop ik...

Brou Is Back | 12-08-12 | 11:16

Populisme en onderbuik zijn de nieuwe stopwoorden van policor Nederland. Alle politici zijn populisten omdat het nu eenmaal bij het vak hoort, alleen is het de PO en de zelfbenoemde kwaliteitskranten gelukt om er een negatieve lading aan te geven en het vervolgens te koppelen aan de PVV, met zoals links aan "progressief" gekoppeld wordt.
Overigens doen partijen als D66 en GroenLinks het altijd beter in de peilingen dan bij de verkiezingen, het is nu eenmaal zeer politiek correct om te zeggen dat je op één van deze partijen stemt.

spanarchist | 12-08-12 | 11:16

@pius | 12-08-12 | 11:13
Briljante reactie.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:14

@pius | 12-08-12 | 11:04
Die meneer de Hond heeft wel eens vaker de bal mis geslagen.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:14

@Che_cuevara | 12-08-12 | 11:12

Duh.

pius | 12-08-12 | 11:13

En nu wil d66 zich ook gaan bemoeien met onze organen. We worden gedwongen NEE te zeggen, anders gaat d66 onze organen er gewoon ongevraagd uitslopen. Daarmee staat d66 nu in het rijtje van albanese en chinese orgaan handelaren. Ik zou zeggen, bemoei je eindelijk met je eigen organen. Waar blijft mijn vrijheid in dit tering politieke klimaat?

LangeBerry | 12-08-12 | 11:12

@pius | 12-08-12 | 11:01
Alleen bij het ABP. Het dat is het pensioenfonds van de overheid.
Niet bij andere pensioenfondsen.
En nee, daar kunnen ze niet de hand op leggen.
Als ze dat zouden doen is Nederland echt een dictatuur.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:12

De 'D' staat al heel lang niet meer voor democraten, maar staat inmiddels voor Dictatuur66. Mocht D66 ooit een overweldigende meerderheid in de Tweede kamer bezitten dan is het de eerste partij die volledig alle macht naar zich toe zal trekken ala de NSDAP ooit deed in de jaren 30'. Immers luisteren naar de wens van het volk is populisme en dat moeten we niet willen met z'n allen. Gelukkig staan D66 stemmers geregristreerd, kunnen we na de anti-Europese revolutie deze lieden met pek ende veren het land uitgooien!

Indoneesje | 12-08-12 | 11:12

Al die middenpartijen kunnen lullen als brugman: ik stem niet meer op ze! Ze willen allemaal meer controle over ons, de burgers, en vooral over ons geld.
.
Voor de verkiezingen ronkende slogans, prachtige vergezichten en gouden bergen. Na de verkiezingen komt van dat alles NIETS terecht en wordt de schuld daarvan naar "de coalitie" en "het compromis/poldermodel" geschoven!
.
Neem nou de VVD: altijd de mond vol van minder overheid en minder belastingen, maar onder hun bewind wordt er diep gebukt voor een "Kunduz-coalitie" en zitten we opeens met 2% meer BTW, kortom er gaat nog meer van ons NETTO inkomen af!
.
Die Kunduz-coalitie is trouwens ook al zoiets onbegrijpelijks: linkse/linksige partijen die instemmen met het sturen van NL-militairen naar verre zandbakken om.... ja, waarom eigenlijk? Om Amerika ter wille te zijn?!?!
.
Ik stem op 120912 op de libertariers: dat is de enige partij die als hoofdthema streeft naar het tot een minimum reduceren van de (corrupte) overheid en haar roofbelastingen en de verregaande onvrijheid die dat voor de burger met zich meebrengt.
.
De overheid is altijd het probleem, vrijwel nooit de oplossing.

Brou Is Back | 12-08-12 | 11:07

Hmmmm, ambachtelijk schepijs. Bijna net zo lekker als een McFlurry.
Doet denken aan die reclame voor echte boter, die voor echt brood was bestemd. Dat nepbrood zou ook inderdaad verboden moeten worden.

Iemand nog een stemkaart nodig?

zedenmeester | 12-08-12 | 11:07

De meeste politici draaien beter als het henzelf zo uitkomt.

Iwmac | 12-08-12 | 11:06

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:58 | + 1 -
Die hele grote van het ABP wél..... maar die is toch al leeggeroofd.

Aktivist | 12-08-12 | 11:06

PvdA inmiddels kleiner dan D66 (bij Hondsbetrouwbaar)

colonnecinco | 12-08-12 | 11:05

Na de puinhopen van Laars 1 is een linkse regering het enige moreel aanvaardbare alternatief. En gelukkig denkt de kiezer daar ook zo over;

www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/08/...

Leve de democratie!

pius | 12-08-12 | 11:04

Feitelijk is D66 een ideologisch fascistische partij met haar corporatisme en haar vertrouwen in een grote overheid.

Nu weer heeft D66 het ultiem fascistische idee dat iemands lichaam van de overheid is en dan pas van jezelf. Ook het idee dat een "geen bezwaar" systeem tot meer donoren leidt is niet juist, maar het lijkt D66 allemaal niet te deren. D66 heeft nu eenmaal een broertje dood aan de waarheid. Hilarisch dat leugenaar Pia Dijkstra het heeft over organen die NA je dood kunnen worden gebruikt. Als Dijkstra wat beter had opgeleid tijdens de presentatie van haar eigen programma dan was haar wellicht niet ontgaan dat je juist levend moet zijn als je organen eruit gehaald worden.

Tarak | 12-08-12 | 11:04

De regerende kastes hebben er altijd de pest aan gehad als het volk een mening had. Niet voor niets was dat streng strafbaar toen de bobo's nog op hun kastelen woonden.
Kasteelheer Pechtold zou een Fortuyn of een Wilders zeker en vast "der Keerlen God" genoemd hebben. En dat niet vanuit een welgemeend gevoel van bewondering.

Jan Passant mk2 | 12-08-12 | 11:03

LJBrinkhorst | 12-08-12 | 10:57
We zullen zien, we zullen zien.
swassannuf | 12-08-12 | 10:58
Ik zou het niet weten, ik was er gelukkig niet bij.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 11:02

"Europese Dag van het Ambachtelijk Schepijs"...?? Even dacht ik dat ik door Bassie in de maling werd genomen, maar het blijkt écht te bestaan. Waardige opvolger voor de Europese regels voor de kromming van bananen. Ongelofelijk dat die grootverdieners (ja Greet, ook de jouwe!) in het EP serieus met dit soort krankzinnige, wereldvreemde 'initiatieven' druk zijn. 'Afschaffing van Europa' is geen oplossing. Wel politiek die de idioten in Brussel en Straatsburg hardhandig tot de orde roept.

Pechtold een aars zo groot als een emmer na al het geneuq met Verhofstadt.
straks samen hand in hand in de banken van het europees parlement na het verkwanselen van het eigen land.

misschien is er ook een toekomst voor rubberen Rutte weggelegd bij de europese liberale 'communisten'

S.Hole | 12-08-12 | 11:01

-weggejorist-

pius | 12-08-12 | 11:01

@Eucalyptas | 12-08-12 | 10:56
Dat klopt, is al eens gebeurt.

Che_cuevara | 12-08-12 | 11:01

@Aktivist | 12-08-12 | 10:48
Gelukkig heeft Peggold niks te vertellen over de pensioenpotten.
Die zijn namelijk niet van de overheid.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:58


Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:46 | + 1 -
Ik denk koninklijk swassannuffen,want types altijd gestudeerd nooit geneuqd.

swassannuf | 12-08-12 | 10:58

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:45
Waarom nou áltijd de Partij voor de Dieren wegzetten als Dierenpoes.
Ongelooflijk kansloos vind ik het. Marianne en Esther zijn zowat de enige parlementariërs die nog strijden voor hun idealen en de fouten van de generaties voor ons willen herstellen.

Strohond | 12-08-12 | 10:58

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:42 | + 0 -

Prima wat mij betreft, want ik zit eerlijk gezegd totaal niet te wachten op een voortzetting van Kunduz.

CDA en PvdA, das war einmal
GroenLinks, reddeloos
D66, het nieuwe OSM.
PVV, wind en hempje, volstrekt onverantwoordelijk.
CU, Dierenpoes: vulling
SGP, irrelevant

LJBrinkhorst | 12-08-12 | 10:57

@Che_cuevara | 12-08-12 | 10:52

Domme vragen beantwoord ik niet. Ik zit niet bij de helpdesk natuurlijk.

Gewoon goed lezen.

pius | 12-08-12 | 10:56

Het enige (maar dan ook werkelijk enige) voordeel van D66 in de regering is dat ze daarna instorten als een kaartenhuis en er bij volgende verkiezingen 2 a 3 zetels overblijven.

Eucalyptas | 12-08-12 | 10:56

@neemjemoederindemali 10:51
Zowat ieder land heeft een staatsschuld?

Aan wie eigenlijk?

Bakito | 12-08-12 | 10:56

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:53
Daarom snap ik die heisa van Pia niet.
;

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:55

@Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:52

Dat geloof ik graag, alleen van de gedachte moet ik al bijna kotsen.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:54

@Graaisnaaiert | 12-08-12 | 10:49
Vrees hetzelfde, de afdeling weg met ons krijgt nog een paar jaar om de laatste restjes van NL te slopen.

Uw Verzekeringsadvis | 12-08-12 | 10:54

@Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:48
We kunnen dus nog wel een groot donorland worden.
In de tweede kamer zit nog genoeg materiaal om te doneren.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:53

@ZwarteKater | 12-08-12 | 10:11
Ik heb nog nooit een vakantie geboekt omdat daar toevallig in recente jaren de OS zijn gehouden. Cijfers graag!

blinde kip | 12-08-12 | 10:53

@pius | 12-08-12 | 10:41
Wat valt er te huiveren.
"Het Kunduz akkoord moet de prullenbak in".

Daar huiver ik niet van.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:52

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:48
2 kuchende mannen met angstzweet onder hun oksels.
De ene zei dat hij nooit meer aan sex zou doen, na het zien het tafereel.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:52

Alexander Pechtold is geen volksvertegenwoordiger, maar een muppet van de macht.

Strohond | 12-08-12 | 10:51

@Aktivist | 12-08-12 | 10:48

De pensioenpotten helemaal leeggeroofd, een staatsschuld van meer dan 100% BNP, 80% belasting op inkomsten, wanneer hebben die hongerige banksters in Brussel/Frankfurt genoeg?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:51

"Linksom of rechtsom, D66 wordt na 12 september weer een regeringspartij."
.
Eens. SP en PVV worden sowieso buitengesloten door FC Kunduz, dus afhankelijk van de verkiezingsuitslag gaan VVD/CDA/D66 + ideologisch gekortwiekte - want niet meedeed met Kunduz - PVDA met of zonder Sap door, uiteraard gedoogd door de SGP-Judassen.
Op naar de totaaluitverkoop van ons Nederland.

Graaisnaaiert | 12-08-12 | 10:49

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:43
Aan iemand die behoefte heeft aan een grote geefklier.
Voor mensen die graag gaten in de handen willen hebben, verwijs ik hen naar Emiel of Didi.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:48

@Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:46

Heb je ook een bronvermelding?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:48

Volgens Peggold is het helemaal OK om onze pensioenreserves plus soevereiniteit te verkwanselen aan Brussel omdat we dankzij de EU goedkoop vanuit het buitenland naar huis kunnen bellen. Potje Jip-en-Janneke retoriek pur sang. De hem interviewende PO-muts noemde hem daarop "een groot campaigner". Goh....

Aktivist | 12-08-12 | 10:48

Hans Kraay Junior presenteert niet alleen de supergrappige filmpjessjow op de campingzender, maar stelt ook goeie vragen;
Vind jij Alexander Pechtold ook zo'n ontzettende engerd?

Strohond | 12-08-12 | 10:48

Ik zeg tegen alle D66 stemmers: geef populisme een (eerlijke) kans, Je zult verbaast zijn hoeveel geld er in JOUW portemenee zit dan.

whoppah_ban | 12-08-12 | 10:47

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:41
En Petra's vader heeft Trix nog liggen neuqen in Paleisstallen.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:46

Sinds de club van Pechtold de D' die stond voor Democraten heeft verruild voor de D van Dictatoriaal en de kroonjuwelen door de plee heeft gespoeld, heb ik afscheid genomen van die beweging.

BroodenSpelen | 12-08-12 | 10:45

@LJBrinkhorst | 12-08-12 | 10:40

Gevoelsmatig gaat dierenpoes iets meer dan 2 zetels halen, redelijk zou zijn dat de winnaars samen gaan, ofwel, PVV, SP en dierenpoes.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:45

@îîî ReBeL îîî | 12-08-12 | 10:22
We kunnen natuurlijk altijd Peggold zelf doneren.
Vraag is alleen: wie wil hem hebben?

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:43

LJBrinkhorst | 12-08-12 | 10:40
Volgens mij hebben ze al een kannetje of 20 op onderhand.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:42

D66,partij voor wollige stemmer,type altijd gestudeerd nooit geneukt.
Tijd voor cordon sanitaire.

swassannuf | 12-08-12 | 10:41

@kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 10:37

Ik neem aan bij D66, waarom mag kereltje anders naar de Bilderberg? En vergeet niet dat die Petra Brinkhorst haar schone dochter is.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:41

Wat dacht je van Minister Van Bommel?

Ales | 12-08-12 | 10:27
U bent echt erg.

rechtvaardigerechter | 12-08-12 | 10:41

Gratis stijlloos advies voor Roemer en Rutte. Ga, liefst, voor 12 september eens een bakkie koffie met elkaar doen. Er is meer wat de huidige SP en de huidige VVD bindt, dan scheidt. Vooral als het om de gevoelstemperatuur van beide partijen gaat.

De elite zit allang niet meer bij de VVD en de SP neemt steeds meer de rol van de oude PvdA over. Feit is wel dat je na de verkiezingen nog een stuk of 7 tot 10 zetels nodig hebt, er vanuit gaande dat de SP en VVD samen minimaal op 66 zetels komen. Pak je er 5 van de CU en 2 van de dierenpoes, zou je er getalsmatig al kunnen zijn.

LJBrinkhorst | 12-08-12 | 10:40

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:39
1 + 1 = 2.

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 10:40

@kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 10:37

Haar moeder geloofde ook in Greet Hofmans, nuff said.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:39

@Ales | 12-08-12 | 10:32
Politieke voorkeur van Trix ligt toch eerder CDA/VVD(/D66?). Haar moeder was duidelijk een PvdA-fan.

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 10:37

Een vriendin van mij loopt helemaal weg met kereltje.
Beschaafd, welbespraakt, eerlijke en goede ideeën. Ga zo maar door.
Zijzelf heeft nog nooit echt veel bereikt in het leven, maar ze vindt zichzelf wel aardig ontwikkeld, cultureel verantwoord, begaan en intelligent.
Ik kan vooral zeg dat ik denk dat ze super onzeker in het leven staat en dit probeert te verbloemen.

Zij heeft zelf geen werk, is recent moeder geworden en haar vriend is ZZP-er in een sector waar het de laatste jaren steeds minder wordt (waar niet).

Ze hebben hun plan om een huis te kopen eerst qua koopbudget sterk omlaag gebracht en uiteindelijk toch maar groter gehuurd.
Als ik met mijn vriend over politiek praat en ik breng de PVV ter sprake, dan gaat hij zachter praten en kijkt om zich heen of zijn vriendin hem niet kan horen. Niet dat hij bang is, maar ey, een man voorkomt het liefst een onnodige discussie.

Hij weet namelijk ook dat zij kereltje geweldig vindt en Wilders is natuurlijk de duivel.
Hij ziet echter zijn zoontje van een paar maanden opgroeien in een heel andere wereld dan dat hij een paar jaar geleden nog voor ogen had.

Hij ziet, net als ik, dat Nederland kapitalen weggooid aan flauwe kul en slecht beleid en bestuur.
Zij ziet de glimmende buitenlaag van de politiek en de politicus die met de mooiste woorden en aardigste smile kan zeggen hoe zij zelf de wereld graag zou willen zien, krijgt haar stem.
Hij wil simpelweg minder kansloze allochtonen, minder criminaliteit, minder uitkeringstrekkers, minder belastingen, minder regeldruk en zelf meer overhouden na een maand hard werken.

Hij overweegt serieus PVV te stemmen. Dat had ik hem in 2010 nog niet hoeven te vragen.

TisNieZoMoeilijk | 12-08-12 | 10:35

@necrosis | 12-08-12 | 10:17
Kereltje kraamt wel meer onzin uit.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:35

Alsof het ene moet uitmaakt of D66, PVV of de PvdD in het kabinet komt. Marginaal geneuzel waarmee de captains of industry het volk afleiden en tegen elkaar uitspelen.

Ondertussen draait het machientje gewoon door.

Bakito | 12-08-12 | 10:34

40 jaar socialisme :
De centen zijn op, alles weggegeven, miljoenen uitkeringstrekker, een leger aan kanslozen en overlast veroorzaker, berovingen door MOE luitjes, OS nog steeds miljarden, Brussel miljarden, nieuw ontslagrecht opzouten oude medewerker, 1 jaar WW daarna bijstand dag huis, 10.000 nieuwbouwwoningen zijn er 80.000 nodig, helft v/d huizen in de grote steden aan allochtonen met subsidie, op je 65-e je huis verkopen als je wat Zorg wil hebben etc.
Nou zou je denken dat je als werkende alles ingeleverd hebt, niet dus.
Dus wat verzint D-66 vanaf je geboorte ben je eigendom van de staat.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...

Koolmees is een omhooggevallen nitwit, gaat gelukkig weg.

Uw Verzekeringsadvis | 12-08-12 | 10:33

De enige reden dat de SP (of je het nu een goede partij vindt of niet), zelfs met 149 zetels, geen regeringsdeelname zal krijgen, is dat Trix een hekel heeft aan dat 'rode tuig'.
kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 10:28 | + 0 -

LOL, Trix is alang bekeerd tot de Heilige linkskerk hoor. Toen ze daar bij de VARA achterkwamen zijn ze gelijk gestopt met die Sanne Wallis 'Ik Deug'de Vries op te tuigen als Bea.

Ales | 12-08-12 | 10:32

Pechtold heeft twee Duracell-batterijen in z'n ruggetje - helaas niet doneerbaar na gebruik.

colonnecinco | 12-08-12 | 10:32

@Godsammekraken | 12-08-12 | 10:07
Dat klopt deels wel.
Hij bedoeld dat gratis geld niet bestaat voor de hard werkende Nederlander.
Voor alle anderen bestaat dat wel.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:32

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:28
Dat is het erge.Hij bemoeid zich met van alles waar hij geen verstand van heeft.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:31

Peggold..... wíe is dat in hemelsnaam. O ja.... onze nationale trek- en buikspreekpop. Die van 'gratis geld bestaat niet'. Behalve als je zelf gratis naar de bilderberg conferentie mag en als je wel 4 maanden D66 wethouder bent geweest.

VoorZetsel | 12-08-12 | 10:30

@necrosis | 12-08-12 | 10:22
Tot hij die druppende kraan wil herstellen, dan wordt het een overstroming.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:30

Wanneer gaat D66 het weer eens over democratie hebben?
.
Ik mis daar namelijk wat van, op Nationaal en Europees nivo.
.
Wanneer gaat D66 het weer eens over bestuurlijke vernieuwing hebben?
.
Ik zie namelijk iets te veel gegraai en geklooi, op Nationaal en Europees nivo.
.
Wanneer gaan D66-ers zien dat Peggolt de partij tegen alles waar het ooit voor stond heeft gekeerd?
.
Ik zie op dit moment namelijk liever helemaal niets terug van D66, op Nationaal en Europees nivo.
.
D66, een partij die haar eigen oprichtingsgrond en waardestelsel uitverkoopt, bestrijdt, ontkent. D66, een partij die het landsbelang en burgerrechten negeert, verkwanselt, en soms zelfs rechtstreeks aanvalt.
.
Het D66 van Peggolt is niet mijn D66, "vrind"!

Parel van het Zuiden | 12-08-12 | 10:29

Stem maar niet op die partij.
Voor je het weet, heb je die eurofiele Brinkhorst als minister.
U weet wel, de vader van prins Petra.
Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:17 | + 2 -

Prins Petra..... hahaha... u bent mij er eentje!! .

daytripper | 12-08-12 | 10:29

De enige reden dat de SP (of je het nu een goede partij vindt of niet), zelfs met 149 zetels, geen regeringsdeelname zal krijgen, is dat Trix een hekel heeft aan dat 'rode tuig'.

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 10:28

@necrosis | 12-08-12 | 10:22

Goed plan, alles beter dan dat hij zich ergens mee gaat bemoeien.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:28

Groot geworden door niks te zeggen.
En hopelijk wordt D66 geen regeringspartij.

Che_cuevara | 12-08-12 | 10:28

@ Moonwarrior 10:20

Er zijn al wel gemeentes waar de burgemeester gekozen kan worden door de inwoners zelf. Kwam ook uit de koker van D66. Of het dan ook de bedoeling was dat je alleen maar zou kunnen kiezen tussen twee uitvreters van de PartijvandeArmoede kan ik mij echter niet voorstellen...

eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 10:28

@ZwarteKater | 12-08-12 | 10:11
Ja precies, dat is het probleem.. Iedereen betaalt zich scheel en er is een klein groepje mensen dat er aan verdiend.

2low4zero | 12-08-12 | 10:27

Minister Pechtold .................................., kan het erger?
rechtvaardigerechter | 12-08-12 | 10:10 | + 2 -

Wat dacht je van Minister Van Bommel?

Ales | 12-08-12 | 10:27

Natuurlijk wordt D66 een regeringspartij. Pechtold is niet voor niets op de Bilderbergconferentie geweest.

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 10:27

Nog een goede reden om de politiek vaarwel te zeggen:
Alex Holpech.

Ratzing. | 12-08-12 | 10:24

@ZwarteKater | 12-08-12 | 10:11 | + -1 -
Ah, jij bent er zo 1 van alleen maar andermans geld uitgeven, beloftes en speculaties zijn geen garantie voor de toekomst.

Ik hoop dat u blij bent met pechold

MasthaX | 12-08-12 | 10:23

Daarnaast zette Pechtold zich gisteren in Utrecht af tegen het populisme. “Nog meer populisme, met welke politieke kleur dan ook, is slecht voor ons land.”

Aldus de schrijver van het boek:
'Henk, Ingrid en Alexander'

Cuyahoga | 12-08-12 | 10:23

D'66 is een echte Ambtenaren Partij. Als je daarop stemt blijf je betalen aan de overheid en de elite

waarzeggertje | 12-08-12 | 10:22

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:16
Die bolle is toch 'water-manager', laat hem de hele dag naar een druppelende kraan kijken.
Dan kan hij tenminste niks doms doen.

necrosis | 12-08-12 | 10:22

Er komt vanzelf wel een Europese Orgaanbank, en daar kan Peggold dan mooi voorzitter van worden. Mag die beslissen naar welk knoflookland onze (verplicht afgestane of stiekem weggenomen) organen gaan.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-08-12 | 10:22

"Zeggen wat de mensen in het land willen horen is een vorm van populisme."

Gek.. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het hele idee van een volksvertegenwoordiging is dat men in het parlement spreekt met de stem van het volk.

Waar halen parlementariërs überhaupt de euvele moed vandaan een eigen agenda te willen doordrammen ten koste van de kiezer? De arrogantie is godgeklaagd. Alleen tijdens de verkiezingen worden mensen even gepaaid, maar die canvassende politicus staan je met een stalen gezicht keihard uit te lachen terwijl ze een stom foldertje in je mik duwen.

plaspop | 12-08-12 | 10:21

Je kunt zeggen van de D66 wat je wilt, maar ze hebben nog geen enkel standpunt kunnen waarmaken en draaien met elke wind mee! Zouden goede zeilers zijn.

Moonwarrior | 12-08-12 | 10:20

"We don't want that flag. We don't want the anthem. We don't want this political class. We want the whole thing consigned to the dustbin of history."
- Nigel Farage.

2low4zero | 12-08-12 | 10:19

@Tommygunner | 12-08-12 | 10:08
LOL

pius | 12-08-12 | 10:18

Maar D66 wil wel dat je verplicht je niertjes afstaat aan de slager.

Boomschade | 12-08-12 | 10:18

@ZwarteKater | 12-08-12 | 10:11
Uiteraard kijk ik naar mijn eigen portemonnee.
Tenslotte moet daar het geld van die (tijdelijke?) stadions, infra-structuur en organisatie vandaan komen.
En de opbrengst...... die gaat belastingvrij naar het IOC.
Bovendien moeten we geen geld uitgeven dat we niet hebben...... Kereltje zei het zelf!

necrosis | 12-08-12 | 10:17

Stem maar niet op die partij.
Voor je het weet, heb je die eurofiele Brinkhorst als minister.
U weet wel, de vader van prins Petra.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:17

@necrosis | 12-08-12 | 10:08

Maar volgens die bolle bierzuipert is het heel goed voor 0031. Geen idee waarom, zal wel net zo iets als de EUSSR zijn.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 10:16

D66 was en zal altijd de 'vuller-partij' blijven. Draaiend met de wind zodat ze in elk kabinet een serieuze optie is. En met 15 zetels kan ze die rol weer vervullen in een versnipperd politiek landschap. Totdat het electoraat weer kotsbeu is van die elitaire balletjes en d66 weer gedegradeerd is to 4, 5 zeteltjes.

Ales | 12-08-12 | 10:16

' Linksom of rechtsom, D66 wordt na 12 september weer een regeringspartij. '
-
weer heel mijn zondag naar de kloten.. bedankt

(c)ZWITSUL | 12-08-12 | 10:15

Nou niet met mijn stem toch!

MasthaX | 12-08-12 | 10:14

@rechtvaardigerechter | 12-08-12 | 10:10
Minister President Pechtold.

Tommygunner | 12-08-12 | 10:12

@necrosis | 12-08-12 | 10:08

Dit is een uniek moment dat realiseer je jezelf toch wel?

*traantje wegpinkt*

pius | 12-08-12 | 10:11

Net als bij Europa moet men de Spelen niet zien als een eendaags evenement.
Vanaf het moment dat de Spelen worden gegeven zijn er bedrijven die dit gebruiken in hun marketing, en is er belangstelling voor diverse ontwikkelingen zoals de bouw, de show en alles wat er om heen hangt.
Promotioneel is het verkrijgen van de Spelen minimaal 8 jaar toerisme waard. Daar naast zorgt het verkrijgen van een betere infrastructuur voor sporters voor een lange invloed op de prestaties en mogelijkheden tot ontwikkeling.
Maar de meeste azijnpissers kijken alleen naar hun eigen portemonnee, de rest is niet belangrijk.

ZwarteKater | 12-08-12 | 10:11

@aardappelninja | 12-08-12 | 10:08

Excuus. Het is vroeg zullen we maar zeggen;)

En lekker zetmeelstrijder. Doe maar een bakkie.

pius | 12-08-12 | 10:10

Minister Pechtold .................................., kan het erger?

rechtvaardigerechter | 12-08-12 | 10:10

Tot 12092012 geloof ik geen enkele Politicus.
En daarna ook niet.
Jammer joh Lexiepexie.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 10:09

"De Europese boodschap lijkt zich vooralsnog niet te kapitaliseren in virtuele winst voor de democraten. En het is de vraag of dat nog gaat gebeuren."
Nederland is klaar met die Europese boodschap. Op papier leek het een leuk projectje, maar we kunnen nu wel voorzichtig concluderen dat het niet werkt, nooit gewerkt heeft, en dat het er niet beter op gaat worden ook.

Ik stem definitief niet meer op een Eurofiele partij. Ik hoop dat velen mijn voorbeeld volgen. De tiefus voor Europa. En als een referendum niet gaat werken ("LOL de burger om z'n mening vragen? Wat is dit, een democratie of zo?"), moet het maar zo: stemmen op een Eurokritische partij is de beste manier om NEE te zeggen.

Nietvoordekat | 12-08-12 | 10:08

@pius | 12-08-12 | 10:06
Ik ben het zowaar met je eens!
GEEN OS in NL!

necrosis | 12-08-12 | 10:08

pius | 12-08-12 | 10:06 | | Reageer+ |
Psst, leiden! Kan ik je een kopje koffie aanbieden?

aardappelninja | 12-08-12 | 10:08

Pffff 'gratis geld bestaat niet'? Wat een rare rechtse praatjes komt Kereltje opeens mee! Fascist!

Godsammekraken | 12-08-12 | 10:07

Waar is de Bassiehof pica gebleven?

necrosis | 12-08-12 | 10:06

Wel opvallend dat je ze tegenwoordig niet meer hoort over hun "kroonjuwelen" als referendum en gekozen burgemeester. Zo'n referendum over Europa zou met het huidige politieke klimaat wel eens een aardig idee zijn, maar dat komt ze vast niet uit.

PietGeniet | 12-08-12 | 10:06

De Spelen lijden in 100 procent van alle gevallen tot budget overschrijding en in geen van de gevallen tot financieel gewin voor een land.

Ook de Britten zijn daarop geen uitzondering;

www.powned.tv/nieuws/spelen/2012/08/os...

pius | 12-08-12 | 10:06

Voor D66 kan het niet op. Elke dag de dag van de Gratis Scheppen Geld voor Europa.

Zoetwaterpanharing | 12-08-12 | 10:06

Bas, die laatste zin is erg, heel erg...

eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 10:05

D66 heeft de VVD rechts ingehaald op papier. Zelfs Milton Friedman zou trots zijn op de door hen voorgestelde hervormingen en bezuinigingen.

Nu nog verkozen worden en dan de praktische verkwanseling van de liberale beginselen.

Dan kunnen de twee partijen fuseren

pius | 12-08-12 | 10:04

Nee hier geen spelen!! De belastingbetaler betaald allerlei stadions en andere faciliteiten, en de horeca verdient al het geld. Ik kan me niet voorstellen dat er met de huidige veiligheidsmaatregelen winst wordt gemaakt.

2low4zero | 12-08-12 | 10:04

** Gooit 'zou' naar boven **

Godsammekraken | 12-08-12 | 10:04

Groot geworden door nietszeggend te blijven. En als het aan hen liggen hebben ook de kiezers straks niet meer te zeggen in de Grote Europese Droom.

Godsammekraken | 12-08-12 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken