Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Banken lachen bonusverbod keihard uit

jongensdithaddenwenietafgesproken.jpg Wat hebben ABN Amro, Achmea, ASR, ING Groep, Leaseplan, NIBC en SNS Reaal met elkaar gemeen? Al deze banken en verzekeraars ontvingen sinds 2008 belastingeuro's om te voorkomen dat ze om zouden vallen. Moest wel wat tegenover staan: zolang de staatssteun nog niet afgelost is, geldt een bonusverbod. Wel zo eerlijk als Henk & Ingrid je toko overeind houden, dat je niet je directie gaat belonen met gratis geld als éxtra waardering voor de groteske geldwolverij die aan de basis van de crisis stond. Maar Nederland zou Nederland niet zijn als er niet een doodsimpele maas in de wet te vinden was: loonsverhoging, ook wel de Methode Prorail genoemd. Kunnen graaibankiers tóch die dikke harige poot in de pot met honing blijven proppen. RTL Nieuws dook eens in hun boeken. De wobwezels ontdekten dat twee bestuurders van ASR met ingang van 2012 een loonsverhoging van zestien procent scoorden: financieel directeur Roel Wijmenga en operationeel directeur Karin Bergstein. Vast salaris: ieder 386.000 euro. Ook bij NIBC gaat de bestuursvoorzitter van 700k naar 800k per jaar, en de overige bestuursleden van 400k naar 500k. Zelfs bij überfaalbank ABN houden ze een optie van 16 procent verhoging open, bij Achmea weten ze nog niet wat ze doen, en Leaseplan wil het niet zeggen (dus lees: ook omhoog, alleen nog onbekend met hoeveel procent). Alleen ING en SNS doen niet aan verhogingen. De rest van de maatpakmisdadigers zit vanaf de bovenste verdiepingen van hun Zuidaskantoren weer op uw kosten te proosten op succesvol naar de hand zetten van de regeltjes.

Reaguursels

Inloggen

@dlseth_ | 07-08-12 | 21:19
Nederland heeft jaren gewerkt voor waardeloze (want van ons zelf geleende) Griekse euro's.

China werk voor waardeloze (want steeds bijgedrukte) Amerikaanse Dollars.

Ik weet niet wat beter is...

frank87 | 09-08-12 | 00:54

en vindt u het dan nog raar dat de sp in de peilingen 37 zetels scoort? want ik mag toch hopen dat deze partij daadwerkelijk zal optreden. helaas, zal de praktijk weerbarstigere zijn, maar eens paar pakken voor lul zetten in het openbaar zou wonderen doen.

minimá-armezusvan.. | 08-08-12 | 13:38

Loonzakje terug invoeren.

mente aperta | 08-08-12 | 12:54

Misschien moeten deze mensen net zoals andere uitkeringstrekkers ook maar gaan schoonmaken of in een verzorgingshuis werken. Doen ze ook eens wat nuttigs, banken naar de kloten helpen kan iedereen.

Jackie Chiles | 08-08-12 | 12:50

Ik mis de naam van Wouter Bos in dit stukje. Hij staat wel met z'n postzegel bovenaan, dus hij móet hier iets mee te maken hebben. Nou, Van Rossum? Kom eens met de cijfers over Wouter? Of staat hij hier om een andere reden? Rancune of zo?

Baron Wilhelmus | 08-08-12 | 11:55

Een salarisverhoging werkt door in de pensioen uitkering,een bonus niet.
Deze zet had je al mijlenver zien aankomen.

Bataaf | 08-08-12 | 11:36

SNS verhoogt niet puur omdat het geld al op is, dat gaan we de komende maanden wel merken.

DeScoop | 08-08-12 | 10:43

triasenergetica | 07-08-12 | 21:28

Toch gaat het daar wel om. Ga je nou eens wat verdiepen in die cijfers van de leningen aan banken. Dat geld is nagenoeg terugbetaald op SNS na, die nog wat onderdelen verkopen om ook terug te kunnen betalen. ABN-Amro is geen lening, maar een overname, die met een (gedeeltelijke) beursgang vanaf 2014 ook gewoon terugverdiend gaat worden.

Verder zijn er rendementen door de staat op die leningen gehaald van tussen de 9 en 18 procent. Als je in staat bent dat soort rendementen terug te betalen als bank(bestuurder) doe je goed je best op zich. En als je dan een commercieel bedrijf bent, en de aandeelhouders bepalen dat jij die bonus krijgt, heeft niemand daar wat mee te maken.

Dit topic gaat ook niet over "die buitenlandse banken", het gaat over de bestuurders van NL banken, die zelfs ook nog deels hebben afgezien van die bonus, en die gewoon de leningen netjes terugbetalen.

breakingnews | 08-08-12 | 10:14

Ven1V1d1V1c1 | 07-08-12 | 20:16

Ja, en wie staat er garant voor die 100.000 euro denk je dan?

breakingnews | 08-08-12 | 09:44

ASR...? Die hebben mij na de woekerpolisaffaire met 40 euro bijna letterlijk het riet ingestuurd. Na 17 jaar nog niet eens m'n eigen inleg terug. Wat een stelletje vuile oplichters. Krijg je een resultatenoverzicht van ze met een bedrag van x duizend euro, wordt er uiteindelijk na drie maanden toch weer x duizend euro - onverklaarbare kosten afgetrokken. En als je er over belt, krijg z'n zo'n financiële excuushenk die het allemaal haarfijn uitlegt in eigen voordeel. Voor mij nooit meer ASR.

FrankVeer | 08-08-12 | 09:22

katarina_de_kleine | 07-08-12 | 23:41 |
Eens, maar ik denk dat er van oudsher wel zoiets in zit als: bij de bank is het veiliger dan bij mij thuis onder het matras.

triasenergetica | 08-08-12 | 08:47

Wat een stumpertjes in DenHaag, maak een wet om de exorbitante loonsverhoging tegen te gaan van heren met de staatsteun streepjes pakken en beperkt je dan tot de bonussen.... yeh right, kan het nog simpeler?

beniknougek-ofwa | 08-08-12 | 08:16

Zoek eigenlijk naar een manier om volledig bankloos te zijn, maar dat is bijna onmogelijk, aangezien mijn werkgever mij verplicht een rekeningnummer te verschaffen...
Deipnosophist | 07-08-12 | 23:48 |

De staat verplicht jou werkgever om een bankrekening op te geven van jou.
Dat is om makkelijker belastingroof te kunnen plegen als diezelfde, of de bank van jou buurman, een bailout of een mooie bonus verdiend ..

Gaat er nou echt geen lichtje branden, mensen???

Vrij spreker | 08-08-12 | 08:15

Parasieten zijn het, parasieten pur sang!

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 08:12

De oplossing is natuurlijk gewoon:
Geen subsidies meer aan banken en bankrekeningen voor burgers en bedrijven niet meer verplicht stellen.
Pas dan kan de vrije markt zijn heilzame werking doen.

Vrij spreker | 08-08-12 | 08:10

@Deipnosophist | 08-08-12 | 02:15 | + 0 -
Je hebt helemaal gelijk. Mij is altijd geleerd om het zo te doen zoals jij het doet.

Maar waar ik wel van baal is dat het fiscaal tegengewerkt wordt.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 07:30

@ikdenkwat | 08-08-12 | 01:43
Absoluut een pijnlijk punt. Toen ik het kocht verklaarden mijn ouders me al volkomen voor gek: zoveel geld voor een hoopje stenen (Amsterdam, Vondelparkbuurt).
Ik mag echt blij zijn als ik bij verkoop mijn aankoopprijs terugkrijg. Nu heb ik het nooit als belegging beschouwd, maar heb alleen aan rente al het huis effectief betaald. Als ik niet zo aflossen, ben ik 3x de aankoopprijs verder na 30 jaar en moet ik alsnog het hypotheekbedrag betalen. De bank moet zich suf hebben gelachen toen ik de hypotheek aanging...

Ben erg blij dat ik het nu wat ruimer heb, maar zal deze fout nooit meer maken. Het is erg spijtig dat starters van nu eigenlijk geen andere keuze hebben dan een wurgcontract aan te gaan om een huis te kunnen kopen.

Wat is jouw situatie?

Deipnosophist | 08-08-12 | 02:15

Deipnosophist | 08-08-12 | 01:14 | + 0
Met kanttekening dat natuurlijk de huidige waarde van je huis fictief is.. maar goed afbetaald is afbetaald...

ikdenkwat | 08-08-12 | 01:43

Proportioneel aan prijspijl, ofwel de-inflatie? Dag 't nie..

Neut | 08-08-12 | 01:39

Deipnosophist | 08-08-12 | 01:14 | + 0
Doe je super! ja hmmm zeker een punt over na te denken.. voor mij dan.

ikdenkwat | 08-08-12 | 01:38

Het bonusverbod werkt totaal niet, evenals de bankenbelastingen. Bij de bonusbelasting draagt de bank de belasting en niet de directeur met het hoge salaris. De belasting is namelijk gekoppeld aan de bankenbelasting. Ook een belasting die door de bank wordt gedragen. Het is een pure verkapte verhoging van de vennootschapsbelasting en wordt in beide gevallen direct doorberekent aan de afnemers van de banken in de vorm van hogere kosten oid. Deze aanpak van banken en bestuurders schiet niet op!

Raacna | 08-08-12 | 01:37

@ikdenkwat | 08-08-12 | 00:24
Ik had er eigenlijk veel eerder mee moeten beginnen. Heb dit huis nu 12 jaar en heb al die tijd de volle mep aan rente betaald (spaarhypotheek). Leek destijds heel verstandig. Heb redelijk carriere kunnen maken, maar om diverse redenen altijd in dit huis gebleven. Nu spijt als haren op mijn hoofd en volgende huis wordt zeker contant betaald, zonder enige vorm van hypotheek. Gewoon lekker leven naar wat ik verdien en tevreden zijn met wat ik heb. Wijsheid komt inderdaad met de jaren (en ben pas 36...)

Deipnosophist | 08-08-12 | 01:14

Sla ze nou gewoon es kapodt zoals ongedierte. Standjes geven, afspraken maken of in de spotlight zetten helpt niet, deze peoples zijn allang de schaamte voorbij en jatten als raven.

Koettoerk | 08-08-12 | 00:58

Ach, Italie heeft de Maffia. Wij hebben bankiers.
Jammer alleen dat bankieren nog niet bij wet strafbaar is gesteld, maar wat niet is...

Graaisnaaiert | 08-08-12 | 00:50

Als je dus mensen een onvoorwaardelijk basisinkomen geeft, dan hebben ze de keuze te werken of niet te werken. Er komt dan elke maand geld op hun rekening binnen, wat ze dan kunnen uitgeven, ongeacht of ze werken of niet. Ze kunnen dan geld uitgeven (voor de economische groei/of voor jou lief bakkersmeisje) en als ze meer luxe willen moeten ze wel officieel gaan werken. Je kunt dan net zo arm of rijk zijn/worden als je wilt, maar IEDEREEN heeft tenminste een basisGELIJKinkomen. De BurgerBonus zeg maar. Kijk de banken krijgen nu zeg maar een uitkering/redding van Henk&Ingr., daarom schrijf ik dit.
jult.net/txt/nl/basisinkomen.htm

micd | 08-08-12 | 00:31

Deipnosophist | 07-08-12 | 23:48 | + 1
Zo zo hoe zit het met de garantstelling. In 5 jaar je hypotheek aflossen is zeker knap!

ikdenkwat | 08-08-12 | 00:24

Heerlijk: zojuist het volledige saldo van mijn ABN spaarrekening overgeboekt naar Freiburger Kantonalbank.

Rekening Courant zo ingesteld dat het maximale beschikbare saldo €100 is. Was even puzzelen, maar prima te doen in combinatie met Internetbankieren om eventueel spoedaanvullingen te doen.

ABN credit card per direct opgezegd (geruikte ik eigenlijk alleen voor parkeergarages).

Over 1,5 jaar loopt mijn deposito af, die eveneens rechtstreeks naar FKB zal gaan.

Nog 3 jaar en mijn hypotheek is versneld afgelost (gun ze de boete bij versnelde aflossing niet, dus max. 20% per jaar).

Daarna heb ik ABN alleen nog nodig om mijn salaris te kunnen ontvangen en om rekeningen te voldoen.

Vereist een wat activere aanpak (vaste uitgaven goed plannen en saldo navenant aanvullen), maar werkt prima.

Zoek eigenlijk naar een manier om volledig bankloos te zijn, maar dat is bijna onmogelijk, aangezien mijn werkgever mij verplicht een rekeningnummer te verschaffen...

Deipnosophist | 07-08-12 | 23:48

Ik zeg alleen dit: Elke euro die op de bank staat is 9x uitgeleend aan anderen.

poepkop | 07-08-12 | 23:41

triasenergetica | 07-08-12 | 22:27
'Mensen stallen hun geld bij banken, en krijgen daar rente voor'.
Ik zou het woord stallen hier liever niet gebruiken.
Wanneer je 'geld op de bank zet' leen je toch eigenlijk gewoon je geld (een digitaal patroontje)aan de bank uit?
En geld dat je uitleent, kun je dus gewoon kwijtraken. Net zoals wanneer je het aan een goede vriend of foute broer uitleent. Er bestaat alleen een DNB garantie (...) van 100.000 euro per bankvergunning.

katarina_de_kleine | 07-08-12 | 23:41

OK, de belastingbetaler , H& Ingr. betalen om de gokkast waar ze zelf op hebben gespeeld(in de hoop te winnen) bij te vullen, zodat hij weer kan uitkeren en het spel verder kan gaan.

Dan kun je net zo goed de mensen direct wat cash geven, zodat iedereen kan blijven meedoen met t spel, ongeacht (wat dan ook)

basisinkomen.nl/wp/wat-is-een-basisink...

micd | 07-08-12 | 23:33

Jeroentjen | 07-08-12 | 22:37 | + -2 -

Je zou "De Prooi" over de Abn-Amro eens moeten lezen, daarin wordt het mooi uitgelegd (marktconform belonen noemen ze dat dan): er wordt (vooral) in de Londense City bizar veel betaald aan de meest gewieksten. Dat is dan ook het probleem waar banken hier ook tegen moeten vechten. Biedt je ze niet hetzelfde salaris dan zijn ze weg, simpel.
Daarmee valt het alsnog niet goed te praten, maar is vanuit het oogpunt van een bedrijf wel begrijpelijk.

We zullen het er wel over eens zijn dat nu al een aantal maal te vaak is aangetoond dat deze grootverdieners NIET met de verantwoordelijkheid over andermans geld om kunnen gaan en er de meest vreemde toeren mee uithalen om de winst te maximaliseren.
En het ergste: een boete zal ze weinig doen, die betalen ze gewoon uit de smerige winsten die ze alsnog over de ruggen van klanten hebben verdiend.

Z-PiLL | 07-08-12 | 23:32

Opgelet, zorg dat je spaargeld op een buitenlandse bankrekening plaatst en bij voorkeur in Zwitserse Franken.
Dat de Euro in elkaar zakt staat vast en de tijd dat zal gebeuren kunt u op wachten.
Koninklijke Olie heeft gekozen 15 miljard in USA dollar in Amerika te parkeren, omdat het in Europa instabiel is.
voor meer vertrouwelijke informatie hous.brokers@gmail.com

Boegbeeld | 07-08-12 | 23:28

Heel simpel
Banken, Bilderberg, Beatrix
en het Volk
maar kruipen en klagen en
vooral klappen voor de
elite onderdrukking.
Zo was het vroeger
Zo is het nu.
Alle politiek is zinloos
omdat daar de macht zit.

Ik geef de graaiers groot gelijk
zij mogen immers graaien
wat is er tegen zakkenvullen?
Ze krijgen ruim het voorbeeld.
En iedereen van de collega graaiers zwijgt.
En het Volk volgt braaf de elite.
Het zal wat worden straks met
Koning Onbenul de Overbodige.
Maar dan is onze lieflijke Maxima
klaar om de geldschep ter hand te nemen.

ceeswing | 07-08-12 | 23:20

@MisterMossel | 07-08-12 | 22:14 | + 2 -
Bergstein, is niet een geheel onbekende naam in deze wereld. Nepotisme pur sang.

carramba | 07-08-12 | 23:09

@Dr.Andus | 22:18
Het is niet de overheid die overstappen met behoud van rekeningnummer tegenhoudt. Hoewel het technisch al enkele jaren geen enkel probleem zou zijn, willen met name ING en ABN-Amro er niet aan. Drie keer raden waarom.

hatari | 07-08-12 | 22:51

'And I sincerely believe, with you, that banking establishments are more dangerous than standing armies' - Thomas Jefferson (1816)

mygfisbrazilian | 07-08-12 | 22:41

Ach, kijk anders eens op www.veb.net/bestuursvoorzitter/LijstTo...

om te zien wat de rest van de bedrijven uitvreet. Eigenlijk is het best simpel. Ben je verantwoordelijk voor de banen en salarissen van een berg mensen, dan krijg je zelf ook een berg geld. If not, ja dan krijg je een kruimel, net als de rest. Als je daar van baalt, zorg dan dat je in de andere categorie terecht komt. Gezien de kwaliteiten die men hier aan deze mensen toedicht kan het nooit echt moeilijk zijn toch?

Blijft wel dat staatssteun bankjes wel wat meer op de pijnbank gelegd mogen worden tot de laatste euro publiek geld eruit geperst is.

Jeroentjen | 07-08-12 | 22:37

Zeg GeenStijl: in de ideale wereld waar alle banken plots geen bonus meer uitdelen, waar precies denken jullie dan dat dit geld heengaat? Terug naar de overheid? Wordt gegeven aan de armen? Doe eens even niet zo onrealistisch! Als het niet wordt uitgegeven dan wordt het opgepot om later een ander bankje mee over te nemen of iets dergelijks. Het probleem zijn niet de bonussen, het probleem zijn risicovol beleggen met andermans geld en een te lage dekkingsgraad. Richt je daar eens op, in plaats van die paar miljoen eurotjes. Klinkt zoveel, totdat je beseft dat de meeste banken honderden miljarden beheren.

Seth | 07-08-12 | 22:30

Z-PiLL | 07-08-12 | 22:00 |
Kan me niet heel goed voorstellen wat je bedoelt. We kunnen met zijn allen beslissen om weer gewoon in guldens te gaan betalen. Als je dat allemaal alleen giraal doet, dan heb je niet eens echte guldens nodig. Maar het zal altijd zo zijn dat iedereen vertrouwen moet hebben in een munt voordat die munt een munt kan zijn.
Banken zijn niet per definitie verkeerd. We moeten ze weer gaan zien als een soort makelaar van geld. Mensen stallen hun geld bij banken, en krijgen daar rente voor, en de banken lenen het vervolgens uit en ontvangen daar een iets hogere rente voor dan ze betalen. Investeren hoort dus ook bij de kerntaken van banken. Het gaat erom wáár ze het in investeren. Ze moeten het investeren in bedrijven of mensen met een goed businessplan, en niet in corrupte, falende overheden en allerlei vage, ondoorgrondelijke beleggingsproducten. Er zal altijd een zeker risico zijn dat het geld niet terugkomt, maar dit is beheersbaar als ze de bedrijven waarin ze investeren goed kennen. Banken moeten dus terug naar de basis. De huidige grootbanken zijn het spoor bijster. Maar het zal toch ook van ons moeten komen. We moeten goed gaan opletten aan wie we ons geld toe vertrouwen en aan wie niet. Dan zijn banken ook weer meer gedwongen om heel zorgvuldig te werk te gaan en om aan hun reputatie te gaan werken. Wij zullen echter alleen kritischer worden als het risico voor ons ook toeneemt, en dit kan weer alleen bereikt worden door banken, net als alle andere bedrijven, failliet te laten gaan en door bijvoorbeeld het garantiestelsel af te schaffen. Alsof je de vrije markt opnieuw aan het uitvinden bent. Invisable hand, you know.

triasenergetica | 07-08-12 | 22:27

Stelletje huilebalken hier. Die bankmeneren naaien de heleboel. Je moet je alleen eens afvragen wie hier bukt.

bennutzat | 07-08-12 | 22:27

Mensen: hierover klagen is populisme, gewoon doorlopen en doorlachen.

websenior | 07-08-12 | 22:23

Die kunnen straks nog wel scootmobiel rijden. Hun klanten niet meer.

V®aagTeken | 07-08-12 | 22:21

Salarisverhoging is natuurlijk omdat ze op zo'n slimme manier de bank hebben weten te redden door overheidssteun binnen te halen.

En nog steeds is niet mogelijk om eenvoudig MET BEHOUD VAN REKENINGNUMMER over te stappen naar een andere bank. Wordt bewust niet door de overheid ingevoerd om te voorkomen dat er echte concurrentie tussen de banken gaat ontstaan. Anders zouden rekeninghouders zo over kunnen stappen als ze ergens over ontevreden zouden zijn.

dr.andus | 07-08-12 | 22:18

Karin Bergstein studeerde medische biologie.... Lid van raad van bestuur van een BANK... Mag ik dan met mijn economische achtergrond ook iets met medicijnen doen? Wordt zooo kotsmisselijk hiervan.

MisterMossel | 07-08-12 | 22:14

Er staat hierboven ergens een commentaar waar iemand uitlegt dat we het niet over de luie zuid-europeanen moeten hebben maar over de banken daar. Inderdaad, daar gaan de miljarden heen, naar de falende banken. Niet naar de gewone griek, of de gewone spanjaard. Die zijn gewoon de lul. Net als wij.

Vaudt Varken | 07-08-12 | 22:14

Een paar regenbuien en de verzekeringspremie bij Achmea gaan 15% omhoog.
Heeft dus niets met de regen te maken maar alles met de salarisstijging van de bestuurders.
Dat wordt dus uitkijken naar een andere verzekeraar!!

knight03 | 07-08-12 | 22:09

Niet het feit dat je een middelvinger krijgt is zo erg, als wel het feit dat het zo openlijk is...

RedHippo | 07-08-12 | 22:02

Dat is echt niet zomaar een maas hoor, dat is gewoon bewust gedaan. Willens en wetens. Iets met "vrienden voor vrienden", en laat dat domme klootjesvolk maar lekker garen in de stront. Want mijn vrouw moetlekker kan blijven shoppen in Nice of Zurich, en de kindertjes lid blijven van Kampong, en later kunnen brallen bij Vindicat. Ja jongens, zo wordt gewoon lekker genaaid door de "hogere heren". Pas als ze vrijwillig tot het raam uitspringen weet je dat het ze slecht gaat.

ad melkert | 07-08-12 | 22:00

triasenergetica | 07-08-12 | 21:28 | + 4 -

Nee, "het beste" zou zijn als wij met z'n allen zouden besluiten om het vertrouwen dat wij nu in een stukje papier hebben over te hevelen naar iets wat buiten bereik van de banken ligt. Het is niet realistisch maar wel de enige manier om ze te raken (/passeren).
Daarnaast moeten banken gewoon weer doen waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren, ons geld bewaren en er zeker niet mee gaan investeren. Dan maar wat minder winst en wat minder rente.
Investeringstakken van banken moeten sowieso losgekoppeld worden want dat lijkt onderhand wel een soort Wild West te worden; medewerkers zijn niet te controleren (miljarden weg door een "foutje"), de software tbv. HFT is (blijkbaar) niet altijd onder controle te houden en het ergste nog: het toezicht schiet van alle kanten tekort omdat de toezichthouders de kennis missen om de vuile trucs van de banking bastards te doorzien. Ja lekker toezicht houden dan!

Z-PiLL | 07-08-12 | 22:00

De enige genoegdoening die ik heb is dat de graaiende en liegende bestuurders/managers (vanaf nu Grieken genoemd)ongelofelijk de pest moeten hebben aan het internet met dit soort media: alles wordt breed uit gemeten en iedereen kan het lezen. Zeg je nu dat je ABN-Amro bestuurder bent dan weet iedereen dat dit synoniem staat aan graaier. En hoe meer mensen hier boos over worden hoe meer zij in de nek worden aan gekeken totdat de politiek dit noodgedwongen wel moet gaan aanpakken. Moeten ze toch nog werken en op last van de bevolking (idealiter) hun vrindjes aanpakken.

appeltjesgroeneweide | 07-08-12 | 21:56

Zolang ze een SuperLandverraaier als Gerrit Zalm kunnen benoemen (door de Politiek)en 850K Per Jaar betalen... veranderd er geen BARST in dit Land!! En dan weet je precies wie de baas is!! NIET WIJ!! Maar de nomenklatura!! Leg je erbij neer: de Overwinnaar schrijft de geschiedenis!

stadsknurft | 07-08-12 | 21:48

Lees eens ZeroHedge en kijk eens naar de show van Max Keiser. Het gaat veel dieper dan alleen om de bonussen. Op alle niveaus wordt er gefraudeerd.

www.zerohedge.com/
maxkeiser.com/

Zowat alle statistieken worden gemanipuleerd, als je in de aandelenmarkt zit en/of in een pensioenfonds belegt wordt je belazerd bij het leven.

Geld in beheer geven bij een bank of geld lenen van een bank is tegenwoordig een garantie voor een driedubbel overdwarse anale penetratie door de bankiers.

JoranVanderdood | 07-08-12 | 21:43

En de politiek: de lachte en keek de andere kant op. Wat kan hun het schelen? Maar op metaniveau wordt er een ondubbelzinnige boodschap achtergelaten: je kunt alles wat je wilt doen gewoon doen en je komt er mee weg. Vind je het gek dat men zo snel ontspoort in dit achterlijke land??

appeltjesgroeneweide | 07-08-12 | 21:41

mental K | 07-08-12 | 21:22 | + 1

Tja toch in een ultra rechts land als Amerika zijn ze toch geneigd om de banken overeind te houden. Al is het alleen om de rust te bewaren, ook de administratieve rompslomp van de failliete banken Lehman Brothers en Merrill Lynch heeft een menigeen doen afschrikken. Met deze leerschool heeft Nederland zijn les getrokken.

ikdenkwat | 07-08-12 | 21:40

-weggejorist-

petrossa | 07-08-12 | 21:32

Gesproken over geldwolferij, gaat men nu eindelijk ook eens iets doen aan de Linksche stokpaardjes als "ontwikkelingshulp" een halvering dan wel 60% reductie zou al helpen. Of bijten de "volksvertegenwoordigers" liever niet in de hand die hun gaat voeden als ze uitgerangeerd zijn en helpen aan leuk betaalde onzinbaantjes in de "zieligemensjesindustrie" ??

said_fred | 07-08-12 | 21:31

zelfs ik had dit zien aankomen. Maar ja ik ben ook geen lid van de pvda

zometeen is de staatschuld eraf extra geld blijft erbij en de bonuskomt er weer bovenop. Het zlevenit zo simpel in elkaar voor die mensen.

dolffie | 07-08-12 | 21:30

Ik zeg Emiel!

Bergverzet | 07-08-12 | 21:28

breakingnews | 07-08-12 | 20:02 |
Het geld dat in ABN Amro is gestoken (zo'n 30 miljard euro) is niet teruggekomen en zal nooit terug komen. Of dat van SNS terug komt is nog maar de vraag. Ook het geld dat naar buitenlandse banken gaat komt niet terug. Maar hier gaat het niet om. Het gaat om het feit dat bankbestuurders gefaald hebben omdat hun banken failliet zouden zijn gegaan zonder overheidssteun, maar dat ze nooit de gevolgen hiervan hebben gevoeld. Sterker nog: dat ze gewoon doorgaan met graaien.
Het beste is het om het betalingssysteem uit de banken te halen en ze gewoon failliet te laten gaan als ze er een potje van maken. Dan letten mensen ook beter op waar ze hun geld stallen. Ondertussen even een Lakemannetje: haal uw geld weg bij ASR en NBIC en ga naar ASN, Triodos of Rabobank. Zomaar, omdat het kan.

triasenergetica | 07-08-12 | 21:28

Tjah, over loon wordt wel wat meer geheven dan de 25% VPB, mij hoor je niet.

dugo | 07-08-12 | 21:26

Nou over het algemeen loopt dat wel behalve bij banken en geprivatiseerde overheids in stellingen toch? Vrijheid kan prima werken. Is mijn mening hoor.

ikdenkwat | 07-08-12 | 21:22

Elan Saki Lot | 07-08-12 | 19:21 | Hoe dit te voorkomen? Bankje om laten vallen. Zoals het hoort. Heb ik gezegd in het begin van de crisis en daar blijf ik bij. Alleen dan werkt de vrije markt; zonder subsidie, met kans op falen, en echte concurrentie.

mental K | 07-08-12 | 21:22

@ikdenkwat | 07-08-12 | 21:16
Ik heb liever Chinees 'communisme' in Nederland dan het hedendaagse 'kapitalisme' wat wij nu hebben.

dlseth_ | 07-08-12 | 21:19

@Morgenhout | 07-08-12 | 21:07 | + 0 -
Een Wilders is nodig, voor anderen. Gaat er maar niet vanuit dat hij veel gaat veranderen mocht hij eenmaal aan de macht komen.

carramba | 07-08-12 | 21:16

@ZDEV | 07-08-12 | 19:16
Het merendeel van mijn centen staan in China. Laat die vuile honden maar weten dat je ze NIET nodig hebt.
dlseth_ | 07-08-12 | 21:14 | + 0

Toch zou ik mijn centen liever in Duitsland parkeren ipv een communistisch regime je weet maar nooit. Ach niet dat het überhaupt van toepassing is

ikdenkwat | 07-08-12 | 21:16

Vrij naar Cln. Nathan R. Jessup: " I'll ripp of your head and piss in your skull" maar die bankcriminelen kunnen zelfs niet eens meer het fatsoen opbrengen om je kop er eerst af te trekken. Ze pissen van t dak van hun kantoor over heel Nederland heen!

Prazskoll | 07-08-12 | 21:15

@ZDEV | 07-08-12 | 19:16
Het merendeel van mijn centen staan in China. Laat die vuile honden maar weten dat je ze NIET nodig hebt.

dlseth_ | 07-08-12 | 21:14

carramba | 07-08-12 | 21:06 | + 0
We zullen zien wat er gebeurd als de ruif leeg is.

ikdenkwat | 07-08-12 | 21:08

Wilders is niet zo netjes, zeggen ze, want hij is als politicus de enige die dergelijke zelfverrijking en hypocrisie aan de kaak stelt.

Morgenhout | 07-08-12 | 21:07

@ikdenkwat | 07-08-12 | 21:00 | + 0 -
Crisis hoe ironisch. Crisis is Big Business met hoofdletters.

carramba | 07-08-12 | 21:06

De politiek grijpt niet in, want worden betaald door die zelfde bonus banksters. Wakey Wakey Culture in Decline | Episode #1 "What Democracy? youtu.be/bTbLslkIR2k

Bertus Brulbroek | 07-08-12 | 21:03

@WhatEver | 07-08-12 | 20:33
De Rabo heeft een belang genomen in een investeringsmij. van Rothschild. Rothschild heeft een belang in ABN-Amro. De ABN-Armo Rothschild LLC bestaat inderdaad niet meer, maar het belang van Rothschild in ABN-Amro is er nog steeds, al was het maar omdat Rothschild ook vuistdiep in de RBS zit. Wat er in 2007 gebeurde was een toneelstukje: ABN-Amro verruilde de deal met Rothschild door belangen van de LLC over te doen aan de RBS waar Rothschild ook grootaandeelhouder is. Toen kwam de kredietcrisis. Gegokt en verloren. De Britse belastingbetaler mag het verlies betalen omdat de Britse regering in 2009 de helft van de nieuwe aandelen koopt. RBS verkoopt de ABN-Amro onderdelen weer en in 2012 koopt ABN-Amro een belang in RBS.
Het is één groot gekonkel. En sommige mensen worden daar heel rijk van.

Stormageddon | 07-08-12 | 21:00

oh oh oh je verwacht het niet he? De grap na ja grap... dat we pas aan het begin van de crisis staan

ikdenkwat | 07-08-12 | 21:00

Wat vindt Rob Wijnberg? Of heeft-ie zich al helemaal leeggekotst?

Schoorsteenveger | 07-08-12 | 20:59

Achmea heeft geen staatssteun gehad! en is niet beursgenoteerd, dus over de salarissen krijg je geen informatie.

Pergola55 | 07-08-12 | 20:54

@Bigi Bana Boy | 07-08-12 | 20:26
Naar mijn gevoel een kwestie van vertrouwen. En men begint langzaam maar zeker het vertrouwen te verliezen. Zo wil de PvdA zichzelf ook nog voor de gek houden... inzetten op 80 zetels en uiteindelijk tegen een muur van verbazing en verwondering oplopen. Ik denk dat het met de banken ook zo zal gaan als je wereldwijd de opgelopen staatsschulden bekijkt van bijvoorbeeld de VS en de west Europese landen dan kan het naar mijn gevoel niet lang meer duren totdat de bom barst.

First Contact | 07-08-12 | 20:38

djdg | 07-08-12 | 19:55 | + 3
ASN is gewoon onderdeel van SNS.

klaas6523 | 07-08-12 | 20:38

Wij maar denken dat dit niet normaal is.
Ja, hallo nederland, wakker worden, dit is wèl normaal. U dealt hier met banksters.
Of had u soms anders verwacht?

Dostranamus | 07-08-12 | 20:37

@Stormageddon | 07-08-12 | 20:29
(ik kan het mis hebben natuurlijk)
Rothschild onthulde onlangs dat het een co-operatie is aangegaan met de Nederlandse Rabobank, één van de belangrijkste financiers in de wereld op het gebied van voedsel- en landbouw. Rabobank neemt een belang van 7,5% in Rothschild Continuation Holdings, één van de basis houdstermaatschappijen die het N M Rothschild imperium bezitten. Het is het tweede samenwerkingsverband van Rothschild met een Nederlandse bank. In december 2007 beëindigden Rothschild en ABN-Amro hun in 1996 opgerichte joint venture.

WhatEver | 07-08-12 | 20:33

In Brussel lachen ze Geen Stijl keihard uit met dat gezeur over een paar honderd duizend euri.

Competition policy and economic recovery
Tackling the financial crisis

State aid
The turmoil in the financial markets which was triggered by the financial crisis in 2008 called for the intervention by European governments in order to limit the adverse effects of the shock. State aid to financial institutions was crucial as a means of restoring confidence in the financial sector with the aim of avoiding a systemic crisis.

In the period between 1 October 2008 and 1 October 2011, the Commission approved aid to the financial sector for an overall amount of € 4.5 trillion (36.7% of EU GDP).

ec.europa.eu/competition/recovery/fina...

xxIxx | 07-08-12 | 20:30

Treffende pica van Bos in Godfather Part Two pose, overigens.

Gootbalkoning | 07-08-12 | 20:27

First Contact | 07-08-12 | 20:16
Een revolutie vereist dat de massa het grote plaatje gaat zien. En dat is helaas niet het geval. Hier op Gs wel maar ik zie de reaguurders niet als representatief voor de gemiddelde Nederlander. Te slim en te goed geinformeerd. De rest laat zich om te tuin leiden en richt de woede op de verkeerde, minder belangrijke zaken. En ik ben er van overtuigd dat dit bewust aangestuurd wordt. Want als de massa zich richt op luie Grieken, een paar EU ambtenaren die vrijdags eerder naar huis gaan en Spanjaarden die siesta houden dan hebben ze geen aandacht voor diegenen die deze crisis veroorzaakt hebben, namelijk bankiersen politici. Want vertel mij maar hoe de gewone Kostas, Pepe en Luigi kennelijk aan zoveel macht komen dat ze een crisis kunnen veroorzaken van deze magnitude.

Bigi Bana Boy | 07-08-12 | 20:26

En we bukken met z'n allen en we worden anaal uitgewoond met z'n allen. En lekker dat we het vinden.

Schreeuwmeeuw | 07-08-12 | 20:26

WhatEver | 07-08-12 | 20:04 | + 0 -
Interessant hoe de Rabo baas min of meer uitlegt dat zij buiten schot van de maatregelen kunnen blijven.

Vergeet bij de Rabobank niet (grote) vraagtekens te zetten bij het feit dat zij enige tijd geleden een belang in NM Rothschild namen. ALS die naam al langs komt, mogen onderhand overal de alarmbellen wel gaan rinkelen...
In de oorlog heetten zulke mensen collaborateurs, in het bankwezen hebben ze er vast zo'n mooie weinigzeggende afkorting voor...

Z-PiLL | 07-08-12 | 20:24

Tuig is het.

En nu is het genoeg! | 07-08-12 | 20:23

Ha ha,banken/geld en regie in dit verdorven land: de echte touwtjestrekkers achter de schermen zijn de klootzakken die alle regeringen in dit land al jaren chanteren, SG's van het chantageniveau DIRT. etc.etc.
Zo'n Eddy de Kroes is waarschijnlijk het grote brein, the big instigator, b.v. achter de hele Chipshol-saga. De theorie achter de ‘machtgreep’ van De Kroes op de Haagse rechterlijke macht is dat hij camera’s heeft opgehangen in Hotel des Indes waarvan hij lange tijd mede-eigenaar was en aldus materiaal verkreeg waarmee hij topmensen in toga kon chanteren. De machtpositie van De Kroes werd zelfs zo groot, dat hij als veroordeelde crimineel een pand aan de Kneuterlijk mocht verkopen aan de Raad voor de Rechtspraak en miljoenen winst mocht maken. Begin dit jaar bedreigde De Kroes de familie Poot van Chipshol. Net als Kalbfleisch is ook Paris ‘zijdelings werkzaam’ in het kindermisbruik en wel als voorzitter van de Geschillencommissie Kinderopvang. Opvallend is ook zijn vice-voorzitterschap van geschillencommissie KIFID waarvan zijn collega Jan Wolter Wabeke!!!!! het uithangbord was (met dank aan de kids...)
Micha Kat vandaag al 3 maanden in hechtenis omdat het een journalist is die de WAARHEID heeft geraakt in deze beerput incl. "rechter"Paris (zie Kalbfleisch/Westenberg etc.)
Tot slot: Paris was ook de rechter die Joris Demmink in het gelijk stelde bij het kort geding dat Baybasin tegen hem had aangespannen wegens het intimiderende bezoek van de pedofiel samen met een advocaat-generaal en de directeur Gevangeniswezen aan hem in zijn cel in Alphen aan den Rijn waarbij ze hem probeerden te dwingen zijn aangifte tegen Demmink in te trekken.
Slaap verder, dom land en verpoos U met olympia-speelyjes, dombo's.

hagelkruis | 07-08-12 | 20:22

@breakingnews | 07-08-12 | 20:02
Met een bankgarantiesysteem tot € 100.000,- lijkt mij de gemiddelde Nederlander er niet bij geholpen. Het zal wat overlast geven ok maar hou nu op met die opgeblazen angstcenario's want als we zo doorgaan, staan ons nog veel engere gebeurtenissen te wachten.

Ven1V1d1V1c1 | 07-08-12 | 20:16

@Bigi Bana Boy | 07-08-12 | 20:12
Ook ik hoop op een revolutie en hoop dat ik die nog mee zal maken. Hoop doet leven toch?

First Contact | 07-08-12 | 20:16

miko | 07-08-12 | 20:12
Als ze het geluk hebben nog een baan te hebben. Want in Spanje gaat het voornamelijk om een BANKEN crisis. Dat we het niet vergeten.

Bigi Bana Boy | 07-08-12 | 20:14

Bankiers: frauduleus wereldvernietigend parasitair geboefte en de kanker van de maatschappij. Moet verwijderd worden als de maatschappij in leven wil blijven.

Kets22 | 07-08-12 | 20:13

@ ZDEV | 07-08-12 | 20:07 |
Daar heeft u dan weer helemaal gelijk in!
.
.
.
*@movejegeld op de twitters en feestbook reggen doet..*

normanius | 07-08-12 | 20:12

Jackanders | 07-08-12 | 19:10
In dit land zal NOOIT iets revolutionairs gebeuren. Als er al bankiers uit hun kantoren worden gesleept, waar ik overigens hartstochtelijk op hoop, dan zal het in Zuid-Europa zijn. En terecht wat mij betreft.

Bigi Bana Boy | 07-08-12 | 20:12

@Bigi Bana Boy | 07-08-12 | 20:10
De gemiddelde Griek ,portugees, moet ook gewoon hard en vooral lang werken.

miko | 07-08-12 | 20:12

Ja maar laten wij ons vooral boos maken op gewone Grieken, Spanjaarden en Portugezen. Dat zien de boven ons gestelden namelijk graag. Kunnen zij hun bonussies gewoon door blijven pakken. Hoe drukker u zich maakt om die "luie" Zuid-Europeanen des te minder tijd u heeft om na te denken over wie er nu eigenlijk werkelijk schuld heeft aan deze crisis. Nee laat gewone mensen nu maar lekker andere gewone mensen afslachten in opdracht van het grote geld en de gevestigde macht, net als altijd.

Bigi Bana Boy | 07-08-12 | 20:10

rechtvaardigerechter | 07-08-12 | 19:50

Misschien goed dat u voor 12 september onder die steen vandaan komt.

daytripper | 07-08-12 | 20:10

Ze vullen hun zakken al honderden jaren, en zullen het nog honderden jaren blijven doen. En dat kan, omdat we (ja, ik ook) onze centjes aan ze toevertrouwen.

bennutzat | 07-08-12 | 20:10

RedHippo | 07-08-12 | 19:41
Bij Zeus, ik geloof dat u gelijk heeft. Mijn excuses, uiteraard ook aan Femke Halsema.

canardo | 07-08-12 | 20:09

We hebben ons wijs laten maken dat we niet zonder banken kunnen,wat uiteindelijk grote onzin is.Je kunt ook geld lenen van je rijke oom of iemand anders met centen.Contract opmaken en klaar.De overheid heeft echter beslist dat we niet om ze heen kunnen, banken dwingen je dan weer om met verzekeringen in zee te gaan en zorgen er zelf voor dat ze de overheid in de knip hebben.De overheid strooit ons zand in onze ogen door te stellen dat het een ramp zou zijn als een bank om zou vallen maar een groot bouw bedrijf dat op de fles gaat maakt ook slachtoffers.kleinschalige banken en laat ze maar failliet gaan.Leren mensen ook met hun spaargeld aan risico spreiding te doen

miko | 07-08-12 | 20:08

normanius | 07-08-12 | 19:26
True, true.
Maar als 1000 man elk 100K verplaatst vinden ze het ook niet leuk.
10000 man 10K
100000 man 1K
1000000 man 100 eypo
Etc...

ZDEV | 07-08-12 | 20:07

Het is precies als bij de pomp. Wij gillen hard dat dit eigenlijk niet kan en vervolgens laten wij het er massaal bij zitten. Even pinnen bij de ABN en nog de (verhoogde) premie aan de Asr betalen.....

Leo da V. | 07-08-12 | 20:07

Mag ik zeggen dat ik weet waarop de maatpakmisdagigers (mooi woord) stemmen op 12 september?

daytripper | 07-08-12 | 20:06

Aan de andere kant levert Google op: Directieleden van de Rabobank verdienen meer dan hun collega's bij ING Groep, ABN AMRO, Aegon en SNS Reaal.

Dat blijkt uit onderzoek van beloningsadviseur Towers Watson, dat in handen is van RTL Z. Volgens een indicatie van het bureau verdient een directielid bij Rabobank een vaste beloning van 1,2 miljoen.

De Rabobank vermeldt in hun jaarverslagen alleen het loon van alle leden van de raad van bestuur en een onbekend aantal voormalige bestuurders. Zo blijft onduidelijk wat de huidige zes bestuurders verdienen.

Naast de vaste beloning van 1,2 miljoen zou er een relatief lage bonus van 360.000 euro bijkomen. Dat brengt het totale bedrag op 1,5 miljoen. Piet Moerland, bestuursvoorzitter van de Rabobank Groep, krijgt jaarlijks ruim 2 miljoen, inclusief een bonus van 480.000 euro.

Alleen Jan Hommen van de ING Groep zou meer kunnen verdienen. Alleen hij ziet van zijn bonus af omdat ING staatssteun kreeg. Hij krijgt daarom 1,35 miljoen euro in plaats van 2,4 miljoen. De Rabobank kreeg nooit staatssteun.

De Rabobank zegt tegenover RTL Z niet veel met de cijfers van Towers Watson te kunnen. "Wij publiceren geen individuele beloningen, tenminste niet extern."

WhatEver | 07-08-12 | 20:06

@Grootvalkoning
Het kapitalisme/ grote geld heeft de maatschappij in een stevige houdgreep. Om dat te constateren hief je tegenwoordig geen geitenwollensokkenkoning te zijn.

Het streven naar altijd maar meer wordt ons met de paplepel ingegoten. Daar ligt de oorzaak.

Bakito | 07-08-12 | 20:05

@ Power2All4Ever | 07-08-12 | 19:59 |
Rabobank en iets met Euribor schandaal misschien een reden om op te stappen?

normanius | 07-08-12 | 20:05

Waar is de "told you so!"?

r04drunn3r | 07-08-12 | 20:04

@Power2All4Ever | 07-08-12 | 19:59
Google even op 'Libor'

gentle giant | 07-08-12 | 20:04

@Power2All4Ever | 07-08-12 | 19:59
Dat klopt Rabo.. heeft geen gebruik gemaakt van Staatssteun. Komen realtief goed door de crisis. Aan de andere kant zijn ze niet beursgenoteerd dus behoeven zijn geen openheid van zaken te geven.
Ook niet over de salarissen van de top. Rabobank-topman Bert Heemskerk voelt er weinig voor zijn inkomen openbaar te maken. ,,Dat past niet in de Nederlandse cultuur'', aldus Heemskerk. Alleen internationale druk, uit de VS en Groot-Brittannië, kan hem wellicht op andere gedachten brengen.
Het coöperatieve karakter van de Rabobank draagt bij aan de geslotenheid, aldus Heemskerk. ,,Wellicht is er in een coöperatie minder openheid dan in een beursgenoteerd bedrijf.'' Beursgenoteerde bedrijven worden tot steeds meer openheid gedwongen, door salarissen te openbaren, maar ook door een nieuwe gedragcode opgesteld door de commissie Tabaksblat, voor goed ondernemingsbestuur. Heemskerk schaarde zich achter de meeste aanbevelingen ook al gelden die ook in eerste instantie voor beursgenoteerde bedrijven en niet voor coöperaties.

WhatEver | 07-08-12 | 20:04

@Avant | 07-08-12 | 20:01 | + 0 -
En laat het toneelspel weggelegd zijn voor de Nederlandse politiek, trekken aan een dood paard.

carramba | 07-08-12 | 20:03

Een bank is uiteindelijk een commercieel bedrijf. U bent allen akkoord gegaan met de algemene en overige voorwaarden neem ik aan toen u uw rekening opende?

De overheidssteun is puur gekomen omdat wij met z'n allen ons zo afhankelijk hebben gemaakt van een dergelijk bancair systeem. Als dan een systeembank omvalt, is iedereen z'n centjes kwijt en dreunt dat wat na in de economie. U bent dus met z'n allen gematst door diezelfde overheidssteun, die als "steun" overigens enkel bestaat uit het willen verstrekken van een financiering aan de desbetreffende bank, die ook gewoon terugbetaald wordt, met een vorstelijke rente.

De beeldvorming die overal wordt en werd geschetst is echter dat de overheid (lees de belastingbetaler) betaald voor deze banken (lees graaiende topbestuurders) en dat dat in een bodemloze put verdwijnt. In elk geval de NL banken liggen tot nu toe op schema met aflossing van de staatsleningen en betaling van de forse rentetarieven aan de staat.

breakingnews | 07-08-12 | 20:02

@Power2All4Ever | 07-08-12 | 19:59
Rabo had geen overheidssteun en zijn dus niemand verantwoording schuldig.

Ven1V1d1V1c1 | 07-08-12 | 20:02

I pleeg van mezelf te denken dat ik best een redelijk inzicht in het politieke spelletje heb, nationaal en internationaal. Maar ik blijf me verwonderen.

Hoe komt het dat zodra getalenteerde lokale politici tot landelijk of europees niveau promoveren, ze meteen hun tanden kwijtraken en ze gewillig het appelmoes-met-levertraan-prakje oplepelen, dat de financiële bonzen hen voorhouden?
Hoe komt het dat bestuurders die hun mond vol hebben over de Menselijke Maat en het belang van de gewone burger beweren te behartigen eensklaps verworden tot slaven van het Bankwezen, zodra ze het eerste vlokje pluche onder hun kont voelen?

Het kan niet anders of er moet een soort training aan voorafgaan. Ik stel me een zaaltje bij een Van der Valk aan de snelweg voor, ergens in Nederland. Geboekt onder de naam "B.V. Het Torentje". Zodra de koffiejuffrouw vertrokken is, begint de presentatie. Een econoom met flipover legt de principes van Fractional Reserve Banking uit, en de voordelen ervan voor de heersende klasse. Dan volgt de hoofdact: een CEO van een grote bank en een bestuurder van de ECB, beiden voorgereden in onopvallende autos. Meer, en meer specifieke informatie over de lcratieve verstrengeling van de politiek met het bankwezen. Namen worden genoteerd, beloftes worden gedaan. Bruine enveloppen wisselen snel van eigenaar. De studiedag wordt besloten met een gezamenlijke toast. "Gentlemen, to Evil!"

Gootbalkoning | 07-08-12 | 20:02

Bankiers zijn altijd al goochelaars met andermans geld geweest. Witte boorden criminelen. Die houding en mentaliteit verandert echt niet. Alleen een zeer hard ingrijpen van de politiek kan zulke types stoppen. Maar ja, Nederlandse politici en hard optreden?

Avant | 07-08-12 | 20:01

Snap wel dat JKdeJ dit gedoogt. Die gaat net als zijn voorgangers na 12 september ook flink cashen, in dat werelje.
En met dat soort mensen zitten onze huidige -neoliberale- corrupte bestuurslagen helaas vol. Lui die 's lands belangen verkwanselen voor een paar grijpstuivers.

Boodschap voor de CDA-er JKdeJ: Judas!

Ven1V1d1V1c1 | 07-08-12 | 20:01

@ Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:56 |
Het zekere voor het onzekere, sjah ik persoonlijk zou het paranoia noemen maar goed wie ben ik.

normanius | 07-08-12 | 20:01

Grappig, ik lees dus niks over de Rabobank ?
Mooi, weet ik tenminste waar ik moet blijven.
Iig hebben ze een goede beveiliging omtrent betalen, dus ik zit wel goed ;)

Power2All4Ever | 07-08-12 | 19:59

@canardo | 07-08-12 | 19:35 | + 2 -
Een grote bek hebben en rechtpraten wat krom wil wel helpen.

carramba | 07-08-12 | 19:59

En dan heb je aannemers met een goedlopende eigen zaak, of tweeverdieners met leuke middenmanagementbanen, of flink bijklussende top-ICT-ers, die dachten dat het over hen ging als er gesproken werd over 'rijken' of 'veelverdieners'. Geen wonder dat die tegenwoordig allemaal ook SP stemmen.

p boos | 07-08-12 | 19:58

wat kunnen we nu ls collectief doen om dit te veranderen. Helemaal nada niks?! Power to the people gaat ook niet meer echt op..

herrieschepper | 07-08-12 | 19:58

@normanius | 07-08-12 | 19:52 | + 0 -
Ik ga bij dat soort tests altijd de schuilkelder in, ideaal moment voor een aanslag,
Vraag het de mensen in New York, Londen en Madrid maar.

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:56

@La Bailaora | 07-08-12 | 19:54 | + 0 -
Wat ik niet begrijp is dat een ETA al jaren "strijdt" voor een onafhankelijheid, en nu het duidelijk is dat ze uiteindelijk echt verneukt worden door Madrid dat er niets gebeurt.

Dat is erg vreemd.

Ik weet het antwoord, weet jij het?

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:55

Er zijn, naar mijn weten, 3 opties om een eind te maken aan dit gezeik:
- Triodos
- ASN
- Handelsbanken Nederland nieuwsuur.nl/onderwerp/248539-portret-...

Overstappen kost je, uit eigen ervaring (Triodos), ongeveer 5 minuten. Overstapservice aanvragen en alles wordt geregeld.

djdg | 07-08-12 | 19:55

@Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:51
Ik weet niet of ze echt vervolgd worden. Ik denk meer dat dat gezegd wordt om het gepeupel rustig te houden. Nog niets concreets gezien in ieder geval.

ETA heeft hier niet veel mee van doen. Hun doel was en is heel wat anders.

Overigens voor jou weetje kreeg ik deze info van een baskische vriend van me die zelf bildu stemt (politieke tak van de ETA), en die was dus ook zeer boos. Dus wat niet is kan nog komen???

La Bailaora | 07-08-12 | 19:54

Hé gadverdamme, na zo'n mooie sportieve dag.

carramba | 07-08-12 | 19:53

@ Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:46 |
U vergist zich wellicht. Het luchtalarm van gisteren was slechts de maandelijkse test.
U kunt dus rustig uit uw schuilkelder komen.

normanius | 07-08-12 | 19:52

Wat was Bos trots op de oplossing. Steeds meer blijkt waar hij werkelijk de basis voor heeft gelegd.

doof potje | 07-08-12 | 19:51

Onze vriend Wouter Bos werkt toch bij een advies firma? Wat dat dan ook maar is. Of krijgt hij ook een bonus? Snap het even niet.

bbbachstra | 07-08-12 | 19:51

@La Bailaora | 07-08-12 | 19:49 | + 0 -
Maar sommigen worden ook vervolgd toch?

Ik vindt het zo bizar dat de ETA stil is. Hoe kan dat. Als er nu een periode is om rottigheid te trappen zou het nu moeten zijn.
Ik vind het allemaal erg gek.

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:51

Met de SP massaal op het pluche, hebben we alleen nog de partijspaarkasbank. Tsja.

rechtvaardigerechter | 07-08-12 | 19:50

In Spanje kregen de banken in 2011 nog massaal bonussen uitgekeerd, diezelfde banken die nu geld nodig hebben, ondermeer van Nederland:

"Ladrones: ¡devolved el dinero robado y pasad por el juzgado!" Vrij vertaald betekent dat: "Dieven. Geef het gestolen geld terug en verschijn voor de rechter" (gelukkig dat deze Spanjolen dus wel begrijpen waar er geroofd wordt);
cazadebunkers.wordpress.com/2012/06/12...

En sommige bonussen van de heren liegen er niet om: bv. die van 18.5 en 16.5 Miljoen voor de heren van Caixa Galicia. En dat is bovenop hun salarissen he?

La Bailaora | 07-08-12 | 19:49

Ja je weet dat dit ging gebeuren. Een goede bestuurder kost gewoon geld en als dat niet meer via bonussen kan dan maar via salaris. Het vaste deel is in Nederland ook hoger dan in bijv. de VS. Maar daar zijn er weer velen malen meer bonussen.

klaas6523 | 07-08-12 | 19:48

Daarom start je eigen bank met Bitcoin's en een deel van het probleem bestaat niet meer en de heren politici moeten ook weer werken voor hun geld want dan is de macht in ieder geval weg bij mensen die daar kennelijk niet mee om kunnen gaan: www.bitcoin.org

SomeOne333 | 07-08-12 | 19:47

@ Havenwerker | 07-08-12 | 19:33 |
We kunnen boos worden met z'n allen maar zolang er nog elke maand geld uit de muur blijft komen, zullen weinigen iets in die richting ondernemen. Dit weten de grootgraaiers ook en daarom graaien ze vrolijk verder. Gewoon omdat het kan!

normanius | 07-08-12 | 19:47

Hoog tijd voor een echte oplossing ... graaitax >100k€ 65%, >150K€ 75>, 200K€ 90%, >250k 95%€ inleveren.
En per direct de hypotheek renteaftrek voor voor deze asocialen afschaffen.

Ericks | 07-08-12 | 19:46

@Parel van het Zuiden | 07-08-12 | 19:45 | + 0 -
Tenminste heb jij nog een raam, ik zit hier ergens in een kelder.

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:46

Gelukkig dat het verder financieel zo uitstekend gaat met ASR dat de loonsverhoging wel te rechtvaardigen is... Wat een faal bestuurders zeg.

Ctwzl | 07-08-12 | 19:45

@Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:40 |

Geen idee waar je het over hebt.
.
*Kijkt even uit het raam*

Parel van het Zuiden | 07-08-12 | 19:45

Banken zijn niet in staat om de boel zo te runnen ,dat het rendabel is voor de Burger om te sparen,alleen al daarom horen er ook geen bonussen uitgedeeld te worden.
Ze leveren een inferieur product,wat alleen maar slechter kan worden,omdat ze eigen vermogen reserveren voor bonus I.P.V. investeren op langere termijn.

Torquemada | 07-08-12 | 19:44

De crisis is begonnen bij de banken; niet omdat bedrijven en particulieren hun verplichtingen niet nakwamen, maar vanwege risicovolle leningen aan andere banken en onbetrouwbare landen. Nu zit iedereen in crisis behalve de bankiers zelf. Ik zie deze lieden nog wel achter tralies verdwijnen, want dit is eenvoudig misdadig.

Wouterr | 07-08-12 | 19:44

Een van de grootste ratten op de pika...

BarneyBoner | 07-08-12 | 19:43

Goede zaak dat de standpunten van Occupy inmiddels het volk hebben bereikt. Hopelijk is het nog niet te laat!!!

Bakito | 07-08-12 | 19:43

Graaien, graaien en nog eens graaien.

ProAsfalt | 07-08-12 | 19:42

Moreel zijn ze reeds failliet. Nu de rest nog.

Ven1V1d1V1c1 | 07-08-12 | 19:42

canardo | 07-08-12 | 19:35

Je bedoelt ASN, eend. ASR is Fortis...
Doe je huiswerk voor je iemand beschuldigt.

RedHippo | 07-08-12 | 19:41

Ik ga de eerste paar afleveringen maar weer eens kijken van Zeitgeist, daarna een aflevering van the muppet show. *zoekt naar aluminiumfolie*

First Contact | 07-08-12 | 19:41

pakken pakken pakken graaien graaien graaien hebben hebben hebben meer meer meer bonus bonus bonus ....

whoppah_ban | 07-08-12 | 19:41

@Parel van het Zuiden | 07-08-12 | 19:37 | + 0 -
Moet hier contractueel negatief reageren. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:40

Ik zal dit topic even vrij vertalen:

"Wilt u bukken alstublieft?"

ZKH EénOog | 07-08-12 | 19:40

Zolang biologie-meisjes als Bergstein risicoloos met belastinggeld aanrotzooien(want de staat springt toch bij als het Bossie misgaat))is er maar 1 conclusie: dit land is toe aan een reset waar spaarzame mensen met kracht en inzet de lijnen uitzetten.Zalm zijn rottende toko stinkt 8 weken in de wind.

hagelkruis | 07-08-12 | 19:38

@Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:34 |

Laten we de "dag van de contanten" gaan organiseren. Iedereen neemt zijn geld op en gaat daar thuis 's avonds in ronddartelen.

Parel van het Zuiden | 07-08-12 | 19:37

ASR, was Femke Halsema daar ook niet haar goede dadendrang aan het botvieren? Trouwens, kan iemand mij uitleggen wat Femke geschikt maakt voor de financiele sector?

canardo | 07-08-12 | 19:35

@Havenwerker | 07-08-12 | 19:33 | + 1 -
Eindelijk iemand die ziet hoeveel macht wij stiekem hebben.

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:34

Besturen van banken stoppen pas met lachen in geval van:
1.terugkeer van hoofdelijke aansprakelijkheid voor bankieren
2.bankrun
3.val van de Euro
4.woedende volksmassa's voor hun opulente hoofdkantoren en persoonlijke residenties
.
Gezien de bestuurlijke en politieke constellatie die hun bankierende 'vrinden' ten koste van alles zullen vrijwaren van optie 1 zullen opties 2 t/m 4 zich weldra materialiseren.
.
"You can take that to the bank and cash it!"

Parel van het Zuiden | 07-08-12 | 19:31

Zie hier de oorzaak val de hele crises. Het is helemaal GEEN euro, of europacrisis maar een financiele markt-/bankencrises. Al vanaf 2008 !! Zij hebben de boel naar de klote geholpen en uiteindelijk zelfs de politiek zover gekregen dat ze niet zoals elk normaal commercieel bedrijf failliet kunnen gaan (alleen DSB dan, die moest kapot want was een lastige luis in de pels). Ondertussen leiden ze met hun zgn onafhankelijke (lol) ratingbureaus als Moody's en S&P en hun speculatieve aanvallen op de zuidelijke landen en de euro de aandacht af van het werkelijke probleem.

Zymon | 07-08-12 | 19:31

En waarom " verdienen" deze bankiers een 16% " loonsverhoging" precies? Vanwege geleverde prestaties? Hmmm?

Answers on a postcard please.

bello | 07-08-12 | 19:29

Wat een verrassing NOT.
.
Die maas bestaat enkel omdat er nog een stel babyboom graaiers in Den Haag zitten welke nog aan een bonus included baantje geholpen moeten worden.
.
@ ZDEV | 07-08-12 | 19:16 |
Is inderdaad een vermakelijk spelletje.
Heeft echter alleen zin wanneer je een 6 of 7-cijferig getal kunt moven. Lagere bedragen voelen ze amper.
.
.
*Klik doet... doei ABN... hoi Triodos..*

normanius | 07-08-12 | 19:26

Ach als iemand zich hier om verbaast...tja...die verdient het ook om verneukt te worden.

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:25

-weggejorist-

Sjakkie van de Hoek | 07-08-12 | 19:24

Van rossum, kun je even het verband met Bos duiden?

Baron Wilhelmus | 07-08-12 | 19:24

Een land vol politici die er een tot op het bot corrupt baantjes circuit op na houden en dan tegen de financiele wereld zeggen dat ze geen bonus mogen? Terwijl ze diezelfde financiele wereld keihard nodig hebben om miljarden staatschuld op te kunnen bouwen?

Kabinet Rutte | 07-08-12 | 19:24

ING en SNS hebben nog steeds Staatssteun dus die kunnen ook niet verhogen... SNS heeft zelf moeite deze Staatsteun (dacht: ~ 840 mio+) af te lossen... De SNS bank en verzekeraar werkt hard aan verbetering van haar kapitaalpositie, maar dat wordt teniet gedaan door het aanhoudende tumult op de financiële markten.
ING moet nog 3 miljard euro aan steun en een boete van 50 procent terugbetalen. Het volledige bedrag komt daarmee uit op 4,5 miljard euro.

WhatEver | 07-08-12 | 19:23

Vieze vuile smerige graaiers. En dan zo'n (rot)kop van schijnheil Bos erboven. *kots*

Bente | 07-08-12 | 19:22

Is vreselijk maar WIE kan dit HOE voorkomen ?

Elan Saki Lot | 07-08-12 | 19:21

Wacht maar totdat Amsterdam hoerenloperij verbiedt, dan lachen ze wel anders.

Kaas de Vies | 07-08-12 | 19:19

Alle verkiezingsprogramma's opnieuw naar de drukker!

Schaamharing | 07-08-12 | 19:18

Bij welke gratie bestaan al die bedrijven eigenlijk,
is het niet het vertrouwen van de massa in het geld?
Zolang we ons toestaan dat het fopsysteem van gecreerde waarde door schuld bij deze rovers in handen is blijft het dweilen met de geldkraan open.

Carib | 07-08-12 | 19:17

Shell heeft er geen vertrouwen meer in, haalt geld weg uit de €urozone, bij de banken blijven ze doorgraaien tot ze omvallen.

drs.Nee | 07-08-12 | 19:17

Waarom niet, geen hond die er wat aan doet. Behalve een beetje blaffen.

Mcfan | 07-08-12 | 19:16

Ik ben voor een tribunaal à la Neurenberg 1947/48.
Al die bankmannetjes , liegende politici en "experts" die ons in deze crisis gebracht hebben met hun leugens, en ons hebben opgezadeld met schulden en tuig uit allerlei landen.
Ze moeten bungelen, allemaal.

King of the Oneliner | 07-08-12 | 19:16

Tip: open bij elke bank een rekening.
En schuif elke maand je spaargeld heen en weer.
Kost je misschien wat rente. Stelde toch al niets voor.
Maar levert wel veel plezier op.
Gewoon die banken even laten weten dat ze *jou* nodig hebben.
En niet andersom.

ZDEV | 07-08-12 | 19:16

De banken zijn er voor de banken, schijt aan de klant.

smdyasc | 07-08-12 | 19:15

Ga asjeblieft niet verbaasd lopen doen...

Katte Nut | 07-08-12 | 19:14

Verrassend weer. Nu nog wat partijen in de Kamer die er een fuck om geven...

Tommygunner | 07-08-12 | 19:14

De oorzaak van de bankencrisis? NIET het kapitalisme en WEL de verkleving van overheid en financiele wereld! Nou zo dus: Banken creeeren een bubble en de overheid staat dat toe. Bankiers krijgen de bonus en politici de stemmen. En als het mis gaat is er wel voor gezorgd dat de verliezen worden gecollectiviseerd dus terecht komen bij degenen die het verst van de fuckup staan.

Godsammekraken | 07-08-12 | 19:14

Wat zijn WE toch een gek land dames en heren.

Ronald78 | 07-08-12 | 19:13

Hoe kan dat nou? Jan Kees Pinokkio de Jager heeft beloofd dat de uiterst strikte voorwaarden worden nageleefd aangaande het bonusverbod en het maximumsalaris voor bankbestuurders. www.nd.nl/artikelen/2012/juli/12/kamer...

Niemands Knegt | 07-08-12 | 19:13

16 procent loonsverhoging. Mijn baas ziet me al aankomen....

Lummel | 07-08-12 | 19:11

Ben er nogsteeds niet over uit waarom bankiers ook alweer zoveel geld moeten krijgen? Dienstverleners, welk meer verdienen dan elk beroep wat daadwerkelijk van belang is voor de maatschappij. Wetenschappers ala ingenieurs en dokters, ho maar .. de bankiers moeten het geld hebben. Laat maar ik ben het zat.

onterechtterecht | 07-08-12 | 19:10

De maakbare samenleving faal nummer zoveel. Banken zullen altijd een stap voor blijven. Zeker gezien de kneusjes bij DNB en AFM die ze in het gareel zouden moeten houden.

Godsammekraken | 07-08-12 | 19:10

Dit zag niemand aankomen...

{zoeken naar sarcasme tekentje doet}

ZKH EénOog | 07-08-12 | 19:10

De hooivorken gaan de stropdassen prikken, kwestie van tijd.

Jackanders | 07-08-12 | 19:10

De banken hebben de boodschap goed begrepen: doe gewoon waar je zin in hebt, graai je gek, zuig de klant uit.
Als het misgaat betaalt de burger wel weer.
Over perverse prikkels gesproken.

Wat mij betreft gelden er aparte regels voor banken.
Het zijn nou eenmaal geen gewone bedrijven.
Ze handelen namelijk in iets van niet van hen is maar van ons: geld.
Dan moeten wij ook (mede) aan het stuur staan.

Merlot | 07-08-12 | 19:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken