Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Contact Care doet een PostNL'etje

dezakengaanwatminder.jpg Mede door de bemoeienis van de enige Ombudsman die er toe doet, namelijk de GeenStijl Ombudsman, is de zaak rond de identiteitsdiefstal via PostNL inmiddels naar tevredenheid opgelost. PostNL ging na een aanvankelijke ontkenning van aansprakelijkheid toch door het stof met excuses, aanpak van het probleem en een tegemoetkoming, de politie bleek na kamervragen van de PvdA (en veel eigen research van de gedupeerde) ineens een stuk behulpzamer bij een aangifte en ter roze redactie drinken we nu sjieke bubbels. Eind goed, al goed? Niet helemaal. Er is één klein bedrijfje dat dapper weerstand blijft bieden tegen klantvriendelijkheid: Contact Care. De identiteitsfraudeur had op naam van onze PostNL-gedupeerde bij die callcentertoko een telefoondienst afgenomen. Dat kon heel makkelijk, want om de drempel voor nieuwe klanten lekker laag te houden is het kinderlijk eenvoudig om met gebruik van openbaar vindbare informatie bij Contact Care een dienst aan te vragen op naam van iemand anders. Het belbedrijf haalde weliswaar de facturen van de gedupeerde door de shredder toen de zaak aan het licht kwam, maar vertikt het om de controle op aanvragen moeilijker te maken. Ook niet na een glasheldere uitleg van de gedupeerde. Want hoe reageert Contact Care op de fraudegevoeligheid van hun eigen diensten? "Eeh het is niet waar en ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt. Kthxbai." Zo ziet u maar: het werk van een Ombudsman is nooit af.

Reaguursels

Inloggen

Het zou handig zijn als er nu eens duidelijke wetgeving kwam omtrent identificatie. Een helder voorschrift van de overheid over hoe bedrijven iemands identiteit mogen vaststellen en vastleggen.

Brou Is Back | 05-08-12 | 00:42

Een paardenhoofd in een bed.

Zou dat nog overredingskracht bezitten?

zeg maar jansen | 04-08-12 | 23:55

Jammer dat er geen boeteclausule aan vast hangt, net zoals je bij (Grote) vertraging je geld terug kunt krijgen bij de NS. Niet dat het daar werkt, maar het is in ieder geval een begin.

aardt | 04-08-12 | 21:06

luchtledig | 04-08-12 | 19:50

Uw reactie gaande privacy onderschrijf ik ten dele. Heb bijna een jaar gewerkt in een andere vestiging van dit bedrijf als zzper.Ook hier de cultuur ten hemel schreeuwend. Wittevoetjesridders en andere analisten volop aanwezig. Ook wat natte krant zegt is waar,komt ook door de slechte betaling.Drie keer een interne rode kaart is wieberen.

luchtledig | 04-08-12 | 20:49

@FreeElectron | 04-08-12 | 20:25
Volgens mij is daar toch een uitspraak over geweest, in de afgelopen maanden.
Daarbij werd de BD in het ongelijk gesteld.
Maar ik zou dat even na moeten zoeken.

Ing. eslapen | 04-08-12 | 20:31

Smile Contact Care! You're on Geenstijl!

Reken maar dat het impact heeft voor je tokootje als je negatief in het nieuws komt op deze manier.

FreeElectron | 04-08-12 | 20:27

@Ing. eslapen | 04-08-12 | 20:24
Toon het maar eens aan.
Het is mij ook gebeurd. Met een flinke financiële strop als gevolg.

Belastingdienst. Eerst betalen, vervolgens niet praten.

FreeElectron | 04-08-12 | 20:25

@Ton Plafond | 04-08-12 | 20:17
Daar moet toch goed bezwaar tegen te maken zijn.
U heeft geen onbetrouwbare tussenpartij gekozen om de kennisgeving te bezorgen...

Ing. eslapen | 04-08-12 | 20:24

Misschien als iemand namens Contact Care online boodschappen doet, dat ze het dan gaan snappen?

De Zwijger | 04-08-12 | 20:19

Ing. eslapen | 04-08-12 | 20:10
Een blauwe envelop is hier zelfs al een keer niet aangekomen. De naheffing die dit tot gevolg had kreeg ik wel tijdig op mijn eigen adres. Waarschijnlijk had PostNL gelezen dat ik moest betalen, en was duidelijk dat achterhouden niets zou opleveren. Het zou me niet verbazen als de postbode mij inmiddels beter kent, dan ik mijzelf. Is het btw Koninklijke PostNL, want dan wordt mij veel duidelijk?

Ton Plafond | 04-08-12 | 20:17

@Ton Plafond | 04-08-12 | 20:06
Het enige wat PostNL hier nog correct bezorgd, zijn de blauwe enveloppen.
Al regelmatig klachten ingedient mbt verloren gegane post.
Ik meldt iedereen nu, aub alles per e-mail. De post is onbetrouwbaar.

Ing. eslapen | 04-08-12 | 20:10

luchtledig | 04-08-12 | 19:50

PostNL zou denk ik haar NAW er bij geplaatst hebben. Veel privacy zal ze daar ook niet hebben, waarbij het juist met het oog op privacy een voordeel kan zijn dat de mensen bij PostNL Zwolle elkaar negeren cq. niet communiceren. Overigens ontvang ik hier ook regelmatig post van andere buren. De bezorging, en daaraan verweven privacy, is ook niet meer wat het zou moeten zijn. Zie ook: natte krant | 04-08-12 | 19:52

Ton Plafond | 04-08-12 | 20:06

Paranoide?: werkt Contact Care samen met de fraudeurs, recruteert ze dezen = omzet en verder lekker duh. Werknemers van Contact Care die als fraudeur optreden? 't Kan want je kunt 't verzinnen. Enfin, Contact Care heet zéér binnenkort heel anders, da's enige nadeel van dit soort acties van de roze redactie, waarvoor hulde. Gay pride!

HeelStijl | 04-08-12 | 20:02

Vastbijten en niet loslaten, journalistiek die niet een verlengstuk is van de babyboom- en politiekewurgmeesters, zo verfrissend.

smdyasc | 04-08-12 | 19:56

@rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:49
Tja voor een rechter moet ik toch binnen de grenzen van de wet blijven.
Alhoewel, dit is natuurlijk uitlokking.
Trouwens het aanzetten tot een misdrijf is een misdrijf op zich.

Ing. eslapen | 04-08-12 | 19:54

Ik zit nog even te denken wat voor dienst ik zal aanvragen en op naam van wie.
De post van Geert Wilders laten bezorgen bij Rene Danen.
Of een sexlijn op naam van Femke Halsema.

Osdorpertje | 04-08-12 | 19:53

PostNL, fijn bedrijf. Een ballentent die het presteert om in geval van een expliciete verzendinstructie (al dan niet betaald) doodleuk bij buren af te leveren. Het boeit hen geen fuck.
Je doet er beter aan direkt voor een andere transporteur te kiezen dan door schade en schande wijzer te worden.

natte krant | 04-08-12 | 19:52

Ton Plafond | 04-08-12 | 19:42 +0-

'Ik kan me voorstellen dat binnen een dergelijke cultuur de privacy van mensen niet veilig en gewaarborgd is.'

Uw buurvrouw in deze wel? .)

luchtledig | 04-08-12 | 19:50

Een vreselijk bedrijf PostNL. Een buurvrouw werkt als chauffeuse bij PostNL Zwolle. Volgens haar is er totaal geen communicatie indeling op de sorteer- en distributiecentra. Goedemorgen zeggen is al teveel, want mensen negeren elkaar volkomen. De karretjes daar hebben voorrang, en ze rijden je gewoon bewust ondersteboven. Een door en door verziekte werksfeer, met soms ernstige ongelukken tot gevolg. Nog niet zo lang gereden reed een chauffeur van PostNL bijna 2 bermmaaiers plat op de A32 nabij Steenwijk. Kordaat optreden van een pijlwagen van Rijkswaterstaat voorkwam een drama. Volgens de buurvrouw was de man al langer overspannen door de enorm hoge werkdruk bij PostNL Zwolle. Ook zij kan het werk amper nog aan. De vakantie van de medewerkers is lang van te voren duidelijk, maar door onwil, desinteresse en gebrek aan communicatie is vervanging vaak veel te laat, of helemaal niet. Het gevolg is niet, of nauwelijks, ingewerkte mensen, waardoor er nog veel meer fout gaat en de post niet of heel veel te laat wordt bezorgd. Klachten worden steevast ontkend, waarbij klanten onfatsoenlijk worden afgesnauwd. Ik heb met mijn buurvrouw te doen, want je ziet haar gewoon enorm aftakelen sinds de jaren dat zij bij PostNL Zwolle werkt. Ze is bijna 58 jaar en ergens anders werk vinden is dan niet haalbaar. Het zou eenvoudig anders kunnen indien directie en management aan de slag gingen met de verziekte bedrijfscultuur bij PostNL, maar volgens haar zijn die alleen druk met weglopen voor de problemen en luxe vergaderingen plus feestjes. Ik kan me voorstellen dat binnen een dergelijke cultuur de privacy van mensen niet veilig en gewaarborgd is. Het enige dat dan test is ontkennen, en wij burgers hopen dat een overname door UPS voor een wonder gaat zorgen. De kans is echter groter dat onze privacy nog verder aangetast gaat worden, want Amerikanen nemen het niet zo nauw indien er geld te verdienen is met uw gegevens en data. Gelukkig is er nog e-mail.

Ton Plafond | 04-08-12 | 19:42

@The Russian | 04-08-12 | 18:57
maar wat was nou de aanleiding voor dat hele gedoe? ik bedoel, er moet al e.e.a. hebben plaatsgevonden voordat je sowieso met dat soort instanties in aanraking komt. ?

damnschreeuwer | 04-08-12 | 19:42

-weggejorist-

IgorMortis | 04-08-12 | 19:35

IgorMortis | 04-08-12 | 19:13 |
.
Na de hoge raad ga kun je naar het Europese hof, ombudsman is namelijk geen rechterlijke instantie.

The Russian | 04-08-12 | 19:34

Contact Care mag op de fles! Ik zeg boycot!

Glas Koning | 04-08-12 | 19:29

"Hoezo iek heb helemaal geen 12 pizza"s met anchovis besteld?"

abc_mentaliteit | 04-08-12 | 19:26

Kijk GS, dit is waar jullie het verschil maken! Chapeau!

Glas Koning | 04-08-12 | 19:24

@Kaas de Vies | 04-08-12 | 18:37
Winterbanden, kan ook.

Jackanders | 04-08-12 | 19:20

-weggejorist-

IgorMortis | 04-08-12 | 19:13

@Kaas de Vies | 04-08-12 | 18:37
Kan, ik dacht meer aan de nazorg voor mensen die met Badr Hari in full contact zijn geweest.

Jackanders | 04-08-12 | 19:07

Ben naar de officiële ombudsman gestapt nadat die tyfus jeugdzorg bij ons kinderroof flikte. 0,0 effect, die niksnutten zeggen dat zij niet tegen een rechterlijke beslissing in gaan, dus daar ben mooi klaar mee.

The Russian | 04-08-12 | 18:57

Ing. eslapen ...... 18.39
Dat is geen slimmigheidje, beetje creatiever a.u.b.

rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:49

@Ing. eslapen | 04-08-12 | 18:43

Yep. Die van de provider van Don Vito...

ZKH EénOog | 04-08-12 | 18:46

@ZKH EénOog | 04-08-12 | 18:42
* Hoopt dat men wel een IP van een andere provider heeft gebruikt *

Ing. eslapen | 04-08-12 | 18:43

@rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:39
24/7 lobby bij de eerste en tweede kamer zou misschien lukken

Ing. eslapen | 04-08-12 | 18:42

Zo, ff bestellinkje gedaan bij Contact Care.
De naam is Nicolich.

ZKH EénOog | 04-08-12 | 18:42

@rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:39
Valsheid in geschrifte ?

Ing. eslapen | 04-08-12 | 18:39

Ing. eslapen ........ 18.36
Slimmigheidje?

rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:39

Contact Care klinkt als een glijmiddel producent.

Kaas de Vies | 04-08-12 | 18:37

-weggejorist-

Cuyahoga | 04-08-12 | 18:37

@rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:31
Helaas zullen daar toch handtekeningen voor gezet moeten worden.
Dat heeft iets met recht te maken.

Volgens mij geldt hetzelfde bij afsluiten van contactcare diensten...

Ing. eslapen | 04-08-12 | 18:36

Even voor de duidelijkheid: Contact Care is niet de fraudeur, maar de enabler van de fraude.

de Bree | 04-08-12 | 18:34

@reaguurders
Kunnen "we" die asoclub niet met een slimmigheidje garant laten staan, voor de miljarden aan Griekenland en Spanje?

rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:31

Wat een platvloerse brieven voor een ondernemer.

kapotte_stofzuiger | 04-08-12 | 18:27

Iemand die naam en toenaam weet van de eigenaar(en) van dit bedrijf?. Zo gemakkelijk komen ze er niet van af. Dit zijn de Badi Hadr's van de interneteconomie. Leuk vooruitzicht, dit soort praktijken moeten we zo snel mogelijk indammen.

ad melkert | 04-08-12 | 18:27

Kudo's voor de GS Ombudsman (m/v). Laat de kurken knallen! Dit soort tuig (Contact Care) en het soort 'respectabele' clubs als PostNL door wie ze worden ingehuurd om zich erachter te kunnen verbergen kan niet hard genoeg worden aangepakt.

Iemand wel eens geklaagd over iets bij PostNL? En ook iedere keer dezelfde 'boilerplate'-afzeikbrief gekregen dat ze het zo ontzettende vervelend vinden en hopen dat het zo opgelost is?

De afdeling 'Klantenservice' van PostNL bestaat uit 1 (lees: één) persoon. Dat is de systeembeheerder die al die geautomatiseerde computerstemmen laat werken en zorgt dat die standaardbrieven er uitgaan.

Tijd voor Radar lijkt me. Blaming and Shaming dit soort maatschappijgevaarlijke bedrijven.

ad melkert | 04-08-12 | 18:22

-weggejorist-

Brou Is Back | 04-08-12 | 18:21

@rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:08
Ik heb het! Gebruik uittreksel KvK voor alle telemarketeer bedrijfjes. Dat MOET toch wel een uitzondering in de wet zijn!

Godsammekraken | 04-08-12 | 18:21

De jongens van het snelle geld nemen het niet zo nauw met andermans privacy, alles is gericht op het binnenharken van centjes, van wie die centjes afkomstig zijn is kennelijk niet zo relevant, zolang ze maar binnenrollen.

De manier van communiceren verraadt in dat opzicht veel, zo niet alles: onwelgevallige vragen worden niet beantwoord maar weggehoond. Fijn stukje reclame voor jezelf, jongens! Dat jullie maar veel klanten mogen verliezen. Gewoon omdat het kan, en omdat de moderne burger steeds mondiger en hufteriger wordt. Yes we can!

*Chloor over paarse broeken sprenkelt*

Reinaert | 04-08-12 | 18:20

Inleidend artikel ook maar eerst gelezen.

Het is gewoonweg van de zotte dat Politie & Justitie hieraan geen ene flikker doet.

Tja, dat zal ook wel niet veranderen zolang als drugs en flitsen de prioriteit hebben.

ProAsfalt | 04-08-12 | 18:20

@rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:08
Vrees dat je al heel gauw in het strafrecht terecht komt.

Godsammekraken | 04-08-12 | 18:19

@rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:08
Misschien op naam van schandknaapje Rutte een aantal diensten aanvragen...

Ing. eslapen | 04-08-12 | 18:19

Typsich Nederland anno 21e eeuw.
Je in alle mogelijke bochten (moeten) wringen om aan te tonen dat je slachtoffer bent (geworden) van een misdrijf.
De crimineel daarentegen hoeft daarentegen niet te vrezen voor aandacht.

Even voor Contact Care een verhuisbericht aanvragen wil misschien wel helpen.

zeg maar jansen | 04-08-12 | 18:14

Goede -hufter- onderzoeksjournalistiek die maar weer eens goed weergeeft hoe nonchalant er met onze privegegevens wordt omgegaan.

Ven1V1d1V1c1 | 04-08-12 | 18:12

Contact don't care dus.

zeg maar jansen | 04-08-12 | 18:09

Van de wieg (pedo's) tot aan het graf (successiebelasting/dure begrafenis) , en de tijd ertussenin, wordt men in Nederland opgelicht, belazerd en misbruikt...

King of the Oneliner | 04-08-12 | 18:09

Misschien eens een paar vette intercontinentale diensten aanvragen op naam van Contact Care zelf. Tsja. Iemand een idee?

rechtvaardigerechter | 04-08-12 | 18:08

Toch jammer dat dit soort molochen eerst aan de publieke schandpaal moet voordat er een oplossing komt. Nog jammerderder dat er weinig plek is aan die schandpaal en we het met iets minder verbijsterend leed gewoon zielsalleen mogen uitzoeken.

Godsammekraken | 04-08-12 | 18:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken