Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fijn. Weer een politie-010 filmpje

Hee kijk, politie te Rotterdam op film. Dat zie je nou nooit. Vandaag: soort van politiegeweld tegen een autistische ongewapende jongen. Autistisch ja. Het soort van mensen dat niet anders kan dan abnormaal reageren als ze, we noemen maar eens wat, worden vastgepakt door meerdere agenten. Luister naar de doodskreet van de jongen in kwestie als hij wordt meegenomen. Let u ook op de cavalerie in blauwe truien die na tweeënhalve minuut komen opdraven en het inmiddels standaard "niet filmen!" roepen. Grondwet, it's such a bitch. Nouja, Debat op 2, Dylan, Arno Bonte, politievoorliegers, enzovoorts, kom dr maar weer in.

Reaguursels

Inloggen

Je kan wel lopen lullen over voorkeursbehandeling en niet weten wat vooraf ging maar ik neem aan dat je als agent echt wel weet hoe je met een autist moet werken. Iedereen die een autist kent of er iets over weet weet dat de meeste autisten zich niet laten aanraken. Dan kan de politie hem een nachtje vasthouden om zijn agressieve gedrag maar dat hebben ze uiteindelijk zelf veroorzaakt. Als er twee ouders omheen staan die de hele tijd duidelijk maken dat hij autistisch is en zowat smeken om hem los te maken terwijl je dat als agent vertikt en nog even harder vastpakt waarna het helemaal onhandelbaar wordt, dan hoort het toch in je op te komen dat die ouders die dat kind door en door kennen misschien wel gelijk hebben. In mijn ogen een grote fout van de politie. Ook al hadden ze hem sowieso moeten meenemen een beetje begrip en een andere omgang voor zijn handicap is wel zo handig.

raaas | 15-07-12 | 10:53

@ Dr.Zeldenrust,Wat een klote opmerking ,TOKKIE MUIL!!!!
Graag jullie definitie van TOKKIES ?Zal ik even uitleggen dat wij (ouders van Serge )+omstanders geen TOKKIES zijn maar kei hard werkende en belasting betalende mede Nederlanders zijn,juist ja belasting betalen voor bepaalde klote politie agenten die je eigen zoon en zijn vader en moeder lichamelijk en geestelijk naar de klote helpen,met deze actie,Bedankt .

MarjaBB | 14-07-12 | 21:46

@Jaap9854,
Ja hoor die hebben allemaal werk!
Wil je weten wat voor werk?
Vader Serge werkt in gevangenis,moeder Serge taxi chauffeuse ,moeder ( bijna) aangereden kindje werkt bij justitie ,Serge zelf automonteur.Dus niets geen TOKKIES>
niks a sociaal .

MarjaBB | 14-07-12 | 21:36

@JohannesvanderPaalen
Jij bent geloof ik zelf een ontiegelijke eikel (Fins?)
Wat voor taal spreek jij?

MarjaBB | 14-07-12 | 21:30

@flexo | 12-07-12 | 15:46
ZWITSAL!
Rotjeknor ligt niet in Gelderland hoor!
En deze jongen heet Serge en niet Dirk!

lilluke halve hoan | 14-07-12 | 14:44

Vlaardingen, de gekste!

Reetviool | 13-07-12 | 23:39

@Red mij niet; Fysiek gedwongen worden door een ander persoon door middel van armklemmen of houdgrepen is voor de meeste mensen geen alledaagse kost. Agenten leren tijdens hun opleiding dit soort zaken en dit is dus ook voor hen alledaagse kost. Sowieso is aanraking door een ander al een aantasting van je persoonlijke ruimte laat staan als er dan ook nog kracht bij wordt gebruikt. Geen wonder dat iemand die dit niet gewend is in paniek raakt en dan verbaal reageert. Daar hoef je echt geen autisme voor te hebben.

Fruitvliegje | 13-07-12 | 17:18

Jongentje dat filmt ook kansloze lul. of film het helemaal, of film het niet. ga niet schijnheilig zitten doen.

T-lewis | 13-07-12 | 15:44

en waar is Saskia??????????

the nipster | 13-07-12 | 14:32

mama wat is autistiiiiisch?

afroamerikaan | 13-07-12 | 13:22

Kijk, dit staat op een Belgische site, waar het inmkiddels ook nieuws is:

Een juffertje rijdt met haar auto in de straat, terwijl ze met haar gsm aan het bellen is. Daardoor let het juffertje niet op de weg, waar net een kind wil oversteken. Serge, een autistische jongen vreest dat het kind overreden gaat worden en grijpt in, waarbij hij zelf wordt aangereden en gewond raakt aan zijn been. De bestuurster is over haar toeren, ook omdat er een deuk in haar motorkap zit. De politie wordt er bijgehaald om één en ander vast te stellen. Uiteraard moeten er ook verklaringen afgelegd worden, dat spreekt voor zich.

Serge moet mee naar het politiecommissariaat, maar dat wil hij niet. Wanneer de agenten dreigend dichterbij komen, waarschuwt hij: “Raak me niet aan, want dan ga ik door het lint”, iets wat zeer kenmerkend is voor autisten. De coppers hebben hier echter geen oren naar en hebben zoiets van ja, pak hem beet, dan hebben we nog eens wat actie. De vader van Serge, die zijn zoon wil redden uit de klauwen van de hardhandige flikken, krijgt ervan langs met de matrak. (SL)

katie | 13-07-12 | 13:13

Dylan +1

svdb | 13-07-12 | 13:08

Dank Katie,

MarjaBB | 13-07-12 | 12:58

Ah, mijn lieflijke Prins Hendrikstraatje te Vlaardingen weer es in het (camping-televeej)nieuws?! Nou was ik hard aan het werk op deze dag dus vandaar dat ik weer es alles heb gemist. Hoor wel vaker geschreeuw hier-o..
Toevallig dat er zoveel mensen tegelijk een vrije dag hadden btw. Niet dat ik er wat van zeg hoor, welnee.. ik zou het niet wagen.
Tja, tis da'k hier voor n drol en drie knikkers zit, anders was ik allang pleite. Wat een poep-zooi.

flc | 13-07-12 | 12:54

Nogmaals deze jongen is een held hij heeft een kind voor een rijdende auto vandaan getrokken en dan hoor je niet in de cel te komen en niet gearresteerd te worden, als je vindt van wel dan spoor je niet.

katie | 13-07-12 | 12:30

@MarjaBB

1. vlaardingen sterft van de rotterdammers, regio rijnmond/ groot rotterdam oftwel 1 pot nat
2. Arbeidershuisjes in pauperstraat, typische tokkie hangout
3. taxi chauffeur is geen beroep, alle tokkies met rijbewijs zijn taxi chauffeur
4. Bij justitie werkzaam ? die zouden beter moeten weten maar schijnbaar kunnen tokkies ook gevangenis bewaarders worden
5. automonteur is ook een tokkie beroep, zeker op de sloop werkzaam ?

ET@WAR | 13-07-12 | 12:10

-weggejorist-

scootah rijdert | 13-07-12 | 12:03

hahaha, en 'ik film de bomen' gaat er ook in!

Steyngeyl | 13-07-12 | 12:01

'weet je niet wat een autist is mongool?' die gaat in het grote briljante quotesboek!

verder; je autisme als excuus gebruiken voor agressie -100. go copper!

Steyngeyl | 13-07-12 | 12:00

Het is wel altijd zeiken hier op geenstijl! nu is het het verhaal: ah, zielig, een autist opgepakt.. oh oh oh!!
Als ze hem niet hadden opgepakt: Ah, politie pakt iedere simpele burger behalve autisten, positieve discriminatie.. bla bla bla!

Het lijkt me beter als 90% van de reaguurders gewoon lekker elke dag een leeg topic krijgen waarop ze "boe voor de politie" kunnen roepen!

henkdevries8686 | 13-07-12 | 10:56

In veel wijken heeft iedereen wel "iets", autistisme of wat dan ook. Zo gauw men in het nauw komt wordt er mee geschermd.

Alexander de Kleine | 13-07-12 | 10:16

ET@WAR | 13-07-12 | 09:33 | + 0

.
jij vind jezelf heel wat he ?

.... laat me je wat vertellen mensen zoals jij zijn het uitschot van deze samenleving het domme PVV klapvee .. het hersenloze gezwel waar de maatschappij onder lijd .

jij bent een jaartje of 70 te laat geboren ... 40/45 daar had jij je wel in thuis gevoeld .

kingorgasmo | 13-07-12 | 09:56

-weggejorist-

MarjaBB | 13-07-12 | 09:56

ik heb kapucijners en heb agressieproblemen met ADHD agentjes.

pinkypink | 13-07-12 | 09:38

Word tijd om de naam van de site aan te passen aan de reaguurders, geeniq.nl
Alle plusjes laten zien dat we te maken hebben met sluitend tokkie volk met een geboren afkeer van de politie en alles wat nog hersens had is 3 jaar geleden al afgehaakt op geenstijl.
De autist is niet het probleem maar de omstanders, en als rotterdammer kan ik weten dat met al dat tuig tegenwoordig je maar beter versterking kan oproepen, nogmaals niet voor de autist maar tegen het GS type volk.
Ik hoop dat de politie nog veel en veel harder gaat optereden en vooral tegen die debiele omstanders, rot op naar huis en ga geenstijl lezen.

ET@WAR | 13-07-12 | 09:33

Ikzelf heb asperger en ik vind dit echt waardeloos deze ophef! de politie moet toch wel iets kunnen doen of niet? Mogen ze dalijk geen hooliguns meer oppakken omdat ze "agressieproblemen" hebben of wat? Dat die jongen anders reageert? Nou en??

Annooijfjuuder | 13-07-12 | 08:57

Ik ben een man, ik ben een vrouw, ik ben gehandicapt, ik ben een sexist, ik ben doofstom, ik ben blind, ik ben te dik, ik ben te dun, ik heb autisme what te fuck, niet luisteren is voelen en dat geld voor iedereen. Tegenwoordig heeft iedereen een allergie, spastische darmen, autisme, ADHD, ADD enz. enz. Ik heb vanalles... hoor je mij toch ook niet over zeiken.

cyberbabe | 13-07-12 | 08:48

Die jongen komt nu nooit meer bij de re-serge...

smeri-cer | 13-07-12 | 07:35

Rotterdam is kudt, rotterdam is klote

Schooier | 13-07-12 | 06:46

de term 'autist' is zo breed dat dat helemaal niet zoveel zegt. Ik ken genoeg mensen die autist zijn of er tegenaan zitten en daar is gewoon mee te praten en te onderhandelen.

ten tweede wat ik nog altijd vind, je moet gewoon doen wat de politie je opdraagt. ga je dan tegenwerken dan mag de politie kracht uitoefenen en ja ook op een 'autist'.

Of verwachten de kijkers van het filmpje dat de politie opeens moet zeggen: oh u bent autist? nee dan mag je inderdaad met een mes gaan lopen zwaaien.

verder vind ik ook niet dat ze met teveel man aan komen lopen want uit ervaring weet ik dat mensen met PDD-NOS gevaarlijk onverwachts uit de hoek kunnen komen omdat ze hun acties niet echt overdenken.

urbanner | 13-07-12 | 02:04

selcuk | 13-07-12 | 01:24
.... EINDE DISCUSSIE.

LOL! we hebben een nieuwe Joris bij GeenStijl. selcuk bepaald vanaf nu wanneer de discussie is afgelopen. hahaha!

Leraar | 13-07-12 | 01:48

Kan aan mij liggen hoor, maar dit is een oud filmpje!
Hoe bedoel je oud?
donderdag 28 juni gebeurd ,30 juni op You tube gezet ,15 dagen geleden is dit gebeurd,wat is dan oud?

MarjaBB | 13-07-12 | 01:37

Kan aan mij liggen hoor, maar dit is een oud filmpje!

KAATJESKEUKEN | 13-07-12 | 01:33

-weggejorist-

MarjaBB | 13-07-12 | 01:31

-weggejorist-

selcuk | 13-07-12 | 01:24

Dit filmpje heb ik anders al een tijd geleden gezien.

wwwbattle | 13-07-12 | 00:59

Vunzige Tovenaar | 13-07-12 | 00:26
Nog even en je hebt (vrees ik) volkomen gelijk..
Koester de laatste strohalmpjes die er nog zijn. Per dag gaan we verder gebukt onder de schijndemocratie, die lachend door onze MP en achterban, in Brussel wordt omgezet in een totale dictatuur.
Het wordt 'time to move' uit dit strafkamp. Zoveel word mij dagelijks steeds duidelijker.

Botte Hork | 13-07-12 | 00:46

@miko | 12-07-12 | 15:43
Tja, het was tenslotte maar een klein jongetje dat hij het leven heeft gered, terwijl dat wijf in de auto tegen hem aanrijdt. En hij brengt vervolgens de nacht in de cel door. Wat een onvoorstelbaar debiele reacties hier.

Pffffff | 13-07-12 | 00:45

dus de auto kwam er aan rijden, het kind loopt ervoor, de autist rent de straat op, tilt het kind boven de motorkap, auto rijdt autist aan, deuk in motorkap, autist wordt klemgezet door politiemacht? jammer dat dat niet gefilmd is joh, dat is een wereldvideo.

pinkypink | 13-07-12 | 00:41

@reppert | 12-07-12 | 15:42
De politie kwam omdat de jongen schade had toegebracht aan de motorkap van de auto van een dame die wilde parkeren in een vak. Reden: hij sprong ervoor om een kind op te tillen dat anders hoogstwaarschijnlijk doodgereden was.
En zo rolt de politie dus hier.

Pffffff | 13-07-12 | 00:34

@rara | 12-07-12 | 15:37
Die heeeft 'ie al, was gisteravond te zien bij Hart van Nederland. Jullie zijn er vlot bij GS.

Pffffff | 13-07-12 | 00:32

Denk voor jezelf, TWIJFEL AAN AUTORITEIT en maak jouw eigen realiteit. De politie is de harde hand van de staat, je weet wel, die lui die jouw vrijheid beroven.

Vunzige Tovenaar | 13-07-12 | 00:26

@Hannah 15:53
HELEMAAL MEE EENS. Debielen en ander achterlijk volk gewoon steriliseren.

grote haas | 13-07-12 | 00:19

Politie, bij voorbaat -1. Volslagen kansloos volk.
Woninginbraken, winkeldiefstal, wat wordt er aan gedaan ? Niks... Want een inbreker of winkeldief kan tegenstribbelen = dus eng. Lafjes met je laser in de bosjes de gewone Nederlander van wie je amper tegen- spraak hoeft te verwachten, een paar honderd eurie uit de broekzak kloppen is bij voorbaat een heel stuk minder risicovol. Om ze daarbij op hoofdmeesterlijke toon te kunnen vertellen dat ze met 7 km per uur te hard op een landweg de verkeersveiligheid in gevaar brengen, maakt toch dat menig staatsgesubsidieerde walg-agent met een grimas op het gezicht geruisloos klaarkomt. Nogmaals, politie: kansloos !

Mesjoggah | 13-07-12 | 00:09

He vluggejaapie,als jou vader die klap op zijn muil zou krijgen ?Voor jou ogen als 'normale'jongen ,hoe zou jij dan reageren?Ga jij dan uit je dak of laat jij dit ook gewoon toe,want Serge kon niet anders werd bekant gekeeld door die agent.

MarjaBB | 13-07-12 | 00:01

En toch zou het goed zijn als de politie beter wordt opgeleid om met dergelijk (geestelijk) gehandicapten om te gaan. Een andere benadering kan een hoop schelen.
Deze jongen heeft heus wel iets gedaan, ze komen niet voor niets. Maar je ziet duidelijk dat hij niet spoort, en met buitensporig geweld word aangepakt.
Ik weet niet wat eraan vooraf heeft gespeeld, maar dit filmpje staat niet voor niets op GS. Ook de politie handeld hier verkeerd.

Botte Hork | 12-07-12 | 23:58

@katie
Ik ben het met u eens. 2 neefjes van mij (waarvan de een 12 is en de ander 28) zijn autistisch. Degene van 28 heeft een zware vorm en heeft dusdanig veel moeite met prioriteiten stellen dat hij zijn baan verloor. Dit, terwijl hij zeer goed is met computers (hij is developer). Het zielige voor hem is, dat hij dit niet met opzet doet. Nu is het voor hem dubbel moeilijk om weer een nieuwe baan te vinden: door zijn autisme is het al moeilijk om je er sociaal gezien toe te zetten om te solliciteren. Daarnaast heeft hij het stempel 'autist' waardoor mensen hem niet snel aannemen.
.
Behalve alle problemen die autisme het slachtoffer zelf brengen, is het ook moeilijk om als naasten hiermee te leven: denk maar eens in wat er gebeurt als een zware autist een kind krijgt. Dat kind kan het ook hebben en het zal opgevoed moeten moeten worden door een, je raadt het al, autist. Dan moet er een voogd worden aangesteld e.d. Dus je kunt je voorstellen dat dit problemen meebrengt.
.
Boodschap voor iedereen die autisme niet erkent hier en het als een modern excuusje wegzet: autisme is niet leuk, voor niemand. Mij heb je er niet mee als je het bagetaliseert, maar als je ooit een autistisch kind krijgt of er op een andere manier mee moet dealen weet dan wat je te wachten staat.

shamehair | 12-07-12 | 23:56

ja Ryt, als het om marokanen gaat zijn het softe watjes die thee gaan drinken met de dader, kijk maar de nieuwe relatie van estelle gullit, die is vrolijk op vakantie met zijn nieuwe relatie terwijl het toch wel op lijkt dat hij iemand levenslang ongelukkig heeft geschopt.
maar als het dus gaat om een autistiese autochtoon dan wordt de politie een razende moordmachine die WEL doortastend te werk gaat.
kijk eens terug naar alle Grote Politieflaters, carla de B., de Deventer moordzaak, de schiedammer parkmoord enzovoort, zat geen kleurling tussen, alleen spierwitte nederlanders tot in de 30 e generatie, als er een kleurling tussen zat was het land te klein vanwege discriminatie, het wordt tijd voor geboren nederlanders om dit landje te ontvluchten want voor ons is het niet meer veilig, da's duidelijk.

pinkypink | 12-07-12 | 23:56

je raaaaaddddtt het noooit....

Tom_Kroes | 12-07-12 | 23:41

Autisten mogen Natuurlijk wel strafbare feiten plegen.Wat een gelul! Vond dat agenten in kwestie juist rekening hielden en familie erbij lieten om hem rustig te krijgen. Tja, als dat dan ook niet lukt moet je een keer beslissen om door te pakken!

En als je dan als omstander een klap op je muil krijgt, zul je wel in de weg hebben gelopen!
Vluggejaapie | 12-07-12 | 23:16 | + 0 -

mag meneer zijn zwitsal terug? Eerst je bronnen verzamelen, feiten checken, dan oordelen... is dit nu zo moeilijk? Gevalletje Journalistiek Windesheim?

www.hartvannederland.nl/nederland/zuid...

flipkipse | 12-07-12 | 23:31

Ik val zelf onder DSM-IV criteria (299.80)
Maar ik heb nooit problemen met de Politie gehad.
Ik ben namelijk slimmer als hen.

Haloef | 12-07-12 | 23:30

vluggejaapje: lees wat ik net zei. Hij heeft geen strafbaar feit gepleegd hij heeft een kind weggetrokken die dreigde overreden te worden.

katie | 12-07-12 | 23:19

Autisten mogen Natuurlijk wel strafbare feiten plegen.Wat een gelul! Vond dat agenten in kwestie juist rekening hielden en familie erbij lieten om hem rustig te krijgen. Tja, als dat dan ook niet lukt moet je een keer beslissen om door te pakken!

En als je dan als omstander een klap op je muil krijgt, zul je wel in de weg hebben gelopen!

Vluggejaapie | 12-07-12 | 23:16

fricky: iemand arresteren omdat hij een kind redt?
Beetje raar he? Hij was ook niet gearresteerd, hij moest mee om een verklaring af te leggen hierover. Hij was dus een slachtoffer. Lees eerst eens gewoon wat er allemaal is gebeurt. Kijk op Hart van Nederland bij het filmje daar zie je het beter.

katie | 12-07-12 | 23:05

Bovendien is deze jongen nou niet bepaald een lieverdje, autistitsch of niet.
Kan zomaar zijn dat dit een bekende is van de pliesie....
Misschien in dit geval te snel een conclusie getrokken door pliesie, maar kan misschien te maken hebben met eerdere ervaringen met deze gast.B

Reetviool | 12-07-12 | 23:00

Hoe is het met die vent, die er één in de brand stak?

Al SchietjemeLevend | 12-07-12 | 22:57

Mogen autisten niet gearresteerd worden? Dan ben ik ook autist.

frickY | 12-07-12 | 22:52

Ah een minpuntje.

Boris Poepnagel | 12-07-12 | 22:48

Goh, dat nog niemand het opgevallen is, dat dit niet in Rotterdam is, maar in de Prins Hendrikstraat in Vlaardingen.

Reetviool | 12-07-12 | 22:47

Ik wil het in deze wel effe opnemen voor de autist en tégen al diegenen die roepen dat autisten 'problematisch' zijn.
En ik zeg dit: bij iedere geboorte is er een kans van 10% dat het kind één of andere vorm van autisme heeft. Dat betekent dus ook dat 10% van de gemiddelde wereldbevolking (vermoedelijk zelfs 15%!) autist is. En dat percentage is vermoedelijk altijd zo hoog geweest, want autisme is een erfelijke aandoening. Wie het éénmaal heeft moet daarmee leren leven.

Maar de daar omheen zwermende zorgverleners worden door menigeen als 'bepampering' en 'versofting' bestempeld. Elders vang ik zelfs het predikaat 'uitwas van de samenleving' op. En voor dat laatste is zeker wat te zeggen, want de problematische autist is een product van de steeds complexer wordende keuzemaatschappij van tegenwoordig. Zelfs een niet-autist zal bv. moeite hebben met het bijhouden van al zijn eigen, persoonlijke administratie en de daarbij horende keuzemomenten. Het doen van de meest economische keuze voor bijvoorbeeld een provider van internet, maar ook electriciteit en een zorgverzekering, zijn zaken waar veel autisten, zwak- of extreem autistisch, hééél veel moeite mee hebben. Meer moeite nog dan bij een niet-autist, omdat een autist altijd problemen heeft met het stellen van prioriteiten. Autisten opereren altijd in de mist, en dat is niet alleen onbegrijpelijk en frustrerend voor de omgeving, maar vooral voor de autist zelf. Jaren aan frustratie kan bij een niet-erkende autist makkelijk uitlopen op problematisch gedrag zoals bv. verzamelwoede, verslaving, maar ook (extreem) crimineel gedrag.
Volgens voorzichtige, deskundige schattingen heeft ruim 70% van de bajesklanten in Nederland een autistische stoornis. De macabere ironie is dat vermoedelijk ruim 97% daarvan via het Openbaar Ministerie opgezadeld wordt met een diagnose 'persoonlijkheidsstoornis', omdat de vergelding daarmee compleet is en de dader geen aanspraak kan maken op erfelijke factoren en feitelijk dus op 'onmacht'.
Het blijft dus een feit dat autisme een zéér serieuze aandoening is die in een zo vroeg mogelijk stadium moet worden gediagnosticeerd. Zo kunnen alle betrokkenen hun verantwoordelijkheid in een zo vroeg mogelijk stadium trekken.

Boris Poepnagel | 12-07-12 | 22:43

Het is nooit goed he. OF de politie zijn softe watjes die alleen maar thee drinken, OF het zijn geweldskickers.

Ryt | 12-07-12 | 22:38

ja, begrip hebben ze niet meer, als het om iemand gaat waar ze niet zo bang voor hoeven te zijn stroomt de straat vol met blauw maar als je ze echt nodig hebt zie je ze niet, ze hebben geen tijd omdat ze bezig zijn met onzin.

pinkypink | 12-07-12 | 22:29

Ik wens de ouders van Serge de Held veel sterkte toe.
Ook wens ik ze veel geduld toe bij het indienen van een klacht op Doelwater 5 te Rotterdam.
Ik was er vandaag ook op afspraak om een klacht in te dienen. Om een of andere reden stond ik nergens vermeld. Ook had de receptioniste geen idee wie de persoon was waar ik een afspraak mee had. Goh zijn naam stond nergens in de computer en toen ze hem eindelijk had gevonden bleek er plots geen intern telefoonnummer bij te staan. Uiteindelijk na een uur had speurneusje achter de balie hem gevonden. Hij kwam mij vertellen dat ik eigenlijk gisteren een afspraak had.( Heel raar, juist omdat ik gisteren nog gebeld had met het buro met de vraag of de afspraak op woensdag of donderdag zou zijn. Toen stond ik ook al niet op de lijst en op bezoekerslijst van donderdag kon ze nog niet kijken.) Grappenmakers. Ik heb hem maar het voordeel van de twijfel gegeven. Meneer had nu geen tijd want hij was te druk bezig. Daar kon ik wel begrip voor op brengen gezien de vele trap en schoppartijen van de laatste tijd.
Maandag nieuwe afspraak, ben benieuwd wat er dan allemaal weer fout gaat.

hero_of_heaven | 12-07-12 | 22:20

swassanuf: Haha RTL 7 is leuk en geef toe dat die agenten goed zijn. Nog even voor de rest: een autist weet heel goed dat hij autistisch is. Aan het verstand mankeert niks, op het VWO zitten ze ook. Maar je mag ze niet aanraken en ze kijken je soms niet aan. Teveel prikkels kunnen ze zeker niet aan. En verder is deze jongen geen crimineel maar een held omdat hij een kind redt. En als dank wordt hij zo vastgegrepen dat hij totaal in paniek raakt en ook nog eens een nacht de cel in mag. Welkom in Nederland. Er was totaal geen reden om hem te arresteren, dat geeft die agent eigenlijk ook toe in het filmpje.

katie | 12-07-12 | 22:18

Zal best niet geheel terecht zijn het plisie optreden maar hebben jullie enig idee onder welke hoogspanning ze moeten werken in Rdam. Rotterdam bestaat voor 90% uit zwakzinnigen. Voorzichtige schatting

manuski | 12-07-12 | 22:09

Je kan je er kwaad om maken maar al komen er nog honderd filmpjes, ze liegen er van alles omheen, doen onderzoeken waarvan de uitkomst al vooraf vast staat en gaan gewoon door met dat onbeschofte gedrag.

doof potje | 12-07-12 | 22:07

En Badr Hari laten ze lekker op vacantie gaan, want ja die slaat terug he.

ikkrijgjewel | 12-07-12 | 21:55

Autist of niet, als hij niet normaal in de samenleving kan meedoen: sluit hem dan inderdaad lekker op? Ik kan begrijpen dat er anders met hem moet om worden gegaan, maar dat betekent niet dat hij zich kan gedragen zonder straf terwijl een willekeurig ander persoon allang in de boeien bij was geslagen. Zonder het gejank van familie.

einschtein | 12-07-12 | 21:54

Ik zal morgen ook eens een filmpje opnemen. Bijvoorbeeld van de Segway Nazi's, of de fietspadrijdende busjes.

poepkop | 12-07-12 | 21:38


katie | 12-07-12 | 16:53 | + 3 -
RTL 7 heb je niets te zoeken als vrouw.

swassannuf | 12-07-12 | 21:38

Al die fucking idioten die hier "autisten vrijpas" staan te roepen. Jullie kennen zeker niemand dichtbij je die autistisch is of wel. Als je zou weten hoe lastig dit (en andere dingen) voor een autist is zouden jullie wel anders praten, dat kan ik je verzekeren. Neemt niet weg dat er vast mensen zijn die dit faken, maar dit is hier zeker niet het geval. Ik heb dit van een familielid ook gezien, en geloof me - daar kies je niet uit jezelf voor.

Toon eens wat begrip.

Naatz | 12-07-12 | 21:38

oh jee, het was weer een blanke, als het een gekleurde was en een opgewonden gekleurde massa keerde zich tegen de pliesie waren ze gauw in hun overheidsbakkies gedoken en beukenoten zitten schijten in zeven kleuren op het buro.
maar goed, de pliesie wordt harder, dus de agressie en de criminelen ook, het sleept elkaar toch mee he?

pinkypink | 12-07-12 | 21:11

@lanexxx | 12-07-12 | 20:46
Precies +1

Baulie | 12-07-12 | 21:11

@Voorbeeldige | 12-07-12 | 19:52
Aan het niveau van je reactie te zien draag je zelf gelukkig wel iets bij aan de maatschappij! En een paar 'moeilijke' woorden achter elkaar zetten kan dat ook niet verbloemen.
We zijn als Nederlanders altijd het volk dat het beter weet en over alles en iedereen OOOOOOO roept. Uiteindelijk blijkt dat we eigenlijk niks gewend zijn en alleen maar zeiken om het zeiken. Als die agenten nu waren uitgescholden en niks hadden gedaan was het niet goed geweest en nu...

Baulie | 12-07-12 | 21:10

Dat hele autisten verhaal is toch je reinste waanzin. De meeste mensen die opgepakt worden mankeren wel iets, althans een groot deel, oppassen voor algemeenheden!
Er is dan ook niks in dit filmpje te zien waar de politie zich voor moet schamen. De filmer hoorde ik zeggen ja ja hij is wel gessslagen hoor, weer zo'n opstoker.
En GS leent zich er voor!

lanexxx | 12-07-12 | 20:46

Autist tegen de agent: Weet je niet wat een autist is mongool"?

Zinnige idioot | 12-07-12 | 20:36

De NOS in PDD-NOS staat voor "Not Otherwise Specified". In de diagnoseboom het laatste takje. Feitelijk zeg je hiermee dat iemand iets moet hebben maar je kan niets vinden. Dan wordt het dus NOS.
.
Feitelijk is het gewoon iemand die onaangepast gedrag vertoont. Door er een mooi labeltje aan te hangen komen ze er nog mee weg ook.

Jan Toeternuitje | 12-07-12 | 20:27

Ze zijn niet slimmer bij de pliese.

RudolfvanEngelen | 12-07-12 | 20:26

Los van precieze situatie: Dit filmpje wordt nieuwe case voor politieopleiding. Nederlandse politie dient namelijk de-escalerend op te treden. Daarin verschilt NL politie van veel buitenlandse korpsen.
Hier zie je dat ze zenuwachtig worden (ze zien dat ze gefilmd worden), verliezen geduld en rus, er is geen leiding, ze gaan niet goed om met de situatie en omgeving.

MichiDutch | 12-07-12 | 20:23

shamehair | 12-07-12 | 18:55 |

Weet t. Helaas is 'bewerken' niet mogelijk. Het kwaad was al geschied voordat ik er erg in had.

Venijn McSnekke | 12-07-12 | 20:22

Vroeger was de politie je beste vriend, Nu ze ook dikbillen aannemen, is het wij tegen hun.

ground control | 12-07-12 | 20:12

Wat een prutsers zijn het toch ook die agenten. Laat die jongen gewoon los, kijk wat er gebeurd en grijp zonodig weer in. Dit zorgt alleen maar voor meer escalatie.Wordt tijd voor een grote schoonmaak bij de Polizei

karelllis | 12-07-12 | 20:07

Maakt geen ene fuck uit of die jongen autistisch is je moet gewoon luisteren naar oom en tante agent.
Als je dat niet doet wat je ook hebt al heb je last van ikslaanniet of een postcodeloterijfiets de politie ziet dat ook niet meteen en zal daar vast op getraind zijn.
Vooral die omstanders moeten afstand houden en hun bek houden.
Over het filmen zeg ik niks want daar ben ik het mee eens dat moet gewoon mogen vind ik persoonlijk.

menotyou | 12-07-12 | 20:01

Een nietszeggend filmpje dat is gemaakt door een stemmingmakende Fin met een veel te hoog stemmetje.

JohannesvanderPaalen | 12-07-12 | 20:01

Autisten die zeggen "hé ik ben een autist mongool" verdienen ook gewoon klapjes.

Mokum Kosher | 12-07-12 | 19:58

@ Baulie

Hey Tokkie, jij helpt anders goed mee met je opmerkingen aan de politiestaat. Ga even heel snel dood, stigmatiserende kut.

Voorbeeldige | 12-07-12 | 19:52

Kan het niet aanzien. Wat een laag niveau algemene onwikkeling hebben die agenten. Gatverdamme wat een naar en triest filmpje. Waarom zijn agenten toch bijna allemaal laag ontwikkeld en behoorlijk dom.

Oltmans | 12-07-12 | 19:45

Baulie | 12-07-12 | 19:20 | + 0 -

Ignorance is a bitch !

maagwand | 12-07-12 | 19:42

vreemd rotterdams dialect, is dat nu nieuw nederlands?

nnndoh | 12-07-12 | 19:38

In Sparta, niet de voetjebalklup, hadden ze een groot ravijn. Een ieder die het voortbestaan van de maatschappij in de weg stond zoals: onrendabelen, ouderen, zieken en zwakken, gestoorden, criminelen, afwijkenden, slechtzienden, tuig van de richel, etc.
werd in dat ravijn gedonderd.

erg he?

JoeDoe | 12-07-12 | 19:32

kijk.. deze kant gaat het hier ook op..
www.prisonplanet.com...
(c)ZWITSUL | 12-07-12 | 19:07 | + -1

Onzin natuurlijk. Als die gast gewoon meewerkt en zijn ID laat zien is er niks aan de hand.

Baulie | 12-07-12 | 19:20

Arie Boom-SWA | 12-07-12 | 18:35 | + -3 -

Volgens mij praat je peop.Het is overduidelijk de de politie hier grote fouten maakt.Het is wel duidelijk dat de schijtebroekende koddebeiers zich niet zo stoer gedragen als ze een Marokkaan of Antilliaan gaan inrekenen.Platte petten en ander laag IQ uniform volk altijd -100.

maagwand | 12-07-12 | 19:17

@venijn mcsnekke:

Verwart u the game niet met the score? The game is met michael douglas en sean penn. In the score rooft edward norton onder het mom van een geveinsde verstandelijke beperking een scepter uit een museum oid.

shamehair | 12-07-12 | 18:55

Arie Boom-SWA | 12-07-12 | 18:35

Hij is autistisch domme mongool. Kennelijk heb je geen idee wat dat inhoudt.
Ga eens deaud biatchh

Xandrino | 12-07-12 | 18:54

Weg met de sc02

DeRossi | 12-07-12 | 18:54

Misschien politiek incorrect, maar een autistische agressieveling mag voor mij ook ingerekend en afgevoerd worden. Want risico voor de veiligheid van zichzelf en anderen.
Ik heb zelf in mijn nabijheid te maken met een psychisch gestoorde gast die mij meerdere malen met de dood heeft bedreigd en het vorig jaar bijna waargemaakt heeft. Niemand doet iets, dus met dat allesvergevende liefdevolle begrip ben ik al heel lang klaar.

Larry Cook | 12-07-12 | 18:53

Tokkiebuurt.
Die ja maar ik ben zielig cultuur moet maar een keer afgelopen zijn.
Baulie | 12-07-12 | 18:48 | + 0 -
+1

Illegale realist | 12-07-12 | 18:53

Feelgood filmpje van de dag !
*daar gaat m'n goede humeur weer gvd*

SyntaxError | 12-07-12 | 18:52

Al die politie fan boys hier moeten toch beter weten.
Het begin is niet te zien nee,maar 3 man op een jochie vind ik toch wel heel erg overdreven,pak de echte criminelen maar is zo aan,zoals het filmpje van deze week,waarbij marokkies wanabee's het werk onmogelijk maakte voor hulpverleners,en de filmerdt.
Maar ach politie pakt altijd de makkelijke dingen aan.
zoals 10 man voor 1 jochie,en de bonnen natuurlijk.

endtotrolling | 12-07-12 | 18:51

Leuk en aardig, maar als er straks bij ieder opstootje 100 tokkie's staan te roepen: "Hij is autist, hij is autist" Moeten die agenten dan maar zeggen: "O, oke onze faut!"

Mensen moeten niet zo janken. Als de politie niet optreed is het wat en anders om ook weer gezeik. Dom volk. Als een agent uitgescholden wordt voor k*nker(vulzelfietsin) moeten ze gewoon gelijk een paar tikken uitdelen. Die ja maar ik ben zielig cultuur moet maar een keer afgelopen zijn. Je bent pas een minderheid als je je ook zo gedraagt.

Baulie | 12-07-12 | 18:48

hulde voor de marokkaan die dit gefilmd heeft. Meer fatsoen dan je eigen kutpolitie. Morgen weer de islam bashen losertjes. Terwijl je eigen politie, politici het hele fucking land naar de tering helpen.

Ignorance is bliss. De rekening zal duur worden betaald.

Xandrino | 12-07-12 | 18:41

Misschien het protocol/procedure tegen het licht houden mbt hoe om te gaan met mensen met een autistische stoornis.

Kingeef1975 | 12-07-12 | 18:37

Wat een kutjong, neerslaan en een nachtje laten afkoelen in de cel. Als hij gewoon meewerkt als hij daadwerkelijk onschuldig is is er niks aan de hand. Nu loopt hij te schelden en te schreeuwen, en dan de Rotterdamse volksbuurt inclusief allochtonen eromheen om het allemaal wat spannender te maken. Triest.

Arie Boom-SWA | 12-07-12 | 18:35

Tijd voor een objectief korpsintern onderzoek.

azoturie | 12-07-12 | 18:31

Veel agenten zijn ook autistisch, dat hoor je ze ook niet als excuus gebruiken.

Binnenbaan | 12-07-12 | 18:30

Extreem schokkend, ik krijg de rillingen over mijn lijf! De rechter moet hier korps Rotterdam-Rijnmond nietsontziend voor bestraffen. Het wordt tijd dat dit soort politie-tuig wordt teruggedrongen!

035er | 12-07-12 | 18:30

@honderddagen | 12-07-12 | 18:02
Misschien heb je gelijk, maar bij een aanrijding komen ze niet 4 man sterk aanzetten.

aardt | 12-07-12 | 18:29

kijk kinders, al die een blauw zwaailicht op de auto heeft is voor geen haar te vertrouwen, mijn buurman ook niet trouwens! en van Dylan.. die is nu al even erg!

Ph0bium | 12-07-12 | 18:28

Hele korps opdoeken!

035er | 12-07-12 | 18:22

ach ja, weer een vrijbrief om te doen en laten wat je wil.....

2 bier aub | 12-07-12 | 18:15

Ik wilde hierboven graag 'tokkie-ouders' tussen haakjes plaatsen overigens.

Willem Hollander | 12-07-12 | 18:13

honderddagen | 12-07-12 | 18:02
Toevoeging bij verdict: agenten hadden achter de kassa of misschien wel lopende band moeten staan, is niets mis mee. Compleet verkeerd inschatten van de situatie, die autist had gekalmeerd moeten worden door zijn tokkie-ouders. En de politie had de boel met de 'aanrijdster' en ouders op het gemakkie kunnen regelen.
Maar nee de situatie lijkt niet zo gevaarlijk voor oom agent, dus wordt er weer eens buitensporig autoritair gedaan. Ik heb het zo vaak gezien in deze regio.

Willem Hollander | 12-07-12 | 18:09

Worden ze een keer als gelijke behandeld, is het wéér niet goed.

LWDNick | 12-07-12 | 18:09

@ honderddagen | 12-07-12 | 18:02
Oei, zo had ik het nog niet bekeken!

Maar het verhaal is blijkbaar wat anders. De politie zou in eerste instantie zijn gekomen omdat de moeder van het kind dat 'gered' zou zijn mot had met de automobiliste. Daarbij blijft het feit bestaan dat je iemand met een dergelijke aandoening anders moet benaderen. Die ouders weten hoe dat moet. Maar daar wordt duidelijk niet naar geluisterd ("Ik geloof je niet!" en de rake klap in het begin tegen de vader). Een beetje voorlichting zou dus op zijn plaats zijn.

barrymossel | 12-07-12 | 18:07

Boer-konijn | 12-07-12 | 17:56 |
Ja, er wordt goud geld verdiend met de verkoop van medicijnen tegen autisme...

Gavrilo | 12-07-12 | 18:06

@ Rideo Ergo Sum | 12-07-12 | 17:59
Gast, dat gaat niet over dit verhaal!

barrymossel | 12-07-12 | 18:02

Dit is wat er is gebeurd:
Autist en automobilist botsen tegen elkaar. Autist zegt dat hij dit deed omdat hij een kind moest redden van de dood. Automobilist zegt dat dit onzin is en dat de autist zijn auto onnodig kapot heeft gemaakt.
Op dat moment bellen ze de politie. De politie komt en besluit dat de autist een verdachte is voor het beschadigen van de auto.
De autist moet mee naar het bureau, maar dit ligt niet in het verwachtingspatroon van de autist. Daarom wordt hij boos. De ouders worden boos omdat ze het ook onterecht vinden dat de autist naar het politiebureau moet.
De agenten zien dat de jongen niet mee wil werken en dat er agressie ontstaat. Vervolgens dwingen ze hem de auto in te stappen. De autist reageert hierop op een zeer agressieve manier. De ouders willen niet dat de autist wordt opgepakt, en schreeuwen dat hun zoon autist is.
De vader haalt de autipas, maar deze wordt niet bekeken.
De autist wordt onder dwang naar het bureau meegenomen, en vastgezet.
Na afloop liegt de autist over dat hij van tevoren zijn autipas heeft proberen af te geven.
.
Verdict: Autist + ouders zijn tokkies

honderddagen | 12-07-12 | 18:02

De meeste mongolen weten dat ze mongool zijn. En aangezien een autist geen probleem heeft met logisch nadenken weet een autist dat ie een autist is. Dat ie roept dat ie een autist is diskwalificeert hem dus niet als autist.
-
Trieste zaak verder.

D.Turpin | 12-07-12 | 18:00

-weggejorist-

Rideo Ergo Sum | 12-07-12 | 17:59

@Gavrilo, meestal is een autist een door de linkse hulpverleners bestempeld persoon die de zieligheid ingepraat is. Het zijn wat dat aangaat je reinste Holleeders: een probleem creëeren, en dan de oplossing (=jezelf) verkopen. Je kunt zo"n persoon vervolgens levenslang afpersen en zielig houden. De staat betaald.

Boer-konijn | 12-07-12 | 17:56

Ok,.. ik weet wat ik moet zeggen bij aanhouding: Ik ben autist, weet je, Laat me los!

horsteknots | 12-07-12 | 17:55

@ menzo | 12-07-12 | 17:40
Op Joop zegt die moeder dat meerdere keren. Ook zie je helemaal in het begin dat de agent de vader tegen de keel slaat/duwt.

@ katie | 12-07-12 | 17:36
Luister eens naar de stem van de eerste link en dan van de tweede link (zelfde stem) en dan van de derde link (de vader).
www.youtube.com/watch?v=yz-3Ct0mDiI&am... ("nee ze moeten me loslaten")

www.youtube.com/watch?v=yz-3Ct0mDiI&am... ("jullie weten het niet hè?")

www.youtube.com/watch?v=yz-3Ct0mDiI&am... ("serge!" - vader)

barrymossel | 12-07-12 | 17:53

Gewoon verrot schoppen die agenten.
Wat is het probleem precies ??

Je mag jezelf gewoon verdedigen hoor.

Piet_Snot | 12-07-12 | 17:52

Menzo: staat op meerdere sites oa hier:
Wat volgde was een tenenkrommend stuk falen van de agenten om met een dergelijke situatie om te gaan, wat zelfs resulteerde in een stoot op het gezicht van de jongen’s vader.

katie | 12-07-12 | 17:52

Dus de filmer was "een vriend van de familie" en ABSOLUUT geen verdwaalde fin die bewust alles achterwege heeft gelaten wat in het voordeel van de politie zou kunnen spreken omdat de politie zijn 'natuurlijke vijand' is en alles wat de politie doet hem sowieso niet zint.

menzo | 12-07-12 | 17:52

Wederom kordaat optreden van de politie. Vooral en masse laagopgeleiden blijven inzetten.

draadomroep | 12-07-12 | 17:50

Veul te veul agenten zijn helaas, van een veul te mager niveau voor de functie. Heb zelf weleens iets dergelijks aan de hand gehad, een jaar of tien geleden, een enorme pijnlijke wond aan mijn bovenarm. Wel tachtig keer heb ik het autoritaire agentje gevraagd of hij mij aan mijn andere arm wilde beethouden. En gewoon negeren, terwijl ik verder gewoon meewerkte. Ook viel me in diezelfde tijd op dat in de boerendurpen alwaar ik meestal te vinden was, voornamelijk in het weekend, de agentjes met als standplaats de grote stad, lekker autoritair kwamen doen. Die dorpsjeugd durfde men wel keihard onder de duim te houden, was mijn indruk.
Mijn vermoeden dat agenten daar waar het makkelijk gaat lekker hard ingrijpen, en daar waar het lastiger is dergelijke situaties vermijden wordt hiermede weer een klein beetje meer bevestigd.

Willem Hollander | 12-07-12 | 17:48

Ja, autisme is een ook vrijbrief om van alles te mogen. Daarnaast heeft hij natuurlijk een unieke combinatie van het Syndroom van Asperger en het Syndroom van Gilles de la Tourette. Dit onfortuinlijk gecombineerd met een sociale zwakkere achtergrond en A.D.H.D. Dit kan de politie echt niet maken. Misschien moeten we maar invoeren dat iedereen naast een legitimatie bewijs ook nog een lijst van geconstateerde psychische afwijkingen moet kunnen tonen bij aanhouding, dan kan de politie behalve een stroomstootwapen ook wat L-Dopa inzetten.

Marcus Porcius Cato | 12-07-12 | 17:45

Ofika | 12-07-12 | 17:41
Volgens Hart van Nederland "een vriend van de familie"...

menzo | 12-07-12 | 17:44

Die jongen die filmde zou wel baan kunnen zoeken bij Al-Jazeraa TV ofzo. Lekker lokale reporter met fins accent.

Ofika | 12-07-12 | 17:41


katie | 12-07-12 | 16:54 |
Gezeur om bloemen voor die mediageile familie . Hou toch op zeg.
Als de politie Zich met elke geestelijke afwijking bezig miet houden. En Serge is nog bezig bij te komen?? Voor de camera zeker waarin hij verteld over zijn aanhouding.
En alles wat de moeder van serge beweert staat toevallig net niet op beeld.

Met haar poging tot doodslag. Aub zeg. Nog geen schrammetje op zijn blote been te zien.

irma zonderboezem | 12-07-12 | 17:41

katie | 12-07-12 | 17:36 |
Vader is gemept? Wanneer dan? Dat wordt zelfs niet op de Joop beweerd als ik het goed heb.

menzo | 12-07-12 | 17:40

@ iedereen get your facts straight. Zie mensen twee incidenten door elkaar halen 1 is in 010 de ander in een of ander gat. tip 2 kijk het hele filmpje dan zie je dat het om een verkeersongeluk gaat voetganger vs auto (autist was de voetganger). Deze jongen wilde aangifte doen had al aangegeven niet aangeraakt te willen worden ivm met autisme (waar totaal verschillende varianten van zijn). Agent deed dit toch jongen zal miss iets onaardigs hebben gezegd tegen agent. Agent vind het vanaf nu nodig hem op te pakken waarschijnlijk ernstig gekrenkt door wat deze
autistische jongen gezegd heeft. Boe fucking hoe.

flatermater | 12-07-12 | 17:38

Dat hij zichzelf als autist verklaart is juist het bewijs dat dit ook waar is. Dat heeft hij geleerd na jaren van psychologische begeleiding. Rationeel begrijpt hij dat hij geen controle heeft over zijn handelen, en de situatie. Hiermee geeft hij zich over aan de politie, en vertrouwd hij erop dat zij weten hoe ze ermee om moeten gaan, en dat ze hun 'machtspositie' niet misbruiken.

Je kan beter crimineel zijn dan autistisch...

Crak-ho | 12-07-12 | 17:38

@Arhedis-Varkenjaab | 12-07-12 | 16:57
Ja en ook wat een politieagent doet met niet-verdachte personen kan een autist niet tegen. Want als een autist net op dat moment zijn handen wilde gaan wassen, en een agent vraagt hem om even op zijn plaats te blijven gaat een autist soms al flippen.

honderddagen | 12-07-12 | 17:37

stemmetjeinmnhoofd | 12-07-12 | 17:34
Het komt wellicht in allerhande gradaties. Ken er toevallig ééntje die compleet apathisch (tenzij getriggered)is, en ook ééntje die redelijk 'normaal' functioneert.

Willem Hollander | 12-07-12 | 17:36

Nee Barry, dat roept zijn vader, goed kijken. Die jongen roept helemaal niks, vader is trouwens nog gemept ook.

katie | 12-07-12 | 17:36

katie | 12-07-12 | 17:28
Op 00:30 is duidelijk te horen en te zien dat je jongen ZELF roept: "weet je niet wat een autist is mongool".

Wat moet ik nu nog van al jouw verhalen en verklaringen geloven?

menzo | 12-07-12 | 17:36

GA ME NIET AANRAKEN WANT IK BEN AUTISTISCH#@!@# Dus hij weet zelf wat het probleem is maar kan er niet mee omgaan?

bArAbAts | 12-07-12 | 16:53 | + -4
Ik zelf heb het stempel autist/PDD-NOS ook gekregen Maar je kan toch wel normaal doen.

stemmetjeinmnhoofd | 12-07-12 | 17:34

@ katie | 12-07-12 | 17:28
Ik vind het goed dat je het opneemt voor die jongen, maar hij zegt zelf wel degelijk: "Je weet het niet hè, weet je niet wat een autist is, mongool?"
Dat is niet netjes (zelfs strafbaar), maar in deze situatie te begrijpen.

barrymossel | 12-07-12 | 17:33

@alle reaguurders die uit het filmpje kunnen opmaken dat het geen autist is.
"Weet je wel wat een autist is, mongool?"

Gavrilo | 12-07-12 | 17:33

Prima politie optreden ! helemaal niets mis mee !
Autist of niet, de politie komt je niet voor niets halen. En autisme is niet een vrij brief tot verzet bij een arrestatie.
Dus gewoon lekker oprotten met dat gemekker, ik heb geen zin om weer drie dagen lang met dit filmpje in de journaals gebombardeerd te worden. En als dan uiteindelijk de aap uit de mouw komt er niets aan de hand te zijn geweest.

RugOp81 | 12-07-12 | 17:29

hebben die omstanders geen werk??

Jaap9854 | 12-07-12 | 17:28

Menzo : dat roept zijn vader, de jongen roept helemaal niks die huilt alleen maar. En een autist die een juwelier overvalt is een crimineel deze jongen redt een kleuter en word zelf aangereden en behandelt als een crimineel maar is een held.

katie | 12-07-12 | 17:28

Ik vind het trouwens merkwaardig dat er zo weinig begrip is voor die personen in dit verhaal die hun politie-pas getrokken hebben maar waar ook iedereen schijt aan lijkt te hebben.

Red mij niet | 12-07-12 | 17:25

@Venijn McSnekke | 12-07-12 | 16:11
Deze agenten bestaan nog steeds alleen helaas niet in Nederland ze heten Guardia Civil , zijn onpartijdig en worden om dit feit zelfs regelmatig van post verwisseld , daarom zeg ik , Ik wil een RijksPolitie naar Model van de Guardia , In Spanje hadden de ouders de Guardia kunnen bellen met een beetje pech voor de politie word dan door de Guardia de Politie even de oren gewassen.

Amigo1973 | 12-07-12 | 17:24

H.A. Ram | 12-07-12 | 17:20
Goed idee! Dan kan ik in geval van een ban mijn autipas aan joris tonen.

menzo | 12-07-12 | 17:24

Crak-ho | 12-07-12 | 17:12 |
Toen hij riep "weet je niet wat een autist is" was voor mij in één keer al zijn geloofwaardigheid en al mijn sympathie voor hem verdwenen.

menzo | 12-07-12 | 17:21

Ow ow ow, wat een pret zeg. Ik lig helemaal dubbel van bepaalde tegels van bepaalde reaguurders. Niets leuker dan leedvermaak, lolletjes maken over mensen met een geestelijke/verstandelijke beperking.....
Krampen in mijn buik, pis de box vol van het lachen.
.
Jullie verdienen wat een mijn betreft ook allemaal een eigen pasje.

H.A. Ram | 12-07-12 | 17:20

Ach ja, iedereen is tegenwoordig maar autistisch, dyslectisch, of heeft ADHD. Als je de politie slaat, dien je gewoon met harde hand afgevoerd te worden. Punt. En die linkse hulpverleners met hun "pasjes" dienen eveneens afgevoerd te worden. De bijstand in.

Boer-konijn | 12-07-12 | 17:19

Ben benieuwd of de anti-sociale reaguurders, die niet in autisme geloven, hetzelfde zouden zeggen als het om blinde, kreupele of bejaarde die in elkaar geslagen wordt door een stel politieagenten.
En die handicaps zijn lang niet zo ernstig!
Crak-ho | 12-07-12 | 17:12 |

De overduidelijk zwaar gehandicapte en niet tot enig verweer in staat zijnde (in woord noch gebaar) autist wordt hier helemaal niet in elkaar geslagen. Lutser.

Red mij niet | 12-07-12 | 17:18

Geen Marokkaantje... sja, dan zitten ze er wel vol bovenop.
En een autist die zelf roept dat ie autistisch is: pleur op man.

Randvoorwaarde | 12-07-12 | 17:14

Venijn McSnekke | 12-07-12 | 15:58

Ben ik die kerel aan het verdedigen en dan blijkt het gevalletje te zijn van Edward Norton in 'The Game' of 'The Usual Suspects' met Kevin Spacey.

Venijn McSnekke | 12-07-12 | 17:14

katie | 12-07-12 | 17:09
Als een Marokkaan met een shovel een juwelierszaak binnenrijdt en hij toont na aankomst van de politie zijn autipas, hoe reageren linkse mensen daar dan op? Wat vinden zij van zoiets?
hahaha

menzo | 12-07-12 | 17:13

Ben benieuwd of de anti-sociale reaguurders, die niet in autisme geloven, hetzelfde zouden zeggen als het om blinde, kreupele of bejaarde die in elkaar geslagen wordt door een stel politieagenten.
En die handicaps zijn lang niet zo ernstig!

Crak-ho | 12-07-12 | 17:12

Een autist die zelf roept dat hij autistisch is... da's knap. Een soort Rainman die zelf uit kan leggen waarom hij in één oogopslag kan zien hoeveel lucifers er op de grond liggen.

En tja... ook autisten moeten zich (min of meer) aan de wet houden. Wellicht is het aan die ouders die jongen wat beter in de gaten te houden, opdat hij niet in dergelijke situaties terecht komt.

Teleurstellend dat GS zo'n anti-politie-houding aanneemt in deze kwestie. Prik er nou eens doorheen.

noby | 12-07-12 | 17:12

Lijkt me dat wanneer iemand al aggressief wordt van een aanraking, dat diegenen niet thuishoort in de vrije maatschappij. En als ie zelf aangeeft dat ze hem niet aan moeten raken omdat ie anders gek wordt lijkt mij dat eerder gewoon lastig doen dan wat anders. Hij weet goed dat er niets aan de hand is als hij gewoon meewerkt, maar in plaats daarvan kiest hij er bewust voor om tegen te stribbelen en de autisme kaart te spelen.

Danny M NL | 12-07-12 | 17:11

suckinalemon: dan moet je dus naar HVN kijken zie link, de politiewoordvoerder heeft het over vernieling van auto, dat is dus omdat hij geschept is en op motorkap kwam, hoe krom allemaal.

katie | 12-07-12 | 17:09

Hier zie je trouwens Serge zelf nu hij weer rustig is en meer uitleg:

www.hartvannederland.nl...
katie | 12-07-12 | 16:57 |

Hoeveel van die pasjes hebben ze in huis daar? Serge zegt dat 'ie z'n pas bij zich had, maar ik zie pa toch duidelijk in het begin van de 'Schande!'-video naar binnen lopen en met een pasje terugkomen.

Red mij niet | 12-07-12 | 17:08

Tja, tegen een autistische jongen durven de blauwe helden wel, nu net zo kordaat optreden tegen Marokkaans tuig aub!

JanKlaasen | 12-07-12 | 17:07

dienders kunnen ongezien de tyfus krijgen

straatkat | 12-07-12 | 17:03

Gefilmd door Tovik Dibi!

donno | 12-07-12 | 17:02

Die zwangere lijkt veel op dat wijf uit " new kids"

Eshek | 12-07-12 | 17:00

@ blaster | 12-07-12 | 16:51
Ongeschikt is misschien een groot woord. Het zijn natuurlijk geen psychologen, zoals iemand al eerder zei. Daarentegen zou voorlichting tijdens de opleiding goed kunnen werken. Momenteel zijn ze gewoon onwetend.

barrymossel | 12-07-12 | 16:59

@ Doc Damage | 12-07-12 | 16:08 |
Die onderbuik gevoelens heb ik ook wel eens. Echter ligt het lang niet altijd aan de gelovigen, maar dikwijls aan de bange correctmensen.
.
@ suckinalemon | 12-07-12 | 16:12 |
Ik doelde meer op het feit of deze jongeman daadwerkelijk een strafbaar feit heeft gepleegd en daarmee een verdachte is. Dit oordeel kan ik niet uit dit filmpje opmaken.

lulkoekhapper | 12-07-12 | 16:59

honderddagen | 12-07-12 | 16:51 | + -3

De autist was alleen niet verdacht. U heeft dyslexie?

Arhedis-Varkenjaab | 12-07-12 | 16:57

Gelukkig hebben de bezuinigingen op de GGZ hier niets mee te maken , kunnen de heren in Den Haag vannacht weer rustig gaan slapen.

Eurotokkie | 12-07-12 | 16:56

Pauperwijk... alles opbokken en op de maasvlakte dumpen (inclusief hoog hek).

Sjompie | 12-07-12 | 16:56

Red mij niet | 12-07-12 | 16:39 | + -3

Als je geen flauw idee hebt, kan je beter je mond houden.

Arhedis-Varkenjaab | 12-07-12 | 16:55

Maar nou dus een bloemetje voor die jongen voor het redden van een kleuter stel ik zo voor. Zonder veel media aandacht want dat trekt hij niet.

katie | 12-07-12 | 16:54

De politie doet hier gewoon z'n werk. Dat is al moeilijk genoeg in de zwakkerenindustrie die Nederland heet, debielisering is al tientallen jaren de norm in dit land....

strikdewepstroper01 | 12-07-12 | 16:54

Best wel bijzonder dat deze jongen zelfs in vergelijking tot agenten nog autistisch is. Meestal is de verhouding totaal andersom.

GJ76 | 12-07-12 | 16:53

@blinde kip | 12-07-12 | 16:40
Nee, volgende keer gewoon meewerken met alles waar de politieagent naar vraagt.

honderddagen | 12-07-12 | 16:53

Gelukkig woon ik op het platteland. Hier hebben wij alleen een boswachter en die is te dom om je naam te spellen voor een boete.

mantora | 12-07-12 | 16:53

@alle haters, jullie weten niet hoe je je als autist soms kan voelen!

@rest, de waarheid ligt zoals vaak in het midden, helaas is de tijd van de veldwachter die iedereen kent voorbij, als er dus idd bij een ongeluk politie wordt ingeschakeld en er is iemand die zich oncontroleerbaar gedraagt dan is daar mijns inziens weinig anders aan te doen dan bedwingen!

BTW als ie een autopas heeft waarom had ie hem dan niet BIJ ZICH op de openbare weg, zoals de regels voorschrijven!

bArAbAts | 12-07-12 | 16:53

Politie moet als een Zwitsers zakmes opereren.
Soms een pincet om een splinter uit je vinger te halen en soms als een fileer mes om een visje te fileren.
Juiste gereedschap voor de juiste taak.
Kaas de Vies | 12-07-12 | 15:59 |

Kaas, iedereen weet dat een Zwitsers zakmes niet het juiste gereedschap is voor welke taak dan ook. Nou ja, voor snijden dan. Schoenmaker, houd je bij je leest.

Red mij niet | 12-07-12 | 16:53

Sorry, site liep vast nou staat het er drie keer.
Blaster: je moet eens kijken naar die Britse agenten op RTL 7 iedere avond, zij verdienen pas respect,onze wijkagent ook trouwens, dat is nog eens wat anders dan van die opgefokte agenten inderdaad.

katie | 12-07-12 | 16:53

@katie

Ik zie dat u een gepeperde mening heeft, maar 1 tegel is genoeg hoor ;)

shamehair | 12-07-12 | 16:52

barrymossel | 12-07-12 | 16:37 | + 1 -
Hulde! Ik vraag mij alleen af, waarom dit niet standaard als aanvullende training wordt gegeven aan politieagenten. Noem het 'bijscholing' van mijn part.
Het is gedaan in de de regio Zeeland en de regio Friesland, dat zijn over het algemeen veel rustiger regio's dan grote steden in het westen. Deze agenten uit het filmje over dit topic weten absoluut niet te de-escaleren. En dat zou je een basis kennis cq basis vaardigheid van een politieagent mogen noemen. Onvoldoende training, onvoldoende geschikt karakter wegens de macho cultuur bij de politie? In elk geval zijn deze agenten absoluut ONGESCHIKT.

blaster | 12-07-12 | 16:51

@SatchRules | 12-07-12 | 16:21
Op geenstijl zijn kennelijk mensen die vinden dat ze een knokpartijtje tussen de politie en een autist vreselijk interessant is, en daarom veel tijd gaan steken in het minnen van iedereen die zegt dat autisme geen excuus is. Maar in feite loopt bijna elke aanvaarding van een politieagent en een autist uit op agressie, want een autist kan tegen niks dat een politieagent nou eenmaal doet:
- je tegenhouden,
- eisen dat je antwoorden geeft,
- je arresteren,
- enz.

Een autist reageert nou eenmaal agressief op alles wat een politieagent op een doordeweekse dag met verdachte personen doet.

honderddagen | 12-07-12 | 16:51

-weggejorist-

katie | 12-07-12 | 16:50

-weggejorist-

katie | 12-07-12 | 16:50

-weggejorist-

katie | 12-07-12 | 16:49

Dr Zeldenrust: het is zo laag om deze mensen meteen uit te schelden voor Tokkies, als je kijkt naar het filmpje van Hartvannederland zie je dat de moeder gewoon heel netjes en beleefd is, u doet me zelf aan een tokkiemuil denken eerlijk gezegd. Als de politie fout zit kunnen ze dat best wel toegeven, inderdaad de volgende keer maar geen kind redden zou je zo denken. doskabouter: de bestuurder van de auto heeft gebeld. Zij flipte helemaal, is in alles fout maar blijft lekker buiten beeld. Iedereen vergeet ook nog even dat de jongen dus een nacht in de cel heeft gezeten, dat is helemaal het toppunt, hij is nog steeds niet hersteld.

katie | 12-07-12 | 16:48

Sja, misschien niet zo tactisch van die agenten. Vraag is, of je ze dat kunt verwijten. Het zijn immers agenten, en geen psychologen.

caspert79 | 12-07-12 | 16:48

Ik ben Maoistisch geld dat ook

Freek6720 | 12-07-12 | 16:48

Toch wel apart: gefilmd in Rotterdam met allemaal blanke mensen. Is dit in scene gezet?

das_Freudenmädchen | 12-07-12 | 16:47

@Dr.Zeldenrust | 12-07-12 | 16:44
Als jezelf niet de moeite neemt om eens even wat kinkjes aan te klikken houd dan de mond.

miko | 12-07-12 | 16:47

Het is heel duidelijk dat deze agenten niet getraind zijn in omgang met autistische mensen. Dat is best wel jammer om te moeten constateren. De omgang met mensen is toch wel core business als politieagent. Ook mensen met gedrags- danwel ontwikkelingsstoornissen zullen ze regelmatig tegenkomen. Het is dan zaak dat de politie voldoende opgeleid is om daarmee om te kunnen gaan.

Doldwaas | 12-07-12 | 16:46

Weten jullie wie óók een autist was?? Ow, wacht.

Pufferd | 12-07-12 | 16:46

Zo, nu al op Geenstijl.
Voor het hele verhaal moet je bij joop.nl zijn: www.joop.nl/leven/detail/artikel/14864... Met reacties van betrokkene.

Blijkbaar is het voor de politie geen vereiste meer dat je mensen om kan gaan.

deja | 12-07-12 | 16:45

Maar de hele discussie is al meer dan een week op Joop.nl te volgen hoor, de moeder praat daar ook.
katie | 12-07-12 | 16:36 |

Ach ja, JOOP. Daar zijn ze in staat om de aanhouding van een winkeldief met een kleptomanie-pas als een schandaal voor te stellen.

Red mij niet | 12-07-12 | 16:45

Bel ze dan niet stelletje jankerts! los het zelf op.

doskabouter | 12-07-12 | 16:44

katie | 12-07-12 | 16:36
Ah! Jij komt vanaf Joop.nl hier effe zeiken... Die mensen moeten respect leren krijgen voor het gezag en niet zo'n grote tokkiemuil opzetten.

Dr.Zeldenrust | 12-07-12 | 16:44

"Weet je niet wat een autist is" omg

menzo | 12-07-12 | 16:44

en dan nog klagen over te weinig blauw op straat, ik zie niks anders als blauw voor een simpele aanrijding DUS NU NOOIT MEER ZEIKEN DAN

en wie moeilijk doet gaat gewoon mee niks geks aan, als je gewoon je bek houd is er niks aan de hand

Baskraan | 12-07-12 | 16:40

@honderddagen | 12-07-12 | 16:36
Volgende keer dus maar gewoon toekijken en het kind laten aanrijden?

blinde kip | 12-07-12 | 16:40

Lijkt het maar zo of worden die Nederlandse agenten steeds vetter?

Mongoose | 12-07-12 | 16:39

blinde kip | 12-07-12 | 16:31 |

Hoezo was er geen reden voor om hem vast te pakken? Het filmpje begint op het moment dat ze hem al vast hebben. Ik heb dus geen flauw idee of ze wel dan niet een reden hadden om hem vast te pakken. En ik heb al eerder gezegd: wist de politie op het moment van ingrijpen al dat ze met een autist te maken hadden?

Red mij niet | 12-07-12 | 16:39

Echt fout zitten ze niet, een jongeman wordt agressief en die willen ze in bedwang houden. Wat wel erg jammer is, is dat ze totaal niet weten hoe ze met een dergelijk persoon moeten omgaan. Wellicht moeten ze dit filmpje even bekijken: www.youtube.com/watch?v=KZB-w2OfKHM

barrymossel | 12-07-12 | 16:37

Balthazar, ja serieus, nogmaals die autistische jongen trekt een kind weg voor een auto die inparkeert,vrouwelijke bestuurder zit te bellen, rijdt vervolgens tegen hem aan. Politie stelt zelf voor aangifte voor poging doodslag. Bestuurder doet aangifte vernieling want Serge (zo heet jongen) beland op de motorkap als ze hem aanrijdt. Hij is gewond aan been. Politie komt, iedereen moet mee, Serge wil pas halen, is emotioneel door redding,aanrijding,been doet zeer, veel mensen,veel prikkels en dan grijpt de politie hem ineens, hij flipt,wordt nog harder gegrepen,gaat huilen,vader flipt, krijgt meppen etc etc Maar de hele discussie is al meer dan een week op Joop.nl te volgen hoor, de moeder praat daar ook. Ik vind dit wel schokkend maar van de Let nog steeds schokkender, dat je zo mag natrappen en er bloemen voor krijgt, daar ben ik nog steeds woest over.

katie | 12-07-12 | 16:36

Slechte prioriteiten zijn inderdaad het kwaad van dit land. Groepen medelanders worden weggejaagd met een sonarmachine die hoge piepjes uitslaat terwijl een autist gemold wordt omdat hij slecht kan communiceren. Alsof medelanders wel kunnen communiceren. En zie ook hoe gretig die vrouwtjes happen en staan te soppen omdat er eindelijk een arresatie is waarbij ze geweld durven te gebruiken. En ondertussen is Badr Hari met Vrouw Gullit vertrokken naar zonnigere oorden, omdat de verklaring van Koen Everink niet voldoende was om hem aan te houden.
.
Trek uw conclusie

shamehair | 12-07-12 | 16:36

Als het aan mij licht krijgt iedereen die zich niet aan de regels houd een paar fikse tikken. Doe je iets fout dan moet je incasseren, ben je slachtoffer dan wordt de dader tenminste echt aangepakt.
Niet alles hoeft met fluwelen handjes!

En ja, die jongen is autistisch en kan niet tegen aanraking. Misschien had hij ervoor moeten kiezen om niet iets fout te doen, dan was hij ook niet aangeraakt.

honderddagen | 12-07-12 | 16:36

Fleurop kan weer een hele lading bestelling van bloemetjes verwachten. Gemeente Rotterdam is hun beste klant.

Jaimy Fox | 12-07-12 | 16:34

De meningen zijn sterk verdeeld over de houding de autist. Gelukkig weet de politie, waar ze immers voor betaald worden, het wel allemaal goed. Oh wacht.

blinde kip | 12-07-12 | 16:33

-weggejorist-

Kabouter Plap | 12-07-12 | 16:31

@Red mij niet | 12-07-12 | 16:19
Fout 1 bij benaderen van autisten is je houding ineens veranderen. Of je pakt hem gelijk vast (was geen reden voor) of je leidt hem rustig naar de auto om op het bureau een verklaring te laten afleggen.

blinde kip | 12-07-12 | 16:31

Hm, 'oud'filmpje alweer.

DrSnuggles | 12-07-12 | 16:29

Ik heb trouwens een briefje van de dokter bij me dat ik alleen gearresteerd wil worden door een vrouwelijke agent met cup E .

Eurotokkie | 12-07-12 | 16:29

Gewoon naar de politie luisteren en netjes meegaan.

SoepKip | 12-07-12 | 16:28

@miko | 12-07-12 | 15:53
Foutje, bedankt!

SatchRules | 12-07-12 | 16:27

Incompleet filmpje met een zgn autist. Arme politie die aan het werk is wordt weer beschuldigd door mensen die door ons allen worden betaald voor de hele dag niets doen en zuipen en filmen op straat.

Dirk9313 | 12-07-12 | 16:26

voorspelling:
OM heeft onderzoek gedaan naar het voorval en geconstateerd dat er totaal nix aan de hand was en dat het politietuig correct gehandeld heeft.

Cyaegha | 12-07-12 | 16:26

rickie57 | 12-07-12 | 16:12 |

Het gaat niet om de vraag of de politie te hard of te soft is. Het gaat erom of de 'hardheid' gerechtvaardigd is. Helaas, zijn ze vaak 'te soft' ten opzichte van 'echte' criminelen, omdat zij die vrezen. Ze treden daarentegen 'te hard' op tegen zwakkeren die niet veel op hun kerfstok hebben, omdat ze die makkelijk aankunnen. Hiermee denken ze hun collega's te kunnen imponeren of hun frustratie op hen te kunnen botvieren. Gelukkig, is er een alziend oog in de vorm van 'de camera'. Met man en macht probeert de politieman deze vorm van informatie te blokkeren, door te dreigen ect.

Venijn McSnekke | 12-07-12 | 16:26

Weet iemand waarom hij wordt 'gearresteerd'?

Freddy4Fingers | 12-07-12 | 16:25

Op Dumpert heb ik mijn relaas al gegeven op het filmpje van de Oorbelagent uit '98 maar mijn god wat een stel idioten hier weer. Hoop dat alle agenten van dit filmpje op staande voet worden ontslagen. Slag volk waar ik heel slecht mee om kan gaan, IQ-loos uniformvolk. Gelukkig dat er steeds meer mensen gaan filmen en het leuke is zodra jij als burger filmt wordt je hier altijd op aangesproken van NIET FILMEN en als een agent met een camerateam u en mij de les komen lezen en je vraagt vriendelijk wat heeft die camera te betekenen? Ben je ineens verdachte en wordt je uitgelegd dat de cameraman gewoon zijn werk doet of dat de camera is voor de veiligheid? Nou in dit geval hulde voor de filmer! Bedankt GS dat jullie weer eens een misstand van het optreden van de mannen in blauw als topic belichten.

Rest In Privacy | 12-07-12 | 16:24

Goh, waar zag ik dit eerder ?

An die ARBEIT | 12-07-12 | 16:23

@SatchRules: Viel mij ook al op.

CornholioNL | 12-07-12 | 16:23

@Angy | 12-07-12 | 16:08
Nu ja GS moet zich eens achter de oren krabben als ze wat betreft informatie hart van Nederland voor oeten laten gaan.Kan met een paar extra regels

miko | 12-07-12 | 16:22

Ach ja hetzelfde als met het filmpje van die kinderen die het huis uit werden gezet. Daar zagen wij het begin ook niet van... Maar later bleek het filmpje gewoon te kloppen k****r agenten die graag macht willen uitoefenen. Omdat ze waarschijnlijk vroeger veel gepest zijn.

deboerenlul | 12-07-12 | 16:22

rara | 12-07-12 | 15:56 |

Dan moeten ze onder begeleiding en ervoor zorgen dat ze niet in aanraking met de politie komen .

Eurotokkie | 12-07-12 | 16:21

Als je er niet tegen kunt om vastgepakt te worden moet je zorgen dat je niet vastgepakt hoeft te worden.

Superior Bastard | 12-07-12 | 16:21

Het valt me op dat er iemand bezig is om elke reactie waarin staat dat autisme geen excuus mag zijn te "minnen". Da's ook een vorm van autisme denk ik dan.

SatchRules | 12-07-12 | 16:21

AnnyDHW | 12-07-12 | 16:12
Zeg, sneumans, wil je je mond even met Zwitsal spoelen voordat je dit soort onzinnige tegels plempt.

Pufferd | 12-07-12 | 16:20

Sommige autisten zijn erg impulsief en kunnen niet tegen aanraking.
rara | 12-07-12 | 15:56 |

Ik zal je eens wat vertellen: 99% van de bevolking kan niet tegen aanraking. Ik zou zelf ook moord en brand schreeuwen. Niet zo erg als dit menneke, maar toch. Helaas kan ik me niet beroepen op mijn zieligheidspas. Zoals al door iemand anders is opgemerkt, deze 'autist' weet wel heel goed zijn handicap te benoemen en in zijn voordeel in te zetten. Ik ben geen psycholoog maar het lijkt me dat deze gast zó minimaal autistisch is dat hem best bijgebracht kan worden dat 'ie bij een blauw uniform niet in paniek hoeft te raken, ook niet als ze hem aanraken.

Anyway, de wet is voor iedereen gelijk, ook voor autisten.

Red mij niet | 12-07-12 | 16:19

harry poster | 12-07-12 | 16:01 |
Doet me denken aan die kerel in Apeldoorn die t ziekenhuis in geslagen werd tijdens zn arrestatie.
"Ik heb MS! Ik heb MS!" :)

zuurkool | 12-07-12 | 16:19

Ik denk zo, dat in de politieopleiding tegenwoordig niet veel meer les wordt gegeven in het omgaan met mensen met een bepaalde handicap of gedragsstoornis. Ook wordt het type agent tegenwoordig niet meer gekenmerkt door overwicht, rust en personality. De oudere wijkagent, die iedereen kende, rustig was en overwicht had door zijn kalme optreden, is vervangen door opgefokte jongetjes en meisjes, die koste wat kost moeten en zullen bewijzen dat HUN hormoontjes de leiding hebben in situaties. Dat daarom situaties volkomen verkeerd worden ingeschat en escalerend daardoor opgetreden wordt, is een logisch gevolg van het selectiebeleid, het salarisbeleid en het gehele aannamebeleid van de Nederlandse politie. Ik heb erg vaak in de VS mogen zijn en daar is elke agent tenminste MBO+ voordat hij de opleiding in mag.
Daar betalen ze agenten ook beter dan het VMBO-min niveau dat hier van de opleiding afkomt. Maar ja, als je in pinda's betaalt, krijg je ook apen als werknemer, niet?

blaster | 12-07-12 | 16:19

Ik weet niet maar iedereen is tegenwoordig abnormaal als ze gearresteerd worden .

Eurotokkie | 12-07-12 | 16:19

dhr v Puffelen | 12-07-12 | 16:16 Hij wilde het zeggen maar hij stotterde en toen kwam ie niet verder dan Au Au Au.

zeg maar jansen | 12-07-12 | 16:17

rot toch op met je autisme. Gewoon meegaan als de politie je dat zegt. En de rest moet zich er niet mee bemoeien.

sitzkrieg | 12-07-12 | 16:16

Is iedereen die au roept een autist tegenwoordig?
Wanneer die ouders niet zo gillen en die jongen zich rustig gedraagt is er niets aan de hand.

dhr v Puffelen | 12-07-12 | 16:16

@katie | 12-07-12 | 16:10
WTF serieus ?

Balzakius | 12-07-12 | 16:16

Is er dan niemand van de omstanders die de politie weet te melden dat de jongen autistisch is? Wat een stelletje autisten.

doenormaal! | 12-07-12 | 16:16

Autistisch en ADHD is tegenwoordig een modewoord voor ouders die de opvoeding van hun kind compleet verneukt hebben.

CornholioNL | 12-07-12 | 16:14

@ lulkoekhapper | 12-07-12 | 15:55

True.
Maar zoals je al zegt, "los van de inhoud".
En de inhoud leert ons dat ze van die jongen af moesten blijven.
Trieste pliesiemensen: -1

suckinalemon | 12-07-12 | 16:12

Ik zie vooral heel veel bomen.

Freedom4 Ever | 12-07-12 | 16:12

@3:48

Ik geloof dat meisje...

Bac | 12-07-12 | 16:12

Tis wat, de ene keer is de politie te soft en de andere keer zijn ze weer te grof. Hoe staat de wind vandaag?

rickie57 | 12-07-12 | 16:12

Pufferd heeft, net zoals velen hier (helaas), geen enkel benul wat autisme is. Heeft je moeder je nooit geleerd (over opvoeding gesproken): als je niet weet waat je 't over hebt... zeg dan niets!

AnnyDHW | 12-07-12 | 16:12

Te weinig informatie.

StijlvolRechts | 12-07-12 | 16:11

@katie | 12-07-12 | 16:10 | + 0 -
Doodslag gaat wat ver.

Kaas de Vies | 12-07-12 | 16:11

Héél heel heel heel lang geleden was er eens een politieman die wel zijn mannetje stond. Een man die niet terugdeinsde voor het kwaad in de samenleving. Die niet met zich liet sollen en met een gerechtvaardigde strenge hand optrad.. Hij zei wat hij dacht en deed wat hij zei te gaan doen.. Helaas is dit soort uitgestorven:

www.dumpert.nl/mediabase/2217031/58f2f...

Venijn McSnekke | 12-07-12 | 16:11

Ja,ja,ja... alles ligt aan de politie! Mooi man, dat filmertje met accent en praatjes!
Bhaam hyj heef gezzlaggeh, dit en dat.... pleur op stookklootzak, ren ns onder n tram Jan ikk zwhir je!

krokostil | 12-07-12 | 16:11

Weer zo'n blonde troela die met een cursusje "hoe draai ik een armpje op de rug" de boel weer op scherp denkt te moeten zetten. Als je het doet moet je het goed doen door er direct met drie man op te springen, heel even protest en klaar. Volgens mij een stukje geldingsdrang van zo'n gleufagent.

dwangruis | 12-07-12 | 16:11

Autist of geen autist, je blijft met je handen van de politie af. Niet aanraken, niet duwen, niets. Doe je dat niet dan ga je mee. Punt uit.

der_zeef | 12-07-12 | 16:11

Politie had de Mongool toch ook met een lolly naar het busje kunnen lokken?

idd:
poli | 12-07-12 | 15:54
ADHD, autistisch boehoe

vroeger haden we daar kolenmijnen voor, was je er vrij snel weer beter.

resequencer | 12-07-12 | 16:10

En wanneer leren ze nou eens dat filmen op de openbare weg gewoon mag. Echt. Het mag. Hoe moeilijk is dat nou om te onthouden??

MDA | 12-07-12 | 16:10

Balzakius: er is doodslag gepleegd OP Serge door die automobilist. Hij is juist redder dus.

katie | 12-07-12 | 16:10

@Kaas de Vies | 12-07-12 | 15:59
Dat dus. Maar het ontbreekt nogal aan inzicht. Alles en iedereen vastpakken, dat kunnen ze wel. De situatie verkennen en beheersen is kennelijk te hoog gegrepen.

blinde kip | 12-07-12 | 16:09

Niemand weet waarom hij is opgepakt, volgens een politiewoordvoerder moet iemand mee naar het bureau als hij een auto heeft beschadigd. Maar in dit geval is dat wel heel zuur. Knul redt dus een kind door het voor een auto uit te trekken, auto rijdt hem aan,hij belandt op motorkap en die heeft daardoor een kras!!!
Bestuurster die zat te bellen gaat door lint en belt politie, nadat ze dus bijna kind heeft overreden en autistische jongen heeft aangereden. Goed politie komt, jongen is emotioneel en gewond aan been en wil pas gaan halen, politie raakt hem aan hij flipt door alle toestanden, begint keihard te huilen,ouders in paniek, roepen dat hij autistisch is en ze hem los moeten laten,ze grijpen hem nog harder vast bij keel,pa krijgt meppen met stok, boel escaleert. Geen excuses politie en geen bloemen voor Serge die kind heeft gered. Bij Hart van Nederland zie je de verklaring van Serge, een lieve rustige jongen.Dit is echt zo absurd.

katie | 12-07-12 | 16:09

flexo | 12-07-12 | 15:44 | + 1 -

Hiero: www.hartvannederland.nl/archief/2012/l...

Is van 09-07.
Begint rond 2:15 ongeveer.

En nee, Hart van Nederland is geen vaste prik voor mij...

Angy | 12-07-12 | 16:08

lulkoekhapper | 12-07-12 | 15:55 |
Ik ben er van overtuigd dat als er een moslima opgepakt moet worden en haar religieuzebeperking is van te voren bekend dat er echt rekening mee wordt gehouden.

Doc Damage | 12-07-12 | 16:08

"De ene krijgt 'doodslag' en de ander 'vernieling'." Als Serge 'doodslag' heeft gepleegd, dan kan je tien keer autistisch zijn, maar je moet gewoon in de boeien..

Balzakius | 12-07-12 | 16:08

Los van het feit autisme...

Is het nodig om een jonge emotionele puber die 65 kilo weegt, met 12 politie agenten aan te pakken, als er 3 mooie en verzorgende vrouwen om hem heen staan die voor hem op komen?
Probleem was opgelost in 2 seconde als de politie hem met rust had gelaten en weg was gereden.

Als er een willekeurige Marrokaan naar de dienstkloppers scheelkijkt, schijten ze alle kleuren van de regenboog.

Crak-ho | 12-07-12 | 16:08

Jaja, dus als je autist ben, kun je er niks aan doen dat je verkeerde dingen doet. Of zou hij zijn opgepakt terzake zweetvoetenlucht? Veel bemoeizuchtige tokkies verder in het filmpje en vooral de politie weer de zwarte Piet toespelen, daarbij niet gehinderd door enige kennis van zaken. Die hele droefenis ook nog eens gefilmd door iemand met Parkinson en het feest is weer compleet. Maar alles voor de reaguurderscijfers toch, Bert?

Dr.Zeldenrust | 12-07-12 | 16:08

Autist of niet, als je iets hebt gedaan waardoor je mee naar het bureau moet dan ga je gewoon mee. Als je je dan verzet bij de arrestatie dan vind ik dat agenten je steviger mogen aanpakken.

Maserati | 12-07-12 | 16:07

@rara | 12-07-12 | 15:56
Een cursusje omgang met verschillende gedragsstoornissen zou niet misstaan.

blinde kip | 12-07-12 | 16:07

bijzonder tactisch optreden van de politie weer... jammer. Ze kunnen de laatste tijd wel wat positieve PR gebruiken. Je zou denken dat ze een keer leren...

MDA | 12-07-12 | 16:07

Ah ja, de GS hetze. Niks over wat er gebeurd is, meteen grote broek.

Kirth Gersen | 12-07-12 | 16:07

Het valt me op dat de politie erg dapper is als het op 'normale mensen' aankomt. Zie je ook in eens veel politie wijven opduiken. Dit zijn nou niet de dingen waarmee de pliesie repskt afdwingt...

Doc Damage | 12-07-12 | 16:05

@irma zonderboezem | 12-07-12 | 16:03

Nee, wel petroleum....

brutus68 | 12-07-12 | 16:05

Maar waarom is hij opgepakt? Hij wilde toch zelf naar het bureau om aangifte te doen?

Simon_GS | 12-07-12 | 16:04

Las ik laatst niet iets over een autistenpas? Belachelijk idee dacht ik aanvankelijk, maar misschien leert de platpet dan eens onderscheid maken in zinloos en zinvol geweld. een autistische jongen weet zich geen houding te geven in zo'n situatie en reageert uit angst. Ik stem voor hoger opgeleide politieagenten, met een minor gedragswetenschappen. Maar dat zal wel weer wegbezuinigd worden.
.
Schrijnend dit.

shamehair | 12-07-12 | 16:04


brutus68 | 12-07-12 | 16:00 |
In jouw tijd was dat petrolieum zeker?!

irma zonderboezem | 12-07-12 | 16:03

gek hoor. Als er een idioot met een ijzeren staaf op mijn vrouwtje van 1,62 afrent en begint te slaan zijn ze niet zo voortvarend om iemand vast te houden. Deze jongen is duidelijk veel gevaarlijker en dus duiken ze er met zijn drieën op.

Ze hadden de moeder / vader natuurlijk ook gewoon even kunnen vragen of ze zich met deze knul even wilde melden op het bureau in plaats van zo'n poeha te maken om niks.

psychodad | 12-07-12 | 16:02

@brutus68 | 12-07-12 | 16:00 | + 0 -
Als jij het nou eens op jezelf toepast had Irma het nooit gekregen.

Kaas de Vies | 12-07-12 | 16:01

Die is wel heel zwangert!

Krultang | 12-07-12 | 16:01

Niet de politie is hier verkeerd bezig, maar zorg-/hulpverlenend Nederland. Iemand die zeer agressief met een mes staat te zwaaien wordt niet met fluwelen handschoentjes aangetikt met de vraag of hij alsjeblieft dat niet wil doen. Had die jongen de juiste zorg gehad dan hadden we dit ook nooit hoeven zien.

harry poster | 12-07-12 | 16:01

@irma zonderboezem | 12-07-12 | 15:58

Tegen schaamluis bestaan hulpmiddelen....

brutus68 | 12-07-12 | 16:00

Dat je met je zwangere pens naast een stoeipartij met de politie blijft staan vind ik het schokkendste van dit filmpje.

Blauwe reiger | 12-07-12 | 16:00

@Red mij niet | 12-07-12 | 15:54 | + 0 -
Politie moet als een Zwitsers zakmes opereren.

Soms een pincet om een splinter uit je vinger te halen en soms als een fileer mes om een visje te fileren.

Juiste gereedschap voor de juiste taak.

Kaas de Vies | 12-07-12 | 15:59

@rara | 12-07-12 | 15:56

Amen, geen woord aan te voegen. De Spielberg van dienst lijkt me overigens geen toekomstig Oscar-winnaar.

brutus68 | 12-07-12 | 15:59

doenormaal! | 12-07-12 | 15:57
Er wordt niemand gearresteerd! Meneer zou even mee naar het bureau om aangifte te doen.

mrfreeze | 12-07-12 | 15:59

Kan iemand even vertalen wat de filmert zegt ? Ik kan blijkbaar niet zo goed Rotterdams.

Koninging Beatricks | 12-07-12 | 15:59

@Greed=Good | 12-07-12 | 15:39
Wespen (Stadstoezicht) mogen wat mij betreft ook linea recta de Kralingse Plas in

hendrikjandetuinman | 12-07-12 | 15:59

Ik mis de reden van aanhouden. Dat maakt namelijk nogal uit. Op deze manier is het alleen stemmingmakerij, want ja, autistisch = zielig!

Ben Zine | 12-07-12 | 15:59

Lastig politieman zijn, als je niet eens het kwade van het goede kan onderscheiden. Ga boeven vangen stelletje prutsers. Een spoedcursusje in de vorm van dvdtje Batman of Superman kijken zal ze goed doen..

Venijn McSnekke | 12-07-12 | 15:58


Dlareg | 12-07-12 | 15:47 |
Vrouwen in een overwegend mannenberoep/wereld passen zich snel aan.dat is het denk ik.

* boer laat en in het kruis krabt*

irma zonderboezem | 12-07-12 | 15:58

Kibambam zegt ook altijd tegen 'de Poliesie' ik ben au-autistisch; géén bekeuring GVD!

kibambam | 12-07-12 | 15:57

Hetzelfde blonde paardenstaartje in uniform als van het vorige filmpje? Als dat zo is zegt het ook iets!

Bull Dozer | 12-07-12 | 15:57

Is het dan zo moeilijk om gewoon mee te werken als je wordt gearresteerd? Mensen doe nou niet zo moeilijk. In de VS laten ze je met gespreide armen en benen op de grond liggen met getrokken wapen als je niet luistert. Waar hebben we het hier over? Opvoeden die burgers hier. Stelletje miauwerds.

doenormaal! | 12-07-12 | 15:57

Ha, een storm in een glas water. Dat is lang geleden.

Superior Bastard | 12-07-12 | 15:56

Ik zag op dat filmpje dat de volgende tokkie er al weer aankomt...

Muskatnuss | 12-07-12 | 15:56

OMG... Wie z'n kinderbijslag zit nu nog in dat roze spaarvarken?! LOL

Cobra13 | 12-07-12 | 15:56

@Rechter | 12-07-12 | 15:48
Sommige autisten zijn erg impulsief en kunnen niet tegen aanraking. Deze jongen is daar een voorbeeld van. Wil je zo iemand rustig krijgen dan moet je 'm dus vooral niet vastpakken. Dat is namelijk een goede garantie voor een partijtje vrij worstelen.

Het is best wel sneu voor die jongen, die agenten hadden zich anders -moeten- kunnen gedragen, maar ik denk inderdaad niet dat dit nou echt een goed voorbeeld is van wangedrag bij de politie.

rara | 12-07-12 | 15:56

Los van de inhoud van de gebeurtenis, maar je kan een autist geen aparte behandeling geven om hem mee te nemen naar een bureau. Gewoon oppakken en meenemen. Je gaat een moslima toch ook niet alleen oppakken met vrouwelijke politiemensen omdat we rekening moeten houden met haar geloof?! Het is misschien even vervelend voor de betreffende persoon, maar oppakken is gewoon oppakken. Je kan moeilijk 3 uur met een autist gaan onderhandelen om hem in de boeien te krijgen.

lulkoekhapper | 12-07-12 | 15:55

-weggejorist-

poli | 12-07-12 | 15:54

Verhaal in 't kort. Autistische jongen voorkomt dat een 8 jarig kind wordt aangereden, maar wordt daarbij zelf aangereden. Politie komt erbij. Autistisch jongen raakt geagiteerd door alle toestanden en drukte en mag, van de politie, zijn autipas niet halen om te bewijzen dat hij autistisch is en er dus niet tegen kan zomaar te worden vastgegrepen. In alle commotie raakt de jongen alleen maar meer overstuur, mede doordat zijn vader ook nog eens neergeslagen wordt door de politie. Jongen wordt in politiebusje gesleurd en brengt nacht door op 't bureau.

Overigens heeft de bestuurster die de jongen aanreed ook een nachtje op 't bureau mogen doorbrengen.

Onze blauwe petten op hun best, star en blind voor rede *zucht*
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo!

AnnyDHW | 12-07-12 | 15:54

Meer blauw op straat is één ding, maar teveel blauw op straat, dat kan dus ook nog.

panacee | 12-07-12 | 15:54

Alweer ophef van niks over het ingrijpen van de politie. Dat gassie is behoorlijk lomp bezig, autistisch of niet. Zoals gewoonlijk is de aanleiding voor de aanhouding niet te zien, de camera wordt pas gegrepen als de politie optreedt (of het begin werd welbewust weggeknipt).

Uit het filmpje lijkt het duidelijk te zijn dat politie ingreep voor het pasje (LOL BTW) tevoorschijn werd gehaald. Moeten alle wouten iedere geestesziekte op afstand herkennen of zo? En ze doen niet veel meer dan hem in bedwang houden terwijl die als een mager speenvarken loopt te gillen dat 'ie liever doodgaat. Moeten ze hem dan maar meteen loslaten terwijl die los gaat op z'n omgeving en voor een auto gaat springen of z'n polsen door gaat snijden?

De politie mag hier helemaal niks, en als er weer eens een menigte de hulpdiensten staat te frustreren dan moet de politie erop losrammen en zijn het mietjes.

Red mij niet | 12-07-12 | 15:54

Grappig. Wel zo autistisch zijn dat je je niet normaal weet te gedragen tegen de pliesie, maar dan weer niet zo autistisch zijn dat je dat zelf niet weet. (op 0.28 "weet je nie he, weet je niet wat een autist is")

Die arme jongen -ga ik even vanuit- heeft dus zijn hele leven gehoord dat hij, omdat hij autistisch is, zichzelf niet kan beheersen, en dat de hele wereld daar maar rekening mee moet houden. Dan ben ik vanaf heden ook autistisch. Kan ik lekker alles doen wat ik wil.

*Bertje Brussen een wedgie geeft*

Pufferd | 12-07-12 | 15:54

@Rechter | 12-07-12 | 15:48
Bij overvalplegend scootertuig zie je niet snel in actie komen maar als het spookrijdende fietsers betreft of dronken gasten die nauwelijks kunnen staan wel. Dat is het probleem.

blinde kip | 12-07-12 | 15:54

@SatchRules | 12-07-12 | 15:47
ACBA??

miko | 12-07-12 | 15:53

@flexo | 12-07-12 | 15:46
Euh filmpje komt toch uit nultien??

miko | 12-07-12 | 15:53

kunnen ze niet een keer stoppen met neuken in zo'n kanswijk

Hannah | 12-07-12 | 15:53

100% NL ..........................................., tsja.

rechtvaardigerechter | 12-07-12 | 15:52

@Greed=Good | 12-07-12 | 15:39
Ik zie niemand van stadstoezicht. Alleen politiemensen?

fred3180 | 12-07-12 | 15:51

selectieve journalistiek

mörser | 12-07-12 | 15:51

flexo | 12-07-12 | 15:44 |
Stond vorige week al op Joop. Nu waarschijnlijk in hun archief.

Boomschade | 12-07-12 | 15:51

flexo | 12-07-12 | 15:46
Da's toch geen 010?

mrfreeze | 12-07-12 | 15:50

Filmpje niet afgekeken. Geen tijd.

Wat ik niet snap. Als hij ergens van wordt verdacht. Kennelijk wordt aangehouden. Hij verzet zich (tot op een zekere hoogte). Geef die persoon één waarschuwing. Niet luisteren. Meteen handboeien en beenboeien om.

Zo simpel is het.

Kan in één minuut worden verricht.

Dan heb je ook niet zo'n heisa met al het publiek erom heen.

ProAsfalt | 12-07-12 | 15:50

@flexo | 12-07-12 | 15:46
Dat speelt als ik het goed begrijp in Gelderland, dit filmpje zou uit Rotjeknor komen, is dus een ander geval.

SatchRules | 12-07-12 | 15:50

Inderdaad, 3 dagen geleden al op HvN... Die jongen is idd autist en kwam in botsing met een auto. Allebei waren ze boos dus politie erbij. De jongen moest mee om aangeifte te doen, maar zowel moeder als jongen verzocht niet de jongen vast te grijpen, omdat hij dan agressief kan worden, omdat hij daar niet goed tegen kan als autist.

Er was - volgens hun - geen reden tot aanraking of vasthouden omdat de jongen meewerkte en mee naar het bureau wilde om aangifte te doen. Op het moment dat de jongen instapt pakt de agent hem toch vast en raakt hij geirriteerd, waarnaar de agenten hem nog steviger beetpakken. The shit hits the fan. Moeder vraagt agenten hem los te laten omdat hij dan rustig wordt, maar dat willen ze niet.

Jongen heeft aan HvN nog uitgelegd hoe het is verlopen, kort samengevat het verhaal hierboven.

De link: www.hartvannederland.nl/nederland/zuid...

MeesterZ | 12-07-12 | 15:49

We kunnen de politie wel weer zwart gaan maken, maar weer is dit een filmpje waar niet op te zien is waar de politie voor gekomen is. Ontzettend vervelend voor die jongen dat hij autistisch is. Maar dat betekent nog niet dat de politie een uitzondering moet maken. Als ze naar hun inzicht die jongen vast moeten houden. Dan vind ik dat dat moet kunnen.

Het is namelijk nooit goed, de eerst volgende keer treed de politie weer ergens laf op en dan wordt er geroepen dat er harder ingegrepen moet worden. Ik denk dat we met z'n allen moeten willen dat dergelijke filmpjes, waar helemaal niets uit af te leiden is, geen aandacht moeten krijgen.

Rechter | 12-07-12 | 15:48

Is het jullie ook op gevallen dat in al die filmpjes de vrouwelijke politie agenten opvallend vertegenwoordigt zijn.
Ligt dat aan hun agressie of de invloed de ze hebben op hun mannelijk (testosteron) collega's?

Dlareg | 12-07-12 | 15:47

Wat een waardeloos artikel zeg. Een nietszeggend filmpje waarbij het begin weer eens ontbreekt. Een lullig excuus om over de nieuwste Geenstijl hype 'police brutality' te schrijven. Als je echt police brutality wilt zien, moet je niet in Nederland zijn. De 'doodskreet' van de jongen, laat me niet lachen zeg. Wat een misplaatste dramatiek.

Sirach | 12-07-12 | 15:47

Autistisch... Tegenwoordig is iedereen maar autistisch, dyslectisch of heeft ADHD...

Vroeger heette zo figuur een achtelijke zieke dwaas!

Muskatnuss | 12-07-12 | 15:47

Maar wat heeft autistische jongen op de kerfstok?
Snoepje gejat of meisje verkracht?
Het een en ander vraagt natuurlijk wel om een verschil in aanpak, dus iets meer info zou helpen bij een oordeel geven lijkt mij.

deraderendraaien | 12-07-12 | 15:47

Dus als je autistisch bent, mag je niet gearresteerd worden. Wat een tokkies.
.
De politie is op de goede weg. Keihard opreden is het devies. Zero tolerance is prima voor de maatschappij.

FreshClash | 12-07-12 | 15:47

Ik wil eerst eens weten waarom de politie daar was voordat ik ACBA begin te roepen. Het "autisme-argument" word ook wel erg gretig gebruikt.

SatchRules | 12-07-12 | 15:47

http://www.hartvannederland.nl/nederland/gelderland/2012/arrestatieteam-voor-autistische-jongen-met-smeermes/

volledig verhaal

flexo | 12-07-12 | 15:46

Ja, voor een eenzame autist kan men wel met overmacht uitrukken. En hem lekker lang dwingend vasthouden.
Ze weten altijd precies wanneer ze voortvarend moeten zijn. En zelfs nog beter wanneer niet.

vetkleppert | 12-07-12 | 15:46

Maar waar is het allemaal mee begonnen?
Ik kom ergens midden in het verhaal binnenvallen hier.

Herr Knäckebröd | 12-07-12 | 15:46

Moeten die mensen allemaal niet werken vraag ik me dan af.... ik wel. Ga ik weer....

Afgeschminkte Bassie | 12-07-12 | 15:46

Wacht even.. de autistische jongen werd aangereden. De politie kwam erbij, kreeg een discussie. De autist in kwestie kon daar niet goed mee omgaan, de politie blijkbaar nog minder. Vervolgens wil de politie de autist meenemen, waardoor de autist door het lint gaat waarop de politie zich zeer agressief opstelt.

Dit alles terwijl die jongen in eerste instantie slachtoffer was. Wat een faal-politie zeg..

Dannydekr 2.0 | 12-07-12 | 15:46

Tegenwoordig is 40% authist, 40% heeft ADHD en de rest is ambtenaar.
Vroeger had je nog een opvoeding en als je daar niet aan voldeed hadden we mooie opvanhuizen in bossen met een groot hek erom heen, waar gekkies tot rust konden komen (en de maatschappij werd beschermd). en nu loopt het los op straat.

Niederländer | 12-07-12 | 15:46

Begin nou eens eerder met filmen, zodat ik ook kan zien waarom! Ze deze jongen beetpakken.

irma zonderboezem | 12-07-12 | 15:45

Walgelijk , bezit van mensenkennis lijkt me wel een vereiste voor het uitvoeren van een publieke functie.

hooliganica hollandi | 12-07-12 | 15:45

-weggejorist-

de betaalautomaat | 12-07-12 | 15:45

Hahaha. Weet je niet wat een autist is mongool?
Klassiekertje.

Freddie Stobart | 12-07-12 | 15:45

@Kaas de Vies | 12-07-12 | 15:43
Volgens mij was je er zelf bij Kaas. :)

miko | 12-07-12 | 15:45

HUH?
Dit is toch al geweest enzo?
Niks aan de hand mensen, doorlopen. U hindert politie-ambtenaren in het uitoefenen van hun functie.

2emeREP | 12-07-12 | 15:44

Ah jongens. Dit was drie dagen geleden al op Hart van Nederland te zien. Jongen heeft ook een autipas en lijkt zich daar ook maar al te bewust van if you know what I mean. Beetje een vrijbrief.
Angy | 12-07-12 | 15:43 | + 0 -

link?

flexo | 12-07-12 | 15:44

allemaal bullshit om niks zo te zien -2

Russo | 12-07-12 | 15:44

Nou dat wordt weer een bosje bloemen. Voor de agent dan he?

das_Freudenmädchen | 12-07-12 | 15:43

Ah jongens. Dit was drie dagen geleden al op Hart van Nederland te zien. Jongen heeft ook een autipas en lijkt zich daar ook maar al te bewust van if you know what I mean. Beetje een vrijbrief.

Angy | 12-07-12 | 15:43

Hij kan het lekker uitleggen die autist.En dan mag je alles? Waarom is hij in de eerste plaats opgeklikt?Dit soort filpmies zeggen me niet zoveel..
Moet wel zeggen dat de buurtbewoners erg rustig blijven.Meestal ontaardt het in een hoop geschreeuw.Ik heb geen oordeel.
Wel lachen die antil, ik film de bomen. Wahaha

miko | 12-07-12 | 15:43

Namen en rugnummers graag. Wat een klootzakken!

Botte Hork | 12-07-12 | 15:43

@Greed=Good | 12-07-12 | 15:39 | + 0 -
Stadstoezicht mag van mij sowieso op hun segway (8000 euro) zo terug naar hun land van herkomst rijden.

Ik kan het filmpje hier niet kijken, heeft iemand een beknopte samenvatting?

Kaas de Vies | 12-07-12 | 15:43

Let op, schokkende beelden!

mrfreeze | 12-07-12 | 15:43

En weer is het begin van het filmpje niet te zien. Politie komt niet zomaar.

reppert | 12-07-12 | 15:42

Autistisch. Volgens mij ben ik de laatste die nog geen voorkeursbehandeling heeft afgedwongen wegens "autistisch".

Godsammekraken | 12-07-12 | 15:42

Bah, wederom bah.

En dan ook nog Stadstoezicht, de privé-militie van Aboutaleb. Eén grote klerezooi hier, de politiestaat is letterlijk nabij.

Greed=Good | 12-07-12 | 15:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl