Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Awww lievvv: iedereen ♥♥♥ Richard de Mos

richarddemosisdeklos.jpgRichard de Mos blijkt dus gewoon het kattenfilmpje van de Tweede Kamer te zijn. Iedereen vindt hem cute. CDA-staatssecretarissen Joop Atsma en Henk Blenker bijvoorbeeld. Maar ook Hans Wiegel, die nog net niet zijn eigen vrouw verlaat om met Richard verder te gaan. Zelfs Liesbeth van Tongeren zou hem doen, met name omdat Ries als één van de weinige rechtse politici niet constant 'GroenLinks is stom' roept. Toe maar, Richard, kijk eens naar al die liefde in het parlement. Je zou met Mauro in groepstherapie kunnen, zo graag willen al die politici dat je blijft. Allemaal mensen van andere partijen die jou dolgraag op de lijst van de PVV willen zien tijdens verkiezingstijd. In de tijd dat de PVV als een malle zetels verzamelt eisen concurrenten van de PVV dat jij terug moet op de lijst. Ze richten er zelfs complete campagnesites voor op. Inclusief opzwepende Rocky achtergrondmuziek. TE! TE TE TE! TE TE TE! TE TE teeee! Wow, Ries, Wat zou dat allemaal betekenen? Natuurlijk niet dat andere partijen meer kans denken te maken op 12912 als jij hoog op de kieslijst staat van de PVV. En natuurlijk ook niet dat de meeste politici je zien als niveau Dion Graus, maar dan met een relatief beter kapsel. Of dat het CDA, de VVD en GroenLinks meer kans maken op zetels als jij, Richard "filosofische blik" de Mos, deel uit maakt van lijst PVV. Welnee. Ze menen het. Richard de Mos is een fijne kerel. Een prozaïsche politicus zonder poeha die dingen snapt als je ze uitlegt en begrijpt hoe hij lastige politiek moet duidelijk maken aan de simpele zielen van het volk. Ongelooflijk dat Geert zomaar De Mos aan de kant houdt alsof hij Van Marwijk is tijdens het EK en heel het volk om Huntelaar roept. Hey Wilders, KIES RIES!

Reaguursels

Inloggen

Dit vind ik echt dom van Geert Wilders. Hij had Richard de Mos nooit van de kandidatenlijst moeten schrappen. Richard de Mos is namelijk een hele aardige, slimme, en grappige politicus die iedereen in de Tweede Kamer flink overtrof met zijn intellectuele superioriteit en zijn humor. Ik zou hem op nummer 3 hebben gezet.

markwiering | 13-07-12 | 20:47

De Mos wilde op plaats 50 komen zodat de kiezer hem met voorkeurstemmen toch in de kamer kan krijgen. Aangezien dit te veel op een bindend referendum lijkt zal dit niet gebeuren. Geert moest door een onderlinge vete tussen Dion en Richard kiezen en gezien de staat van dienst van Dion is de keuze voor dit toppertje niet zo vreemd.

the Jackdawn | 12-07-12 | 17:19

Ries op 50 !

Richard binnen de bebouwde kom !

Tweemaal Ries is 100 !

Shareholder II | 12-07-12 | 15:17

Was eerlijk geweest.
La Vie En Rose | 12-07-12 | 14:25 |

Deze actie is Geert ten voeten uit. Weloverwogen en welbewust. Love it or hate it. Iets anders dan dit zal je niet krijgen.

Red mij niet | 12-07-12 | 14:43

De manier waarop (telefoon) en de reden waarom (vernieuwing, verjonging van de partij) de Mos is afgevoerd is gewoon een stomme zet van Greet en zijn adviseurs geweest.

Was eerlijk geweest. Niet pas de dag voor dat de kandidatenlijst bekend werd gemaakt, maar eerder, in een persoonlijk gesprek. Had de Mos de echte reden verteld en hem daarbij een verhaal meegegeven wat naar buiten toe te verkopen was geweest. Dat had deze trouwe dienaar wel verdiend. Zie mijn eerdere plemp: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/...

Dan was dit niet als een mokerslag bij de Mos aangekomen, had dit niet tot onbegrip bij zijn sympathisanten geleid en hadden ook dit soort acties niet plaatsgevonden. Oerdom!

La Vie En Rose | 12-07-12 | 14:25

De Man groeit met de dag!
Dat is slecht voor hem, want het Politburo Geert-Fleur-Martin duldt nu nooit meer zo'n charismatische persoon in de fractie.
1 oplossing: Ronald Sörensen moet zich solidair verklaren door zijn plaats aan De Man af te staan.

Musset | 12-07-12 | 13:52

Ik snap niet dat Wilders iemand die zo trouw is zo hard laat vallen. Aan de andere kant, De Mos is niet zo'n slimme: onhandige opmerkingen, gebrek aan argumenten etc. Mijn mening over Richard de Mos: je kan poep wel poetsen maar niet laten blinken.

De Veerboot | 12-07-12 | 13:41

Henk Blenker... ಡ_ಡ

Lemau | 12-07-12 | 13:35

Hij wil terug op de lijst bij de PVV,dus zo slecht als Brinkman,Hernandez en Kortenoeven zeggen is de PVV dus niet!!

Bliksem2312 | 12-07-12 | 13:03

Alleen we jammer voor Sörensen

vanlinknaarrecht | 12-07-12 | 12:59

De keren dat die man zichzelf voor paal heeft gezet in de Tweede Kamer zijn niet op een hand te tellen. Ook niet op twee trouwens. Velen ergerden zich aan de lompe, kinderachtige opmerkingen en het gegoochel met statistieken van de voormalige schooldirecteur, pardon onderwijsassistent. Jammer dat ie weggaat, de PVV deed toch al niets nuttigs, maar het leverde wel vermakelijke dumpertfilmpjes op!

The Green*Machine | 12-07-12 | 12:04

Domste zet van GW tot nu toe...

da wizard | 12-07-12 | 12:03

Verwacht vanavond bij de PO een herhaling van de epische PR-act van Bleker: PSV-briefje toeschuiven.

WirMachenMusik | 12-07-12 | 11:48

@landlopertje
Roemer had gezien zijn socialistische denkbeelden dan ook prima op de PVV-lijst gepast.

Zaad Jan | 12-07-12 | 11:32

Sja, de Mos. Niet iemand die het buskruit heeft uitgevonden, maar eerder een type dat de jas van de professor aanneemt en ophangt, zodat proffie lekker aan de slag kan.
Nuttig, dat wel, maar zeker inwisselbaar, en qua verstaanbaarheid is het hetzelfde niveau als Khadija Arib en Tofik Dibi.
Vind het geen groot verlies, anders dat ik die aandoenlijke interviews met onze Knuffelhagenees/Delftenaar ga missen.

Graaisnaaiert | 12-07-12 | 11:21

Als De Mos op 50 staat, dan nodigt Richard Geert de volgende keer gewoon wel uit voor die BBQ. Dat was ook niet zo netjes van Ries.

tipo | 12-07-12 | 11:17

In het inholland klasje van Wilders zijn veel gratis diploma's weggegeven. Als Richard de Mos al een voldoende kreeg dan zegt dat genoeg over het nivo.

de euro middenweg | 12-07-12 | 11:16

Persoonlijk heb ik niets tegen de Mos ik had trutje Agema liever zien gaan. DIe straalt wel iets rasitisch uit terwijl dat waarschijnlijk niet haar bedoeling is. Als de pvv'ers die in de kamer zitten gewoon goed op de inhoud zitten en de retoriek aan wilders overlaat dan heb jevolgens mij het meest effectieve bereikt. Ik wil dat die partij nog veel groter wordt . Dan kunnen we zaken doen en NL saneren. Ik geloof dat hij te licht is bevonden door wilders met het oog op de ambitie van de mos tav van eventuele minister post.
Excuus voor taal en spelling fouten ik ben zeker niet zo slim als ik doe voorkomen haha.
Was ziek op de letterdief en kofschip lesdag zeg ik altijd maar.

Veel Vaak | 12-07-12 | 11:15

Wellicht al bekend wat mijn mening over de PuhVuhVuh is maar deze man is volgens mij de enige politicus die er iets voor doet om buiten de wachtgeldregeling te blijven! Prijzenswaardig. + 1.

de betaalautomaat | 12-07-12 | 11:14

@seven 10:55
Richard de Mos is geen machine met een teflonlaag, maar een echt mensen mens. Schept af en toe een beetje op, maar dat is Ries, he? Altijd ambitieus en zo. Prikt door elke leugen heen, omdat hij er zelf ook wel eens voor eigen bestwil produceert. Serieus, ik mag hem wel. Wilders heeft nu de kans om ook even als mensen mens een oude vriend in genade terug te laten keren. Iedereen blij. En dan kunnen we weer vlammen tegen de Euro, tegen agenda 21 en tegen die gekke ideologie-en die de hoofdjes van onze andere politici zo dronken maken.

tipo | 12-07-12 | 11:05

@deraderendraaien
Nee integendeel Hero is juist wat ik niet wil. Ik hou van Wilders die partij moet macht krijgen en zo groot mogelijk worden liefst 76 zetels wat mij betreft. Ik volg alle politiek zoveel ik kan en voel soms pijnlijke momenten als PVV iets onhandigs zegt. Wilders mag dat en kan dat maar als Agema of de Mos zich als zodaning profileren slaan ze de plank meestal mis.
Dat komt ook door het feit dat ze niet tot het gaatje kunnen gaan wat wilders als leider wel kan. Dat is ook niet vreemd ik hou niet van managers ik hou van een baas. Hoop weer wat duidelijkheid geboden te hebben en nogmaals geen rede tot onrust.

Veel Vaak | 12-07-12 | 11:04

Ik zag een spiksplinternieuw tuinhuisje bij De Mos in de achtertuin staan, zo een die een basisschoolleraar met directeuraspiraties van zijn schamele loon nooit zal kunnen betalen. Het Haagse pluche heeft zo zijn voordelen. De inbreng van De Mos de afgelopen tijd zwalkte een beetje tussen lachwekkend en volstrekt irrelevant met soms een uitschieter naar 'what the fuck?!'. Ik heb gister een doperwt gegeten met meer intellectuele capaciteiten dan deze 'schooldirecteur'. Maar goed, prima kandidaat voor de PVV-lijst dus!
Zaad Jan | 12-07-12 | 10:30 | + -3 -
Een doperwt leeft niet.

MBeen | 12-07-12 | 11:02

Moi2 | 12-07-12 | 11:00 | + 0 -
PVV moet natuurlijk VVD zijn.

Moi2 | 12-07-12 | 11:01

Ach ja, CDA en PVV proberen Wilders zoveel mogelijk af te schilderen als een slecht mens in de hoop dat de PVV minder stemmen krijgt.
Deze partijen voeren kampanje zoals ze regeren, met leugens, list en bedrog.

Moi2 | 12-07-12 | 11:00

Aardige kerel, die De Mos. Gooit niet met modder en probeert op sportieve wijze Wilders op andere gedachten te brengen.

funkyd | 12-07-12 | 10:58

Heb overigens nooit gezegd dat de pvv stemmer dom is. Dat zij ik over RIes en daar voegde ik aan toe dat de meeste pvv stemmers dat niet zien . Maar nogmaals ik wil niemand tegen zijn PVV been schopen ik ben PRO PVV. Alleen niet zo'n fan van het optreden van Ries in de kamer en soms ook de wandelgangen interviews. Milieu hoax blootleggen deed hij bijvoorbeeld wel naar behoren. De PVV heeft gewoon niet teveel gezichten nodig dat is een strategie waar ik me in kan vinden. Ik zou liever een dictator het land zien leiden dan democraties halve resultaten boeken met mensen die allemaal een ander geluid neer willen zetten. Ben het persoonlijk waarschijnlijk zo zat dat ik doorgeschoten ben en de oplossing alleen nog maar zie bij niet democratische methode. Ik ben het zo zat dat ik zelfs de zaken waar ik het niet mee eens ben voor lief neem. Alles beter dan verdeeldheid binnen de partij.

Veel Vaak | 12-07-12 | 10:56

tipo | 12-07-12 | 10:51
De mediacratie eist kennelijk vooral gladde politici. Mensen die vw de looks ook acteur of toneelspeler hadden kunnen zijn. Bij D66 zitten er veel.

seven | 12-07-12 | 10:55

Wie is Richard de Mos?

Warhoofd | 12-07-12 | 10:54

Ik hoop dat Geert de hand over zijn hart strijkt en Richard de Mos een kans geeft om te blijven. Hij lijkt me een heel geschikte onderwijzer op de basisschool.

frisenfruitig | 12-07-12 | 10:54

@Veel Vaak | 12-07-12 | 10:44
Oké excuus wat mij betreft aanvaard, maar waar haal jij het nou vandaan dat Wilders angst heeft voor concurrentie.
Ik zie hem niks anders doen dan zijn ploeg in positieve zin naar voren schuiven hoor!
Volg jij zijn optreden in de media wel? vraag ik me af, of luister je misschien naar Hero cs. Want uit die richting komen deze opmerking die jij maakt namelijk.

deraderendraaien | 12-07-12 | 10:53

De Mos is de enige die het klimaat snapt. En dat windhandel in CO2 een luchtbel is. Alleen hij kan agenda 21 van tafel vegen, zoals hij dat kan. Ik kies Ries.

tipo | 12-07-12 | 10:51

@Zaad Jan | 12-07-12 | 10:30
Emiele Roemer was ook een leraar met directeursaspiraties.

landlopertje | 12-07-12 | 10:48

Over tien jaar blijkt dat de Mos het wat betreft opwarming van de aarde heel wat scherper zag dan menig ander kamerlid. Ze zijn er ook bij andere partijen wel hoor bv de VVD, maar niemand durft, tegen de policore mediagedreven klmaathoax in, zo duidelijk stelling te nemen al de Mos. Iemand die zich omdat hij zich zeer goed inleest staande houdt tegenover de No1 vd PvdA, Samsom www.youtube.com/watch?v=qeHgJSt3D1E

seven | 12-07-12 | 10:45

@irma en anderen

Ik stem zelf PVV het geen ik zei had puur betrekking op de reden dat wilders angst heeft voor concurentie. Ik wilde alleen aangeven dat een deel van de PVV stemmers niet bijsterslim is en gevoeliger voor een symphatieke vent. Bedoelde niet dat je dom bent om op de PVV te stemmen. Ik ben van mening dat PVV stemmers potentiel in alle lagen van de bevolking zitten. Excuus voor de onduidelijkheid.

Veel Vaak | 12-07-12 | 10:44

@lanexxx | 12-07-12 | 10:22
Ik was dan ook bloedserieus. Zoals altijd.

Conan de Rabarber | 12-07-12 | 10:40

@Sjeng de helle | 12-07-12 | 10:16
Zo is het! Ik mag toch eigenlijk ook hopen dat die Finnen nu een keer hun poot strak houden, zodat er meer tot het besluit komen om op te stappen.

deraderendraaien | 12-07-12 | 10:40

Ik zag een spiksplinternieuw tuinhuisje bij De Mos in de achtertuin staan, zo een die een basisschoolleraar met directeuraspiraties van zijn schamele loon nooit zal kunnen betalen. Het Haagse pluche heeft zo zijn voordelen. De inbreng van De Mos de afgelopen tijd zwalkte een beetje tussen lachwekkend en volstrekt irrelevant met soms een uitschieter naar 'what the fuck?!'. Ik heb gister een doperwt gegeten met meer intellectuele capaciteiten dan deze 'schooldirecteur'. Maar goed, prima kandidaat voor de PVV-lijst dus!

Zaad Jan | 12-07-12 | 10:30

Richard moet net als de Grote Half om Half Leider van het sjekel gesponsorde on-Hollandse belangenclubje voor zich zelf beginnen.
Een splijtzwam doet splijtzwammen baren.

Ratzing. | 12-07-12 | 10:28


vetkleppert | 12-07-12 | 10:10 | + 0 -
Ik wist het wel, lekkere trainingspaktokkie van me:-)

irma zonderboezem | 12-07-12 | 10:26

Wilders, zet De Mos gewoon weer op de lijst.
Conan de Rabarber | 12-07-12 | 10:13 |
Ik zou liever De Mos naast Angela zien dan Bleeker, als je toch aan het vergelijken bent!

lanexxx | 12-07-12 | 10:22

@vetkleppert | 12-07-12 | 09:52
Lol

lekkurlinx | 12-07-12 | 10:21

Heel typerend is dat De Mos in het vraaggesprek op radio 1 op gegeven moment de uitdrukking 'dat is de kers op de taart' gebruikt, en de radio 1 interviewer hem meent te moeten corrigeren door te beweren dat dat moet zijn 'de slagroom op de taart. Welnu: De Mos zat goed en de interviewer verkeerd! Zo wordt er dus omgegaan met iemand als De Mos.

landlopertje | 12-07-12 | 10:20

deraderendraaien | 12-07-12 | 10:12 | + 1 -
Dat is in elk geval verstandig.
wat de Brusselse waanzin betreft is mijn hoop gevestigd op het Duitse Bundes Gerichtshof die eventueel over een paar maanden een streep door de rekening kan trekken. Nederland kan dan niet anders dan volgen tenzij Arogander en zijn club van suïcidalen alsnog zijn zin krijgt.

Sjeng de helle | 12-07-12 | 10:16

Klinkt wel, Premier De Mos. Of op z'n minst vice premier, vice Ries, dat bekt ook lekker. Je ziet zo'n man al staan hand in hand met Angela Merkel.

Conan de Rabarber | 12-07-12 | 10:13

@Sjeng de helle | 12-07-12 | 10:03
Dat is nou precies de reden dat ik mijn eigen radertjes vrij houdt van geitenwollen sok figuren waar jij het over hebt.
Maar je hebt gelijk, En geloof me dat leger lobbyisten gaat alleen maar groter worden naarmate die EU idiotie ook groter wordt.

deraderendraaien | 12-07-12 | 10:12


necrosis | 12-07-12 | 10:06 | + 0 -
Hahaha, dat is inderdaad erg stom van !

irma zonderboezem | 12-07-12 | 10:11

@irma zonderboezem | 12-07-12 | 10:05
Hij heeft wel gelijk, hoor. Ik en mijn PVV stemmende kennissenkring zijn allemaal onopgeleide trainingspaktokkies. Echt van die fascistoide figuren die je niet in een donker steegje tegen wilt komen.

vetkleppert | 12-07-12 | 10:10

irma zonderboezem | 12-07-12 | 10:05 | + 0 -
Mensen die de kwalificatie dom te pas en te onpas gebruiken zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan... Jezelf ophemelen door een ander de grond in te stampen is wijven gedrag.

Rikketiktik | 12-07-12 | 10:10

NU op radio 1!

landlopertje | 12-07-12 | 10:08

-weggejorist-

keteh | 12-07-12 | 10:07

@necrosis | 12-07-12 | 10:06

Nederduitsch. Ken uw klassieken!

Reinaert | 12-07-12 | 10:07

@irma zonderboezem | 12-07-12 | 10:05
Weisheid?

necrosis | 12-07-12 | 10:06


Veel Vaak | 12-07-12 | 09:56 |
Waarom vindj je PVV temmers dom? Heb je dat van een Maurice de Hond peling ofzo? Zelf een onderzoek gedaan? Je hebt 2 PVV stemmers gesproken die niet wisten wat een Higgs deeltje was?
Deel uw weisheid met mij?

irma zonderboezem | 12-07-12 | 10:05

@Veel Vaak | 12-07-12 | 09:56
Als VVD democratisch was, hadden we nu Premier Verdonk!

necrosis | 12-07-12 | 10:03

deraderendraaien | 12-07-12 | 09:46 | + 1 -De hele politiek is een grote slangekuil van belangenverstrengelingen. Netwerken en graaien is de daaraan gekoppelde cultuur, voor de Bühne wordt een beeld hoogehouden dat de massa als koek slikt maar het is wel een koek waarin je stikt.
Commissariaten en Amigo's voeren de boventoon als je alleen al kijkt wat er in Brussel aan lobbyisten ronddwaald dan wordt je beroerd. Hier in het Hollandse hebben we jaren vertegenwoordigers gehad, en hebben ze nog, die uit de een of andere "Maatschappelijke" belangrijke groepering kwamen en die op de "barricaden" hebben gestaan en wier stem gehoord moest worden. De lieden met en echte gedrevenheid, aan m'n hoela. We zitten er echter wel mee. De vroegere geitenwollen sok zit nog steeds als zand in de tandwielkast.

Sjeng de helle | 12-07-12 | 10:03

@irma zonderboezem | 12-07-12 | 09:45
 
De altijd-maar-leuk mentaliteit is voor mij meer dat overdreven positieve, wat grenst aan een psychotische stoornis. En die quote van de Mos gaat meer over de manier hoe kinderen behandeld worden.
 
Henkje van acht jaar oud die zijn knie schaaft op het schoolplein en dan een half uur bij de juffrouw op schoot een aai over zijn bolletje krijgt bijvoorbeeld.

 

Aszeran | 12-07-12 | 10:02

Voor wie het interesseert.
Misschien is het beter om deze gedragingen van de PVV te blijven volgen, ipv. je te laten afleiden door het randgebeuren.
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commi...
13.30u dus.

deraderendraaien | 12-07-12 | 10:01

Ries doet een Dibi

Chorizoworstje | 12-07-12 | 10:01

Ik moet eerlijk bekennen dat ik, ondanks al dit gelul, een kleine glimlach niet kon onderdrukken. En nu aan het werk..... vort!

Kobus Kloothamer | 12-07-12 | 10:00

@Veel Vaak | 12-07-12 | 09:56
De meeste PVV stemmers hebben gelukkig niet het idee ongelofelijk intellectjuweel en ver verheven boven het kleautjesvolck te wezen. En voelen zich zodoende niet verplicht bijvoorbeeld op een brallende Eurofiele kwal te stemmen, alleen maar omdat ze tijdens hun opleiding hebben geleerd dat intelligente mensen dat nu eenmaal doen.

vetkleppert | 12-07-12 | 09:59

Wilders is gewoon bang dat Ries teveel voorkeurstemmen zou krijgen omdat hij zo lekker symphatiek overkomt. Dat komt hij ook net als dom en incompetent. Dat zien de meeste PVV stemmers niet.

Veel Vaak | 12-07-12 | 09:56

@brutus68 | 12-07-12 | 09:53

Inmiddels wel. Hermann von Rompuy knalt met de zweep en de kamer doet kunstjes.

Als dat geen (slecht) circus is dan weet ik 't ook niet meer!

Reinaert | 12-07-12 | 09:55

@Reinaert | 12-07-12 | 09:51

Jij ziet de 2e kamer als een soort circus?

brutus68 | 12-07-12 | 09:53

@lekkurlinx | 12-07-12 | 09:51
Nee, demos. Het volk.

vetkleppert | 12-07-12 | 09:52

Even tussendoor: Keert John Leerdam nog terug in de kamer of is die alleen beschikbaar voor een stevige ministerspost?

Ik mis 'm eerlijk gezegd toch wel een beetje. Echt.

Reinaert | 12-07-12 | 09:51

@vetkleppert | 12-07-12 | 09:42
De Mos? Mossad? ...

lekkurlinx | 12-07-12 | 09:51

Ik voorspel dat de Mos' actie mislukt en hij alsnog uit de PVV-Duh Haag stapt en zijn zetel daar behoud 'vanwege grote steun vanuit de bevolking'.

Red mij niet | 12-07-12 | 09:49

Als VVD, CDA en GroenLinks hem zoveel veren in zijn reedt steken, waarom zetten ZIJ hem dan niet op hun eigen lijst?

necrosis | 12-07-12 | 09:48

Richard de Mos is de potentiële premier van ons land.
Hij is de perfecte kandidaat om de dommigheid van ons land in het buitenland te vertegenwoordigen. Na Balkenende, autistisch en slim, Rutte, slim, sociaal vaardig maar niet serieus genoeg, lijkt Richard de gedroomde opvolger. Dommig, sociaal volgzaam en
de geboren middelmaat.
Houd de Mos in de politiek!

ristretto | 12-07-12 | 09:46

@Sjeng de helle | 12-07-12 | 09:38
Dat is ook mijn mening.
De Mos is in de Haagse gemeenteraad de juiste man op de juiste plaats, en zou daar ook beter de politiek in kunnen groeien waar het niet alleen op de klimaat agenda aan komt.

deraderendraaien | 12-07-12 | 09:46


Aszeran | 12-07-12 | 09:24 | + 0 -
Grappig, ik werk met overwegend vrouwen en dat is toch echt een verre van " altijd maar grappig" cultuur. Eerder een ellenbogen, aardig in je gezicht maar achter je rug roddel cultuur.
Een bertje wat Mos nu is overkomen. Jammer voor hem maar zo is de politiek.

irma zonderboezem | 12-07-12 | 09:45

"Mag ik dat zeggen?"
@datzouzomaarkunnen | 12-07-12 | 09:13
©Smeets

lekkurlinx | 12-07-12 | 09:44

@Sjeng de helle | 12-07-12 | 09:38

PVV'ers mogen inderdaad geen fouten maken - terwijl anderen dat aan de lopende band doen als ze tenminste niet toevallig rabiate leugens staan te verkondigen. Het is meten met twee maten en dat maakt het er niet gemakkelijker op natuurlijk.

Ik zie de afgelopen jaren zó veel *hopeloos incompetente* kamerleden voorbijschuiven dat ik me waarlijk afvraag wat de Mos nu allemaal misdaan heeft dat juist hij onder het vergrootglas wordt gelegd.

Oh. Wacht. PVV hè. Da's het antwoord op de laatste vraag.

Reinaert | 12-07-12 | 09:43

Toine Tussenbeen | 12-07-12 | 09:34
 
Mooi filmpje. Hij is gewoon eerlijk en zelfs Rutger lukt het niet om hem in verlegenheid te brengen.
 
Ik ben alleen maar energiezuinig omdat stroom en gas nou eenmaal duur is. Ik ga niet in mijn eigen huis in de kou zitten zodat ik kan baden in de veronderstelling dat ik de ijsberen aan het redden ben.

Aszeran | 12-07-12 | 09:43

@stipjes | 12-07-12 | 09:40
Heb je dat busje aan de overkant gezien? Ook Mossad, hoogstwaarschijnlijk.

vetkleppert | 12-07-12 | 09:42

@vetkleppert | 12-07-12 | 09:29
Waar Dion Graus voor in de kamer zit nl: dierenwelzijn is een plek waar hij weinig schade kan aanrichten en veel kan winnen. De kamer is nou eenmaal wel diervriendelijk in tegenstelling tot mensvriendelijk zullen we maar zeggen!
De plek van de Mos was iets belangrijker omdat er aan klimaat gebied ook een buitenland agenda hangt.

deraderendraaien | 12-07-12 | 09:42

Richard had te veel vrienden binnen de partij en werd te machtig. Toen Geert hem belde om het te melden zaten ze bij hem thuis met nog een aantal PVV'ers. Geert zag er een bedreiging in of werd jaloers. Of hij heeft van de Mossad een telefoontje gehad dat er iets met Richard is. 1 van die redenen is het gewoon

stipjes | 12-07-12 | 09:40

Reinaert | 12-07-12 | 09:32 | + 1 -
Mogge Reinaert,
Dat Richard voor de PVV zaak staat moge duidelijk zijn.
maar als je onder de loep ligt van de contra productieven kun je je geen onjuistheden permiteren en daar is hij de mist ingegaan, jammer.
Het is in mijn optiek een prima vent met een gezond portie humor. Als hij slim is blijft hij werken in de Gemeenteraad van het Haagje en kan daarna de Tweede kamer draad weer oppakken.

Sjeng de helle | 12-07-12 | 09:38

@Toine Tussenbeen | 12-07-12 | 09:34
Inderdaad. Een man naar mijn hart.

vetkleppert | 12-07-12 | 09:38

@Simon de Danser | 12-07-12 | 09:30
Ik vind weinig mis aan ambitie. Dus waarom zou je geen stappen ondernemen om Duitse portemonnees leeg te schudden in Scheveningen?

vetkleppert | 12-07-12 | 09:37

-weggejorist-

Bruno Alaska | 12-07-12 | 09:33

Het is gewoon een schat van een knul.

Marcus Porcius Cato | 12-07-12 | 09:33

@deraderendraaien | 12-07-12 | 09:28

Maar je moet toch wel toegeven dat het politieke heengaan van de Mos toch op z'n minst opvallend is. Ik heb de goede man in elk geval nog niet op veel wandaden kunnen betrappen en met z'n loyaliteit jegens Blonde Greet -zit- zat het volgens mij ook wel goed.

Allesbehalve een ongeleid projectiel als je 't mij vraagt. En dat zou ik van de nieuwe kandidaten niet durven zeggen. *Naar Dion Graus zwaait*

Reinaert | 12-07-12 | 09:32

@deraderendraaien | 12-07-12 | 09:28
Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
Mooi geredeneerd.

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:30

@Mijn voorkeursstem zou hij krijgen, vanwege zijn visie op het klimaat. vetkleppert | 12-07-12 | 09:24 |

LOL, u ambieert het Scheveningse St-Tropez?

Simon de Danser | 12-07-12 | 09:30

@deraderendraaien | 12-07-12 | 09:28
Hij had beter dierenmanierenmalloot Graus eruit kunnen bonjouren, wat mij betreft.

vetkleppert | 12-07-12 | 09:29

Uit het feit dat de Mos onder invloed van mooie woorden een website opstart om toch middels steunbetuigingen terug op de lijst te kunnen komen, geeft aan dat hij dus wel behoorlijk beïnvloedbaar is. Hij zou moeten snappen dat de mooie veren die de andere partijen hem nu in z'n reet steken,en de aanmoedigingen om dit te proberen, slechts 1 doel dienen. nl: verdeeldheid zaaien onder de PVV kiezer!
Want de MOS lag en ligt nog steeds goed bij de kiezer,maar kent niet de werkelijke rede van Geerts beslissing.
Maar na deze actie kunnen de PVV stemmers er wel van uitgaan denk ik, dat hoewel de Mos een aardige gast.. hij dus toch beïnvloedbaar is voor meningen van andere partijen, en dat heeft Geert volgens mij dan goed gezien en goed gehandeld.

deraderendraaien | 12-07-12 | 09:28

Backbenchers zijn backbenchers en blijven meestal ook backbenchers.

Hoe groter de fractie, des te meer backbenchers men zich kan permitteren. Vrouwen, excuusallochtonen, excuusboeren, excuusgehandicapten en ga zo maar door. Opdat iedere niche market in het politieke spel maar zo optimaal mogelijk wordt bediend.

Gedelegeerd en veredeld stemvee is het, meer niet.

Reinaert | 12-07-12 | 09:27

@Aszeran | 12-07-12 | 09:24
En ook dat is een voorkeursstem waard. Vrouwen zijn dolletjes, maar totaalfeminisering is desastreus voor jongetjes. En voor mannen ook trouwens.

vetkleppert | 12-07-12 | 09:27

@zeg maar jansen
Als het lelijkste hondje van de wereld in Madrid woonde zou zelfs dat het nieuws hebben gehaald.

Energya | 12-07-12 | 09:25

@Sjeng de helle | 12-07-12 | 09:24
Da's een goeie investering denk ik.

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:25

Straks krijgen we nog een nationale TV actie op de publieke zenders om meester de Mos terug de PVV in te krijgen. Met wenende leerlingen van zijn basisschool klasje en Atsma, Bleker en Wiegel in het bel panel.
 
Misschien was Marjolein Boon op haar teentjes getrapt door zijn uitspraken over het overschot vrouwen in het onderwijs.
 
"Mannen zijn in het basisonderwijs een zeldzaamheid, en zodoende is het basisonderwijs al jaren geen juiste afspiegeling van de samenleving meer. Het onderwijs wordt geteisterd door parttimers, en op menige school heerst de 'altijd-maar-leuk-mentaliteit', die de softe vrouwencultuur tot stand heeft gebracht."

Aszeran | 12-07-12 | 09:24

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:23 | + 0 -
Mogge Che,
LOL
Ik ga aandelen schijtluiers kopen.

Sjeng de helle | 12-07-12 | 09:24

Mijn voorkeursstem zou hij krijgen, vanwege zijn visie op het klimaat.

vetkleppert | 12-07-12 | 09:24

Energya | 12-07-12 | 09:22 Als Madrid een wijk was in Amsterdam had het wel vermeld geworden.

Maar dat is het niet hè?

zeg maar jansen | 12-07-12 | 09:23

@Sjeng de helle | 12-07-12 | 09:20
Mogge Sjeng,
Dat ze de broek vol hebben voor 12 september begint inderdaad steeds duidelijker te worden.

Ik denk dat de NOS op de verkiezingsavond maar wat meer toiletten moet installeren.

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:23

Het is vooral stuitend dat dit "nieuws" is en bijvoorbeeld de protesten in Madrid gisteren niet eens genoemd worden.

Energya | 12-07-12 | 09:22

Gewogen en te licht bevonden, nou ja, figuurlijk dan he.

* | 12-07-12 | 09:21

.. liev hoor, laten ze Ries maar adopteren. Het parlement als opvangtehuis, de zieligheidsindustrie kan het.

Jan Passant mk2 | 12-07-12 | 09:21

Het is toch een pracht die gespeelde bezorgdheid.
Zie het zelf als de zoveelste poging om de PVV , in casu Wilders, af te schilderen als een hardvochtig ondankbare club en persoon. Eerst wordt de Mos om zijn CV door de P.O. afgeslacht en de PVV en Mos als onbetrouwbaar neergezet en nu draait diezelfde club de andere kant van de plaat. Wat moeten de leuteraars de broek vol hebben voor de 12 september a.s. als je dit soort fratsen moet uithalen.

Sjeng de helle | 12-07-12 | 09:20

@Desmoulins | 12-07-12 | 09:17

Het is een typisch gevalletje PVV-partijpolitiek dat 'wij' als buitenstaanders geen zicht hebben op de wijze waarop de lijst wordt samengesteld. Objectieve criteria zullen daarbij ongetwijfeld van ondergeschikt belang zijn durf ik zo maar eens hardop te denken.

Then again.... ook daarin staat de PVV natuurlijk niet alleen.

Reinaert | 12-07-12 | 09:20

Sorry Quid, maar het is "te te - te te te - te te te - te te te - te te - te te te - te te te - te te te - te te te te - te te - te te - te te - teteteteteeee - tedede - tedede - tedede - tedede - tedede dedede - dedededededededededeeeee"

Den Meester | 12-07-12 | 09:20

@zeg maar jansen | 12-07-12 | 09:18
Dan liegen Wiegel, Atsma en Bleker.
Maar goed, dat doen ze wel meer.

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:20

Ja, die Wiegel, Atsma en Bleker spelen een slim spelletje. Alle ballen op Richard, de Sarah Palin van de PVV.

smoelwerk | 12-07-12 | 09:19

Het maakt helemaal niet uit wie er namens de PVV in de kamer zit, ze zitten daar toch alleen maar om de zetels warm te houden.

Osdorpertje | 12-07-12 | 09:18

De Mos is een volslagen idioot. Ideaal voor de PVV dus.

tweekeerrechtsislink | 12-07-12 | 09:18

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:15 Het feit dat z'n politieke tegenstanders hem een zetel gunnen binnen de PVV zegt dat ze hem niet als een gevaar zien.

De bakkersknecht die maar wat aanklooit krijgt ook een fantastische referentie mee als ie maar bij de concurrent kan gaan werken.

zeg maar jansen | 12-07-12 | 09:18

Reinaert | 12-07-12 | 09:13

Daar heb ik ook m'n twijfels over. Ik dacht dat dit geval betreft de Mos samenhing met de verwijdering van iedere HBO'er of lager van de lijst, maar ik kan er naast zitten. Ik ken het gros overigens ook niet, we gaan meestal af op die paar regels die we op beeld zien.

Desmoulins | 12-07-12 | 09:17

Het idee van een rumpypumpy van Ries en Liesbeth v T, wie wil daar nou niet een druilerige donderdag mee beginnen...

bello | 12-07-12 | 09:16

Heeft trouwens iemand enig idee op welke criteria Geert (eventueel samen met de getrouwen rondom hem) de lijst hebben samengesteld? Zou het iets met kadaverdiscipline te maken hebben wellicht?

eerstneukendanpraten | 12-07-12 | 09:16

@zeg maar jansen | 12-07-12 | 09:13
"Het doel van die anderen die wel vuil spuiten is zich te distantiëren van de PVV. Ze willen nog wel wat worden."

Nee, dat heet rancune.

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:15

Bokito ergo sum | 12-07-12 | 09:11 | + 0 -

Dat vind ik dan nog zachtjes uitgedrukt. Neem aan dat de jonge redactie genaamd Quit niet op de hoogte is van het feit dat Wiegel twee keer zijn vrouw verloor aan noodlottige auto-ongelukken.

eerstneukendanpraten | 12-07-12 | 09:14

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:10 Dat maakt hem juist ongeschikt.

Voor wat dan ook.

Het doel van die anderen die wel vuil spuiten is zich te distantiëren van de PVV. Ze willen nog wel wat worden.

De Mos wil niks worden want hij kan alleen maar napraten wat z'n leider hem voorzegt.

zeg maar jansen | 12-07-12 | 09:13

Wat een libelle onderwerp. Mag ik dat zeggen?

datzouzomaarkunnen | 12-07-12 | 09:13

@Rikketiktik | 12-07-12 | 09:11
Meer voor zijn fractiegenoten. Eveneens voor iedereen die op Wilders heeft gestemd en er De Mos voor kreeg.

Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-12 | 09:13

@Desmoulins | 12-07-12 | 09:09

Hoe slim of stom 'ie is in vergelijking met andere kamerleden zou ik eerlijk gezegd niet weten: van de 150 mensen in de tweede kamer ken ik er eerlijk gezegd maar hooguit 50, de andere 100 zeggen mij *helemaal* niets. Dus of dát nu zulke intellectjuwele pareltjes zijn vraag ik me dan ook nog maar eens oprecht af.

Reinaert | 12-07-12 | 09:13

Dus als ik het goed begrijp voeren nu alle partijen campagne vóór de PVV.
Bredero wist het al, het kan verkeren.

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:13

Kwamkwammertijd. Mos is inderdaad best wel lief, maar ook best wel dommig.

openluchtgevangenis | 12-07-12 | 09:13

Dit neemt-ie toch niet zelf serieus? Toch?

Lyrthion | 12-07-12 | 09:12

Jammer deze actie.
Nu gaan andere partijen zich dus bemoeien met de lijst opbouw van de PVV, zo van: oke.. je mag als PVV in de kamer ,maar dan moet de Mos ook mee mogen doen!het moet niet gekker worden toch?

deraderendraaien | 12-07-12 | 09:12

Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-12 | 09:10 | + 0 -
Vooral lullig voor hem zou ik zeggen?

Rikketiktik | 12-07-12 | 09:11

Vind de opmerking over de vrouw van Wiegel wat smakeloos

Bokito ergo sum | 12-07-12 | 09:11

Wel de enige die geen vuil spuit over de PVV.
Dus hij verdient het.

Che_cuevara | 12-07-12 | 09:10

@Rikketiktik | 12-07-12 | 09:07
Behalve dat hij te dom is om te kakken. Maar dat is natuurlijk een détail.

Dmitri Dmitrievitsj | 12-07-12 | 09:10

En de campagne gaat weer vrolijk verder...
De Mos zal best een aardige kerel zijn, maar enige vorm van kennis straalt meneer niet uit. Prima zet dus.

Desmoulins | 12-07-12 | 09:09

@Rikketiktik | 12-07-12 | 09:07

Als dát het criterium zou moeten zijn zaten we als land behoorlijk in de problemen met al die schoonheden in kabinet en kamer.

Oh. Wacht.....

Reinaert | 12-07-12 | 09:09

Eigenlijk heb ik hem nooit op iets lulligs kunnen betrappen. Behalve dat hij er lullig uit ziet, dat dan weer wel.

Rikketiktik | 12-07-12 | 09:07

Wat mij betreft krijgt de Mos die vijftigste plek als 'ie dat echt ambiëert: tussen de negenveertig boven hem gestelden zit volgens mij niet altijd even veel kwaliteit dus met een stevige demarrage moet 'ie er daarvan in de slotklim héél wat kunnen passeren.

Reinaert | 12-07-12 | 09:07

Dus toch gewoon weer een ordinaire verkiezingsstunt uit de hoge hoed van Geert..

Nr.14 | 12-07-12 | 09:07

Het doel: net zo lang zijn ego kietelen tot ie WEL lelijke dingen over Greet gaat roepen.

Godsammekraken | 12-07-12 | 09:06

Dat zo'n gast met deze actie het NOS ochtendjournaal haalt is toch wel het ultieme bewijs van de irrelevantie van het NOS ochtendjournaal.
Oh, en die FOKKING SLECHTE zomercolumns.

JasperdePiPaPasper | 12-07-12 | 09:06

Hij kan in ieder geval nog fotomodel voor de nieuwe catalogus van Wehkamp worden...

eerstneukendanpraten | 12-07-12 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken