Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte vs Beatrix: beëdiging ministers openbaar

RutteSip.jpg"Daarom dachten wij. En 'wij' is dan de hele Kamer he. Unaniem. Ik ben er nu om het aan u uit te leggen, want ik had de toss met Maxime verloren. Maar we willen het dus allemaal: de beëdiging van de ministersploeg moet gewoon openbaar. Want het is best wel een dingetje natuurlijk, dat beëdigen. Majesteit. Dus. … Majesteit? Of ik van de ratten besnuffeld ben? Nou nee, maar ziet u… Ja tuurlijk, we hebben de bordesfoto. Maar dat is toch, met uw welnemen, een beetje mosterd na de maaltijd. En niet erg twee punt nul naar de burger toe. Qua informatievoorziening. Nee daar hebt u een punt, u bent er niet om te twee punt nullen, maar.. Neenee, nou niet weer gaan sneren dat zo iets nooit was gebeurd als mijnheer Lubbers nog premier was, u weet best dat ik dan dichtklap. Ik-ben-ik-en-ik-sta-in-mijn-kracht. Ik-ben-ik-en-ik-sta-in-mijn-kracht. Nee, niks Majesteit, gewoon een zelf-affirmatiedingetje. Van mijn NLP-coach geleerd. Anyway. Het is democratisch besloten, en daar doet u niks aan. Hoezo 'dat zullen wij nog wel eens zien?' Het is geen voorstel, ik deel het aan u mede. Het Volk, democratisch vertegenwoordigd door de Tweede Kamer, heeft gesproken! Pardon? Majesteit toch! Aan uw wát roesten? Nee ik ben niet doof. Toe, weest u niet zo onmogelijk, straks moet ik terug naar de Kamer en ik wil niet dat ze aan me zien dat ik weer gehuild heb. Zo erg is het heus niet, u doet gewoon wat u altijd doet, gaat al jaren goed, alleen draait er dan een camera en zit Kysia Hekster ergens verderop met een oortje in te leuteren over wat U aan hebt. Nee u bent geen circushondje maar dit gaan we gewoon doen zo. Punt. U wat? Staking? U kunt helemaal niet staken! U hebt geen vakbond. Hahaha. Okee, als we met theekopjes gaan smijten is dit onderhoud nu afgelopen. Fuck it, dit til ik over de verkiezingen heen. De formateur mag dit met u uitvechten, mooie testcase voor Roemer, ghehe. En denk erom he, geen gelek naar de pers deze keer, dan zou ik een pleefiguur slaan namelijk. Niet handig, zo in verkiezingstijd. Majesteit, tot over een week, en de groeten aan Lex, Max en de Triple-A."

Reaguursels

Inloggen

Ik ben juist blij dat Beatrix nee zegt! Ze behoed haar volk echt voor een twee uur durende saaie voorstelling met van die amerikaanse invloeden. Dus go beatrix! Nu nog tegenhouden dat Frans Bauer terug keert op de buis!

Laanma | 11-07-12 | 13:33

Opdoeken,die oranje handel.

Bataaf | 11-07-12 | 11:20

Opdoeken,die oranje handel.

Bataaf | 11-07-12 | 11:20

Gezien alle bovenstaande reacties lijkt het mij duidelijk: opzouten met die opvreterts. Frau Von Amsberg: ga met pensioen, Wimlex: zoek een baan, etc.etc.

Byter | 10-07-12 | 23:26

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:47
Sorry ik doe dat alleen als ik echt me punt wil maken :)

RechtsePiemol | 10-07-12 | 22:37

Ik weet nu al hoe dat uit gaat pakken.
Gun die bestuurders toch ook hun eigen feessie en publieke egogeilerij in zulke zware crisistijden als de huidige!

Ven1V1d1V1c1 | 10-07-12 | 19:08

kan dat mens niet beter optieffen en laat zij die bolle overbodige met die pampa snol gelijk meenemen
en ook die andere profiteurs

harob | 10-07-12 | 18:16

"Maar ik zeg u in het geheel niet te zweren,bij de hemel niet en bij de aarde niet,bij Jeruzalem niet en ook bij uw hoofd niet,omdat gij niet één haar erop wit of zwart kunt maken. Laat het ja,dat gij zegt ja zijn en het nee,nee.Wat daar boven uit gaat,is uit den boze ".(Matt. 5:34-37).Prachtig he ? Al die plechtigheden als eden zweren zijn tenslotte SCHIJN-heilig en om in het voetlicht te komen en zich zelfs te prostitueren. Kortom: Vertrouwen behoeft geen plechtige openbare eden. Ik en velen met mij zouden eerder wantrouwen in dat geval.

Dolphi | 10-07-12 | 18:08

Haha Nanninga.... eindelijk eens een columnist waar ik om kan lachen (na Fleischbaum natuurlijk en soms Pritt), dus +100.

Mazzeltov | 10-07-12 | 17:01

Vorig jaar heeft Koning Albert van Belgie de eed afgenomen van alle ministers en staatssecretarisen. Het geheel werd op de TV uitgezonden en het was nog vermakelijk ook. De Belgische eed bestaat uit meerdere zinnen (over de grondwet enzo), maar niet alle ministers etc. konden dit onthouden, dus moest de eed een paar keer worden overgedaan. Koning Albert had daar grote schik in. Bovendien sprak hij voor dat de eed werd afgelegd eerst met de betrokkene. Ook deze korte gesprekken waren hoorbaar. Dus Trix moet even bellen met Albert om te vragen hoe dat moet.

bijtertje | 10-07-12 | 16:12

@DeVerbazing | 10-07-12 | 14:38 | + 2 -
Bedankt. Had ik even het idee dat dit nergens over ging, maar dit duldt geen verder uitstel.

fail | 10-07-12 | 15:26

Dus Beatrut is in zekere zin de eerste weigerambtenaar?

schendel | 10-07-12 | 15:18

Het zou leuk zijn om te weten waarom dit zo belangrijk is voor HM.

Hanz Ziezo | 10-07-12 | 15:11

nosverraadu | 10-07-12 | 14:09 |
De media zit gewoon in de zak van deze politici, ze proberen te doen alsof ze onafhankelijk zijn maar het ligt er te dik bovenop, kijk alleen maar naar Van Mingelen en Huys, totaal niet onafhankelijk.

lanexxx | 10-07-12 | 14:59

Zal GS dit ook oppikken? valt er eens iemand van de vvd buiten de boot, tja als het een pvv'er was geweest had heel GS al vol gestaan.
www.telegraaf.nl/binnenland/12528561/_...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 10-07-12 | 14:53

Nederland. Waar alle poppetjes worden benoemd, alle baantjes onder vrinden verdeeld... maar waar we over de waterschappen wel mogen stemmen. Waar kansloze miljardenhulp gauw nog even voor het reces wordt afgetikt... maar afschaffen van statiegeld tot controversieel onderwerp is verklaard. En waar alles geheim is, in achterkamertjes wordt geregeld, en waar een frivole WOB je in de cel kan doen belanden... maar waar een flauwekulbeediging opeens openbaar moet. We worden voor de gek gehouden.

Muxje | 10-07-12 | 14:38

@fail: dit had ook gewoon een 'puntje van orde' kunnen zijn. Zo van "straks, als het nieuwe kabinet er gaat zitten, dan doen we de eed in het openbaar. ". Next. No big deal. Over naar belangrijke zaken. Maar in het openlucht museum dat Nederland heet doen we dat anders: daar hebben we een issue omdat niet helder is wie de baas is. Het volk of iemand van een familie die het volk ooit kado via familierelaties heeft gekregen bij het afraffelen van gedoe met Napoleon.

DeVerbazing | 10-07-12 | 14:38

Ik weet dat de Queen Bee in deze niet voor haarzelf pleit maar voor haar oudste. Het is voor hem een schier onmogelijke opgaaf om zonder versprekingen, hakkelen of stamelen een hele reeks voor- en achternamen van mensen op te zeggen. Van mensen die hij niet kent en die hem verder toch niet interesseren.Niet van een papiertje en zeker niet van een autocue.

hhmariavanempel | 10-07-12 | 14:17

Misschien probeert ze haar vrijmetselarij\Bilderberg ritueel te verbergen.

Ik zou het in ieder geval niet raar vinden als D66 en VVD in de regering komen. Verder vind ik de media slap, heel slap.
.
Het koningshuis gaat naar een geheime meeting met andere rijken (elite), de MP en Peggold en er wordt helemaal NIETS mee gedaan.
.
Niemand die even in het openbaar vragen hierover stelt. Dit kan en mag toch helemaal niet.
.
Joost mag weten wat er allemaal is besproken en wat voor politiek plan is opgezet.

nosverraadu | 10-07-12 | 14:09

-weggejorist-

stunter | 10-07-12 | 14:04

Koningin van het meest afgeluisterde land ter wereld...
Vondel schreef ooit;
Men hoeft om Monsters niet te reizen

Naer Afrika:

Europa aant. broetze in haer paleizen,

Vol ongena.

Torquemada | 10-07-12 | 13:55

Alles leidt weer af van wat werkelijk belangrijk is, en dat is natuurlijk de uitverkoop naar de EU.
Greet wil de dames en heren politici terugroepen van reces om een debat te houden over de miljarden die naar Spanje dreigen te vloeien, wat in een demissionair kabinet in een uur is besloten. Je zou bijna denken aan een macabere grap, dus niet, we zijn uitgeleverd aan een tent vol idioten die voor ons "denken en doen", vreselijk!

lanexxx | 10-07-12 | 13:49

En het volk buigt
en kruipt voor de Oranjes.
Het was 50 jaar geleden zo
het was 20 jaar geleden zo
en het is nu precies hetzelfde.
De lintenkruipers uit de politiek
zullen het instituut nog wel
50 jaar laten bestaan.
Kruip en zwijg gepeupel.

ceeswing | 10-07-12 | 13:47

De inhoud ('eed openbaar' ) is volstrekt niet van belang als je kijkt wat hier staatsrechtelijk gebeurt: het parlement wil iets en de koningin vindt van niet. Als dit kan volgens de grondwet (sommige juridische experts hier lijken dat te weten), dan hebben we toch wel een behoorlijk brakke grondwet. Parlementair gezien dan.

Past overigens wel prima in het rijtje 'ignore-parlement' acties. Zie ook 'kabinet der koningin' en het misgebruik van de AIVD destijds. Daar vond het parlement wel iets van, maar dat was uiteindelijk allemaal niet zo boeiend voor Beatrix.

Overigens begrijp ik uit een aantal reacties hier dat als je 'grote (wapen)orders' binnenhaalt, dat je dan volgens die reaguurders niet meer gebonden bent aan de wil van het parlement. Misschien goed om te beseffen dat dit nog wel even een stap verder gaat dan 'stemrecht op basis van de hoeveelheid belasting die je binnenhaalt' (zoals we dat hier vroeger in Nederland deden).

DeVerbazing | 10-07-12 | 13:45

hetzelfde doen als met alle uitkeringstrekkers.
bij werkweigering in eerste instantie de uitkering halveren en het mens parkjes laten harken. Dat doet ze ongetwijfeld ook niet, dan de hele uitkering stop zetten en hetgeen ze in al die jaren heeft gehad terug laten geven.
wat meent dat mens zich wel.

Cyaegha | 10-07-12 | 13:41

Grappig.
Trix wil waarschijnlijk voorkomen dat haar politieke macht extra ter discussie komt te staan door aandacht van de media tijdens de publieke eed, maar schiet zichzelf in de voet nu uitkomt dat ze haar politieke macht gebruikt om de publieke eed te blokkeren!

80 | 10-07-12 | 13:40

Terecht. Trix speelt om deze op zich futiele aangelegenheid een machtsspelletje en dat mag ze niet winnen. Terugfluiten en in haar hok, Rutte. Het volk is (zogenaamd) de baas en niet zij.

Alph Bolkenstein | 10-07-12 | 13:34

En nu maar kijken of onze minpres, met een lach en zijn hand losjes in de broekzak, ook de ballen heeft om op te spelen. Zal wel weer angstig ja-en-amen zeggen en afhaken of gewoon zijn eigen zinnetje doordrijven (kak maar parlement!)

Iwmac | 10-07-12 | 13:34

@Che_cuevara | 10-07-12 | 13:16
Of GHB, the rape drug...

Montgomery Burns | 10-07-12 | 13:27

Het blijft een merkwaardig fenomeen: 2e kamer leden die hun incompetentie blijven etaleren ten opzichte van de constante factor, nl. de koningin.

propper1000 | 10-07-12 | 13:24

Art Vandelay Ultor | 10-07-12 | 12:30
Dat heb je mooi "zeit"!

lanexxx | 10-07-12 | 13:24

Rutte moet dit gewoon doordrukken. De hele tweede kamer was voor. Als Beatrix er dan geen zin in heeft mag ze een ander baantje gaan zoeken. Kunnen we kijken hoelang die Wim-Lex het volhoudt.

deja | 10-07-12 | 13:20

toch?

fail | 10-07-12 | 13:19

Fantastisch om te horen dat hier tijd aan besteed wordt.
Dat kan alleen maar betekenen, dat alle belangrijke en/of urgente zaken zijn afgehandeld.

fail | 10-07-12 | 13:18

@vetkleppert | 10-07-12 | 13:10

*Wie* er staat interesseert me als oprecht democraat eerlijk gezegd niet, dat is puur afhankelijk van de uitslag van de verkiezingen en zolang die vrij en eerlijk verlopen neem ik daar dan ook genoegen mee (al heb ik natuurlijk ook wel m'n voorkeuren maar dat doet even niet ter zake).

De Majesteit moet zich realiseren dat ze alleen maar op haar troon zit bij de gratie van haar eigen volk, niet omdat ze dat nou echt verdiend heeft.

Reinaert | 10-07-12 | 13:18

Haar lieftallig zoontje wordt net zo'n dictator, ridder van de orde der Bilderbergers.
Zie Noord-Korea, na de machtswisseling ook niets veranderd.
Hoop wel voor haar zoontje dat als die in zijn caravannetje van dik 4 miljoen gestolen eurootjes van de burgers in Griekenland zit, er mooi blijft, samen met die Argentijnse stoeptegel, weg met dat volk.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 10-07-12 | 13:17

@vetkleppert | 10-07-12 | 13:10
Wilders' haar zou haar een stuk beter staan dan hem.

rara | 10-07-12 | 13:16

@Montgomery Burns | 10-07-12 | 13:02
Als hij verstandig is niet.
Er zou wel een arsenicum in kunnen zitten.

Che_cuevara | 10-07-12 | 13:16

Boerkatrix heeft het niet zo op democratie. Vandaar ook dat ze het liefst aanschuift bij totalitaire regimes.

harbi | 10-07-12 | 13:11

Terpen-tijn | 10-07-12 | 13:02 |
Die beëdiging achter gesloten deuren staat symbool voor de politieke macht -hoe klein ook- van het Koningshuis, en dat weet die trut donders goed. Ze wil dat klein beetje macht niet kwijt, ze wil koste wat kost voorkomen dat het hele circus degradeert tot enkel decorum.

Schoorsteenveger | 10-07-12 | 13:10

@Reinaert | 10-07-12 | 13:09
Wilders zou haar een stuk beter staan dan de foto's hierboven.

vetkleppert | 10-07-12 | 13:10

@miereneukert | 10-07-12 | 13:07

Heeft niets met willen te maken maar met moeten. Als de politieke realiteit wil dat Blonde Greet daar staat dan staat 'ie daar ook. Dan kan de Majesteit op heur kop gaan staan maar het zal niet helpen.

Reinaert | 10-07-12 | 13:09

Volgens mij is de RVD wakkergeschrokken, getuige het grote aantal spontaan opduikende minnetjes. Have i got news for You: die plus ik gewoon bij. Omdat het kán! UPH.

Reinaert | 10-07-12 | 13:07

Je denkt toch niet dat Trix naast Greet op `t bordes wil staan? Publiekelijk! Zou een schande zijn richting Bilderberg!

miereneukert | 10-07-12 | 13:07

".... omdat Beatrix het simpelweg niet wil..."
Het wordt godverdomme hoogste tijd dat die trut beseft dat het gedaan is met de pret. Braaf lintjes doorknippen en met lieve, nietszeggende staatsbezoekjes orders binnenhalen of anders helemaal optiefen.

Schoorsteenveger | 10-07-12 | 13:07

@Kaas de Vies | 10-07-12 | 13:01
www.degel.us/

rara | 10-07-12 | 13:03

Waarom wil Trix daat eigenlijk niet?
Het enige bezwaar is de "traditie" dat ze het al 200 jaar zo doen.. dat is geen traditie, dat is despotisme.

Terpen-tijn | 10-07-12 | 13:02

Zou GW elke week een kop thee gaan drinken bij Bea, als hij MP is ?

Montgomery Burns | 10-07-12 | 13:02


p3xxx | 10-07-12 | 12:57 | + 0 -

Als hè zei ik, als.

bello | 10-07-12 | 13:02

@Superior Bastard | 10-07-12 | 12:57
Je hebd helemaal gelijk.

rara | 10-07-12 | 13:01

@rara | 10-07-12 | 12:59 | + 0 -
Wat is een degel?

Kaas de Vies | 10-07-12 | 13:01

En anders moet de nationalist Wilders het maar in zijn programma opnemen.

Superior Bastard | 10-07-12 | 13:00

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:56
Okee, misschien wat scherp en onnodig. Maar ik werd getriggered door je consequente d/t fout die in bijna elke tegel terugkeert.

rara | 10-07-12 | 12:59

Ja joh Trix, je hebt niks te willen, wees blij dat je mee mag den aan die poespas, daar ben je voor aangenomen> om het volk te dienen.

Terpen-tijn | 10-07-12 | 12:59

@Fijnstoffer | 10-07-12 | 12:55

"lenen, lenen, betalen, betalen, betalen"

Twee keer lenen, drie keer betalen: dan blijf je met een beetje pech met een negatief saldo zitten. Hetgeen we in NeDDRland dan ook doen, da's een feit.

Reinaert | 10-07-12 | 12:58

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:54 |

Op papier is het haar land en zolang wij niet in opstand komen en er mensen positie voordeel denken te kunnen krijgen/houden door voor haar te buigen blijft dat in de praktijk ook zo.

Mensen hebben nu eenmaal graag een baas die af en toe een aai over de bol geeft.

zovoklets | 10-07-12 | 12:58

@Troef | 10-07-12 | 12:52
Nee. Geen handgemaakt spul, dat is veel te duur. Ikea is goed genoeg, let op het handige gaaswerk waardoor het bloed makkelijk weg kan lekken:

www.jansweijer.nl/jobinbarca/images/pr...

rara | 10-07-12 | 12:57

Hebben ze hen voor 1 dag afgezet de wet getekend en daarna was hij terug koning.
Is echt gebeurt.
Che_cuevara | 10-07-12 | 12:40 |

Hij is niet afgezet maar incapabel verklaard. De volgende dag bleek hij weer wel capabel en is hij weer in al zijn plichten hersteld. Dit kan in NL ook, en is ook al gebeurd toen Wilhemina minderjarig was. Omdat dat 8 jaar zou duren werd haar moeder Regentes.

Red mij niet | 10-07-12 | 12:57

Ik hoop dat Beatrix morgen een decreet uitvaardigt waarin wordt opgenomen dat het fout gebruiken van d, t, en dt strafbaar wordt gesteld. Pure minachting voor de Nederlandse taal van zichzelf als vaderlandslievend kwalificerende mensen.
Zo moeilijk is het niet.

Superior Bastard | 10-07-12 | 12:57

@bello | 10-07-12 | 12:54 | + -1 -
Dan mogen we ook nog gaan betalen voor de schilderijen die we zelf hebben betaald? No way

p3xxx | 10-07-12 | 12:57

@rara | 10-07-12 | 12:49
Moet ik dan 2 keer hetzelfde plempen op een gelijkaardige tegel?
En jij hebt nog nooit naar jezelf gelinkt, Toch?

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:56

Ook Jan-Kees heeft een eed afgelegd. En wat heeft het geholpen? Hij gaat vrolijk verder met ons geld z.s.m. weggeven
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/34...
Nu begrijpen we waarom de VVD 24 miljard wil bezuinigen. Dan kunnen Rutte en De Jager het geld doorsluizen naar Spanje. Hun toekomstige baantje bij de EU is gekocht, terwijl wij "lenen, lenen, betalen, betalen, betalen" doen.

Fijnstoffer | 10-07-12 | 12:55

Ik vind het eigenlijk wel verstandig van onze Koningin. Stel, de beediging is openbaar en Kunduz Sapje wordt aangesteld als Minister van Verkeer en Waterstaat, of Arjan el Fassed Minister van Vreemdelingenzaken en Asiel. Gegarandeerd dat er dan rellen binnen en buiten de zaal uitbreken en dat is natuurlijk geen porem naar buiten toe.

Graaisnaaiert | 10-07-12 | 12:55

Rutte voert meer democratische hervormingen door dan het D'66 in 46 jaar.

p3xxx | 10-07-12 | 12:55

Aan reptielen en uitgedroogde verrimpelde appeltjes denkt, uitverkoop aan moslimextremistische landen en Schelpachtige rijkdom,verder jeuk aan zijn reedt en rechtstaat krijgt van zoveel ondemocratisch ongenoegen.
Laat de bom maar barsten*
*Bij wijze van spreken.

Ratzing. | 10-07-12 | 12:54

@zovoklets | 10-07-12 | 12:41
Er is niks van haar.
Het is ONS land maar zij (en haar kliek) verkwanselt het.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:54

Dit zijn de momenten waarop Beatrix von Amsberg haar ware aard laat, schijt aan democratisch genomen besluiten als ze er gewoon geen zin in heeft, het volk is er voor haar niet andersom.

Bokito ergo sum | 10-07-12 | 12:54

Als we nou eens gewoon coulant zijn richting de von Amsbergjes. Dan ze zeggen we: Weet je wat: jullie mogen al dat bij elkaar geroofde geld houden, verkoop je vastgoed en je schilderijtjes en je andere troep in NL, neem de opbrengsten lekker mee, en dan gaan jullie met zijn allen onder escorte van de Marine lekker een stukkie varen op de Groene Draeck ( maggie ook houde , no probs), naar de villa van Lex en Max in Griekenland.

Maar dan wèl onder voorwaarde dat jullie daar lekker blijven en nooit meer voet op NL bodem zetten.

bello | 10-07-12 | 12:54

@Fijnstoffer | 10-07-12 | 12:46
Laat ze de eed maar aan Badr HAri laten afleggen eens kijken of ze dan nog durven te liegen.

Uw Verzekeringsadvis | 10-07-12 | 12:52

Zal ik dan al vast de mandjes voor bij de guillotine gaan vlechten?

Troef | 10-07-12 | 12:52

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:49

Het Belgische verhaal is me bekend en dat verbaast me ook nog steeds maar kennelijk neemt men daar in België genoegen mee. Raar, maar waar.

Een democratisch besloten edoch om persoonlijke redenen onwelgevallige wet moeten tekenen en dan maar een dagje verkansie nemen om dat niet te hoeven doen: hoe hypocriet wil je 't hebben?

Reinaert | 10-07-12 | 12:51

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:49
En zelfs dat valt nog niet mee voor hem, zo te zien.

Eucalyptas | 10-07-12 | 12:51

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:44
Bang dat we jouw gouden woorden gemist hebben?

rara | 10-07-12 | 12:49

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:47
Die is een stuk dommer dan z'n moeder. En dan z'n vrouw natuurlijk

Eucalyptas | 10-07-12 | 12:49

@Reinaert | 10-07-12 | 12:47
Ik zou ook niet weten of het staatsrecht dit toestaat, ook niet in Belgie.
Maar het is wel gebeurt.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:49

Is de waxinelichthouder-gooier al vrij man? Iemand?

randomizer | 10-07-12 | 12:48

@Eucalyptas | 10-07-12 | 12:46
Ja, en dan Prins Plee als staatshoofd.

vetkleppert | 10-07-12 | 12:47

@RechtsePiemol | 10-07-12 | 12:33
Wil je dat asjeblief nooit meer doen, Jan Smit hier in de panelen noemen bedoel ik.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:47

Red mij niet | 10-07-12 | 12:38 |

Dus alle Fransozen en Duitsers zijn wel persoonlijk EU-lid en van alle Nederlanders alleen Beatrix? Juridisch kunnen wij, behalve Beatrix, dus niet verantwoordelijk gesteld en gehouden aan het ESM?

zovoklets | 10-07-12 | 12:47

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:44

Belgische varianten zijn bij mijn weten in dit land geen optie: abductie is abductie en is daarmee definitief. Maar ik ben dan (gelukkig) ook geen staatsrechtgeleerde dus wellicht heb ik het mis.

Reinaert | 10-07-12 | 12:47

Ratzing. | 10-07-12 | 12:40 |
Hans Maanen = Hans van Manen .
(vanwege een gezond gebrek aan voorkeur voor kullekoek)

Ratzing. | 10-07-12 | 12:47

Kan die vrouw nou eens eindelijk met pensioen?

Eucalyptas | 10-07-12 | 12:46

Als die eed betekent dat ze niet zullen liegen, en beloven te handelen in het belang van het volk enzo, laat dan maar. Stelt geen ene ruk voor, openbaar of niet. Met het door onze strot duwen van de EUropese grondwet, de ondertekening van het ESM, en het slaafs volgen van dictator Von Rompuy en zijn Brusselse Bende, is het volks/land-verraad inmiddels compleet.
Dus val de Majesteit hier niet mee lastig. Als Bilderberg-bezoekster openbaarheid te betrachten, is sowieso te veel gevraagd. Dat moet Rutte (en zijn mede-eurofiele holmaat Pechtold) toch beseffen?

Fijnstoffer | 10-07-12 | 12:46

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:42
Zijn er dan andere?

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:45

Rutte mag wel oppassen, voor hij weet wat er gebeurd worden er besprekingen georganiseerd met spycams/spijkers in de muur, wordt zijn lievelings hond afgepakt, wordt hij jaren opgesloten in een psychiatrische gevangenis, verliest hij kans op een baan bij een bouw organisatie (...)

Fred Janssen | 10-07-12 | 12:44

Waarom kan dit niet in het openbaar?
{aluhoedjes mode aan} ze moeten daar toch geen trouw zweren aan de EU vlag of de the new world order of zo LOL {aluhoedjes mode uit} Maar even serieus waarom is Bea tegen?

janneman1977 | 10-07-12 | 12:44

@Reinaert | 10-07-12 | 12:41
" Maar weigeren is géén optie."
zie Che_cuevara | 10-07-12 | 12:40

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:44

Alsof Rutte zich iets aantrekt van het volk, of van zijn eigen kiezers. Maar goed, als hij ervoor zorgt dat zijn eigen ministers voor het oog van de wereld de eed afleggen en later grote blunders maken, dan snijdt hij zichzelf hiermee extra in de vingers.

Life_Of_Slice | 10-07-12 | 12:44

@Superior Bastard | 10-07-12 | 12:39

Macht is dan ook maar een zwaar overgewaardeerd concept. De werkelijke macht ligt bij Bilderberggangers namelijk.

Oh. Wacht...........

Reinaert | 10-07-12 | 12:43

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:29
Waarom?

Superior Bastard | 10-07-12 | 12:43

En dat dan nu zo'n totaal non-onderwerp in de kamer komt...
eens te meer:
Ik ben van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 10-07-12 | 12:43

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:40
Je zult maar zo'n mafketel als staatshoofd hebben. Oh, wacht...

vetkleppert | 10-07-12 | 12:42

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:39
Gelijk heb je, maar je hoeft daar niet aan mee te doen.
Ik maak er gewoon een leuke dag van maar wel ver van al dat "vrolijke gedoe".

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:41

dit is gewoon een een-tweetje tussen rutte & beatrix zodat de media zich niet meer bezig houdt met europa. is op bilderberg afgesproken.

cumshaft | 10-07-12 | 12:41

Ik buig voor niemand.

yamahaha | 10-07-12 | 12:41

Het is haar land. Ze bekijkt 't maar.

zovoklets | 10-07-12 | 12:41

@Petrus de Rewa | 10-07-12 | 12:34

Ze mag van mij weigeren wat ze wil, we leven tenslotte in een vrij land, maar ze moet vervolgens de eventuele consequenties wel aanvaarden lijkt me. Dat moeten wij als simpele burgers namelijk ook en we zijn allemaal gelijk, toch?

Ze hoeft van mij niet te springen of te paaldansen (daar heeft ze verre familieleden voor, die schijnen dat beter te kunnen) maar ze moet wel gewoon keurig netjes doen wat haar werkgever, het Nederlandsche volk, van haar verlangt en verwacht. In alle redelijkheid, uiteraard. Maar weigeren is géén optie.

Reinaert | 10-07-12 | 12:41

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:35
Dat aftreden zal nog wel meevallen vrees ik.
Dan volgen ze gewoon het Belgische voorbeeld.
Daar wou Koning Boudewijn de wet op abortus niet ondertekenen omdat dat tegen zijn geloof was.
Hebben ze hen voor 1 dag afgezet de wet getekend en daarna was hij terug koning.
Is echt gebeurt.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:40

dat weekdier van een rutte moet gewoon op vrijdagmiddag gaan tennissen of zo, in plaats van bij die bea constrictor langs te gaan. die troela heeft niets en dan ook niets te zeggen, tenzij allerlei kontlikkers het tegendeel beweren. rutte moet gewoon eens laten zien dat het een kerel met kloten is die zich niet door een bejaarde multicul opoe laat ringeloren. alsof die kerel serieus genomen wordt als steun voor merkel door de rest van de eu als je elke vrijdagmiddag aan grossmuti mag komen vertellen wat je de afgelopen week hebt gedaan. leve de republiek, weg met die oranje kliek

minimá-armezusvan.. | 10-07-12 | 12:40

Maak er Godtverdomme eens een volwaardige Democratie van en flikker die zichzelf uithollende Duitse monarchie eens overboord.Behalve ergenis voegt die von.Amsberg niets toe aan Hollands levensgeluk met d´r Hans Maanen voorkeur voor den zwaartekracht.

Ratzing. | 10-07-12 | 12:40

Reinaert | 10-07-12 | 12:32
"Dát is een constitutionele monarchie"

Tja, lastig vind ik dat. Dat lgt op de scheidslijn van symbolische en werkelijke macht.

Superior Bastard | 10-07-12 | 12:39

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:36
30 april is de dag van nationale schaamteloosheid en schaamte. Boerkatrix bekijkt als een soort kleuterjuf het poephappen, kantklossen en boutscheften terwijl de rest van Nederland "s middags al straalbezopen is en/of containers vol teringzooi probeert te verkopen.

vetkleppert | 10-07-12 | 12:39

Zomaar een theorietje dat laatst bij me opborrelde: De NL politici hebben er geen probleem mee om macht over te dragen naar de Europese Commissie omdat ze zelf niet beter weten dan onder een autocratisch bestuur te leven. Kamerleden worden gepiepeld door Hare 'zo waarlijk helpe mij God' Majesteit, Provinciale Staten zuchten onder het juk van een Commisaris van de Koningin (!) en Gemeenteraadsleden moeten de almacht van de bij Koninklijk besluit benoemde burgermeester dulden.

Nederland moet eerst maar eens een fatsoenlijke Republiek op touw zetten voor we menen de EU democratischer te kunnen maken.

NB: Wat me bij het referendum over de EU opviel was dat de voorgestelde verdragstekst werd geopend de constatering dat het verdrag zou worden aangenomen in naam van 'Wir, Das Deutsche Volk', 'Nous, la peuple de France' etc., maar voor NL stond er 'Wij, Beatrix der Nederlanden'. Dat was voor mij de druppel...

Red mij niet | 10-07-12 | 12:38

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:23
Je kunt daar op 30 april toch ook een opblaaspop neerzetten.
Volgens mij zien ze het verschil niet eens.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:37

Ik weet niet precies waarom de beediging van Ministers niet openbaar is, maar wat is precies het voordeel als dat het wel is ? (En wat is het nadeel ?)

Marcus Porcius Cato | 10-07-12 | 12:37

Nou Greet, komp d'r maar in !

mallepietjenie | 10-07-12 | 12:37

@Ali d | 10-07-12 | 12:34
Tja, jij en vetkleppert hebben wel een punt.

Toch verdienen die mensen zichzelf terug en fungeren ze ook nog als een soort 'brood en spelen' voor het volk.

En zoveel geld valt er überhaupt niet te halen. Bij de NPO alleen al drie keer zoveel.

Bart_Bart | 10-07-12 | 12:37

@Desmoulins | 10-07-12 | 12:32

Typ gewoon de 3 ipv de 5 in, en dat tot twee keer toe, eikel.

1815 Congres van Wenen
1813 Landing van de ´eerste telg´

Desmoulins | 10-07-12 | 12:36

@pius | 10-07-12 | 12:21
Het enige positieve aan de koningin is dat we op 30 april een vrije dag hebben.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:36

@Petrus de Rewa | 10-07-12 | 12:34
Klopt. Op voorwaarde dat ze dan ook aftreedt.

vetkleppert | 10-07-12 | 12:35

@Reinaert | 10-07-12 | 12:32
Binnen de grenzen van de grondwet. De koningin kan ook bepaalde zaken weigeren te ondertekenen of uit te voeren. Springen bijvoorbeeld.

Petrus de Rewa | 10-07-12 | 12:34

@Kaas de Vies | 10-07-12 | 12:28 |
Oké, ministers en parlementariërs horen een eed af te leggen aan het volk, niet aan een ongekozen staatshoofd.
Ik vind het een gotspe dat ministers 'dienaren des konings' zijn en niet 'dienaren des volks'.

Niemands Knegt | 10-07-12 | 12:34

@Bart_Bart
Geen dealtjes meer met foute regimes waar die familie bietsers zo dik mee zijn? Nou wat zou dat erg zijn zeg..

Ali d | 10-07-12 | 12:34

@pius | 10-07-12 | 12:27
Niet alles van de NL cultuur is te pruimen en verdiend om verdedigd te worden, enkele voorbeelden: Jan Smit, de Drie J's, Amsterdam.......

RechtsePiemol | 10-07-12 | 12:33

@Reinaert | 10-07-12 | 12:19
Bea mag van mij ook kiezen.

Tussen een republiek en een republiek.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:33

@Bart_Bart | 10-07-12 | 12:31
Ik heb liever honger dan handelscontacten en geslijm met Turkije.

vetkleppert | 10-07-12 | 12:32

@pius | 10-07-12 | 12:27

De Nederlandse cultuur vereenzelvigen met het koningshuis, is dat ongeveer hetzelfde als reaguursels schrijven, bakken zoals u wilt, waar geen enkele vorm van kennis over welk onderwerp dan ook in te ontdekken valt? 1813 pius, 1813. U bent de gedoogtroll van GS.

Desmoulins | 10-07-12 | 12:32

@pius | 10-07-12 | 12:27
Nederland was één van de oudste republieken in Europa. Van mij mogen we weer een stadhouder krijgen die zich uitsluitend richt op het beschermen van de Nederlandse soevereiniteit tegen bedreigingen uit het zuiden. Net als in de tijd van prins Maurits en Frederik, die de knoflookgrens van Nederland heel wat kilometers naar het zuiden hebben verschoven.

Petrus de Rewa | 10-07-12 | 12:32

@Superior Bastard | 10-07-12 | 12:24

Wanneer je stelt dat het openbaar beëdigen inderdaad meer vorm dan inhoud is: klopt. Maar je mot ergens beginnen, toch? Als het volk iets verlangt heeft de Majesteit daar maar gehoor aan te geven, ze zit op heur troon met dank aan het volk, niets meer en niets minder. Als wij zeggen 'spring' dan behoort de Majesteit te vragen 'hoe hoog?'.

Dát is een constitutionele monarchie.

Reinaert | 10-07-12 | 12:32

Leve de koningin!

Zonder de koningin zouden we al helemaal geen handelscontracten met gunfactor meer in de wacht slepen. Met dat fnuikende, tankdeal-verpestende, moralistische vingertje van ons.

Bart_Bart | 10-07-12 | 12:31

Ik zit er ook echt op te wachten om die beëdiging te zien. Wat een onzin. Houdt dat lekker achter gesloten deuren, is nog eens goeiekoper ook!

Gurb | 10-07-12 | 12:30

@pius | 10-07-12 | 12:21

Indien zij HET symbool van een soeverein Nederland tracht te zijn, had zij, bij hoge uitzondering, weerstand moeten laten horen bij het besluit over de ESM.

Maar zij zal daar waarschijnlijk zonder kritiek gewoon haar krabbel onder zetten/gezet hebben. En dan zijn we MET haar ook niets meer dan een Europese provincie. Maar wel één met een royale peperdure clown aan de top, dat dan weer wel.

ZKH EénOog | 10-07-12 | 12:30

Wat denkt dat fossiel wel? Dat we een schijndemocratie hebben is al erg genoeg zonder dat een of andere allochtoon die, omdat ze toevallig het kindje van een SS-er en een nepprinses is, toevallig ook koningin is onze volksvertegenwoordiging denkt te mogen vertellen wat zij wíl. Als het er niet bevalt, neemt ze maar ontslag.

Lyrthion | 10-07-12 | 12:30

Natuurlijk idioot dat we in een land leven waarin een volstrekt ondemocratische vorst meent de macht te hebben om besluiten van de volksvertegenwoordiging naast zich neer te leggen. Maar daarnaast: die hele beëdiging... who gives a shit? Wie wil dat nu zien? Volkomen irrelevante margerotzooi. Volgens mij wordt, as we speak, ons geld met tientallen miljarden tegelijk naar zwak presterende en bezuinigingsweigerende luilekkerlanden gesluisd. Dit om een grotesk monetair faalproject te onderstutten, terwijl een ieder met ook maar een greintje verstand dit niet wenst en bovendien weet dat het hopeloos is. Niet dat we er iets aan kunnen doen, want de doorsluismechanismen - we kennen ze onder namen als EFSF en ESM - zijn net zo ondemocratisch als trix. Dit lijkt me iets saillanter dan het publiekelijk inzweren van een stel leeghoofdige nietsnutten in mantel- of C&A-pak.

Art Vandelay Ultor | 10-07-12 | 12:30

Vraag aan de deskundigen:
Hoe gaat zo'n beediging eigenlijk in z'n werk?
Is het een beetje leuk, qua kijksport?
Als er nou bijvoorbeeld een mep met een mooi glimmend, bijvoorkeur goed scherp zwaard aan te pas komt, wil ik het wel zien.

In alle andere gevallen: lamaar.
En ook dat gedoe op die trap mogen ze van mij houden.

Kapitein Sjaak Mus | 10-07-12 | 12:29

Tja, als je dan op de TROS de beëdiging zit te kijken en Bea dan "Nein, nein, nein! Ich ben hier de baas!" blaft valt het hele volksvertegenwoordiging sprookje een beetje in duigen.

Aszeran | 10-07-12 | 12:29

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:20
Dat ze het volk nu niet vrezen zal hun nog wel eens zuur opbreken.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:29

Wat een arrogant tyfus wijf is die Bea toch ook hé, ze heb gewoon te doen wat het volk, vertegenwoordigd door het parlement haar opdraagt, en als mevrouw dat niet behaagt dan pak ze toch lekker haar koffers en sodemietert ze op naar één van haar zusters belastingsparadijsen, ik zal die langstzittende uitkeringstrekker van het Noordeinde niet missen iig

RechtsePiemol | 10-07-12 | 12:29

@Niemands Knegt | 10-07-12 | 12:27 | + 0 -
Het gaat hier om ministers, niet om kamerleden.
Het kabinet is in dienst van de Koningin, even kort door de bocht.

Kaas de Vies | 10-07-12 | 12:28

Kamerleden horen een eed af te leggen aan het volk, niet aan een ongekozen staatshoofd.

Niemands Knegt | 10-07-12 | 12:27

Al dat bewierook van de Nederlandse cultuur en dan tegen de Koningin zijn. Dat is zoiets als veganistisch zijn en vlees en vis eten.

Enorm geloofwaardig dus.

pius | 10-07-12 | 12:27

@Superior Bastard | 10-07-12 | 12:24
Dan is ieder conflict met Boerkatrix toch welkom?

vetkleppert | 10-07-12 | 12:26

HEt beledigen van die luitjes is al openbaar nou het beeidigen nog.

Uw Verzekeringsadvis | 10-07-12 | 12:25

he kom bea, ik wil gewoon die aanstormende ministers hardop horen liegen. waarom zag ik het toneelstukje hierboven trouwens letterlijk voor me, ach het laat denk ik zien hoe ik over onze MP denk

BozeHenk | 10-07-12 | 12:25

Ja, laten we ons daar vooral nu druk over maken...
Who cares? Als de discussie omtrent het koningshuis niet gaat over het afschaffen van deze roversbende, ben ik niet geïnteresseerd.

Desmoulins | 10-07-12 | 12:24

En door zo'n openbare beëdiging gaat alles in één keer een stuk beter natuurlijk.
Laat ze zich a.u.b. druk maken over zaken die er wel toe doen. Dit geldt ook voor de Televaag.

Overigens mag wat mij betreft het gehele koningshuis direct terugtreden. Maar dat terzijde.

Superior Bastard | 10-07-12 | 12:24

@[email protected] | 10-07-12 | 12:22
Ik vrees dat er nog steeds heel veel vlaggetjesjostis's zijn. Meer dan je denkt.
En die gun ik hun poppekast ook wel, als die poppetjes zich maar niet met onze zaken bemoeien.

vetkleppert | 10-07-12 | 12:23

Ik wil het allemaal niet kunnen zien. Als ik een poppenkast wil zien, dan ga ik wel naar het Waterlooplein.

Petrus de Rewa | 10-07-12 | 12:23

Beëdiging openbaar? Welja joh, lekker nutteloos

ITEACHYOU | 10-07-12 | 12:23

De politieke partij die afschaffing van deze dure en onzinnige poppenkast in haar verkiezingsprogramma zet, kan op veel zetels rekenen. In de jaren 70 had men de ultieme kans eens en voor altijd van de von Amsbergjes of te komen, maar helaas had Den uyl het te druk met het voor alle toekomstige generaties het leven in Nederland pijnlijker, zwaarder en onbetaalbaar te maken.

pluizigkroeshaar | 10-07-12 | 12:22

Wanneer kunnen we stemmen over het afschaffen van het Koningshuis?

Het is alweer bijna 14 juli, voor de republikeinen onder ons.

Petrus de Rewa | 10-07-12 | 12:21

Oh ja en leve de koningin uiteraard. Ze blijft het enige geloofwaardige symbool van een soeverein Nederland natuurlijk.

Zonder haar zijn we niet meer dan een Europese provincie.

pius | 10-07-12 | 12:21

@Che_cuevara | 10-07-12 | 12:19
Hoe ging ie ook al weer?
De regering moet het volk vrezen. En niet andersom.

vetkleppert | 10-07-12 | 12:20

Dat kan maar één ding betekenen; Hans Teeuwen doet de daadwerkelijke beëdiging, en Bea haalt het bier.

Jackanders | 10-07-12 | 12:20

Eenmaal terug in de Kamer, staat Rutte gewoon weer te lachen hoor.

Pa Cartwright | 10-07-12 | 12:20

Bea mag van mij kiezen: óf openbare beëdigingen óf de republiek.

Kiest ze voor het eerste (hetgeen ik vermoed) krijgt ze binnenkort nog wel een paar keuzes voor heur koninklijke kiezen als het aan mij ligt.

Kiest ze voor het tweede: all the better.

Reinaert | 10-07-12 | 12:19

Dictatorix.

* | 10-07-12 | 12:19

@vetkleppert | 10-07-12 | 12:16
Ik heb ook schijt aan Boerkatrix.
Alleen ligt ze daar niet wakker van.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:19

Tekenend voor de huidige politiek dat juist dit de voorpagina haalt. Ze maken nu ruzie over symboliek in plaats van politiek.

rara | 10-07-12 | 12:19

Majesteit ligt dwars. Dan is er nog maar één optie.

Dag Majesteit!!!

ZKH EénOog | 10-07-12 | 12:18

lol, dat koningshuis is uit de tijd Joh....

stephan66 | 10-07-12 | 12:18

Goh, Bea gaat staken.
Hopelijk definitief.

Che_cuevara | 10-07-12 | 12:18

En daarom:
Leve de Republiek der Nederlanden.
Want Boerkatrix heeft schijt aan ons.

vetkleppert | 10-07-12 | 12:16

Dit houdt ze wel tegen en het ESM niet.

Kaas de Vies | 10-07-12 | 12:16

Selectieve transparantie. Op zijn minst.

pius | 10-07-12 | 12:16

Bea Tricks part XXVII

Godsammekraken | 10-07-12 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken