Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U haalt rechts in op een invoegstrook. Mag dat?

A. Ja. Dat mag gewoon.
B. Nee, verboten.
C. Soms, om aan filmende bumperklevers te ontkomen.
D. Laat die mensen met rust, een Ford Ka is al genoeg straf.
E. Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

E. Anders nl... WTF is dit?

Datzegiktoch | 06-07-12 | 20:07

@janneman1977 | 04-07-12 | 17:09
Vier vauten in één tegeltje....
Das best knap gedaan.......

lilluke halve hoan | 06-07-12 | 13:13

Is vermaek. Jammer dat 't geen kop-staartje is geworden, dan had 't pas echt een lekker filmpje geworden.

Jerry Nick | 05-07-12 | 22:41

Is dit voorpagina materiaal Brusselmans? Heb ook nog wel een zooi materiaal liggen. Asfalt ligt er om gebruik van gemaakt te worden. Zelf voor betaald ook.

nl2dav | 05-07-12 | 15:07

-weggejorist-

browser6666 | 05-07-12 | 14:56

aso rijders verdienen geen rijbewijs!!!

Rivank | 05-07-12 | 13:01

Deze onverschrokken filmmaker, die een buitengewoon interessante documentaire heeft geleverd zou dit eigenlijk STIEKUM en AANONIEM bij de Pliesie moeten afleveren met een briefje erbij 17-SK-BK is geen zuivere koek...

Raacna | 05-07-12 | 12:31

Vraagstelling niet duidelijk; zonder filmpje: A, met filmpje: B.

hanzebal | 05-07-12 | 11:46

Nou ja, ik doe ook wel es wat, dit is nog maar heel onschuldig hoor...

Menno Edens | 05-07-12 | 10:50

De lul in z'n Hyundai gebruikt niet de gehele invoegstrook (weet u nog van uw eerste snelwegles?), waardoor de ford Ka bestuurder geen invoeg mogelijkheid meer heeft (net als de verveelde camera meneer). De Ford Ka had kunnen remmen, de vrachtwagen voor kunnen laten gaan en er achter in kunnen voegen. Ik denk dat de camera meneer dan heel wat meer te zeiken had (+ alle bestuurders achter deze multitask chauffeur). Tenslotte zien we niet hoe de camera meneer vervolgens heeft ingevoegd. Ik denk dat deze knaap niet achter de vrachtwagen is ingevoegd.

Fred Janssen | 05-07-12 | 09:37

E: Waar heb je het over? Invoegen met 65 km/uur of voorang verwachten tijdens het invoegen op een filevrije snelweg vind ik veel erger.

Mark van Leeuwen | 05-07-12 | 09:20

Waarom stopt het filmpje?
stronthoop | 04-07-12 | 17:09 | + 3 -
.
Elk filmpje stopt. Jammer hè.

artie | 05-07-12 | 08:37

logisch als mensen het beschikbare asfalt niet gebruiken, +1 voor de Ka

hendrikjannetje | 05-07-12 | 07:01

Ja hoor, dat mag. Je moet dan gewoon HEEL serieus kijken, en uit je raampje "Personeel!! Perrrrsoneel!!!!" roepen.

Basje1738 | 05-07-12 | 01:34

ik bedoelde natuurlijk rechts er om heen

tyzzjj | 05-07-12 | 00:46

E
Ligt er aan wie je voor je hebt, als je 80 mag moet je geen 40 gaan rijden zonder enige aanleiding. Ook al ben je 80 jaar oud, vanochtend zelf ook een paar keer de neiging gehad om of links er om heen of er dwars door heen te gaan..

tyzzjj | 05-07-12 | 00:42

Iets met komkommers, en als niemand er last van heeft lekker laten gaan.

blacktip | 05-07-12 | 00:33

Ja mag, mits scheurend op 3 wielen in de bocht, en als je in je K zit.

Iwmac | 04-07-12 | 23:32

ANTWOORD is JA dat mag zolang je maar niet terug invoert waarvan je vandaan komt.

speedy_con33 | 04-07-12 | 22:56

zeldzaam goed topic

watsinneneem | 04-07-12 | 22:47

@ mezelf.

Reply zonder het filmpje te kijken. :P
Mag dus duidelijk niet.

MasterTommy | 04-07-12 | 22:40

A. Een van de uitzonderingen op rechts inhalen is langs een blokmarkering.

MasterTommy | 04-07-12 | 22:36

Echte mannen rijden daarom duits.

Solid Snaak | 04-07-12 | 22:32

Ford KA. Wat een verschrikkelijke auto. Met de kreukelzone van motorkap tot het achterlicht kan je maar beter netjes rijden met dat stuk blik.

vikingchild | 04-07-12 | 22:30

De vraag klopt niet. U rijdt met twee auto's naast elkaar op de vluchtstrook, om rechts in te halen. Mag dat?
Antwoord: in Baghdad, daar mag dat.

techniks | 04-07-12 | 22:11

Dit zijn pinda's vergeleken bij wat ik soms doe. Nee het mag niet maar we doen bijna allemaal wel eens iets wat niet mag. Je moet niet altijd de brave hendrik willen zijn toch.

99Z28 | 04-07-12 | 22:03

Wel triest dat de reclame bijna net zo lang duurt als het filmpje...

Whitehouse | 04-07-12 | 21:55

Je gaat bijna naar Bandirah terugverlangen... bijna dan he!

Remy Martin Louis 13 | 04-07-12 | 21:44

@r04drunn3r | 04-07-12 | 20:24 : Nee, je stelt een hele beleefde vraag natuurlijk. Niet zo kletsen. En ik heb al vaak genoeg dit soort dwazen zien pushen dus ik weet heus wel waar ik het over heb.

En het doet er niet toe of iemand iets gevaarlijk vindt, het is domweg niet jouw beslissing. Tenzij het wettenstelsel in NL is gewijzigd, in welk geval ik *nu* stop met belasting betalen en ik *nu* begin met fietsen op de snelweg. Ik heb per slot van rekening mee betaald aan dat asfalt, pure onnodige discriminatie.

Vind ik.

TM | 04-07-12 | 21:27

E. Die lul voor de Ka moet de hele invoegstrook gebruiken en zich niet reedsch aan het beging van de invoeg tussenwroeten.

gemeentereiniging | 04-07-12 | 21:18

Pfff, zit de 7e herhaling van het 12e seizoen van tussen kunst en kitsch te kijken en dat is spannender dan dit item.

Nederhans | 04-07-12 | 21:07

Is in amsterdam

fred3180 | 04-07-12 | 20:49

Volgens mij opgenomen invoegstrook vlaardingen-oost naar de beneluxtunnel A4.. Gewoon de hele invoegstrook gebruiken daar, tijdens de spits belemmert de doorstroming door kort in te voegen!

GebuktIsGenomen | 04-07-12 | 20:47

Lekker doordouwen, zeg dat wel ja.

Lucille Werner | 04-07-12 | 20:47

Goede film, goed verhaal. megapost jongens, klasse!

Pauperclown | 04-07-12 | 20:41

@fred3180 | 04-07-12 | 19:31
mooi stukje... dan weet je weer waar al je belasting geld heen gaat.

GoedenMorgenDezeMorg | 04-07-12 | 20:33

@TM
Zo zo dat is een goed beargumenteerd wederwoord.
Maar nu even serieus, het punt waarbij iemand iets gevaarlijk vindt is natuurlijk niet voor iedereen het zelfde. Daarom mijn welgemeende vraag of jij bestempeld kan worden als een angsthaas.
Mag ik vragen toch ....

r04drunn3r | 04-07-12 | 20:24

Nogmaals: dit is gefilmd door de politie bij wegmisbruikers! Lezen jullie voorgaande commentaren niet? Ik heb het hele filmpje hierboven gepost. Alleen de eerste paar seconden van het filmpje zijn vreemd, daarna zie je dat het finnen zijn die vluchten voor de politie!

fred3180 | 04-07-12 | 20:06

Wederom dieptepunt in GS topics bereikt...

Datzegiktoch | 04-07-12 | 20:02

@brutus68 | 04-07-12 | 16:58
Commercials zijn voor zwitsals.

Hatsune Miku | 04-07-12 | 20:02

@Eurotokkie | 04-07-12 | 17:33
Meh. Als ik dit soort filmpjes wil zien kijk ik wel SBS 6.

Hatsune Miku | 04-07-12 | 20:01

Ja is duidelijk een in en uitvoegstrook. Als het verkeer in de file nu maar genoeg ruimte maakt voor het invoegende verkeer, heeft de uitvoegende KIA (je wilt er niet in gezien worden), niet van die halsbrekende toeren te maken om; snel weg van de fileweg te komen.

reageerbuis | 04-07-12 | 19:59

sjonge jonge de filmer rijdt zeker zelden tot nooit op een snelweg, niks gewend.

Daarnaast vind ik rechts inhalen niet zo een issue. Met 100 km/u op de uiterst linker rijbaan dat is pas een issue.Zeker als je nog de laatste weken wil genieten van de nog niet actieve controle op de A2. Ook schijnen een hoop mensen te vergeten dat je 9 van de 10 keer dezelfde snelheid op de invoegstrook mag aanhouden en dat het geen godse 80 km weg is.

truusch | 04-07-12 | 19:58

Hoop dat de stumpert met de dashcam ook weer een stijve piemel heeft gehad, want voor de rest komt hij blijkbaar nergens aan zijn trekken. Ik zat echt te wachten om een Russische inhaal-actie wat sowieso twee buitenspiegels zou kosten, maar nee... Dit is toch niks man. Rij eens een keer met mij mee naar mijn werk. Da's pas een dashcam waard!

Billy Odol | 04-07-12 | 19:54

B: kippige belgen (reaktie uitloken doet)

r.s.jonkman | 04-07-12 | 19:48

Wat is nou het probleem? Files mogen zowel rechts als links worden ingehaald. De inhalende auto ziet dat de capaciteit van de invoegstrook niet wordt benut en neemt m.i. passende maatregelen...

Mark Levinson | 04-07-12 | 19:47

De regel bij file geldt: gebruik de gehele baan, en gebruik ook invoegstroken en op- / afritten volledig. Er zijn altijd mensen die vinden het vervelend dat mensen links nog even doorrijden tot het einde (die gaan dan kleven) terwijl dit juist zorgt voor doorstroming i.p.v. 500 meter van te voren invoegen. Helaas maken mensen hier misbruik van door het niet netjes te doen en niet te ritsen. Hier zouden ze mij betreft een flinke bekeuring op mogen gooien.

Ik heb zelf laatst achter een vrachtwagen vanuit de verbindingsbrug A2-A12 richting Den Haag gestaan waar twee vrachtwagens naast elkaar reden (tweebaansweg) zodat niemand er langs kon terwijl de hele brug leeg was! Deze mensen hebben te weinig denkvermogen, zijn te dom om te poepen én snappen niet dat dit levensgevaarlijk is. A. verleng je de file B. spreid je in dit geval ook nog eens het gevaar vanwege het feit dat de invoegstrook A2 naar A12 vast komt te staan en wordt er file gecreëerd op de A2 zelf!

bestgeil | 04-07-12 | 19:34

1. Het ging goed, niemand raakte gewond en niemand werd zelfs maar opgehouden
2. Ja, het mag
3. Regels moeten een middel zijn, geen doel op zich
4. Wat zijn dat toch voor NSB'ers die iedere vermeende overtreding van hun medemens filmen, get a life

Dmitri Dmitrievitsj | 04-07-12 | 19:34

D.Turpin | 04-07-12 | 19:26
Helemaal mee eens hoor, de focus ligt echter te vaak op het rechts inhalen volgens mij, waarmede het initiële probleem naar de achtergrond verdwijnt. Soort van symptoombestrijding zeg maar. Zien we helaas wel vaker...

Willem Hollander | 04-07-12 | 19:32

@r04drunn3r | 04-07-12 | 18:26: Oh wacht! Je wilt gewoon heel stoer overkomen! Dom van me.

TM | 04-07-12 | 19:29

@r04drunn3r | 04-07-12 | 18:26 : Doe niet zo ongelofelijk stupide.

TM | 04-07-12 | 19:28

michello | 04-07-12 | 19:24
Ah joh, da's eerder regel dan uitzondering hier, mijzelf incluis uiteraard.

Willem Hollander | 04-07-12 | 19:26

@ Willem Hollander | 04-07-12 | 19:07

Onnodig links rijden is niet ok, nee. Daar ben ik het wel met u eens. Maar in NL is het soms vrij druk en rijdt men links en rechts vrij langzaam. Om dan maar te gaan sjalommen schiet niet op natuurlijk. Bovendien is het sowieso gevaarlijk. Veel autorijders kijken niet in hun spiegel en over hun schouder als ze terug naar de rechts gaan. Je kunt beter met je lichten knipperen als je denkt dat iemand onnodig links rijdt. Echter moet je wel een beetje voor hem denken. Knipper dus als ie ook daadwerkelijk naar rechts kan. Je wilt niet knipperen en dat ie naar rechts gaat terwijl daar net een ander rechts aan het inhalen is.....

D.Turpin | 04-07-12 | 19:26

@michello | 04-07-12 | 19:15

"dan moet je daar stoppen" -> "Op een oprit of een invoegstrook mag je niet: ... - stilstaan"

bestgeil | 04-07-12 | 19:26

michello | 04-07-12 | 19:15
Nice, deze is erg belangrijk inderdaad:
"Op de invoegstrook versnel je tot de snelheid van je voertuig ongeveer gelijk is aan de verkeersstroom op de rechtse rijstrook van de doorlopende rijbaan."
Hoe vaak ik wel niet, op steeds dezelfde lange invoegstrook met 60-70 de snelweg op moest simpelweg omdat degene voor je het gas amper intrapt, levensgevaarlijk. Planken op die strook mensen!

Willem Hollander | 04-07-12 | 19:25

@Kapitein Sjaak Mus | 04-07-12 | 19:19
Ja sorry, ik draafde door.

michello | 04-07-12 | 19:24

Trouwens, dankzij die debiele voorligger kan de bestuurder van de KA niet invoegen, immers rijdt deze naast een vrachtwagen. En aangezien de voorganger wel gelijk op met het verkeer meerijdt maar voorlopig geen aanstalten maakt om iets harder te rijden of te gaan invoegen (geen knipperlicht), kan ik best begrijpen dan de KA-meneer pissed wordt. Het is namelijk lastig invoegen, door een vrachtwagen heen.

michello | 04-07-12 | 19:23

@michello | 04-07-12 | 19:15
u is op zaterdag grensrechter?

Kapitein Sjaak Mus | 04-07-12 | 19:19

- Als je van de invoegstrook naar de doorgaande rijbaan rijdt, doe je een BIJZONDER MANOEUVRE. Je moet dan al het verkeer op de doorgaande rijbaan voor laten gaan.

- Op de invoegstrook versnel je tot de snelheid van je voertuig ongeveer gelijk is aan de verkeersstroom op de rechtse rijstrook van de doorlopende rijbaan.

- Van zodra je dit veilig kunt, verlaat je de invoegstrook en rijd je op de rechter rijstrook van de doorgaande baan.

- Kan je niet veilig met je voertuig naar de rechter rijstrook rijden en bereik je het einde van de invoegstrook, dan moet je daar stoppen. Je mag zeker niet over de vluchtstrook verder rijden.

Enkele regels

- Op een oprit of een invoegstrook mag je niet:
. parkeren;
. stilstaan;
. je gsm beantwoorden of een wegenkaart bekijken ...;
. keren;
. achteruitrijden.
. het is verplicht de richtingsaanwijzer te gebruiken wanneer je invoegt.

Nuttig om weten:

1. De bestuurder die op de rechtse doorlopende rijstrook rijdt mag ter hoogte van de invoegstrook naar de linkerrijstrook rijden om het invoegen gemakkelijker te laten gebeuren. Maar hij is dit niet verplicht.

2. Als er (vrijwel) geen hinder wordt ondervonden van het overige verkeer en de snelheid dus (vrijwel) niet op andere voertuigen aangepast hoeft te worden, dan verwacht het CBR een minimumsnelheid van 90 km/u op de invoegstrook om in te voegen.

michello | 04-07-12 | 19:15

Enkel als je 6 personen in een Ford Ka vervoerd.

Pepp1 | 04-07-12 | 19:14

Eeeuh, daar ligt toch echt een kind op de hoedenplank...

Baal Illegaal | 04-07-12 | 19:12

Nee, hij moet gewoon net als z'n voorganger samen oprijden met het andere verkeer en aan het eind van de invoegstrook invoegen.

Davy Kroket | 04-07-12 | 19:09

D.Turpin | 04-07-12 | 18:55
Soms kleef ik bumper zonder daar erg in te hebben, geregeld begint men al te gebaren als ik inloop op mijn voorganger(onder de maximumsnelheid) meestal rijd men dan weer 40 voor mij op een 60km-weggetje o.i.d. Over rechts inhalen herhaal ik graag wat hierboven al plempte: Kan me herinneren dat mijn rij-instructeur altijd zei: 'Als je rechts wordt ingehaald, wat ik natuurlijk niet ga promoten, betekent dat eigenlijk altijd dat jij daar had moeten rijden.'
Heb een hekel aan mensen die de regels aan hun laars lappen en dan daarbij ageren tegen anderen die daar logischerwijs op reageren, bijvoorbeeld door er simpelweg omheen te gaan.

Willem Hollander | 04-07-12 | 19:07

B

Maar als ik aan de wal ben , gaat de sloep met enige regelmaat rechts van de zondagvaarders voorbij.

Trouwens, mag ik eindelijk het kanon gebruiken en ze afschieten?

Kapitein Sjaak Mus | 04-07-12 | 19:04

Als je met hoge snelheden tussen het verkeer door kan sjalommen dan moet je natuurlijk wel kunnen anticiperen. Dus je moet wel een beetje kunnen rijden. Ik herinner me nog een video van een moterrijder in Zweden die met snelheden rond de 300 km per uur over een drukke snelweg reed. Heel knap. Maar de openbare weg is niet de plek om zulke skills te beoefenen. Daar moet je netjes en voorspelbaar rijgedrag betonen. Ik heb dan ook een hekel aan mensen die bumperkleven en of rechts inhalen.

D.Turpin | 04-07-12 | 18:55

Als de Fordt van een ander is dat schrijf je dat met 'dt' ... net als bij kudt.

kibambam | 04-07-12 | 18:42

E: Ja als je in een ambulance, brandweer of politiewagen rijdt of zo'n bak van Rijkswaterstaat. Of als je de tot de koninklijke familie behoort.

doenormaal! | 04-07-12 | 18:41

Ik kreeg vanmorgen een prent binnen van 30 euro, omdat ik 55 reed binnen de bebouwde kom (50)... mag dat ?

Mazzeltov | 04-07-12 | 18:41

E. Pritt is hoognodig aan vakantie toe.

boasatlas | 04-07-12 | 18:40

De persoon in die Fort K heeft een goed verkeersinzicht. Weet precies wie er voor en achter hem rijden en anticipeert daar op een intelligente wijze op. Prima dus. Antwoord E: Ja dan mag dat.

doenormaal! | 04-07-12 | 18:37

@TM
Dus je bent een angsthaas begrijp ik hier uit?

r04drunn3r | 04-07-12 | 18:26

michello | 04-07-12 | 18:16
Juist! Ik vind het altijd wel mooi, ze hebben niet eens in de gaten dat ze in eerste instantie toch echt zelf fout bezig zijn. Dus 't rechter knipperlichtje gaat aan en gas....

Willem Hollander | 04-07-12 | 18:23

Nee, gevaarlijk. Meteen afschieten dat kudt-volk.

TM | 04-07-12 | 18:17

E: Geen idee. Lastig. Ik ga nu komkommers snijden. Lekker.

henkojenko | 04-07-12 | 18:17

@Willem Hollander | 04-07-12 | 18:09
Ik haal ook rechts in bij die debielen die met 90 links rijden. Zonder twijfel. Ik let wel extra op onverwachte bewegingen, maar ik ga er plankgas voorbij. En hoe die KA rijdt, dat doe ik ook gewoon.
Heb er geen zin meer in om mij te ergeren aan mensen met een bejaardenrijstijl.
Tegenwoordig heb je ook steeds vaker van die idioten die hem graag precies in die 10 meter tussen jou en je voorligger willen persen. Dan zijn ze nog boos als je toetert of in de file er wat van roept. Want ja, ze hadden hun snijrichtingaanwijzer toch aangezet?

michello | 04-07-12 | 18:16

Het mag niet maar het gaat wel een stuk sneller :P Hoewel nu alle tokkies deze rijbaan gaan ontdekken wegens Postbus 51 de risico's te groot worden.

doenormaal! | 04-07-12 | 18:14

Gewoon A, ik doe niet anders.

Barbatruuk! | 04-07-12 | 18:11

De wandelaar | 04-07-12 | 17:54 | + -2

Maar binnen zo'n invoegstrook mag je niet rechts inhalen. Heb je 't filmpje wel gezien?

Arhedis-Varkenjaab | 04-07-12 | 18:10

@captainobvious | 04-07-12 | 18:07
U bent zo'n figuur die pertinent op de middelste strook blijft rijden, ondanks groene pijl en, ondertussen, voldoende overheidspropaganda.
rws.nl/actueel/spitsstroken/veelgestel...

kapotte_stofzuiger | 04-07-12 | 18:09

michello | 04-07-12 | 18:00 |
Was op een provinciaal twee richtingen weggetje overigens, wat ik hierboven omschrijf.
Wat die bochten betreft, dat valt me ook vaak op inderdaad, sowieso veel mensen die niets op links te zoeken hebben. (en ik zit niet eens vaak op de snelweg, enkele keren per week slechts) Kan me herinneren dat mijn rij-instructeur altijd zei: 'Als je rechts wordt ingehaald, wat ik natuurlijk niet ga promoten, betekent dat eigenlijk altijd dat jij daar had moeten rijden.'

Willem Hollander | 04-07-12 | 18:09

Het soort klootzakken dat over de vluchtstrook rijdt, mag zichzelf van mij doodrijden op een aldaar staande vrachtwagen met pech.De vluchtstrook is niet om op te rijden,maar voor pechgevallen, hulpdiensten en wegwerkers, die dus allemaal het risico rijden dat deze hufter ze raakt.

captainobvious | 04-07-12 | 18:07

ja dat mag, want de voorganger rijdt links voorgesorteerd om in te voegen.

dhr v Puffelen | 04-07-12 | 18:07

B

Arhedis-Varkenjaab | 04-07-12 | 18:07

Is dit een filmpje van de politie of van een burger? Ik vermoed het laatste, en dan zou ik tegen die persoon willen zeggen: "get a life, moralistische klootzak!". Is toch te treurig voor woorden dat je filmpjes gaat maken van medeweggebruikers.

SatchRules | 04-07-12 | 18:04

C Soms, om aan filmende bumperklevers te ontkomen.

Er is niets zo irritant als een moraalridder.

r04drunn3r | 04-07-12 | 18:02

@Willem Hollander | 04-07-12 | 17:56
Zolang het rechtuit gaat kan iedereen rijden. Maar moet je kijken als de moeilijkheidsgraad wordt verhoogd en er een flauwe bocht aankomt, dan gaan er ineens een paar 10-15km langzamer rijden op de linkerbaan. Echt.

michello | 04-07-12 | 18:00

Trouwens alle dames die hier zeggen dat je tot het eind moet doorijden... de regel is ook dat je je snelheid aanpast aan de rij naast je, dus niet eerst de (bijna stilstaande) rij met 100 inhalen en er aan het eindje auto tussenkwakken, maar net zo hard als de file oprijden en dan achter de auto invoegen die je als eerste op de invoegstrook tegenkwam.

met een kind op de hoedenplank = altijd -100

enpassant | 04-07-12 | 18:00

michello | 04-07-12 | 17:51 |
Hahaha, juist dat kan ook. Zo heb ik weleens een paar keer ingehaald langs 2 flitspalen, gewoon omdat mijn voorgangers zo langzaam reden, dat het nog makkelijk kon zonder geflitst te worden ook. Zo bedroevend is het hier gesteld op de weg, gelukkig ga ik meestal op de fiets naar mijn werk.

Willem Hollander | 04-07-12 | 17:56

Dat mag gewoon. Invoegstroken en uitvoegstroken worden gezien als aparte rijbanen. Daar zijn al diverse rechterlijke uitspraken over geweest.

De wandelaar | 04-07-12 | 17:54

Wat verschrikkelijk zeg.

Nilfisk | 04-07-12 | 17:51

E. Het is eigenlijk een les aan de voorganger: KIJK DAN SLOME LUL JE KUNT VERDEROP ÓÓK INVOEGEN.

michello | 04-07-12 | 17:51

Ach, als niemand er last van heeft. Van mij mag het.

grote haas | 04-07-12 | 17:50

Snel nieuw topic verzinnen, GS, anders ziet iedereen die net van zn werk komt dit als eerste.

HetMes | 04-07-12 | 17:49

B. Verboten, maarrrrrr zou wel moeten mogen.

Wizziwigg | 04-07-12 | 17:47

Eurotokkie | 04-07-12 | 17:36
Ja dat zullen ze wel denken inderdaad, men snapt er geen bout van helaas. Zo is het tegenwoordig ook mode om met 8 auto's achter een slome tractor te blijven hangen, hier in de regio. Ook als het polderweggetje geheel te overzien is en er geen tegenliggers aankomen.
Krijg ik vaak net zulke reacties als met ritsen, wanneer ik dan meerdere auto's + tractor inhaal, terwijl de weg gewoon vrij is en overzichtelijk. Trutten zijn het. Allemaal.

Willem Hollander | 04-07-12 | 17:45
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 04-07-12 | 17:41

Thyzzz | 04-07-12 | 16:53 |

Inderdaad, dat dus.En ow, ow, ow, wat een fout zeg! Iemand gaat invoegen, jij gaat er voorbij....

DrSnuggles | 04-07-12 | 17:40

"Lekker doordouwen"?!......... Dat had jij kunnen doen, agentje........ als je haar staande had gehouden en de bon had versnipperd in ruil voor wat snelle warmte...... G.) wel graag veilig, want ze schijnt nogal vruchtbaar te zijn......

Penotti | 04-07-12 | 17:40

Willem Hollander | 04-07-12 | 17:32 | + 0 -

Ja ze denken dat je wilt voordringen maar daar gaat het helemaal niet om .

Eurotokkie | 04-07-12 | 17:36

volgende keer toch maar weer je kinderen vastbinden op de imperiaal, dat is een stuk veiliger. oh wacht, het is een ford ka.

cumshaft | 04-07-12 | 17:36

F. Alleen als er ook tegenliggers zijn.

Flipus | 04-07-12 | 17:35

Nu maar hopen dat jeugdzorg niet meekijkt.
Overigens ben ik van mening dat mensen die hun kroost op deze manier vervoeren, verplicht moeten worden een jaartje mee te lopen met de mensen die slachtoffers uit auto's moeten knippen na een ernstig ongeluk.
Dan worden ze zo ziek dat ze het eigen rijbewijs met een strik eromheen terugsturen naar het CBR.

Jackanders | 04-07-12 | 17:34

Wat doet dit Front Page ??

Piet_Snot | 04-07-12 | 17:33

Hatsune Miku | 04-07-12 | 16:57 | + 1 -

Het gaat erom dat je met deze actie andere weggebruikers in gevaar brengt maar ja met zo een rijgedrag van ike ike ike en de rest kan stikke kom je niet ver , want verderop staat die weer stil.

Eurotokkie | 04-07-12 | 17:33

Ja dit mag! Al is het maar om die zeikzakken te passeren die niet snappen waar een invoegstrook voor bedoeld is. Om in te voegen namelijk

de anonieme man | 04-07-12 | 17:33

De Treinende Rechter | 04-07-12 | 17:18
Eurotokkie | 04-07-12 | 17:22
Hear, hear. Het erge is nog dat bijvoorbeeld bij ritsen, veel van die trutten je nog aankijken alsof je een aso bent, of je er niet tussen willen laten(wat ik altijd erg grappig vind, omdat veel van dergelijke lieden veel te bang zijn uitgevallen voor dergelijke stoerdoenerij, ze geven altijd toe als je dichtbij komt...) wanneer je het wel op de juiste manier tracht te doen.

Willem Hollander | 04-07-12 | 17:32

Is dit belangrijk?

pe4444 | 04-07-12 | 17:31

komkommertijd?

subsidistan | 04-07-12 | 17:29

De Treinende Rechter | 04-07-12 | 17:18 | + 0 -

idd , ook ritsen is een probleem voor meer dan 90% , en ja invoegen meteen aan het begin van de invoegstrook is vragen om problemen en toch maakt 80% zich hier aan schuldig .
En dan vragen we ons af waar de files vandaan komen.

Eurotokkie | 04-07-12 | 17:22

eehhm... en wat Sharkbait | 04-07-12 | 17:18

zei natuurlijk *bloos*

De Treinende Rechter | 04-07-12 | 17:22

D

BOER-uit zwolle | 04-07-12 | 17:22

E; Zei me domdom.

Neut | 04-07-12 | 17:21

E: Anders namelijk: alleen een zwart vlak te zien, geen filmpje en al helemaal geen auto.

Alfred E. Neuman | 04-07-12 | 17:20

zeg maar jansen | 04-07-12 | 17:15 | + -1 -
zal't gaan ja? we kunnen lezen hoor.

nie pleuje | 04-07-12 | 17:18

Nederlanders kunnen niet rijden. Je moet de HELE INVOEGSTROOK GEBRUIKEN! Maar goed, met meer dan 1 wiel over een doorgetrokken streep mag ook niet. Dus B, op deze manier niet.

De Treinende Rechter | 04-07-12 | 17:18

Misschien wordt er gefilmd omdat er een KIND OP DE HOEDENPLANK ligt. Wat een mongool ben je als ouder/bestuurder als je dat doet.

Sharkbait | 04-07-12 | 17:18

@ZDEV | 04-07-12 | 17:12

Bijna, ja. Dra je eenmaal een trein van dichtbij bestudeerd hebt dank je God op je blote knietjes wanneer je weer veilig en vertrouwd in je Ford Ka de weg op mag.

In dat opzicht is een kinderhand gauw gevuld. Maar dan mot je natuurlijk géén kinderen op de hoedenplank willen vervoeren (dat zo'n ding dat gewicht kan hebben verbaast me overigens ook al, maar dat terzijde).

Reinaert | 04-07-12 | 17:16

-weggejorist-

Casuarius | 04-07-12 | 17:16

-weggejorist-

zeg maar jansen | 04-07-12 | 17:15

-weggejorist-

zeg maar jansen | 04-07-12 | 17:15

-weggejorist-

zeg maar jansen | 04-07-12 | 17:15

A, als je daarna maar niet meer invoegt

zeg maar jansen | 04-07-12 | 17:14

Gelukkig is (mogelijk) het Higgs-deeltje gevonden!

gasboer | 04-07-12 | 17:14

stronthoop | 04-07-12 | 17:09 | + 0 -

batterijen op ?

Eurotokkie | 04-07-12 | 17:13

Had ik niet een Ford Ka?

Kaas de Vies | 04-07-12 | 17:13

Een Ford Ka.
Je zou dan bijna de trein nemen. Bijna.

ZDEV | 04-07-12 | 17:12

De afgelopen dagen rijdt half Nederland weer op de linkerbaan... Dus het alternatief is dat je er rechts voorbij gaat. Gisteren weer eens een rijinstructeur (vrijwel altijd Surinaamse Koelies) erop gewezen dat hij zijn leerlingen rechts moet leren rijden... die reed km's lang vrijwel eenzaam in het midden van de A10).

Sjompie | 04-07-12 | 17:12

D maar tegelijk haat ik die invalidekarretjes en wat is het verschil?

E Rectus Magnificus | 04-07-12 | 17:12

E. Anders, namelijk... hij/zij geeft geen richting aan dus dit mag niet.

Eurotokkie | 04-07-12 | 17:11

Een kind op de hoedenplank mag in ieder geval niet.

The Keymaker | 04-07-12 | 17:10

Dit zie ik ook wel eens gebeuren. Echt leuk wordt het als de auto voor de ford ka-tje, de ka gaat 'blocken' om te voorkomen dat ie er langs kan. Echt geweldig... Ooit zelf meegemaakt met dikke BMW voor me... Die trok het echt niet dat ik langs hem wilde rijden om pas op het einde van invoegstrook in te voegen... Steeds weer naar rechts sturen om zich breed te maken. Echt geweldig... Sommige mensen hebben zo'n enorm dun laagje beheersing. Eigenlijk zijn we allemaal nog holbewoners met een speer in onze handen, op zoek naar vreten en wijven om te n.. k.n. En in het verkeer komt dat het makkelijkst weer naar boven denk ik zo. Ik zou uren door kunnen gaan... Veel beter dan toen ik nog met de trein naar het werk moest. Alhoewel, daar ging toen ook wel eens lekker primitief te keer, vooral na veel vertraging.

GoedenMorgenDezeMorg | 04-07-12 | 17:09

Reinaert | 04-07-12 | 16:57 | + 0 -
ik denk ook er een kind op de hoedeplak ligt
wat zijn er toe stommen mensen die riem is niet voor niks die kreukelzone en airbag werken enkel als je bij en ongeval ook in de auto blijf
Dan raakt je niet met je kop het asfalt

janneman1977 | 04-07-12 | 17:09

Waarom stopt het filmpje?

stronthoop | 04-07-12 | 17:09

Idd zeg .. daar ligt gewoon een kind op de hoedenplank.
Vroeger kon ik nooit op de hoedenplank liggen want daar stond al een rol schijtlint met een gebreid mutsje erom en lag er een paraplu :)

SyntaxError | 04-07-12 | 17:08

Met een dikke Duitser mag het, maar met een boodschappenwagentje (waar je nauwelijks bpm over hebt betaald) is asociaal rijgedrag gewoon sneu.

Casuarius | 04-07-12 | 17:08

@An die ARBEIT | 04-07-12 | 17:04
Precies...

hendrikjandetuinman | 04-07-12 | 17:08

B. Iedereen moet wachten dus jij ook.

S. | 04-07-12 | 17:07

E. Ja, net als uit, zolang niet alle vier de wielen over de streep gaan.

smdyasc | 04-07-12 | 17:04

Waar gaat dit over??

An die ARBEIT | 04-07-12 | 17:04

@brutus68 | 04-07-12 | 16:58

Hmmm... welke commercial? Er zijn handige tooltjes om te voorkomen dat je van dergelijke intermezzo's -mag- moet genieten. Google maar eens op "adblock".

Reinaert | 04-07-12 | 17:03

Nou vertel ons snel de uitkomst van diet proleten her-examen.

ontlullen | 04-07-12 | 17:02

@brutus68 | 04-07-12 | 16:58
Installeer adblock plus... Dan heb je nooit last van reclames of advertenties.

vodaflikkers | 04-07-12 | 17:02

Opritje Schiedam/Vlaardingen.... actie helpt echt daar... NOT... staat toch vaak vast...

radbraker | 04-07-12 | 17:02

Rechts inhalen via de vluchtstrook is alleen toegestaan als het kind op de hoedenplank kleiner dan 1.20m is en een gordel draagt.

Boyo | 04-07-12 | 17:01

A, boeien, gewoon gaan en opschieten.

Gias | 04-07-12 | 17:01

Anders, dit zijn werknemers van de NOS op weg naar een persconferentie.

blinde kip | 04-07-12 | 17:00

nou en?

zegmaarF | 04-07-12 | 17:00

C

LonelyRanger | 04-07-12 | 17:00

D, kom op zeg, rijdend koekblik.

JanKlaasen | 04-07-12 | 17:00

Waarom the f*ck gaan we ons hier mee bezighouden? Zie dagelijks grotere idioten op de weg....

harry poster | 04-07-12 | 16:59

De commercial duurt langer dan het filmpje. Is dat leuk?

brutus68 | 04-07-12 | 16:58

A. Dat mag.

BitchSuperSoaker | 04-07-12 | 16:58

*F.* gaat helemaal nergens over

Hatsune Miku | 04-07-12 | 16:57

Hebben ze nu een gans achterin?

Artwido | 04-07-12 | 16:57

B. Das ist sofort Verboten. Fuhrerschein und Ausweiss bitte!

vodaflikkers | 04-07-12 | 16:57

@leef!! | 04-07-12 | 16:55

Verdoemd. Zou zó maar eens kunnen dat het een kind is.

In dat geval: achttien jaar cel en TBS. En nog steeds die boete.

Reinaert | 04-07-12 | 16:57

B, A en D

Tobi | 04-07-12 | 16:57

Hij moest wel... anders zou het kenteken van die aso die niet door wil rijden voor hem niet in beeld komen. Nood breekt wet, ook in dit geval.

Braxator | 04-07-12 | 16:56

Ford K, als in Ford Komkommer?

Superior Bastard | 04-07-12 | 16:56

Ligt eraan, zijn het Finnen?!

rabauw | 04-07-12 | 16:55

Wat ligt er op de hoedenplank?? Toch geen kind?? Als je van je kinderen houdt zou je ze beter op de achterbank plaats kunnen laten nemen#isookmaareenmening

leef!! | 04-07-12 | 16:55

E
Interesseert me geen reet.

logisch | 04-07-12 | 16:55

Categorie kleine CJIB-ongemakken.

Zes jaar cel en TBS. Dat zal ze leren. En een boete natuurlijk.

Reinaert | 04-07-12 | 16:55

Ligt daar nou een vent met een gele broek of een mokkel met een geel truitje?

James St John Smythe | 04-07-12 | 16:55

jaa dit is echt een vet item!

Janvanschaffelaar | 04-07-12 | 16:55

jaa dit is echt een vet item!

Janvanschaffelaar | 04-07-12 | 16:55

C* om aan aandachtsgeyle "ik film en geef commentaar"-mensen te ontkomen.

dhrWijma | 04-07-12 | 16:54

E: Ja, vooral als je een kind op de hoedenplank hebt liggen

HetLicht | 04-07-12 | 16:54

Gevalletje ik heb mijn wagentje volgeladen met kids.

mantora | 04-07-12 | 16:54

-weggejorist-

Godsammekraken | 04-07-12 | 16:54

Lijkt me een duidelijk geval van niet over zeuren.

vetkleppert | 04-07-12 | 16:54

C. Hoewel ik bij dit soort mensen liever een keer flink op de rem trap om ze even te laten schrikken. Ik gok dat de camera dan wel vanzelf weer verdwijnt.

The Dominator | 04-07-12 | 16:53

D en B (in die volgorde). Is wel asociaal gedrag, zelfs als je een Ka'tje rijdt

ole guapa | 04-07-12 | 16:53

Duidelijk gevalletje C en D.

Anarki | 04-07-12 | 16:53

U stopt met filmen precies op het moment dat het interessant wordt. Is dat handig?

A) Nee
B) Nee

Thyzzz | 04-07-12 | 16:53

Breaking News: iemand haalt rechts in op een invoegstrook yeah yeah, laten we er een topic over schrijven.

Onderwereldfiguur | 04-07-12 | 16:53

Dit gaat een enorme tijdwinst opleveren

AlphaKenny 1up | 04-07-12 | 16:53

C, duidelijk C. En er dan lekker commentaar bij leveren. Kudtfiguur.

Art Vandelay Ultor | 04-07-12 | 16:53

A.. Zolang de politie het niet ziet ;-)

brentjuh | 04-07-12 | 16:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl