Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Grave (VVD): Politici mogen liegen over euro

liegenmagzegtfrankdegrave534.png Bovenstaande is een quote van Frank de Grave, Eerste Kamerlid namens de VVD, uit het ESM-debat van afgelopen dinsdag. Te vinden in de stenogrammen (PDF). Volgens de oud-MinDef, die thans dus in een functie zit waarin hij de Tweede Kamer moet controleren om de rechtsstaat in balans te houden, is het geen probleem als MinFin De Jager of welke andere minister dan ook glashard liegt over de status van noodfondsen, wankellanden of de eurozone als geheel. Want noodsituatie. Soort van bevestiging van wat u al wist, dus: Ministers liegen over Europa. Allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Fantastisch! @paost712 | 29-06-12 | 22:08
@ paost712 | 29-06-12 | 01:00: Inderdaad zou iedereen op 12 september een proteststem moeten laten aankruisen. Ik kan er maar twee bedenken: SP en PVV. Maar zelfs als deze twee partijen 76 zetels zouden halen verandert er niks in en voor Nederland. Daarvoor verschillen de belangen van politici en burgers gewoon veel te veel.

Ome Gijs | 30-06-12 | 11:52

Even bij Paost de 500 vol gemaakt. Hulde voor het in Jip en Janneketaal uitleggen hoe het gaat werken.

zeg maar jansen | 30-06-12 | 00:19

@ paost712 | 28-06-12 | 22:08
Jij bent een BAAS!

Glas Koning | 29-06-12 | 21:20

het is altijd en overal een grote fascistische bende

yuryzelluf | 29-06-12 | 20:53

Probeert De Grave nou een synoniem te splitsen?

Jaap de Paap | 29-06-12 | 12:47

Ik wilde gaan stemmen op de Piratenpartij. Ik denk dat ik mijn stem aanpas en gewoon PVV ga stemmen. Fuck Wilders, ik wil gewoon dat Eurisme gestopt hebben.

Barry Hay | 29-06-12 | 11:08

-weggejorist-

Aluhoedjuh | 29-06-12 | 09:09

Eén van de problemen van onze volksvertegenwoordigers is dat ze geen langetermijnpolitiek kunnen bedrijven want:
1 Ze zijn bang dat ze na 4 jaar niet herkozen worden (bij slechte maar noodzakelijke beslissingen) maar een nog groter probleem
2 Het ontbreekt ze aan deskundigheid (er zitten nu immers maar 6 economen in de 2e kamer) Hoe wil je dan een goed economisch beleid krijgen?
3 Na elke verkiezing is het nog maar de vraag of het beleid kan worden voortgezet. Immers: als de nieuwe MP van een andere partij is komt er ander beleid en zo worden miljarden euro's weggesmeten.
Conclusie: Democratie is dus eigenlijk meer dat de deskundigheid ondergeschikt is aan het willen meepraten.
Oplossing én toch (redelijk) democratisch: hoogste baas op ministerie is (tevens) MP en partijloos. Word niet na verkiezingen vervangen maar krijgt zijn fnnctie tot hij met 2/3 meerderheid word weggestemd na deskundig beraad en alleen wegens disfunctioneren, of wanbeleid (foute uitspraken, aantoonbare leugens etc) niet op basis van beleid want dat is dan immers goedgekeurd en kan niet zomaar teruggedraaid worden.
Net als het voor MP geld dat natuulijk ook voor de andere ministers.
Thorbecke waarschuwde al voor de fouten in zijn "constructie" die hij toen ook al zag. Niks nieuws onder de zon dus maar wel tijd voor verandering.

PetervanGelderen | 29-06-12 | 09:07

Vertel eens wat nieuws, part of the job. En hoe beter je het kunt hoe hoger je komt.

Umberto die trotzoni | 29-06-12 | 08:49

Ik kan inmiddels geen enkel respect meer opbrengen voor die mensen in Den Haag die zich vertegenwoordigers van het volk noemen! Wanneer komt er eens een kaas-revolutie godverdomme! Vuile honden zijn het! Geef mij de handdruk van een tokkie maar. Geen geld geen aanzien, maar wel op z'n woord te vertrouwen!

Doc Damage | 29-06-12 | 08:40

@JoranVanderdood | 28-06-12 | 19:21
Ik geloof ze alleen op hun blauwe ogen als ik ze die zelf geslagen heb.

lekkurlinx | 29-06-12 | 07:53

allemaaltegendemuur | 28-06-12 | 20:46 |
Ik zeg:neqschot

leef!! | 29-06-12 | 01:29

Nou, hebben de politici toch nog wat opgestoken van de cultuurverrijking: Taqiyya!

KoninginWildemina | 29-06-12 | 01:26

Het is overigens best wel opvallend, die datum van de komende verkiezingen.
12 september, dag dag na de klappen op 09/11 waarvan de hele wereld geschokt was.
09/12 de datum waarop de wereld begon te beseffen hoezeer de zij veranderd was en nooit meer hetzelfde zou worden en plannen begon te maken de daders te vinden en te straffen.
Het is nu al 09/11 de dag waarop de politiek de kiezer schokt met meer Europa, meer toezicht, minder vrijheden en vooral meer betalen.
Laat 09/12 de dag worden waarop de kiezer de veroorzakers van onze zorgen, ons wantrouwen in de politiek en democratie aanwijst en genadeloos afstraft.
Ik ben er nog niet uit op wie ik ga stemmen maar DAT ik ga staat buiten kijf. Dat het niet alleen een protest stem gaat worden maar teven een stuk vergelding en (hopelijk) ook een verandering van de route naar de toekomst.
Een stem ook die een duidelijk NEE tegen ESM en Brussel zal zijn.

*amen*

paost712 | 29-06-12 | 01:00

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 21:59 | + -1 -
Bah en ook het mooie eeuwenoude spel van schaken zo te neer te halen.
Niemand is aan het schaken hier, je bent confuus.

Kaas de Vies | 29-06-12 | 00:40

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 21:59 | + -1 -
Mooi verhaal en het is altijd goed om kritisch te zijn. Ja ik lees die kranten, ik heb er in gestaan ik heb er zelfs in geschreven. Is het belangrijk, is het waar, het boeit mij niet.

Waarom vind je dat ik geen eerlijk verhaal vertel?
Ik heb mijn schaapjes op het droge, ik hoef echt niet in de rij te staan met bonnetjes voor het brood.

Ik vertel namelijk het meest eerlijke verhaal want ik probeer inzicht te verschaffen in wat er echt gaande is.
Het is maar een aanname om te zeggen dat een leugentje voor bestwil beter is dan de waarheid, dat is namelijk tegenstrijdig met het democratische systeem. Kan je zeggen dat ik niet realistisch ben, prima, maar noem het dan niet zo.

Mij betichten van een oneerlijk verhaal maakt mij treurig, want ik vraag altijd om een inhoudelijk weerwoord. Ik krijg het nooit.

Want ik heb gelijk.
En dat weten mijn EU-kameraden ook.

Kaas de Vies | 29-06-12 | 00:38

Tja VVD, door de mand gevallen eurofielen die 13-9 lekker met de PvdA en CDA/D66 weer een regering vormen, net als de afgelopen 60 jaar.

funkyd | 29-06-12 | 00:13

verneuk de massa pak de kassa.
stompy wil de neuzen in een richting krijgen
de nederlandse particuliere pensioen potten
kan hij zijn tengels niet achter krijgen
de geboorte golf na de oorlog,lost zich weer op
het is de crisus en europa,dat is het probleem
spanje italie, 2 grootmachten,die nu aan de deur kloppen,en de koe willen melken van de reeds uitgemolken landen.
dit kan niet anders dit moet wel het einde zijn
en dat vlak voor de verkiezingen,ja dan moeten de politieke komieken wel extra liegen.

soledad | 28-06-12 | 23:41

Tsja, 'nobody fucks with Frank De Grave' was in het verleden een gevleugeld gezegde. Wat we niet wisten, was dat 'Frank De Grave fucks us all'.

FrankVeer | 28-06-12 | 23:35

-weggejorist-

Jay1397 | 28-06-12 | 23:25

Een leugentje..... om hun bestwil.
Alle Pinokkioneuzen dezelfde kant op.
Vuurtje?.... Iemand??

Schietmijmaarlek | 28-06-12 | 23:22

Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 21:46
Opmerkelijk is, dat geen enkele eurofiele politicus uit weet te leggen, wat de economische samenwerking oplevert, die zwaaien nooit met een degelijk onderzoek, maar werken kennelijk vanuit hun onderbuik.

Het is natuurlijk ook niet leuk om het volk uit te leggen, dat het hun afgeperste pensioengeld poter is en dat hun partijleden in de raden van toezicht waren geparachuteerd.

vanhetvarken | 28-06-12 | 23:17

Bertus Brulbroek | 28-06-12 | 23:01 |
heb m'n centjes al lang geleden geinvesteerd in bitcoins.
dus laat dat monetaire systeem maar crashen :)

damnschreeuwer | 28-06-12 | 23:11

De waarheid achter ons financiële systeem gebaseerd op het fractionele bankiers piramide spel is wat de heren politici & bankiers kost wat kost willen onthouden. De onhoudbaarheid van exponentiële schuld uitbreiding van rente op rente etc. Money as Debt bitches! youtu.be/jqvKjsIxT_8

Bertus Brulbroek | 28-06-12 | 23:01

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 22:46
Tuurlijk, maar vooral diegene die het uitleent is een gek.

Als er een junk bij jou komt en je 100 Euro vraagt voor drugs en je zegt dat je het terugkrijgt *met* *rente*, dan geloof jij dat? Be my guest, vooral doen, maar mijn geld krijgt ie niet.

La Bailaora | 28-06-12 | 22:56

La Bailaora | 28-06-12 | 22:35 |
een dure lening is niet verplicht hoor. het zijn mensen zelf die de leningen zijn aangegaan.

damnschreeuwer | 28-06-12 | 22:46

Bij mij komt de politiek nu echt me strot uit, ik overweeg aangifte te gaan doen voor valsheid in woord en geschrift en landverraad want dat is het. Landverraad kan NOOIT in het landsbelang zijn.

toetanchamon | 28-06-12 | 22:41

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 22:31
Dit is nou het domste comment van de avond. Nee, banken zijn niet de schuld van alles, maar wel als je een krediet geeft op een kroeg die werklozen/dronkaards op krediet laat drinken, net als de amerikaanse banken die hypotheken gaven aan de armen, of de banken die gigantische kredieten gaven op de huizenbouw in Spanje.

Waar het om gaat is dat in veel gevallen banken leningen hebben uitgezet zonder goed te kijken naar de kredietwaardigheid, bv. 'je kunt maar een hypotheek krijgen tot 3x je jaarinkomen'. Dat laatste is er niet voor niets.

La Bailaora | 28-06-12 | 22:35

La Bailaora | 28-06-12 | 22:21 |
tuurlijk, banken zijn de schuld van alles.
(inclusief je nieuwe auto en dakkapel op je huis wegens overwaarde)...
Zijn banken soms de nieuwe joden? ... ow wacht.
:p

damnschreeuwer | 28-06-12 | 22:31

Of liegen of mensen gewoon even in jip en janneke taal uitleggen wat een monetair systeem precies is...

Zookrates | 28-06-12 | 22:30

-weggejorist-

threewing | 28-06-12 | 22:30

@paost712 | 28-06-12 | 22:08
-
hear hear.
En nu allemaal nog stoppen VVD te stemmen.
De partij van de banken.

oplichter | 28-06-12 | 22:22

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 22:15
Joh, het verhaal klopt perfect. En afgezien daarvan, nee, de werkloze kroegtijgers zijn nou juist niet de schuldigen.

In feite wat er gebeurt is dat als jij een junk bent en gratis bier (ook al is dat een 'lening') krijgt aangeboden jij je ook geen 2x bedenkt. Aangezien jij geen inkomen hebt, weet je ook dat je dat nooit gaat terugbetalen, dus je denkt, na mij de zondvloed.

Probleem hier zit nou juist bij de *bank*, die nooit krediet had moeten geven, want die had moeten weten dat junks nooit zouden kunnen betalen: want geen inkomen.

La Bailaora | 28-06-12 | 22:21

Luid applaus @ paost712 | 28-06-12 | 22:08
*met deze verouderde browser geloof ik wel +je klikken kan *klik**

hallevvezool | 28-06-12 | 22:21

paost712 | 28-06-12 | 22:08 |
raar verhaal.
economie is een zero-sum game, dus ergen klopt je verhaal niet.
Misschien dit: je benoemt de werkloze kroegtijgers als slachtoffers; maar is het probleem niet juist dat die alcoholisten schulden maken? dus zijn dat niet de aanstichters van die crises?

damnschreeuwer | 28-06-12 | 22:15

@paost712 | 28-06-12 | 22:08
Jij snapt het wel zo te lezen. Comment van de avond. Kudo's

La Bailaora | 28-06-12 | 22:13

So this is how democracy dies, with a thunderous applause.

Kingeef1975 | 28-06-12 | 22:13

-weggejorist-

DOUK | 28-06-12 | 22:12

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 21:59
Klopt allemaal. Maar het gaat uit van het perspectief van een schaker met een tegenstander, in plaats van, zeg, de brave vader die goed voor zijn kinderen zorgt. Perspectief is het grootste deel van communicatie.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 22:11

@tipo | 28-06-12 | 22:06
De euro overeind houden is een eeuwige excercitie. Zuid Europa is armer, heeft minder industrie, dus dat zal permanent moeten worden betaald door de rijkere landen.

Uitstappen is 1 keer diep slikken en dan ben je er vanaf. Op lange termijn altijd goedkoper, behalve voor grootbankers en machtdenkers.

La Bailaora | 28-06-12 | 22:09

@Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 21:23
Europa is niet zozeer het Midden-Oosten aan het managen voor de VS, maar eerder vereist als stabiele factor in de regio. Hoewel Libie bijvoorbeeld vanuit Frankrijk is "gemanaged", schrijf ik dat ook eerder de stille elite toe dan de Amerikaanse overheid.
.
Religie is weliswaar een krachtig middel, maar heeft het karakter van een zwaard: tweezijdig, en iemand moet het ter hand nemen. Bovendien is religie van nature erg zichtbaar. Ik herken een dergelijke speler op dit moment niet.
.
De schommelingen in de conjunctuur zijn structurele elementen in de periodieke ontwikkeling van de economie. Vergrote amplitude hiervan leidt tot vergrote structurele cash flow voor partijen met voldoende financiele invloed. Dat is heel wat anders dan snel geld.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 22:08

Waar ging het mis met Europa voor dummies

Helga is eigenaar van een café. Ze krijgt door dat bijna al haar klanten werkloos en alcoholist zijn en zich daardoor drankjes bij Helga niet kunnen betalen.
Om dit probleem op te lossen lanceert Helga een plan waarbij haar klanten ‘nu’ kunnen drinken en de rekening ‘later’ betalen.

Helga houd een nauwkeurige boekhouding bij van wie wat drinkt en dus schuldig is.

Al snel weet iedereen in de stad van Helga’s “Drink nu, betaal later” regeling hetgeen resulteert in een grote hoeveelheid nieuwe klanten.
Spoedig heeft de de grootste omzet van de hele stad.
Door haar klanten niet contant te laten afrekenen heeft geen enkele klant bezwaar tegen regelmatige prijsverhogingen voor (de best lopende artikelen)
wijn en bier.

Als gevolg hiervan exploderen Helga’s omzet en winst.
Een jonge directeur van een lokaal bakfiliaal ziet in de schulden die Helga’s klanten hebben waardevolle aanwinst voor de toekomst en verhoogd haar krediet.
Hij ziet geen enkele reden zich zorgen te maken dat het onderpand bestaat uit schuldbekentenissen van werkloze alcoholisten.

Hij krijgt een gigantische bonus uitgekeerd.
Op het hoofdkantoor van de bank zien handeleren een de mogelijkheid om gigantische winsten te maken door te handelen met de schuldbekentenissen die zij DRINKINGBONDS noemen.
Deze ‘waardepapieren’ worden samengevoegd en verhandeld op alle financiële markten in de wereld.
Naieve beleggers hebben niet door dat deze hoog aangeslagen ‘aandelen’ in feite niets meer zijn dan de schuldbekentenissen van werkloze alcoholisten.
Desondanks stijgen de prijzen van van deze ‘aandelen’ en al snel zijn zij het best verkochtte financiele product waarmee grote comissies verdiend worden.

Alle beurshandelaren krijgen een gigantische bonus.
Desalniettemin, en terwijl de prijzen van de ‘aandelen’ nog steeds stijgen besluit de risico-manager bij de bank die Helga het krediet verschaft heeft dat het tijd word voor Helga haar krediet aan te zuiveren.
Helga verteld haar klanten dat ze hun openstaande schulden moeten betalen.
Haar klanten vertellen Helga dat ze dat niet kunnen want immers: werkloos en alcholist.
Omdat Helga haar krediet niet kan aflossen gaat ze failliet.
De bar sluit en haar 11 werknemers worden werkloos.

De volgende dag blijkt dat de prijzen voor de DRNKINGBONDS met 90% gedaald zijn en de afname van de waarde verwoest de kredietwaardigheid van de bank.
De bank kan nu geen leningen meer verschaffen en daardoor stagneert de lokale economie.

De leveranciers van Helga’s bar hadden haar genereuze betalingscondities gegeven en het geld van hun pensioenfondsen in DRINKINGBONDS aandelen gestoken.
Nu moeten ze Helga’s schulden afschrijven want failliet en een verlies van 90% inasseren op de aandelen.
Haar wijn leverancier vraagt ook failissement aan en haar bier leverancier wordt al snel overgenomen door een concurrent.
Resultaat van deze laatste 2 acties: een extra 175 werklozen.

Gelukkig worden de bank, de beursen en de aandeelhandelaars gered door de regering die hun schulden overneemt en ze van een constante stroom geld voorziet om te kunnen blijven voortbestaan.

En allemaal krijgen ze weer een gigantische bonus.

Het geld dat de regering nodig heeft om de banken, beursen en handelaars te redden krijgen ze door het bedenken van nieuwe en het verhogen van bestaande belastingen die betaald moeten worden door werkende niet-alcoholisten die nog nooit een stap in Helga’s bar hebben gezet.

Snap jij het nog?

paost712 | 28-06-12 | 22:08

@Fisccon 21:33
De Euro als eenheidsmunt handhaven in Nederland is net zo goed een even dure zo niet duurdere exercitie. Het kost ons tevens de democratische werking van ons stemrecht, bij gebrek aan informatierecht en budgetrecht van onze volksvertegenwoordigers.

tipo | 28-06-12 | 22:06

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:11 |
omdat Kaas geen eerlijk verhaal verteld. (geeft niet hoor; staat je goed ;)

Een goede schaker gaat niet elke zet uitleggen aan z'n tegenstander, en ook niet aan de commentatoren.
Als politici bijvoorbeeld nu zouden vertellen waarom olie extra belast wordt en duurzame energie gesubsidieerd dan hebben we morgen oorlog met olie-producerende landen (midden oosten en VS).
Zelfde met waarom de Euro kunstmatig laag wordt gehouden. (bijvoorbeeld heel toevallig komt er al 3 jaar telkens slecht nieuws wanneer de euro op 1.34 staat, niet zelden gebracht door NL of DE politici, waardoor de euro weer zakt). en zo kan ik nog veel meer voorbeelden geven (wapenhandel, ontwikkelingshulp, etc...)

Maar dit zal wel niet begrepen worden door de gemiddelde reaguurder...

damnschreeuwer | 28-06-12 | 21:59

Of een politicus over de EU de waarheid spreekt of niet, is irrelevant. De EU zelf is al verworden tot één grote leugen.

Zoetwaterpanharing | 28-06-12 | 21:57

@DOUK | 28-06-12 | 21:29
Ik liet bewust de namen weg, omdat Fortuyn helaas niet lang genoeg leefde om te laten zien waar hij echt stond.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:56

@Ton Plafond | 28-06-12 | 21:25
Het is ongetwijfeld schijn, maar ik denk eerder dat de werkelijke macht niet bij de poppetjes ligt. Dan maakt het ook niet meer uit wat de stemcomputers zeggen, en dan kan de stemcomputer beter eerlijk lijken zodat men het vertrouwen behoudt.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:54

Laten we ze allamaal op een opblaasboot zetten ?

SyntaxError | 28-06-12 | 21:53

@Fisccon | 28-06-12 | 21:33

50% van het overige stemvee weet niets van Europa. Zij denken overigens wel wat te weten. 35% weet weinig van Europa. Zij denken overigens wel wat te weten. Men neemt klakkeloos aan dat "voor" de enige weg is. (Het leuke aan PVV stemvee is overigens dat zij eerlijk uitkomen voor hun gebrek aan kennis over Europa terwijl die Euromeelopers eenzelfde gebrek aan kennis ontkennen, maar dat terzijde...). De eurofiele partijleiders fulmineren dat Nederland niet uit de EU kan stappen of zelfs dat Nederland gerust in de EU kan blijven, terwijl zij donder goed weten dat dit een voor Nederland, uiterst kostbare exercitie gaat worden, zij liegen bewust.
.
Er zijn ook mensen die wel degelijk veel van Europa weten, zaken doen of op andere wijze frequent met andere Europeanen in aanraking komen en de EU niet zien zitten. Daar zijn ook voldoende reden voor gezien de ondemocratische tendenzen en de economisch heilloze keuzes die nu vooral de boventoon voeren. Wellicht sluiten die mensen zich bij dat PVV stemvee aan.

Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 21:46

@Fisccon | 28-06-12 | 21:33
Liever een 'uiterst kostbare exercitie' dan het weggeven van onze soevereiniteit op een dienblaadje in Brussel, alvoren met de kont richting van Romput te gaan staan. "Please sir, I want some more."

dlseth_ | 28-06-12 | 21:40

De Grave heeft groot gelijk. 50% van het PVV stemvee weet niets van Europa en is niet geïnteresseerd in Europa. Nog eens 35% weet weinig van Europa en is nauwelijks geïnteresseerd. Men is vooral "tegen". Wilders doet hetzelfde, die fulmineert dat Nederland gerust uit de EU kan stappen en terug kan gaan naar de gulden, terwijl hij donders goed weet dat dit een voor Nederland, uiterst kostbare exercitie gaat worden, hij liegt bewust.

Fisccon | 28-06-12 | 21:33

Waarom zie ik alle reaguurders +/- op 0 staan? Of zijn op GS de uitslagen ook niet betrouwbaar? Ga ik nu paranoïde worden, of is het de schijn die alles anders doet lijken?

Ton Plafond | 28-06-12 | 21:31

-weggejorist-

DOUK | 28-06-12 | 21:29

Je kan liegen wat je wil - met mooie woordjes red je geen landen. Als die munt vallen gaat, dan valt hij, geen leugentjes om bestwil zullen daar iets aan veranderen.

T.Stark | 28-06-12 | 21:26

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:14

In jouw vraag geef je in feite het antwoord al: lijkt = schijn. En het is de schijn die bedriegt. Feitelijk de schone schijn ophouden, want de leugens regeren.

Ton Plafond | 28-06-12 | 21:25

Dat gelieg van de minister(s) van Financien, slaat nergens op, je kunt ook gewoon je mond houden.

Juist dat eeuwige gedraai en gelieg maakt de markten onrustig. Alles gaat toppie toppie met Griekenland, tuurlijk, alsof de markten afgaan op politici. Dat een centrale bank zijn mond houdt over een rentedaling/stijging, is heel wat anders.

Daarenboven is de juridische figuur een moeilijke. De Jager zegt, dat Griekenland een veilige belegging is en wat nu als mensen dat geloven en zich arm kopen aan Griekse obligaties ?

vanhetvarken | 28-06-12 | 21:25

@Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:08

Oneens
.
Geopolitiek is een lange termijnspel. De huidige situatie is van ondergeschikt belang. Daarbij mag gesteld worden dat Europa op dit moment voor de VS niet bijzonder nodig is om Midden Oosten te "managen". De huidige situatie is precies waar de VS op zitten te wachten en wanneer het verkeerd dreigt te lopen hebben zij meer dan voldoende militair potentieel om e.e.a. op koers te meppen. Verdeel en heers... Chinezen moeten niet onderschat worden. Lange termijnspelers bij uitstek en bijzonder goed in het kaarten voor de borst houden.

Religie is een volksmenmiddel met ongekende kracht en altijd gevaarlijk voor elke seculiere macht. Een van de redenen waarom de VS er graag een verdeeld Midden Oosten op na houden.
.
De stille elite is zeker aan het werk en gebaat bij een onvrij verenigd Europa. Ook dit zijn lange termijnspelers en die willen deze schommelingen in conjunctuur niet. Levert namelijk onrust op. Dit soort mensen zitten niet in snel geld op de financiele markten...

Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 21:23

Dat gelieg gaat al een poos veel te ver, ook de DNB en en andere overheidsclubs zoals 't cpb zijn erg creatief met de werkelijkheid. In Brussel is het matennaaien chronisch, wat eigenlijk niet uitmaakt: alle rekeningen komen bij de gewone burger terecht.... de EU is de duurste mislukking aller tijden.

Avant | 28-06-12 | 21:22

@Ton Plafond | 28-06-12 | 21:05
Even zonder aluhoedje: als dat waar is, waarom lijkt de macht dan zo gefractureerd?

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:14

Vergeet ook niet dat De Grave bij de DSB-bank heeft gewerkt. Het is geen domheid. Het is slechtheid.

tipo | 28-06-12 | 21:13

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 21:00
Kaas gelooft in democratie. Aan de basis daarvan staat dat de mens maakbaar is; dat is een mooie gedachte. Waarom hem aanvallen, alleen omdat wij ons hebben overgegeven aan cynisme?

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:11

Frank bedoeld te zeggen dat als u straks ook I-Phones met het hele gezin maakt voor 2 euro per uur, het ze werkelijk geen kont kan schelen wie de nieuwe slaven zijn. Als de zelfbenoemde elite maar in welvaart leeft.

oplichter | 28-06-12 | 21:11

@Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 20:53
De VS zal gezien de politieke situatie in en rond het midden-oosten op dit moment de Eurozone niet willen verzwakken, en China kan nauwelijks in staat worden geacht tot subtiele manipulatie in de internationale politiek.
.
Religie is hooguit een bliksemafleider. De religieuze groeperingen zullen ongetwijfeld profiteren van de chaos die ons te wachten staat, maar kunnen deze nauwelijks hebben veroorzaakt.
.
De stille elite is naar alle waarschijnlijkheid de sturende macht achter de huidige politieke en economische ontwikkelingen. Deze groep kan enorm profiteren van een monetair verenigd europa en van de enorme fluctuaties in de conjunctuur die nu mogelijk zijn.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 21:08

@ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:29
Gezien de doorgeschoten privatisering binnen de lidstaten,( kijk naar de afgedwongen privatisering in Griekenland) heb ik ook wel een idee.

deraderendraaien | 28-06-12 | 21:05

Indoneesje | 28-06-12 | 19:52

Zoals er gelogen mag worden omtrent de munt, zo zijn ook de uitslagen van de verkiezingen waarschijnlijk leugens. Naar mijn inzicht staan deze nu al vast. Stemcomputers waren niet te vertrouwen, maar de fosiele bejaarden en babyboomers die de zogenaamde tellingen moeten doen wel? Bea en de Kunduz-kliek zullen denk ik geen verschuiving van de macht accepteren. Hiermee verschillen ze niet veel met Poetin. Nog steeds hebben mensen alle vertrouwen in 12 sept., maar dromen zijn bedrog. Deze VVD'er maakt u al duidelijk dat politiek hier list en bedrog is. Dat zie je ook aan het vele draaien en zakken vullen. Wachten op het grote geld, met o.a. ook nog eens jarenlang wachtgeld. Maar u met een uitkering, heb niet het lef een tientje te verzwijgen. En u met die fijne baan, vergeet niet dat 1 euro liegen bij uw belastingaangifte u tot een misdadiger maakt.

Ik vertrouw niet alleen de stemcomputer niet, maar ook het stembiljet en de hele politiek niet. Het is wachten op de grote leugen(s) 12 september. Mocht er oorlog komen, dan zal ik met de tank echt niet naar de grens rijden, maar naar de firma List en Bedrog. Anders blijf ik gewoon thuis, als ik de hypotheek kan blijven betalen ;) Succes 12 sept. en droom lekker verder

Ton Plafond | 28-06-12 | 21:05

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:59 |
het is niet eenvoudig te beargumenteren, omdat het nou eenmaal complexe materie is. is nou eenmaal zo.
Maar jij verdomt het om het FD, FT en NYT te lezen, en in plaats daar van misschien de telegraaf en nujij.nl.
Is dat de schuld van den haag? dacht het niet, is je eigen keuze!

damnschreeuwer | 28-06-12 | 21:00

@ allemaaltegendemuur | 28-06-12 | 20:50 |
excuus!! D66 bij uitstek uiteraard

normanius | 28-06-12 | 20:59

De wijsheid gebiedt uiteraard dat je af en toe verplicht bent glashard te liegen. Bijvoorbeeld om je vijanden zand in de ogen te strooien. Wat dat betreft heeft de Grave volkomen gelijk.
.
Maar wel vind ik het opmerkelijk dom dat zoveel politici in feite hun lot hebben verbonden met de Europese eenwording, alsof ze totaal geen rekening houden met een ander scenerio.
.
En er zijn toch wel een aantal twijfelpunten aan te voeren, zoals de houding van Merkel, de enorme jeugdwerkloosheid, en de wederopstanding van Berlusconi die nog een appeltje heeft te schillen met Brussel. En dan hebben we ook nog Cameron.
.
Tja ... volgens mij is het voor Merkel een stuk goedkoper om er maar de stekker uit te trekken, maar wil ze niet de schuld krijgen van de mislukking van het projekt. In Der Spiegel een interview met Soros die dat trouwens wel probeert.

Greetje Duisenberg | 28-06-12 | 20:58

Religie... Afkeer van de staat drijft het volk in de armen van religieuze groeperingen.
Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 20:53

Het EU socialistische model is ook een religie. Daarvoor wordt ook gelogen, aflaten betaald en persoonlijke vrijheden verkwanseld.
Nog een keer: www.hpdetijd.nl/2012-06-10/rinnooy-kan...

HoerenSloep | 28-06-12 | 20:56

"If the American people knew tonight, exactly how the monetary and banking system worked, there would be a revolution before tomorrow morning."
- Abraham Lincoln
-
Het is tijd voor revolutie
Banking - the Greatest Scam on Earth
www.youtube.com/watch?v=G9IH-XKQpOI

janneman1977 | 28-06-12 | 20:55

@Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:44 |

Er is geen centrale sturing. Er zijn wel machtstructuren die de zaak de ene dan wel de andere kant op willen drijven.

Geopolitiek... Een sterk en verenigd Europa is gevaarlijk voor andere mogendheden vanwege strategische ligging t.o.v. andere werelddelen. Verdeeldheid zaaien.
.
Europese politiek... Een sterk en verenigd, maar vooral onvrij, Europa consolideert de macht van de stille elite (families, netwerken met veel assets en geld).
.
Religie... Afkeer van de staat drijft het volk in de armen van religieuze groeperingen.

Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 20:53

@deraderendraaien | 28-06-12 | 20:35
Het volk vertellen wat het wil horen is niet hetzelfde als het volk laten begrijpen waar het naar staart. Het werkt wel als bliksemafleider. Zie daar de kracht van demagogen.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:52

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:58 |
als je dit echt gelooft heb je de sociale intelligentie van een kind van 10.
Dus als je echt eerlijk (en 10+) bent geef je toe dat het een leugentje is om je eigen maatschappelijke positie te verdedigen.
(ps, hoe oud ben je echt als ik vragen mag?)

damnschreeuwer | 28-06-12 | 20:51

@deraderendraaien | 28-06-12 | 20:46

Vergeet niet, dat onze oosterburen in hetzelfde schuitje zitten, qua financiële aderlatingen ten behoeve van de arme zuidelijke staten. We hoeven dus niet helemaal alleen te staan.

Maar erger nog: het had nooit zover hoeven komen!

ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:51

@ normanius
O... en D66 niet zeker!

allemaaltegendemuur | 28-06-12 | 20:50

@deraderendraaien | 28-06-12 | 20:46
Klets. Nederland zit in precies dezelfde problemen als de Russen tijdens de Sovjet-Unie; er zijn zo veel mensen afhankelijk van de overheid dat een gedeelte van de bevolking VOOR de overheid en hun EU leenheren zou strijden.

Het pluspuntje is dan wel dat dit gedeelte bestaat uit de laagste en meest luie klassen; ambtenaren en uitkeringspaupers.

dlseth_ | 28-06-12 | 20:49

@decadent degeneraat | 28-06-12 | 20:10
Misschien had je meer spuug moeten gebruiken.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:49

@ appeltjesgroeneweide | 28-06-12 | 20:13 |
Je kunt er best iets aan doen zoals er op 120912 aan bijdragen dat dit gajes uit Den Haag verdreven wordt door niet op de gevestigde orde (CDA,PVDA,GL,SP,VVD,CU,SGP,PVV,dierenpoes) te stemmen bijvoorbeeld.

normanius | 28-06-12 | 20:48

Ach ja, alsof onze wensen er ooit iets toe gedaan hebben. Verdeel en Heers. Zo ging het, en zo zal het altijd gaan.

Niemand gelooft en vertrouwt hedendaagse politici nog. Stuk voor stuk zeggen ze het een, bedoelen ze het ander, en doen weer iets heel anders. Allemaal voor het zachte zitten op het pluche, de wachtgeldregelingen en declaratiemogelijkheden. Om vervolgens plaats te nemen in een of andere commissie ofzo om de zakken nog verder te vullen. Niks geen idealisten die de wereld willen veranderen, vriendjes politiek en zakkenvullerij. Meer is het niet.

John Dough | 28-06-12 | 20:47

@ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:30
Als het volk in volle omvang ziet waar onze staatsvorm ons heeft gebracht.. namelijk, volledig onderdeel van Brusselse overheersing, is er nog maar ÉÉn manier om eronderuit te komen. Knokkend in een oorlog waar je het tegen de rest van je voormalig bondgenoten moet opnemen. ga er maar aanstaan!

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:46

@Kaas de Vies | 28-06-12 | 20:29
Bestuurders passen op grote schaal obfuscatie toe; alleen waar het echt niet anders kan moeten ze liegen.
.
Dat is geen onzin: dat is strategie. Want wat we natuurlijk niet willen met z'n allen is dat mensen het vertrouwen verliezen in de bestuurders, of gaan inzien dat de poep dit keer echt de ventilator heeft geraakt. Dat zou een beetje jammer zijn.
.
Maar goed, we zien allemaal dat de bestuurders het eigenlijk ook niet weten, en dat er desondanks sprake is van een duidelijke sturing. Dus de hamvraag is: wie wordt hier beter van, en op welke manier? Extrapolatie van het antwoord levert een goede voorspelling voor de toekomst.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:44

Alles wat we horen vanuit Den Haag betreffende de euro (en vast nog wel wat dingetjes) zijn dus onbetrouwbaar.
What`s new..

Slipsnifter | 28-06-12 | 20:44

Excuus. Twee keer is wat overdreven.

deja | 28-06-12 | 20:44

Op de laatste pagina (p. 95)van dit stenogram staat dat De Jager nog nooit heeft gelogen tegenover het parlement. "Gelukkig heb ik, voor zover
ik weet, tot nu toe geen gebruik hoeven te maken
van het instrument van bewust jokken om het
parlement op het verkeerde been te zetten."

EK
De Eerste Kamer. Is dat niet het gezellig samenkomen van de grootste lobbyclub van Nederland elke dinsdag?
Wat te denken van de partijgenoot van De Grave, Loek Hermans. Hij heeft er bij het COA wel een beetje een zooitje van gemaakt maar de vrije tandartstarieven heeft hij toch mooi even geregeld. Zie dit fantastische Nieuwuur interview met minister Schippers: www.youtube.com/watch?v=vOX3l4PEBbs
Of dit: nos.nl/artikel/386491-bleken-van-tande... Dacht u werkelijk dat de minister zich druk maakt om uw gezondheid?

deja | 28-06-12 | 20:43

Op de laatste pagina (p. 95)van dit stenogram staat dat De Jager nog nooit heeft gelogen tegenover het parlement. "Gelukkig heb ik, voor zover
ik weet, tot nu toe geen gebruik hoeven te maken
van het instrument van bewust jokken om het
parlement op het verkeerde been te zetten."

EK
De Eerste Kamer. Is dat niet het gezellig samenkomen van de grootste lobbyclub van Nederland elke dinsdag?
Wat te denken van de partijgenoot van De Grave, Loek Hermans. Hij heeft er bij het COA wel een beetje een zooitje van gemaakt maar de vrije tandartstarieven heeft hij toch mooi even geregeld. Zie dit fantastische Nieuwuur interview met minister Schippers: www.youtube.com/watch?v=vOX3l4PEBbs
Of dit: nos.nl/artikel/386491-bleken-van-tande... Dacht u werkelijk dat de minister zich druk maakt om uw gezondheid?

deja | 28-06-12 | 20:42

Politici die liegen?

Je meent het?

Er is maar een moment dat politici stoppen met liegen: Postuum.

dlseth_ | 28-06-12 | 20:41

@Ja nee, geen mening | 28-06-12 | 20:35

Toch gek eigenlijk, dat jij pas de eerste bent hier in dit topic de link tussen De Grave en de bankwereld (DSB) weer legt. Mag ik dat zien als een soort Fipo?

ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:40

Eurofilie, een ongeneeselijke ziekte. Nare bijverschijnselen: pathologisch liegen, narcisme en grootheidswaanzin.
Het feit dat ik de Grave altijd al een incompetente minkukel heb gevonden, wordt met deze uitspraak alleen maar bevestigd.
Aan de andere kant, je wordt dagelijks geconfronteerd met dit soort waanzin, op deze en andere websteks, maar het glas-plas-was principe werkt vooralsnog feilloos.

HoerenSloep | 28-06-12 | 20:40

Dat zag je al met Bos. Ja, maar als ik had aangegeven hoe de situatie echt was dan had iedereen bij die banken hun geld weggehaald. En als ze het dubbele hadden gevraagd dan had ik het ook gegeven. Zonder blikken of blozen. En nou zijn het zijn adviseurs die hem verkeerd hadden voorgelicht. Uhhuh!

allemaaltegendemuur | 28-06-12 | 20:40

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:59 |
jij bent misschien slim genoeg om de waarheid aan te kunnen, maar veel mensen zouden zichzelf vandaag nog voor de trein gooien als ze doorhebben hoe de wereld echt in elkaar steekt.
(hoewel, als je al je tijd spendeert op GS ben je misschien niet heel slim, maar dat vergeet ik ff).

Klagen over liegen is het gevolg van een gebrek aan (sociale & logische) intelligentie.
www.ted.com/talks/pamela_meyer_how_to_...

damnschreeuwer | 28-06-12 | 20:37

@Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:26
Het lijkt mij, dat wanneer een politicus een concept niet aan de hand van een versimpeld voorbeeld over kan brengen op een leek, hij zelf Überhaupt niet capabel is om een volk te vertegenwoordigen.

Zie hier de kracht van Fortuyn en Wilders.

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:35

Toch vreemd dat De Grave het maar zo kort bij de DSB uithield. O ja, de leugens van Dirk S. dienden natuurlijk niet het landsbelang. Nee, nou snap ik 'm.

Ja nee, geen mening | 28-06-12 | 20:35

Je hebt statistieken, verdomde statistieken, en politici.

lulleficatie | 28-06-12 | 20:35

reageerbuis | 28-06-12 | 20:28 | + 0 -

Je hebt gelijk. Best erg idd. Excuus en dank voor de duiding.

bello | 28-06-12 | 20:34

Mwah ik zou eerder geschokt zijn als ze eens niet zouden liegen.. Liegende politici, niets nieuws onder de zon.

0599 | 28-06-12 | 20:34

Politici liegen niet alleen over Europa. Politici liegen. Altijd en overal. Daarom heeft ook geen enkele wet het gewenste, maar altijd het averechtse, effect. Niet soms maar ALTIJD.

lulleficatie | 28-06-12 | 20:33

@Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 20:21
Politici spreken nooit de waarheid. Maar elke 4 jaar is de stemslaaf het weer vergeten.

reageerbuis | 28-06-12 | 20:31

@deraderendraaien | 28-06-12 | 20:24

Zou inderdaad zomaar kunnen. Zeker in onze huidige staatsvorm.

ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:30

@Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:26 | + 0 -
Het laatste is het probleem en daarom voelen zij zich in hun hemd staan.

Het is niet moeilijk, ik kan bijna elk probleem op schoolplein niveau uitleggen.

Maar je kan ook eerlijk zijn, bijvoorbeeld zeggen dat we echt in een lastig parket zitten en we ons best doen om eruit te komen en HET NU OOK EVEN NIET DIRECT WEET.

Nee maar doen ze... onzin verkondigen.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 20:29

@La Bailaora | 28-06-12 | 20:27

Yep. En die luwte maakt het nu net zo lastig, om er echt goed de vinger op te leggen. Maar ik heb wel goede vermoedens. Anderen zouden het misschien weer alu-hoedjes denken noemen...

ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:29

Die inschatting van meneer Scott, dat het Duitsland permanent jaarlijks 150 tot 200 miljard euro zal blíjven kosten om de EU draaiende te houden...
.
Dat zijn gewoon te heftige bedragen. Geen wonder dat Frau Merkel nogal ongenaakbaar doet tegen onze Europese 'vrienden'.
.
Gauw eruit stappen en ook snel een militaire alliantie zoeken, met bijvoorbeeld Israël, lijkt mij, want die Hollande zou ik nooit vertrouwen in militair opzicht. Eigenlijk in geen enkel opzicht.

Greetje Duisenberg | 28-06-12 | 20:29

@poepkop | 28-06-12 | 20:23
Als er zich een advocaat mocht melden is het misschien zinnig om als collectief te gaan procederen tegen de staat als geheel, en het parlement en de VVD als onderdeel daarvan.

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:29

@bello | 28-06-12 | 20:04
opgeleid - t. Sorry tenenkrommend.

reageerbuis | 28-06-12 | 20:28

@ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:25
ik denk het ook. Machtigen in de luwte van Brussel denk ik...

La Bailaora | 28-06-12 | 20:27

@Kaas de Vies | 28-06-12 | 20:16
Hoe beoordeel je dat succes? "De burger" heeft hooguit vage positieve of negatieve associaties met namen van concepten die hij totaal niet begrijpt. Hoe maak je beslissingen duidelijk, als de burger niet eens snapt wat er speelt en wie de spelers zijn?
.
Het probleem is waarschijnlijk alleen dat de meeste bestuurders het ook niet echt snappen.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:26

@deraderendraaien | 28-06-12 | 20:17

Misschien niet eens door die marionetten, maar door de lobby moet het haast wel.

De Amerikaanse burgeroorlog werd ook het middel, om de soevereine staten samen te smelten tot één federale unie.

Ging ook tussen noord en zuid, rijk en arm.

Ik ben er zeker van, dat we uitgespeeld worden. Door wie exact is de vraag...

ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:25

heerlijk onpasselijk niet te plaatsen gevoel krijg je hiervan. Tenminste als je een klein kind was toen dit op tv kwam.
www.youtube.com/watch?v=20jXOG-bIDU

trippert | 28-06-12 | 20:25

@James Lastig | 28-06-12 | 19:45
De generaal stemde al VVD.

reageerbuis | 28-06-12 | 20:24

@ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:16
Idd had het zelf niet beter kunnen zeggen!
Het lijkt me dat we op 12 September voor de laatste keer gaan stemmen met z'n allen.

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:24

@DerUnterMensch 20:15
De Jager heeft bewust gelogen dat het geleende geld met rente terugkwam, omdat hij anders in overtreding met artikel 125 VWEU handelde. Het parlement moet geweten hebben dat de minister op dat moment bewust aan het liegen was. Vandaar dat de Staten Generaal de tiran is gworden, die ze in 1589 bestreed. Vandaar dat wij ons niets van hun belastingdienst hoeven aan te trekken, de Acte van Verlatinghe in ogenschouw nemende.

We moeten wederom afstand nemen van de collaborateurs aan de koning van Spanje.

tipo | 28-06-12 | 20:23

super liege, liege beest. kent u hem nog?

trippert | 28-06-12 | 20:23

Welke advocaat hier helpt mij?
- Kan ik deze man aanklagen wegens niet nakomen van zijn eed?
- Kan ik de VVD aanklagen wegens verkiezingsbedrog?

poepkop | 28-06-12 | 20:23

Tuurlijk mag liegen maar WEL de consenquenties dragen ....

lidlbier | 28-06-12 | 20:22

Dit bericht zou door alle media overgenomen moeten worden zodat een ieder nooit meer kan zeggen dat hij of zij van niets wist. Elsevier, waarom pakken jullie dit niet op. Joop.nl, waarom pakken jullie dit niet op? Is het niet belangrijk genoeg?

appeltjesgroeneweide | 28-06-12 | 20:22

Politici liegen om 1 ding altijd:
om het volk niet te verontrusten. Ze zijn als de dood voor paniek of opstand.
Je kunt ze daarmee niet hard genoeg treffen.
De laatste paniek die ze zelf beleefden was bij de moord op Pim.
Daarvoor moeten we een eind terug in de geschiedenis. "Gaat u maar rustig slapen." en van de paniek vluchtte het hele koninklijke huis met een heel kabinet.
Verraders zijn het altijd al geweest

Graaf van Egmont | 28-06-12 | 20:21

Overigens hebben politici vanaf conceptie tot op de dag van vandaag nog nooit de waarheid gesproken over de Euro...

Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 20:21

En ik garandeer ook dat ik geen homo ben! Doei Jan- Kees...

eerstneukendanpraten | 28-06-12 | 20:21

Aan Jk de Jager kun je trouwens heel goed zien wannéér hij aan het liegen is.

Dat is als zijn lippen bewegen.

Cuyahoga | 28-06-12 | 20:20

We moeten er dus van uit gaan dat een minister liegt over de munt. Tenzij achteraf blijkt dat hij de waarheid heeft gesproken.

gladstoned66 | 28-06-12 | 20:20

@ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:09
Zouden die bangmakerijen over oorlog dan misschien toch een kern van waarheid hebben? ik bedoel zal er bewust op aangestuurd worden?

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:17

@deraderendraaien | 28-06-12 | 20:07

We hebben nog te vreten. Dus het blijft in grote lijnen een ver van mijn bed show.

De meesten zullen zich hier pas druk om gaan maken, wanneer het al te laat is. En dan kan het massa's levens gaan kosten.

Maar dan doe ik niet meer mee (zolang mijn dierbare naasten ongedeerd blijven).

Wij zijn nog immer een schreeuwende minderheid, die dankzij de interwebz hun eitje kwijt kunnen.

ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:16

@Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:14 | + 0 -
Waarom lukt het mij dan wel?

Kaas de Vies | 28-06-12 | 20:16

@Van Duyvenbode | 28-06-12 | 20:10
Is een bond niet een lening met goederen en geld (van de Staat, of Europa) als onderpand? Bij niet afbetalen gaat een deel van de Staat naar de eiser. Dus verliezen de inwoners een deel van hun kapitaal.
Of ben ik nu abuis?

AntiSoof | 28-06-12 | 20:16

Erg dom. Ik zal bijvoorbeeld altijd Jan zijn “ze betalen alles terug” erbij halen als hij weer eens wat onzin uitkraamt. Maar het is niet zo dat ik zijn verhaaltje ooit hebt geloofd. Dus het gewenste effect heeft het niet.

DerUnterMensch | 28-06-12 | 20:15

Nu De Grave dit zo openlijk toegeeft, moet hij oprotten.

Fijnstoffer | 28-06-12 | 20:15

@Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:57
Politieke zaken zijn helaas veel te complex om "duidelijk te maken" voor "de burger".

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 20:14

Ik kan wel janken! Want dit is een openlijke schoffering van de burger en volgens mij heeft iedereen zoiets van: wat kan ik er nou aan doen. En 'iedereen' heeft gelijk: je kunt er niets aan doen. Je kunt er hooguit de meest gewelddadige fantasieën erop na houden, maar dat schiet allemaal niets op. De mentaliteit van de gemiddelde manager/politici zal door niets veranderen tenzij ze het gevoel krijgen om te moeten overleven. En dat gevoel hebben ze niet. Er was een tijd dat we naar Den Haag afreisde en dat was nog in de jaren 80. Dat maakte enige indruk. En nu: recent een paar duizend demonstrerende leraren in de Kuip met welk een resultaat: totaal geen!
En daarom moet ik janken (icm met net wat te veel wijn op hebben):politici die openlijk toegeven te liegen tegen de burger en zowel de manager en de burger weten dat er niets gaat gebeuren. Tranen. Verlies. Nog meer haat.

appeltjesgroeneweide | 28-06-12 | 20:13

@tipo | 28-06-12 | 20:06
Dan wordt het dus hoog tijd dat dat punt eens veranderd moet gaan worden.

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:13

Volgens de huidige psychologische inzichten jokt elk mens enkele malen per dag wel een beetje. Zo is de mens en dat is maar goed ook, anders wordt het leen onleefbaar. Dat politicy dat jokken legaal zouden mogen doen en dan vooral wanneer het de munt betreft is wel een beetje merkwaardig. Maar ja. Politiek bedrijven is nu eenmaal een linke zaak. Het zou me niets verbazen wanneer er op hoog nivo rare dingen gebeuren.
Maar wanneer De Graaf het argument gebruikt dat sommige zaken nu eenmaal te ingewikkeld zijn? Dan is de minister op dat punt dus niet meer te controleren.

AntiSoof | 28-06-12 | 20:11

Eurobonds houdt in dat zuidelijke EU-staten geld kunnen lenen tegen een voor hun stand te lage rente. U raadt het al: hierdoor gaan zij boven hun stand lenen en leven. Resultaat: zij doen weer een graai in een noodfonds. Eind van het liedje: Jan Doedel betaalt de rekening. Maar volgens politici is dat dus niet zo.

Van Duyvenbode | 28-06-12 | 20:10

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 19:57

Om het met Maria Mosterd te zeggen: Hij drukte zijn piemel bij mij naar binnen. Ik voelde het steken en het deed pijn.

Die was ook goed in liegen.

decadent degeneraat | 28-06-12 | 20:10

@Boyo 20:06
Dat politici liegen is niet nieuw, maar dat de controlerende macht dat goedkeurt is stuitend.

tipo | 28-06-12 | 20:10

@deraderendraaien | 28-06-12 | 19:58

Yep. En je ziet het gewoon aankomen...

ZKH EénOog | 28-06-12 | 20:09

Allemaal leugenaars en huichelaars die politici. Heb nou niet de illusie dat ze iets voor je doen, met Europa creëren ze alleen maar baantjes voor zichzelf en familie.

jvy_007 | 28-06-12 | 20:09

@La Bailaora | 28-06-12 | 20:04
Ik vraag me al een hele poos af waarom we het toch nog pikken met z'n allen!

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:07

Nou, halleluja. Ons staatsjournaal heeft net maar liefst DRIE hele minuten aan de eurotop besteed. De top die hetzij het einde der euro inluidt, hetzij het beginschot is van een Europese oorlog, hetzij ons voor eeuwig donor van de Zuidelijke landen maakt.

Maar vooral niet te veel over berichten. Dat verward alleen maar.

alexbl | 28-06-12 | 20:07

Liegende politici, wie had dat kunnen denken.

Boyo | 28-06-12 | 20:06

Het budgetrecht en informatierecht bestaan volgens De Grave sowieso niet sinds de jaren 80:
.
Uit het stenogram:
"De heer De Grave (VVD): Dit heeft niets met de
Trêveszaal te maken. Er is een voorbeeld uit de
jaren tachtig, toen wij nog een munt hadden. Het
was bekend en ook door de Kamer geaccepteerd
dat bij devaluatie of revaluatie het inlichtingenrecht
van de Kamer niet geldt. Ik heb dat geparafraseerd
door te zeggen dat in zo'n situatie een minister mag
zeggen dat hij niet gaat devalueren, terwijl hij op
dat moment al weet dat het wel gaat gebeuren. Dat
voorbeeld heb ik gegeven. Het ging om een
voorbeeld om aan te geven dat het informatierecht
net als het budgetrecht van het parlement in
bijzondere omstandigheden niet geldt. Dat heeft
niets met de Trêveszaal te maken. Het is een heel
oud, heel bekend punt."

tipo | 28-06-12 | 20:06

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:48 | + 0 -

Easy does it Kaas. Enjoy the match

Voor de rest vind ik politici uiterst capabele mensen, allemaal universitair opgeleidt en sociaal begaan. Met een gevoel voor humor, relativeringsvermogen, realistisch en open voor debat.

Dus die 2 ton per jaar + auto met sjoof is niet meer dan fair.

* naar schoenen staart*

bello | 28-06-12 | 20:04

@Hapklarebrok | 28-06-12 | 19:37 Het is net als met kleine kinderen. Ze kijken hoever ze kunnen gaan. Kennelijk zijn de NL burgers dan dus slechte ouders die geen grenzen aangeven.
Wanneer komt dit volk eens in opstand.
Weet ik nou al. Zelfs als Duitsland zou binnen vallen doen we niks.

Treurig varken | 28-06-12 | 20:04

Maar goed, in het buitenland worden ze ook heel langzaam wakker:

www.dailymail.co.uk/news/article-21648...

Let ook op op de grote support voor de UKIP van Nigel Farage bij de reacties.

La Bailaora | 28-06-12 | 20:04

En het meest stomme van alles is nog. Dat men zegt te lenen om de Euro stabiel te houden. Maar daar is niks van waar. Wat wel waar is men leent gewoon en stort de hele EU in een gigantische schuld heeft niks met stabiliteit Euro te maken.

trippert | 28-06-12 | 20:03

In daad verlakken politici het Nederlandse volk al jaren. Nu voegt Frank dus woord bij daad. Vast in het kader van benoemen en bouwen...

Parel van het Zuiden | 28-06-12 | 20:03

@Van Duyvenbode | 28-06-12 | 19:58
Wilt u oorlog? Liegende politici en Eurobonds is daar de perfecte mix voor!

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:03

En zo draagt de Grave zichzelf ten grave, wat een enorme graftak.

Causa Sui | 28-06-12 | 20:02

Grom.
Ik ga in een koud bad zitten, jullie zoeken het maar uit.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 20:02

Alle ministers moeten ontslagen worden. En alle andere politici ook. Net als alle anderen. Iedereen ontslaan en iedereen het land uit. Omdat de Teleraaf en Johan Derksen het willen. Kom op mannen, we hebben Van Marwijk weten weg te krijgen. Nou de rest nog.

Flippo | 28-06-12 | 20:01

Dat ligt toch voor de hand. Alle voorgestelde maatregelen zijn er om banken te ondersteunen, wat toevallig het belangrijkste is bij het uiteenvallen van de euro. Het is gewoon utopisch om Zuid-Europese landen te veranderen in ersatz-Duitslanden op economisch gebied. Toch kan alleen dan de euro een succes worden, want anders blijft de euro te sterk voor Zuid-Europa.

Zyprexa20mg | 28-06-12 | 20:01

Het geheim van het torentje door Frank de Grave onthuld!
Alle MP's mogen liegen tot ze scheel zien als Frankie zelf tegen het volk!

deraderendraaien | 28-06-12 | 20:01

Islam is een vreedzame religie.

Van Duyvenbode | 28-06-12 | 20:01

-weggejorist-

smdyasc | 28-06-12 | 20:00

@damnschreeuwer
En Elvis leeft.

Montgomery Burns | 28-06-12 | 19:59

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 19:57 | + -1 -
Als het beter is kan je dat makkelijk beargumenteren. Als het echt beter is, dit is zo'n gelul, ik heb weer een nieuw toetsenbord nodig deze heb ik weer tegen de muur gesmeten.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:59

ik hoop dat niemand meer op de vvd stemt.
Wij moeten ons geld afstaan aan hun en hun liegen over ons geld.

ninja82 | 28-06-12 | 19:59

@damnschreeuwer | 28-06-12 | 19:57 | + -1 -
Ben jij helemaal gek geworden. Ze zitten er voor mij, niet voor zichzelf.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:58

@ZKH EénOog | 28-06-12 | 19:54
Binnenkort zijn godwins weer helemaal in de mode.

deraderendraaien | 28-06-12 | 19:58

Eurobonds betekent dat de Zuidelijke Euro-staten niet-concurrerend blijven, omdat ze met een veel te sterke
munt blijven opgescheept. Hun tekort op de handelsbalans zal
blijvend zijn en dus zullen zij aanspraak maken op alle noodfondsen. De spanningen tussen Noord en Zuid in de EU zullen daardoor een kookpunt bereiken. Wilt u oorlog? Eurobonds!

Van Duyvenbode | 28-06-12 | 19:58

In een ware democratie zijn alle beslissingen, alle besluiten, alle overwegingen, alle argumentatie, alle rechtspraak ALLES wat men doet opvraagbaar, inzichtelijk te maken en duidelijk voor de burger.

Als dit niet zo is, dan klopt het democratische stelsel niet.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:57

wat is er mis met een beetje liegen wanneer het voor iedereen beter is?
Sinds wanneer is Van Rossem een moreel verheven D66-er die anderen de maat moet nemen??
Overigens is goed liegen een teken van intelligentie, kennis zaken en menselijk inzicht.

damnschreeuwer | 28-06-12 | 19:57

Ik heb het al meerdere keren gezegd:

De banken regeren, de politici zijn hun marionetten, en ze doen niet eens meer de fucking moeite, om het te verhullen. Het volk pikt het toch allemaal.

Het volk plakt nog net niet vrijwillig een blauwe vlag met sterretjes op de borst (waar ze zelf nog voor moeten betalen ook), alvorens ze zich vrijwillig naar de slachtbank laten leiden, maar ik vraag me af, hoe lang daar nog voor nodig is.

Hoor ik iemand daar in CapsLock 'Godwin' roepen?

ZKH EénOog | 28-06-12 | 19:54

En dat is van de partij die de Grieken voor leugenaars uitmaakt in Europa! de gotspe van het jaar!

deraderendraaien | 28-06-12 | 19:53

Die eurobonds komen er dus. Want Merkel heeft gezegd dat er geen eurobonds zullen komen wanneer zij leeft.

Van Duyvenbode | 28-06-12 | 19:53

@James Lastig. Als de leugens en verraad vrolijk verder gaan na 12 September, dan ga ik de barricades op! GeenStijl moet de bron worden van een anti-Europese herfst! Verenig de reaguurders, hack de EU computers, zorg voor een ware bank run en bestorm desnoods met behulp van het leger de Tweede Kamer! Het volk zal zich laten horen!
.
ESM,ACTA,Internet ID, whats next? Hoelang blijven wij nog zwijgend staan toe kijken mensen? We worden geregeerd door dictatoriale facisten en crypto communisten. Op de barricades!

Indoneesje | 28-06-12 | 19:52

Schijnbaar mogen mensen in de regering het nooit hebben over de details van bankieren zoals de macht van geldcreatie en wat dat inhoud enzo.
Dat of ze begrijpen er gewoon geen fuck van.

Kets22 | 28-06-12 | 19:51

Waarom zou je liegen als je de waarheid nastreeft, het nastreeft om het enige juiste en goede voor de Nederlandse bevolking na te streven...... waarom zou je dat is toch niet nodig.

Weer een typische niet logische actie, dus dan zit er een belang achter dat niet het Nederlandse volk dient.

Klasse jongens, weer goed gedaan.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:51

Ik snap nu gelijk het cordon sanitair rond Pim en Wilders in de kamer. de waarheid wordt dus gewoon niet getolereerd!

deraderendraaien | 28-06-12 | 19:50

@SmegmaSmeer | 28-06-12 | 19:39
Ik denk dat het ging om de capslock.Hij is hier immers vaak genoeg voorbij gekomen

miko | 28-06-12 | 19:50

Politici leugenaars ? You're shittin' me !

Montgomery Burns | 28-06-12 | 19:50

@jameslastig
Wat dacht je van Suriname? Lekker groot, warm, en ver weg van de EU.

blauweleasebaklul | 28-06-12 | 19:49

"Wat Jupiter mag, mogen de runderen nog niet". Politici zijn immers hoog boven ons, plebs, verheven, toch? Zij,te samen met de grootindustrielen, zijnde de 'heren', mogen ons, de horigen, de lijfeigenen, altijd en overal beliegen, bedriegen, beroven (ook van het leven) in een feodale (feurodale?)maatschappij. En daar zitten inmiddels tot onze strot toe in.

HeelStijl | 28-06-12 | 19:49

Wat ik dus altijd zei is dus waar.
Er wordt gedraaid en gelogen, nooit in het belang van de burger. De burger is dom, die mag niet denken met zijn grote onderbuik.

Zie hier weer typisch voorbeeld van Trias Parasitica.

Dit is corruptie, fraude, niet ethisch gedrag van de bovenste plank.

Ik zal het even duidelijk maken voor mijn heer de Grave

VOLKSVERTEGENWOORDIGE
VOLKS & VERTEGENWOORDIGER.

VOLK, niet EU, het VOLK, het Nederlandse volk moet je vertegenwoordigen.

Tja. Wat doen we er aan? Niets, ik ga lekker voetbal kijken en hopen dat Duitsland het EK nog voor ons kan redden, alhoewel zal ook wel ergens afgesproken zijn wie het wint. Aluhoedje, vast en zeker, maar tot nu toe heeft mijn aluhoedje steeds weer gelijk gehad.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:48

Goh. Politici die de hele boel bij elkaar liegen. Heb ik nog nóóit van gehoord.

bello | 28-06-12 | 19:48

@nduss | 28-06-12 | 19:41
En jij bent ook een van die mafkuikens? Die voor die leugenachtige praktijken een dikke declaratie regeling heeft en na 4 jaar liegen in de vette wachtgeldregeling stapt?

deraderendraaien | 28-06-12 | 19:48

Frank,je hebt gelijk.Ik zal er aan denken met de belasting aangiftes.Ow.. en ik ga op jouw partij stemmen! Toffe peer,goeie gast, baas,kei,kapitein, gabber.

miko | 28-06-12 | 19:47

Het feit dat nog niemand uit de politiek geschokt heeft gereageerd, zegt alles. Tsja.

rechtvaardigerechter | 28-06-12 | 19:47

@Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:44
Laat je stem gelden tijdens de verkiezingen! Oh wacht.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 19:46

Inkopper van het jaar.

caspert79 | 28-06-12 | 19:45

en als een keer liegen de staat nou 5 miljard zou besparen?
Ok, contextueel een slecht voorbeeld, want al dat gelieg zorgt ervoor dat we onbeperkt miljarden aan het zuiden verliezen.

je postbode | 28-06-12 | 19:45

Generaal van Uhm ... Staatsgreep alsjeblieft !!!!

James Lastig | 28-06-12 | 19:45

@nduss | 28-06-12 | 19:41
Had de tante Bea toch gelijk toen ze zei" de leugen regeert."

deraderendraaien | 28-06-12 | 19:45

@Dezenaamhier | 28-06-12 | 19:36
"Landsbelang (de burger dus)"... oh de naiviteit.

Pancho_Sanchez | 28-06-12 | 19:44

Hoe gaan wij hem ter verantwoording roepen? Dit is aangiftewaardig.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:44

@nduss | 28-06-12 | 19:41
Wat een merkwaardige opvatting. Hoe denk je dan bewindslieden nog te kunnen controleren?

SatchRules | 28-06-12 | 19:44

@sjaakdeslinksesul | 28-06-12 | 19:32
LOL. Heb je minnetje weggepoetst, want er zijn hier steeds meer mensen die niet weten wat ironie is.

En die jou niet kennen. Dat ook.

La Vie En Rose | 28-06-12 | 19:43

Schande. Hoogverraad, ik kan er niets anders van maken.

Kaas de Vies | 28-06-12 | 19:43

Mag ik ook liegen tegen de belasting inspecteur, en zeggen dat het om nood gaat dan!

deraderendraaien | 28-06-12 | 19:42

@Diareeremmer | 28-06-12 | 19:24
Goed stuk ja.

"Scott (65) waarschuwt in het julinummer van HP/De Tijd dat Europa wordt geregeerd door ‘een Europese nomenklatoera’. “Het zijn dromers, die niet handelen in het belang van het volk.”

Hierbij moest ik gelijk denken aan de vraag van van der Staaij aan Alexander van Rompuy (tijdens het debat over de Eurotop) die stond te oreren over zijn eigen fantastische Europese vergezicht.

Van der Staaij:'Voorzitter, ik zou de heer Pechtold willen vragen of hij het verschil weet tussen een vergezicht en een luchtkasteel."

Geweldig! :-)

La Vie En Rose | 28-06-12 | 19:41

Nederland is nog steeds een van de rijkste landen ter wereld. Als af en toe een leugentje nodig is om collectief rijk te blijven, mag een bewindsvoerder van mij gerust zijn gang gaan. Al is het een leugen om zichzelf te verrijken, is het een ander verhaal. De Grave kennende, zal hij niet refereren naar zelfverrijking. Gelukkig staat op Geenstijl de waarheid, altijd de waarheid en niets dan de waarheid, dat dan weer wel...
Voor al die mensen die janken omdat ze denken dat ze het slecht hebben: zoek een betere baan!

nduss | 28-06-12 | 19:41

FredKlep | 28-06-12 | 19:38
--
Laat het maar een keertje klappen. Kun je het kaf van het koren scheiden...

Hapklarebrok | 28-06-12 | 19:40

FredKlep | 28-06-12 | 19:38
--
Laat het maar een keertje klappen. Kun je het kaf van het koren scheiden...

Hapklarebrok | 28-06-12 | 19:40

op 9.22, timelink werkt niet om een of andere reden.

SmegmaSmeer | 28-06-12 | 19:40

We doen er lacherig over, maar het is toch eigenlijk godsgeklaagd dat men de schaamte nu al zover voorbij is dat ze het gewoon toegeven dat we worden belogen? Echt, als je als modale Nederlander straks gewoon weer braaf VVD gaat stemmen adviseer ik: zoek psychische hulp!

SatchRules | 28-06-12 | 19:40

Uiterst weerzinwekkend en afkeurenswaardig. Liegen tegen het stemvee dat jou in het pluche heeft geholpen. Ik ben ontsteld. Geen enkel respect voor de burger.

appeltjesgroeneweide | 28-06-12 | 19:39

We worden sneller de afgrond/oorlog in gelogen dan de tijd die het kost om Andre Kuipers weer met beide benen op de grond te zetten.
En dat is een uur of drie.

Jackanders | 28-06-12 | 19:38

Ik vrees dat er letterlijk koppen gaan rollen.
De politici hebben geen idee hoe zat men het is.

FredKlep | 28-06-12 | 19:38

Alleen liegen ze ook altijd als het geen noodsituatie is.
Als de marsmannetjes zijn geland dan mogen ze wel even liegen dat dat niet zo was....
Verder is dat hoogst onwenselijk maar schering en inslag.

Treurig varken | 28-06-12 | 19:38

Dat liegen doen ze al jaren. Daar hadden zij de euro echt niet voor nodig. Maar het lijkt wel of het erger word.
Dom-burgertje plagen is een sport geworden in Den Haag.
Wat zei hij ook alweer? Pietje Heintje Donner kebab.
Ambtenaren zijn niet te vergelijken met gewone burgers?!?!
Smeerlappen..

Hapklarebrok | 28-06-12 | 19:37

La Bailaora | 28-06-12 | 19:33 |
Wat jij zegt is duidelijk, maar ik zou het op een iets andere manier formuleren.
Als ze het niet weten zijn ze te dom voor hun functie.
Als ze het wel weten maar toch doorgaan zijn ze ongeschikt voor hun functie.
Landsbelang (de burger dus) blijkt dus weer evenveel waard te zijn als wat de gek er voor geeft, in dit geval helemaal niks.

Dezenaamhier | 28-06-12 | 19:36

Rutte is vandaag op de Eurotop. In tegenstelling van wat hij hier zegt, zijn we na dit weekend waarschijnlijk volledig de EUSSR in gerommeld. En dat is allemaal okee, want vast niet controversieel.

Zwaai maar dag tegen de verkiezingen op 12 september.

BedrijfsTijgerT | 28-06-12 | 19:36

Wat is nou het punt?? De ene lacht erom en de ander roept dat het schoften zijn en blablabla.. Maar niemand die er wat aan doet.. We vinden het stiekem allemaal best en daarom doen ze het ook.. Gewoon omdat het kan!

buniru | 28-06-12 | 19:35

En wat is de juridische/grondwettelijke basis voor deze mening van Frank? Staat dat ergens? Is dat een clausule in een eedaflegging van ministers? Zo ja, waarom wordt die clausule dan niet uitgesproken?

Stormageddon | 28-06-12 | 19:35

Politici die liegen??
Nee man, ga weg.
=.=

GeflipteVlaflap | 28-06-12 | 19:35

Yep, elk volk krijgt de politici dat het verdient.
We stemmen ondanks alles, keer op keer op dezelfde partijen met politici in hun gelederen die aantoonbaar hebben gelogen. En laten die politici er mee wegkomen.

Na 12 september komt er kabinet FCKUnduz 1, aangevuld met de PvdA. #markmywords

La Vie En Rose | 28-06-12 | 19:34

Niet echt nieuws dat politici regelmatig de waarheid op een wat andere manier benaderen dan de gewone burger, maar toch vind ik het opvallend dat juist Frank de Grave hier mee komt, hij leek toendertijd een van de wat meer betrouwbare deelnemers van de regering.

Dezenaamhier | 28-06-12 | 19:33

Tja, had je anders verwacht?

Met de euro zijn er 2 mogelijkheden:
1. Politici zijn niet de allerslimsten
2. Politici snappen het wel maar liegen ons voor

Dit is een typisch gevalletje 2.

La Bailaora | 28-06-12 | 19:33

Glas plas was, alle posities zijn gevuld met landverraders en al die landverraders zijn vriendjes met elkaar. Wij kunnen er niks meer aan doen aangezien de mensen die op posities zitten waar iets gedaan kan worden zulke vriendjes zijn. Wat NL nodig heeft is een complete vervanging van alle bestuurslagen van de overheid. Kost je helaas ook goed volk maar die hebben toch al lang niet meer de overhand. Kunnen we alleen maar op vooruit gaan. Alternatief is een goeie Europese oorlog.

dikke kutlul | 28-06-12 | 19:33

Wie weet er nog een leuk eiland te koop om met een paar honderd duizend werkende mensen een nieuw land te stichten?

James Lastig | 28-06-12 | 19:33

Ja, De Jager heeft gezegd dat de Grieken "Alles terug gaan betalen". Goh,... zou dat een leugen zijn ? Echt ? Zoals George Costanza al zei, "It's not a lie if you believe it".

Marcus Porcius Cato | 28-06-12 | 19:33

Hm, Joris heeft waarschijnlijk nooit naar Kopspijkers gekeken vroeger..

Den_Deze | 28-06-12 | 19:32

Ik mis wel eens het respect voor onze volksvertegenwoordigers, die per slot van rekening voor een loon dat een schijntje is van wat ze gezien hun capaciteiten elders kunnen verdienen keihard lopen te buffelen om ons leven beter te maken. Frank De Grave bv is een zeer integer man, die zou nooit tegen ons liegen.

sjaakdeslinksesul | 28-06-12 | 19:32

Schandalig dit, moreel verwerpelijk zelfs.

Foxus. | 28-06-12 | 19:30

Ik zou de heer de Grave willen verzoeken dit even aan te wijzen in ons staatsrecht.

Godsammekraken | 28-06-12 | 19:30

Liegen is het nooit goed te praten! OK, alleen als je moet uitleggen waarom je ruikt naar een andere vrouw...

Glas Koning | 28-06-12 | 19:29

Verraders! Het word tijd dat men massaal de Europese Unie de oorlog verklaard. Dit soort gajes werkt niet meer voor landsbelang of het volk. Maar puur voor eigen gewin. Tegen de muur ermee!

Indoneesje | 28-06-12 | 19:29

Het is goed gebruik onder volwassen mensen elkaar te beliegen. Of tegen zichzelf, houden mensen ook heel lang vol.

zovoklets | 28-06-12 | 19:29

Ze liegen dus. Met rente!

Godsammekraken | 28-06-12 | 19:27

Voor en na verkiezingen is inherent aan wel of niet waar.

Indates | 28-06-12 | 19:25

-weggejorist-

Den_Deze | 28-06-12 | 19:22

Is er nog iemand onder ons die een politicus gelooft op z'n blauwe ogen?

Gewoon ervan uitgaan dat het omgekeerde van wat ze zeggen waar is dan zit je nooit verkeerd.

JoranVanderdood | 28-06-12 | 19:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken