Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Student heeft adresgegevens van sportschutters

konijnmetdedoodbedreigd.jpeg De wetenschappelijke Breivik-test waarvan de nogal suggestieve vragenlijst een weg naar de Stijlloze Mailbox vond, doet stof opwaaien op 's lands schietbanen. Jagers en sportschutters voelen zich op de korrel genomen. De politie schrijft (pdf) dat de student van de Universiteit Twente op voorhand gescreend is voordat hij toegang kreeg tot het adressenbestand van 's lands beestenknallers & hobbyblaffers, maar WAAROM mag een studentje met een nogal lichtzinnig in elkaar gefröbeld onderzoeksplan een lijst inzien die het journaille sinds 'Alphen' niet bij elkaar gewobt krijgt? De Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie belde met de politie en kreeg de garantie van de afdeling Bijzondere Wetten van de Politie dat er geen bestand verstrekt is met de adresgegevens van verlofhouders: "De student heeft alle brieven op het politie bureau geadresseerd." Is dus niet helemaal waar, blijkt na eigen onderzoek van een sportschutter. Die mailde de student zelf, omdat de gedachte 'Politie + ICT + digitale bestanden + lakse student' hem zorgen baart. Voor je het weet staan de locaties van alle Nederlandse gun lockers (en de namen van hun eigenaar) op een pastebin. En ja hoor. Uit de antwoorden van de student blijkt dat hij alle info gewoon uit de database van Politie Twente heeft mogen trekken. Geen nood. Na afronding van het onderzoek drukt hij wel ff op delete. Zie lees verder voor de vragen van Bezorgde Hobbyschutter. Zeg, student. Nu je toch in die database zit. Graaf anders meteen even naar die TristanPDF van korpschef Stikvoort? 1. Hoe luidt /luiden de onderzoeksvragen en/of probleemstelling et cetera van uw onderzoek / afstudeeropdracht? Kunt u mij een afschrift van uw onderzoeksplan of iets dergelijks doen toekomen? In de brief en vorige mail staat duidelijk beschreven wat het doel van mijn onderzoek is. Gezien de validiteit van dit onderzoek kan ik mijn onderzoeksstrategie niet prijsgeven. Ook al wilt u niet fungeren als respondent. 2. Welke docent en/of hoogleraar begeleidt u bij uw afstudeeropdracht? Dit onderzoek wordt uitgevoerd namens de Universiteit Twente, Faculteit Management en bestuur, opleiding Public Administration. Ik word door verschillende docenten begeleid en aangestuurd. Dit betekent dat ik zowel de strategie alsmede de vragenlijsten zelf heb bepaald/opgesteld, de docenten controleren/sturen slechts aan. 3. Welke instelling en welke functionaris(sen) van die instelling heeft mijn gegevens aan u verstrekt? Uw gegevens heb ik met toestemming van Politie Twente uit de database van Politie Twente gehaald. Ik ben volledig gescreend door Politie Twente. In mijn brief en de bijgevoegde brief van het afdelingshoofd van de afdeling Bijzondere Wetten is te lezen dat de gegevens enkel en volledig geanonimiseerd worden gebruikt voor dit onderzoek. Naderhand wordt het adressenbestand meteen verwijderd, dit is immers niet interessant voor mijn onderzoek. 4. Op welke wijze (digitaal of analoog) zijn mijn gegevens aan u verstrekt? Zie vorig antwoord. 5. Heeft u een (digitaal) bestand met namen en adressen van mij en andere verlof- en jachtaktehouders? Zo ja, hoe bewaart u dat (digitale) bestand? Is dat bestand beveiligd? Om hoeveel verlof- en jachtaktehouders gaat het? Zie vorig antwoord. 6. Welke studie volgt u momenteel en welke (andere) studies heeft u voltooid? Heeft u bijvoorbeeld sociologie en/of psychologie gestudeerd? Ik volg de Master-opleiding Public Administration. Een specialisatie van bestuurskunde. Dit is een beleidsgerelateerde studie. 7. Wie heeft / hebben de vragenlijst samengesteld? Ik heb onder begeleiding van mijn afstudeerdocenten de vragenlijst opgesteld.

Reaguursels

Inloggen

Give it up people. Zolang je privacy wil, dingen geheim wil houden, zul je teleurgesteld gaan worden. Alles gaat voor iedereen vrij makkelijk te vinden worden. Dus bevrijd je nu alvast maar en accepteer dat gewoon. Je kunt nu al niet naar de winkel voor je boodschappen zonder 10x gefilmt te zijn, getracked te zijn geweest via het gsm signaal van je telefoon, je voorkeuren geanaliseerd zijn aan de hand van wat je hebt afgerekend en je naam en rugnummer zijn doorgegeven aan de mailing lijst van chiquita bananen omdat je net bananen gekocht hebt.

deuZigeZelluf | 17-06-12 | 02:01

Lijkt John Malkovich wel tijdens Con Air in dat plaatje.

scootah rijdert | 16-06-12 | 17:13

Dit gaat om keurige nederlanders met een keurige hobby dus dan is privecy niet van toepassing. Als er crimminelen in het geding zijn doet de politie geen mededelingen i.v.m. diezelfde wet op de privecy. Dit is expres gedaan.

behangtafel | 16-06-12 | 12:21

Is met dit onderzoek nu bewezen dat je geen enkele student kunt cq mag vertrouwen?!
Heeft dit nu b.v. gevolg voor alle medische studenten? Die kunnen bij elk medisch dossier. Je moet er toch niet aan denken dat er daar ook zo'n lamlul bijloopt die ondanks zijn belofte toch gevoelige informatie openbaar maakt!

datzegik69 | 16-06-12 | 11:20

Jip van janneke, das lekker.....

Drs. D. | 16-06-12 | 10:26

@necrosis | 16-06-12 | 05:41 |

De politie Twente en de universiteit Twente zijn dit aan het onderzoeken. De politie en een universiteit wisselen gevoelige gegevens uit voor een onderzoek dat qua opzet niet deugt. Wie is nou eigenlijk de initiator van dit onderzoek? Weet de politie niet beter?weten ze op de universiteit niet beter? laten ze de student maar een onderzoek doen om het onderzoek? En daar geef je die gegevens voor vrij? Gegevens die je al nooit zou mogen afgeven?

De Politie en een Universiteit verdomme. Twee instituten waar enig gezag van uit zou moeten gaan. Ze doen maar wat.

Bruno Alaska | 16-06-12 | 09:47

@henkstubbe | 16-06-12 | 09:15
Als er 'teveel' wilde zwijnen zijn die volgens milieu-beheer schade toebrengen aan het milieu, en jij wordt gevraagd om er een paar af te knallen, zou jij dan met naam en toenaam bekend willen worden onder extreem-linkse kringen?
Wees blij dat we nog geen DierenPoes/ GroenLinks sharia hebben, ze zouden je per direct aan 'het kruis' spijkeren als voorbeeld voor de hele maatschappij....

necrosis | 16-06-12 | 09:27

Dus? Waarom zou zo`n bestand niet gewoon openbaar mogen zijn?

henkstubbe | 16-06-12 | 09:15

@eerstneukendanpraten | 16-06-12 | 09:05
Niks koggie, om dergelijke uitwassen van de menselijkheid tegen te gaan, zou je de 'de mens' eigenlijk moeten verbieden!
*direct overschakelt op zware tripels*

necrosis | 16-06-12 | 09:14

@ necrosis 09:01

We zijn het eens. Nu koggie!!!

eerstneukendanpraten | 16-06-12 | 09:05

@eerstneukendanpraten | 16-06-12 | 08:45
Lijkt me vrij zinloos, als jij een 'normaal mens' bent (wat de definitie ook moge zijn), dan zijn er (wellicht) toch momenten waarop je irrationeel gaat denken.
En dan heb je niet eens een vuurwapen nodig, je kan ook een baksteen pakken.....
Zullen we de bakstenen dan ook maar onder de 'wapenwet' gooien?
En om de boel maar even door te trekken tot in het extreme: ik kan ook iemands schedel inslaan met een diepgevroren kip......
Mijn punt: er is geen wet opgewassen tegen de agressie van 'de mens' in extreme situaties.

necrosis | 16-06-12 | 09:01

@rara | 16-06-12 | 08:50
Daar heb je een punt, maar als je iedereen moet wantrouwen tot het tegendeel is bewezen, wat is 'de maatschappij' dan nog waard?

necrosis | 16-06-12 | 08:55

De politie vertrouwt op de screening, en gaat uit van de eerlijkheid van de student. Dat is wel mooi, maar ook erg dom. Procedures die gebouwd zijn op vertrouwen in mensen zijn gedoemd te mislukken.

rara | 16-06-12 | 08:50

@neutron | 16-06-12 | 06:54
Verkrachting is volgens mij niet 100% bewezen, de moord wel.
In ieder geval zal hij 'ogen' in zijn rug moeten kweken, in de bajes houden ze niet van mensen die 'rotzooien' met kinderen.

necrosis | 16-06-12 | 08:49

@ mezelf

BewaarT it is natuurlijk...

eerstneukendanpraten | 16-06-12 | 08:45

Mijn buurman heeft een vuurwapen in huis van de schietvereniging en ik weet waar hij de sleutel bewaard. Moet ik nu ook de test doen?

eerstneukendanpraten | 16-06-12 | 08:45

Lijkt me ook niet verkeerd om deze test te doen op iedereen zonder Nederlands paspoort of met een dubbel paspoort. Kleine analyse van statistieken leert dat deze groep is oververtegenwoordigd bij incidenten met vuurwapens.
Niet omdat het zal helpen, maar gewoon voor het idee. Met vriend Tristan is het ook een gevalletje voorkomen is beter dan genezen geweest.

super ongelood | 16-06-12 | 07:46

necrosis | 16-06-12 | 05:41

Mogguh.

Bij mijn weten heeft Sander Vreeswijk bij zijn misdaad geen vuurwapen gebruikt, alleen zijn handen en klabanus.

neutron | 16-06-12 | 06:54

Yes, boosmaakmomentje:
www.telegraaf.nl/binnenland/12364814/_...
Prima als ik zelf verantwoordelijk wordt gehouden voor mijn gedrag, maar dan wel direct afschaffen van de premies die ik maandelijks moet betalen aan een verzekeraar (verplicht door de staat).
Niet ontopic, wel relevant!
En geen genade voor mensen die uit 'overtuiging' alleen soja eten en daardoor ondervoed raken.
*rookworst en zware shag op boodschappenlijstje noteren doet*

necrosis | 16-06-12 | 06:29

@Anarki | 16-06-12 | 06:07
Dat hangt af van de valide argumenten van je onderzoek.
En wat zou je precies willen onderzoeken?
Wat dat betreft had Tom Staal goede argumenten om eens op bezoek te gaan bij de NL dames van rugby.
*want: leuk filmpje en stikjaloers*

necrosis | 16-06-12 | 06:15

Dus als ik een psychisch onderzoek wil doen onder de politie in Nederland en ik ben "gescreend" krijg ik zonder meer elk adres van elke politieagent in Nederland ?

Anarki | 16-06-12 | 06:07

@Lumenatra | 16-06-12 | 04:32
Dat gaat NL makkelijk winnen dankzij Tom Steel.
Dat wil zeggen, als ze hem bij vrouwen en drank vandaan kunnen houden......
*grinnikT*

necrosis | 16-06-12 | 05:49

@Bruno Alaska | 16-06-12 | 02:54
Je kunt zoeken tot je een ons weegt, er is simpelweg geen verband tussen mensen op een schietvereniging en dodelijke schietpartijen (uitgezonderd Tristan/ Sander Vreeswijk).
De meeste openbare schietpartijen vinden plaats door mensen die geen 'vergunning' voor een vuurwapen hebben.
Die hebben doorgaans niet eens een vis-akte of VOG op zak.

necrosis | 16-06-12 | 05:41

Verona kennende kan studentenmans dus ook inzage in mijn gegevens gehad hebben, terwijl ik niet eens in die regio woon. *wobben gaat*
Kutklabakken....

JCKraakbek | 16-06-12 | 05:06

Om alle negatieve weergeving over sportschieten even een positieve draai te geven wil ik u er even op wijzen dat vorige maand het Europees Kampioenschap Steel Challenge in Nederlandse handen is gevallen -gefeliciteerd Mario!-. Het zal helaas niet in de krant komen ben ik bang.

Lumenatra | 16-06-12 | 04:32

Vraag me toch wel eens af hoe het nou komt dat mensen gewoon helemaal niet weten wat ze aan het doen zijn.

De suggestieve vragen wijzen erop dat er wordt gezocht naar kenmerken die tot incidenten kunnen leiden.

Maar...

Als je weet dat de incidenten waar sportschutters bij zijn betrokken uitzondering zijn heeft het geen zin uitspraken te doen over de kenmerken van de gehele populatie. Als sportschutters de overhand zouden hebben bij incidenten zou je eventueel naar verbanden kunnen zoeken.

Misschien hadden ze beter eerst die cijfers aan die student kunnen geven.

Bruno Alaska | 16-06-12 | 02:54

Stelletje Homo's.. Klinkt eigenlijk best wel lekker en leuk om te zeggen .. Als je zelf homo bent.. Homo's

Crematorium-de-Asbak | 16-06-12 | 02:23

@Parsons | 16-06-12 | 01:52
Nee. Ik ben zelf wel gevraagd door dames: "vind je mij te dik?", maar ik heb mezelf nooit gewichtsconsulent gevoeld. Omdat ik toch "nee" antwoord zolang er geneukt wordt en zolang ik "nee" antwoord dan wordt er geneukt.
En dan kijk niet zo snel op een pondje meer, vooral niet als je weet dat het door je eigen koken komt.

Stormageddon | 16-06-12 | 02:06

@Stormageddon | 16-06-12 | 00:35
Ik had nog nooit van gewichtsconsulentes gehoord. Jij wel?

Parsons | 16-06-12 | 01:52

Alleen maar GTST vrouwen hier.. bah..

Crematorium-de-Asbak | 16-06-12 | 01:27

@Parsons | 16-06-12 | 00:41

OM? Ik kijk alleen GTST, TVOH, dat OM kijk ik niet, oh wacht....

neemjemoederindemali | 16-06-12 | 01:16

Moonwarrior | 16-06-12 | 00:50 En niet alleen van alle jagers. Hij heeft ze nu ook van alle sportschutters. En die hebben vaak wat interessantere wapens dan een jachtgeweer.

zeg maar jansen | 16-06-12 | 01:12

Dus zo gaat de overheid om met privacy. Nu heeft dus iemand alle adressen van jagers. Stel je voor dat deze adressen uitlekken en dat Milieudefensie waar genoeg Volkerts rondlopen opeens besluiten die jagers in de nacht te bezoeken.

Moonwarrior | 16-06-12 | 00:50

Wisten jullie dat ISO 27001 verplicht is voor overheidsinstanties? En dat deze pliesieorganisatie niet gecertificeerd kan zijn (hoef het niet eens na te googlen). Ze overtreden daarmee de wet. Leest het OM hier nog mee eigenlijk?

Parsons | 16-06-12 | 00:41

Overigens denk ik, geheel on-topic, dat student in kwestie het wel dom heeft aangepakt. Alle schietsport- en jachtverenigingen in dit land zijn geregistreerd en hun ledenaantallen zijn zo bij ze op te vragen. Geheel anoniem. Je stuurt de secretaris van de vereniging het aantal enquetes van het ledental en dan ben je qua portokosten ook nog eens goedkoper uit. Je mist dan wel de privébezitters die geen lid zijn van een vereniging, maar als het toch helemaal anoniem gaat, boeit dat verder ook niet.

De schande is niet dat een student bij de politie de adressen van die lui vraagt omwille van zijn onderzoekje... De schande is dat hij ze ook krijgt.

Goed, mogen we nu weer off-topic?

Stormageddon | 16-06-12 | 00:35

@fubaar2012 | 16-06-12 | 00:13
De clou zit hem in je eerste reactie, dan kan je nog zo'n crack zijn met encryptie en truecrypt gebruiken (wat overigens een kind van 5 ook kan), maar dat gaat dan niet veel helpen...

La Bailaora | 16-06-12 | 00:34

Wat vindt het College Bescherming Persoonsgegevens hiervan?

MacMiep.nl | 16-06-12 | 00:24

Iedereen die een beetje slim LimeWire (2008-2009) heeft gebruikt heeft iedereens gegevens..
Talpa, KNVB, KPN, kennen jullie LimeWire nog?

Crematorium-de-Asbak | 16-06-12 | 00:24

@fubaar2012 | 16-06-12 | 00:13
Ik heb het net uitgelegd. Je wilt het maar niet begrijpen heh?

Parsons | 16-06-12 | 00:22

he is facking it...

Crematorium-de-Asbak | 16-06-12 | 00:20

Graaf van Egmont | 16-06-12 | 00:15 | + 0 -
Stel je niet zo aan, trut.

Rammstein | 16-06-12 | 00:20

Rammstein | 16-06-12 | 00:13
Hoop voor zondag? Domme gans

Graaf van Egmont | 16-06-12 | 00:15

necrosis | 15-06-12 | 23:22 | + 0 -
"In geval van", weet ik "hoe te".
Ik heb ook nog hoop voor zondag.

Rammstein | 16-06-12 | 00:13

@parsons leg het mij dan eens uit.
Zover ik het zie is de enige mogelijkheid om mijn database te kraken om mij te martelen.

en oke, dan geef ik toe dat ik wanneer ze een stanleymes op mijn lul zetten alles vertel wat ze willen horen.

fubaar2012 | 16-06-12 | 00:13

necrosis | 15-06-12 | 23:52 |

Moet je het antwoord deze keer schuldig blijven.

Bruno Alaska | 16-06-12 | 00:10

@fubaar2012 | 15-06-12 | 23:59
ISO 27001 gaat over het beveiligen van informatie.

Jij zegt dat jouw beveiliging beter is dan bovenstaande.

Jij lult maar raak over nullen en enen, maar mist het punt volledig. De drager van de informatie en de manier van beveiligen doen allemaal niet ter zake. Het gaat om het algehele principe van informatiebeveiliging.

Zoals ik al zei; het baart mij zorgen dat jij binnenkort afstudeert.

Parsons | 16-06-12 | 00:09

@ Graaf van Egmont

nee verstopt in een holle kies op een chip met 512 bit encryptie!

wachtwoord:
ikweetmijnwachtwoordnietmeerduskijkikinmijnhollekies

fubaar2012 | 16-06-12 | 00:09

@Crak-ho | 16-06-12 | 00:00
Neuqen?

Lewis Lewinsky | 16-06-12 | 00:06

fubaar2012 | 15-06-12 | 23:59
En de beide wachtwoorden natuurlijk op schrift in je bureaulade of onder het vloeiblad.

Graaf van Egmont | 16-06-12 | 00:02

Voor deze actie / dit onderzoek heeft hij toetsing nodig bij een ethische commissie. Ga eens vragen stellen www.ccmo-online.nl/main.asp

Crak-ho | 16-06-12 | 00:00

@parsons

ik kan je verzekeren dat mijn beveiliging beter is dan iso27001
-wachtwoord op mac
-nas met wachtwoord+lock-out
-128 bit dmg container
-256 bit truecrypt
-2 databases, beide wachtwoord protected en verschillend wachtwoord

als er iets beters is hoor ik het graag...

fubaar2012 | 15-06-12 | 23:59

@Stormageddon | 15-06-12 | 23:40
Dat was inderdaad persoonlijk, tegenwoordig kun je geen geld meer verdienen zonder BSN, bankrekening en totale controle.
En dat vind ik best wel jammer, aangezien schurfthonden als Jan-Kees continue over je schouder meekijken om iets te verzinnen om je nog verder uit te persen.
*te moe is voor revolutie*

necrosis | 15-06-12 | 23:59

Parsons | 15-06-12 | 23:48
ISO 27001, is dat een soort hogesnelheidslijn?

Graaf van Egmont | 15-06-12 | 23:58

@Piet_Snot | 15-06-12 | 23:34
Voor zover ik weet zijn messen met een vergrendeling of stootplaat ALTIJD verboden (sinds jaren).
Sommige mensen denken nog steeds dat een mes pas verboden is wanneer de lengte van het snijvlak langer is dan de breedte van je handpalm.
Overigens is het jammer dat justitie faalt na de invoering van de 'nieuwe' wapenwet.
Er werden minimum boetes en gevangenisstraf op bezit beloofd maar dat kunnen ze niet waarmaken.
Ik heb het meegemaakt dat iemand met een doorgeladen geweer werd vrijgesproken van poging tot moord, hij kreeg een taakstraf wegens het vervoeren van een illegaal wapen in de kofferbak van zijn auto.
Meer kon justitie er niet van maken.
Hij kreeg een taakstraf, en ik werd er mee opgezadeld.
Sommige mensen denken dat 'taakstraffen' een maatschappelijk verantwoord 'iets' is, maar de dames en heren rechters zullen er wel voor zorgen dat dergelijke figuren uit de buurt van hun kinderen blijven.
Mijn vraag: waarom moet ik er mee geconfronteerd worden?

necrosis | 15-06-12 | 23:52

*Antisofistisch terugkijkend op de paradox van de sofistische onwerkelijk realiteit toch wel wenkbrouwtje optrekken doet toch...)*

AntiSoof | 15-06-12 | 23:50

@fubaar2012 | 15-06-12 | 23:43
Dat bedoel ik dus. Je hebt geen enkel benul van de vraag die ik stelde en waarom ik die stelde. Maar ik god op mijn blote knietjes danken als jij ooit een ISO 27001 traject moet begeleiden.

Parsons | 15-06-12 | 23:48

Sportschutter heeft adresgegevens van studenten.

Ha!

Bruno Alaska | 15-06-12 | 23:48

Computers? Duivelse instrumenten. Duidelijker kunnen we het niet zeggen.

AntiSoof | 15-06-12 | 23:45

LOL @Kaas de Vies | 15-06-12 | 23:42
Kassa uit, kassa in. Hij had ze makkelijker in natura kunnen betalen.

Stormageddon | 15-06-12 | 23:44

@parsons

Die Rob heft het over printers... hoeveel mensen ken jij die politieke pamfletten verspreidt via een printer (a4-tje).
Hoe denk je dat het vroeger ging? Toen had je een papieren database, die kon je gewoon fysiek stelen.
Nu heb je een digitale database die je kunt beveiligen.
Dat betekend gewoon dat je je database sterk moet beveiligen met een goed wachtwoord en dat doen (hopelijk) de meesten.

Assange heeft al zijn info als torent geupload, ik neem aan dat jij het al gekraakt hebt?

ik heb liever mijn info digitaal met sterke encryptie dan mijn data op papier ergens in een gemeentehuis waar nauwelijks beveiliging is.

fubaar2012 | 15-06-12 | 23:43

@Stormageddon | 15-06-12 | 23:40 | + 1 -
Ik weet nog goed dat mijn grootvader ze altijd uitdeelde in zijn eigen kroeg.

Kaas de Vies | 15-06-12 | 23:42

Binnenkort EPD's voor onderzoek jongens?
Wat een ongelofelijke sukkels.

Kaas de Vies | 15-06-12 | 23:41

@necrosis | 15-06-12 | 23:36
Tot ver in de jaren 80 was dat voor heel veel beroepen heel normaal. Mijn vader betaalde ook alles in loonzakjes uit. Elke vrijdagmiddag persoonlijk de loonzakjes rondbrengen. Naar moeders de vrouw van de werknemer hè, anders verzopen die kerels het meteen in de kroeg en had hij op maandag al die kwaaie wijven aan de telefoon... Weet je wel, van die dingen. Lache man.

Stormageddon | 15-06-12 | 23:40

@von Krankenhausen | 15-06-12 | 23:22
In het kader 'vroeger was alles beter': mijn vader kreeg in zijn jonge jaren nog een ouderwetsch loonzakje.
Geen bank kwam eraan te pas.
Toen was anoniem nog echt anoniem, tegenwoordig moet je voor een baan een VOG kunnen overleggen, alsmede al je gegevens, een bankrekeningnummer, een SoFinummer (of BSN-nummer) en een aanstaande IBan (je huidige bankrekeningnummer met wat extra cijfers).
Men wil alles van je weten, en desnoods kammen 'ze' je reedT microscopisch uit.
Wen er maar aan, het wordt er niet leuker op.....

necrosis | 15-06-12 | 23:36

"ingesloten een USB stick met alle adressen van wapen verlofhouders in NL, probeer de encriptie maar te hacken!"
Groetjes, A. Pechthold

funkyd | 15-06-12 | 23:36

@ necrosis | 15-06-12 | 23:15 | + 0 -
Het zijn juist de kleine automatisch uitklapbare messen die 'en public' verboden zijn...
Rambo- , kampeer- en survivalmessen, bajonetten, dolken, machetes mag je gewoon hebben. Ook onverpakt in je auto. Hoe gek het ook klinkt.

Piet_Snot | 15-06-12 | 23:34

@necrosis | 15-06-12 | 23:28
Menig vriendin is dankzij dat ding meerdere malen de kleine dood gestorven. Er was er eentje bij die het uitschreeuwde "Ik ga dood!". Maar haar buren wisten dat blijkbaar al, want er kwam geen politie aan de deur.

Stormageddon | 15-06-12 | 23:32

@ von Krankenhausen

Nee, zoals ook hier staat is de student gescreened.
Je moet echt overal als het om "patiënten" gaat toestemming vragen, krijgen en privacy waarborgen.

Het zijn ook geen propedeuse werkstukken maar afstudeeronderzoeken.
Er komt ook helemaal niks op straat te liggen, de database word vernietigd...

Maar hoe denk jij dat studenten in de masterfase onderzoek moeten doen zonder databases of respondenten? dan krijg je Stapel onderzoeken ;)

fubaar2012 | 15-06-12 | 23:29

@fubaar2012 | 15-06-12 | 23:20
Ik zie het als slecht teken dat jij (jeugd zijnde) onderdeel gaat worden van de wederopbouw na de crisis.

Heb je mijn jijbuis link gezien?

Vind jij dat geruststellend?

Parsons | 15-06-12 | 23:28

@Stormageddon | 15-06-12 | 23:18
Meestal zorgen 'puddingbuksen voor 'leven', niet voor 'dood'.
Ik heb tenminste nog nooit een 'dinnetje 'dood-gepuddingbukst'.
Al heb ik mijn nick natuurlijk tegen.....

necrosis | 15-06-12 | 23:28

Alle sportschutters verzamelen bij Hollandsche Schouwburg. Uw trein naar ontspanningskamp vertrekt van spoor 13. .......... Dit soort overheidsbeleid is niet alleen tenenkrommend maar zo ernstig dat mensen buiten NL dit soort zaken niet meer uit te leggen is. Een Diederik Stapel die een volledige database op zijn niet gescreende pc heeft. O My God.

DrBowned | 15-06-12 | 23:28

Wel weinig reacties eigenlijk. Ik was zelf namelijk nogal geschokt door dit bericht. Hoe bestaat het dat dit soort gegevens gewoon op straat komen te liggen?! Kan een student ook zo makkelijk aan bijvoorbeeld een patiëntendossier komen? En dan te bedenken dat het dossier van Tristan 'poef, foetsie' is 'geraakt'. Ben het echt heel erg zat in dit land. M'n plan was de VS, maar dan lees je vandaag dat Obama een generaal pardon heeft gegegeven aan bijna een miljoen illegale immigranten. Op de vraag waarom illegalen blijkbaar belangrijker zijn dan hard werkende Amerikanen, antwoordde Obama 'this is the right thing to do'. Om te kotsen..

von Krankenhausen | 15-06-12 | 23:22

@Rammstein | 15-06-12 | 23:13
Als je die al had, zou je zo'n ding waarschijnlijk nooit durven gebruiken, daar ben je te menselijk en te lievvv voor.....
*hoopt op spectaculaire zondag*

necrosis | 15-06-12 | 23:22

@ Lijkt me logisch...

Uiteraard kunt u commentaar en opmerkingen hebben over de vragenlijst.
Ik moest ook een beetje lachen om de vragen...

Maar het gaat me er vooral om dat de indruk word gewekt dat een "knullig" Utwente studentje maar ff die database openbaar gooit of zijn beveiliging slecht heeft geregeld.

Als er staat dat de student in kwestie gescreened is zegt dat genoeg, niet elke lamlul word toegelaten. Bovendien is deze master-student over een half jaar afgestudeerd en zal die wellicht ook beroepsmatig toegang hebben tot deze gegevens. Waar is het vertrouwen in mensen?

Ik ben zelf ook afstudeerder. Als ik uit eigen ervaring mag spreken en van de mensen die ik ken in dezelfde fase kan ik vertellen dat privacy en beveiliging heel hoog in het vaandel staan. Bij alles wat je doet wat met personen en privé gegevens te maken heeft moet je toestemming vragen en privacy waarborgen.
Zelfs begeleiders krijgen niet privé gegevens te zien, alles word omgezet naar een anoniem respondenten nummer (althans in mijn geval).

ik ben ook maar een "studentje" maar ik neem mijn onderzoek en de privacy heel serieus.

fubaar2012 | 15-06-12 | 23:20

@pius | 15-06-12 | 23:02
Minnetje?

necrosis | 15-06-12 | 23:18

Ik ben blij dat mijn puddingbuks niet is geregistreerd bij de politie.

Stormageddon | 15-06-12 | 23:18

@necrosis | 15-06-12 | 22:49
Heb je je telefoonnummer bekend gemaakt aan het BelMeNietRegister?

Lewis Lewinsky | 15-06-12 | 23:18

@KlopKlop | 15-06-12 | 23:00
Buitensporig grote messen zoals slagers gebruiken tijdens het uitbenen zijn bewust buiten de wapenwet gelaten.
Om de simpele reden dat anders elke slager of huisvrouw/ man een vergunning zou moeten aanvragen om dergelijke messen in de keukenla/ keukenblok te hebben.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer je met een dergelijk (onverpakt) mes in je auto rondrijdt, maar zelfs dan heeft justitie vaak het nakijken.
*voorbeeld slechts op verzoek van minimaal 5 reaguurders*

necrosis | 15-06-12 | 23:15

Zolang hij maar niet weet waar mijn .45 ligt, is er weinig aan de hand !

Rammstein | 15-06-12 | 23:13

de politie in Alphen heeft zijn werk niet gedaan, en in Twente doen ze ook niet waar ze voor aangenomen zijn. Prutsers.

Dikke Worst | 15-06-12 | 23:12

@necrosis
Rare straatnamen hebben ze in uw dorp..
En huisnummers nog volgens het Romeinse stelsel?
Tssssk tssk..

Piet_Snot | 15-06-12 | 23:05

@KlopKlop | 15-06-12 | 23:00

Jij vind het dus normaal dat iedere gedegenereerde aan een vuurwapen kan komen.

*klop klop*

pius | 15-06-12 | 23:04

@Kingeef1975 | 15-06-12 | 23:01
Jazeker!

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 23:03

@necrosis | 15-06-12 | 22:49

Er zit een hiaat in je verhaal en het rijmt op innetje. Voor de rest zeg ik niets. Privacy is belangrijk natuurlijk.

pius | 15-06-12 | 23:02

Daarvoor is die DB niet aangelegd. En waarschijnlijk zijn de mensen hiervoor ook niet gevraagd.

Slappehap | 15-06-12 | 23:01

@Lijkt me logisch... |

Ja hè?

Kingeef1975 | 15-06-12 | 23:01

@Parel van het Zuiden | 15-06-12 | 22:23 | + 1
Als ik in Nederland verlof cq akte houder was, zou ik die hele enquete meteen in de kachel flikkeren... Echt belachelijk dit! je gaat aan een timmerman toch ook niet vragen wat hij zo fijn vind aan zijn cirkelzaag, of aan een kok waarom hij van die fijne scherpe messen heeft ? Dan ga je geen antwoord krijgen want.. belachelijke vraag. Net zo belachelijk waarom ik een wapen heb als jagers gereedschap en een wapen als sport hulpmiddel... (Voetballers, ja die hebben een voetbal om een een binnenstad te slopen na een verloren wedstrijd.... )

KlopKlop | 15-06-12 | 23:00

@ Replaceable | 15-06-12 | 22:01 
Inderdaad! U begrijpt het tenminste...
Ben zelf sportschutter. Bij onze club staan 's avonds om de hoek altijd netjes een paar snelle Vw golfjes vol Maro*.. -sorry- : Finnen te wachten om je gezellig naar huis te volgen...
Dus om je wapens (en optioneel: leven) te behouden moet je altijd met 190km/u en wat omwegen huiswaarts scheuren. Ook nooit vergeten om je auto 4 straten verder te parkeren overigens...
Ps : op mysterieuze wijze worden wapendiefstallen bij sportschutters ook altijd ijverig uit de media/pers gehouden... Geloof me maar.

Piet_Snot | 15-06-12 | 22:58

necrosis | 15-06-12 | 22:37
Ik begrijp je vraag wel. Maar het is het begin van een zin dus komt necrosis met een hoofdletter. Zo gaan die dingen nou eenmaal. Wen er maar vast aan.

Graaf van Egmont | 15-06-12 | 22:56

@Kingeef1975 | 15-06-12 | 22:49
Knap hoor!

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 22:52

Geen Hyves
Geen Facebook
Geen Bonuskaart
Downloaden met SSL;
Internet met Hotspot shield

Fuck da Police... ACAB

Kingeef1975 | 15-06-12 | 22:49

Nog een mooi staaltje 'privacy':
Een tijdje geleden werd ik ineens gebeld op mijn privé-nummer.
Een vrouw was op zoek naar de bewoner van xxxxxstraat, nr xxxxxx.
Ze had een appeltje te schillen met de vorige bewoonster van mijn huurhuis.
Ik woon er ruim 12 jaar, en kon haar geen info geven over de vorige huurster, ik huurde een lege kale flat.
Pas toen ik ophing, vroeg ik me af hoe die vrouw een adres aan een telefoonnummer kon koppelen aangezien ik niet in het telefoonboek sta en ook niet op de internetversie.
Een zg. geheim nummer.
Ondertussen zit ik in het 'bel-me-niet-register' en het 'val-me-niet-lastig register'.
Maar zoals iemand al eerder melde: zodra je een 'dinnetje hebt, geef je natuurlijk je nummer, en dan kan niemand iets doen behalve ikzelf, door een nieuw nummer aan te vragen.
Gelukkig heb ik nummerweergave, en zodra ik iets zie als 'nummer onderdrukt', neem ik gewoon niet op.
En dat is wettelijk (nog) niet verboden.

necrosis | 15-06-12 | 22:49

@azoturie:In Twente hebben ze nog nooit van buitenland gehoord? Wat denken ze dan van Duitsland hun buurland?

nieuwe-haring | 15-06-12 | 22:47

Maar dagelijks worden er psychopaten op het verkeer losgelaten waar niemand moeilijk over doet. En een auto is toch echt een potentieel dodelijk wapen.

nieuwe-haring | 15-06-12 | 22:44

Wij hebben het hier wél over de Politie Twente.Daar hebbenze nog nooit van het buitenland gehoord laat staan van enig instrument, valide of niet.
-
En wedden dat niemand binnnen dat korps ter verantwoording gaat worden geroepen,laat staan een berisping krijgt, laat staan geschorst wordt,laat staan er uit gemieterd wordt?
-
Welke instantie zou dat korps immers moeten controleren?

azoturie | 15-06-12 | 22:44

Oh jee, sta ik er ook bij? Ben nogal een scherpschutter.

nieuwe-haring | 15-06-12 | 22:41

@necrosis | 15-06-12 | 22:17
Mee eens, maar off topic.

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 22:40



@Wilhelmina Kuttje | 15-06-12 | 22:22

hear hear!

pius | 15-06-12 | 22:39

@Graaf van Egmont | 15-06-12 | 22:01
Ik heb niets met sprookjesboeken, en wie is Necrosis?

necrosis | 15-06-12 | 22:37

@Uw Verzekeringsadvis | 15-06-12 | 21:56

Hoezo hoe voorkom je dat? Het niet voorkomen ervan lijkt me juist de oplossing van het algehele probleem als je er goed over nadenkt. Maarja, jij zal wel meer verstand hebben van verzekeren. *kuch*

pius | 15-06-12 | 22:35

@KlopKlop | 15-06-12 | 22:17

Volgens mij kunnen de aangeschreven mensen maar beter meewerken. Wie weet wat die jongen allemaal van ze weet...

Parel van het Zuiden | 15-06-12 | 22:23

Wat een kansloos project dit.
Blijkbaar weet de politie niet dat forensisch psychologen wereldwijd al vijftien jaar werken met een valide instrument om kans op (terugval in) criminaliteit te meten. Laat dat instrument los op sportschutters en voila.
Vragenlijsten... Je moet ze kundig designen (is wetenschap ja), diverse dure onderzoeken draaien voor betrouwbaarheid (split-half o.a.) en nog veel duurdere tests voor validiteit (construct-, predictief). Daarna begin je pas serieus met het opbouwen van normgroepen. Kost je dus minstens vijf jaar en een half miljoen.

Wilhelmina Kuttje | 15-06-12 | 22:22

Wie een gat schiet in een ander kan de kogel terugverwachten...

Toasty | 15-06-12 | 22:17

Ik denk dat zijn onderzoekje gaat mislukken .. Zowel de KNJV als de KNSA raden af om er aan mee te doen... klaar dus.. next!

KlopKlop | 15-06-12 | 22:17

Ambtenaren en incompetentie. Onlosmakelijk aan mekaar verbonden. Dussss...

Rest In Privacy | 15-06-12 | 22:17

Jan Passant mk2 | 15-06-12 | 21:22 |

Ik ben nog nooit met de popo in aanraking geweest op een enkele boete na, maar dan hoeft nog niet iedereen alles van mij te weten. Iedereen die daar anders over denkt staat het vrij alles over zichzelf op het net te gooien, maar (schijn) veiligheid gaat niet boven persoonlijke vrijheden (zoals niet je hele privéleven bekend hebben voor eenieder die het lezen wil).

de betaalautomaat | 15-06-12 | 22:17

@Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 22:05
De discussie ging over de namen van de sportschutters.
Mensen die graag met zwaar geschut op een papieren doelwit schieten (voor mijn part met een tank!) doen maar wat ze niet laten kunnen.
Onder 'sportschutter' versta ik echter niet: het zinloos doden van een dier om te bewijzen hoe je een hert of zwijn recht tussen de ogen kan raken.
Hartstikke knap als je dat van een kilometer afstand kunt, maar waarom onnodig dieren doden en het dan 'sport' noemen.....
Noem me sentimenteel, maar als mensen beginnen over 'er zijn teveel zwijnen/ ganzen/ herten/ korenwolfjes', dan heb ik een aantal argumenten waarom dat niet zo is.
Maar ieder zijn mening....

necrosis | 15-06-12 | 22:17

@Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 22:01 |

Dat nieuwe woord van u lijkt mij een dermate briljante vinding dat we van de invoering maar 's een onmiddellijkheidje moesten maken...

Parel van het Zuiden | 15-06-12 | 22:15

@Graaf van Egmont | 15-06-12 | 21:59
Wat nou gemeen?
Het hebben van een jachtakte is niet vrijblijvend, daar kleven voorwaarden aan vast.
Hetzelfde geldt voor reaguren op GeenStijl.

necrosis | 15-06-12 | 22:08

@necrosis | 15-06-12 | 22:02
Dieren doodschieten krijgt ook van mij een -1000 maar volgens mij was dat niet helemaal de discussie.

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 22:05

@Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 21:51
Helaas kan ik niet plempen wat me wél staat, want: niet ontopic.
En verder snap ik niet welke 'kick' mensen krijgen als ze een dier doodschieten, puur voor de 'sport'.
Die mensen raad ik 'duckhunt' aan voor op de pc.

necrosis | 15-06-12 | 22:02

En wordt er nog gevraagd hoeveel rood vlees de schutter in kwestie heeft gegeten?

gooi en smijtwerker | 15-06-12 | 22:01

@Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 21:59
Waarbij 'wetenschappelijkheid' een zojuist uitgevonden woord is, dat we volgend jaar in de VanDale mogen verwachten.

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 22:01

Dus als die student nu op een of andere manier de lijst laat lekken, weten alle enthousiastelingen die driftig op zoek zijn naar vuurwapens waar deze te aan te treffen? Puik werk man, erg verantwoord ook.

Replaceable | 15-06-12 | 22:01

Necrosis gaat even de Bijbel raadplegen schat ik zo in.

Graaf van Egmont | 15-06-12 | 22:01

necrosis | 15-06-12 | 21:57
Echt gemeen! Judas. Waren het er trouwens niet 20 zilverlingen of houd je rekening met de inflatie sinds AD 33

Graaf van Egmont | 15-06-12 | 21:59

@fubaar2012 | 15-06-12 | 21:52
Ehm... het gaat er niet om of meneer de Bachelor zijn beveiliging op orde heeft, het gaat erom dat de politie adresgegevens van onschuldige burgers aan niet bijster intelligente studenten weggeeft.

"Niet bijster intelligent" is op basis van de vooringenomenheid van de vragen overigens. Zelfs Maurice de Hond heeft een grotere mate van wetenschappelijkheid in zjin vraagstellingen.

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 21:59

@fubaar2012 | 15-06-12 | 21:52
In 10 minuten ben ik binnen. Wedden?

Parsons | 15-06-12 | 21:58

@Joris
Heb ik nu recht op 30 Zilverlingen?
*grinnikT*

necrosis | 15-06-12 | 21:57

Wat vindt Jacob Kohnstamm hiervan?

Of is privacybescherming alleen voor draaideurcriminelen, zwervers, bijstandsfraudeurs, illegale vreemdelingen, pedofielen, tbs ers, haatbaarden, greenpeaceactivisten, maoisten, milieudefensie, roma's, scheefwoners, juwelier-moordenaars, scootertuig en jihadis?

Ik heb altijd in de illusie geleefd dat de rechtstaat voor iedereen geldt. Zelfs voor jagers, leden van schietclubs, automobilisten, juweliers, tabakshandelaars, voetbalsupporters, dierfokkers en andere burgers. Naief, naief, naief.

gooi en smijtwerker | 15-06-12 | 21:57

Schan- en nog eens Schandalig, k*dt politie.
Vorige week op uitnodiging ff lekker wezen schieten op zo n club, blijven jongens toch leuk vinden.
1 probleem een paar maanden daarvoor had een gast schutter zich door z n harses geschoten,een creatieve zelfmoordenaar, hadden ze als schietclub een extra probleem, hoe voorkom je dat de leden zich door hun harses schieten.

Uw Verzekeringsadvis | 15-06-12 | 21:56

Boeie.

boasatlas | 15-06-12 | 21:54

Dit soort gebrek aan privacy is een extra motivatie voor sommige mensen om illegaal een wapen te halen. Krijg je zin van om naar de VS te emigreren...

Red Foreman | 15-06-12 | 21:53

en waarom zou een masterstudent zijn database online zetten of de toegang slecht beveiligd hebben?

Ik heb ook een database. Als eerste moet je mijn PC wachtwoord kraken en daarna mijn database wachtwoord, welk alleen al 70 jaar duurt om te kraken ;)

fubaar2012 | 15-06-12 | 21:52

@necrosis | 15-06-12 | 21:47
Eehmmm ja, en nee die broek staat je niet.

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 21:51

Hebben jullie er ook zo'n vertrouwen in dat alle kentegenregistraties worden vernietigd na een aantal weken?

Om dat nog maar eens te noemen.

Parsons | 15-06-12 | 21:49

-weggejorist-

ontlullen | 15-06-12 | 21:48

Die gast is zelf een gevaar voor de openbare orde.

ontlullen | 15-06-12 | 21:48

ontlullen | 15-06-12 | 21:42
"Ben jij geïntrigeerd door de complexe wereld van bestuur en beleid?"
Wie daar "ja" op zegt is dus definitief en officieel echt een ontzettende slappe lul ...

canardo | 15-06-12 | 21:48

@Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 21:36
Yeah, right, alsof iedere éénstreper zomaar in Joris' geheime serverhok mag rondsnuffelen.
Bovendien lijkt mijn reedT hartstikke dik in zo'n pliessiebroek.
*ijdel is*

necrosis | 15-06-12 | 21:47

@Blando | 15-06-12 | 21:40
Was mijn 21:31 comment niet duidelijk genoeg?
*zwaait*

necrosis | 15-06-12 | 21:43

Profiel van de opleiding:

Ben jij geïntrigeerd door de complexe wereld van bestuur en beleid? Wil je meewerken aan een effectief en democratisch functionerend openbaar bestuur? Bij Public Administration kom je aan je trekken.

De master Public Administration (PA) leert hoe je de kwaliteit van publieke dienstverlening kunt verbeteren. Ook ontwikkel je kennis over een doordachte aanpak van maatschappelijke vraagstukken op allerlei terreinen, zoals openbare veiligheid, onderwijs, milieu en duurzaamheid. Als bestuurskundige heb je inzicht in dergelijke complexe problemen en ben je in staat om bij te dragen aan de ontwikkeling van effectieve en doelmatige oplossingen. Bovendien moet deze aanpak kunnen rekenen op voldoende steun van burgers en maatschappelijke organisaties.
Daarna wacht een loopbaan in nagenoeg alle sectoren van de samenleving. Bij diverse overheden, zoals de EU, het Rijk, gemeenten en provincies. Of bij organisaties in het bedrijfsleven, soms als consultant bij particuliere adviesbureaus. Ook kun je prima terecht bij maatschappelijke organisaties, gesubsidieerde instellingen, het onderwijs of woningcorporaties.

ontlullen | 15-06-12 | 21:42

@Knuffelallochtoon | 15-06-12 | 21:34
Lees jij geen kranten/ internet?
Zondag (17 juni) mogen de Grieken naar de stembus, maandag explodeert de EU, valt de stroom uit, gaat de benzine en brood op de bon en gaan we allemaal dood.
*hoopt dat NL zondag Portugal oprolt als laatste lichtpunt vóór de eeuwige duisternis*

necrosis | 15-06-12 | 21:41

-weggejorist en opgerot-

Blando | 15-06-12 | 21:40

@necrosis | 15-06-12 | 21:31
De Politieschool volstaat

De Politiestaat voltooit

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 21:36

*Knuffelallochtoon mompelt iets over 12 september en De Piratenpartij.

Knuffelallochtoon | 15-06-12 | 21:34

Welke studie moet ik volgen om bij Joris in zijn computer te mogen kijken?
Vind ik persoonlijk veel interessanter dan weten wie wat voor wapens heeft of wie er op schietschijven/ levende dieren mag knallen.

necrosis | 15-06-12 | 21:31

Lieve Politie,

Ik ben sinds jaar en dag vrij succesvol werkzaam in de ICT-sector en het lijkt me nou eens leuk om een onderzoekje te doen naar het verband tussen cybercriminaliteit en het hebben van een Facebook of Twitter account.

Graag ontvang ik van u al uw tap-informatie van alle Facebook-en Twitter accounthouders in Nederland.

Met vriendelijke groet,
Lijkt Me Logisch

PS,
Als ik klaar ben met mijn onderzoekje gooi ik heus alles weg hoor!

Lijkt me logisch... | 15-06-12 | 21:30

En dan vraag je je af hoe het mogelijk is dat ze je nog kunnen dwingen om überhaupt nog gegevens voor de verplichte overheidsdatabases af te staan.

Er is daar blijkbaar niemand die begrijpt wat privacy betekend, hoe er mee om te gaan en wat de consequenties zouden moeten zijn als men deze regels schend.

Men maakt zich liever drukker of Lingo van de TV gaat of niet.

En van zich schamen heeft men ook nooit gehoord. Schaamteloos dit.

Jezus Christ | 15-06-12 | 21:30

Dit is een uitwas van iets dat veel vaker voorkomt.
Continue krijgen allerlei onderzoekers (en nu dus studenten) toegang tot gevoelige en privé-informatie die uitsluitend bij de betreffende instantie bekent is tbv. van de bestuurlijke of controlerende functie van deze instantie (vaak bij wet bepaald). Een ieder die 1. niet tot deze instantie behoort of, 2. daar niets met de bedoelde functie te maken heeft zou geen toegang tot deze data mogen hebben. Hooguit dat de instantie zelf, binnen hun span of control, met geanonimiseerde data onderzoek zou kunnen doen tbv. beleidsbepaling en wat dies meer zij.
Erg genoeg dat de overheid alles van je wil vastleggen maar is het teveel gevraagd om hier een beetje zorgvuldig mee om te gaan?

CaesarSalad | 15-06-12 | 21:29

Privacy is alleen belangrijk voor de beroepsuitoefening van criminelen. Die beroepsgroep heeft ook een advocaat om lastige dingen te roepen over het onderwerp.
Burgers moeten hun kop houden en belasting betalen en geen sites als GS bezoeken of Wilders stemmen.

Jan Passant mk2 | 15-06-12 | 21:22

@Graaf van Egmont | 15-06-12 | 21:04
Lol. Die zin loopt idd. niet helemaal goed. Ik geef je geen ongelijk dat je dat eruit leest.

La Bailaora | 15-06-12 | 21:11

jaja....
of je even een politie-database in mag zien
--
ongelooflijk

2emeREP | 15-06-12 | 21:09

*medewerking van politie voor onderzoek naar corrupte bestuurders en ambtenaren vraagt en geduldig op adressenbestand wachten gaat*

Parel van het Zuiden | 15-06-12 | 21:08

La Bailaora | 15-06-12 | 20:53
Ik dacht echt even dat je het over protestanten in de zin van godvrezers had.

Graaf van Egmont | 15-06-12 | 21:04

Pedant mannetje, dat studentje zo te lezen uit zijn antwoorden. Hoe dan ook, hoe zinvol/loos zijn onderzoek ook mag zijn, privacy weegt zwaarder. Pijnlijk weer deze fail.

brutus68 | 15-06-12 | 21:02

Bestuurskunde ... Nou daar zijn we mee geholpen hoor, helemaal klaar voor de toekomst. Een carriere lang parasiteren en nog kapsones ook.

canardo | 15-06-12 | 20:55

Beetje OT: wapens gaat het helemaal worden. Hier 'gevoelige' informatie van protestanten in Spanje door de crisis, met wapens, gasmaskers en al:
www.abc.es/fotos-espana/20120615/nueva...

La Bailaora | 15-06-12 | 20:53

In het eerste boek over hacking stond geen woord computercode. Het was louter een handboek social engineering. Beveiligen van een bestand is zinloos, als de houder van het bestand en de wachtwoorden deze weggeeft.

De politie is blijkbaar niet in staat zorgvuldig om te gaan met gevoelige informatie. De enige manier om die informatie goed te beveiligen, is de informatie niet te verzamelen. Een database die niet bestaat, wordt niet gekraakt, gestolen of gekopieerd. De politie had de vragenlijst zelf moeten adresseren, versturen en afnemen. De student had daarna alleen de geanonimiseerde onderzoeksdata mogen ontvangen.

Nederland kende in de tweede wereld oorlog het grootste percentage gedeporteerde joden. Louter omdat we zo dom waren dat te integreren in de gemeentelijke basisadministratie. Nota Bene: Dit was voor de invoering van de computer.

Feynman | 15-06-12 | 20:46

Antwoord 4 is geen antwoord op de vraag. Het kan voor dat broekie misschien heel vreemd zijn, maar een database kan net zo goed analoog zijn.

Datzelfde geld voor antwoord 5: hij vermeld op geen enkele manier HOE hij met de gegevens omgaat, en HOE hij ze vernietigt. Alleen dat ie het van plan is.

ZKH EénOog | 15-06-12 | 20:46

Ik bied 500€ voor het volledige bestand, e-mail adres is bekend bij geenstijl.

zoekerman | 15-06-12 | 20:45

WTF!!!
Dus iedere idioot in Nederland die student is, kan bij de gegevens van alle bewaarde wapens in dit land???
Die gegevens zitten gewoon in zijn kop!
Gaan we die er dan maar afhakken uit veiligheidsoverwegingen...

da wizard | 15-06-12 | 20:45

Hebben jullie nog een pica of printscreen van die vragen en antwoorden, of hoe zit dat?

Nietvoordekat | 15-06-12 | 20:45

kamervragen in 5...4...3...2...1..

der_zeef | 15-06-12 | 20:43

Een beleidsgerelateerde studie. Opleiding tot raamambtenaartje, dus. Tsja, daar hadden we er nog niet genoeg van...

Parel van het Zuiden | 15-06-12 | 20:41

Hoezo kijken we hier nog raar van op? We wonen in Nederland mensen, wake the fuck up

yuck fou | 15-06-12 | 20:39

*waxinelichthouders in de kliko mikt*

Cuyahoga | 15-06-12 | 20:39

"... omdat de gedachte 'Politie + ICT + digitale bestanden + lakse student' hem zorgen baart..."

Gek hoor. Waar baseert ie dat nou op?

ZKH EénOog | 15-06-12 | 20:38

http://www.youtube.com/watch?v=7dWUrmQrCSE

Hoef ik hopelijk niet toe te lichten, wel?

Parsons | 15-06-12 | 20:36

Gewoon even op "ledenlijst + filetype:pdf" o.i.d. googlen...

Tommygunner | 15-06-12 | 20:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken