Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uni test sportschutters op Syndroom van Breivik

freezeorthebunnygetsit.jpg Wetenschappelijk onderzoek in het Nederland na Tristan van der Vlis: studentje van de Universiteit Twente probeert in het hoofd van sportschutters te komen om zo tot een 'onafhankelijke beoordeling' te komen over legaal wapenbezit. Helaas zijn de onderzoeksvragen een tikkeltje vooringenomen & sturend. Zomaar een greep: Zegt u wel eens 'ik kan hem/haar wel schieten'? Zo ja, maakt u daar dan een handgebaar bij waarbij u met uw duim en wijsvinger een pistool imiteert? Heeft u wel eens een rietje in een kikker gestoken en er in geblazen, danwel een bezemsteel anaal bij een paard ingebracht? Wat gaat er door u heen als u het koude staal van een pistool beroert met uw geslachtsdeel? Denkt u bij doperwtjes ook wel eens dat het moslims zijn? Bent u een vleeseter? OK, die laatste vraag zit er niet in. Maar er blijft genoeg over om de Tristanfactor mee te berekenen. Wat te denken van 'Ik lig het liefst de hele dag in bed' of het onvermijdelijke 'Ik speel graag computerspellen'. Ook belangrijk: of u een kudtpuber was, of u werkloos bent en verder natuurlijk de standaard vragen over drank, drugs & relaties. De vragenlijst roosvonkt de ene suggestieve vraag na de andere sturende stelling op u af. Voorspelling van de slotconclusie: bierdrinkende hobbyschutters met een wapenvergunning die slecht slapen en wel eens zijn blijven zitten op de mavo kunnen ieder moment in een provinciaal winkelcentrum opduiken met een doorgeladen shotgun. Allemaal. Wie een kwartiertje over heeft: FOPENQUETE! (pdf). Kruip in het hoofd van een mall shooter, diederikstapel uzelf door de vragenlijst, print de retourenvelop uit en stuur 'm naar UniTwente. Vandaag heten we allemaal Anders Tristan Bruce Willis.

Reaguursels

Inloggen

Kan er niet ook zo'n intake komen voor het zetten van een mobiele flitscamera?

LaatMaarWeer | 16-06-12 | 08:55

dus dit is het niveau op de uni tegenwoordig...

treurig.

dezeookalbezet | 16-06-12 | 08:18

Whooohaaaa, check die specs!! De reaguurbuur komt naar je toe deze zomer!
*lock & load!*

de reaguurbuur | 15-06-12 | 13:19

Barbaar8603 | 15-06-12 | 09:30 |
Klopt, saai man. Ik wil lekker gaan & staan waar ik wil en in de open lucht op flessen enzo knallen.

scootah rijdert | 15-06-12 | 12:47

@niet voor de hond | 14-06-12 | 17:34
of "heerlijk, nooit meer Bandirah"

Den Meester | 15-06-12 | 11:18

@niet voor de hond | 14-06-12 | 17:34
*kudt, dit is niet het klappertjespistool van mijn z[BAM]*

Den Meester | 15-06-12 | 11:18

Even serieus... is dit het niveau van een universitair onderzoek in Nederland tegenwoordig?!

Totaal irrelevante vragen en vragen die compleet verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden... Ga gewoon echt eens met deze mensen om tafel zitten en luister naar hun verhaal ipv zo n waardeloze enquete in de brievenbus te mikken.

Hayden | 15-06-12 | 09:59


Achh joh wat moet je nou met een wapen... meeste reaguurder kunnen er niet mee omgaan...

het is wel stoer voor even maar daarna is het gewoon procedure op de schietbaan... pieuw tak tak

Barbaar8603 | 15-06-12 | 09:30

@zeg maar jansen | 14-06-12 | 18:21

Nee, ik eet uitsluitend varkentjes die minstens 2 jaar door kinderen jonger dan 10 jaar zijn vertroeteld en geknuffeld.
Slacht en consumptie van het vlees gebeurt uiteraard in het aangezicht van deze kindertjes, omdat de biggen dat zo gewild zouden hebben.

Boris Poepnagel | 15-06-12 | 01:13

@irma zonderboezem | 14-06-12 | 22:46 | + 0 -
Ik ben, wie ik ben.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 23:32

Kaasje!!
Ben jij het? Renza van velzen op 10.20?:-), hip hoor die wenkbrauwpiercing haha!

irma zonderboezem | 14-06-12 | 22:46

@plaspop | 14-06-12 | 20:18
Niets, maar dat maakt ook niets uit want de post stuurt het naar het antwoordnummer. En laten we eerlijk zijn het is een kut-enquête.

reageerbuis | 14-06-12 | 22:41


Kaas de Vies | 14-06-12 | 21:00 |
Gevat... maar nu kun je deze grap niet meer in de kroeg maken:-)

irma zonderboezem | 14-06-12 | 21:11

@plaspop | 14-06-12 | 20:56 | + 0 -
Zeker hetzelfde lettertype.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 21:00

@ irma zonderboezem | 14-06-12 | 20:52

In dat geval: Mijn oprechte excuses, je had zo voor haar door kunnen gaan.

plaspop | 14-06-12 | 20:56

@plaspop | 14-06-12 | 20:53 | + 0 -
Blijkbaar heb je het fout.

Kijk ik verdedig iets met hand en tand, niet voor mijzelf, maar voor anderen.
Het maakt mij uiteindelijk niet zo veel uit persoonlijk als het bekend wordt wie ik ben. Ik heb het liever niet, maar ik weet dat hier velen rondlopen die veel te verliezen hebben in verband met polico. Ik ben nooit polico geweest, en ik heb ook geen beroep dat te maken heeft met polico.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:56

ehm, ja ik mis ergens een W.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:53

@ Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:49

Heb je gelijk in.... Aan de andere kant zal ik nooit zodanig veel details prijsgeven dat iemand anders haar ook kan herleiden.

En misschien heb ik het wel helemaal fout. Dan is haar nick nu alleen maar beter beschermd.

plaspop | 14-06-12 | 20:53

@irma zonderboezem | 14-06-12 | 20:52 | + 0 -
Wij weten allemaal dat u badmeesteres bent.

Ik ben niet charmant, ik ben correct, u moet sowieso u eigen koffers dragen.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:53

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:43 |
"push haar niet zo" .... Jij charmante baddereend van me:-))

@plaspopje,
Ik ben meer dan vereerd! Een carriëre in de IT, en dan nog wel gedetacheerd bij defensie!
Ik tussen al die stoere, leuke knullen....*zucht* helaas, helaas u heeft me een verkeerd beroep gegeven.En geloof me, wij kennen elkaar niet.

irma zonderboezem | 14-06-12 | 20:52

@plaspop | 14-06-12 | 20:47 | + 0 -
Wel flauw dan dat jij iemand anders probeert te "outen". Vind ik niet echt aardig, en ook niet echt ethisch.

We kunnne elkaar allemaal achterhalen, iets wat geenstijl zo mooi maakt is dat je op redelijk anoniem niveau bijna alles mag zeggen.

Waar zie je dat nog, jij ondermijnt dat.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:49

@ Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:43

Dat laatste lijkt me sterk.. Als het is wie ik denk dat het is heeft ze geen idee wie ik ben.. Ook ik ben vrij strikt in het bewaken van mijn nick.

plaspop | 14-06-12 | 20:47

@plaspop | 14-06-12 | 20:41 | + 0 -
Nu valt voor mij alles op zijn plaats.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:44

@plaspop | 14-06-12 | 20:39 | + 0 -
Tja...... kijk weet je wat het is. Ik ben Kaas de Vies, maar blijkbaar denken mensen dat ik mijzelf belangrijk vind, maar dat is niet zo, maar ik kom blijkbaar wel bovendrijven, door dat fantastische kudo-systeem wordt het extra inzichtelijk gemaakt.

Het zou mij een target kunnen maken.

Kans is klein, maar aanwezig.
Je moet niet zo pushen, laat haar lekker. Als jij haar in het echt kent, had ze het wel tegen jou gezegd wie ze is, want die herkenning zal wel wederzijds zijn.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:43

@ irma zonderboezem | 14-06-12 | 20:37

O.K. Ik denk dat je IT-er in dienst van de overheid bent. Tot ongeveer een jaar geleden in dienst of gedetacheerd bij defensie (of althans een dienst die onder verantwoordelijkheid van defensie valt).

plaspop | 14-06-12 | 20:41

@plaspop | 14-06-12 | 20:37 | + 0 -
Dat kan zomaar zijn.
Ik ben mij vrij bewust wat ik hier neerpen. Ik weet precies hoe ik te achterhalen ben en uiteindelijk uit welke hoek dit komt.

Al mijn grappen die ik hier maak, maak ik dus nooit in de kroeg, om herkenning te voorkomen.
Het komt wel eens voor, maar alleen bij mensen die er mee om kunnen gaan.

Nederland is een raar land geworden.
Het is niet dat ik een aluhoedje ben, voor de overheid en ik redelijk transparant. Ik reageer ook bijna tot het spastische af met 1 ip-adres.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:39

@ Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:32

Bovendien heb ik een vermoeden dat ik weet wie ze is.. en dat ik haar persoonlijk ken. En net zo min als dat ik diegene ooit persoonlijk zou aanvallen, zou ik dat op de internets ook niet doen.

plaspop | 14-06-12 | 20:39

plaspop | 14-06-12 | 20:31 |
Raad maar raak!
Ik beloof met mijn hand op de borst ( !) dat ik eerlijk zal zeggen als je het geraden hebt.

irma zonderboezem | 14-06-12 | 20:37

@ Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:32

Dat snap ik ook wel.. Maar met het prijsgeven van haar beroep geeft ze haar identiteit niet weg. Ik neem tenminste niet aan dat het minister Liesbeth Spies is...

En nogmaals.. een nieuwe nick is zo geklust.

plaspop | 14-06-12 | 20:37

@plaspop | 14-06-12 | 20:16 | + 0 -
Jawel we zijn wel kwaad. Er zitten mensen stelselmatig te -kudo-en, niet omdat ze pubers zijn maar totaal geflipt. Ik ben het ook, maar ik weet het van mij zelf, ik begrijp volkomen waarom zij of hij er voor zou kiezen voor volledige anonimiteit.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:32

@ irma zonderboezem | 14-06-12 | 20:27

Ik word nu echt benieuwd: Zullen we afspreken dat jij het niet hoeft te zeggen, maar dat als wij het raden je daar wel eerlijk voor uitkomt?

plaspop | 14-06-12 | 20:31

@plaspop,

Haha, zou kunnen maar ik vind het oprecht erg als mensen neerkijken en stomme dingen zegggen over mijn baan, fijngevoelig meisje achter die grote bek :-)

irma zonderboezem | 14-06-12 | 20:27

@ reageerbuis | 14-06-12 | 20:14

WTF heeft de K.U.T. met Universiteit Twente te maken?

plaspop | 14-06-12 | 20:18

@ Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:07

Geloof ik niets van.. De eerste rechter die verder kijkt dan de ivoren D66 toren is nog niet geboren.

@ irma zonderboezem | 14-06-12 | 19:55

Zo.. hoe vind je die qua vooroordelen?

Misschien toch gewoon stiekum vertellen? Zo kwaad zijn we nu ook weer niet.. Ik ga bijvoorbeeld liever in discussie, dan dat ik iemand de tent uit jaag. Anders wordt het zo saai hier.

En bovendien: Het ergste dat je kan gebeuren is dat je wordt uitgejouwd en weggekeken. Gewoon een boobjob laten doen en je kan weer onder een geheel nieuwe nick aan de slag... Niemand die je nog herkent.

plaspop | 14-06-12 | 20:16

Zo ff de K.U.T geholpen met hun enquête en 45 vlopjes in den brievenbus gekeild. Gelukkig hebben ze hier in 020 een action en is het papier en enveloppen tegen bodemprijs te verkrijgen.

reageerbuis | 14-06-12 | 20:14

@ solidstate | 14-06-12 | 20:02

Natuurlijk... De beste garantie tegen een tirannieke overheid is een bewapende burgerij. Kwestie van niet alleen een mandaat geven aan je volksvertegenwoordigers, maar dat mandaat ook enforcen.

Maar in Nederland, en de rest van Europa, wordt de burger, die zichzelf wil kunnen verdedigen tegen criminaliteit EN tirannie, gecriminaliseerd door de baantjesjagers die niets doen om criminaliteit te stoppen maar alles om hun elitaire posities te beschermen.

plaspop | 14-06-12 | 20:11

@plaspop | 14-06-12 | 20:05 | + 0 -
Zij is rechter, dat je dat niet ziet.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:07

@ irma zonderboezem | 14-06-12 | 19:55

Gokje... U bent snelwegflitsert ??

plaspop | 14-06-12 | 20:05

@zovoklets | 14-06-12 | 19:41 | + 0 -
Ze is een huurmoordenaar, dus ja.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 20:05

Ik blijf het zeggen: Hoed u voor regeringen/regimes/leiders die LEGAAL wapenbezit voor de NORMALE burger zonder strafblad willen beperken of helemaal intrekken. Dit is namelijk het EERSTE wat ALLE totalitaire regimes en dictators gemeen hebben. Ik vroeg me vroeger ook af WAAROM voor die amerikanen het recht een wapen te bezitten bijna heilig is. NU begin ik het pas te begrijpen. Chavez schijnt ook het wapenbezit af te schaffen.

solidstate | 14-06-12 | 20:02

zovoklets | 14-06-12 | 19:41 |
Ik zou het best willen vertellen, maar men heeft zoveel vooroordelen over mijn werk dat ik geen reaguurders leven meer zou hebben :-)

irma zonderboezem | 14-06-12 | 19:55

Onderwijl kan illegaal NL er drie infanteriedivisies mee uitrusten, maar gaat u rustig slapen, we gaan voor legaal 100% controle!

william7055 | 14-06-12 | 19:43

irma zonderboezem | 14-06-12 | 19:38 |

Wat doe je voor werk? Of mag je dat alleen vertellen als je mij daarna vermoord?

zovoklets | 14-06-12 | 19:41

Denkt u bij doperwtjes ook wel eens dat het moslims zijn? :) ja vaak , even talrijk en de hersens capaciteit .... ach laat maar.

Ik ga naar de taxi chauffeur op de hoek , en zeg hey Henk , waar kan ik een glock kopen , binnen 1 uur ben ik eigenaar van een glock met een doos kogels.

Wat nou legaal wapenbezit , Henk vraagt alleen om de euries.

laserbrains | 14-06-12 | 19:41

Ik ben AIVD goedgekeurd voor mijn werk, kom ik nou ook in aanmerking voor het houden van een riotgun?

irma zonderboezem | 14-06-12 | 19:38

Stormageddon | 14-06-12 | 19:31

Voetballers, zijn ook niet kosjer. Om over de fans maar te zwijgen.

zovoklets | 14-06-12 | 19:36

@ shylock88 | 14-06-12 | 19:28 |
Een Engelse Tokkie ??

Gekke-Bennie | 14-06-12 | 19:36

@Schoorsteenveger | 14-06-12 | 18:29
Postduivenverenigingen. Dat is pas raar volk. En maar roepen dat het "sport" is...
Ik vermoed dat al die postduiven drugs vervoeren.

Stormageddon | 14-06-12 | 19:31

-weggejorist-

shylock88 | 14-06-12 | 19:28

Ampelman | 14-06-12 | 19:19 |

Mensen met VMBO geef je een wapen.
Mensen met universitaire opleiding schrijven de boeken, doctrines en procedures om de wapens de 'goede' kant op te laten vuren.

zovoklets | 14-06-12 | 19:25

1) Gebruikt u THC?
2) Speelt u veel online gewelddadige spelletjes?
3) Verveelt u zich vaak?
4) Denkt u dat de wereld veel beter af zou zijn als deze gebruik zou maken van uw genie?

Einde van de Domheid | 14-06-12 | 19:25

Ampelman | 14-06-12 | 19:19 | + 0 -
Volkert heeft een IQ van 150 en het Hoger Onderwijs voltooid. Dat lijkt me dus niet echt het juiste criterium voor de afgifte van vergunningen.

Mister13 | 14-06-12 | 19:20

Met een VMBO 'diploma' kun je dus een wapen krijgen? Lijkt wel Amerika...

Ampelman | 14-06-12 | 19:19

sitzkrieg | 14-06-12 | 19:14 | + 0 -

Retorische vraag neem ik aan?

Indien nee: het Nederlands Hoger Onderwijs is idd, zoals ik dus al zei, om te lachen.

Mister13 | 14-06-12 | 19:17

sitzkrieg | 14-06-12 | 19:14 |

De pen blijft machtiger dan het zwaard. Wees blij dat zo'n jongen niet goed schrijft.

zovoklets | 14-06-12 | 19:16

Potverdorie zeg. Wat is die begeleidende brief ontzettend slecht geformuleerd. Ik snap niet dat iemand zo'n brief kan schrijven en ondertussen bezig kan zijn met een universitaire scriptie.
Is er sprake van positieve discriminatie of stelt het onderwijs echt niets meer voor ?

sitzkrieg | 14-06-12 | 19:14

*Hooivork verstoppen doet*

Petrus de Rewa | 14-06-12 | 19:10

Zelfde student aan politie:

Wat ging er door U heen toen u dacht laat ik psychopaat Tristan eens een verlof geven?

Was U echt onder de indruk van zijn Oom omdat hij een behoorlijke functie had hoger dan de uwe?

Was U best een beetje trots toen U zag wat Tristan gedaan had met zijn wapens door U mogelijk gemaakt om voorhanden te hebben?

Weet U echt niet in welke la de fotorolletjes liggen?

Liggen daar ook echt niet de missende documenten?

Vind U het stoer om de sportschutters nu ineens de schuld te geven van Uw falen?

Gebruikt U daar nu een privaatrechterlijke club voor om ze te "naaien"?

Kunt U inmiddels al wapens opmeten en beoordelen?

Waarom geld dit niet voor pistolen?

En de laatste vraag: Doet U dit vaker zo?

cz75sa | 14-06-12 | 19:09

Ik heb al een machtig stootwapen!

eerstneukendanpraten | 14-06-12 | 19:06

@Mister13 | 14-06-12 | 19:02 | + 0 -
Dat compenseer ik wel.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 19:03

Universitaire afstudeercriptie?
-Mwohahahahaha- Het is om te huilen zo naïef.
Iedere wapenbezitter die al reeds in een kwaad daglicht staat, met eventuele 'lone wolf' gedachten, gaat zoïets eerlijk invullen. Echt waar!

Ven1V1d1V1c1 | 14-06-12 | 19:03

Denk je net uitgelachen te zijn over het Nederlandse Hoger Onderwijs (WO / HBO), komt men met zo'n vragenlijst.

Zou teveel lachen ook ongezond kunnen zijn?

Mister13 | 14-06-12 | 19:02

Wel fantastisch begin Veel succes met vragenlijst! (let op het uitroepteken).Prachtig

dedwarsligger | 14-06-12 | 18:58

Ik heb alle vragen raak geschoten, wat win ik nu?

Kaas de Vies | 14-06-12 | 18:58

Mijn geslachtsdeel *is* een wapen van staal.

Waarom staat die keuze er niet bij?!

Inderdaad een foponderzoek.

Parsons | 14-06-12 | 18:52

Als ze het nu dubbelzijdig printen kan het op 3 A-4 tjes en kost het maar 46 cent!

Jeff Hawke | 14-06-12 | 18:46

Laat ik eens tegen de massa in gaan voor de verandering. Ik vind die vragen helemaal niet zo suggestief. Een suggestieve vraag zou iets zijn als "hoevaak beeldt u zich in dat u echte mensen neerschiet als u weer aan het schieten bent", of "vindt u ook niet dat wapenbezitters doorgaans gewelddadiger zijn". Zijn gewoon vragen om meer te weten te komen over de persoon achter het pistool.

En het is maar wat goed dat hier onderzoek naar verricht wordt. Zelfs als je je vraagtekens hebt bij de kwaliteit van het onderzoek. Ik hoorde niemand praten over de negatieve beeldvorming richting schutters ten tijden van Tristan. Men is massaal hypocriet en/of amnesia-lijder?

Zwakjes dit. Als je kritiek hebt op de inhoud, lever die dan. "Oh, hij zal met die gegevens wel xxx groep in een slecht daglicht zetten" is zo'n ongelofelijk flut-argument.

Nietvoordekat | 14-06-12 | 18:46

nu is het nog wachten op iemand die begint over dubbelzijdigprinten ;-)

T. Grimbek | 14-06-12 | 18:36

6 a4'tjes opsturen kost de ut 1 euro
a. dit zijn je eigen belastingcentjes
b. het geld gaat naar postnl, die gun je die euro uiteraard niet
c. zonde van die boom die er voor gepakt is

denk er nog even over na voordat je het gaat opsturen

T. Grimbek | 14-06-12 | 18:36

zovoklets | 14-06-12 | 18:22 |
Ik zou ook eens bij dansverenigingen gaan kijken, en bij kanariekwekers, en bij wandelclubs. Raar volk loopt daar rond.

Schoorsteenveger | 14-06-12 | 18:29

Feit is dat deze fundamentalistsche gelovigen alleen in hun eigen kringetje serieus genomen worden (Een 'wetenschappelijk' oordeel versterkt het 'Wat-zijn-wij-toch-moreel-superieure-übermenschen-gevoel' dat voor elke aanhanger van een totalitaire ideologie heel belangrijk is) maar problematisch is het dat deze 'Der Ewige Jude-'variant van ons belastinggeld wordt betaald en dat de overheid op basis daarvan misschien zelfs wel beleid gaat opstellen. Een extra belastinkje hier, meer bureaucratie daar. Alles duurder, meer inflatie. En dat allemaal op basis van religieuze haat.

Ales | 14-06-12 | 18:29

Afgezien van de suggestieve vraagstelling is het ook gewoon een erg slordige enquête. Tutoyeren en vousvoyeren wordt door elkaar gebruikt. En vragen die gewoon feiten onderzoeken hebben als antwoordcategorieën verschillende mate van meningen. Gewoon prutswerk, ik snap niet dat de begeleider (van zowel uni als de skotoe) hier mee akkoord zijn gegaan.

Taggart | 14-06-12 | 18:26

* Tristan en het winkelcentrum genaamd "Isolde" nog maar eens lezen gaat. *

zeg maar jansen | 14-06-12 | 18:24

If you can bake a cake, you can build a bom.

zeg maar jansen | 14-06-12 | 18:23

Schoorsteenveger | 14-06-12 | 18:11 |

Mijn ervaring is dat mensen die lid zijn van een bij de KNSA aangesloten sportschietvereniging zich in algemeen netter gedragen/inhouden om trammelant met vergunningen te voorkomen.

Als je graag massamoordenaar wilt worden kun je beter toxicologie of iets nucleair-technisch gaan studeren.
Ben benieuwd of ze voor dat soort opleidingen ook vragenlijstjes hebben voordat je mag studeren.

zovoklets | 14-06-12 | 18:22

@Jan Passant mk2 | 14-06-12 | 18:04

Omdat 'ie doorgaans geladen & schietbereid is. Te pas en te onpas, dat dan weer wel, maar da's een hormonaal probleem geloof ik, iets met een opgefokte hypofyse met een überheblich libido versus Freudiaanse gedachtenkronkels minus temperatuur plus vrouwelijke fermonen gedeeld door vleselijke lusten vermenigvuldigd met het aaibaarheidsgehalte van de partner (m/v) in kwestie.

Van die dingen. Of zo.

Reinaert | 14-06-12 | 18:21

Boris Poepnagel | 14-06-12 | 18:19 Jij eet zeker biefstukjes?

zeg maar jansen | 14-06-12 | 18:21

Lijkt meer op het syndroom van Alphen.

zeg maar jansen | 14-06-12 | 18:20

*envelop dichtlikken doet*

Dat wordt een mooie uitslag waar de heren Van Stapels zich de piem0ls op leeg kunnen spuit0n.

Boris Poepnagel | 14-06-12 | 18:19

@vetkleppert | 14-06-12 | 18:15
Helemaal mee eens. Maar dát kunnen ze niet controleren. Politie staat al jaren machteloos tegen de (georganiseerde) misdaad.

Niederländer | 14-06-12 | 18:17

Let ook even op het bijzonder anonieme interne adres op de retourenvelop. Waarom een uniek nummer bovenaan het interne adres....

BlueVFRank | 14-06-12 | 18:17

Overigens zeggen de vragen helemaal niets over zijn hypotheses, misschien zijn die juist wel precies het tegenovergestelde van wat de GS redactie denkt.

Timooooo | 14-06-12 | 18:17

Nogal een kutstreek om die jongen z'n enquete op deze wijze te verpesten.

Timooooo | 14-06-12 | 18:16

@Schoorsteenveger | 14-06-12 | 18:11
Terwijl ze zich eerder zorgen zouden moeten maken over mensen die juist niet bij een schietclub zitten.

vetkleppert | 14-06-12 | 18:15

"Denkt u bij doperwtjes ook wel eens dat het moslims zijn?"
Nou... ik zie ze wel allebei heel vaak terwijl ik er niet om gevraagd heb...

allemaaltegendemuur | 14-06-12 | 18:14

Toch is het grappig. Jaren geleden als reserve aangemeld bij de Luchtmacht. Inclusief uitgebreid psychologisch onderzoek. Conclusie: uitermate consequent in antwoorden. Op de vraag van de psycholoog of ik wel heel graag een wapen wilden dragen en\of ik schietgraag zou zijn: "alleen als het echt nodig is". Uitslag letterlijk: ze wilden mij er heel graag bij.

Geloof me: een groter verleden met depressies dan ik kan je niet hebben. Maar toevallig ben ik lief voor mijn medemens.

BedrijfsTijgerT | 14-06-12 | 18:14

Het studentje zegt op zoek te zijn naar de motieven die mensen hebben om bij een schietvereniging te gaan of om andere redenen een wapenvergunning aan te vragen. En wat is dan de volgende stap? Wachten tot er eentje rond gaat knallen en dan zijn profieltje ernaast leggen?
Het studentje zegt namelijk nergens of hij ook echt iets met die gegevens gaat doen. "Door uw hulp kan ik deze studie tot een waardig resultaat leiden." Krom nederlands, maar ook nada informatie omtrent het doel van dat zogenaamde onderzoek.
Lijkt mij, als ik die vooringenomen vraagjes bekijk, dat er een belegen theorietje schuilgaat achter deze studie, een theorietje over loners, depressievelingen en zo, een theorietje dat niet van het studentje komt, maar van de een of andere wijsneus boven hem, en dat dit zogenaamde onderzoek slechts een knullige poging is om de heren en dames schuttertjes op de korrel te nemen en te kijken of er Tristan-profieltjes terug te vinden zijn.
Levert niks op natuurlijk.

Schoorsteenveger | 14-06-12 | 18:11

Hee wat gaaf, de UT op GS.

Nietvoordekat | 14-06-12 | 18:11

@Reinaert | 14-06-12 | 18:00
Ga maar liggen. Waarom denkt u dat een puddingbuks een vuurwapen is?
Het antwoord mag naar dit adres
www.geenstijl.nl/archives/images/retou...

Jan Passant mk2 | 14-06-12 | 18:04

@Godsammekraken | 14-06-12 | 17:34
Ja, je wilt toch niet het risico lopen dat ook finnen straks met een pistool lopen in plaats van het standaard vlindermes van ze?

grieper | 14-06-12 | 18:02

Waarom is er nooit een enquete bij de tofu-burgers geweest om zo potentiële minister-presidentskandidaten-killers in een vroeg stadium te ontmaskeren?
Oh wacht, er is natuurlijk geen enkele universiteit die daar baat bij heeft.

Cuyahoga | 14-06-12 | 18:01

Niederländer | 14-06-12 | 17:47
Het systeem deugt al jaren niet. In de jaren 70 moest ik zelf regelmatig vuurwapenhandelaren en vuurwapenhouders controleren. Er klopte nooit geen zak van en het ergste was, dat bleek dat je voorgangers er een potje van hadden gemaakt. Om die uit de wind te kunnen houden, moest je dus een aangepast overzicht in je rapportage aan de Procureur Generaal maken.

Graaf van Egmont | 14-06-12 | 18:01

@Jan Passant mk2 | 14-06-12 | 17:57

"Overigens zou ik mensen die geslachtsdelen en vuurwapens met elkaar in verband brengen ook een onderzoekje bij een begripsvolle shrink aanraden".

Dus gansch het mannelijk reaguurderspubliek naar den zielenknijpert wegens het dragen van den puddingbuks? Moeten we niet willen - qua kosten en omstreken.

Reinaert | 14-06-12 | 18:00

Open vraag.
Stel u zit in een kamer met Geert Wilders, Mark Rutte en Marcel van Dam en u heeft een pistool met twee kogels. Wat gaat u doen?

Antw. Ik schiet Marcel van Dam twee keer door zijn kop.

de euro middenweg | 14-06-12 | 17:58

Hmm. Doen deze wetenschappers ook aan schedelmetingen? Ik meen gelezen te hebben over een vergelijkbaar (betrouwbaar) onderzoek dat daarmee goede analyses wist te stellen.

Overigens zou ik mensen die geslachtsdelen en vuurwapens met elkaar in verband brengen ook een onderzoekje bij een begripsvolle shrink aanraden.

Jan Passant mk2 | 14-06-12 | 17:57

@Niederländer | 14-06-12 | 17:47

Het systeem werkt niet goed, het ligt niet aan u alleen.
Het systeem is traag, lui, slechthorend en vergeetachtig.

Ik heb soortgelijke ervaringen uit de tijd dat ik in naam der Koningin te Rheindahlen verbleef en des weekends terug mocht naar huis, somtijds onder medeneming van een vuurwapen. Doe je dat in carnavalspak is er geen vuiltje aan de lucht maar doe je dat in jeans en poloshirt heb je opeens héél wat uit te leggen en dien je het bijbehorende papierwerk ook daadwerkelijk bij je te dragen. Het probleem deed zich overigens vooral voor richting Duitsland, Nederland in was wonderwel nooit enig probleem.

Maar goed, da's al een paar jaartjes terug dus over de actuele situatie kan ik ook niets zeggen, die kan natuurlijk wel héél anders zijn.

Reinaert | 14-06-12 | 17:55

Toch mooi hoe ze elke keer weer de schuld bij den burger willen neerleggen.

Toen ik naar 0049 verhuisde vroeg ik aan Mijnheer Bromsnor in 030 hoe ik alles officieel rond mijn wapen en vergunning moest regelen. Ik kreeg als antwoord: "u neemt in 0049 een verlof en daarmee vervalt het huidige verlof". Mooi, heb ik gedaan.
Drie jaar later (!) kreeg ik een telefoontje van dezelfde mijnheer Bromsnor dat ik in het bezit was van een illegaal wapen omdat het nooit is uitgevoerd en mijn 0031-verlof niet meer geldig is. Hem met de eerdere uitspraak confronterende kreeg ik het verzoek om bij de douane alsnog een consent van uitvoer aan te vragen voor het exporteren van een vuurwapen.
Braaf als ik ben heb ik dit gedaan en kreeg de wind van voren van mijnheer de Grenswachter, waar ik het gore lef vandaan haalde om na zo'n lange tijd nog een aanvraag in te dienen.
Ik heb mijnheer de Grenswachter vriendelijk gekoppeld aan mijnheer Bromsnor en er nooit meer iets over gehoord.

Zou het kunnen zijn dat het systeem niet goed functioneert, of ben ik nu een beetje cynisch?

Niederländer | 14-06-12 | 17:47

Masturbeert u wanneer u Battlefield3 speelt?
x altijd
x soms
x alleen als ik op de respawn zit te wachten
x alleen als ik weer een vet koele medaille heb
ontvangen
x nooit

Graaf van Egmont | 14-06-12 | 17:45

Gelukkig is het wel een antwoordnummer.

reageerbuis | 14-06-12 | 17:44

Vraag 1 : schiet u wel eens op het overige verkeer vanaf uw motor?

Wie volgt?

kattenfluisteraar | 14-06-12 | 17:43

Is dit niet gewoon zo'n HBO Cabaretstudent?

panacee | 14-06-12 | 17:42

You feel lucky, Punk?

Stormageddon | 14-06-12 | 17:41

He psssst Jeanine, een man in een motorjack fluisterde mij in dat er nogal wat sportschutters ook motorrijden.
Iets voor een gecombineerde aanpak?
een vragenlijst voor bikers/schutters

kattenfluisteraar | 14-06-12 | 17:41

Ja, zo heeft Roos Vonk haar titel verdiend. Reken er maar op dat ze zelf ook minimaal een enquete of 20 heeft ingevuld. Alle sociale wetenschappers die ik ken hadden zeer veel moeite om genoeg mensen te vinden.

blinde kip | 14-06-12 | 17:38

Ik weet in dit kader een veel betere en kortere enquete:

Geachte heer agent,
Vraag 1. was u onder invloed toen u verloven uitreikte?
Antw.: Ja / Kweenie / Is er een andere manier dan?
Vraag 2. hoe vaak heeft u de bestaande verloven gecontroleerd op validiteit?
Antw.: Huh? / Wat is vadilitiet? / Nooit
Vraag 3. Is er een gedegen controle uitgevoerd bij elke aanvraag, conform de regels?
Antw.: geen tijd, moest flitsen / Nee, er was voetbal op tv / Ja, mijn chef zei dat het nu af moest

Niederländer | 14-06-12 | 17:38

@Jezus Christ | 14-06-12 | 17:33
Voor de vergeetachtigen: Centrum voor Jeugd en Gezin..

Jezus Christ | 14-06-12 | 17:38

Ahhh nou snap ik het dit is de vragenlijst die de Politie toen aan Tristan stuurde...... Prettig die kopjes erboven. Weet je een beetje wat je juist NIET goed moet beantwoorden

kattenfluisteraar | 14-06-12 | 17:37

Een beetje terrorist / hischool/mallshooter denkt vast na over wat de gewenste antwoorden zouden kunnen zijn.

seven | 14-06-12 | 17:37

De Politie geeft blijkbaar zomaar alle adresgegevens van schietclubleden weg aan een middelmatig studentje?

Diepe, diepe zucht...

Lijkt me logisch... | 14-06-12 | 17:37

Denken ze nu echt dat ze met een soort formule toekomstige Breivinkjes voortijdig te kunnen ontdekken... maak dat de kat wijs.
Flutonderzoek.

hooliganica hollandi | 14-06-12 | 17:37

lol

Bij ons op de club is het merendeel ambtenaar, dus die slapen prima.

zovoklets | 14-06-12 | 17:36

Ik mis nog de vraag" reaguurt u wel eens op GS ?"

kattenfluisteraar | 14-06-12 | 17:36

Heeft u mensen in uw omgeving die wel eens bij een psycholoog komen? Is dat een pre? voor een wapenvergunning? Scheelt in de zorgkosten als de schutter "postal" gaat?

kattenfluisteraar | 14-06-12 | 17:35

Ik heb de vragenlijst even doorgenomen en de conclusie is dat ik het buiten vergunning en vereniging om doe ik ooit zin heb om te schieten.
En dan heb ik de geitenwollen sok die de vragen stelt nog niet eens gezien.

vetkleppert | 14-06-12 | 17:35

Pfff.. Als het kalf verdronken is....

Sowieso_21 | 14-06-12 | 17:35

Dit afstudeeronderzoek wordt dus in opdracht van de politie uitgevoerd.(het exacte korps is blanco gewit in de PDF,vermoedelijk politieacademie/KLPD). Je moet wel heel naief zijn als je denkt dat ook maar iemand een dergelijke enquete naar waarheid gaat invullen. Zeker als je instabiel bent ga je toch niet jezelf aangeven via zo'n lijst?!?

fietskettingslot | 14-06-12 | 17:34

Vragenlijst alleen in het Nederlands?

Godsammekraken | 14-06-12 | 17:34

@niet voor de hond | 14-06-12 | 17:33
Oh wacht, dat is een kennisvraag.

niet voor de hond | 14-06-12 | 17:34

Retourneren naar de vakgroep Bestuurskunde, niet de afdeling zieleknijperTs?

BP Richfield | 14-06-12 | 17:34

De leeftijd waarop schaamhaar doorkomt is ook relevant. Ook een vraag?

Jezus Christ | 14-06-12 | 17:33

Wat gaat er door u heen als u een pistool tegen uw voorhoofd zet en de trekker overhaalt?

niet voor de hond | 14-06-12 | 17:33

Balen.
Net nu het tijd is om een wapen aan te schaffen ivm de komende burgeroorlog.

*Vriendje in Croatie mailen doet.

BedrijfsTijgerT | 14-06-12 | 17:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken