Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zie je wel. Meer asfalt = minder file

lege-snelweg-lekker-zeg.jpg Kent u dat fabeltje dat er bij iedere nieuwe kilometer asfalt ineens uit het niets *poef* allemaal extra auto's opduiken met mensen die helemaal nergens hoeven zijn, maar wel de weg op gaan omdat er plek is en de mens van nature nou eenmaal graag dieren wegpest & andere mensen het leven zuur maakt met fijnstof? Dat is dus een sprookje van clubjes marginale milieufundamentalisten. Er is met de huidige brandstofprijzen echt geen mens die nog een meter rijdt als het niet strikt noodzakelijk is. Zelfs naar je werk karren is binnenkort onbetaalbaar vanwege de GroenLinks ForenzenhaatTax. Allemaal ongefundeerde autohaat van de milieumaffia dus. Lees maar: MEER ASFALT = MINDER FILES (en GEEN extra auto's). Dankzij fijne nieuwe stroken frisgeurend asfalt is de filedruk met 2,2 miljoen uren afgenomen naar het niveau van 2000. Nog meer verkeersballonnetjes die doorgeprikt worden: fietsen zonder licht is niet bewezen onveiliger dan fietsen mét licht en handsfree bellen tijdens het rijden is niet minder riskant dan de telefoon gewoon aan je oor houden. In een vlaag van rationeel reageren stopt de politie daarom maar met gerichte controles op die zaken. Waar het filelengtes terug richting de vorige eeuw asfalteren betreft: beter zal het voorlopig niet worden (wat Schultz ook zegt). Het Kontneukakkoord schrapt namelijk 400 miljoen euro aan investeringen in het wegennet en de laatste der asfaltmohikanen in de Kamer, VVD-kamervragenautomaat Charlie Aptroot, is heel subtiel naar de lelijkste plek van Nederland weggepromoveerd om burgemeester te worden. Waar je dus binnenkort met 160 door de bebouwde kom mag. Dat dan weer wel. Update: Opstelten zegt: Werkende fietslichtjes zijn belangrijker dan alcolijken in het verkeer.

Reaguursels

Inloggen

Tja als er meer mensen hun auto verkopen door armoede,.lossen de file's van zelf op .,

Kromme Banaan | 02-06-12 | 11:53

Voor het eerst sinds 2003 zijn er vorige jaar een paar doden meer gevallen. Dat Nederland een open inrichting is, kijk alleen al naar de politiek, dat mag bekend zijn. Echter dat het zaad IQ in Nederland denkt dat het door een fietslampje komt e.d. dat is dan weer jammer. Wel eens de weg op geweest de laatste tijd? Een kwart is bejaard, een kwart is kansloos en komt ergens uit Afrika en rijd dito. En dan is er nog het puntje agressie welke een enkel erger zal worden. Waarom? Omdat het zaad IQ in Den Haag structureel de burger sloopt zonder iets op te lossen, dat weerspiegeld zich in sociale omgang van het individu, die is er overdag mee bezig dat hij naar de kloten wordt geholpen, en dan kun je er niet een rif flikker bij hebben die je snijd. Sociale onrust, het wordt het woord van de komende 10 jaar.

No Mames | 02-06-12 | 09:39

@Itastijl: alleen als de vervuiler (treingebruiker) er ook daadwerkelijk voor betaald. Lijkt me een goede deal.

Rest In Privacy | 02-06-12 | 01:25

volgend jaar wordt t nog veel rustiger als je tenminste een leaseauto hebt.

zeiksmurf | 01-06-12 | 20:14

Natuurlijk dwingt Opstelten massaal verbalen uit te schrijven voor niemendalletjes. Hij heeft de prijzen immers niet voor niets zo fors verhoogd. En een goede, gerichte inzet is nu nog noodzakelijker dan voorheen, want we moeten straks 40 miljard euro bij Europa inleveren. Dat is meer dan drie keer het KundusAkkoord heeft hij inmiddels uit laten rekenen. Met zo'n vooruitzicht mag je geen bonnetje verloren laten gaan. En zelfs dan moet je de koopkracht straks nog met een procent of tien extra terugdringen. Wat overigens voor hem, met zijn salaris en onkostenvergoedingen, niet zo ingrijpend is. Daarom snapt hij vermoedelijk ook niet waarom Jan Modaal z'n probleem maakt van die gelegaliseerde geldroof. Hij ervaart het enkel als hinderlijk dat er zoveel minder wordt gereden. Want dat scheelt sowieso al fors in de staatsinkomsten met ook nog een terugloop aan overtredingen als vervelende bijkomstigheid. Zie dan je staatshuishouding maar eens op orde te houden.....

V®aagTeken | 01-06-12 | 19:49

@Hypocratie:
"Maar de files rondom de steden worden niet minder door meer asfalt maar blijven hetzelfde omdat de opnamecapaciteit van de niet opeens groter wordt."
.
Komt dat bullshitargument weer hoor. Die opnamecapaciteit is niet het probleem, de files staan immers niet op de 'opneempunten', maar op de snelweg. En als die 'opneempunten' 's ochtends genoeg verkeer kunnen 'afgeven' om een file te veroorzaken, betekend dat dus automatisch dat ze 's middags meer verkeer zouden kunnen 'opnemen' dan dat ze nu doen.
.
De bottleneck is nu de snelweg, niet de opnamepunten. Misschien is het wel zo dat als je enorm veel snelweg aanlegt, dat dan het probleem tevoorschijn komt wat jij beschrijft, maar vooralsnog is er geen enkele reden om dit aan te nemen.
.
Altijd zo'n drogreden van de anti-snelweg mensen.. 'ja je lost de files niet op, mensen komen dan bij de afrit klem te staan'.. mensen dit is echt regelrechte bullshit. Hou eens op met al die kulredenen aan te voeren, zeg dan gewoon dat je niet wil dat mensen autorijden, basta. Wel zo eerlijk.

zik | 01-06-12 | 16:57

Zolang mensen onnodig remmen zullen er files blijven ontstaan.. Bijvoorbeeld voor het inrijden van een tunnel, na de tunnel uitkomend zie je altijd een klein wondertje..

DoctahDie | 01-06-12 | 16:07

@Tutanchamon | 01-06-12 | 14:46
nu nog de overtuiging van rechts dat meer rails aanleggen niet eng is.

Itastijl | 01-06-12 | 15:24

NATUURLIJK helpt meer asfalt ! Elk weldenkend mens weet dat al tientallen jaren. Het was een linkse leugen dat het niet zo zou zijn. Draai het eens om. Krijg je opstoppingen als je het asfalt halveert ? Wat als je van alle 2 baanswegen 1 baanswegen zou maken ? Wat als je verbindingswegen weghaalt ? NATUURLIJK maakt dat megaveel verschil. De vervuiler betaald dus de vervuiler dient meer asfalt te krijgen. En het is ook nog eens beter voor het milieu (minder files). Next.

Rest In Privacy | 01-06-12 | 14:46

Jaren geleden heb ik al eens gezegd dat als er eindelijk voldoende asfalt ligt, autorijden onbetaalbaar is geworden. Dat komt nu aardig in de buurt.
Hartelijk dank aan uw overheid voor het creeren van jaren en jaren aan files.

das_Freudenmädchen | 01-06-12 | 14:13

Itastijl | 01-06-12 | 14:01

Al dat ijzer in het landschap, joh. Moeten we niet willen met z'n allen. En.... meer asfalt = minder onkruid.

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 14:08

@kaskoeskielewan | 01-06-12 | 13:47
Juist en daarom meer rails = minder files.

Itastijl | 01-06-12 | 14:01

Henkeman | 01-06-12 | 13:30

Dan is JK de J zeker hun bron. Die haalt ook altijd de miljarden door elkaar.

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 13:51

Itastijl | 01-06-12 | 13:31

Zeker, als die rijdt.

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 13:47

Meer asfalt minder files. Meer mensen in de trein minder files?

Itastijl | 01-06-12 | 13:31

@anti Brussel | 01-06-12 | 11:17
Kwartje van Kok, Balkenende & Rutte.

Itastijl | 01-06-12 | 13:30

Klein foutje in de Telegraaf. Rapport spreekt niet van 64 miljoen kilometer, die de weggebruikers per jaar afleggen, maar van 64 miljard. (…).
Kunnen we niet ook de bedragen die we over moeten maken naar Griekenland Telegrafoniseren?

Henkeman | 01-06-12 | 13:30

Goh, door meer wegen aan te leggen en meer rijstroken aan te leggen waar nodig los je de files op, wat verrassend!
Dat er steeds meer auto`s bijkomen zou heel misschien ook iets te maken kunnen met de open grenzen en het feit dat we iedere gelukszoeker+familie+de rest van het dorp toelaten..

Slipsnifter | 01-06-12 | 13:09

Met het Kontneukakkoord hebben we geen asfalt meer nodig aangezien niemand meer gaat forensen. Lekker onstlag nemen en uitkering trekken aangezien hard werken in NL extra wordt belast.

Datzegiktoch | 01-06-12 | 13:07

Onzin!! Het zijn inderdaad de brandstofprijzen en de crisis. V&W (lees: VVD) maakt natuurlijk graag goede sier met het volteren van ons land, maar helaas, dat is te makkelijk.

Oplossing: Snelwegen versmallen totdat de laatste auto die de weg op gaat ervoor zorgt dat het overal zo vast staat dat men alleen nog maar uit kan stappen en gezellig met elkaar naar huis wandelen. Een bloempje plukken, even in het gras langs de weg liggen, genieten van de stilte. Heerlijk!

both | 01-06-12 | 13:04

ik vind het extreem knap hoe de milieudefensie vuistdiep naar binnen is gegaan bij de menselijke psyche, en laat geloven dat meer asfalt NIET minder files tot gevolg heeft.

vouwbare binnenband | 01-06-12 | 13:01

Youp van 't Hek kwam ook altijd met het fabeltje: "Meer asfalt is meer auto's." Ik vond toen (jaren terug) al dat Youpie met alles een punt had, maar hier niet.

Expert Homo | 01-06-12 | 12:57

Nu alleen nog die stupide snelheidscontroles vervangen door controles op aso-rijgedrag door meer rijdende patrouilles op pad te sturen, en lik-op-stukbeleid uit te laten voeren...

K. Metjes | 01-06-12 | 12:42

Ja, grote glazen bier zuipen ook harder, maar in een stampvolle kroeg duurt het wel een stuk langer voordat de barman je eindelijk kan bedienen.

Uiteraard is het lekker racen op een 20 baans snelweg, daar verwacht je ook geen files meer nee. Maar de files rondom de steden worden niet minder door meer asfalt maar blijven hetzelfde omdat de opnamecapaciteit van de niet opeens groter wordt.

hypocratie | 01-06-12 | 12:24

Meer asfalt heeft er weinig mee te maken. Het is allang bekend dat meer asfalt niet echt helpt tegen file's maar slechts ter bevrediging van rechtse dogma's is. De Crisis is de hoofdreden waarom er minder file's zijn. Punt.

pius | 01-06-12 | 12:17

Nog afgezien van de belasting verhogingen.Even kijken naar de olie prijs,benzine en gas kan wel wat goedkoper nu.
www.olie-prijs.com...
Andere landen pakken dat wel aan,is nu goed te merken aan de pomp hier in Oekraïne,prijs (omgerekend) was €1.12 is nu €0.95 euro95 per liter.
www.ukrainianjournal.com...
www.mytravelcost.com...

spooked | 01-06-12 | 12:17

Ik kwam Camiel laatst tegen, toen heb ik hem hartelijk bedankt, hierbij nogmaals: TOP WERK ouwe!

GJ76 | 01-06-12 | 12:17

Tja..... straks hebben we prachtig geasfalteerde 8-baanswegen, maar geen geld meer voor benzine.
Kunnen we op viaducten gaan staan zwaaien naar onze politieke bestuurders, interim managers en bankdirecteuren in hun bolides met chauffeur.

Schietmijmaarlek | 01-06-12 | 12:13

zeg maar jansen | 01-06-12 | 11:19 | + 1 -

En geheim sponsorcontract heeft met sanidump

swassannuf | 01-06-12 | 12:12

Vroemmm vroemmm. Ghe.

Ashtrey | 01-06-12 | 12:10

Ook dit is het nieuwe rijden

swassannuf | 01-06-12 | 12:05

Overigens moet de overheid in deze dan ook mensen voorrang/urgentie verlenen als zij moeten verhuizen om veel dichterbij het werk te gaan wonen. Bijvoorbeeld. Ohnee, want daar komt geen belastinggeld mee binnen, dat is waar ook.
En het is trouwens wel waar dat meer asfalt leidt tot meer weggebruikers, alleen geldt dat tot maar een bepaald kritiek punt (het punt waarvoor mensen de auto laten staan van ellende). Daarna neemt de filedruk dus af.

ZSU-23-4 | 01-06-12 | 12:03

Schokkende conclusie zeg. De milieu clubjes zullen wel weer op de kast zitten. Gelukkig hebben ze hun Kunduz gram kunnen halen op de reiskosten.

Wat ik trouwens in de reiskosten discussie niet snap is, dat mensen zeggen dat de ene helft van de werknemers (zonder reiskosten) de andere helft (die het wel vergoed krijgt) subsidieert. De WERKGEVER betaalt de kosten, alleen er wordt geen belasting over betaalt. Hoe kan dat dan ten nadele zijn van degene die geen reiskosten krijgt? Die betalen toch niet MEER belasting omdat andere van hun BAAS reiskosten vergoed krijgen. Vandaag nog zo'n lullo in het FD (van de club natuur en milieu, dat dan wel weer)

Zatkniss | 01-06-12 | 12:02

Waar ik alleen mee wil aangeven dat meer wegen = kortere reistijd NIET ALTIJD opgaat (dus soms/vaak ook wel).

Panchini | 01-06-12 | 11:58

En vergeet de 130 kmtr/uur niet.
Dat schiet ook lekker op en verminderd de files ook omdat iedereen sneller op de plaats van bestemming is.

Dostranamus | 01-06-12 | 11:57

Maar dit is ergens wel mooi, naast alle ellende, want nu kan dat rekeningrijden idee dus de koelkast in.
Toch altijd een onzalig idee geweest dat de overheid je via een zender altijd en overal kan volgen, ieder voertuig... Nu moeten ze andere argumenten verzinnen om mensen dag en nacht in de gaten te houden.

ZSU-23-4 | 01-06-12 | 11:54

Die zogenaamd groene partijen snappen er echt niks van. Onee! Straks komen er nog meer autos op de weg! Laten we alles tegenwerken en de files zo houden. 2,2 miljoen uur in de file staan, nee dat is lekker voor het milieu... Uitgaand van een halve liter per uur stationair draaien wordt er even mooi 1,1 miljoen liter benzine/diesel afgefakkeld zonder enig nut. Daar kun je aardig wat auto's nuttige kilometers van laten maken. "Red het milieu, leg meer asfalt!" moet hun slogan worden. Mensen gaan echt niet voor de lol elke dag in de spits staan...

Sanderhg | 01-06-12 | 11:53

@Cuyahoga | 01-06-12 | 11:49
Jorritsma met een piemel, bedankt voor dit beeld.

rara | 01-06-12 | 11:53

@Cuyahoga | 01-06-12 | 11:49
Applaus. Zo is het precies.

vetkleppert | 01-06-12 | 11:52

Dus de wal zal het schip wel keren. We kunnen niet meer onbeperkt consumeren en welvaart importeren met geleend geld, want de rekening komt toch vroeg of laat en we kunnen ook niet onbeperkt afstanden afleggen om te forenzen e.d. waar brandstoffen schaarser gaan worden en de prijzen almaar zullen stijgen.
Uiteindelijk zal de wal het schip keren.

ZSU-23-4 | 01-06-12 | 11:51

Neelie Kroes, Hanja Maij-Weggen, Annemarie Jorritsma-Lebbink, Tineke Netelenbos.
Dat waren de ministers van Verkeer van 1982 tot 2002.

Wat valt u op aan deze namen? Ze hebben allemaal geen....?

Juist! Piemel.
Want als ze dat wel gehad hadden, had er al lang meer asfalt gelegen in plaats van al dat geouwebep over carpoolstroken, rekeningrijden en andere zweefteverige milieumaatregelen.

Cuyahoga | 01-06-12 | 11:49

necrosis | 01-06-12 | 11:45

Als je de rest weglaat wel, ja. Deduceren heet dat, geloof ik?

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 11:48

overdrijfnietzo | 01-06-12 | 11:26

Dat van dat otootje van 4000 euri met soepsidie moet je me eens uitleggen, want dat heb ik nog nergens gezien. Bovendien, waar halen mensen dan de tijd vandaan om meer de weg op te gaan?

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 11:46

@blinde kip | 01-06-12 | 11:42
Goed idee! Wipkippen langs de snelweg.

vetkleppert | 01-06-12 | 11:46

@kaskoeskielewan
En vooral steeds meer geclusterde arbeidsplaatsen. Friesland, Twente, Limburg lopen leeg.
(Toevallig ook de gebieden waar men de minste alternativen voor woon-werkverkeer heeft).

Geenstijlfiguur | 01-06-12 | 11:45

@kaskoeskielewan | 01-06-12 | 11:41
Logische conclusie van je betoog: er zijn teveel mensen!

necrosis | 01-06-12 | 11:45

@vetkleppert | 01-06-12 | 11:37
En ze moeten achter stilstaande objecten vandaan kunnen springen.

blinde kip | 01-06-12 | 11:42

overdrijfnietzo | 01-06-12 | 11:26

Misschien ja. Of zou dat toch iets te maken kunnen hebben met teveel mensen op een kluitje gekoppeld aan een tekort aan betaalbare woningen en een toenemend tekort aan arbeidsplaatsen?

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 11:41

@* | 01-06-12 | 11:13
Tja, je moet hoe dan ook op je werk komen. Men heeft het maar te pikken en dat weet de regering donders goed.

blinde kip | 01-06-12 | 11:39

Ik roep het al jaren, meer asfalt is niet de reden voor meer auto's, het feit dat je voor 4000 euro en met een berg subsidie tegenwoordig een autootje kan kopen, daarom wordt het drukker op de weg...
Maar nee, volgens de mensen die het voor het zeggen hebben komen meer files van meer asfalt, een logica die ze me nog niet hebben kunnen uitleggen met feiten!

gozahtje | 01-06-12 | 11:37

GL: "En de opwarming van de aarde dan? En het fijnstof? En de uitputting van de fossiele brandstoffen dan?" Die lui trek je met geen duizend Hummers van hun stokpaardje af.
Maar goed, den pragmatische Nederlander weet sinds het Kontneukakkoord: Naar je werk gaan kost geld. Niet meer naar je werk gaan: graties geld! Benieuwd hoe lang dat goed gaat.

Ja nee, geen mening | 01-06-12 | 11:37

@kapotte_stofzuiger | 01-06-12 | 11:35
Inderdaad. Tijd voor drempels op de snelweg. Want ook daar moeten kleine kinderen kunnen spelen, midden op straat, zonder ouderlijk toezicht.

vetkleppert | 01-06-12 | 11:37

"Er is met de huidige brandstofprijzen echt geen mens die nog een meter rijdt als het niet strikt noodzakelijk is." Precies, zie hier verklaring voor verminderde filedruk, samen met economische crisis en dalende inkomens.

triasenergetica | 01-06-12 | 11:35

Denk aan de kinderen!
Elke meter asfalt meer is een dode kleuter, elke fiets zonder lampje betekent minstens 2 doodgeborenen.

Nu nog minder flitsen en het prioriteitenlijstje van pliesie en justitie benadert dat van een beschaafd land.

kapotte_stofzuiger | 01-06-12 | 11:35

Jammer dat de aflevering van Gewest tot Gewest uit 2003 niet meer beschikbaar is ("Nederland is Leeg"), daar werd door echte wetenschappers (niet de maindstream policor papagaaien) aangetoond dat het logisch is dat meer asfalt het fileprobleem oplost. In betreffende docu ook zeer relevant materiaal van mensen die een vakantiewoning bezitten en door de overheid bespioneerd werden of ze er niet permament verblijven (Ineke v Gent?). In de documentaire komt o.a. Ronald Waterman aan bod, een van de (kunstmatig uit beeld gehouden) wetenschappers die zich hard maakt voor meer asfalt. Hier is de enige juiste verkeersminister van Nederland in beeld cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nos/...

Mijnbescheidenmening | 01-06-12 | 11:34

@Freakster1986
Je hebt om te fietsen ook geen rijbewijs nodig. Het is onze back-to-basics transport die handig is omdat je ook met een slok op nog kan fietsen. En het is gratis. Maar wat wou je dan doen om fietsers socialer te laten rijden? Een SIRE campagne?
-
Ik vind fietsers zonder licht in de stad meestal wel opvallen, op een onverlichte weg is het echter levensgevaarlijk en oerstom.

Rattlehead | 01-06-12 | 11:34

@zeefert | 01-06-12 | 11:31 | + 0 -
Ik (Men voor Superiour Bastard) word een beetje moe van al die politici die het allemaal beter weten, maar niet heus.
En wij zijn de onderbuikers, het as van het kwaad, de dombo's.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:33

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:27
Ga moderatie nou niet lopen tarten.....

necrosis | 01-06-12 | 11:33

superjan | 01-06-12 | 11:12
De maatregel is nog niet eens in gegaan of hij heeft nu al effect, ja?

Absoluut niet waar | 01-06-12 | 11:32

We zouden de natuur eens ernstig moeten inperken. Dan hebben groenlinkse hossen door de bossen types ook minder om over te zaniken. Met hun drie ongeschoren oksels. Iedere uitgestorven dier- of plantensoort is een bron van gezeik minder.
Want de conclusie dat het met minder mensen weer een paradijs kan worden hier trekken ze toch niet.

vetkleppert | 01-06-12 | 11:31

Ieder weldenkend mens weet dit, jammer dat politici niet tot de weldenkende mensen behoren.

zeefert | 01-06-12 | 11:31

Dit hele topic had samengevat kunnen worden in de titel en "You don't say". Met bijbehorende meme in Femke-stijl.

Lyrthion | 01-06-12 | 11:31

@Superior Bastard | 01-06-12 | 11:19
Toen Cruijff dat zei was het wel leuk.

Parsons | 01-06-12 | 11:31

Met meer ESM en lastenverzwaringen wordt het per definitie rustiger op de weg. De Nederlandse economie de nek omdraaien is de meest effectieve filebestrijding ooit!

Parel van het Zuiden | 01-06-12 | 11:29

[quote]
Het is nooit wetenschappelijk aangetoond dat het fietsen zonder licht daadwerkelijke gevaarlijker is dan fietsen mét licht.
-
"In Nederland wordt na een fietsongeluk niet bijgehouden of iemand het licht aanhad", zegt een woordvoerder. "We weten niet of het gevaarlijk is. Het is zelfs denkbaar dat fietsers zonder licht juist beter opletten."
[/Quote]
-
Wat een grap dit. Hebben ze navraag gedaan bij groep 4 ofzo??
Fietsers zonder licht zijn een gevaar op de weg. Vaak danken ze hun leven aan de oplettende automobilist.
-
Fietsers denken dat ze de alleenheersers van de weg zijn. Nemen voorrang zonder te kijken, fietsen door rood en steken op de raarste plekken over. Alles om maar iets eerder van A naar B te komen.
-
Ik krijg een dikke vette boete voor 10 km per uur te hard op een buitenweg, maar midden in de nacht zonder licht aan het verkeer deelnemen wordt gewoon niet/nauwelijks bestraft.

Freakster1986 | 01-06-12 | 11:29

400mln minder voor asfalt in kunduz1.1? Files zijn slecht voor het milieu (brandstofverbruik is bij stilstaan/stapvoets rijden & remmen/optrekken vele male hoger) files los je op met extra asfalt, ergo meer asfalt is juist goed voor het milieu.
GL geeft dus geen zak om het milieu.

seven | 01-06-12 | 11:29

@Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:17
Dat is tenminste nog iets tastbaars ja. Een fijne herinnering.

Parsons | 01-06-12 | 11:29

En de afstand tussen auto's wordt dan dus ook groter en dus minder kop staart botsingen, dus kom maar op met de verlaging van de autoverzekeringspremies.

ontlullen | 01-06-12 | 11:29

@Superior Bastard | 01-06-12 | 11:26 | + 0 -
Wat je zegt ben jezelf.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:27

Het sprookje dat er met meer asfalt meer automobilisten komen, is inderdaad echt een fantastisch propagandaverhaaltje voor de milieulobby. En ergens hebben ze nog gelijk ook. Laat me dat uitleggen:

Op het moment, als je in een auto stapt, is dat een rot-ervaring. Veel file, enorm drukke wegen, je doet er lang over en komt gefrustreerd aan. Ideaal is dat je gewoon de ruimte hebt. Op het moment zijn er heel veel mensen die een legitiem doel hebben (bijvoorbeeld naar hun werk gaan, of hun kinderen opzoeken of zo) die dat niet doen vanwege het verkeer.

Meer asfalt betekent dat mensen zich prettiger voelen in het verkeer. Minder asfalt, dan prop je mensen die gewoon ergens naartoe moeten dichter op elkaar. Resultaat: files, meer uitstoot en korte lontjes.

Nietvoordekat | 01-06-12 | 11:27

Wist ik al in '86, toen ik net wat inzicht kreeg in politiek, verkeer en de samenleving. Niemand gaat de weg op omdat die weg zo lekker vrij is en leeg is, iedereen gaat de weg op met een doel, en doet dat, onafhankelijk van of het druk is of niet. Het aanbod van vierkante meters asfalt bepaalt daarom de filedruk. Dat meer asfalt voor meer files zou zorgen, was wel de redenering op het ministerie van verkeer de laatste 20 jaar, weet ik van mensen die daar werken. Schande dat ons lang wordt bestuurd door dit soort nitwits.

mental K | 01-06-12 | 11:27

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:20
Gezien het feit dat "ik" het meest voorkomende woord in je comments is, verzoek ik je om een poosje het woord tot jezelf te richten.

Superior Bastard | 01-06-12 | 11:26

@Bigi Bana Boy | 01-06-12 | 11:24
Benzine en asfalt ruiken zowiezo veel lekker dan die smerige natuur.

vetkleppert | 01-06-12 | 11:26

Er komen niet zo zeer meer auto's bij vanwege extra asfalt, maar mensen gaan of blijven wel verder van hun werk wonen. Waardoor meer asfalt op lange termijn weinig uitmaakt zolang er niet meer of minder automobilisten bijkomen.

overdrijfnietzo | 01-06-12 | 11:26

Dat is een tegenvaller voor GL... Zij waren er toch van overtuigd dat filebestrijding alleen mogelijk was door de autobestuurder neer te zetten als paria's en op elk mogelijke manier geld uit hun zakken te kloppen...

dustoch82 | 01-06-12 | 11:26

Ach, de geur van versgelegd asfalt op een warme zomerdag. Bijna net zo lekker en opwindend als de geur van nieuw rubber en olie in de showroom van een motordealer.

Bigi Bana Boy | 01-06-12 | 11:24

Desalniettemin vraag ik me toch af waar de files vandaan komen rond een uur of 15:30.

geensteelo | 01-06-12 | 11:24

Het maakt nog wel uit waar je dat asfalt neerpleurt.

zovoklets | 01-06-12 | 11:23

Automobilisten treiteren en stilstaand emmers extra benzine laten verstoken is goed voor het milieu. En de schatkist.

vetkleppert | 01-06-12 | 11:23

Ik zie de dames en heren politici al denken:"Meer asfalt is minder files? Worden files dan veroorzaakt door teveel auto's op een te kleine ruimte? Dat klinkt zo logisch en simpel dat kan gewoon niet kloppen! Tijd voor nog een onderzoekje!"

je therapeut | 01-06-12 | 11:22

En als mensen het extra asfalt ook nog eens zouden gebruiken, ipv nu niet op de 2e maar op de 3e baan te blijven hangen, hadden we helemaal geen files meer.

Geenstijlfiguur | 01-06-12 | 11:22

@Superior Bastard | 01-06-12 | 11:19 | + 0 -
Dus als ik sneller reaguur, heeft u er minder last van.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:20

Parsons | 01-06-12 | 11:17 Met een Bilderberg-watermanager aan het hoofd.

zeg maar jansen | 01-06-12 | 11:19

Er zijn nu minder files omdat we 130 mogen ipv 120, dus iedereen is minder lang onderweg.

Superior Bastard | 01-06-12 | 11:19

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel mensen straks hun werk gaan/moeten opzeggen omdat ze de reiskosten niet meer kunnen betalen?

't is niet dat je momenteel ff snel een andere baan vind.
Vroeger was werken een deugd en een noodzaak omdat een mens nu eenmaal moet eten.
Nu lijkt het wel een hobby waar je voor moet betalen.

Dan word klagen dat de rijken maar weer moeten betalen voor de armen opeens een heel ander verhaal :)

EliseD | 01-06-12 | 11:19

@wazakzegguh | 01-06-12 | 11:17
is beter dan er tegenaan, toch?

WhiteTornado.nl | 01-06-12 | 11:18

Als je niet bijhoudt of een aangereden fietser wel of geen licht aan had kun je inderdaad stellen dat het niet bewezen is.

Je zou ook kunnen zeggen dat je het niet weet. Maar dat komt er meestal zo dom uit bij zo'n instelling.

zeg maar jansen | 01-06-12 | 11:18

pfff, laatste discussie met agent die mij staande hield omdat ik geen lampje aan had. Ik tegen dat mokkel, je houdt me aan dus je ziet met toch, wat is het probleem, ja maarrr het mag niet!!! pffff

WhiteTornado.nl | 01-06-12 | 11:17

Ow, Rijkswaterstaat. Ambtenaren dus. Die op kosten van de staat onderzoek doen.

Het volgende onderzoek heet "Is water nat" en gaat zo'n 10 jaar in beslag nemen. De stuurgroep bestaat uit 200 man namelijk.

Zucht...

Parsons | 01-06-12 | 11:17

Dat van die fietsers durf ik te betwijfelen... die zie ik altijd pas op het laatste moment als ze geen licht hebben. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen er nét op tijd omheen cirkelt.

wazakzegguh | 01-06-12 | 11:17

@Parsons | 01-06-12 | 11:16 | + 0 -
Het heeft ons in ieder geval 30 tot 40 jaar kwellingen en stagnatie op de weg opgeleverd.

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:17

Fietsen zonder is licht niet gevaarlijker? Tuurlijk niet, maar ik vind het toch wel lastig om al die fietsers van mijn grill te schrapen na een nachtelijk ritje.

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 11:17

Kwartje van kok, Groen Links milieu tax, Europa?? WEG ermee!!

anti Brussel | 01-06-12 | 11:17

Maar houden ze ook op met flitsen? Want als er iets een gerichte controle is is het wel die laser.

zeg maar jansen | 01-06-12 | 11:16

Het is nu definitief bewezen dat meer asfalt de files oplost.

Wat heeft dit onderzoek gekost en wie heeft het betaald?

FACEPALM!

Parsons | 01-06-12 | 11:16

Nee hoor, meer asfalt = meer auto's vlg de milieumaffia. Ik kan het bevestigen want sinds de 4e baan is aangelegd op de A12 rijdt ik met twee auto's tegelijk. gewoon, omdat het kan.

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 11:14

Ja en harder rijden is nog minder file.

Einde van de Domheid | 01-06-12 | 11:14

"handsfree bellen tijdens het rijden is niet minder riskant dan de telefoon gewoon aan je oor houden"

Begrijp ik niet, hoe schakel je? Gaat niet echt allemaal even soepel.
Hoe bellen deze mensen in godesnaam handsfree als hier geen verchil in zit?

"fietsen zonder licht is niet bewezen onveiliger dan fietsen mét licht"

Dat komt omdat er geen onderzoek naar gedaan wordt, tja dan is alles onbewezen.

Is Diederik Stapel weer aan het onderzoeken geslagen?

Kaas de Vies | 01-06-12 | 11:14

De afgenomen filedruk heeft natuurlijk niets te maken met de toegenomen werkloosheid en de crisis in de bouw.

rara | 01-06-12 | 11:13

Ik vind het knap dat de extreem hard gestegen brandstofkosten geen invloed zouden hebben op het aantal mensen dat de weg op gaat. Ook daar waar niet meer asfalt is gekomen is het toch echt rustiger geworden. Maar enfin, uiteraard is meer asfalt minder file.

* | 01-06-12 | 11:13

Goh. Dat lijkt me ook niet logisch of zo. Afijn; politiek en logica gaan gewoon niet samen.

The Dominator | 01-06-12 | 11:13

Vroeger kon je tenminste tegen je vrouw zeggen dat je in de file had gestaan (=terrasje met leuk collegaatje), nu zit je al om exact 17.30 aqan de aardappels met jus...

King of the Oneliner | 01-06-12 | 11:12

Het is ook de VVD forenzenhaattax!

superjan | 01-06-12 | 11:12

It's the economy, stupid.

Bibbel | 01-06-12 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken