Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66: kleurloos, karakterloos, keuzeloos

imampjepeggold.jpg Voor een partij zonder ideeën spelen ze het best slim bij D66. Onderwijsleed? Stilte gelijk een tentamenzaal. Mobiliteitsissues? Partijrespons heeft vertraging. Zorgperikelen? Pleister op de mond. Veiligheid & Justitie? Zwijgrecht. Europa? Instemmend geknik. Immigratie? Taal niet machtig. Wilders aan het woord? HELS KABAAL, verpakt in hautain-populistische jijbakken van Praatpop Pechtold. En vervolgens puur op de onderbuik van salonfähig Nederland richting twintig zetels peilen. Geen wonder dat zijn positie als lijsttrekker intern niet ter discussie staat. Dus terwijl andere partijen vechtend over de vloer rollen (zie GroenLinks vanavond om 22:00 gaan Sap en Dibi weer babbelen over het gevoel van onveiligheid binnen GL), danwel de term 'provincialisme' debattair inkleuren in diverse dorpszaaltjes (CDA) in de aanloop naar 12 september, mogen de leden van D66 volgende week online stemmen op de kandidaat van hun keuze. Mits het maar Alexander Pechtold is, de beste (want enige) stuurman op de wal bij D66. Parlementaire vernieuwing is iets voor anderen, ja. Trouwens, deze lijsttrekkersverkiezing is ook een soort referendum: Als 50 procent van de leden niet voor Pechtold stemt, maar bewust blanco stemt, moet er een andere kandidaat komen. Hypothetisch dan. Want hij wint dit met Noord-Koreaanse cijfers. En dan is-ie volgende week zaterdag weer de benoemde lijsttrekker van de meest kleurloze partij van Nederland. B'VO!

Reaguursels

Inloggen

Er is altijd wel iemand in de politiek die enorme weerstand opwekt, ofwel door beleid, uiterlijk, karakter, maar Pechtold spant hier wel de kroon. De man heeft iets van een rat, never nooit te vertrouwen!

lanexxx | 27-05-12 | 20:22

Van Rossem is er een nieuwsfeit die je tot deze column tegen D'66 aanzet? Of heb je vandaag tot schelden-op-D66-dag uitgeroepen.

VictorF | 26-05-12 | 22:46

Cum_Fraude | 26-05-12 | 11:04 |

Dus u bent er een die zijn princpies , normen en waarden aan de kant zet en met de "grote" mannen meespeelt om het meespelen ?

ik vind mooi

Intolerant | 26-05-12 | 18:56

listrekker zijn van D66 staat gelijk aan blinde is koning van de blinden ( vrij naar het bekende gezegde )

Intolerant | 26-05-12 | 18:54

Versoepeling ontslagrecht,pro (kots) Europa,ik kan zo wel meer opnoemen,welke hardwerkende Nederlander stemt nu op D66 ?

noodgang | 26-05-12 | 16:18

Grappig om te zien dat de mensen met weinig politieke kennis overal vooraan staan om hun mening maar als een waarheid te verkopen.

Semmie | 26-05-12 | 13:56

Rector Reflector | 26-05-12 | 06:14 |
Krijg je niet. Is echt zuiver spul, en moeilijk aan te komen.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 12:51

@ CynicalBastard | 25-05-12 | 20:39 | | Reageer+ |
21

Ook ik gaf mijn lidmaatschap D66 op om dezelfde reden. Pechtold, die radicaald democraat zou moeten zijn, die in debatten het referendum keihard afkraakt. Hoe is het toch mogelijk ? Ik weet dat politici huichelaars zijn, maar zo een openlijke en directe contradictie had ik niet verwachtn.

Daalder | 26-05-12 | 12:48

Cum_Fraude | 26-05-12 | 11:04 | + 0 -
Ik vind pechtoldje vreselijk, maar uw onzin over democratie nog erger.
Democratie betekend namelijk niet dat u altijd gelijk krijgt of dat alles altijd het beste voor u is.
Geert heeft ervoor gezorgd dat andere partijen ons dit akkoord in de maag konden splitsen en hij wilde ook zo graag de verkiezingen uitstellen.

denk.toch.eens.na | 26-05-12 | 11:55

Ach ja die Pechtold. Belachelijk dat je geen subsidie meer krijgt op je nooit af te lossen te duur gekochte vinex woning in the middle of nowhere. En je staat al elke dag uren in de file, moet je het nog zelf gaan betalen ook, echt belachelijk. Straks gaan ze de subsidie voor je 2.4 kinderen ook nog verminderen. Waar is de solidariteit gebleven? Waarom wil kereltje Pechtold ons in vredesnaam verantwoordelijk houden voor onze eigen domme keuzes???

Strenge meester | 26-05-12 | 11:46

"Welke van de onderstaande kandidaten, heeft uw voorkeur?"

Als we toch bezig zijn met komma's strooien, hier nog een paar: ,,,,,,,,,

Edelzwijn | 26-05-12 | 11:16

Greet is zelfs met zijn HBO diploma 10x beter in politiek bedrijven dan minkukel Pechtold. En het is zo ontzettend grappig hoe deze democraten altijd weer de essentie van democratie aan hun laars lappen. En maar klagen dat de PVV geen democratische partij is. Maar ondertussen zelf maar 1 kandidaat leveren bij een interne leiderschapsverkiezing, een referendum over de EU negeren en met een demissionair kabinet vlak voor de verkiezingen even snel alles erdoorheen drukken. Ja echt heel democratisch. Ik denk dat hun god Van Mierlo dit niet had gewild.

Cum_Fraude | 26-05-12 | 11:04

@poepaanmijngaatsie | 26-05-12 | 08:29
Yeah, right....
Ik stem never nooit D'66, simpelweg omdat 'Kereltje' een absolute [MagNie] is.....

necrosis | 26-05-12 | 08:48

En als je het echt niet meer weet, is er altijd nog D66. Een hele gerusystelling.

poepaanmijngaatsie | 26-05-12 | 08:29

Misschien stem ik ook eens een keertje niet op de VVD.

Jaypelsteeltje | 26-05-12 | 08:11

Zal zeker op Pechtold gaan stemmen!

Simon_GS | 26-05-12 | 07:45

Ik hoop dat de partij van 'Kereltje' gedecimeerd wordt in September, je moet echt wanhopig zijn, wil je op die populisten stemmen.

necrosis | 26-05-12 | 06:50

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 03:44 | + 0 -
Mag ik het nummer van je dealerT?

Rector Reflector | 26-05-12 | 06:14

@INH.30CL | 26-05-12 | 04:23
Ik bedoelde het letterlijk, waar kan ik mijn geld terughalen?
En waarom maakt men Jan-Kees minister van financiën?
Zet een bijstandsmoeder op zijn positie, die weet beter met geld om te gaan dan die vetzak.
*nu echt kwaad worden doet*

necrosis | 26-05-12 | 04:32

@necrosis | 26-05-12 | 04:22
Wat ik dus zei, gekte.

INH.30CL | 26-05-12 | 04:23

@INH.30CL | 26-05-12 | 04:02
Hebben we nog iets te kiezen dan?
De meerderheid wil niet, dus een minderheid zorgt dat het toch gebeurd.
Zie Kunduz, JSF, Euro, Brussel, etc.
Ik voel me genaaid, en het was NIET lekker, waar kan ik mijn geld terugeisen?

necrosis | 26-05-12 | 04:22

@Stormageddon | 26-05-12 | 03:55
Uiteindelijk kiezen we allemaal op gekte, tenzij je niet kiest natuurlijk.

INH.30CL | 26-05-12 | 04:02

@Stormageddon | 26-05-12 | 03:55
Gelukkig hebben we in September meer te kiezen dan alleen spruitjes of saus.
Overigens vind ik spruitjes niet te vreten, da's geitenvoer....

necrosis | 26-05-12 | 04:02

@Djong | 26-05-12 | 03:31
Het is dezelfde gekte, gebaseerd op dezelfde (on)redelijkheid. Dat is hetzelfde als kiezen tussen spruitjes met pindasaus of pinda's met spruitjessaus.

Stormageddon | 26-05-12 | 03:55

Djong | 26-05-12 | 03:27 |
Rationaliteit is slechts één specifieke vorm van irrationaliteit. Het is zaak om te kunnen onderscheiden tussen irrationaliteiten.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 03:44

Djong | 26-05-12 | 03:27 |
Rationaliteit is slechts één specifieke vorm van irrationaliteit. Het is zaak om te kunnen onderscheiden tussen irrationaliteiten.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 03:43

Djong | 26-05-12 | 03:27 |
Nou, dat mag je dan eens toelichten. Rationaliteit is zeer recent. Alle traditie, inclusief de Joods-Christelijke traditie, de Griekse traditie, is gebouwd op irrationaliteit. Er is geen simpele tegenstelling tussen rationeel en irrationeel. Rationaliteit is slechts één van de ontelbare vormen van irrationaliteit.
Niet dat ik de redelijkeid wil ontkennen of devalueren, integendeel. Maar de redelijkheid dient niet overschat te worden, dan verliest die redelijkheid zijn kracht.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 03:39

Exemplarisch voor de ziekte der redelijkheid. Slechts één stap verwijderd van Volkert's gekte.
Stormageddon | 26-05-12 | 02:58

Als ik moest kiezen tussen Volkerts gekte (apostrof overbodig) of Breiviks gekte, nou dan wist ik het wel.
Alleen jammer dat Volkert dol is op spruitjes met pindasaus. Dat vind ik dan weer helemaal niks.

Djong | 26-05-12 | 03:31

@Djong | 26-05-12 | 03:25
Omdat je je eigen onredelijkheid niet onderkent. En dan roep je maar dat een ander kletst. Lekker makkelijk.

Stormageddon | 26-05-12 | 03:29

Djong | 26-05-12 | 03:16 |
Denk jij dat redelijkheid als zodanig, dat redelijkheid 'an sich' enige garantie biedt ?Dat met redelijkheid het kwaad op afstand kan worden gehouden? Is er een evidente relatie tussen rationaliteit en het goede?
Schoorsteenveger | 26-05-12 | 03:21

Nee dat geloof ik niet. Maar ik stel wel dat er een evidente relatie is tussen irrationaliteit en het slechte.

Djong | 26-05-12 | 03:27

Exact. Dat is een deel van het probleem: je hebt geen idee waar het over gaat.
Stormageddon | 26-05-12 | 03:20

Lezen is ook een kunst. Ik heb echt wel een idee waar 'het' over gaat. Vast niet jouw idee, maar goed.
Als ik echter echter jouw rammelende en piepende rede over de onredelijkheid lees dan heb ik werkelijk geen idee waar jij het over hebt, of waar je het over zou willen hebben. Je kletst namelijk maar wat.

Djong | 26-05-12 | 03:25

Djong | 26-05-12 | 03:16 |
Denk jij dat redelijkheid als zodanig, dat redelijkheid 'an sich' enige garantie biedt ?Dat met redelijkheid het kwaad op afstand kan worden gehouden? Is er een evidente relatie tussen rationaliteit en het goede?

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 03:21

@Djong | 26-05-12 | 02:59
Nee, dat is mijn typering voor jou, Alexander Pechtold en jullie politieke soortgenoten op dit moment.
Stormageddon | 26-05-12 | 03:05

Mijn politieke soortgenoten. Oei.
Nou maar hopen dat de Grote Blonde Verlosser na 12 september een passende oplossing heeft voor mijn politieke soortgenoten en mij!

Djong | 26-05-12 | 03:20

@Djong | 26-05-12 | 03:16
Exact. Dat is een deel van het probleem: je hebt geen idee waar het over gaat. In al jouw redelijkheid kun je je eigen onredelijkheid niet eens onderkennen. Daar gaat het al mis. Laat staan dat je de (on)redelijkheid van een ander snapt, of zelfs maar snappen wilt.

Met deze reactie onderstreep je het zelfs.

Stormageddon | 26-05-12 | 03:20

Stormageddon | 26-05-12 | 03:13
Ik heb, in alle redelijkheid, geen idee waar je het over hebt. Maar in jouw hoofd zal het wellicht klinken als een consistent betoog van heb-ik-jou-daar.

Djong | 26-05-12 | 03:16

@yukuul | 26-05-12 | 03:06
Algehele genocide, uitroeiing der mensheid. Mislukt biologisch experiment.
Of blijven aanmodderen op de ingeslagen weg. Beter wordt het niet.

Stormageddon | 26-05-12 | 03:15

@Djong | 26-05-12 | 03:00
De redelijkheid die de onredelijkheid niet wil onderkennen is een ziekte. Anders gezegd: je kunt er niet vanuit gaan dat omdat jij denkt dat je redelijk bent (hetgeen je niet bent), anderen mensen ook vokgens jouw maatstaven redelijk zijn en gedwongen kunnen worden tot jouw vorm van redelijkheid.

Zij zullen namelijk beweren dat niet jij maar zij de redelijken zijn, en ze zullen het nog met redelijke argumenten kunnen beargumenteren ook. Zo redelijk dat jij daar gaan redelijk weerwoord tegen hebt, maar alleen drogredenen ad hominem en ad hitlerum.
Welke redelijkheid zegeviert dan? Hint: Het jouwe niet.

Dus met de redelijkheid in het blazoen creëer je de nieuwe loopgraven. Achteraf mag je gaan uitleggen dat je dat in alle redelijkheid allemaal niet zo had bedoeld.

Stormageddon | 26-05-12 | 03:13

Djong | 26-05-12 | 02:49 |
Het is een illusie om te menen dat de redelijkheid het instrument is om smeulende vuurtjes waar te nemen, en het is een nog grotere misvatting om te geloven dat bij uitstek de redelijkheid die smeullende vuurtjes weet aan te wijzen die mogelijk tot een wereldbrand leiden. De redelijkheid suggereert dat alles grijs, dat alles as is, dat alles uitgebrand is en dat we exact weten waar al die branden toe hebben geleid. Maar de kooltjes smeulen. Je kunt midden in Berlijn in alle redelijkheid een Gedächtniskirche overeind houden, maar dat betekent niet als vanzelf dat je er iets van begrepen hebt.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 03:12

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 03:06

@Djong | 26-05-12 | 02:59
Nee, dat is mijn typering voor jou, Alexander Pechtold en jullie politieke soortgenoten op dit moment.

Stormageddon | 26-05-12 | 03:05

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 03:03

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 03:02

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 03:01

Stormageddon | 26-05-12 | 02:58
Ach, nu is de rede al een ziekte!

Djong | 26-05-12 | 03:00

Ziende blind, horende doof, luidkeels nietszeggend.
Stormageddon | 26-05-12 | 02:55

Als dat jouw typering is van GBL en maffiamaatje, dan zijn we het eens.

Djong | 26-05-12 | 02:59

@Djong | 26-05-12 | 02:53
Exemplarisch voor de ziekte der redelijkheid. Slechts één stap verwijderd van Volkert's gekte.

Stormageddon | 26-05-12 | 02:58

yukuul | 26-05-12 | 02:55
ja.

Djong | 26-05-12 | 02:57

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:55

@Djong | 26-05-12 | 02:49
Ziende blind, horende doof, luidkeels nietszeggend. De onredelijken zijn het probleem niet, alle mensen zijn onredelijk. De problemen van de onredelijken zijn dat wel. Als je de onredelijken bestrijdt, dan bestrijdt je niet hun problemen en dat gaat je in de aars bijten.
Vroeger of later.
Je dooft het smeulende vuur niet door de blaasbalg ervan weg te houden, maar door er water op te flikkeren.

Stormageddon | 26-05-12 | 02:55

PS enigen niet enige.
Zo enig vind ik die mannen helemaal niet.

Djong | 26-05-12 | 02:54

Stormageddon | 26-05-12 | 02:47
De enige die de omstandigheden voor een vuurwerkramp actief proberen te creeren zijn toch echt die geblondeerde Griet en zijn maatje Maffiawitz.

Djong | 26-05-12 | 02:53

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:52

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:50

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:46
Het zijn toch juist de onredelijken - ik noem geen namen - die zulke smeulende vuurtjes als onverantwoordelijke kinderen aanwakkeren. En ja: dat leert mij de geschiedenis.

Djong | 26-05-12 | 02:49

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:48

@Djong | 26-05-12 | 02:39
Ze kunnen er wel niet zoveel mee hebben, ze doen er op dit moment, wellicht onbedoeld, alles aan om de omstandigheden voor een dergelijke kortsluiting opnieuw te creëren. Hun "oplossing" is het probleem.

Stormageddon | 26-05-12 | 02:47

yukuul | 26-05-12 | 02:42 |
Ah, u zoekt in alles naar 'de rede'? Anders is uw bootje stuurloos?

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:47

Djong | 26-05-12 | 02:39 |
Als je denkt dat die redelijkheid het beste medicijn is tegen oncontroleerbare revolutionaire krachten, dan zou ik me, als ik jou was, maar eens gaan verdiepen in de geschiedenis. De redelijkheid der redelijken is het dynamiet van de geschiedenis. De redelijken munten uit in het negeren van smeulende vuurtjes.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:46

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:44

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:42

yukuul | 26-05-12 | 02:36 |
Tja. Ontploffend transformatorhuisje? Deel van Rotterdam zonder stroom? Bliikseminslag? Bolbliksems? Ik zou het niet weten. Als het maar genoeg is om de redelijkheid der redelijken te blakeren.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:41

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:40

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:33
Ah, je bedoelt het soort kortsluiting waar Europa een jaartje of honderd geleden naar begon te snakken. Het soort kortsluiting dat na 1914 culmineerde in loopgraven, mosterdgas en eindeloze massagraven. Ja dat is een soort romantiek waar D66 gelukkig weinig mee heeft.

Djong | 26-05-12 | 02:39

yukuul | 26-05-12 | 02:31 |
Wat nu? Wilt u van mij een leidraad, een richting, een doel? Krijgt u van mij niet. Dan moet u bij D66 zijn. daar vindt u alles wat een redelijk mens tot redelijk mens maakt. daar vindt u alle antwoorden op de onzin van links en het geraaskal van rechts, daar vindt u, het is al zo vaak gezegd, het redelijk alternatief, het ultieme antwoord van 'de rede'.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:36

yukuul | 26-05-12 | 02:31 |
Wat nu? Wilt u van mij een leidraad, een richting, een doel? Krijgt u van mij niet. Dan moet u bij D66 zijn. daar vindt u alles wat een redelijk mens tot redelijk mens maakt. daar vindt u alle antwoorden op de onzin van links en het geraaskal van rechts, daar vindt u, het is al zo vaak gezegd, het redelijk alternatief, het ultieme antwoord van 'de rede'.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:36

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:36

Het is een biologisch-psychologisch fenomeen dat mensen die weten dat ze gaan sterven geen houvast meer met hun innerlijk hebben en uit angst allerlei onsamenhangende verhalen gaan ophangen. De argumenten die Ventje P geeft voor de economische crises, de bestedingen en de oplossing voor het volk is de geloofwaardig vernietigd, maar WEL alleen door studenten, die OOK geen enkele band met de realiteit hebben, te begrijpen. PechtHol doet al geruime tijd geen enkele zinnige uitspraak, komt er alleen bij de Kunduzsoprano's mee weg omdat die OOK ALLEEN voor eigen doelgroep clientisme bedrijven, ook studentikoos, zoals dat sapvrouwtje die ook geen enkele zinnig argument heeft. Dan is Bibi nog 10x zinvoller, en dat zeg ik niet graag!!!! Maw, Kunduz, onder leiding van Ventje lult de hele boel uit-van-aanelkaar maar heeft 1 terugkerend item zonder welke hij als "liberaal" , tjsa, wat je al niet liberaal noemt ( het bestaat niet meer zoals feut R bewezen heeft ), oftewel loophaas voor de linkse fascisten, zn hele verhaal mee onderbouwd: Wilders en wat voor gevaarlijke foute man dat is. Waarom P dat denkt heb ik al uitgelegd: het linkse fascisme is gebaseerd op Godwins om hun eigen leer, die omgekeerd identiek is ( de endlösing vd autochtoon) de leidende te maken. Door lullen tot we eraan gaan, ventje geeft aan dat nog niet alles verloren is: hij raaskalt....

zoisut | 26-05-12 | 02:35

Was dit een betoog? Is er een kop of een staart? Ware dit een subsidieaanvraag, ik zou hem resoluut en definitief afwijzen.

Djong | 26-05-12 | 02:33

yukuul | 26-05-12 | 02:15 |
Soms heb je kortsluiting nodig. Echte kortsluiting bedoel ik dan. Iets waar D66 in al zijn redelijlkheid geen weet van heeft, omdat D66 zich niet kan voorstellen dat er een wereld is die geen stroom heeft. Echte kortsluiting, waardoor een moeizaam in de grond gegraven kabel zich in eeén golfbeweging omhoogwerkt en bloot komt te liggen.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:33

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:31

Stormageddon | 26-05-12 | 02:11 |
Juistem. Die formatie-ellende, dat zogenaamde interim, vacuum, in België was een interessant experiment, maar weinigen zien dat zo. Hoe ver heeft de democratie zich verspreid, hoezeer heeft de democvratie zich ingebed, geheel onafhankelijk van dat zootje dat denkt uit naam van die democratie te handelen? Als het erop aankomt, wie zal de democratie verdedigen? Wie zal zijn leven geven voor de democratie? Niet degenen die nu de grootste waffel hebben, denk ik, nee, juist degenen die nu verguisd worden. Zo gaat het altijd. Arabische Lente, Lente-accoord, allemaal valsigheid. Degenen die de wereld doen opbloeien zijn de eersten die gesnoeid worden, of radicaal vernietigd. Maar onkruid vergaat niet, niet door ideologie, niet door correctheid,, niet door redelijkheid, het vreet zich door elke barst in het beton naar boven. Plavei het paradijs, het zal niet helpen om dat paradijs te vernietigen.
*nog maar eens een plaatje draait*
www.youtube.com/watch?v=t79hUuE2vuI

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:28

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:27

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:11 |
Zelfs als je van, naar ik aanneem, goede wijn heb genoten zijn je plempsels zowel inhoudelijk als qua vorm nog zeer genietbaar.

WirMachenMusik | 26-05-12 | 02:26

Naravja van Tree | 26-05-12 | 01:34

U bepleit dus kort samengevat een meritocratie - het woord ontglipte u allicht even. Op basis waarvan zou u zichzelf in een dergelijke samenleving bij de stemgerechtigden rekenen?

Aardbewoner | 26-05-12 | 02:20

Hier de link naar het overigens prachtige gedicht van Grass over de behandeling die Griekenland momenteel ondergaat. 'Overigens', omdat ik zijn verdichtte standpunt niet deel. Ik zou persoonlijk liever de Zwitserse democratie van nú bewierookt zien dan die klassieke van meer twee millenia geleden. Maar schoonheidsbeleving kan Grass zonder meer oproepen.
www.sueddeutsche.de/kultur/gedicht-von...

WirMachenMusik | 26-05-12 | 02:19

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:15

WirMachenMusik | 26-05-12 | 02:03 |
Pechtold is wat mij betreft ook het eindpunt van die elite-democratie. Als alle belegen ideologie is uitgeperst tot de laatste druppel en uiteindelijk volledig is verdwenen, dan houd je D66 over, en even later doemt ene Alexander Pechtold op, wiens enige historische taak het is om het licht uit te doen. D66 is niet meer dan een code, refererend naar een artikel op de plank van een groothandel in electra. D66 is de ultieme schakelaar die de hele groepenkast in één beweging uitschakelt, voorgoed, zonder zelfs één laatste vonk. Niet eens 'bam', slechts 'pffffff'.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:11

@Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:00
Het belang van regeringen wordt schromelijk overschat. Straks gaat het zootje in Den Haag weer op reces, tezamen met de helft van ambtenarencorps. Nederland draait gewoon door, het licht gaat niet uit, de economie draait door, mensen leven door, er wordt muziek gemaakt, gefeest en geneukt, er vind im- en export plaats, allemaal zonder de vakantie-vierende bestuurders.

Stormageddon | 26-05-12 | 02:11

De veilingmeester verlaagd de BTW op kunstaankopen naar 6 %.
Dat is goed te doen.
Aangezien de BTW op benzine naar 21% gaat.

de honden blaffen... | 26-05-12 | 02:06

@Oltmans | 26-05-12 | 01:53
Wat is een lijs en hoe moet je dat trekken? Wat is een PM? Een president-minister? Que?
Wat moet Buma worden? Een Access Point?

Stormageddon | 26-05-12 | 02:06

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 02:04

Pechtold is de verzinnebeelding van onze zogenaamde democratie: een elite-democratie met stemslaven. Zoals ook de vandaag in de SZ door Grass in een gedicht geroemde klassieke democratie een elite-democratie was. Een democratie in een samenleving van slavenhouders. We zijn weer terug bij af.

WirMachenMusik | 26-05-12 | 02:03

@ Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:00 |
*Veel tiepfouten maakt vanwege veel van die witte wijn...*

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:02

Stormageddon | 26-05-12 | 01:49 |
Zit nog bij te komen van de uitzending van de BRT van vanavond. Koningin Elizabethwedstrijd. Nancy Zhou, negentien jaar oud, speelt een concert van Sibelius. Sterren van de hemel. België, lange tijd zogenaamd stuurloos, geen regering, maar de tradities, waaronder het Koningin Elisabeth Concours gingen gewoon door, alsof er niks aan de hand wasgeheel los van gezeur over subsidies en BTW. Er was godverdomme niks aan de hand, wat belangrijk was was belangijk, punt.
Geen regressie naar het gemiddelde, maar een uitnodiging om hogg te reiken, hoger te reiken, een verademing.
*nog maar een glas lekkere witte wijn inschenkt, dankbaar voor het gegevene*

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 02:00

@necrosis | 26-05-12 | 01:46
Zelfde winkel, twee gangpaden verderop.

Jackanders | 26-05-12 | 01:54

Prima lijstrekker en PM. Iemand die zijn verstand gebruikt en wel moet vechten volgens haagse mores. Maar wel zijn verstand gebruikt. Buma of AP als PM aub.

Oltmans | 26-05-12 | 01:53

@necrosis | 26-05-12 | 01:43
Je moet *niet* stemmen. Ontneem ze elke democratische legitimiteit, dat is de enige machtsbasis die ze hebben.

Overigens: dude... "ik wordt"?!
Teveel gezopen?

Stormageddon | 26-05-12 | 01:46

@Jackanders | 26-05-12 | 01:36
Ik mis de ouderwetsche pek ende veeren....

necrosis | 26-05-12 | 01:46

@Stormageddon | 26-05-12 | 01:31
De waarheid als een koe, maar wat moet je dan stemmen?
Ik wordt er zo moe van, je werkt, betaalt belasting en je wordt nog eens keihard genaaid.
En de kosten kun je niet declareren, want: eigen risico....

necrosis | 26-05-12 | 01:43

Naravja van Tree | 26-05-12 | 01:34
Hoe hoger het opleidingsniveau, hoe minder lui? Laat me niet lachen! En wie bepaalt wat opleidingsniveau is? Wat niveau is? Wat de relatie tussen opleiding en niveau is? Zijn wereldvreemde nerds die binnen de wetenschap de grote sterren zijn ook juist degenen die het beste weten wat goed is voor het land? Laat me opnieuw niet lachen! Je hebt het meest primitieve, afgestompte, simplistische idee over wat rangorde werkelijk betekent.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 01:42

@Naravja van Tree | 26-05-12 | 01:34
Zit je weer mee te gluren via mijn webcam?

*Pluk pruimtabak op lens plakt*

Jackanders | 26-05-12 | 01:41

Wat een dikke luie Hollanders hier, ik vraag me af hoeveel van jullie ooit een partijprogramma hebben gelezen. Het wordt tijd dat het stemrecht gekoppeld wordt aan opleidingsniveau. Of anders nog aan inkomen, of dachten jullie dat de maarschappij wordt gefinancierd door dat salaris van 2000 piekies die de werkgevers aan jullie doneren elke maand? Laat me niet lachen. Stelletje opgefokte rechtsinhalende vinex-wijk bewonende nootjes.

Lieve groetjes vanaf de grachtengordel xx

Naravja van Tree | 26-05-12 | 01:34

nachtmerries krijg ik ervan bij de gedachte SP-PvdA-D'66 als coalitie en anders de kunduz club . . . .

wittemuis | 26-05-12 | 01:33

@Jackanders | 26-05-12 | 01:24
Ik stem enkel op partijen die glijmiddel en anti-aambeienzalf 100% vergoeden.
En dat heb je de komende verkiezingen nodig, wie gaat het kontneuq-akkoord verdedigen met de juiste argumenten?
Er zijn geen argumenten.....

necrosis | 26-05-12 | 01:31

@necrosis | 26-05-12 | 01:25
Kort antwoord: Omdat er politieke partijen bestaan en veel te veel macht naar zich toe kunnen trekken in het huidige staatsbestel.
Lang antwoord: ... fuck it, can't be bothered.

Stormageddon | 26-05-12 | 01:31

@Stormageddon | 26-05-12 | 01:14
Overtollig personeel in het bedrijfsleven worden straks 'bedankt' met een enkeltje bijstand.
Waarom geldt dit niet voor de bedenkers van het kontneuq-akkoord?

necrosis | 26-05-12 | 01:25

@necrosis | 26-05-12 | 01:18
Het enige wat ik zonder schroom stem, is mijn gitaar tegenwoordig.
Ik ben het vertrouwen in de polletiek wel zo'n beetje kwijt nu.
"nu" is gelogen natuurlijk, het speelt al wat langer hier.

Jackanders | 26-05-12 | 01:24

@neemjemoederindemali | 26-05-12 | 01:14
Ja, kan niet genoeg benadrukt worden.
VVD, CDA, PvdA, D66 en GroenLinks stemden voor ESM.
PVV, SP, Partij voor de Dieren, ChristenUnie, SGP en Hero Brinkman stemden tegen.

Jackanders | 26-05-12 | 01:19

Zijn er nog mensen die openlijk durven te stemmen op Kereltje?
Gezien de huidige stand van zaken heb ik slechts één keus.
En die ga ik benutten in September....
*zwaait naar Kereltje, Sap en Samsom*

necrosis | 26-05-12 | 01:18

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 01:17

Alexander Pechtold, pseudoniem voor Jan Klaassen. D66 is een poppenkast, in 1966 op het dorpsplein neergezet. De kindertjes van toen luisterden wellicht nog ademloos naar ene Hans van Mierlo, een nieuwe pop in het theater, maar na enige decennia was dat frisse en vernieuwende poppentheater verworden tot het oude, bekende cliché, en hadden de soundbites van van Mierlo allengs plaatsgemaakt voor de veel plattere, obligate uitspraken van Jan Klaassen. En Katrijn? Connie Palmen, die zelfverklaarde schrijfster, die zelfverklaarde wederhelft van van Mierlo, lijkt zich op te werpen als de ideale Katrijn, als het stereotype van het schreuuwende, tierende, aandacht vragende wijf dat de eerste rol zou willen spelen maar, net als die pathetische Corrie Vonk en die nog zieliger Halla de Jonge, gedoemd is de tweede viool te spelen.
Pechtold en Palmen, Jan Klaassen en Katrijn, geen politiek, geen literatuur, maar platitude pur sang, regressie naar het gemiddelde. Met Alerxander en met Connie is het redelijk alternatiefbereikt, het eindpunt, de remise, de plek waar alles wat nog enige waarde had doodslaat en in vlakheid, in verbleekte kleuren neerslaat.
In het midden is er niks meer te kiezen, zijn er geen tegenstellingen meer, verdwijnt alles van waarde in een zwart gat, het gat der redelijkheid, het achterste van Alexander, het achterste van Connie. In het midden heerst duisternis.

Schoorsteenveger | 26-05-12 | 01:17

Kereltje Peggold is toch ook 1 van die figuren die ons gisteren verkocht heeft aan een stel oplichters van bankiers?

neemjemoederindemali | 26-05-12 | 01:14

@necrosis | 26-05-12 | 01:04
Dat is dus hét nadeel van (politieke) benoemingen. En het probleem van D'66 is/was dat ze alleen maar mogen meepraten als ze ook meedoen aan het "systeem" en dus ook alleen maar via dat systeem invloed kunnen krijgen en daarom ook meedraaien in de burgemeesterscarroussel en de baantjesverdelingsmachine.

Overtollige politici moeten ergens in het bestuur worden "bedankt voor hun politieke diensten voor de partij". Daarom ook zit bestuurlijk Nederland vol met PvdA'ers en CDA'ers die ooit in kamer of Provinciale Staten hebben "gediend" en alleen om dat feit ergens "directeur" zijn, met dienovereenkomstig salaris.
Helemaal te voorkomen zijn dergelijke netwerk-uitwassen niet, in het bedrijfsleven zie je dat ook wel gebeuren, maar bij de overheid is het wel heel erg.

Er is, denk ik, alleen wat aan te doen als je zware politieke functies in dit land verkiesbaar maakt. Dan krijg je wellicht een sukkel en populistische idioot op zo'n post, maar daar kun je na 4 jaar ook weer vanaf en zo'n gek zie dan nooit meer terug in het bestuur.

Stormageddon | 26-05-12 | 01:14

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 01:09

@Stormageddon | 26-05-12 | 00:52
Helaas moeten ze mensen als Aleid ergens kwijt, dus maken ze hem burgemeester, geschikt of niet.
Iets waar meer steden mee te maken hebben.
*old boys network*

necrosis | 26-05-12 | 01:04

Strangetown | 26-05-12 | 00:34

Ook als je iets afwijst neem je politieke verantwoordelijkheid. Anders sta je nergens voor.

Peter Selie | 26-05-12 | 00:56

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:54

@necrosis | 26-05-12 | 00:34
Het is natuurlijk politiek gezien Aleid amper aan te wrijven, omdat hij niet gekozen is op een politiek programma en hij is niet politiek verantwoordelijk voor de blunders. Wel voor de PR-fails en het niet in de hand hebben van de wel politiek verantwoordelijke wethouders, maar ook daar zie je dus probleem: De wethouders zijn niet zijn keuze (niet dat hij als burgemeester beter gefunctioneerd had met zijn eigen wethouders), maar de man kan niet weggestemd worden. En hij is niet gekozen op een politiek programma. Dat is het probleem. Dat is schijn-democratisering.

Een lokale poll lossen de probleem van Utrecht niet op. Een andere "gekozen" burgemeester in dit bestel ook niet. De volgende raadsverkiezingen zijn in 2014, dan is er werkelijk wat te kiezen.

Bij daadwerkelijke politieke burgemeestersverkiezingen was Aleid ook nooit gekozen. De man heeft geen verhaal, heeft geen ideeën. Hij is een bestuurder, een bureaucraat. Een beetje zoals Job Cohen, maar dan zonder bestuurlijke kwaliteiten. Politiek beladen verkiezingen had Aleid nooit gewonnen, en met dergelijke verkiezingen krijg je ook geen dergelijke minkukels als kandidaat.

Stormageddon | 26-05-12 | 00:52

@Strangetown | 26-05-12 | 00:46
*rood aanlopen doet van schaamte*

necrosis | 26-05-12 | 00:51

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:51

Hij gaat 't zonder twijfel weer worden, Kim Jong Pechold de Godenzoon van Domoren66

kaskoeskielewan | 26-05-12 | 00:50

@WirMachenMusik | 26-05-12 | 00:46
In September is de kiezer aan zet, en hopelijk gebruiken ze die ene stem goed.

necrosis | 26-05-12 | 00:49

@Shareholder II | 26-05-12 | 00:20
Het lijkt wel een politicus.

Parsons | 26-05-12 | 00:49

necrosis | 26-05-12 | 00:45 |
Aleid is PvdA, dus zo ver reikt je kennis...

Strangetown | 26-05-12 | 00:46

gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 22:34
"Anton Mussert wilde net als Alexander Pechtold aansluiten bij het grote europesche rijk. Mussert is daarvoor gefusilleerd."
----------------------------
Ik ben geen geschiedkundige en heb zelfs Lou de Jongs veertiendelig werk over de bezetting niet gelezen. Maar herinner me wel ergens gelezen te hebben dat Mussert een foute idealist was die tenminste nog bij Hitler ging bedelen om ietsjes nationale autonomie. Waarna hij werd afgeschreven als mogelijk leider van Gau (of zoiets) Nederland.
Een Pechtoldkarakter (zoals hij zich hier en nu ontpopt) zou in zijn plaats, vermoed ik, eerder zijn gaan vragen om nog hardere maatregelen om het verzet de kop in te drukken.

WirMachenMusik | 26-05-12 | 00:46

@Strangetown | 26-05-12 | 00:42
Met de opmerking 'de beste stuurlui....' bevestig je in ieder geval mijn mening.
Aleid is definitief en permanent ongeschikt.
En dan is hij nog van CDA, niet eens van D'66.

necrosis | 26-05-12 | 00:45

@yukuul | 26-05-12 | 00:37
Zijn je argumenten nu al op?
Je zou het slecht doen in de politiek, misschien is een baan als burgemeester iets voor je....
*facepalm*

necrosis | 26-05-12 | 00:42

necrosis | 26-05-12 | 00:34 |
Het is in de roze panelen bonton om Aleid Kop van Jut te laten zijn, I know...

Ben er echter mee opgehouden om het simplisme waarmee dat gebeurd te becommentariëren.

Als gewoonlijk staan dan de beste stuurlui aan wal en hebben ze overal kaas van gegeten.

Strangetown | 26-05-12 | 00:42

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:37

@Stormageddon | 26-05-12 | 00:26
Ik weet!
Feit is dat Aleid nooit burgemeester had moeten kunnen worden, die vent stapelt fail op fail en niemand die hem iets kan maken.
Gelukkig woon ik niet in 030.
Maar wat is er mis met een lokale poll?

Aleid moet blijven:
[ ] ja
[ ] nee
*zelf invullen*

necrosis | 26-05-12 | 00:34

Peter Selie | 26-05-12 | 00:18 |
Nee, dat zeg ik niet.
Ik heb het over politiek verantwoordelijkheid durven te nemen, ook al is CPB negatief.

Ten tijde van Lubbers werd er ook drastisch bezuinigd en waren de CPB doorberekeningen ongunstig voor de burger.

Strangetown | 26-05-12 | 00:34

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:33

@bij gelegenheid | 26-05-12 | 00:26
Gedegen onderzoek... laat me raden, door Maurice de Hond in opdracht van de PvdA.
Kost wat belastinggeld, maar dan heb je ook niks.

Slipsnifter | 26-05-12 | 00:32

@yukuul | 26-05-12 | 00:24
Mebeppen?
Is dat nieuw?

necrosis | 26-05-12 | 00:29

bij gelegenheid | 26-05-12 | 00:17 |
????

Strangetown | 26-05-12 | 00:27

@necrosis | 26-05-12 | 00:22
Tja, in het huidige bestel! Dat zeg ik: Zinloos. En dat waren natuurlijk geen verkiezingen. Met een keuze tussen een PvdA en een PvdA kandidaat, die bovendien zijn eigen wethouders en staf niet mag aanstellen hebben verkiezingen voor een burgemeester geen enkele maar dan ook echt geen enkele zin.

Want Aleid zit er voor het leven, als hij wil. Dus de burger kan hem niet wegstemmen na 4 jaar. Als er niet democratisch afgerekend kan worden dan moet je geen gekozen burgemeester hebben. Simpel.

Stormageddon | 26-05-12 | 00:26

@Onderbuik | 26-05-12 | 00:17
Ze zouden eigenlijk een simpele IQ test af moeten nemen, onder de 75? Jammer, u mag het bij de volgende verkiezingen weer proberen.
Dan waren we meteen van een hoop nare partijen af.

Slipsnifter | 26-05-12 | 00:26

Gekozen burgemeester of niet, waarom moet het altijd iemand zijn die lid is van een politieke partij? Dat lijkt me nogal discriminerend en uitsluitend.

roze_bril | 26-05-12 | 00:26

Middels gedegen onderzoek(mei '12) is gebleken dat na A'dam, Utrecht de fijnste stad is om te wonen.
Aleid blij...

bij gelegenheid | 26-05-12 | 00:26

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:24

@Stormageddon | 26-05-12 | 00:18
Wolfsen is ook 'gekozen' en we weten allemaal wat daar van terecht kwam.

necrosis | 26-05-12 | 00:22

Fout optreden weer van die Pechtold bij N&P aan tafel.
Wat kan die Pechtold toch ongelofelijk goed liegen. Petje af.

Shareholder II | 26-05-12 | 00:20

@King of controversy | 26-05-12 | 00:15

*opgelucht kijkt*
;)

pius | 26-05-12 | 00:20

@Strangetown | 26-05-12 | 00:17
Sleutelwoord: geloofwaardigheid!
Overigens heet hij Thom, geen Tom

necrosis | 26-05-12 | 00:19

Strangetown | 25-05-12 | 23:53

Jij zegt dus eigenlijk: het maakt niet waarin de CPB berekeningen resulteren: ongezien de afgrond in.

Peter Selie | 26-05-12 | 00:18

@Strangetown | 25-05-12 | 23:59
Het ging natuurlijk oorspronkelijk bij D'66 niet om de gekozen burgemeester an sich, en verder niks aan de staatsinrichting doen. Het ging erom dat de uitvoerende macht (het college van B&W - het kabinet) los van de wetgevende en controlerende macht (gemeenteraad - tweede kamer) komt te staan en afzonderlijk wordt gekozen.

In het huidige bestel een burgemeester kiezen heeft niet zoveel zin, de functie van burgemeester is vrij beperkt en hij verder niet zoveel politieke macht. Hij is voorzitter van de raad, heeft de veelal apolitieke portefeuilles veiligheid (politie en brandweer) en organisatie van gemeente, personeel, voorlichting en zo. Dat is politiek allemaal niet zo boeiend.

Dan kun je als populistische drol wel verkozen worden tot burgemeester, maar zul je veelal een kritische en "vijandige" raad op afstand tegenover je krijgen. Die beslist uiteindelijk of wat de "populist" wil ook gebeurt.

Stormageddon | 26-05-12 | 00:18

-
I.i.g niet om Sinterklaasje te willen spelen voor Henk, Ingrid, Jan met de Pet, Brussel stond niet op de agenda en van de 3% begrotingsregels had Wilders nog nooit eerder gehoord.
Strangetown | 25-05-12 | 22:28
-
Strangetown | 26-05-12 | 00:08
Jijbakken doe je niet in mijn tijd vrind.

bij gelegenheid | 26-05-12 | 00:17

@yukuul | 26-05-12 | 00:11
Je haalt twee verschillende dingen door elkaar, maar daar hebben politici doorgaans ook last van.

necrosis | 26-05-12 | 00:17

necrosis | 26-05-12 | 00:12 |
Wat heeft Tom de Graaf te maken met enige nuance richting Pechtold in dit draadje?

Ik heb al gezegd dat ik niets moet hebben van een gekozen burgemeester, dus dat kroonjuwelen verband zal mijn reet roesten.

Strangetown | 26-05-12 | 00:17

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:17

@slipsnifter
Nee inderdaad ik eigenlijk ook niet, toch krijgt zo iemand net als destijds toch nog veel meelopers achter zich.

Onderbuik | 26-05-12 | 00:17

@pius | 26-05-12 | 00:11
oke, ik geef op, daar kom ik niet overheen ;)

King of controversy | 26-05-12 | 00:15

@pius | 26-05-12 | 00:11
LOL

Lewis Lewinsky | 26-05-12 | 00:13

Nee, wat een onzin. Deze week kwamen ze nog met een megasupernietmeernormaal idee van de 40 urege werkweek.

roze_bril | 26-05-12 | 00:12

@Strangetown | 25-05-12 | 23:59
Je wilt nuance?
Je krijgt nuance!
Waar bleef die grote waffel van Thom de Graaf (ex-minister van binnenlandse zaken) toen hij GEVRAAGD werd om de nieuwe burgemeester van Nijmegen te worden?
Hij was DE man van de gekozen burgemeester, maar liet zichzelf benoemen.
Macht corrumpeert, of zoiets.

necrosis | 26-05-12 | 00:12

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:11

@King of controversy | 26-05-12 | 00:07

Ik know. En als het gebeurt zeg je gewoon I pechtold you so.

pius | 26-05-12 | 00:11

@Onderbuik | 26-05-12 | 00:09
Ik niet ;)

Slipsnifter | 26-05-12 | 00:11

-weggejorist-

yukuul | 26-05-12 | 00:09

Pechtold is een populistische parasiet, je vraagt je onwillekeurig aan welke kant hij zou hebben gestaan als burgemeester in `40-`45.

Onderbuik | 26-05-12 | 00:09

bij gelegenheid | 26-05-12 | 00:03
Anoniem iemand afbranden, of moet ik zeggen: demoniseren...., is geen kunst

Strangetown | 26-05-12 | 00:08

@pius | 25-05-12 | 23:57
wordt de paranoia leider blond of rood, dan gaat je privacy dood.
Heb ik toch liever Pechtold die dat verkloot

King of controversy | 26-05-12 | 00:07

@Strangetown | 25-05-12 | 23:53
Ik zit niet te wachten op een minister van schaamhaar.
Wat mij betreft komt er een kiesdrempel van tenminste 5%, al was het maar om engnekken zoals Marianne Thieme af te stoppen.
Natuurlijk heeft ze een punt wat betreft het welzijn van dieren, maar niet door een persoon die zelf 7e dag adventist is.
Die lui staan bekend om hun afkeer van homosualiteit, iets wat nadrukkelijk NIET mag volgens de grondwet.
Ik stem wat dat betreft liever op Dion Graus dan een religieuze engerd.
Nog liever zie ik een reïncarnatie van Pistolen Paultje, de ware dierenvriend....

necrosis | 26-05-12 | 00:06

Met peggie in beeld, roeptoetert iemand 'messiascomplex'
Gek hè, Strangetown.

bij gelegenheid | 26-05-12 | 00:03

Had ik eigenlijk al gemeld dat ik Pechtold een übertotaallul vind?

Parsons | 26-05-12 | 00:02

necrosis | 25-05-12 | 23:44 |
Geheimpje vertellen?

Ik heb nog nooit D'66 gestemd en zal dat (zeer ws) bij leven en welzijn ook nimmer doen.
De kroonjuwelen kunnen mij gestolen worden als deze inhouden dat elke bekende populistische drol gekozen kan worden tot burgemeester.

Enige nuance richting Pechtold mag van mij daarentegen weer wel.

Strangetown | 25-05-12 | 23:59

-weggejorist-

yukuul | 25-05-12 | 23:59

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:55

LOL

pius | 25-05-12 | 23:57

@King of controversy | 25-05-12 | 23:54

Dan is de consensus op dit punt erg groot

pius | 25-05-12 | 23:57

@Stormageddon | 25-05-12 | 23:49
Paranoia kan ik aan iedereen aanbevelen, zowel als zelfstandig naamwoord als als adjectief.
Pechtold bijvoorbeeld heeft een duidelijk paranoiagebrek. Een tekort aan achterdocht en gezond verstand.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:55

Je bent gewoon jaloers.

Chielie | 25-05-12 | 23:55

@pius | 25-05-12 | 23:52
wat dat betreft zitten we dan in dezelfde motorboot.

King of controversy | 25-05-12 | 23:54

-weggejorist-

yukuul | 25-05-12 | 23:54

Peter Selie | 25-05-12 | 23:33 |
Er zijn plannen gemaakt waar de 3 partijen zich primair in konden vinden.
Dat de doorberekening negatief uitpakte, was voor Wilders reden, uit angst voor electoraal verlies, om weg te lopen en VVD/CDA/D'66/GL/CU alsnog een verantwoordelijkheid namen.

Electoraal tactisch wellicht slim, maar strategisch bezien levert het niets op.

Strangetown | 25-05-12 | 23:53

@Van Rossem
Bedankt voor dit hout-snijdende onderwerp. Precies zo denk ik er ook over.
Wat een vreselijke unterkwal, die Pechtold.

michello | 25-05-12 | 23:52

@King of controversy | 25-05-12 | 23:48

Als ik twee tieten zie dan wil ik onder dat truitje.

pius | 25-05-12 | 23:52

Indrukwekkende "fotoshoep" trouwens. Pechtholt vertoont inderdaad een aantal graverende karaktertrekken van de islam-hardliners. Petje af voor deze ontmaskering.

ad melkert | 25-05-12 | 23:50

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:42
Het maakt me niet uit of je er wel of geen last hebt, het gaat om het taalkundig verschil tussen het zelfstandig naamwoord van het syndroom en het adjectief. Als je diabetes hebt dan ben niet diabetes, maar dan ben je diabeet.

Overigens: Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you

Stormageddon | 25-05-12 | 23:49

-weggejorist-

yukuul | 25-05-12 | 23:48

@pius | 25-05-12 | 23:39
Als het volk kolkt,
kabbelt mijn kajuitje

King of controversy | 25-05-12 | 23:48

@yukuul | 25-05-12 | 23:40
reaguren?

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:45

@Strangetown | 25-05-12 | 23:37
Ben jij voorstander van ESM?
Roep het maar niet te hard, voor je het weet is het September.
Dan is de kiezer aan zet.
In de politiek heeft de burger geen zak te vertellen, maar als Kereltje gedecimeerd wordt (qua stemmen), dan heeft hij ook geen zak meer te vertellen.
Of denk je dat hij de nieuwe MP wordt?
*lachstuip*

necrosis | 25-05-12 | 23:44

@yukuul | 25-05-12 | 23:40

negeren?

pius | 25-05-12 | 23:44

-weggejorist-

yukuul | 25-05-12 | 23:43

@Stormageddon | 25-05-12 | 23:41
Ik heb helemaal geen last van paranoia. Hoe kom je erbij? Het is een blessing in de skai.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:42

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:33
Als je last van paranoia hebt dan ben je paranoïde.
#taalnazi

Stormageddon | 25-05-12 | 23:41

-weggejorist-

yukuul | 25-05-12 | 23:40

@King of controversy | 25-05-12 | 23:36

Zalig
zijn
de
proleten
zolang
ik
er
maar
van
kan
vreten

pius | 25-05-12 | 23:39

@pius | 25-05-12 | 23:36
Thanx. *door ontroering overmand is*

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:39

@vetkleppert | 25-05-12 | 22:20
Jij gaf laatst een uiterst accurate omschrijving van het D66 beleid:
Alles wat de PVV zegt niet
Alles wat de EU zegt wel.
Daar is eigenlijk alles mee gezegd.

Slipsnifter | 25-05-12 | 23:39

@Strangetown | 25-05-12 | 23:37

Tuurlijk.. al plasje gedaan?

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:39

@yukuul | 25-05-12 | 23:34
Ik heb tenminste geen zwitsal achter mijn nick staan en kan mijn eigen luier verschonen.
Nou jij weer....

necrosis | 25-05-12 | 23:38

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:25 |
Kortom: we zijn het eens dat Wilders brak uit angst voor electoraal verlies en met het ESM een nieuwe mantra heeft gevonden om kiezers te willen binden?

Strangetown | 25-05-12 | 23:37

@pius | 25-05-12 | 23:14
Maar als de proleet niet weet dat rappen rijmen heet
lijdt hij slechts onnodig leed.
Bezweet uzelf elite, totdat de proleet dit verschil nooit meer vergeet

King of controversy | 25-05-12 | 23:36

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:33

LOL. Naja, je kan me vinden op twitter. Ik ben zuinig op mijn rechtse vrinden immers. Zoveel heb ik er niet;)

pius | 25-05-12 | 23:36

@Fijnstoffer | 25-05-12 | 23:30

Elian is een overschat haargel-fatje. De excuus-intellectueel van bekrompen rechts.

Zelden een interessante gedachte gelezen van die anti-visionaire cliché-ontwikkelaar van de dogmatische kerk.

Of het moet zijn hilarische "Breivik is geislamiseerd' zijn. Dat was in ieder geval orgineel. Of totaal wilsonbekwaam natuurlijk, dat kan ook. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.

pius | 25-05-12 | 23:35

@Fijnstoffer | 25-05-12 | 23:30
"een jaar geleden" => "twee jaar geleden"

Fijnstoffer | 25-05-12 | 23:35

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:29
Ik WAS planner, maar inderdaad, erg veel mensen die dat kunnen zeggen zijn er niet.
Maar ga er gerust naar raden, wie weet kennen we elkaar.....

necrosis | 25-05-12 | 23:35

-weggejorist-

yukuul | 25-05-12 | 23:34

@pius | 25-05-12 | 23:30
Bellen? Dat kan niet. Ik ben paranoia, man. Dus mijn telefoon wordt afgeluisterd.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:33

Strangetown | 25-05-12 | 23:22

Nee, de doorrekening van het CPB is natuurlijk alles bepalend, die viel slechter uit dan verwacht, de rest weten we.

Peter Selie | 25-05-12 | 23:33

@yukuul | 25-05-12 | 23:24
Ten tijde van HAFMO wellicht wel, Kereltje is een ordinaire eurofiel zonder geweten.
Wat heeft dat 'mannetje' ooit voor de samenleving betekend, behalve 'het is de schuld van die Wilders'?

necrosis | 25-05-12 | 23:30

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:29

Als ze je lastig vallen dan weet je wie je moet bellen;)

pius | 25-05-12 | 23:30

"... Een authentieke sociaal en economische waarde heeft D66 niet.
Welke oplossing heeft D66 voor de multiculturele vraagstukken? Meer multiculturaliteit. Welke bijzondere oplossing heeft D66 voor de economische vraagstukken? Een mengelmoes van linkse (PvdA en SP: afschaffing aftrek hypotheekrente) en rechtse (VVD en CDA: verhoging van AOW-leeftijd) gedachten.
ZEEPBEL
Niemand weet wat D66 kenmerkt. D66 is een chique zeepbel. O, ja sorry Alexander. Ik weet het weer. D66 is de partij van Europa, en dus de partij van de solidariteit met gevaarlijke fraudeleuze landen. D66 bedankt voor het Griekse geval.
Pechtold kost ons gewoon geld, veel geld. ...."
www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Elli...
De schier profetische Ellian doorzag Pechtold al een jaar geleden. Die pedante lul van Dreft66 kost ons geld. Veel geld.

Fijnstoffer | 25-05-12 | 23:30

@necrosis | 25-05-12 | 23:26

Hoezo? De laatste keer heb ik hier geplempt dat jij samenwoont met Tofik Dibi op de Halsemalaan 666 in Borculo. En ik ben er nog steeds.

pius | 25-05-12 | 23:29

@ Strangetown
.. plan (bruxelles...

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:29

@necrosis | 25-05-12 | 23:26
Ik bedoel: hoeveel planners bij oliemaatschappijen zijn er helemaal in Nederland? Voor je het weet is je identiteit bekend.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:29

Plebejer!

*kcuh* uhhh...*kuch*

pius | 25-05-12 | 23:28

@Jackanders | 25-05-12 | 23:17

Plejeber!

pius | 25-05-12 | 23:27

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:23
Ik maak me niet zo druk, op GS NAW plempen = ban.
Of bedoel je dat niet....

necrosis | 25-05-12 | 23:26

Hoe zit het met Poenlinks trouwens?

pius | 25-05-12 | 23:26

@Strangetown | 25-05-12 | 23:20

En daarop volgend had het demissionaire kabinet geen enkele moeite om binnen twee dagen meer dan genoeg gegadigden te vinden om alsnog datgene te gaan uitvoeren wat níet in het catshuisoverleg tot overstemming leidde met de gedoogpartner.
Plan b zeg maar.

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:25

-weggejorist-

yukuul | 25-05-12 | 23:24

@necrosis | 25-05-12 | 23:19
Doe je een beetje voorzichtig? Voor je het weet ligt je identiteit op straat. D66 hoort mee!

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:23

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 21:56
Hear hear

Basje1738 | 25-05-12 | 23:23

Peter Selie | 25-05-12 | 23:15 |
Ja klopt, maar neemt dat weg dat Wilders daarvoor instemde met de plannen?

Strangetown | 25-05-12 | 23:22

@pius | 25-05-12 | 23:15
*rekening sturen doet wegens plagiaat*

necrosis | 25-05-12 | 23:22

Toch had Alexander, net als Sap, één ongeschikte tegenkandidaat moeten aanwijzen.
Of vijf, zoals Buma deed.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:21

Onze favoriete vriend is in Knevel & van den Brink charmant als altijd

i-Wonder | 25-05-12 | 23:20

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:14 |
Ah, we gaan over tot de ESM?

Rutte en Verhagen hebben die 'hete aardappel' tot het allerlaatste moment bewaard en Wilders zijn jas al aan had.

Gelukkig had Wilders nog een nachtje slapen over om het akkoord daarop te kunnen afwijzen.

Strangetown | 25-05-12 | 23:20

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:14
Nope, ik was 'planner' voor een oliemaatschappij en uit hoofde van mijn functie moest ik wel eens offshore.
In ieder geval is het eten aan boord van een 'rig' vaak beter dan in een gemiddeld restaurant.

necrosis | 25-05-12 | 23:19

Lousewies van der Laan is in feite de vrouw die d66 mist in de kamer.

reageerbuis | 25-05-12 | 23:19

@pius | 25-05-12 | 23:14
Maar
de
ware
'pleb'
denkt
dat
dat
niet
rijmt
op
'rap'

Jackanders | 25-05-12 | 23:17

@bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:04
Betrokken partijen hebben het over het lente-akkoord, op GeenStijl beter bekend als het kontneuq-akkoord...

necrosis | 25-05-12 | 23:16

@zeg maar jansen | 25-05-12 | 23:15

*grinnikt*

pius | 25-05-12 | 23:15

Strangetown | 25-05-12 | 23:11

Je vergeet de doorrekening van het CPB, die kwam ook pas die vrijdag.

Peter Selie | 25-05-12 | 23:15

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:14 Hoogvlieger, dat is ie.

zeg maar jansen | 25-05-12 | 23:15

@necrosis | 25-05-12 | 23:09
Je bent helicopterpiloot?

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:14

Het
plebs
verwart
gedichten
met
raps

pius | 25-05-12 | 23:14

@Strangetown | 25-05-12 | 23:11

We zijn akkoord, bijna dan. Nu nog even tekenen voor die 40miljard!
Had Feynman/vorige draad toch goed gezien.

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:14

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:11

Misschien kunnen we er samen een schrijven. Zou totaal onduidbaar zijn en daardoor onweerstaanbaar. Totale verwarring bij de streeplopers. Grotelol en zo.;)

pius | 25-05-12 | 23:13

Stroopdoos | 25-05-12 | 23:11 Ik kijk uit naar de verkiezingscampagne. Kun je hem irl tegenkomen..

zeg maar jansen | 25-05-12 | 23:13

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:04 |
Mijn punt?
90/95% van dat akkoord kwam voort uit de Catshuis onderhandelingen en daar zat Wilders bij, al doe jij je stinkende best dat proberen te vergeten....

Na één nachtje slapen alsnog weglopen bij ondertekening van het definitieve akkoord doet daar niets aan af.

Strangetown | 25-05-12 | 23:11

D66 is één van, zo niet dé, gevaarlijkste partij voor NL op dit moment. *serieuze blik*

Stroopdoos | 25-05-12 | 23:11

@pius | 25-05-12 | 23:04
Hulde, hulde, hulde, maestro! Continentverrader is een briljante vondst.
Ik zie uit naar je bundel Dichten voor het plebs.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:11

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:57

Aardappels niet helemaal doorslikken.

pius | 25-05-12 | 23:10

@gentle giant | 25-05-12 | 23:06

LOL

pius | 25-05-12 | 23:09

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:58
De verschillen zijn iets groter, ik ben op de nodige offshore locaties geweest (olie/gas-industrie).

necrosis | 25-05-12 | 23:09

@ [email protected]
"daarbij de algemene mening van het volk compleet negeert,"
De algemene mening van het volk?
Volkomen terecht dat Pechtold die algemene mening negeert, want de algemene mening van het volk is totaal niet bewezen. Alleen populisten geloven (ja, geloven) in een algemene mening van het volk, en populisten negeren daarbij alle, maar dan ook echt alle wetenschappelijke kennis over "algemene meningen van het volk".

King of controversy | 25-05-12 | 23:09

Cornelis van Geelkerken, plotsklaps weer gereformeerd.

gentle giant | 25-05-12 | 23:06

@reageerbuis ach rekenen is blijkbaar ook lastig.

Hopelijk snap je deze voor het woon-werk verkeer voorstel: Om in te schatten hoeveel een werknemer er op achteruitgaat kan het bedrag aan onbelaste reiskostenvergoeding verminderd worden met zijn hoogste belastingtarief.

De werkgever gaat dus gewoon weg de vergoeding verhogen want anders gaan zij aan de haal met jouw vergoeding en stoppen ze de belastingteruggave in eigen zak.

Belasingdienst, leuker kunnen we het wel maken maar rekenen kunnen we niet?

speedy_con33 | 25-05-12 | 23:05

@Strangetown | 25-05-12 | 22:58

a/ er is een catshuisoverleg geweest.
PVV kon zich niet vinden in de 'hervormingen' van het Kabinet.
b/ er is nu een lente akkoord.
Sap. Slob, Peggie hebben hun eurofilie kunnen bijboeken.

je punt?

bij gelegenheid | 25-05-12 | 23:04

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:01

Thanx Lewis. Als jij er niet was dan was ik allang gestopt. Dichten voor het Plebs is zo futiel immers.

pius | 25-05-12 | 23:04

@pius | 25-05-12 | 22:58
Baaie mooi gedigt, pius!

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 23:01

Wij
praten
in
de
toekomst
liever
Chinees
Amerikaans
of
Afrikaans
dan
de
taal
van
onze
vaders
ja
wij
zijn
de
ware
continentverraders

pius | 25-05-12 | 22:58

@necrosis | 25-05-12 | 22:57
Het een is met een hoofdletter, en het ander niet?

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:58

[email protected] | 25-05-12 | 22:54 |
Nogmaals: 7 weken ouwehoeren over een akkoord dat nu voor 90/95% door de Lente coalitie is ondertekend.

Wilders zat al die tijd bij Fleur onder de rok tijdens die besprekingen?

Kom op man, steek je kop niet in zand en be fair?

Strangetown | 25-05-12 | 22:58

Alexander P. blijkt dus niet in staat zijn eigen oppositie te organiseren.

Wat kan hij eigenlijk wel?

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:57

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:51
Booreiland of productie-platform?
De meeste mensen weten het verschil niet, ik wel!

necrosis | 25-05-12 | 22:57

@necrosis | 25-05-12 | 22:52

Sinds wanneer is de goegemeente visionair. Dat is slechts voor de enkeling weggelegd. Dus fuck'm all.

pius | 25-05-12 | 22:55

@Strangetown | 25-05-12 | 22:51
Neen, dat is jouw interpretatie.

Wanneer je D66 stemt ben je wel erg naïef: meer europa, meer ambtenaren, meer geld naar kunst, etc. etc

vsblst | 25-05-12 | 22:54

@pius | 25-05-12 | 22:42
Krijg jij soms subsidie uit Brussel?
Partijen met een dergelijke mening gaan in September door de gehaktmolen.

necrosis | 25-05-12 | 22:52

@La Vie En Rose | 25-05-12 | 22:41
Precies Rose!
Een Pechthold die Wilders van polarisatie beschuldigd.
Hilarisch.

Het grootste wig in de maatschappij wat Nederland sinds tijden kent is hoogst persoonlijk door Pechthold geïnstalleerd. Op dictatoriale wijze.

[email protected] | 25-05-12 | 22:41 |
Daarmee zeg je dus ook dat Rutte/Verhagen/Wilders als de grondleggers van dit akkoord in feite de grootste 'landverraders' zijn.

Je vergat overigens Sap en Slob, die mede ondertekende.

Strangetown | 25-05-12 | 22:51

@zeg maar jansen | 25-05-12 | 22:50
Neuh. Veldwerk, booreiland, dat soort dingen. Drukdrukdruk. Je kent het wel.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:51

@pius | 25-05-12 | 22:42
Euh, en wie gaf ik ook alweer een mandaat om namens mij te handelen? Moet daar niet ten eerste een kiezer in de gelegenheid gesteld worden dan.. dan..(toch)
nl.wikipedia.org/wiki/Mandaat

bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:51

D66 was ooit ook een protestpartij. Geinig toch?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-05-12 | 22:50

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:36 Drie maanden bajes gedaan Lewis?

zeg maar jansen | 25-05-12 | 22:50

@pius | 25-05-12 | 22:49

Thnx amice. Jij ziet dat soort dingen;)

pius | 25-05-12 | 22:50

De Perroquet. Die is heel groot hier.

pius | 25-05-12 | 22:49

[email protected] | 25-05-12 | 22:44
Mooi gedigt, pius!

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:49

@pius | 25-05-12 | 22:47 | + 0
het is 1050 per maand.. Maar wel vrijwillig..

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:49

bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:34 |
Dat is zijn nieuwe mantra om het electorale verlies te voorkomen dat met ondertekening van het Catshuis akkoord was gebeurd, nadat zijn islam obsessie politiek gezien geen enkele poot aan de grond kreeg en door eerder gedraai bij beloften waarmee hij Henk&Ingrid in de steek liet.

Het zal wel weer minnetjes opleveren van zijn gelovigen, die elke inhoudelijke kritiek recht proberen te lullen en zelfs zijn stront lekker vinden smaken.

Strangetown | 25-05-12 | 22:48

@La Vie En Rose | 25-05-12 | 22:41
+ s

La Vie En Rose | 25-05-12 | 22:48

@La Vie En Rose | 25-05-12 | 22:46
*terugzwaait*
Fijn je lezen, La Vie!

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:48

@Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:40

Alsof die 1300 euro die jij per maand binnenbrengt ook maar ene neuk uitmaakt.

pius | 25-05-12 | 22:47

Ik had er net een op de BBQ, een peggolt, met een appel in zijn muil.
Bùùrrp.

Jackanders | 25-05-12 | 22:46

*naar @Lewis Lewinsky zwaaien doet*

Naais toe sie joe!!!

La Vie En Rose | 25-05-12 | 22:46

@CoffeePatch | 25-05-12 | 22:40

Jongejuffrouw spiekbriefje dijkwerkers zijdefabriek ultra koortswerend gildeproef duffer desegregatie liefheid.


Mijn schoenen zitten onder de schijt.

pius | 25-05-12 | 22:44

@gentle giant | 25-05-12 | 22:36

Dat waren de Romeinse keizers ook. En terecht.

liever een sterk en verenigd Europa dan aan de leiband van de VS, Afrika of China.

Weg met de weg met ons mentaliteit dus, stelletje geopolitieke Dhimmi's. leve Europa!

pius | 25-05-12 | 22:42

@Strangetown | 25-05-12 | 22:30
Als men zegt een VOLKSVERTEGENWOORDIGER te zijn maar ondertussen kwijlend een land in de uitverkoop legt, daarbij de algemene mening van het volk compleet negeert, dan heeft men dictatoriale neigingen van het ergste soort.
En ja, binnen dat kader past Pechthold uitstekend.

Ik vind Pechtold geweldig. Ik heb ook altijd een foto van hem in mijn knip. Als ik op de plee zit en mijn bolus blijft in mijn endeldarm hangen als een D66'er aan de benoemde ambtsketting van een kutdorp, dan haal ik even Pechtold tevoorschijn en dan schijt ik het glazuur van de pot af.

Dank je wel, Pechtold!

dlseth_ | 25-05-12 | 22:41

Pechtold, de Nederlandse Guy Verhoffstadt. Beide Eurofielen en totaal blind voor de ontwikkelingen. De toestand in Griekenland, Spanje en Portugal, de toenemende weerstand van de bevolking tegen de macht van de EU.

Ze lijken op die Iraakse minister van Informatie, ten tijde van Sadam. Zie hem nog zitten: 'nix aan de hand, we hebben de vijand verslagen', terwijl de bommen hem om de oren vlogen.

Maar die minister had nog iets grappigs.
Pechtold en Verhoffstadt niet.
Kijk naar hun ogen als ze over Europa beginnen, of over
Wilder.
Luister naar de verandering van de klank in hun stem.
Het zijn dictators.
Het zijn fanaten.

En dan durven ze Wilders gevaarlijk te noemen...


La Vie En Rose | 25-05-12 | 22:41

@RedSplat | 25-05-12 | 22:30
En toch stemmen er mensen op Kereltje, ik vraag me af ho ze denken daar beter van te worden.
Tenslotte draait D'66 slechts om Kereltje, wat de burger vindt kan hem niets schelen.
*definitie van 'landverrader' opzoeken doet*

necrosis | 25-05-12 | 22:41

Houzee voor de heer Pechtold van Dictators 66!

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:40

Wat een gezeur.. gewoon PVV, geef ze een kans.. Don't fuck with Holland. En zeker al ons geld geven aan europa, Fuck you Europa.. Duitsland, Belgie en Frankrijk vertrouw ik, de rest zijn Bedelaars! Die geef ik geen cent.. Waarom? omdat ik het zelf moeilijk heb..

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:40

Doctrinaire monokijkers.

Er zijn maar twee partijen waar ik nooit op zou stemmen en dat zijn de PVV en Poenlinks. Voornamelijk omdat ze zoveel op elkaar lijken.

Voor de rest ligt alles open.

Behalve mijn kont natuurlijk, dat moet ik er bij zeggen. Smeerpijpen.

pius | 25-05-12 | 22:40

Ik ben benieuwd naar de peilingen van M. de Hond inzake de uberspannonde d-66-verkiezingsstrijd om het lijsttrekkerschap van deze vooruitstrevende club hervormers.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:39

D66, de jij-bak partij bij uitstek. Dankt haar bestaan alleen door Wilders overal van de schuld van te geven. Ten tijde van Fortuyn was dit niet anders overigens.

caspert79 | 25-05-12 | 22:38

Martin-Pêcheur

pius | 25-05-12 | 22:37

Rost van Tonningen, prima vent, niks mis mee, ook voor één groot Europa.

gentle giant | 25-05-12 | 22:36

@Pa Cartwright | 25-05-12 | 22:33

Echt niet. Ga je huiswerk maar eens doen. Dan zie je juist dat er sprake is van een enorme afname van tegels in mijn geval. Dit had je drie maanden geleden moeten zeggen. Dan had je een punt gehad.

pius | 25-05-12 | 22:36

@lekker wijf | 25-05-12 | 22:34
Neuqon?

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:36

Democratie is niet voor bange mensen.

Blijft natuurlijk razend spannend, die d66-verkiezingen. De hele partij houdt zijn adem in of Pechtold het zal redden en lijsttrekker wordt.

Nee, d66 is bang voor niets.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:35

@Strangetown | 25-05-12 | 22:28

Buigen. bukken of hervormen. Blijkbaar had GW geen enkele zin an bukken cq buigen jegens 'Brussel'

bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:34

D66 is een partij voor snobs, leeghoofdige parvenu's, mietjes en Pia Dijkstra's. Daar kun je geen oorlog mee winnen.

lekker wijf | 25-05-12 | 22:34

Anton Mussert wilde net als Alexander Pechtold aansluiten bij het grote europesche rijk. Mussert is daarvoor gefusilleerd.

gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 22:34

@ pius | 25-05-12 | 22:31
Bull, jij bent welhaast 24/7 in de GS Panelen. Jouw call kerel.

Pa Cartwright | 25-05-12 | 22:33

@pius | 25-05-12 | 22:30 | + 0
Stop met de LSD man, je hebt genoeg gehad...

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:32

@Pa Cartwright | 25-05-12 | 22:25

Ik werk normaliter 12 uur per dag, is dat niet genoeg voor je?

pius | 25-05-12 | 22:31

pius | 25-05-12 | 21:59 |
D66 heeft een heel helder punt over Inspraak en referendum: "Bestuurders moeten er voor
zorgen dat burgers op meer manieren dan alleen via de
verkiezingen betrokken zijn bij beslissingen die zij
nemen. Dit versterkt het draagvlak voor beleid. De
betrokkenheid van burgers kan ook leiden tot kwalitatief
betere besluiten. Daarom wil D66 dat burgers op alle
niveaus in een vroeg stadium worden betrokken bij
besluitvorming".
.
Zelden heb ik politicus, die geen regerings-verantwoordelijk heeft, zo krampachtig bezig gezien om op dit punt afstand van te nemen van het eigen programma.

CoffeePatch | 25-05-12 | 22:31

Ik zal toch mijn hart moeten volgen mensen.. ik ga voor Nederland.. ik kies PVV

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:31

Terwijl karma en geschiedenis-technisch het overigens volstrekt logisch is dat de rijkste gezondste en meest welvarende generatie ooit tegenspoed en Oorlog te verwerken krijgt.

De wetten van het universum zijn onberispelijk immers.

Wat de meest ondankbare generatie ooit daar ook van mag denken. leve de crisis dus, dat hij nog maar even mag duren en vooral die mensen mag treffen die dit het meest verdienen.

Dus ga maar vast deodorant kopen want ik ruik jullie angst hier. And it smells damn good.

pius | 25-05-12 | 22:30

[email protected] | 25-05-12 | 22:28
Licht eens toe waarom Pechtold de grootste landverrader sinds tijden is?

Strangetown | 25-05-12 | 22:30

"D66: kleurloos, karakterloos, keuzeloos"

Alles is gezegd met die titel. En geen enkel reaguursel kan meer gesofistikeerd zijn dan dat.

RedSplat | 25-05-12 | 22:30

@pius | 25-05-12 | 22:19
Het programma van een partij is net zo waardevol als een reclamefolder van de Aldi, dat van D66 helemaal.

Voor zover we nog van een democratie kunnen spreken. Zijn idealen, intenties en realisatiepotentieel van een partij, de belangrijkste zaken om voor te kiezen.

In al die aspecten scoort Peggold z'n clubje zwaar onvoldoende.

koolteer | 25-05-12 | 22:29

@Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:24 | + 2
Dat zijn er al 2..

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:28

bij gelegenheid | 25-05-12 | 21:53 |
Ga je eerst eens verdiepen in de doelstellingen waarmee VVD/CDA/PVV zich terugtrokken in het Catshuis.

I.i.g niet om Sinterklaasje te willen spelen voor Henk, Ingrid, Jan met de Pet, Brussel stond niet op de agenda en van de 3% begrotingsregels had Wilders nog nooit eerder gehoord.

Strangetown | 25-05-12 | 22:28

Van Rossem,
je wijdt nogal veel worden over D66.
Kan veel korter en krachtiger;
D66 is een elitaire ondemocratische kudtpartij.
Punt.

En Pechthold is t.a.v. de soevereiniteit van Nederland staatsgevaarlijk.
De grootste landverrader sinds tijden die we kennen.

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:24
Indien Esther de sprong wil maken.., hebt u een plus in de pocket.

bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:27

@pius | 25-05-12 | 22:06, vriend, wat heb jij op?

gentle giant | 25-05-12 | 22:25

@ pius | 25-05-12 | 22:19
Ga 'ns een keer aan het werk gast.

Pa Cartwright | 25-05-12 | 22:25

Als ik 15 plusjes krijg, dan ga ik me inzetten voor de PVV.. Dat beloof ik..

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:24

Hoorde in de wandelgangen vandaag dat ene Draghi opteert voor één poltieke unie. Al was 't maar om het deficit van 't verdrag van Lissabon nog met enige luister te willen opleuken.
Yuk.

bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:23

@Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:16

Fuck de PVV. Als er 1 partij is die alleen maar heeft geroepen van de zijlijn dan zijn zij het. Met Een politiek briljant leider die slechts rendeert doordat zijn aanhang dermate gefrustreerd is dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Dat is heel ernstig.

pius | 25-05-12 | 22:23

Zonder de PVV had D66 al niet eens meer bestaan.

vetkleppert | 25-05-12 | 22:20

@koolteer | 25-05-12 | 22:14

Het gaat mij om het programma in deze - niets meer en niets minder en dat is een stuk duidelijker dan dat van de andere partijen. En de VVD heeft alles verkwanseld waarom ik op ze gestemd heb de laatste keer. Nieuwe ronden nieuwe kansen dus.

pius | 25-05-12 | 22:19

Laten we met zijn allen hopen dat het met alle Ideeen van d66 net zo afloopt als met de bestuurshervorming. Gelukkig is de schade die deze partij heeft kunnen uitrichten nog te overzien vergeleken met de plannen die ze hebben voor het verder ontwrichten van de woningmarkt, de bescherming van criminelen tegen de maatschappij, de uitlevering van ons vermogen aan de europese kongsi .

gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 22:18

3.04.04 (11011) edit | Leidsch Dagblad | nieuws
Oud-wethouder Pechtold werd een half jaar geleden burgemeester van Wageningen. Dat de landelijk partijvoorzitter van D66 wachtgeld van de gemeente Leiden krijgt, verrast de raadsleden Wim Bleijie (CDA) en Jacques de Coo (LWG/De Groenen). Zij erkennen overigens wel dat hij er recht op heeft. Pechtold verdient als burgemeester van Wageningen minder dan als wethouder in Leiden. Het verschil in inkomen mag worden aangevuld. Om welk bedrag het gaat, wil de gemeente niet zeggen.
www.wobverzoek.nl/archief/2004/04/wach...
.
Vrijwillig vertrekken naar Wageningen om daar Burgemeester te worden en dan toch nog geld incasseren van de gemeente Leiden. Tekenend voor de mentaliteit van Pechthold.

CoffeePatch | 25-05-12 | 22:17

Plastic Apelul avant la lettre, vrij naar Gerardus Cornelis van het Reve... Wilders' tweelingbroer, zonder PVV was D66 (behalve de pedosexuelen vrijsprekende rechters dan) gestorven met H.A.F.M.O. van Mierlo....

The Evil One | 25-05-12 | 22:16

Is het nou zo moeilijk om voor de Nederlander te gaan en niet voor anderen? Ik zie graag dat hier geen voedsel banken meer nodig zijn, inplaats van miljarden te geven aan landen waar ze te lui zijn om te werken..
PVV? maar dat mag je niet hard op roepen.. IK WEL!! We zorgen eerst voor elkaar en daarna kiezen we wel of we werkschuwe landen helpen. Dikke PUNT!

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:16

@pius | 25-05-12 | 22:09
Ook vanuit de oppositie weten sterke partijen (qua standpunt, argumentatie) beleid te vormen of te sturen.

Wat dat betreft is D66 nooit verder gekomen dan de gezichtsloze gedoogpartner.

Lang geleden ben ik lid geweest van de D66 jongeren. Toen al had ik snel in de gaten dat het een verloren zooitje was. Dat is nooit beter geworden.

koolteer | 25-05-12 | 22:14

Verkiezingen met één (1) kandidaat, dat zal Kim Ill Pechtold wel hervorming van de democratie noemen.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:14

@pius | 25-05-12 | 22:08

Vraagje uit de losse pols:
Draconische bezuinigingen- mag dat kosten?

bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:14

@gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 21:35
Niet te vergeten zijn muts Froukje Idema.
Naar het schijnt heeft ze zelfs een gemeenschappelijk sexleven met deze flagrante parvenu. Yuck.

Ayatollah Oink-Oink | 25-05-12 | 22:13

Opeens heb je het: Je schijt op Pechtold!

gentle giant | 25-05-12 | 22:13

pius | 25-05-12 | 22:06
LOL. Overigens geen kwaad woord over de normale structuur van bezigheden die ik dankzij een prachtig pensioen (dank je wel reaguurders)in mijn leven heb aan kunnen brengen. Goed dat je het over een hypothetische kwestie had, want ik zie de megalomane hervormingsideeën van D66 niet verwerkelijkd worden.

Graaf van Egmont | 25-05-12 | 22:12

@reageerbuis | 25-05-12 | 22:03

Ja dat is jammer inderdaad;)

pius | 25-05-12 | 22:11

@koolteer | 25-05-12 | 22:05

D'66 heeft geregeerd de laatste tien jaar dus? Dat wist ik niet. Bedankt voor de info.

pius | 25-05-12 | 22:09

@bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:05

Iedere partij zal draconisch moeten bezuinigen dus diegene die dat doen krijgen altijd de zwarte piet.

Dat heeft Wilders zoals vaker, briljant ingeschat. De man is een briljant strateeg. En dan zeg ik niets teveel.

pius | 25-05-12 | 22:08

@WirMachenMusik | 25-05-12 | 21:59
peggold heeft nog nooit iets bereikt.
alles wat in het kontneuk-akkoord staat wordt na de verkiezingen toch door de versnipperaar gehaald.
(maar de doorgesnoven financiele markt is wel weer gerustgesteld voor een paar weken..)

damnschreeuwer | 25-05-12 | 22:08

@Graaf van Egmont | 25-05-12 | 22:04

Dat lijkt me geen uitzondering in je normale structuur van bezigheden met alle respect. En ik heb het over de theorie natuurlijk. Als D'66 gaat regeren zullen we het zien. Of niet natuurlijk.

pius | 25-05-12 | 22:06

@pius | 25-05-12 | 21:59
Proestend van het lachen haal ik me voor de geest wat D66 dan wel bereikt heeft met zijn hoogdravende plannen.

De ideeën zijn dan misschien wel aanwezig. Er is alleen nooit iemand met voldoende ballen & hersens om ze uit te voeren.

D66 is voor uitvreters die meer dan de bijstand willen. Ambtenaren met bovenmodaal, dat idee. Verder is het een partij met een negatieve toegevoegde waarde.

koolteer | 25-05-12 | 22:05

@pius | 25-05-12 | 21:59

Werkenden uitpersen tot er niets meer te wringen is; slinkser kan het niet meer worden. En u noemt dit liberaal?

bij gelegenheid | 25-05-12 | 22:05

@pius | 25-05-12 | 22:03
Doe eens antwoorden op mijn beleefde vraag, alstublieft, pius?

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:05

pius | 25-05-12 | 21:59
Als die verregaande hervormingen dezelfde kant op gaan als het kroonjuweel "de gekozen beurgemeester" dan ga ik nog even op de bank hangen en wacht af.

Graaf van Egmont | 25-05-12 | 22:04

@Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:02

Checken Lewis, huizenmarkt, ontslagbescherming, duur www etc etc. Fair is fair;)

pius | 25-05-12 | 22:03

@pius | 25-05-12 | 21:59
Maar ze hebbebben Pechtroll als lijsttrekker dat dan weer ook.

reageerbuis | 25-05-12 | 22:03

@pius | 25-05-12 | 21:59
De pensioengerechtigde leeftijd oprekken tot 117 jaar, is dat hervormen à la Pechtold?
Lekker dan.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 22:02

Iedereen kan lullen wat ie wil, je kan me een eikel noemen, je mag me een racist noemen, je mag me van alles noemen.. Toch stem ik PVV, ik hou van Nederland er wil dat mijn geboorte land niet verloren gaat!!

Crematorium-de-Asbak | 25-05-12 | 22:00

D'66 heeft de meest heldere economische agenda van alle partijen of je het er nou mee eens bent of niet.

Ze staan vergaande hervormingen voor op alle cruciale terreinen. Rechtser dan de VVD en de PVV ook.

Dus eerst een beetje verdiepen voor het oordeel, dat scheelt dit soort misvattingen.

pius | 25-05-12 | 21:59

Strangetown | 25-05-12 | 21:50 |
"Pechtold heeft op dat punt gelijk dat Wilders met zijn gedoogsteun aan Rutte/Verhagen in 1,5 jaar niets heeft bereikt."
-------------------------
En daarom groef hij zijn eigen politieke graf door als de bliksem het Kunduz-accoord te smeden. Voornamelijk om vervolgens als een opgeblazen haantje triomfantelijk te kunnen verkondigen dat ze alles wat de PVV voor mekaar had gekregen, hebben teruggedraaid.

WirMachenMusik | 25-05-12 | 21:59

@Strangetown | 25-05-12 | 21:50
Ik meen me te herinneren dat de PVV tegen de missie in Afghanistan was; maar ook tegen de begrotingsregels. Maar er waren een paar andere flutpartijtjes die wel meegingen.

reageerbuis | 25-05-12 | 21:58

@blinde kip | 25-05-12 | 21:12
Een echte journalist zou de rol van Pechtold in het P-Direct 1 automatiseringsproject eens moeten gaan onderzoeken.
webwereld.nl/nieuws/38394/rekenkamer-o...
www.binnenlandsbestuur.nl/digitaal-bes...
Dan zijn er nog de problemen met de Bon Futura gevangenis op geweest waar Pechtold in zijn rol als minister voor Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties verantwoordelijk voor was.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Voor de rest blijkt Pechtold niet zoveel gedaan te hebben als ambtenaar. Het luie bestaan als lijsttrekker gaat hem daarentegen erg goed af.

Beef Bus | 25-05-12 | 21:58

Pechtold vindt dat we allemaal in berevellen moeten gaan lopen.
Hij noemt dit hervorming.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 21:57

@speedy_con33 | 25-05-12 | 21:43

LOL, over 10 jaar inkomstenbelasting verlagen met 10%. Lees dat nog eens goed aub.

dikke kutlul | 25-05-12 | 21:57

Dat die buiksprekende papegaaiepop van Drollen66 maar effe lekker doet opzouten!

Wilders is de enige die ons en ons land nog van de ondergang kan (en wil)redden.
Petje af voor Geert.
Stem op de PVV! voor het echt helemaal fout gaat!!!

Godfried de Bouillon | 25-05-12 | 21:57

Hij deed nogal triomfantelijk over Wilders. Ach, geen beter vermaak dan leedvermaak uiteraard, dus dat is niet zo belangrijk. Maar ik vind wel dat ie wat vroeg is.
.
Het is net alsof ie al in een overwinningsroes is, maar Alexander ... ouwe pik, de verkiezingen moeten nog komen!
.
Het zou trouwens een goed idee zijn om bij peilingen net te doen of je op d66 gaat stemmen, zodat ze gaan denken bij Maurice de Hond dat de verkeerde gaat winnen. Lijkt me wel een aardige taktiek.
.
Ik bedoel als het dan toch oorlog is tegen de burger, moet je ondermijnen waar je kunt.

Greetje Duisenberg | 25-05-12 | 21:56

@Strangetown | 25-05-12 | 21:50
Wilders heeft met zijn gedoogsteun in elk geval bereikt dat de pro-islamitische regeringspropaganda is verstomd.

Herinner je dit: Premier Balkenende die zei: de ramadan draait om solidariteit. Minister Vogelhaar die het ramadanfestival opende. Minister Bos die zei: de islam hoort blijvend bij Nederland. Minister Verhagen die het ramadanfestival in Engeland sponserde.

Dit soort islampropaganda van staatswege is gelukkig weg. Nou Pechtold nog.

Lewis Lewinsky | 25-05-12 | 21:56

@janneman1977 | 25-05-12 | 21:37
In het echt zou van der Ham met zijn handtas Pechtold helemaal in elkaar gerost hebben.

blinde kip | 25-05-12 | 21:56

@speedy_con33 | 25-05-12 | 21:43
Onder welke steen kom jij? Je bent zeker een neefje van Kok zonder ck en pvda stemmert.

reageerbuis | 25-05-12 | 21:55

(.)met een kutsmoes over de 3% EU begrotingsregels die nota bene eerder door hem was ondertekend.
Strangetown | 25-05-12 | 21:50

Feiten aub.

bij gelegenheid | 25-05-12 | 21:53

Mannetje Pechtold, doet me aan het volgende denken, zie:
www.youtube.com/watch?v=TcJ-wNmazHQ
Het liedje "The Final Countdown" van (hoe ironisch wil je het hebben) "Europe".
 
... wilde ik even met jullie delen. :)

saintinel | 25-05-12 | 21:52

honderddagen | 25-05-12 | 21:38 |
Ze hebben anders net met VVD/CDA/GL/CU ingestemd met een bezuiniging- en lastenverzwaring akkoord, waarvoor Wilders de verantwoordelijkheid niet wilde dragen door, na 7 weken geouwehoer erover in het Catshuis en een handtekening zetten na, weg te lopen met een kutsmoes over de 3% EU begrotingsregels die nota bene eerder door hem was ondertekend.

Pechtold heeft op dat punt gelijk dat Wilders met zijn gedoogsteun aan Rutte/Verhagen in 1,5 jaar niets heeft bereikt.

Strangetown | 25-05-12 | 21:50

@klokkeluider | 25-05-12 | 21:15
Ik zie liever dat ie geen kamerlid wordt.

reageerbuis | 25-05-12 | 21:49

@Ven1V1d1V1c1 | 25-05-12 | 21:12
Nee je kunt sinds gisteren stemmen voor of tegen deze kwal.

reageerbuis | 25-05-12 | 21:48

@Strangetown | 25-05-12 | 21:22

We? Jij bent toch degenen die weigert te antwoorden?

ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:46

@gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 21:41: was het niet : Delft , Rhoon , Leiden , Ede/Wageningen... maarre ik begrijp je wel.

hooliganica hollandi | 25-05-12 | 21:46

@Strangetown: 21:36

Natuurlijk trekt D66 stemmen door het anti-wilders geluid. Maar dat wil niet zeggen dat men hiet op GS alles afstraft wat anti-Wilders is. Het is alleen ratio vs onderbuik. En waar de ratio de onderbuik raakt hebben we vuurwerk en onbegrip.

De Treinende Rechter | 25-05-12 | 21:43

De NL-ers lijken wel een stel koeien. Zeg OEH en ze rennen wild om zich heen en schreeuwen moord en brand. Nee liever NU alles zo laten en over 10 jaar keihard bloeden.

Jaag die shit er aub nu doorheen zodat we over 10 jaar de inkomsten belasting kunnen verlagen met 10%.

speedy_con33 | 25-05-12 | 21:43

Erger nog: niet alleen een minervaan, maar een leijenaar. Dom, arrogant, grote bek, geen inhoud en een twijfelachtige sexuele voorkeur.

gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 21:41

Basje1738 | 25-05-12 | 21:11 |
"Hij vindt zichzelf nogal wat, terwijl hij toch al vele jaren niets heeft klaargespeeld."
---------------------------------
Laten we hopen dat hij zich nu met zijn anti-Wilders-obsessie zelf den politieke dood heeft aangedaan. Op termijn dan want voorlopig zijn er nog genoeg irrationele anti-Wilderianen die als medestander bereid zijn om ons land naar de klote te helpen alleen maar om Wilders een loer te kunnen draaien.
Waar die ogenschijnlijke irrationaliteit vandaan komt?
Ik vermoed een combinatie van verdedigingsreflexen van een zich door (mediaal i.h.b. internet) controleverlies zwaar bedreigd voelende gevestigde orde en jalousie de métier.

WirMachenMusik | 25-05-12 | 21:40

@blinde kip | 25-05-12 | 21:01
Maakt niet uit. Het is sowieso de schuld van Geert. Volgens deze pechtroll van d666.

reageerbuis | 25-05-12 | 21:39

@Bob Slee | 25-05-12 | 21:04
Peggold zien als 'goed functionerend'...

Hoe is dat nou, leven in een gesloten inrichting?

koolteer | 25-05-12 | 21:39

@gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 21:35: een echte Minerviaan.

hooliganica hollandi | 25-05-12 | 21:38

@Strangetown | 25-05-12 | 21:36
Het gaat erom dat D66 helemaal niks goeds doet behalve iets te zeggen van Wilders.

honderddagen | 25-05-12 | 21:38

De Treinende Rechter | 25-05-12 | 21:32 |
Dat weten ze wel, maar is niet interessant.
Kern is dat Pechtold iets onaardigs heeft gezegd over de PVV en dat wordt nu uitvergroot.

Strangetown | 25-05-12 | 21:36

Pechtold is voorbestemd voor een veel belangrijker positie dan burgermeester. Dat was ie trouwens al in Wageningen waar ie zijn grootste erectie heeft gehad. Minister daarna en nu ridder lancelot de wildersbevechter. Als daar geen euro commissaris post in zit, weet ik het niet meer. Onafscheidelijk met zijn groupies sofie in het veld en marietje schaake. En dan reuze, ja echt reuze ethisch zijn. Fuck het volk.

gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 21:35

Terecht commentaar van Van Rossum. Maar bij D66 zijn ze helaas niet gevoelig voor kritiek.

honderddagen | 25-05-12 | 21:35

@Strangetown | 25-05-12 | 21:26
Ik niet heur. Daarvoor moet je bij Pechtold zijn.
Die heeft het uitgevonden.

La Vie En Rose | 25-05-12 | 21:33

Moehaha... Wat een arremoei GS... D66 heeft altijd al een gekozen lijsttrekker gehad. Dat alle andere partijen behalve de fractie dictator wilders en ueberstalin Roemer van het nieuw Anti Europeesch Appel dit nu volgen is een goede zaak. Pechtold is op dit moment de onbetwiste leider van D66 er zijn gewoon geen tegenkandidaten.

De Treinende Rechter | 25-05-12 | 21:32

@blinde kip | 25-05-12 | 21:06 Men kan het de turken van nu niet aanrekenen dat destijds die genocide is gepleegd.
Men kan het de turken WEL aanrekenen dat ze tot op de dag van vandaag ontkennen (=liegen) dat het gebeurd is. Daarmee laden ze eigenlijk alsnog de (erf)schuld van diezelfde genocide op zich, immers er is wat te ontkennen.
En met dat volk kiest h66 vervolgens dan om te heulen.
Mijn stem zijn ze zoals eerder vermeld dus al lang kwijt.

CynicalBastard | 25-05-12 | 21:31

Er is maar 1 reden dat Kereltje Pechtold politiek gezien nog steeds in de picture staat en dat is : Geert,en niks anders.
Holistisch gebrul en populistisch ( alleen als de camera's aan staan hé ) op de man spelen dat is zijn tactiek... en dat al jaren.Zo doorzichtig als wat.
kereltje ga eens regeren , gaan we lachen.. lichtgewicht.

hooliganica hollandi | 25-05-12 | 21:30

@blinde kip | 25-05-12 | 20:36 | + 24 -
Ik wilde wat zinnigs gaan typen, maar het stond er al.

D66. (a of b) Een hele mooie partij met nog mooiere ideeën. Eenmaal op het pluche geen enkele notie wie hun electoraat is of wat prioriteit zou moeten hebben.

Een gekozen burgemeester zonder open kieslijst. Als de procedure al gevolgd wordt. Heeft er iemand van D66 opgelet bij maatschappijleer? Het onderwijs was minder belangrijk.

De echte dragende leden van de partij zijn allemaal door de banencarrousel gedeporteerd buiten het politieke arena. Voor wat extra euro`s zie je ze niet meer op de staatsomroep de partij profileren of leiden. Alleen Pechtholt wacht nog op zijn burgemeesterspost.

Feynman | 25-05-12 | 21:28

@ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:13
Geweldig.

blinde kip | 25-05-12 | 21:28

La Vie En Rose | 25-05-12 | 21:22 |
Last van simplisme?

Strangetown | 25-05-12 | 21:26

Pechtold.
Die maar één droom heeft: Een groot Europees Rijk, met één regering en één centrale bank.
De arrogantste kwal en grootste blaaskaak die ooit in de polletiek heeft rondgelopen.
Die zijn bestaansrecht in de politiek en dat van D66 ontleent aan het bestaan van Wilders.

"En meneer Pechtold wat vindt u van de crisis in Europa?"
P: Wilders, kopvoddentax, Wilders, kopvoddentax, Wilders, kopvoddentax.

"En wat vindt u van de toestand in Griekenland?"
P: "Wilders, kopvoddentax, Wilders, kopvoddentax, Wilders."

"En wat vindt u van het feit dat het grootste deel van het Nederlandse volk tegen de macht van de EU is, en tegen het ESM?"
P:"Wilders, spruitjeslucht, kopvoddentax, Wilders, spruitjeslucht, kopvoddentax."

Pechtold: Dé campagneleider van Wilders.
Dat dan weer wel.

Was het maar 12 september.


La Vie En Rose | 25-05-12 | 21:22

@openluchtgevangenis op 25-05-12 om 20:54
Je ziet het juist. En een Verenigd Europa voldoet niet meer aan het huidige tijdsbeeld van onafhankelijkheid. Dan had je daar 25 jaar geleden meer kans mee gehad.

Replaceable | 25-05-12 | 21:22

Pechtold c.s. doen er goed aan zich te realiseren-komkommertijd of niet-dat hetgeen gisteren middels hun instemming besloten is(esm),nog een weerklank van jewelste gaat krijgen.
Het kondtneukaccoord verbleekt hierbij als de bekende sneeuw voor de Griekse-laatmaarwaaien- zon.

bij gelegenheid | 25-05-12 | 21:22

ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:10 |
Gaan we er een semantisch 'wie is er gek' spelletje van maken?

Strangetown | 25-05-12 | 21:22

Alexander heeft helemaal totaal niks noppes nada te melden uit zichzelf .hij heeft geen visie.geen korte of beter nog lange termijn ideetjes ten behoeve van dit land.. Zijn politieke leven is er enkel en alleen omdat Geert er ook is.hij kan tegen alles wat Geert zegt aanschoppen en dat is dan zijn politieke carriere. Niet meer... eerder nog wat minder!

irma zonderboezem | 25-05-12 | 21:19

Pechtold is de enige lijsttrekker van D66. Nu nog regelen dat hij ook het enige Kamerlid wordt

klokkeluider | 25-05-12 | 21:15

@blinde kip | 25-05-12 | 21:12

Pechtold is geen premier, en co zitten niet in de regering.

Positief genoeg?

ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:13

Heeft D66 geen tegenkandidaten die voldoen aan het nivo van bv een lutz jacobi?

Ven1V1d1V1c1 | 25-05-12 | 21:12

Ik mis asmodean en zijn D66-spins. Weet er iemand nog iets positiefs over Pechtold en co?

blinde kip | 25-05-12 | 21:12

Als Alexander Pechtold op de TV is denk ik altijd "Wat is het toch een pedante man". Hij vindt zichzelf nogal wat, terwijl hij toch al vele jaren niets heeft klaargespeeld.

Basje1738 | 25-05-12 | 21:11

@Strangetown | 25-05-12 | 21:09

Huh? Is dat jouw omschrijving van een obsessie?
Beetje vreemd..

ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:10

Ooit, ooit hadden zij een zeer mooi partijprogramma en een geschikte lijsttrekker annex partijboegbeeld.
Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan en beangstigt het mij dat ze meer zetels dan ooit zouden kunnen behalen volgens de polls.

Wat een clusterfuck, deze partij.

TisNieZoMoeilijk | 25-05-12 | 21:10

ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:04 |
'Leeg' waar Wilders mee scoort onder Henk&Ingrid?

Dank U!

Strangetown | 25-05-12 | 21:09

Ik las net op Nu.nl dat Pechtold waarschuwt voor extreem links: zij zouden de rekening bij de toekomstige generaties neerleggen.
Ik zie het probleem niet. Dan verhoog je toch gewoon de belastingen...

Gavrilo | 25-05-12 | 21:08

Ooit heb ik op D66 gestemd, dat was in de tijd van Hans van Mierlo. Die nu waarschijnlijk in zijn graf ligt te rollebollen dan wel in de hel een speciaal vuurtje voor A. Pechtold aan het opstoken is. Die kan zijn voornaam beter veranderen in Judas. Hij heeft werkelijk alles verraden waar deze club ooit voor stond. Dat er nog iemand zelfs maar denkt om voor deze Quisling (sorry voor deze Godwin)te stemmen vind ik onvoorstelbaar.

Polletje Piekhaar | 25-05-12 | 21:07

@CynicalBastard | 25-05-12 | 20:54
www.d66.nl/9359000/1/j9vvi0vj881cqtt/v...
En ze dekken zich nu in op hun website.
"Een massamoord is geen politiek speeltje waarvoor mensen langs etnische lijnen opeens verantwoordelijkheid moeten ervaren. " LOL!
Maar wel oh zo handig voor een extra zetel.

blinde kip | 25-05-12 | 21:06

Voor iedere stem op peggold, sterft er ergens een puppy

(en heeft Griekenland weer een miljard nodig).

Kingeef1975 | 25-05-12 | 21:05

@Strangetown | 25-05-12 | 21:00

Zoals ik al zei: ik hoef niet. Ik vroeg jou om onderbouwing, want JIJ plaatste de vooralsnog tamelijk lege bewering.

ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:04

Wederom een kutstukje Van Rossem. Kritiek op de inhoud is prima, maar om een partij er nou op af te rekenen dat een goed functionerende lijsttrekker geen concurrentie vanuit de eigen partij ondervindt is wel erg vergezocht.

Bob Slee | 25-05-12 | 21:04

@Greed=Good | 25-05-12 | 20:53

Mmm. Ten eerste is het mijn probleem niet, hoe D66 het dan zou moeten doen. Want voorlopig heb je bij gebrek aan andere kandidaten gewoon mazzel dat je kan blijven zitten. Zo ook Pestkop. Het maakt alleen wel leuk voer voor het soort bovenstaande topics.

Maar ik zal een poging wagen voor je:

Als D66 wil bewijzen dat ze een partij van principes zijn, boven een machtsgeile kliek, kunnen ze er natuurlijk voor kiezen een keertje de verkiezingen over te slaan, bij gebrek aan democratische opties binnen de partij...

{nog een biertje pakken doet, alvorens hard in de lach te schieten}

ZKH EénOog | 25-05-12 | 21:03

Pechtold/D66 slopen. Ik doe mee. Met z'n Geert obsessie.

Normpje | 25-05-12 | 21:02

Berg kudo's voor de fotofuck van Pechtold. Klasse!

Reykjavik | 25-05-12 | 21:01

Wie heeft er nog meer informatie over die gifgrond-affaire toen Pechtold nog wethouder was in Leiden? Dat zou leuk zijn, net voor de verkiezingen.

blinde kip | 25-05-12 | 21:01

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:56 |
Dat laatste zou zo maar kunnen kloppen, maar je kunt beter...

Strangetown | 25-05-12 | 21:00

Jolande Slap

terreurinmneur | 25-05-12 | 20:59

En dan nog de arrogantie om dit akkoord een hervorming te noemen en dat zij hun taak als partij zo goed gedaan door in een paar dagen tijd een burger neuqplan op te stellen. Je moet maar durven.

blinde kip | 25-05-12 | 20:58

@Replaceable | 25-05-12 | 20:54
Ja hoe zielig kan je zijn. En dat is dan volksvertegenwoordiger. Zucht.

openluchtgevangenis | 25-05-12 | 20:58

D66 en het kroonjuweel het referendum. Kereltje Pechtold gaf niet thuis toen Wilders een referendum wilde bij het sturen van miljarden naar Griekenland:
nos.nl/video/274799-wilders-en-pechtol...

La Bailaora | 25-05-12 | 20:58

Jeuj! Op het risico af als een zwitsal over te komen, maar ik zie net dat ik m'n zwitsal kwijt ben. Kennelijk ben ik dus volwassen...

Bier voor iedereen! Rondje van mij!

Verzuchter | 25-05-12 | 20:57

blinde kip | 25-05-12 | 20:49 |
Geen idee, ben niet zo bekend ter burele PVV.
Ze mocht wel met hem mee naar het Catshuis.

Strangetown | 25-05-12 | 20:57

@Strangetown | 25-05-12 | 20:47

Ik plemp die bewering niet. Jij wel, dus ik vraag hier om jouw visie.
Dan is het helemaal vreemd, dat jij aan mij wil overlaten om vrij te denken wat jouw visie nou zou zijn, vind je ook niet? Anders weet ik wel wat te verzinnen, waar jij het vermoedelijk helemaal niet mee ens bent, zoals ehm... Ik noem eens wat... "Wilders is geobsedeerd door zowel zijn kiezers, als de rest van de Nederlandse bevolking".

Is in ieder geval niet iets wat je van Pestkop kan zeggen.

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:56

"Eigenlijk hebben we het hele beleid van Wilders gesloopt", zegt Alexander Pechtold (D66) als reactie op het lente-akkoord, dat vrijdag is gepresenteerd.

Replaceable | 25-05-12 | 20:54

@blinde kip | 25-05-12 | 20:48 Oh ja, die was ik nog vergeten.
H66 dus (met de H van hypocriet).

CynicalBastard | 25-05-12 | 20:54

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:50 | + 1 -

Nou nou, ho ho.

Laat ik het meer open formuleren, want van zotheid houden wij niet met elkaar.

Hoe zou het anders moeten, als er kennelijk maar één iemand zich geroepen voelt zich kandidaat te stellen?

Greed=Good | 25-05-12 | 20:53

Schrijnend dat je met zo'n gebrek aan kennis van de overheidsfinanciën toch 40 miljard uit kunt geven.

Kingeef1975 | 25-05-12 | 20:53

*Peggold z'n pasfoto al aan de guillotine geplakt heeft waar in neonletters ESM op staat*

NB, JKdJ zal de eerste zijn...

koolteer | 25-05-12 | 20:52

D66 met het kereltje Pechtold voorop, heb ik nooit kunnen betrappen op een originele gedachte. Oh, wacht... toch, de briljante groeidiamanten, de D66 kroonjuwelen. Fantastische, voortreffelijke gedachten waren dat en allemaal zo deskundig binnengesleept. Wat zegt u, niet allemaal binnengehaald of allemaal niet binnengehaald. Maar dat was natuurlijk weer de schuld van Geert Wilders.

Boy Cot | 25-05-12 | 20:52

@Smokum | 25-05-12 | 20:41
Over mensen met een obsessie gesproken.

miko | 25-05-12 | 20:51

@Greed=Good | 25-05-12 | 20:45

Waarom moet je het nu ineens omdraaien met wat ik zou willen?

Het gaat hier om waar D66 voor staat, en waar ze in falen.

Iedere andere politicus krijgt op deze site een opsodemieter, als ze het tegenovergestelde doen van hun standpunten.

En nu het D66 betreft, ga JIJ ineens huiliehuilie op basisschoolniveau 'ja maar hullie' lopen kotsen. Moet je het niet ineens naar mij toe draaien. En al helemaal geen zotte stellingen insinueren, die ik nooit zou doen. Dank je.

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:50

@Strangetown | 25-05-12 | 20:44
Is Fleur Agema er een van?

blinde kip | 25-05-12 | 20:49

Kereltje Pechtold met zijn sardonische lachje.
Hoe was het ook alweer Kereltje Pechtold ?: als D66 gaat regeren , is het halveren .

hooliganica hollandi | 25-05-12 | 20:49

Met een reaguurder als tegenkandidaat, zou ik even lid worden van D66, stemmen op de reaguurder, mezelf uitschrijven, biertje pakken en achteroverleunend kijken wat er verder gaat gebeuren... Als alle reaguurders dat doen, krijg je wel een prachtige verdwaasde D66-achterban met een fractievoorzitter die ze nooit wilden...

Verzuchter | 25-05-12 | 20:48

@CynicalBastard | 25-05-12 | 20:39
En een genocide ontkennen, helpt ook een beetje.

blinde kip | 25-05-12 | 20:48

Liberaal en pro-EUSSR.

Moet ik dat nog duiden?

Parsons | 25-05-12 | 20:47

Binnen de partij gaan er ook al stemmen op om deze Alexander pechtrol zo snel mogelijk te lozen.

reageerbuis | 25-05-12 | 20:47

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:46 |
Je lijkt me intelligent genoeg om dat zelf te bedenken.

Strangetown | 25-05-12 | 20:47

@Strangetown | 25-05-12 | 20:44

Oh ja, joh? Vertel eens wat meer...

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:46

Ik bemerkte zojuist ook de dubbelzinnigheid in die opmerking... Vergeef mij, ZKH Eenoog, ik heb u over het hoofd gezien, sprak de blinde...

Verzuchter | 25-05-12 | 20:45

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:40 | + 0 -

Wellicht geen stokpaarde, maar Rutte, Wilders en Thieme(daarom noem ik die eerst) hebben dit wel in hun program/partijmanifest staan.

Maar wat stel je dan voor? Elke lijsttrekkersverkiezing moeten zich verplicht 5 man kandideren?

Greed=Good | 25-05-12 | 20:45

Smokum | 25-05-12 | 20:41 |
Wilders heeft anders ook zijn obsessies, hoor...

Strangetown | 25-05-12 | 20:44

Pechtold, inderdaad: landverrader... en trots dat ie er op is!
 
Oh oh.. wat zal dat een zwarte bladzijde worden, in de geschiedenisboeken van de toekomst. ('met z'n bakkes')
 
Maar goed, die Pechtold heeft zo'n plaat voor z'n kop, dat ie dat ook wel nooit zal begrijpen.

saintinel | 25-05-12 | 20:44

@Verzuchter | 25-05-12 | 20:42

Als je in je correctie mij maar ver van die partij vandaan houdt..

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:43

Greed=Good | 25-05-12 | 20:39 |
PvdD stemde (in principale) tegen, omdat in het Verdrag van Lissabon geen bepalingen over het welzijn van beestjes waren opgenomen.

Strangetown | 25-05-12 | 20:43

Pro europa houding na referendum????
Maar wel de afvalstoffenheffingshoogtebepalert ja die mag je kieze jonguh...

lidlbier | 25-05-12 | 20:43

In de Partij der Blinden '66 is Geenoog koning...

Of nee, wacht...

Verzuchter | 25-05-12 | 20:42

D'66, de partij van rechters en ambtenaren. !

waarzeggertje | 25-05-12 | 20:42

Kereltje Pechtold gaat de komende verkiezingen van 12 September nog heel dom uit zijn kop kijken als de uitslagen bekend zijn.

Banana-Hollandia | 25-05-12 | 20:41

Vreselijke partij D66. Walgelijk gewoon, vooral die Pechtold met ze absurte wilders obsessie. D66 maakt nederland kapot, dus weg ermee. En snel.

Smokum | 25-05-12 | 20:41

Sorry hoor, D66, maar moet dat geen D666 zijn? Daar heb ik weleens gehoord. En die meneer heet volgens mij Pechtol.

Hanxie | 25-05-12 | 20:40

@Greed=Good | 25-05-12 | 20:39

Maar hebben die ook bestuurlijke vernieuwing als stokpaardje (gehad)?

Zo nee, dan heb je geen vergelijk...

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:40

Dit artikel geeft redelijk goed weer waarom d66 reeds enige tijd geleden mijn liberale stem is kwijtgeraakt.

Die pro-europa houding na nota bene een referendum (let u op, d66-erts? Een _REFERENDUM_ ) waar een klinkende anti-europa uitslag uit kwam, die nekt ze wat mij betreft.

In plaats van zoals goede democraten te gaan duiden waar dat Nederlandse NEE tegen de eu-grondwet dan vandaan kwam en wat te gaan doen met die gegevens,
gaan ze fijn op de ingeslagen regenteske pro-eu koers verder.
Met dankbaar gebruik van Geert Wilders als aandacht- / bliksem-afleider ... triest, dat je je groot moet maken door je te profileren tegenover zo'n relatieve minkukel als Wilders .... totaal geen eigen program meer, bah!

CynicalBastard | 25-05-12 | 20:39

Enigszins flauw. Rutte, Wilders, Thieme(denk ik), Brinkman, Slob, Van der Staaij zelfde verhaal.

Greed=Good | 25-05-12 | 20:39

Het blijft me overigens toch intrigeren: Waar zijn de wenkbrauwen van de man?

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:37

@blinde kip | 25-05-12 | 20:36
Maar verdorie, ze gaan voor de gekozen burgemeester. Ze gaan ervoor!

blinde kip | 25-05-12 | 20:37

Op naar de nul zetels met deze landverraders

Banana-Hollandia | 25-05-12 | 20:36

Genoeg studenten die blijven stemmen op D66. Ze moeten echter wel weten dat ze zich met de huurplannen van Kees Verhoeven helemaal blauw gaan betalen voor een kamertje of starterswoning. Of je moet in een dalende woningmarkt een woning kopen wat financiële zelfmoord is. Goed begin voor starters!
Ook heeft D66 niks laten horen over onderwijs en wetenschap in het Kunduzakkoord. Thom de Graaf is ondertussen bezig met HBO's te slopen.
Wie nog op D66 stemt, vraagt dus om flinke extra maandelijkse lasten en zal geen fatsoenlijke baan meer kunnen krijgen met zijn gekochte diploma. En met het ontslagrechtversoepeling sta je zo weer op straat omdat er een goedkopere Chinees is.

blinde kip | 25-05-12 | 20:36

"... Europa? Instemmend geknik..."

Ik kan me anders toch het interview van van de week herrinneren op indoctrinatie24, waar Pestkop te kennen gaf zich niet aan de boze kiezer te storen. LUID en DUIDELIJK, gaf hij gewoon ruiterlijk toe, schijt aan het volk te hebben, deze one-issue landverrader.

ZKH EénOog | 25-05-12 | 20:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken