Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Dik vier minuten krakers meppen in 020

Op internet is een filmpje opgedoken van de bloedige veldslag, kloppartij, krakersrellen, bewonersprotesten des doods in Amsterdam-Oost. De amateurbeelden (balkonperspectief) zijn gemaakt door de overbuurman en geven duidelijk weer hoe ernstig de situatie was. Goed dat het grote publiek hier kennis van kan nemen. Dit komt er nou van als het geld voor de ME op is. Als dit soort beelden uit Syrië komen dan is het land te klein. Maar - hoera- de beelden komen helemaal niet uit Syrië. Bovendien zijn het krakers, en die zijn alleen vatbaar voor het argumentum ad langelattem. Op de Indymedia's doen de selectief winkelende krakertjes inmiddels boehoe & huilie over politiegeweld en wordt er opeens gewapperd met wetten die plotsklaps wel weer van hunnie zijn. Onze favorieten: die grijze uniformagent met die speciale kniebeuk-techniek en die blonde paardenstaart. Kijken dus!

Reaguursels

Inloggen

De video maakt inderdaad veel duidelijk.
Geweld gebruiken tegen een diender die over straat loopt om iets te controleren en dan verbaasd zijn over een tegen reactie, sneu.

hoorcollesje | 15-05-12 | 21:22

Ze liepen nog zo dus niet hard genoeg geslagen. Zwaardere stokken gebruiken.

OudRotjeknorrer | 15-05-12 | 21:21

goede actie van de politie!
Schop ze gelijk ook ff allemaal uit de uitkering! tuig...

sjaakie1987 | 15-05-12 | 13:30

ristretto | 15-05-12 | 08:57 |
Ik had je meer als Voluto ingeschat.......

lilluke halve hoan | 15-05-12 | 13:20

doskabouter | 14-05-12 | 13:04 |
Ik heb het filmke eens stilgezet op b.v 3:03.
Lijkt me dat de verhouding Popo/Krakerts zo'n beetje 1 op 1 is..........

lilluke halve hoan | 15-05-12 | 13:19

Superior Bastard | 14-05-12 | 12:38 |
En dan?
Een knal en een lichtflits?
Die flits doet alleen wat als die in het donker gebruikt wordt!
Een Cobra 6 doet hetzelfde.
Ik denk dat je een stungrenade bedoelt, die geeft een behoorlijke drukgolf.
Flink pepperen lijkt me een betere optie.

lilluke halve hoan | 15-05-12 | 13:11

Ik had die hond al 100 keer losgelaten "oeps de riem glipte uit mijn hand"

kudtjoch | 15-05-12 | 12:28

haha die ouwe met dat witte haar heeft er flink plezier in, hij mept er als een malle op los

Frenky D. | 15-05-12 | 11:35

In Spanje staan bijna miljoen huizen leeg.... echt een emerging market voor krakers!!! Lekker weertje en er is geen krakerswet. Alleen je krijgt wel sneller een rubber kogeltje. Maar ja, das het risiko van een nieuwe market..... en dan heb je altijd China nog waar miljoenen huizen leeg staan! Global kraken.... de nieuwe uitdaging voor de moderne anarchist!

fingers | 15-05-12 | 11:32

dat knuppelen is misschien niet zo...... maar ze hebben toch ook tasers? schiet veel meer op en dan doet dat gajes wel een stappie terug. moet tenslotte ook allemaal niet teveel tijd gaan kosten.

poelepetaat | 15-05-12 | 10:38

In het AT5 filmpje kun je goed horen waar deze 'Amsterdamse' krakers vandaan komen, die zoveel last van 'woningnood' hebben: "schtop mit gewält, schtop mit gewält". Luister, Duitse, Italiaanse en Spaanse funkrakertjes: als je zo nodig in Amsterdam wilt wonen, dan moet je je maar inschrijven voor een woning, of gewoon wat huren, net als iedereen. Iedereen wil wel graties wonen.

kommaneuker | 15-05-12 | 10:35

@ Free Fall-ing
lekker he, blowen...
Nu weer even naar de realiteit: kraken is crimineel. Als de politie zegt dat je weg moet en je luistert niet krijg je klapjes. Zo is het en zo moet het ook zijn

Hoppla | 15-05-12 | 09:01

Sorry kudtservert.

ristretto | 15-05-12 | 08:57

Daarom is zo'n krakers item altijd leuk.
Het gaat over de wetten en afspraken. Krakers beroepen zich op hun vrijheid om te doen wat ze willen. De anderen, lees politie, dienen zich wel aan de wet te houden en zijzelf vallen plotseling onder de bescherming van dezelfde wetten waar ze schijt aan hebben.

Het is simpel. Hetgebruikte geweld staat niet in verhouding tot hetgene dat gedaan moet worden. Een voor een uit de groep plukken met drie vier mensen en de rest controleren met honden. Of met een of twee paarden langs de gevel lopen.

Dit geram is niet nodig ook al waarschuw je tien maal.

ristretto | 15-05-12 | 08:57

Daarom is zo'n krakers item altijd leuk.
Het gaat over de wetten en afspraken. Krakers beroepen zich op hun vrijheid om te doen wat ze willen. De anderen, lees politie, dienen zich wel aan de wet te houden en zijzelf vallen plotseling onder de bescherming van dezelfde wetten waar ze schijt aan hebben.

Het is simpel. Hetgebruikte geweld staat niet in verhouding tot hetgene dat gedaan moet worden. Een voor een uit de groep plukken met drie vier mensen en de rest controleren met honden. Of met een of twee paarden langs de gevel lopen.

Dit geram is niet nodig ook al waarschuw je tien maal.

ristretto | 15-05-12 | 08:57

schande, veel te zacht, dit noemen wij aaien hier op het platteland

teleshopper | 15-05-12 | 08:25

Hebben die gasten niks beters te doen? Tokkies flitsen om de staatskas aan te vullen bijvoorbeeld? Jongens, we zitten met een miljardenschuld en dat los je zo niet op.

Anders nog? | 15-05-12 | 02:39

Lachen, als er echt iets aan de hand is, bijv een juwelier die neergeschoten is, groeit alles boven hun pet uit.
Resultaat, man te lang zwaargewond in zijn zaak laten liggen omdat men niet naar binnen durft.
En om dat te compenseren meppen ze dreadlock meisjes en vegetariërs aan gort.
Hulde daarvoor boys ....

Aart Z. | 15-05-12 | 01:28

Zielige ouwe stink agent vooral op 03:27! Gatverdamme.

matss | 15-05-12 | 00:53

@maagwand

Hoezo is dat in godsnaam Links?

Wopwops | 15-05-12 | 00:50

Beter dat de politie op dit tuig inbeukt dan arme burgers te criminaliseren door ze financieel een poot uit te draaien en belastingen te innen voor gemeente of rijksoverheid.

frisenfruitig | 15-05-12 | 00:39

@maagwand,
mmmm, niets superieurs, gewoon observerend.
Ik hem de meeste video's in relatie met dit incident even bekeken.

Politie dad situatie gewoon niet onder controle.
Ik zag gefrusteerde dienaren van de wet.
Gewoon erkennen lijkt me beter dan ontkennen.

Die grijze politieman is gewoon een grote idoot, met een enorm probleem.
Zeg maar motormuizen gedrag, in een groep doen ze stoer en gaan zich extra uitleven en bewijzen.
Individueel zijn het grote onzekere en laffe idioten, zonder zelfwaarde.
De rest van de politie had dat goddank wel door, maar greep maar matig in.
Immers groeps denken, en opkomen voor 'collega's' is het motto, en kritisch zijn op collega's, of zelfkritisch denken is er dan niet bij.

Laat de politie en haar woordvoerder maar tevreden zijn.
Nederland kan rustg slapen met dit niveau in het episch centrum van een storm, en met het recht op het geweldsmonopolie.

Free Fall-ing | 15-05-12 | 00:22

Free Fall-ing | 15-05-12 | 00:03 | + 0 -
Ach gut, een moreel superieur links Gutmensch.Zit je niet op de verkeerde site grote denker?

maagwand | 15-05-12 | 00:10

Geweldig, playmobiel spelend 90% van GS heeft ook een mening.......
Zwart - Wit is de mindsetup van de legobrains.
Kenmerken,
-geen nuance.
-geen kritische kijk op zaken.
-meelopend.
-schreeuwen, bijna huilend, en zeer triest.
-en oerdom.

Uitleg,
Als men al geen nuance kan maken in buitensporig politiegeweld en leugenachtige politiewoordvoerders, en dat niet gescheiden kan zien van de doelgroep, of in dit geval krakergroep.
De legobrains altijd elk geweld goedkeurd, no matter wat, wat de politie ook gebruikt.

Dan is 90% van Geen Stijl, even via een tijdsmachine verplaats naar 1939, pure laffe NSB'ers, die zeggen,
-wet is wet.
-men moet zich aan de regels houden.
-orde.
-joden moeten verlinkt worden
-joden moeten vergast worden, immers dit is de wet.
-en elk verzet tegen de staat, staat de doodstraf op.

Nog veel werk te verzetten voor de GS redactie, om de playmobiel brains nog iets etisch besef bij te brengen....

Free Fall-ing | 15-05-12 | 00:03

De Duitse ME had hier veel beter raad mee geweten. De Franse oproerpolitie CRS, zelfde verhaal. Busjes in de rij, en fluks afvoeren die hap. Binnen een kwartier gepiept. In 0031 moddert de politie maar wat an, deelt onnodig veel rake klappen uit, en het eindresultaat is weer een hoop commotie plus een niet opgelost straatopstootje. Raar land...

Reykjavik | 14-05-12 | 23:58

sla ze maar helemaal de tyfus......... en daarna allemaal een werkstraf, dan hoeven wij met z'n allen die politieaktie niet te betalen. aan het werk lamzakken en blij met je poten van andermans spullen en gebouwen af! dus.......

poelepetaat | 14-05-12 | 23:51

38-15-09 | 14-05-12 | 23:45 | + 0 -

Aha , je bent kunstenaar en kan geen eigen atelier betalen.Of je doet aan holistisch navelzuigen.dat brengt natuurlijk ook niet veel geld in het laatje.

maagwand | 14-05-12 | 23:51

38-15-09 | 14-05-12 | 23:45 | + 0 -
Laat me raden:U is afvalinzamelaar? Of koperhandelaar, zo kun je het ook noemen!

Dr.Zeldenrust | 14-05-12 | 23:48

Is er al een site opgericht om deze politiemensen te bedanken? Fantastisch werk! Vies, langharig, werkschuw tuig! Ga douchen!

_-Animal-_ | 14-05-12 | 23:46

@maagwand
Ik ben eigen ondernemer en woon ANTI-kraak. Dus wat lul je?

38-15-09 | 14-05-12 | 23:45

Kansloze kutlui, die gewoon met hun poten van andermans eigendom af moeten blijven!

dB79 | 14-05-12 | 23:45

lol @ argumentum ad langelattem, geniaal Pritt!
Verder: Na 85 keer vorderen en waarschuwen voor geweld gebruik zou ik die latten liever op die schedeltjes hebben zien neerdalen...

Dr.Zeldenrust | 14-05-12 | 23:41

38-15-09 | 14-05-12 | 21:53 | + -3 -

Ben je gewoon een luie ,talentloze uitvreter die hier wat zit te trollen? Loonslaaf? Heb jij ooit weleens je eigen kost verdient staatsparasiet.?

maagwand | 14-05-12 | 23:40

sonnieboy | 14-05-12 | 22:22 | + -1 -

Treurtoetertje ga je wassen,dwaze tofuvreter.Over 10 jaar ben je net zo'n burgerlulletje en ga je met je lelijke wijf naar de IKEA.

maagwand | 14-05-12 | 23:36

8-15-09 | 14-05-12 | 22:52 | + 0 -
Welke regels? Je dient met je poten van andermans bezit af te blijven. Mij altijd een raadsel geweest waar dat "recht"op kraken vandaan komt.Overigens opvallend dat het vaak oude soms monumentale panden in het centrum van een stad zijn die ten prooi vallen aan het parasiterende steeltuigh.Zie ze weinig in de Bijlmer of Almere kraken.

maagwand | 14-05-12 | 23:31

Oke, welterusten.

38-15-09 | 14-05-12 | 23:30

Had er iemand nog goede argumenten om dit politiegeweld te rechtvaardigen of gaan we bij gebrek aan beter gewoon wat minkudos uitdelen?

38-15-09 | 14-05-12 | 23:22

Krakers willen niet luisteren > wie niet luisteren wil moet maar voelen. Werkt al jaren.

BlueTec | 14-05-12 | 23:05

@Arhedis-Varkenjaab
Het gaat erom dat iedereen gelijk behandeld dient te worden. Als je alle recentelijke voorbeelden van confrontaties tussen krakers en politie in Amsterdam op een rijtje zet, zie je een patroon van onevenredig politie-opreden, daar hoeft je geen deskundige voor te zijn. Het is aangestuurd beleid, geleid door onze scheiterige burgemeester Van der Laan.

Het feit dat het krakers betreft, wil niet zeggen dat er daarom extra hard geslagen mag worden. Bovendien was er geen sprake van het 'niet opvolgen van bevel', de reden van escalatie was het feit dat de leidinggevende ineens de groep binnendrong om de kraak te voorkomen, waarop de groep krakers zijn doorgang versperde. zie deze video: www.youtube.com/watch?v=HdT-58d5LNU&am... Het volgende klinkt voor u misschien onlogisch, maar dit is binnen een kraakactief en politie een ongeschreven regel die verbroken wordt (weliswaar eentje die stamt uit oude tijden, maar toch) en in deze context wordt die move dan ook gezien als een directe provocatie. De politie is hier uiters van bewust. Kortom, alles wijst erop dat deze aanpak van de politie niet de juiste was. Verder is het inderdaad aan de rechter om dit optreden te veroordelen. ps. uw laatste opmerking raakt kant nog wal. Kunt uw deze bewering wat nader toelichten?

38-15-09 | 14-05-12 | 22:52

dat bepaalt iemand anders wel voor je sonnieboy.

Maarten van Traa | 14-05-12 | 22:38

adieu .. ik ga weer verder met mijn leven ..

sonnieboy | 14-05-12 | 22:36

Ik heb op zich weinig bezwaar tegen het krakermeppen, maar het gaat wel wat chaotisch.

A propos: veel krakers zijn pro-moslim. Zouden ze weten dat je daar voor huisje stelen je hand kwijtraakt?

Arhedis-Varkenjaab | 14-05-12 | 22:35

@nedertokkie .. heb je het weer mis.. malle

sonnieboy | 14-05-12 | 22:34

Arhedis-Varkenjaab | 14-05-12
Ik ben blij dat je zo'n helder beeld van goed en fout hebt ouwe Johannes Post.
En de politie staat aan de goede kant?

Maarten van Traa | 14-05-12 | 22:34

u bedoelt met fout,, verzetstrijders.. ahaaaa

sonnieboy | 14-05-12 | 22:33

sonnieboy | 14-05-12 | 22:22 | + -1 -
misantroop!

nedertokkie | 14-05-12 | 22:29

38-15-09 | 14-05-12 | 21:53 | + 0 -

Ik vermoed dat u op Indymedia meer bijval zult vinden. Mijn kritische Fl 0,02: blijf met je vingers van andermans eigendom af. Zo niet, dan komt de politie en die geeft een bevel. Voldoe je niet aan het bevel, dan gebruiken ze geweld. Of dat buitensporig is, beslist een rechter en niet u.

Wanneer de oorlog uitbreekt, staan de krakers waarschijnlijk aan de foute kant.

Arhedis-Varkenjaab | 14-05-12 | 22:25

Pak de aasgieren.
Pak de banken.

oplichter | 14-05-12 | 22:24

ik vind jullie echt grappig .. de kortzichtigheid die je de een toedicht .. de heldhaftigheid naar de ander... En wie is u ... de hardwerkend mongool die zich laat leiden door den maatschappij .. het systeem ... Open je ogen toch godverdomme is ... denk je nou echt dat de crisis bezworen is .. dat het kolder is .. dat jouw cultuur van graaien en snaaien .. hoeren snoeren taxirijden blijft staan?? Kijk eens naar wat er aan je muur hangt... je aan je lijf heb zitten .. wat je in je platenkast heb staan, naar de muziek waar jij met poffertjes porum op staat te dansen .De literatuur die je leest .. Van krakers.. vrijbuiters.. en ander schorum ... Sukkels zijn jullie.. nou ga maar weer gauw naar bed .. kan je morgen weer voor je pensioen aan de slag.. Maar wel eerst even naar dwdd kijken he .. vooral het item .. anders dan andere.. Droom zacht.. val hard!!

sonnieboy | 14-05-12 | 22:22

@nedertokkie | 14-05-12 | 22:19 | + 0 -
-
Madness is coming your way.

oplichter | 14-05-12 | 22:21

Meppen op SP-stemvee. De komende 10 jaar lang ook geen stemrecht meer voor die treurhippies als ik het mocht bepalen.

nedertokkie | 14-05-12 | 22:19

en toen stonden ze voor jouw deur.
Je wijf en broedsel krijsend.
Terwijl die grijze duif, met volle kracht, op je harses staat te hengsten.
je hebt een probleem. Met je baas. En de bank.
Maar je wilt dat die grijze duif harder mept.
Want je hebt het verdient.

oplichter | 14-05-12 | 21:57

Voor diegene die echt menen wat ze hierboven zeggen: ga naar een psycholoog en laat je sadistische schaduwkanten onderzoeken. Voor diegene die lollig denken te zijn door elkaar na te praten, fuck jou. Voor de reaguurder die kritisch doch cynisch én humoristisch blijft, hetzij clichématig, +1.

En voor de mensen die tijdens het reaguren niet zelfstandig willen nadenken: Denk wel na. Wanneer dit was gefilmd in Caïro of Turkije sprak je er schande van (over selectieve verontwaardiging gesproken). Maar nee, het waren 'krakers'. Dus dan mag het toch? Waarom eigenlijk? Puur omdat JIJ een hekel aan ‘so called’ krakers hebt? Of omdat dit soort (buitensporig, dat staat buiten kijf) politiegeweld past binnen het stereotype denken omtrent het kraken? Omdat je met een zo ongenuanceerd (lees domme) mogelijke reactie denkt te scoren? Of omdat je wellicht nooit met een kraker gesproken hebt en je mening dus is gebaseerd op wat de media je vertelt of is het de algemene opinie? Omdat jij als een loonslaaf (of je papa, indien je nog een een teenie bent) de tyfus werkt om een te duur huis te kunnen betalen en het niet kan aanzien dat er 'andersdenkende' zijn die zich, om wat voor reden dan ook, niet laten naaien? Echt, fucking papagaaien hiero. Nog nooit wat meegemaakt zeker? Jullie, internethelden, zijn NIETS waard. Niet langer in staat om rationeel te denken, want te verwend en gebrek aan principes. Totaal niet voor rede vatbaar. Mocht er ooit oorlog uitbreken dan ben je weerloos en kun alleen maar 'mama, mama' uitkermen...

38-15-09 | 14-05-12 | 21:53

Wat is er toch mis met een traangasgranaat of een busje pepperspray?
Dan is al dat gehengst met die stok toch helemaal nergens voor nodig?

Taas | 14-05-12 | 21:28

Hulde voor de Polizei.
Jammer dat de honden niet mee mochten doen...

DenBerk | 14-05-12 | 20:39

Ik vind ook dat de politie vaker burgers moet slaan, helemaal als ze dingen demonstratief doen... want demonstratief dingen doen, dat moet niet mogen en moeten we ook niet willen... burgers die ongehoorzaam zijn moeten de hersens uit hun schedel gemept worden... als de wet je niet zint en je krijgt in de politiek je zin niet pech, val dan maar deaud! (en alles zonder aanzien des persoons, zoals het zou moeten in een rechtstaat)

paranoya | 14-05-12 | 20:37

hahahahahaha schitterend dit! hulde aan de politie. Gewoon Obelix erop af sturen

KingCharles | 14-05-12 | 20:30

-weggejorist-

Sidderpaal | 14-05-12 | 20:27

Altijd leuk!

Maar hadden ze geen waterkanon in kunnen zetten tegen dat ongewassen tuig. Win win situatie toch?

Hobbykip | 14-05-12 | 20:04

"blaffende honden bijten niet"........ niet als je ze aan een riempje laat nee!!!

zeep-rest | 14-05-12 | 19:52

waarom niet gewoon 1 voor 1 in de bus zetten. gewoon naar een persoon lopen pakken en trekken met 5 man tegelijk en zo het hele rijtje langs gaan?

daviddave | 14-05-12 | 19:50

Nee, ben helaas geen kraker. Mooi bestaan hoor, lachend elke twee, drie maanden al je troep een paar deuren verder bakfietsen... Prachtig, mijn zegen hebben ze. Ik heb het er net iets te druk voor.

Maar wie gaat dan vaststellen dat je iets huurt? De stadswacht? De politie? De belastingdienst? Nee. Dat doet een rechter. En dat is maar goed ook.

Maarten van Traa | 14-05-12 | 19:27

Duurt mij nog lang.

Geen peperspray, geen waterkanon, geen bijtende honden.
Die politie agenten kunnen in de tijd van dit filmpje de groep opakken, uit elkaar meppen om vervolgens naar het volgende groepje te rijden.

mindeater | 14-05-12 | 19:25

Ik word een beetje moe van dat tuig! Ik wil ook wel gratis wonen op een mooi plekje, ik heb alleen geleerd dat wat niet van mij is, ik niet aankomen mag! Ze hadden veel harder moeten slaan!

Verbale diarree | 14-05-12 | 19:23

Gelukkig gaat de SP hier vragen over stellen, dan komt alles goed...

E Rectus Magnificus | 14-05-12 | 19:20

Tsja, zoals Ellie Lust (maar niet voor het oog) het zegt: "Normale mensen gaan weg als wij dat vragen".
Ik kan u verzekeren dat elke gewone burger hardere klappen had gekregen wanneer hij politie orders niet op volgt. Je kunt niet verwachten dat politie maar weg gaat wanneer je de verzoeken niet honoreert.

E Rectus Magnificus | 14-05-12 | 19:19

Tsja, zoals Ellie Lust (maar niet voor het oog) het zegt: "Normale mensen gaan weg als wij dat vragen".
Ik kan u verzekeren dat elke gewone burger hardere klappen had gekregen wanneer hij politie orders niet op volgt. Je kunt niet verwachten dat politie maar weg gaat wanneer je de verzoeken niet honoreert.

E Rectus Magnificus | 14-05-12 | 19:19

Hulde voor de politie. Als de Volkertjes niet willen luisteren, moeten ze maar voelen. Jammer dat de tazerguns ontbraken.

terreurinmneur | 14-05-12 | 19:19

Maarten van Traa | 14-05-12 | 18:51 | + -1 -
Helemaal niet, krakers drijven alleen op dat huisrecht dat door Europese wetgeving opgedrongen wordt (en waarmee bij de ratificatie geen rekening is gehouden met ordinaire huizendieven zoals in dit filmpje). Huurders genieten in Nederland gewoon bescherming op grond van het huurrecht: BW boek 7, titel 4.
.
Maw klets jij maar gewoon wat uit je nek, hoogstwaarschijnlijk omdat je zelf krakert bent en je gratis hachje wil redden.

The Green*Machine | 14-05-12 | 19:12

Kudo's voor grijze mepmeneer, komen een heleboel frustraties uit zijn jeugd naar buiten daar. Volkomen terecht optreden, ze bezetten iemand eigendom en krijgen de keuze: of oprotten zonder vervolging (neem ik aan tenminste), wat behoorlijk mild is voor zo'n misdaad, of blijven en dan zorgt de pliesie wel dat je oprot. Als je kiest voor het laatste moet je niet raar opkijken als zo'n MBO'er een klapstok in je nek legt.

SH- | 14-05-12 | 19:10

Is dat huis weg dan?

Maarten van Traa | 14-05-12 | 19:10

Al die mensen die zeuren over het gedrag van die ouwe witkop: volkomen legitiem. Hij vraagt duidelijk meerdere keren op plaats delict of ze op willen zouten. Doe je dat niet, dan negeer je een vordering van een agent. Negeer je een vordering van een agent, dan mag hij je aanhouden. Verzet je je tegen een aanhouding, dan mag hij geweld gebruiken om je aan te houden. Is allemaal wettelijk geregeld.
.
En dan over het feit dat ze zogenaamd 'protesteren': met een menselijke ketting de toegang blokkeren van een huis dat je gestolen hebt is geen protesteren. Werkt niet echt goed he, dat 'jullie wetten niet de onze'!

The Green*Machine | 14-05-12 | 19:06

Mooi! Optyfen, links tuig.

Kanon Bier | 14-05-12 | 18:55

Hulde voor de politie!!!
Veel vaker dat tuig zo aanpakken!
Moet veel vaker zo hard opgetreden worden.

Sculker | 14-05-12 | 18:52

Krakers maken gebruik van rechten die voor iedereen gelden. Ga je aan die rechten lopen morrelen, zoals er geprobeerd is de laatste jaren, is geen bewoner in Nederland meer veilig in zijn eigen huis. Huur, koop of kraak maakt dan geen kloot meer uit. Want de rechter, waar de gemiddelde reaguurder zo een hoge pet van heeft luistert naar een pak geld, en die figuren in het blauw en neon geel van het filmpje kunnen geen huurcontract of eigendomsakte lezen hoor... Bonnetjes invullen lukt nog net.

Maarten van Traa | 14-05-12 | 18:51

vikingchild | 14-05-12 | 18:22

Inderdaad Uberkansloos en buitenproportioneel.

artfremd | 14-05-12 | 18:47

Bestaat er ook zoiets als vrijwillige ME? Lijkt me heerlijk om in je vrije tijd even de frustraties van je af te vegen. Heerlijk losgaan op dat werkschuwe tuig. Daarna nog even in Ter Apel een tentenkampje opruimen en ik zou er weer een weekje tegenaan kunnen.

terazino | 14-05-12 | 18:46

Kijk s aan zeg. De politie die doet wat ze horen te doen: onze eigendommen beschermen. Jammer de bammer voor de krakerts.

God Zelf | 14-05-12 | 18:44

Pervers, zowel het geweld van de politie als de gebruikelijke reacties hier.

Fatbirdsdontfly | 14-05-12 | 18:31

Valt het jullie ook op dat in Amsterdam zo veel (links) uitschot woont?

kibambam | 14-05-12 | 18:31

Hoe oneerlijk het ook mag zijn dat bepaalde mensen veel panden bezitten (geld maakt geld enz) Kraken is illegaal, al is het alleen maar omdat de rest wel gewoon betaalt voor zijn woonruimte. Dus die krakers moeten weg. Al zal iedereen het eens zijn dat dit echt uberkansloos politieoptreden is. Geen spoortje organisatie te ontdekken.

vikingchild | 14-05-12 | 18:22

Dat moet stinken daar. Zoveel van die losers bij mekaar.

Rest In Privacy | 14-05-12 | 18:21

Ik heb altijd geleerd dat wie niet luistert maar moet voelen. Dit gajes is gewoon gevraagt of ze weg wilden gaan en dat verrekten ze. Ja dan kun je een flink pak op je donder verwachten. Je moet gewoon van andermans spullen/huizen afblijven. Ga werken en huur of koop een huis.

Roscoo1963 | 14-05-12 | 18:19

Sinds 23 maart haat ik de hele plissie, en ze mogen te tering krijgen, als krakers molotov cocktails zouden hebben gebruikt zou ik een glimlach op mijn gezicht hebben.

The Russian | 14-05-12 | 18:11

Heb de pleuris aan krakers maar ik zie hier dingen gebeuren die echt niet kunnen. Lijkt me tijd voor een nieuwe screening en wat testjes. Zeker voor die blonde snol met die dikke reet en die ouwe gek die als een debiel met die knuppel staat te meppen.

BunnyKiller | 14-05-12 | 18:08

O ja, Wijnand Duyvendak!

jojo1956 | 14-05-12 | 17:54

tegen pacifisten durven ze wel de dappere dienders met bierbuik .. . niet echt waardige tegenstanders die krakers ... wouten zeer laf bezig zou meer gefilmd moeten worden bij dat tuig

kingorgasmo | 14-05-12 | 17:49

Sinds maanden niet meer zo'n leuk item gezien! Heerlijk dat die smerige niksnutten afgerost worden.

funkyd | 14-05-12 | 17:46

-weggejorist-

kingorgasmo | 14-05-12 | 17:46

Zeer zwak optreden van de politie. Er is geen strategie en geen leiding. Iedereen doet maar wat. De "grijze" denkt dat heel hard slaan alles oplost terwijl zijn collega's dit een minder goed idee vinden. Zie 2:35.

deja | 14-05-12 | 17:44

-weggejorist-

artfremd | 14-05-12 | 17:43

Is dit nou alles? Die krakers moeten niet zo huilen.

Topperke | 14-05-12 | 17:34

Vroeger had je de Comedy Capers op teevee. Doet dit filmpje sterk aan denken. En krakers die huiliehuilie doen... vraag ff aan je oom of vader hoe dat nou precies ging tussen februari 1980 en november 1985! Dan doe je wellicht iets minder huiliehuile.

jojo1956 | 14-05-12 | 17:34

Vet! Met dit elke dag voor je deur heb je geen tv- en internetabo meer nodig.

Brad from Edmonton | 14-05-12 | 17:34

@DongDong | 14-05-12 | 17:31 |
De een verkracht kinderen en de ander verkracht huizen.
prima vergelijking.

Smalhout | 14-05-12 | 17:33

Krakersbeweging schreeuwt altijd: Jullie wetten, niet de onze! Pedofielen vereniging Martijn schreeuwt altijd: Jullie wetten, niet de onze!
Krakersbeweging = Pedofielen vereniging Martijn!
Niet eens met de vergelijking? Voor mij werkt 'ie prima!

DongDong | 14-05-12 | 17:31

Dit is machtig mooi om te zien!
Ik schiet vol bij het aanschouwen van zoveel gerechtigheid,eindelijk worden die stinkdieven eens goed afgedroogd.
@politie Sla ze maar verrot! Dat hebben ze verdient,de klootzakken!

Beëlzebul | 14-05-12 | 17:30

Wat een broddelwerk van 2 kanten. Krakers uit de jaren 80 hadden dit politiegroepje binnen 2 minuten het ziekenuis ingeslagen. Anderzijds is het politieoptreden ook amateuristisch. Of ze gaan weg en zo nee dan gaat het echt los. Of ze mogen blijven staan. Nu lijkt het een groepsoefening. Effe meppen, baas haalt ze er weer af.Even evalueren wat gaan we nu doen?
Feminisering van het geweld

kattenfluisteraar | 14-05-12 | 17:28

Nu nog met de stok. volgende keer komt de vuilniswagen. Jullie zijn gewaarschuwd.

Smalhout | 14-05-12 | 17:25

"Police Brutality" noemen ze dat in de vrije wereld Pritt Stick.

oplichter | 14-05-12 | 17:23

Wat een conditie heeft die grijze dakduif nog he.. vooral de tweehandige stokslag kost veel energie en hij past hem veelvuldig toe. Had er duidelijk zin in.... weer eens wat anders dan hardrijders op de bon slingeren.... en dit is wnet zo veilig want die krakerts doen ook al niks terug. Mept wel zo lekker weg ,al zeg ik het zelf.

neverywhere | 14-05-12 | 17:05

... Dat kan harder!..

Smalhout | 14-05-12 | 17:02

Heerlijk dit... de 5 beste minuten van deze werkdag.

Afgeschminkte Bassie | 14-05-12 | 16:56

-weggejorist-

Mannenbrein | 14-05-12 | 16:50

Wat zal dit de economie hebben gekost ?
Allemaal krakerTs die niet naar hun werk en/of studie konden.
Het politieapparaat vastgelopen door alle arrestanten,ziekenhuizen die eventuele gewonden op moeten vangen..
De pro-deo advocaten,niet te vergeten..

Gekke-Bennie | 14-05-12 | 16:50

Jezus wat een falend politie optreden dit.

Stipsigaar | 14-05-12 | 16:41

@Trash | 14-05-12 | 16:28

Uit het filmpje blijkt, dat ze de agent binnen hadden moeten laten. Je hoort die jongen zeggen (na een telefoontje met zijn advocaat): "We moeten hem binnen laten". En het meisje zegt: "Dat zou ik niet doen."

Ik snap best, dat de agenten toen wel erg graag naar binnen wilden. Er kan wel iemand in levensgevaar zijn, terwijl de krakers dat proberen te verhullen door de politie buiten te houden.

decadent degeneraat | 14-05-12 | 16:39

Net zo min als laf minnen. Die NSB mentaliteit zit er lekker in hier. Lol.

Trash | 14-05-12 | 16:34

WVB103 | 14-05-12 | 16:27 En vervang nu eens het woord krakers in je onzinnige postje door zigeuners, homo's, joden, communisten of sociaal democraten. Die sturmer is hier inderdaad nooit ver weg.

Trash | 14-05-12 | 16:29

mgriks | 14-05-12 | 15:51 Leuk filmpje. Duidelijk een opzetje. Het moment dat ze hem weigeren door te laten stormen stapt de hoofdagent naar achter alvorens de verder aanwezige agenten naar voren rennen en beginnen er een paar al direct op de knieën te meppen.

Trash | 14-05-12 | 16:28

@menzo | 14-05-12 | 15:57

Lijkt me irelevant, of dienen krakers ook nog de juiste gangbare mening te hebben over een onderwerp als bijvoorbeel Israel, past wel in het straatje Völkische Beobachter niet?

Vette Luier | 14-05-12 | 16:28

Heeft niets met fascisme te maken. Krakers zijn gewoon dieven/uitvreters en daartegen moet hard worden opgetreden. Komplimenten aan de politie voor deze aktie!!

WVB103 | 14-05-12 | 16:27

pardal | 14-05-12 | 15:44 De reacties alhier laten dan weer overduidelijk zien dat het fascisme bij een deel van de bevolking nog immer dicht aan de oppervlakte zit.

Trash | 14-05-12 | 16:22

Meisje: Wat zegt de advocaat? Wat zegt de advocaat?
Jongen: Ja ehmm, we moeten hem gewoon binnen laten.
Meisje: Ja zou ik niet doen.

decadent degeneraat | 14-05-12 | 16:21

@mgriks | 14-05-12 | 15:51

Ik begrijp de woordvoerder van de krakers niet. De politie wil naar binnen om te kijken of het pand leeg is. En die pipo laat vervolgens de agent niet binnen en begint te duwen.

Volgens mij moet een agent naar binnen om huisvrede te constateren.

decadent degeneraat | 14-05-12 | 16:19

Wasik | 14-05-12 | 16:05

Ahhh ik snap 'm. (inmiddels koffie op) maar daar heb je gelijk in inderdaad. Hoewel een fabriekshal denk ik te min is weer voor krakers he)

hartogjen | 14-05-12 | 16:12

Zes traangas granaten en drie emmers pepperspray er overheen, stapje terug en eventjes wachten... Dan op je gemak één voor één boeien met van die plastic dingen. In een paar busjes pleuren. En dumpen op de veerboot naar Rottumerplaat. Al dat tijdrovende gehannes!
Als je ratten in je huis hebt strooi je wat korrels of je zet wat doosjes neer op strategische punten. Kost ook weinig tijd en moeite. Geen en-ke-le reden om hier veel méér energie in te steken...

Ornoisliefde | 14-05-12 | 16:10

Gewoon met je poten van andermans spullen blijven dan loop je ook het minst kans op klappen. Overigens had Opa Agent er wel zin in, al z'n frustraties heeft hij er uit geslagen.

ScooBebo | 14-05-12 | 16:09

Wasik | 14-05-12 | 16:05

Als je daadwerkelijk iets om te kraken zoekt, zou ik eerder gaan kijken naar niet-particulier eigendom...

LOL @ JShiro | 14-05-12 | 12:35 | + 138 -

Tinus_Trotyl | 14-05-12 | 16:06

@hartogjen
Zoonlief werkt, dat dan weer wel. Mijn tekst is sieniesch. 2 jaar leeg dus kraken???? Met de huidige economische situatie kan een woning al snel 2 jaar leeg staan. Bij ons in het dorp blijven we van elkaars spullen af. Trouwens, waarom kraken in de binnenstad. Er staat genoeg leeg in de bijlmer enzo. En je kan ook overnachten in een leegstaande fabriekshal.

Wasik | 14-05-12 | 16:05

Vette Luier | 14-05-12 | 15:41
Door deze opmerking word ik ineens nieuwsgierig naar wat die krakers over Israël te vertellen hebben.En daar dan de Völkische Beobachter naast te leggen.

menzo | 14-05-12 | 15:57

Nou... wat is hier nou bijzonder aan dan? Duurt alleen heel lang. Ben zelf opgegroeid in de jaren 80 toen het supporters- en krakersgeweld wekelijks was en duizend maal erger. Dikke onvoldoende voor de politie. Had ze in m'n eentje binnen 3 minuten weggeslagen. Die ouwe snapt het tenminste. Die is nog van de oude stempel. En iedereen die dit geweld vindt is waarschijnlijk opgegroeid op Schiermonnikoog. Die moeten naar Noorwegen verhuizen en bomen gaan knuffelen.

Elvis Costello | 14-05-12 | 15:55

Krakerts heb ik niks mee, maar met geweld nog minder, vooral die grijsaard, daar is een stekie los bij. Is het soms Fred Verzet, die pliesie die die jongen van Koomen heeft doodgeschoten? Als die krakerts slim zijn klagen ze hem mbv dit filmpje aan wegens ongepast buitensporig geweld, dat moet vast wel lukken. Overweldigende bewijslast. Smerissen zijn sowieso niet te vertrouwen, in 40-45 niet, en nu niet.

Springbank | 14-05-12 | 15:55

Wasik | 14-05-12 | 15:50

waarom zou jouw zoon niet hard moeten werken voor het huis waar je buren wel kei en kei hard voor gewerkt hebben en nog steeds voor moeten werken?

hartogjen | 14-05-12 | 15:51

Hier kunnen jullie in een professionelere versie zien hoe het geweld is begonnen.
youtu.be/HdT-58d5LNU

mgriks | 14-05-12 | 15:51

Bij mij in het dorp staat het huis van mijn buren (en nog meer huizen) staat al meer dan 2 jaar leeg. Ze krijgen het huis maar niet verkocht. Ze zijn al 45.000 is prijs gezakt. Kan ik die nu kraken voor mijn zoon? Hij is al heel lang opzoek naar een huurwoning. Maar gratis wonen is natuurlijk ook goed..........

Wasik | 14-05-12 | 15:50

Fascistische kutwouten!

werfbaas | 14-05-12 | 15:48

Mooi, even een voordeur leegpellen. Sodemieter op krakers, protesteren doe je maar via een andere weg.

ildib | 14-05-12 | 15:46

Wissel hier in de reacties de term kraker eens voor Jood?

Dan kan het hele artikel + bijbehorende reacties zo in de Völkische Beobachter van 70 jaar geleden

Diep triest volk hier
Vette Luier | 14-05-12 | 15:41

Jij moet je echt diep en diep en HEEEEL diep schamen met zo'n kansloze en hersenloze opmerking! Een klein tripje auswitz, birkenau of gewoon even naar westerbork zodat je het verschil eens in die hersenloze kop van je kan krijgen. Als dat al mogelijk is!

hartogjen | 14-05-12 | 15:44

Dit filmpje laat helaas zien dat Nederland een politiestaat aan het worden is en dat het fascisme bij de politie zijn intrede heeft gedaan. Hier moeten wijons als brave burgers zorgen om maken.

pardal | 14-05-12 | 15:44

@Vette Luier | 14-05-12 | 15:41 | + 0 -
Wat heeft Ajax hier nou mee te maken.

Kaas de Vies | 14-05-12 | 15:43

zwaar belachelijk..... krijg de neiging om mee te helpen... tegen de politie wel te verstaan.
wat een minkukkels...

cheiz | 14-05-12 | 15:41

Wissel hier in de reacties de term kraker eens voor Jood?

Dan kan het hele artikel + bijbehorende reacties zo in de Völkische Beobachter van 70 jaar geleden

Diep triest volk hier

Vette Luier | 14-05-12 | 15:41

Waarom mocht die hond niet meespelen?
Aan zijn geblaf te horen had hij er duidelijk zin in.

klein_broertje | 14-05-12 | 15:40

Stond ook nog een oude zwerver tussen , bleek een stadsdeelraadslid te zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 14-05-12 | 15:38

Wil iemand van de reaguurders de etage wellicht huren? Het ding staat, als ik mijn spitwerk tenminste goed gedaan heb, nu al zo'n 3 tot 4 jaar leeg. Het is te huur voor een luttele 1750,- per maand en dat loopt niet...

Hup! Allemaal terug aan het werk!

Oh, wacht....

Epibrateur | 14-05-12 | 15:35

Trash

Ben blij dat jij bestaat. Ik werk hier op een ouwe browser waarop ik niet kan plussen dus ik denk ik zeg het maar even.

Veldmaarschalk Sorry | 14-05-12 | 15:35

Die grijze postduif met die dikke pens heeft er zin in zeg, kennlijk vooral als de tegenstander al ligt. Waarom mag dat groepje niet weglopen? Moeten ze zich in elkaar laten beuken?

Fruitvliegje | 14-05-12 | 15:31

Goed werk politie. Leegstand is van ons allemaal.

Veldmaarschalk Sorry | 14-05-12 | 15:31

Genieten. Jammer dat ze die herdershond er niet in laten bijten.

frotteurist frenkie | 14-05-12 | 15:28

hartogjen | 14-05-12 | 15:21 Als je politiegeweld en willekeur van de overheidgaat goedpraten en zelfs toejuicht vraag je erom. Heb je in ieder geval het historisch besef van een pinda. Sterkte ermee.

Trash | 14-05-12 | 15:26

Ik ben niet snel jaloers maar als je dit mag doen en je wordt er nog voor betaald ook...

menzo | 14-05-12 | 15:24

Trash | 14-05-12 | 15:06
Zeik niet! Als je door rood rijd, wordt je niet door politie (het heet politie, geen wouten, wat fatsoen zou je niet misstaan) op je muil getikt worden.. zelfde bij diefstal enz. Maar ja.. als je de politie uitdaagt, grote bek op zet en Echt niet mee wil werken.. tja.. dan vraag je er om.. en de mens is een beest... die krakers ja.. stinken net zo en zijn net zo lui. de rest.. neuh.. gewoon hardwerkende mensen.. dat zijn ze.

hartogjen | 14-05-12 | 15:21

Een beetje napalm doet wonderen

-TJ- | 14-05-12 | 15:15

Sow, die ouwe laat er geen gras over groeien en mept erop. Starred!

Sunabalk | 14-05-12 | 15:15

Pardon?

Trash | 14-05-12 | 15:15

ah via omweg gezien! Goed te zien dat de politie het serieus neemt nu.
Aan iedereen die de politie bekritiseerd, het volgende:
Er is een verschil tussen kraken en de boel onderschijten, vernielen, en een huis zodanig onbewoonbaar maken dat het een fortuin kost om alles weer leefbaar en veilig te maken. Dat laatste is wat 99% van het werkloze stinkende tuig doet. (het publiek in het filmpje hierboven dus)
Politie vraagt medewerking en dat doen ze niet, en dan vraag je er naar mijn mening om. Persoonlijk vind ik dat alle agenten hierbij betrokken gewoon opslag verdienen. En die hond verdiend een extra grote steak.

hartogjen | 14-05-12 | 15:15

@Trash | 14-05-12 | 15:13
-
Van mij krijg je een plusje. Alsjeblieft.

The Dominator | 14-05-12 | 15:14

@Trash | 14-05-12 | 15:11
-
Ironisch spat de agressie bij deze reactie er ook vanaf. Staat een beetje haaks op Trash | 14-05-12 | 15:06 | | Reageer+ | 0 , is het niet?

The Dominator | 14-05-12 | 15:14

Lekker laf aan het minnen?

Trash | 14-05-12 | 15:13

The immortal | 14-05-12 | 15:08 Dan niet janken als je een keer door rood rijd en door een paar wouten de tering in wordt geramd. Terug in de rij en bek houden.

Trash | 14-05-12 | 15:11

Ja dag Trash. Ik heb een tip voor iemand die niet op zijn hoofd geslagen wil worden. Ga werken en koop een huis.

The immortal | 14-05-12 | 15:08

laf lui zooitje die krakers, politie mag wat mij betreft sneller de gasten tikken en eruit slepen!!

Rivank | 14-05-12 | 15:08

filmpje doet het hier niet.. jammer genoeg.. wilde wel zien hoe krakers weer eens wakker gemept werden.

hartogjen | 14-05-12 | 15:06

Leuk dat het merendeel van de reacties bloeddorstig gehuil om meer is. De mens is een beest. Of is de gemiddelde reaguurder gewoon een empathielose plurk?

Trash | 14-05-12 | 15:06

ipv dat ze die Mechelse herder LOSlaten, staat ie een beetje te blaffen

rooiebosduivel | 14-05-12 | 15:04

En het is zo simpel. goed geplaatst tikje achter het oor van een kraker en hij zakt met een zuchtje in elkaar. Ik zie een aan hanger klaarstaan. Daar kun je zo mooi inladen en dan direct door naar een dijkverzwaring. Doen ze toch mooi dienst als de zeespiegel stijgt.

The immortal | 14-05-12 | 15:03

Heerlijk, dit is nu zinvol geweld.
Je kan die gasten niet hard genoeg aanpakken.
Het zijn toch allemaal klaplopers en ziek melden doen ze toch niet.
Want ze werken niet.

talibhagwan | 14-05-12 | 15:03

Ondanks dat de politie in dit geval een daadkrachtig optreden niet schuwde, zag het er toch triest en onbeholpen uit... Zoals je verwacht van de Nederlandse politie.

Desmoulins | 14-05-12 | 15:02

van mij hadden ze die honden gewoon los mogen laten, op dat stink volk.

klasseman | 14-05-12 | 15:02

En het gegeil van Geenstijl op politiegeweld is al helemaal stuitend. Lui toejuichen die met twee handen een gummiknuppel op iemand zijn hoofd meermaals laten neerdalen? Zo is er pas nog een arrestant bijna overleden aan een schedelbasisfractuur. Dit gaat alle perken te buiten en moeten we, inderdaad, met zijn allen niet willen.

Trash | 14-05-12 | 15:00

@Shalalieshalala | 14-05-12 | 14:47
Yeah right, jij ambieert een soort Russische politiemacht. MOE-lander toevallig?

Bulloch | 14-05-12 | 14:55

"GS, zo consistent als een emmer snot; nu is de popo ineens wel ok. Yeah right, dit zijn dezelfde 'ooms' die staan te kettingbotsingflitsen, boomzeiken, onzinnig straatpissen en willekeurig door rood rijden en video censureren.
En ook dit doen ze onhandig. En zou de filmer ernaast staan, ontving hij zo een mep op de lens, als u het mij vraagt.
Onterecht meppen van gestoorde krakelingen, kweekt ook Volkerts. Het wankel evenwicht van een ok popo qua rechtsstaat dient consistent te worden uitgevoerd en hier is dat dus faal.
Insiede info van ME-ert leert dat ME-erts soms/vaak agenten zijn die 'iets moeten verwerken' en zo los mogen gaan.
Het grijze serpent is hier mogelijk een van. Een keer geschrokken van een assertieve Finse Goudaert of Gorinchemert en moet dat van zich afmeppen...
Neen, popo dient gereguleert te zijn, en anders staan ze je straks tijdens verkeerscontroles op je taas te kletteren en dat wil niemand.
Per slot van rekening zijn het vaak relatief domme lui die leren 'volgen' en niet 'denken' en die dienen in het keurslijf te handelen."
-
Heel veel dit. Als je krakers anders mag behandelen als popo omdat het nu eenmaal vieze linkse stinkerts zijn doe je de deur open voor heel veel willekeur en andere ellende. Politie is hier idioot bezig. Klaar.

Trash | 14-05-12 | 14:55

Mr. Bigglesworth | 14-05-12 | 14:52 | + 0 -

bijvoorbeeld als je bij de volgende keer je bon niet betaald..

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:54

Hier kan ik dus uren naar kijken. Geweldig.

eye | 14-05-12 | 14:53

Schepvogel | 14-05-12 | 14:50 | + 0 -

Alsof krakers onmensen zijn .

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:53

@wegjorisweggejorist | 14-05-12 | 14:38 "tijdens de 2e wereldoorlog was ruim 99.9 % van de nederlandse agenten op de hand van de nazi's, onze bezetters. en na de 2e wereldoorlog moest ons voltallig politie-apparaat vervangen worden."

100% vrij van feiten deze bewering.

Tapu | 14-05-12 | 14:52

Mijn vertrouwen in de politie is weer verder toegenomen.
Wat mij betreft mag er nog wat eerder gemept worden.

Mr. Bigglesworth | 14-05-12 | 14:52

Al ziet het er af en toe misschien niet helemaal netjes uit, vind ik dat er goed gehandeld is. Wie niet luisteren wil moet maar voelen, zeker bij krakers.

Schepvogel | 14-05-12 | 14:50

Patatter | 14-05-12 | 14:44 | + 1 -

Was niet veel te ontruimen de krakers stonden alleen voor de deur.

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:49

Bij wet verboden, bekend bij de krakende medemens.

Ik wordt ook weggemept door de politie als ik ergens de boel blokkeer wat wettelijk niet mag.

Problem?

Shalalieshalala | 14-05-12 | 14:47

Ik haat krakers.

Geweld is toegestaan als ze na herhaaldelijk te zijn verzocht te vertrekken niet luisteren.
Wie niet horen wil moet maar voelen.

Dr.Phlox | 14-05-12 | 14:46

4 minuten genieten. Heerlijk. Meer van dit aub.

Willianus Wortelus | 14-05-12 | 14:45

@wegjorisweggejorist | 14-05-12 | 14:38
-
Joris is al onderweg! Ik gok dat dit je opgerotje wordt.

The Dominator | 14-05-12 | 14:45

Macht is ook anarchie.
Desalniettemin; de politie dient er in dit geval op los te rammen, dat het een aard heeft. Hulde!

dysdiadochokinese | 14-05-12 | 14:45

@fiasco
Maar hij heeft wel gelijk!

ams | 14-05-12 | 14:44

Laffe agenten met valse kuthonden -veel
Ontruimen ok, desnoods met traangas en rubberen kogels. Maar valse honden meenemen en met stokken op knieen slaan is gewoon triest. Dat ze zich niet doodschamen.

cabbit | 14-05-12 | 14:44

Ik zie geen enkel stukje geweld komen vanuit de krakers, naast verdedigende bewegingen. Sorry dat ik het zeg, maar door dit soort filmpjes, plus de welbekende prioriteiten (boetes uitdelen ipv criminaliteit bestrijden) krijg ik de neiging wapens te gaan kopen om mijzelf te kunnen verdedigen tegen de politie. Ken me niet rotten wat jullie ervan vinden. En nee, ik ben geen kraker, bezit gewoon een eigen huis. Maar de politie in nederland is zich aant ontwikkelen tot een hele enge groepering.

Fitzmeister | 14-05-12 | 14:44

Gewoon standaard ontruiming hoor.

Patatter | 14-05-12 | 14:44

Serieus, in tijden niet zo gelachen! :)

barrymossel | 14-05-12 | 14:43

Af en toe zou ik best wel eens voor de politie willen werken.
Jammer dat ze die hond er niet ingegooid hebben.

Spokoynoy Nochi | 14-05-12 | 14:41

Hebbon!!!!! Die hond dan. OOh wat gaaf zo´n beest met die blaf.

Suriboy | 14-05-12 | 14:41

wegjorisweggejorist | 14-05-12 | 14:38 |
Godwin award voor jou zwitsal.

Fiasco | 14-05-12 | 14:40

tijdens de 2e wereldoorlog was ruim 99.9 % van de nederlandse agenten op de hand van de nazi's, onze bezetters. en na de 2e wereldoorlog moest ons voltallig politie-apparaat vervangen worden. er is qua mentaliteit niet veel veranderd onder de agenten, lekker mensen met knuppels slaan, honden erbij.
cops are nazis, some things never change.

wegjorisweggejorist | 14-05-12 | 14:38

krakers meppen is altijd +1

kraaghaar | 14-05-12 | 14:35

Ik zou die blonde agente met staartje doen!

morgenstond | 14-05-12 | 14:32

PisFinger | 14-05-12 | 13:33

maandagmorgen plempsel ....

*pc uitzet*

doskabouter | 14-05-12 | 14:31

Wanneer escaleert het uit de handt?

PowMart | 14-05-12 | 14:31

Russo | 14-05-12 | 14:23 | + 1 -

Misschien krijgt hij hem vanavond wel omhoog , denk hij zeker terug
aan weerloze krakers slaan .

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:27

Stop dit geweld! *pats* Gewoon luisteren naar de politie anders krijg je klappen.

Fiasco | 14-05-12 | 14:26

TokkieXL | 14-05-12 | 14:15 | | Reageer+ |
Volgens mij staat die kudde huizenrovers de voordeur van hun gestolen huis te blokkeren, dus dat emotionele bij elkaar gedreven verhaal lijkt niet op waarheid te berusten. Ook ben ik ervan overtuigd dat de heren en dame politie ze al een aantal keer hadden gevraagd weg te gaan. Als de huizenrovers dan besluiten niet weg te gaan is gepast geweld toch een prima manier om ze te overtuigen dat toch te doen?

aardappelninja | 14-05-12 | 14:25

die vent met dat grijze haar heeft volgens mij weken niet fatsoenlijk geneukt, wat een frustratie zeg
prima als er klappen vallen maar dit is gewoon on nodig rossen op een menigte, zelfs zijn collega's moeten hem tegenhouden

Russo | 14-05-12 | 14:23

In het beginsel heb ik niet zoveel tegen het principe van kraken. Echter, krakersbewegingen zijn niets meer dan politieke bolwerken, en als je er niet bij hoort kun je ook echt niet in een kraakpand gaan wonen. Bovendien zorgen ze nooit goed voor de panden die ze kraken, wat ook niet echt sociaal te noemen is. Dan kunnen ze hoog en laag beweren dat ze het "voor iedereen" doen, maar in feite is het gewoon een clubje vandalen dat gratis mag wonen en, als het even meezit, de omgeving volpompt met agitprop.

Dus sla ze er dan inderdaad maar uit.

Piet van het Padje | 14-05-12 | 14:21

L.M. | 14-05-12 | 14:19 | + 0 -

Wat denk je zelf , dat ze die bonnen schrijven voor onze veiligheid , het gaat puur om het geld meer niet.

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:21

@ikmaar | 14-05-12 | 13:47
Welk recht?
www.nu.nl/binnenland/2259808/kraken-de...
Ze moeten nog veel harder gemept worden, niet werken maar ook niet betalen om te wonen, en maar janken en demonstreren, klotetuig.

prodigy | 14-05-12 | 14:21

Krakers meppen is zooo gemakkelijk. Mep dat eens kutmarokkaantjes.

grote haas | 14-05-12 | 14:19

@Eurotokkie
Als je daar zo zeker van bent dan neem ik aan dat je bij de politie werkt en voor de lol bonnen uitdeelt, hoe anders moet je zoiets weten dan?

L.M. | 14-05-12 | 14:19

Wat een tamme zooi hee... de jaren 60, dat was nog eens de beuk d'r in!

JanRap | 14-05-12 | 14:18

Als een groep bij elkaar gedreven en afgetuigd.
En de massa roept om bloed!
Hoe dom kun je zijn?

TokkieXL | 14-05-12 | 14:15

rara | 14-05-12 | 14:09 | + 0 -

De jaren 80 ,dat waren nog eens tijden ..

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:11

L.M. | 14-05-12 | 14:07 | + 0 -

95% van de bonnen zijn niet terecht , zit je zeker toevallig bij de 5% die wel terecht een bon krijgt.

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:09

@Eurotokkie | 14-05-12 | 14:06
Je hebt de jaren '80 duidelijk niet meegemaakt. Dit is een picnic, vergeleken met de rellen in die tijd.

rara | 14-05-12 | 14:09

Die ouwe witkop in het filmpje heeft er echt zin in.
FF legitiem je sadistische neigingen botvieren.
Als hij nog even doorgaat valt hij dood neer door 'n hartaanval.
Op z'n graf zou dan kunnen staan 'gestorven in de strijd'.

donjon | 14-05-12 | 14:09

@eurotokkie

"Janken""bon uitschrijven"waar slaat dit op?.Als die bon terecht is zal ik niet janken probeer de volgende keer niet in de fout te gaan en betaal.

L.M. | 14-05-12 | 14:07

Het leuke aan anarchisten is, dat als er ècht een anarchie zou zijn, ze weer aan de onderkant van de maatschappij zullen belanden.

Biff Eagleburger | 14-05-12 | 14:06

Argyronauta | 14-05-12 | 14:01 | + 0 -

Een paar tikjes , nu zijn die krakers geen watjes zoals de politie en kunnen wel tegen een stootje , maar wild om je heen slaan alsof
je leven ervan afhangt vind ik niet een paar tikjes.

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:06

Hahaha politiegeweld.... Softe bedoening van de politie. Als je als kraker dit politiegeweld noemt.... Opzouten kutkrakers, ga maar huren of kopen.

ratelaar | 14-05-12 | 14:03

@ Eurotokkie | 14-05-12 | 14:00
Ik doelde juist op het overslaan van die stap, en iets verder te gaan met ruimen.

Harrie Nak | 14-05-12 | 14:03

Tof! Weinig dingen mooier dan geweld tegen krakers. Wel jammer dat de honden niet werden losgelaten :-(

kanswaardig | 14-05-12 | 14:02

Wat een kul-commentaar van die SP-er bij Indymedia. Als er een SP-er burgemeester is, wordt de politie de stad uitgejaagd en breekt de anarchie los.

Napolejong | 14-05-12 | 14:01

Er lopen hier een paar mongolen rond die het verschil tussen protesteren/demonstreren en kraken maar niet kunnen begrijpen. Zijn zeker ook niet zo goed op de hoogte van het verschil tussen mijn en dijn.

Overigens een hoop drukte om niets, een paar tikjes uitdelen en dan gaan een hoop mensen jammeren over zogenaamd buitensporig geweld, nou dan waren de rellen in 1980 van een héél ander kaliber. Het duurt hier allemaal veel te lang. Geef ze 10 seconden de tijd om op te hoepelen en als dat niet werkt in een halve minuut de boel uit elkaar slaan en laat de honden maar een paar hapjes uit de krakerskuiten nemen.

Argyronauta | 14-05-12 | 14:01

Harrie Nak | 14-05-12 | 13:57 | + 0 -

Krakers het ziekenhuis in slaan kan behoorlijk in de papieren lopen .

Eurotokkie | 14-05-12 | 14:00

@Doldwaas | 14-05-12 | 13:51
-
Een prachtig principieel standpunt welke ik enkele jaren terug met jou zou hebben gedeeld. Het hele punt is dat het toepassen van 'onze wetten', niet per definitie op respect en ontzag kan rekenen.
-
Vergeef mij voor de enigszins radicale conclusie, maar ik ben van mening dat wij als de overweldigende meerderheid krakers mogen 'onderdrukken' met ons Wetboek van Strafrecht om de rechtsorde te bewaken. Pure democratie toch?
-
Oh nee, dat verwerpen krakers. Krakers leven in de utopische overtuiging dat een wereld zonder gezag daadwerkelijk kan bestaan. Ze beseffen zich niet dat anarchisme per definitie tot anarchie lijdt. Dat is naïef en gevaarlijk.

The Dominator | 14-05-12 | 14:00

Het lijkt wel vee...

buitenstebuiten | 14-05-12 | 14:00

Preventief opruimen dat krakerstuig. Scheelt een hoop geld, frustratie, en arbeidsdruk.

Harrie Nak | 14-05-12 | 13:57

Samson Hunts Alone | 14-05-12 | 13:52 | + 1 -

Dat hij gefrustreerd is van iets is wel duidelijk , iets zit hem dwars.
Misschien een keer professioneel hulp aanvragen voor Mr agent kan zeker geen kwaad.

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:56

@ikmaar | 14-05-12 | 13:47
Iemand die geen inlevingsvermogen heeft zet mensen die een andere mening hebben doorgaans we als potentiële fascist!
Lees je eigen tegel nog maar 'es terug!

deraderendraaien | 14-05-12 | 13:56

@ikmaar | 14-05-12 | 13:47 : Welk "recht" heb je het hier over? Het recht om te stelen?

Tapu | 14-05-12 | 13:55

Gewoon kranten in de mouwen en broekspijpen, en je voelt al bijna niets meer.

impure_element | 14-05-12 | 13:53

@Eurotokkie | 14-05-12 | 13:41
Foutje. Van 1986 tot 1992 was ik zo af en toe te vinden op demo's. Mijn ex heeft een paar jaar in Woensdrecht gewoond.

Verzet tegen de staat is binnen bepaalde kaders geoorloofd. In dit geval gaat het om een illegale kraakactie want geen 24 uur verstreken en agent toegang geweigerd. Dan heeft de staat het volste recht om het oorspronkelijke recht van de woningeigenaar te beschermen.

rara | 14-05-12 | 13:53

@Kaas de Vies | 14-05-12 | 13:47
.. Aan de andere kant zorgen deze krakers er wel voor dat zo'n verfoeide A-locatie snel een verpauperde B-locatie wordt. Zodat de nare mensen met geld en baan er ophoepelen.

Jan Passant mk2 | 14-05-12 | 13:53

Zo wat een matpartij... Is me dat even schrikken. Poepoe.

Major Error | 14-05-12 | 13:53

Fijne comments inmiddels op Indymedia. Benieuwd alleen hoe lang ze blijven staan want daar heeft Indymedia wel een handje van: vrijheid van meningsuiting alleen voor degenen die hetzelfde vinden als zij.

Tapu | 14-05-12 | 13:52

Was Holleeder ook van de partij?

Kopvot | 14-05-12 | 13:52

@Sukarno | 14-05-12 | 13:50
-
The good old times? Wat voor vertekend beeld heb jij daar in godsnaam bij. We kunnen krakers wel op andere manieren aanpakken dan ze standrechtelijk te executeren. *Walgt*

The Dominator | 14-05-12 | 13:52

Die grijze baas heeft er echt zin in trouwens. Die had zeker pikstraf van z'n vrouwtje.

Samson Hunts Alone | 14-05-12 | 13:52

The Dominator | 14-05-12 | 12:33
Ondanks de vele plusjes vind ik dit een tamelijk domme opmerking. De reden dat een argument als 'Jullie rechtsstaat, niet de mijne' van die anarcho's nou juist niet opgaat is omdat iedereen volgens de wetten van de rechtsstaat dient te worden behandeld. Als je zegt dat de bescherming van die rechtsstaat niet geldt voor anarchisten, dan dien je ook alle narigheid die die anrchisten uithalen tegen de dienaren van de rechtsstaat te legitimeren. Het lijkt me niet goed om die kant op te gaan.

Doldwaas | 14-05-12 | 13:51

Net m'n huur overgemaakt..... Overigens zielig voor die honden, gun die vriendelijke viervoeters ook eens een verzetje!

aardappelninja | 14-05-12 | 13:51

@De Veerboot | 14-05-12 | 13:45
Hoeveel zie jij d'r met lange latten die flink in elkaar getimmerd worden?
Ik heb het niet zo op krakers hoor; ik ben van mening dat mensen die bewust weigeren een bijdrage te leveren aan de samenleving geen respect verdienen. Maar dit politieoptreden neigt naar fascistisch machtsvertoon (en ik vind het vervelend dat ik nu juist een term moet gebruiken die anarchisten te pas en te onpas in de mond nemen).

Bulloch | 14-05-12 | 13:51

@ikmaar | 14-05-12 | 13:47
-
Zegt de persoon welke nog nooit van het concept 'hoofdletters' heeft gehoord. Ik kan je moeilijk serieus nemen op deze manier.

The Dominator | 14-05-12 | 13:51

L.M. | 14-05-12 | 13:47 | + 0 -

Morgen loop je weer te janken omdat ze met geweld een bon voor je uitschrijven .

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:50

Kutkrakers... de politie kan niet hard genoeg inrammen op die onrendabelen. Nu nog even het standrecht uitvoeren en weer een probleem opgelost..... remember the good old times of Kapitein Westerling..........

Sukarno | 14-05-12 | 13:50

meeste reaguurders hier hebben duidelijk de intelligentie, het inlevingsvermogen EN de agressie van een gorilla! wacht maar tot je zelf een keer je recht wil halen en zo behandeld wordt. ga snel sbs6 aanzetten en je verdere primatenbrein voeden met poep!

ikmaar | 14-05-12 | 13:47

Politie gedraagd zich nog veel te keurig,opzouten die zooi, met je poten van andermans eigendommen afblijfen.

Werken voor een onderkomen.

L.M. | 14-05-12 | 13:47

ikmaar | 14-05-12 | 13:35 |

Keihard optreden van de poltie? Man, ik kreeg meer klappen van mijn vader wanneer ik met volle mond sprak tijdens het eten.

zovoklets | 14-05-12 | 13:47

@pius | 14-05-12 | 13:17 | + -2 -
Wat is woningsschaarste?
Krakers creeeren woningschaarste door op A-locaties huizen te ontrekken aan de normale markt.

Ze zitten nooit in Appelscha waar de helft leeg staat.
Gek!

Kaas de Vies | 14-05-12 | 13:47

Leuk !
*chips ON cola ON relaxmode ON*

Suske doet Wiske | 14-05-12 | 13:47

Uw Verzekeringsadvis | 14-05-12 | 13:41 | + 1 -

En een beetje dementie is hij ook , weet niet meer of hij nu 1x heeft geslagen of 100x .

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:46

@pius | 14-05-12 | 13:12 | + -1 -
Ik weet van de hoed en de rand en eigenlijk zijn alle actoren vreemd bezig, de enige die weer de dupe is, is Jan Modaal.

Kaas de Vies | 14-05-12 | 13:45

Mwah, valt wel mee met dat geweld. Een beetje duwen en trekken aan een meute beroepsklaplopers met een criminele hobby. Meer is het niet.

Jan Passant mk2 | 14-05-12 | 13:45

Kunnen ze hier geen televisie programma over maken, de 25 leukste krakers bashen. Ik ga zeker kijken.

Barbatruuk! | 14-05-12 | 13:45

Hoogste tijd om te wapenen en terug te meppen! Eigen krakers eerst of creeer banen, betaalbare woningen, scholing & gezondheidzorg....

Zoek_eauk | 14-05-12 | 13:45

@Bulloch | 14-05-12 | 13:43 |
Je begrijpt 'Lange lat' verkeerd

De Veerboot | 14-05-12 | 13:45

net zoals bij hooligans lijkt mij meer iets voor de ME

politiegeweld tegen een relatief klein vergrijp als dit vind ik sowieso niks, bewaar dat leiver voor overvallers ,straatrovers en echte criminelen

volgens mij word het corps imago daar ook niet beter van

Baskraan | 14-05-12 | 13:45

@ikmaar | 14-05-12 | 13:35
Laat ik er maar vanuit gaan dat je mij daar ook mee bedoelt.Laat me jou dan vertellen dat het wel verschilt waar je tegen protesteert, en of dat voor het algemeen belang is. Daar bij mocht het dan tot een confrontatie komen dan ga ik er in elk geval tegenin, waar ik erbij vanuit ga dat lutsertjes zoals jij... die mensen graag wegzetten als fascist wederom aan de kant blijven staan,maar wel later de vruchten plukken van ons gevecht!

Geeft niet hoor!.. je kunt dan altijd nog zeggen, ik wist het niet!

deraderendraaien | 14-05-12 | 13:45

@dlseth_ | 14-05-12 | 13:37

Komt goed uit, heb nog net een huidje liggen...

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:43

Van dit politiegeweld tegen suffe, onbewapende krakertjes krijgt menig reaguurder natuurlijk een harde plasser.

Bulloch | 14-05-12 | 13:43

Heerlijk, op zo'n moment zou ik ook wel heel eventjes agent willen zijn.

Samson Hunts Alone | 14-05-12 | 13:42

@LTDDevil | 14-05-12 | 13:36

Nu kan men kosten besparen op de fitness ;-)

WatWilNederland | 14-05-12 | 13:42

Quote: 'Als dit soort beelden uit Syrië komen dan is het land te klein. Maar - hoera- de beelden komen helemaal niet uit Syrië.'- - Woehahhahaaa! DIE maakt fouten! Wat een vergelijking. Tjongejonge. En dat heeft dan wat van anderen te zeggen. Godzalme.

Baopuzi | 14-05-12 | 13:42

Die grijze kon nog mooi ff voor z n pensioen z n jarenlange frustraties afreageren.

Uw Verzekeringsadvis | 14-05-12 | 13:41

Man met heul veul geld koopt huis in een redelijke wijk.Dat huis laat hij een tijd leegstaan en een beetje vervallen.Iemand in de buurt verkoopt ook zijn huis en dezelfde man koopt dat op voor de vraagprijs en laat ook dit huis vervallen.In een zeer korte tijd zakken de prijzen van alle huizen en meneer koopt heel de buurt op.knapt ze op en verdiend big time.Het mag,het kan,ik vind het niet ethisch.Krakers in de leegstaande panden helpt de ontwikkelaar trouwens ook want die brengen de prijzen nog verder naar beneden.:)

miko | 14-05-12 | 13:41

ikmaar | 14-05-12 | 13:35 | + -2 -

Denk je echt dat mensen hier gaan demonstreren , weten niet eens wat het is.

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:41

Zo'n onzin allemaal. Rot gewoon op van andermans bezit.

Mr. Kendall Mintcake | 14-05-12 | 13:40

@ikmaar | 14-05-12 | 13:35

Kraken is GEEN demonstreren, kraken is vandalisme en diefstal.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:39

Die krakerts in deze video staan als ik zo zie geweldloos in de weg, waarna de politie als een stel oermensen geweld gaat gebruiken om ze weg te sturen. Waarom zijn zulke primitieve handelingen nodig?

Vunzige Tovenaar | 14-05-12 | 13:38

Ik hoor ook altijd zo'n blaffende hond een paar huizen verder op. Geen idee dat daar krakers zitten.

JasperdePiPaPasper | 14-05-12 | 13:38

@ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:34
Kan je vanavond nog een uurtje doorwerken? Bij Cordaid willen de ze graag een nieuwe bank met walvislullenleer.

dlseth_ | 14-05-12 | 13:37

Heel simpel dit, 3 man pakken busje pepperspray, lopen de mensen langs en dan trek je ze uit elkaar :) Opgelost

LTDDevil | 14-05-12 | 13:36

veel potentiële fascistjes die hier reageren. kennelijk begint het normaal te worden om demonstranten en verzet keihard de kop in te drukken. ik wil de mensen die hier voor zijn op het hart drukken dat als JIJ het straks zo zat bent dat je wil demonstreren tegen deze of gene bezuiniging dan krijg jij er ook zo van langs!

ikmaar | 14-05-12 | 13:35

President Klaus | 14-05-12 | 13:29 | + 0 -

Uiteen geslagen , een rookbom was al genoeg maar ja slaan is natuurlijk veel meer fun zeker tegen wat weerloze krakers .

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:35

Huizen zijn maar opslagplaatsen voor troep en mensenbinders.

Ik huur liever een douche/slaap-cubicle voor acht uur.

zovoklets | 14-05-12 | 13:34

@MM0591 | 14-05-12 | 13:31

Fijn dat je het er ff in wrijft. Bedankt.
En nou ga ik maar weer aan de slag. Ik hoor ze alweer roepen uit Athene...

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:34

@ Bij de Pinken | 14-05-12 | 12:57
Heerlijk commentaar!

@ doskabouter | 14-05-12 | 13:04
Dat verbaast me ook; normaal staan daar 50 ongeletterde ME'ers de boel een beetje kort en klein te slaan, maar deze agenten knappen het zelf wel op. Op zich best goed, maar het ziet er ongecoordineerd uit. Hierdoor hebben een aantal mensen er wat langer een paar blaue herinneringen aan.

PisFinger | 14-05-12 | 13:33

krakers zijn uitzuigers en luisteren niet naar de regering en daarom even lekker afwerken met de lange lat. of ze kunnen ook de hondenbrigade bellen om door te geven dat er een oefening gaande is. en achteraf niet gaan zeuren over rechten en plichten van krakers want kraken is illegaal in nederlandistan. waar waren de krakers vannacht toen ik op het werk was??? juist slapen. waar zijn de krakers als ze niet slapen?? juist kraken en niet werken. deze gasten horen uitgeroeit te worden met lange lat, waterkanon, honden en mariniers. ooh ja traangas ook

tigger nitty | 14-05-12 | 13:33

Man, man, wat zijn die krakertjes toch zielig geworden. Ik herinner me als oudere jongere nog de Vondelstraatrellen in 1980. Dat waren nog eens echte krakers (en het mocht toen nog van de wet) die vochten keihard met de pliesie. Dit zijn gesubsidieerde mavo-mietjes en snuif-illegaaltjes van amper 17 jaar. Altijd korte metten mee maken!

jojo1956 | 14-05-12 | 13:31

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:30
Dan heb je echt een sneu leven.

MM0591 | 14-05-12 | 13:31

@MM0591 | 14-05-12 | 13:27
Knap staaltje projectie, dit.

rara | 14-05-12 | 13:31

@XelaGBS | 14-05-12 | 13:22
Maar ja.. jij bent dan ook knettergek natuurlijk, en dus zullen de kantoormensen zich van jou gelach geen tyfus aantrekken!

deraderendraaien | 14-05-12 | 13:30

@MM0591 | 14-05-12 | 13:27

Voor beide heb ik geen tijd. Ik moet namelijk nog uitkeringen bij elkaar werken voor luie huizenslopers en nog luiere Grieken.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:30

Lijkt wel of ze schapen aan het hoeden zijn.

MadSock | 14-05-12 | 13:29

Binnen 5 minuten de krakers verjagen (vanaf het moment van geweld gebruiken) vind ik netjes. Daarnaast is de politie overmacht niet heel groot en worden de krakers uitelkaar gespeeld.

Ja, er wordt veel geweld gebruikt, maar je hoeft daar niet te staan.

President Klaus | 14-05-12 | 13:29

@XelaGBS | 14-05-12 | 13:22

Gelul. Protest hoeft geen schade aan andermans eigendom te berokkenen. Dat doet kraken wel. En als je dat verschil NIET ziet, moet je bij de volgende actie gewoon maar solidair tussen de krakers gaan staan. Gaat toch niets mee verloren.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:28

Het politiegeweld is in deze situatie niet helemaal in balans, want de krakers zijn vrij passief en zijn niet aan het rellen of zo. Toch mooi dat de politie keer goed hard optreedt want onschuldig zijn dit soort lieden geenszins. Die grijze agent moest werd zelfs even tot de orde geroepen door een collega. Die had er echt zin in:)

JanModaaltje | 14-05-12 | 13:28

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:24
Heb je 50 euro over? Moet je een keer naar de hoeren gaan je klinkt aardig gefrustreerd misschien kan je je opgekropte woede er dan een keer uitspuiten want door het handje helpt niet echt bij je blijkt wel.

MM0591 | 14-05-12 | 13:27

Mooi zo, prima optreden van de popo. Afblijven van andermans eigendom. Volgende keer graag nog iets harder.

rhythm | 14-05-12 | 13:27

@XelaGBS | 14-05-12 | 13:22
Er is een verschil tussen huizenjatten en demonstreren.

rara | 14-05-12 | 13:25

@hfakker | 14-05-12 | 13:16
Het is vrij simpel; de wouten willen enkel mijn centen want befehl ist befehl. Den krakerts willen mij mijn centen, bezit, rechten en leven afnemen uit haat en rancune.

Daarom dus liever wouten met zo af en toe wat onzin uit Leeuwarden dan kraker die mij zonder pardon het ziekenhuis in zouden meppen omdat mijn mening hun niet aan staat.

dlseth_ | 14-05-12 | 13:25

@MM0591 | 14-05-12 | 13:20

Ze kunnen ook een baan zoeken, en een huis HUREN, dat luie criminele tyfustuigh.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:24

die grijze bolbuik mocht nog even voor de laatste keer losgaan van zijn collega's want frustaties vanwege naderend pensioen en dan de hele dag bij dat takkezeikwijf van hem onder de duim zitten!!

Zuitschuip | 14-05-12 | 13:24

@pius | 14-05-12 | 13:17
Nee die creëren torenhoge eigen bijdrage in de zorg, en dat is maatschappelijk gezien relevanter dan mensen die te beroerd zijn om op een wachtlijst plaats te nemen net als ieder ander en te werken voor de huur of aankoop van een eigen huis. En daarom maar het recht nemen om aan het steeldieven te gaan van andermans bezit!

deraderendraaien | 14-05-12 | 13:24

@pius | 14-05-12 | 13:17

Nee, die creëren onbetaalbare zorgpremies. Zo slecht vind ik dat argument dus nog niet eens...

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:23

@Doc Damage | 14-05-12 | 13:17

Dat is niet meer indirect, want creativiteit kent geen grenzen.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:22

netjes, die hond had er zin in trouwens
Krakertjes mogen in hun handjes knijpen dat die beter in bedwang werd gehouden als die grijze postduif :)

Stefannn | 14-05-12 | 13:22

Ik kijk uit naar de dag waarop kantoor helden hier gaan protesteren en vervolgens in elkaar gebeukt worden. Tegen de EU, Islamisering etc etc.... maakt niet uit... Harder harder zal ik roepen.

XelaGBS | 14-05-12 | 13:22

Doc Damage | 14-05-12 | 13:17 | + 1 -

Die kop van Mr agent vraagt er wel om .

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:22

Klein detail: de krakers zaten nog geen 24 uur in het pand, de ontruiming was dus juridisch volledig correct.

rara | 14-05-12 | 13:21

Doc Damage | 14-05-12 | 13:17
Ze kunnen ook bij hem door de brievenbus pissen....

MM0591 | 14-05-12 | 13:20

@vicecity | 14-05-12 | 13:08
Idd! de krakers van vroeger kraakt over het algemeen niet voor zichzelf, maar voor een jong gezin dat geen huis kon bemachtigen via de gemeente. En die gingen echt in gevecht met de sterke arm, die toen ook nog echt sterk was.

deraderendraaien | 14-05-12 | 13:19

@doskabouter | 14-05-12 | 13:11

Jammer dat voor schizofrenen geen uitzondering wordt gemaakt om dubbel nick te hebben. ;-)

WatWilNederland | 14-05-12 | 13:19

@ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:14

Daar kan ik helemaal niets tegen in brengen. En dat zal ik dus ook niet doen;)

pius | 14-05-12 | 13:18

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:10 | + 3 -

Klopt , Krakers slaan en Bonnen schrijven dit is het werk van de politie .

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:18

@deraderendraaien | 14-05-12 | 13:15

Die creëren geen woning-schaarste. Slecht argument dus.

pius | 14-05-12 | 13:17

GS, zo consistent als een emmer snot; nu is de popo ineens wel ok. Yeah right, dit zijn dezelfde 'ooms' die staan te kettingbotsingflitsen, boomzeiken, onzinnig straatpissen en willekeurig door rood rijden en video censureren.
En ook dit doen ze onhandig. En zou de filmer ernaast staan, ontving hij zo een mep op de lens, als u het mij vraagt.
Onterecht meppen van gestoorde krakelingen, kweekt ook Volkerts. Het wankel evenwicht van een ok popo qua rechtsstaat dient consistent te worden uitgevoerd en hier is dat dus faal.
Insiede info van ME-ert leert dat ME-erts soms/vaak agenten zijn die 'iets moeten verwerken' en zo los mogen gaan.
Het grijze serpent is hier mogelijk een van. Een keer geschrokken van een assertieve Finse Goudaert of Gorinchemert en moet dat van zich afmeppen...
Neen, popo dient gereguleert te zijn, en anders staan ze je straks tijdens verkeerscontroles op je taas te kletteren en dat wil niemand.
Per slot van rekening zijn het vaak relatief domme lui die leren 'volgen' en niet 'denken' en die dienen in het keurslijf te handelen.

hfakker | 14-05-12 | 13:16

Ik wil ook bij de pliessie

De Ongelovige | 14-05-12 | 13:16

@pius | 14-05-12 | 13:07
Dan zouden die krakers ook gewoon met z'n allen in een ziekenhuisbed kunnen gaan liggen naast tante Annie met haar hernia, omdat de directie, specialisten en bestuursmanagers ook wegkomen met zakken vullen.

deraderendraaien | 14-05-12 | 13:15

@Causa Sui | 14-05-12 | 13:04
-
Blijvend verminken vind ik weer net een brug te ver.

The Dominator | 14-05-12 | 13:14

@pius | 14-05-12 | 13:07

Mwoch. Zo hypocriet ben ik niet. Als het werkelijk maffia betreft, mogen ze daar ook op los van mij. En op voetbalhooligans ook.

Georganiseerd andermans eigendommen ontnemen of slopen verdient een georganiseerd pak slaag. Je blijft nu eenmaal gewoon met je klauwen van andermans spullen af.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:14

Zullen we anders een geenstijl uitzetting doen bij het hoofdbureau? is immers betaald door ons belasting geld dus wij zijn eigenaar. ik zeg iedereen kussen onder de jas.. fiets helm op.. super soaker mee.. bezemsteel in de hand en als iemand nog een valse pitbull in een bench heeft zitten die ook maar ff meenemen (zonder muilkorf uiteraard)

gewoon omdat het kan.

Bij de Pinken | 14-05-12 | 13:14

Wel mooi om te zien dat de guurgemeente ineens weer de gezagsgetrouwheid zelve is. Die selectiviteit blijft prachtig om te lezen.

pius | 14-05-12 | 13:14

Ik zie allemaal agenten voor de verandering eens niet met een flitser achter een struik staan. Dit zouden ze meer moeten doen.

Kabinet Rutte | 14-05-12 | 13:13

Dat de honden mogen bijten, de knuppels mogen slaan en de platte handen mogen bitch-slappen. Stomme krakerts. Ga eens werken, tuigh.

SuperRogier | 14-05-12 | 13:13

Als het ging om het vrijmaken van de voordeur is een traangasgranaat toch afdoende? Dan opvangen in een netje en afvoeren in een Volkswagen bestelbusje. Pliesiebureau en namen en rugnummers achterlaten. Geen ID? Dagje spijlen tellen. Dan nog geen ID? Voor straf naar Friesland.

Jos Tiebent | 14-05-12 | 13:13

De politie had ook gewoon een spuitbusje AXE deodorant tevoorschijn kunnen halen.

Dan waren die krakers nog sneller weggeweest, dan dat Google normaliter een search voltooit.

Bart_Bart | 14-05-12 | 13:12

Het zijn allemaal uitgeprocedeerde asielzoekers want 90% is buitenlander.

haatpoedels | 14-05-12 | 13:12

Super Vaagstra | 14-05-12 | 13:10 | + 0 -

Idd zinloos geweld.

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:12

@Pascal9919 | 14-05-12 | 13:05

Ik heb het al eerder gezegd: de politie zou dit soort activiteiten moeten outsourcen aan vrijgezellenfeestjes e.d. Gezellig een biertap erbij, opzwepend muziekje, wat te knagen en je hebt een hele middag plezier.

Biff Eagleburger | 14-05-12 | 13:12

Even afgezien van wat deze mensen doen moet er toch ook een anarchistische beweging zijn als tegenhanger van het establishment? Je kan de individuele acties van de anarchisten afkeuren, maar met een helikopterview, moet je toch gewoon concluderen dat anarchisten nodig zijn om een balans te vinden tussen het establishment enerzijds en het volk anderzijds.

ITEACHYOU | 14-05-12 | 13:12

@Kaas de Vies | 14-05-12 | 13:08

Ga je eens verdiepen in de materie Kaas. Je staat GVD niet voor niets op 1 in de kudolijst. Althans dat hoop ik dan.

pius | 14-05-12 | 13:12

doskabouter | 14-05-12 | 13:04

Ben prima tevreden in mijn huidige baan, dank je. Jij vind het wel goed gaan?

doskabouter | 14-05-12 | 13:11

Parsons | 14-05-12 | 13:08 | + 0 -

Ja stel je voor dat je iets om dieren geeft , dit mag natuurlijk niet.

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:11

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:07
Er wordt jou ook helemaal niet gevraagd er iets van te maken. Het is wat het is.

Super Vaagstra | 14-05-12 | 13:10

@Eurotokkie | 14-05-12 | 13:07

Ben jij toevallig ook een kraker?

Man man man, wat een frustratie. Doet de politie een keer haar werk, in dit geval de grens bewaken tussen mijn en dijn, is het weer niet goed. Zeikscheur.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 13:10

kan me hier echt niet druk om maken. sodemieter toch op met die kutkrakers. confrontatie aangaan = klappen incasseren. doe maar inschrijven op woningnet, lutsers. succes!

rvo | 14-05-12 | 13:09

Wanneer laten ze die hond nou los?

michelr | 14-05-12 | 13:09

doskabouter | 14-05-12 | 13:04 | + 1 -

Wat houd je tegen om je vrijwillig aan te melden om te laten zien hoe het wel moet?

de nakketikker | 14-05-12 | 13:08

John Metgod krijgt een paar flinke klappen op z'n knieën daar. Gelukkig hoeft-ie niet meer te voetballen.

Professor Superhirn | 14-05-12 | 13:08

@pius | 14-05-12 | 13:07 | + 0 -
Welke vastgoed maffia, of bedoel je de gemeentes?

Kaas de Vies | 14-05-12 | 13:08

Waarom laat de pliesie die honden niet los op die dierenknuffelaars?

Parsons | 14-05-12 | 13:08

Krakers zijn krakers niet meer .. Tis meer een soort lifestyle geworden . Een vorm van hip zijn bij de studie Humanistiek .. Dezelfde punkmuziek luisteren als hun ouders in een klein subsidiehok die een naam als Ekko heeft.Waar vroeger krakers de confrontatie nog wel eens aan ging zetten ze tegenwoordig liever heel vals boobytraps neer. Als de politie het niet eens meer nodig vind om de ME voor je op te trommelen dan moet je je als echte kraker eens af gaan vragen dat het idd meer lifestyle is geworden

vicecity | 14-05-12 | 13:08

Hahaha heerlijk om te zien! Mijn vertrouwen in de rechtstaat is oprecht weer gegroeid!

zeefert | 14-05-12 | 13:08

Zolang de vastgoedmaffia overal mee weg komt lijkt me dit geweld net zo hypocriet als een redelijk aantal comments in deze draad.

pius | 14-05-12 | 13:07

Het gaat duidelijk om een paar gefrustreerde mannetje die hun agressie botvieren op krakers , ik kan er niets anders van maken.

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:07

@Eurotokkie | 14-05-12 | 13:00
Eh, die worden soms doodgeschoten. Of was je dat alweer vergeten?

rara | 14-05-12 | 13:07

hopelijk zijn de geweldsadepten ook zo vrolijk als diezelfde politie straks de ESM-bijdrage komt innen. eigendomsrecht geldt daar nog wel iets harder. b.t.w.: krakers zijn dieven en moeten daarvoor berecht worden (niet dat dat nog zoveel voorstelt in 0031-Bananië

HoerenSloep | 14-05-12 | 13:07

@Eurotokkie | 14-05-12 | 12:56
Dit is totaal niet buitensporig, maar een vrij nette gang van zaken. Zeker als je het vergelijkt met de jaren '80. Ik zie geen paarden over de menigte heen galopperen, zoals dat destijds gebeurde. Daar zijn toen net geen doden bij gevallen.

rara | 14-05-12 | 13:06

@Mosselprikker | 14-05-12 | 12:54
-
*Grinnikt*

The Dominator | 14-05-12 | 13:06

Waarom laten ze Fikkie niet los, die heeft wel trek in wat krakersvlees

tram 21 | 14-05-12 | 13:05

Op indymedia hebben ze het alweer over de fascistische website Geenstijl...

Mechcannibal | 14-05-12 | 13:05

Eindelijk een keer zinvol geweld!

Schaamharing | 14-05-12 | 13:05

Vindt het politie optreden prima hier, alhoewel ik wel moet zeggen dat die grijze agent misschien wel ergens heen zou moeten met z'n agressie probleempje.

joajoa | 14-05-12 | 13:05

Soms zou ik ook bij de politie willen.

Pascal9919 | 14-05-12 | 13:05

Tenenkrommend! Te weinig politiemensen om de krakerts stuk voor stuk eruit te trekken en op die manier dat zinloze gebeuk te voorkomen. Vrouwen inzetten voor dit soort acties werkt al helemaal niet. En dat moet onze veiligheid waarborgen. Nu zijn het immers maar een paar werkschuwe stinkkrakerts. Onze agenten zijn goed bedreven met de bonnencomputer en de pinautomaat. Maar hier bakken ze niets van.

doskabouter | 14-05-12 | 13:04

-weggejorist-

Causa Sui | 14-05-12 | 13:04

Ik heb een grandioos idee. We zetten een dik hek om Friesland heen. Met een DMZ ertussen en aan de normale Nederlandse kant een bataljon soldaten (hebben die ook wat te doen). Aan de Friesche kant kunnen we onze oude zeecontainers aan- en op elkaar lassen. Daar maken we dan woningen van. 4 personen per woning. Daar kunnen we dan gewoon alle krakers, gedetineerden, import en ander spul dat het verrekt om op een normale manier hun geld te verdienen kwijt. Fietsen erbij met 'n dynamootje: electriciteit wekken ze zelf maar op. Water zat aan de zeekant; dat het niet gezond is vertellen we er niet bij. Wij hebben het ontzilten ook zelf uit moeten vinden. Dan heeft het Friesche landschap ook weer nut. Kunnen ze daar trots op z'n Fries over praten.

Mgr. Denwop | 14-05-12 | 13:03

Kunnen deze agenten niet ingezet worden op de verschillende partijbijeenkomsten de komende maanden.

Wat je mening ook over krakers en hun idealen is, deze mensen komen er iig voor op.
Zouden meer mensen moeten doen, alleen dan wel effectief en op de juiste doelen inzoomen en die aanpakken.

waar ging die demonstratie nu precies over??

WatWilNederland | 14-05-12 | 13:03

Ik vind het schandalig dat een grote groep hardwerkende fysiotherapeuten op deze manier door de politie mishandeld wordt.

Bart_Bart | 14-05-12 | 13:03

@MM0591 | 14-05-12 | 13:00
Dan moet je iets beter kijken, denk ik.

rara | 14-05-12 | 13:02

-weggejorist-

Blafkonijn | 14-05-12 | 13:02

Die ouwe grijze dakduif moet zelfs door z'n collega's in bedwang worden gehouden. Alle frustraties komen er ineens uit. Mooi man. Ik telde trouwens 17 verschillende bakfietsen bij elkaar, in 4 minuut 41. Je zal er maar wonen.

Biff Eagleburger | 14-05-12 | 13:02

Jammer dat kraken is verboden, want ik zou graag mijn eigen huis willen kraken zodat ik de acceptgiro's zonder problemen kan vernietigen en ongestraft kan proletarisch winkelen.....

Megalomaantje | 14-05-12 | 13:02

heerlijke beelden! hier willen we meer van zien, graag wel met wat meer politiegeweld.

-Wil- | 14-05-12 | 13:02

Zeer slechte actie, dat kan veel efficienter. De mensen tegen de muur zijn doorgaans de angsthazen. Stuur zo'n hond strak langs de muur en de groep wordt naar voren gedwongen waar ze uiteen valt. Vervolgens uit elkaar slaan en wegjagen. Buiten dat vind ik het geweld totaal niet in verhouding staan tot wat ze doen.

* | 14-05-12 | 13:02

Kon men er geen brandspuit opzetten ?

Of was daar geen plaats voor in de nauwe straat ?

Uitroeien die lamlendige krakersbendes!!!!!!

Ongewillig tuig is het !

vodje | 14-05-12 | 13:01

Gezellig! | 14-05-12 | 12:58 | + 1 -

Idd zelfs voetbalhooligans worden niet zo hard aangepakt.

Eurotokkie | 14-05-12 | 13:00

rara | 14-05-12 | 12:58
En verkeersboetes uitdelen daar zijn ze ook voor maar echte zaken zoals mensenhandel, drugsoverlast, tokkies en ander tuig zie ik ze nooit tegen optreden.

MM0591 | 14-05-12 | 13:00

Ik zie een lucratief verdienmodel voor de politie. Verkoop een zondagarrangement "krakerknuppelen" inclusief buffet na afloop (wel zelf helm meenemen). Ik denk dat er veel geïnteresseerden zullen zijn.
The prosecutor | 14-05-12 | 12:56 | + 0 -

Mooiste baantje bij de ME is nogaltijd de operator van het waterkanon in die halve tanks die ze hebben.

Ziet het voor zich.. 15 euro als je die gast met z'n oranje petje links in rij 2 z'n pet van z'n bolwerk afjaagt!
DEAL! Swoosh..

Bij de Pinken | 14-05-12 | 13:00

Hoeveel FTU staat hier wel niet?
Gewoon met rubber schieten en dit kan in een half uur afgetikt zijn.

frickY | 14-05-12 | 12:59

Lees 'liev' waar ik 'live' schreef. Domme autocorrectie!

Gezellig! | 14-05-12 | 12:59

Wat een droevig stelletje cuchonhelden. Zoek een baan! Ga eens werken, daar wordt je volwassen van!

ljcoster | 14-05-12 | 12:59

Ik heb zoooooooo'n teringhekel aan blaffende honden....

Limburg vrij!! | 14-05-12 | 12:59

vicecity | 14-05-12 | 12:56
Je zou je eens in de Neerlandse hardcore scene moeten verdiepen in plaats van slechte hiphop en R&B zou je wat van kunnen leren.

MM0591 | 14-05-12 | 12:58

@Eurotokkie | 14-05-12 | 12:56

Klopt. Daarom mag de politie los gaan, want de krakers doen de beschaving buitensporig geweld aan.

ZKH EénOog | 14-05-12 | 12:58

Zo zie je maar, als je duidelijk communiceert met krakers dan zijn ze best voor rede vatbaar.

Zyprexa20mg | 14-05-12 | 12:58

Niet dat alle krakers live zijn… maar wat een idioten daar bij de politie.

Gezellig! | 14-05-12 | 12:58

@MM0591 | 14-05-12 | 12:51
Gelukkig is er politie om ons te beschermen tegen huizenroof. Dat dan weer wel, natuurlijk.

rara | 14-05-12 | 12:58

kan iemand die hond op trilstand zetten ? Dafuq zeg.. beest moet wel een dieet van keelpastilles hebben.

Bij de Pinken | 14-05-12 | 12:57

The Dominator | 14-05-12 | 12:55 | + 0 -

Buitensporig geweld is nooit gerechtvaardigd.

Eurotokkie | 14-05-12 | 12:56

Had Hero Brinkman ook niet grijs haar? Zie hem in gedachten al voor me met zo'n stok op krakertjes inbeuken :p

Herr Pedor | 14-05-12 | 12:56

Ik zie een lucratief verdienmodel voor de politie. Verkoop een zondagarrangement "krakerknuppelen" inclusief buffet na afloop (wel zelf helm meenemen). Ik denk dat er veel geïnteresseerden zullen zijn.

The prosecutor | 14-05-12 | 12:56

MM0591 | 14-05-12 | 12:51 | + 0 -

Jij mag zeker elk jaar de Sinterklaas gedichtjes maken thuis? pffff

vicecity | 14-05-12 | 12:56

@Eurotokkie | 14-05-12 | 12:55
-
De eerste Godwin is gevallen!

The Dominator | 14-05-12 | 12:55

En dan staat er ook nog een witharige krakersbeuker met ervaring uit de jaren zestig aan te geven hoe je zoiets moet aanpakken! keihard!... en niet stoppen voor je klaar met ze bent!

deraderendraaien | 14-05-12 | 12:55

@Eurotokkie | 14-05-12 | 12:51
-
Problemen thuis of bevrediging van verlangens? Ik vind het persoonlijk, ondanks dat ik tegen overbodig machtsvertoon ben, de actie van de politie gerechtvaardigd en het geeft blijk van de veranderende omstandigheden in Nederland. Het is interessant om te zien dat de politie hard durft op te treden tegen de mensen welke onze rechtsstaat verwerpen.

The Dominator | 14-05-12 | 12:55

Opa slaat behoorlijk door met de stok , gevoel 40 / 45 komt zeker weer naar boven.

Eurotokkie | 14-05-12 | 12:55

Waarom slaan als je ook met stroomwapens binnen 10 minuten de hele crowd kunt bedwingen. Je hoeft er eigenlijk maar 1 een schok te geven de ketting doet de rest.

Frederik Vijf | 14-05-12 | 12:54

Deze grijze pliesiemeneer heeft op 3:25 toch wel de dag van zijn leven. Als een samurai probeert hij met zijn stok de arm van de kraakmeneer eraf te meppen. Had eigenlijk de bloedvlekken op de ramen van de camerameneer verwacht, maar helaas mocht het niet zover komen.

Mosselprikker | 14-05-12 | 12:54

Bestaat de krakerskorting nog?
Dat er een symbolisch bedrag op je uitkering werd ingehouden omdat je geen huur betaalde (en daar dus ook geen geld voor nodig had).

Gutmensch aus 020 | 14-05-12 | 12:53

-weggejorist-

bramroc | 14-05-12 | 12:53

Van samen werken hebben deze surrogaat ME-ers ook nooit iets van mee gekregen.

NoObmetPeeCee | 14-05-12 | 12:53

Die krakerTs zijn allemaal eenzame emotionele scheepswrakken, die na jaren eindelijk een groepje gevonden waar ze geaccepteerd worden.

En dat laten ze zich natuurlijk niet afpakken.

Bart_Bart | 14-05-12 | 12:52

Afgelopen met de zachte aanpak, wie niet luisteren wil, moet maar voelen...
Tijd van thee drinken is voorbij!!

zeverzak | 14-05-12 | 12:52

De onmacht van die politie. Vallen we wel aan niet aan? De enkeling welke bij de politie ging voor de 'macht' en het zielige 'slaan' dus 'geweld' pak je er zo uit. Dat zijn die enge agenten met weinig iq en een hoog gehalte I'm the law. Jammer dat de krakers niet het totale chaos wat 'politie' moet voorstellen te kakken zet door er keihard op in te meppen. Dan moesten achteraf weer wat agenten klagen dat ze de 'dood' in de ogen hebben gezien en dat soort ongein. Echt agenten ga jullie eens schamen, jullie kunnen echt echt NIETS. Getuige dit filmpje kunnen jullie nog wel wat lesjes samenwerking gebruiken. Tactiek wat is dat? Triest, heel erg triest.

Rest In Privacy | 14-05-12 | 12:52

jansenzonderw | 14-05-12 | 12:47
Klopt, alleen dat geeft zo'n troep.

JShiro | 14-05-12 | 12:52

@miereneukert | 14-05-12 | 12:50 | + 0 -
Lees dit stuke je hieronder even.

Zo weer 30 seconden van je leven verknald (zeg ik ook altijd als ik klaar ben in bed).

Kaas de Vies | 14-05-12 | 12:52

Wat een helden toch die politie agenten van tegenwoordig hebben ze geen waterkanonnen meer ofzo? Puur om een stijve pik te krijgen beetje met een wapenstok op mensen in slaan.

De malle, raaskalende mannen zonder ballen.
Geen pik, geen ziel, maar wel een wapen
en nu staat iedereen je aan te gapen.
Sukkel, debiel in je leren jas.
Als ik je vrouw pak, dan komt ze pas.
Je hele leven al gepest op school.
Je bent nog steeds een domme mongool!

MM0591 | 14-05-12 | 12:51

Jammer dat ze geen waterkanon gebruikten... dan was het minder pijnlijk geweest. Maar goed, kraken is verboden, zo te zien betreft het hier geen bedrijfspand, dus gewoon wegjorissen die gasten.

Indates | 14-05-12 | 12:51

Als je problemen thuis hebt moet je dit niet afreageren op krakers.

Eurotokkie | 14-05-12 | 12:51

Zie ze liever zo eens optreden in Amsterdam west maar ben bang dat ze dan heel wat meer weerstand krijgen....

latuque | 14-05-12 | 12:50

Zojuist weer vier minuten van m`n leven verknald.

miereneukert | 14-05-12 | 12:50

Whahaha wat een loosers...
Als je je verzet tegen de politie om welke reden dan ook dan kan je klappen verwachten.
Dan kun je achteraf wel roepen dat "... van de kant van
de krakers alleen passief verzet uitging..." maar ook dat is verzet.

RockBock | 14-05-12 | 12:50

Whahaha wat een loosers...
Als je je verzet tegen de politie om welke reden dan ook dan kan je klappen verwachten.
Dan kun je achteraf wel roepen dat "... van de kant van
de krakers alleen passief verzet uitging..." maar ook dat is verzet.

RockBock | 14-05-12 | 12:50

2Jaap de Paap | 14-05-12 | 12:32 | + 1 -
Hahaha de Krakelaardij, de tegenpool van de Makelaardij.

Neologisme is altijd fropie

Kaas de Vies | 14-05-12 | 12:48

Die krakers werken iig beter samen dan de pliesie. Wat een puinhoop. Broddelwerk.

De Grote Graaier | 14-05-12 | 12:48

Voor mij is dit een soort feel-good filmpje.

Politie in NL is praktisch altijd zeer netjes. Eerst 3 x waarschuwen en pas dan de rubberen vriend eroverheen. Platte pet lijkt geen behoefte aan ME te hebben.

ole guapa | 14-05-12 | 12:47

Walgelijk!!Kan die grijze dikke Gestapo niet opgepakt worden,hij schijnt er erg van te genieten!! Er is een andere methode om krakers weg te jagen.

jansenzonderw | 14-05-12 | 12:47

Goed zo, en breng dat werkschuwe tuig meteen maar naar het uitzendbureau, misschien hebben die nog werk in de aanbieding.

Ronman2k | 14-05-12 | 12:46

Ik weet het niet hoor, met die krakers. Hun 'voorouders' hebben toch mooi het historische stadscentrum van Amsterdam gered, waardoor we nog steeds miljarden aan toerisme-inkomsten hebben. Dat was wellicht niet hun inzet, maar wel een leuke spin-off. Ik ben in zoverre niet tégen kraken dat het inderdaad schande is dat er huizen leeg staan voor speculatie, terwijl er woningnood heerst. Als je echter ziet wat voor uitvreters er meeliften op de kraaktraditie... nutteloos vuilnis, Het ooit zo idealistische wereldje zit nu vol met cynische niksnutten....

Boer in 020 | 14-05-12 | 12:46

Superior Bastard | 14-05-12

Inderdaad, die kale agent met het oortje had het prima onder controle.

zovoklets | 14-05-12 | 12:45

Waar zijn de Suzuki's Swift als je ze nodig hebt?

ZKH EénOog | 14-05-12 | 12:45

De politie had ze ook kunnen bestormen met kamelen.

Bart_Bart | 14-05-12 | 12:45

Het vlammetje is er, de pan ook .
Anarchie in Oranjeland,er wacht ons
een gouden dageraad.

Ratzing. | 14-05-12 | 12:45

Zo die blonde paardenstaart, dat is me wel een vel teefje zeg.... Hmm ik wil haar wel temmen.

Glas Koning | 14-05-12 | 12:45

Hadden deze hardwerkende belastingbetalende zwoegers allemaal toevallig een snipperdag opgenomen of was het in het weekend?

Paulus Pretletter | 14-05-12 | 12:44

De politie kan de schijt krijgen aangezien dat tuig mij met enige regelmaat weer vanuit Leeuwarden weet te vinden. Vorige week wederom 29 euries..

Aan de andere kant wil de gemiddelde kraker mij, als werkende blanke huiseigenaar en autobezitter, alles afnemen, waaronder waarschijnlijk ook mijn leven.

The lesser of two evils; hup wouten! Neerknuppelen dat tuig!

dlseth_ | 14-05-12 | 12:43

Keurig gecoördineerde actie van de politie. Eerst nog even degenen die weg willen laten gaan en de rest binnen 3 minuten weggeveegd.

Superior Bastard | 14-05-12 | 12:43

wat wordt er veel gejankt de laatste tijd met "ik wil het niet zien, bah, val me niet lastig met de werklijkheid".. zoal post 1 en anderen.

je weet wat shock blog inhoudt toch?
heb je wel eens de tagline van GS gelezen?

poli | 14-05-12 | 12:43

Sja als ze niet willen luisteren moeten ze maar voelen. Met je poten van andermans spul afblijven, dan krijg je ook geen klappen.
Tenzij je naffers tegen het lijf loopt natuurlijk...

Koen Anker | 14-05-12 | 12:43

Laffe krakers, nog te lui om terug te slaan of gooien met dingen.

zovoklets | 14-05-12 | 12:42

nu moeten die agenten nog even naar Tet Apel.

watazooi | 14-05-12 | 12:42

Opzouten met dat "gekraak"
Gewoon een baan zoeken en netjes een huisje huren/kopen losers.
Zonde van mijn belasting centen weer!

droeveling | 14-05-12 | 12:41

Heerlijk feel good movie dit!

Harreeee | 14-05-12 | 12:41

Complete kennel leegstorten op dat tuig. Kijken hoe hard ze rennen. *Woef*

koning pruts | 14-05-12 | 12:40

Als je zo recalcitrant blijft staan terwijl oom agent zegt dat je weg moet gaan kun je er op wachten dat er klappen vallen.

Wie niet horen wil moet maar voelen. En ik vind dat prima, want ik ben een voorstander van het eigendomsrecht.

shamehair | 14-05-12 | 12:40

Ze staan al tegen de muur... link is dus snel gelegd. Probleem kan dus makkelijk opgelost worden

RightOfMind | 14-05-12 | 12:40

Amsterdam Oost ligt weliswaar niet in de grachtengordel, maar het is misgegaan met de kraakbeweging toen ze zich verplaatsen van slooppanden naar de grachtengordel die zogenaamd gered moest worden van speculanten. En al die buitenlandse drugsverslaafden en koperdieven hebben de kraakbeweging ook niet veel goeds gedaan.

Gutmensch aus 020 | 14-05-12 | 12:40

Je weet van te voren dat dit gaat gebeuren, en ze kiezen er zelf voor om te blijven staan. Vragen om problemen als je het mij vraagt

Relentless010 | 14-05-12 | 12:39

Er zijn vast wel waarschuwingen vooraf aan gegaan. Wie niet horen wilt, moet maar voelen!

Blote Bertus 2000 | 14-05-12 | 12:39

Wat een kneusjes zijn die krakers van tegenwoordig. Confrontatie zoeken met politie = blauwe plekken, hondenbeten en botbreuken, dat weet je van tevoren. Dan moet je ook niet zeuren als het gaat zoals verwacht.

rara | 14-05-12 | 12:39

Krakers doen altijd huilie huilie. Niks nieuws dus. Ze kunnen beter gaan werken.

doenormaal! | 14-05-12 | 12:39

Flashbang midden in de groep, wie dan nog staat, neerknuppelen en afvoeren.
Onbegrijpelijk dat we diefstal nog steeds tolereren op deze schaal.

Superior Bastard | 14-05-12 | 12:38

Daar staat niemand tegen z'n wil. Op ieder moment was weglopen mogelijk geweest. Krakers kozen er zelf voor eerst heel veel klappen te krijgen.

two ball cane | 14-05-12 | 12:38

Dus zo proberen ze gestolen goed te beschermen?

Vroomshoopmafia | 14-05-12 | 12:37

wat is er mis met een paar potten traangas?

r04dki11 | 14-05-12 | 12:36

Heerlijk!

Lepo | 14-05-12 | 12:35

lol @ titel boven filmpje.
'Protestanten krijgen klappen van politie protest tegen ymere'
Volkomen terecht, kutgristenen!

nogeentjedan | 14-05-12 | 12:35

Op 3:10: kunnen we in plaats van een hond niet gewoon tijgers trainen om er op los te laten. Werkt afschrikwekkender en zo.

The Dominator | 14-05-12 | 12:35

dit soort acties zouden ze eigenlijk elke dag kunnen houden in zuidoost, slotervaart en al die andere gezellige buurtjes maar daar durven ze niet en hebben ze geen tijd voor

gelachewoar | 14-05-12 | 12:35

Als je die krakers zo aftuigt als die grijze uniformagent ben je geen haar beter dan ze

Krebus | 14-05-12 | 12:35

Ben geen fan de pliesie, verre van. Maar politieagenten die krakers meppen is altijd +veel.
Mijn persoonlijke favoriet is trouwens de hond. Jammer dat ze hem niet even loslaten, dat werkt ook altijd.

jan-lul-de-behanger | 14-05-12 | 12:35

Die agent met dat grijze haar gaat ook echt helemaal los. Heeft nog nooit zo'n grote krakers-piñata gezien.

JShiro | 14-05-12 | 12:35

gewoon rubber kogels gebruiken, smerig krakertstuig.

Dagobert D. | 14-05-12 | 12:35

Ik vind dat het er eigenlijk nog vrij rustig aan toe gaat. Wat mij betreft mag er in dit soort situaties veel harder opgetreden worden. Er zijn ook voorbeelden van zinvol geweld.

Marcus Porcius Cato | 14-05-12 | 12:34

Maar als ze zo dicht bij elkaar staan dan rij je er toch gewoon op in? Over de stoep rijden mag toch volgens hun..

O2Consumer | 14-05-12 | 12:34

Was het traangas ook op?

RexMundi | 14-05-12 | 12:33

Waarom zou ik hiernaar kijken? Net als die mishandelde baby. GeenStijl, mag het ietsje minder met dit soort filmpjes?

Pearlyan | 14-05-12 | 12:33

Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. Oh wacht..

dorp am rhein | 14-05-12 | 12:33

Anarchisme en het hebben van een recht op bescherming tegen random politie geweld. Laat me niet lachen. Van mij mag de politie nog wat harder meppen.

The Dominator | 14-05-12 | 12:33

Van mij mogen er magazijnen rubberen kogels, waterstraal en mace in. Maar op deze manier blijven agenten fitter en beter in hun hum.

Shareholder II | 14-05-12 | 12:33

Ja, de krakelarij is niet meer wat het geweest is. En zal het ook niet meer worden. Is straks helemaal gedaan.

Jaap de Paap | 14-05-12 | 12:32

Nee dank je sla even over. Het lijkt wel of Geenstijl de fightclub wil zijn qua videotjes.

Andersom dag | 14-05-12 | 12:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken