
Gefeliciteerd, gevallen regering. Aan de hand van krampachtig gristenconservatief drugsbeleid is Nederland vanaf vandaag hard onderweg naar een Drugsoorlog des Doods. Dankzij
de wietpas. Per heden zijn bezoekende Frambozen, Belgen of Duitsers geen onschuldige drugstoeristen meer, maar keiharde criminelen. Allemaal. En alle Marokkanen die zich in de zuidelijke grensgebieden verplaatsen in Duitse auto's uit de categorie 'dik, snel & duur' zijn drugsrunners - al bestond dat voorzichtige vermoeden natuurlijk al wat langer. Het wachten is op de eerste shootout tussen kopers, verkopers & de sterke arm op een afgelegen grensparking. De invoering van de wietpas is namelijk nu al een totale puinhoop, met burgemeester
Onno Hasj die stoere taal uitslaat, de overheid die per ongeluk
reclamemateriaal voor de straathandel heeft gedrukt, zielige zwarte
goudvisjes die gaan demonstreren op een plein, diverse
coffeeshops met een goeie
reputatie die minister Opstelten (zelf nooit
geïnhaleerd) de
tiefus wensen om
proefprocessen uit te lokken en Tofik Dibi die ineens in een epische tweespalt over
racismisch deurbeleid in de Nederlandse horeca terecht is gekomen. PvdA-lokalo's registreren aanmatigende url's als
stopdewietpas.nl en oude politiebondbaasjes verklaren zich
solidair met de Zuid-Nederlandse stoners en hun leveranciers. Want deze coffeeshopchaos is nu nog een
lollige ambtenarenaangelegenheid, maar op de lange termijn is de wietpas een toegangskaart voor een drugsoorlog die het hele Nederlandse gedoogbeleid gaat degraderen tot een urban jungle van misdaad, moord en straathandelterreur. Les 1 voor rijksoverheidsopportunisten die nog nooit een grensgebied van binnen hebben gezien: De vraag naar nederwiet neemt niet af als het aanbod wordt beperkt. In geen enkele taal.
Update: Lokale VVD-muiterij in 020. Mét steekhoudende
argumenten.
Reaguursels
InloggenWat een domme trollen zitten er tegenwoordig :S FuckReLiGioN. Het is niet slim dat hier niet beter over nagedacht is, iedere europese burger is toch gelijk ? Over discriminatie gesproken, ook met de blowers database gaat veel te ver , laat eerst eens alle zuipers een passie krijgen dat is namelijk een veel groter probleem maar wordt genegeerd want inkomsten voor de staat.
Ik hoop alleen niet dat die randdebiel van een Opstelten zijn zinnen doorgezet krijgt, die is rijp voor het tehuis met zijn ideeen die indruisen tegen de liberale gedachte die ooit eens heerste in NL.
Legaliseren is godslasteren.
in rome zetelt een ueber-pedo aan het hoofd van een criminele organisatie die verantwoordelijk is voor miljoenen aids doden en alle slechtigheid in de wereld tot op heden heeft goed gepraat en aan meegedaan. die hebben de handen in elkaar geslagen met gristen incest-dochtermisbruikers die zich beroepen op de letterlijke lezing van een van de ranzigste verzameling trashverhaaltjes die ze als een heilig boek aan merken. deze alliance from hell heeft besloten dat alles aan uw lichaam vies, voos en verderfelijk is zodat het roken van een genotmiddel verboten moet worden omdat die uitgerangeerde kutregenten met alleen maar soepsidieplannetjes ook dat aspect van uw leven willen vergallen. gristen voor criminaliteit is de nieuew slogan. ik hoop dat ze vooral in hun eigen hel blijven geloven zodat ze na hun dood daar lekker kunnen branden en boete doen voor hun hypocrisie deze wereld aangedaan. helaas bestaat de hel niet, hetgeen in dit geval erg jammer is. bah, bah, bah. religie moet verboden worden.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32 | + -23 -
Lul niet uit je nek man, er is nog nooit iemand doodgegaan aan een joint. Dagelijks komen er over de hele wereld mensen om door alcohol. Ze zuipen zich een delirium, ze rijden zich te pletter, ze flikkeren van een brug, whatever.
Ga hier aub niet lopen verkondigen dat wiet evil is en alcohol een godenmiddel.
En ga dan eens kijken naar wat een avondje zuipen met je lichaam doet. Je loopt 2 dagen met hoofdpijn, je zweet je een ongeluk, je lever krijgt een mooi vetlaagje.. Darmen, maag, slokdarm.. Hersencellen die verdwijnen als sneeuw voor de zon..
Proost jongen! Ik steek vanavond wel gewoon een jointje aan.
Reddit maar weer s leeggetrokken voor leuke plaatjes?
Dat had niet in tweevoud gehoeven.
Ik zat op de avond van koninginnedag in een bus stamp vol met dronken mongolen die de longen uit hun lijf schreeuwden, en tijdens dit "zingen" sloegen ze ritmisch de halve bus aan gort.
Ik garandeer je dat wanneer dit allemaal blowers waren, je hooguit diepe gesprekken en wat stevige gelach zou horen.
Het probleem is gewoon dat niemand eeelijk durft te zijn over drugs.
Wiet word gelijk gesteld met de meest nasty shit terwijl het een compleet ander iets is.
En daardoor stappen vooral jongeren ook over op hard-drugs!
Want er word ze wijs gemaakt dat alle drugs heel schadelijk en slecht zijn voor je gezondheid. en uiteindelijk proberen ze een paar keer te blowen en merken ze dat het he!lemaal niet zo slecht is als ze altijd is verteld, dus gaan ze een keertje snuiven of spuiten. Want dat zal dan ook vast wel meevallen..
Zijn er eigenlijk politici die wel eens geblowd hebben in hun leven?
Ik zat op de avond van koninginnedag in een bus stamp vol met dronken mongolen die de longen uit hun lijf schreeuwden, en tijdens dit "zingen" sloegen ze ritmisch de halve bus aan gort.
Ik garandeer je dat wanneer dit allemaal blowers waren, je hooguit diepe gesprekken en wat stevige gelach zou horen.
Het probleem is gewoon dat niemand eeelijk durft te zijn over drugs.
Wiet word gelijk gesteld met de meest nasty shit terwijl het een compleet ander iets is.
En daardoor stappen vooral jongeren ook over op hard-drugs!
Want er word ze wijs gemaakt dat alle drugs heel schadelijk en slecht zijn voor je gezondheid. en uiteindelijk proberen ze een paar keer te blowen en merken ze dat het he!lemaal niet zo slecht is als ze altijd is verteld, dus gaan ze een keertje snuiven of spuiten. Want dat zal dan ook vast wel meevallen..
Zijn er eigenlijk politici die wel eens geblowd hebben in hun leven?
Volgens mij heeft nog niemand door wat het daadwerkelijk betekend als een markt van 2 Miljard Euro per jaar, van het legale circuit naar het illegale circuit verschuift. Er zijn een aantal organisaties die die 2 miljard per jaar helemaal zien zitten. Het Mexicaanse Sinaloa kartel bijvoorbeeld, is sinds kort actief in Nederland: tgr.ph/wH9DW0
Reuze gezellie zo'n Mexicaans drugskartel. Beter dan zo'n kudt coffeeshop. Of niet?
ik ben het met al het bovenstaande eens
@Jackanders | 01-05-12 | 18:14
Bij jou deed het dat anders niet.
QZNYWRLD | 01-05-12 | 18:52 | + 1 -
Inderdaad, ik irriteer me ook danig aan drogredenerende politici en andere magnieters die beweren dat ze zich schamen voor Nederland, omdat dat het drugshol van Europa zou zijn. Keer op keer tonen de cijfers aan dat Nederland een van laagste percentages blowers heeft in vergelijking met landen waar het streng verboden is. Blijkbaar laten de mensen zich daar ook niet door een wet tegenhouden. Echt, wat zijn ze toch dom en bekrompen.
teenagers blijven experimenteren, grenzen opzoeken. voor vele is softdrugs de grens (hoewel softdrugs tegenwoordig ook helemaal vol zit met chemicaliën) ik vrees dat door dit beleid die grens vaag wordt en de problemen groter worden.
Geef drugrunners maar meer kans lekker veel verkopen en inplaats van grammetjes, minimaal onsjes verkopen tot enkele kilos.
Hun blij drugtoeristen nog blijer kunnen ze meteen nog pilletjes enzo erbij kopen.
Drooglegging is aantoonbaar contraproductief en criminaliteit verhogend. De roeptoeteraars die zich voor het gedoogbeleid schamen en zich door menig bevriend staatshoofd gekleineerd voelen om het liberale en functionerend drugsbeleid moeten heel snel dit rare gedrocht om zeep helpen. Het werpt ons tientallen jaren terug in de strijd tegen de illegale en criminele drugshandel.
@Ven1V1d1V1c1 | 01-05-12 | 17:41
*blabla*
Sterretjes *
@Esther8170 | 01-05-12 | 17:34 | + 0 -
Ik heb wel een dikke sigaar voor je.
Bold?.. Hoe deed ik dat?
*Maar weer 's een pre-paid kaartje aanschaffen gaat doen* Zucht...
Wat is er mis met vrije verkeer van goederen, geld, diensten en wiet?
Zoals een eerdere reactie: om buitenlanders te weren zou een ID-kaart i.d.d. genoeg moeten zijn. DE WERKELIJKE REDEN VAN DE INVOERING VAN DE WIETPAS IS VOLGENS MIJ DAN OOK HEEL ANDERS: 1. persoonlijke controle of coffeeshops aan buitenlands verkopen onnodig maken, want alles staat geregistreerd, 2. zwarte verkoop door shops voorkomen, want let maar op, waar het volgens mij om te doen is, is 3. precies te REGISTREREN WIE DE GEBRUIKERS ZIJN, WAT, HOEVEEL EN HOE VAAK ZE AFNEMEN. En wat gaat de overheid later met die informatie doen? Tegen je laten gebruiken bijvoorbeeld door ziektekostenverzekeraars, rechters (vooroordeel als je er eens mee te maken hebt, misschien zelfs als slachtoffer) etc.? Krijg je dan sowieso een stempel? Hoe zit het met onze privacy? Bekijk het maar, ik ga me echt niet laten registreren! Wie helpt mij aan mijn jointjes in de buurt van Tilburg??? hihi.
@LJBrinkhorst | 01-05-12 | 16:45
Hoeren en Drugs daar staat Amsterdam wereldwijd bekend om. En voor de vrouwtje en familie thuis heeft Amsterdam wat leuke dingen dat ze op foto kunnen leggen en zo kunnen bewijzen dat Amsterdam meer is dan alleen Hoeren en Drugs.
Maar beste LJBrinkhorst, voor alles wat je opnoemt hoef je geen hotel te boeken in Amsterdam.
Zoals ik al aangaf, voor grachtengordel en alles wat er bij komt kijken kan je in Delft & Gouda prima af. En daar is het nog gezelliger dan Amsterdam. Natuurlijk met de bijbehorende winkelaanbod.
En wat betreft kunst en cultuur... als dat het enige aanbod is. Den Haag heeft ook leuke musea waaronder Mauritshuis en de gevangenenpoort. Toen wisten ze nog hoe ze met fans van waxinelichtgooiers om moesten gaan. Maar wat dacht je van de kastelen in het rest van het land of de openluchtmuseum, naturalis etc...
Bourgondische Brabant & Maastricht hebben hele goede restaurants, winkelen in de andere grote steden is prima te doen.
Keukenhof is leuk maar Madurodam, de Deltawerken, Bourtange of Willemstad, de kaasmarkt van Gouda, molens van Kinderdijk of de Rotterdamse Haven in haar pracht en praal is een beetje ver van Amsterdam. En dan vergeet ik nog de rest zoals onze Paleizen en diverse Kastelen etc... Dan liggen de andere steden veel centraler en vele malen goedkoper.
En dat is mijn punt, als je niet kan blowen of neuqen dan kom je naar Nederland met een doel om zo veel mogelijk te zien en natuurlijk voor een redelijk bedrag en dan is Amsterdam de laatste stad in NL waar je een hotel wilt boeken. En voor Europeanen is Schiphol het laatste luchthaven waar je op wilt vliegen, liever Den Haag-Rotterdam airport veel aantrekkelijker.
Jammer dat Ivo O. niet terug in zijn mama te douwen valt. Deze duidelijk onderliggend gemotiveerde regeling daar en tegen..
Moet ik me voor dat ene weekend in de zoveel weken ook als 'blower' in een Haagse database laten registreren? Met hún staat van dienst op het gebied van ICT en privacy? ... Echt niet!
Vroeger kon ik nog wel eens iets kopen via via bekende homegrowers. Totdat onze overheid de marihuanakweek in z'n geheel criminaliseerde en letterlijk in de schoot van de georganiseerde misdaad wierp. Nu doen ze vervolgens hetzelfde met de handel.
Kut.... Dan zal ik ook op zoek moeten gaan naar zo'n scooterdealer waarbij je nooit weet wat je krijgt.
Of daar gewoon mee stoppen maar ik weiger mij dat door zo'n hypocriete hufter als Opstelten te laten opleggen.
Zo'n discriminerend beleid zal Wilders ongetwijfeld aanspreken. Van de gevestigde partijen zou je niet hebben verwacht dat er stickers op winkels geplakt mogen worden die bepaalde mensen de toegang ontzeggen. Dat kon vroeger al wel in Afrika bijvoorbeeld. Maar nu hier dus ook. Na de wietshops mogen vermoedelijk ook de restaurants bepaalde buitenlanders gaan weigeren. En misschien werkt 't het handigst als de benzinepompen alleen nog selectief tanken mogelijk maken voor de eigen landgenoten. Vooral als de toeristen van ver komen. In elk geval bloeit de straathandel weer op als nooit tevoren. Maar dat noemen we in Nederland "krachtdadig beleid".
Een en ander zal alleen leiden tot meer illegaliteit en meer opsporing.
En meer geld voor de overheid, want meer ontnemingsvorderingen. Want zo gek is illegale wietteelt echt niet voor de staatskas.
anisocorie | 01-05-12 |
En die 88 achter de gebruikersnaam maakt hem ook niet echt geloofwaardig... Kaalkopje?
Musicman88 | 01-05-12 | 15:31 | + -7
Ik heb de indruk dat u wel eens een glaasje teveel drinkt, ook maar meteen een kogel door de kop dan maar? Just a question
Excuus Horagha,
Je vroeg er vijf:
4: Amsterdam is een prima uitvalsbasis voor de Koikenhof en echte steden als Rotterdam.
5: Als je overstapt op Schiphol kan je net zo makkelijk een nachtje boeken in de hoofdstad zelf.
Horagha | 01-05-12 | 15:30 | + 0 -
Dus jij vindt wiet echt een onmisbare factor in de stadsmarketing van 020?
Ben ik het niet mee eens.
Amsterdam heeft een unieke, vrijwel onaangetaste grachtengordel vol leuke grachtenpandjes en trapgevelwoninkjes. Zijn buitenlanders dol op.
020 heeft topmusea in de vorm van het Rijks, Van Gogh en Anne Frank.
020 heeft verder prima eet, winkel en overnachtingsmogelijkheden.
Nee hoor, kapitaalkrachtige toeristen vermaken zich prima in de hoofdstad zonder zich aan drugs en raamhoeren te verlekkeren.
Het is begonnen. Bij ons in de buurt staat overal met graffity gespoten: "N'APELLE PAS DE POLICE"!
Fijn is dit.
pendajo | 01-05-12 | 16:09 |
Oh ja die optie is er ook nog!
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:15 Laat me raden, je hebt zelf jaren geblowt voor je tot dit inzicht kwam?
Door zogenaamd 'liberale' malloten als Opstelten begin ik zelfs D66 en kereltje peggold te overwegen, en dat wil wat zeggen! Hopelijk weet de liberale vleugel van de VVD wat verstand in deze man te praten want anders zal de VVD in september kunnen fluten naar de stem van mij en veel andere liberalen.
Volgens mij woont iedereen die tegen wiet is in een dorp of is diep religieus waanzinnig.
Biff Eagleburger | 01-05-12 | 15:53 |
Heb de tegels van kaskoeskielewan even bekeken. Maar dat is of een christen of een geheelonthouder. Heeft geen recht van spreken maar winnen zult u het nooit. En kaskoeskielewan wel drink is het een super hypocriet.
@Musicman88 | 01-05-12 | 15:31
@daniel37 | 01-05-12 | 15:52
Ach, sommige mensjes zijn wat bang uitgevallen. Ik woon zelf in Den Haag, Valkenboskwartier heb ik op meerdere kamers gewoond daar heb je de meeste coffeeshops bij elkaar zitten van heel NL.
Behalve van die blanke petjes in hun golfjes met keiharde gabber door de speakers heb je van niemand last.
En in de zomer is het nog gezelliger want dan zijn meer mensen buiten.
Of jullie twee zijn zuurpruimen die andere hun plezier niet gunnen en al die gelukkige blowers haten tot op het bot want hun zijn wel happy.
Of simpelweg gewoon bang om in het donker op straat in je eentje te lopen. En kom je een groepje tegen dan loop je snel naar de andere kant van de straat uit angst voor het groepje.
Ik rook een enkele keer wat maar weiger mij te registreren. Zo zullen er vast meer zijn. Way to go, Ivo!
Typische redeneertrant van meneer @kaskoeskielewan;
Vol blijven houden dat je gelijk hebt, geen linkjes willen openen die ontegenzeggelijk je ongelijk bewijzen en er dan vandoor gaan met de dooddoener dat je het druk hebt. Apart.
Toch kan ik het me wel voorstellen. Die holen waar walmende toeristen en autochtonen met mentale problemen naartoe wandelen vormen voor de bewoners eromheen wel degelijk een overlastprobleem. Het is mooi om heel idealistisch te praten over allerlei gedoogwegconstructies die de driehoek ruimte geeft om in te grijpen, maar voor het zover is, is de sfeer in de buurt al grondig verziekt. (Ik woonde jaren geleden in een straat met zo'n café, en het was steevast een punt van aandacht; immers, de caféhouder heeft niet echt zeggenschap over wat zijn clientèle op de openbare weg uitspookt.) Bottom line: het is makkelijk praten als je zelf niet zo'n tent in de buurt hebt. Nog meer bottom line: leuk dat mensen hun toch al brakke hersentjes nog verder willen doen aftakelen, maar laat ze dat doen zonder dat anderen er last van hebben.
Nou ik woon in Groningen en ook daar stikt het van de Duitsers die even een blowtje komen halen. En weet je wat? ik heb er totaal geen last van! Echt ik heb me nog nooit onveilig of wat dan ook gevoeld in de buurt van een shop. Echt de onderbouwing slaat nergens op en ik vrees een grote illegale handel. Terug naar de middeleeuwen dankzij onze christen fundi's en dat walgelijke Europa. Hebben we ergens geen problemen mee? Nou dan maken we de problemen wel.
De vraag wordt niet minder > rif aapjes en soortgelijken gaan het wel op een alternatieve manier aanbieden > meer criminaliteit en vervaging soft / harddrugs.
Bij een illegale dealer kun je ook leuk ook eens wat anders proberen, beetje meth of zo, of ghb'tje, amfetamine, coke, wellicht wat hero iemand?.
Heel erg dom dat hele wietpas verhaal.
Zal wel internationale druk van het een of ander achter zitten, kan me niet voorstellen dat ze zo blind zijn in Den Haag.
Hier mag een referendum over komen want hier komt veel ellende van.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:32
Doe meneer Korsakov de groeten, vanavond.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:18
Krakersjargon? Leuk.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:32
Kaskoeskiewaus die je bent.
-
Repressie werkt niet. Frankrijk heeft het strengste drugsbeleid van heel Europa, maar daar wordt wel het meest gebruikt. Portugal heeft het minst strenge beleid van heel Europa, en ja, daar wordt het minst gebruikt.
-
Hier is in een simpel overzicht te zien hoe dit werkt in Portugal; www.rehabinfo.net/wp-content/uploads/2...
-
Link hoeft u niet te openen, maar het laat wel goed zien hoe goed het werkt in Portugal. Ik heb u nog niet zien ingaan op mijn (feitelijke) standpunt dat repressie averechts werkt. Volgens mij is dat te wijten aan een onvermogen van uw kant. Fijne dag nog verder.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:32 | + 0 -
Of is het de overtuiging van het eigen grote gelijk dat maakt dat de rest bij voorbaat oninteressant is? Dag PVV'er!
@LJBrinkhorst | 01-05-12 | 15:17
80% ongeveer
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:15
Voorkeur voor drugs? Nee hoor dat zou je vies tegenvallen.Maar wat mensen verder zelf gebruiken zal me gemalen vlees in een velletje wezen.Ik bestrijd je pleidooi voor het sluiten van de shops als zijnde een goede maatregel.Overmatig gebruik van vele levensmiddelen kan tot lichamelijke problemen leiden haal dan de alcohol,tabak,suiker vet en wat nog meer uit de schappen.mensen niet teveel aspartaam etc etc.Brengt het de overlast terug? Ook niet.Is het veiliger voor de kinderen/jeugd? Ook niet.Nog nooit heb ik de politiek zoiets doms zien doen.
Je zou haast gaan denken dat degenen die de wietpas verzonnnen hebben zelf zware gebruikers van iets verdovends zijn...
@ kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:08
Dat zal vást helpen om drugs tegen te gaan. Het is namelijk zo dat een coffeeshop drugs mag verkopen, maar het kopen bij de achterdeur om door te verkopen is wél illegaal. Dat wil zeggen: er zijn altijd leveranciers. En die gaan hun weg wel vinden naar mensen die het voor hun willen verkopen. Een beetje dealer zal het handig aanpakken en de markt aanboren om ook wat anders te verkopen. Immers, nieuwsgierigheid is een groot goed.
En drooglegging heeft ook prima geholpen in Amerika in de jaren 30 he? Er werd helemaal niet meer gedronken, door niemand!
@Ashtrey | 01-05-12 | 15:28
Helemaal afkicken lukt toch niet ;)
@BeunDeHaas | 01-05-12 | 15:27
Die tijd komt nog...
rara | 01-05-12 | 15:28
Nuh, links open ik nooit. Is meestal onvermogen om de eigen standpunten te verdedigen. Ik ga weer aan het werk en groet alle blowers.
Inderdaad, slechtste idee ooit.. Buitenlanders gaan illegaal kopen, nederlanders ook (want willen niet geregistreerd worden, coffeeshops gaan failliet.. Oftewel alle drugshandel gaat weer de straat op.
anisocorie | 01-05-12 | 14:00
---------------
Oplossing: Gewoon verbieden, en als er iemand met die rotzooi op straat betrapt wordt, direct een kogel door de kop. Wat betreft het registreren, die de daad wil begaan moet ook maar met de consequenties kunnen omgaan, neem eens wat verantwoordelijkheid!!!
Ik krijg de schijt van al die drugstoeristen hier. Je moet zelf maar eens naast zo'n pokketent wonen, dan piep je wel anders!!!
@LJBrinkhorst | 01-05-12 | 15:17
Noem 5 (vijf) redenen waarom een buitenlander in Amsterdam een hotel moet boeken.
Hou rekening met het kostenplaatje.
Een mooie en gezellige grachtengordels kan je ook in Delft bekijken. Lekker met de boot varen van Hartje Delft door de grachten en naar binnenstad Den Haag.
Kunst & Cultuur... Amsterdam heeft een beperkt aantal must see spots maar daar kom je niet speciaal naar Amsterdam voor.
Ik hoor graag naar jouw vijf redenen waarom Toeristen een hotel in Amsterdam zouden moet boeken.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:08
Je geeft zelf al aan dat mensen er toch wel aan komen.Mijn ouders hadden vroeger de gedachte over roken dat het geen nut had om het mij en mijn broers en zussen te verbieden.Liever hadden ze dat we zelf tabak of sigaretten zouden kopen dan wisten ze tenminste wat er in zat.
Geen van mij familie leden is gaan roken trouwens.Repressie zorgt er alleen maar voor dat de controle helemaal weg is.
En buiten dat het de jeugd zou bederven geeft het vooral criminele de toegang tot grote hoeveelheden geld at er weer toe leid dat hele landen gecorrumpeerd kunnen raken.kijk naar Mexico
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:17
En had je dit al gelezen? www.cato.org/publications/white-paper/...
@An die Arbeit 15:23
Mooi zo.
Zovaak reaguur ik niet meer, beetje bijhouden hè en ook wel druk.
De bruinhemden regeren weer
@ An die ARBEIT | 01-05-12 | 15:25
Geen idee. Maar die wietpas moeten we straks toch als chip onder de huid dragen?
@Überbottehork | 01-05-12 | 15:06
Een andere mening hebben of totaal niks van de materie weten zijn twee dingen.Maar over dat op de man spelen heb je wel gelijk al is het verleidelijk.
*schizofrenie.
Weet je trouwens wie ook een bepaalde groep mensen verplichtte zich te registreren?
@kaskoeskielewan 15:17
Ging mij slechts om je opzienbarende definitie van schrizofrenie, wat je verder allemaal bazelt lees ik niet.
@rara | 01-05-12 | 15:18 |
Kafka is het woord ja.
@Ashtrey | 01-05-12 | 15:19
Gaat lekker hè, op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Te druk met de webstek om hier met ouderwetse regelmaat te vertoeven helaas.
Jij houdt de boel hier wel strak toch?
@necrosis | 01-05-12 | 14:58
Heb je een mannetje of een vrouwtje? Ik een Vrouwtje misschien kunnen we fokken?En anders heb ik nog wel een gele met paarse stippen.
Nu ga ik weer verder met schilderen.
4.bp.blogspot.com/-B5qNRmo_sn0/Tvy2a9_...
Jan-Joris-Jaap-Joop | 01-05-12 | 15:14
Nuh, PVV-ert. Maar die kunnen ook liberaal zijn, hoor.
@The Green*Machine | 01-05-12 | 15:11
Wilders, altijd Wilders en zijn trekpopkamerlidjes.
www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?g...
eeh, was gericht aan Überbottehork | 01-05-12 | 15:06
dus
@Überbottehork | 01-05-12 | 15:06
Het is stijlloos om op de man te spelen. Sterker, het is ongefundeerd en tendentieus.
@An die Arbeit 15:14
4 realz, kortstondig (misschien iets langer dan enkele dagen geleden) but it was her allright.
Hoest met Andie verder?
Ashtrey | 01-05-12 | 15:09
Is waarschijnlijk vergeefse moeite. Na een paar postings vervalt miko automatisch in krakersjargon.
@A.Th. | 01-05-12 | 15:07
Tegels, tegels
Langs de drempel in een hele lange rij
Door de sleutelgaten komen zij er bij
En ze kijken allemaal naar mij
Tegels tegels
Blauwe, gele, rooie, alles ziet er bij
Likkebaardend komen zij steeds dichterbij
En ze loeren allemaal op mij
Toeristen die alleen voor drugs naar Amsterdam komen, kun je missen als kiespijn.
Ashtrey | 01-05-12 | 15:09
Altijd fijn om de reaguursels van een echte deskundige te lezen. Ik geniet zeker van uw hoogstaande stukjes.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:08
-
Repressie werkt niet. Frankrijk heeft het strengste drugsbeleid van heel Europa, maar daar wordt wel het meest gebruikt. Portugal heeft het minst strenge beleid van heel Europa, en ja, daar wordt het minst gebruikt.
-
Hier is in een simpel overzicht te zien hoe dit werkt in Portugal; www.rehabinfo.net/wp-content/uploads/2...
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:15
Alcohol is een drug, pannenkoek.
Als Leers 3 maanden geleden een zielig negertje uit Maastricht terug had willen sturen, dan had Hoes gezegd dat niet te doen wegens 'zo gaan we niet met elkaar om'.
En nu de moraalfucker uithangen dat hij nu wel de wet zal hanteren.
*vuile huichelaar zingen doet*
miko | 01-05-12 | 15:10
Je voorkeur voor drugs is me duidelijk, maar ik schreef DROGredenen. Drugs maakt meer kapot dan je lief is.
1. Je privacy wordt geschonden door jezelf bij de overheid bekend te maken als drugsgebruiker. Dat kan tegen je gebruikt worden bij sollicitaties of bij het reizen naar het buitenland.<br />
2. De illegale handel zal floreren als nooit tevoren. Niemand wil zo'n pas, dus wordt er weer bij de dealer op de hoek gekocht.<br />
3. Het toerisme zal een harde klap toegebracht worden. Daar waar Amsterdam om bekend staat en waar het toerisme door floreert wordt in 1 klap afgebroken.
4. Politici in Nederland zijn werkelijk waar het meest achterlijke volk op de wereld, bewijst dit besluit.
@Ashtrey | 01-05-12 | 15:14
No frikkin way! Straks komt juriste nog terug... * huivert*
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 15:08
Jouw punt zou zonder veel problemen zijn geaccepteerd als jij jezelf niet als een liberaal benoemd had. Weet je zeker dat je stiekem geen CDA'ert bent?
@An die Arbeit 15:11
Ze was hier enkele dagen geleden nog, zomaar ineens.
De nadelen zijn nagenoeg bekend: geen toerist gaat nog komen (de kunst is mooier in Parijs en in Berlijn en Barcelone is simpelweg meer te beleven), de (zelf gecreeerde) criminaliteit zal de lucht inschieten zodat de druk op de politie NOG hoger wordt, mensen zullen het op straat gaan kopen waar geen zich is op kwaliteit. De voordelen: overwegend christelijke magniet-roepertjes kunnen zelfingenomen rukken op het feit dat ze iets leuks hebben afgepakt van volwassen mensen die zelf mogen bepalen wat ze doen met hun leven als ze daar niemand mee lastig vallen.
.
Vraag is: wie is hier nou toch in godsnaam voor?? Welke idioot probeert dit nu keer op keer door te drukken?!
www.voc-nederland.org/wp-content/uload...
In Rotterdam combineren ze het met de ID ???
@A.Th. | 01-05-12 | 15:09
Was meer om de erfenis van oud-reaguurster Iluvatar een beetje in stand te houden, ik heb dat rietje niet voor niks in bewaring gekregen ;)
*heeft het wel weer gezien hier, tijd voor een sigaar*
Jij-bakze allemaal.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:54
Welke drugredenen? Of iemand gebruikt moeten ze lekker zelf weten.crime with no victim. Ook heeft repressie nog nooit nergens gewerkt.Als je een land aan kunt wijzen dat dalende drugs statistieken kan laten zien gekoppeld aan een sterk repressief beleid dan kunnen we eventueel met je meegaan en kom niet aan met china of Saudi Arabië
@Kaskoeskielewan 14:58
Je hebt echt helegaar geen benul waar je over praat. Leuk om te aanschouwen dat je toch probeert mee te doen ondanks totale onkunde.
@An die ARBEIT | 01-05-12 | 15:04 |
Stoor je niet aan een spelfout, er is toch geen mens die je begrijpt, of zelfs leest. Wat zei je eigenlijk?
Tegen Daniel van der Ree zou ik dan graag zeggen, als je nu het gedoogbeleid tot echt beleid maakt, dan heb je nergens last meer van. Dus gewoon een wet aannemen die dit legaal maakt. Stop eens met gedogen.
Coffeeshops alleen voor Nederlandse staatsburgers. Is prima te handhaven. Werkloos en een alcohol of drugsverslaving? Uitkering afpakken.
miko | 01-05-12 | 14:59
Klopt, ik heb vaak gereist in droge gebieden (vaak niet eens een staat). Mensen die toch willen drinken halen het buiten het gebied. Is allemaal heel liberaal.... nix mis mee.
Ik vind de algehele opwinding over mijn statement tegen drugs toch wel opvallend en, zoals eerder gesteld lees ik allerlei drogredenen waarom wietgebruik niet kan worden aangepakt. Eigenbelang speelt dan meestal wel een rol. Alcoholgebruik onder jongeren moet ook worden aangepakt maar de minister die dat wilde proberen door verbieden van alcohol in sportkantines werd weggehoond.
Ik zou zeggen blow ze lekker allemaal, maar het sluiten van verkooppunten van wiet heeft mijn zegen.
@rara | 01-05-12 | 15:03 |
Weet je wat ik doe als ik gedronken heb? Dan ga ik guren, eindeloos guren, zoveel guren.
@miko | 01-05-12 | 15:02 | + 0 -
Ben het ook niet met die kaskoes eens, maar iemand met een andere mening over 1 onderwerp dom noemen vind ik kortzichtig en arrogant.
Argumenten lijken me in deze voldoende, op de man spelen is onnodig en bovendien infantiel.
Al is dat slechts mijn bescheiden mening.
@An die ARBEIT | 01-05-12 | 15:04
Min een "l"
Dat hele gedoe met pasjes en registratie - wat overigens ook wordt overwogen voor prostitutie- is gebaseerd op onderbuik, angst- en fatsoensoverwegingen, en wordt met name ingezet op de bekende gristen thema's rond sex, drugs en rock&roll. Een benauwde maatschappij is het gevolg, waar steeds meer toezicht in ingrijpen mogelijk wordt op voorheen onschuldige situaties, terwijl de criminaliteit alleen maar toeneemt omdat wat voorheen mocht, nu een overtreding is.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:58
* Petst met rietje van Illuvatar *
@Überbottehork | 01-05-12 | 14:55
@necrosis | 01-05-12 | 14:58
www.youtube.com/watch?v=jQBOHm0j87k
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:58
Je vergeet voor het gemak de aanvulling even: dat komt alleen voor indien je daar aanleg voor hebt.
.
Maw. blowen veroorzaakt het niet.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:50
Gezien het niveau van je reaguursels heeft het gene wat jij gebruikt al het een en ander beschadigt.Zo dom kom je zie hier zelden tegen.
Maar als de wietpas nou zorgt dat het buitenland geen "last" heeft van ons liberale drugsbeleid kan er dan ook legaal gekweekt gaan worden? Dat zou een hoop belastinggeld gaan opleveren, scheelt weer bezuinigen. En illegaal drugs kopen kunnen die duitsers etc ook wel in hun eigen land, scheelt ze een hoop reistijd.
@Greetje Duisenberg | 01-05-12 | 14:13 begrijpt het! De levensstandaard hier moet flink naar beneden om aan te sluiten bij de nieuwe nul-lijn die Europa heet. Stelt u zich toch eens voor; 800 miljoen monddode arbeiders tot de beschikking. Van die gedachte spuit élke machthebber pardoes in 't broekje. Maar ja, de verworvenheden in dat kleine NL moeten daarvoor wijken. Jammer, maar helaas. Het was leuk zolang het duurde.
rara | 01-05-12 | 14:53
uuh, nee. ik drink alleen witte olifant.
Totaal verbieden die troep. Ze gaan maar lekker naar de apotheek voor ontspanningspoeders en pillen.
Beter voor de omzet van receptenvoorschrijvers, apotheken en pharmiikanten.
@Vrij spreker | 01-05-12 | 14:53 |
woordenlijst.org/zoek/?q=illegaal&...
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:45
Tot nu toe weinig van het liberale gemerkt.Verder heb je het over Amerikaans beleid terwijl de staten allemaal verschillende wetgeving hebben met betrekking tot alcohol en drugs
@rara | 01-05-12 | 14:53
Ik heb een roze olifant als huisdier, hartstikke lief beest.....
Permanente hersenbeschadiging is gewoon echt bullshit.
Vanilla | 01-05-12 | 14:55
-----------------------------------------
Wel, dat is toch echt wat schizofrenie betekend.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:54
-
En u bent heel reeël over uw geliefde alchohol bezig. *proest*
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:56
Ik blijf erbij dat jij een trol bent. Zo dom kan niemand zijn.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:54
Eerst lezen, dan verder trollen tinyurl.com/c7pzlvk
Zo zie je maar, dat ieder z'n eigen interpretatie heeft van liberaal.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:51 |
De liberale stroming begon met "Klasiek Liberalisme" , daarna verkracht door socialisten en conservatieven.
Zelfs de onderzoeken DIE aantonen dat wiet de kans op geestesziekten verhoogt, geeft aan dat het alleen gaat om mensen die er sowieso al gevoelig voor zijn.
An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:53
-----------------------------------------
En raad eens waar die mensen heel makkelijk terechtkomen? De volkomen legale coffeeshop. Dus ik blijf er bij..... dichttimmeren en liefst vandaag nog.
Het is te hopen dat ze flink op elkaar schieten.
@rara | 01-05-12 | 14:53 | + 0 -
En bedankt, lullo! Dat wordt weer een week níét aan roze olifanten denken. Probeer maar eens.
@fifi23 | 01-05-12 | 14:08
Die shop gaat sluiten. Kunnen de locatie niet meer opbrengen met maar 2000 Nederlandse klanten.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32
Dat is gelul wat je hier als een feit probeert te verkopen. Wat wel zo is dat als je al aanleg hebt om psychotisch / schizofreen te worden je het met THC kunt versnellen. Permanente hersenbeschadiging is gewoon echt bullshit.
@Ashtrey | 01-05-12 | 14:43
Het zal best, geen haar op mijn hoofd die peinst om mijn koffers te pakken om naar Iran te vertrekken.
Ik heb de laatste tijd iets teveel filmpjes gezien uit dergelijke landen, en wat ik heb gezien is NIET geschikt voor publicatie alhier.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:50
Van alcohol wordt je niet gek??? Waar was jij met koninginnenach??
In je bedje bij moeders?? Wat heb jij een bord voor je kop.
Waarom zit ik die trol eigenlijk te voeren? Zal wel door het jarenlang blowen komen....
An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:48
Ik snap maar één ding..... dat heel veel reaguurders hier allemaal drogredenen aanvoeren om hun geliefde lurkstick te verdedigen.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:50
12 jaar elke dag wiet gerookt, inmiddels bijna een jaar gestopt. Nergens last van.
Nu een onderbouwing die wel ergens op slaat:
Zelfs de onderzoeken DIE aantonen dat wiet de kans op geestesziekten verhoogt, geeft aan dat het alleen gaat om mensen die er sowieso al gevoelig voor zijn.
En het syndroom van Korsakov wordt wel degelijk veroorzaakt door alcoholmisbruik i.c.m een vitaminentekort.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:43
Alcohol maakt de hersenen kapot. de foto's staan bij Google. Zware drinkers krijgen wel degelijk psychoses. Nooit roze olifanten gezien?
Het stadium dat de alcoholist hierna betreedt kun je het beste vergelijken met paranoide schizofrenie. Waangedachten, gekoppeld met irrationeel danwel agressief gedrag.
Heb jij wel eens gelezen over de effecten van 'krokodil'?
Die goedkope Russische troep is nog erger dan mijn nick!
necrosis | 01-05-12 | 14:49 |
Erg he, als er geen normale goedkopere alterntieven te krijgen zijn omdat die door illigaliteit niet te betalen/krijgen zijn.
Trouwens, wie 'krokodil' wil gebruiken moet dat helemaal zelf weten, het bestaat dus dat de roverheid zich effectief in zet tegen drugs, blijkt eenstemeer een sprookje.
over kweken gesprokenen... niemand zich ooit afgevraagd waarom we in onze AAA+ kassen in het Westland geen cocabladeren kweken?
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:51 | + 0 -
Zou me houden bij de interpretatie van die dikke. Jeweetwel, Van Dale.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:51
Liberaal en conservatief in 1 zin, je moet maar durven.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:50
-
Als het niet de alcohol is geweest, wat heeft u dan zo gek gemaakt?
Carpe@diem | 01-05-12 | 14:40
Inderdaad! En dan ook nog die hypocriete koekebakker van een Mario Keulen, burgemeester van de Belgische grensgemeente Lanaken die luidkeels protesteert tegen de wietpas. Wat let hem om in zijn eigen kudtdorp een koffieshop te openen? Juistem, de achterlijke Belgische drugswetten....
Wat niet wegneemt dat de wietpas ook voor Nederlandse ingezetenen klote is. Je dient je te laten registreren met alle gevolgen van dien, ook al koop je hooguit twee keer per jaar een zakje wiet. Veel Nederlanders zullen dan ook de koffieshop gaan mijden en liever bij een huisdealer gaan kopen.
Vrij spreker | 01-05-12 | 14:45
Zo zie je maar, dat ieder z'n eigen interpretatie heeft van liberaal.
Kapitein Sjaak Mus | 01-05-12 | 14:40
korsakow heeft andere oorzaken, vriend. Je kunt het natuurlijk te gek maken. Maar van wiet wordt je sowieso gek. Van alcohol niet.
Het drugsbeleid is nu ook stuk. Wat zullen we verder gaan slopen?
@Wees_eens_creatief | 01-05-12 | 14:24
Ja, laten we de sharia invoeren. Mooi idee.
@Nietvoordekat | 01-05-12 | 14:05
Het.Mag.Niet.Van.Brussel.
@Vrij spreker | 01-05-12 | 14:40
Heb jij wel eens gelezen over de effecten van 'krokodil'?
Die goedkope Russische troep is nog erger dan mijn nick!
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:47
Je snapt het niet.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:46 | + 0
-
Ach gut, zijn het teveel woordjes voor meneer, of kunt u gewoon geen Engels?
-
Kijk hier trouwens maar eens naar;
media.economist.com/sites/default/file...
An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:40
Natuurlijk wel. Daarom moeten die coffeeschops ook dicht.
HoogSpitsGehalte | 01-05-12 | 14:42
Jij hebt er wel al wat teveel van gesnoept, zo te zien. En dat op dit tijdstip. Mijn God, wat een verhaal.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:43 | + 0 -
Reguleren is het antwoord. Verbieden heeft geen zin, je dwingt het de illegaliteit in en de straat op. Maar dat is al een aantal keer uitgelegd hierboven. Lees nog maar wat tegels terug.
Ik ben conservatief liberaal als je het niet erg vindt.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:37 |
Dan ben je voor volledige zelfbeschikking van het individu en tegen overheidsinterventie, tegen iedere vorm van uitkeringen, tegen oorlogen, tegen subsidies, tegen een maakbare maatschappij?
Dat is nl liberaal, en niet zoals bvb de VVD claimt liberaal te zijn
miko | 01-05-12 | 14:41
Gewetensvol consentieus conservatief liberaal zelfs. Enne.... ik kom net van buiten.
@Missbehave | 01-05-12 | 14:40 |
Vooroordelen? Volgens mij vergis je je in reaguurder, mevrouw de coffeeshopwerknemer. Of je moet wat duidelijk zijn want je schrijft toch dat je in een coffeeshop werkt?
@necrosis | 01-05-12 | 14:43
Sterker nog, meer dan 1,5% van de complete bevolking zit in een gevangenis c.q instelling. Ook lekker....
Maar Kaskoestrolkielewantrol stelde dat alcohol in de VS niet verkrijgbaar is. Softdrugs zijn er trouwens steeds minder verboden.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:41
Word het geen tijd voor jou dan ?Ga eens wat draaien!
Kaskoestrolkielewantrol
@necrosis 14:33
Het is echt waar, kleine hoeveelheden worden oogluikend toegestaan zonder het risico bungelend aan een hijskraan te eindigen.
@An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:39
In de VS mag je volgens mij pas drinken als je 21 ben en softdrugs zijn verboden.
Dat één op de duizend Amerikanen een moordenaar is, neemt men daar voor lief....
Überbottehork | 01-05-12 | 14:40
Tuurlijk, alles met mate. Alhoewel... ik kan er wat van zo af en toe. Maar wiet veroorzaakt in vele gevallen, ook bij zg normaal gebruik, psychoses en dat geneest nooit meer.
Dus.... bestrijden heeft zin.
@Ashtrey | 01-05-12 | 14:25
Dat dus, ik kan geen andere reden bedenken dan dat ze een StonersDatabase willen hebben.
@Kapitein Sjaak Mus | 01-05-12 | 14:40 | + 0 -
Korsakov is met name combo alcoholgebruik/slechte voeding. Maar onderschrijf je punt verder volledig.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32
*kuch* *kuch*
-
1.Alcohol causes Mouth Cancer
2.Alcohol causes Throat Cancer
3.Alcohol causes Larynx Cancer
4.Alcohol causes Breast Cancer (in woman)
5.Alcohol causes Colon & Rectum Cancer
6.Alcohol damages cells which try to repair themselves and can lead to DNA changes
7.Alcohol causes Hepatitis
8.Alcohol causes cirrhosis of the liver
9.Alcohol damages your organs
10.Alcohol raises your blood pressure which can have an extremely negative impact on your health
11.Alcohol is addicting
12.Alcohol can cause Wernicke-Korasakoff syndrome
13.Alcohol can cause you to be violent
14.Alcohol is a depressant
15.Youth drinking affects brain size
16.Alcohol shrinks your prefrontal cortex
17.The longer you drink the more your brain loses the ability of regeneration
18.Destroys much of your capability for complex thinking
19.Alcohol is associated with brain lesions
20.Alcohol abuse can lead to insomnia
21.Alcohol causes major depressive disorders
22.Alcohol causes pancreatitis
23.A recent study has shown that long-term exposure to alcohol reduces the levels and function of the GABA-benzodiazepine (or GBzR) receptor in the central nervous system. In other words, long-term consumption actually reduces the anxiolytic function in the brain, making us less able to cope with anxiety in the long run. (anxietysupportcenter.com/diet-lifestyl...)
24.Alcohol can lead to impotence in men
25.Alcohol can cause urticaria
26.Alcohol can cause flushing
27.Alcohol can lead to dermatitis
28.Alcohol causes psoriasis
29.Alcohol abuse destroys your skin and makes you look ugly
30.Alcohol causes Fetal Alcohol Syndrome
31.Alcohol is estimated to play a role in around 50% of murders
32.17,941 people died in 2006 from alcohol-related collisions, representing 40% of all traffic deaths in the U.S
33.Alcohol causes premature dementia
34.Police spend 22% of their time on cases involving alcohol
35.Alcohol contributes to unwanted pregnancy
36.Alcohol often plays a role in rape
37.Alcohol affects society due to abusers missing work
38.Alcohol destroys the bodys supply of Vitamin A
39.Alcohol increases the risk for leaks in the capillaries
40.According to The British Medical Journal 1 in 10 cancers in men is caused by past or present alcohol abuse. Thats right. Even if you stop its still too late sometimes!
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:37
conservatief liberaal?Koekwaus ga eens gauw buiten spelen.
Maar eigenlijk gaat het helemaal niet over die "overlast" gevende buitenlanders. Een totaal stoned zijnde blinde kip kan nog zien dat het hier om een verkapt uitsterfbeleid van de coffeeshops gaat
@PythonJunkie | 01-05-12 | 14:26
Hear Hear!!!
- Vergunningen worden al jaren niet meer verstrekt voor nieuwe coffeeshop.
-Een vergunning van een coffeeshop is gekoppeld aan het pand waar het zich in bevindt.
- Verhuizen van je coffeeshop is niet mogelijk.
- Verkopen van je vergunning is wel mogelijk. Zelfde pand andere coffeeshop eigenaar.
En bij Economie 101 heb ik geleerd dat een onderneming winst moet maken om te overleven. En dat zie ik veel coffeeshops na de invoering niet doen, toch?
ZegMaar | 01-05-12 | 14:20
Ik denk dat mensen gaan blowen door gebrek aan perspectief.
Oh ja, het was Opstelten waar ik het over had. Kun je nagaan hoe verbaasd ik was. Een minister die plat praat. Whatever's next?
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:38
Oh, dan is het goed.
De oudste vrouw van Ijsland rookt als een ketellapper. Dus volgens jouw logica is roken ook niet schadelij.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32
Zeg, Sire, nooit van Korsakow of delirium gehoord?
Of vergeten, zeker?
Da's pas lachen. Buitenlanders die hier gaan protesteren tegen ons drugsbeleid. Terwijl het in hun eigen land altijd al verboden was en is.
Volgens mij tast wiet de hersenen een beetje boel aan. Blowen maar jongens!!
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32
www.google.com/search?rlz=1C1GGGE_enA...
Allemachtig, wat praat die man plat Goois zeg. Ik wist niet dat er een 'eu' in het woordje 'voor' zat? Of een 'u' in 'zorgen'? Spraakles, zou ik zeggen, en dan gewoon ABN leren.
@(c)ZWITSUL | 01-05-12 | 14:35 - In Amsterdam gedragen de PVDAers zich tegenwoordig als de neo-conservatieven. Alles word aan banden gelegd. Werd tijd dat de VVD eens van zich liet horen! Wellicht kan het landelijk VVD iets van VVD 020 leren.
@ Horagha | 01-05-12 | 14:31 Jou vooroordelen zijn je tekortkomingen neem ik je niet kwalijk hoor, je zal dr vast niets aan kunnen doen!..
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:38 | + 0 -
Ik drink ook al jaren, waarschijnlijk meer dan jij en heb ook nergens last van. Nog. Alcohol kan net als softdrugs bij matig gebruik meer goed dan kwaad doen. Maarja, maat houden..
maar het klinkt niet best....
necrosis | 01-05-12 | 14:27 |
De grootste criminelen in de drugshandel zijn de roverheden.
Zij persen onschuldige burgers uit in een zogenaamde poging drugsgebruik tegen te gaan, belastingen noemen ze dat en heeft het enig effect? Ja!
Het effect is dat boeren in derde wereld landen geen drugs mogen exporteren waardoor drugskartels een monopoly op productie en verhandeling van drugs hebben.
Drugskartels bepalen de marktprijs en ruimen mensen uit de weg, terwijl als er sprake was van legalisatie van drugs, er geen sprake was van een miljardenverslindende "war on drugs", geen mensen uit de weg geruimd hoeven te worden, de prijs naar beneden kan waardoor ook criminaliteit in Nederland naar beneden gaat.
Dat maakt drugsgebruik niet verstandig, maar het scheelt wereldwijd heel veel slachtoffers.
Maar alcohol veroorzaakt geen psychoses en definitieve hersenbeschadiging, wat vooral de nederwiet wél doet. Dus..... dichttimmeren die coffeeshops. En liefst z.s.m.
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32 |
doden wereldwijd per jaar aan alcohol: +/- 2.000.000
doden wereldwijd per jaar aan weed: +/- 0
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32
"Net als in de VS, alcohol niet verkrijgbaar"
"Maar alcohol veroorzaakt geen psychoses en definitieve hersenbeschadiging, wat vooral de nederwiet wél doet."
Allebei complete onzin, hoe kom je er op?
Überbottehork | 01-05-12 | 14:34
Ik drink al jaren. Nergens last van.
toe maar socialist, ga zo door
Vrij spreker | 01-05-12 | 14:24
Nou, tolerantie t.o.v. drugs is juist meer iets dat zg socialisten en andere progressieven aanspreekt. Ik ben conservatief liberaal als je het niet erg vindt.
Drugs kunnen niet duur genoeg worden. Al weerhoudt het maar een gering aantal mensen om die troep te gebruiken, dan scheelt dat weer een hoop ellende. Oorlog is soms zinvol.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:20
Goed voor de maatschappij?? werkelijk?
www.youtube.com/results?search_query=a....
Maar alcohol veroorzaakt geen psychoses en definitieve hersenbeschadiging...
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32
Je maakt een grapje, toch?
VVD Amsterdam tegen invoeren wietpas
www.vvdamsterdam.nl/danielvanderree/ar...
bestaan ze nog dan.. die echte liberalen ?
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:32 | + 0 -
Alcohol, mits niet met mate gebruikt, veroorzaakt wel hersenbeschadiging en is een van de voornaamste oorzaken van mond-, slokdarm- en maagkanker. Om het over leverschade maar niet te hebben.
Facebook groep Nee tegen de wietpas. www.facebook.com/groups/3376537563017...
@Ashtrey | 01-05-12 | 14:30
Iran gedoogd hijskranen uit het westen, of bedoel je dat niet?
*vreest voor aandelen Liebherr*
@Vrij spreker | 01-05-12 | 14:29
Dat is de hedendaagse liberale gedachte. Vrijheid en zelfbeschikking maar dan wel naar hun eisen en regeltjes.
An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:22
Ah, mee eens dat alcohol ook moet worden aangepakt. Net als in de VS, alcohol niet verkrijgbaar < 21 jaar. Heeft volledig mijn support.
Maar alcohol veroorzaakt geen psychoses en definitieve hersenbeschadiging, wat vooral de nederwiet wél doet. Dus..... dichttimmeren die coffeeshops. En liefst z.s.m.
Heerlijk, onder paarse cq progressieve beleid van de laatste decennia zijn de problemen alsmaar groter geworden. Edoch is het de schuld van "Rechts".... Heerlijk dat SP cq pvv stemmende VMBO volk in de panelen van GS
@Missbehave | 01-05-12 | 14:09
Je mag mij wel voor mij werken op de hoek! Hahaha...
Verdien je zwart 2x zoveel als je huidige baan in de coffeeshop. Plus je huidige connecties zijn goud waard, iedereen kent je gezicht.
Denk maar eens na over een nieuwe carriere als zelfstandige onderneemster!
En wees maar niet bang voor de pliesie. Je bent je handel kwijt, je krijgt een standje op het bureau, je moet je gegevens achterlaten en je staat weer vrij buiten. Indien je je echte adres hebt achtergelaten, krijg je na 4 tot 8 weken een brief thuis van justitie dat je je moet melden bij de rechtbank.
En daar krijg je je straf te horen of natuurlijk niet als je niet gaat maar dan wordt de straf hoger vanwege belediging van de rechtbank.
@wees eens creatief 14:24
Je zal het misschien niet geloven maar in Iran is er ook een soort van gedoogbeleid, dusz.
@Biff Eagleburger | 01-05-12 | 14:26 | + 0 -
Als ze alcohol ooit verbieden ga ik zelf stoken, me elke dag bezatten en kotsen op de deurmat van elke politicus. Eén voor één.
Met dank aan rechts.... wat een sukkels
PythonJunkie | 01-05-12 | 14:26 |
Rechts?
Wat is tegenwoordig nog rechts?
Zelbeschikking?
Dacht het niet!
Ik denk dat de wietpas zéker in Amsterdam faliekant zal mislukken. Als de gemeente Amsterdam het verdomt om coffeeshops te controleren (wie betaalt dat, en waarom zou de gemeente zichzelf onnodig met kosten - zowel actief als passief - opzadelen?), kan Opstelten het OM inschakelen om de 450 coffeeshops van de stad strafrechtelijk te laten vervolgen. Dat geeft het OM zo'n bizar hoge werkdruk, dat er geen ruimte meer is voor het reguliere werk. Kortom: dat gebeurt niet.
@Überbottehork | 01-05-12 | 14:26
No worries ;) het zal nooit worden aangepakt en daarmee meteen ook één van de meest effectieve manieren om de ridiculiteit en hypocrisie van het steeds strenger wordende drugsbeleid bloot te leggen.
Proost!
@Vrij spreker | 01-05-12 | 14:20
Ik weet niet wat jij gebruikt hebt, maar het klinkt niet best....
@Überbottehork | 01-05-12 | 14:25
Alcohol faseren ze wel uit onder druk van de moedermaffia met behulp van het accijnsmonster.
@An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:22 | + -1 -
Hou eens op, je zit aan mijn brood. Figuurlijk dan.
Wat een onzin. Ik legitimeer me al jaren met m'n paspoort of id-kaart bij de coffeeshop. Werkt prima. Jonger dan 18 komt er echt niet in. Hetzelfde zou natuurlijk ook gelden voor lieden zonder een Nederlands legitimatiebewijs.
Maar eigenlijk gaat het helemaal niet over die "overlast" gevende buitenlanders. Een totaal stoned zijnde blinde kip kan nog zien dat het hier om een verkapt uitsterfbeleid van de coffeeshops gaat. Dat is het einddoel van Ivo "dubbele agenda" Opstelten. Toen hij hier nog burgemeester was had ie ook al van die rare ideeën. Geen coffeeshop in de buurt van middelbare scholen was het beleid van de regering, Ivo deed daar ook nog even een paar basisscholen en scholen voor speciaal onderwijs bij.
Een shop hier in de buurt moest sluiten omdat ze 14 meter te dicht op een school voor speciaal onderwijs zaten. Ze zaten er al 25 jaar. Beveiliger(met V'tje) voor de deur. Camerabewaking aan alle kanten. De buurt had er geen last van en de school ook niet(heb ik gecheckt bij de directeur. Dicht, zonder pardon. En de eigenaren mochten zich ook niet ergens anders vestigen.
Tja, over een paar jaar komen ze er wellicht achter dat dit repressieve beleid misschien tocht niet het slimste was. Met dank aan rechts.... wat een sukkels
@stommehond 14:08
Dat anti-buitenlanders beleid lijkt mijns inziens verdacht veul op een vals voorwendsel.
Het draait (No Pun Intended) natuurlijk allemaal om die StonersDatabase des doods.
Bijna niemand wil natuurlijk openlijk te boek staan als een bloweend, wat de handel dus weer de straat op drijft met alle desastreuze gevolgen van dien schat ik zo in. En dat is jammor, heul jammor en volstrekt onnodig.
@Biff Eagleburger | 01-05-12 | 14:19 | + 0 -
Nog ff en ik moet illegaal blikjes bier (met een coca cola-print) vanuit mijn kofferbak gaan verkopen. Mark my words, als die Haagse rommelaars klaar zijn met (wiet)rokers en automobilisten is de *kuch* harddrug *kuch* alcohol (mensen die alcohol een harddrug noemen zijn mietjes en moeten leren zuipen, en hoeven nu ook niet aan te komen met wikipedia-linkjes met verklaringen van schetenwappers en mooie scheikundige vergelijkingen) aan de beurt.
@rara: in Syrië en Iran werkt het anders uitstekend
Je moet wiet niet weer in de criminaliteit duwen, maar ontkennen dat de huidige shops voor problemen zorgen is minsten zo dom.
In Zuid-Nederland, Rotterdam en Amsterdam: veel buitenlandse drugstoeristen waar je niet op zit te wachten.
Rest van de coffeeshops vindt zijn grootste klantenkring bij mensen die niet of nauwelijk meedoen aan de maatschappij. Softdrugsverslaving helpt daar zeker niet aan mee. Echt waar, het zijn niet allemaal advocaten en chirurgen die om 9.00 uur met een verfrommelde aldi-tas voor de coffeeshop staan, net zo goed als de harde kern van Ojoks en Faajenaurd ook niet 'in meerderheid' uit geleerden bestaat.
Overlast en verslaving aanpakken bitte (shops mogen wel openblijven wat mij betreft).
Huidige beleid voortzetten en uiteindelijk de cofeeshops dichttimmeren
kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:20 |
Nog meer criminaliteit door duurdere drugs, nog meer dodelijke slachtoffers in de "war on drugs", nog meer belastinggeld voor lui die helemaal niets met drugs te maken willen hebben, die dus en niet bestolen willen worden, of door de roverheid dmv belastingroof, of door verslaafden die drugs niet meer kunnen betalen. De gevangenissen nog voller a 140 euro per dag gemeenschapsgeld, toe maar socialist, ga zo door
@Wees_eens_creatief | 01-05-12 | 14:19
Die keiharde repressie heeft tenslotte fantastisch gewerkt in de USA en Mexico.
@kaskoeskielewan | 01-05-12 | 14:20
Drugs zijn er al sinds het begin van de mensheid en zullen er altijd zijn. Repressief beleid is naïever dan je kin scheren in de veronderstelling dat 'ie kaal blijft.
En ALS we dan zo nodig moeten gaan onderdrukken, begin dan eens met de werkelijke killer: alcohol, welke vanaf 16 jaar legaal verkrijgbaar is.
@Pa Cartwright | 01-05-12 | 14:16
Ik denk dat het eerder zo is dat mensen die geen klap uitvoeren vaker/eerder wiet roken. Net zoals ze relatief vaker alcohol nuttigen.
Ik drink soms ook een biertje en heb ook weleens een jointje gerookt. En ik ben nog geen dag zonder baan geweest.
Illigaal drugs criminaliseert gebruikers en maakt onschuldige slachtoffers.
@Pa Cartwright lang leve het vooroordeel!
Drugs=gif. Huidige beleid voortzetten en uiteindelijk de cofeeshops dichttimmeren. Goed voor de maatschappij en goed voor het politiemoreel. Beetje oorlog kan geen kwaad..... hebben we al heel lang niet gehad. Wel jammer voor al die marokkaanse ZZP-ers. Die stoten we het brood dan uit de mond. Maar we hebben nog werk zat in de kassen.
@Biff Eagleburger | 01-05-12 | 14:18
Jij doet het er om ;)
Drugs worden louter gebruikt door natural
born losers..... gewoon negeren dus en keiharde repressie! Dat dit tuig een baan zoekt in plaats van de godganse dag te vegeteren in obscure tentjes!
@Überbottehork | 01-05-12 | 14:17
Natuurlijk, niks lekkerder dan gewoon keihard gelijk hebben. Ondertussen overweeg ik ook gewoon weer wiet te gaan verkopen, zit lekker dicht aan de grens hier...
Doe eens niet zo zuur zeiken. Dit is voor de burger ideaal om lekker bij te verdienen. En voor de blowert ideaal omdat hij/zij niet meer naar de cofeeshop hoeft want het wordt wel gebracht, samen met je drank etc...
Wil je ook lekker verdienen. Koop 2 auto's van +/- 500 euro, zoek wat blanke studentjes en als laatste zorg een goede weed/hasj/coke/speed/xtc leverancier.
Regel een koelbox in je auto voor koud bier en frisdranken en een stevige stellage om je sterke drank in op te slaan.
Kijk wel uit dat er niet meer dan 50 euro aan handel in de auto zit en ruil om de aantal maanden je auto's voor nieuwe auto's.
En voor bereikbaarheid koop een zooi simkaartjes en wegwerptelefoons.
Klanten vinden jou, niet omgekeerd!
@Überbottehork | 01-05-12 | 14:17
Horkie! Ouwe alco-dealert!
@An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:15
Spamhoerrrr!
@An die ARBEIT | 01-05-12 | 14:15 | + 1 -
Volgens mij geniet je er stiekem van.
@Armageddon | 01-05-12 | 14:07
Rij niet te ver, bij de frambozen is alles nog 100% verboden!
@ ZegMaar | 01-05-12 | 14:01
Blowers voeren dan ook zelden ene klap uit.
I hate to say I told you so.... In juli 2011...
www.dereaguurder.nl/2011/07/de-wazige-...
Dat weten ze heus wel hoor. Dat dit de gevolgen zullen zijn. Maar dat is ook de bedoeling. Dat gevoel van algehele crisis moet er flink ingebeukt worden van de machthebbers.
.
Om dezelfde reden wordt er ook niks aan de straatterreur gedaan. Want dan blijven de mensen lekker angstig thuis voor de buis plakken, om nog een angstaanjagend verhaaltje in het hoofd gestampt te krijgen.
.
Zo werkt het gewoon. Films als Clockwork Orange, en de Shock Doctrine [vindbaar op YouTube] beschrijven deze strategie exact.
.
Ik vind het daarom ook zo'n gemiste kans van Peter Verhaar en Bassie, dat zij dit element van de huidige problemen, nooit maar dan ook nooit, in hun beschouwingen meenemen. Zo worden zij, en daarmee ook GeenStijl, zelf een deel van het probleem, door te veel met poppekastverhaaltjes te komen. "Verelendung" is een beproefd concept in elk politiek handboek terug te lezen.
.
Bij die Verelendung past zo'n wietpas perfekt, want lekker mensen fouilleren en auto's stoppen. Geil toch, als je big brothertje bent?
't Schijnt dat buitenlanders in Maastricht nog wel een 'broodje Onno' kunnen kopen. Dat is een frikandel in een kadet met satésaus.
Ik lees een aantal zinnnige reaguursels maar de reaguurders krijgen geen kudo's!? Ik heb het het al vaker geschreven/gezegd hollanders zijn de grootste slappelingen van Europa.. echt! Ruggengraten vergelijkbaar met die van een komkommer. Kom in het geweer tegen die wietpas als het de meerderheid niet zint,maar nee hoor men gaat zitten mauwen in het luchtledige! Hou mn hart al vast voor september qua stemgedrag van de ollanders! En nee rook zelf niet! En jullie minnetjes zal me aan mn reet oxideren.
Tofik Dibi. Die heeft toch de zieligheidsindustrie in zijn portefeuille?
onno hoes, toevallig van de vvd?
@A.Th. | 01-05-12 | 14:08 | + 0 -
Je kan beter Akzo Nobel kopen dan.
Maar als je echt voor Kevlar wilt gaan aandelen Dupont.
Breda op dit moment: de shop's worden allemaal gecontroleerd met veel machtsvertoon incl medewerkers van het ministerie, bij de controles worden ook de ISBN nummers van klanten steekproefsgewijs genoteerd. Nederlandse klanten blijven massaal weg en zijn niet bereid een GBA te gaan halen om weed te kopen. De straten lopen vol met dealers maar de politie zegt zelf: ze hebben niets bij dus we kunnen niets doen. De shops zijn en blijven leeg,. mijn baan gaat eraan!
In Venlo valt het heel erg mee met de overlast de laatste tijd.
Er zit een Megashop vlak aan de grens. Alle Moffen halen daar hun blow en gaan niet meer de stad is en het: "pssst wiet kauffen." is volledig verdwenen.
Dit "psssst wiet kauffen" is wat de overlast veroorzaakt, Niet de Duitsers die de stad in trekken. Dat doen ze toch al voor Koffie en fleishrollenn.
Ik snap echt niks van die Wietpas.
Als ze dan zo graag buitenlanders willen weren, is een wietpas helemaal niet nodig.
Op een ID-kaart kan je toch ook gewoon zien waar de persoon vandaan komt?
Nu moeten Nederlanders die af en toe een joint roken en het niet de moeite waard vinden om zo'n pas aan te vragen, het van de straat gaan kopen, met meer criminaliteit tot gevolg!
Hypocriete overheid...
@Nietvoordekat | 01-05-12 | 14:05
Er zijn geen logische argumenten om dat te weerleggen. De belasting brengt ook nog eens miljarden op, die we nu goed kunnen gebruiken.
Dus over een paar jaar is NL het nieuwe mexico.
*Gaat aandelen kevlar kopen*
Vanavond even een kofferbak vol proppen en naar de grens rijden. *euro tekens in ogen heeft*
@Kaas de Vies | 01-05-12 | 14:04
Doe maar snel dan, het zou zo maar kunnen dat je daar volgend jaar een pasje voor nodig hebt.
Groet onzin, ik heb voldoende aan mijn bierpas.
Het enige wat je er van kan vinden is dat het stinkt, verder heb je nooit overlast van blowers, die zijn te stoned om problemen te veroorzaken.
Ben benieuwd wat de reacties zullen zijn als de dealer op de hoek van de straat terug keert. Het is eigenlijk hetzelfde als de schiphol tax, je weet dat het niet gaat werken en de situatie alleen maar verslechtert en toch drukken ze het er doorheen...
Ik ben tot nu toe nog niemand tegengekomen die het volgende kon weerspreken met enigszins logische argumenten.
Legaliseer, en hef er belasting over. Dan kun je reguleren, en sla je de drugsgerelateerde misdaad de kop in.
Oh ja het is 1 Mei vandaag. Ik ga mijn oma weer de stuipen op het lijf jagen door de internationale voor haar te zingen.
-weggejorist-
Goeie aktie, ongetwijfeld verkopen de straatdealertjes meer dan een toppie en een blokje softdrugs.
Wanneer stopt het burgertje pesten nu eens, nu de wietpas en wat straks? Ze worden steeds gekker.
Niet dat ik een wekelijkse bezoeker van dit soort etablissementen ben, maar ik kijk er wel voor uit om geregistreerd te staan als 'drugskoper'. Daarvoor kom ik iets te vaak in landen waar dit soort activiteiten absoluut niet worden gewaardeerd en de handel van enkele onsjes wiet je al de galg oplevert. Gelukkig ken ik nog wel een aantal amateurdistributeurs in farmaceutica, die eventueel ook nog wat gezondere middelen kunnen aanleveren.
En dat terwijl de wietpas (nog) niet eens bestaan. Maar als het aan het CDA ligt, komt die er wel: www.bredavandaag.nl/nieuws/politiek/20...
Terwijl de rest van de wereld begint in te zien dat het rare Nederlandse softdrugs beleid tot minder verslaafden heeft geleid dan waar dan ook ter wereld en dit beleid gaat overnemen, gaat Nederland weer terug in de tijd en begint nu de verloren strijd die andere landen al decennia hebben gevochten. En dan wel allemaal keihard in koor roepen dat de dierenpolitie onzin is... *facepalm*
Je kan je ook afvragen hoezeer we al dat tuig echt moeten willen in Nederland. Het is niet zo dat ze even een jointje komen roken en weer pleiten zijn. Ik ga me pas druk maken als Nederlanders geen wiet meer mogen kopen. Dit is onhandig voor hasj- en wietfans, maar niet meer dan dat...
Zodra de wietpas is ingevoerd stop ik met boodschappen doen in het winkelcentrum in de buurt. Daar staan nu al regelmatig dealers, maar zodra de wietpas er is komen hun wietdealende broertjes er ook bij. Andere supermarkten zijn verder weg, maar veel veiliger.
Waarom maakt de politiek zich zo druk om zoiets kleins als een wietpas en neemt alsnog een verkeerde beslissing? Het is toch om gek van te worden.
Wanneer houdt die kwelling van de politiek nou eens op. Wanneer gaan ze eens iets slims doen, waar wij van zeggen. Kijk eens dat hebben we weer mooi geregeld.
Is dan echt het laatste waar wij als Nederlander trots op kunnen zijn de Deltawerken? Is dat het echt?
Echt dat micromanagement van die malloten. Het wordt eens tijd dat ze verplicht Civilization I, II, III, IV en V gaan spelen.
En die mensen hebben al zo weinig.
Ik heb nog nooit last gehad van een wietroker. Dronken mensen en cokeheads wel.
Maar ga vooral lekker door met werk verschaffen voor de politie. Het is niet alsof ze iets beters te doen hebben hoor.
Inderdaad, slechtste idee ooit.. Buitenlanders gaan illegaal kopen, nederlanders ook (want willen niet geregistreerd worden, coffeeshops gaan failliet.. Oftewel alle drugshandel gaat weer de straat op.
Daarom ben ik rechtshandig
Meer regels, meer betutteling, meer overheidsbemoeienis altijd min heel veel.
REAGEER OOK