Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

New Rules: Overheid foldert voor criminelen

blowersgaannaardehel.jpg Heeft iemand die nieuwe website al gezien die er voor moet zorgen dat er NOOIT meer buitenlanders naar Nederland komen om wiet te kopen? Check het vet angstaanjagende design van new-rules.eu dan. Als dat alle overlast rondom drugstoerisme niet direct voorkomt dan weten wij het ook niet meer. Een boos rood font in vier talen + een VERBODEN-verkeersbord. De website zegt: "Het is zinloos om voor softdrugs naar Nederland te komen". Zoiets kunnen alleen politici verzinnen. En waarschijnlijk denken ze dat het nog waar is ook. Sinds gisteren is de wietpas definitief niet meer tegen te houden. Omdat er in grensgebieden problemen zijn met drugscriminelen moeten alle Nederlanders binnenkort verplicht gebruik maken van een stom pasjes-systeem met lidmaatschap. Er komt dus een grote Haagse database met stoners-NAW. Voor buitenlanders is het vanaf 2013 helemaal niet meer mogelijk wiet in een Nederlandse coffeeshop te kopen. En dus worden ze door de overheid in de armen geduwd van hardcore drugscriminelen. Ze komen namelijk toch wel. En daar maken criminelen nu handig gebruik van. In Limburg worden de voorlichtingsfolders die de gemeente Maastricht onder de ruitenwissers van auto’s met Belgische en Franse kentekens stopt inmiddels gebruikt door drugsrunners om te laten zien: "Kijk, je kan alleen nog maar bij mij dope kopen". Handig toch, zo'n door de gemeente gefinancierde reclamecampagne voor drugsdealers? Met de invoering van de wietpas wordt Maastricht een soort kip met gouden eieren voor criminelen uit Luik en Noord-Frankrijk. Door achterlijk optreden van de overheid wordt nu dus exact het tegenovergestelde bereikt. Meer illegale straathandel = hogere opbrengsten = meer geweld = meer politie en justitie nodig = hogere kosten = de zoveelste fuck-up inzake ons ooit zo geroemde softdrugsbeleid. Logisch dat er zoveel weerstand is tegen dit beleid. Ook blowende hippies van reddit maken zich ernstige zorgen en overwegen hun Amsterdamtripje om te ruilen voor Portugal. De tiefus, het wordt straks nog makkelijker om in Amerika aan een joint te komen dan in Nederland. En dat nota bene in de week dat we de dampers van Groenlinks aan de knoppen hebben zitten.

Reaguursels

Inloggen

Prachtig.. wordt weer geld verdienen hier!

Fommie | 30-04-12 | 13:31

ongelooflijk dit ,Opstelten maakt geschiedenis ,en dat voor een bejaarde die de pensioen gerechtigde leeftijd allang gepasseerd is ,wat een ellende veroorzaakt die ouwe gek!!.

Amsterdam Hustler | 30-04-12 | 11:31

Wat gaan we weer diep door de knieën voor Brussel.

"Kijk eens hoe braaf we zijn!" Roept Nederland van het voorste bankje van de klas. Maar de lat van juf komt er niet minder hard om aan. Het hoongelach van de grote kinderen des te meer.

Piet van het Padje | 29-04-12 | 20:48

Een heel goed plan, zo kunnen we een massa nu werklozen uitkeringstrekkers aan het werk krijgen door ze op straat die drugs te laten verkopen aan toeristen.

frnas | 29-04-12 | 12:24

Muhahahahaaa..... Nu krijg ik voor hetzelfde gewicht, straks het dubbele betaald.. Helemaal top!

Mr_Pikibelly | 29-04-12 | 12:02

lol, hier in drenthe worden de koffeeshops gewoon weer leegekocht tijdens de dutch-tt. en niemand heeft tijdens diezelfde dutch-tt last van stonede duitsers! het zijn de zatlappen die voornamelijk herrie schoppen;)

politici hebben allemaal ook het inzicht van een stoeptegel...

avitas | 29-04-12 | 10:14

De export gaat goede tijden tegemoet. Het geld vliegt ook de grens over.

wakker worden | 29-04-12 | 10:10

Ja laten we inbreken ook legaal maken scheelt ook weer een paar agenten.
Lekker kortzichtig artikel.
Artwido | 28-04-12 | 17:05 | + -105 -
Hulde! U heeft het gepresteerd om de meest stompzinnige en inhoudshoudsloze tegel te plempen ever. KudT Fipo.

Rector Reflector | 29-04-12 | 08:48

Ik lees hier wel vaker dat accijnsheffing op cannabis de schatkist over de crisis heen zou kunnen tillen.
Zou dat juist niet averechts werken en nog voordeliger zijn voor de straathandel?

Larry Cook | 29-04-12 | 07:13

Opstelten vindt blowen nou eenmaal niet normaal. Een Minerva drankharses hebben wel.

Maarten van Traa | 29-04-12 | 02:20

Alle gemeentes zien het niet zitten,komen man kracht tekort bij de te verwachten extra overlast,vrezen dat de politie het niet aan kan!!!!!
Eeeuh mijnheer Opstelten,waarom de pasjes ook alweer?
Iets wat goed is geregeld en met jaloezie door het buitenland wordt bekeken,ga jij afbreken?En noem je een goed beleid?Je hebt werkelijk geen idee he?Waar je het over hebt.ZOOOOOOOOOOO dom.De burgermeesters zien het niet zitten en zijn toch de eerste lijn.De criminaliteit zal enorm toe nemen.Kinderen van 12-14 jaar kunnen het wel heel gemakkelijk krijgen nu op straat en de andere troep ,erop de koop toe, bij.Het aantal verslaafde aan andere troep is gestabiliseerd en loopt zelfs terug.Het beleid ging juist zijn vruchten afwerpen,maar u bromt wat en alles word teniet gedaan.U bent toch zo'n gezellige ouderwetse brompot,die van toeten noch blazen weet.

Auteur: Nus @nujij.nl


Zo denk ik er dus ook over...

Overdatum.nl | 29-04-12 | 01:07

Die drankneus van een Opstelten probeert z'n eigen alcoholprobleem gewoon te verdoezelen

BeroepsDelinquent | 28-04-12 | 23:53

En volgend jaar zit het gemeentebestuur van Amsterdam zich met de handen in het haar af te vragen waarom er geen kip meer naar hun stad komt en worden er weer tonnen uitgegeven aan reclamebureaus die een nieuwe achterlijke slogan moeten verzinnen à la 'I AMsterdam'.
De Wallen zijn ontmanteld, de coffeeshops mag je niet meer in - waarom zou je dan in vredesnaam als toerist nog naar Amsterdam komen?

MAD1950 | 28-04-12 | 23:13

Excuses, een keer was op zich voldoende

NACademicus | 28-04-12 | 22:58

-weggejorist-

NACademicus | 28-04-12 | 22:55

Dommer bestaat echt niet!! Stelletje uit de kantelkast gerolde fossielen. Misschien kunnen Teef-n en Opstelten (woordgrappen overbodig) eens een keer uit hun grot kruipen en tot zich nemen hoeveel stuff ze doen opwaaien met hun achterlijke instrumentalistische plannetjes. Als we het verbieden, houdt het probleem vanzelf op, dat werk. Als ik drie zuivere hazejoints wegblaf in een kwartier, zeg ik nog slimmere dingen dan deze gebrekkigen. Doe eens sjekken wat drooglegging met de georganiseerde misdaad in de VS heeft gedaan in de jaren '30. De maffia is de Amerikaanse overheid nu nog steeds dankbaar voor dit gebbetje. Om het met DJ Jean te zeggen: crimineeltjes, get ready for the launch! Verbieden is een gepasseerd station. En wat denken de heren te gaan vertellen aan het Europese Hof van Justitie? Dit is discriminatoir deluxe. En alle kosten voor misdaadbestrijding, gederfde inkomsten vanwege toerisme, etc. in plaats van er accijns op te heffen en over drie weken al onder de 3% norm te zitten. Fuck, ik ben kwaad! Yoehoe, leden van het Old Donkeys network, doe eens wakker worre uit die diep comatueuze toestand van jullie. Wake up and smell the coffeeshop, dikke losers!!!

NACademicus | 28-04-12 | 22:55

Wat is de overheid?
.
Clubje niets-nutten die domme regeltjes verzinnen en het land nog verder de put in helpen.
.
Maar waarom zijn we onder de indruk? Zijn we bang voor die 5 agenten? Tijd voor de grote schoonmaak.

Da was ik nie... | 28-04-12 | 21:11

de kademocro's *zoals we ze hier in maastricht noemen* lachen zich de ballen uit de broek

verboden stoelgang | 28-04-12 | 20:33

Welke koeckwausch heeft die site in elkaar geknutseld?
Die gast heeft waarschijnlijk de nodige spiritualieen & geestv erruimde middelen nodig gehad om zo een gedrocht te creeeren.

Geitenwollensokjuhz | 28-04-12 | 20:22

Politiek is net als religie een sprookje dat mijlen ver van de werkelijkheid staat.
Droevig,maar ook grappig dat politiek echt denkt dat die weedpas gaat werken,lijkt de OV chipfaal wel.

Beëlzebul | 28-04-12 | 20:20

New Rules? Dit zijn pas New Rules:
dai.ly/Ibwf39

mousmar | 28-04-12 | 20:20

@necrosis | 28-04-12 | 20:00
Jij schurk!

deraderendraaien | 28-04-12 | 20:11

@deraderendraaien | 28-04-12 | 19:44
Voor schaduw komt Bubba naar mij!
*diep ademhalen doet, ende grinnik*

necrosis | 28-04-12 | 20:00

Nu de belangrijkste vraag:

Wat kost die site? 10.000 euro, 30.000 euro? Misschien 100.000 euro? Of moet ik zeggen: Waarschijnlijk 100.000 euro.

decadent degeneraat | 28-04-12 | 19:52

Stormageddon | 28-04-12 | 18:53
Aan de grens? Daar heb ik niet echt zicht op, op die grens. In plaats daarvan staan ze onder mijn balkon.

Larry Cook | 28-04-12 | 19:45

@necrosis | 28-04-12 | 19:16
Mag jij achter de grote rug van Bubba schuilen, op een afgezet stukje luchtplaats oké?

deraderendraaien | 28-04-12 | 19:44

@A.Th. | 28-04-12 | 19:27
Ik heb wel vaker goede plannen en ideeën hoor!
Laatst nog oplossing bedacht voor veiliger reizen met de el trén! vraag maar aan pius! Maar hoor ik zo'n compliment als dat van jou van de NS? nope nada niks niénte!

deraderendraaien | 28-04-12 | 19:43

Nederlandse Wiet behoord tot de beste ter wereld, waar blijft de VOC mentaliteit om het te exporteren?
Ik zie werkgelegenheid en een kans om het gat in de begroting te dichten, waar blijven Rutte, de Jager en Sap?

necrosis | 28-04-12 | 19:43

Als je geen drugstoeristen wilt, waarom dan niet gewoon een eis: geen Nederlands ID/paspoort/verblijfsvergunning is geen wiet? Doodsimpel, maarja daar houden ze niet van in de politiek, dan liever zo'n onzinnig, bureaucratisch kudtidee als de wietpas, waardoor iedereen die af en toe een jointje rookt de staatsarchieven ingaat als junk.

H.Stiglitz | 28-04-12 | 19:38

Deze ambtenaren kunnen wel een SEO-cursusje gebruiken, want een waardeloze kontsite. Wedden dat deze site veel te veel gekost heeft?

Zuigentrut | 28-04-12 | 19:34


in zeeland krijgt u de pas in vorm van een sleutelhanger

is dat niet geweldig! toch fijn zo dicht bij de grens
"Doet wel halen voor onse buuren hoor" kan wel een extra centje gebruiken!

MooY | 28-04-12 | 19:33

Het trieste is dat zo'n koekenbakker gewoon denkt dat hij goed bezig is.
Maar ja, heel den Haag zit er vol mee, wereldvreemde koekenbakkers.

Jackanders | 28-04-12 | 19:31

new deal
new order
Stelletje mafkezen.

Ratzing. | 28-04-12 | 19:30

@miko | 28-04-12 | 19:26
Sigaretten en bier vallen toch onder drugs?
Zo niet, dan ben ik hartstikke clean!

necrosis | 28-04-12 | 19:29

@deraderendraaien | 28-04-12 | 19:08 |
Dat is (ondanks je vrouwelijke logica) best een goed plan. En omdat PB toch al een grote bajes is (prikkeldraad en mijnenvelden ontbreken nog, maar wat boeit het) gewoon alles altijd overal.

A.Th. | 28-04-12 | 19:27

@necrosis | 28-04-12 | 19:21
Je gebruikt toch geen dwugs do joe?

miko | 28-04-12 | 19:26

@A.Th. | 28-04-12 | 19:22

Grolsch komt uit Groenlo. Gelderland.

Men heeft een deel van de productie verplaatst naar Tukkieland. Lage lonen, hoge soepsidies, ontwikkelingssamenwerkingsdingetjes en omstreken. Alleen daarom.

Reinaert | 28-04-12 | 19:24

Je zal een gezin hebben en een vrouw met twee kinderen hebben en weleens een blowtje roken onder dit kabinet. Zelfs als voormalig directeur van de Nederlandse bank ben je beter af in dit land.

pius | 28-04-12 | 19:24

@A.Th. | 28-04-12 | 19:16
Geloof me, dat wil je niet zien.....

necrosis | 28-04-12 | 19:23

@Reinaert | 28-04-12 | 19:17 |
Ik dacht dat de Grosch-brouwerij een beetje stuk was vanwege wat vuurwerk? Doeterniettoe, in ben verplicht het bier van mijn baas uit leuven te drinken. Tis toch gratis.

A.Th. | 28-04-12 | 19:22

@A.Th. | 28-04-12 | 19:19

Buurman Grass? Die is zwart. Tot op het bot.

Heeft 'ie alleen goed weten te verbloemen tot 'ie uien ging schillen.

De sufkudt.

Reinaert | 28-04-12 | 19:21

@miko | 28-04-12 | 19:15
Wil je een linkje naar Insomnia?
En nee, ik ben geen collectief, mensen die mijn 'nick' gebruiken/ misbruiken kunnen een schop richting Joris verwachten!

necrosis | 28-04-12 | 19:21

Reinaert | 28-04-12 | 19:17 |
Dat is nou de VOC-mentaliteit, omdat het kan en de aandeelhouders graag hun winsten zien toenemen.

Strangetown | 28-04-12 | 19:20

@eerstneukendanpraten | 28-04-12 | 19:19

RIP sedert 2005 als ik me niet vergis. Best jammer ja.

Reinaert | 28-04-12 | 19:20

@Reinaert | 28-04-12 | 19:05 |
Dat kun je nu wel roepen, totdat je ziet dat buurman grass groener is.

A.Th. | 28-04-12 | 19:19

@ Reinaert 19:02

RIP Wally...

eerstneukendanpraten | 28-04-12 | 19:19

@A.Th. | 28-04-12 | 19:14

Transisalania heeft één voordeel: de Grolsche bierbrouwerij. En dat dan ook nog maar min-of-meer per ongeluk: Groenlo werd te duur dus ook Grolsch zocht naar een lagelonenland. Tukkieland dusch. Het Polen van Nederland.

Reinaert | 28-04-12 | 19:17

@necrosis | 28-04-12 | 19:13 |
Als er nog bruikbare stukjes pizza met worst op een bierbasis inzitten dan kom ik graag de boel opruimen.

A.Th. | 28-04-12 | 19:16

@deraderendraaien | 28-04-12 | 19:08
En dat terwijl ik al jaren strijd voor een rookvrije luchtplaats, je wordt bedankt....
*smiley*

necrosis | 28-04-12 | 19:16

@necrosis | 28-04-12 | 19:08
WTF?? Ben jij een reaguurders collectief of zo?
Diep in de nacht vroeg in de ochtend?Of kun je gewoon nooit slapen vanwege die 'takke' muziek van je???
:)

miko | 28-04-12 | 19:15

@Stormageddon | 28-04-12 | 19:01 |
De hele noord-oostpolder, half flevoland waar ze uit pure ellende niks anders van weten te maken dan natuurgebied (geef het anders terug aan de zee, zou ik zeggen) en heel limburg waar ze niks anders te doen hebben dan vlaaien verbouwen (en ik zou willen zeggen, onderdak geven aan limburgers, maar dat doe ik dan weer niet, anders komt Holz deze kant op). Drenthe, friesland, ... dat achterlijke zeeland waar uitsluitend werkeloze visboeren wonen op uitstekende klei, overijsel, wie komt daar, wat heet, wie heeft ooit van gehoord van die provincie die geen naam heeft? Er zitten zelfs geen guurders.

*Ik ga even mijn wietpas verpatsen en een nieuwe aanvragen*

A.Th. | 28-04-12 | 19:14

De wietpas. En der meest hilarische beleidsgedrochten van ons anti-gedoog-moralfag-kabinet. Je lacht je lul uit je broek toch. Als je een straatdealer bent en van overlast houd althans.

pius | 28-04-12 | 19:13

@A.Th. | 28-04-12 | 19:07
Wat minder doden in Mexico?
Ik zou me maar niet bemoeien met hun 'business plan', ze houden niet van concurrentie.
Plaatjes laat ik maar even afwezig totdat iedereen gegeten heeft......

necrosis | 28-04-12 | 19:13

@Stormageddon | 28-04-12 | 18:59
Maar de mercedes 96 rijders komen dan wel buitenspel te staan.ik zie weinig criminaliteit bij de handel in boter kaas en eieren(op ongepasteuriseerde Stilton na dan).
www.youtube.com/watch?v=qNcDpEDncfM

miko | 28-04-12 | 19:10

A.Th. | 28-04-12 | 19:00 |

Van mij mag het en met een id van 18+ te krijgen.

Strangetown | 28-04-12 | 19:10

Ik zeg doen!

bertjan67 | 28-04-12 | 19:08

Kunnen ze dan niet zorgen dat wiet alleen te verkrijgen is in de bajes? Koffieshops sluiten, en met een pasje naar de bajes om bij José of mahkilah of mo je grammetjes op te halen, heb je binnen de kortste keren alle zware dealers in gang 2C op een rijtje met hun eigen toko.
Luchtplaats van rook palen voorzien, en let the party begin! Weg overlast hoera wietpas!

deraderendraaien | 28-04-12 | 19:08

@hanspy | 28-04-12 | 19:04
maar wie schreef 'konstand'.....
*gnehehehehe*

necrosis | 28-04-12 | 19:08

@necrosis | 28-04-12 | 18:59 |
De mijne ook niet, daar niet van. Maar als ze samen met de piratenpartij wat leuke plannen bij elkaar weten te breien dan zie ik heel wat minder dooien in Mexico en elders, en wellicht dat 'legaal' weer betekenis krijgt in dit boe'en-polde'land. Gaan we straaljagers van iraanse makelij aanschaffen ... o nee, wacht, streep dat door.

Leuk om je weer te zien, eet smakelijk bij voorbaat, en verder een prettige avond. ... Have a beer.

A.Th. | 28-04-12 | 19:07

@necrosis | 28-04-12 | 19:02

Al mijn plantjes zijn hartstikke legaal. Met groeivergunning en alles wat er bij hoort. Wat dacht jij dan? Dat ik hier illegale exoten bewaterde? Zó rolt Reintje niet hoor!

Eigen hennep eerst!

Reinaert | 28-04-12 | 19:05

Burgermester Hoes verteld dat het beleid duidelijk is.Dat is het dus helemaal niet!

Mag ik als Nederlander overal in Nederland een koffieshop binnen gaan?

Moet ik dus konstand een niet ouder dan 4 weken uittreksel van mijn gemeente bij mij dragen?

Kan de minister garanderen dat bij uitlekken van de persoons gegevens er geen gevolgen aan zitten?

En kan de minister garanderen dat bij problemen van bv sluiting van een shop ik bij andere koffieshops binnen mag na 2013?

Kan de minister garanderen dat er ALTIJD voldoende keus en aanbod is bij de koffieshop waar ik lid van zou moeten zijn?(want nu ga ik gewoon naar andere, maar mag zo niet meer)

Kan de minister vertellen: dat wanneer een shop gesloten wordt en ik dus een nieuwe shop moet zoeken en bij aan melden, ik mijn geld van het uitreksel terug krijg voor een nieuw uitreksel voor de nieuwe shop?

Kan de minister uitleggen waarom een ID kaart of paspoort controle niet voldoende is om een koffie shop te betreden?Daarmee zijn ook alle problemen met verkoop aan buitenlanders verdwenen.

Maar eigenlijk is dit allemaal gewoon stom.Het gebruik,verkoop en teelt cq import van drugs hoeft helemaal geen last en overlast te geven.En zeker niet meer dan alkohol en tabak.En je verschuilen achter wetgeving en afspraken is buiten gewoon zwak en stom. Zeker de lang geleden gemaakte wetten en afspraken zijn gemaakt op gegevens die of niet kloppen of gewoon onzin zijn.De huidige kennis over drugs geven een totaal ander beeld tewijl de wetgeving al lang verouderd en niet gepast is.

En minister,vasthouden aan wetgeving die niet deugd is schadelijk voor elke rechtstaat en bestuurders.Er is geen betere manier om burgers tegen je in het harnas te jagen dan verkeerde wetten en foute beleids richtlijnen. Dit is niet van mij maar geschreven door mensen als Sokrates tot Einstein. En die waren niet goed wijs he?

hanspy | 28-04-12 | 19:04

@Smalhout | 28-04-12 | 19:02

Leerlingen zijn geen 'handel' edoch een 'product'. Moderne tijden.

Leerlingen worden pas handel op de dag dat ze in handen van een loverboy zijn.

Zoek de verschillen.

Reinaert | 28-04-12 | 19:04

Tijd om de plaatselijke dealer te leren kennen dus!
Aangezien mijn dorpje geen coffeeshop heeft. En er maar 3-4 coffeeshops zijn in de dichtstbijzijndste stad (met 100.000+ inwoners), zijn die 2000 leden in 5 minuten geworven.

Moby Dick | 28-04-12 | 19:03

@eerstneukendanpraten | 28-04-12 | 19:00

Wally is inmiddels in rook opgegaan, Armand is druk bezig maar realiseert zich dat geloof ik allemaal niet zo goed meer.

Reinaert | 28-04-12 | 19:02

@Santac | 28-04-12 | 17:13,

In-Holland studenten?

basweetutwel | 28-04-12 | 19:02

@Reinaert | 28-04-12 | 19:01 |
En leerlingen op school(hoe kut het onderwijs ook is) zijn ook handel.

Smalhout | 28-04-12 | 19:02

@Reinaert | 28-04-12 | 18:59
Toch geen plantjes die niet mogen?
*wenkbrauw optrekken doet*

necrosis | 28-04-12 | 19:02

@A.Th. | 28-04-12 | 18:48
We hebben ook grote arealen landbouwgrond waar nu voornamelijk mais wordt verbouwd. Hennep zou wel eens veel lucratiever kunnen zijn.

Stormageddon | 28-04-12 | 19:01

@Smalhout | 28-04-12 | 19:00

Nou en? Handel is handel! #VOCmentaliteit

Reinaert | 28-04-12 | 19:01

Leeft Wally Tax nog en hoe zit het met Armand?

eerstneukendanpraten | 28-04-12 | 19:00

@Strangetown | 28-04-12 | 18:57 |
Nee, je kunt gewoon je nette rijtjeshuis als een kraakpand achterlaten. Nog een reden tot legalisatie.

A.Th. | 28-04-12 | 19:00

Blowers zijn egoistische naar 538 luisterende tokkies.
Maw de wilniksen van deze maatschappij.

Smalhout | 28-04-12 | 19:00

Ik begrijp geen hol meer van de regering, hoe in godsnaam zijn ze door de psychologische keuring heen gekomen voordat ze aangenomen werden?
Jaren 50 politiek is blijkbaar hip ofzo.

weedo | 28-04-12 | 19:00

@A.Th. | 28-04-12 | 18:58
Mijn stem krijgen ze in ieder geval NIET.

necrosis | 28-04-12 | 18:59

@HeadphoneON | 28-04-12 | 18:47
De meerderheid doet het niet. Wegens ruimtegebrek, geen groene vingers, geen zin, lui, stankoverlast en het is verboden in huurwoningen van corporaties. Komen ze erachter (en Nederlanders zijn van nature klikkers, vooral tegen buren, want buren, daar heeft iedereen altijd last van) dan wordt je het huis uit gezet en kom je 5 jaar op de zwarte lijst. Maar goed, ook bij legalisatie gaan mensen echt niet thuis telen.
Je redenering dat met legalisatie er geen handel meer is door thuisteelt is bullshit. Het merendeel zal door grote telers gaan gebeuren bij legalisatie.

Stormageddon | 28-04-12 | 18:59

De Finse cokedealers hier menen dat er gouden tijden gaan aanbreken.

Of was dat stiekem toch de bedoeling?

basweetutwel | 28-04-12 | 18:59

@Parel van het Zuiden | 28-04-12 | 18:05

Très bon. Belzen naar 1830%, tien dagen per week. Fransozen die in vrede komen naar 1848%, de rest naar 1795%. Grieken mogen bukken voor J.C. de Jager en krijgen daarna alsnog niets (behalve warme klodderpap), Spanjolen doen we 80 jaar in de ban, Italianen gaan naar 1942% (gemiddeld). Arabieren: tien kamelen, vier geiten en 72 maagden. Gewoon omdat het in hun koeltoer past.

De rest komen we ad-hoc wel uit. Met de natte vinger!

*Plantjes bewateren gaat*

Reinaert | 28-04-12 | 18:59

@A.Th. | 28-04-12 | 18:48
Ik ken dat, dus onvoorwaardelijke *grinnik*...

necrosis | 28-04-12 | 18:58

Hoeveel stemmen zou de 'Wietpartij' krijgen van de Hond? Even een vraag tussendoor.

A.Th. | 28-04-12 | 18:58

Stormageddon | 28-04-12 | 18:53 |
Spannend... de 'organisatie'...

Slaan die ook je knieschijven aan gort als je niet je productie aan thuisoogst haalt/afdraagt?

Strangetown | 28-04-12 | 18:57

@Larry Cook | 28-04-12 | 18:47
Ja, en? De kleine thuisteler laat z'n oogst afhalen door de "organisatie", en die organisatie gaat het nu rechtstreeks aan de grens verkopen zonder de tussenhandel van de coffeeshops.

Stormageddon | 28-04-12 | 18:53

@Larry Cook | 28-04-12 | 18:47
Nou dan zijn de randstedelijke petjes al een stukje verder geevolueerd zo te horen.

de grote Anti | 28-04-12 | 18:50

@Stormageddon | 28-04-12 | 18:44 |
We hebben het westland, bergen polen, en een miljard vierkante meter onverhuurde kantoorruimte. We hebben geen geldgebrek, we hebben te over.

A.Th. | 28-04-12 | 18:48

Stormageddon | 28-04-12 | 18:44 | + 0 -
Je eigen groente verbouwen doen sommige mensen ook ja, en tabak verbouwen, bier brouwen en drank stoken is ten eerste niet voor iedereen weggelegd, en ten tweede is dat ook een tijdrovende klus dus zullen veel mensen er niet aan beginnen. Beetje kromme redenering.

HeadphoneON | 28-04-12 | 18:47

Als jij wiet teelt en je kunt het voor de volle mep (laten) verkopen op de parkeerplaats aan de grens: ga jij dan nog veel energie steken in de bevoorrading coffeeshops?
Ik dacht het niet.
Stormageddon | 28-04-12 | 18:11
.
Ik denk dat veel mensen die thuis telen (max. 5 planten) een tussenpersoon kennen en er verder niks van willen weten. Ik hou me er persoonlijk verre van, ik kweek of gebruik zelf niet.
Ik gedoog alleen de coffeeshop-constructie. Ik woon in een grensplaats en er is niks vervelender dan op de route van het station naar de markt 3-4 pettenmannetjes aan je te hebben hangen met de vraag of je 'ietz' nodig hebt.
Mijn flat grenst aan een winkelcentrum. Sta ik even stil aan de achterzijde van de flat om m'n sleutels te zoeken, heb ik een hijgerig bontkraagje aan m'n fiets hangen die me vertelt dat 'Abdullah zo komt'.
Als ik me in een PvdA-modus zou wringen zou ik het positief vinden dat steeds meer allochtone jongeren een zinvolle dagbesteding hebben gevonden. Maar dat doe ik niet. Ik kijk ze struikelend over hun eigen verontschuldigingen terug het hoekje om.

Larry Cook | 28-04-12 | 18:47

@de grote Anti | 28-04-12 | 18:33 | + -3 -

He stoners,houdt eens op met mij te minnen pff...
Terwijl jullie met bloemetjes in het haar op je slippers rondzweven rijden deze dealers in grote vroem vroems.En hebben 29 russische hoertjes in hun kelder.Altijd.

Maar waarschijnlijk hebben wij dat gewoon nodig,ach wie is niet crimineel.*steekt joint op*

de grote Anti | 28-04-12 | 18:46

@HeadphoneON | 28-04-12 | 18:39
Zoals iedereen ook z'n eigen groente en tabak verbouwt en z'n eigen bier brouwt en eigen drank stookt.

Stormageddon | 28-04-12 | 18:44

Onsje in zakjes van 1,5 gram doet en naar Maastricht gaat, eindelijk gouden tijden. verkoop € 10,- per zakje.
; 100 x € 4,- winst.

the wanderer | 28-04-12 | 18:42

de grote Anti | 28-04-12 | 18:33 |

Daarom dus? Juist omdat er zoveel geld in omgaat zou de overheid het onder beheer moeten nemen... Het verbieden of op een grote schaal proberen te reguleren die iedere realistische notie mist zorg er echt niet voor dat er plotseling minder geld in omgaat.

Desmoulins | 28-04-12 | 18:42

ik ben blij met mijn eigen groenteboer. a 2,40 euro per gram krijg ik ook nog eens 10 x betere wiet dan in de koffieshop

tigger nitty | 28-04-12 | 18:40

@de grote Anti | 28-04-12 | 18:33 |
In principe gaat het daar wel om. Als buurlanden (en zoals ik zei: de hele wereld) wiet zou legaliseren, heb je geen handel meer. Wietrokers kopen een zaadje bij het tuincentrum en verbouwen zelf enkele plantjes. Geen woeker prijzen, geen criminaliteit.

HeadphoneON | 28-04-12 | 18:39

@de grote Anti | 28-04-12 | 18:33 |
Als het zooitje wordt gelegaliseerd en door (arg) de overheid wordt overgenomen als het op de markt aankomt, dan is er geen bestaansreden meer voor bendes om hun markt gewapenderhand te verdedigen. En dan zie ik het overheidstekort in rook opgaan. ... De productiekosten zijn vrijwel nul, en de opbrengst is gigantisch. En als we dan wat handel kwijtraken ... ik schat dat dat ruimschoots wordt gecompenseerd.

A.Th. | 28-04-12 | 18:39

Sommige hoogopgeleide reaguurders zullen vast weleens wat marihuana roken s'avonds,maar zeker niet elke dag de hele dag.

Maar daarnaast,tja,daarnaast heb je de boeren.
En wat die met hun stonede hoofd doen heb ik geen idee van.

de grote Anti | 28-04-12 | 18:38

Ik maar denken dat alleen hippies en rappend, oriëntalistisch werkschuw tuig blowden om de dag door te komen

Strangetown | 28-04-12 | 18:35

@HeadphoneON | 28-04-12 | 18:30
Daar gaat het ook niet om zwitsal.
Het gaat erom dat er heul veel geld in de handel omgaat,en zoals iedereen weet is dat niet altijd even vriendelijk.

de grote Anti | 28-04-12 | 18:33

Er moet gewoon niet zo moeilijk over wiet gedaan worden. Iemand kiest er zelf voor om dit te gebruiken, waarom zou je diegene tegen moeten houden? Het is toch zijn/haar leven? Wiet kan schadelijk zijn op lange termijn. Bijvoorbeeld 10 tot 20 jaar dagelijks wiet roken kan negatieve gevolgen hebben voor de gezondheid (longen, conditie, psychische stoornissen etc), en dus kun je door wietgebruik eerder dood gaan dan dat als je soms tot nooit wiet hebt gebruikt, maar datzelfde geld voor óók voor normale rokers. Legalisering van wiet voor heel de wereld zou een enorm succes zijn. Ik voorspel dan lagere criminaliteit cijfers en vrolijkere mensen.

Man made beer, God made weed. Who do you trust?

HeadphoneON | 28-04-12 | 18:30

'Denkend aan Holland,
zie ik oneindige wietvelden
wuivend totaan de horizon staan'.

A.Th. | 28-04-12 | 18:30

Goed, ik ga even de database hacken om te zien hoeveel parlementariërs een wietpas hebben.

A.Th. | 28-04-12 | 18:28

zeg maar jansen | 28-04-12 | 18:09
Ik herinner me nog een Fransoos die een buurman van me naar de eeuwige wietvelden heeft geholpen om minder.
Volgende dag SBS6 op de stoep. Dat dan weer wel.

Larry Cook | 28-04-12 | 18:24

@Stormageddon | 28-04-12 | 18:11
Oke,dus dan wordt er overal op parkeerplaatsen in bulk verkocht.. Coffeeshops zien weer meer 'vertrouwde' klanten,en de bulk dealers op parkeerplaatsen zijn strafbaar op dat moment.Hmm.
Toeristen worden afgeschrikt,en de criminelen die het in frankrijk of azie proberen te distributeren lopen weer tegen de franse (en aziatische) wetten op.Maar die waren er eigenlijk altijd al.

Lastig..
www.youtube.com/watch?v=Ls4qXjZtZXI

de grote Anti | 28-04-12 | 18:22

@dlseth_ | 28-04-12 | 18:13 |
Nee hoor, we nemen gewoon een VW-Transporter en gaan de parkeerplaatsen in Frankrijk, Belgie en Fietsenjattersland af.

A.Th. | 28-04-12 | 18:20

@Parel van het Zuiden | 28-04-12 | 18:05 |
Voor 1848% gaat deze partij met je mee voor de belgen, vermits de spanjaarden iets van 1600% gaan doen, de fransen voor 1800%.

*gaat pdf-je bakken*

A.Th. | 28-04-12 | 18:18

Nou, daar gaat 40% van de toeristenindustrie...

dlseth_ | 28-04-12 | 18:13

Larry Cook | 28-04-12 | 18:00 | + 0 -

en dus gaat de rest onder de toonbank, worden coffeeshops verder gecriminaliseerd en op termijn, gesloten.

Joffri | 28-04-12 | 18:13

Moeha. DrugsCRIMINELEN die zich plots dan aan een nieuwe wet gaan houden hahahahahaha...

God Zelf | 28-04-12 | 18:12

@zeg maar jansen | 28-04-12 | 18:09 |
Even een LOL-verhaal van een paar jaar terug uit Frankrijk.
Komt een man op het politiebureau met de klacht dat hij was opgelicht toen hij marihuana had willen kopen, maar een stukje autoband was verkocht.

Welne meneer, het verkopen van rubber is niet illegaal, dus wat wilt u nu?

A.Th. | 28-04-12 | 18:12

@Larry Cook | 28-04-12 | 18:00
Als jij wiet teelt en je kunt het voor de volle mep (laten) verkopen op de parkeerplaats aan de grens: ga jij dan nog veel energie steken in de bevoorrading coffeeshops?
Ik dacht het niet.

Stormageddon | 28-04-12 | 18:11

zeg maar jansen | 28-04-12 | 18:10 : Inderdaad. Al heeft Rutte momenteel meer overeenkomsten met een missionaire premier dan met een liberaal.

lauwebal | 28-04-12 | 18:11

lauwebal | 28-04-12 | 18:09 Een halve dan. Want demissionair betekent dat ie op de winkel moet passen. En niks meer dan dat.

zeg maar jansen | 28-04-12 | 18:10

Maar we hebben een "liberale" premier.

lauwebal | 28-04-12 | 18:09

Larry Cook | 28-04-12 | 18:00 Vijf gram vermeng je met 20 gram gedroogde boerenkool.

Weten die toeristen veel?

zeg maar jansen | 28-04-12 | 18:09

@scootah rijdert | 28-04-12 | 18:00 |
Sorry, ik ben volslagen paranoia, moet denken aan mijn aandelen in de wapenindustrie, en heb ook nog een paar vrienden die er graag lustig op losknallen (ze zitten hier in de huiskamer, dus ik kan niets anders zeggen).
Wel is mijn advies om je openstaande boetes voor maandag te betalen, anders verkopen we ook je vrouw en kinderen, en sturen we een dolgedraaide psychiater op je af.

A.Th. | 28-04-12 | 18:07

@Reinaert | 28-04-12 | 17:31 |

Bon, de Belgen gaan dan op 1830% en de Fransen naar rato van Europese landbouwsubsidies. Grieken mogen alleen betalen in broodjes Gyros daar deze het goed doen bij de vaak uit blowen resulterende vreetkick. Overige Zuidelijken kunnen andere eetwaar aanbieden naar gelang dagkoersen. Nederland blowend de crisis uit!

Parel van het Zuiden | 28-04-12 | 18:05

A.Th. | 28-04-12 | 17:44 |
Klopt. Leg jullie wapens neer, dan praten we verder.

scootah rijdert | 28-04-12 | 18:00

Is er ooit officieel verklaard waarom een paspoort niet genoeg is?
Moeddeh | 28-04-12 | 17:12 | + 2 -
.
volgens mij niet officieel, maar ik kan me voorstellen dat iemand die per week 3 kilo weed koopt wordt verondersteld aan de grens goede zaken te doen.
Joffri | 28-04-12 | 17:53 | + 0 -
.
Helaas, niet meer dan 5 gram per pasje per dag.

Larry Cook | 28-04-12 | 18:00

@Stormageddon | 28-04-12 | 17:47 |
Ik ga even je filosofische hulpje zijn.
Het argument nog verder doordrijvend zou 'libertarisch' is dan al een contradictio in terminis. Dat wordt net zo'n 'reducio ad absurdum' als 'de eerste beweger'. Het kan bijvoorbeld worden aangezien als categorie (van individuen), te vergelijken met 'distributed intelligence' zoals een mierenhoop die prachtige architectuur kan ontwerpen zonder dat er 'non-distributed intelligence' bij aan te pas komt. Het is wat je kunt noemen, een 'emergent phenomenon' zoals bewustzijn, wat ook niet uit de onderdelen zelf kan worden verklaart.

A.Th. | 28-04-12 | 17:59

@Stormageddon | 28-04-12 | 17:47
Nou, als zo'n -OB- LP partij zou worden omarmt door een medium als Geenstijl (TMG), kan je redelijk gemakkelijk op twee zetels komen.

Met nog wat extra media-exposure op drie tot vijf.

Als dat nou eens net de drie zetels zijn die een coalitie mist, breng je één of twee van je partijpunten in als voorwaarde om mee te doen.

En dan kan je via wat mooie belastingmaatregelen voor bedrijven (= immers ook kleinere overheid) je lobbygeld binnen scharrelen.

Maargoed, dit is een zonnige voorstelling van zaken, en er zijn nog altijd genoeg andere haken en ogen, daar heb je natuurlijk gelijk in.

Bart_Bart | 28-04-12 | 17:59

@Smalhout | 28-04-12 | 17:51
Het daarentegen wel zeer positieve effecten op de betaalbaarheid van de AOW en de dekkingsgraad van de fondsen.

mvdwarsligger | 28-04-12 | 17:57

Heren bestuurders, even een reality check:
Dit spastische softdrugs beleid is ooit gemaakt om internationaal goede sier te maken ( ie de VS niet te schofferen ).
Daar is iedereen nu vrolijk aan de " medecinal mariuana " .
Dus we kunnen hier ook weer normaal gaan doen : gedogen of legaliseren.

hotmint | 28-04-12 | 17:57

@Bart_Bart | 28-04-12 | 17:49
Die krijgen ook niks voor elkaar. In ruil voor symbolische steun voor wetten en voorstellen waar ze sowieso wel voor zouden stemmen krijgen ze een paar symbolische toezeggingen dat een dode letter in de wet niet wordt verwijderd en een aantal idiote wetjes blijft, maar van hun beginselprogramma wordt niets uitgevoerd. Nul komma nul.

Het lijkt voor de bühne heel wat, maar stelt niks voor. Ze hebben geen zitting in het presidium, kunnen maar bij een beperkt aantal commissies aanwezig zijn, de invloed is minimaal. Er wordt naar ze geluisterd omdat er een boel staatsrechtelijke kennis in die partij zit en het is de oudste partij met langstzittende leden: een schat aan parlementaire kennis en ervaring. Daar is respect voor, maar inhoudelijk krijgen ze nooit iets gedaan van hun eigen unieke agenda. (En da's maar goed ook natuurlijk.)

Stormageddon | 28-04-12 | 17:56

Smalhout | 28-04-12 | 17:51

Dat paternalistisch gezeik komt heel veel mensen de strot uit... Dat mensen dit allemaal slikken. Het gaat niet eens om het blowen an sich.

Desmoulins | 28-04-12 | 17:56

@de grote Anti | 28-04-12 | 17:50
Al gevonden. En anders zijn er altijd nog de plaatselijke bontkraagjes.

mvdwarsligger | 28-04-12 | 17:55

Is er ooit officieel verklaard waarom een paspoort niet genoeg is?
Moeddeh | 28-04-12 | 17:12 | + 2 -

volgens mij niet officieel, maar ik kan me voorstellen dat iemand die per week 3 kilo weed koopt wordt verondersteld aan de grens goede zaken te doen.

Joffri | 28-04-12 | 17:53

@Bart_Bart | 28-04-12 | 17:47

Neuh. Oneensch. Gewoon die kansarme betweterige reaguurders op de lijst mikken. Die hebben sowieso geen leven want anders hadden ze al die kudeaux ook niet dus hebben ook tijd genoeg. En dossierkennis in overvloed dunkt me!

En nu ben ik even ten elders. Rituelen, jeweetwel.

Reinaert | 28-04-12 | 17:53

Wellicht zorgt het voor een volksverhuizing van randstad naar zuidelijke randgebieden. Win Win!
Joffri | 28-04-12 | 17:47
.
Dat is al een tijdje zo. Alle Marokkaantjes die hier alle Franse kentekens klemrijden in en rond Maastricht zijn allemaal uit de Randstad afkomstig.

Larry Cook | 28-04-12 | 17:52

lekker door blowen dan is de zorg over een aantal jaren helemaal niet meer te betalen.

Smalhout | 28-04-12 | 17:51

Overigens, je kunt de lokale ondernemers in het noorden des lands ondersteunen door de komende 7 maanden een stevige voorraad aan te leggen. Iedere dag 5 gram halen betekent toch een kilo op 31 december bezitten. Een betere investering dan goud of aandelen ABN Amro.

kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:51

@kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:44

Juridisch onderscheid? Juridies onderschijt zul je bedoelen!

Goetsgix of kwaatsgix zullen we tog aan GroenLinks moeten wennen. De postkommunistiese soosjalistiese realitijd is aangebrokûh en de burgert moet gewoon mee in de sapsentrifuusje.

Remkôh Kampûrt weer er van. En wijlen Kouwes niet.

Reinaert | 28-04-12 | 17:50

Ik hoor de provincialen met hun wiet plantages,dikke middelvinger naar de stad en dikke 4x4 voor de woonboerderij al zachtjes huilen.

Ergens moet er iets veranderen,als je zo graag je rokertje hebt dan zoek je maar een relaxed figuur met een kleine zelfteelt.

de grote Anti | 28-04-12 | 17:50

@Stormageddon | 28-04-12 | 17:47
Ok, zal eens lezen.

Met dat laatste ben ik het dus niet eens. Zie die paar man va de SGP.

Bart_Bart | 28-04-12 | 17:49

Ik heb even heel hard zin on iets ontzettends doms te roepen wat ik op mijn cv kan zetten voor mijn overheidsbaan die ik ambieer.

...

I put the 'I' in idiotic.

A.Th. | 28-04-12 | 17:48

Aagezien ieder weldenked mens niet in die database wil... Is men gedwongen het te kopen van criminelen.
En zo drijft de overheid eigenhandig de prijs van wiet op, met alle gevolgen van dien. Onbegrijpelijk.

Desmoulins | 28-04-12 | 17:48

@Reinaert | 28-04-12 | 17:43
Ik dacht meer aan Professor Pinto als eerste man. De dissidentenrol is eventueel voor Holzie. Sierd de Vos op plaats twee. Dominique Weensie op plaats 151. Just in case. En dan inderdaad nog wat reaguurders.

Bart_Bart | 28-04-12 | 17:47

Wellicht zorgt het voor een volksverhuizing van randstad naar zuidelijke randgebieden. Win Win!

Joffri | 28-04-12 | 17:47

@Bart_Bart | 28-04-12 | 17:39
Ten eerste: een libertarische partij bestaat al en doet al mee met de komende verkiezingen. www.libertarischepartij.nl/2012/04/de-...
Ten tweede: een libertarische partij is eigenlijk een contradictio in terminis. Ten derde: de LP komt niet in het parlement en geen enkele nieuwe partij (uitgezonderd misschien Hero's OBP, want die zit al, hoeft een heel aantal hordes niet te nemen om deel te nemen aan te verkiezingen) en las but not least: Met een paar man in de kamer heb je weinig in te brengen, en zit je er eigenlijk voor de sier.
En verder heb ik gisteren daar al het nodige over gezegd. Kijk daar maar.

Stormageddon | 28-04-12 | 17:47

@Bart_Bart | 28-04-12 | 17:39
Ja, een soort PowNed in de politiek! *wegduikt*

Pasta-saus | 28-04-12 | 17:47

Ik heb nog 6 blikken schoenmakerslijm in de aanbieding , iemand.

Eurotokkie | 28-04-12 | 17:44

@scootah rijdert | 28-04-12 | 17:36 |
Het is gewoon een stammenstrijd van de nederlandersstam en de overheidsstam die mekaar over hetzelfde grondgebied zitten te betwisten. En degene met het pistool in de hand (vertegenwoordigd door de knokploeg in het blauwe pakje en de pet in de hand) heeft het meeste gelijk. En mag de andere uitbuiten.

Mag ik nu even je geld of je huis?

Hoogachtend,

De Officier van Justitie,

bij deze,

A.Th. | 28-04-12 | 17:44

Heeft iemand het al gezegd?
Bij dezen dan: het is appeasementpolitiek, Nederland is binnen de EU het braafste jongentje van de klas, behalve als het om drugsbeleid gaat. Rotterdam (en in mindere mate Schiphol) als grootste doorvoerhaven van alle varianten aan drugs, Franse, Duitse en Britse jongeren die even een joint kunnen halen in Nederland en het juridisch onderscheid tussen hard- en softdrugs is al jaren een doorn in het oog van de drugshardliners binnen de EU (bijvoorbeeld Frankrijk). De wietpas is niets anders dan binnen de EU wat strenger over te komen.

kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:44

Ah, handel.

Even zo'n pasje aanvragen.

zeg maar jansen | 28-04-12 | 17:43

De vertegenwoordiger van de Maastrichtse coffeeshophouders heeft al verklaard géén wietpassen te verstrekken en gewoon verder te gaan waar ze gebleven waren. Dat gaat uitlopen op boetes en sluitingen, maar ze zijn er zelf heel principieel in. Van de 26.000 beschikbare wietpasjes zijn er nog geen 100 aangevraagd, maar ondertussen liggen er wel aanvragen voor het ontslag van de helft van het personeel.

Larry Cook | 28-04-12 | 17:43

@Bart_Bart | 28-04-12 | 17:39

Vijf nicknames voor op de lijst dat is. Moet wel lukken.

Simpelweg de top-vijf van het kudoklassement copuleren naar de kieslijst en klaar is Kees(hond). Democratie in optima forma dunkt me.

Reinaert | 28-04-12 | 17:43

Als (een spin-off van)Geenstijl nou eens een echte (libertarische) politieke partij zou oprichten, zie standpunten Quid eerder, en daarme 3-5 zeteltjes zou halen.

Dan kan je al aardig wat invloed hebben. Zie SGP. Want het is straks immers ook fifty-fifty of FC Kunduz de 76 zetels gaat halen, waarmee de kans aanzienlijk is dat de SGP weer een sleutelrol moet gaan vervullen.

Dat gaan de Lijst -Superjan- Groene Pixel heten. De LGP. Succes verzekerd. Alleen nog een lijstrekker kiezen. En vijf mensen voor op de lijst.

Bart_Bart | 28-04-12 | 17:39

@Eurotokkie | 28-04-12 | 17:38
O ja, dat was ik even vergeten.

Stormageddon | 28-04-12 | 17:39

Stormageddon | 28-04-12 | 17:37 | + 0 -

De overheid zoekt helemaal niet naar oplossingen.

Eurotokkie | 28-04-12 | 17:38

Even kijken, wat kunnen we nog meer naar de kloten helpen? Een geitenpas, is dat wat?

A.Th. | 28-04-12 | 17:37

Het zou het geenstijl/powned groepje sieren als ze hier ook eens de waarheid boven tafel halen. Als er iets schandalig krom is, dan is het het beleid inzake softdrugs en er is geen media die zich waagt aan het opzetten van goed debat.

Buutendieker | 28-04-12 | 17:37

Legaliseren, reguleren en fiscaliseren. Dat is de enige dat werkt. Alleen telers met een vergunning, die alleen wiet mogen telen dat aan een aantal criteria voldoet, alleen verkooppunten met een vergunning, alleen verkoop aan 18+. Dan 10 cent per gram accijns en 21% BTW erop, strenge straffen bij overtreding en voila, probleem opgelost.

Stormageddon | 28-04-12 | 17:37

Blowen zuigt.

Smalhout | 28-04-12 | 17:37

@kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:34

Gezellie. Een voorlichtingsfilm. Doet Ad Melkert ook mee?

Zo ja dan geef ik deze gifbeker door, dat moge duidelijk zijn.

Reinaert | 28-04-12 | 17:36

De overheid IS crimineel, niks nieuws onder de zon, dat dan weer niet.

scootah rijdert | 28-04-12 | 17:36

Maar goed dat we in het najaar waarschijnlijk een liberale premier krijgen. Die zal het vast gewoon legaliseren. O, wacht...

* Il Principe * | 28-04-12 | 17:35

Godsamme, ik was dat blowen tien jaar geleden al spuugzat, maar ik zou er bijna uit pure hufterigheid weer mee beginnen.

vetkleppert | 28-04-12 | 17:35

@Artwido | 28-04-12 | 17:05 |
want.... als ik een joint rook dan is dat net zo vervelend voor de buurman als dat er bij hem ingebroken wordt? lutser.

Cyaegha | 28-04-12 | 17:35

Dus er komt geen andere Europeaan een coffeeshop binnen?
En Brussel zegt daar niets van in het kader van vrij verkeer van goederen??

Nooit een joint gerookt maar dit besluit lijkt mij gedoemd om te mislukken. Nu zijn overheidsprojecten heden ten dage al op voorhand gedoemd te mislukken.

Echter zo'n pas invoeren lijkt me een regelrechte aanmoediging voor het vooral Noord-Afrikaanse riftuig om nog meer cash te kunnen omzetten met de wiethandel.

En dat wast toch niet de bedoeling?
Is er dan werkelijk totaal geen gezond verstand meer aanwezig in de TK?

Rest In Privacy | 28-04-12 | 17:34

@Reinaert | 28-04-12 | 17:19
Informatieve documentaire, hopenlijk is uw Frans beter dan het mijne:
www.youtube.com/watch?v=nHC55GpmtAo [Joris mededeling, het is SFW]

kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:34

@Crusher | 28-04-12 | 17:32

Politiek onbenul? Dat hebben ze genoeg.

Politiek benul daarentegen lijkt uitgestorven. Pappen en nathouden, gebieden en verbieden, verder komt men niet. En de brave burger is als altijd de Sjaak.

Reinaert | 28-04-12 | 17:34

Okay, dan ga ik maar aan de crack.

A.Th. | 28-04-12 | 17:33

@ ZKH EénOog | 28-04-12 | 17:07
Ik verbaas me al decennia dat de war-on-drugs radicalen niets hebben geleerd van de drooglegging. Onbegrijpelijk hoeveel politiek onbenul de macht heeft.

Crusher | 28-04-12 | 17:32

rottmans | 28-04-12 | 17:27 | + 0 -

Als ze nu in Groningen softdrugs gaan legaliseren dan trekt het vuil allemaal die kant op.

Eurotokkie | 28-04-12 | 17:32

@Parel van het Zuiden | 28-04-12 | 17:27

Lijkt me wel wat. Een Moffentax van 1940%. En als ze op de fiets komen zelfs 1945%. Dat zal ze leren! Kudt-Herrenvolk!

Reinaert | 28-04-12 | 17:31

Dan maar net als vroegah naar één of ander dubieus adresje achter een islamitsche slagerij om nog dubieuzere dope te kunnen kopen.

Zeg, Opstelten..... doet eens Opzouten

Strappin Young Lad | 28-04-12 | 17:31

@rottmans | 28-04-12 | 17:27
om met de woorden van hillary clinton te spreken: there is just too much money in drugs.

cumshaft | 28-04-12 | 17:30

Overigens had ik het heffen van accijzen meer in lijn van het huidige lastenverzwarende beleid gevonden. Wat trouwens een niet eens onaardige methode zou zijn om eens wat geld te VERDIENEN aan onze mede-Europeanen...

Parel van het Zuiden | 28-04-12 | 17:27

We zullen het niet meemaken dat drugs vrij te koop zijn behalve alcohol dan. Dat is een horror scenario voor de ploitie, de rechterlijke macht en de politiek. Vrijheid! Stel je voor, het moet niet tekker worden! 60% van de gevangenissen leeg, 40% agenten minder, 30% minder officieren van justitie, 25% minder rechters, 40% minder advocaten. Nee natmuurlijk worden drugs niet vrij verkrijgbaar! Ben je dom of zo? Moet die hele tak van industrie dan werkeloos worden?

rottmans | 28-04-12 | 17:27

middenmeer | 28-04-12 | 17:17
Gewoon in de shop. Wel geldig legitimatiebewijs meenemen en een uitgebreide vragenlijst invullen. Of gewoon bij die knaapies om de hoek halon en een dikke FU doen naar een grootschalige Stonersdatabase, zoals de meesten.

AshleyJ"Ash"Williams | 28-04-12 | 17:27

Nederland begint echt het Staphorst van Europa te worden.

brutus68 | 28-04-12 | 17:26

Ze kunnen zich beter richten op de aanpak van partydrugs , dit 1 grote
experimenteer stal hierdoor gaan nog vele doden vallen .

Eurotokkie | 28-04-12 | 17:25

legaliseren dat spul .... en wel direct .

kingorgasmo | 28-04-12 | 17:25

Zo gauw de overlast toeneemt zal dit besluit wel terug gedraaid worden.

Daar zal immers nog wel een kamermeerderheid voor de vinden zijn.

Bart_Bart | 28-04-12 | 17:25

Probleem: de roverheid faalt, ondanks het stelen van meer dan 50% van het inkomen van de burger onder het mom van belasting, in het bestrijden van criminaliteit. Oplossing: straf de burger met infantiele regeltjes, negeer de criminelen.

Zoiets | 28-04-12 | 17:25

@seven | 28-04-12 | 17:21

En zo is dat. Wég met de Afghaan, de Libanees en de Maroc.

Eigen wiet eerst! Opdat we nog sneller creperen (qua THC).

Reinaert | 28-04-12 | 17:23

Nederwiet alleen voor de Nederlanders !111 /PVVspeak ;)

seven | 28-04-12 | 17:21

@Pasta-saus | 28-04-12 | 17:13

Precies. Dat bedoel ik!

overVecht | 28-04-12 | 17:20

half nederland is 'chronisch ziek' op pijnstillers en andere medicamenten, maar ondertussen je vooral druk maken over een beetje cannabis.

cumshaft | 28-04-12 | 17:19

@kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:16

Tubes? Glijmiddel? Crisco jongûh!

3.bp.blogspot.com/-WX0QEVttXUk/Tz-OUCJ...

De trotsch van iedere rechtbesnaarde fistfucker! 6% BTW. Podiumkunsten, jeweetwel.

Reinaert | 28-04-12 | 17:19

Even een domme vraag; nu wordt die wietpas ingevoerd in de 3 zuidelijke provincies. Voor een Duitser dus niet meer interessant om naar Venlo te gaan, maar dan rijdt hij toch een half uurtje verder naar Nijmegen?

kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:19

Parsons | 28-04-12 | 17:16 | + 0 -

De overheid weet al genoeg over ons ook zonder een wietpas..

Eurotokkie | 28-04-12 | 17:18

Heel jammer dat het beleid dat tientallen jaren voor uitzonderlijk lage verslavings- en drugscriminaliteitscijfers heeft gezorgd nu langzaam kapotgemaakt wordt. Een van de weinige stukjes beleid die behaalde wat ermee beoogd werd. Het zat eraan te komen. Heel passend dat het dit jaar gebeurd.
.
2012 is nu al het jaar van "fact free" beleidsmaken en politiek bedrijven dus waarom ook niet. Softdrugs verbieden zorgt dat het niet meer bestaat. Lastenverzwaren is bezuinigen. Consumptie zwaarder belasten zal mensen doen besluiten meer te compenseren.
.
Klap op de vuurpijl, natuurlijk zal verder geleend geld storten in totaal qua demografie, opleidingen, en verdienpotentieel gefaalde economieen leiden tot wonderbaarlijke wederopstandingen en heus niet tot geldontwaarding en afname van welvaart. 2012... Zouden de Maya's soms de Europese Unie voorspeld hebben?
.
"Smoke if you got 'm, people"

Parel van het Zuiden | 28-04-12 | 17:18

De wietpas is zo ongeveer het slechtste idee ooit. Dit gaat minstens 10 scooterklootzakjes in de straathandel per koffieshop opleveren. En de overlast die daarmee samenhangt, mensen lastig vallen, elkaar aftroeven, vechten om klandizie, vechten met klanten, berovingen, hoge prijzen, slechte kwaliteit, nepdrugs, harddrugs en nog meer. Let wel ik ben een VVDer, maar die Opstelten is een oude man die er niks van begrijpt.

Boudt | 28-04-12 | 17:17

-weggejorist-

middenmeer | 28-04-12 | 17:17

Alles wat verboden is wordt overgenomen door criminelen. Dit betekent niet dat je niets meer kunt verbieden.

Rentboy | 28-04-12 | 17:17

@Reinaert | 28-04-12 | 17:14
Ook glijmiddel valt onder het hoge BTW tarief. Snel wat tubes inslaan voor 1 oktober.

kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:16

@Pasta-saus | 28-04-12 | 17:14

Wietpassen skimmen? Dat wordt het helemaal in 2013!

*Marketingdingetje in elkaar flanst en MOE-landt*

Reinaert | 28-04-12 | 17:16

Overigens is het enige doel van die pas nog meer controle op den burgerT. De overheid heeft het beste met u voor hoor. Echt waar. Nee echt!

Parsons | 28-04-12 | 17:16

Die wietpas is zo mogelijk nog achterlijker dan het onder water zetten van de Hedwigepolder.

Parsons | 28-04-12 | 17:14

"Met de invoering van de wietpas wordt Maastricht een soort kip met gouden eieren voor criminelen uit Luik en Noord-Frankrijk."

Lees: "Met de invoering van de wietpas wordt Maastricht een soort -kip- geit met gouden eieren voor -criminelen- schatjes uit -Luik- Turkije en -Noord-Frankrijk- Noord-Afrika.

En wederom worden we genaaid. Ik ben glijmiddel kopen!

Reinaert | 28-04-12 | 17:14

En een beetje goede knutselaar kopiert zo'n pas zonder problemen. Weer een zwarte markt erbij. Dit is echt TOP.

Pasta-saus | 28-04-12 | 17:14

Erg goed besluit. Kunnen studenten op straat drugs verkopen en met het geld dat ze verdienen betalen ze hun opleiding (want dat wordt ook een lening). Gaat vast werken, zijn namelijk geen mensen te vinden die hun straat, drugsverkoopgebied, met messen en vuurwapens verdedigen. En diezelfde mensen hebben net als de coffeeshops enkel softdrugs bij zich en heus geen harddrugs in hun andere zak, toch? En stel dat het toevallig heel misschien wel zo is dat softdrugs gebruikers in de handen van geharde criminelen gedreven worden, dan is er toch de politie die deze taak er makkelijk bij kan hebben?

Burgers vinden het toch leuk als hun vrijheid beperkt wordt?

Santac | 28-04-12 | 17:13

@overVecht | 28-04-12 | 17:11
Even de statistieken erbij pakken. Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol, wereldwijd.

Hoeveel waren dat er ook al weer door wiet?

Pasta-saus | 28-04-12 | 17:13

Als ik bij de grens zou wonen, zou ik een pas aanvragen en een nieuwe handel beginnen.

"You're German? You pay double!"

Ghehe...

Pastor Sippenhaft | 28-04-12 | 17:13

Lekker belangrijk, als wij op een after wiet willen hebben haal ik het wel via via :)

Zuurmannetje | 28-04-12 | 17:12

Is er ooit officieel verklaard waarom een paspoort niet genoeg is?

Moeddeh | 28-04-12 | 17:12

@Kaas de Vies | 28-04-12 | 17:10
Maar alleen als je geen Pools verstaat.

kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:11

@kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:09
Fransen zijn niet voor niks vreselijke zuurpruimen.

Pasta-saus | 28-04-12 | 17:11

Harddrugs (bijv. alcohol) is makkelijker te verkrijgen dan wat onkruid waar je, je hooguit wat vrolijker,relaxter of wat duffer van gaat voelen.

Ik durf zelfs te stellen:

Als iedereen zou blowen a.s. maandag ipv van te drinken dat er geen enkele agent nodig mbt mogelijke rellen.

overVecht | 28-04-12 | 17:11

Dit lijkt me geen wietpassende oplossing.

Bart_Bart | 28-04-12 | 17:10

Brusselmans kan z'n jointje dalijk niet meer makkelijk kopen..

just_one_man_ | 28-04-12 | 17:10

@kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:09 | + 0 -
Preventief neerkluppelen gebeurt in Nederland nu door bepaalde burgers. Ze hebben meestal een uniform aan, te herkennen aan bontkraag en geruite pet scheef op den kop.

Kaas de Vies | 28-04-12 | 17:10

Softdrugs in heel de EU legaliseren dan zijn we zo uit de crisis.

Eurotokkie | 28-04-12 | 17:09

Er is voor de overheid maar één manier om drugscriminaliteit tegen te gaan:

Zelf de kweek en distributie in beheer nemen.
Spekt de kas ook nog eens lekker. Goed voor de ´bezuinigingen´.

ZKH EénOog | 28-04-12 | 17:09

Maar liefst in 4 talen, hulde! In Frankrijk zou een soortgelijke mededeling alleen in het Frans uitgebracht worden en wordt ieder die het niet snapt preventief neergeknuppeld.

kapotte_stofzuiger | 28-04-12 | 17:09

ik pas

[locked] | 28-04-12 | 17:08

Discriminatie afgedwongen door de overheid mag dan wel?

drs.Nee | 28-04-12 | 17:08

@ZKH EénOog | 28-04-12 | 17:07
Ja, dat heeft prachtige dingen met zich meegebracht.

Pasta-saus | 28-04-12 | 17:08

Gaat zich weer verplaatsen naar de straat. Over 5 jaar draaien we de beslissing weer terug. Tig miljoen verspild en klaar. Zo doen wij polderaars dat.

MeoBedia | 28-04-12 | 17:08

@Kaas de Vies | 28-04-12 | 17:07 | + 0 -
Argh D66-folder-actie D66, dus. lol. En ik heb nog geeneens bier op vandaag.

Kaas de Vies | 28-04-12 | 17:08

Domste implementatie ooit.

Legaliseer die bende, hef vette accijns en hoppa. Schatkist vullen.

Leucopterus | 28-04-12 | 17:07

Grappig, daarnet was er een folder actie op de markt. Ik praten met zo'n lief naief meisje. Terwijl zij praat, bedenk ik mijn exit-strategie.
Ik zeg tegen haar, allemaal heel erg interessant, maar ik lees zijn gesigneerde boek wel in mijn bad. En ik loop weg. Zij stond verbaasd.
Ik hoorde door het marktrumoer nog heel zwak. Kaas! Kaas, ben jij Kaas de Vies..... ik ben het ...... boezem.

Dat laatste was een beetje onduidelijk, maar ik moest weer verder, leuk meisje of niet.

Kaas de Vies | 28-04-12 | 17:07

@Prins Fontainebleau | 28-04-12 | 17:06

Yep. Weer een drooglegging. Want dat werkte zo goed...

ZKH EénOog | 28-04-12 | 17:07

Ik heb gewoon mijn eigen plantjes.

neemjemoederindemali | 28-04-12 | 17:06

We gaan dus weer iets kapodtverbieden. Kansloos. De drugs komt via het illegale circuit de coffeeshop binnen dus komt het nu via het illegale circuit bij de streetdealers.

frotteurist frenkie | 28-04-12 | 17:06

Wow. Die site is toch zeker gemaakt in frontpage...

ZKH EénOog | 28-04-12 | 17:06

Meer overheid en meer regels? Alweer? Je verwacht het niet....

Prins Fontainebleau | 28-04-12 | 17:06

Ja laten we inbreken ook legaal maken scheelt ook weer een paar agenten.
Lekker kortzichtig artikel.

Artwido | 28-04-12 | 17:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland