
Vodafone, het door brand en beroerd crisismanagement lamgelegde MOBIELE telecom-bedrijf dat hardop paarsebroekte dat 'De klantervaring nog niet optimaal zal zijn wanneer klanten zich VERPLAATSEN tijdens het bellen' en zichzelf daarmee naar het stenen tijdperk degradeerde, is een complete bedrijfstak aan het slopen: de binnenvaart. Niet kunnen bellen kost letterlijk
scheepsladingen vol geld. Opvallend daarbij: de Vodafone SignaalFaal trof alleen de regio's Den Haag en Rotterdam na een fikikie in een verdeelhuis in 010. MAARRR. In het buitenland kunnen schippers met een Nederlands of Europees Vodafone-abo
óók niet bellen. Hee. Hoe kan dat als je op een buitenlands netwerk aangemeld hoort te zijn en dikke roamingkosten betaalt voor het gebruik daarvan? Suggestie van schipper Harm Bathoorn van de MS Antares (
♒):
"De server voor roaming staat waarschijnlijk in Rotterdam. Nu wordt pijnlijk duidelijk hoe je daarmee belazerd wordt. Er is nauwelijks sprake van datatransmissie in het buitenland: er wordt gelijk bij de eerste verbinding een 'link' gelegd naar de server van Vodafone die daarna alles 'lokaal' afhandelt maar wel een gepeperde rekening schrijft voor de 'buitenlandse' moeite." Webwereld meldde
gisteren al dat de storing bellen in het buitenland moeilijk kon maken. En wat weet zo'n schipper nou over mobiele netwerken. Maar niemand die uitlegt
waarom bellen in het buitenland niet kan. Doe dat eens duiden, Vodafone. En dan liever niet weer met zo'n door een amateuristisch reclamebureau in elkaar gepaint
kut-PDF'je zoals gisteren, want dat snapt
echt helemaal niemand. Zet maar gewoon die
lolbrit van een CEO voor een camera. En koppel 'm ff aan een leugendetector. Just in case.
Reaguursels
InloggenRegio Gorinchem kan ook niet mobiel internetten. Ben benieuwd hoe ze dit gaan compenseren...
-weggejorist-
ik bel hier voor 1 eurocent per minuut van mobiel naar mobiel. (Kenia) En roaming kost ook geen drol.
Heb wel eensgelazer gehad met vodafone,en vind het schitterend dat ze een lading klanten gaan veliezen,de klootzakken verdienen niet beter.
-weggejorist-
Bij de eerste de beste paal gaat de verbinding gelijk het internet op linea-recta naar nederland, dat is vrijwel gratis
Dit is gewoon oplichting, eigenlijk verwachte ik ook niet anders van vodafone
Niet alleen Vodafone maar alle providers zijn kassa's. De belangrijkste afdeling binnen telco's zijn niet de faciliteiten die voor de dienst zorgen maar die afdeling die er voor zorgt dat elke maand de rekening kloppend de deur uit gaat. Hier ligt hun top prio!
Alle mobiele providers hebben in hun ogen diep in de buidel moeten tasten voor de licentie om te mogen opereren. Door deze licenties zijn een diep gewortelde haat tegen de consument ontstaan en de telco's vinden dat dit op allerlei schaamteloze manieren bij het 'mobiele kutvee' (een veelgebruikte term bij telco's) weggehaald kan worden, whatever the costs.
Het verdienmodel van deze operators liggen bij de schapen die zo stom zijn hun mobiel te verliezen en niet dezelfde dag aangifte te doen, bij mensen die per ongeluk in het buitenland mobiel internetten en bij de suckers die vergeten hun mobiel uit te zetten als je naar het buitenland gaat en het ding alleen in noodgevallen te gebruiken (en dan pas aan te zetten) en de nummer 1 klant is diegene die buiten de bundel internet of belt, they will love you for doing so!
Let wel dat jullie hier zelf om gevraagd hebben. Ineens was een vaste lijn niet meer voldoende en moest iedereen met hun zielige androids en iphones het net op. Denk je nou echt dat telco's gaan investeren om jullie goed netwerk te bieden alvorens de investeringen terug te krijgen? Het mobiele netwerk is totaal niet gebouwd voor jullie behoeften en voordat de belangrijkste afdeling binnen de telco zegt: OK, nu mogen jullie weer een beetje geld investeren in het netwerk, heeft diezelfde afdeling nieuwe SAP systemen nodig om rekeningen uit te poepen. Het enige waar ze in kunnen investeren is weer een softwarematige compressie methode, meer niet.
Hier het antwoord op de vraag waarom er eerst een connectie met NL gemaakt moet worden alvorens er een internationale verbinding gemaakt kan worden. De kassa staat in Maastricht en voordat Vodafone Ok zegt tegen je internationale telefoontje zal deze kassa eerst 'OK' moeten zeggen en als je die kassa dan toch al benaderd hebt, waarom dan niet ook meteen de verbinding in stand houden?
Wat zijn mensen toch dom geworden, ik kan me best kwaad maken over dit soort schapen gedrag. Flikker die smart mobiel de deur uit of laat je gewoon bruut nemen door iedere telco maar zeik niet zoveel. Je zal er in ieder geval een stuk prettiger en minder contact gestoord van worden.
Straks moet ik ook nog gaan uitleggen waarom jullie privé data overal en ongelimiteerd verkrijgbaar is terwijl je smart mobiel elke gratis app uit de appstorefuckingmarket geïnstalleerd staat.
Jullie zijn cashcows, wen er maar aan om gemolken te worden.
@Varkentjes | 11-04-12 | 09:57
Mooi van die halon. Maar mag ik dan stellen dat de risicoanalyse onvolledig is geweest? Kijk eens naar de netwerk knooppunten van andere telco's. Dan snap je misschien wat ik bedoel.
@Fopspeen | 11-04-12 | 11:09
Gehele USA hetzelfde tarief
(roaming op AT&T netwerk)
Alles wat Engels praat is toch onbetrouwbaar?
Alles leuk en wel, en Vodafone is zeker niet heilig, maar dit artikel slaat nergens op. Als je even een klein beetje uitzoekt hoe mobiele netwerken in elkaar zitten en onderling communiceren wordt snel duidelijk waarom deze problemen zich in het buitenland voordoen, en dat dat helemaal *niets* te maken heeft met het uiteindelijke (data)verkeer maar met de administratieve en signaling kant van het netwerk.
Aangezien met de brand ook een deel van de vrij essentiele SS7 signaling infrastructuur is uitgevallen, is het vrij logisch dat je ook vanuit het buitenland problemen kan ondervinden.
Hmmm Wat ik me afvraag : Zou de politie eigenlijk ook problemen met aftappen hebben nu? Of zou vodafone voor de tapkamers meer hun best doen?
Iets verder van huis beweren ze dat roaming prima werkt:
www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&a...
Gebruik belrammer mensen! Op lokaal tarief bellen naar buitenland 06 en thuis. Super!
Die binnenvaartschippers weten alles van datatransmissie via mobiele netwerken!
Toen KPN de kermit nog even tussendoor pushte, werd in de biva al getest met data en fax via atf-2
Via ATF-3 was het ook wel te doen, maar matig.
Toen GSM kwam verkocht KPN bijna 3 jaar lang het verhaal dat data & faxverkeer niet mogelijk was. Ten faveure van tussenoplossingen die nog gepusht moesten worden (ala die failkikker kermit) Maar ondertussen werd er in de BiVa al lang en breed mee gewerkt.
Dus ik geloof die binnenschipper op zijn woord!
Iedereen met een beetje verstand van netwerken weet dat roaming een kudtsmoes is om meer geld binnen te harken.
Het factureren van je telefoon en internet verkeer is vele malen duurder dan de complete netwerk kosten.
Vodafone belazert net als alle andere telecomboeren!
In Brabant sinds donderdag vrijwel geen bereik, geen dataverkeer!!
En al tijden slechte verbinding, echo op de lijn ect.
maar wel de volle mep aan abbokosten afschrijven!!
Zo zijn ze ook het moederbedrijf van Hollandse nieuwe, maar als je er heen belt, krijg je te horen dat ze niks met elkaar te maken hebben.
Terwijl het toch duidelijk op de site van Hollandse nieuwe staat!!
Raad iedereen af om OF met Vodafone, OF met Hollandse nieuwe in zee te gaan, het klinkt allemaal leuk, maar eenmaal getekend kom je er simpelweg niet van af, want opzeggen KAN niet bij hollandse nieuwe, en vodafone blijft volharden dat ze er niks mee van doen hebben...
Denk dat ik hier alle mobieltjes er maar uit gooi, terug naar de vaste lijn.... werkte voor die mobiele shit ook altijd prima!!
Is de paus katholiek?
Hoe werkt roaming eigenlijk in de Verinigde Staten? Is het daar zo als je van County naar County of Staat naar Staat rijdt je ook een apart tarief krijgt? Of geldt in de hele USA een en hetzelfde tarief?
@geenstijl
toch wel even cashen via de Hollandse Nieuwe banner in de sidewidget.... als het maar geld in het laatje brengt toch?
Cuyahoga praat best wel peop want een pre-paid kaartje is een half jaar geldig na activeren.
wat is fatsoen? | 11-04-12 | 10:23
Als je bellen opgeeft, dan is mobiele data ineens heel makkelijk.
Belazeren doen ze zeker want toen gistermiddag op het nieuws werd verteld dat alle problemen waren opgelost had ik in regio den Haag "alleen noodoproep" in mijn scherm.
geld afroamen
Gutmensch aus 020 | 11-04-12 | 09:48 | + 0 -
Voor een paar euro per maand neem je gewoon je ongelimiteerde bundel mee naar het buitenland. Locale sims en telefoon uit, kom op zeg... Uitzetten prima maar dan wel omdat ik dat zelf wil.
Had al zo'n vermoeden. Vorige week tijdens de storing was ik een dag in Utrecht, waar Utrechtse Vodafone klanten wel bereik hadden en ik als Haagse klant nog steeds niet. Zoiets kan alleen als je een vast connectiepunt hebt.
@ZDEV | 11-04-12 | 10:01
Als 1 op de 100 huishoudens een antenne op het dak zetten dan kan iedereen overal mobiel internetten. Stel dat zo'n installatie 10.000 euro kost. Dan kan je voor een eenmalig bedrag van 100 euro onbeperkt bellen. De operationele kosten zullen erg laag zijn. We hebben alleen een soort wifi nodig die kan roamen, en een systeem om die paar euro's op de goede plek te krijgen.
Heeft iemand anders eigenlijk ook dat een telefoongesprek na 5 minuten met veel scramble-geluid (hallo analoog inbellen!) wordt afgesloten, waarna je opnieuw moet bellen. Volgens Vodafone is alles gefixefaxt, maar ik vertrouw die rode snotapen voor geen meter natuurlijk.
Zou dit dan het beloofde Teken Van Het Beest zijn?
www.google.nl/imgres?q=vodafone&hl...
Je kunt natuurlijk, net als ik, ook geen mobiele telefoon nemen. En weet je wat? Mensen bereiken mij ook zonder!
Als een mobiel zich in het buitenland aanmeld op een netwerk, dan wordt altijd contact gezocht met de moedercentrale waarin het nummer geregistreerd staat. Dat is ten eerste om er voor te zorgen dat als iemand jou probeert te bellen, de Nederlandse centrale weet waar de mobiel zich bevind, ten tweede wordt natuurlijk ook gekeken of de betreffende mobiel niet gesperd is dus geen gebruik mag maken van het netwerk, al dan niet beide in en uitgaand... Alle gespreken lopen gewoon via de lokale netwerken in het roaming land. Uitbellen naar Nederland loopt via de Nederlandse centrale. evengoed uitbellen vanuit een roamingland naar een ander buitenland dan Nederland, gaat ook altijd via het thuisland. Idem voor smsjes die altijd via de centrale in Nederland gaan.. Dat is niet alleen bij Vodafone zo, maar ook bij KPN, T-mobile etc..
kapotte_stofzuiger | 11-04-12 | 10:0
Alleen data. Bellen doe je maar via Skype ofzo.
Ht enige dat pijnlijk duidelijk wordt is dat de binnenschippers van zakendoen nog minder kaas hebben gegeten dan van mobiele netwerktechnologie. Worden we belazerd door de telco's met roamingkosten? Ja. Net zoals we door HP "belazerd" worden met printerinkt, en door Gilette met scheermesjes. Maar we vinden de goedkope of zelfs gratis mobieltjes, printers en scheerapparaten wel prima eigenlijk. Daarom hebben dat soort bedrijven een zogenaamd verdienmodel in plaats van dat ze op alles kostprijs + marge berekenen. Tel daarbij op dat een deel van de roamingkosten door de buitenlandse providers worden bepaald.
Evengoed moet je de providers goed in de gaten blijven houden, en mogen ze best wel eens een schop in de goede richting krijgen. Maar wat mij opvalt van de telecom-markt is niet hoe slecht dat werkt in de praktijk, maar hoe goed. Maken ze het wat te bont met dataverkeer? Hop, netneutraliteit bij wet verankerd. Weinig marktwerking in roamingtarieven? Kroes springt er op en als reactie gaan de telco's zelf nog een stapje verder (En heeey, eindelijk iets positiefs uit de koker van Europa).
@ZDEV | 11-04-12 | 10:01
Voor 20 euro onbeperkt mobiel bellen (ook naar buitenlandse nummers), 3 GB datalimiet, bij overschrijding verlaging van snelheid, gebruikmaken van WiFi-hotspots (geen limiet) waar aanwezig.
Heeft u al 1 klant, moi.
Als burger/consument wordt je aan alle kanten genaait: door de overheid, de oliemij, de telefoonproviders.
Den Meester | 11-04-12 | 09:46 Heb je nou 13K euri betaald?
Klanten willen zo goedkoop mogelijk bellen en dan moet je proberen op een andere manier geld binnen te halen via allemaal trucjes en omleidingen waar geen hond meer wijs uit wordt .
Aan mij zullen ze niet veel verdienen , ik heb nog zo oude Nokia koelkast met prepaid 20 euro per jaar dat is het.
Als je roamt hang je met een "elastiekje" aan de thuishaven in Nederland ("Home Register"?), en bel je via Nederland. Aanwijzing hiervoor: Als je in Frankrijk bent, kan je gewoon iemand bellen met 06 ... of 010 ..., dus zonder +31 ervoor.
En het is ook logisch: alleen je eigen GSM-operator wie je bent, of je mag bellen, etc.
Dus begrijpelijk dat problemen in Nederland zorgen voor problemen bij roamende Nederlandse klanten.
En is roaming een melkkoe voor de telco's? Ja. Alleen onder druk van Neelie verlagen ze de prijzen.
Alle mobiele operators tunnelen internationaal verkeer door naar het thuisland.
Check maar eens je IP adres via 3G als je in het buitenland zit. Je wordt herkend met een Nederlands KPN, T-Mobile of Vodafone IP adres.
Dus als je in Australië zit, wordt je eerst door je Australische MSO naar Nederland getunneld en in Nederland ga je het Internet op. Alles wat je ophaalt wordt dus weer helemaal vanuit Nederland teruggedrukt naar Australië.
Dit doen ze omdat ze je verbruik centraal kunnen meten en je kunnen cappen, filteren en inperken.
Ook doen ze dit ivm 'lawful interception': overheden eisen dat alle communicatie wordt opgeslagen.
Vodafone gaat nog wat verder. Dit centrale punt in het netwerk is dankzij techniek van Bytemobile in staat om afbeeldingen en video's on the fly te degraderen. Hartstikke illegaal maar wie doet ze wat.
Het is voor de operators dus veel goedkoper om iedereen door één centraal punt in het netwerk te duwen. Dachten ze.
Het is ook 'by design'. De 3GPP standaard is ooit zo door ETSI (een clubje morsige vergaderslapers van de telecomsector) ontworpen.
Want daarbij gingen ze uit van wat voice en wat SMS-jes en hier en daar een bitje en byte over de lijn.
Maar nu de consumenten de floodgates openzetten en dus mobiel video kijken, surfen en whatsappen, schaalt dat hele model natuurlijk voor geen meter.
Vanuit een efficiency en schalings en redundantie oogpunt is het natuurlijk totaal idioot om al het verkeer van al je gebruikers door één centraal rietje te pompen.
En het breekt ook hoe content vaak Internationaal wordt gedistribueerd via Content Delivery Networks. Die kijken naar je IP adres, en sturen je dan naar de dichtstbijzijnde server.
Normaal gesproken als je in een land zit, zou je naar een server in dat land worden doorgestuurd. Voordeel: hoge performance. Maar omdat mobiele operators je tunnelen naar het thuisland, word je dus herkend alsof je in je thuisland bent. Met als resultaat dat je performance drie keer ruk is.
Mobiele operators zitten nog steeds vastgeroest in voice. En voice is DOOD! We willen mobiele data. Goedkoop. Snel. Betrouwbaar. Schaalbaar.
Zullen we zelf een mobiele operator beginnen? Data only.
kapotte_stofzuiger | 11-04-12 | 09:53 |
de overheid moet controleren, niet bepalen...
@wat is fatsoen? | 11-04-12 | 09:29
Er was wel degelijk een haloninstallatie aanwezig, maar dat helpt zo weinig als het pand van de buren in de fik vliegt
Ik beloof zaken te doen met bedrijven en producenten wanneer ze eerlijk zeggen waar het op staat. Simpel en efficiënt zaken doen wordt erg gewaardeerd. Maar zeldzaam dat het is...
@Doc Damage | 11-04-12 | 09:50
Wederom teveel overheidsbemoeienis met een vrije markt:
tweakers.net/nieuws/81111/ministerie-v...
tweakers.net/nieuws/81242/kpn-wil-gsm-...
kapotte_stofzuiger | 11-04-12 | 09:43 |
Ja en daar komt bij dat de keuze reuze lijkt, maar alle merken vallen onder 1 van de 3 paraplu's. We hebben geen keuze, we hebben eigenaren.
Je betaalt lijkt me voor de aanleg en het onderhoud van het buitenlandse zenderpark, niet per se voor het 'routeren' van het telefoontje.
Wees gerust Van Rossem: waarschijnlijk gaat je telefoontje niet alleen naar Rotterdam, maar ook nog via een servert in Sharam Al-Sheik or whatnot.
Had laatst per ongelijk mijn telefoon aan laten staan in de trein naar Brussels en toen kwamen er 4 emails binnen waar ik achteraf 8 Euro voor mocht betalen. Als ik in het buitenland ben neem ik altijd een lokale sim kaart. In Engeland heb je voor 10 pond een gigbyte aan data gratis (handig met google maps) en 10 pond beltegoed.
Eerlijk zaken doen met de consument lijkt niet mogelijk in de telecomwereld.
Scheepsladingen geld harken ze binnen, het zijn oneerlijke oplichters die vreemd genoeg altijd buitenlandse CEOs in dienst hebben om het verdien model te stroomlijnen.
Nog een dikke Vodafail: mobiel gejat tijdens wintersport (apres ski dus enigszins beneveld); kwam de persoon in kwestie volgende ochtend achter, Vodafone gebeld dat mobiel gejat was, rekening maand later: 13.433 euro want (via conference call optie) naar 6 betaalnummers tegelijk gebeld door de dief. U raadt het al: Vodafone zegt (1) had je m maar niet moeten jatten (2) had je de conference call optie maar uit moeten zetten (3) weten wij veel hoeveel er met je telefoon gebeld wordt? Dat zien we aan het eind van de maand dan wel en als dat veel meer is dan normaal, dan is dat maar zo.
Soms verlang je terug naar staatsbedrijven zoals de ptt en de ns, Het is er in de jaren niet beter op geworden.
jolovonfransisco | 11-04-12 | 09:43 |
Er zijn feitelijk maar een handvol aanbieders die elk op hun beurt de markt verzadigen met allerlei sub-merken. Geen ruimte voor pioniers, de markt regelen de telco's zelf.
ik snap al dat gezeur niet. Vrouwen vallen toch op onbereikbare mannen? (nee niet zelf verzonnen)
Maar serieus, wat voor prutser ben je als je helemaal in paniek raakt omdat je mobiel het niet doet. Zeker wanneer je hele bedrijf er afhankelijk van is.
Denk van te voren na en zorg voor back up. Elk bedrijf kan brand krijgen.
Nog minder snap ik dat we het nu allemaal een kutbedrijf vinden maar half nederland is wel gewoon als een mak lammetje klant. Net of het iets nieuws is dat conglomeraten als vodafone maar 1 doel hebben en dat is winst.
@Doc Damage | 11-04-12 | 09:41
Gebrek aan concurrentie (al dan niet veroorzaakt door overheidsbeleid: dure frequentieveilingen), Nederland is van 5 echte providers naar 3 gegaan, terwijl elders in Europa (bijvoorbeeld Frankrijk) het aantal providers met zendmasten juist is toegenomen.
Dat noemen ze: 'verdienmodel'
Mensen zijn schapen, moeten ze maar naar een andere provider gaan als ze het er niet mee eens zijn... oh, poliganisme op de telcomarkt? goh? echt?
KPNee
T-Debiel
Vodageenfone
marktwerking ammehoela. Met zn drietjes is het SIMpel verdeel en heers spelen. Laat ze bloeden die sheeple!
Flikkert toch op met die mobieltjes als iedereen het zou gebruiken als het echt nodig zou zijn heb je nog maar 5% van de telefoontjes en is dat kostenprobleem ook gelijk opgelost.
kapotte_stofzuiger | 11-04-12 | 09:39 |
Mobiel bellen is in de landen om ons heen idd verrassend veel goedkoper. Is roaming een trucje om te zorgen dat we niet overstappen naar een Duitse telco? Iets van kunstmatig de prijzen hoog houden?
Voor de "providers/telco's zijn oplichters"-roepers, een kleine correctie: Nederlandse providers zijn oplichters!
mobile.free.fr/
@Pastor Sippenhaft | 11-04-12 | 09:15 | + 1 -
Leve de SRV en neem je spaarpot mee.
Ben ik dan de enige in Nederland met een Vodafone abbozonder problemen en die verder nog tevreden is?
Vragen, vragen, vragen...
Ik ben ook minimaal 2 volle dagen onbereikbaar geweest terwijl ik op een buitenlands netwerk zat.
Moraal van het verhaal: Koop aandelen KPN...
* Liefdevol de Aldislamp streelt, mf/hf aanzet, Inmarsat standby houdt en zich afvraagt waar die landlubbers zich nu weer druk om maken *
Wat een zielig serverhokje hebben ze daar. Kennelijk zonder halon of wat dan ook. Dan heb je volledig schijt aan de belangen van je klanten EN je aandeelhouders. De directie van een telco moet elk jaar een keuze maken tussen A-investeren in kwaliteit en betrouwbaarheid van het netwerk, of B-het geld besteden aan bonussen en andere leuke dingen. Als zo'n directie jaar op jaar voor de bonus kiest dan heeft zo'n bedrijf op termijn geen bestaansrecht meer. Dat zie je hier gebeuren.
Roaming is in telecomland niet meer en niet minder dan de transport kosten die bij gas en elektriciteitsbedrijven.
Maar als ze niet transporteren kunnen ze niet leveren en verliezen ze bestaansrecht.
Dus zoals ik al zei, een melkkoe!
E Rectus Magnificus | 11-04-12 | 09:23
Wel op blijven letten hé.
Er staat nergens 'alle'.
Gewoon blijven concentreren en niet zitten te porren of appen of esemessen tijdens het reaguren geeft het beste resultaat.
Ik zit al 9 dagen in het buitenland, middenoosten om precies te zijn, en ik kan al 9 dagen alleen bellen met viber via wifi. Internet idem. Kwam eergister wel smsje van vodafone door dat ik mn voicemail kon configureren. Voor zover ik weet zijn alle voicemails weg. Mail is al week niet doorgekomen, op periode van 1 dag na. Via workaround met gmail wel kunnen mailen, maar mIl terug via gmail werkt ook niet via de smartfoon. Klotezooi
Cuyahoga | 11-04-12 | 09:10 Kijk alle films en series en ben bereikbaar voor anderen. Klinkt inderdaad als een heel relevant leven...
Probeer eens te bellen vanuit het Midden-Oosten, constant in gesprek terwijl kantoor gewoon open is.
Maar voor elke gesprekstoon krijg je wel achteraf 2,50 in rekening gebracht.
Is overigens bij KPN, maar dat zijn net zulke oplichters.
waddapatja | 11-04-12 | 09:19 |
Wat een onzin. Betaal je ook meer voor een buitenlandse pr0n site?! #LalalalaGELD
Het is dat ze het mobieltje nog niet hadden uitgevonden destijds, maar anders zou de satan in de bijbel vervangen zijn door Vodafone.
-
Dat bedrijf grenst aan een criminele organisatie.
Ach wat schattig @vanrossum, het oud Hollands telco bashen. Maar niet erg origineel. Is het bashen an sich het doel? Dat van die roaming snap ik niet. Lijkt mij heel normaal dat dat vanaf het buitenlandse netwerk in NL geschakeld wordt.
Kaas de Vies | 11-04-12 | 08:59
De BV Gorden valt in ieder geval af:
www.nu.nl/achterklap/2784007/gordon-gi...
Maar het natuurlijk van de gekke dat je voor roaming dik moet dokken terwijl je gewoon via het servertje in 010 belt. Telco's zijn oplichters, allemaal!
Sowieso gaan die buitenlandtarieven natuurlijk nergens over.
Data en voice gaan vanaf de GSM antenne zo direct het internet op en komen er pas weer bij de andere GSM antenne uit.
Zou lekker worden als we meer zouden gaan betalen voor het bezoeken van buitenlandse sites dan binnenlandse.
@Nietvoordekat | 11-04-12 | 09:04
Sorry.. ben behept met draaiederaderen!
En je zou denken dat tante Neel haar zaak van toezicht en boete goed had achtergelaten voor de consument.
Kaas de Vies | 11-04-12 | 08:59 |
Nee, die bedrijven lijken er niet te zijn.
Misschien vroeger, toen was de SRV-man toch best aardig met z'n rijdende handel. Al vroeg hij wel 5 guldencent voor een zoute schuine ruit. Nou ja, hij was iig een goedlachse afzetter.
Dat verklaard wel waarom je bij Vodafone 10 jaar geleden al redelijke tarieven had voor bellen in het buitenland terwijl alle andere providers belachelijk hoge tarieven hanteerden zodra je een kilometer over de grens zat.
@ Doc Damage
U lijkt mij iemand die denkt dat het hele leven te "plannen" is......
Da ga nie lukken !
Cuyahoga | 11-04-12 | 09:10 |
Heb jij het even fijn voor elkaar!
Jimmy Mc Clure | 11-04-12 | 09:09 |
Tuurlijk, maar het frustreert de dagelijkse gang van zaken enorm. Moet er niet aan denken dat er eens een zonnestorm oid gaat huishouden.
Ik heb twee jaar geleden een prepaid kaart van 10 euro gekocht voor op mijn Nokia die iemand anders niet meer hoefde.
Staat nu nog 6,43 op. Ben altijd bereikbaar via thuis of werk, mis geen enkel relevant nieuws, kijk altijd de nieuwste films en series en heb voldoende sociale contacten.
Dus ik vind dat hele telefoontjesgedoe normaal al lachwekkend, laat staan dit soort shit.
Ik moet ook zeggen dat ik ook Vodafone heb gehad en er is in mijn beleving echt geen slechter bedrijf dan die oplichters van Vodafone. Ok bij KPN word je uitgekleed maar krijg je tenminste wel mensen te spreken als je belt met een probleem. Bij Vodafone moet je eerst door een heel menu navigeren met als antwoord dat je maar even op de site moet kijken. En als je al iemand aan de lijn krijgt kunnen ze helemaal niets! Bedrijven anno 2012 is legale maffia.
@ Doc Damage
Dan kan je toch plannen wanneer ze wel weer te bereiken zijn ?
Ik was afgelopen week in Cuba en mijn provider is KPN. Maar ook ik kreeg geen berichtjes (of 4 dagen later) binnen van mensen met T-Mobile, Hi, Telfort en natuurlijk Vodaphone. Boevenzooi
Van mij mag vodafone he-le-maal kapot. Ooit was het een top bedrijf, toen het nog Libertel heette. Sinds de overname zijn ze met de dag maffioser geworden. Bij mij hebben ze me na een abo-wijziging een rekening van meer dan 2000 euro gestuurd omdat het internetpakket achteraf gezien volgens hun daarmee kwam te vervallen. Duh. Kapot. Maken. He-le-maal. Dank u.
Ik ben planner en word helemaal gek van mensen die niet te bereiken zijn!
@deraderendraaien | 11-04-12 | 09:03
Foei! Mag je niet denken!
@Ridocar | 11-04-12 | 08:59
Ja maar dat is toch heel erg normaal? Als je internet van Amerika gebruikt betaal je daar toch ook extra voor? (lol)
Waarom bekruipt mij nu het gevoel dat er hiervoor ook prijsafspraken worden gemaakt? Een collectieve melkkoe voor providers?
Mijn Appie H. pre paid doet het prima !
Waar je hier met een abonnement van iets van 20 euro per maand een gigabyte of weet ik veel hoeveel over 3g mag leegtrekken, betaal je in het buitenland (wat trouwens voor mensen die als ik aan de grens wonen HEEL irritant is) 25 cent per MB. Da's dus 250 per gigabyte.
Ball park estimate, trouwens. Maar dat soort diefstalpraktijken van "service"-providers die angstvallig vasthouden aan hun ouwe vertrouwde verdienmodelletje omdat dat zo lekker verdient aan de onnozelheid van haar gebruikers, mogen wat mij betreft op Europees niveau genuked worden.
Kost letterlijk scheepsladingen vol geld? Dus een schip vol met briefjes of muntjes?
Dat Roaming-verhaal snapte ik sowieso niet. Ik ben een T-Mobile-klant, en zelfs op een buitenlands T-Mobile-netwerk worden roamingkosten in rekening gebracht.
Gewoon omdat eh... buitenland. Ofzo.
Wellicht kunnen we een lijst maken met bedrijven die nog wel integer zijn in plaats van elk bedrijf opnoemen die steelt, belazert en veinst.
Ik trap af.
ehm......
Belazerd worden door een Telco? Je gelooft het niet.
Captain Hindsight heeft het druk tegenwoordig.
Vodafone is een boeven nest!
REAGEER OOK