achtergrond

Geenstijl

Belazert Vodafone klanten met roaming?

yodafone100.jpg Vodafone, het door brand en beroerd crisismanagement lamgelegde MOBIELE telecom-bedrijf dat hardop paarsebroekte dat 'De klantervaring nog niet optimaal zal zijn wanneer klanten zich VERPLAATSEN tijdens het bellen' en zichzelf daarmee naar het stenen tijdperk degradeerde, is een complete bedrijfstak aan het slopen: de binnenvaart. Niet kunnen bellen kost letterlijk scheepsladingen vol geld. Opvallend daarbij: de Vodafone SignaalFaal trof alleen de regio's Den Haag en Rotterdam na een fikikie in een verdeelhuis in 010. MAARRR. In het buitenland kunnen schippers met een Nederlands of Europees Vodafone-abo óók niet bellen. Hee. Hoe kan dat als je op een buitenlands netwerk aangemeld hoort te zijn en dikke roamingkosten betaalt voor het gebruik daarvan? Suggestie van schipper Harm Bathoorn van de MS Antares (): "De server voor roaming staat waarschijnlijk in Rotterdam. Nu wordt pijnlijk duidelijk hoe je daarmee belazerd wordt. Er is nauwelijks sprake van datatransmissie in het buitenland: er wordt gelijk bij de eerste verbinding een 'link' gelegd naar de server van Vodafone die daarna alles 'lokaal' afhandelt maar wel een gepeperde rekening schrijft voor de 'buitenlandse' moeite." Webwereld meldde gisteren al dat de storing bellen in het buitenland moeilijk kon maken. En wat weet zo'n schipper nou over mobiele netwerken. Maar niemand die uitlegt waarom bellen in het buitenland niet kan. Doe dat eens duiden, Vodafone. En dan liever niet weer met zo'n door een amateuristisch reclamebureau in elkaar gepaint kut-PDF'je zoals gisteren, want dat snapt echt helemaal niemand. Zet maar gewoon die lolbrit van een CEO voor een camera. En koppel 'm ff aan een leugendetector. Just in case.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.