
Omdat Lodewijk Asscher (PvdA) de
ONTLUISTERENDE integratieproblemen van Amsterdam denkt te kunnen gaan redden met "het aanpakken van de taalachterstand" (bij allochtonen), verdwijnt Amsterdam nog verder in de poep. Vinden niet alleen wij maar vooral ook David
Pinto, (
lolquote) directeur van het Inter-Cultureel Instituut, tevens hoogleraar, kind van
Marokkaanse berber-ouders. In het beste
opinie-artikel ooit somt hij even op waarom de faalideologie van de PvdA totaal failliet is en wat de werkelijke integratieproblemen zijn in dit land. De taalachterstand is namelijk niet het grootste probleem. Relmocro's in Amsterdam-West spreken allemaal duidelijk Nederlands ("kankerhoer!") en hun accent doet niet onder voor dat van een Limbuchel, Frysk of Rotterdammert. Scholing dan? Gaat prima: de helft van het hoger onderwijs bestaat inmiddels uit allochtone studenten. Hoezo moeten onderwijs en taalachterstand dan weer opnieuw worden aangepakt? Kennelijk ligt daar de oplossing van het probleem niet. Zeg het ze David Pinto: "
Het moderne en beschaafde Nederland eist: gelijke bejegening en behandeling van man en vrouw, respect voor homoseksuelen, positief omgaan met kritiek, ook in teamverband, vertrouwen schenken, ook aan mensen van de 'out-groep', niet discrimineren, ook Joden niet, vrijheid van meningsuiting, ook over religie, scheiding van kerk en staat volledig accepteren, emotiebeheersing, accepeteren dat empathie geen teken van zwakte is maar juist van kracht, anti-autoritair gedrag accepteren en toepassen, leren en accepteren dat humor en typisch Nederlands 'geinen en jennen' geen racisme is." BAM! Nou alleen nog even uit de politiek correcte kramp schieten die dit land al weer veel te lang gijzelt en we zijn klaar met de eeuwige integratieproblematiek. Helder, duidelijk, simpel. Auf wiedersehen verheffingsidealen met je achterhoedegevechten. Het is tijd voor realisme.
Reaguursels
Inloggen"Helder, duidelijk, simpel."
"Het is tijd voor realisme."
Het is tijd voor een echte Rotterdammer aan de macht.
Kaas de Vies | 06-04-12 | 12:03 | + 23 -
JAAAAAAAAA
Iemand als Ik.
De onderliggende oorzaak is gewoon dat de term GASTarbeiders nooit letterlijk is genomen. Als we het probleem dus eerst eens bij de wortel aanpakken, dan praten we verder... er zijn tenslotte toch nog steeds een heleboel medelanders die sterk hechten aan hun tweede paspoortje.
Behalve kenner van interculturele problemen is David Pinto ook stand up comedian én rabbijn. Die heeft geen berberouders.
Dit artikel van de onvolprezen Hans Jansen sluit hier naadloos op aan: hoeiboei.blogspot.com/2012/04/sharia-e...
-weggejorist-
@mindless | 06-04-12 | 12:19 | + 0 -
Waarom krijg je zoveel min kudoos? je objectieve waarheid schiet bij veel reageerders blijkbaar in het verkeerde keelgat.
Zoals elk land heeft ook Marokko zijn joden.
Ik begrijp dus dat Pinto met zoveel woorden zegt dat Marokkanenproblematiek terug te voeren is op een mentaliteitsverschil. Dit geconstateerd hebbende moet je je dan toch afvragen wat de onderliggende factoren van de rifmentaliteit zijn want een in een groep overheersende mentaliteit zal toch niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Enkele groepsinterne factoren zouden kunnen zijn: islam en daarop gebaseeerde culturalisatie en lage gemiddelde intelligentie. Een externe factor die die factoren katalyseren zou het pampergedrag van de Gutmenschen kunnen zijn. Met daarachter weer de zieligheidsindustrie als aandrijfkracht.
Damn Brussen, je bent op dreef en nu is het ook nog eens goed te lezen.
un_chien_andalou | 06-04-12 | 15:57 |
Is een eufemisme voor achterlijk. Betekent precies hetzelfde.
Is achteraf bedacht, uiteraard. Je moet eerst modern gedefinieerd hebben om te kunnen sporeken van premodern. Je hebt ook postmodern, en ook hier wordt gesuggereerd dat er een richting is, dat we ergens naar onderweg waren of zijn, dat er achterlijken zijn en voorlijken.
Maar Pinto is hier geen maakbare samenleving aan het projecteren. Die samenleving is er al, die is modern en beschaafd, zo stelt hij. En hij zegt niet méér dan dat men zich tot op een bepaalde hoogte aan zal moeten passen aan dat moderne en aan dat beschaafde, wil die samenleving niet desintegreren.
Ik hoor hem niet zeggen dat het eenieder zal gelukken om zich aan die reeds gemaakte samenleving aan te passen, en ik hoor hem óók niet zeggen dat die samenleving een ideale samenleving is en dat er geen beschaafder samenlevingen denkbaar zijn. Hij vindt alleen dat er mensen en groepen van mensen zijn die zich op een aantal dimensies als minder beschaafd gedragen, die achter lopen.
Hij vooronderstelt dus dat, als we het hebben over beschaving, er een rangorde mogelijk is.
Verreweg de meesten die geloven in een maakbare samenleving willen zo'n rangorde niet, relativeren zo'n rangorde kapot, vooronderstellen gelijkwaardigheid van alle culturen.
hij mag joden noemen wij hij is dit zelf etnisch joods
Mooi artikel en helder verwoord. Hij zegt niets nieuws maar bevestigd slechts wat ongesproken waarheid is. Gelukkig is hij zelf licht getint en kan de fatsoensmens niet gaan zeuren over kloven.
La Vie En Rose | 06-04-12 | 14:12 | + 4 -
Je zegt 3 dingen.
Wat Pinto zegt is fraai.
Maar dat is een conclusie, een doel, geen pad of methodiek.
(Mooie woorden, een lippendienst,)
Asscher begint bij de ouders aan te kloppen op het moment dat spijbelen begint.
In mijn universum is dat een probleem stoppen voor het begint.
Je weet dat ik nietys met de pvda heb?
Groet en een fijn weekend!
Lodewijk Asscher moet gewoon even over de grens kijken. De Algerijnen en Tunesiërs in Frankrijk spreken vloeiend Frans, maar het zijn net zulke grote teringlijers als die Marokkanen bij ons, zo niet erger.
Beseffen jullie wel dat Loudewijk Asscher (pvdazmh)nog steeds heel veelbelovend is? In wat, dat weet ik niet meer.
Reactie John Leerdam: "sommge buitenlanders verpestten het voor de andrre buitenlanders. ik zeg altijd dat je het goede voorbeeld moet geven"
Geweldig dat David Pinto dit durft te benoemen; als een blanke Nederlander zoiets schrijft wordt hij afgeserveerd als fascist en racist.
En wat schetst mijn verbazing? Het is allemaal allang geregeld!
www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remi...
.
Nu alleen nog eisen...
@schoorsteenveger
Premodern? Wat is dat nou weer. Ik schreef het al, die categorie is niet een product van die door Pinto genoemde waarden, maar gewoon achteraf bedacht. Typisch politiek correct maakbaarheidsdenken. Black wordt African-american, Marokkaanse jongens worden premodernen. Dan kunnen we precies dezelfde discussie voeren maar dan met nieuwe woorden, dan lijkt het weer helemaal fris. Nieuw-rechts is een soort vertrutte versie van oud-links.
Schoorsteenveger | 06-04-12 | 15:33 |
.
Wellicht dat hetgeen een modern en beschaafd Nederland eist onderstreept kan worden met beleid dat op duurzame remigratie is gericht. Wie kan en wil blijft, wie niet kan of wil remigreert... desnoods met behoud van alle sociale voorzieningen die men hier gewend is, afgestemd op het levensniveau in het land van herkomst.
Bertus Betonsloper | 06-04-12 | 15:09 |
Laten we eerst maar eens eisen. Dan pas kunnen we zien of men niet kan begrijpen dan wel niet wíl begrijpen. De schellen zullen ons van de ogen vallen denk ik. We zullen er verbaasd van staan hoeveel men begrijpen kan, zelfs zonder de taal goed te beheersen. Sommige culturele verschillen zijn veel kleiner dan men denkt of kunnen in één klap verkleind worden tot bijna nul, en zonder dat daarbij op welke wijze dan ook een culturele identiteit vernietigd wordt.
Bertus Betonsloper | 06-04-12 | 14:53 |
Het klinkt vriendelijk, maar het wijst op een fundamentele schier onoverbrugbare kloof. Pinto vult een en ander ook nog eens in ook, tenminste als je hem op een bepaalde manier wilt lezen. Hij zegt: "Het moderne en beschaafde Nederland eist:...", en dan komt er een heel lijstje. Hij zegt het niet helemáál letterlijk, maar je leest hier bijna onvermijdelijk "Nederland mag van zijn burgers verwachten, nee zelfs eisen dat zij zich op moderne en beschaafde wijze gedragen, en een dergelijk gedrag dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:..." Impliciet zegt hij dus "Als je niet aan die eisen voldoet ben je niet modern en niet beschaafd." Een dergelijke stelling is tegen het discriminatoire af, maar hij verwoordt het slim.
Om het nog iets scherper aan te zetten: In hoeverre kun je als modern en beschaafd land van gemiddeld laagbegaafden tot zwakzinnigen de door Pinto genoemde punten eisen?
.
Is men überhaupt wel in staat om te begrijpen wat er van hen wordt verlangd, herstel: geëist?
Jaja, "kind van Marokkaanse berber-ouders"... maar vooral ook JOODS. En nu niet doen of dat er niets mee te maken heeft.
Ja, ik werd helemaal blij toen ik dat artikel vanmorgen las. Ge-wel-dig. (En een overduidelijke bevestiging van de hier door mij al eerder bewierookte veelzijdigheid van de Volkskrant.)
Schoorsteenveger | 06-04-12 | 14:40 |
.
Pre-modernen is een mooie vondst ja. Het klinkt heel vriendelijk en geeft je het gevoel alsof de 'pre-moderne mens' de achterstand tot de 'moderne mens' vanzelf wel zal inhalen, als je maar duidelijk aangeeft waar de grenzen liggen. De werkelijkheid lijkt me toch net iets weerbarstiger... niet in de laatste plaats genetisch bezien.
@Inferior Bastard | 06-04-12 | 13:20
heb je het artikel wel gelezen?
juist het fatsoenlijke - maar daarom niet minder ineffectieve - keer op keer cursoi arbeidsmarktvaardigheden aan te bieden, maakt dat de kritiek van Pinto hierop meer dan terecht is. Het is spijker kop dat een niet gedeelde ideologische visie op in je bestaan voorzien de grondslag is van alle tweespalt in de samenleving.
Maakt niet uit of het nu gaat om de tegenstelling; grootindustrie - consument; socialist - liberaal; handophouklasse - graaiklasse.
La Vie En Rose | 06-04-12 | 14:32 |
Ja, maar die brigade heeft binnen de taal minder ruimte over om zijn punt te maken. Je ziet dat steeds gebeuren in het discours, in één keer slaat het om, is er een paradigma-shift, en kan datgene wat altijd gezegd werd níet meer worden gezegd, en is datgene wat altijd taboe was plots de waarheid.
Een academisch onderscheid maken tussen modernen en pre-modernen kan inmiddels, en leidt niet meer tot diepe verontwaardiging.
@Superior Bastard | 06-04-12 | 13:20
Nee, dat ben jij.
Dat toon je tegenwoordig vrijwel dagelijks.
Met dat vingertje van je
en je politiek correct geneuzel zonder inhoud.
@Schoorsteenveger | 06-04-12 | 13:24
Juist. Maar je ziet dat dit aspect de anti Pino brigade ontgaat.
@Schoorsteenveger | 06-04-12 | 14:06
Klopt helemaal wat je zegt.
Toch geloof ik niet dat wat Pinto ook zegt of schrijft, of hij nou het accent net een beetje anders legt of niet, serieus genomen gaat worden.
De bereidheid om dat te doen, om eerlijk te kijken waarin je zelf hebt gefaald, ontbreekt totaal bij diegenen die nog immer uitgaan van hun 'alle mensen zijn gelijk' ideaal.
Eigenlijk zegt Pint-o wat de meeste mensen allang weten.Dat de staat in de staat, Subsidië, niks maar dan ook niks toe voegt.Gewoon in de nieuwe Nederlanders erin blijven duwen,meedoen meedoen.En niet in je clubje rond blijven hangen.
Lekker duidelijk meneer Pinto. Mijn nieuw MP als het aan mij had gelegen. Graag uw bevindingen in alle abri's ophangen en weer ouderwetsch met de luidsreker door de straten. Als het moet in het Arabisch...
Ik had het artikel al gelezen, en bewonderd. BB, je haalt me de woorden uit de mond. Fijn dat Pinto behalve slim, kundig, realistisch, een goede analist en een goed schrijver, ook nog een optimist is!
En o ja, GS, beginnen al jullie nieuw opgestuurde wachtwoorden met Kut?
@Einde van de Domheid | 06-04-12 | 12:12
Daar is de PvdA al zo'n 25 jaar mee bezig, met 'geweldige' resultaten.
Ook die voorschool, waar Assher het over heeft, bestaat al een jaar of 10.
Evenals dat het lumineuze plan van v/d Laan om probleemjongeren aan een baan te helpen, al vele malen geprobeerd is met jongeren die lang zo crimineel niet waren als die 250 jongeren die dit keer zijn uitgeselecteerd. Allemaal mislukt. Maar v/d Laan presenteert dit als een nieuw plan.
Assher was gisteravond bij P&W. Ging in debat met Kamp over stage van illegale scholieren.
Kamp voert gewoon de wet van Melkert PvdA uit. Een stage langer dan een paar weken, wordt gezien als werk.
Naast het voortdurend door Kamp heenpraten, werd hij qua argumentatie ook nog eens volkomen door Kamp in zijn hemd gezet.
Pinto: ".. Gebrek aan vaardigheden op dit vlak zorgen voor het 'draaideureffect' bij bedrijven en andere organisaties: migranten gaan er net zo snel weer uit als ze erin zijn gekomen..."
Iedereen met gezond verstand weet dat dit de echte reden is voor de 'discriminatie' van Marokkanen (en andere groepen NW-allochtonen en autochtonen). Ervaringskennis dus. Geen enkele competente manager die ik ken, en dat zijn er heel wat, zal het in zijn hoofd halen om een (potentieel) geschikte werknemer niet aan te nemen of te ontslaan.
@deraderendraaien | 06-04-12 | 13:33 |
"Integratie met behoud van eigen cultuur" (een sociologische onmogelijkheid overigens) was in den beginne een slogan van Hans Wiegel.
La Vie En Rose | 06-04-12 | 13:47 |
Het gaat in kleine stappen. Pinto levert snoeiharde kritiek, maar doet dat in een taal die nét niet samenvalt met de welles-nietes-argumenten die je elke dag al hoort. Hij zegt keihard dat in onze pluriforme samenleving de ene groep zich een stuk moeizamer voegt naar onze mores dan de andere groep, en dat je deze verschillen moet durven benoemen. Dat is niks nieuws, dat is door velen waaronder Fortuyn en Scheffer al lang geleden in alle klaarheid gezegd, maar toch: het accent ligt nét weer een beetje anders, en dat maakt de ruimte voor de lichtzinnigen om door te gaan met hun lichtzinnigheden nét weer een beetje kleiner.
Stuk is een bundeling van spijker, kop en raak, voor wat betreft de duiding.
Helaas wordt er voor de oplossings richting impliciet nog steeds van maakbaarheid uitgegaan, ondanks het oneens zijn met die andere maakbaarheids-adept, dhr. Asscher.
Een inburgeringstoets op sociale vaardigheden en compatibiliteit met de Nederlandse omgangsnormen?
Kom nou toch!!!
De meeste Nederlanders zijn zelf zo murw-gebeukt door jarenlang hameren op policor, niet discrimneren en vooral de gedachte "weg met ons" dat ze nog liever kaakkramp krijgen dan die Nederlandse omgangsnormen af te dwingen!
Juist daarin schuilt het probleem: we moeten af van die schroom, dat eeuwige beschouwelijke en relativerende en gewoon weer durven met elkaar om te gaan zoals we doorgaans met elkaar om gaan, ook als het een anderskokende betreft.
Discrimineren mag, zo lang het maar over persoonlijkheidskenmerken gaat en geen aangeborene en dan liefst nog middels sarcastische geintjes.
Leidt dat tot een aggressieve bejegening in plaats van een reflecctieve dan is het volgende leermoment gauw daar: justitiele aanpak eventueel gevolgd door (definitieve) uitbanning dienen dicht om de hoek te liggen.
Maatschappelijke participatie vereist geen Nederlandse taalbeheersing, wel zelfbeheersing.
Dat 'uit de politiek correcte kramp schieten' kun je voorlopig vergeten. Daarvoor moeten de betreffenden de mislukte multicul eerst aan den lijve ervaren. (Lees de commentaren op Pinto's column in 'Journal de les canards' maar eens.) En zelfs dan nog blijft de zelfvernietigingsdrang ze parten spelen.
Het wordt wachten op een nieuwe generatie met directe ervaringen (anders dan als broodbeleggenerator) met het multiculfiasco. Tot dan mogen we blij zijn als we er in slagen de verrotting enigszins af te remmen.
@Schoorsteenveger | 06-04-12 | 12:09
Inderdaad.
Het punt is dat die rake klap op de kop van die spijker, geen effect heeft op de granieten platen voor koppen van hen die verantwoordelijk voor deze mislukte aanpak zijn.
Pinto, hoe geniaal hij ook uit de hoek komt, wordt totaal genegeerd. Doodgezwegen. Geen aandacht voor zijn boek, af en toe een column in de VK, die uitsluitend voor ophef onder het linkse reaguurdersvolk zorgt en dat was het.
@Bertus Betonsloper | 06-04-12 | 13:32
In dat geval hebben we beiden een punt :-)
Maargoed, je kan dat dus pas echt goed onderzoeken met mijn bovenstaande onderzoeksvoorstel. En dat is praktisch en taboe-ethisch gezien erg lastig.
Heel prettig en ontroerend altijd weer te lezen hoe iemand in staat is op treffende wijze Fortuyns werk te herhalen.
Jammer alleen dat, zoals keer op keer blijkt, de wereld zich niet lijkt te laten leiden door reden, maar door macht.
Jantje waarschuwt Pietje voor de leeuw, maar Pietje laat zich liever opeten dan dat hij handelt naar de informatie die niet van hem is.
@Mike Oxlong | 06-04-12 | 12:28
Wat doet die vriend van jou hier nog als het hier allemaal zo erg is?
@K.Zwellever | 06-04-12 | 12:08
Hoe kom je daar nu bij. Elke aan de weg timmerende allochtoon die het durft te wagen kritiek op het beleid van links te hebben, in het bijzonder op dat van de PvdA, of kritiek op hun eigen bevolkingsgroep of op de Islam, wordt verguisd, niet serieus genomen, dan wel volkomen genegeerd.
Niet geheel toevallig zijn die aan de weg timmerende allochtonen, geloofsafvalligen of hebben Joodse roots, zoals bij Pinto, van Marokkaanse afkomst, het geval is.
Pinto, directeur van het Inter-Cultureel Instituut, heeft boeken geschreven, schrijft al jaren zeer kritische columns in de VK en wordt al evenzoveel jaren door de moreel superieure vaste VKreaguurderskern beledigd, uitgekotst en door de politiek en m.n. de PO genegeerd.
Hetzelfde zie je bij o.a. Afshin Ellian en Hafid Bouazza.
Kortom, hoe vaak Pinto ook de spijker op z'n kop slaat, het maakt geen ene fuck uit.
De PvdA en consorten, dus ook Assher, gaan gewoon door met het verkopen van oude wijn in nieuwe zakken om hun eigen macht en pamperindustrie in stand te kunnen blijven houden.
Meneer Pinto, met alle respect, zal nog veel harder van de daken moeten schreeuwen wat hij bedoeld want er zijn nog altijd van die stapel 'wetenschappers' en journalo's die niet van het politiek correcte padje zijn af te slaan.
www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...
Marokkanen zijn om culturele redenen sociaal gehandicapt volgens pinto, en ik denk dat hij gelijk heeft.
En waar blijft Bandirah nou?
Het mag dan een feit zijn dat de gastarbeider voor rechts markt belang is binnengehaald, maar het zijn toch echt de linkse partijen met de3 PvdA voorop die het gevoel bij deze groep heeft aangebracht van "Wij mogen onze eigen cultuur behouden!". Wat in de praktijk van alle dag erop neerkomt dat dit is doorgeschoten naar"Wij gaan onze cultuur hier invoeren!"En dat is nou precies waar het mis gaat omdat links daar soepel in meegaat, en dwingend meedoet met dezelfde groep richting de in hun ogen falende overheid en discriminerende autochtoon!
+100 David Pinto!
Bart_Bart | 06-04-12 | 13:11 |
.
In China wordt het gemiddelde nationale IQ voor meer dan 90% bepaald door mensen die je genetisch gezien kunt rekenen tot de Han-Chinezen; in Marokko voornamelijk door mensen die je genetisch gezien voor 70% tot de Arabieren kunt rekenen en voor 28% tot de Imazighen. Wat blijkt: Het gemiddelde nationale IQ van China is het hoogste ter wereld, hoger dan 105; dat van Marokko ligt rond de 80, tegen het zwakzinnige aan.
.
Dit onderzoek ''argues that differences in national income correlate with differences in the average national intelligence quotient (IQ)'': en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealt...
.
''The authors believe that average IQ differences between nations are due to both genetic and environmental factors. They also believe that low GDP can cause low IQ, just as low IQ can cause low GDP.''
Pinto ziet het heel helder.
Jaren met een clubje meegedaan omdat mijn vrouw uit een ander land kwam en ik ben er mee gestopt. Het is puur voor de ego van sommige mensen en het bevordert de segregratie ipv integratie. Men krijgt subsidie dat het hoest maar word puur gebruikt om gezellige dingen te organiseren voor die groep onder het mom open dag.
Totale waanzin
@Cum_Fraude | 06-04-12 | 13:25
BertBrussen heeft die stats volgens mij verkeerd begrepen. Of ik heb dat.
De helft van de allochtonen volgt hoger onderwijs. Dat is anders dan dat de helft van de studenten in het hoger onderwijs allochtoon is.
Anders klopt het ook niet. 55 procent is allochtoon, 58 procent is autochtoon.
Overigens zie je nauwelijks allochtonen bij WO-studies, maar dat terzijde.
Yeah right, de helft de studenten in het hoger onderwijs is allochtoon. Dan tellen jullie MBO zeker ook mee? Cursusje metselen noemen ze tegenwoordig al studeren... ja, de kenniseconomie van D66.
Tommygunner | 06-04-12 | 13:09
De toon is in ieder geval gezet met de Straatcoaches®.
Die zijn meestal nog crimineler dan het tuig dat ze in de gaten moeten houden.
@vetkleppert | 06-04-12 | 13:14
Zoals ik al zei, IQ is ook sterk afhankelijk van omgevingsinvloeden.
Je kan je genetische IQ aardig verpesten, door weinig met je hersenen te doen, of juist boosten.
De Chinese opvoeding is perfect breeding ground voor het boosten van je IQ. De Noord-Afrikaanse niet.
Daar ligt de oorzaak van het belangrijkste verschil, in mijn mening opinie.
un_chien_andalou | 06-04-12 | 13:13 |
"Elk van die door Pinto bedachte Nederlandse kernwaarden kan ook toegepast worden op allerlei groepen die wel als onderdeel van een of andere joods-christelijke cultuur worden gezien."
Klopt als een zwerende vinger. Maar als je het artikel goed leest, dan lees je dat hij beweert dat in een multiculturele samenleving als de onze niet elke groep, niet elke cultuur, niet elk kleurtje van die prachtige regenboog, zich even gemakkelijk voegt naar wat "het moderne en beschaafde Nederland eist", dat er, zoals hij dat uiterrst eufemistisch omschrijft, 'premodernen' zijn die zich maar niet willen of niet kunnen voegen, en dat die premoderne status niet zal omslaan in een moderne wanneer die premodernen een beetje beter nederlands spreken.
un_chien_andalou | 06-04-12 | 13:13
En zo is het.
Een echte fatsoensrakker dus, deze Pinto.
Ayatollah Oink-Oink | 06-04-12 | 13:03 |
al gezien,maar ook al eerder gehoord.
groot deel immigranten is gewoon van huis uit zeker conservatief,zelfstandig, trots en rechts.
een groot deel is kiest ook voor de zeer makkelijke knuffelweg.
Het is een begin.
Mag nog wel iets meer vrijheid in gedrag aanduidende gedragsregels worden opgenomen.
Uiteindelijk heb ik geen enkel respect voor welk geloof dan ook.
@harry poster | 06-04-12 | 13:02
Ja.
Het heeft gewoon te maken met hun day-to-day activities. Als zo'n Marokkaans puberjongetje uren, dagen, weken, jarenlang zelden is tegengesproken, zelden echt veel regels heeft hoeven na te leven en zelden zijn best heeft hoeven te doen, gaat dat na verloop van tijd grote effecten hebben.
Ik zie die Marokkaanse jongetjes soms al op 6-jarige leeftijd een soort machorol aannemen, met bontkraagje incluis, in plaats dat ze 'vrij' zijn in hun kinderhoofd. Lekker vrij spelen, en gek doen. Dat stoer doen hoeft pas te beginnen in de pubertijd en zelfs dan is het niet optimaal.
Ze zijn zoveel tijd kwijt aan een façade ophangen en zo weinig tijd aan gewoon zichzelf zijn. Daarom lijken ze ook allemaal zoveel op elkaar, qua gedrag.
Maargoed, wat Professor Pinto zegt dus.
@Bart_Bart | 06-04-12 | 13:11
Buiten policorkringen is het algemeen bekend dat Noord-Afrikanen een gemiddeld IQ hebben van 80. En Chinezen van 105, meen ik.
Chinezen zijn dus gemiddeld iets slimmer dan wij en Marokkanen aanzienlijk dommer. Maar dat had geen probleem hoeven zijn als die koetkoeltoer er niet nog eens overheen kwam.
Elk van die door Pinto bedachte Nederlandse kernwaarden kan ook toegepast worden op allerlei groepen die wel als onderdeel van een of andere joods-christelijke cultuur worden gezien. Al die waarden, zonder uitzondering, inclusief de scheiding tussen kerk en staat. Pinto's stukje is idealistische, achteraf bedachte, rechts politiek-correcte prietpraat. Precies zoals we van Pinto gewend zijn. Het idee van het wegwerken van taalachterstanden is niet dat dat de oplossing voor alles is, maar een kernvoorwaarde. Heel simpel, heel weinig pretentieus en heel erg geworteld in de echte samenleving.
Zeer goed stuk van David Pinto.
@Bertus Betonsloper | 06-04-12 | 13:06
Dat kan je alleen uittesten door honderd Chinezen kinderen in een Marokkaans berbergezin te laten opgroeien.
En vice versa.
Toon mij maar een onderzoek waar genetische verschillen in IQ worden aangetoond. Overigens, als dat niet lukt, wil dat nog niet alles zeggen, want er rust natuurlijk wel een flink taboe op. Maar als je het hebt, be my guest.
@James St John Smythe | 06-04-12 | 12:23
Wat dat betreft hebben we gewoon een kruising ME met politie nodig. Soort Guardia Civil. Dit schopt dat tuig zo van de straat af: www.spanishvida.com/wp-content/uploads...
De Nederlandse politie imponeert niet. En die corney outfit helpt ook niet. Wat een helm, manmanman...
@zik
Ik wordt niet betaald om oplossingen te bedenken. Daar zijn dure en overbetaalde nietsnut managers voor (bestuurders, wethouders, ministers en meer van dat tuig). Die dooddoener heb ik al zo vaak gehoord.
Tis wel waar dat veel reaguurders zoals moi er op sommige punten abjecte, ostentatieve en rabiate meningen op na houdt. Ben ik niet trots op. Maar zolang allochtonen continu in het nieuws komen voor de ene misdaad na de andere, zal ik fulmineren. Diep van binnen hoop ik dat ik op een dag trots zal kunnen kijken naar de nieuwe Nederlanders.
Kaas de Vies | 06-04-12 | 13:04
hahaha mooi, dan kan ik ook niet wachten op de nieuwe haat-tsunami die weer over bandirah heen wordt gestort. Bandirah, is u zover?
Bart_Bart | 06-04-12 | 12:58 |
.
Opvoeding beïnvloed imho slechts de mogelijkheden tot ontplooiing; bij het IQ spelen o.a. genetische factoren een rol. Chinezen zijn gemiddeld gewoon slimmer dan morokkanen, los van leefcultuur en opvoeding.
@harry poster | 06-04-12 | 13:03 | + 0 -
"We love to hate"
Het essentiële probleem is dat mensen uit een inferieure cultuur (op de een of andere manier) onderdeel proberen te worden van onze superieure cultuur, maar van de 'linkse elite' te horen krijgen... "jullie cultuur is gelijk aan de onze"
Iedereen vindt Bandirah helemaal niets, maar alles en iedereen is er toch maar druk mee! Gevalletje Bandirah is een cultheld?
@neemjemoederindemali | 06-04-12 | 13:02 | + -1 -
Hij ook, maar hij is er nog mee bezig, daarom duurt de tekening wat langer
@appeltjesgroeneweide: reaguurders deugen niet. Er wonen heel veel Marokkanen in NL en de meeste deugen toch echt wel hoor. Helaas ook een groep niet, met name in de randstad.
.
Het artikel; leuk hoor.. 'wat de PvdA wil doen is niet goed, en wel hierom en hierom en hierom'.. (waar ik het overigens mee eens ben) maar vervolgens zelf geen enkele vorm van concrete oplossing aandragen.
@S.Hole | 06-04-12 | 12:46
Kijktip voor u:
www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediath...
Bart_Bart | 06-04-12 | 12:58
En zoals meneer Pinto ook noemt, het alleen vasthouden aan de 'eigen cultuur' en afgeven op alles wat ook maar anders is. De jongeren van niet-westerse komaf (wel of niet geboren in nl maakt hierin niet uit), die openstaan voor zowel hun 'eigen' als de hollandse cultuur hebben de beste perspectieven op de arbeidsmarkt.
Bandirah is laat vandaag, ff opschieten want ik moet nodig schijten.
Tegelijkertijd moet gezegd worden dat die moderne ideeën van de Nederlanders tamelijk zelf-ondermijnend blijken te zijn in een wereld zonder grenzen (grenzen zijn niet "redelijk") en bordevol "premoderne" culturen.
Prachtig om die reacties te lezen van figuren als 'Brave-Hendrik' etc onderaan het artikel. Wat verbazingwekkend dat men de waarheid zo ontkend, zelfs al komt deze van een Marokkaan zelf. Maar het mag simpelweg niet gezegd worden dat veel Marokkanen niet deugen, terwijl ze dit wel zouden kunnen. Als we ze niet zo veel geaccepteerd hadden zoals ze 'nu eenmaal zijn'. PvdA is moreel failliet en in hun kielzog alle linkse geitenwollen allochtonen knuffelaars. Aardig idee dat die zelfde mensen door de nieuwkomers hardhandig worden beroofd terwijl ze er hun levenstaak van maakte om de nieuwkomers te omarmen. Eigen schuld, dikke bult. Wordt maar lekker hard in elkaar geslagen want je hebt het verdiend. Schapen die wolven knuffelen vragen om problemen.
@Bertus Betonsloper | 06-04-12 | 12:55
Het is niet zozeer een kwestie van IQ, althans een gebrek eraan, maar een kwestie van opvoeding.
Resulterend in een lager IQ.
Datzelfde geldt voor al die zaken die Professor Pinto, 'Professor by day, Professor Pinto by night' noemt. De oorzaak ligt in de leefcultuur en in de opvoeding.
Een redelijk onwrikbare, niet-maakbare oorzaak dus.
Als taalachterstand daadwerkelijk het probleem zou zijn geweest..
In welke taal vragen ze dan die uitkering aan?
Het is een kwestie van willen.
m4ppet | 06-04-12 | 12:50 |
.
Het is niet een kwestie van willen, het is een kwestie van Iq... althans, een gebrek eraan.
en.wikipedia.org/wiki/File:National_IQ...
Het door Asscher bejubelde zg. offensief op de taalbeheersing zou er zomaar eens in kunnen resulteren dat de doelgroep geen ''kankerhoer'' meer roept naar onze vrouwen en dochters maar "neoplastisch zieke prostituee".
Of ben ik nu ietwat te optimistisch?
K.Zwellever | 06-04-12 | 12:08
Ja, zo gaat dat inderdaad inmiddels in Nederland. Naar een hollandse kaaskop (zoals ze zo vaak zeggen en blijkbaar geen discriminatie is) wordt er niet meer geluisterd!
Maar.... die man verwoordt het prachtig en het is 100% waar! Nu doorpakken, mensen! Geeft die Pinto een (politiek) platform!
Top artikel en Pinto FTW! Het bedroevende is natuurlijk wel dat deze goede man een roepende in de woestijn zal blijven. Links kan na jaren zwetsen natuurlijk niet ineens 180 graden draaien en een andere koers gaan varen. En dan over die taalachterstand, dat is toch te debiel voor woorden. Een vriend van mij kwam een leuke vrouw tegen in China, nam die onder zijn arm mee naar Nederland en binnen een jaar sprak ze perfect Nederlands. Inmiddels wonen ze al weer 10 jaar buiten Nederland maar haar Nederlands is nog steeds fenomenaal. Het is een kwestie van willen.
Ik vind Bandirah deze week erg goed!
Bij het onderwijs moet ik wel een kanttekening plaatsen, allochtonen zitten voornamelijk op het HBO (via het MBO) en dat is natuurlijk geen hoger onderwijs meer. Het HBO is tegenwoordig 'gemiddeld' qua niveau en geeft bij de meeste opleidingen ongeveer de zelfde startkwalificatie als de oude Mavo altijd heeft gegeven. Je ziet dan ook bijna geen niet-Westerse allochtonen bij genees- en natuurkunde op WO niveau. Niet dat het echt uit zou maken.
Desmoulins | 06-04-12 | 12:42 | + -1 -
Captain Obvious in da building!
de opinies en conclusies van de nieuwe nederlanders,zoals pinto, elian,ephimenco, umar etc etc zouden eens vaker gehoord en serieus genomen moeten worden.
binnen de turkse en marokkaanse gemeenschappen weet men dit allemaal allang.
het duurt niet lang of er komt een nieuwe lichting zeer rechtse allochtonen kiezer aan,die het geknuffel minderwaardig vinden en het de "positieve discriminatie"en het misplaatste profiteren zat zijn.
enkele allochtone carriere oportunisten binnen de pvda en groen links daargelaten
@Van Duyvenbode | 06-04-12 | 12:39 | + 4 -
Maar die welvaart en dus die verzorgingsstaat heeft ook grenzen, omdat de instroom geen grenzen kent.
@Kaas de Vies | 06-04-12 | 12:06,
Turkse bakker?
Dat ook Joden... Slaat natuurlijk op het overduidelijke antisemitische karakter van de Islam. Lezen wordt steeds meer een vak.
"niet discrimineren, ook Joden niet" Mijn god, dat dit annno domini 2012 moet worden geschreven...
Vooral het , ' niet discrimineren, ook Joden ', dan weet je ook waar die staan op de ladder.
Het water hebben we kunnen keren, maar de instroom van migranten spoelt weliswaar niet de Nederlanders zelf weg (hoewel ook dat mogelijk is), maar zorgt wel voor een drastische verandering van de cultuur in NL. De gigantische omvang van de instroom verandert de NL cultuur voorgoed. Dat is de prijs van open grenzen in combinatie met welvaart en een verzorgingsstaat.
Professor Pinto is de superheld 2.0. Hij heeft de naam, de looks en de brains.
Professor Pinto, voor al je sores. Professor Pinto lost het op.
Hopen dat Mark Rutte Professor Pinto opneemt in zijn nieuwe kabinet, wanneer die ook gaat komen.
Ja, als je een mening hebt die niet wereldvreemd en blind idealistisch is... Roept men al snel dat zo iemand rijp is voor een bepaalde functie. Men kan de failliete intelligentsia in Nederland niet beter omschrijven.
Rottûhdammer. Het is een Rottûhdammer.
De dam leg in de Rottûh, nie in de Rotter...
Ik denk ook dat daar de kern van de zaak zit......
gelijke bejegening en behandeling van man en vrouw, respect voor homoseksuelen, positief omgaan met kritiek, ook in teamverband en zeker niet vergeten de top regel!!!!! "respect voor andermans eigendommen".
Ik loop net langs een speeltuintje waar veel Marokkaanse ouders en kinderen komen. Je geloofd het niet maar alles maar ook alles is vuil en kapot gemaakt. Zelf de rubber tegels onder de schommels hebben ze uit de grond getrokken !!!! maar ja laat maar gaan en kijk maar de andere kant op... vraag het maar aan Diederik Samsom ook zo'n Pvda expert, die weet er van en lost het (not)op...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/09/...
Pinto for President, I agree!
Vele huldo's voor deze David Pinto.
En wat zal het effect zijn op de politiek correcte linksmaffia? Voorwaar, voorwaar, ik zeg u: niets.
ook joden niet +1
James St John Smythe | 06-04-12 | 12:23 |
"Nee joh, ik ben helemaal geen flikker. Ik heb een vrouw en twee kids! En mijn moeder is al jaren dood, dus die wil je vast niet ballen. Willen jullie anders zo meteen misschien even een loesoe gaan op mijn scooby? Die is echt de bomb. Respect!"
hoer=oer (lol)
Asscher is natuurlijk gewoon het schoolvoorbeeld van een talentloze politicus die zijn plek heeft te danken aan zijn opa en de UvA.
An sich kan mijn neefje van 9 hem nog op zijn plek zetten, net als al het andere PvdA-vee wat omarmd wordt door de idealen van de UvA.
Wat er moet gebeuren lijkt me duidelijk. Hoe dat moet gebeuren is een heel ander verhaal. Daarbij hebben wij Nederlanders boter op ons hoofd. Een vriend van mij is Nederlander, spreekt het plaatselijke dialect beter dan ik en is hoogopgeleid en van Turkse afkomst. In zijn vakgebied (aerodynamica)kon hij geen baan vinden dus nu verkoopt hij tuinhuisjes. Proefondervindelijke kwam hij er achter dat het beter is om de telefoon aan te nemen met een hoer Hollandse naam omdat hij anders een deel van zijn potentiële klanten afhaakt. Niet alleen homo's en joden worden gediscrimineerd in dit land.
@mindless | 06-04-12 | 12:19 | + 0 -
To add to that. Hij studeerde voor Rabbijn en vocht in de 6-daagse oorlog. Ik denk dat met Wilders en Rosenthal al genoeg lobbyisten van Israel aan boord hebben.
neemjemoederindemali | 06-04-12 | 12:24
afgezien dat het niet om bashen gaat, maar om benoemen, nemen die riffers idd alles alleen maar aan uit hun eigen nest. tenzij ze de profeet benadelen, dan heb je namelijk stront aan den knikkert.
Het recht om te irriteren!
Ik wil dan graag wel één uitzondering voorstellen. Pollen.
Dood aan alle berkenbomen, nu, hatsjie!!!
Dat allochtonen bashen kunnen die allochtonen zelf het best.
"accepeteren dat empathie geen teken van zwakte is maar juist van kracht"
Maar deze quote zal pijn doen hier.
Deze foto spreekt boekdelen:
media.wereldjournalisten.nl/media/uplo...
Dit is precies Amsterdam-West. Marokkaantjes van nog geen twee turven hoog die constant alles en iedereen verrot lopen te schelden.
We hadden ook gewoon vanaf het begin duidelijk kunnen zijn. Allahlallen doe je in je vrije tijd. Geen kopvodden op het werk. Als je zo nodig een maand moet staan zwaaien op je poten van de honger, neem je daar je vakantie maar voor op. Je doet normaal tegen vrouwen. En we willen niks merken van je testosteronspiegel.
Gewoon geen geduld met aanstelleritis. En duidelijkheid. Dan was het nooit zo'n probleem geworden.
Iets met open deur ..
BB:
"de helft van het hoger onderwijs bestaat inmiddels uit allochtone studenten"
.
Dit klopt natuurlijk niet.
Maar dat komt omdat Pinto ook verkeerd interpreteert.
.
DP:
"Het percentage allochtonen op een hogeschool of universiteit nam tussen 2004 en 2010 toe van 43 tot 55 procent. Onder autochtonen was die stijging kleiner: van 52 naar 58 procent."
.
Was dit daadwerkelijk het geval geweest, dan zaten we nu op een totaal van 55+58=113%! Hehe.
.
Het geval is natuurlijk dat de precentages binnen de allochtone en autochtone groepen zelf met die aantallen zijn gestegen.
Alles leuk en wel die suggestie dat Pinto een raszuivere tot inzicht gekomen Riffer is. Maar Pinto groeide op in een Joods-Orthodox gezin dat later naar Israel verhuisde. Maar dat maakt het verhaaltje vast wat minder leuk.
@Ornoisliefde | 06-04-12 | 12:13
Inmiddels staat die woestijn vol met roepende mensen. Het begint er druk te worden.
Zou het klaar zijn met de integratieproblematiek dan zou het ook klaar zijn met de talloze integratieproblematische graaibanen. En dat is voor menig PvdA'er natuurlijk onacceptabel.
Grappig, hij heeft het vooral over 'zij' die zich moeten aanpassen aan 'ons'. Blijkbaar hoeven 'we' toch niet te integreren in eigen land.
*dat altijd al heel normaal vond
@Kaas de Vies | 06-04-12 | 12:12
Ghehehe, it's like a racism within a racism. Inception.
Probleem met pvda'ers is dat ze 100% zeker weten dat ze gelijk hebben
Ten eerste, wat zwellever zegt.
Ten tweede: de groepen n-westerse allochtonen zijn inmiddels zo groot dat ze zelfstandige enclaves vormen binnen de maatschappij.
Zo ontstaan er eilanden van n-westerse cultuur in NL.
Ik denk dat een andere aanpak van de overheid al geen effect meer heeft, omdat de omvang van de instroom overweldigend is.
Kortom, het probleem is ons allang boven het hoofd gegroeid.
Binnenkort is de NL-cultuur hier een cultuur van de minderheid.
Dus hoe zinnig de mening van Pinto is, de omvang van de immigratie belemmert de "oplossing".
Marokkaanse mannen falen gewoon in alles: werk, opleiding, omgangsvormen, opvoeding en als potentiële dan wel echte huwelijkspartner voor hun best wel leuke vrouwen. Lijkt me een zwaar leven. Blijft over: voetballen en andere mensen het leven zuur maken. Net als idiot-savants zijn ze daar dan weer extreem goed in.
De Multiculti problemen zijn alleen maar oplosbaar als je accepteert dat Multiculti een dom en niet haalbaar waanidee is.
De natuur heeft teveel anti-multiculti instincten in groepslevende zoogdieren zoals de mens geplaatst.
Kennelijk wil de natuur niet dat er multiculti is. En daarom is iedere multiculti gedoemd te falen, zoals we dat nu in Europa dan ook zien gebeuren.
En op naar de volgende roepende in de woestijn.
Bert, Lodewijk wil achter de voordeur al ingrijpen als het spijbelen begint. Een beter plan is er gewoon niet.
@Nietvoordekat | 06-04-12 | 12:11 | + 0 -
Dit wordt ook al jaren gezegd door andere mensen, en die zijn weggestopt als racist. Dat kan je bij hem niet doen, dat is eigenlijk racisme.
Maar goed, probeer dat maar eens uit te leggen.
Knap, hoe je zo hard gelijk kunt hebben met een klein beetje gezond verstand.
@vetkleppert | 06-04-12 | 12:03 | + 0 -
Ze plaatsen zichzelf buiten de markt, er zijn genoeg kansen gegeven, ik ga niemand aannemen die de Nederlandse taal niet machtig is, een autoriteitsprobleem heeft, mij niet respecteert, mijn en dijn moeilijk vindt en altijd met een agressieve ondertoon praat.
Ben ik nu een racist?
Leuke hindoestaans-surinaamse jongen, hup direct een baan. Ik moet hem nu even "discriminatoir even noemen, maar ik zie mensen niet zo. Ik zie hem als "one of the team". Dat hij toevallig een kleurtje heeft maakt niet uit, gewoon een correcte jongen zie je zo.
Maar dit is al jaren aan de gang, en ik signaleer me rot, en ik ben al jaren een racist. Nou nu hebben we een probleem? Wie gaat dit oplossen en hoe? Nog meer geld? Of even disciplinair optreden. Sommige problemen in het leven hebben een specifieke aanpak nodig.
Hij roept dit blijkbaar al een tijdje(nota bene op de site van Jan Marijnissen):
www.janmarijnissen.nl/2004/08/28/colum...
Die Pinto is een taalvirtuoos. Slaat met een mokerhamer de spijker zó hard op de kop dat die dwars door de balk heen schiet, de balk in het oog der weldenkende fatsoenlijken.
"De mislukking van de Nederlandse aanpak wordt verklaard door een giftige cocktail van politieke correctheid, angst om de kloof tussen moderne en premoderne waarden te onderkennen en te benoemen en onkunde over de bagage van de hedendaagse migrant. Gevolg hiervan is de 'toeschrijving' van de eigen moderne waarden aan migranten die overwegend premoderne normen hebben. Daarom wordt steeds de verkeerde diagnose gesteld met onjuiste medicatie als gevolg."
Met 'premodern' bedoelt hij natuurlijk 'achterlijk', en met 'bagage' bedoelt hij uiteraard 'gebrek aan bagage'. Geniaal, zoals hij dit brengt!
Pinto zegt feitelijk niets nieuws, maar iets wat ieder weldenkend mens eigenlijk wel weet.
Oh, wacht. Dat deed BB ook al :(
Die snuffelstage van Samsom in 020-Gaza heeft z'n vruchten nog niet echt afgeworpen.
Voor wie geen zin heeft het hele artikel te lezen, hierbij als citaat de paragraaf waar het om draait:
"Niet taal maar het vermogen aan te sluiten bij de 'bedrijfscultuur' van het land is het belangrijkste. Het moderne en beschaafde Nederland eist: gelijke bejegening en behandeling van man en vrouw, respect voor homoseksuelen, positief omgaan met kritiek, ook in teamverband, vertrouwen schenken, ook aan mensen van de 'out-groep', niet discrimineren, ook Joden niet, vrijheid van meningsuiting, ook over religie, scheiding van kerk en staat volledig accepteren, emotiebeheersing, accepteren dat empathie geen teken van zwakte is maar juist van kracht, anti-autoritair gedrag accepteren en toepassen, leren en accepteren dat humor en typisch Nederlands 'geinen en jennen' geen racisme is."
Perfecte samenvatting van het 'probleem allochtoon'.
Wel weer jammer dat zoiets pas serieus genomen wordt als zo'n verhaal van een allochtoon afkomstig is.
Leuk en aardig en mee eens maar vereist een cultuuromslag van epische proporties. Geef het nog een generatie of twee. Blijven hameren met dit soort columns helpt maar dat soort dingen gebeuren niet van de ene dag op de andere. Net zo min als boer Johan uit Klazienaveen 1,2,3, zijn vooroordelen terzijde schuift.
Verplichte maatschappelijke vorming waar dit soort onderwerpen uitgebreid aan bod komen en verpakt worden als Nederlandse eigenschappen om trots op te zijn, misschien.
deboerenlul | 06-04-12 | 12:06 |
Idd... joodse en/of arabische Marokkanen (Pinto), en dat lekkertje dat ik gisteren in de tram zag natuurlijk.
Pinto pleitte eerder al voor het volledig afschaffen van subsidies voor allerlei multiculturele clubjes.... ben bang dat hij een roepende in de woestijn zal blijven.... politiek en de subsidie industrie is nauw met elkaar verbonden evenals allerlei baantjes die ze elkaar toeschuiven.....
Überbaas, deze man.
Zie je, er zijn wel goeie en intelligente Marokkanen. Pinto FTW.
Het zit veel dieper.
Er moet gewoon respect zijn voor de autochtone bevolking. Ook de Hollandse kaas-man wordt met de nek aangekeken en voor je voeten gespuugd.
Domme Rotterdammer die ik ben, zeg ik er iets van.
M: "Wie ben jij, wie ben jij?"
K: "Ik ben niemand, net als jij"
En zo'n tekst rest zo'n brein. Dat zie je. Want ik "onderwerp" mij aan zijn agressie, denkt hij, maar ik zet hem direct te kakken.
Maar ik heb makkelijk praten, ik loop rond in een steekvest als ik naar de bakker ga. Leuk die vrijheid in Nederland.
Kortom.... we moeten gewoon eens even normaal doen met zijn allen...
Als meneer Pinto dit kan overbrengen aan onze strak van de politieke correctheid staande politici, dan kan er nog wat veranderen in dit land.
Ijdele hoop!
"De tweedeling op de arbeidsmarkt wordt volgens het CBS alleen maar groter."
Ik kan het werkgevers niet kwalijk nemen dat ze geen muzelmannen en -vrouwen meer durven aan te nemen. Met het risico dat je nieuwe werknemer na zijn proeftijd opeens een kopvod om heur harses bindt of om tijd om te bidden en gebedsruimtes begint te drammen.
Nog even afgezien van allerlei andere koeltoerele irritaties.
Ontzettend lullig voor de positieve uitzonderingen, maar gewoon een kwestie van dure risico's op een hartaanval.
"Helder, duidelijk, simpel."
"Het is tijd voor realisme."
Het is tijd voor een echte Rotterdammer aan de macht.
Maar "niet discrimineren, ook Joden niet" is toch ook een discrimenerende opmerking? Waarom de Joden specifiek noemen? Waarom alleen respect voor homosexuelen?
gaaf. nu nog een decennia of 4 wachten tot de islam in staat is tot verlichting en de volgers überhaupt kunnen lachen op straat. of 60 jaar dat kan ook.
neeeee, het gaat eerder gebeuren. door burgers, samen met militairen.
Ik ga zo even eten halen, ik ben er niet bij met het vrijdagmiddaggebed. Mag ik alvast zeggen dat Bandirah vandaag weer ontzettend KUDT is?
"In het beste opinie-artikel ooit somt hij even op waarom de faalideologie van de PvdA totaal failliet is en wat de werkelijke integratieproblemen zijn in dit land."
Ik heb het nog niet gelezen, maar iets zegt mij op voorhand dat het een samenvatting is van een aantal reaguurders van hier.
REAGEER OOK