Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veelpleger? Alstublieft, hier is je baan

overvallersin020krijgeneenbaan.jpgWat u in deze tijd nog moet doen om aan een baan te komen? Simpel. Draaideurcrimineel worden. Gewoon zorgen dat u wekelijks een paar overvallen pleegt. Levert nauwelijks straf op, want in Nederland is er qua criminelen sprake van een prima functionerend Catch&Release-programma. Als overvallers in Nederland nog korter vastgehouden worden, kunnen we spreken van tikkertje. En voor de Top-600 meest beruchte steelboeven van Amsterdam geldt nu 'buutvrij voor de hele pot'. Fuck de keiharde aanpak van deze 600 (!!!) meest gewelddadige stuks tuig uit de hoofdstad. Burgemeester Van der Laan gaat vanaf nu de meest hardleerse gevallen straffen met een baan. Een baan, ja. Alstublieft, u hoeft niet eens te solliciteren. Uit een grondige screening van 250 knapen uit dit clubje blijkt dat slechts 4% over de startkwalificatie van MBO-2 beschikt, de rest kampt met psychotische stoornissen, drugsgebruik en/of verstandelijke beperkingen. Kortom, op dit moment ongeschikt om te functioneren binnen een werkomgeving en bovendien hardcore crimineel. Maar Van der Laan wil deze knapen nu parkeren bij MKB-bedrijven die te kampen hebben met overvallen. Wat. Een. Briljant. Plan. Niet alleen worden de meest gortige gevallen van het roversgilde in 020 voor hun gedrag beloond met een baan, dankzij die baan kunnen ze achter de schermen bij het MKB meekijken. Zodra ze weer op straat staan -en dat gaat gebeuren, want dit is typisch weer zo'n PvdA-maakbaarheidsproject voor zogenaamd zielige mensen die dat zelf binnen een week compleet spuugzat zijn en met geheven middelvingers de deur uitlopen vanwege 'fuck werken'- weten ze dus nog beter hoe de sloten werken, waar het geld ligt en welke MKB'er het meest lucratief is voor roofovervallen. Maar goed, volgens de PvdA-achtigen moet al onze resources ingezet worden om kansloos rooftuig de zoveelste kans te geven, in plaats van mensen die zich wel gedragen te beschermen tegen dit soort overvalschoften. Ze staan in die Top-600 omdat ze het stadium 'te helpen' allang gepasseerd zijn. En wat doet Van der Laan? Nog een keer proberen te helpen door gratis banen uit te delen. Die dus niet door eerlijke mensen bezet kunnen worden. Tip voor wie werkloos is momenteel: misdaad loont opperbest in Amsterdam. Stop dat maar in uw portfolio.

Reaguursels

Inloggen

Zo zie je maar weer: als je je maar lang genoeg in het PvdA gezwam wentelt, wordt je volslagen krankzinnig !
Zie den Uyl, Lubbers, Kok en wijlen Ad Melkert.

Suske doet Wiske | 03-04-12 | 09:27

De PvdA. Want iedereen verdient een 78ste kans.

Fryske Pugilist | 02-04-12 | 22:21

Ja weer een voorbeeld van Amsterdams beleid.

MBeen | 02-04-12 | 18:18

Misschien is dit iets voor dergelijke criminelen.
"In 1993 stelde toenmalig premier Lubbers voor om kampementen in te richten om jonge delinquenten 'rust, discipline en regelmaat' bij te brengen. De PvdA reageerde toen nog furieus. Hedy d'Ancona, minister van Welzijn in hetzelfde kabinet, sprak van 'concentratiekampen'.

pejoar | 02-04-12 | 18:08

TBS voor de kleptomanen.

Neut | 02-04-12 | 17:34

La Vie En Rose | 02-04-12 | 16:14

Nee zeker geen dromer.

Het systeem van uitsluiten helpt niets en is verschrikkelijk kostbaar. Dus wordt er veel geld uitgegeven aan een systeem dat niet werkt. Daar hebben jij en ik dubbel last van.

Er is een documentaire van een oude baas in het gevang in de VS die een serieus leer-traject van de grond heeft weten te trekken.

Conclusies: recidive terug van 70 naar 20 %. Kosten scholing is meer dan 50 ! x goedkoper dan detentie op jaarbasis.

Er zijn dus wel degelijk oplossingen voor handen om jou aan veiligere samenleving te helpen maar het electoraat verkiest repressie.

Dat zijn nu van die dingen waarom ik Den Haag niet zo lust.

netniet | 02-04-12 | 17:14

Ik wacht rustig af tot de dag dat men criminelen net zo hard gaat aanpakken en lastigvallen als mensen die een paar onnozele km/h te hard rijden.

Dan pas zal ik eventueel overwegen om terug te keren naar dat linkse kutland!

Crown Comfort | 02-04-12 | 17:09

Hahah v/d Laan heeft gewoon een goed idee gejat!? Zag hier laatst 'n trailer over: http://www.youtube.com/watch?v=mOp10O2OvHo (ex-)criminelen die weer aan de bak gaan. Wordt binnenkort uitgezonden. Wel tof project trouwens!

pimmels | 02-04-12 | 16:58

@La Vie En Rose | 02-04-12 | 16:14 Er is maar 1 goede methode om de recidive serieus te verlagen: het invoeren van de doodstraf.

lijn5 | 02-04-12 | 16:53

@netniet | 02-04-12 | 15:40
Mijn plemp van La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:21 gelezen?

Wat mij fascineert is het stuitende gebrek aan inzicht van bestuurders, die decennia lang hebben ontkend dat er problemen waren of die afdeden als kwajongensstreken, onderwijl geldverslindende projecten zoals dit project van van der Laan, waarvan een blind paard al kan zien dat die niet werken en waarvan allang is bewezen dat die niet werken.

Wie roept om voortzetting van een middeleeuws systeem? Heeft iemand het over kerkers en pijnbanken? Is een heropvoedingskamp (lees internaat) een middeleeuws systeem?

In uw ogen wellicht, in mijn ogen niet.
Het is een middel dat al veel eerder toegepast had moeten worden.

Maar u vindt het plan van v/d Laan kennelijk een goed plan. Heeft u ook gelezen om welke groep het gaat?

Dream on.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 16:14

U moet een PvdA-erT zijn.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:48

Ik kan me die reactie voorstellen, zeker hier maar deze is volkomen a-politiek. Ik wil part noch deel hebben aan de Haagse poppenkast, waarbij mij wordt voorgehouden dat ik vrijheid geniet in ruil voor een stuk papier en een potlood, waarbij ik op gezette tijden een rondje in mag kleuren.

Die fase ben ik allang voorbij.

Wat mij bijzonder fascineert is de herhaalde roep om de voortzetting van een middeleeuws systeem, waarvan toch afdoende is aangetoond dat het niet bijdraagt aan iets waar jij en ik wat aan hebben; namelijk een veiligere maatschappij.

netniet | 02-04-12 | 15:40

@netniet | 02-04-12 | 14:43
U moet een PvdA-erT zijn.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:48

Dr Strangelove | 02-04-12 | 14:26 |
Tegen elk dubbeltje uitkering een tegenprestatie laten leveren. Laat Van der Laan daar op studeren. Bv een werkkamp optuigen met werk voor de 600 criminele "boefjes" en waar al deze onbemiddelbaren tewerk gesteld worden.
Moet toch te doen zijn lijkt mij!

lanexxx | 02-04-12 | 14:47

@kattenfluisteraar | 02-04-12 | 14:09
Ow, en het gaat niet om dit soort jongeren. Die 600 jongeren van van der Laan zijn het topje van de ijsberg.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:47

@kattenfluisteraar | 02-04-12 | 14:09
In de Rotterdamse haven is helemaal geen gebrek aan werk.
Zeker niet bij bedrijven als ECT.
Het kan zijn dat sommige bedrijven het niet goed doen, en daarom contracten niet worden verlengd. Meestal worden contracten niet verlengd als mensen niet aan eisen voldoen, bv de door het bedrijf aangeboden opleiding niet hebben gehaald of werkhouding.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:44

Toch ook een hoop wel te zeggen voor deze aanpak. Kennelijk ontgaat het velen dat er een rede is dat deze mensen zo zijn dan wel zo zijn geworden.

Niet iedereen heeft een stabiele jeugd kunnen genieten met afdoende kansen om jezelf te ontplooien. Het feit dat deze mensen in minder stabiele omgevingen zijn geboren dat kun je hen niet verwijten.

Het simpele feit dat er bij letter iemand wordt aangemeten dat hij of zij, vanaf een bepaalde leeftijd, verantwoordelijk wordt gehouden voor eigen doen en laten, maakt niet dat het instabiele voortraject daarmee ineens ongedaan is gemaakt.

En nu sta je dus met een groep mensen die zeer veel overlast verzaken en waarvan je voorziet dat het hen niet gaat lukken om zelfstandig uit de situatie te komen waar zij in zitten.

Je biedt nu dus een mate van structuur en kosteloos toezicht voor een bepaald gedeelte van de week. Op het moment dat zij iets laten versloffen dan is dat direct in de kijker en de momenten dat zij op hun werk zijn hebben wij geen last van ze.

netniet | 02-04-12 | 14:43

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 14:26
Zie 3e alinea.
Van de straat dat tuigh. Opbergen, heropvoeden, flinke lichamelijkeb arbeid laten verrichten op eigen of ander terrein, met voldoende begeleiding en enkelband, opleiding laten volgen, discipline en moreel besef bijbrengen.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:37

La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:21 | + 0 -

Ok, je hebt een punt, meerdere zelfs. Maar nou ben jij v/d Laan. Wat zou jij doen, welke voorstel kom jij mee?

Dr Strangelove | 02-04-12 | 14:26

Ik hoor het v/d Laan nog zeggen. We zijn bezig met het ontwikkelen van een project om 600 jongeren die qua overlast geven en crimineel gedrag de foute lijstjes aanvoeren, keihard aan te gaan pakken.

Stoere taal, een zucht van verlichting trok door Amsterdam en Nederland. Eindelijk een PvdA burgemeester die het licht had gezien.

Ik dacht aan een soort van heropvoedingskampen, waarin gewerkt zou worden aan gedragsverandering, het bijbrengen van moreel besef, aan het verplicht volgen van een opleiding en bij daadwerkelijk verandering van gedrag en het behalen van een diploma, mag je de wijde wereld weer in met een garantie op een baan en hulp bnij het zoeken van een woning.

Kompt-tie hiermee. Kijk nog even naar wie er geselecteerd zijn voor een prachtbaan bij het MKB en bedrijfsleven:

"De gemeente heeft inmiddels 250 personen van de Top-600 uitgebreid gescreend en daaruit blijkt dat zij normaliter vrijwel kansloos zijn in de zoektocht naar een baan. Ze hebben psychotische stoornissen, gebruiken drugs of zijn verstandelijk beperkt. Slechts 4% van hen beschikt over een startkwalificatie om aan de slag te gaan, wat inhoudt dat ze MBO-2 niveau hebben. Van der Laan heeft daarom een bijeenkomst georganiseerd in zijn ambtswoning met vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven en MKB."

Allah, Allah, je gelooft toch je ogen niet. Dit kan echt alleen een PvdAert verzinnen.
Die zien al werkgevers die staan te trappelen om zo'n groeidiamant in dienst te nemen. Nah, wellicht zijn er nog wat 'idealisten' uit het land van herkomst van deze diamanten over te halen om wat voor hun vml landgenoten te doen. Met een flinke zak geld toe natuurlijk, want voor niets gaat de zon op.

Enfin, dit geweldige project is gewoon oude wijn in ouwe zakken. In de afgelopen decennia al talloze keren geprobeerd, met jongeren die veel minder op hun kerfstok hadden dan die groep die is geselecteerd, met bedroevend resultaat.

Dit topje van de ijsberg, deze nazaten van grotendeels geïmporteerde parels van onze samenleving verrekken het zelfs om een taakstraf uit te voeren. Ze komen gewoon niet opdagen als ze pleinen moeten vegen of papierprikken. Dan komt de schaamtecultuur om de hoek kijken. Stel je voor dat mijn vrienden het zien. Geeft u mij maar een gevangenisstraf, meneer de rechter.

Deze parels van onze samenleving gaan geen vakken vullen, in een magazijn werken (oh die schaamtecultuur)of beveiliger spelen tegen een vergoeding per maand die ze in één of meerdere dagen - met en zonder geweld bij elkaar kunnen jatten. Ze gaan niet op tijd komen, moeten uit hun nest worden gebeld, opgehaald, etc. etc.

Dat weet zo ongeveer iedereen die met deze jongeren heeft gewerkt, behalve v/d Laan en zijn projectverzinners.

Kortom, het zoveelste dweilen met de geldkraan wagenwijd open project. Iets waar de PvdA een patent op heeft.

En wat gaat van der Laan doen met die 350 die zo crimineel of gestoord zijn dat ze niet voor dit project in aanmerking komen?

Heeft-tie daar ook zo'n geweldige 'nieuwe' aanpak voor bedacht?


La Vie En Rose | 02-04-12 | 14:21

Ah, dát moet ik dus doen om aan een baan te komen... *bivakmuts kopen gaat*

Teiltjes Tekort | 02-04-12 | 14:13

Wat ik niet begrijp. In Rotterdam worden hele busladingen van dit soort jongens in de haven rondgereden vanuit de sociale dienst om ze te laten zien dat werken in de haven zo gek nog niet is en dat er zo veel vraag is naar personeel in de haven.
Anderzijds zitten er jongens in de haven aan het eind van hun contract die op straat worden geschopt vanwege werkgebrek. Welk mechanisme is hier in hemelsnaam aan de gang?

kattenfluisteraar | 02-04-12 | 14:09

als je door je eigen levensfilosofie geweld en toepassbaar dwang afkeurt kan je het natuurlijk ook nooit gebruiken.
Dit geldt niet alleen voor de PVDA maar voor heel monitisorimultifaal Nederland.

poli | 02-04-12 | 14:08

graag gedaan Strangelove

Cousin Eddie | 02-04-12 | 14:02

Cousin Eddie | 02-04-12 | 12:59 | + 0 -

Moehahahahahaha!!! EDDIE, je bent focking geniaal! Jouw voorstel is PRECIES de Top-600 aanpak waar we het hier over hebben. En waar jij dus blijkbaar tegen bent. Of toch niet. Hè? Ik.kom.niet.meer.bij.van.het.lachen! Dank je wel Eddie, you've made my day.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 13:04

Cousin Eddie | 02-04-12 | 12:59
Waar ik opsluiten zei vervangen door werkkamp.

FreshClash | 02-04-12 | 13:03

@mezelf 12:59
bestemd voor DDR Strangelove

Cousin Eddie | 02-04-12 | 13:00

Nou, speciaal voor jou komt ie dan:

Ik ben zo kort omdat wat ik wil toch niet lukt door figuren zoals jij.

Als het aan (dictator) Eddie lag
1) strafwet morgen even aanpassen.
2)de jongens en meisjes op de top600 even bezoeken en aanschrijven ("laatste kans, nou echt/egt niks meer doen he!?")
3)duidelijk aangeven wat de consequenties zijn.

Paar honderd man politie (m/v / afspiegeling van de maatschappij/ niet gecheckt op achtergrond)
vrij maken om deze galbakken te volgen.
In geval van overtreding uit de maatschappij halen.
Opsluiten. Lang opsluiten
Heel lang opsluiten.
Ongeacht de consequenties, kosten etc.
De maatschappij ten allen tijden beschermen.

Maar door al het gelul wordt dit niks.
Waarvoor dank

Vragen? geen vragen? dan krijgen we de volgende pagina

Cousin Eddie | 02-04-12 | 12:59

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:30

Ik zeg ook nergens dat ik 'juryrechtspraak' wil overnemen. Het invoeren van minimumstraffen staat los van de procesgang die leidt tot een vonnis. Ik zeg dat een aantal 'Amerikaanse' stijl maatregelen kansen bieden, niet dat ik een een-op-een kopie voorsta.
.
Overigens kan ons systeem net zo (on)eerlijk zijn als een alternatief systeem. Dat ontkennen is de werkelijkheid ontkennen. Ik ga geen linkjes posten want u kent zelf waarschijnlijk ook de voorbeelden van het falen van ons eigen systeem.
.
U zult overigens heel veel voorbeelden vinden van misstanden uit Amerika. Toch wijs ik er maar weer eens op dat er in Amerika 300+ miljoen mensen wonen en dat u veel specifieker moet zijn bij voorbeelden (in welke staat met welke soort wetgeving is het misgegaan).
.
Misschien nog een leuk weetje. 'juryrechtspraak' is in Amerika geen volledig dekkend deken. Er zijn verschillende onderdelen in het recht waar een rechter vonnist en niet een jury. Pas op met generaliseren...
.
Ik vind het overigens bijzonder grappig dat wanneer het (ons) recht betreft de voorvechters van het 'softe' Nederlandse beleid (ik generaliseer u even in die groep weg nu we toch aan het generaliseren zijn) in een keer geen enkele nuance meer kunnen betrachten, alvorens op een later tijdstip weer een verdachte te gaan verdedigen met de oproep tot nuance.
.
Het ligt vrij simpel, er is geen absolute vergelijking te maken tussen systemen. Er is geen goed/slecht onderscheid te maken. De systemen zijn vooral gewoon anders. Soms werkt het een, soms het ander en volgens mij zou uitwisseling van methoden uiteindelijk wereldwijd tot verbeteringen kunnen leiden. Moeten we wel eerst even wat onderlinge dogma's de wereld uit helpen natuurlijk.
.
Zie mijn repliek maar als een begin daarvan...

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:53

Cousin Eddie | 02-04-12 | 12:43 | + 0 -

'Opbossen dat tuigh'.. umm, bedoel je iedereen die een overtreding pleegt, ophangen. Of naar een strafkamp sturen, levenslang de bak in? Voor elke overtreding of alleen voor bepaalde? Of als het Mokers zijn, terugsturen naar Marokko? Eerst hand afhakken voordat we ze 'opbossen' of dat niet. Concreet zeg maar.. Eddie

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:46

WirMachenMusik | 02-04-12 | 12:40 | + 0 -

LOL... das war ein bischen zu einfach, WMM. Ben geneigd om 'gratuite reactie' uit de kast te halen. Zeg nou effe wat je bedoeld.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:43

@ DDR Strangelove

Lees t nog eens.
Hoe concreet wil je t hebben?

Cousin Eddie | 02-04-12 | 12:43

Dat mijn punt je niet duidelijk is maakt voor mij net weer heel veel duidelijk. Ben weer geneigd om 'overweeg een andere studierichting' uit de kast te halen.

WirMachenMusik | 02-04-12 | 12:40

Ik krijg zo het idee dat er behalve Mokum Kosher geen normale mensen meer in Amsterdam wonen!!!

the wanderer | 02-04-12 | 12:37

Cousin Eddie | 02-04-12 | 12:34 | + 0 -

Maakt dat 's concreet, Eddie

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:35

Uw wilt oplossingen?
Minder over lullen en opbossen dat tuigh

Cousin Eddie | 02-04-12 | 12:34

WirMachenMusik | 02-04-12 | 12:27 | + 0 -

En je punt is? Aanpak van criminaliteit in de VS werkt wel en in Nederland niet? Quatsch, mein freund...

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:32

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:19 | + 0 -

En hoe gaan we dan om met de inherente (on)eerlijkheid van het systeem? Scoringsdrang van DA's, juryrechtspraak die leidt tot hoog % onterecht veroordelingen? Nee, geef mij maar het Nederlandse systeem. Hiero, één van de vele voorbeelden:
.
www.huffingtonpost.com/2012/03/25/mich...

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:30

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:08 |
Straight on statistieken lezen wil nog niet zeggen dat je in staat bent om valide conclusies uit die statistieken te trekken.
Als je de criminaliteitscijfers van de VS en Nederland wilt vergelijken zou je je ook eens kunnen afvragen in hoeverre die landen qua historie en populatiekenmerken vergelijkbaar zijn. En in welke richting de Amerikaanse criminaliteitscijfers zich zouden bewegen met een aanpak zoals we die de afgelopen decennia in NL hadden.
Slechts aanvulling met gewoon gezond verstand en lokale ervaringskennis, over effecten van straffen en belonen, kan je dan verder helpen.

WirMachenMusik | 02-04-12 | 12:27

Gehaktbalmetketjap | 02-04-12 | 12:16 | + 1 -

Precies wat ik al 1,5 uur betoog. Alleen beter verwoord. Dank!

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:24

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:08

In Nederland worden straffen 'virtueel' hoog gemaakt om vervolgens automatisch 1/3 kwijt te schelden. Het is maar hoe je de cijfers wilt zien.
.
Daarnaast gaat het ook hier om welke misdaad en welke straf. Ik vind bijvoorbeeld dat recidiverende pedo's gewoon levenslang moeten krijgen. Rechters gaan daar veel te coulant mee om.
.
Voor wat betreft de States. U mag vinden wat u wilt, de feiten liggen anders. Wetgeving en strafmaat kan op een hele hoop terreinen enorm verschillen. De diversiteit is vergelijkbaar met de EU lidstaten.
.
Een gemene deler tussen de Amerikaanse staten is wanneer je een 'federal offense' begaat. Dan gaat het echt niet meer over scooterkloodtzakjes en overvallen op de kruidenier.
.
Je zou wel kunnen spreken over een Amerikaanse mentaliteit die de nadruk meer op vergelding en veiligheid legt. Zoals ik al zei, bij geweldsmisdaden en pedofilie vind ik dat geen vreemde gedachte.

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:19

Geweldig, ik ben zo blij met het inzicht van Johnny. Ik merk vaak op dat de burgerij niet begrijpt HOEVEEL SCHIJT dit soort jongens aan alles hebben. Ikzelf heb behoorlijk wat jaren in de coffeeshop 'gewoond' maar natuurlijk altijd gewerkt en gestudeerd. Nu goedbetaalde baan. Enfin, ik ken de mentaliteit van dit soort jongens heel goed. Tijdens mijn jeugd vanuit directe en indirecte kenniskring. Je kunt de 'HOEVEELHEID SCHIJT HEBBEN AAN ALLES' zelf ook ervaren. Hoe? Maak een gebalde vuist met middelvinger en druk die keihard in je linker- of rechterwang. Hoe voelt dat? Anyway, eigenlijk zegt het al genoeg dat die 600 boys hebben kunnen uitgroeien tot de Top600. Aan zulk ernstig(!) gedrag gaat jaren aan vorming vooraf. Tientallen jaren aan intensief aanpapsel WERKT DUS NIET. Want www.nu.nl/binnenland/2760174/criminele...
Ik had je 10 geleden ook al gezegd; 'Dude, gaat niet werken, haal ze van straat' Maar omdat men daar NU PAS achter komt hebben we wel nog ff met z'n allen van 15.000(!) delicten mogen genieten. Als je weet wat één zo'n delict met een mens kan doen (waarbij je zelf misschien denkt nou nou, t'is het einde van de wereld niet) dan is het PRIO 1 om nog meer delicten te voorkomen. Dus, uit de maatschappij. Maar wel werken aan een toekomst binnen de muren. Amen.

SammyJankis | 02-04-12 | 12:17

Meestal is het standaard antwoord van rechts op alles: 'ga een baan zoeken'. Nu krijgen deze heren een baan, is het nog niet goed. Men ziet ze liever blijven stelen zodat we er nog langer over door kunnen zeiken, blijkbaar.
Bovendien denk ik niet dat je deze mensen op kantoor tegen komt hoor, wees maar niet bang. Die staan toch straks tussen de polen ventieldopjes aan te draaien. Geen paniek, jullie levensstijl komt niet in gevaar door dit experiment. Een logisch denkend mens ziet in dat juist het tegendeel waar zou moeten zijn.

Gehaktbalmetketjap | 02-04-12 | 12:16

Ales | 02-04-12 | 11:58 | + 1 -

Dus. Alles wat je me aansmeert qua denken, klopt niet. Maar ja, jij zal het wel weten, toch? Jij kan nl gedachtenlezen. Ik ben voor oplossen ipv zaniken. En al zou deze aanpak maar leiden tot 10% minder boefjes, dan betekent dat toch 10% minder overvallen, 10% minder slachtoffers. Dat is winst. Wat stel jij voor dan?

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:15

Laat die gasten gratis bungeejumpen aan een stuk naaigaren. Dan ben je er ook van af.

Schaamharing | 02-04-12 | 12:13

Dwangarbeid zou niet eens z'n slechte oplossing zijn.

de euro middenweg | 02-04-12 | 12:11

Geef ze een baan in een 'chain gang' en we lullen er niet meer over. Lekker met z'n twintigen een dijk ophogen, gaten graven en weer dichtsmijten, de kasseien in Amsterdam uit de grond trekken, met de hand de N-Z-lijn uitlepelen. Kom op, er kan zoveel meer met criminelen.

FrankVeer | 02-04-12 | 12:09

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:02 | + 0 -

Eens behalve met 'minimumstraffen': Nederland is in 20 jaar van één van de lichtst straffende landen naar het zwaarst straffende land van Europa gegaan. Zoek maar op. Die vlieger gaat niet op.
Inderdaad 'het Amerikaanse systeem' bestaat niet, toch zijn de gelijkenissen tussen de 50 staten zodanig dat je wel degelijk enigzins kan generaliseren. Vind ik.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:08

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:56 | + 0 -

Hoezo? Ik vraag toch niet of je genoeg belasting betaald? Ik denk dat we het snel eens kunnen zijn dat 52% rijkelijk veel is. En dat je je over de besteding er van kunt afvragen of dat effectief gebeurt. Ik vroeg alleen of je zelf wel werkte. Dit naar aanleiding van 2 dingen: 1) je reaguurt nogal veel 2) je hebt het duidelijk niet op baanlozen. Nu hou ik er verder over op.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 12:04

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:32

Ik bekijk dat wat genuanceerder.
.
We moeten wat mij betreft zeker niet verder gaan in 'criminaliseren' van bepaalde daden. Sterker nog op drugs gebied valt er wat mij betreft nog e.e.a. te decriminaliseren. U vindt mij aan uw zijde.
.
Anderzijds zie ik wel kansen in een aantal 'Amerikaanse" -stijl maatregelen (die in sommige staten worden toegepast) rond veelplegers, en dan m.n. bij zware geweldsmisdrijven. Er moet op een gegeven moment een punt achter gezet worden. Een strafmaat dient m.i. wel degelijk ook om de maatschappij te beschermen.
.
Minimumstraffen ben ik voor mits 'genuanceerd' toegepast. Bepaalde (gewelds)misdaden verdienen een bepaalde straf ongeacht de achtergronden. Ik had liever gezien dat rechters in staat waren gebleken dit zelf in te zien en te implementeren, maar dat blijkt na 20 jaar ijdele hoop. Dus maatregelen zijn noodzakelijk.

Overigens zie ik ook u weer praten over het 'Amerikaanse' systeem. Dat systeem bestaat niet, een van de boodschappen in mijn tegel waarop u antwoordt.

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:02

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:42 | + 0 -
Met subsidieclubjes bedoel ik, de betrokken instanties.

me,myself and IK | 02-04-12 | 12:01

Van draaideurcriminelen kun je best Soylent Green maken.

JanRap | 02-04-12 | 12:01

Op een wat hoger abstractieniveau bevinden we ons in de laatste fase van de Umerziehung tot West-Europese zelfhaat van de afgelopen halve eeuw.
In West-Duitsland propten de Amerikanen en Engelsen generaties Duitse schoolkinderen vol met zelfhaat en bewondering voor de Angelsaksische samenleving. In Oost-Duitsland verzorgden de Sovjets een soortgelijk programma.
En in landen als Nederland en Frankrijk voelden zogenaamde linkse progressieven zich tot die taak geroepen. Een synthese, met in politiek opzicht een Sovjet-oriëntatie en in popcultureel opzicht als vazallen van de Angelsaksische cultuurmarketing.

WirMachenMusik | 02-04-12 | 12:00

Vraag : Waarom zitten deze 600 criminelen niet gewoon in de gevangenis?
Antwoord: Omdat ze in Nederland wonen.

James Lastig | 02-04-12 | 11:59

@kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:56
Toch niet om alleen maar je AOW op te souperen toch?

reageerbuis | 02-04-12 | 11:58

Je gelooft t gewoon niet. Het zal je nieuwe collega op de werkvloer maar worden. De PvdA-regenten die dit hebben bedacht hebben echt alle grip op de realiteit verloren.....
@Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:42
De Linkskerk gaat er nog steeds van uit dat het deze jongeren zijn die problemen 'hebben' en dus 'geholpen' moeten worden. Voor mensen zoals u zijn overvallers die winkeliers doodschieten zielige mensen die geholpen moeten worden met hun problemen. Ik hoor de kerk alleen nooit over de winkeliers of andere echte slachtoffers van die zielige jongeren die geholpen moeten worden. Misschien dat er voor die groep mensen geen subsidie-industrie gevormd kan worden van 'hulpverleners'. Een bedrijfstak wiens belangrijkste taak het overigens lijkt te zijn om deze debielen zo snel mogelijk weer in staat te stellen meer slachtoffers te maken. Mensen die door deze groep zielige jongeren worden te grazen genomen tellen voor de linkskerk immers niet mee. Die zijn niet zielig. Waarschijnlijk belemmert uw geloof u om zelfreflectie toe te passen maar misschien moet eens in overweging nemen dat sommige mensen niet te veranderen zijn. Ook niet op jonge leeftijd. Het enige wat jullie doen is de cirkel van geweld en verkrachting in stand houden. Goed bedoeld, jullie behoren immers niet voor niets tot de categorie 'nuttige idioten', maar wereldvreemd. Kom uit die ivoren toren!

Ales | 02-04-12 | 11:58

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:42 | + 0 -
In Buitenhof vertelde van der Laan dat hij de eerste dag van zijn burgemeesterschap met de hoofden van politie door de zes wijken van Amsterdam liep, in elke wijk kreeg hij een lijst met namen van de vijftig zwaarste criminelen, hij vertelde dat al die criminelen met een vuurwapen op zak lopen en op vraag of het Marokkanen zijn antwoorde hij ja.
Als van der Laan dat uit zichzelf vertelt aan steeds geïrriteerder rakende journalist, welke feiten wil je dan nog meer? Oja, geweld tegen homo's was ook een groot probleem, maar ook daar wordt niet tegen opgetreden. Het enige waartoe de PvdA in staat is om problemen op te lossen is heel veel geld uitstrooien over allerlei subsidieclubjes.

me,myself and IK | 02-04-12 | 11:57

Slavernij met kettingen + zweep lijkt me een prima job voor deze groep. Noem het dan "gecontroleerde sociale re-integratie werkgelegenheid voor pathologische veelpleegcriminelen" zodat het wettelijk is toegestaan.

Crak-ho | 02-04-12 | 11:57

@reageerbuis | 02-04-12 | 11:46
Ik kom, helaas, nog wel een keer terug. Al was het maar om ook "vrijwillig" 52% af te dragen. Dan hebben reaguurders als Dr Strangelove ook geen argumenten meer.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:56

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:41 | + 0 -

O wacht, iek begrijpen doen. Zoals het Amerikaanse belasting-systeem. Eén keer per jaar aftikken ipv elke maand vooraf. Maar dan betaal jij geen 60%, eerder 27% oid.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:47

@kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:39
Landverrader.

reageerbuis | 02-04-12 | 11:46

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:41 | + 0 -

Huh? Waar woon jij in godsnaam dat je 60% betaald? Iek blijkbaar niet intelligent... ik begrijp je verhaal over loonheffing-rente van bruto salaris etc niet. Cijfers zullen m'n ding wel niet zijn ;-)

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:45

me,myself and IK | 02-04-12 | 11:36 | + 0 -

Feiten please! Gaat niet alleen om Marokkanen, zijn niet per sé vuurwapengevaarlijk en gaat juist om jongeren. Het idee is als je deze jonge veelplegers op het rechte pad kan krijgen, je je voor de toekomst veel ellende bespaard. Tot nu toe blijkt deze aanpak succesvol. Een soortgelijke aanpak is eerder gebruikt met heroine-junken en met veeeeel succes. In de jaren '80 struikelde je in Amsterdam over de spuiten, tegenwoordig zijn het er nog maar een paar tientallen.

Per 1 maart is de aanpak gestart van de zogenaamde Top 600. Dit zijn de 600 personen, voor een groot deel jongens tussen de 18 en 24 jaar, die verantwoordelijk zijn voor een grote hoeveelheid ernstige misdrijven in de stad. De politie komt vaak dezelfde daders tegen. Veel organisaties houden zich om de beurt met deze jongens bezig. Het resultaat valt tegen, straf of hulpverlening lijken voor deze groep niet te helpen. De ouders van deze jongens hebben nauwelijks invloed op hen. Ze hebben vaak psychische problemen of zijn verslaafd aan drank of drugs. Samen met betrokken partners uit zorg- en jeugdinstellingen, de Reclassering en anderen gaan bestuur, politie en Openbaar Ministerie (OM) deze groep aanpakken. Tegen crimineel gedrag van deze jongeren wordt consequent, snel en streng opgetreden. Samengevat komt de aanpak op het volgende neer: de daders moeten van de straat en blijven permanent onder de aandacht van de betrokken instanties totdat zij een leven zonder criminaliteit leiden. Daarnaast is de aanpak gericht op de jongere broertjes om te voorkomen dat zij het slechte voorbeeld volgen. Binnen twee jaar moeten we van alle 600 namen op de lijst weten wie ze zijn, wat ze doen en worden ze door alle betrokken instanties persoonsgericht aangepakt. Ook is er aandacht voor de gezinnen waaruit deze jongens komen.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:42

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:35
Daarnaast, maar dat hoef ik een intelligente reaguurder niet uit te leggen, loonheffing kent men in beschaafde landen niet, daar mag je eerst zelf nog rente trekken van je bruto salaris (waar dan wel de sociale premies al vanaf zijn gegaan).

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:41

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:35
Ik werk en woon godzijdank (dat voor een atheist) dan ook niet in Nederland.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:39

Toen van der Laan twee jaar geleden in Buitenhof met Clary Polak sprak over die 600 vuurwapengevaarlijke criminelen (gaat om Marokkanen) werd zelfs Polak geïrriteerd over hoe ze deze criminelen in Amsterdam in de watten leggen.

me,myself and IK | 02-04-12 | 11:36

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:46 |
Heb je het dan ook de criminelen die 85x zijn opgepakt maar altijd vrij blijven rondlopen?

lanexxx | 02-04-12 | 11:35

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:26 | + 0 -

60%? Dat tarief kennen we niet in Nederland. Het antwoord is dus nee?

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:35

Goed zo, alle criminelen naar Amsterdam.

Boeriboerivogel | 02-04-12 | 11:34

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:49 |
Relatief laag? Volgens de statistieken dan?
Blijft over de verontwaardiging van het idiote beleid dat ze jarenlang niks hoeven te doen voor de kost, of vind je dit in de haak?

lanexxx | 02-04-12 | 11:33

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:46 | + -3 -

Ik ben lost. Volgens mij zijn wij het eens.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:33

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 11:07 | + 2 -

De grote hoeveelheden mensen in de gevangenis in de VS zijn overigens meer een resultante van het 'criminaliseren' van zaken die wij niet crimineel vinden dan van recidive...

Volgens mij één van de argumenten om juist NIET de Amerikaanse toer op de te gaan. Wat koop je er voor om massa's mensen voor jaren achter de tralies te zetten voor elke wissewasje. Nee, het Nederlandse systeem is NIET perfect maar nog altijd te preferen boven het Amerikaanse. Ik vrees met grote vreze als ik zie waar Teeven en Opstelten mee bezig zijn qua verharding, mandatory sentences etc.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 11:32

Die PvdA idioten schamen zich ook nergens voor. Een bedrijfje dat criminelen in moet huren die de voorbereidingen doen voor toekomstige overvallen. We hebben hier wel te doen met een slimme burgmeester. Tjongejonge wat een pisvlekken in Republiek Amsterdam.

Jommeke | 02-04-12 | 11:27

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:53
Pauper!
*60% belasting betaalt*

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 11:26

@Dr Strangelove

Ondanks dat uw naam anders zou doen vermoeden hebt u er weinig van begrepen.
Het is uitgerekend uw slappe gewauwel dat ten grondslag ligt aan de rottigheid.
Wat kan mij "een recidive van 68%" in het amerikaanse systeem schelen?
Allereerst moet de maatschappij beschermt worden tegen gajes en daarna zien we wel weer.
Aanpakken dat kutvolk

Cousin Eddie | 02-04-12 | 11:26

2 april stomme hollanders (pvda modus off).De PVDA heeft een bloedhekel aan eerlijke hardwerkende Nederlanders, daarom hebben ze nu ook een opperhoofd die bekend is met opgepakt te worden. Kan hij zijn stemvee nog beter van dienst zijn. Je zal maar een draaideur crimineel als collega krijgen.

Therapietje | 02-04-12 | 11:21

Dus die juwelier die al 7x overvallen is moet zo'n crimineel in dienst nemen?
Dat kan alleen de PvdA verzinnen. FAIL.

070 | 02-04-12 | 11:21

*pipa kopen doet*

Boris Poepnagel | 02-04-12 | 11:19

Eeuwenoude wijsheid: "Met dieven vangt men dieven" of ook "Stropers worden de beste jachtopzieners". Dus al die 600 gevallen maar bij een bewakingsdienst of bij de politie? Dan zijn ze tenminste van de straat.

bruine kikker | 02-04-12 | 11:17

ze kunnen zich melden in den haag bij het Catshuis. kunnen ze meteen aan de slag.daar wordt ook weer volop gestolen (van de burger)

Zuitschuip | 02-04-12 | 11:13

Deze veelplegers met hun c.v.zijn het best op hun plaats binnen de (semi)overheid.
Daar vallen ze niet zo op.

Bataaf | 02-04-12 | 11:11

@taxhond | 02-04-12 | 10:14 Die zitten in werkelijkheid al lang aan dat criminelenquota, de roverheid, alleen is dat een beetje in taakomschrijvingen en statistieken verborgen.

CynicalBastard | 02-04-12 | 11:08

Harry Turtle | 02-04-12 | 10:20
"Over twee jaar schrijft een dure consultant (blijkt later een vriendje te zijn van een prominente PvdA er) een vuistdik evaluatierapport waar het misging met dit project."
-----------------------------------
Tussendoor komen er eerst nog twee rapportjes waarin vastgesteld wordt dat het project boven verwachting effectief is.

WirMachenMusik | 02-04-12 | 11:07

@denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:46 |

De VS is een land dat zich laat uitdrukken in duizenden kilometers van noord naar zuid, van west naar oost. De VS heeft een bevolking van 300+ inwoners, en per staat wordt het veiligheidsbeleid verschillend vorm gegeven. Uw eerste generalisatie die het daglicht niet kan verdragen.
.
U zult moeten leren dat als u überhaupt een vergelijk wilt maken u dat moet doen op een concreter niveau, staat, soort van criminaliteit, strafmaat. Deze hoog over onderbouwing van uw hand slaat nergens op.
.
Vervolgens 'neemt' u aan dat de recidive bij ons lager is door de softe aanpak. Sowieso gaat u er van uit dat ons recidive cijfer lager is terwijl dat discutabel is. De opsporingsresultaten van ons veiligheidsapparaat zijn zo pover waardoor die cijfers wel eens anders zouden kunnen zijn in de werkelijkheid. In Nederland worden ex criminelen niet in de gaten gehouden. In veel staten binnen de VS heeft men daar meer aandacht voor.
.
Eerlijk, tsja dat is een subjectief begrip. Iedereen kan daar anders tegenaan kijken. Ons rechtsysteem als eerlijk bestempelen vind ik bijvoorbeeld nogal een vergaande verstoring van de werkelijkheid.
.
Ik wel niet pleiten voor het Amerikaanse systeem maar een klein beetje nuance is wel op zijn plaats. De grote hoeveelheden mensen in de gevangenis in de VS zijn overigens meer een resultante van het 'criminaliseren' van zaken die wij niet crimineel vinden dan van recidive...
.
Voor je 'even' nadenkt is het handig om eerst even wat feiten te verzamelen en het juiste vergelijkingsmateriaal zeker stellen.
.
Groeten!

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 11:07

excuus, het zal rond '93 geweest zijn.

photto | 02-04-12 | 11:06

*zucht*

weer zo'n criminele allochtonen knuffelaar....

dacht dat we er na veertig jaar pvda experimenten met thee lurken, melkertbanen, extra bijstand inmiddels wel achter waren dat de maakbaarheid van de samenleving ophoudt bij volgzame blanke NL'ers en dat fins tuig zelf wel uitmaakt wie het overvalt

kalootenkalappur

Snelle Gerrit | 02-04-12 | 11:05

Beef Bus | 02-04-12 | 10:03

Nee joh dan doe je velen te kort. De PVDA heeft een intense haat ten opzichte van ALLE WERKENDE MENSEN.

sallandstrots | 02-04-12 | 11:03

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:57 | + 0 -

Ik kom toch met redenen waarom ik het niet met je eens ben??

En met uberdomme uitspraken wilde je zeker zeggen hoe slim hij was?
We hebben er niets aan om te weten wat jij slim vind, we willen weten waarom jij zo krom denkt.

en als ik google zie ik dat er op dit moment een record aantal amerikanen in de gevangenis zit.

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 11:01

In de jaren '80 (dacht "83) al eens gedaan met , wat is het, Stichting Halt? Jonge mensen die een misstapje hadden gezet?
Het was een fiasco, ze wilden totaal niet. Zit je als MKB-er echt niet op te wachten, moet je bijna nog iemand aannemen om ze te begeleiden.

.. en dan brengen ze het ook nog eens als dat ze het zelf bedacht hebben. pff..

photto | 02-04-12 | 10:59

Deze 600 malloten zijn goed voor 15.000 (!) strafbare feiten in 2 jaar. Dat is dus 25x draaideuren per crimineel in 24 maanden.

Laat dit even tot jullie doordringen mensen.

PvdA is compleet van het padje af. Het probleem is dat dit tuig direct na een misdaag weer op straat staat.

frotteurist frenkie | 02-04-12 | 10:58

@Dr Stranglove|10.40|-1
Van der Laan heeft een plan bedacht waarmee hij de zieligheidindustrie kan plezieren. Het is geen doordacht plan, maar gewoon weggeven van middelen. Behalve weggeven (over de rug van de burger) heeft hij niets geleerd. Ook hij is links, zo rood als een kreeft. Zijn regeerperiode zal Hanoi aan de Amstel ook geen goed doen.
Het gaat mij er niet om, dat het "allemaal niet eerlijk" is. Het gaat mij er om dat wat je ook doet of bedenkt, het probleem niet opgelost wordt. En het is maar zeer de vraag of, gezien de huidige politieke stand van zaken in Hanoi aan de Amstel, of deze problematiek ooit wordt opgelost. Het lijkt mij niet ondenkbaar dat er géén oplossingen zijn dan het terugsturen van deze gastjes naar hun oorsprongsland. Laten we er 100 buiten flikkeren, dan misschien worden overige 500 handelbaar.Als je tuig wilt regeren, moet je denken en handelen zoals tuig doet.
Eén en ander getuigt ook nog eens van liefde voor je stad.

pitsteen | 02-04-12 | 10:57

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:39 | + 3 -

LOL... je doet precies waar je mij van beschuldigt. Hoezo onzingetallen.. Google anders even op "percentage Amerikanen in de gevangenis". Deze cijfers zijn algemeen bekend.

Ik begrijp het principe van deze site precies. Jij ook?

Tot slot maak ik niemand voor dom uit, ik had het over überdomme uitspraken. Wel goed lezen hè?

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:57

Wat niemand hardop durft te zeggen: het drinken van thee was effectiever.

azoturie | 02-04-12 | 10:55

Mijnheer van der Laan het is 2 april heur!! Dit grapje had je gisteren moeten lanceren.

reageerbuis | 02-04-12 | 10:54

PvdA.
Zegt alles.
Diederik heeft nog een heeeele lange weg te gaan.

Boomschade | 02-04-12 | 10:53

Dit bericht is een dag te laat geplaatst. Toch?

CynicalBastard | 02-04-12 | 10:53

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:36 | + 2 -

Maar wat is het antwoord nou? Ik begin wel: ja, ik heb een baan en ik betaal 52% belasting. Nu jij.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:53

Ik zou zeggen laat ze bij de bank, een juwelier of op de beurs werken...

gozahtje | 02-04-12 | 10:53

Een pvda plan, dat zegt al weer genoeg. Pvda... daar waar de "heer" Samsom de scepter zwaait, de "heer" Samsom,U kent hem vast wel, die man van dat Groene Vrede gedoetje. Tuig van de richel met ook een crimineel verleden, en zie waar de "heer" Samsom is beland, aan de top bij de pvda... wat een land wat een land is dit geworden. Geen land om nog trotst op te zijn.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-04-12 | 10:53

Als VdL werkelijk ballen had, dan gaf hij ze een baantje bij de gemeente, op het gemeentehuis bijvoorbeeld. Op de afdeling communicatie bijvoorbeeld, want wie kan nu beter het Heilzame PvdA-beleid uitdragen dan...

Ja nee, geen mening | 02-04-12 | 10:51

pitsteen | 02-04-12 | 10:42 | + 1 -

Ga eerst even wat lezen en doe meteen ook wat aan je kennis van statistiek. Ik ga hier niet eens op reageren.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:51

(Zeer diepe zucht) Aan de onnozelheid van linksch komt NOOIT een einde. Ze zijn, net als draaideur criminelen overigens, on ver be ter lijk.

Marcus Porcius Cato | 02-04-12 | 10:49

*vandaan

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:49

lanexxx | 02-04-12 | 10:45 | + 1 -

Ik snap nooit waar je je gedachtes vandaag haalt, de criminaliteitscijfers in Nederland zijn relatief laag dus dat stelen tot je een ons weegt komt uit de lucht.

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:49

Solliciteren graag zonder CV, maar met uw uitgebreide strafblad, vanaf heden beter bekend als een vanderLaanVOG; hoe slechter, hoe beter!

Causa Sui | 02-04-12 | 10:49

Bij mij komen ze er niet in, dat is zeker.

gozahtje | 02-04-12 | 10:48

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:34 | + 2 -

Je moet niet alles geloven wat ze je vertellen, Stofzuiger. 70% minder recidivisme omdat ze een roze pakkie aan moeten. En gij geleuft dat?! Lieve jongen, "if it sounds too good to be true, it probably is".

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:48

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:39 | + -1 -

Wat we willen is veiligheid en ieder mens dat in de vs is geweest weet dat het hier in Nederland stukke veiliger is. Daarnaast willen we dat we een eerlijk rechtssysteem hebben omdat we niet zelf onterecht achter de tralies willen komen (iets dat in usa nog vaak gebeurt met jury rechtspraak).

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:46

Door het belachelijke softe beleid zijn deze mensen zo verworden tot nietsnutten. Er bestaat geen enkele verplichtingen om iets te doen, je mag jarenlang van de staat plukken, je mag stelen en roven tot je een ons weegt en dan nog geen straf oplopen.
Geen wonder dat Nederland met duizenden trieste figuren opgezadeld zit, hebben ze zelf naar gemaakt.

lanexxx | 02-04-12 | 10:45

Van der Laan doet hiermee een kansloze poging om de 'Arbeid' weer terug te krijgen in P v d A.
Wat een verknipte kijk op de wereld hebben die linkse knuffelmenschen toch. *zucht*

Pastor Sippenhaft | 02-04-12 | 10:44

Een baan en structuur in het leven is inderdaad de beste methode om mensen van de misdaad af te houden. Dat zal ongetwijfeld kloppen.

Het mkb de motor van de nederlandse economie meot het van de pvda weer doen.

heren ik heb al een paar keer iemand hier gehad met een vage achtergrond en die is er weer snel uitgekickt. je probeert het gewoon een keer en het resultaat is bedroevend en voegt niets toe. Marokanen aan het werk gehad en die zich dan afvragen waarom zij niet in een auto rijden zoals de directie. Je vertelt ze keurig zij krijgen een kans en kunnen doorgroeien. Betektn wel inspanning en dat was wsl teveel gevraagd.

sta achter het idee om chain gang weer in te voeren over de asperge velden, daarna de aarbeien velden en vervolgens alle groenten van de koude grond door deze mensen te laten bewerken.

dolffie | 02-04-12 | 10:44

Als het vandaag 1 april was geweest had ik dit een
heel geslaagde grap gevonden. Maar nu vrees ik dat
onze burgemeester helegaar de weg kwijt is geraakt.
Dit is het achterlijkste plan dat in tijden heb
gehoord!

Toffe Oma | 02-04-12 | 10:43

Wat zeuren jullie nou toch. Het plebs (ja, jullie) hoort gewoon zijn mond te houden en vol bewondering naar de almachtige bonusgraaiende bestuurders te kijken die met uw geld prachtige regelingen weten te treffen om datzelfde geld op te maken. U moet daar toch echt bewondering voor hebben hoor. Er is echt geen betere manier te vinden om uw geld op te maken. Gelukkig kunt u nog veel meer belasting betalen want u zit nog niet aan de 100%.

Patatter | 02-04-12 | 10:43

@Dr Stranglove |10.30|-1
Het vergelijken van de criminaliteit én de rechtssystemen van de USA en van NL levert geen positief resultaat op. De recidive van de Amsterdamse 600 is heel hoog! Een recidive van 68% zou voor deze kindertjes een geflatteerd resultaat zijn. Ik blijf er bij: terugsturen naar Koning of President. Van tevoren brandmerken of een tattoo aanbrengen! Dan kunnen we ze ook buiten houden.

pitsteen | 02-04-12 | 10:42

Mensen die niet zo dom en veelpleger zijn kun je misschien nog redden. Maar ik vermoed dat er helemaal geen slimme tussen zitten. Het zijn allemaal een soort "wesley".

Peter de Kluizenaar | 02-04-12 | 10:42

@Bokito ergo sum | 02-04-12 | 10:35 |
Als je het hebt over mensen die niet zo dom zijn en veelpleger zijn, dan heb je gelijk. Maar mensen met een verstandelijke beperking moet je uit die invloedssfeer vandaan halen. Die kunnen gered worden met een andere omgeving.

Sir Lancelot | 02-04-12 | 10:40

Misschien kan Aleid Wolfsen projectleider worden?

Warhoofd | 02-04-12 | 10:40

Ja een overval bij een juwelier is ook eigenlijk een soort van sollicitatie bij die juwelier. Van der Laan snapt dat tenminste! Ze willen er geld verdienen alleen zonder ervoor te hoeven werken. ZZZZZZZZucht!!

Lokitor | 02-04-12 | 10:40

polt | 02-04-12 | 10:30 | + 1 -

Inderdaad: maar wat willen we nou eigenlijk met z'n allen? Zorgen dat er minder boefjes zijn of klagen dat het niet eerlijk is allemaal? Weet je waar ik echt helemaal klaar mee ben: dat eeuwige geklaag! V/d Laan doet er tenminste iets aan ipv huilie-huilie te doen dat het allemaal niet eerlijk is.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:39

@Einde van de donmheid. Een landverrader definieer ik als een persoon die een doctrine boven het belang van de rendabele, iemand die over de rug van goedwillende burgers toch het kwaad doordrukt, die blijft ontkennen in plaats van definitief oplossen terwijl de oplossingen wel degelijk bestaan. Een landverrader is ook iemand die onze veiligheid in gevaar brengt door expirementen op ons los te laten. De burger is de staat. Niet een politicus.

Peter de Kluizenaar | 02-04-12 | 10:39

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:30 | + -2 -

je komt met onzin getallen en dan ga je ook nog mensen voor dom uitmaken en daarnaast onzin vagen stellen over of ze wel werk hebben.
Snap je het principe van deze site wel? Je discussieert hier met elkaar en probeert de ander te overtuigen van de mening. Dus je gaat niet een beetje dom lopen roepen en om je heen slaan.

denk.toch.eens.na | 02-04-12 | 10:39

Op 1 of andere manier lijkt 2x de fout in = levenslang de bak in onbespreekbaar? Wat is daar nou zo moeilijk? Paar cellen bijbouwen, paar wachters op de toren en besparen maar...
Tommygunner | 02-04-12 | 10:01 |

Heb jij enig idee wat levenslang kost? Maal zeshonderd? Ik heb een tijd in een krachtwijk gewoond en het zijn inderdaad de zwakbegaafden (die daar in overvloed zijn wegens allemaal familie van elkaar) die het verkeerde pad opgaan, onder leiding van een paar behoorlijk intelligente gasten. En die blijven weer buiten schot.

Maar goed, een oplossing weet ik ook niet. Vroeger was dat kanonnenvoer.

Uriël Fack | 02-04-12 | 10:38

Toch kunnen deze kansen jongeren een waardevolle uitbreiding zijn voor uw verkoopteam. De jongens zijn vasthoudend en zijn thuis in de meest effectieve Amerikaanse verkoop procedure de z.g.n. " i'll make you an offer you can't refuse"

Bertus Brulbroek | 02-04-12 | 10:36

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:34
Het idee is om ze van crimineel gedrag af te helpen.

En als u met ad hominem argumenten aan komt zetten, zijn we snel uitgediscussieerd.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:36

Sir Lancelot | 02-04-12 | 10:13 | Gewoon opgeven, deze gasten zijn veel te dom, als ze iets zouden willen zouden ze het niet kunnen. Een veelpleger met een laag iq moet je gewoon in een gesloten inrichting stoppen en vergeten.

Bokito ergo sum | 02-04-12 | 10:35

@denoorman | 02-04-12 | 10:32
Ik ken nog een aspergeteelster in Someren ..

Beef Bus | 02-04-12 | 10:34

@kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:23 | + 2 -

Waar staat dat dan van die 3500 uitkering?? Het idee is toch om ze aan het werk te helpen? Wat een überdomme argumentaties hou jij er op na. En trouwens: heb jij eigenlijk zelf wel een baan als ik zo vrij mag zijn?

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:34

Worden ze aan het werk gezet, is het weer niet goed!
Dit soort figuren krijgen dus gewoon lopende band baantjes, waar ze na 11 minuten al geen zin meer in hebben, dus ik betwijfel ten zeerste of dit gaat werken en zo te lezen de werkgevers ook.

Biff Eagleburger | 02-04-12 | 10:34

De aspergetijd komt eraan. Fysieke arbeid in de vrije natuur is het beste voor deze stadscriminelen.

denoorman | 02-04-12 | 10:32

En natuurlijk worden de mkb's verplicht om deze kansloze stumpets aan te nemen en in hun bedrijf toe te laten. Is goed gebruik van de partij van de afbraak

gewoon ikke | 02-04-12 | 10:32

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:30
Ken je nagaan hoe de USA er zou uitzien als dat tuig allemaal op straat zou rondlopen.

Beef Bus | 02-04-12 | 10:32

Werken is voor de dommen & criminelen

Bertus Brulbroek | 02-04-12 | 10:31

Nederland gaat zooooooooooooo hard naar de kelote door het fijne linkse beleid, niet normaal meer.

CtrlAltDel | 02-04-12 | 10:31

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:09 | | Reageer+ |
4
Yep, vanuit topolografisch-culturele achtergrond kan dit het juiste effect bewerkstelligen. Sommige heren stijgen in de straatkudo-lijst naarmate ze vaker zijn opgepakt. Dressed in pink zal dat geheel onderschoffelen! (Of all ppl maakte Spekman dit punt eerder!)

Einde van de Domheid | 02-04-12 | 10:31

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:22
Ze hebben nooit echt straf gekregen voor hun daden en waar menigeen zit te solliciteren naar een baan maar steeds afgewezen wordt, krijgen zij deze nu op de koop toe (incl. loon en pensioenopbouw). Eigenlijk worden ze beloond voor hun slecht gedrag.

polt | 02-04-12 | 10:30

De gemiddelde MKB-er zou zeer graag die Top 600 lijst willen inzien; dan weten ze zeker wie ze niet moeten inhuren.

Prof_Bukmaar | 02-04-12 | 10:30

@jan-lul-de-behanger en @kapotte_stofzuiger

Nee, inderdaad. Iedereen met een beetje kennis van zaken, weet dat het Amerikaanse strafrechtsysteem echt een over-don-de-rend succes is. 2,3 miljoen mensen achter de tralies, da's 1% van de hele bevolking en dat kost ze $55,000,000,000 per jaar. Recidive is met 68% ook vrij marginaal te noemen, toch? Stelletje roeptoeters!

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:30

Wel triest naïef om te denken dat mensen die schijten op de wet en op het leven van anderen er mee gebaat zijn als ze voor een minimumloon parken mogen harken ipv met 2 minuten per week je jaarinkomen bij de juwelier binnenjatten.
Oh nee, om ze te blijven stimuleren krijgen ze vooraf al vast 16 loonsverhogingen, en elke maand komt er een massief gouden ketting bij, omdat ze het waard zijn.

Causa Sui | 02-04-12 | 10:30

@Causa Sui | 02-04-12 | 10:16 |
Nee lul. Met zelf bedoel ik niet mijzelf. Maar dat Van der Laan kan zeggen dat hij zelf er alles aan gedaan heeft.
Helder licht ben je ook.

Sir Lancelot | 02-04-12 | 10:30

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik zin krijg in een nieuwe baan. De sollicitatieprocedure levert namelijk bakken met geld op. Heerlijk. Ik ga meteen beginnen. Eerst maar eens beginnen bij een oud sigarenboertje om erin te komen.

deministerpresident | 02-04-12 | 10:29

Hé van der Laan! ga es snel samen met de koning van Marokko een plannetje maken voor het bouwen van een groot dorp ergens in het Rifgebergte, en zet dat vuilnis daar lekker aan het werk.
En als het bijna af is, afkeuren die handel en opnieuw laten bouwen keer op keer. Tegen kost en inwoning natuurlijk!
Win-win zou ik zeggen!

deraderendraaien | 02-04-12 | 10:28

En ik maar denken dat ze een baantje in de gevangenis kregen. Onderbroeken vouwen voor de Hema ofzo.

polt | 02-04-12 | 10:28

Hoe is het toch mogelijk met een overheid die er alles aan doet om zijn gehele bevolking tot het uiterste te controleren, dmv van afluisteren, internet/ email verkeer te monitoren, rigide verkeerscontroles, niet in staat is deze 600 types uit te schakelen en wel 16 miljoen NL's onnodig te controleren.

Zomaariets | 02-04-12 | 10:28

Het gros moet te werk gesteld worden bij een kapper! Misschien dat ze eindelijk 's een ander kapsel gaan dragen dan die eeuwige donkere korte krulletjes met teveel gel.

perdido | 02-04-12 | 10:26

"Als overvallers in Nederland nog korter vastgehouden worden, kunnen we spreken van tikkertje"

Haha! Hilarisch. Klopt niet helemaal want met tikkertje moet je "hem zijn" en dat zijn ze nooit.

epidermale hegemonie | 02-04-12 | 10:26

Ik dacht meteen aan een juwelier in Nijmegen die deze gasten vast graag in zijn zaak heeft, maar er zijn al enkele reageerders op hetzelfde idee gekomen.

Dit is gewoon nog een klap in het gezicht van middenstanders als de Nijmegese juwelier.

bonje | 02-04-12 | 10:25

Tja burgemeesters die geen illegalen uit hun stad willen weren proberen op de manier de orde te handhaven. Maar misschien maar goed zo, hebben we straks 40 steden waar alle illegalen en criminelen geconcentreerd kunnen worden. Waarom zouden er toch zoveel boze NLers zijn.

watazooi | 02-04-12 | 10:24

Een baan mogen ze van mij gerust krijgen hoor. Levenslange dwangarbeid. Kunnen ze de schade die ze aan de maatschappij hebben aangericht terugbetalen.

petermeter | 02-04-12 | 10:24

MalteseKnight | 02-04-12 | 10:22 |
+6

FreshClash | 02-04-12 | 10:24

@Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:22
Riante uitkering (3500 euro netto of meer) = misschien 30% die uit criminaliteit stapt.
Zo lusten we er nog wel een paar.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:23

Peter de Kluizenaar | 02-04-12 | 10:21 | | Reageer+ |
-1
Landverraders?
Politici die landverraders zijn?
Wat bedoel je daarmee?
Hoe definieer je dat?
Wat is daarvan de top 3 volgens jou?

Einde van de Domheid | 02-04-12 | 10:23

@Boer in 020 | 02-04-12 | 10:17

Werken is prima voor die mannen, sterker nog, laat ze elke cent maar terugbetalen. Maar NIET in onze maatschappij. Vroeger noemden ze dat dwangarbeid en dat mogen ze van mij voor dit soort tuig herinvoeren.
Laat ze maar beginnen met het inpolderen van het markermeer. Met de schop dan wel te verstaan!
Net zolang totdat de schade aan de maatschappij is terugbetaald. Eens kijken of ze daarna nog steeds veelpleger blijven.

Frietje_Oorlog | 02-04-12 | 10:23

Een werkkamp op militaite lees geschoeid. Inclusief prikkeldraad, wachttoren en appel staan.

FreshClash | 02-04-12 | 10:23

Yo Boer! (10:17) - aan de slag is prima, maar niet bij het MKB. Aan elkaar met kettingen, in roze pakkies, de wijk in en de troep opruimen - DAT is de maatschappij terug betalen voor de ellende die ze brengen. Genoemd alternatief om organen te doneren, zie ik ook wel zitten. Eindelijk een positieve bijdrage van dit soort lui.

MalteseKnight | 02-04-12 | 10:22

Het wordt hoog tijd voor een tete a tete met vdLaan. Als advocaat weet hij hoe de criminele hazen lopen en hij is opgegroeid op straat in Amsterdam.

Einde van de Domheid | 02-04-12 | 10:22

Het is al 2 april, deze grap had gisteren gemoeten. Het maakt dit volk tot duurste inwoners van Amsterdam, politie en justitie kost het klauwen en nu ambenaartjes die dit onderzoeken en straks subsidie om te pappen en nathouden... Ik heb een realistischer voorstel, graag deze veelplegers aftstaan aan de wetenschap en orgaan donatie. Slecht gedrag dient niet beloond te worden, ook al is dit totaal niet haalbaar want waar moet een psychisch gestoorde, niet Nederlands sprekende, drugverslaafde veelpleger met een bepertk IQ aan het werk? In Artis als attractie?

Westheimer 2.0 | 02-04-12 | 10:22

Het is ook godverdomme nooit goed hè? Geen baan = blijven hangen in criminaliteit. Wel baan = misschien 30% die uit criminaliteit stapt, je weet het nooit. Maar je kan het maar proberen. Stelletje azijnzeikers! De heer J. Quid voorop trouwens.

Dr Strangelove | 02-04-12 | 10:22

De enige manier om ene crimineel te laten stoppen is door hem een baan in zijn strot te duwen.

Einde van de Domheid | 02-04-12 | 10:21

-weggejorist en opgerot-

Peter de Kluizenaar | 02-04-12 | 10:21

Over twee jaar schrijft een dure consultant (blijkt later een vriendje te zijn van een prominente PvdA er) een vuistdik evaluatierapport waar het misging met dit project. Zn conclusies kon hij copy-pasten uit de comments hier. Niemand neemt zn verantwoordelijkheid. Drie weken later worden van der Laan en Wolfsen beide genoemd als ministerkandidaat.

Harry Turtle | 02-04-12 | 10:20

Ah, je krijgt dus een baan als je pikkedief wordt.
Is de MBO-opleiding dief al opgestart?

BeunDeHaas | 02-04-12 | 10:20

Op het eerste gehoor lijkt dat een beetje op de manier waarop criminelen en verzekeringsmaatschappijen samenwerkten in de 'bende van Oss'.

Einde van de Domheid | 02-04-12 | 10:20

Dus als zojuist ontslagen 50+-er in Amsterdam zouden ze eigenlijk bij het solliciteren moeten zeggen: U kunt beter bij de TOP600 draaideur criminelen gaan horen, anders nemen wij u niet aan! Ik voorzie een hoop criminele babyboomers. Ow wacht...

Fopspeen | 02-04-12 | 10:20

@Boer in 020 | 02-04-12 | 10:17
We kunnen hen ook een uitkering van 3500 euro netto per maand geven. Dat houdt hen ook uit de criminaliteit.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:20

Die juwelier in Nijmegen is vast wel op zoek naar nieuwe medewerkers die zijn bedrijf al een beetje kennen.

uninvited guest | 02-04-12 | 10:19

@Absoluut niet waar
"Een baan en structuur in het leven is inderdaad de beste methode om mensen van de misdaad af te houden. Dat zal ongetwijfeld kloppen."

Precies. En om die reden moet je dat soort tuig dwingen zijn handen op een onschadelijke manier te laten wapperen. Het houdt ze letterlijk van de straat. En dat is goed voor de maatschappij. En ja, het klinkt als voortrekkerij, maar ik zou niet (zoals de meeste reaguurders hier) ontploffen van jaloezie. De "baan" die ze krijgen, zal niet meer zijn dan vakken vullen of blaadjes rapen. Niet bepaald een carrière die ik zou ambiëren en nu als 'afgepakt' beschouw.

Ergo: prima plan, doe maar. Laat dat tuig maar gewoon werken. Als er plaatsen open zijn, betekent dat ongetwijfeld dat er genoeg Nederlanders zijn die zich te goed voelen voor zo'n kutbaantje. Net als ik. En zeer terecht.

Boer in 020 | 02-04-12 | 10:17

@hooliganica hollandi |10.09 | +1
Niks drillkamp! Ook niet survivalkamp! Naar de Grondwet van hun land van herkomst hebben ze de nationaliteit van de ouders behouden. Dat punt moeten we gebruiken. Uitzetten die klojo's. Stuur ze terug naar hun koninkrijk of republiek.

pitsteen | 02-04-12 | 10:17

En waar worden die jongens nu ingezet: Bij de juwelier, Brinks? Of bij andere bedrijven waar ze straks een inside job kunnen plegen?

Frietje_Oorlog | 02-04-12 | 10:16

@Sir Lancelot | 02-04-12 | 10:13
"... er zelf alles aan gedaan hebt"
Ik neem aan dat jij direct een groepje veelplegers binnen eigen bedrijf aan een baan helpt met je plaatsvervangende schuldgevoel.

Causa Sui | 02-04-12 | 10:16

Problemen worden moeilijk wanneer de grondslag van het probleem genegeerd moet worden.
Deze heren passen niet (meer) in de samenleving.

Jan Passant mk2 | 02-04-12 | 10:15

@Sir Lancelot | 02-04-12 | 10:13
Genoeg zinvolle suggesties van reaguurders (chain gang, vernederen, 'three-strikes-out'-wetgeving), maar nee, we gaan wederom criminelen in de watten leggen, want dat helpt weten we uit ervaring.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:15

Het probleem met veelplegers is eenvoudig op te lossen door het 'three strikes, you're out' principe in te voeren. Drie keer een misdrijf begaan en je gaat levenslang de gevangenis in.

Boyo | 02-04-12 | 10:15

En nou ontbreekt er alleen nog maar een quotum, waarbij ieder bedrijf verplicht wordt een aantal criminelen in dienst te nemen. Misschien is er bij de roverheid zelf nog plaats ????

taxhond | 02-04-12 | 10:14

In Nederland is het hebben van een baan de zwaarste straf die je kan krijgen.

man on the edge | 02-04-12 | 10:14

We kunnen wel met zijn allen lekker klagen, zielig zijn en vooral niets doen, maar het effect daarvan zien we. Ik heb wel vertrouwen in die Van der Laan. Met deze ervaringen en het goed leiden van dit plan moet je toch ergens komen.
En in het ergste geval kun je in ieder geval zeggen dat je er zelf alles aan gedaan hebt naast lekker klagen, zielig zijn en vooral niets doen. En dat geeft dan hopelijk redenen voor verdere actie.

Sir Lancelot | 02-04-12 | 10:13

Welk baantje zou van der Laan voor Robert Mikelson in gedachten hebben? Hoofd verkoop bij Toys 'r us?

Eucalyptas | 02-04-12 | 10:11

We kunnen die kansloze rovers beter gebruiken om hun organen te oogsten, komen ze toch nog van pas.

Causa Sui | 02-04-12 | 10:11

Dit krankzinnige plan past wel weer in het kromme denkpatroon van de pvda .... onze criminelen eerst!

Bolesmales | 02-04-12 | 10:11

* gaat meteen een ijssmelterij op de noordpool opzetten*

Yo Eburrrharrrt, ze zijn allemaal welkom heurrr.. Werkgarantie durf ik ook wel af te geven.

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 10:11

En om het zoodje weer op het rechte pad te brengen wordt, godbetert, Jeugdzorg ook nog ingeschakeld.
En dan deze jongeren een baan geven? 96% kansarm! De werkgevers schieten in een collectieve kramp bij dit soort van percentages.
Zolang misdaad loont in dit land, en er niet veel herder gestraft en uitgewezen wordt, heeft dit hele gedoe t.b.v. de zielenpietenindustrie (die er wel bij vaart) niets om hakken.

pitsteen | 02-04-12 | 10:10

Partij voor Draaideurcriminele Allochtonen

Zomaariets | 02-04-12 | 10:09

Die met die verstandelijke beperkingen en psychische problemem kunnen het best bij overheid of politie aan de bak. Dat valt naadloos in te passen.

hStripe | 02-04-12 | 10:09

Ik begrijp niet waarom die jongens niet gewoon bij de gemeente in dienst kunne? Gewoon levenslang tegen betaling de wijk schoon houden!

De Koreaanse Slet | 02-04-12 | 10:09

@jan-lul-de-behanger | 02-04-12 | 10:05
Vernederen, vernederen en nog eens vernederen. Dat is het enige wat werkt, al dan niet vanwege een zogenaamde schaamtecultuur.
www.youtube.com/watch?v=llXPtNGEKn4

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:09

Ze moeten die 600 dubbele paspoorteigenaren op drillamp sturen naar Marokko voor een paar jaar.
Rugzak om , en marcheren gedurende 2 jaar in de Sahara.
Respect en discipline bijbrengen in/of via het Marokkaanse leger .
Gewoon een convenant sluiten met de Marokkaanse regering.

hooliganica hollandi | 02-04-12 | 10:09

Yeah, right. Een veelpleger die 40 uur per week gaat werken voor 8 euro bruto per uit. Als ik het allemaal over mocht doen had ook ik gestudeerd voor draaideur crimineel.

Dhr. W. Anhoop | 02-04-12 | 10:09

Valt me tegen van van de Laan, hij begon goed. Maakbaarheid is een religie en met geloof kan je niet functioneren, dat blijkt wel weer

Bokito ergo sum | 02-04-12 | 10:08

*op de kalender kijkt en ziet dat 1 april toch echt gisteren was*

Kapitein Sjaak Mus | 02-04-12 | 10:07

"Oeps, trap ik net het gaspedaal iets te hard in"
Oh wacht, 0033, daar vangt en bewaart men wel boeven.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:07

Er kunnen er best wat aan de slag bij de fam. van de Laan zelf; als privé-assistent van van der Laan die de computertas draagt, een moderne bontkraagkinderoppas, analfabete hulpkok met couscouskennis, een proletarische boodschappenjongen die geen last heeft van winkeltijden, scooterchauffeur zonder rijbewijs die de dienst uitmaakt in de auto en een betrouwbaar ogende sleutelbewaarder.
Dat graag een jaartje volhouden van der Laan, gewoon als testcase.

Causa Sui | 02-04-12 | 10:07

Dat je je afvraagt hoe dit afloopt is eigenlijk pijnlijk stompzinnig. Een drama met vele slachtoffers tot gevolg. Maar goed, ik zoek een baan dus koop ik nu een bivakmuts, handschoenen en een pipa, all in one pakketje want goedkoper, en ga een juwelierstocht organiseren. Tot opsporing verzocht dan maar!

Stroopdoos | 02-04-12 | 10:07

Nou lijkt me prima plan! Waar kan ik me melden om ook zo'n psychotisch draaideurcrimineeltje met extra gratis verstandelijke handicap? A real diamond in the rough! Fantastisch!

De Koreaanse Slet | 02-04-12 | 10:06

Sociale werkplaats lijkt me de oplossing voor dit spul.

Ed41 | 02-04-12 | 10:06

Het enige werkgelegenheidsproject dat werkt voor dit soort figuren is al lang in gebruik in de USA en heet de "chain gang". Uitermate effectief en moet hoognodig hier ook worden ingevoerd.

jan-lul-de-behanger | 02-04-12 | 10:05

Criminaliteit loont in Nederland. En dat wordt iedere dag maar weer bevestigd. Wat een land.

Boerenhoofd | 02-04-12 | 10:05

Een baan en structuur in het leven is inderdaad de beste methode om mensen van de misdaad af te houden. Dat zal ongetwijfeld kloppen.

Maar waarom altijd maar die zielige droeftoeters voortrekken op de mensen die godverdomme wel willen werken? Onbegrijpelijk dat er voor de normale en welwillende burger minder kansen lijken te liggen dan voor criminelen, die worden bemoederd en gepamperd worden.

Absoluut niet waar | 02-04-12 | 10:04

Pvda zal wel denken , hoe maak ik het MKB kapot van binnenuit.

Dr.Thorvaldt | 02-04-12 | 10:03

Wat een intense haat moet de PvdA toch koesteren tegen het bedrijfsleven.

Beef Bus | 02-04-12 | 10:03

Misdaad loont simpelweg in Nederland, of je nu een psychopaat met het moreel besef van een pinda bent, of een handige PvdA-fraudeur die miljoenen veilig stelt op de Bahama's.

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 10:03

Krankzinnig idee natuurlijk dit maar uiteindelijk is het Den Haag dat beslist hoe er gestraft moet worden. Dus mede mogelijk gemaakt door VVD, PVV en CDA lijkt me.

deministerpresident | 02-04-12 | 10:03

Het zal vast stormlopen qua MKB die deze ongeslepen diamantjes in dienst willen nemen *not*

Aktivist | 02-04-12 | 10:02

Criminelen leven hier in een paradijs. Goudeerlijke mensen worden keihard genaaid. Dit is te ziek voor woorden.

Boerenhoofd | 02-04-12 | 10:02

Hey Job 2.0... Theetijd!

Pastor Sippenhaft | 02-04-12 | 10:02

Op 1 of andere manier lijkt 2x de fout in = levenslang de bak in onbespreekbaar? Wat is daar nou zo moeilijk? Paar cellen bijbouwen, paar wachters op de toren en besparen maar...

Tommygunner | 02-04-12 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken