Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinksmissie Kunduz blijkt totale faal

polizeikunduz.jpeg Weet u nog, dat mooie lijstje met eisen voor de Kunduzmissie waar GroenLinks vorig jaar mee kwam? Natalie Righton (Volkskrant) en Rudy Bouma (Nieuwsuur) namen dat lijstje nog eens ter hand, spoorden 31 van de 60 door Nederland getrainde agenten op en ontdekten: Defensie heeft geen idee wat Kunduz-agenten doen en de beloften van de politietrainingsmissie worden keihard gebroken. Civiele missie zonder offensieve doelen? Nope. Agenten hebben na te zijn aangevallen de Taliban achtervolgd en beschoten. Zoals het een echte agent betaamt: met mortieren. Maar dan toch wel na de van de NAVO-standaarden afwijkende, verlengde opleiding van 18 weken die kwaliteit boven kwantiteit zou stellen? Nee sorry, na acht weken in de lessenaar is de opleiding afgerond en eigenlijk weet niemand bij Defensie waar de getrainde agenten uithangen. Maar dat tracking systeem met die terugkomdagen dan? Helaas, de afgestudeerde agenten werken bijna allemaal in districten waar het voor de politietrainers te gevaarlijk is om praktijkbegeleiding te geven. En ze verwachten dat de gevechten vanwege het betere weer vanaf april toenemen. Je ziet het niet aankomen eigenlijk hè, dat zulke zorgvuldig aan de keukentafel van Jolande Sap afgewogen humanitaire voorwaarden in de dagelijkse praktijk van een door oorlog en religieuze strijd verscheurd land zomaar helemaal niets waard blijken te zijn. Gelukkig kun je dan nog altijd op in Westerse democratieën gemaakte toezeggingen en beloften vertrouwen en gaat Jolande Sap dus vandaag nog haar gezicht, waardigheid & politieke geloofwaardigheid herstellen in de Kamer door persoonlijk een einde te maken aan de missie. Voorwaarden stuk/kapot/gebroken, dan moet de stekker er uit. Kijk: "Als de voorwaarden niet worden nageleefd, volgen er maatregelen", schooljufte Sap begin 2011.

Reaguursels

Inloggen

Politie opleiden, die vervolgens vrouwen gevangen zet voor onzedelijk gedrag.

Sweepp | 03-04-12 | 10:25

Links verkeert in een crises, een grote crises. Waar bekend is dat de Pvdarab al 40 jaar geen ideeen meer heeft omdat die volkomen beheerst zijn door de uitvoering van de massaimmigratie ( "progressieve " politiek die tot doel heeft de oorspronkelijke samenleving op te heffen dmv demografische DNA verandering), die ieder politiek idee overbodig maakt daar zowel vvd als cda die BOVENAAN hun agenda hebben staan en gemeen met hun rode broeders hebben hier NIET over te praten, zijn de gevolgen voor wat volgens Samsoms "linkser dan links van het midden" staande Parteien als AppeltjesGL maar ook CU bijv, GROOT. Ik had al uitgelegd dat AppeltjesGL NET als het CDA uit afzonderlijke partijtjes heeft kunnen fuseren tot 1 partij door de opvolging in Europa ( maar ook in VS en Rusland) van het tradionele christendom naar het Socialisme ( of Rooms-Rood, of Vrijzinnig Protestant in geloofstermen, of communistisch, activistisch in linkse termen). Hiermee verdwenen letterlijk de onderlinge obstakels en zag men de overeenkomsten en voilà. Het betekent echter OOK, dat deze gebundelde partijen niet een beetje links zijn maar dit zelfs NIET door hebben. Vooral het CDA met Mastondonten als Lubbers, v Agt, Ballin, Veerman, Klink, de Jong en eigelijk ALLEMAAL zijn links'BESTE kapo's
Maar met de huidige klimaatverandering naar rechts onder populisten als Fortuijn, Wilders en het toenemende succes van de Pvdarab politiek die ALLE grote en middelgrote steden al voor 60% de bevolking vervangen is, is er voor de OORSPRONKELIJKE gedachte goed van de "meer dan middenlinkse" Parteien ( het midden doet zn pvdarab werk dus GOED) MINDER interesse oftewel MINDER geld oftewel MINDER Raum, wat de actie van linkse SS "politica" Peeters doet verklaren. Want het opheffen van het land, economie en( werkende) bevolking leidt slechts tot de strijd WIE pakt het GELD van de burger af. Een al decennialang spelletje tussen links ( nivelleren, meer subsidies) en rechts ( kruisraketten, miltaire MISSIES, minder sociale zekerheid enz). De actie van AppeltjesSap, waarschijn lijk van ERG groene appeltjes gemaakt is dus TOTAAL onbegrijpelijk: geld afpakken van de burger, VELE miljarden voor het "rechtse" PLAN door een EXTREEM linkse Partei is natuurlijk VOLLWAHNSIN. Echt waar?
Nee, links wil AL het geld van de burger verbranden, DESNOODS met een steun aan een militiarie MISSIE. Het moet alleen een ander naampje krijgen maar zelfs de PVdarab trapt hier niet in, logisch die hebben al geldverbrandingsmachines in elke gemeente zitten. Links is in nood, HARDE nood, maar het gaat ons NOG harder naar de afgrond brengen.......

zoisut | 02-04-12 | 18:56

Deze missie werd mede gesteund door de VVD/CDA en de PVV. Deze laatste was dan wel tegen, maar eigenlijk ook weer niet, aangezien ze het niet belangrijk genoeg vonden om hun veto over deze missie uit te spreken. Dus "blame" ze alle vier of geen van allen.

Oud brood | 02-04-12 | 18:48

@De treinende rechter
Waar ben je bang voor?

Onderbuik | 02-04-12 | 18:30

het dubbele gelijk van Arnold Karskens, maar dat moet je hier natuurlijk niet zeggen.

De Treinende Rechter | 02-04-12 | 17:40

Of is het nou sieren..

Onderbuik | 02-04-12 | 17:30

Het zou Sap zieren als ze haar steun aan deze vrij zinloze missie zou intrekken, geweld is namelijk nooit een oplossing, zeker niet als de 1 beter bewapend is dan de ander.

Onderbuik | 02-04-12 | 17:26

@LaVieenRose natuurlijk. Maar als de discussie gaat over de inhoud van de missie, dan lijkt het me ook zo eerlijk om de bedenkers en architecten van die missie mee te nemen. Beetje makkelijk GL-bashen, volgens mij gaat het om andere dingen.

harmbouwens | 02-04-12 | 15:55

@harmbouwens | 02-04-12 | 15:28
Niks belachelijk. Het doorgaan van deze missie hing af van de stemmen van Groenlinks.
Als die tegen hadden gestemd, was die hele missie niet doorgegaan.
Sap heeft nog een beetje harder gelogen om het stemmen vóór deze missie aan haar achterban te verkopen.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 15:53

@Bergverzet | 02-04-12 | 15:10
De eerste Westerse leider die zich door de moslimbroeders liet piepelen om hun strijd te beslechten met bommen was Clinton. Een naar Amerikaanse begrippen linkse man. Tevens de meest overschatte Amerikaanse president van na den oorlog.
Zijn opvolger, de "rechtse" Bush voerde daarna nog heel wat linkse plannetjes uit. Zoals een gegarandeerde hypotheek voor armoedzaaiers, waar wij deze crisis nog aan te danken hebben.
Niet gek genoeg zijn deze twee heren nog wel eens naast elkaar op den foto te zien bij het aanprijzen van geldverslindende plannetjes, waar zij zelf niet slechter van worden.

Jan Passant mk2 | 02-04-12 | 15:52

@harmbouwens | 02-04-12 | 15:28
Inderdaad. We zijn voorgelogen door de firma list en bedrog Maxime Verhagen zelf. Er moest en zou zo nodig een vervolg op eerdere Afghanistan missies komen en dan kun je aan ons Katholiek Gristelijk NAVO partijtje het CDA prima overlaten.

Bergverzet | 02-04-12 | 15:49

harmbouwens | 02-04-12 | 15:28

Helemaal waar! Die gare VVD en CDA wilde vuistdiep in de NAVO-hol kruipen. ZIJ zijn dit project gestart en GroenLinks heeft het mede mogelijk gemaakt.
Maar laten we wel eerlijk blijven en dan kan je niet anders dan de Dixies en de Christies erop aankijken. Maar dat is voor GS niet zo leuk als een "linkse" partij afblaffen.

Broeder | 02-04-12 | 15:45

Belachelijk dat iedereen hier Sap de zwarte piet toespeelt. Welke regering heeft dit besluit genomen? Door wie zijn we nu voorgelogen?

harmbouwens | 02-04-12 | 15:28

@Dmitri Dmitrievitsj | 02-04-12 | 13:39 > thx

yamahaha | 02-04-12 | 15:17

The_Challenger | 02-04-12 | 14:16 |
Een afgang voor de VVD deze pollepel missie. Ze hadden dit echt wel van tevoren kunnen bedenken hoe dit zou aflopen.

lanexxx | 02-04-12 | 15:16

Als jij zo'n gebied in gaat en zegt: we knallen iedereen af die ons niet aanstaat, dan is er geen enkel probleem. Als je politieagent wilt spelen, en dus in principe geweld wilt voorkomen, tja, dan wordt je zelf slachtoffer.

vikingchild | 02-04-12 | 15:16

The_Challenger | 02-04-12 | 14:16
Inderdaad, ik was bijna vergeten dat Henk en Ingrid tegen dit soort geldverspilling zijn. Israel is volledig op de hoogte van dit populistisch dilemma en gunt Geert de vrijheid te laveren tussen kiezer en broodheer.

Bergverzet | 02-04-12 | 15:10

Je verwacht het niet...

Dankzij Sap ging deze geweldige trainingsmissie door.
Ik vraag me nog steeds af wat zij/Groenlinks daarvoor terug heeft gekregen. Het WC eend onderzoek van BZ naar de handel en wandel van de over een appeltjesgroene heuvelen turende, in duizend kleine gedachtes - aan haar minnaar, vader van twee kinderen met een derde op komst - verzonken Mariko Peters, met de uitkomst dat er niets van belangenverstrengeling is gebleken?

Enfin, daar komen we nooit achter. De deksel zit weer op de doofpot. Ik verwacht echter wel dat de o zo integere *kuch* Tofik Dibi inmiddels een spoeddebat over de ware feiten van die Kunduz missie heeft aangevraagd.

Als er ergens misstanden zijn, dan is tie er altijd als de kippen bij, die Tofik.

La Vie En Rose | 02-04-12 | 15:09

Ik denk niet dat het Sap om humanitaire dingen ging. Ze wilde zich volgens mij daarmee als Regierungsfähig positioneren. Ja demonstreren dat GL niet zo Weltfremd is als ze lijkt. En daar is ze dan ook volledig in geslaagd :-))))

WirMachenMusik | 02-04-12 | 15:08

vreemd dat bibi nog geen kamervragen gesteld heeft.

reageerbuis | 02-04-12 | 15:03

"I remember when I was with Special Forces. Seems a thousand centuries ago. We went into a camp to inoculate the children. We left the camp after we had inoculated the children for polio, and this old man came running after us. He was crying. He couldn't see. We went back there, and they had come and hacked off every inoculated arm. There they were in a pile. A pile of little arms. And I remember I … I … I cried. I wept like some grandmother. I wanted to tear my teeth out. I didn't know what I wanted to do. And I want to remember it. I never want to forget it. I never want to forget.
And then I realized, like I was shot! Like I was shot with a diamond … a diamond bullet right through my forehead. And I thought: My God, the genius of that! The genius! The will to do that! Perfect, genuine, complete, crystalline, pure. And then I realized they were stronger than we, because they could stand that these were not monsters. These were men, trained cadres — these men who fought with their hearts, who had families, who had children, who were filled with love — but they had the strength, the strength to do that.
If I had ten divisions of those men, then our troubles here would be over very quickly. You have to have men who are moral and at the same time who are able to utilize their primordial instincts to kill without feeling, without passion, without judgment. Without judgment! Because it's judgment that defeats us".

*Because it's judgement that defeats us*

BASinnic | 02-04-12 | 14:25

Bergverzet | 02-04-12 | 14:09

Ik wil jou er even aan helpen herinneren dat de PVV tegen deze missie in Kunduz was.
Het minderheidskabinet CDA/VVD(dus zonder de PVV) had de hulp van o.a. GL en D'66 nodig om tot deze missie te komen.

The_Challenger | 02-04-12 | 14:16

GroenLinks leest de Volkskrant en concludeert: "Het gaat geweldig in Kunduz. De opleiding sluit helemaal aan bij de eisen van de praktijk."

Doldwaas | 02-04-12 | 14:14

Als het aan de plakbandcoalitie ligt gaan we de nog overgebleven Taliban gewoon lekker volgens joods-christelijke traditie grillen met kruistochtraketten.

Bergverzet | 02-04-12 | 14:09

Symboolpolitiek van de gevaarlijkste soort.
Pruimen op Sap: lang houdbaar maar niet te vreten.

Tolenquatz | 02-04-12 | 14:07

Die maatregelen zijn uiteraard, dat de gestelde voorwaarden zullen worden versoepeld.

Het lijkt het Nederlandse onderwijssysteem wel.

O, wacht...

Cor Rupteling | 02-04-12 | 14:02

Graag wil ik iedereen er wel aan helpen herinneren dat het idee voor missies als Irak en Afghanistan natuurlijk bij de rechts democratische vrijheidspartijen ligt geflankeerd door de Gristen schoothondjes van Bush jr. en sr.

Bergverzet | 02-04-12 | 13:57

@Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:37
Klopt, inderdaad. Dan tellen we de troepen elders die zich bezighouden met Afghanistan nog niet eens mee. In Hongarije zitten bijvoorbeeld Nederlandse officieren die trainingen verzorgen voor diegenen die worden uitgezonden naar Afghanistan. Heeft ook weinig met politie te maken.

Petrus de Rewa | 02-04-12 | 13:52

@yamahaha | 02-04-12 | 13:25
De Tiendaagse Veldtocht was geen onverdeeld succes voor Nederland.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-04-12 | 13:39

Ik vind dat we op zoek moeten gaan naar een meer realistische vijand. Eentje die we in een paar dagen gemakkelijk onder de voet lopen en waar we het land gewoon bezetten. Dat geneuzel met die vredesmissies komt me een beetje mijn neus uit. Da's toch geen echte oorlog?

België zou hiervoor een goeie kandidaat zijn. Die winnen geen oorlogen, voor zover ik me kan herinneren. Een paar leuke stukjes Ardennen erbij (ruimer wonen!) en de mogelijkheid om de Fransozen eens wat beter in de gaten te houden in verband met de uitwassen van de oprukkende banlieues uit het Zuiden.

Oorlogen moeten geld opbrengen, dan pas deugen ze.

yamahaha | 02-04-12 | 13:25

Groen Links is altijd 1 grote fail geweest en iedereen kon het zien aankomen. Behalve natuurlijk de struisvogelpolitiekbeoefenaars.
De intelligentie kan afgemeten worden aan Singh Varma, Wijnand Duyvendak, Mohammed(salafist) Rabbae en Sam Promez. Het is en blijft de communistische partij.
De lijst van financiers voor de val van de muur zal wel niet meer bestaan.
Opdoeken die handel!!!!

The_Challenger | 02-04-12 | 13:20

@LibertasSimplex | 02-04-12 | 12:58
Hadden ze die mannen naar Nederland gehaald was het ook niet goed... Natuurlijk was die missie daar en natuurlijk kan je mensen trainen tot politie. Is nogal een verschil om ze te trainen tot militair.

Hölzenbein | 02-04-12 | 13:20

Had dan ook Rambo gestuurd, suffe Sap. Die meneer ging in zijn eentje met pijl en boog plus een krokodillenmes de Vietnamoorlog overdoen. Hij won - en bevrijdde alle POW's.
Zo gaat dat in een goed sprookje. Groenlinks IS van de sprookjes, maar maakt altijd verkeerde keuzes.

Jan Passant mk2 | 02-04-12 | 13:20

Tja, Sap heeft met haar eisenpakket een Dutchbat 2 missie in het leven geroepen. Naïef, maar er zijn meer partijen die deze faal missie hebben gerealiseerd. Lessen uit het verleden trekken is niet een sterk punt van de heren en dames politici... überhaupt vraag je jezelf soms af waar het lerend vermogen gebleven is.

Prof_Bukmaar | 02-04-12 | 13:17

@sitzkrieg | 02-04-12 | 13:10
Met mortieren?

A.Th. | 02-04-12 | 13:15

"Agenten hebben na te zijn aangevallen de Taliban achtervolgd en beschoten. Zoals het een echte agent betaamt: met mortieren."

Met mortieren. Dan mag het dus gewoon van GroenLinks. Domweg omdat er niet gericht geschoten is namelijk, want krombaangeschut. Problem solved.

*Groen-Links, twee, drie, vierrrrr.........*

Reinaert | 02-04-12 | 13:14

Een tegenactie onmiddelijk volgend op een aanval zou ik toch niet zo snel gelijk stellen aan een offensieve actie.

sitzkrieg | 02-04-12 | 13:10

Toch is dit het enige nuttige dat ik me van GL kan herinneren!

Einde van de Domheid | 02-04-12 | 13:10

Kunnen we de rekening niet eens verhalen op de daders? Raddraaiers in Nederland zouden tegenwoordig toch voor de kosten op moeten draaien?

gozahtje | 02-04-12 | 13:08

Ik vind dat linkje naar Youtube van GL wel het meeste typerend van GL zelf. GroenLinks, het clubje fatsoensalafisten die altijd de bek vol hebben over 'vrijheid', 'transparantie' en 'verantwoordelijkheid'. Grote woorden, maar wat zeggen hun Youtube filmpje over een van hun meest controversiële beslissingen?

"Adding comments has been disabled for this video."

Juist ja.

dlseth_ | 02-04-12 | 13:08

Heeft iemand de taliban wel eens uitgelegd dat mevrouw Sap bepaalde eisen heeft gesteld aan die regio's?

Wellicht dat het dan allemaal anders loopt :')

Zuurmannetje | 02-04-12 | 13:07

@Hölzenbein | 02-04-12 | 12:39 | + -2 -
IJdele hoop, dat weet je donders goed. Maarja, hoop doet leven he.

TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 13:05

deministerpresident | 02-04-12 | 12:47
Nee, het is de Navo die dit heeft beslist. Gezien wij daarvan (gelukkig) lid zijn hebben we dit soort missies gewoon uit te voeren. Kabinet en kamer hebben er eigenlijk niks over te zeggen.
Het probleem was hoe het uitgelegd moest worden zonder dat er een partij gezichtsverlies zou leiden t.a.v haar stemvolk.

damnschreeuwer | 02-04-12 | 13:01

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:53 |
In een oorlogsgebied zitten met bij wijze van spreken een politiefluit en een bonnenboekje lijkt me nou niet bepaald een heldere missie.

Maar goed, de andere partijen zwichtten. Da's ook zo.

Dat Sap zo triomfantelijk deed na het behalen van haar "eerste politieke overwinning" vind ik echt smerig.

LibertasSimplex | 02-04-12 | 12:58

@Springbank | 02-04-12 | 12:49
Je bent inderdaad zichtbaar de draad kwijt ja. Jij kwam met een tegel over de intelligentie van Sap. Ik reageerde daar op.

Wat is daar zo moeilijk aan?

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:56

Nou, iedereen wist dat al toen een akkoord was bereikt behalve Sap. Maar maakt niet uit hoor. Als die zure k*t nu ook nog macrobiologisch breien introduceert zodat Afghaanse vrouwen truien kunnen breien daarmee geld kunnen verdienen zodat ze onafhankelijk worden en onder invloed van die vrije vrouwen zal dan een 1000 jarig rijk van pais en vree aanbreken.
Ik hoop niet dat Sap dit plempsel leest want anders zou ik zomaar aanstichter kunnen zijn voor Nederlandse brei-trainingen in Afghanistan tegen honderduizend miljard per deelnemer.

ratelaar | 02-04-12 | 12:56

@LibertasSimplex | 02-04-12 | 12:47
Als er een politiemissie is dan te eisen dat het geen militaire missie wordt is volkomen legitiem. Zeker voor Groenlinks. Het is nogal een wezenlijk verschil en Groenlinks wou (zo ver ik het begrijp) dat verschil duidelijk hebben. Niets mis mee en ook niet achterlijk en al helemaal niet ten koste van de uit te zenden mensen.

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:53

Politiek, maakt meer kapot dan je lief is!

gozahtje | 02-04-12 | 12:53

zoals ik al zei GroenLinks de (partij)verraders aan het huidige politieke firmament

maraboe | 02-04-12 | 12:52

Een falende overheid. Je verwacht het niet.

A.Th. | 02-04-12 | 12:52

Jeetje, dat zag ik helemaal niet aankomen.

PythonJunkie | 02-04-12 | 12:52

@dosis | 02-04-12 | 12:45
Weet niet of de leden er tegen waren, ben geen stemmer, maar het feit dat Groenlinks het er doordrukte was de grootste fout (volgens mij) die ze ooit gemaakt hebben. Blijft nu alleen aan Groenlinks hangen en dat is gewoon flauw. Ik snap de discussie er om heen wel want het past niet bij het principe van de groenen, maar andere partijen drukken ook (door hun stem bijvoorbeeld) dingen er door. Toch blijven alle partijen verantwoordelijk want als Groenlinks als eerste er voor gestemd had (en niet als uitslaggevend laatste) dan was een andere partij de 'boosdoener' geweest. Beetje lulverhaal dus allemaal.

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:51

deministerpresident | 02-04-12 | 12:47 |
De andere partijen wilden een 'gewone' missie, met schieten en camouflageverf en F-16's.
GL wilde een Playmobil-missie en dat is nu te merken...

dosis | 02-04-12 | 12:50

joehoe sappie waar ben je nu?

maraboe | 02-04-12 | 12:50

De USA besluiten om een staat binnen te vallen, om aldaar alle terroristen uit te schakelen (de bevolkingsgroep heet: de Talibaan), de inval wordt onder de NAVO-noemer gebracht, je bent solidair, en je levert: krijg je twee dingen van:
1. Je levert materieel en mensen. Deelname kost materieel en mensen;
2. Je wilt er tussenuit, maar moet de USA koest houden. Dat kost dan een anders aangeklede missie.
Aldus wordt de missie dan verkocht als strikt ongevaarlijk en heel instructief voor de staat die de USA na de inval willen bekeren tot de rechtstaat. Kort door de bocht: daar heb je politie-agenten voor nodig. Die maak je dan toch?

Afganistan heeft niet de juiste portuur om op korte termijn een rechtstaat te worden. Onze missie mislukt. De partijen die indertijd de missie hebben doorgedrukt moeten dit toch ook bedacht hebben? En dan toch mensen sturen!

Mij zie je niet schrijven dat er in Den Haag politici zitten die dit van te voren wél hebben bedacht. Want dan was die missie toch afgeblazen?

pitsteen | 02-04-12 | 12:50

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:44
Ik ben de draad helemaal kwijt, van Rossem schrijft een stukje de missie in Kunduz, en met welke argumenten Sap Groenlinks over de streep getrokken heeft om mee te doen, en jij begint over de intelligentie van Sap in vergelijk met niet al te snuggere luiden van een totalitaire partij, 't zal mij een worst wezen, vergeleken met een debiel appeltje zal ze wel ontzettend slim zijn, maar in het geval van de missie in Kunduz komt ze nogal naief en appeltjesgroen over.

Rest In Privacy | 02-04-12 | 12:49

Het was natuurlijk een enorme Groen Links blunder.. die hele missie, maar kom op stekkerdoos Sappie, je heb nu de kans om het recht te zetten.

(c)ZWITSUL | 02-04-12 | 12:49

Maar wat is er nou eigenlijk zo GL aan deze missie. Uiteindelijk is het de regering die zoiets besluit om uit te voeren toch? Is het dan niet de PVV, CDA en VVD missie waarbij ze zich hebben laten ompraten door GL om er een aloude failure van te maken. GL is de aanjager maar de rest faalt het hardst m.i

deministerpresident | 02-04-12 | 12:47

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:41 |
Het was toch Groen Links dat met dat achterlijke eisenpakket kwam ten koste van de uit te zenden mensen?

LibertasSimplex | 02-04-12 | 12:47

@Petrus de Rewa | 02-04-12 | 12:27 | + 0 -
Stel je er maar een sarcastisch ondertoontje bij voor.

TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 12:46

Hoezo is dit een D66 faal? Volgens mij is dit toch echt een pure CDA faal.
CDA, VVD en GL hebben ingestemd alleen Hans Hillen moet het uitvoeren. Blijkbaar heeft Hillen niet genoeg kwaliteiten om het tot uitvoer te brengen. Is dus een pure CDA faal en geen Groenlinks faal.

klaas6523 | 02-04-12 | 12:46

Joh, dat wist defensie allemaal best. Het werd alleen verpakt in keurige politiek korrekte termen om het volstrekt naieve deel van de kamer tevreden te stellen. Of dacht er hiet iemand dat ze gek zijn op MinDef ?

Bigi Bana Boy | 02-04-12 | 12:45

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:41 |
Ging het er ook niet om dat de leden van GL tegen waren, en dat de leiding van GL het toch doordrukte?
Zonder de instemming van GL zou die hele missie er nooit geweest zijn.

dosis | 02-04-12 | 12:45

@Springbank | 02-04-12 | 12:43
Nee, het ging over intelligentie. Ik kon een moeilijk voorbeeld gaan zoeken om een vergelijking te trekken maar dit lag zo voor de hand.

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:44

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:39
Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben, maar over die partij en die lieden ging het stukje toch niet?

Rest In Privacy | 02-04-12 | 12:43

Het was wel Markje Rutte die daar de belangen van Bilderber Bea aan het verdedigen was.
Dat hij daarbij dat kind van GL met een doorzichtig lul verhaal erbij kon betrekken was handig, dat nu Jolanda nu overal de schuld van krijgt is ook mooi meegenomen natuurlijk.

K.Zwellever | 02-04-12 | 12:42

Mooi stukje weer.

Scagnetti | 02-04-12 | 12:42

@Bart_Bart | 02-04-12 | 12:38
Enorme fout dat ze er 'voor' waren. En dat krijgen ze terecht op hun bordje. Alleen jammer dat de andere partijen niet genoemd worden, want het is niet Groenlinks alleen die ons Kunduz door de strot geduwd heeft. Beetje flauw allemaal.

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:41

Sap moet zich doodschamen dat ze ervoor heeft gezorgd dat er weer Nederlanders zonder goed mandaat zijn gestuurd naar een oorlogsgebied.
We mogen blij zijn dat er nog geen zijn gesneuveld.
Fuck Groen Links.

LibertasSimplex | 02-04-12 | 12:40

Met de miljoenen van die heilloze missie hadden dus alle bibliotheken, orkesten, festivals, kunstprijzen, boekenbeurzen en noem maar op tot diep in de 21ste eeuw overeind gehouden worden. Hoe GL de cultuur opofferde voor een onzinnig stokpaardje.

Jan Zand | 02-04-12 | 12:40

@Springbank | 02-04-12 | 12:37
Nou, Sap is intelligenter dan drie brievenbuspissers van een partij die we binnenkort niet meer noemen.

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:39

Oei, deze zag ik niet aankomen.

pollodepiemel | 02-04-12 | 12:38

Links. Naief. Je verwacht het niet.

zooishettoch | 02-04-12 | 12:38

@wiza | 02-04-12 | 12:35
Mariko had hele andere dingen aan haar hooft!

deraderendraaien | 02-04-12 | 12:38

@Hölzenbein | 02-04-12 | 12:34
Dat is positieve discriminatie ja.

Ach, de regeringspartijen moesten wel voor zijn om de betrekkingen met oa de VS of States goed te houden. Dus dat verdien je dan wel weer terug.

Maar waarom Groenlinks (en D66) precies 'voor' waren? Naïviteit.

Bart_Bart | 02-04-12 | 12:38

De stekker heeft erbij Sap iig nog nooit ingezeten, en dan bedoel ik niet daar waar jullie beste lezertjes nu gelijk aan denken, maar aan dat stekkertje in haar hoofdje voor stroomvoorziening van de hersentjes, dat grijze spul waarmee ze geacht wordt te denken.

Rest In Privacy | 02-04-12 | 12:37

@Petrus de Rewa | 02-04-12 | 12:27

Er zijn verschillende Nederlandse eenheden in Afghanistan actief onder de NAVO -vlag. Dat ligt dan voor de politiek anders, omdat niet onder de Nederlandse vlag wordt geopereerd.
.
Iemand mij zeer nabij heeft recentelijk nog in Afghanistan gezeten onder deze constructie. Het betreft over het algemeen staf, logistieke, en communicatie functies, maar soms wel degelijk ook gevechtseenheden. Administratieve leugens waar de hele TK van op de hoogte is.
.
Herinnert u zich nog dat gevalletje Nederlandse officier op TV bij de Amerikaanse commandostaf voor Irak? Zou werkt dat dus.
.
Overigens niet eens heel slecht want dit is een teken van de integratie van de NAVO strijdkrachten en bespaart veel kosten. De politiek zou er alleen niet zo over moeten liegen!

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:37

@Moi | 02-04-12 | 12:30
Om de belofte van Verhagen aan de NAVO na te komen.

deraderendraaien | 02-04-12 | 12:36

Het meest stompzinnige van dit alles vind ik dat er in de fractie ze toch goede buitenlandexperts hebben, die er nota bene zijn geweest, en dan nog met dit wereldvreemde naieve idee komen. Als je vind dat je een vredesmissie wilt doen, omdat je internationaal mee wil praten, en dat belangrijk vind, kom dan met een fastoenlijke missie doel, en niet dit soort haagse polder compormis modellen waar werkelijk niemend op zit te wachten.

wiza | 02-04-12 | 12:35

@Bart_Bart | 02-04-12 | 12:31
Is dat dan niet pure discriminatie ten opzichte van die andere partijen?

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:34

De politietrainingsmissie dient maar een doel-
Dat van Sap .
Wat komt die doos trouwens dom over op T.V .
Die bedorven boter zachte gchéé .
Ze is ook veel kleiner dan in het echt .

Ratzing. | 02-04-12 | 12:34

@Hölzenbein | 02-04-12 | 12:29
Nee, die mogen inderdaad niet genoemd worden.

Bart_Bart | 02-04-12 | 12:31

Het zal de regering ook volkomen worst zijn waar deze lui uithangen.
Deze "Politie training" missie was uitsluitend bedoeld zodat Linkse partijen (zoals Groen Links) hun naïeve achterban konden voorhouden dat het weer om een soort "wederopbouw" missie zou gaan.
Het hoofddoel was/is om daar Nederlandse militairen en Nederlandse F16's te kunnen stationeren.
En dat is gelukt...

Moi | 02-04-12 | 12:30

Wist niet dat de Kunduz faalmissie alleen door groenlinks gesteund werd. Volgens mij was er nog een partij of drie bij betrokken. Mogen die niet genoemd worden?

Hölzenbein | 02-04-12 | 12:29

Op naar de nul zetels. Elk nadeel heeft zij voordeel..:-)

irma zonderboezem | 02-04-12 | 12:28

@TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 12:19
Vorige week hebben ze een aanval uitgevoerd om Italiaanse soldaten te beschermen, dat waren geen bromsnorren.

Petrus de Rewa | 02-04-12 | 12:27

Goh, zoiets had ik niet verwacht ...

mrfreeze | 02-04-12 | 12:27

@TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 12:26
Zeker. Het is een groot flatertheater.

vetkleppert | 02-04-12 | 12:27

De missie kost ons 110 miljoen Euro's per jaar! Het afschaffen van de basisbeurs bespaard 85 miljoen euro's per jaar.

Het afschaffen van deze missie betekent het voortbestaan van de basisbeurs. Maar ja, leg ze dat maar eens uit in Den Haag...

Derechtselutser | 02-04-12 | 12:27

Dat dit geintje minstens € 500.000.000 kost....
Ach.

Jimmy Mc Clure | 02-04-12 | 12:26

@vetkleppert | 02-04-12 | 12:21 | + 0 -
Ach... http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp

Daar zitten wel meer mensen tussen die beter als administratief medewerkster, tweedehands autoverkoper of eigenaresse van een Turks groentewinkeltje hadden kunnen beginnen.
Beter voor dit land alvast.

TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 12:26

Overigens heb ik me laten vertellen dat men in Afghanistan regelmatig gebruik maakt van SUV's en Jeeps, die ook nog eens niet op biobrandstof rijden. Hoe duiden we dat?

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:25

Sap is in staat om deze regering de schuld van deze faal actie toe te dichten wegens misleiding!
Je moet maar durven!
Je was gewaarschuwd Sap!

deraderendraaien | 02-04-12 | 12:25

@vetkleppert | 02-04-12 | 12:21
Ze zijn niet alleen milieuhysterisch hoor.

En wat is "volkomen los van de realiteit" aan als je trekt aan een dood paard?

Nee, niet Ineke van Gent, ik bedoel Afghanistan.

Bart_Bart | 02-04-12 | 12:24

Misschien moet GL 'politieke waarnemers' sturen die met 'onze' Afghaanse jongens de appeltjesgroene weiden in gaan.

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 12:24

Wat verwacht men dan? Het is daar oorlog, natuurlijk komen ook die agenten dan in vuurgevechten terecht.

De wereldvreemdheid van geheel GroenLinks is gebruikt om voldoende steun te krijgen voor deze missie, dat was vanaf het begin al duidelijk. En eerlijk gezegd is daar niks mis mee.

Heau even | 02-04-12 | 12:23

Gelukkig kunnen ze Mauro nog misbruiken om de aandacht af te leiden.

Bart_Bart | 02-04-12 | 12:21

-weggejorist-

Bloodzone | 02-04-12 | 12:21

Dat krijg je ervan als je milieuhysterische overblijfmoedertjes toelaat in de tweede kamer.
Toneelstukjes met stekkerdozen en appeltjesgroene bakfietspraatjes. Volkomen los van de realiteit.

vetkleppert | 02-04-12 | 12:21

Jolande Sap ziet het licht tijdens earth hour?

deraderendraaien | 02-04-12 | 12:21

Opbreken en naar huis. Daarna sturen we er de Powlitie even heen. Problem solved.

Normpje | 02-04-12 | 12:20

De domheid van GL met Sappige Jolanda aan het roer is in je hoofd gewoon niet uit te houden.

joemiejas | 02-04-12 | 12:19

@Petrus de Rewa | 02-04-12 | 12:15 | + 0 -
Nee hoor, die vechten niet, die zijn daar om onze politietrainers te beschermen.

TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 12:19

Met Lego was dit anders nooit gebeurd.

blinde kip | 02-04-12 | 12:18

Mark, als je per definitie de NAVO wil paaien stuur dan een volwaardige militaire missie. Trek gewoon de stekker uit deze wanvertoning voordat Groenlinks zelf tot de conclusie komt dat dit niet werkt.

The Dominator | 02-04-12 | 12:18

Als zelfs de politie zich al niet in bepaalde wijken van Amsterdam waagt, hoe kan het dan zijn dat wij eventjes gaan vertellen hoe het daar in 'Afgaan-istan' moet?

Petrus de Rewa | 02-04-12 | 12:17

Ja Jolandruive Sap, daar heeft Van Rossem een punt.

Trek dan gelijk de stekker uit de partij. Of gaat samen met D66. Er is toch nauwelijks verschil.

Bart_Bart | 02-04-12 | 12:15

Volgens mij was de enige die deze politiemissiecrap geloofde Jolande Sap. Moewhaha dus ondanks de onnodige kosten...

Tommygunner | 02-04-12 | 12:15

Overigens vechten onze F16-s nog steeds daar, mag dat dan wel dan?

Petrus de Rewa | 02-04-12 | 12:15

Sap gaatt zich stilhouden in de hoop de electorale schade daarmee te beperken. Ze mist het politieke lef om karakter te tonen.

rara | 02-04-12 | 12:15

Het probleem is dat ik als gewone burger ook geen idee heb wat die agenten daar doen, behalve in beschermde compounds met playmobil spelen.

Petrus de Rewa | 02-04-12 | 12:14

Tja #facepalm desertstyle

superjan | 02-04-12 | 12:13

What's new? We wisten toch dat dit symboolpolitiek was/is?

Nosklabanus | 02-04-12 | 12:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken