Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mediastilte

bassiehof1001.jpgDe PvdA trok afgelopen donderdag met onhoorbaar donderend geraas een keutel in. Wilde kersvers partijleider Diederik Samsom de dag daarvoor nog een debat over de sms van de RVD waarin stond dat de onderhandelingen in het Catshuis zich in een ‘moeilijke fase’ bevonden, de dag daarna liet hij zich niet bij het spreekgestoelte zien. En dat is maar goed ook. Iedere keer wanneer de premier naar de Kamer wordt geroepen over de voortgang van de onderhandelingen geeft hij toch hetzelfde antwoord: ik doe geen mededelingen over de voortgang van het Catshuisberaad. GroenLinks-voorvrouw Jolande Sap bleef eveneens uit de buurt van het spreekgestoelte. En terecht. Toen in juli 2010 de onderhandelingen gaande waren voor een Paars Plus-kabinet (VVD, PvdA, D66 en GroenLinks) werd er ook een mediastilte afgekondigd. Jolande Sap was aanwezig bij die onderhandelingen als financieel secondante van Femke Halsema (zelfs twitter ging in de ban), Samsom mocht niet meepraten maar wist ervan. Vijftien dagen lang werd er in alle stilte onderhandeld totdat Job Cohen namens de PvdA de stekker er uittrok. Tot die tijd hield iedereen dus zijn mond, achterkamertjespolitiek zoals achterkamertjespolitiek bedoeld is. Het klagen van sommige oppositiepartijen over de mediastilte rondom het Catshuisberaad is dus op zijn minst hypocriet te noemen. Degene die het afgelopen week wél doorhad is Alexander Pechtold. Consequent stelt hij de vraag: gaat het goed komen met de begrotingsvoorstellen die minister van Financiën Jan Kees de Jager naar Brussel voor 30 april naar Brussel moet sturen? Eerst zag De Jager nog wel de ruimte om te marchanderen met de Europese begrotingsregels (iets wat Ronald Plasterk óók stelde tijdens zijn campagne; die drie procent komen we wel onderuit), vervolgens bleken 30 april en drie procent een keiharde voorwaarde en nu zegt De Jager: ik stuur sowieso wel wat op. Iets zegt mij dat de D66-leider nog van zich zal laten horen deze maand. Wie óók enige mediastilte ook op prijs zou stellen is Mauro Manuel. Trouw kwam gisteren met de primeur dat Gerd Leers tijdens een werkbezoek in Angola gezegd zou hebben: “Hij mag zijn studie afmaken en daarna moet hij terug.” Probleem in dezen is dat dat niet hoorbaar is op de geluidsband die gisteren werd afgespeeld in Nieuwsuur. Laat dat nou net het belangrijkste zinnetje zijn uit het hele interview. Het is altijd een beetje mistig gebleven rondom Mauro. Na veel gesteggel werd december vorig jaar bekend dat hij zijn studie in Nederland mag afmaken. Of hij daarna weg moet bleef onduidelijk. CDA-dissident Ad Koppejan wil bijvoorbeeld dat de jonge Angolees blijft. Hij voelt zich gesteund door het CDA-congres. Tofik Dibi zal dinsdag hoe dan ook een debat aanvragen en dan moet Leers met de billen bloot: mag Mauro blijven of niet? Dikke kans dat hij dan zal zeggen dat de knaap na zijn studie het land moet verlaten. Elke mogelijkheid voor achterkamertjesoverleg om Mauro hier tóch te houden is dan verkeken. Soms is een mediastilte zo gek nog niet.

Reaguursels

Inloggen

Alsof de godvergeten idealisten van de PvdA ergens nog enig realiteitszin bezitten. StandUpForYourRights | 01-04-12 | 15:53 Rot toch op en droom verder. Diedelik

Stroopdoos | 02-04-12 | 11:51

StandUpForYourRights | 01-04-12 | 15:53 Nog erger dan gedacht eigenlijk. Dit soort geneuzel langs de wettelijke lijntjes komt in de realiteit nooit uit. Gevolg, half jaar gemiep met een begroting door een stel ongewenste idealisten die dat zelf nog niet eens in de gaten hebben. Laat staan dat ze een begroting ergens überhaupt ergens langs krijgen. Ik zeg verkiezingen vertragen de zaak met MEER dan een half jaar. En mijn kritiek is terecht in deze.

Stroopdoos | 02-04-12 | 11:24

Binnenkort heet mauro gewoon Koppejan van achteren.
Probleem opgelost.

pennestront | 02-04-12 | 07:48

WirMachenMusik | 01-04-12 | 18:48 |
Wat een mazzel dat het jou goed is gekomen!

lanexxx | 01-04-12 | 20:56

Stormageddon | 01-04-12 | 18:58 | + 0 -
Waarom gaf leers dat studievisum dan??? Ik denk na, misschien moet jij dat ook doen inplaats van iemand met een andere mening weg zetten als niet nadenkend.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:41 |
De opinie bepaald het beleid niet, dat doet de verantwoordelijke minister.
Als je als partijen verantwoordelijkheid neemt moet je die ook dragen.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 19:47

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:41 |
Duidelijker kan Leers niet zijn. Het is wel zo dat onder dwang en het opstoken van de publieke opinie en het hele hysterische linkse blok het uitzetten telkens wordt voorkomen. Daar rekent Dibi ook weer op!

lanexxx | 01-04-12 | 19:22

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 18:44
"A democracy is nothing more than mob rule, where fifty-one percent of the people may take away the rights of the other forty-nine."
(Thomas Jefferson)

En het tweede punt is ook volkomen helder: Hij heeft geen verblijfsvergunning en een beslissing van de rechter dat hij weg moet. Een studievisum is niet bedoeld voor asielzoekers en niet voor het MBO. Het is hetzelfde als een verkeersboete voor een auto aanvechten omdat het volgens de scheepvaartverkeerswet geen overtreding is.
Doe je nick eens eer aan, tot nu toe bak je er weinig van, dat nadenken.

Stormageddon | 01-04-12 | 18:58

In vergelijking met Joop valt hier nogal mee met de argumentatiekronkels van de asielfreaks. Op Joop wordt zowat unisono beweert dat Mauro en andere asielzoekers, door de asielprocedure gedwongen werden om te liegen.
Vraag me echt af of in de tijd dat ik nog officieus links was en eerst PSP en daarna PvdA stemde mijn bovenkamer net zo meelijwekkend warrig was als die van die Joopers nú.

WirMachenMusik | 01-04-12 | 18:48

Stormageddon | 01-04-12 | 18:01 | + 2 -

Goed als in jou democratie de hele kamer macht heeft ga ik in een land wonen waar de meerderheid de macht heeft.

Stormageddon | 01-04-12 | 18:10 | + 0 -
oja?? waarom dan??

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 18:44

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 17:47
Een verkeersboete aanvechten met een beroep op de scheepvaartverkeerswet is onzin. Dat is wat er hier gebeurt. Een asielzoeker doet een beroep op een wet die niet voor hem geldt.

Stormageddon | 01-04-12 | 18:10

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 17:47
Nee, de kamer gaat over wetgeving. Een minister, het kabinet kan hooguit een wetsvoorstel indienen, maar de kamer beslist erover. Die hebben hun eigen verantwoordelijkheid in deze. Zij hebben de wet van Cohen plus alle amendementen daarop aangenomen, zij zijn zelf verantwoordelijk voor de mazen die erin zitten. Dat is ook niet de minister te verwijten, die is gewoon uitvoerder van de wet.

Als de oppositie de uitvoering van de wet niet kunnen velen dan moeten ze zichzelf eerst in de spiegel aankijken. Het is niet de schuld van de uitvoerders van de wet, de kamer heeft die wet aangenomen. Als ze het anders willen moeten ze de wet aanpassen, zij en zij alleen zijn daarvoor verantwoordelijk, niet de minister zoals jij steeds stelt.

Stormageddon | 01-04-12 | 18:01

Ik hoop dat de VVD-stemmers hier trots op zichzelf zijn, dat ze voor een partij hebben gestemd die op Nederlanderse bodem bezuinigd om meer geld richting Europa te smijten.

SamKoeman | 01-04-12 | 18:01

Stormageddon | 01-04-12 | 17:28 | + 0 -

Haha, wat doe jij als je een boete krijgt en er is een grote kans om die te ontlopen.
Ga je hem dan betalen omdat de overheid dat zegt?? Nee je pakt elke kans aan de er is. Zolang er voor Mauro een kans is om te blijven grijpt hij die, volstrekt logisch.
De minister moet zorgen dat deze mazen in de wet verdwijnen, hadden andere ministers al moeten doen, maar nu is het zijn verantwoordelijkheid.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 17:47

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 17:06
Mauro heeft meermalen duidelijkheid gekregen. Oprotten. Elke keer weer, bij elk beroep. Tot aan de laatste beroepsmogelijkheid toe. En toen hadden de advocaten, de hulpverleners en de pleegouders nog één mogelijkheid: de zieligheidskaart in de media uitspelen.

Dat is niet de schuld van de minister, het ministerie of de IND. Die hebben duidelijkheid gegeven. De regels zijn volkomen helder, Mauro voldoet er niet aan en heeft (al dan niet op advies van de advocatuur) nog eens gelogen ook. Hoeveel meer duidelijk moet de minister nog zijn?

Dat de advocaten, de pleegouders en Tofik Dibi het er niet mee eens zijn en via slinkse wegen de wet oprekken door te suggereren dat MBO'er Mauro in aanmerking zou kunnen komen voor een studievisum (een regeling die helemaal niet voor asielzoekers is bedoeld en ook voorzeker niet voor het MBO) is ook niet de minister te verwijten.

Leers zal het onder druk van de publieke opinie en gejank van de media en oppositie wel moeten onderzoeken, maar je kunt, de rechterlijke macht, de IND en het ministerie niet verwijten dat ze niet duidelijk zijn geweest in het geval Mauro, dat zijn ze namelijk wel geweest. Meermalen, kristalhelder. Oprotten. Wegwezen. Terug naar Angola. Enkele reis Luanda. Mauro: je moet weg. Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Stormageddon | 01-04-12 | 17:28

lion@night | 01-04-12 | 17:02 | + 0 -

Dat gaat over de manier van politiek bedrijven.
Maar de persoon die duidelijkheid moet geven is de minister.
De oppositie, advocatuur en de media bepalen in dit land niet de regels en die hebben er niet voor gezorgd dat Mauro geen duidelijkheid heeft.

En met je gelul over links kan niemand iets, dat zijn pas gevoelsargumenten: links is eng, links neemt onze vrijheid af.
Discussier nu eens over feiten en niet over je spoken.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 17:06

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:51
je vergeet een belangrijke factor, namelijk het inspelen op emotie van de common sense. Daar zijn de advocaten van Mauro erg goed in.
Met als gevolg dat Mauro naar voren wordt geschoven niet in de rol als slachtoffer zijnde, maar in de rol van breekijzer in de zin het verder pluggen van een wig in het gedoogakkoord, precies zoals La Vie en Rose aangeeft in haar comment van 01-04-12 | 15:40

En kinderen en emotie doen het natuurlijk erg goed in de media waar, zeker vanuit de Linksche hoek, direct schande over wordt gesproken. En zie daar één der stokpaardjes van het Linksch beleid.

Degenen die in deze Linksche val trappen zijn de realiteit uit het oog verloren.

Rest In Privacy | 01-04-12 | 17:02

Stormageddon | 01-04-12 | 16:44 | + 0 -

Mensen die je vertegenwoordigen houden je niet aan het lijntje, een advocaat laat je je kansen zien. Heel krom om de personen die iemand ondersteunen daarna de schuld te geven.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 16:47 | + 0 -
Logisch dat het niet in mijn straatje past, daar passen dingen die kloppen.
Ik mag op deze site alleen maar dingen zeggen die ik kan bewijzen omdat mensen het niet willen horen. Ik stel me open door in discussie te gaan met een grote groep mensen die het niet met me eens zijn. Ik wil ook wel mijn mond houden maar daar komt u niet verder mee in u leven.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:51

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:31
Niet krom, wat ik schrijf valt niet in jouw straatje. Dat is iets anders.

Zie verder mijn plemp van 16:34

Het enige waar ik je gelijk in geef is dat Leers zich niet in deze positie had moeten laten manoeuvreren. Ik wijt dat aan naïviteit van hemzelf en wat (foute) adviseurs op zijn ministerie.

Leers houdt Mauro niet aan het lijntje, hij heeft Mauro een keus gegeven. Nu weg, of eerst je opleiding afmaken.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 16:47

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:31
Je lult uit je nek, de verantwoordelijk ministers en de IND hebben hem niet aan het lijntje gehouden, die waren meermalen kristalhelder: Mauro kan en moet terug naar Angola.
Degenen die hem aan het lijntje hebben gehouden zijn zijn pleegouders, de asieladvocaten, met hulp van de media en de politieke partijen in de oppositie.

Stormageddon | 01-04-12 | 16:44

necrosis | 01-04-12 | 12:44
Proef ik daar.... Nee er is iets mis met je smaakpapillen.

kattenfluisteraar | 01-04-12 | 16:43

La Vie En Rose | 01-04-12 | 16:34 | + 0 -

Ik stop maar met discussiëren met iemand die fabeltjes geloofd.
- Alles kan je omdraaien, maar mensen die nu aan de macht zijn kunnen de wereld veranderen en als ze dat niet doen dan zijn zij dus fout en niet alleen hun voorgangers.
- Dat studie visum is dus het voorbeeld van iemand aan het lijntje houden en dat doen niet de mensen die van hem houden maar de regering.
- de asielprocedure wordt niet veel aangepast omdat dat in een rechtstaat niet veel verder kan.

Als je houdt van sprookjes zou ik inderdaad in dit kabinet vertrouwen en ook blij worden als ze telkens dezelfde maatregelen aankondigen.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:41

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:40
Spijker, kop, raak!
+1!

Rest In Privacy | 01-04-12 | 16:37

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:45
Leers heeft hem niet aan het lijntje gehouden, dat hebben zijn pleegouders gedaan, samen met die lutsers die kapitalen met die asielzoekersindustrie verdienen, zijn advocaten.

En ik heb je nu al twintig keer uitgelegd waarom Leers Mauro slechts een studievisum heeft gegeven.

Je laatste bewering klopt wel, maar ook omgekeerd. Partijen die in de gelegenheid waren, dat zijn niet alleen regeringspartijen maar ook de oppositie, die een nieuw kabinet om de oren slaan met zaken waar zijzelf ook geen reedt aan hebben gedaan, zijn net zo fout.

Enfin, met dit kabinet zullen de regels w.b. de asielprocedure flink worden aangescherpt. En dan moet jij eens gaan kijken welke partijen daarover gaan janken.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 16:34

La Vie En Rose | 01-04-12 | 16:23 | + 1 -

Krom dit, eerst om bewijzen vragen en daarna je verhaal recht lullen met een ander voorbeeld.
Je lult namelijk je eigen discussie en luistert niet, ik heb al meerdere keren gezegd dat ik niet zeg dat Mauro had moeten blijven, maar dat Leers zo flink moet zijn om hem niet aan het lijntje te houden.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 16:31

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:43
Die discretionaire bevoegdheid kan de minister toepassen bij schrijnende gevallen waarin de asielwet van Cohen niet voorziet.

Zoals Afghaanse meisjes die hier al jaren met hun ouders verblijven, uitstekend de taal spreken, nog op school zitten en volkomen zijn geintegreerd.
De reden om die meisjes niet terug te sturen is dat de positie van meisjes in Afghanistan heel slecht is.
Jongens worden echter wel teruggestuurd.

Overleg en gebruik maken van zijn/haar discretionaire bevoegdheid vind altijd achter de schermen plaats, zo weet ik uit zeer betrouwbare bron. De Minister hoeft hierover publiekelijk geen verantwoording af te leggen, maar kan dat wel om een en ander nader toe te lichten, zoals bij die Afghaanse meisjes is gebeurd.

Bij Mauro kon Leers geen gebruik maken van zijn discretionaire bevoegdheid, omdat uit het dossier van Mauro bleek dat hij, wellicht op advies van zijn pleegouders en advocaten, had gelogen, gewoon terug kon naar zijn moeder in Angola, en reeds door zowel Albayrak als Hirsch Ballin was uitgewezen.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 16:23

Het geinige van een mediastilte is altijd dat de media dan allesbehalve stil zijn. Dat weten de onderhandelaars ook, daarom kondigen ze het af. Een mediastilte afkondigen is zeker weten dat de media (en dus iedereen die geen partij in de onderhandelingen is) het nergens anders over heeft.

Daar kun je als partij in onderhandelingen alleen maar je voordeel mee doen: zelf je bek kunnen houden (want je hebt een mediastilte afgekondigd) en ondertussen gewoon kijken en luisteren naar de media hoe de kaarten worden geschud, gedeeld en wie wat te mekkeren heeft.

Mediastilte is de beste truc om met zekerheid heel veel aandacht van de media te krijgen.

Stormageddon | 01-04-12 | 16:10

Stroopdoos | 01-04-12 | 11:31 | + 9 -
Samson heeft het over een nieuwe kamer, niet over een nieuwe regering. De kamer kan bij eventuele onderhandelingen dan de begroting van 2013 al opstellen (het meest waarschijnlijke situatie is dat CDA en VVD een demissionair kabinet zijn en dat ze dan samen met andere partijen moeten praten, en dus kunnen hervormen).

Kortom: Uw kritiek op Samson + PvdA is in deze onterecht

StandUpForYourRights | 01-04-12 | 15:53

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:40 | + 0 -
Ik heb het toch ook helemaal niet over dat Mauro hier moet blijven, ik zeg dat Leers hem niet aan het lijntje moet houden. En dat de politieke partijen met macht niet terug moeten wijzen naar anderen, zij kunnen nu beslissen en ze maken dezelfde fouten als vorige kabinetten.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:45

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:24 | + 0 -
Pag 19: "eigen is aan de discretionaire bevoegdheid
dat deze niet is voorzien van nadere criteria"

www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub...

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:43

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:19
Ow noes. Nog eentje dan.

Niet alleen het CDA, maar ook de VVD en de PVV hebben compromissen moeten sluiten. De afspraken over beleidspunten waarover ze het met elkaar eens zijn, zijn vastgelegd in het gedoogakkoord. Aan DIE afspraken behoren alle drie de partijen zich te houden.

En, even afgezien van die asielwet. Onder Albayrak en ook daarvoor zijn vele gevallen als Mauro uitgezet. Niemand over gehoord, geen politici, de media niet.
Nu is er een kabinet Rutte, met die vermaledijde PVV als
gedoogpartij en plotsklaps toveren Dibi en consorten een Mauro uit hun hoge hoed.

Hun enige doel was niet Mauro, maar het beschadigen van Leers en dit kabinet over de rug Mauro.
No more no less.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:40

@Strangetown | 01-04-12 | 12:33
La Vie En Rose wordt niet betaald met belastinggeld om hier tegeltjes te plempen.

Cor Rupteling | 01-04-12 | 15:32

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:16
Ow ja? Waar staat dat? In welke wet?
Doe us een linkje?

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:24

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:14
Nou, jij kan er ook wat van hoor. Jezelf belachelijk maken.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:23

@The_Challenger | 01-04-12 | 14:51
Daar (Armeense kwestie en Koerden) heeft het natuurlijk niets mee te maken. Albayrak voerde gewoon de asielwet van Cohen uit.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:20

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:15 | + 0 -

Wilders hoeft niet in het openbaar te zeggen wat hij wil omdat dat via achterkamertjes politiek moet, het cda heeft zelf aangegeven dat hun minister compromissen moet sluiten om dit kabinet in stand te houden.

En dat de asielwet fout is heeft helemaal niets met deze huidige beslissing te maken.

Als je zo zeker weet dat alles fout is wat ik zeg dan moet je niet met dit soort argumentatie aankomen.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:19

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:59 | + 1 -
De minister mag zonder opgave van reden een asielzoeker in dit land een verblijfsvergunning geven. Ook bij Mauro, ik zeg niet dat hij die had moeten geven, maar wel dat hij asielzoekers niet halve kansen moet geven en dat hij duidelijk moet zijn.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:16

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 14:41
W.b. je tweede bewering, dat is ook bullshit.
Niet Leers of andere bewindslieden wezen of wijzen naar Wilders, dat deden Tofik Dibi, Spekman, D66 en de SP om de indruk te wekken dat Leers onder de plak van Wilders zit.

Die asielwet komt niet van Wilders, maar van Job Cohen.
Als die niet deugt, dan hadden bovengenoemde lieden en partijen daar jaren eerder over moeten beginnen. Hebben ze niet gedaan.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:15

The_Challenger | 01-04-12 | 14:51 | + 0 -

Gadver met dit soort uitspraken maak je jezelf helemaal belachelijk

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 15:14

@propagandhi | 01-04-12 | 11:21

Dibi eruit EN Mauro eruit. Niet dom lullen nou.
ZKH EénOog | 01-04-12 | 11:23 |
-

Inderdaad. 1 april :-)

propagandhi | 01-04-12 | 15:09

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:57
Het was de enige mogelijkheid die Leers nog had.
En Mauro had de keus om daar gebruik van te maken of niet.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 15:07

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 14:41
Je eerste bewering is al bullshit. De minister mag helemaal niet gewoon kiezen of iemand mag blijven of niet. De minister voert een wet uit, waarin wordt bepaald wie er mag blijven en wie niet. De minister heeft wel de mogelijkheid om in individuele gevallen gebruik te maken van een uitzonderingsclausule. Die was idd niet van toepassing op Mauro.

Door de enorme heisa die er rond Mauro is gecreëerd, waarin niets werd geschuwd - die arme zielige Mauro moest zelfs het debat in de Tweede Kamer bijwonen - kon Leers niet anders.

Spekman: 'Deze minister zet Mauro een mes op de keel en snijdt die half door.'

Tofik Dibi: 'Kijkt u Mauro in de ogen en zeg hem recht in zijn gezicht dat hij weg moet.'

Emotionele chantage over de rug van een jongen. Zo doen ze dat, deze moreel superieure smeerlappen.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:59

"Het klagen van sommige oppositiepartijen over de mediastilte rondom het Catshuisberaad is dus op zijn minst hypocriet te noemen."
Klagen over de het kadinet heet, stelletje triest nareutelende sagrijnen.

Ik weet het beter | 01-04-12 | 14:58

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 14:41

Die wet heeft ze voor eigen doelen(koerdje, armeniër pesten) ingevoerd. Daarbij had zij hem al moeten uitzetten wat ze niet deed. Nu jij weer.

www.nujij.nl/politiek/albayrak-wilde-m...

The_Challenger | 01-04-12 | 14:51

Die Mauro moet oprotten.

lauwebal | 01-04-12 | 14:47

dekromme | 01-04-12 | 14:37

Helaas hebben ze geen last van een kort memorie maar een selectief geheugen.
Je zal vanuit de linkse kerk niet horen dat hij eruit moet door een PVDA-wet, terwijl ze toch vol op het dossier zitten.

Hans Spektrui maakte er dankbaar gebruik van door op zijn populistische wijze moord en brand te roepen.
Het is dan ook niet voor niets een grote brede volks(popu) partij.

Ik kan er nog wel een boom over opzetten maar die bewaar ik voor een softdrugstopic.

The_Challenger | 01-04-12 | 14:46

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:57
Onder druk van addergebroed als o.a. Tofik Dibi en Hans Spekman die met hulp van de staatsomroep, de PO en de linkse media deze zaak tot ongekende hoogte hebben opgeblazen om er zelf een politiek slaatje uit te slaan.

Doel was en is nu weer: Leers beschadigen > CDA aanhang bewerken > vallen kabinet.

De enige mogelijkheid die Leers nog had was een studievisum. Daarna mag Mauro gaan.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:44

@Strangetown | 01-04-12 | 13:27

Ah mijn waarde Strangetown, verdediger "van alles wat zo is zonder zich af te vragen hoe dit anders zou kunnen of misschien wel moeten."
.
Ik zal eerst even uw aantijging uit de weg ruimen om plaats te maken voor wat inhoud. Ik ben het niet eens met waar onze 'democratie" naar toe beweegt en ik ben het al helemaal niet eens met de 'democratie' zoals deze in de EU zijn beslag gekregen heeft. Die mening mag ik hebben en die leg ik niet op noch ondermijn ik de 'democratie' met andere niet-democratische middelen.
.
De 'EU democratie' is geen democratie. Niet omdat ik dat vind, maar omdat er verschillende door veel wijzere mensen als ik gedefinieerde 'check & balances' ontbreken. Mensen die de oorspronkelijke democratieën hebben voorgegeven. Mensen die boek vol erover geschreven hebben.
.
Het EP heeft vrijwel geen relevant mandaat van vertegenwoordiging op fundamentele beleidsterreinen. Waar was het debat over het ESM, EFSF, de illegale steunoperaties? P'cies, dat was er niet omdat onze 'democratische' vertegenwoordigers buiten spel staan.
.
De echte beleidsmakers, EU commissie is niet gekozen en wordt ook niet democratisch afrekent op beleidsvoornemens en functioneren. Beleid wordt gemaakt en geïmplementeerd zonder ook maar een seconde verantwoording af te leggen. 'As we speak' zijn een aantal commissarissen in functie terwijl ze in hun thuisland veroordeeld zijn voor corruptie.
.
De raad van ministers is een secundaire vertegenwoordiging waar het krachtenveld zo verdeeld is dat 'Merkozy' feitelijk de rest buitenspel zet. Waar is de invloed op de terreinen waar deze mensen over beslissen?
.
Onze nieuwe Europese 'ministers' dan, hebben wij die kunnen kiezen? Waar is de democratische invloed op deze fundamentele posities. Wat zijn hun verkiezingsprogramma's en wanneer mogen we deze mensen afrekenen op belofte. P'cies, dat kan niet. De burger is uitgesloten van elke invloed op deze mensen en hun voornemens.
.
Afgezet tegen algemene criteria wordt duidelijk dat de burger volledig buitenspel staat. Dat er geen democratische invloed is uit te oefenen op personele bezetting, beleid, en uitvoering. De facto is er dus geen sprake van democratie.
.
En nog poogt deze parel slechts via het uiten van zijn mening daar kritiek op te leveren. Ja, er is bij voldoende ruimte bij voor een compromis, maar de EU is geen compromis. Het is een uitgekookte constructie om de burger te knechten en uit te sluiten van elke invloed. Dat gaat zelfs zover dat er al twee democratieën omvergeworpen zijn om aan de wensen van m.i. ondemocratische EU instituten te voldoen.
.
Nee, mijn waarde Strangetown er zit wel iets meer achter het als ondemocratisch bestempelen van de EU als een op niets gebaseerde mening van een tendentieuze, ongefundeerde & nodeloze kwetsende reaguurder.
.
"bottom line" is dat ik durf te denken, te analyseren en te ageren. Ik vind de EU geen democratie en zal elke aanleiding om dit standpunt toe te lichten en te onderbouwen aangrijpen. Dat is namelijk onderdeel zijn van een echte levende democratie!

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 14:43

The_Challenger | 01-04-12 | 14:19 | + 0 -
Albayrak heeft heel duidelijk beleid gemaakt, de minister mag gewoon kiezen of iemand mag blijven en Leers kiest jammer genoeg niet maar stelt half uit.
lanexxx | 01-04-12 | 14:30 | + 1 -
Jammer he, dat heet nou democratie.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:34 | + 1 -
En ik ben naar allemaal met veel hoop gaan kijken en ze draaide een verhaaltje af en verwezen voor diepere vragen naar Wilders. Daarnaast deden ze aan zelf promoting, zoals alle politici.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 14:41

lanexxx | 01-04-12 | 14:30

De achterban die dwarsligt van het CDA zijn voornamelijke oude mastondonten die niet met hun tijd zijn meegegaan.
Voor de rest ben ik het met je eens.

The_Challenger | 01-04-12 | 14:39

@Parsons | 01-04-12 | 13:46
Yep.

De moreel superieuren in dit land deinzen nergens voor te terug als hun macht wordt bedreigd.

Dagelijks te aanschouwen bij het staatsjournaal, Een Vandaag, DWDD, Nieuwsuur, en P&W.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:37

pvda cda en cu hadden er 4 weken voor nodig, met complete mediastilte, om hun aangepaste regeringsprogram saman te stellen.
Waarna van Geel in de kamer draaide, de circuspaardjes in de kamer bleven zitten maar de overigen vertrokken, omdat er inderdaad niets te versleutelen bleef, behalve een voorstel van de vvd mbt jeugdwerkloosheid.

Wat zijn politici en journalisten toch ineens kort van memorie..

dekromme | 01-04-12 | 14:37

pitsteen | 01-04-12 | 11:41
Kaas de Vies | 01-04-12 |
reageerbuis | 01-04-12 | 11:45 11:43

Ik wil hier even aan toevoegen dat Lubbers een oetlul is die aan de hoogste boom moet worden opgehangen.
Maar dat neemt allemaal niet weg dat het de toenmalige Minister van Financiën Wim Kok was die de greep deed in de pensioenfondsen. Het idee kwam net als het kwartje van zijn hand.
En de laatste moet gewoon gevierendeelt worden voor al zijn wandaden.

The_Challenger | 01-04-12 | 14:35

@Parsons | 01-04-12 | 13:41
Ghehehe. Was het gvd maar zo!

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:35

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:24
Het is je kennelijk ontgaan dat o.a. Brinkman, Graus, Agema, van Dijck, van Bemmel, Bosma, de Mos, van Helder en Beertema bij P&W aan tafel hebben gezeten.

Nee, niet om hun eigen nest vol te schijten, dat dan weer niet.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:34

The_Challenger | 01-04-12 | 14:19 |
Het kromme beleid van Leers heeft natuurlijk te maken met de ketting waaraan hij vastzit, de achterban van Leers ligt altijd dwars plus nog de hele linkse kliek. Het is dan moeilijk ook maar iets van de plannen van uitzetting te realiseren in dit land.

lanexxx | 01-04-12 | 14:30

@lanexxx | 01-04-12 | 13:23
Idd, met als klap op de vuurpijl oud premier de Jong, 96 jaar (!) die dreigt uit het CDA te stappen als er op OH zal worden bezuinigd.

Natuurlijk is Twan Huys partijdig.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:26

@Musset | 01-04-12 | 13:19
Ik begrijp dat jij dat vindt.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:21

@zeg maar jansen | 01-04-12 | 13:17
Ik ben voor een wet dat asielzoekers, na afgewezen te zijn, één keer een bezwaarprocedure kunnen starten. Dat het hebben van kinderen, dan wel het verwekken van kinderen tijdens uw verblijf in Nederland, geen enkele invloed heeft op de besluitvorming. Volgt er weer een afwijzing, dan kunt u gaan.
Dit dient vooraf aan elke asielzoeker zowel mondeling als schriftelijk medegedeeld te worden en door de asielzoeker te worden ondertekend.

Het argument van de taal en cultuur niet kennen is bullshit. Weet uit ervaring dat de cultuur van het land van herkomst binnenshuis gewoon doorgaat, evenals dat thuis de taal van het land van herkomst wordt gesproken.
Daarnaast krijgen kinderen van Nederlandse ouders die gaan emigreren ook met een andere taal en cultuur te maken.

Het enige argument voor mij is dat je asielzoekers/ (kinderen) niet terug stuurt naar landen waar oorlog is, of waar zij gevaar lopen vanwege hun politieke opvattingen.

Verder moet er bij kinderen die in dezelfde positie als mauro zitten, worden gekeken naar de reden waarom hun asielaanvraag, of die van hun ouders - na herhaaldelijke procedures - is afgewezen.

Is die reden legitiem dan zullen zij moeten vertrekken.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 14:20

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:57

En wie heeft Leers tot het kromme beleid aangezet? Albayrak met haar wet en de linkse kerk.

The_Challenger | 01-04-12 | 14:19

Het verkleinen van de bureaucratie is geen partijbeleid maar standaard beleid, bij elk kabinet dat aantreed staat het in de plannen. Bureaucratie kan je niet los verkleinen, daarvoor met je wetten schrappen en dat doet geen enkel kabinet die veranderen wetten alleen.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 14:08

M-Bozz | 01-04-12 | 13:58
Het 'waarom' heb ik geen antwoord op, ik kan alleen bedenken dat de Overheid zelf telkens weer allerlei regeltjes opstelt waardoor die bureaucratie blijft uitdijen.

Mijn punt is dat Roemer met zijn uitspraak wil laten zien dat de SP van een oppositiepartij pure sang de stap wil maken naar regeringsverantwoordelijkheid en dat is met de huidige peilingen interessant.

Strangetown | 01-04-12 | 14:05

Strangetown | 01-04-12 | 13:43 | + 0 -
Waarom wordt er al jaren niks aan gedaan dan? Open deur of opnieuw dwepen met een goed idee?

Zijn idee over die 3%-regel steun ik ook van harte. Die 3% was reëel in de tijd dat het is afgesproken in tijden zonder algehele financiële malaise. Dit zijn uitzonderlijke tijden en dat rechtvaardigt het om tijdelijk een groter tekort te hebben zodat de economie weer kan gaan functioneren. Nu ons vasthouden aan die 3% omdat wij daar altijd voor hebben gestaan is te rechtlijnig en doet niet recht aan de bedoeling van die regel, dat kun je gewoon heel redelijk uitleggen. Moeten we ons wél aan die regel houden, dan bezuinigen we ons land helemaal kapot en daar heeft ook Europa geen profijt van!

M-Bozz | 01-04-12 | 13:58

La Vie En Rose | 01-04-12 | 13:54 | + 0 -

Maar leers is hier de persoon die hem langer hier houdt met een studievisum,
dat is krom beleid.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:57

sorry bedoel reactie op:
Parsons | 01-04-12 | 13:40 | + 0 -

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:55

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:08

Dan het je de besluitvorming in de kamer niet gevolgd. Dit studievisum zou hij volgens de wet pas krijgen na enkele maanden in Angola terug te zijn, dat heeft leers versnelt voor het cda.
Als ze de wet hadden gevolgd had leers twee dingen kunnen doen zijn bevoegdheid om hem hier te houden gebruiken of hem onmiddellijk uitzetten.

Andere wegen zijn politiek gelul

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:55

zeg maar jansen | 01-04-12 | 13:17 Ik ben vóór het instellen van dat Mauro-wetje. Het wetje waar in staat dat het onmenselijk is om kinderen te plaatsen in een land waar ze cultuur noch taal kennen.

De asielzoekers komen toch ook naar Nederland, waarvan ze de cultuur noch taal kennen?
Cultuur zit ook een beetje in je genen, dus Mauro kan zonder problemen terug naar Angola(steunt Portugal financieel).

Jouw gewenste wetje zou in o.a. Angola aangenomen moeten worden

ataman | 01-04-12 | 13:54

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:08
Jij moet misschien je oogkleppen eens afdoen en je nick eer aan gaan doen i.p.v. mij te adviseren om eerst naar Tofik Dibi te luisteren.

Het klopt dat hij niet wilde dat er elke keer debatten worden gevoerd over individuele personen.
Dit had hij al geroepen vóór het laatste tenenkrommend kamerdebat. Toen was hij die uitspraak kennelijk vergeten. Na het debat herhaalde hij die opmerking.
En wat doet hij nu weer? Yep een debat aanvragen.

Niemand heeft Mauro wijs gemaakt dat hij mag blijven. Ook Leers niet. Hij mag hier zijn opleiding afmaken. No more, no less.

Heeft ook geen reedt met de PVV te maken. Mauro moest van zowel Albayrak als Hirsh Ballin het land uit.

Is jou ontgaan hè?

La Vie En Rose | 01-04-12 | 13:54

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 13:39
En het gaat maar door.

Parsons | 01-04-12 | 13:46

Roemer trapt een open deur in wbt snijden in de bureaucratie, want dat roepen alle politieke partijen al jaren.
Interessanter is echter zijn standpunt mbt Europa en daarmee de SP in een regeringscoalitie verantwoordelijkheid wil en kan dragen.

Strangetown | 01-04-12 | 13:43

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 13:12
1 april!

Parsons | 01-04-12 | 13:41

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:08
Gelul, ze handhaven gewoon de wet.

Parsons | 01-04-12 | 13:40

@Parsons | 01-04-12 | 12:54
Wat een schandalige uitzending was dat.
Zembla als politiek instrument inzetten met het achterliggende (hoofd)doel:

Rita Verdonk - die asielwet Cohen uit moest voeren - in moeilijkheden brengen.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 13:39

@necrosis | 01-04-12 | 13:01
Kindersmokkel. Iets dat Tofik maar al te graag wil stimuleren.

Parsons | 01-04-12 | 13:37

@necrosis | 01-04-12 | 12:36
Dat lijkt me wel wat, edoch prefereer ik de functie van bezem, in het kader van "nieuwe bezems vegen schoon."

Die hele linkse kliek eruit.

Ik ga van bovenaf beginnen.

Dat spreekt voor zich.

;)

La Vie En Rose | 01-04-12 | 13:35

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 12:37 |

"Tegen de jongeren die nu vooral met hun dagelijkse beslommeringen bezig zijn zou ik willen zeggen. Kijk op naar de toekomst waar we nu op af stevenen. Willen jullie en julie kinderen leven in een staatsbestel waar jullie geen invloed hebben op leidinggevende posten, beleid en uitvoering?"

nos.nl/artikel/165204-kamer-van-hoogop...

De 'mannetjesmakende' boomerts zijn al zo goed als uitgestorven, maar bottomline in uw betoog is dat een democratie niet uw democratie is als ze niet beantwoord aan al uw wensen.

Strangetown | 01-04-12 | 13:27

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:21 |
@ Werk, inzet en zorg worden beloond en rattengedrag keihard gestraft.
*
Een zingende rat ? rattengedrag ?

Ratzing. | 01-04-12 | 13:25

lanexxx | 01-04-12 | 13:23 | + 0 -

Is ook een beetje moeilijk om een pvv'er aan tafel te krijgen. Alleen wilders mag nog praten nu Brinkman uit de partij is.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:24

La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:29 |
Kijk maar wie er allemaal uitgenodigd worden, afgelopen week mastodonten van het CDA plus Weisglas als haat deskundige tegen de PVV, laatst Tofik Dibi met z'n geraaskal en Twan Huijs is niet partijdig?

lanexxx | 01-04-12 | 13:23

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:57 | + 1 -
Jij snapt niets van politiek.

Musset | 01-04-12 | 13:19

necrosis | 01-04-12 | 13:15 | + 0 -

Vind ik prima, als je maar niet beweert dat dat beter is voor Nederland.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:19

Politiek gaat om het plaatje, inhoudt heeft het allang niet meer.En het plaatje ziet er net zo uit als de mensen die het vertegenwoordigen.
Een kale blabla socialist die nogal onsmakelijk zijn natte lippen tegen de binnenkant van het beeldscherm aanslijmt en ´n nuffig pedant Drol66 peacockje die het altijd en overal beter schijnt te weten.
Wilders blijft niet voor niets buiten beeld.
Ziet er niet uit met dat verongelijkte blond geverfde smoelwerk.Zover mogelijk op afstand houden.
Ziek ziek ziek , die hele politiek.

Ratzing. | 01-04-12 | 13:19

(c)ZWITSUL | 01-04-12 | 11:17 | + 47 -
Ik heb niet veel met Groenlinks, maar vind Dibi toch wel het type 'luis in de pels' dat de politiek goed kan gebruiken. Hij is irritant aanwezig, scherp en laat zich niet met diplomatieke wegzetten. Goed voor het debat.

Bedoel je met populist dat hij thema's aansnijdt die het volk raken? In die zin vind ik hem niet een populist met een negatieve connotatie. Asielbeleid is niet zo maar een dom volks thema (zoals je bij dom populisme zou verwachten: het volk wil iets, puur gebaseerd op onderbuikgevoelens, zonder enige rationele reflectie over de gevolgen ervan) en Mauro is het symbool van het thema geworden. Het is i.i.g. een thema dat het hele land heeft bezig gehouden, dus het is gewoon een slimme politieke zet om dat op dit moment (met een duidelijke aanleiding) weer ter sprake te brengen.

M-Bozz | 01-04-12 | 13:18

La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:57 Ik ben vóór het instellen van dat Mauro-wetje. Het wetje waar in staat dat het onmenselijk is om kinderen te plaatsen in een land waar ze cultuur noch taal kennen.

Het houdt er een stel hier, dat geef ik toe. Maar tegelijkertijd gooit het de deur hermetisch in het slot voor hen die nog onderweg zijn of van plan om hier nog aan te belanden.

zeg maar jansen | 01-04-12 | 13:17

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:08
Europa is inderdaad onzin, helaas kunnen we daar niet over stemmen.
Tenminste, dat konden we één keer doen, 'the powers that be' waren niet blij met de uitkomst en dus werd er maar voor ons besloten omdat we zelf te dom zijn om het grote geheel te zien.
Blijf jij maar lekker Eurofiel, dan blijf ik roepen om terugkeer van de landsgrenzen!

necrosis | 01-04-12 | 13:15

@Strangetown | 01-04-12 | 12:33
Dank. Gelukkig iemand die het met mij eens is. ;)

"De NOS biedt, als grootste nieuwsorganisatie van Nederland altijd en overal ONAFHANKELIJKE en BETROUWBARE verslaggeving op het gebied van nieuws, sport en internationale evenementen."

Je moet het maar op durven schrijven...

La Vie En Rose | 01-04-12 | 13:12

Juist..
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/04/...
Ik ben benieuwd of Fozzybear een toekomstig samenwerking met GroenLuts (die van de Kunduzmissie) ziet zitten.
*wanhopig zoekt naar stekker van Sap*

necrosis | 01-04-12 | 13:09

necrosis | 01-04-12 | 13:06 Elke vorm van onderscheid maken is in principe schadelijk voor het land waarin je leeft.

Of het nou om Poolse gastarbeiders gaat of islamieten.

zeg maar jansen | 01-04-12 | 13:09

necrosis | 01-04-12 | 13:06 | + 0 -

Die onzin over de euro!!! Die onzin over Europa!!!

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:08

Bah wat een leugens, bedrog en minachting in het land. Helaas luistert het volk liever naar hen dan naar deze bijstandsmoede:Nederland heeft veel geld wat achtergehouden wordt. Bijv. Pensioenfonds ABP 900miljard. De echte reden dat bezuinigingen worden drgevoerd zijn is dat er te veel zwakke,zieke en oude mensen zijn waar elite niet meer voor wil betalen. Zij hebben volgens hen teveel geld verloren voorafgaand aan de crisis.

bijstandsmoeder | 01-04-12 | 13:08

La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:57 | + 0 -

Je moet misschien eerst naar Tofik luisteren, hij wil dat er vaste regels komen.
En dat er niet elke keer rond gelopen wordt met losse personen.
Leers en dit kabinet bedrijven politiek over de rug van deze jongen door cda'ers wijs te maken dat hij mag blijven en ondertussen pvv'ers zoet te maken met een bevel tot uitzetting.

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 13:08

Ik krijg steeds meer het idee dat Bassie een 'biefstukcolumnist' is.

Bruin van buiten maar rood van binnen.

zeg maar jansen | 01-04-12 | 13:07

@denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 12:56
Wat is er mis met de partijpunten van PVV?
Noem eens iets wat schadelijk is voor Nederland.

necrosis | 01-04-12 | 13:06

@Parsons | 01-04-12 | 12:54
Ik vraag me af hoe een kind, zo jong als Mauro toen, in Portugal kan landen en vervolgens in Nederland terecht kan komen.
Ik sluit mijn ogen niet voor echte vluchtelingen, maar wanneer een kind zonder status vrij kan reizen in de EU, dan stinkt er iets.
En wanneer iets stinkt, dan klopt er iets niet!

necrosis | 01-04-12 | 13:01

@Parsons | 01-04-12 | 12:54 |
Moeten alle politici niet weg (naar Angola bv) omdat ze gelogen hebben? Ze spreken (of liegen) uitstekend nederlands, een taal waar je daar echt wat aan hebt. En ze zitten al hun hele leven hier in nederland, dus eigenlijk wordt het hoog tijd dat ze oprotten, samen met die kutvriendjes van ze waarmee ze hier de zaak lopen te verzieken.

A.Th. | 01-04-12 | 13:01

W.b. Tofik Dibi: Ook die is de schaamte voorbij.

Die bedrijft politiek over de rug van Mauro. Want ook Tofik is van het volgende op de hoogte:

www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

En van de leugens in het dossier Mauro.

Zijn doel is niet om Mauro (en andere kinderen) hier te houden, maar Leers en dit kabinet te beschadigen.

En daarom zat hij gisteravond bij Nieuwsuur.
En daarom gaat hij weer een debat aanvragen.

De rat.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:57

Die Mauro is de gedroomde groen links politicus. Hij behoort tot een raciale minderheid, hij liegt als de beste, hij beheerst tranentrekkende emoties. Hij is met zijn VMBO niet overdreven slim. Bij elke tegenwerping kan hij zeggen dat hij gediscrimineerd wordt. Misschien kan hij zelfs wel met stekkerdozen overweg. Kortom Sap, kijk maar eens goed achterom

jan-lul-de-behanger | 01-04-12 | 12:56

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 12:37 | + 0 -

Voor mijzelf als jong persoon mag ik hopen te kunnen leven in een land waar ook ik later mijn brood kan verdienen. Voor de mensen om mij heen mag ik hopen dat er dan voor hun ook een baan is.
Voor mijn ouder mag ik hopen dat zij kunnen genieten van rust na jaren voor hun geld te hebben gewerkt.
Voor Nederland mag ik hopen dat het tolerant, open en vrij is.

Daarom mag ik hopen dat Europa onze rechten waarborgt en dat partijen zoals de PVV niet langer blijven gedogen maar laten zien hoe slecht ze zijn.

Nederland is vrij en dat is het niet altijd geweest, voor de vrijheid moet je vechten en om te winnen moet je een groep vormen: EUROPA

denk.toch.eens.na | 01-04-12 | 12:56

Moest Ayaan ook niet weg omdat ze gelogen zou hebben?

Komt er nu ook een stigmatiserende Zembla over Mauro?

Vragen, vragen.

Parsons | 01-04-12 | 12:54

@Parsons | 01-04-12 | 12:40
Inderdaad, vrij kudt dat je daar geld kunt verdienen door te werken.
Maar ze hebben daar vast geen sociale dienst, dus geen gratis geld.
*wat een kudtland*

necrosis | 01-04-12 | 12:50

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:46
Je hebt een punt.
Dat legt tevens de hypocrisie bloot van Linksch.

Rest In Privacy | 01-04-12 | 12:49

@eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 12:19 |
U kunt stoppen met facepalmen en lalala zingen; er zitten nu weer een paar wetenschappers aan tafel. Die en plus niet door een gans worden ondervraagt.

A.Th. | 01-04-12 | 12:46

@ (C)ZWITSUL:

Wat overigens niet betekent dat ze een verblijfsvergunning krijgen. Ze zullen moeten aantonen dat het bedrijf een wezenlijke bijdrage zal leveren aan de economie. Er wordt gekeken naar opleiding, ervaring als ondernemer, werkervaring, inkomen, marktpotentie, investeringen en innovatie.

Dus als shoarmabakker of naaiatelier kom je er niet.

Boer Bulksma Szn. | 01-04-12 | 12:45

Pechtold was anders prominent aanwezig in de VARA-discussie over of de nieuwe verkiezingen nou nog vóór of pas ná de zomervacantie moesten komen.
Dus een kronkelige gedachtesprong van Paternotte, dat kronkelen van mediastilte naar vage JKdJ/Pechtold-link, met als klaarblijkelijke bedoeling om Pechtold uit de wind te zetten.

WirMachenMusik | 01-04-12 | 12:45

@kattenfluisteraar | 01-04-12 | 12:36
Proef ik daaruit een soort van: als ze geen Nederlands spreken kunnen en mogen ze weg?
*direct minister van -en weggejorist- schrijven doet*

necrosis | 01-04-12 | 12:44

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:29 |
Wat zo jammer is dat het van die amateurs zijn die regeren als hobbie hebben, en zo graag alles voor hun vriendjes aan het regelen zijn. Terwijl het verschil met een diktatuur nauwelijks aan te wijzen is.

A.Th. | 01-04-12 | 12:42

@borderliner | 01-04-12 | 12:36
Noem mij eens één oppositie-partij die het beste voorheeft met Nederland ipv zichzelf.....
En ja, je krijgt 5 minuten bedenktijd!
*ga ik nog even oefenen op fileren*

necrosis | 01-04-12 | 12:40

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:56 |
Of je neemt een verfrissend bad. En voor vandaag ook je mond wassen met zeep.

A.Th. | 01-04-12 | 12:39

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:52 |

daar zeg je zoiets Kaas.
wat dacht je van dit wat ondersneeuwde berichtje :

Turken die als zelfstandig ondernemer naar Nederland komen, hoeven voortaan geen visum aan te vragen.
Dat blijkt uit een uitspraak van de Raad van State.

nos.nl/artikel/351502-turkse-zelfstand...

dat zijn vast allemaal kleermakers.

(c)ZWITSUL | 01-04-12 | 12:38

Wat Mauro betreft lijkt me helemaal niets mistig. Hij heeft een studievisum gekregen. Dus voor de duur van de studie mag hij blijven. Was het de bedoeling geweest om hem permanent toe te laten, dan had hij wel een verblijfsvergunning gekregen. Met die studie heeft hij een goede kans op een toekomst in Angola. Zijn familie woont er ook nog. Met een mooi diploma op zak kan hij straks terug naar zijn eigen land, zoals ook de bedoeling is geweest. Ik zie het probleem niet.

PietGeniet | 01-04-12 | 12:38

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:16 |

Ook ethnische minderheden zullen beter af zijn met een sterk en zelfbewust Nederland. Ik zou ze willen wijzen op de staat der dingen in bijvoorbeeld Frankrijk, toch een dominant land binnen de EU. Zouden zij echt willen leven in een BanliEUe?
.
Tegen die socialisten zou ik willen zeggen. Wees niet bang voor een sterk en zelfbewust Nederland dat goed zorgt voor ALLE ingezetenen. Wees niet bang voor een Nederland dat met behoud van eigen identiteit verschillende bevolkingsgroepen laat proeven van de geneugten van een liberale staat die borg staat voor Vrijheid, Vrede en Democratie.
.
Tegen de ouderen die nu nog denken dat de huidige koers van de EU waarborgen stelt voor hun pensioen zou ik willen zeggen. De EU legt nu beslag op de lopende cash flows. Hoe lang denkt u dat het duurt voordat de aandacht zich naar onze geldpotten verlegd wordt. Denk daarbij ook eens aan het lot van uw (klein)kinderen. Stop met het volgen van de dwaallichten.
.
Tegen de jongeren die nu vooral met hun dagelijkse beslommeringen bezig zijn zou ik willen zeggen. Kijk op naar de toekomst waar we nu op af stevenen. Willen jullie en julie kinderen leven in een staatsbestel waar jullie geen invloed hebben op leidinggevende posten, beleid en uitvoering?
.
Nederlanders, er is een alternatief, een onafhankelijk Nederland dat wendbaar is op de woelige wereldzeeën en de belangen van haar bevolking kan beschermen. Zet dat eens af tegen een geknecht Nederland dat zal zinken door het anker met de te korte lijn die de EU (aan het worden) is.

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 12:37

brievenbussen zelfs... damn laptop

kattenfluisteraar | 01-04-12 | 12:36

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:29
Ik wil jou als omroepvrouw voor het nieuws!
Lijkt je dat wat?
*dan ga ik weer televee kijken*

necrosis | 01-04-12 | 12:36

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:25
Leuk initiatief, alleen jammer dat de drie regeringspartners er niet uitkomen op dat gebied!!!! Daar zit 'em nou net het probleem. De minderheidsregering zit in de houdgreep van de PVV. Zodra de VVD en het CDA der PVV aan de kant zetten en met een aantal oppositie partijen in het Catshuis gaat zitten, dan kan er nog wel eens iets ten goede veranderen. De PVV is zo ontzettend conservatief, wil niet veranderen en wil niet hervormen. Het zijn schijterds die niet het beste met Nederland voorhebben. Ze wijzen alleen naar andere groepen en geven hen de schuld. Maar buiten kaders denken is aan hen niet besteed. Daar hebben ze teveel een tunnelvisie voor.

borderliner | 01-04-12 | 12:36

laat die Mauro toch lekker blijven dadelijk. Hij spreekt NL, en hij kan liegen als het nodig is. Lijkt me een aanwinst voor de NL politiek. Voor zover mij bekend doet ie niet aan kopstotend vrouwenmeppen terwijl hij in birevenbussen pist dus mijn stem heeft ie.

kattenfluisteraar | 01-04-12 | 12:36

@eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 12:26
Er is er maar één die met opgeheven hoofd zichzelf leider van de SP mag noemen, de man die zelf aan de lopende band heeft gestaan, Jan Marijnissen!
Fozzybear mag zijn schoenveters niet eens strikken

necrosis | 01-04-12 | 12:33

La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:29 |
Gelukkig kunnen we nog jouw onafhankelijk, onpartijdig en ongebonden tegeltjes lezen ter compensatie..

Strangetown | 01-04-12 | 12:33

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:26
Neem je toch een ZoMiBo.

reageerbuis | 01-04-12 | 12:30

@A.Th. | 01-04-12 | 12:27 | + 0 -
Dat is waar, gewoon duidelijk regels stellen en iedereen die zich er houdt. Maar dat is zo vervelend aan een democratie, over 1 jaar zit er iemand anders die het roer weer omgooit.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:29

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:22
Niet alleen kleermakers, ook een vriendelijk familie die goed bekend stond in heel de buurt waar ze woonden.
Maar toch moesten ze weg!
Om jaren later een generaal pardon te verstrekken aan nietsnutten die niets toevoegen aan dit land en alleen overeind komen om hun uitkering op te halen.
De familie Gümüz trok geen uitkering, die hadden ze niet nodig wegens gezond ondernemerssschap.
*oren en tikplank blussen doet*

necrosis | 01-04-12 | 12:29

Mediastilte:

N.a.v. wat ik met name de afgelopen week aan tenenkrommend linkse agitprop en leugens - gebracht als nieuws - voorbij heb zien komen, pleit ik voor een definitieve mediastilte van de Staatsomroep.

Die zijn, qua objectiviteit en journalistiek niveau werkelijk alle schaamte voorbij, evenals Nieuwsuur:

"Nieuwsuur is onafhankelijk, onpartijdig en ongebonden. Het programma wordt gemaakt door twee taakgebonden omroepen; NOS en NTR."

Een staatsomroep, 100% gefinancierd uit de staatskas, die is verworden tot een instrument van een politieke stroming en vanaf de start van kabinet Rutte dit kabinet aan het ondermijnen is, is een groot gevaar voor de democratie.


La Vie En Rose | 01-04-12 | 12:29

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:16 |
Zeg Kaas, dat mag nou wel lekker wezen wat jij daar zegt, maar wat mij betreft mag die knakker blijven; zo betrouwbaar stelt de overheid zich ook weer niet op - op zijn zachts gezegd als een grote gore leugenaar.
Ik zou het met je eens zijn als je zou zeggen dat die ook het land uitgetrapt zou moeten worden als ze consequent haar eigen regels zou toepassen. Maar voor zover ik het kan bezien hebben ze eigenlijk maar een regel: als je geld hebt mag je blijven, als je arm bent moet je oprotten - een wat vreemde manier van redeneren van ze.

A.Th. | 01-04-12 | 12:27

@ necrosis 12:23

Nee, Fozziebear...

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 12:26

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:10
Spijtoptant, daar barst het bij het CDA van, wanneer ze eenmaal buiten de macht staan.
Jezus vergeeft alles.

Ven1V1d1V1c1 | 01-04-12 | 12:26

Hmm meer koffie garandeert niet meer minder spelfouten.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:26

@M-Bozz | 01-04-12 | 12:22 | + 0 -
Daar heb je toch twitter voor om dit soort uitingen te doen? Paste het niet?

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:23

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:22
Hij levert hoofddoekjes aan de wehkamp.

reageerbuis | 01-04-12 | 12:23

@eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 12:19
Bedoel je Dibi?
*stelselmatig weigert om televee aan te zetten*

necrosis | 01-04-12 | 12:23

Blijft een heerlijk momentje in de week, op zondag: lekker uitslapen, een sterke bak koffie zetten, broodjes in de oven en dan de verdiepende column van Bassiehof lezen. Goedemiddag!

M-Bozz | 01-04-12 | 12:22

@necrosis | 01-04-12 | 12:21 | + 0 -
Oh nee kleermakers toch?

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:22

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:52
Bedoel je de familie Gümüz?
Dat waren geen schoenmakers!

necrosis | 01-04-12 | 12:21

Bij Buitenhof is Mao aangeschoven...

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 12:19

@Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 12:14 | + 1 -
Trots zijn op Nederland en er voor willen staan wordt geschaard onder Nationalisme, en de Socialisten vinden dat nu eng, nee nu gaan ze de andere richting op.

Het opheffen van Nederlandse identiteit door middel van geforceerde diversiteit.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:16

@Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 12:14
Ik meld me spontaan aan.

necrosis | 01-04-12 | 12:15

@Kaas de Vies |12.10|
Schitterend gevonden! +1
@necrosis |12.09|
Ja, klopt. Dat bedoelde ik ook in mijn eerdere tegel met "zijn bedrijven".

pitsteen | 01-04-12 | 12:15

@Cuyahoga | 01-04-12 | 12:13 | + 1 -
In zijn beleving gaat het dus uitstekend.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:15

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:10
Even nadenken:
Hij betrok familiebusiness in de politiek.
Hij kon zijn poten niet thuishouden, al was hij getrouwd.
Hij noemde zichzelf christen , maar was alles behalve.
Ja dus!

necrosis | 01-04-12 | 12:14

Ik stel voor dat we alle Eurofiele politici het Nederlands paspoort ontnemen. De enige waarde die deze mensen daaraan toekennen is de hoeveelheid geld die zij uit onze staatsruif kunnen graaien. Dat gaan ze maar fijn in Brussel proberen.
.
De basis waarop we dat kunnen doen is breed.
-Proberen souvereiniteit over te dragen zonder grondswetwijzigingen.
-Stelselmatig handelen tegen de belangen van de Nederlandse staat en burgers.
-Schenden van internationale verdragen die Nederland getekend heeft (steun aan zwakke Eurolanden mag helemaal niet).
-Stelselmatig handelen tegen de expliciete wil van de Nederlandse bevolking.
.
De gevolgen zijn gunstig voor Nederland.
-Enorme besparingen op vergoedingen, wachtgelden gerelateerd aan EU betrokkenheid.
-Verwijderen van de charlatans uit de TK en opnieuw besparen op vergoedingen en wachtgelden, maar vooral een einde aan 5e colonne wetgeving en verkwanseling van het landsbelang.
-Een TK die weer voor de belangen van Nederland en de Nederlandse burger gaat staan en een begin kan maken met terugtrekking uit de Euro en de EU. Astronomische besparingen op uitstaande garanties, steunfondsen (illegaal), bescherming pensioenfondsen.
- een zinvolle inhoudelijke discussie over EU versus EEG oplossingen wordt weer mogelijk voor Europese samenwerking.
.
Het kan nog! Waar zijn de Geuzen?

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 12:14

Ik heb nog wel een vraag voor Dibi.
Ik ken een gezin asielzoekers, die pas veel in het nieuws zijn geweest, waarvan de kinderen rondlopen met een Iphone.
Is geen 1 april-grap, is ook niet verzonnen.

Mijn kinderen zouden dat ook wel willen.
Even los van het feit dat ze die niet nodig hebben, denk ik dat ik me toch even achter mijn oren zou moeten krabbelen kwa kosten.
Maar ja, bij ons komt er ongeveer twee keer modaal binnen, dus dat is logisch.

Tofik, kan jij even uitleggen wat hier niet goed gaat?

Cuyahoga | 01-04-12 | 12:13

Pleur op met elke keer die Miauwro. Hij heeft zitten liegen en bedriegen. Liever 1 Miauwro terug, dan 10 die volgen.

sananda | 01-04-12 | 12:12

@Kaas de Vies |12.03|
Thorbecke? Niet Gerbrandy en consorten. Uit de tijd van ná de 2e Wereldoorlog wil mij zo snel niemand te binnen schieten. De PvdA houdt het op Den Uyl, ik niet. HAFMO van Mierlo? Die had nog wát t.o.v. zijn opvolgers.

pitsteen | 01-04-12 | 12:11

@necrosis | 01-04-12 | 12:09 | + 0 -
Dus eigenlijk was Lubbers onze eigen Berlusconi?

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:10

@pitsteen | 01-04-12
Lubbers ging een tandje verder, hij wilde dat 'Nederland' ging klagen bij Saoedi-Arabië wegens een openstaande rekening bij Hollandia-Kloos (bedrijf van fam. Lubbers).
Iets waar de rest van politiek Nederland geen zin aan had, en terecht!

necrosis | 01-04-12 | 12:09

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:03
Mussert.

Jeff Hawke | 01-04-12 | 12:06


Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:52 |
Die is stille vennoot geworden bij van Haren

irma zonderboezem | 01-04-12 | 12:05

@Eelcontrast | 01-04-12 | 12:00
Er is niets mis mee om volwassen strafrecht uit te spreken over sommige jongeren.
Sterker nog: dat is al gebeurd, namelijk bij die gozer die conrector Hans van Wieren (Terracollege) doodschoot!
En dan nog was de straf te laag.....

necrosis | 01-04-12 | 12:05

@Reageerbuis | 10.45 |
Klopt wat je zegt. Sorry voor mijn fout.

pitsteen | 01-04-12 | 12:04

@pitsteen | 01-04-12 | 12:01 | + 0 -
Ik zal eens onderzoek doen en wellicht mijn mening moeten herzien.

Maar wie is dan wel de laatste echte Nederlandse staatsman?

Kaas de Vies | 01-04-12 | 12:03

Zelden zoiets achterlijks gezien als dat occupy-kamp voor het Catshuis.
Een beetje mekaar interviewen bij gebrek aan ... ja wat eigenlijk.

Als ik een bolus ga draaien roep doe ik ook niet elke 30 seconden de deur open om mijn huisgenoten op de hoogte te brengen van de tussenstand van de faeciale ontweikkelingen.

Cuyahoga | 01-04-12 | 12:03

@Kaas de Vies | 11.43| +1
Klopt wat je zegt: lubbers nam harde maatregelen. Zijn eigen bedrijven ontzag hij (metaal-werf) en hij kaaide 10 miljard knetterharde guldens. Wat is dan "staatsman" of "statesmanship"? Hij behoort nu tot de mastodonten van zijn partij. Laat hij vooral mastodont blijven, hij wordt vanzelf fossiel.

pitsteen | 01-04-12 | 12:01

Ja, dit is een hele moeilijke tijd van Alexander "de Groote" Pechtold.
Onderwerpen genoeg nu dat het onderwerp Mauro weer oplaait, hij kan zich gaan warmdraaien voor zijn PVV aanvallen!

lanexxx | 01-04-12 | 12:01

Wat Bassie ook zegt, ik mag hen niet.

irriducibili79 | 01-04-12 | 12:01

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:35 Twitter lijkt de discussie 1 dag zichtbaar te laten door alle tweets boven elkaar te tonen en daarna niet meer. Zie ik nu ook voor het eerst en blij ben ik er niet mee. Die paar opmerkingen waren zo helder en snedig van Samsom maar de formatie liet hij gemakshalve achterwege. Eikel is het.

Stroopdoos | 01-04-12 | 12:00

@necrosis | 01-04-12 | 11:55

Eigenlijk heb je wel gelijk. Maar dan vind ik ook dat het jeugdstrafrecht moet worden afgestraft, zodat kinderen als volwassenen berecht kunnen worden en in dezelfde gevangenis gegooid kunnen worden met Hell's Angels en pedofielen.

Eelcontrast | 01-04-12 | 12:00

Mauro Estevao (niet: Manuel) is bijna klaar met zijn "studie" en als hij stopt zal hij wegmoeten. Werken zal bijzonder moeilijk worden. Als kennismigrant zal hij minimaal 38.000 moeten verdienen wat mij nogal veel lijkt voor een schoolverlatende MBO'er. Arbeid in loondienst kan voor minder salaris maar dan moet je een tewerkstellingsvergunning en die krijg je als werkgever alleen maar als in de hele EU geen werknemer te vinden is. En schoolverlatende MBO'ers zijn er alleen al in Nederland te over.
-
Leers heeft tijdens het Tweede Kamerdebat over Mauro al gezegd dat als Mauro zijn studie stopt hij terug moet. De suggestie van Paternotte dat achterkamertjes wél een "oplossing" voor Mauro zou opleveren is dan ook volkomen uit de lucht gegrepen. Het enige wat er voor Mauro over zou blijven is de zg. "discretionaire bevoegdheid" van Leers maar die weigert hij toe te passen. En terecht, want Mauro is geen vluchteling, niet gehandicapt (nou ja, op de zachte -g- na dan) niet ziek en heeft helemaal gratis een opleiding in het westen gevolgd. Dus exit Mauro en laat maar janken.

Boer Bulksma Szn. | 01-04-12 | 11:58

Jezus, meer koffie, wat een taalfouten maak ik weer.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:56

@Eelcontrast | 01-04-12 | 11:46
Toen hij te horen kreeg dat hij niet in Nederland mocht blijven, ongeacht zijn leeftijd.
En mensen die gaan lopen 'linksjammeren' dat het over een kind gaat: hoe oud was Mauro toen hij in zijn eentje landde op het vliegveld van Portugal?
Op die leeftijd zat ik onder 'moeders vleugels' en moest ik het niet wagen om weg te kruipen.

necrosis | 01-04-12 | 11:55

Hoe gaat het eigenlijk met die Turkse schoenmaker?

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:52

Wie van de linkse 'progressievelingen' is niet hypocriet? Wie het weet mag het zeggen.

Barbertjehangt | 01-04-12 | 11:51

lion@night | 01-04-12 | 11:43
'Links' heeft nog steeds tranen in hun sandalen toen Mauro ging janken.
Zonder 'mauro's' heeft links geen bestaansrecht.

necrosis | 01-04-12 | 11:50

Gisteren was Tofik Dibi in Nieuwsuur in heel zijn volle linkse glorie te zien. Een leugenachtig min mannetje die dingen op een bandje hoort die door niemand anders te horen zijn. De linkse gluipers van Nieuwsuur lieten zich maar al te graag voor zijn karretje spannen.

Hanxie | 01-04-12 | 11:50

Die populist Tofik Dibi moet eens op zijn plek gezet worden. Gisteren in Nieuwsuur zat hij weer te oreren dat we zo'n behoefte hebben aan gassies zoals Mauro; met een werklozenleger van meer dan 400k aan de staatsruif en een mega-reservoir MOE-landers die legaal hier kunnen komen werken.

Fijnstoffer | 01-04-12 | 11:48

@rara | 01-04-12 | 11:45
Vervelend dat je door een moeilijke fase gaat.

irriducibili79 | 01-04-12 | 11:47

@lion@night | 01-04-12 | 11:43 | + 1 -
Ze willen helemaal geen goede opbouw van Afrika, want anders verliezen ze hun baan. Ik heb zelden contra-productievere "hulp" gezien als hedendaagse "ontwikkelingshulp".

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:46

@necrosis | 01-04-12 | 11:45

Wanneer precies? Toen 'ie 10, 12, 15 of 17 jaar was?

Eelcontrast | 01-04-12 | 11:46

Dit comment is een reactie op de mediastilte:



rara | 01-04-12 | 11:45

@pitsteen | 01-04-12 | 11:41
Was het maar de AOW pot. Die is er nooit geweest. Hij gapte uit de pensioenpot, omdat mijnheer dacht dat hij het wel weer kon terug storten. Een tijdelijke maatregel dus. Net zoals het kwartje van die andere zakkenvuller.

reageerbuis | 01-04-12 | 11:45

Mauro had jaren geleden zijn koffers al moeten pakken, al was het maar om een signaal af te geven aan alle andere AMA's.
En daar is niets onmenselijks aan!

necrosis | 01-04-12 | 11:45

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:37
Met een koprol één hand zal hij heersen, Telstar is het AZ van het verleden maar niemand die het weet.

irriducibili79 | 01-04-12 | 11:45

Mauro terugsturen is een andere manier van ontwikkelingshulp.
We sturen een opgeleid persoon terug die zo een goede bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van zijn geboorteland.

Dat wil Den Haag toch?
Een goede opbouw van de landen aan Afrika?
Wat is dan beter dan Mauro terug sturen en hem daar te laten participeren in dat project?

Waarom maakt Linksch daar zo'n probleem van in deze context?


Rest In Privacy | 01-04-12 | 11:43

@pitsteen | 01-04-12 | 11:41 | + 0 -
Ja de periode Lubbers heb ik niet helder voor de geest, maar anders moest ik nog verder terug. Ik dacht dat Lubbers een economische crisis met harde beslissingen had omgewend.

Ik heb hier kennisgebrek, dus leer mij.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:43

@Kaas de Vies |11.25| +0-
Lubbers was géén staatsman. Hij gapte HFL 10 miljard uit de AOW-pot t.b.v. de staatskas. Of ben je dan juist wel staatsman?

pitsteen | 01-04-12 | 11:41

Ze gaan er van uit dat het in 2013 weer een stuk beter gaat met de economie. Dan hoef je nu minder pijnlijke maatregelen te nemen. Was het maar waar...

wat is fatsoen? | 01-04-12 | 11:40

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:35
Probleem is dat (omringende) landen nog steeds staatslieden hebben die er staan voor 'hun' land.
Wij hebben de afgelopen jaren slechts rentmeesters gehad, en dan nog slechte ook!

Ven1V1d1V1c1 | 01-04-12 | 11:40

Mediastilte doe je zelf.
Ik ga over een paar jaar weer kijken naar het geharrewar. Andere namen, zelfde poep.

zovoklets | 01-04-12 | 11:40

@irriducibili79 | 01-04-12 | 11:36 | + 0 -
Mardonna wordt coach, die houdt Messi wel onder de duim, hij heeft nog veel te leren, en die mogelijkheid bieden wij hem ook bij Telstar.

Voorwaarts Telstar!

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:37

Over een paar jaar is Mauro klaar met zijn studie. Hij doet dan nog wat kopcursussen om tijd te rekken. Ondertussen (heel vies woord) solliciteert hij, en geeft zo te kennen dat hij wil wérken! Dan mag hij blijven, want wie werkt er in dit land over een paar jaar nog?

pitsteen | 01-04-12 | 11:37

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:35 |
Daarom staat er ook oude wijsheid.

CoffeePatch | 01-04-12 | 11:37

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:28
Nee, ik geef je 100% gelijk maar Messi wil in Ijmuiden gaan Muiten, wat doen we daaraan.

irriducibili79 | 01-04-12 | 11:36

@CoffeePatch | 01-04-12 | 11:34 | + 0 -
Dat is vreemd, wij hebben al jaren betaalt... en marginaal bepaalt.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:35

@Stroopdoos | 01-04-12 | 11:31 | + 0 -
Ik snap echt geen reet van twitter, hoe kan ik de hele discussie over en weer zien?

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:35

@ eerstneukendanpraten
Wel eerst neuken en NIET praten.

solidstate | 01-04-12 | 11:34

Oude wijsheid: Wie betaalt bepaalt.
Nieuwe realiteit: Brussel bepaalt, de Nederlander betaalt.

CoffeePatch | 01-04-12 | 11:34

@eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 11:30
Ja maar wel met de nodige aanpassingen.

reageerbuis | 01-04-12 | 11:34

oh sorry het is natuurlijk Samsomn

Mijnbescheidenmening | 01-04-12 | 11:33

Een stukje schrijven over mediastiltje :) Gggoed zal wel met de datum te maken hebben.
OT: die Diederik Samson is een ongelooflijke draaikont met z'n felle woorden om vervolgens met de staart tussen de benen af te druipen. Maar pas op, bij Greanpeace ging het er hardhandiger aan toe gezien de vele keren dat Samsonius gearresteerd werd.

Mijnbescheidenmening | 01-04-12 | 11:33

@aardt | 01-04-12 | 11:31 | + 0 -
Mauro heeft voor zichzelf erg moeilijk gemaakt. Hij moet nu terug anders heeft het precedentwerking. Hij heeft er al een studie uit weten te slepen, nou dat willen zijn Angolese vriendjes ook wel.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:32

Een andere optie is dat er nooit meer mediastilte is.
Dan kan Geert in een clownspak en met rode haren op het Catsterras met een spandoek 'allemaal lafaards' gaan staan.
Is toch ook leuk?
Levert zeker iets op!

Einde van de Domheid | 01-04-12 | 11:31

Samsom reageert wanneer hij wat kan scoren maar stel geen vraag waar hij een voor zichzelf belastend antwoord moet geven want dan blijft het oorverdovend stil. twitter.com/#!/Stroopdoos/status/1852...
Alsof de formatie in een zeer verdeeld politiek landschap geen maanden vreet. Ik zeg: Pas op voor de incompetente PvdA! Er is daar NIETS veranderd.

Stroopdoos | 01-04-12 | 11:31

Maar als Mauro hier nou werk kan krijgen na zijn studie, dan mag hij toch sowieso blijven? Alleen niet meer als asielzoeker.

aardt | 01-04-12 | 11:31

Vieze dibi die als het hem uitkomt weet te melden dat de 2de kamer zich niet met individuele gevallen moet bezig maar als het mauro gaat weer met zijn smerige kindermisbruik begint.

Die fucking dibi moeten ze uit de kamer schoppen maar een voordeel hij bezorgt groenlinks een nog slechtere naam dan dat ze al hadden. Groenlinks vol onbetrouwbare geniepige terroristenvriendjes en kindermisbruikers.

solidstate | 01-04-12 | 11:31

In de cruciale fase van onderhandelen is mediastilte altijd cruciaal. Sla het woord conclaaf er maar eens op na.
Op het juiste moment besluit je soms echter tot een pauze voor ruggespraak met de achterban (in Wilders' geval, welke? Of wellicht met zijn donateurs?!) Of je gaat door tot in de late uurtjes en iedereen murw geslagen, zijn handtekening er maar onder zet.

Ven1V1d1V1c1 | 01-04-12 | 11:30

@ reageerbuis @ solidstate

Ze is gewoon fuckable!

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 11:30

@irriducibili79 | 01-04-12 | 11:27 | + 0 -
Nou je kan zeggen of ik ongelijk heb of dat ik het anders moet zien of dat ik onzin praat, dan kan ik er namelijk wel iets mee.

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:28

Verder marchanderen dan:"Ik stuur wel wat op.", kan de Jager niet en dat hoeft hij ook niet.

Het simpele feit dat je wat op moet sturen impliceert geenszins dat hetgeen je opstuurt ook correct moet zijn. Het doel van het opsturen is namelijk de controle door Brussel en dat betekend automatisch dat hetgeen je opstuurt ook afgekeurd kan worden en dat je dan iets nieuws op moet sturen. Dat is dan automatisch ook na 30 april en hoe handig is dat ? Tada. Opgelost.Next.

Dag Brussel. En dag Pechtold, ga nu maar weer met je puntmuts en hengel langs de Hofvijver staan.

netniet | 01-04-12 | 11:28

@Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:21
Hee leuk kaasje is verdiepend bezig maar ik kan er niks mee.

irriducibili79 | 01-04-12 | 11:27

@ eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 11:24

Wat wil je met zo'n nickname. ;-)

solidstate | 01-04-12 | 11:26

@eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 11:24
wel met een lap ductape over haar mond.

reageerbuis | 01-04-12 | 11:26

Ik vind het zo jammer dat de oppositie de huidige regering onderuit wil halen, en niet zich constructief opstelt. We zitten met grote problemen die moeten opgelost worden en het micro-gewauwel over een Mauro 1,2 of 3 moet ophouden.

Daar hebben we geen tijd voor, we moeten grote problemen oplossen om Nederland leuk te houden voor de komende 10,20 jaar en sorry mijn gerespecteerde babyboomer generatie, daar moeten wij allemaal aan meewerken.

Dus weg met rare projecten (JSF en ontwikkelingssamenwerking), hou op met subsidies (HRA, huur, dwarsedrolsubsidie) en verlaag de IB.

Ben ik te simpel, mis ik iets waarom dit niet mogelijk is? Of zijn de politici te bang om beslissingen te nemen. De laatste echte staatsman was volgens mij Lubbers, en die is nu ook al van het padje af met zijn ontwikkelingshulp gewauwel

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:25

@ZKH EénOog | 01-04-12 | 11:23
Dat zou echt een win/win situatie zijn.

reageerbuis | 01-04-12 | 11:25

Boeien wat er gebeurt. Ik heb het toch goed. Nederland is voor mij pas echt belangrijk als het belang van Nederland samenvalt met mijn eigenbelang.

Eelcontrast | 01-04-12 | 11:24

Ik zou mevrouw Sap doen!

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 11:24

@propagandhi | 01-04-12 | 11:21

Dibi eruit EN Mauro eruit. Niet dom lullen nou.

ZKH EénOog | 01-04-12 | 11:23

Dibi eruit, Mauro erin.

propagandhi | 01-04-12 | 11:21

Ik wil niet graag mijzelf quoten, voor deze ene keer de rappel. Ik zou graag willen dat de politici onderstaand model gaan volgen en dan wordt het bezuinigen echt heel erg makkelijk. Je kan die bestuurslagen die op mekaar liggen als spekkoek gewoon wegbezuinigen. Het is veel goedkoper voor iedereen.

"Is het nu echt zo moeilijk om de samenleving met de volgende insteek in te richten?

De overheid faciliteert gelijk kansen voor iedereen en beschermt iedereen die het nodig heeft.

Dit betekent dat de maakbaarheid van de samenleving terug bij het individu komt, die zich niet meer kan schuilen achter het falen van "het systeem". Je hebt eigen verantwoordelijkheid.

Dreig je buiten de boot te vallen door externe omstandigheden dan wordt je geholpen.

Ben je te lui dan krijg je een minimale bijstandsvergoeding.

Zo krijg je een krachtige en eerlijkere samenleving. Als je geld echt hebt verdiend geeft het ook lekkerder uit.
Werk, inzet en zorg worden beloond en rattengedrag keihard gestraft.

Iedereen die mee wil doen, mag meedoen, iedereen die van buitenaf mee wil doen moet aan de poort duidelijk maken hoe en waarom. Kan die dit niet, ga het maar ergens anders proberen.

Hoe simpeler de overheid is, hoe beter de maatschappij werkt."

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:21

Wanneer Wilders zwijgt heeft Peggolt weinig meer te melden. Deze week maar weer eens feilloos aangetoond...

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 11:21

Ik kan de stand still in de woningverkoop oplossen. (Echt waar!)
Maar kan ik met de Catshuis-clan twitteren of er betaalde lobbiers op zetten?
Nee.
Dat is goed.
Omgekeerd is het ook goed dat er tweets als:
(Rutte: -5% voor de DHtG groep? Dus niet!! Geert.)
Ook niet verschijnen. Je kunt dan niet goed met elkaar doorwerken.
Mediastilte = geen achterkamertjespolitiek!
Achterkamertjespolitiek is besluiten dat Samsom die nieuwe chef wordt, er spelregels voor uitkiest (alleen gasten uit de TK), mediastalinisten opzet. ('Meneer van Dam ik onderbreek u even.) En een mediabureau veel Samsontweets laat sturen. Dat is achtekamertjespolitiek.

Einde van de Domheid | 01-04-12 | 11:20

Camiel Eurlings for president!

irriducibili79 | 01-04-12 | 11:20

"gaat het goed komen met de begrotingsvoorstellen die minister van Financiën Jan Kees de Jager naar Brussel voor 30 april naar Brussel moet sturen"

Let op het woordje MOET. MOET sturen naar Brussel, dag Staat der Nederlanden.

Heeft Spanje al een uitstel kunnen bedingen bij Brussel? Natuurlijk!!

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:18

"... Het klagen van sommige oppositiepartijen over de mediastilte rondom het Catshuisberaad is dus op zijn minst hypocriet te noemen..."

En ik zou niets anders verwachten van politici...

"... Degene die het afgelopen week wél doorhad is Alexander Pechtold..."

Alexander OneIssue Pestkop had geen ruk door, met zijn geblaat over nieuwe verkiezingen. Anders had ie vanaf het begin al doorgehad, dat het 'stilleggen' in de onderhandelingen niets meer was, dan druk zetten achter het ene punt, om het andere te bereiken. Maar ook hier verwacht ik niets anders van Alexander, met zijn blinde Wilderswoede...

ZKH EénOog | 01-04-12 | 11:17

als er 1 populist rondloopt op het binnenhof is het Tofik Dibi wel..

(c)ZWITSUL | 01-04-12 | 11:17

"Het is altijd een beetje mistig gebleven rondom Mauro"

Dat heeft Mauro aan zichzelf te danken.
Mauro ik heb je koffers wel te pakken, en vertel aan je nieuwe vrienden in Angola dat wij het niet leuk vinden als je gaat liegen, ook niet om eigen bestwil

Kaas de Vies | 01-04-12 | 11:16

Als er geen pvda meer zou zijn zou het nog fijner zijn.

reageerbuis | 01-04-12 | 11:16

Bas, leuk werkstuk over mediastilte, ik geef je een 7.

Westheimer 2.0 | 01-04-12 | 11:15

Een goede politicus praat veel maar zegt niets...

MichieldeMuiter | 01-04-12 | 11:15

Waarom zouden vrije, soevereine landen luisteren naar een anti-democratische, bezettende organisatie als de EU?

Tarak | 01-04-12 | 11:15

@Lepo | 01-04-12 | 11:12 | + 0 -
Leipo.

Schreeuwmeeuw | 01-04-12 | 11:14

-weggejorist-

Lepo | 01-04-12 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl